luni, 3 iulie 2017

Alo, Parlamentul! Militarii așteaptă corecția Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015 prin care pensiile militare de stat au fost "faultate" cu 30%!

Reluăm tematica pensiilor militare, în condițiile în care majoritatea interlocutorilor dovedesc că sunt interesați exclusiv de acest subiect. Vă readucem aminte situația în care ne aflăm:

1] De diminuare cu cca. 30% a cuantumurilor pensiilor militarilor prin efectele Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015, față de cuantumurile cuvenite a fi fost stabilite prin Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. Ordonanța care a diminuat cuantumurile pensiilor militare de stat, a fost emisă în decembrie 2015 de către guvernul Ciolos. La acest moment, O.U.G. nr. 57/2015 așteaptă în Parlamentul României să fie aprobată prin lege, care poate aduce modificări sau nu, Art. 40. Traseul legislativ poate fi urmărit aici. Din analiza traseului legislativ al PL-x nr. 82/2016, rezultă că Senatul a modificat în sens pozitiv Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015, dar în niciun caz nu a readus algoritmul de calcul conform prevederilor initiale ale  Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. În sfârșit, Parlamentul nu poate adopta legea de aprobare a O.U.G. nr. 57/2015, urmare a faptului că lipsește avizul ... guvernului actual. Aviz care se împiedică exact de prevederile Art. 40 din ordonanță, în sensul că guvernul nu pare deloc dispus să scoată sumele necesare pt. revenirea la modul inițial de calcul al pensiilor militare, așa cum a fost stabilit de Legea nr. 223/2015.

2]. A intrat în vigoare Legea nr. 152 din 27 iunie 2017 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2016 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare. Lege conform căreia începând cu data de 30 iunie 2017, se majorează cu 15% cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor de funcţie pentru cadrele militare în activitate, pt. soldaţii şi gradaţii voluntari, precum si personalul civil din Ministerul Apărării Naţionale şi din instituţiile aflate în subordinea sa. Cu excepţia celor care au beneficiat de majorări potrivit Legii nr. 250/2016 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 20/2016.

Pe acest fond, așteptările militarilor în rezervă/retragere sunt să le fie actualizate pensiile în plată. În această lună, prin aplicarea prevederilor Art. 60 (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat și care prevede, pe scurt, că pensiile militare se actualizeaza ori de câte ori se majorează soldele/salariile de grad și/sau de funcție. Ministerele din domeniul apărării nu au comunicat nimic în privința vreunei actualizări a pensiilor militare, ceea ce genereză suspiciuni în rândul personalului în rezerva/retragere.

3]. Începând cu data de 1 iulie, a intrat în vigoare Legea-cadru nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Care ar urma să majoreze soldele/salariile la personalul militar, în etape, între anii 2018-2022. Element care ar trebui să atragă după sine în mod automat și alte actualizări ale pensiilor militare, în viitor.

4]. Readucem în prim plan și existența unei mari sincope, în procesul de recalculare a pensiilor militare.  Există zeci de mii de pensii majorate prin recalculare, cu efecte începând cu data de 01.01.2016. Pentru militarii in rezerva/retragere care au avut norocul să le fie recalculate pensiile înainte de data de 20.02.2017, acestea și-au primit restanțele cuvenite pt. perioada 01.01.2016 - luna emiterii deciziei de recalculare, în aceeași luna cu emiterea deciziei de recalculare. În schimb, ceilalți militari care au primit sau care vor primi decizii de recalculare după data de 20.02.2017, nu au primit/nu își vor primi  restanțele cuvenite pt. perioada 01.01.2016 - luna emiterii deciziei de recalculare, decât numai în trimestrul IV al anului curent. Urmare a prevederilor Art. 67 din Legea Nr. 6/2017 privind bugetul de stat pe anul 2017, lege care a oficializat astfel instituirea de restanțe în achitarea la zi a drepturilor de pensie cuvenite personalului militar.


ALTE DATE 

Procesul de recalculare a pensiilor in M.Ap.N. este aproape de finalizare. Celelalte 6 alte ministere/similare nu se obosesc sa transmita astfel de statistici. Pe de alta parte, pe piata au fost lansate diverse zvonuri privind nr. de pensii diminuate sau majorate prin recalculare. Pentru conformitate, va informam ca nu exista statistici oficiale date publicitatii in privinta nr. de pensii majorate sau diminuate prin recalculare. 

Situația recalculării pensiilor la M.Ap.N. Celelalte ministere/similare nu se obosesc cu astfel de statistici

261 de comentarii:

  1. Admin, prin aplicareaq acestei corectii, sunt sanse reale de restabilire a criteriilor care sa elimine scaderile dramatice de cuantumuri la pensiile recalculate discriminatoriu pe minus?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stii cum ies calculele, in realitate? Nu mai apare diminuarea prin recalculare, dar nici mare branza nu aduce in plus fata de cuantumul pe care il ai in plata. Dar vorba unora, macar asa de ... orgoliu.

      Ștergere
    2. Mi-as fi dorit foarte mult Casa Sectoriala sa publice si cate sunt pe minus, ca sa nu se mai faca speculatii pe cifrele vanturate pe bloguri si media. Cred ca transparenta este obligatorie, din moment ce numarul de pensionari nu este secret, numarul de recalculari iar nu-i un secret, atunci de ce Casa ascunde dramele din spatele acestor recalculari? Ce au de ferit de ochii lumii de nu le publica aceste rezultate? Se simt vinovati cu si de ceva in urma acestor recalculari? Se simte cumva cu o musca pe caciula, mafiota si cocalara, cat elefantul? Daca sunt corecti, cinstiti si nevinovati cu ceva, atunci sa se publice realitatea!

      Ștergere
    3. Adica?
      Tie ti-a raspuns Huhu! Regret!

      Ștergere
  2. https://stiriziare.net/o-melodie-superba-care-cucereste-orice-roman/

    RăspundețiȘtergere
  3. Urmare a faptului ca printre noi sunt si colegi din afara M.Ap.N., persoanele respective sunt rugate sa scrie un e-mail scurt la ministerele lor. Prin care sa ceara transparenta dupa modelul M.Ap.N. si sa publice stadiul recalcularii pensiilor. Ideal ar fi si o statistica despre majorari si diminuari, lucru cu care nici M.Ap.N. nu se agita.

    In sfarsit, din tot hatisul legislativ care vizeaza pensiile militare, tot Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015 reprezinta, de departe, cel mai important element. Una este sa fie initiata baza de calcul de la 65% si alta de la 80%, una este sa fie plafonata pensia la 80% si alta la 100% etc. Varianta adoptata de Senat desi prezinta o tenta pozitiva, are pacaleala aceia la mijloc. In sensul ca "inghesuie" OMM in plafonul de 100%, element care da pentru multi pensionari determina un cuantum tot egal cu cel stabilit prin Art. 40.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bai da' destepti sunteti voi cu transparenta voastra, la cat ne iubeste pe noi societatea civila prin andreea paul, ialomitianu, seitan, nitu, morsa chirieac, acoperitii de la B1, stiti cum se zdrobeste usturoiul in piwa? Asa ne piseaza!

      Ștergere
    2. Manca-le-as bombonica dulce de pe colivie!

      Ștergere
  4. Poate mai spre sfarsitul anului..!
    Deocamdata Parlamentul Romaniei se afla in Vacanta Mare..pana la 1 septembrie !
    Aproape sigur pana atunci Casa de pensii a MApN
    va ajunge la procentul dr 99% a recalcularii pensiilor militare si poate aplica eventualele modificari la Oug.57/2015..!

    RăspundețiȘtergere
  5. In ceea ce priveste "zvonistica" despre o noua lege a pensiilor. Zvonurile de pana acum conduc la premisa ca spectrul politic, indiferent de culoare, nu se va atinge de pensiile militare. De altfel, o noua desfiintare a pensiilor militare este improbabila si din alt punct de vedere. Spre deosebire de legile anterioare, L. 223/2015 a inclus in dreptul la pensii militare de stat si pe soldatii/gradatii profesionisti. Element care aduce o forta considerabila in plus pt. apararea acestui drept, in cazul vreunei tentative de redesfiintare a pensiilor militare de stat. Mai pe romaneste, judecand dupa comportamentul SGP manifestat in mediile de socializare, o redesfiintare a pensiilor militare, ar determina un scandal de scandal, cu SGP demisionand in bloc si/sau proteste ale acestora, fara a mai tine de interdictii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iar daca tin neaparat sa ne bage pe contributivitate cu toate ca n-am contribuit atunci ce rezulta din calcule sa le inmulteasca cu 3 ca am fost platiti la 24 h si nu la 8!

      Ștergere
  6. Pana in toamna luam o pauza, nu ? Poate cineva sa imi spuna cum se calculeaza de acum vechimea la pensiile militare ? Dar ceva clar nu pareri .
    Daca partidele aflate la putere ar vrea , s-ar putea da o OUG care simplu sa reformuleze acel articol 40 si sa ne aduca la normalitate .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar este clar, este inscrisa in decizia de recalculare.

      Ștergere
  7. Despre ce sa mai discutam? Despre Legea nr. 152 din 27 iunie 2017 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2016. Aceasta lege este proba de foc pentru adevaratele intentii ale actualei guvernari/coalitii parlamentare majoritare.

    Daca legea este oabla asa cum creeaza impresia, ar insemna sa nu existe artificii si dedesupturi nici in privinta majorarii SF de functie cu 15%, nici in privinta actualizarii pensiilor militare. Caz in care, ar trebui sa punem cate o piatra fiecare si sa punem de o statuie pt. Olguta Vasilescu.

    In schimb, daca L. 152/2017 dovedeste ca nu este deloc ce pare, in sensul ca fie majorarea de 15% sa aiba aplicare limitata, fie sa apara vreo "gaselnita" care sa excluda/eschiveze declansarea actualizarii pensiilor militare urmare a majorarii cu 15%, atunci o clarificam defnitiv si cu intentiile actualei guvernari/coalitii majoritare.

    Proba de foc este fix in aceasta luna! Asa ca nu ne ramane decat sa ... probam!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si Sadoveanu unde mai posteaza? Ce va face cu gandurile lui nescrise?
      Coordoneaza-te in vacanta cu HUHU!... nu aman2 odata!
      Asa va avea si el unde sa se planga!

      Ștergere
    2. Daca n-as mai posta, ati fi depresivi fara diversitate! Lasa ca sa-i pisolim ca nu se stie nici de avantajati ce iepure negrotei cu cornite pot scoate astia din rapalie sa va taie macaroana, ce, n-ati mai vazut surprize mafiote in anii astia, tocmai cand sa batem din palme ca suntem rezolvati? La orice te poti astepta de la ei, dar de un ,,lucru bine facut,'' vorba sefului de la Cotroceni, nu te poti astepta!

      Ștergere
  8. Va urma o perioada de vacanta si pentru subsemnatul. Prelungita cam pana spre 1 august. Perioada in care blogul va intra intr-o pauza tehnica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne, ajuta cu sanatate si tihna la toti in vacanta!

      Ștergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
    2. Mai stabilesc ei pe dracul cu Art.40 cand mi-oi vedea ceafa, daca toti asteapta unul de la altul sa se faca ceva de catre celalalt!

      Ștergere
    3. nu ai ce face si bati campii

      Ștergere
  10. Si noi ce facem...? 😥😥sau 😂😂

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi? stim fiecare!
      Nu ai zis tu..."Fara accesorii"?
      Vezi ca Cezar asi crezut! 😥😥/😂😂

      Ștergere
    2. Am mai facut propunerea si in trecut. Daca este cineva dispus sa preia stafeta/sa coparticipe, predau cheile cu placere. Solicitarea vine si in contextul, in care la finele lui august, trebuie sa plec in alta tara si nu pt. cateva zile, ci pentru perioada nedeterminata.

      Situatie in care este evident ca nu am alta cale decat sa pun "INCHIS"!

      Ștergere
    3. Eu am crezut ca glumesti cand ai zis ca te duci sa te inrolezi in armata a XIV-a!

      Ștergere
    4. @ ifrim 3 iulie 2017, 14:43. Mai sunt locuri ... libere.

      Ștergere
    5. Nu ne iubesti ,sacrifica,te pt. noi si pleaca dupa 2022!

      Ștergere
  11. @R si cu ce te-ar deranja sa lasi discutiile libere pana atunci, sau te crezi doctorul moralitatii din sud- estul Tarii Romaniesti, ti-ai propus sa disciplinezi si sa corectezi viciile sau carentele de educatie ale unora sau altora? Prea te erijezi in popa de ...tara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca las discutiile libere, in cateva ore se blocheaza blogul. Bagi tu vreo 50 de comentarii cu "mortii ma-sii" celor cu care te tachinezi, mai vine Cezar cu 50 de comentarii cu osanale aduse contributivei, mai vine Adrian cu 100 de comentarii cu obsesiile lui la adresa altor useri. Si gata - am ajuns la 200 de comentarii, se ingreuneaza pagina. Cornel mai baga si el 50 de pamflete ...

      Apoi vii tu de la plimbare, bagi de seama ca accesezi greu blogul. Si zici: "-Ba, admin! Baga si tu o tema noua!" Iar eu trebuie sa ies din stiva de piese unde imi fac de lucru, sa caut ceva nou, etc. etc.

      Da' chiar, nu vrei sa preiei tu blogul?

      Ștergere
    2. Visinescu este intim prieten cu un popa de tara! Cu Pomohaci! Aman2 au ceva in comun cu capra.... :))

      Ștergere
    3. VIORELE,
      de TOP 10 este melodia indicata de tine, dar eu postez versurile de suflet ale lui Visinescu! I-auzi:

      Bate-un vant rece din balta, la Chilia-n port, ...... bis
      Oooooof, sa vezi stuful cum se inalta sa-l mai tai nu pot, ... bis
      La Chilia, la tataru, ah, ce dureros, mai,
      Bate Maromet cu paru, ah, ce dureros, mai,
      Oooooof, La tataru, la Chilia, vai ce dureros, mai,
      Bate Lungu cu franghia, ah, ce dureros, mai.
      Caraliul striga tare: "da-i, hotule, da-i!
      C-au venit zece vagoane, da-i, hotule, da-i! "
      Oooooof, Nu pot, domne capitane, ranile ma doare, .... bis
      De dimineata pan' la pranz, ah ce dureros, mai,
      O suta de roabe-am dus, ah ce dureros, mai,
      Oooooof, de la pranz si pana-n seara, vai ce dureros, mai,
      Nu le mai tin socoteala, ah ce dureros, mai!
      Oooooof, tot cu piatra colturata, ah, ce dureros,
      De nu se ia pe lopata, ah, ce dureros, mai!
      Stau in curtea inchisorii si-mi vine sa mor,
      http://Versuri.ro/w/yiw6
      Cand vad pasari calatoare, ce n-as da sa zbor,
      Oooooof, cand vad pasari calatoare, ce n-as da sa zbor, mai, ... bis
      Sapam santuri dupa santuri, fara de folos, mai,
      Caraliul striga tare: "lasa capu' jos! "
      Oooooof, cand stiam ca nimeni altul nu imi raspundea,
      Acum stau la ordonanta, vai de viata mea!
      Trece trenul printre munti, ca un sarpe lung,
      Incarcat cu detinuti, ah, ce dureros, mai,
      Oooooof, si-i lasa in Poarta Alba, ah, ce dureros, mai,
      Aicea-i painea mai neagra, ah, ce dureros, mai!
      Fratilor de la Chilia, e de rau cu noi!
      Ne mananca serparia, pe noi si pe voi,
      Oooooof, s-o dam dracului de trestie, pe el de turtoi,
      Sa mergem si noi acasa, acasa la noi,
      Oooooof, la copii si la nevasta, acasa la noi,
      La copii si la nevasta, ca-s plini de nevoi.

      Ștergere
    4. Gelutu dar nu trebuie deloc sa cauti ceva nou, o zi bagi pe Daniela Crudu, apoi Ilinka Vandici, Octavia Geamanu,Inna si tot asa iar hodorogii cracanati uita de 40/57 si toate cele!

      Ștergere
  12. Nu poate T2 MakiSS..ca mai are ..doua..!!
    Dreptu-i ca in ...10 ani ..nu a trecut de prima pagina care-i tot goala ..
    Asa ca nu poate ..poate Corneliunsson....!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ti-e frica Bastos, Visinescule, Ficioras, ai tras in popor si simt franghia in jurul gatului?

      Ștergere
    2. In jurul "accesoriilor!" :))

      Ștergere
  13. Mares, cu surplusul de 1,8% la pensie dupa Actualizarea din aceasta vara, strang bani sa cumpar o alta...capra vecinului..!����.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai cumpara...avem una de la GAZ, de la prietenul de suflet al lui Pomohaci!
      Este gata antrenata!

      Ștergere
  14. Pai da, sunt "indaratnici", fac parte din echipa "fetelor de la Capalna", le place navigatia prin serpentine(curbe).

    RăspundețiȘtergere
  15. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai intrebat de moderare! Daca incurajezi atacurile intre useri - si tare iti mai place si tie sa dai la gioale, blogul ajunge WC si moare. Pe de alta parte, daca nu te ocupi de moderare, apar tot felul de interventii tip spam, stil schema nigeriana cum ca poate vrei un imprumut etc., dar neaparat sa virezi tu niste bani mai intai. Iti dai seama ce misto iese: userul "X" zice de pensie, Cezar iti zici de ciucalata, tu il frigi pe Cezar cum ca a tras in popor si mai apare si Leila Abulo sa iti propuna sa iei teapa nigeriana ... si iar moare blogul.

      Trebuie cineva care sa tina cat de cat si la aspectul decentei! Pana la urma, sa nu uitam ca acest blog a aparut in perioade crunte, respectiv ca semn de protest pt. niste chinuri ale celor 26 500 militari in rezerva, rași in 2011.

      Ștergere
  16. Domnule R- 26500, cu respect, va rog, sa identificati o solutie ca acest blog sa-si continue activitatea.....Cel putin astazi, au fost multe abordari la obiect, dar si simpatice, care m-au incantat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incerc, desi am mari rezerve ca voi reusi. Solutia este preluarea de alte persoane (vreo 3 dintre useri au deja bloguri, dar cam nefrecventate), care sa se adapteze insa cerintelor maselor. Aici este greutatea. Intrucat tentatia userilor despre care stiu eu ca au bloguri, este de a fi subiectivi, in functie de propria realitate.

      Ștergere
  17. Legea 152/2017 a crescut solda de functie cu 15% pt militarii din MApN.
    Ce solda de functie a crescut ?
    R. Solda functiei de baza asa cum a fost definita in Legea 330/2009.
    Solda functiei de baza este formata din Cfctie * VRS. (VRS=197.3387) la care se adauga: salariul de merit, indemnizatia de dispozitiv, sporul pt pastrarea confidentialitatii si sporul de fidelitate.

    RăspundețiȘtergere
  18. Dle Viorel Kiss cred ca e timpul sa ne aduceti amanunte despre noul partid al militarilor in rezerva si retragere. Va doresc noroc si ma voi alatura cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  19. Ce chestie cu Nadragi Polovragi Pomohaci asta! N-am drakului nimic cu astia pe filet invers, faca-se in voia gaoazele lor si sa le indese ca pe carnati si caltabosi, dar cand poarta patrahir si pune laba perversa pe cutia cu Sfintele daruri, sau pe Sfanta Cruce, hmmmm...Ca voce, este absolut admirabil, dar din viclenia vorbelor, ranjetul ala de vulpoi viclean, giumbushlucurile perverse ale mimicii si gesturilor, de mult mi-am zis ca-l are pe necuratul indartnic in el! Avem pochi militari p' acilea care tin post vartos pe de indos cu carnos, in loc de buruienos? Aleluia, aleluia la prestari pipi caca si in...puia! Amin.

    RăspundețiȘtergere
  20. Maine este Ziua US!
    Sa recunostem ca daca nu ne luau in NATO aveam camioane ZIL, URAL, MOLOTOV si nu numai!
    Totodata se prefigureaza inca 2 baze militare US, in 2 raioane strategice, din multe pdv! Galati si Sighisoara!
    Psibil si revalorizarea la adevarata valoare a celei de la Deveselu, prin mutarea unor capabilitati de la Incirlic, dar este de durata asigurarea bazei politice si juridice! ... posibil si Comandamentul Fortei Terestre NATO de la Izmir!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i pe 6 Iulie? Incep sa uit fara pastila de...putut! Sa fie sanatosi, frumosi, destepti si sa-i invinga pe talibanii de la Kabul si Bucuresti-Shparlament! US este un etalon mondial in mai toate si le purtam recunostinta pentru marele aport si efort de razboi in Marea conflagratie mondiala, ca daca ei nu intrau in razboi, dupa Pearl Harbour, toti o cacariseau, caci Angliei deja i se slabisera balamalele, chiar daca Hitler renuntase la debarcarea in insula si pierduse batalia aeriana cu britanicii!

      Ștergere
  21. Erau trei ..
    Pe T-2 MaKiss.l-au exclus ..asa ca ai loc ..Micutzu....!!

    RăspundețiȘtergere
  22. D-le R26500 :
    Si eu vâ rog sâ nu închideti Blogul , cel putin pânâ pe 11-12.07.2017 , datâ la care presupun câ vom avea vreo surprizâ cu fluturasii de pensie (sms de la BCR ,etc) , eventual noutati despre soldele în platâ !?! Cine poate sti ? Cu respect !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. OK! Pe perioada de vacanta, nu ar fi asa o problema sa ramana deschis - insa va trebui sa recurg la materiale anoste. Pana la urma, vorba dumitale, pe 11-12 urmeaza un impact.

      Ștergere
    2. @ R-26500 :
      Multumesc !
      Consider câ nu trebuie sâ vâ implicati prea mult cu alte subiecte mai grele , neimportante fatâ de problema noastrâ principalâ (de moment) .
      Aproape câ este un moment "istoric" pentru asteptârile noastre si pentru ce va urma , în Lunile ce vor veni .
      Cu respect !

      Ștergere
  23. Adineaori s-a discutat pe Romania Tv de Legea Unica a Pensiilor, Civila cumulata cu cea Militara! Premierul o agreeaza ca sa se elimine toate discriminarile! V-am spus de acum o luna ca asa va fi? Nimeni nu ma credea! Am fost informat si chiar mi-era teama de contrele de dupa afirmatie, dar va asigur ca asta au cei de la PSD in Programul de guvernare in mare taina!

    RăspundețiȘtergere
  24. Pana sa apara internetul cu accesul facil la informatii si schimbul acestora intre cetateni recte intre noi militarii exista probabilitatea ca juristii, finantistii MApN sa ne fi tras pe cosor privind partea pecuniara in activitate sau rezerva mizand ca ocupati cu PPL nu avem timp sa buchisim legile privind drepturile?

    RăspundețiȘtergere
  25. Si eu vâ rog sâ nu închideti Blogul. Cine are timp la dispozitie sa isi asume preluarea, bineinteles cu acordul R26500. Personal va urmaresc si comunic altor 4-5 colegi tot ce se dezbate aici. Ar fi o mare pierdere pentru noi. Cu stima !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu zic ca nu trebuie asa mult timp, ci ceva vioiciune in detectarea fentelor astea politice contra armatei. Si mai ales adaptare la realitatile rezervistilor. Cat mai putin subiectivism, dar si echidistanta politica. Multi militari au bloguri deschise, dar care sunt cam moarte. Cauza? Gazda este intotdeauna, nu rezervistii ca nu le acceseaza.

      Ștergere
  26. Pentru luna asta ..sa nu ne facem iluzii degeaba..! Cupoanele cred ca sunt deja tiparite cu aceeasi suma ca si luna trecuta..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. SCMD, ultima informare http://sindicatulcmd.blogspot.ro/.

      "MOD DE APLICARE

      In atentia tuturor rezervistilor proveniti din M.Ap.N.

      Doamnelor si domnilor,

      OUG nr. 99/2016 aplicata ca Legea nr. 152/2017 introduce o corectie la solda de functie numai pentru militarii din M.Ap.N., instituind un plus de 15%.

      Impactul asupra pensiilor este urmatorul:

      -legea 152/2017 se aplica doar pensiilor aflate in plata dupa recalculare;
      - recalcularea se va termina in 3 luni, potrivit datelor de la Casa Sectoriala a M.Ap.N.;
      - in anul in care are loc o crestere de venit la activi, la pensie se aplica ori indexarea ori alinierea;
      - in situatia in care rezultatul alinierii este mai mare decat rezultatul indexarii, indexarea fiind acordata de la inceputul anului, se mai primeste diferenta de cuantum dintre aliniere si indexare.

      Va atragem asadar atentia ca indexarea a fost 5,25% din venitul brut in timp ce actuala crestere de 15% este numai pe solda de functie. Daca 15% din solda de functie inseamna mai mult decat indexarea de 5,25% din brut (adica din venitul total) se va primi diferenta. Daca nu, nu se va primi nimic in plus. Procedeul se va aplica tuturor rezervistilor pe masura ce vor primi deciziile de recalculare.

      Speranta ramane in tinerea promisiunilor facute de liderii PSD ca se va elimina si Art. 40 din OUG nr. 57/2015, baza de calcul revenind la Legea nr. 223/2015 si alinierea se va face conform principiilor acesteia".

      Ștergere
  27. SCMD, ultima informare: http://sindicatulcmd.blogspot.ro/

    "MOD DE APLICARE

    In atentia tuturor rezervistilor proveniti din M.Ap.N.

    Doamnelor si domnilor,

    OUG nr. 99/2016 aplicata ca Legea nr. 152/2017 introduce o corectie la solda de functie numai pentru militarii din M.Ap.N., instituind un plus de 15%.

    Impactul asupra pensiilor este urmatorul:

    -legea 152/2017 se aplica doar pensiilor aflate in plata dupa recalculare;
    - recalcularea se va termina in 3 luni, potrivit datelor de la Casa Sectoriala a M.Ap.N.;
    - in anul in care are loc o crestere de venit la activi, la pensie se aplica ori indexarea ori alinierea;
    - in situatia in care rezultatul alinierii este mai mare decat rezultatul indexarii, indexarea fiind acordata de la inceputul anului, se mai primeste diferenta de cuantum dintre aliniere si indexare.

    Va atragem asadar atentia ca indexarea a fost 5,25% din venitul brut in timp ce actuala crestere de 15% este numai pe solda de functie. Daca 15% din solda de functie inseamna mai mult decat indexarea de 5,25% din brut (adica din venitul total) se va primi diferenta. Daca nu, nu se va primi nimic in plus. Procedeul se va aplica tuturor rezervistilor pe masura ce vor primi deciziile de recalculare.

    Speranta ramane in tinerea promisiunilor facute de liderii PSD ca se va elimina si Art. 40 din OUG nr. 57/2015, baza de calcul revenind la Legea nr. 223/2015 si alinierea se va face conform principiilor acesteia".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ R 26500 ,
      Revin ,având în vedere cele prezentate mai sus !
      D-le R26500 :
      Si eu vâ rog sâ nu închideti Blogul , cel putin pânâ pe 11-12.07.2017 , datâ la care presupun câ vom avea vreo surprizâ cu fluturasii de pensie (sms de la BCR ,etc) , eventual noutati despre soldele în platâ !?! Cine poate sti ? Cu respect !
      Multumim anticipat pentru accept !

      Ștergere
    2. @ R-26500
      REPET , dacâ este nevoie ,cu scuze !
      Consider câ nu trebuie sâ vâ implicati prea mult cu alte subiecte mai grele , neimportante fatâ de problema noastrâ principalâ (de moment) .
      Aproape câ este un moment "istoric" pentru asteptârile noastre si pentru ce va urma , în Lunile ce vor veni .
      Cu respect !

      Ștergere
    3. Admin, eliminarea Art.40, ar avea efecte la o crestere cu ceva a nenorocitei de pensii realculate pe minus, de la 1060 la 605 lei? In ce masura si cu ce? Ma gandes ca baza de calcul de 80% ar fi reintrodusa...

      Ștergere
    4. Te-ai si intors?
      Ma, de ce tot plangi? Iei in continuare 1060? Lasa ca-ti va actualiza pensia pe noua LSU si te linistesti total! mai si zica ca ai tensiune mare? Unde, la prize?

      Ștergere
    5. Iuliane, esti chiar asa de optimist? Sa dea Dumnzeu sa aveti toti pensiile meritate pe care le aveti si care vi le doriti, dar crede-ma ca eu prevad un colaps politic care ne va degreva pe toti de foarte multe si iar va fi haos! Mie sa-mi dea LSU trebuie sa treaca 4-5 ani, crezi ca mai apuc eu mariri? In primul rand ca intram in criza economica si scumiri, am sa pierd casa in care stau cu chirie ca nu mai pot plati facturi, apoi ce-o mai vrea Dumnezeu, dar mai itai ii asigur lui Ana un acoperis, iar cu mine poate sa se intampe orice, indiferent ce-o fi, chiar nu-mi mai pasa deloc, pe ea s-o stiu asigurata. Plesni-ar ficatii in el de Dragnea ca iar a reaplicat principiile basite la pensii! Mult la mult, cei cu putin injumatatiti sau stagnati...1064 lei este de trait?

      Ștergere
  28. V-aliniati !
    Daca nu va manipuleaza si indexeaza dogaru.
    De la dogaru n-astept nimic, dar nu pot sa cred ca in acest sindicat nu exisa macar un tete de doamnea ajuta, care sa dea un comunicat, cat decat suportabil ca termeni legali si principii juridice.

    RăspundețiȘtergere
  29. Dogaru are dreptate cand sustine ca numai majorarea Functiei cu 15% poate sa nu acopere majorarea de 5,25% de la inceputul anului..!
    Eu am facut o simulare dupa Programul ANCMRR Campia Turzii si as primi dupa actualizare o crestere de...1,7 % !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aveti dreptate, la actualizare, fara sa se acorde si indexarea de 5,25%, in cazul meu ar fi o crestere a pensiei nete de 3,41 fata de cea din luna iunie. Eu tot mai sper ca se va acorda si indexarea de 5,25% asa ca voi beneficia de o crestere procentuala de 8,65%.
      Speranta mea ca la pensia actualizata se va acorda si indexarea de 5,25% este intemeiata pe faptul ca nu se va face discriminare fata de colegii care se vor pensiona in perioada 01 iulie - 31 decembrie a.c., carora cu certitudine li se va acorda.
      Sa auzim de bine!

      Ștergere
  30. Ineptiile lui dogaru:
    1. "Legea 152/2017 se aplica doar pensiilor aflate in plata, dupa recalculare ?!"
    Legea 223/2015 spune altceva: actualizarea pensiilor cf art 60...
    Acest lucru inseamna ca legea 152/2017 se aplica atat pensiilor recalculate pe legea 223/2015 cat si pensiilor deschise (dupa 01/01/2016 pana la intrarea in vigoare a legii 152/2017) pe legea 223/2015.
    2. Dogaru spune ca militeaza pt anularea art.40 din OuG 57/2015.
    Reuniunea parlamentara este in septembrie, pana atunci se incheie recalcularea pensiilor, cel putin la MApN deci art 40 s-a produs efectul.
    Anularea acestui art. prin legea de aprobare oug 57/2015 nu inseamna ca se elimina si efectele articolului. Legiuitorul stabileste in legea de aprobare a ordonantei, ce se intampla cu efectele produsr de aceasta, pana la aprobatea in Parlament. Acest subiect il evita dogaru, oare de ce ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pt ca el acum lupta din greu, in vacanta parlamentara! :))
      Vrajeli din greu!

      Ștergere
  31. Deci,este cum bănuiam.
    Indexarea din 2016(5℅) nu se deduce din 15℅,procent creștere s.f.
    În ceea ce privește eliminarea art.4o,din oug.57,va duce la o nouă recalculare,o nouă alegere a celor 6 luni,din ultimii 5 ani,etc.
    Până în 2030,o să fie gata!?

    RăspundețiȘtergere
  32. Important este sâ vedem cum va proceda Casa noastrâ de Pensii , restul sunt vorbe fârâ o bazâ !
    Sâ vedem cum aplicâ LEGILE si apoi , mai vorbim ! Cu respect !

    RăspundețiȘtergere
  33. Trebuie actualizate toate pensiile ale tuturor din sistemul AOPSN,deoarece toți s au referit numai la creșterea soldelor de funcție, dar s au majorat si soldele de grad cu 2 lei, 5 lei, vorba aceea, doi bani zece bani...

    RăspundețiȘtergere
  34. Ei,
    acum apare Iliutza Ursuleanu si da el cu septarul in nori, face culoar si patrunde soarele!

    RăspundețiȘtergere
  35. Gelu,
    in anuntul lui Dogaru se spune ca actualizarea pensiilor in baza majorarii cu 15% a SF se va finaliza in 3 luni!
    Nu integ de ce le trebuie 3 luni si nu imediat, cun a facut CNP si CJP, cand s-a marit pct de pensie cu 9%?
    CSP/MApN are nevoie sa treaca printr-o pregatire specifica regenerarii fortelor, o etapa de completare plinuri cu materiale din clasa 1-12, aprobarii planului de masuri, un curs intensiv de o luna si OA special, de la NATO?
    Bine, stiu ca va trece imediat in subordinea directa a ministrului, dar FOC/IOC sunt aproape identice (Full Operational Capability/Initial Operational Capability) si in plus are Birou stat major!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu! Nu zice ca ACTUALIZAREA va fi finalizata in 3 luni, ci de faptul ca RECALCULAREA va fi finalizata in 3 luni. Ceea ce este corect. Cf. datelor CPS, la ora asta 17% din pensii NU sunt RECALCULATE. Aceste ultime pensii nerecalculate urmeaza a fi RECALCULATE in urmatoarele 3 luni, judecand dupa ritmul de recalculare.

      Asadar, pensiile deja RECALCULATE ar trebui ACTUALIZATE in aceasta luna. Cele 17% NERECALCULATE, ar trebui ACTUALIZATE ... la modul aparent, dupa ce mai intai vor fi in prealabil, RECALCULATE.

      Numai ca este o chichita aici. De fapt, ACTUALIZAREA se aplica oricarei pensii in plata, indiferent daca aceasta a fost sau nu recalculata pana la acest moment. Asta inseamna ca in lipsa unui act normativ contrar si cei 17% trebuie sa fie ACTUALIZATI tot in aceasta luna.

      Aici este un sir vicios. Totul porneste de la faptul ca orice ACTUALIZARE, presupune in mod obligatoriu o noua recalculare instantanee. Nu se poate sa adaugi asa pur si simplu 15% la SF, fara sa refaci absolut toate calculele - asta fiind recalculare in toata regula.

      Diferente?Dupa L. 223/2015, la ACTUALIZARE nu trebuie emisa o noua decizie de pensie. Prin urmare, cei 83% RECALCULATI paa in prezent, nu vor primi noi decizii, ci doar cupoane de unde rezulta ACTUALIZAREA. In schimb, ci 17% NERECALCULATI, vor primi decizia de RECALCULARE - ei neavand inca decizii de pensii pe L. 223. Iar pe cupoane, pensia ACTUALIZATA.

      Pare complicat si chiar este. Ideea fiind ca Dogaru are dreptate pe jumatate - la faza ca recalcularea va fi terminata in 3 luni. Numai ca "specialistii" lui au uitat ca ACTUALIZAREA se aplica oricarei pensii in plata - fara tergiversari, ceea ce inseamna urgentarea recalcularii si pt. cei 17%.

      Asa trebuie sa decurga lucrurile IN ABSENTA unui act normativ contrar. Eu exact de acest act normativ contrar ma tem, in sensul ca o simpla HG poate decide alte TERMENE!

      Ștergere
  36. Dupa declaratia Primului- Ministru de pe DCNews cum ca nu este de acord cu pensii de 120% din salariu, trebuie sa ne asteptam ca art.40 din oug 57 sa treaca in forma originala din oug, sau mai rau,sa fim inclusi intr-o varianta a legii 263 (BOlguta), de data aceasta "imbunatatita" adica raportare la 35 de ani pentru perioada in conditii normale,30 de ani pentru conditii deosebite,25 pentru conditii speciale si 20 de ani pentru alte conditii...(Oprea va fi plans de multa lume.)
    Asta in functie de cum pleaca propunerea de la Ministerul Muncii.
    Daca pleaca cu 30 de ani pentru toata lumea la civili si nu in conditiile actuale de 35, aceasta fiind singura modalitate de a le creste pensiile civililor in asa fel incat pensia garantata sa nu fie egala cu a celor care au contribuit cel putin 15 ani la fondul de pensii, ne putem astepta ca numitorul fractiei punctajului sa scada cu 5 ani. Asadar sa fie 30 pentru conditii normale,25 pentru coditii deosebite,20 pentru conditii speciale si 15 pentru alte conditii...
    Numitorul de 15 ar fi favorabil si pentru elita armatei in deriva: piloti,scafandri,vanatori de munte etc. care ar mai castiga ceva la pensie fata de 263.
    Prin urmare, aceasta actualizare s-ar putea sa fie prima si ultima pe 223...Doamne ajuta!
    Cei mai norocosi vor ramane cu valorile mai mari in plata,iar cei care nu au iesit in rezerva pana acum,fiind la vanatoare de functii si grade, va fi vai de mama lor,pentru ca si cu conditiile LSU,punctajele la conditii normale,deosebite si speciale vor fi foarte mici,1.5-1.8 maxim.
    Dupa mult scandal pe la televiziuni,pentru ca in strada nu ma astept sa mai iasa cineva,vom primi poate o suma fixa de doua,trei sute de lei ca indemnizatie pentru restrangerea unor drepturi constitutionale , asta musai daca simularile nu dau cu virgula...si mai incolo prin 2020.
    E clar:
    Ne invartim in cerc precum vulturii de deasupra...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pensiile militare vor ramane pensii militare. Cum se va rezolva art 40 din OUG 57 ramane de vazut. La iarna. Si va produce efecte de la data publicarii in monitor. Nu poate fi publicata inainte de recalcularea ultimei pensii pe art 109 si 110 den Lege. In caz contrar ar trebui reluata toata recalcularea- tratament egal. Nu poate fi vorba de pensie de 120% din salariu. Aici vorbim de baza de calcul care reprezinta altceva decat veniturile salariale realizate. Sa nu uitam ca aceiasi Ordonanta stabileste clar ce cuprinde baza de calcul si elimina, la greu, destul de multe categorii de venituri.

      Ștergere
  37. Sa vedem ce formula desteapta au gasit Juristii din Ministerul Justitiei privind ACTUALIZAREA pensiilor la Art.85.al.2) din Legea nr.303/2004, privind Statutul Judecatorilor si Procurorilor:
    Pensiile de serviciu ale Judecatorilor si Procurorilor,precum si pensiile de urmas prevazute la art.84, SE ACTUALIZEAZA anual in raport cu Media Veniturilor Brute realizate in ultimele 12 luni a Judecatorilor si Procurorilor in activitate..
    Dal.3):Dispozitiile al.2) se aplica si Judecatorilor sau Procurorilor pensionari,precum si persoanelor care beneficiaza de pensie de urmas prevazute la art.84.

    RăspundețiȘtergere
  38. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  39. Bag seama ca acest bardou, ce-si spune cezar,de mic sugea cand la magar ,cand la tzap si acuma a ramas cu narav, n-ai ce-i face.

    RăspundețiȘtergere
  40. Ce scarba imi este de acesti netrebnici care nu pot sa se injure pe telefon , pe mail sau fata in fata. Adevarul este ca sunteti mizerabili si stricati munca unui om care face doar bine pentru noi toti. Nu stiu de ce am impresia ca de fapt faceti mizeriile astea la ordin.
    Si acum puteti sa imi spuneti ce vreti. Oricum nu ma astept la cuvinte normale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
    2. Hi.hi..hi...mare idiot poti sa fii.Micutzul a pus punctul pe I.

      Ștergere
    3. Au ordin sa distruga blogurile militare si in general tot ce tine militarii uniti , impotrva schimburilor de idei, pareri noutati legislative, lucruri de finete in interpretarea acestora deoarece suntem o forta si le este frica.Eu sper sa nu reuseasca!

      Ștergere
  41. Lu dogaru-i recomand ca atunci cand da comunicate, sa se adreseze membrilor de sindicat. Nu l-a abilitatat masa rezervistilor militari sa le reprezinte interesele. Un lider de sindicat promoveaza interesele membrilor de sindicat, nu interesele lui personale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Tehnocrat: Dar cine-l considera El Lidero de sindicat pe Doaga? Il stii pe ala cu steag mare din Piata Universitatii, participant la toate manifestatiile cu secera si barosul? Ala il considera pe El Lidero consilierul personal pe probleme de Istoria PCR in Romanistan!

      Ștergere
    2. Cornele,
      Mai ieri il slaveai pe Dogaru!
      Azi il numesti Doaga!.... alatura-te lui Adrian Bontas!

      Ștergere
    3. Cornelius Fuscus Ferratus el Ja Zira este ca o maneca de vant, se da dupa curent...

      Ștergere
    4. @Iulian: Dl.Col. Dogaru, cand trage pe spuza rezervistilor ii ridic statui! Cand o ia pe egoisme si araturi politice cu dedicatii de grupuscule ii surp soclurile! La Armata, cand faci bine esti scos in fata formatiei adunate, laudat, periat, lustruit, decorat, premiat, pupat! A doua zi, daca ai calcat becul, jos armata din pod, arest, mustrari si tacamul complect! Nu? Are totusi un loc aparte in inima mea, chiar daca uneori par rautacios cu domnia sa. A facut, totusi, mult mai multe pentru noi decat toti ceilalti la un loc. Tigrisor si el a facut multe lucruri foarte bune, tot pentru noi, de pilda, dar nesansa unui mediu politic mafiot l-a lovit sub coaste chiar si pe el! Pai, bine, mai mafiotilor politici, e drept sa ne toti nenorociti asa de cativa ani incoace de ne-ati zapacit de tot?

      Ștergere
  42. 4 iulie, Ziua Independenței în SUA!

    La multi ani US!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Ca TGV-ul?...cum se lasa liber, cum jignesti, Adriane!

      Ștergere
    3. Nu ma pto supara pe oricine ....!
      sa sari cu aplauze de ziua rusiei, Belarus, Coreea de Nord!

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. Adriane,
      am fost timp de nici 5 ani!
      Tu nu ai fost si stii bine pt ce! Nu imi reneg trecutul...nu am e ce!
      Asa erau vremurile....doar cei prosti, betivi...etc nu erau membri PCR, dar nici purici multi nu facea in sistem si nici nu puteau primi functie de conducere/comanda!

      Ștergere
    6. Daca la varsta ta, poti srie asemenea prostii, de gradinita,,, kiar ma gandesc serios ca trebuie sa skimbi doctorul si tratamentul!

      Ștergere
  43. @adriene , daca nu te-au facut membru de partid inseamna ca ori ai fost vre-un amarat de sg.maj. ori ai fost prostanacul unitatii si nu au vrut sa-i faci de ras cu idioteniile tale. De fapt din ce scrii pe aici se vede ca ai fost (esti) un biet retardat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  44. @Gelule, asa ca ,ia-ti jucaria de blog si pleaca cu ea in vacanta , altfel , cand vii va fi napadita de balarii...

    RăspundețiȘtergere
  45. Mâ scuzati ,dar cei ce se uitâ la transmisia de la ambasada SUA , îi pot vedea în marea lor majoritate , pe banditii cu fetitele lor , care au distrus ROMANIA ! Asta e !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam toti au vizâ de trâdâtori , pentru a se plimba pe acolo ! Oamenii normali , cu necazuri si probleme , nu au acces acolo !

      Ștergere
  46. Uitati-vâ la ei cum se îmbuibâ , iar oamenii normali cam mor de foame sî boli , asteaptâ cu fricâ o pensie "indexatâ " ! LA MULTI ANI S.U.A. !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce ai cu faptul ca acestia mananca pe banii americanilor?
      Are SUA vina ca suntem noi saraci?... cand am fost bogati?

      Ștergere
  47. T2,
    Ia vezi prietene....radacinile coruptiei!

    https://www.youtube.com/watch?v=KIBiewItbKI

    RăspundețiȘtergere
  48. Este evident ca Domnii Adrian, Tigri2, Cezar si Cornelius atata pot, azi iar maine , mai putin.
    Solutia nu este inchiderea acestui blogg ci gruparea domnilor de mai sus intr-un patrulater cu circuit inchis, pana cand acesti domni vor intelege sa se respecte pe ei insisi si sa respecte si camarazii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sustin cu tarie pastrarea si in vacanta in regim functional al acestui blog foarte necesar, dealtfel, alaturi de cel al Huhu Rezea, cele mai bune bloguri militare de lupta la baioneta cu sistemul mafiot! Va dati seama ca mafiotii ar jubila sa afle ca un blog de insurgenta militara se inchide macar temporar? Astea le alunga lor somnul tihnit, linistea, pofta de mancare si bautura, le adauga rateuri sexuale, le amplifica lipsa poftei de haleala si le da cosmaruri in putinele momente de somn agitat! Cred ca se duc mafiotii si la prea sfintia sa, parintele Pomohaci, sa ne treaca pe dosul popoului, pardon, caietului cu blesteme sa ni se inchida blogurile!

      Ștergere
    2. Cu 2 conditii Sadovene:
      -fara "pamflete";
      -incearca sa exprimi in 2-3 fraze ceea ce gandesti, daca se intampla asta!
      OK?

      Ștergere
  49. Cred ca e cazul sa incetati cu circul asta!
    Am revenit pe blog dupa ce am urmarit cateva minute emisiunea lui Denise Rifai. Am crezut ca sparg telivizorul si geamurile din preajma! Daca realizati in ce situatie am ajuns va rog incetati! Va rog sa terminati cu vesnicile calcule pe doi lei si interminabilele controverse pe diferitele prevederi legale. Eu sunt satul din 2004 de astfel de discutii...au sosit noile "promotii" si problemele au ramas.
    Este foarte adevarat: cat am fost activ nu am purtat grija pensionarilor pentru ca nu au fost probleme deosebite la trecerea in rezerva, dar vremurile s-au schimbat. Dupa 2004 activii ar fi trebuit sa ciuleasca urechile. Azi ne trezim cu noile valuri de pensionari care au pretentii (cam de aceiasi natura). Nu sunt multumiti si lupta pentru drepturile lor...foarte bine! Dar isi urmaresc interesele lor...foarte bine! Uite asa suntem tot dezbinati! Am hotarat sa nu mai comentez nimic! M-am saturat! Cat sa mai astept? Coleg iesit anul trecut are pensie dubla fata de mine...eu, tot astept sa trec si eu in randul pensiilor militare. Cum sa interpretez situatia?
    M-a scos din fire invitata lui Firai care dupa ce a insirat cateva date cu privire la situatia armatei a sarit arsa: (citez aproximativ)...cum? 70000activi si 80000 rezervisti? Care rezervisti? Aia de se dadeau mari invingatori pe campurile de cartofi si porumb? Aia, care acum au pensii mai mari decat soldele activilor actuali care lupta acum prin Irak? Care rezervisti? Fostii comunisti? (cred ca pozitia cucoanei a obligat postul sa intre, fortat, direct in publicitate - dar raul a fost facut!)
    Asadar, cred ca trebuie sa fim mai atenti la pozitia si exprimarea noastra...fara sa facem rabat la drepturile care le avem.
    Trec peste faptul ca "inteligentii" nostri au dat-o in bara din nou starnind si gusa curcilor la ras, ducandu-se in CSAT cu planificarea de inzestrare neactualizata...vai, vai, vai...cu asa sefi aveti voi sperante sa va rezolvati problemele - si alea pasagere pentru cativa ani?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Greseala iti apartine, pt ca ai in mana telecomanda! Curvistina aia, nu este proata si ridica cam 5-7000 Euro/luna de la un post in insolventa de 5 ani!
      Tu sa nu crezi tot ce arunca KWI pe piata, era vorba de Carta Alba (cine o citeste?) si de faptul ca ar trebui sa faca calcule cu buget/aparare de 2%/PIB/an pt inca 10 ani, ca doar nu o fi el premier timp de 10 ani!
      Daca se revine la 1,38 ca pe timpul lui Base?
      Stai calm, ca nu consilierii lui sunt miezul din mitra!

      Ștergere
    2. Prezint si o alta parere:
      "ESTE TIMPUL CA ŞEFUL STATULUI MAJOR GENERAL AL ARMATEI ROMÂNIEI SĂ SE ADRESEZE ACUM, LIBER, PARLAMENTULUI"
      https://www.ionpetrescu.ro/
      - apare sus in dreapta!

      Ștergere
    3. Si mai e o treaba: Carta alba a fost aprobata - sunt tare curios sa o citesc (ultima a fost o catastrofa)...e vorba de Planul de inzestrare, alt document!!!

      Ștergere
    4. Calin, vocea unei duzinare, mulgatoate de tzatza cu o nara, nu poate fi luata in considerare de un popor, de o clasa politica! La noi, toata clasa politica din Parlament a fost la cartofi si porumb, toata natiunea asta cea nascuta ,,dincolo'' dar n-au supt tzatza vacii pe sub paturi ca astia care acum se dau de ceasul mortii ca revoltati de generatia noastra! Romania e mai comunista acum, mai mult ca inainte de 1989, iar cucoana sa ne povesteasca ce-a fost ma-sa si cu tat-so, bunica-su si bunica-sa in comunism ca s-o credem, sau chiar ea ce-a facut atunci, cu un CV pe masa! Si eu ii fac pe unii comunisti, desi am avut un carnet rosu, dar nu am soarta natiunii pe mana si n-am fost secretar de partid si n-o fac pe liberalul sau democratul nascut in 1922, cum o fac acum astia sariti direct din scaunul de secretari peceristi in jilturile inalte ale parlamentarismului de dreapta! Cucoana sa mai schimbe...vaca! Bineanteles ca si tzatza!

      Ștergere
    5. Cornelius, atrag atentia ca exemplul prezentat nu este singular si faptul ca un procent masiv din randul civililor care se pozitioneaza incorect fata de armata si in special a noastra este datorat noua, in primul rand!!!

      Ștergere
    6. Calin, te cred pana la Dumnezeu, si am vazut situatii, dar nu mai stiu cator le-am tinut piept sa salvez onoarea intregului corp de rezervisti in fata unor denigratori ai Armatei, stapaniti de-o ura viscerala, dintr-o pornire dusmanoasa si feroce, aproape fascista, fata de propria Armata a tarii! Poate ca am suportat niste mizerii si insulte nemeritate la adresa ARMATEI SI CADRELOR MILITARE strigatoare la cer, cu apelative INSULTATOARE, INJOSITOARE SI mai fasciste decat cele ale lui Hitler! Suntem membrii NATO si, mai presus de orice, SUA sustine temeinic ca Armata romana sa aiba toate dotarile necesare, efectivele complecte, soldele si pensiile militare pe masura, asa ca ei se zbat sa ne destabilizeze de pomana! ASTIA SUNT OAMENII MOSCOVEI, STIMATI CAMARAZI, IN CARDASIE CU SCULELE RUSOFONE DE LA CHISINAU! Asa ca, ursul merge, cainii latra! Dupa mine, cateaua in calduri, oricare ar fi ea, as aresta-o cu hingherii si as duce-o la padocul pentru caini turbati sa i se dea tratament antirabic!

      Ștergere
    7. @ Calin.Si marea masa a votantilor partidului de guvernamant PSD credeti ca sunt mari democrati capitalisti? Ei as sunt comunisti sadea toata ziua, .Sa renunte la voturile lor sa vedem cu ce procent raman in campanii electorale!

      Ștergere
    8. @Calin.Nu stiu la ce invitata te referi dar mai bantuie un dinozaur pe la ei octavian tudor care si ala ne musca din dos cu porumbul si cartofii dar uita sa specifice ca a ajuns cu parul sur mancand si din recoltele culese de mine.Cand si-o lua garsoniera cu usa-n tavan, sa miroasa florile de la radacina, ori cand pleaca in tabara trimis de popa sa nu aprobati cumva onoruri militare!

      Ștergere
  50. De cand tot va spun sa va moderati discursurile de pe aici???Va tot plangeti voi coloneii lu' peste ,vehiculati cifre astronomice pe aici de parca armata toata e formata din colonei si atunci ce naiba sa mai inteleaga civilii si neavenitii?Parafrazand ,fiti maturi ce dracu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Care peste si cine vehiculeaza cifre?
      Zi-le pe nume...

      Ștergere
    2. Nu cred ca asta e problema. Adevarul trebuie sa primeze. Societatea civila trebuie sa cunoasca si sa fie de acord, cu aportul nostru, ca o solda de colonel, la mediu, s-ar invarti pe la 5000...este cazul sa se cufureze pe ea de marimea asta? A cui e vina ca statutul cadrului din armata tarii a cazut in gol? Si vine pensia!!! De ce se inflameaza civilul cand aude cat e cuantumul pensiei? A cui e vina?
      Da, armata nu e facuta numai din 3 trese grase! Or fi ele multe, dar se marseaza pe acest fapt pentru...spatiu de manevra!

      Ștergere
    3. Calin, indiferent de responsabiitati, indiferent de greutatea serviciului prestat, de grade si functii mie mi se par discrepantele uluitoare. Ma exclud absolut din aceasta discutie, dar tapetez subliniat ca intre gradele mari si foarte mari, de la Maior in sus, exista diferente uriase, iar cei care au prestat ca Generali si au facut si politica au ajuns cu pensiile la un ridicol de ,,nesimtire'' care revolta mediul civil. Discrepante sunt si in randul ofiterilor inferiori, cu atat mai mult la subofiteri, la maistii nestiind situatia. Acum cateva zile mi-a zis clar un ofiter superior rezervist de o chestie in care stie exact ca s-a luat din coeficientii de la subofiteri si ofiterii inferiori, prin scadere planificata tainic si premeditat ca sa se creasca la nivelul de Colonei si Generali, n-o spun eu, iar omul a fost informat de asta inca din 1998 de un cadrist cu legaturi apropiate de sistemul care opereaza in stil mafiot legislatiile in cadrul Apararii, deci sunt ani de cand se opereaza pe acest stil. Doamna Kovesi, daca se vrea, plus SRI, ar putea afla si cine sunt personajele din Casa si Minister care opereaza in stil mafiot coeficientii si legislatia, caci practica se perpetuiaza de atunci de la o generatie la alta. EU CAND SPUN SISTEM MAFIOT, NU-MI RACESC GURA DE POMANA. SUNT OAMENI PLATITI CU SUME COLOSALE IN STAT CA SA DESCOPERE SISTEMUL MAFIOT SI VA TREBUI S-O FACA! AUDITUL EXTERN SA DUBLEZE ACTIUNEA SI EI VOR IESI LA LUMINA CA CIUPERCILE DUPA PLOAIE. EU NU SUNT PLATIT SA-I AFLU, DAR STIU CE SE PRACTICA ACOLO! URA INTRE CATEGORIILE DE GRADE ESTE ALIMENTATA CHIAR DE CATRE CEI PRIVILEGIATI LA VENITURI, ASTFEL INCAT SA EXISTE PERMANENT SISTEMUL MILITAR DESTRAMAT SI COEZIUNEA INTRE TOATE CADRELE SA EXISTE DOAR TEORETIC. AICI PE BLOG OCHIUL MEU FOARTE ATENT LA TOT CE MISCA A DESCOPERIT PERSONAJELE CARE CULTIVA URA PE CATEGORIILE INFERIOARE, Macar sa nu se desconspire singure ar trebui sa fie mai rezervate.

      Ștergere
    4. Pe zi ce trece ma surprinzi prin infantilism tarziu...ti-a zis tie unul cu legaturi in sistem! Ala este si mai dus cu capul decat esti tu! A luat din coeficientii plutonierilor si a dat la colonei si generali! Bazdaganie mai mare nu am auzit si o mai si scrii cu dezinvoltura informatului! Ca la taraba in piata! Tu nici macar nu intelegi fenomenul militar actual si nu l-ai iteles nici pe cel de pe vremea ta!
      Macar intreaba si apoi scrie pastrand ceva reticenta; afla care sunt principiile fundamentale de retribuire, de cate feluri sunt functiile, care unt domeniile si palierele militare!
      Nu te poti scuza la infinit ca orice ineptie instinctuala este trecuta la asa-zisul pamflet inept!
      Uite iti dau un exemplu privind relatiile dintre corpuri, asezate piramidal: categoric ca sunt ceva relatii aparent antagonice intre of vs sof, (in orice armata), dar nu dusmanie domnule! La fel exista intre muncitor/maistru, inginer/maistru si executie/conducere!
      Te rog, pe viitor sa nu mai scrii prostii instinctuale!

      Ștergere
    5. Cornele,
      mai bine ai citi asta, ca tot te pisicesti peste tot!

      https://www.dcnews.ro/medicamente-compensate-pensionari-nou-program-opera-ional_548878.html

      Ștergere
  51. @Cornelius Flavius.Nu merge asa cu acuzatii la gramada adica procurorii din parchete,DNA, experti de audit sa verifice MAI,MApN,SRI,STS,SIE,MJ ca ai auzit tu ceva in parc.Daca ai cunostinta SIGUR de comiterea unei( unor) infractiuni mergi cu CNPul la parchetul competent scrii o plangere penala si SEMNEZI.Oamenii aia poate baga malaxorul cu cercetare,audit,experti dar mare grija daca nu se confima va trebui sa platesti toate facturile malaxorului.Asa cu toata lumea sa ancheteze pe toata lumea nu merge e vorba de resursa umana si fonduri muuuuulte!

    RăspundețiȘtergere
  52. Observati la ce conduce eliminarea moderarii, nu? Din 160 de comentarii, mai mut de 4/5 sunt pe langa tema. Iar din cele 4/5, cam jumatate se reduc la atacuri intre useri.

    RăspundețiȘtergere
  53. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu credeam ca varsta iti da si maturitate si seriozitate! De ce il incurajezi sa scrie .... enormitati? El este ca un coopil!

      Ștergere
  54. Mai mare proba ca aceste recalculari dementiale nici nu cred ca mai exista ceva intr-un stat de drept european si mondial! Coeficientii aceia manariti in mod mafiot in laboratoarele selecte au dus la cresterea in mod uluitor ale pensiilor categoriilor privlegiate. Pe Huhu Rezea s-a postat decizia unui Lt. Col, atentie mare, nu a unui Colonel! Eu mai sus am zis de discrepante, deci ele exista. Sunt probe intr-un proces! Astea-s probele!S-au facut manarii foarte inteligente si cu mare directie asupra unor categorii sa fie belite, altele sa se dubleze, sa se tripleze, sa le faca cat capusa plina de sange! Cum poti tu sa faci asemenea grozavie sa vina 585 lei, recte 605 lei, unuia cu pensia de doar 1064 lei, aluia cu sutele de milioane sa i-o faci atat de mare incat sa starnesti revolta maselor si ale celorlalti cu aceleasi drepturi de i se creste? Ce criterii mafiote i-au dus astora capul sa aplice sa se ajunga la asemenea grozavii inumane/ De ce sa moara mii de oameni de foame, pur si simplu, sau fara bani de medicamente, si privilegiatilor sa le dai ca asa dicteaza sistemul mafiot paralel? Cum dracul au fost lovite numai veniturile mici si alea super umflate sa le pompezi pana la iritarea opiniei publice? Dar de ce sa mor eu de foame si lipsuri si sa fiu aruncat in strada batran si blonav si sa ascund de opinia publica niste fapte penale care se intampla de multi ani si sistemul pune patura pe tambal? Uite ca a inceput sa se sesizeze Guvernul si au inceput masurile si, deocamdata, la salarii se baga impozitul de peste 40%, iar in toamna va veni tavalugul si pe pensii, pentru ca s-a ajuns cu cutitul la os cu lacomia asta desantata si neostoita! Daca toti militau pentru o anumita decenta si pentru macar supravietuirea celor napastuiti, o suma sa nu urle de foame, lipsuri si tot felul de nedreptati, eu taceam din gura in banca mea, ca si zecile si sutele de mii ca si mine, si nu se luau acum masuri radicale, dar sui aici am vazut ca nimeni nu a luat atitudini fata de cei ca mine care sunt cu zecile de mii in armata, schiloditi, imbolnaviti grav din cauza serviciului, bolnavi, neajutorati si ai nimanui! Nu e uman, nu e drept, nu e crestin, nu este normal intr-o tara ce se pretinde civilizate, europeana si membra NATO! Lacomia unora le-a luat mintile, au innebunit pentru si mai mult, pana la revarsarea din sac, dar cu gandul ca cei oropsiti sa fie ingropati de vii! Cine comenteaza negativ la astfel de monstruozitati strigatoare la cer este o fiinta inumara si cu orientari fascistoide! Statul de drept face dreptate si nu are voie sa urgisesca dupa nebunia unor alienati de lacomie! Daca macar imi lasa pe fix suma asta de 1064 lei ca sa pot si eu beneficia de actualizari, dar criminalii mafioti mi-au tauiat-o la jumatate ca ani de zile de acum incolo sa stagnez si sa ma uit la Mares cum ia sutele de milioane si imi rade odios si sadic in nas cu mistocareli! Ulciorul nu merge de multe ori la apa si nu cred ca acest sistem mafiot nu va fi descoperit si tras la rasoundere pentru crimele comise, pentru ca s-a murit efectiv in masa din cauza saraciei si lipsuril din imposibilitatea de asi cumpara hrana, medicamente de tratament si sa nu aiba cele necesare traiului zilnic! Bogatul tine banii in banci si nici macar nu-i cheltuie murind cu ei acolo, iar eu nici macar sa pun o paine pe masa nu am sau sa iau medicamente, permanent imprumutandu-ma si avand o groaza de datorii ca asa au vrut criminalii de mafioti! Blestemata fie-le viata si soarta de nenorociti si lacomi desfranati!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate Corneliunsson...!
      Realitatea-i mai aberanta decat iti imaginezi ....

      Ștergere
    2. Asta ..a dus la limitarea 65/85..si am luat-o tot noi in freza !!

      Ștergere
    3. Imagineaza-ti ce aberatii ar fi iesit cu ..85/100...sau peste suta ..!!
      Asta au visat ..canaliile ..
      Noi..peste 85%dintre pensionarii militari , am fi iesit ..bine..!!..onorabil ..decent..!!

      Ștergere
    4. Cezar, mi-ai dat un raspuns de intelectual cerebral, just si cu suflet, pentru ca asta este gandirea unui ofiter superior si chibzuit! Multumesc, prietene!

      Ștergere
    5. Zau? adica bine ca s-a taiat din baza de calcul a pensiilor!
      Tie, kiar turba ti-a cazut pe gat! Ala isi bate joc de tine si tu nu te prinzi....

      Ștergere
    6. Domnule CFI, tot vorbesti si te plangi de pensia matale militara mica, de 1064 lei, asta, pentru ca ai vechime mica in armata, iesind de tanar din sistem de pe functie mica. Dar domnule, dupa ce ai iesit din armata nu ai mai muncit nicaieri, ca azi, pana si handicapatii muncesc, si muncesc onorabil. Nu ai si o pensie civila? De aia de ce nu vorbesti?

      Ștergere
  55. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  56. @Adrian, in bransa ta asta este cuantumul, tu ti-ai consumat placerile pe timpul vietii si activitatii pe cand noi am fost vaduviti de ele asa ca acuma se compenseaza-Legea lui Arhimede, fara alte comentarii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. m-Ale pentru ,,gaurile in cer"..pe care le-ai facut numai Tu si cu..coltosul puricos..T-2MaKiss..ati FOST PLATITI inclusiv cu CiuKalata Moca..
      PENSIA II CU TOTUL ALTCEVA....mai alesw in sistemul militar .Vezi SUA si alte state NATO!!!

      Ștergere
  57. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Solicitarea mea a pornit .... de ieri!
      Tu ai dorit-o!

      Ștergere
  58. @adrian , spunea-i ca cine mai continua cu comentariile este un bou..dar tu?
    "te spun c-ai mancat sapun , de la noi din beci cu trei lei cincizeci"= la acest nivel ai ajuns H'Adriene

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aditza,
      dar pe tine? :))
      dar cei de la sectia psihiatrie? Kiar, tu ai limbrici/oxiuri? Mai joaca-te caci azi - maine primesc date....

      Ștergere
    2. @adriene nu ti se pare ca plapuma sub care vrei sa te guduri pe langa noi este prea mare pentru tine?
      Eu zic sa mergi in drumul tau, cu gandurile tale de om "obosit" si cu mintea ratacita si sa lasi oamenii adevarati in pace. Nu de alta ,dar nu te prinde si nici nu poti sustine o discutie, fie ea si amicala.
      Vaia con Dios ,amice!

      Ștergere
  59. m-Ale pentru ,,gaurile in cer"..pe care le-ai facut numai Tu si cu..coltosul puricos..T-2MaKiss..ati FOST PLATITI inclusiv cu CiuKalata Moca..
    PENSIA II CU TOTUL ALTCEVA....mai alesw in sistemul militar .Vezi SUA si alte state NATO!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma avantajeaza orice sistem! pe tine nu! Vezi ca la americani sunt multe restrictii... pt unele categorii, daca nu au 20 de ani efectivi nu iau pensie, decat de la tzap!
      De ce nu ai fost tu in locul meu? la asta poti sa gandesti?

      Ștergere
    2. Minti m-Ale ,,Batracian "..si ma mir ca nu a intervenit Olescu care a publicat ..modul de acordare a pensiei militare in NATO..(SUA)
      In SUA..poti sa primesti pensie militara si pentru 2 ani ..care se inmultesc cu coeficientul stabilit/an si gata ..cat iese aia.i dreptul tau ...!

      Ștergere
    3. citeste, de ce a pierdut pensia subofiterul SEAL pensia! A oracait ce nu trebuie, a fost dat afara si îimai lipseau ceva zile pana la 20 ani inkeiati! a ramas fara pensie kiar daca a dat in judecata pentagonul!
      Am scris ...unele categorii!
      .... deci nu numai ca eu nu mint, ci tu scrii mereu prostii!

      Ștergere
    4. @ CEZAR5 iulie 2017, 11:52. Nu in SUA! Eu am zis ca in Marea Britanie se primeste pensie militara pt. o vechime mai mica de 18 ani, dar nu mai mica de 2 ani. Diferenta este ca cei care au sub 18 ani vechime, nu o mai primesc la fel ca cei cu peste 18 ani vechime, respectiv imediat la iesirea din sistem, ci la 65 ani (ca un bonus/adaos pe langa pensia in sistem public sau privat).

      Ștergere
  60. Casa Sectoriala de Pensii sa-mi multumeasca pana la pamant si sa caute sa repare aceste orori impreuna cu Ministerul Apararii, ca n-am transformat blogul meu fb intr-unul de lupta publica, nationala, impotriva mafiei si caracatitei care au distrus pensiile militare de cativa ani incoace, sa sensibilizez opinia publica cu ce se intampla in acest sistem si sa vada ce fac privilegiatii care mananca banii din munca acestui popor urgisit si oropsit de 27 de ani incoace! Armata sa-mi multumeasca pentru faptrul ca nu m-am dus in audienta la cel mai bun jurnalist din Romania, in calitate de jurnalist legitimat si indrituit sa cer ajutor public mass mediei,de ce nu si la altii din TV si Radio, sa le spun despre tragedia mea si ale camarazilor mei si sa inceapa o ancheta jurnalistica de mare amploare sa se ajunga si la urechile politicianistilor diriguitori, si la premier, si la p-resedinte, si la ambasadori si peste tot, si lumea sa se revolte si sa ia atitudine! Vreti scandal, Ministerul ASpararii Nationale? Eu vi-l fac cu toata raspunderea si imi asum orice, absolut orice, ca oricum sunt deja pierdut si nu mai am ce sa pierd! Am fost mistocarit de potentati, dar sa se teama de mine daca nu vor sa le fie pensiile retezre la jumatate ca asmut poporul pe voi, ma bag la conflict public si asmut poporul pe nedreptati si pensiile nesimtite, ma duc in Bucuresti cu steagul si adun populatia la revolta impotriva nedreptatilor, abuzurilor si pensiilor nejustificat de umflate! Nu ma dati la intors, nu ma iritati, nu ma mistocariti ca sunt in stare de orice la foamea, lipsurile si neajunsurile in care am ajuns si m-au adus mafiotii militari si politici, la tragetia imputarii pensiei mele in mod nejustificat pentru cel putin patru ani de acum incolo! Ca sa fiti convinsi ca nu voi tacea, am inceput demersuri in scris fiindca am fost iritat de cei care in loc sa taca si sa-si pastreze pensiile acelea nejustificat de mari s-au pus sa ma hartuiasca in mod injurios si calomnios, baremi sa ma fi mangaiat cu o vorba de duh la durerile si supararile pe care le am sau sa nu ma atace cu superioritate si ingamfare de curcani! Eu v-am atras atentia si orice atac asupra mea va declansa razboiul meu public cu toate aceste acte iresponsabile si mafiote care au declansat retezarea nejustificata a pensiilor a peste 80% dintre rezervisti! Casa Sectoriala sa faca publice rezultatele reale si sa n-o mai balmajeasca, si va veti convinge de tragedia rezervistilor in detrimentul potentatilor saltati la venituri de catre mafie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ia-o incet ca ziua-i lunga!...incepe cu pastile pt tensiune....Nu te ambala, caci viata are prioritate!
      Pana nu te vor kema astia la tribunal, nu te lasi!
      Tu nu calculezi ca nu ai bani nici sa vii la Bucuresti?
      Mor de ras cand vei da socoteala pt cate injurii aduci!

      Ștergere
    2. Atrag SERIOS ATENTIA..!
      Aceasta Lege scarboasa -223 va fi facuta zob precum si infama 164..
      Problema-i ca daca INTRAM IARASI pe CONTRIBUTEALA..nu mai este OPREA..sa ne miluiasca cu stagiu 20 SI PE CINE TREBUIE SI PE CINE NU TREBUIE..
      Drept urmare TREBUIE LUPTAT PENTRU cei care au MUSCAT DIN OG-7..si au vechime incompleta ..mentinerea si eventual scaderea stagiului de cotizare !
      De asemenea ESTE ABSOLUT IMPERIOS pentru crearea unui FOND DE INTRAJUTORARE /MApN..pentru a suplini veniturile celor care au avut nesansa sa iasa schiloditi din diverse motive..gen Cornel sau de ce nu cei care ..au fost schiloditi in accident ..
      Sa se instituie un sistem de asigurare al tuturor militarilor..in caz de incapacitare ...
      Cei care ..NU AM BENEFICIAT si am patit-o la mina de exemplu , sa poata sa fie ajutati ..
      Daca se calculeaza cu CAP ANVELOPA DESTINATA FONDULUI DE PENSII NU SE VA MODIFICA IN SENSUL CA NU VA CRESTE..!!

      Ștergere
    3. Esti mai populist dcata bolsevicii!
      cand s-a facut teledon pt Cornel ai fost impotriva, acum lingi OO!
      "TREBUIE LUPTAT PENTRU cei care au MUSCAT DIN OG-7..si au vechime incompleta ..mentinerea si eventual scaderea stagiului de cotizare!".... esti zombi? De ce nu pt toti!...ca sa nu mai pun in discutie alte aspecte...
      "FOND DE INTRAJUTORARE /MApN"....de multi ani exista Asociatia Camarazii, un fel de ONG care ajuta din cei 2%/Impozit cedati lor! Tu ai fi in stare sa te automutilezi! :))
      Asigurare de viata se fac militarilor ce pleaca in TOpEX! Pentru teritoriu National exista forma legala de sprijin/ajutor in caz de accident grav sau deces!

      Ștergere
    4. Atunci sa raspunda Cornel ..CE SPRIJIN A MAI PRIMIT ..pe laqnga pensia de boala ..???
      CADRELE MILITARE nu trebuie sa ajunga in situatia de a intinde mana ..PRIN TELEDON..!!
      Ce umilinta mai mare poate exista ..??

      Ștergere
    5. de umilit l-ai umilit tu, nu prin faptul ca nu ai dat ci prin comentarii...ai memorie scurta, volatila?

      Ștergere
    6. @ CEZAR 5 iulie 2017, 12:05. NU se mai intra in veci pe contributeala. Activii s-au schimbat mult ca mentalitate in ultimii 2 ani. De fapt, nu s-au schimbat, ci au inceput sa refuleze pe ... direct!

      Pe romaneste! Nici dracu' nu poate sa ii mai bage la contributeala, fara sa le ridice mai intai restrictiile de drepturi fundamentale si constitutionale! Iar politicii, nici de-ai dracu' nu vor sa ridice restrictiile de drepturi fundamentale armatei. De frica ...

      Ștergere
    7. Gelu,
      el este incitatorul lui Cornelius! Nu avea cum sa aiba o pensie mai buna pe 264!
      Dar, il incita pe Sadoveanu si asta are texte predefinite!

      Ștergere
  61. Declaratie politica la nivel inalt!
    Din 01.01 2018 cei care au avut pensiile cele mai mici, vor avea, timp de un an, pensiile cele mai mari! si invers!
    In numele dreptatii sociale utopice! .... pensiile fff mari vor fi distribuite celor cu pensiile cele mai mici prin tragere la sorti!

    RăspundețiȘtergere
  62. Niet! Daca nu sterg balariile, iar se ingreuneaza blogul cu comentarii inutile. Asa ca ... sterg!

    RăspundețiȘtergere
  63. miercuri, iulie 05, 2017
    Anonim spunea...

    Umbla vorba prin targ, ca noul guvern vrea sa treaca iar pe contributivitate. Este noaptea mintii ce sa intampla in tara asta. Nu mai exista nici un pic de predictibilitate. Iesi la pensie si nu stii ce te asteapta.....
    ======
    Ca sa va priasca ..masa de pranz...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din cate observ tu nu ai ce manca decat scovergi!
      A scris omul ce a dorit sau ce a auzit prin targ! Credeam ca tu esti ultimul care pune botul!
      Dar, cand o citi Sadoveanu...sa vezi!
      Si eu am auzit, dimineata, la o cafea la Hanul lui Manuc, ca din toamna dispare prin Ordin de Ministru cuantumul cel mai favorabil si noua Lege a pensiilor pleaca de la 40%!
      Atunci sa te vad eu....., caci tu nu ma vei mai putea vedea de foame!

      PS-numai cu fake news vii!

      Ștergere
  64. @Cezar 5 iulie a.c.,12.02
    @all
    Solutia e data de Inalta Curte si Guvernul nu are cum sa o ignore...
    Daca se va aplica,Oprea cel mult laudat a avut dreptate,dar nu a dat nimic de la el.Pentru militari, aproape in corpore numitorul fractiei va fi ori 20, 25 sau ceva intermediar in functie de cati ani au lucrat in grupele de munca...Civilii trebuie sa revina la 30 pentru a elimina egalitatile dintre pensia minim garantata de 520 de lei si valoarea pensiilor de asigurari sociale pentru cel putin 15 ani lucrati efectiv...
    Referitor la disponibilizati o solutie cat de cat corecta ar fi considerarea anilor pentru care au primit ajutoarele de doua solde pe an pana la 55 de ani sa fie considerati vechime potentiala calculata 1/1,eventual corelarea din condei cu varsta legala actuala de 60 de ani pentru a fi in ton cu legislatia curenta...
    De exemplu ai primit 34 de solde sa ti se considere vechime potentiala an la an, purtatoare de grupa de munca pentru a creste punctajul (34/12=2 ani si sase luni)si alte zece luni (diferenta de la 55 ani pana la 60)nepurtatoare de grupa de munca.
    Acest fapt poate fi realizat foarte usor,mai ales ca pentru acesti bani majoritatea disponibilizatilor au platit impozit pe venit...Pentru cei care si-au recuperat impozitul platit prin instante sa nu li se ia in considerare acesti ani...
    De asemenea,ar mai putea "recompensa" stradania celor care si-au desfasurat activitatea in economia nationala (agricultura,industrie etc.)printr-un spor (inclusiv pentru civilii care in timpul stagiului militar au fost "instruiti" la carbuni etc.).
    Iar ca un corolar pentru activitatea desfasurata in conditiile privatiunilor serviciului militar sa se acorde la toata lumea,inclusiv pensionarilor civili un spor pentru fiecare luna de activitate in armata,indiferent daca a fost militar in termen sau cadru militar activ.
    Acest spor sa poarte denumirea de renta militara pentru cei care au si pensie civila ,iar pentru cei care nu au lucrat nici o zi in viata civila,prin urmare nu au contribuit la asigurarile pentru pensie,ci au avut un contract cu statul,aceasta sa poarte denumirea de renta militara de stat,renta care ar fi mult mai bine protejate de actiunile dusmanoase ale statului de Codul Civil.
    Pensiile nemeritate de zeci de mii de lei indiferent din care sector ocupational ar face parte sa dispara imediat cu aparitia legii concomitent cu modificarea articolelor din Codul Civil in asa fel incat sa nu mai fie oferita posibilitatea castigarii in instante a pensiilor aflate in plata si perpetuarea nedreptatilor,chipurile constitutional.
    Solutia Inaltei Curti in urmatoarea postare...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iata hotararea Inaltei Curti:
      Decizia nr. 11/2015 privind examinarea recursului în interesul legii formulat de Colegiul de conducere al Curții de Apel Ploiești cu privire la modul de recalculare a drepturilor la pensie potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurărilor sociale de stat
      Text publicat în M.Of. al României.
      În vigoare de la 14 iulie 2015

      ÎNALTA CURTE DE CASAȚIE ȘI JUSTIȚIE

      În numele legii

      D E C I D E:

      Admite recursul în interesul legii formulat de Colegiul de conducere al Curții de Apel Ploiești.
      Stabilește că, în interpretarea și aplicarea unitară a dispozițiilor art. 2 alin. (1), art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurărilor sociale de stat, aprobată cu completări prin Legea nr. 78/2005, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 2 alin. (1) și (3) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.550/2004 de aprobare a Normelor metodologice de evaluare a pensiilor din sistemul public, stabilite în fostul sistem al asigurărilor sociale de stat potrivit legislației anterioare datei de 1 aprilie 2001, în vederea recalculării în conformitate cu principiile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual pentru persoanele ale căror drepturi de pensie s-au deschis în intervalul 1 iulie 1977-31 martie 2001 este:
      - 20 de ani în cazul celor care au lucrat efectiv în grupa I de muncă; și
      - 25 de ani în cazul celor care au lucrat efectiv în grupa a II-a de muncă, conform art. 14 din Legea nr. 3/1977, cu modificările și completările ulterioare;
      - 30 de ani (în cazul bărbaților) și 25 de ani (în cazul femeilor), pentru cei care au lucrat efectiv în grupa a III-a de muncă, potrivit art. 8 alin. (1) din Legea nr. 3/1977, cu modificările și completările ulterioare.
      Obligatorie, potrivit art. 517 alin. (4) din Codul de procedură civilă.
      Pronunțată în ședință publică, astăzi, 25 mai 2015.

      VICEPREȘEDINTELE ÎNALTEI CURȚI DE CASAȚIE ȘI JUSTIȚIE
      IULIA CRISTINA TARCEA Magistrat-asistent,
      Ileana Peligrad

      Ștergere
  65. Propunere pt.guvernanți!!??
    Dacă tot nu ne lăsați să ne trăim liniștiți bătrânețile,după o viață în slujba patriei,a cetățenilor acestei țări,unde sub jurământ,ne-am saccrificat tinerețile,noi și pe lângă familiile noastre,dacă tot nu aveți loc de pensiile noastre propun să ne trimiteți în gulaguri,în lagăre,fară să mai fim plătiți,cu o masă pe zi și aia să fie compusă din arpacași si turtoi,o gamelă de supă de dragavei și ați rezolvat problema.
    Ați rezolvat problema furăciunilor,a evaziunii fiscale,a altori afaceri necurate ,etc etc?
    Asta e problema voastră,pensiile militare!
    Bine că le dați aleșilor vostrii de la primării multi bani pt.a tăia frunză la câini și a planta panseluțe.
    Ați rezolvat cu cei care primesc ajutoare,tineri și în putere si care stau toată ziua prin cârciumi si nu mai vor să muncească?
    Sau ăștia sunt armata voastră de votanți?
    P....D=aceiasi mizerie!


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am greșit semnul de punctuație la ultima frază,"?" în loc de "!",deocamdată!

      Ștergere
  66. Liviu,
    Legea 19/2000 este abrogata de Legea nr.263/2010,privind sistemul unitar de pensii publice, in vigoare si in prezent, si stagiul de cotizare este deja 35 de ani pentru barbati iar pentru femei, treptat pana in Ianuarie 2030, va fi tot 35 ani(ANEXA 5),pentru conditii normale.Conditiile de munca deosebite si speciale reduc acest Stagiu complet de cotizare (art.55-61)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Viorel Kis CALCULUL PENSIEI MILITARE(M.Ap.N.) CONFORM LEGII 223/2015 & ART.40 DIN OUG-57/2015

      a) Solda de functie-SF=coef.functie x 197,33;...VRS
      b) Solda de grad -SG = coef .de grad x 197,33;
      c) Gradatii-GR=% x (SF+SG+SC+SM);
      d) Solda de comanda -SC=% x SF;
      e) Solda de merit-SM = 20% x SF;
      f) Indemnizatia de dispozitiv-ID =25% x (a+b+c+d+e)
      Cumulul actualizat al soldei de functie sau- SOLDA FUNCTIEI DE BAZA--SFB = a+b+c+d+e+f;
      g)Alte elemente:
      -Sporuri-S =SFB x %S(media procentelor pe cele sase luni alese din ultimii cinci ani);
      -Clasificare -C=SFB x %C
      BAZA DE CALCUL-BC =SFB + S +C
      La BC se adauga sau se scade 1% pentru fiecare an + sau- din 25 de vechime cumulata + PS (% corespunzatoare pensiei suplimentare) in asa fel incat limita superioara a totalului sa fie 85% din BC.
      Suma rezultata se inmulteste cu %OMM9ordinul meritul militar) rezultand PENSIA IN PLATA >> PENSIA =[SFB + SFB x (S+C) +PS +/-1%/AN] x 85% +%OMM [FSB +FSB x(S+C) +PS+/-1%..]x85%
      http://www.huhurez.com/2017/06/formulele-de-calcul-al-soldei-de.html

      Ștergere
  67. @all
    Eu zic sa ne calmam, sper deocamdata, CPS a primit instructiuni sa faca "pas" la actualizare, in aceasta luna!

    RăspundețiȘtergere
  68. @tigri25 iulie 2017, 18:32 : mai lipseste ceva in acea formula : majorarea de 10% a veniturilor in anul 2016 precum si compensarea contributiei individuale la buget. Vedeti cum opiniile incorecte pot produce mult rau celor care au asteptari. Prea multi doresc sa se indeplineasca prorocirile lor in loc sa inteleaga si sa aplice legislatia in vigoare. Un comentariu la un articol de lege sau la o procedura de aplicare a legii nu trebuie sa denatureze actul respectiv. Multi dintre noi apelam la interpretari subiective si cu ce ne alegem ? Se vede .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule Trofin,
      "majorarea de 10% a veniturilor in anul 2016" a fost asupra SF sau soldei?... gen SM pt majoitatea?
      In 2018 este prevazuta masura de scadre a impozitului pe salariu de la 16 la 10%, parca!

      Ștergere
    2. @Iulian , asupra SFB (soldei functiei de baza)

      Ștergere
    3. OK, Viorele,
      atunci aceasta majorare se adauga la SF, ceea ce trage dupa ea si celelalte elemente!
      DAAR, parca printr-o manevra juridica, actul normativ a evitat, parca, actualizarea pensiilor in plina recalculare pe Legea 223!

      Ștergere
    4. Dupa parerea mea aceasta actualizare nu se va produce , datorita unui viciu de procedura , adica o sa motiveze ca 15% nu reprezinta o marire a soldei de functie ci o ajustare sau orice alt verb /adverb din DEX

      Ștergere
    5. Textul legii este fara ekivoc!
      Nu speria baietii....ca iar scriu "pamflete de seara".

      Ștergere
  69. @trofin , stiu ,si am specificat , in alta parte ca acele cresteri sa fie ca un bonus, nesperat, oricum nu am incredere in LSU, este cam fantezista iar GUVERNANHOTII au grija doar de pusculitele lor, daca nu exista dezvoltare economica de unde bani (vorbesc de bani cu acoperire). Prea multa mediocritate, hotie si curvasareala de toate genurile , toate nulitatile au ajuns sa ia hotarari majore . este de rau, doar un razboi , un cataclism sau o mare miscare sociala cu jertfe ne scoate din marasmul asta.Au ajuns nenorocitii, mafiotii sa se lege de veniturile noastre , ale militarilor, pensionarilor iar ei cu curvele lor ridica zeci de mii de euro ,lunar din tot felul de functii inventate , mai rau ca in feudalism sau in epoca fanariota, vai de ea RRomanika! Chiar mi-as dori sa fim invadati, cuceriti, asa ca o mare inundatie care spala toata mizeria si apoi sa se retraga.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. SUBSCRIU!T2 -ule pt cuvintele astea ,meriti toata stima si sa stii ca ele valoreaza mai mult decat toate celelalte postari ale tuturor de pe aici!

      Ștergere
  70. Foarte adevarat, si pariez ca economia se va prabusi curand datorita acestor venituri nesimtite! Vom ajunge la rationalizari, iar taieri, iar supra impozitari, ne intoarcem de unde am plecat. Sunt niste fantezii pesediste care vor aduce tara in haos si in miscari sociale de nestapanit! Atunci poate, si de nevoie, ca cineva o sa puna ordine in toata harababura asta si sa aseze lucrurile pe fagasul lor. Sa nu fie prea tarziu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Faci mari erori cand te referi la prabusirea economica. Nu a exista niciodata asa ceva. Totul este o placa pt. a justifica deturnarea unor bani, catre baietii destepti.

      Iti dau exemplu? Tu esti un amarat ce traiesti dintr-o pensie de la ... buget, iar eu sunt mare intreprinzator pseudo-privat si construiesc parcuri in padure sau terenuri de fotbal in panta, dar neaparat tot cu bani de la buget - via contracte cu ... statul. Deci, amandoi depindem de .... buget.

      Acum, eu ca privat vreau mai multe contracte de la ... buget, ca deh ... Asa se face ... punga mare in Romania, privat, privat, dar musai de la buget. Asa ca ma apuc sa ma stramb la tine ca ai pensie ... nesimtita. Si gata lucrarea! Iti taie astia 1/2 si mi-o da mie la contractele cu ... statul!

      Asta a fost schema politica adoptata de sectantii portocalii. Dupa atatia ani, doar cei fara pic de cultura economica pot sa NU o vada!
      Incultura economica in randul electoratului a nascut asemenea monstruozitati!

      Iti dai seama cate zeci de milioane de euro castig, daca as construi sali de sport in panta si parcuri in padure, daca s-ar taia salariile si pensiile bugete cu 75%? Ce s-ar taia, s-ar regasi la mine. Trai, neica! Asta este schema cu ... prabusirea economiei. A dracu' economiei se prabuseste cand dai salarii si pensii de la buget, dar daca deturnezi aceiasi bani de la buget, in conturile de partid via contracte cu statul, nu se mai prabuseste? Te-ai prins acum?

      Ștergere
    2. Lasa-l sa bage un pamflet de seara....

      Ștergere
    3. Gelu Olescu: E simplu. Parcurile si alte alea au o limita. Se fac si se termina, nu ca la pensii si salarii care sunt luna de luna la infinit si trebuie sa le dai. Si cu astea: Le-a facut Udrea cu Boc si gata, sa ma intorc in trecut. Dar in acest timp, sa zic o suma la misto, ca fiecare parc din sat sau comuna si fiecare stadion din panta costau ,,100 lei'' bucata. Ei le-au concept operativ ca ar costa ,,200/bucata. Una bucata suta in plus per fiecare intrau la praduielile de haita si impartite, dar totul era acoperit ,,legal'' astfel ca prostimea sa stie ca ele sunt 200 lei bucata. Banii, in fapt, erau cu camioanele. Multe stadioane in panta si multe parcuri la sate si-n paduri, multe ,,sute'' praduite. Apoi a mai fost cu fondul ala de despagubiri de proprietati de unde alte camioane, dar si altele. S-a prabusit economia nationala, s-au golit bancile! Nu mai aveau de unde sa dea pensii si salarii si au intrat pe razuiri. Unde-s banii aia? S-au inapoiat cumva (ce prostie spun ca se poate intampla in statul mafiot), ca vad ca Mooe Woodrea este numai intr-o vacanta prelungita si sta pe chirie de 5000 euroi lunar, parca, iar ceilalti judecati, achiati si cu banii lasati ca au turnat restul gastii. Au fost si altele, bani care puteau fi impartiti la pensii si salarii, dar ce mai praduiau ei daca se bagau noua? Atunci au inceput sa fabrice si legile de pensii militare in laboratoare sa scada la prostii mititei, dar sa ramana potentatilor si aliatilor lor, cat si pe legile salarizarii si sa lucreze la coeficienti, la sporuri si altele de ne-au distrus aproape pe toti. Grija mare a fost ca cei cu grad mari sa nu fie deranjati, doar ghijogii iesiti de mult la pensie, handicapatii, ofiterii inferiori, superiori pana la Lt. Col, subofiterii, gradatii... S-a lovit tare de tot. Ati uitat ca aici toti plangeam? Acum plang eu, Tigrisor si o mana de deznadajduiti, ceilalti repede au uitat prin ce-au trecut! Acum vor sa faca dreptate si ma bucur. Dar sumele sunt mult prea uriase. Si-au tras lor sume foarte mari la salarii. Tara a inceput sa latre. Ca tara sa aiba botul infundat, hai sa le dam si lor o relativitate insa sa fie destul de maricicica,. doar sa taca. Visteria are o limita si mai sunt si altele de facut si cumparat, nu numai de pus la pensii si salarii. Acum e bine. Sunt bani. Periodic, planeta si Europa, sau SUA intra in criza. Automat se rasfrange si la noi. Atunci vine prabusirea. Romania pica prima din Europa fiind cea mai vulnerabila. Mai cade piatra si distruge recolta, mai vine un parjol cu canicula si da seceta, mai vin geruri care ard recoltele de grau de toamna, mai, Doamne fereste si altele. Motive unt destule ca brus, int-ro zi, sa zica: Gata bunaciunea, hai la razuiri iarasi. Tocmai peste cativa ani cand sa zic si eu, si altii ca mine, ca intram in maririle cauzate de actualizari...Admin Gelu Olesc, in acest caz este dreptate pentru noi astia razuiti azi si care nu stim peste cativa ani daca dreptatea ne mai onoreaza? Dar pana atunci, totul se scumpeste, ce ne facem noi cu sumele astea cu care nu se poate trai? Cu ce mai traim, cu ce ne mai luam medicamentele si painea, cu ce mai platim la bloc sa nu ne dea afara in strada? Ce este 1000 de lei pentru unul ca mine distrus pe toate planurile? Femeia mea are 340 de lei, ai putea trai 1 luna cu banii astia fiind si cu habdicap foarte grav? Asta-i durerea!

      Ștergere
    4. Daca ai medic de familie OPSNAJ iei reteta gratuit!
      Pentru pensii mici ai reducere 90% la nedicamente!
      Ti-am scris asta si mai zilele trecute, dar nu te-a interesat!

      Ștergere
    5. Sunt satul de ceea ce am patit mereu, de-o viata! Una este pe lozincile fasciste ale statului alta realitatea! Nu mai puneti urechea la propagandele naziste ale statului mafiot! Nu te mai lua dupa tampeniile lor! Nu se exista asa ceva! Medicii dau medicamente numai sa le cumperi. Te invart numai sa dai bani pe servicii si medicamente si este o realitae, nu povesti ca eu sunt mancat si ma confrunt cu asta de cand ma stiu! Eu le iau mereu cu bani pe ale mele, dar de la un timp am renuntat sa aiba Ana, iar 90% acum, asa cum se lauda statul fascisto-mafiot n-o sa existe niciodata in vecii vecilor! Propaganda fascista si dau pariu ca ramane cioaca! Silimarina, essentiale, passiflora, nospa, triferment, aspenter, enap, tertensiv, betaserc, tanacan, aspacardin, captopril, furosemid, nitropector, unguente reumatice, anti inflamatoare, unguente pentru o eruptie a pielii de natura neurologi, malox, ranitidina, etc sunt cu banii jos si nu le poate intrerupe ca inlocuitori nu sunt, ca exemplu care le ia Ana fiind aproape de ciroza de la imbuibarea de tratamentele lor de sinteza si in timp s-au dovedit de pomana. Dar cate nu sunt si cate boli nu are! Eu am facut un ceai universal inventat de mine si beau zilnic sa ma mentin, cat de cat, iar cand fac tensiune de ma buseste sangele pe nas ma culc. Nu-mi mai iau tensiune, nu ma mai ingrijesc deloc cu sanatatea, nu mai vreau s fac nimic pentru mine, fie ce-o fi si sa vina moartea mai repede sa ma ia ca m-am acrit de blestemata asta de viata si tara asta mafiota si fascista! Cum mi-o fi, mi-o fi si cu asta basta. Dar numai medicamentele sunt? Ce sa faci cu 1.060 lei plus 340 lei? Nici gand de mariri la Ana si dau pariu pe toata pensia mea pe toata viata ca Ana are tot 340 lei, nu cum zic ei ca s-a marit! Am cuponul de luna trecuta in portofelul meu, nu cum zic fascistii ca au marit la grad de handicap sever, 1...Si peste cativa ani cand totul se va scumpi in timp, mai facem noi fata pana atunci cu sumele astea? Mi-a scazut pensia ca ani in sir sa nu-mi actuializeze pensia, e drept acest act fascist si mafiot? Nici comunistii n-au facut asa ceva! La medicamente, sunt doar cateva trecute aici, si sa vedeti voi cate traiste am in casa cu ele, ca daca nu le asigur din timp iese cu tragedie....Vaca aia de doctorita de familie absolut numai cu bani mi-a dat mie, refuza contractul cu Armata, in oras e doar una cu contract si la dracul in praznic, nici macar nu-i de soi, asa ca stau neoperat, netratat-nimic si dracul sa ma ia ca nu-mi mai pasa de nimic! Ma sufoc si mie imi da sprai cu sutele de mii la 50% capacitate respiratorie! Ma pis pe tot ce-mi dau ei si le refuz sa le mai iau, refuz sa ma mai duc la porcii de medici care nici nu se uita la mine daca n-am spaga! C operatie de coloana ca sunt cu picioarele aproape paralizate? Ce operatie de ulcer? Ce operatie de hernie ombilicala? Ce operatie de gonartroza bilaterala? Ce alte operatii cand iti iau astia si ultimul leu din portmoneu, chiar daca vad ca au cuponul pe avarie! Fac ceva pe toate si am renuntat! DAR CATE BOLI N-AM SI LE-AM LASAT DRACULUI SA-SI FACA DE CAP! Ana e rupta-n doua de diabet, boala grava diabetica, epilepsie, O FORMA FIOARTE GRAVA DE ATAC DE PANICA GENERALIZAT, E CEA MAI RARA DIN LUME, e o Satana a formelor de atacuri cu toate formele ei urate, cum ziceau zecile de medici care au avut-o sub observatie, o forma grava de depresie, varice, reumatism generalizat, sindrom vertiginos Meniere cu o forma tampita care o paralizeaza la pat ore si zile la rand, cifoza aproape de paralizie, discopatie lombara grava, glaucom aproape de orbire, o hepatita grava apropape de ciroza, pietre la rinichi si ficat, un ulcer deudenal cu esofacita de reflux de se ineaxca noaptea prin somn si abia o scot din crize, noduli tiroidieni operabili...dar cate nare! Eu refuz sa ma expun public cu ale mele si sunt aproape de bolile ei, pentru ca nu vreau sa fiu musca de pe insectar...

      Ștergere
  71. Pana nu va exploda mamaliga, gloata, poporul si sa nu ramana piatra pe piatra , sa se recupereze toate furtisagurile acestor impostori nenorociti, sa se elibereze toate puscariile de gainari si toti hotii actuali sa intre la parnaie , schimbate din temelii politia si justitia corupta , cerut ajutor Europei , nu va fi liniste si tara se va prabusi, va intra in colaps!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mamaliga nu va exploda pana in momentul in care milioanele de romani care lucreaza in afara, se vor reintoarce masiv. Mai dureaza minim 5 ani, dar nu mai mult de 10, perioada de atingere a varstei maxime la care primele valuri de romani au putut lucra in afara. Urmeaza reintoarcerea lor tot in valuri. Dar cu mentalitatea din afara, unde nu mai tine cu brasoave de partid si de stat.

      La reintoarcere, vor gasi in Romania ... ce se vede! Abia atunci se vor schimba .. multe din temelii.

      Ștergere
    2. Asta daca pana atunci , statul mafiot nu se va dezintegra datorita insuportabilitatii nedreptatilor, chiar intre regiuni geografice...

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  72. Statul mafiot s-a organizat inclusiv la alegeri , pe liste de partide ,care au devenit niste clanuri mafiote , cloace de hoti, parasute, mediocritate si hotie. Ar trebui legi noi, alegeri noi, libere si nu pe liste de banditi!
    Toate pensiile si salariile sa fie readuse , chiar prin micsorari in niste limite rezonabile de 1/6 maxim 8, pana se redreseaza economia tarii, gata cu pomenile si hotiile , asta daca vrem sa devenim o tara adevarata si respectata.
    Numai cu iesirea i strada , masiva si nelimitata , chiar cu bata si bolovanul daca nu inteleg de vorba buna. Oameni noi, legi noi, inspirate de la state adevarate. Alegeri noi si corecte cu obligativitatea votului, macar primele trei legislaturi, chiar cu posibilitatea schimbarii pe parcurs daca nu-si respecta promisiunile electorale.Totul in baza unor lei, dar cine sa dea aceste legi daca lupii sunt paznici la miei?

    RăspundețiȘtergere
  73. Huhurez a inceput sa posteze fotografii cu Dragnea-The wolf privind spre mioarele care l-au votat la alegeri... :))))
    Cand se inmultesc daunatorii trebuie sa intervina vanatorii dar ce te faci daca mioarele sunt revoltate pe vanatori spunand ca lupii nu sunt deloc rai...
    Orice asemanare cu unii politicieni, DNA si unii alegatori e complet neintamplatoare. :)

    RăspundețiȘtergere
  74. ..si coltosi ..si Batracieni ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce, mai esti Caprar? Sau maior?
      Luai prima pt recolta, carne, lapte si lana la GAZ? Ti-au bagat-o .... in pensie?

      Ștergere
  75. Pe http://www.in-cuiul-catarii este un articol "Vesti bune pt militari" scris de un domn ofiter Neacsu, un apropiat al directorului CPS MApN Dl col Luca, caruia candva i-a luat si un interviu.
    In articol exista un capitol "CPS in dificultate" unde Dl Neacsu , face o mare dezinformare si cred ca prezinta punctul oficial de vedere a MApN.
    Ce spune Dl Neacsu: aplicarea actualizarii pensiilor, datorita legii 152/2017, ar presupune intreruperea procesului de recalculare a pensiilor pe art.109 si 120 din legea 223/2015.
    O mare minciuna. Pt ca la CPS exista o baza de date, actualizarea ei cu 15% in plus la solda de functie cf legii 152/2017, dpv tehnic , orice informatician de la CPS, printr-o comanda de tip SQL o face in maxim o ora. Tiparirea cupoanelor cu aplicarea mariiri SF cu 15%, este identica cu tiparirea cupoanelor fara aceasta marire. Nu este nevoie sa se emita decizii de pensie, pt actualizare. Asa ca nu este nevoie sa se ia personal de la recalcularea pensiilor si sa se redistribuie la actualizarea pensiilor militare.
    De ce exista aceasta dezinformare ?
    Singurul motiv plauzibil, este ca actualizarea nu este bugetata.
    De ce este folosit Dl Neacsu pt a propaga aceasta dezinformare ?
    Nu stiu toate motivrlr, dar poatr ca este un om de casa apropiat CPS si caracteru-i permite.

    RăspundețiȘtergere
  76. Alt motiv pt care se amana nejustificat, splicarea legii 152/2017 la actualizarea pensiilor militare:
    Crestetea si mai accentuata a decalajului intre cuantumurile recalculate s pensiilor militare , cuantumurile pensiilor dschise pe legea 223/2015 din 01/02/2016 si pana la 30/06/2017 , pt aceeasi functie aleasa pt baza de calcul si aceeasi vechime cumulata, omm si contributie la pensia suplimentars, in functie de data iesirii la pensie.
    Cu cat ai iesit mai demult din sistem, cu atat esti mai vitregit la actualizare, datorita legii 152/2017.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tehnorat, ai dreptate in ce afirmi. Crezi ca va ramane asa daca se ridica vocile? Abia acum se umfla gogoasa. Multi habar nu au ce se intampla, care stau pe la tara, care nu au contact cu calculatorul, izolati sau bolnavi sub diferite forme. Toti stiu ca se actualizeaza, dar cand pe cupon vad ca nema actualizari atunci se vor scandaliza. Va inchipuiti, oameni buni, daca s-ar scoate si cuantumul avantajos, ce ar iesi? S-ar sesiza imediat si politicul, mai ales PSD care au promis ca nimic nu va mai scade in guvernarea lor, ca un ordin de ministru ar face asta si nu cred ca actualul s-ar ocupa de asemenea marsavie...

      Ștergere
  77. Cheia de bolta a decalajelor intre pensiile militare este M25/2016 care, culmea ironiei, la unii le-a stabilit prin recalculare, pensii legale, prin actualizarea functiei la nivelul unei functii existente in plata la 01/01/2016 la altii a mimat acest lucru.
    Daca vreti ca la fiecare actualizare sa nu pierdeti la pensiie, unii dintre dumneavoastra, care ati iesit mai demult din sistem, ar trebui sa va uniti si sa va adresati instantelor de judecata pt suspendarea si anularea M25/2016. Nu va asteptati ca vre-o structura asociativa: ancmrr, scmd,etc. s-o faca in locul dumneavoastra.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!