joi, 29 iunie 2017

PSD vrea să-l schimbe pe șeful serviciului secret al Armatei. Generalul Hăpău, pus să aleagă între demisie sau trecere în rezervă!

"Motivul oficial pentru care PSD dorește schimbarea lui Marian Hăpău din funcție este implicarea sa în numeroase scandaluri de presă. ”România liberă” a scris pe larg despre ilegalitățile și abuzurile săvârșite de acesta asupra unor ofițeri ai DGIA, care au refuzat să satisfacă interesele grupării conduse de Gabriel Oprea. Cazul col. (r) Doru Paraschiv, căruia i s-a înscenat un incident de securitate și a fost trecut ilegal în rezervă, este de notorietate. Ministrul Leș i-a reproșat generalului Hăpău că aceste scandaluri afectează imaginea Armatei Române (...). Este, deci, interesant de văzut care va fi atitudinea noului ministru al Apărării, Adrian Țuțuianu. Asta nu înseamnă că gen. Hăpău a reușit să scape de mazilire, mai ales că, potrivit surselor RL, nu este deloc în grațiile lui Liviu Dragnea și ale apropiaților săi. Motivul? Șeful DGIA este omul de casă al lui Gabriel Oprea, care a folosit, în repetate rânduri,  resursele informative ale DGIA în lupta politică (...). Problema lui Hăpău este că relațiile dintre Dragnea și Oprea s-au răcit considerabil în ultimele zile, fostul vicepremier pentru securitate națională fiind bănuit că s-a implicat în lovitura împotriva sa pusă la cale de cuplul Sorin Grindeanu-Victor Ponta. De altfel, chiar în zilele crizei politice, presa a scris că Gabriel Oprea s-a întâlnit cu Sorin Grindeanu, căruia i-a dus câteva sticle de vin românesc. Nu se știe ce au discutat cei doi, dar jurnaliștii au speculat că fostul premier i-a cerut lui Oprea să-l susțină la moțiunea de cenzură, prin parlamentarii pe care-i controlează, membri UNPR.  ". 

Sursa si materialul integral: aici! Dar la pachet, neapărat, cu preambulul - de aici!

19 comentarii:

  1. Astia se cred stat in stat. Cand il atac pe Oprea ca are apucaturi mafiote, sunt contrazis. A fost si este un gen de mafiot care si-a dorit, candva, mai mult decat un vicepremier si responsabil pe probleme de Aparare. Am sis candva pentru ca acum sunt mii de ochi pe intentiile si apucaturile sale, dar are si cateva hectare de dosare penale, deocamdata tinute la sare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Admin, regret nespus tragedia militara din zona Argesului, si se pare ca militarii implicati sunt chiar din unitatea din Curtea de Arges unde ai activat! Asta daca o fi asa cum banuiesc. Sistemele de franare la Dac 665 T prezinta niste imperfectiuni datorita a prea multor supape complexe mecanic si cinetic, garnituri, distribuitoare si racorduri, foarte sensibile la anumite conditii climaterice, temperaturi scazute sau ridicate, incalziri prin frecarea a doua suprafete care realizeaza franarea proprizisa dintre tambur si sabot si altele, dopuri de apa, gheata sau impuritati de pe instalatie, etc, conditii care te pot lasa fara frana cand ti-e lumea mai draga, desi sunt concepute pentru maxima siguranta in exploatare, fiind patent german. Americanii ne-au cumparat cateva zeci de astfel de camioane si o sectie de la Brasov le produc chiar si acum pentru ei, desi fabrica este inchisa de ani de zile. La aceste complexitati, ca sa faci schimbari de piese e foarte complicat si necesita o pregatire profesionala deosebita cat si aparatura complexa de control si verificare. Rar se intampla blocaje cu imposibilitatea franarii, mai ales cand suprasoliciti franarea in panta, repetat si pe distante mai lungi, apoi contand greutatea per osie si totala, solicitarea tractiunii de remorcare, iar daca conducatorul auto nu realizeaza suprasarcina si incalzirea componentelor la suprasolicitari care pot declansa blocajele componentelor, se pot intampla incidente ca cel de ieri. Acolo, in instalatia de franare, se produce o transformare uluitoare, pentru ca la apasarea din pompa centrala de frana care este de 6-8 Kg/forta, se dezvolta o presiune in camera de franare, prin intermediul unor piese si componente in care intermediaza si compresorul de aer, de peste 600kg/forta inter camera franare si per receptor-sabot! O catastrofa care indoliaza intreaga Armata, si mai putin o Romanie ignoranta si rau intentionata intodeauna impotriva noastra...Dumnezeu sa-i ierte si sa-i odihneasca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toti trebuie sa fim alaturi de ei, doar sunt colegii nostri. Pt. conformitate, militarii implicati in accident provin din B. 30 V.M. "Dragoslavele" din Campulung Muscel. Reveneau de la un exercitiu aplicativ din zona Cincu. Numele decedatilor poate fi regasit aici http://evz.ro/arges-accident-militari-camion.html


      (Nota: Irelevant, dar tot pt. conformitate - unitatea din Curtea de Arges este doar una din 5 unitati in care am activat, situate in 4 garnizoane diferite).

      Ștergere
    2. Dumnezeu s
      Sa-i odihneasca in pace si Sa-i aseze de-a dreapta Lui, pentru completarea brigazilor noastre din ceruri!
      Sa le fie tarana usoara, bravilor nostri camarazi!

      PS-iarasi decidenti politici la locul tragediei, cu niciun folos, iarasi declaratii politice in media alambicate si total rupte de realitate!
      Exemple:
      -elicoptere care sa aterizeze noaptea in teren muntos impadurit in locuri neamenajate si iluminate specific!
      -elicoptere care sa scoata la troliu autocamionul DAC din prapastie!
      Stati domnilor politicieni la locul vostru, sa asigurati cooperarea interministeriala, ca in teren nu va pricepeti si nici nu aveti cum! Mai mult incurcati si lasati imaginile de media!

      Ștergere
  3. Hapau a fost si seful de cabinet al lui GO!
    Ca de obicei...lucrurile nu sunt tocmai ce par a fi!
    Era si o vorba la fosta directie cercetari penale a DSS: intai te roaga sa spui, apoi te bat sa spui, ulterior te roaga sa taci, .... si te bat ca sa taci!
    Au folosit resursa pt protectie informativa...legendare, mascare, ascundere, bruiaj local!
    Am mai zis..scopul lui GO era bun, forma a fost brutala, rapida deconspirata, deci procedura cu final prost! Graba strica treaba, dar telul nu este de neglijat si este de import!
    Cand s-a asigurat locatie si protectie informativa lui VV Ponta, cum a fost, Dusa?
    Si culmea, col. Paraschiv voia ca Dusa sa-i faca dreptate!
    actiunea este vasta, complexa si in carti, trecand pe la cotroceni, ICCj, DNA, Parketul Militar....presa (cu greseala de rigoare).
    Din ce constat, abuzul va fi folosit pt decapitarea lui Happy!

    RăspundețiȘtergere
  4. INCA MAI ESTE FRANARE CU SABOTI SI TAMBURI PE CAMIOANELE ARMATEI..?? GRAV FOARTE GRAV..In fiecare aplicatie se aprindea cate un tambur v
    Franarea ..PE DISCURI VENTILATE NATURAL..(actionat hidraulic si dublata cu aer comprimat )asta-i solutia ..
    Presupunand ca ..asta -i cauza..
    Imi amintesc si ma trec fiori ..de la cursul de VM..de la Predeal !!
    Dumnezeu sa fie cu ei ...!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pentru T-2 MaKiSS..vezi bai pentru ce luati Ciuk.Moca..??

    "Am aflat că ţara noastră nu are elicopter pentru a interveni noaptea. E incredibil. E o nenorocire. Noi nu putem să prevedem accidentele, să le programăm ziua. Asta am aflat acum două ore. Vă asigur că va fi un punct foarte important pe masa Guvernului. Voi solicita un plan de urgenţă în acest sens. Dacă nu avem, trebuie să avem", a spus Tudose.
    ====================
    Si tu te laudai ca poti duce ..branza de la stana ...pana pe linia frontului ...cu MI-8

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cezar,
      uite incerc sa-ti explic eu, fara mari detalii tehnice!
      Elicopterele Puma-Socat pot executa misiuni de lupta pe timp de noapte, probleme ridica aterizarea in locuri neamenajate corespunzator, ceea ce inseamna nu numai amenajare corespunzatoare a locului de aterizare, la prima mana....teren orizontal, tare, fara copaci sau cladiri in apropiere, conditii meteo favorabile (vizibilitate, curenti ascendenti sau orizontali f periculosi in zona muntoasa, skimbarii ale conditiilor meteo rapide in munte) si nu in ultimul rand o iluminare f buna, care sa nu orbeasca pilotul!
      In afara de aceste minIME detalii, tu stii ca greutate poate lua un elicopter Puma la carlig/troliu?
      Avem noi elicoptere care sa ia la carlig un DAC 10215 sau 666T?
      Spre exemplificare, Puma 330H sau SOCAT, dotat cu troliu si specialist, poate lua, intr-o plasa maximum 20-30 de oi/capre pe distanta tactica!
      Ca noul Premier nu stie si nu a fost timp sa fie brifuit este una, dar ca tu, fost mare combatant, de ULI, este doar impardonabil!
      La prima mana, elicopterele armatei puteau ateriza pe aeroportul Brasov, daca aveau amenajare de heliport si pe strada Surorile Caceu, la solicitare!
      Cam asta este situatia domnule Visinescu!

      PS-tu puneti intrebarea de ce sefa DNA si nu numai, are la dispozitie 1-3 masini, comanda speciala, de aproximativ 100 Euro, iar armata are DAC produs la inceputul anilor 90, cel mai nou! Asta in situatia in care percepi domeniul imens definit de sintagma SNAOPSN!...., iar bugetul MApN a fost ani la rand de 1,31 din PIB!
      Un pilot va da si alte datalii!

      Ștergere
    2. @ Iulian Mares 30 iunie 2017, 13:40. Am completat materialul, uitasem de responsabilitatile adiacente persoanelor si autoritatilor, privind receptia interventiei elicopterelor.

      Cooperarea, lucru greu în România. Intervenția pe elicoptere presupune și o instruire sumară atât a salvaților, cât și mai ales a autorităților locale cu responsabilități de intervenție din zona accidentului, in cazul nostru I.G.S.U. Exemplu din alte state: daca interventia pe elicoptere se desfasoara pe timp de noapte, autoritățile locale si/sau salvații intră pe cât posibil. în cooperare directă cu echipajele de pe elicoptere, prin indicarea/marcarea/amenajarea prin repere luminoase a locurilor/punctelor de intervenție sau de aterizare si/sau prin furnizarea coordonatelor exacte GPS. Sunt proceduri si semnalizări standard - pentru zi și noapte, există regulamente în acest sens. Un exemplu este acela când minim 3 semnalizatori echipați cu lanterne se poziționează în șir pe o distanță variabilă în funcție de teren (din 50 in 50 metri, din 100 in 100 de metri - distanta scade in cazul terenului neregulat), indicând elicopterului direcția sigură de înaintare și aterizare. Pilotul dirijează elicopterele la mică distanță exact pe deasupra primilor 2 semnalizatori, coborând progresiv și aterizând exact în față celui de-al 3-lea. Acesta este doar un exemplu de cooperare standardizata.

      Acum, intreb si eu ca ... popa. Eu dincolo am lucrat fix dupa acele reglemantari de semnale: lumini, fum, vopsea, H, improvizatii din diverse materiale. Dar noi avem un astfel de regulament? Dar autoritatile locale folosesc un astfel de regulament?

      Revenind la accident! Discutam de fapt de o ... localitate. Si de o rapa de langa drumul national. Ca sa aterizezi pe un drum national - chiar nu este nicio problema, mai ales intr-o. Fiind vorba insa de rapa, acolo era nevoie de interventie pe troliu. Extrem de posibil de realizat. Dar este clar ca NU avem cu ce - NU este vorba de elicoptere, ci de intregul personal de interventie. Cati medici si asistente am vazut noi coborati cu troliul din elicopter? Nici unul, este? Si atunci?

      Ștergere
    3. GELU,
      SMFA are un nr de elicoptere MEDEVAC ekipate cu KITURI standard si personal omologat, kiar si operatori autorizati troliu! ekipele medicale sunt de nivel PARAMEDICI si sunt si un numar apreciabil de medici omologati SMURD, cu absolirea cursului de la Tg Mures, unicul centru omologat!...Cursul costa 1000Euro, gratuitate au obtinut FOS, nivel paramedici!
      Nu cred ca SMURD/MAI are paramedici care sa coboare pe troliu, in fapt nu stiu daca elicopterul EC..., intrebuntat de ei, are varianta cu troliu!
      Repet, aterizarea unui El in teren necunoscut constitue o problema si ramane la atitudinea pilotului sef!

      personal am condus grupul de lucru inteministerial privind analiza si pposibilitatea aterizarii elicopterelor SNAOSN, in garnizoane fara aeroport/aerodrom/heliport neincluse in nomenclatoarele de aviatie, cu proceduri clare, ridicari topo, fotografii, recunoasteri, stabilirea directiei de venit la aterizare, masuri medicale, PSI, instiintare si cooperare, inclusiv semne si semnale!
      La M-100 El/Bz 90 Tp a executat antrenament si sute decolari/aterizari, dar numai pe timpul zilei....
      Cand am auzit prima data de maneca de vant, m-a pufnit rasul! Uite ca dupa 10 ani se executa misiuni dupa procedura mea, elaborata cu pilotul si a rezistat fara modificari! Ca fapt divers, este fascinat sa vezi cum aterizeaza/decoleaza El Puma din buricul Bucurestiului!
      Idem, platforma de aterizare El de pe Str. Furtuna, pentru SMC! 5 ani a asigurat in scris si verbal gl. Zisu ca asigura instalatia de iluminare pt executarea misiunilor si N si a facut ce stie mai bine! Ma gandesc kiar sa-i scriu noului ministru, poate pe acesta nu-l abureste! Dusa stieee!
      Nu uita ca elicopterele zboara VFR si doar noaptea folosesc sisteme digtale! Si, cum ai realizat, ca sa zboare instrumental pilotul si sistemul are nevoie de harti digitale!
      Hai, ca intru in detalii tehnice si nu este apanajul meu! Posibil sa mai si gresesc, dar nici pe departe nu sunt aviator sau pilot de El!
      Aici poate intervine si T2!

      Ștergere
    4. @ Iulian Mares 30 iunie 2017, 14:56. Numai un pic! Cum zici ca ai condus grupul de lucru inteministerial privind analiza si posibilitatea aterizarii elicopterelor SNAOSN, in garnizoane fara aeroport/aerodrom/heliport neincluse in nomenclatoarele de aviatie...?

      Pai ... inseamna ca suntem nebuni in cazul asta! Daca pe mine ma aterizau si decolau nemtii si austriecii, inca de acum 17 ani din toate colturile de stanci din Alpi, fara urma de aeroport/aerodrom/heliport - de unde naiba in Alpi asa ceva ... zici ca am ajuns si noi la niste propuneri de abia? Mai, omule! Am acte, poze, documente, colegi cu care am facut chestiile astea, eu nu glumesc ... Si tu zici ca noi am ajuns abia la analiza si posibilitati?

      Deja mie imi este clar ce se intampla. Si este confirmat de material. Un hatis birocratic incurca totul. Inseamna ca in razboi, o furam si mai rau. Sau in caz de dezastru general.

      Ștergere
    5. Nu kiar....elicopterele lor nu se compara cu ale noastre!
      Eu scriam despre aterizare/decolare din orase, mai mici sau mai mari!
      Ceea ce ai facut tu era instructie, ce se asemana cu situatiile de lupta reale!
      Acest lucru se face si la noi! raioanele sunt arhicunoscute si sunt antrenati pt ele.....in oras nu-ti permiti sa faci ca in zone nepopulate!
      modelul si metodologia nu am inventat-o eu....ci am preluat-o de la ei, pt localitati! Oricum, daca erai in locul mei si tu ai fi cerut SOP!
      Ca nu avem elicopterele lor....asa este! Dar, eu totusi cred ca Premierul si domnul acesta din Ploiesti vor face tot posibilul sa ne aduca!
      Stii, cand ridici o problema si nu ai solutii pe moment ....tot tu o rezolvi!
      Eu sper din tot sufletul ca din banii redusi cu 1/2 de la DNA, SPP, SRI, STS si altii se vor cumpara si niste elicoptere de lupta ATc!
      Sper...ca in sinteza media... - de prin lume adunate - sa fie si asta , maine pe biroul ploiesteanului!
      Dar nu trebuie sa o spun eu, stie Sof ce le trebuie aviatiei!
      Ce sa mai zic...erau timpuri cand nu erau bani pt verificarea regulamentara metrologica a troliului si pt oxigen medical, certificat!
      Cunosti o structura abilitata sa formeze si sa acrediteze salvatoti pe troliu?...noi nu avem acreditare nationala, conform ISO, pt un laborator de produse chimice...a se vedea cazul Hexi Farma!

      Ștergere
    6. Ceea am scris eu la 14.56 este realizat din 2013-2014!

      Ștergere
    7. Oricum, cf legislatiei, pilotului sef nu-i poate impune nimeni sa aterizeze daca el nu isi asuma misiunea! El decide unde, daca si cum!

      Ștergere
  6. Olescule...nu iti este clara situatia ..?
    Pai daca s-a ocupat m-Alul te mai miri n..??;;aeroporturi ..heliporturi ...zi cu cer senin si fara pic de briza ..hai ca te apuca rasul
    Asta-i rupt rau de realitate ..si daca asta a ..condus ..ii clara treaba ...!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Visinescu,,,,tu nici nu recunosti elicopterele din armata!
      Tu de ce crezi ca ai ramas doar prost?
      O sa te arda astia de te rup la Poarta Alba!

      Ștergere
    2. Cezar,
      de handilau ce esti tu nici nu intelegi ce inseamna grup de lucru si cum functioneaza! Grupul are in compunere specialisti ai operatorilor aerieni, nu prosti care pierd TAB pe pamant! ... daca la ce am scris eu nu poate critica un aviator, tu, un ...nici nu stii ce esti, iti dai cu parerea!
      Tu nici nu stii ce inseamna VFR sau IFR, privind zborul!
      ca sa stabilim odata si cine-i rupt de realitate:
      -eu zic ca tu, iesit la pensie de 20 de ani, fost doar Cdt Cp, care nu ai vazut decat cateva elemente dintr-o arma si ai facut repetitiv doar instructie si atat! cand imi vei spune ca stii sa organizezi si planifici marsul pe roti al unu BI intarit, avangarda a BgMC, cu justificari, calcule si masuri de asigurare a luptei, in mars si stationare, avem o punte de comunicare la minimum! Pana atunci iti spun clar ca eu nu ma mai pot cobora la soldatul observator! Nu incerca sa mimezi ceva, ca nici cu harta codificata nu stii sa lucrezi!
      Da-ti cu parerea cat vrei si cu cine vrei!
      Nu incerc sa te umilesc, dar depasesti pragul si iti pun iar cateva intrebari din nivel batalion, dar vei constata iar ca vorbesti de aviatie si nu stii pe ce ai luat banii! Vrei?

      Ștergere
  7. Ce pretentii poti avea de la un pastorel de caprite?

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!