luni, 10 iulie 2017

Se regăsește în soldele achitate în luna iulie, majorarea soldelor de funcție cu 15%? Dar actualizări ale pensiilor militarilor, există?

Acesta este ultimul material și care ține loc și de pauză tehnică (cu durata de cca. 3 săptămâni). Materialul are ca bază informațiile provenite sub formă de comentarii de la interlocutori, după cum urmează:

-  de la militarii activi, în privința existenței unor eventuale majorări salariale operate în această lună (informatii cat mai concrete - dacă, cum, cui, cine a fost exceptat, în ce procent se resimte majorarea etc.);

- de către personalul  în rezervă/retragere pensionat, în privința existenței existenței unor eventuale actualizări de pensii operate în această lună (informatii cat mai concrete - dacă, în ce procent se regăsește o eventuala majorare sau diminuare etc.).

Legat de majorările salariale, vă readucem aminte faptul că pe data de 30 iunie 2017, a intrat în vigoare Legea nr. 152 din 27 iunie 2017 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2016 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare. Lege conform căreia începând cu data de 30 iunie 2017, se majorează cu 15% cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor de funcţie pentru cadrele militare în activitate, pt. soldaţii şi gradaţii voluntari, precum si personalul civil din Ministerul Apărării Naţionale şi din instituţiile aflate în subordinea sa. Cu excepţia celor care au beneficiat de majorări potrivit Legii nr. 250/2016 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 20/2016. 

Legat de posibilele actualizări ale pensiilor militare, vă readucem aminte faptul că în baza Art. 60 (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat,  pensiile militare se actualizeaza ori de câte ori se majorează soldele/salariile de grad și/sau de funcție. 

Pe timpul pauzei tehnice, vor fi admise doar acele comentarii care prezintă informări concrete despre situațiile menționate.

Vă dorim tuturor, vacanță plăcută!

124 de comentarii:

  1. 2 interlocutori au "raportat" deja prin comentarii la materialul precedent, că pensia încasată în această lună NU prezinta moficări fața de luna trecută.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pensiile se platesc pe luna in curs !
    Soldele in MApN se platesc ptr.aceasta luna in luna August ??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Legat de pensii - da. Legat de solde - majorarea de solde este operata legal din IUNIE! Din ultima zi din IUNIE, este drept, dar din IUNIE. Prin urmare, majorarea de solde - fie si cu 1 cent, trebuie sa opereze din aceasta luna.

      Ștergere
  3. Evident ca nu s-a aplicat art 60/legea 223/2015 ca urmare a modificarilor SF prin legea 152/2017 , in luna iulie 2017.
    CPS MApN ar fi vrut sa aplice legea dar noi , pensionarii militari, prin falsii reprezentanti ai nostrii, am cerut amanarea, pana dupa 01/01/2018.
    Cititi cu atentie ce zice Dl Neacsu, in 28 iunie 2017, pe bloggul : in-cuiuil-catarii , in articolul "Vesti bune pt militari": paragraful CPS in dificultate:
    "...eu as amana aceasta actualizare pana la definitivarea procesului de recalculare si eventual as pune in aplicare aceasta prevedere incepand cu 2018, cand iricum se va aplica si procentul de crestere prevazut de Legea salarizarii unice. Rezervistii ar trebui sa inteleaga acest aspect si sa accepte, daca cineva va gandi asa, o asemenea decizie".
    Pt acest domn Neacsu, cu manie si desconsideratie:
    - cand doriti ceva, ar fi bine sa doriti numai pt dumneavoastra nu pt rezervistii militari, pt ca acestia nu v-au mandatat in nici un fel. Ar fi trebuit ca pt pensionarii militari sa cereti respectarea si aplicarea legii.
    Obs. Acest Dn Neacsu este portavocea si prietenul Dir CPS MApN Col Luca, este singurul blogger ca a luat si publicat un interviu al Col. Luca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Neacșu este un releu media prin care CPS a lansat semnalul premergător Comunicatului de presa.
      Așa ca, in interesul nostru, este foarte bine sa urmărim mereu ce scrie aceasta "trompeta", pentru ca mai apoi o sa se întâmple!:))))

      Ștergere
  4. 1. Am primit pensia. Nici un leu in plus... Poate nu au avut timp sa faca actualizarile. ...
    2. In luna iulie , activii primesc soldele aferente lunii iunie. Pentru data de 30 iunie, este posibil sa vada banii tot in august, cand vin banii pe iulie. Nu de alta dar nici cererea de credite suplimentara nu prea era timp sa o faca . Si pentru o zi de munca.... Concediu placut R 26500 !!! Eu m-am intors ieri din plimbare...

    RăspundețiȘtergere
  5. De ce cu legea 152/2017 au crescut soldele de functie cu 15%, la activi incepand cu luna iunie 2017 ?
    -Incepan cu aceeasi data a intrat in vigoare ordinul reducerii functiilor si reasezarea acestora in piramida de tip NATO.
    - ex cdt B din Bg sau R in 2009 cf normelor NATO= fctie de lt.col.
    In 2010 pt atenuarea reducerilor cu 25% a soldelor s-a transformat functia in col. In iunie 2017 revine la lt.col. Cei care sunt pe functii, si dupa 1 iukie 2017, dat nu mai tarziu de 5 ani sunt platiti pe fctie de col.
    Cei care se incadreaza pe fctie dupa 1 iunie 2017 sunt incadrati pe lt.col. Poti sa performezi pe o functie, daca est platit mai prost decat cel pe care k-ai inlocuit ?
    Evident NU. Acest procent de 15% la SF il ajuta pe noul cdt de B, numit pe functie dupa 1 iunie 2017, chiar daca are fctie de col. sa primeasca aceleasi drepturi salaruale, ca si fostu cdt al B pana in mai 2017.
    Foarte cirect, la munca egala, solda egala.
    Obs. Legea 152/2017 , prevederea cresterii SF cu 15% a avut principakul scop: asiguratea resursei umane la activi si inlaturatea inechitatilor cauzate de ordinul obuectiv si necesar, de restabilire a piramidei de functii tip NATO, in MApN. Din aceasta cauza, efectul acestei legi in actualizarea pensiilor militare, este total nesemnificativ.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu zic sa citești legea, să vezi cui se aplică această majorare.

      Ștergere
  6. NU exista nici o diferenta fata de luna trecuta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ne uitam la data de 01/01/2018 ca si la linia orizontului. Cresc soldele de functie cu 25%, total solda undeva la 23% si avem impresia ca pensiile noastre militare se actualizeeaza prin cresterea soldei de functie cu 25%.
    Total gresit. Daca aplicarea legii 152/2017 , cresterea SF cu 15%, coroborata cu actualizarea pensiilor militare de stat cf art. 60/legea 223/2015 au ca rezultat o crestere a cuantumului pensiei in plata cu 0-3%, cresterea SF cu 25% la 01/01/2018 va avea ca rezultat, cresterea cuantumului pensiei militare in plata, cu 0-1%. Acest lucru se datoreaza transferului contributiei angajatorului, de la angajator la angajat.
    Demonstratie prin exemplu:
    A. Astazi , pt conditii normale de munca,la un salariu brut de 1550=1133+357 lei, rezulta un net de 1133 lei, angajatul plateste la stat 417 lei, angajatorul 357, total contributii angajat+angajator=417+357=774 lei, rezulta costurile totale pe angajat sunt egale cu 1233+774=1907, 1907 este mai mare cu 23% decat 1550.
    B. Sa zicem ca acest domn care astazi are 1550, de la 01.01.2018 ii creste cu 23% salariul brut, si ajunge la 1907 lei. El preia si contributia angajatorului, asa ca contributia angajatorului este zero, contributia angajatului este 417+357=774, rezulta un net=1907-774=1133. Deci acest angajat , daca este angajat la stat, chiar daca i se aplica la 01/01/2018, prima etapa de marire cu 25% a drepturilor salariale, aceasta marire este consumata aproaoe in totalitate de redistribuirea contributiei angajatorului, la angajat. La net angajatul nu castiga mai nimic.
    Obs. Dragnea zice ca la 01/01/2018 salariul minim brut pe tara va fi 1550
    In programul de guvernare se discuta ca la aceeasi data, sakariul minim brut pe tara va fi 2000 lei. Este cam acelasi lucru: angajatul are aproximativ acelasi net, daca are brutul de 1550 si plateste contributii la stat si el si angajatorul, sau daca are brutul aproximativ 2000 lei si plateste contributii la stat doar el, nu si angajatorul.

    Sa vedem ce spune legea 223/2015 la art.31: cota de contributie ka stat este egala cu cota de contributie individuala, fara a se specifica si procentul. Asa ca ex de mai sus este valabik si pt militari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pt pensionari este mai lejer:
      -Contributii pt sanatate %
      -Impozit pt sume > 2000, 16%!
      Pt activi este mai greu....

      Ștergere
    2. Militarii nu plătesc contribuții sociale.
      Platesc doar impozit si contribuția individuală la bugetul de stat... pentru pensii.

      Ștergere
  8. Pensia pe card...Nimic Deosebit ! Personal nu am asteptari decat din 01,01,2018 - ca sa nu am deziluzii !!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Vacanță plăcută!
    Să vă întoarceți cu bateriile încărcate la maxim!Avem mult de lucru în lunile ce vor urma!
    Iar,noi,avem mare nevoie de d.voastră.

    RăspundețiȘtergere
  10. recalculat pe la. 223 ...Nimic în plus!

    RăspundețiȘtergere
  11. Pentru pensionari sa nu aveti asteptari decat de prin iunie 2018, asta daca nu schimba Olguta si LPM si atunci cam prin toamna de la anu'...si la multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  12. PREGATIREA NOII LEGI A PENSIILOR, URGENTATA

    Ministrul Muncii, Lia Olguta Vasilescu: "Adunate, aproximativ 120.000 de pensii speciale sunt egale cu 4 milioane de pensii normale."
    De aceste pensii speciale beneficiaza fostii angajati din politie, armata, parchet, instante, dar si 600 de parlamentari.
    Aviatia,marina, parasutistii-cei cu ALTE CONDITII din aceste arme nu au de ce sa se teama. Bineinteles, se va produce o nivelare, adio pensii de cinci cifre iar cu privire la "dreptul castigat" sa nu fiti chiar asa de increzatori- este o simpla hotarare a CCR ,nu este LEGE ORGANICA. Fiind castigat cam incorect ,poate fi pierdut tot asa de "corect" si nu vad alta solutie sau alta intentie , altfel ce rost ar avea sa reglementam pensiile daca asteptam ca cei cu pensii gonflate sa iasa din sistem si sa se duca la cele vesnice , asta poate dura zeci de ani.Presupun ca si aceste "drepturi castigate" vor fi aduse in "matca" bunului simt!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. erati mai serios ,ba chiat ne promiteati ca se va face si abrogarea art 40 din oug 57 care a facut sa se modifice in rau legea ORGANICA a pensiilor militare . OLguta bate camopii ca da bine la babaciunile civile , asa isi justifoca cele 120 miliane pe care le ia ea ca salariu . Parca erati pe baricade la CD , pai ce faceti dle t2_

      Ștergere
    2. SA VEDEM DACA NU NE IMPOYITEAYA IARSI TOATA PENIA

      Ștergere
  13. Nu exista nici o diferenta la cuantumul pensiilor.
    Poate nu cunostem noi toate actele normative care au aparut si e pe undeva vreo ... erata?!!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Soldele s-au marit, asa cum spune legea, la toti militarii. Nu a fost timp pentru calculul zilei din iunie, asa ca in luna iulie nu s-a simtit nimic la bani. In august, cand se vor primi banii aferenti lunii iulie, se va cedea si diferenta. Pensiile se actualizeaza conform legii (nici pentru asta nu a fost timp, sunt inca multe pensii care nu au fost recalculate)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unii sustinbca procentul real de-marire a pensiei va-fi de 1-3%! Altii de 9,75%!
      Categoric, ambele curente de opinie au argumente.... care va fi cel real numai d-ul Iliuta stie, ca-de obicei!
      Ca se va intampla luna viitoare sau incepand cu 1 ianuarie 2018 numai un numelog veritabil stie! El si domulbsef de la CSP a MApN!....... poate pana-n 15 aug. ac, de marea sarbatoare religioasa!

      Ștergere
    2. Care e legea aia care spune că s-au mărit soldele la toți militarii? Dacă te referi la legea 152/2017 ea spune așa - ” art. II, (3) De la data intrării în vigoare a prezentei legi se majorează cu 15% cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor de funcție ale următoarelor categorii de personal:
      b) ” cadrele militare în activitate, precum şi soldaţii şi gradaţii voluntari, inclusiv personalul civil din MApN şi instituţiile aflate în subordinea sa, CU EXCEPŢIA CELOR CARE AU BENEFICIAT DE MAJORĂRI POTRIVIT LEGII NR. 250/2016 privind aprobarea OuG nr. 20/2016 pentru modificarea şi completarea OuG nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative; ”
      Deci se observă că doar o parte dintre salariații civili și militarii din MApN beneficiază de această majorare iar dacă citești și legea 250/2016 constați ca această parte reprezintă sub o treime din efective.

      Ștergere
    3. Citeste inca o data legea, atat 152 cat si 250. Am obosit sa tot repet. 250 nu provoaca nicio majorare - cu exceptia medicilor (inclusiv a celor militari). Deja la unitati, atat la MApN cat si la celelalte unitati militare (servicii) au sosit adrese care specifica cum se aplica majorarea. In mod normal ar trebui actualizate si pensiile incepand cu luna iunie.

      Ștergere
  15. La unii au venit pensiile actualizate pe L152!.... dar trebuie sa demonstrezi ca esti inca viu si ai 3 identitati: una reala, alta virtuala si ultima la Eternitatea!

    RăspundețiȘtergere
  16. Pt huhu rezea care nu citeste legea, afirmand ca militarii nu platesc contributii de asigurari sociale.
    Citez din legea 223/2015 modificata cu Oug 57/2015 art.31 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "(1) cota de contributie individuala la bugetul de stat este egala cu cota de contributie individuala de asigurari sociale"
    Asa ca acum activii platesc contributia de asigurari sociale de 10,5%, pt ca acum atat plateste angajatul cf legii 263/2010, restul plateste angajatorul. Dupa 01/01/2018 angajatul plateste:
    - 31,3% pt conditii normale de munca
    - 36,3% pt conditii deosebite de munca
    - 41,3% pt conditii special si alte conditii de munca
    Angajatorul nu mai plateste nimic.

    RăspundețiȘtergere
  17. Domnule T2, ma bucur ca ati reusit sa aterizati cu bine printre noi..!
    Si eu sunt de acord ca militarii care au activat in zona Alte Conditii sa aiba un plus la pensie fata de colegii care au lucrat in conditii normale, deosebite sau speciale..!
    Chiar daca unii colegi se pot supara, eu sustin in continuare ca indiferent de anul iesirii la pensie, pentru Functii egale,Grade egale, Vechime egala, Responsabilitati si Specializari egale si Pensiile sa fie apropiate ca valoare..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cei care își desfășoară activitatea în AC contribuie cu același procent ca și cei în condiții speciale.
      Diferența dintre cele două categorii o fac anii de vechime și implicit ieșirea mai devreme la pensie a celui cu AC vs Speciale.

      Ștergere
  18. Art.60 prevede actualizarea pensiilor atunci când cresc soldele, nu atunci când binevoiește, are timp sau termină recalcularea CSP a MApN. Neactualizarea imediată a pensiilor poate fi încadrată la abuz în serviciu, in lipsa unui act normativ care să prevadă amânarea actualizării. Explicația posibilă, pentru riscul pe care și-l asumă Casa de Pensii de a fi acționată in justiție pentru abuz în serviciu, este că au primit ordin verbal să ,,tragă de timp" întrucât nu mai sunt bani in pușculiță. În funcție de bugetul anului viitor, este posibilă emiterea unui act legislativ care să reactiveze art. 40, mai mult chiar, achitarea sumele restante, pe care rezerviștii ar trebui să le primească în trimestrul. IV, ar putea fi amânată la calendele grecești.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Funcționarul de la casa de pensii sectoriala lucrează cu programe informatice, cu norme și metodologii emise de ministru, nu are treabă cu prevederile legii 223. Iar cei de deasupra lui nu pot face nici ei mare lucru când diversele documente se bat cap în cap.
      - Zice în anexa II din M25/2016 , la art. 1, că actualizarea pensiilor militare de stat se realizează fără a fi emise decizii în acest sens.
      - Dar în același timp zice legea 223/2015 la art. 74, al. (2) ” Nu constituie modificare a drepturilor de pensie măsurile de indexare şi actualizare a pensiilor generate de evoluţia estimată a indicelui preţurilor de consum corelată cu creşterile medii salariale, acordate prin hotărâri ale Guvernului, CU EXCEPŢIA PRIMEI ACTUALIZĂRI REGLEMENTATE DE ART. 60 ALIN. (1)”
      Deci până nu modifică dom menistru de resbel M -25 /2015 nu se poate face actualizarea.
      Cum actualizarea se face la solda de funcție ( in cazul de față) și/sau la solda de grad, nu poți actualiza decât o pensie calculată sau recalculată în baza legii 223. Așa că cei care nu au primit deciziile recalculate nu pot fi actualizați, iar CPS poate extinde oarecum justificat acest lucru și la cei care au contestat deciziile și la care e posibil ca la rezolvarea contestației să li se modifice pensia recalculată caz în care s-ar modifica și cea actualizată.
      Cum drepturile cuvenite (dacă e cazul ) se dau de la data măririi soldei activilor, se găsesc legal suficiente scuze pentru întârzierea actualizării sau chiar neefectuarea acesteia, printr-o ordonanță de guvern dată mai la începutul toamnei dacă actualul guvern se simte bine.Unul din ele poate fi și o eventuală prognozată modificare a art. 40 din OuG 57/2015 care să se producă in toamna cu ocazia legiferării acesteia, care ar presupune o nouă recalculare.
      Nu trebuie uitat că referitor la actualizare legea 223 prevede:
      1. art.60 (1) ”CUANTUMUL PENSIILOR MILITARE DE STAT SE ACTUALIZEAZĂ ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional şi/sau solda de funcţie/salariul de funcţie al militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special, ÎN PROCENTELE STABILITE LA ART. 29, 30 ŞI 108 şi în funcţie de vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie ” Cele trei articole influențează actualizarea astfel :
      - art. 29- și cuantumul actualizat se determină tot în procentele prevăzute de art.28, proporțional cu numărul anilor de serviciu și sporurilor prevăzute de art. 24 ;
      - art. 30 - nici pensia actualizată nu va putea depăși 85% din baza de calcul;
      - art.108 - și la actualizarea pensiei se acordă același spor de 3-6-9% pentru contribuția la fondul pentru pensia suplimentară care intră și el în acel procent de 85%;
      2. art.60(3) ”În anul în care pot fi aplicate atât prevederile art. 59, cât şi cele ale alin. (1), se aplică dispoziţiile cele mai favorabile.”
      Asta înseamnă că actualizarea pensiilor, începând cu luna iulie 2016, se va aplica pensiilor stabilite în baza legii 223 dar și celor recalculate în baza acestei legi în cuantumul stabilit la data pensionarii sau a recalculării fără indexările ulterioare iar prin compararea cuantumului actual indexat cu cel actualizat se va aplica/menține începând cu 01.07. 2017 procedura cea mai favorabilă.

      Ștergere
    2. Lasati actualizarea....incepe iar Marea Revizuire. Au inceput iar cu tampenia pensiilor contributive la militari. Si se vor gasi destui dintre cei carora contributivitatea le-a adus cresteri semnificative sa spuna ca aceasta e calea.....Vai de noi. Ce-a reusit basescu sa faca nu mai desface nici dreaq...

      Ștergere
    3. Karadeniz. Foarte corect și pertinent comentariul dumneavoastră. Dar, să nu uităm că, deși procesul de recalculare al pensiilor militare era în curs de desfășurare și în luna ianuarie 2017, acest lucru nu a împiedicat efectuarea, imediată, a calculelor și indexarea cu procentul stabilit prin lege, atât a pensiilor recalculate cât și a celor nerecalculate la acea dată. Atunci s-a putut pentrucă s-a dorit, existau bani și interese politice. Acum, când ministrul muncii ne-a anunțat că vor fi înghețate toate pensiile speciale și că până în octombrie va fi elaborată o nouă lege care va înlătura inechitățile, se găsesc scuze pentru neaplicarea legii.

      Ștergere
    4. Sunt unele persoane care , atunci cand emit o opinie personala , cauta toate chichitele pentru a si-o sustine , chit ca opinia poate fi eronata . Asa se intampla si cu speculatiile care privesc prevederea art. 60 alin.(1) lit . a) din Legea 223/2015 si prevederea de la art. 74 alin.(2) din aceeasi lege. Dispozitiile respective au legatura cu forma initiala art. 109 din Legea 223/2015 , unde nu se prevedea un termen pentru recalcularea pensiilor in schimb se prevedea un termen pentru prima actualizare si reprezinta o scapare a legiuitorului care a emis OUG 57/2015. Cu regret constat ca persoanele care emit opinii , uneori gresite , cauta toate argumentele posibile , care le plac , pentru a nu-si altera opinia. Daca alte dispozitii legale sunt atacate cu vehementa, cu toate ca sunt corecte , unele scapari sunt tratate cu amabilitate fiindca sustin opinia gresit emisa. Cred ca cei care se ocupa de problemele pensionarilor au in vedere aplicarea legii asa cum este construita si nu dupa cum opiniem noi. Opinii nastrusnice am intalnit si cu privire la aplicarea Art. 36 din Legea 153/2017 de parca personalul care lucreaza la state ar stabili pentru fiecare militar solda de functie la incadrare identica cu suma atribuita soldei de functie care se stabileste dupa criteriile legii salarizarii. In fine , multe se vor clarifica intr-un viitor apropiat.

      Ștergere
    5. @karadeniz
      La „- art. 30 - nici pensia actualizată nu va putea depăși 85% din baza de calcul;” mai corect spus este ca „nici pensia actualizată nu poate depăși 85% din noua bază de calcul”.

      Ștergere
    6. Mare atentie adeptii contributivitatii, la cati ani preconizati ca se va face impartirea vechimii?

      Ștergere
  19. Pensia pe card ;nimic deosebit, aceeasi ca si in luna iunie 2017;Vacanta linistita si placuta !

    RăspundețiȘtergere
  20. Pt Dl Vasile G.
    Atr 69/legea 223/2015 modificata cu Oug 57/2015 mai prevede ka lit a) ca pt persoanele ale caror drepturi de pensie au fost deschise inainte de intrarea in vigiare a legii(not:01/01/2016) actualuzarea se face la cerere.
    Cei mai multi pensionari militari sunt in aceasta situatie. Daca nu fac cerere la CPS, sa nu se astepte la actualizare . in acest caz nu-i de vina CPS este de vina pensionarul militar.
    Pt cei pensionati dupa 01/01/2016, legea nu prevede cerere pt actualizare.
    Un exemplu de cerere, pt cei pensionati inainte de 01/01/2016
    Directorului CPS MApN
    Subsemnatul...CNP....domiciliat in..., cupon de pensie...
    Solicit in conformitate cu art.60 din legea 223/2015 modificata cu OuG 57/2015 si modificarea soldei de functie al militarilor prin legea 152/2017, actualizarea drepturilor mele de pensie militara de stat.
    Anexez: 1 copie xerox, cupon pensie: 1 fila
    Data... Grad, Nume,prenume, semnatura.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Parca s-a stabilit ca actualizarea intra in sarcina expresa a CSP si nu trebuipe facuta solicitare! Actualizarea trebuie facuta tuturor, intucat L223 specifica modul de solicitare pt recalcullare, fiind necesarja alegerea celor 6 luni, in caz contrar iti facea CSP recalcullarea pe ultimile 6 luni din activitate!

      Ștergere
  21. @tehno, de ce sa mai anexezi cuponul de pensie daca te-ai identificat la inceput, ei au dosarul tau asa ca anexeaza doar cererea.

    RăspundețiȘtergere
  22. @tehnocrat
    Mai actualizează legislația din calculator. Vezi ca legea 223/2015 a mai fost modificată. Aliniatul 2 de la art.60, care spunea ” În situația in care, in termen de 6 luni de la data primei majorări, persoanele îndreptățite nu depun cerere in acest sens, actualizarea se face, din oficiu, pe baza mediei soldelor de funcție/salariilor de funcție din ultimele 6 luni de activitate”, a fost abrogat de pct. 13 al art. 40 din OuG nr. 57 din 09.12.2015. Acest lucru s-a produs pentru că nu se putea aplica. In dosarul de pensie de la CPS se află doar elementele din cele 6 luni alese de împricinat, deci nu se poate face actualizarea pe altă perioadă pentru ca nu exista elementele bazei de calcul pentru acea perioada la CPS.

    RăspundețiȘtergere
  23. Militari din MApN.MAI,SRI,STS,SPP,politisti.Aud ca au inceput iar sa ne muste de cur.De data asta o face PSD prin Olguta.Sper sa actionam astfel incat sa-si rupa dintii.

    RăspundețiȘtergere
  24. Au inceput iar sa ne muste de fund.Sper sa-si rupa dintii.

    RăspundețiȘtergere
  25. @tehno
    Nu dezinformati!!
    art 69/L223 prevede:

    Art. 69 Legea nr. 223/2015
    Art. 69 stabilește: „(1) Beneficiarii drepturilor bănești stabilite de casele de pensii sectoriale, care nu au domiciliul în România, pot opta pentru transferul în străinătate al acestor drepturi, în condițiile legii.

    (2) Pensiile militare de stat sau alte drepturi de asigurări sociale cuvenite beneficiarilor stabiliți în străinătate pot fi transferate în alte țări, în condițiile reglementate prin instrumente juridice cu caracter internațional la care România este parte, în moneda țărilor respective ori într-o altă monedă asupra căreia s-a convenit.

    (3) Cheltuielile generate de transferul în străinătate al pensiilor militare de stat sau altor drepturi de asigurări sociale, inclusiv comisioanele de schimb valutar, se suportă de beneficiar, cu excepția plăților care intră sub incidența Ordonanței de urgentă a Guvernului nr. 113/2009 privind serviciile de plată, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2010, cu modificările și completările ulterioare, în cazul acestora din urmă comisioanele fiind suportate, proporțional, de către beneficiar și de către casele de pensii sectoriale”.

    De ce vorbiti prostii??
    In oug57 nu exista nici o modificare la art 69/L223.....ce are _ula cu prefectura.....sau ati "tras la masea" prea mult?

    RăspundețiȘtergere
  26. Este al treilea comentariu care-l postez!
    Virgula de la lege ,face diferenta!
    Deci si noi de la M.A.I,respectiv jandarmi primim15%!
    Deci Limba româna frate!
    Fara suparare!
    Militari din toate armele uniti-va!
    Pa!
    Ma intitulez Stanica Marian(mr.rez),jandarm cu singe kaki in instalatie!!!😁

    RăspundețiȘtergere
  27. Nu inteleg ce faceti cu dezinformarile. Cunosc multi care nu au facut cerere si au primit noile decizii calculate pe ultimele sase luni. Inclusiv pensia unuia din familie a venit acum doua saptamani fara ca cineva sa faca cerere.
    Atacul in mass media a reanceput. Am senzatia ca totul se misca la ordin . Suntem bagati din nou in aceeasi oala cu judecatorii, procurorii, parlamentarii, ajgajatii de la penitenciare sau cu diplomatii. Suntem din nou catalogati ca ,, speciali,, si se pare ca toate eforturile noastre de a face politicienii si prezentatorii TV sa inteleaga ca avem ,, PENSII MILITARE DE STAT,, au fost anulate. Aseara o imbecila de la RTV era de-a dreptul exaltata si ne numea ,, smecheri,, ai sistemului de pensii.
    Este acelasi post de TV pe care primadonele DOGARU si PRICINA sunt invitati sa isi dea cu parerea despre toate curvele si toti mituitorii si mituitii dar cand era vorba despre pensiile militarilor au uitat sa ii intrebe.
    Eu zic asa .... sa nu mai incerce odata daramarea sistemului de pensii militare fiindca mosii ,in loc sa faca infarct s-ar putea sa ii infarcteze pe ei....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-o tara in care toti isi dau cu parerea si se zbat pentru viabilitatea parerii lor , te poti astepta la orice. Imi pare rau ca toata tevatura a pornit de la PSD , partid care a promovat si sustinut Legea privind pensiile militare de stat si care acum o dau la intors comportandu-se in acelasi registru ca si partidul lui Boc ( nume uitat , nu stiu daca este trecut pe undeva in istorie ).

      Ștergere
    2. Nu trebuie nicio cerere pt actualizare...
      Batalia nu trebuie dată în și cu media!
      Din acest vortex armata va ieși singura...ceilalți vor fi in malaxor!

      Ștergere
  28. Pt Dl Doru Serban
    Erata: este vorba de art.60/legea 223/2015 modificata cu OuG 57/2015. N-am dorit sa dezinformez, a fost o gresala de tastare, a unei cifre alaturate.
    Pt Dl Mares
    "Art 60.(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizeaza...
    a) potrivit gradului militar/profesional avut la data trecerii in rezerva/incetarii raporturilor de srviciu si a mediei soldelor de functie/salariilor de functie indeplinite in 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, la CEREREA PERSOANELOR ale caror drepturi de pensie au fost deschise inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi ( nota:01/01/2016)"
    Dl Mares, de la nivelul esalonului din care ati trecut la pensie, va rog sa alegeti si sa ne spuneti si noua varianta corecta, pt cei ce s-au pensionat inainte de 01/01/2016 din urmatoarele raspunsuri:
    A. Pt actualizare parca trebuie facuta cerere la CPS
    B. Pt actualizare parca nu trebuie facuta cerere la CPS
    C. Pt actualizare trebuie facuta cerere la CPS
    D. Pt actualizare nu trebuie facuta cerere la CPS
    Obs. Puteti suna si un prieten, care sa va spuna raspunsul corect.
    Daca-l sunati pe directorul CPS MApN, neintelegerea dumneavoastra se va transforma intr-o neintelegere si mai mare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ești zeflemist și nu este cazul!
      Eu îmi bazez pdv pe următoarele lucruri:
      -ai specificat in cererea de recalculare cele 6 luni și CSP are baza de date necesara...SF, SG, Sporuri.....tot
      -acum vrei dumneata sa solicite aplicarea unei legi, poate îi și rogi frumos, dar maine sa nu te plângi de birocrație....
      -nu am lucrat nici la CSP, nici la DFC nici la personal!
      Eu am exprimat ceva logic și firesc nu am copiat articole!
      Daca la recalculare era o kestiune complexa la actualizare sper că nu...,dar mai știi? Dumneata poate soliciti alte perioade cu SF....mai vedem!

      PS-in afara de prescurtarea "Tehno" nu te-am luat peste picior nici macar o data, așa că fii Tehnocrat pe care-l știu de pe blog și atât!

      Ștergere
  29. @all
    Cu certitudine, începând cu 30 Iunie ac, au fost majorate cu 15% soldelebde funcție ale cadrelor militare si sgp din toate structurile sistemului de securitate naționala si ordine publica, respectiv apărare, servicii, Jandarmerie, pompieri.
    Astfel si pensiile militare vor fi recalculate!

    RăspundețiȘtergere
  30. @micutzul
    Acel post este aproape de ducă.
    Duduia,aia care vorbește cu dinții închiși,nici nu mă obosesc să-i rețin numele,invită comentatori gen Chiriac,un tip cu o ură dusă până la extreme față de tot ce poartă uniforme de pe întreg mapamondul,și dezbat subiecte pe tema pensii, dar habar nu au despre Legile pensiilor.
    Ei,mânati fiind de ură,nu fac altceva decât să-și atingă scopul,acela de a înrăi pe ceilalți pensionari civili împotriva noastră,a militarilor.
    Am văzut astăzi,un pensionar civil,care tot asta spunea,să taie din pensiile de la unii și să le dea lor,etc,etc.
    Rtv,a devenit postul de casa al PSD&pdl.
    Și,psd=pdl.
    Asta vor șă inducă în mintea opiniei publice,că si noi avem pensii speciale,că banii de pensii se duc la noi
    Iar cum mulți nu prea sânt duși la Biserică,pun botul!
    Să vedeți,până la urmă,cei cu pensii adevărat speciale le vor lua în continuare,iar noi militarii vom fi din nou fraierii de serviciu!

    RăspundețiȘtergere
  31. da acest CHIRIAC trebuie pus la punct , oare pe cine serveste ca se plimba la toate televiziunile ,trebuie sa inse puna un calus in gura , asta sustine numai tampenii .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lasa Luminita nu fi trista cand morsa s,o duce la cele vesnice cu onoruri militare ca recunostinta militarii din garda in loc sa indrepte armele la 45 de grade vazduh tintesc cutia lui da,l dreak!

      Ștergere
  32. Tehno, ai dreptate cu art.60.al.1),dar am doua observatii:
    1.Modelul de cerere trimis la CPS a fost parca,retin eu,pentru Recalculare si Actualizare pensii militare.
    2.Anexa nr.2 la M25/2016 spune ca Actualizarea se face de regula DIN OFICIU, pe baza informatiilor din bazele de date proprii..
    Din ce spui mai apare o chitita : cei care dupa recalculare le-au scazut dramatic pensiile NU VOR CERE Actualizarea si raman in plata in continuare cu pensia mai mare..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai zii inca o data, aia cu Anexa2/M25..... sper sa retina până la urmă!

      Ștergere
  33. In Mo.Oficial Nr.559/14.07.2017 s-a publicat Legea nr.167/12.07.2017 pt modificarea si completarea Legii nr.346/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii.
    Noutati pt pensionari:
    " Art I al 4 Ministerul Apararii Nationale are urmatoarele atributii si responsabilitati:
    ...
    17 Gestionarea sistemului pensiilor militare de stat
    38 Coordonarea problematicii cadrelor militare in rezerva si in retragere, a veteranilor de razboi, invalizilor si vaduvelor de razboi"
    Al.6 "...CPS functioneaza in subordinea nemijlocita a ministrului MApN"
    Etc.
    Obs. Olguta nu mai are nici o treaba cu pensiile militare, din aceasta cauza si evita sa abordeze subiectul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @tehno.Dar prin LSU gestioneaza soldele activilor si cu cat le face coeficienti mai mici au recul asupra pensiilor rezervistilor!

      Ștergere
  34. Pt Dl Leon
    1. Cererea model Anexa Nr 1a din M25/2016 foarte multi pensionari militari n-au trimis-o la CPS si pt baza de calcul, la acestia s-au luat utimele 6 luni de activitate
    2. Anexa nr 2 din M25/2916 care se refera la pricedura de actualizare, spune ca actualizarea se face de regula din oficiu, pe baza anexeu nr 1a si a prevederilor legale in vigoare la data prevazuta de lege la data actualuzarii pensiilor.
    Asa ca la data actualizarii, cf legii 152/2017, prevederike legale: art,60 prevede inaintarea cererii.
    Obs. Cei care n-ati trimis anexa 1a din M25/2016 in cerere soecificati : Aleg urmatoarea perioada de 6 luni consecutive ..._...din ultimii 5 ani de activitate pt actualizarea pensiei militare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hellooooo! M25 are doua Anexe. Unde vezi d ta vreo referire la formularul 1 a în Anexa2.
      S-o trimiți d-ta dacă nu ai de lucru!

      Ștergere
    2. @Huhu acest "tehnocrat" ...DAN IOAN, baga "strambe" ,este om al serviciilor

      Ștergere
  35. Tara e in razboi si baba se piaptana.Lasati-le la naiba de articole.Astia vor sa ne praduiasca si noi facem teoria chibritului nescaparat.Iar umblam cu la lumina orbitoare a unui bec stins jucam bambilici.

    RăspundețiȘtergere
  36. Buna dimineata! Ce se intampla,nu am mai primit nici un mesaj din 16 iulie ?Defectiunea este de la mine sau din sistem ? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Administrator este plecat în vacanță!
      Va reveni în forță!

      Ștergere
  37. Pai daca discutiile sunt libere dati-i bataie , nu mai contati pe mine, nu mai folosesc cuvinte urate , m-am confesionat...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adica ai facut ceva penitenta.....?
      Ok, cand vor mai apare userii care te intarata iti voi aduce aminte de asta, pt ca sa nu te mai enervezi!

      Ștergere
  38. Dupa vacanta..parlamentara..:))

    RăspundețiȘtergere
  39. Are cineva date privind mult trambitata noua lege a pensiilor?
    Principii, noutăți, constrângeri?
    Faza cu vechime pt master, postuniversitar, doctorat...etc nu are nicio implicație in mediul militar, întrucât erau deja vechime efectivă!

    RăspundețiȘtergere

  40. https://www.dcnews.ro/mobile/rezist-pe-bune_550649.html

    Despre manipulare, pe bune si nu mani_pulare pomohacista!
    Foarte interesant....


    RăspundețiȘtergere
  41. Confesional: cabina amenajata in biserica catolica unde preotul spovedeste pe credinciosi.
    S-o confesionat: o trecut pe la cabina , o varsat pacatele, o primit pedepsele si trece la executare. Dupa, devine neprihanit (far de pacate). Daca are narav, face alte pacate si trebuie sa treaca periodic pe la cabina.
    Cabina asta este un fel de preaplin, adica un dispozitiv de protectie pt evacuarea automata a pacatelor care depasesesc un anumit nivel, nivel subiectiv, care tine de fiecare om in parte.

    RăspundețiȘtergere
  42. Baieti si fete.Viata e scurta si timpul e ireversibil.Nu va lasati stresati.Exploatati perioada pana la andropauza respectiv menopauza dar nu cu epuizare.Trista-i soarta cand omul e viu si sula-i moarta.Cunosc un parasutist, gl.autentic nu din cei facuti dupa pensionare care se preocupa pe la Cultul eroilor in varsta de peste 80 ani si care umbla la agatat.De facut ceva el stie .Intentia conteaza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să o luăm ca o confesiune?

      Ștergere
    2. Eu cred că umblați împreună!

      Ștergere
    3. Mai sunt si exceptii. :)
      Iosif Constantin Dragan, la 78 de ani, si-a luat nevasta de 22 de ani ( fiica generalului Stefan Gusa )si au avut si copii.

      https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Iosif_Constantin_Drăgan

      A fost un personaj interesant: om de de afaceri, scriitor si filantrop.
      A finantat printre altele sculptura in stanca a regelui Decebal de pe Dunare.

      https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Chipul_lui_Decebal

      Ștergere
    4. De pe malul sârbesc, că să de vadă de la noi!
      ICD le-a asigurat protecție fetelor și soției Gl. Gușă, cât și resursele pt trai decent! Le-a și scos din țara.....
      După moartea lui ICD au fost ceva probleme juridice cu averea, dar s-au rezolvat!

      Ștergere
  43. Informatie de ultima ora : In deschiderea sedintei de guvern de astazi, ora 13.00, primul ministru si ministrul apararii au vorbit despre pensiile militare, intre altele au declarat foarte clar ca PENSIILE AFLATE IN PLATA NU VOR FI AFECTATE DE NOUA LEGE A PENSIILOR. Ministrul apararii a cerut ca Legea pensiior militare sa existe in continuare, in paralel cu noua lege a pensiilor, asigurand ca pensiile nu vor trece de 100 % din salariul activilor.
    Interventia celor doi se datoreaza noului val de rapoarte de trecere in rezerva cu care se confrunta conducerea armatei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cei de la putere modifică legi prin ordonanțe de urgență ori norme de aplicare și vrei să mă uit la declarația unui prim ministru sau ministru al apărării, care posibil sa fie schimbați peste câteva luni. Când intre pensiile a doi colonei, care au lucrat în aceeași unitate, pe aceeași funcție, cu aceleași condiții de muncă și aceeași vechime, diferența dintre pensii, funcție de anul pensionării, poate atinge depăși raportul de 3/1 deja sistemul de pensii militare este grav afectat prin însăși textul legii și al normelor de aplicare.

      Ștergere
    2. O ...VRAJEALA , SA NE TINA IN ADORMIRE .
      AU TRECUT ATATEA ZILE SI OFICIALII CU COMPETENTA IN DOMENIU NU SUFLA O VORBA DESPRE MODALITATEA DE IMPLEMENTARE A 15 % LA ACTIVI SI PENSIONARI .
      SA FIM VIGILENTI , ATAT CAT SE MAI POATE .

      Ștergere
  44. Pt Dl Alex
    S-strecurat o gresala in comentariul dumneavoastra, Ministrul Apararii o spus ca pensua nu va depasi 100% din baza de calcul, nu din sokdele activilor. Este o mare diferenta.

    RăspundețiȘtergere
  45. Alex, nu indu in eroare cititorii, "valoarea pensiei nu va depăși 100% din baza de calcul", nu din salariul activilor.

    RăspundețiȘtergere
  46. Imi pare rau ca nu am retinut cuvant cu cuvant cele doua declaratii... Important pentru noi, pensionarii militari, a fost sa semnalez ca cei doi au spus ff clar ca pensiile in plata nu vor fi afectate de noile prevederi.
    Cum se vor calcula in continuare pensiile pentru cei care vor iesi in viitor la pensie nu ma intereseaza prea tare. Atata timp cat ne lasa pe noi in pace este ok.
    Oricum, sa asteptam draftul legii pensiilor, citim, analizam si asta e. Scuze inca o data pentru inexactitate, importanta mi s-a parut luarea de pozitie a celor doi fata de pensiile militare in plata...

    RăspundețiȘtergere
  47. Alex, nu ai inteles ca nu va fi niciun draft nou pentru legea pensiilor militare, ci doar modificari si/sau completari la actuala lege in vigoare.

    RăspundețiȘtergere
  48. @ Alex
    Adica te doare in c...r , nu ? Ce conteaza cum le calculeaza la altii daca tie iti este bine, nu-i asa? Pai afla colega ca niciodata nu vei fi rupt de activi si vei fi supus actualizarilor si recalcularilor astfel incat ar trebui sa te intereseze sa fie bine pentru TOTI nu doar pentru tine si doar la un moment dat.
    In alta ordine de idei am observat ca noi cei care am plecat cu OUG 7 adica cei care am plecat cam tineri din randul activilor suntem din nou muscati de cur pe blogul vecin si din nou il doare stomacul pe unul fiindca noi nu avem vechime mare si vezi doamne luam pensie. Vreau sa il anunt pe vecin, fiindca am jurat sa nu mai postez pe blogul lui pana nu isi cere scuze, urmatoarele lucruri
    1. suntem cateva zeci de mii care am fost obligati sa iesim din siste cu vechime mica deoarece unitati si mari unitati au fost desfiintate
    2. reprezentam circa O TREIME din pensionarii MILITARI iar pensiile noastre nu sunt nici macar la jumatatea pensiei unui dom adjutant din politie
    3. noi nu am avut niciodata vreun dinte impotriva celor care au ramas in sistem sau a celor care ,, au avut norocul,, sa se nasca mai repede si sa aiba vechime , OMM etc.
    4. te asigur huhurez ca la toti cei ,, tineri,, ne-ar fi placut sa putem ramane activi sa iesim cu grade mari la pensie si sa luam si noi o pensie de 3 (trei) ori mai mare asa cum iau cei de varsta noastra care ies acum.
    5. si asa ne f....tem intre noi ca prostii , macar nu mai pune paie pe foc ca nici eu si nici altul de varsta mea nu mananca din pensia ta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @micutu.De acord cu tine, pe celelalte bloguri cu specific cazon se fac calcule ,comentarii privind pe ,cei cu vechimi integrale , la disponibilizatii OG7 cu vechime incompleta nema propuneri, simulari.Daca civilii isi pot cumpara vechime eu de ce sa nu pot sparge pusculita de inmormantare sa,i dau MApN sa-mi completez vechimea potentiala si banii se reantorc la noi (cine apuca).Promit ca mor repede fara sa definesc ,incadrez temporal!

      Ștergere
    2. Aia cu calcule pe vechimi integrale, sunt doar niste mosi, fosti sedentari in activitate. Astia ar fi trebuit sa iasa la 85 ani de cat au taiat frunze la caini prin armata.

      Ghinionul lor este ca militarii in activitate - in corpore, NU agreeaza mosii sedentari! Pana la urma, actuala L. 223/2015 este toata un fel de OG 7/1998. Cei in activitate fiind fraieri sa o la se din mana, in conditiile in care fara L. 223 mai au doar sansa sa iasa la pensie doar cu picioarele inainte. Exceptand sedentarii de azi ai armatei, intrucat si azi exista din astia!

      Ștergere
  49. Mos Alecu:
    "Ca cic'ar fi spus cineva de sus ("nu spui cine , persoana importanta !") ca motivul ne-schimbarii legii pensiilor militare ar fi nevoia de a stopa "hemoragia" de militari care vor sa se pensioneze rapid ... pentru a nu pierde "legea mai buna" ...
    Ș'ai nostri tineri (ce la Paris invata la git cravatei cum se leaga nodul) se dau de ceasul mortii cu propuneri ca_cum sa se faca_ca militarii sa fie "stimulati" sa ramina cit mai mult in sistem ...
    Măi oameni buni ... militarii se "uzeaza" (fizic , psihic si intelectual) in timp !
    Eu , armata , am nevoie de oameni in "perfecta stare de functionare" (de categoria I-a) ... nu am nevoie de oameni "cu nevoi de reparatii" (categ. a III-a) !
    Militarii au "o durata normata de functionare" ... sau , cum se spune la avioane , au "o resursa de zbor" ! La atingerea acestor limite "obiectele" respective se trec la categ. a IV-a (reforma) si se caseaza ... armata nu-si poate permite sa le "prelungeasca durata de utilizare" (prin diverse cîrpăceli) pentru a nu-i fi micsorata capacitatea de lupta ...
    "Eliminarea" acestor militari (care si-au epuizat "resursa de zbor") din sistem se face prin pensionare ...
    Ca urmare l.80/1995 (in forma nemodificata de boccii) prevedea "limite de virsta in grad" ... nu puteai fi slt. (cdt.Pl.) cu virsta mai mare de 35 de ani ... pen'ca nu puteai sa mai fii "utilizabil" ...
    ***Bine'nteles ca bociii au stabilit ca poti fi (ca trebuie sa fii) cdt.Pl. (sau cercetas in dispozitivul inamicului) si la 60 de ani !***
    Deasemeni... pentru a nu arunca "la gunoi" pe cei care "se uzau accentuat" in activitatile desfasurate , a fost "inventata" si hg 1296/2001 (cu conditiile/grupele de munca) ...
    Prin aceasta hg 1296/2001 completata/imbunatatita cu hg s-1019/2010 se recunostea ca (sa zicem) un pilot se "uzeaza" intr-un an la fel de mult cit un functionar de la o banca in doi ani... Si asa mai departe !... ***Ca vor fi fiind si unele exagerari in hg s-1019/2010 ... s-a lasam balta !***
    Prin aceasta hg 1296/2010 (completata cu hg s-1019/2010) s-a stabilit "gradul de uzura" (in ani) al celor din CD , CS , AC comparativ cu cei din CN ...
    ***La fel se intimpla si cu cei din civilie ... prin reglementari specifice.***
    Prin legile pensiilor se stabileste modul de stabilire a pensiilor in concordanta cu "gradul de uzura" al impricinatilor , in asa fel incit pensiile se fie echivalente in raport cu acel "grad de uzura" ... nu in raport cu vechimea efectiva in munca a impricinatului .
    In acest sens ...
    L.263/2010 prevede majorarea punctajului - astfel pilotul cu 15 ani vechime efectiva va avea pensie echivalenta cu functionarul de banca cu 30 de ani vechime efectiva .
    L.223/2015 prevede ca pilotul cu 15 ani vechime efectiva are 30 de ani vechime de calcul (pentru care i se acorda procentele respective) ...la fel cum i se va calcula (tot pentru 30 de ani) si pensia functionarului de banca ...
    In aceasta idee ... armata nu trebuie sa ia masuri pentru "stimularea" militarilor sa ramina , cit mai mult , in sistem... armata trebuie sa ia masuri pentru INLOCUIREA cit mai rapida a militarilor "uzati" ...
    Inlocuire care sa se faca prin pensionarea celor "uzati" !
    Pensionare care trebuie sa tina cont de aportul (intr-un timp scurt) acelor "uzati" ... aport care este echivalent cu aportul (intr-un timp mai lung) al celor "neuzati" !"

    RăspundețiȘtergere
  50. @Alex21 iulie 2017, 13:07
    "Cum se vor calcula in continuare pensiile pentru cei care vor iesi in viitor la pensie nu ma intereseaza prea tare. Atata timp cat ne lasa pe noi in pace este ok."
    Domnule Alex, asa nu o sa "coagulam" niciodata! Sunteti fericit ca pensia in plata nu va fi afectata. Sunteti nou pe blog! Eu ce sa zic? Peste ani, daca nu se "repara" legislatia o sa regretati atitudinea "suficienta"! Sper ca nu vreti sa treceti prin ce au trecut generatiile mai in varsta. Eu, de exemplu, inca mai am cuantumul pe contributiva - inca nerecalculat si actualizat! Fosti colegi, mai tineri un pic, s-au pensionat, chiar anticipat, incepand de anul trecut, si raportul e deja 1/2 (un caz, aproape 1/3). E bine? Cred ca trebuie sa ne intereseze cum se vor calcula pensiile! Cred ca trebuie sa ne intereseze principiile de baza, principii care noii politicieni incerca sa le inteleaga - nu le-au patruns inca, fiind intoxicati cu palavrageala din media! Toti citim aici, unii de ani buni, altii mai recent, dar nu vrem sa intelegem ca ar trebui sa fim o singura plamadeala. Unii sunt aluat pentru prajituri, altii pentru cozonac, altii pentru paine si restul pentru...mamaliga! Asa o sa le servim!

    RăspundețiȘtergere
  51. I-mi pare rau,ca nimeni nu comenteaza,si despre cei cu pensiile pe legea 263/2010(legea BOC),cea mai CORECTA lege,privind pensiile militare,dupa legea lui CEAUSESCU.Spun asta,pentruca,nici un om sanatos la cap,nu ma poate convinge,ca eu C-dor.av.fost pilot numai pe av.supersonice de la Lt. la Col.trebuia sa am pensie mai mica ca a unui plutonier(2400lei inainte de legea Boc,4200 lei dupa lege).Si mergem mai departe ,2700 la ultima actualizare,dar in plata 5400lei pe legea DOMNULUI BOC.E normal ,ca si intre militari sunt multi MITICI,care s-au mutat de pe un scaun pe altul si habar nu au ,ce inseamna sa TREMURI pe real,tu si familia ta atunci cand ai misiuni de zbor.Scriu asta ,pentruca sunt scarbit,sa vad ca atatia fosti militari,nu-si vad decat strictul lor INTERES.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dat cu mucii in fasole, mai rau ca un 'ta major de militie! Dar sa o luam pe rand:

      1]. In primul rand ca esti ... aerian rau. L. 263/2010 NU este o lege a pensiilor militare, ci o lege a pensiilor ... contributive. Care baga la amestec civili cu militari, tractoristi cu piloti etc.

      2]. Nu te mai da rotund cu tremuratul! In fond NU ai fost pe front. A pilota = doar o cale adiacenta indeplinirii unei misiuni reale de lupta. Arta militara NU este doar sa pilotezi, ci mai ales sa indeplinesti o misiune de lupta cu scula pe care o pilotezi.

      La capitolul tremurat, ca si mare comandor, esti doar la degetul mic al unui soldat/gradat infanterist care a luptat in Afganistan, Iraq etc.

      3]. Aici este zona "R-26500 Elita". Mare tupeu ai sa preamaresti in aceasta zona contributiva lui Boc. in conditiile in care zeci de mii dintre noi schelalaiam urmare a legii celui mai prost dintre ardeleni, cu pensiile rase la jumatate! Motiv pt. care si noi din zona "R-26500 Elita" suntem profund scarbiti de cei ca tine!

      Ștergere
    2. @ Ionel Boerean
      Ca si coleg de breaslă pe militară cu continuare pe civilă (linie) vă atrag atentie că L 223 fără art 40 din OG 57 este cea mai buna lege pentru piloti emisa vreodata.
      Este adevarat ca L 263 pentru o mare parte din piloti (cei cu vechime mai mare de 25 ani) a fost mult mai bună ca L 164.
      L 263 este in continuare bună pentru MM si sof cu vechime mare (cuantum avantajos).
      Pe L 223 fara art 40 din OG 57 ati avea poate dublu ca si pe 263.
      Așa ca lasati-l pe Boc si luptati alaturi de noi pentru mentinerea L223 fara acel nenorocit art 40 si actualizare la nivelul unui similar pensionat in 2016-2017.

      Ștergere
    3. T3...
      Tocmai DE AIA NU SE APLICA ! Ca-i facuta DE PILOTI PENTRU PILOTI SI CA A DEPASIT ORICE URMA A BUNULUI SIMT...!
      AM SPUSo ACUM 2 ANI CAND A APARUT ..ACUM DOAR REPET !!

      Ștergere
    4. NU VA SUPARATI , afirmatiile dumneavoastra va scot din logica de militar .
      COSASU BOC , a desfiintat un SISTEM, a dezonorat ARMATA .
      Va place .....impotriva REALITATII ?

      Ștergere
  52. @I.B.
    Al proslăvi pe cel mai mic,la propriu,dintre prim-miniștri,înseamnă că aveți motive temeinice,după cum ați și arătat.
    Dar,la marea masă de perdanți nu vă gândiți?
    La răul făcut concetățenilor d-voastră deasemenea,nu vă gândiți?
    Știam că militarii sunt oameni de comitet,buni camarazi dar,după cum văd la domnia-voastră,m-am cam înșelat!?
    În rest,am toată stima pt.personalul aeronavigant,mai puțin unul.Este lesne de înțeles care!

    RăspundețiȘtergere
  53. Asa de vacanta! :)
    A fost cineva in Israel?
    Mie mi se pare o tara fascinanta, plina de istorie si spiritualitate.
    Cu toate tensiunile de acolo dintre arabi si evrei imi pare o tara sigura, mai riscanta pare acum Europa de Vest.
    Cu toate disputele de aici cred ca ne-ar prinde bine o excursie... :)
    Am gasit ceva impresii pe net si ma bate gandul sa plec... :)

    https://z0ltan77.com/2015/08/21/sfaturi-utile-pentru-un-sejur-de-neuitat-in-israel/

    Prin agentie avantajul este ca totul e organizat dar iti rapeste libertatea si eu sunt foarte sensibil la asta avand in vedere de unde m-am pensionat. :)

    http://www.pelerinaj.ro/pelerinaj/trei-zile-in-israel-program-promo/

    Daca pleci asa mai haiduceste poti inchiria o masina si cu putina documentare pe net cred ca poti vedea multe locuri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din afara asa pare. Dinauntru in schimb ... Cunosc 3 persoane care au calatorit in Israel. Din ce mi-au povestit, rezulta cu nu este deloc recomandat sa calatoresti pe cont propriu. Cat priveste pelerinajele organizate, ori esti pelerin, ori nu. Sunt bine organizate, dar nicidecum pt. distractii. Unele aspecte pot fi chiar socante pt. un ortodox normal.

      Ștergere
    2. Pentru R-26500,nu poate un om normal sa se ia la tranta ,cu unul ,care are blogul lui,adica are painea si cutitul.MITICILOR,nu le-au placut niciodata oamenii corecti,cum de exemplu este D_l BOC,lor le plac cei ca dragnea,becali ,si alti invartiti.Si am un respect DEOSEBIT,pentru cei care au fost,sau sunt in teatre de lupta.In rest ,dumeavoastra vreti sa puneti egal intre un Vanator de munte,si un aviator.

      Ștergere
    3. @ ionel boerean 22 iulie 2017, 20:07. Uite care este faza! Exista suficient de multi aviatori mai slabi nu doar decat vanatorii de munte, ci si fata de altii!

      In alta ordine de idei, niciun pilot pe care il cunosc in carne si oase ... si cunosc vreo 5, NU agreeaza porcaria de L. 263/2010 .. care i-a fript.

      Nu in ultima instanta, te informez ca desi pilotii in activitate in 2016, aveau dreptul sa se pensioneze pe L. 263/2010 pe care o preamaresti tu, nici unul NU a uzitat de acest drept. Pensionandu-se tot pe L. 223/2015 ca toata ... prostimea! Concluziile poti sa le tragi singur. Una de care te feresti, fiind aceea ca L. 263/2010 a facut nababi pe unii piloti, nu pe toti si nici macar pe majoritatea!

      Ștergere
    4. Evident, fiecare urmareste ceva cand calatoreste undeva: distractie, istorie, cultura, religie etc.
      Personal sunt pasionat de istorie si as vizita si biserici, moschei si sinagogi, sunt lacase de cult care vorbesc despre istoria zbuciumata a acelor locuri.
      Oricum, credinciosi sau nu, trebuie sa recunoastem ca un personaj ca Isus din Nazaret a schimbat fundamental istoria umanitatii.
      Nu cred ca trebuie sa fii neaparat un bigot daca mergi intr-un pelerinaj.
      Fara a fi partizanul vreunei tabere trebuie sa redunosc ca tenacitatea evreilor in a-si urmari telurile acolo este incredibila.
      Unii ar spune ca fara sprijinul USA erau maturati de arabi.
      Da si nu!
      Nu cred ca era suficient sprijinul daca ei nu ar fi fost atat de motivati sa reziste acolo intr-o mare de arabi.
      Ma intreb daca unii militari de la noi pot merge impreuna intr-un pelerinaj in Israel ( nu dam nume dar e vorba de unii aviatori si unii infanteristi de pe aici ) sau ura este mai mare decat cea dintre evrei si arabi... :)
      Shalom! :)

      Ștergere
    5. Eu sunt de acord cu domnul Ionel pt că mie îmi place că fiecare să mănânce ce vor, kiar și...
      Dacă îl iubește pe Boc atunci înțeleg totul, dar nu nu înțeleg de ce nu se logodesc!
      Maine o să-i ridice osanale și lui Pomohaci!
      Să-i fie de bine! 😛😇

      Ștergere
  54. Ionel Boerean, probabil cu domiciliul in Campia Turzii, a zburat 23 de ani pe Mig-21, duoa cum vorbeste, cu caracter asemanator cu boc, cel mai incompetent primministru pe care l-a avut Romania in toata istoria.
    Are o pensie in plata de 5600 lei. Aceasta pensie se datoreaza si legii 223/2015, cele doua indexari de 5% in 2016 si 5,25% in 2017, aplicate la cuantumul avantajos, deci nu lui boc.
    Are o anumita varsta si nu-mi permit sa intru in detalii.
    Oricum in zona Cujului,militarii activi si fostii militari nu-l simpatuzeaza pe boc.

    RăspundețiȘtergere
  55. Pentru dl Calin : Dragul meu coleg, in 2010 unitatea mea s-a desfiintat, dar nu am plecat. Nu am plecat pentru ca nu aveam vechime suficienta ca sa fac fata tuturor schimbarilor legislative in domeniul pensiilor. Am iesit acum 6 luni cu o vechime integrala de 31 de ani, 4 luni si cateva zile, si vechime echivalenta de 48 de ani si ceva.
    Am ales sa raman in 2010 in sistem, m-am dus in alta unitate si a fost greu pentru ca nu erau bani, nu erau functii... Cu rabdare am reusit sa o duc la capat si am obtinut tot ce mi-am dorit.
    Nu am spus cu rautate ca nu ma intereseaza de altii. In masura in care am cu ce, sunt dispus sa ajut. Dar in viata fiecare se ajuta pe el mai intai.
    Singura nemultumire este ca am plecat din sistem fara solde compensatorii, ajutoare... Buzunarul gol. Dar merg inainte si va urez si voua la fel, cu sanatate.
    In alta ordine de idei, pentru ca e vacanta, va recomand cu multa caldura statiunea BENIDORM din SPANIA ! Este un vis, plaja, apa, nisip de 10. Orasul nu doarme niciodata. Lumea se poarta frumos cu turistii, sunt romani care lucreaza acolo, dai de ei prin magazine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce bine de voi ca ati ales sa nu va faceti griji dupa pensionare.Ma intreb insa cu ce va omorati timpul intre doua vacante ca doar nu stati tot timpul prin statiuni.
      Alex@nici cei in varsta nu au avut parte de salarii compensatorii si nu a fost o tragedie.
      Ionel@chiar esti convins ca Boc a fost corect?Daca Boc a fost corect inseamna si ca Basescu a fost corect ca doar primul a fost papusa celui de al doilea.
      Nu cred ca pe legea 164 aveai o pensie de 2400 lei.Legea lui Boc o fi fost corecta pentru tine dar e corect ca un MM nenavigant ,din categoria celor ce va urau voua pilotilor drum bun sa aiba pensie mai mare decat unuia ca mine cu grad similar tie si cu vechime efectiva de militar de 32 ani?Asta e corectitudine?
      Pentru unii daca nu ar fi cuantumul cel mai favorabil nici legea 223 nu e corecta.Poti sa-mi spui dece un colonel pensionat dupa 2010 este mai cu mot decat unul pensionat inainte de 2000?
      Punu-ne pe toti pe tabla de sah si mai apoi studiaza.


      Ștergere
    2. @Ice.Colonelul din 2010 are mai multi ani in NATO vorbeste fluent engleza, cel din 2000 are multi ani in tratatul de la Varsovia , limbi straine lb. rusa + carnetul PCR in mapa cu documente personale!

      Ștergere
    3. @ ifrim23 iulie 2017, 20:44: stimate domn de ce crezi dumneata ca militarii care au iesit la pensie inainte de 2000 au o valoare militara mai mica decat cei iesiti la pensie dupa 2000 ? Doar prin faptul ca cei iesiti inainte de 2000 vorbeau fluent ( la nevoie ) limba rusa si tara lor era membru al Tratatului de la Varsovia ? Fie ca vorbeau ei limba rusa ( la nevoie ) fie ca cei de dupa 2000 vorbesc ( din placere )fluent limba engleza ,au depus acelasi juramant , sa-si apere tara . Nu cred ca daca cei de dupa 2000 vorbesc ( de placere ) fluent limba engleza este un criteriu suficient ca sa primeasca pensii mult mai mari decat cei care au vorbit ( la nevoie ) fluent limba rusa.

      Ștergere
    4. @TV.Cu deosebitul respect pe care vi-l port ,am inserat pe pagina justificarea banuita din creierul propriu altfel nu-mi explic de ce a trebuit sa facem frumos prin externalizarea apararii patriei la pachet cu reducerea efectivelor de la cca.140 000 la jumatate, suspendarea serviciului militar obligatoriu, topirea gurilor de foc cal.100 si mai mare ,iar pe baza art. 5 din tratat lasa ba ca va aparam noi dar va costa 2% din PIB pt. F16 la mana a IIIa,rachete Patriot de 4mld.$in rate pe 10 ani si ce mai urmeaza ...

      Ștergere
    5. ifrim24 iulie 2017, 15:53: Daca comentariul dvs. la care am raspuns mai "dur " este o ironie , atunci este clar si imi cer scuze daca am raspuns pe un ton neadecvat.

      Ștergere
  56. @ Ifrim
    Doresc sa iti atrag serios atentia asupra faptului ca militarii au semnat un contract cu statul roman . ca si la firmele particulare , contract care chiar daca este pe o perioada data se prelungeste de la sine pana cand ajungi in retragere sau sau iti cumpara familia ultimul costum . Eu unul nu sunt de acord sa imi cumpar vechime dar sunt de acord ca statul roman sa faca exact ce fac statele dezvoltate cu militarii care ies din sistem fara voia lor , inainte de termen... Adica anii care ii mai aveai pana la varsta de pensionare sa se considere VECHIME IN MUNCA fiindca pleci din sistem la cererea ,, partenerului,,. Intelegi acum de ce nu trebuie sa aruncam gogosile in aer ? Nu noi sa platim ci statul fiindca a renuntat la noi dupa semnarea contractului si dupa ce am depus juramantul sacru .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Punct de vedere corect, daaar ați primit solde compensatorii! Aceasta a fost miza! Trebuia să vin de ofere 3-4 funcții în diferite garnizoane!
      În situația în care ați fi renunțat, în scris, atunci alta ar fi fost discuția!
      Statul a renunțat mult prea vb ușor la apărătorii săi!
      Măcar de ar fi ființat Garda Națională, model US!
      Dar nu, el, statul s-a bucurat că prostul că își slăbește capabilitatea de reacție în domeniul apărării naționale și a mai și încurajat propria-i idioțenie!
      Când se va trezi va fi deja mult prea târziu!
      Exact: acum 4-5 ani era kiar un curent de renunțare la aviația de vânătoare, ... și culmea din interior!
      Despre ce vorbim?.... Categoric despre cei mai periculoși proști harnici!

      Ștergere
    2. @ Iulian Mares 23 iulie 2017, 16:39. Ai gresit la faza cu soldele compensatorii! Au existat, dar s-au dus.

      Ia sa vedem, cat de ... coma sunt acele solde, fata de ce s-a intampla azi. Exemple concrete, OK, fara barbi?

      1]. Colonel de telecomunicatii (transmisiuni pe romaneste), sef de birou cu nr. ... in directia respectiva. Pensionat iulie 2017, 8 000 pensie, varsta 49, fara compensatorii - fiind desfiintate. Cariera asa in general: nimic deosebit.

      2]. Colonel de VM, pensionat in 2007-2008. Comandant de batalion din ala adevarat, nu de papusi, trecut de cercetas prin parasutare, sef operatii B/Bg, sef de stat major B/Bg. Pensie 4500 in 2011, acum se indreapta probabil spre maxim 5800 cu indexarile dintre 2013-2017. S-a pensionat la 56 ani, a primit si compensatorii - LULA. Doar ajutoare sau invers. (Nu mai caut, dar stiu ca ajutoarele la pensie reprezentau o suma in functie de vechimea efectiva in serviciu - de astea beneficiau toti, iar compensatoriile erau altceva - sume pt. diferenta de ani pana la pensia de drept).

      In final, avem 2 colonei. Sumele le-am divulgat. La fel varstele, vechimea efectiva. Dar mai divulg ceva: colonelul de VM are nu doar vechimea efectiva mai mare, ci si pe cea rezultata din grupele de munca (toata viata in AC), cred ca are vechime cumulata vreo 76 ani. Iar colonelul de Trs. vreo 48 ani.

      PS: Colonelul de VM cu 6000 pensie acum are si AISM. Celalalat colonel pensionat in acest an cu 8000 pensie, are scoala militara si o facultate civila de telecomunicatii - din alea la norma!

      Ștergere
    3. Te cred.... pt că știu situația!
      Ajutoarele erau 10/15/20 solde, funcție de celine!
      Compensatoriile...2 X ne de ani până la vârsta de pensionare!
      Ce sa mai zic....știu și cât are pensia un fost ne 2/CSP/ MApN pensionat recent!
      Norocul unora ghinionul altora!
      Să sperăm că prospatul ministru va face cât de cât ordine, ridicându-ipe cei ce au suportat mult prea mult timp și kiar prea multe nedreptăți!
      Trebuiește găsită formulă care să facă dreptate pentru toți!

      Ștergere
    4. Mareș
      pe vremuri (anii de inceput ai restructurarilor) nu stiu pâna la ce data exact acele compensatorii sau ajutoare erau impozitate progresiv pâna la 40%. Asa ca n mare brânza se putea face face cu ele daca nu mai aveai adunat ceva pe lânga. Nu se compara cu cei care le-au incasat după terminarea restructurarilor si eliminarea împozitului progresiv. Mai ales ca prin acei ani 98 -2004 ....si salariile erau mici. Aproape un fleac pe lânga cele de acum.
      Multi au parasit sistemul cu lacrimi in ochi.

      Ștergere
    5. @Micutu.Pe pagina colegilor de la Campia Turzii dupa comentariul d-stra la ultimul articol din 10 iul., 5-6 interventii mai jos (11iul) am propunerea identica !Aruncatul gogosilor o interpretez sa nu le dam solutii proaste in dezavantajul nostru!O seara racoroasa coledzilor!

      Ștergere
  57. T3, (23 iulie 19.44)
    Asa este, soldele mai mici si € si $ aveau alte cotatii, cu implicatii directe asupra puterii de cumparare!
    In 2010 am avut un coleg care a plecat printre ultimii cu OG-7 si a luat tot! Nu a vrut pe card ci in geanta!....alte vremuri, alti oameni! Apoi nu s-au mai akitat drepturile la iesirea la pensie, cu toate ca pt bugetul national nu este o suma mare luând in calcul perioada 2011-2017 si structurile ce fac obiectul!....aproximativ 35-37 mil €!...cu tot cu dobanzi!
    Magaria a inceput tot de la unul de-al tau, mai de la Nord!
    Vom vedea noi!

    RăspundețiȘtergere
  58. Ar trebui să luăm exemplu de la chinezi și nord-coreeni; să se pensioneze coloneii la 75 de ani, generalii la 80, ceilalți la 70-72!
    Urmărind sistematic acest sistem nici nu ar mai fi nevoie de o lege a pensiilor militare, de stat!
    Este o rezolvare foarte simplă și eficientă, iar banii CSP neutilizați pot fi folosiți cu succes pentru indemnizații sociale tuturor putorilor din ROU și mai ales țiganilor, că să fie clară masa de manevră la alegeri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mares@cu ceva timp in urma se vehicula ideia ca militarul sa fie militar activ pe viata si drept consecinta sa nu primeasca pensie ci solda.Pe undeva lucrul se intampla si in prezent prin faptul ca daca politicului i se scoala te cheama cand vrea .Nu e greu sa schimbe 63 in 70 si mai mult.Asta nu pricepe un bou pe nume Adrian.

      Ștergere
  59. 24.07.2017 CPS MApN ne informeaza:89,2% pensii recalculate.
    Avand in vedere ca "pensiile recalculate" din comunicatul CPS sunt cele pt care s-au emis decizii, si ca CPS are 99 de zile pt emiterea deciziei, la CPS in baza de date sunt toate datele necesare finaluzarii procesului de recalculare.
    Asa ca se pot studia su variantele de actualizare ca urmare a legii 152/2017.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O lasă pt surprinderea strategică de 25 Octombrie 2017!

      Ștergere
    2. Ca sa vedeți mod de comunicare la PSD Dna Carmen anunța polițiștii sa stea liniștiti in legătura cu legea pensiilor cică vrea stabilitate, pe cand Dna Olguța ne anunța ca a cerut date de la toate ministerele si C S P utile inclusiv din Europa. Ce sa mai înțeleagă activi, viitori pensionari, dar ce sa mai înțelegem noi cei care in ultimii 20 de ani am trecut prin schimbarea a trei sisteme de pensii si cinci legi de salarizare.Si legat de acest aspect, înțeleg sa ne ardă la salarii - suntem antipenultimii-, dar voi vreți acuma sa ne faceți si la pensii, este corect mai dragi "" conducători "" care sunteți efemeri- trageți concluziile singuri

      Ștergere
    3. Doamna Carmen este mai linistita, iar Olguta inca este tumultoasa!
      Se va modifica prin ridicare:
      -limita minima de vekime;
      -de la 85% la 100%, fara OMM!

      Ștergere
  60. Parlamentar PSD-pensiile peste 2700 lei,s-ar putea recalcula!?

    Chiriac-Polițiștii merită un salariu mai mare.Ei sunt tot timpul în luptă,in scimb militarii odată la 50 de ani!?
    Bravo,d-le,când îți fată mintea ne dai un pui!

    RăspundețiȘtergere
  61. R cand iti spuneam ca legea 223 completata cu art.40 este aiurita m-ai injurat.
    In alta ordine de idei vagabondeaza pe internet unul pe nume Adrian fost salariat civil prin MApN care ne ataca.Trebuie depistat si pus la punct.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!