miercuri, 22 martie 2017

Nu ratați! Sublocotenenți remunerați sub salariul minim pe economie! Un exercitiu de transparenta din partea M.Ap.N. care face mai mult decat toate "sforariile" la un loc!

Sursa: Trustul de presă al M.Ap.N. Redăm materialul la modul integral!


Domnule general, câte persoane din MApN au beneficiat de prevederile HG nr. 1/2017, care a stabilit că nivelul salariului de bază minim brut pe țară este de 1.450 de lei?
După datele noastre, aproximativ 46.000 de persoane din MApN, militari și civili. Odată cu mărirea salariului minim brut pe țară la 1.450 de lei, o parte din personalul civil și militari, până la gradul de sublocotenent inclusiv, se aflau sub nivelul acestuia.
Drepturile s-au plătit începând cu 1 februarie, dar diferențele n-au fost mai mari de 200 de lei. Doresc să fac o precizare, anume aceea că noi am anticipat această situație și, înainte de apariția HG nr.1, am solicitat ca atunci când se stabilește salariul minim brut în plată pe țară, solda de funcție să fie asimilată acestuia.
Din păcate, solicitarea noastră nu s-a luat în calcul, au fost reținute doar propunerile sindicatelor din sectorul civil, invitate la discuții.
Să înțelegem că, acum, nu sunt clare elementele care compun solda de funcție?
Să nu facem o confuzie. Una este solda de funcție, alta solda funcției de bază. De fapt, problemele privind salarizarea cadrelor militare au început odată cu abrogarea Legii nr. 138/1999. S-a întâmplat în 2009, odată cu intrarea în vigoare a Legii nr. 330.
Când s-a constatat că nu se pot pune în aplicare prevederile acesteia, s-a emis OG nr. 1/2010, prin care s-a decis să rămână în plată salariile/soldele valabile la 31.12.2009. Prin urmare, au rămas în plată cuantumurile soldelor stabilite în baza Legii nr. 138/1999. Numai că, aceasta fiind abrogată, definițiile nu mai erau valabile.
Ca o paranteză, trebuie precizat faptul că orice lege are în cuprinsul său și definițiile sintagmelor folosite. Legea-cadru nr. 284/2010 a introdus, la definiții, sintagma solda funcției de bază, precizând că aceasta se compune din solda funcției, solda de grad, gradații și indemnizație de comandă.
Pentru că nici legea cadru nu s-a aplicat, s-au emis legi anuale de salarizare. După OG nr.1/2010, în 2011, a intrat în vigoare Legea nr. 285/2010, care prevede că în solda de funcție se introduc sume compensatorii cu caracter tranzitoriu, precum indemnizația de dispozitiv, solda de merit, titlul de doctor, sporul de specialist de clasă.
În 2010, salariul minim era de 600 de lei. Pentru solda de funcție a unui soldat, profesionist coeficientul de ierarhizare era de 1,64, deci, 600 ori 1,84 egal 984 de lei, mai mult cu 384 de lei decât salariul minim în plată.
Numai că, legile anuale de salarizare impuneau ca noile încadrări să se facă la nivelul funcțiilor similare în plată în 2009. În statele de organizare, funcțiile sunt prevăzute cu coeficienți de ierarhizare din Legea-cadru nr. 284/2010, dar pentru că prevederile respective nu se aplică, pentru stabilirea soldelor suntem obligați să ne întoarcem mereu la 2009.
Din punct de vedere al Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale, solda funcției de bază este echivalentă cu salariul de bază al salariaților din sistemul civil. Salariul de bază include salariul de încadrare, plus vechimea și sporul de conducere.
Solda funcției de bază am menționat că include și solda de grad, ceea ce, din punctul nostru de vedere, nu este normal.
Din cauza acestor prevederi considerați că s-a ajuns în situația ca un nou încadrat să aibă venitul mai mare ca unul cu vechime în MApN?
Sunt și asemenea cazuri, dar puține și punctuale, pentru că, repet, la o nouă încadrare ne raportăm tot la 2009.
De exemplu, se poate întâmpla ca un soldat/ gradat profesionist care vine cu vechime din viața civilă să-l depășească la venituri pe unul cu vechime de câțiva ani în MApN, întrucât sistemul militar de stabilire a gradațiilor recunoaște vechimea din civilie.
În cele mai multe situații însă, noii angajați au venituri egale cu ceilalți din categoria de personal din care fac parte. Ceea ce pot spune la acest moment este faptul că o creștere efectivă a veniturilor se va simți în momentul în care solda de funcție, definită de Legea nr. 285, va fi asimilată cu salariul minim pe economie.
Noi am depus un amendament în acest sens. Sperăm să fie discutat acum, când în Parlament se dezbate și se supune aprobarea prin lege a OUG nr. 9/2017.
Pentru a se elimina anomaliile pe care le-ați menționat, considerați că este nevoie de o lege specială de salarizare pentru militari?
Sunt foarte multe argumente în favoarea unei legi speciale de salarizare a militarilor. După părerea mea, se impune un pachet care să cuprindă legea de organizare a MApN, statutul personalului militar și salarizarea.
Instituția militară îndeplinește o funcție fundamentală a statului, de apărare, nu prestează un serviciu social, iar legislația în domeniul salarizării trebuie să poată fi rapid adaptată la orice situație. Este nevoie de un sistem suplu, simplu de gestionat, dar și de plată.
Solda de grad să fie elementul cert, de departajare a militarilor în raport cu civilii, iar cea de funcție să asigure recompensarea atribuțiilor, misiunilor și responsabilităților îndeplinite, precum și evoluția în carieră a fiecăruia.
În proiectul elaborat de noi am pornit cu un coeficient de 1,04 pentru soldat, 1 fiind egal cu valoarea salariului minim pe economie plus 10, adică 1.450 plus 145 egal 1.595. Pentru a stimula evoluția în carieră, am prevăzut acordarea unui indice de importanță pentru fiecare eșalon superior.
Apoi, venim cu particularități privind acordarea unor majorări ale soldei de funcție pentru personalul aeronavigant, din marină, forțe speciale etc. Am discutat despre toate acestea cu categoriile de forțe, am ajuns la un acord și la un proiect care, dacă ar deveni act normativ, ar elimina nu numai anomaliile din salarizare, ci și alte divergențe.
Acum cred că este prematur să intrăm în amănunt, dar vă asigur că am avut în vedere atât respectarea ierarhiei militare, cât și interesul instituției și evoluția în carieră a cadrelor militare.
În afară de conducerea MApN, care am înțeles că susține propunerile dumneavoastră, vă bucurați de sprijin și din partea altor instituții? Până la urmă, adoptarea unor legi depinde, în cea mai mare măsură, de voința politică.
Sunt destui care văd armata doar ca o instituție consumatoare de fonduri. Spun asta cu părere de rău. Cei care gândesc așa ar trebui să conștientizeze că armata, chiar dacă este consumatoare de fonduri, plătește bugetului de stat TVA, prin achiziții de bunuri și servicii pe plan intern, asigură locuri de muncă pentru un număr mare de persoane, are performanțe notabile în dezvoltarea economică a țării, a cercetării și în alte domenii, precum învățământ, sănătate, sport etc.
Pentru civili se poate face ceva? Cunoașteți situația cu salariile, grupele de muncă și cu pensiile de care beneficiază aceștia după ani de muncă în MApN.
La civili, din păcate, nu avem cum să intervenim, pentru că ei sunt salarizați în funcție de prevederile aplicabile familiei ocupaționale în cadrul căreia se regăsesc posturile și funcțiile în care își desfășoară activitatea. În timp de pace însă, în MApN, anumite funcții pot fi îndeplinite de civili, în aceleași condiții ca și militarii. De aceea, am luat în calcul situația de a acorda personalului civil echivalentul soldei de funcție respective, la care să se adauge vechimea și un spor pentru activitatea desfășurată în MApN, încadrându-l și în aceeași grupă de muncă precum militarul.
La ieșirea la pensie nu se poate acorda și civililor un spor pentru munca desfășurată în MApN, diferențiat, evident, în funcție de numărul anilor de activitate?
Este o idee bună, care cred că merită să fie discutată și analizată.
Domnule general, anul acesta, se vor acorda tichete de vacanță?
Deocamdată, în legătură cu acest subiect nu vă pot da amănunte. Nu este nimic clar stabilit în afară de prevederea legii. Să așteptăm normele de aplicare.
O ultimă întrebare: cât va primi lunar un rezervist voluntar încadrat pe o funcție de sergent, în perioadele când nu participă la instruire sau exerciții?
Raportându-ne la nivelul de acum al soldelor, aproximativ 140 de lei.
Evoluția soldei lunare brute, actele normative în care era prevăzută și perioada de aplicabilitate a acestora
  • 1975-1993, D.C.S. 163/1975: solda funcției de bază: retribuția de funcție, solda de grad, gradații; drepturi salariale suplimentare: indemnizație de comandă, spor pentru condiții de muncă, prime personal aero și naval, premii.
  • 1993-1999, HG0282/1993: solda funcției de bază: solda de funcție, solda de grad, gradații, indemnizație de comandă, solda de merit; drepturi salariale suplimentare: indemnizație de dispozitiv, spor pentru condiții de muncă, prime personal aero și naval, premii.
  • 1999 -2009, Legea 138/1999:solda funcției de bază: solda de funcție, solda de grad, gradații, indemnizație de comandă, solda de merit, indemnizație de dispozitiv; drepturi salariale suplimentare: spor confidențialitate, indemnizație specialist de clasă, spor pentru condiții de muncă, prime personal aero și naval, premii.
  • 2010,Legea-cadru 330/2009: solda funcției de bază: solda de funcţie (compusă din solda de merit, indemnizație de dispozitiv, spor de confidențialitate), solda de grad, gradații, solda de comandă, sumă compensatorie cu caracter tranzitoriu; drepturi salariale suplimentare: indemnizație specialist de clasă, spor pentru condiții de muncă, prime personal aero și naval.
  • 2011-2015, Legea-cadru284/2010 și Legeanr.285/2010: solda funcției de bază: solda de funcţie(compusă din solda de merit, indemnizație de dispozitiv, spor de confidențialitate, sumă compensatorie cu caracter tranzitoriu, solda de grad, gradații, solda de comandă; drepturi salariale suplimentare: spor pentru condiții de muncă, prime personal aero și naval".

164 de comentarii:

  1. Gelu,
    Am inteles tot! Gl. Jianu a aflat abia acum si din Zapciu se transforma in Haiduc!
    Dar, unde a muncit pana acum? La DMed...de nu stia si nu actiona?
    Eu...nu am incredere in financiari...nici 1%!
    Este doar declarativ la 180` de nasa cu coc...Lupu!
    Kiar daca am devenit eu ROUsceptic nu doresc sa influentez pe nimeni dar dupa 36 de ani de armata nici nu pot primi orice ca servit!
    Sa fie sanatos si sa spuna povesti cui vrea sa-l asculte! Si a pro pos, ...parca prea multe interviuri frumoase de ceva timp ca sa nu fie suspecte!
    Sa dea Domnul sa ma insel numai eu si nu cei 72000 de militari si toti pensionarii!

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate in Aprilie ajunge in Parlament acest Proiect de lege si dupa citirea textului vedem ce imbunatatiri putem aduce prin amendamente trimise la comisii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Poate in Aprilie ajunge in Parlament acest Proiect de lege si dupa citirea textului vedem ce imbunatatiri putem aduce prin amendamente trimise la comisii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marea dilema consta in: se aplica sau nu?..si ...in etape, incepand cu 01.01 2017?.... pt pensionari cand se recalculeaza pensiile?
      Sau, tot ca L284?....adica, mi-a trecut in stat coeficientul nou, dar nu l-a platit niciodata!
      Caci, asa ..... sa keltuim hartie, timp, resurse si energie suntem specialisti!

      Ștergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu toate marile sporuri,etc afisate pe aici alde Godină realizeaza un salar (după mintea unuia de coeficient ”7,34”) adică net = 2816 -992 (norma de hrană)= 1824 lei.
    Cam asta-i salariul în mână a lui Godină =1824 lei
    Cu 20 de ani activitate si grupa AC ar lua pensie la un brut de 2544 lei de;
    (2544x85%)+ 15%OMM = 2162 + 324 = 2486
    Noroc cu norma de hrană.
    Vă mai mirati de ce se iese la pensie la gramadă din toate structurile.
    Drept este că la scoala câtă o au vizavi de munca si pregatirea unei asistente principale mai ales de la UPU sau urologie (unde daca intri te tii de nas numai de mirosuri darmite de pericolul nozocomialelor nici nu trebuie mai mult.
    Multi din agenti si mai ales de pe la circulatie au fost avansati agenti din SGV-ii disponibilizati de la politia de frontiera la restructurare cu doar o minima si elementara pregatire profesionala.
    @ Mareș ,Karadeniz
    Cu companiile astea majoritare de stat care atunci când este vorba de subventii,ajutoare,etc ,iertari de datorii ,etc sunt de stat iar atunci când sa li se taie si lor ca la toti bugetarii 25% din salariu sunt private(autonome) este o mare problema atâta timp cât ”bugetul lor de venituri si cheltuieli” este aprobat de guvern si exista posibilitatea unor constrîngeri prin care sa vină din profit mai multi bani la bugetul de stat.
    Problema este ca mai nou toate lucrarile de executie din aceste companii energetice sunt cîstigate de firme private (de multe ori chiar ale lor) . În timp ce privatul care executa lucrarile isi plateste oamenii in bataie de joc la firma de stat care prin angajatii cumetri intre ei doar receptioneaza lucrarile executate salariile sfideaza salariile militarilor,profesorilor ,medicilor,etc .
    In aceste firme de stat unde domină cumetria de familie si politică nu veti vedea tineri sefi de promotie recrutati din facultati de profil sau prin interviuri de relevanta profesionala ci doar pe baza de cumetrii indiferent daca esti sau nu apt in domeniu.
    Si atunci explicabil faptul ca tinerii valorosi ori sunt recrutati din facultate sau prin interviuri profesioniste de catre multinationale sau daca nu au sansa parasesc tara in schimbul unui loc de munca platit cel putin la nivelu companiei de stat din energie. Pentru ei daca nu fac parte din ”familii” nu exista loc în aceste companii de stat chiar daca sunt de 10 cu felicitari.
    Si uite asa daca pentru multinationale redeventele sunt la minim iar la companiile cu capital majoritar de stat din energie ,etc profitul este facut pulbere dupa vointa companiei prin tot felul de achizitii de lux si bonusuri (concedii atât în intern cât si în extern decontate pentru toti angajatii inclusiv femeia de serviciu,prime de tot felul ,cota de energie gratuita ,tratamente în baze de tratament proprii superdotate ,etc)pentru angajati nu-i de mirare că mîine poimâne fondurile de salarii si pensii devin nesustenabile.
    Plus ca sufoca majoritatea pensionarilor si salariatilor cu venituri mici cu scumpirile energiei,etc.
    Pai nu-i mai bine sa fii femeie de serviciu in aceste companii decât sublocotenent sau profesor debutant ,medic rezident ,etc.

    RăspundețiȘtergere
  6. @ 4x4CRDI

    Daca esti militar de cariera intelegi f. Clar de ce am spus ca dupa vrs 197,33 acest Godina ar, repet, ar avea acel 7,34 coef. Pentru ca la noi la MILITARI solda de functie este clara si nu umpluta cu sporuri ca la MAI. Si dupa aceea mai umplem sarmaua cu inca o mana de sporuri....Nu trebuie sa te dai asa important ... La mine la solda de functie scrie atat...4,20-4,60. Fara spor de praf, de raza de soare, de umbra ...etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1824/197.33=9.24
      1824/600=3.04
      Varianta cu 600 ar fi mai aproape de "adevarul" dorit de ei,cei de la MAI.
      Au luat de la noi,de la armata care a fost platita cu 197.33 din 1999 (vreme de 17!!!!! ani),iar dumnealor au fost platiti cu 600 din 2010.
      Halal dreptate! Multumim din inima tuturor JIANILOR care s-au perindat la conducerea armatei din 2010 incoace...
      De analizat cine doreste foarte mult legea pensiilor militare de stat?armata sau MAI-ul?
      E foarte limpede: niste functionari civili doresc nespus calculul pensiilor lor pe o lege militara.
      Daca cei de la MAI au fost platiti cu indicele sectorial de 600 de lei, ma intreb cei care ne asculta ambiental si ne pun microfoane, camere de luat vederi prin bai,pentru comentariile desantate de rigoare de dupa auditii si vizionari,oare cat au indicele sectorial? Probabil vreo doua, trei mii de lei...
      Acesti indivizi au practicat un fel de haiducie inversa:au luat de la saraci (armata) si si-au dat lor ,bogatilor.
      De ce bogati? Uitati-va putin la ce vile au unii dintre ei...cica cu aceeasi pregatire ca a noastra, a militarilor...
      Asta apropo de lozincile strigate de vanzatoarele de la alimentarele comuniste de prin 90 :"Nu va mai furam.Nu va mai furam!"Va aduceti aminte?
      Acum ,ca au fost prinsi cu furatul,acesti indivizi cand vor prelua lozincile vanzatoarelor?
      Probabil cand corabia va incepe sa ia apa...

      Ștergere
    2. Nu-i vorba de împortant sau neimportant . Eu chiar va pun întrebarea de unde provine pe fluturaș acel salariu al functiei de baza = 2049 fiindcă nu bate cu nicio adunare de venituri la care se refera solda functiei de baza (1450+266+157+70+119 =2062).Să-l fi fentat financiarul pe Godina cu 2062-2049 = 13 lei ? Nu cred!!!!
      Apoi de unde salariul de functie de 1450. Ar merge doar cu 2,4 la VRS =600 însă L284 nu se aplică în prezent. Suspans !!!!!??????
      Sau a aruncat iar cineva piatra-n balta si altii se opintesc sa o scoata neîntelegând ce se întâmplă.
      Ce sa fie ,ce sa fie ?
      Sa fie modul de calcul al salariilor la politisti ? nu bate cu prevederile legii salarizarii actuale .

      Ștergere
    3. Micutzul
      Este vekiul avionic special .... preda azi macroeconomie aplicatq si justitie inversa!
      :))

      Ștergere
  7. Referitor la ocuparea functiilor,interesant siM17/2017 publicat in M.O.prima parte nr.197/21martie2017.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu despre ce e vorba...ocuparea functiilor in acest an....
      Nasol!

      Ștergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Alo 112 ,urgenta de gradul 1.Caz dificil !!!((((((((9 (nouă).
      Ambulanta sa vină cu asistenta principala având asupra ei fluturasul de salariu.
      Daca se poate Godina cu semnalale in functiune sa deschidă drumul cu fluturașul în dinți.

      Ștergere
  9. @all
    daca nici macar asta nu cititi,va doresc somn usor

    https://republica.ro/cat-castiga-un-militar-cu-aceeasi-vechime-ca-cea-a-politistului-godina-z-stiti-de-sergentul-care-si-a

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Faviltatea aia este inainte sau dupa?
      Este la Spiru sau Ecologica?
      Hai sa nu punem etiketa de intelectuali agentilor....
      Popo...kiar imi jignesti simturile si nu numsi perceptia...comara-te tu cu ei si sa fii mandru!
      Eu...NU!

      Ștergere
  10. @ 4x4CRDI
    Va respect sinceritatea.Aveti indicativ de camion,ganditi ca un camion:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca sa nu cădeti în capcana studiati atent asta adresata @ micutzul.
      Nu-i vorba de împortant sau neimportant . Eu chiar va pun întrebarea de unde provine pe fluturaș acel salariu al functiei de baza = 2049 fiindcă nu bate cu nicio adunare de venituri la care se refera solda functiei de baza (1450+266+157+70+119 =2062).Să-l fi fentat financiarul pe Godina cu 2062-2049 = 13 lei ? Nu cred!!!!
      Apoi de unde salariul de functie de 1450. Ar merge doar cu 2,4 la VRS =600 însă L284 nu se aplică în prezent. Suspans !!!!!??????
      Sau a aruncat iar cineva piatra-n balta si altii se opintesc sa o scoata neîntelegând ce se întâmplă.
      Ce sa fie ,ce sa fie ?
      Sa fie modul de calcul al salariilor la politisti ? nu bate cu prevederile legii salarizarii actuale .
      Până deslusiti enigma numai de bine.
      De preferat să nu ne aruncăm precum rața ,pardon ,tigri 2 la mucii de pe bordură. Să gândim totusi înainte de a vorbi.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  11. 4x4 CRDI23 martie 2017, 11:09
    ce ati postat mai sus exclud pt ca am posta amandoi aproape in acelasi timp.Restul ramane valabil

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 4x4 CRDI23 martie 2017, 11:09
      Deja ati sters doar dupa cateva minute? Mai sa fie!! ce prompt executati ordinele

      Ștergere
  12. asta-i gunoiul cu soseta alba si soseta neagra

    http://stiri.botosani.ro/stiri/actualitate/dumitru-zmau-quotde-maine-voi-fi-un-om-liber-un-alt-om-care-se-va-dedica-familieiquot.html?refsrc=zmau%20dumitru

    RăspundețiȘtergere
  13. ...si asta e gunoiul

    http://kmkz.ro/de-ras/romania-metafora-vizuala

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a zis-o ziaristul nu idiotul cu soseta alba si neagra....si se referea la "politian"(hibridul aparut intre militieni si politisti)

      Ștergere
  14. @Mai sus bre parintzele ca ashala-i .uru shi ma gadili cu barba...

    RăspundețiȘtergere
  15. @parintele paisie "agonisteanu"
    respira militia din dvs prin toti porii...si observati ca va vorbesc cu "dvs" si nu cu "tu".....despre limite ce sa spun:priviti-va(dvs) in oglinda.(desi nu meritati apelativul dvs) ca n-am "pascut vaca impreuna" cum e o vorba in popor....chiar daca sunteti ceva agent pe la functionarii aia publici cu "statut special"si cu spor de 15% ca poarta pistol carpati si au spor de pericol ca se pot impusca in picior...e de tot rasul:):)

    RăspundețiȘtergere
  16. @agonisteanu
    Iau trebuit 4 ani la "spritzu haret" ca sa invete sa faca un PV?? greu domnule cu scoala asta,tare greu
    Va propun un pariu: La fiecare banc pe care mi-l spuneti cu militari,eu va spun 10 cu politieni...credeti ca oamenii sunt prosti? Va inselati.Hai! pe o lada cu bere si pierdeti sigur
    ...ca bancurile apar din realitate nu din cosmos

    RăspundețiȘtergere
  17. @agonisteanu
    si acum serios.Vi se mai da "sporul de toxicitate" in intersectie? ca la noi cei care mergem tot pe acolo nu ni se da.Nici macar cand alimentam rachetele cu oxidant si carburant(doua substante extrem de toxice) oxidantul=produce decesul in 3 minute prin paralizia sistemului nervos/carburantul=produce decesul in 15 minute prin distrugerea totala a plamanilor,si nu exista nici un tratament.Si dvs imi vorbiti de gazele de esapament? chiar va bateti joc domnule functionar public
    PS apropo ce grad aveti?(militar ca profesionale au si medicii si profesorii si chiar cei de la urban sau comprest)....intrebare retorica stiu raspunsul

    RăspundețiȘtergere
  18. 4X4...un fel de manivela
    Scuze...asa se intelege!
    Fa un pustiu de bine si transmite salutari lui Mitica Uratu!
    ....sper ca daca îi spun ce subiecte complexe ataci sa nu te fugareasca, cel putin....dar, f sigur!

    RăspundețiȘtergere
  19. Popo
    Agentii mai au un pas (cursul psiho-pedagogic) si predau in scoli gimnaziale si msi ales in liceu!
    Asa se va introna reforma di disciplina in scoli!
    Ei sunt tot ceea ce lipseste invatamantului romanesc...
    Asa DA!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai da! a avut dreptate si basescu
      Ii pui pe agenti sa predea in scoli,iar scolile vor scoate numai tampiti....de parca acum nu scot destui?.Asta mai lipsea:):)

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  20. ”soseata albă ,soseata neagra”!
    Singura cale sigură de urmat pentru tigri 2. loc : Piata victoriei
    Vindecare si succes garantat!
    În primă faza pâna sa citesc mai mult am crezut că-i chiar el !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domuuuu cu camionul
      sunt 2 link-uri.Va vedeti seful si imbracat si dezbracat.Eu il bagam in consiliul de onare si tribunalul militar imediat.Din pacate nu se mai poate:SUNTETI CIVILI!

      Ștergere
  21. @Iulian, acest Costica Pomanagiu', cosharul unitatii, le stie pe toate,el inhaleaza CO doi doar de la dosuri de babe si d-aia este infumurat.
    Mitica este plecat din tara dar am destui ,fosti colegi, pe acolo care sa-l 'disciplineze"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alde Mareș ,păi tigri 2 are curs pshiho-pedagogic cu mastere multiple în psiho și la ce folos.
      Abia a apucat să predea ”ceva” pe la seral după ora 22.00

      Ștergere
    2. Tu...poti preda orice...ca esti pluri....

      Ștergere
  22. camionagiule
    T2 a fost pilot de elicopter(de ala greu MI-8 paremi-se)....de predat a predat pt ca putea, stia si vroia
    TU poti??NICIODATA nici sa zbori nici sa predai,asta-i sigur ca ramai "agent" impreuna cu "paisie agonisteanul"(de fapt sunteti aceeasi persoana)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Korect , până la probatiunea contrarie!

      Ștergere
    2. pt T2 bag mana in foc, ca asta-i adevarul.(pilot MI-8) basca ceva predat pe la scoala dupa pensionare.Si ce e rau in asta? bravo lui,doar ca e prea "spurcat" la gura.......si varsta si stresul si alea ,alea se aduna si conteaza,dar ii trece repede"cu nervii"

      Ștergere
    3. Este Avionic..T3...si ce nume isi mai doreste...., dar il dam pe "mansa" unor fosti piloti din Sibiu pt a-l face si din forte speciale...di pe fata so pe dos!

      Ștergere
  23. lucrurile vor intra pe fagasul normal."agonia(nu agonisteanu) va mananca"!! de aici si inversunarea de care dati dovada,dar nu aveti ce face....nici macar nu pot sa ma intristez,ca n-am de ce.
    Ca gluma serioasa tov subofiter(scuzati) agent ca subofiterii sunt demni de toata stima
    Pai godina are un salariu net cat un lt. col din armata.Eu intreb: voi sunteti normali cu atata tupeu? iar eu o pensie la jumatatea lui dupa "fabuloasa" lui vechime de 11 ani si cum se zice intre el si mine "umpli o caciula cu diferenta de grade"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da...dar Godina are radarul pe umar ca Predator!
      :))

      Ștergere
  24. Eu vreau sa puna T3 cuponul de pensie in comparatie cu Godina si Paisie-UL3!
    Sa vedem cine este mai bazat!

    RăspundețiȘtergere
  25. Ripit wiz us
    Za penitenciary end polis agents ar za best.. :)
    If iu dont laic us gau tu Olguta and crai tughedar... :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Din câte pot eu pot ocserva ,motanul tigri 2 și-a luat ”pastilele ” de amiaz si sforăe/toarce până spre 15-16 .00-ora Bucurestiului.

    RăspundețiȘtergere
  27. Saracu Godina,il inteleg,da ce vina are el ca castiga asa putin,uite daca se transfera la noi castiga mai mult cu 1123, cu acelas grad si la aceiasi vechime. Te duci la penotenciarul Codlea si-ti depui o cerere.Se angajeaza din sursa externa.Exclus tunari tanchisti,marinari si alti de astea care au curbe de nivel in loc de mansarda.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Parintele Paisie Agoresteanu
      Nu stiu pe unde ai dat cu sapa dar probabil ti-ai dorit de mic sa ajungi politist...
      Agent de penitenciare este un standard prea inalt pentru tine, trebuie sa fii coiot su S in coada ca sa supravietuiesti in mediul hienelor...

      Ștergere
  28. ce mishto si cu "scriitorul" godina!! l-a mancat in _cur si acum toti il _ut....e mishto!!...asteptam reactia sefilor lui ca asa se intampla cand te crezi mai destept decat esti
    dar si oameni seriosi

    https://www.facebook.com/Divizia4/?hc_ref=NEWSFEED

    RăspundețiȘtergere
  29. Vad ca incet incet blogul incepe sa se militienizeze, nivelul discutiilor coboara, in mod logic, iar ,, gasca,, de militieni cu scoala de 2 luni si facul..i..tate de 3 luni ataca militarii ADEVARATI la ei acasa.
    Vine marele prinzator de babe care vand patrunjel fara autorizatie si ii explica unui Lt.col. de RACHETE ANTIAERIENE, ce este aruncatorul de pioneze GLOCK. Mai smecherie umana cu uniforma, tu ai intrat vreodata intr-un COMPLEX de rachete AA , in cabine ? Asa ca sa iti faci o imagine macar cu cine vorbesti si pe cine incerci sa iei la misto. Sau ai intrat vreodata in cabina unui elicopter sau te-ai uitat mai de aproape cum arata un avion de vanatoare vanatoare-bombardament? Pai tu smecherie mica ai ramas cu putulica infipta in teava GLOCKului si crezi ca iti evolueaza mintea ca si ghinturile tevii? Pai daca sunteti asa tari de ce peste tot auzi de interlopi si nu de politai? Fiindca interlopii cara politaii pe capota.... Mei mai copile la scoala cat a facut ofiterul asta de RAA si dupa poti sa vorbesti. Dar numai daca ai atata scoala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce stie nea Doru din biroul care a lucrat? E plin de grade si de scoala, dar nu si-a dat seama ca in solda politistului 1254 lei reprezinta norma de hrana si echipamentul care este dat lunar, in transe.A uitat ca manca la unitate cum mananca acum toti militarii, iar politistii iau pachet de acasa.Iar norma de echipare este luata de militari toata odata. N-ai ce sa-i ceri daca nu cunoaste nici macar faptul ca in SF in momentul actual intra si ID si spor conf.etc.si afirma ca politistul ar avea coeficient de 7 si ceva.Mai bine ar tacea.

      Ștergere
    2. @ Popa Tanda
      Incepi să le încurci. Acum ceva vreme ziceai că ai comandat VPR-uri, navele ale cu rachete, acum zici ca erau VT-uri adică de alea cu torpile, probabil ca erau din cele cu aripa portantă care la chinezi erau comandate de sergenți, că de la cele cu 4 tuburi ca să treci la vedete maritime de la grăniceri era un fel de retrogradare. Mai rămâne să ne spui ca ai fost mare artilerist pentru că ai comandat sute de baterii de Murfatlar.


      Ștergere
    3. @karadeniz
      Comandorul calugar nu vrea sa spuna cine este pentru ca e modest...
      Asa sunt geniile ascunse...
      Dar... e posibil ca un simplu paznic sa dea de el candva, sa va spuna cine este si sa va povesteasca cum a decurs intalnirea cu acest cikicean de tastatura... :)

      Ștergere
    4. Karadeniz
      De fapt el a comandat in acelasi timp hidroavioanele interbelice si haita de submarine rusesti din M. Nordului si Baltica! Avea acces la Poarta Stelara a Timpului, trecand in dimensiunile timpului asa cum dorea aripa lui portanta!

      Ștergere
  30. @All, radem glumim.utem,platim. Asa ar fi normal, numai ca ei ne .utura si muri ca Vasile Alecsandri.Problema,scroafa , este putin cam moarta in cotet.
    Sparlamentarii,culmea ,tocmai opozantii zic ca ar intra in reglementarea 223 imediat ce ar avea unda verde de la MApN, ori sefii H'Armatei umbla cu cioara vopsita spunand ca-i papagal-nu vrea muschii lor si gata iar celor din "fruncea "tarii le convine de minune exact asa cum i-a convenit lui Puie Monta cand s-a trezit cu pleasca de art.40 pregatita in atelierele SMFA ca apoi sa se spele pe maini precum Pilat din Pont si sa arunce rahatul in capul lui Ciolos...istoria se repeta.Nu-i vedeti ce haini sunt cica , actualizarea pensiilor sa se facaprin 2022, mai scapa de vreo 10-15 000 de pensionari, ASTA-I POGROM!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Viorel
      Citeste din nou primul articol al titlului!

      Ștergere
  31. Pentru cei care nu inteleg de unde are Godina 1450 SF si fac tot felul de presupuneri: In componenta SF intra: functia ( coeficientul de ierarhizare x VRS cea din 2009, adica 197,33 lei), mai intra salariul de merit, indemnizatia de dispozitiv si sporul de confidentialitate( fidelitate)Asa s-a facut reconstructia salariala dupa legea 284/2010. Toate astea formeaza acum SF. Cuantumul total nu face cat salariul minim actual, de 1450 lei.De aceea, avand salariul de functie mai mic decat salariul minim,i l-a adus si lui la salariul minim (1450 lei) Tot aceleasi componente o sa intre in SF si dupa noua lege, acestea or sa dispara ca denumire, o sa fie doar SF conform anexelor noii legi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ Kostas
      Posibil, dar cei cu acel 2049 în loc de 2062 la salariul functiei de baza pe fluturas.

      Ștergere
    2. Sau ”grade” prea multe-n cap ?

      Ștergere
    3. Oamenilor....dar cine este Godina sa-l calculam si analizam?...si asta ontra in manualul de romana precum Esca!?

      Ștergere
    4. VRS=197,3+10%(marirea din dec.2015)=217

      Ștergere
    5. VRS=197,3+10%(majorarea din dec.2015)=217

      Ștergere
  32. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ”ala micu” are dreptate. Ieri am vazut pe la tv unul ”gonflat” de Oprea cu o șoseată albă si una neagră de la stocul de mobilizare.

      Ștergere
    2. Exact Adriane...sa va ia magistratii pe legea lor! ...de cate X?

      Ștergere
  33. Interesant interviul. De fapt, peste 90 % din comentarii nu se refera la interviu ci la......godina politistul, asa a ajuns asta vedeta ca si aseara la digi Striblea tot la el facea referire !!!!. Care este parerea dvs legat de ce spune dl general !? Parerea mea este ca salariu functiei de baza ar trebui sa includa toate sporurile cu caracter permanent, mai putin cele de soare, umbra, calculator, exceptie...etc. Vechimea ar trebui sa faca diferenta.........ATAT. Prin introducerea sporurilor la zi in salariu de functie s-ar elimina si diferentele, dar mai ales enormitatile, la pensii si nu ar ajunge un subofiter azi cu o pensie mai mare ca aunui sef de unitate din 1998 !!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si nu este asa pe proiect?
      Trebuie corelat si cu L223!

      Ștergere
  34. Au mai fost nedreptati de genul asta pana la aparitia legii 164,cad se pensiona sof cu pensie peste a cdt de unitate, pensionat inainte de 1989

    RăspundețiȘtergere
  35. Diferente o sa fie si in noua lege a salarizarii. De ce zic asta? Uitati-va la grila si o sa observati ca la grade echivalente la sub., mm. si ag.,SF maxime sunt mai mari la MI decat la MApN. Sa fie oare faptul ca cei din MI au spor de fidelitate max.20% care va fe inclus in SF?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum da...dar se vor nivela in etape...ceea ce pt ei constiyue un avantaj temporar...

      Ștergere
  36. Ha ha ha... asaaaa, acum taberele sunt clare. Olescu da-le plastilina si hartie colorata si la munca... Mai oameni buni puteti sa va uitati in urma si vedeti ca eu pe blogul asta nu am atacat pe nimeni. dar ma enerveaza cand vine unul, musafir si se leaga de cravata altui musafir, total in afara subiectului si cu naduf. Cred ca putem sa discutam fara sa facem jocurile celor care vor dezbinare.
    Si cei care va laudati ca suntem praf fara voi , trebuie sa intelegeti ca suntem foarte suparati fiindca atat soldele militarilor dar si pensiile noastre sunt calculate total diferit de cele ale politistilor. Nimic , dar nimic, nu seamana la plata acestor doua categorii.
    Si inca ceva... putem sa vorbim mult si bine pe net daca nu organizam ceva maret. Smecherii din ministere si din parlament vad pe aici discutiile si cunosc toate parerile noastre. Deci sunt pregatiti. Partid fratilor, partid trebuie facut , sa le tremure chilotii...
    Adriane cu cont din martie 2017, nu am ura si nici patima sau orgolii proaste dar daca vrei respect atunci ofera respect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai sunt tabere. Erau tot securistii de "partid si de stat" afisati in dreapta sus pe blog.

      Ștergere
    2. Klar partid sai un singur sindicat pe SNAPOPSN!

      Ștergere
    3. @micutzul(porta, barcelona inclusiv portocala)
      Cu respect!!

      Ștergere
    4. @micutzul
      asta m-a atins la inima si imi place enorm.Va citez:

      "nu am ura si nici patima sau orgolii proaste dar daca vrei respect atunci ofera respect."

      Ștergere
  37. Interviul domnului general se dorește un fel de ....,, algocalmin ,, .
    În aceasta etapa aceste lucruri trebuiau rezolvate .
    Mai mult, obligatoriu cunoscute de cei de la .....,, state,, pentru a putea face o simulare .
    Concluzie .....sa stăm liniștiți ca ..... .

    RăspundețiȘtergere
  38. micutzul23 martie 2017, 16:13 Nu cred ca cei din MAI sunt vinovati de faptul ca dv aveti o pensie pe care pe buna dreptete o contestati,nu ma deranjeaza comparatiile salariale ,eu nu stiu ce activitate au unii sau altii, ce si cat primesc la solda sau salarii. Cred ca nici dv nu le cunosteti pe cele din MAI. Aveti dreptate daca am lasa orgoliile am fi o forta de luat in seama. Toti suntem oameni ,toti avem familii si suntem ingrijorati pt viitorul lor.Dar ideea ca ceilalti sunt prosti,nu fac nimic ,de ce au sporuri de ce au una si alta si dv nu. Credeti ca noi care suntem tot cetateni ai Romaniei, suntem vinovati,eu cred ca altii sunt aceea. Cu multa stima si respect. - un fost jandarm

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Participi la apararea tarii? Cum?
      Scrie o misiune in contextul razboiului!...nu din alea...cu apararea institutiilor...evacuare...pastrare ordine...
      Misiune de lupta reala!

      Ștergere
    2. Haideți să lămurim lucrurile. Funcționarii publici cu statut special din MAI, penitenciare sau pe unde or mai nu sunt militari cam nicăieri în lumea asta. Că la noi pe vremuri făceau parte din sistemul militar e o realitate de necontestat dar deja sunt ceva ani de când nu mai este așa. Acest amestec care se perpetuează încă nu este benefic în principal pentru armată, pentru apărarea țării iar dacă într-o bună zi va incepe Doamne ferește vre-un război în care să fim antrenați nu va fi benefic nici pentru dumneavoastră să vă treziți, in baza apartenței actuale în structurile de apărare, transformați de nevoie în militari și trimiși pe front.
      Sunt pre multe lucrurile care ne despart decât cele care ne unesc, inclusiv cum declarați in comentariu ” eu nu stiu ce activitate au unii sau altii, ce si cat primesc la solda sau salarii”

      Ștergere
  39. Gargara de General. Ce vroiati sa zica? A zis cum au zis toti de fiecare data dar nu a facut nimeni nimic pentru armata asta. De 8 ani de zile veniturile din armata au ramas aceleasi si ei nu au zis nimic Cand era salariul minim 600 lei pana si ultimul subofiter avea de 3 ori salariul minim ,acum le-a ajuns solda la 1 salariu minim si ceva. Sa nu mai vorbim de ofiteri care aveau solde de 5-6 ori mai mare decat salariul minim si acum daca il au de 2 ori si ceva. Ce au facut acesti generali in functii mari de conducere, pentru prestigiul armatei si pentru prestigiul militarilor, sa merite respectul meu? Nimic. Au ajuns militarii sa numere banii pentru o bere, au ajuns militarii sa-si socoteasca permanent banii pentru a le ajunge pana la urmatoarea solda.Unde este onoarea militara? Ce onoare poti sa ai daca esti ultimul sarantoc? Asta au facut marii sefi ai nostri, care nu s-au zbatut pentru onoarea si bunastarea subordonatilor. Si voi vreti sa discutam despre interviul dl. general? Numai minciuni.Ce credeti. ca schimba ceva? Trebuia doar sa dea bine la interviu.Nu vedeti ca nimeni nu se agita nici pentru pensiile noastre? Cine sa se agite? Toti sunt niste fricosi si niste executanti roboti, invatati ca pe vremea cat erau activi sa nu-si piarda scaunel?.

    RăspundețiȘtergere
  40. http://m.ziare.com/stiri/politistii-si-au-incheiat-protestul-olguta-vasilescu-le-a-promis-ca-salariile-se-vor-dubla-din-vara-1458739

    Asta ii va ajuta si le militari!
    Sa fim solidari, asta ne face puternici!

    RăspundețiȘtergere
  41. Nu stiu cat stiti, dar MApN are mari probleme in recrutarea fortei de munca, mai ales la sgvsi chiar la of. A pierdut lupta pe o piata concurentiala a fortei de muncaatat in domeniul SNAp cat si in domeniul civil de stat si privat.
    Cauza: incompetenta in domeniul HR si financiar .
    Cum poate un contabil sef sa obtina beneficii financiare imediat dupa cdt, loctiitor si sef de stat major UM ?
    Este inadmisibil intr-o armata de tip NATO.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Financiar?? de aia ca au tupeu su au avut intotdeauna si ii "cunosc" din '76
      Am in bloc col de finante care rascolea hartii si are acum 6800lei/net pensie....ce e rau?Nistor il cheama

      Ștergere
    2. A avut spor de control financiar preventiv ...in plus fata de dumneata..30%! Plus functia si alte sporuri cf L 223! Cei 30% conteaza enorm.

      Ștergere
  42. Va propun sa analizam un slt. Cu ekivalentul lui din politie..
    -Pregatirea unui slt
    -Responsabilitatile si valorile incredintate
    -Nr ore muncite
    -Pregatirea si cota de participare la aparareanationala
    -Drepturi si obligatii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va rog sa enumerati si drepturile cetatenesti interzise.Olescu le stie si eu le stiu si multi altii

      Ștergere
  43. Cât câștigă un militar cu aceeași vechime ca a polițistului Godină. „- Știți de sergentul care şi-a dat demisia și a vrut să se transfere la MAI?” - https://republica.ro/cat-castiga-un-militar-cu-aceeasi-vechime-ca-cea-a-politistului-godina-z-stiti-de-sergentul-care-si-a?utm_source=newsletter&utm_medium=li4623_mi138443&utm_content=articol&utm_campaign=Cat+castiga+un+militar+cu+aceeasi+vechime+ca+cea+a+politistului+Godina.+%E2%80%9E-+Stiti+de+sergentul+care+si-a+dat+demisia+si+a+vrut+sa+se+transfere+la+MAI%3F&utm_term=li4623_mi138443_s39736

    RăspundețiȘtergere
  44. Declaratiile lui Dogaru sunt menite sa ne puna in garda....daca se adeveresc confirma postarea mea din deskiderea titlului!
    Sau...pt a kema iar pensionarii in sindicatele nou infiintate?

    RăspundețiȘtergere
  45. Prea multa atentie acordata lui godina acest Ion Creanga al amintirilor din copilarie de pe drumurile patriei.
    Are un salariu prea mare, justificat doar daca cu masina de la rutiera ar deschide drumul militarilor romani in actiuni de mentinere sau impunere a pacii, din zone de risc, de ex Kandahar Afganistan si previne explozia si efectele dispozitivelor artizanale.
    godina este un civil sindicalist, care nu face parte din elita militara.
    Firesc ca n-are drept nici la pensie militara.

    RăspundețiȘtergere
  46. MOf 200/22.03.2017
    Nicolae Nasta secretar general ALDE a fost numit secretar de stat in MApN.
    Sper ca ne-a scapat Dumnezeu de otilia si alti discipoli oprea.

    RăspundețiȘtergere
  47. @ Adrian Dumitru
    Nimeni nu te invinovateste pe tine. Este normal ca unii sa aiba anumite sporuri si altii altele sau nu. Problema anormala este modul in care pensiile sunt calculate pentru toti pe aceeasi lege dar cu sisteme de salarizare diferite , implicit cu sume diferite care formeaza bazele de calcul.
    In MApN nu vwei vedea niciodata plata orelor suplimentare si alte chestii care MAI le are si cinste lor. Te rog intelege ca este mai mult decat jenant ca un colonel de MApN , comandant de U sau MU , cu sute de oameni in subordine si cu tehnica de miliarde sa ia pensie mai mica decat un sef de sectie de politie sau chiar de post de politie. Intelegi unde e durerea?

    @All
    Va atrag atentia inca de acum ca DACA intra in vigoare legea unica a salarizarii , parlamentarii si guvernul vor avea grija sa faca o ,, nefacuta,, cu privire la pensiile militare. Nu stiu de ce dar am impresia ca statul roman incepe sa fie cel mai mare dusman al militarilor. Singurul minister cu adevarat redus (ca de reforma nu poate sa fie vorba) este MApN.
    Oameni nu are , tehnica militara de ultima generatie nu are , rezerva pregatita nu are.... TRADARE.
    Cand un minister ajunge sa puna piedici oamenilor sai inseamna ca ori conducatorii sunt tampiti ori sunt tradatori .

    @ Olescu
    Ar fi interesant sa faci un sondaj sa vezi cati dintre noi am fost concentrati de cand am trecut in rezerva . Vei avea surprize maxime si vom intelege cu totii nivelul de pregatire pentru razboi al iubitei noastre patrii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cred ca apararea RO. s,a externalizat, ne apara tara SUA contra cost cu scutul, Tc.,art. la MK si implicit nu mai e nevoie de armata proprie daramite rezervisti.Ca este o greseala cronicarii sa treca in documente ca au luat act cu ingrijorare!

      Ștergere
  48. Domnilor din MApN faceti head-hunting. godina este un om cu "inalta calificare" numa bun de trimis in teatrele de opetatii externe. Dat-i un salaru mai mic ca la sof din MApN sa vedeti cum ii explodeaza performanta functionala.

    RăspundețiȘtergere
  49. Un caine rosu ne cere sa fim solidari. Un jandarm acuza orgoliile. Unul micutz doreste respect. Iar ca treaba sa fie completa, un tigru decreteaza pogromul! Peste toti, privirea superioara, godinista, taie ca un flex logica celorlalti care se pierd in detalii cu zecimale! Si vine de pe primul palier! Nu mai discutam de celelalte paliere nascute in ultimul timp - asistente, profesori, doctori, care, tocmai sunt acuzati ca, desi i-a facut grija pesedista milionari legali, totusi, nu se uita la muribunzi fara plicul aferent. Boala veche! Boala si la noi! Ne facem ca uitam ca ne-am acuzat sefii inca de acum 7 ani! Am descoperit America ca astia ne traduc, de tot atatia ani, precum au dorit carmuitorii in slujba carora s-au pus, incalcand Juramantul? Uite unde am ajuns! O armata prost platita, dotata si motivata. Rezervistii ei, faramitati si slabiti, in majoritate, de discriminari si nedreptati care i-a aruncat in justitie ani de zile...fara sa-si gaseasca dreptatea. Dar "performanta" uluitoare a celor care aveau in mana carma tarii a fost mai perfida decat oricand - ne-a ridicat in cap opinia publica, care, de un timp, nu ne mai scoate din termenii de betivi si taietori de frunze la caini. De politisti nu mai spun - au revenit la statutul de "militieni"
    Cred ca a venit timpul sa meditam, cu mai multa raspundere, la ce dorim in viitor. Pentru multi dintre noi, viitorul apropiat...In mod normal, beneficiarii aceleiasi legi ar fi trebuit sa cate pe aceleasi note. Cu regret, dar in afara de zgomote nu se aude, pe nicaieri, macar o masura, ca idee de melodie...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Calin,
      Analiza pertinenta, dar mare lucru pt noi nu mai este de facut, doar de spus!
      Sincer?....am ratat clipa, iar viitorul nu ne apartine!
      Citat!-nu pun ghilimele sa nu se inteleaga pe dos!
      Pretul intrarii in NATO si UE am fost noi, pensionarii de azi si ieri, in general, si in mod special militarii adevarati nu ekivalati!
      Cu regret va amintesc ca tara noastra a avut numai generatii de sacrificiu! Sa fim mandri sau nu? Eu nu am gasit un raspuns elocvent!

      Ștergere
    2. @Caline , de sfaturi parintesti si de blande dojeneli avem nevoie in aceste vremuride rasturnare a valorilor si a scarilor salariale, chiar nu suntem copii sa simtim nevoia unei educatii aristotelice din partea unui intelept venit de nu stiu unde...mai bine pune-ti mintea la contributie si "osul" la treaba si fa ceva concret,util , pentru corectarea situatiei pensionarilor militari iar dupa stabilirea normalitatii, dupa cheful invingatorului vino si ne tine lectii de moralaca doar tu ai pus coada la pruna, tu esti axa centrala a traiectoriei noastre...circulare.

      Ștergere
  50. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiam, Viorele...dar, cum am mai scris imi pkace kiar ca am devenit ROUsceptic!
      Probabil ca asa, bucuria va fi mai deplina!

      Ștergere
  51. @ Serviti va rog:GOGORITE...
    Chestionată în continuare cu cât se vor majora veniturile potrivit noii legi a salarizării, Olguţa Vasilescu a spus că „sunt mai multe praguri”.

    „Până la pragul de 4.000 lei salariile se dublează, după 4.000 lei este o creştere cu 45% a salariilor, iar după pragul de 7.000 lei sunt creşteri, dar nu foarte mari”, a adăugat ministrul.

    În ceea ce priveşte pensiile, Vasilescu a precizat că „următoarea majorare este de la 1 iulie pentru absolut toţi pensionarii din România, când creşte punctul de pensie la 1.000 lei”.
    REALITATEA
    Transformarea cuantumurilor va fi "elastica" nu brusca , asa cum este prezentata de Lia altfel (exemplu) cineva cu 3999 ar avea 7998 iar cel cu 4001 va avea 5801 deci de la o diferenta de -2lei s-ar ajunge la +2198...iar "trambitarea" ca Armata va avea salariile marite cu 260% este o smechereala pentru a ne inchide gura, adica maresti de peste doua ori "saracia" de 500 de lei si stationezi sumele bunicele , pe ansamblu rezultand o marire de vreo 30% pe cand la altii vii cu mariri "grase" de 100% peste tot. Asa se face propaganda, iar pensionarilor militari le aplici POGROMUL, dar ce , noi suntem "ciumatii societatii"? Nu stiu, dar sigur suntem PROSTII SOCIETATII!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nori negri sunt si pt aplicarea recalcularii pensiilor militare, odata cu intrarea in vigoare a legii salarizarii! Iar imi permit sa fiu eu ROUsceptic si sa castige toti camarazii, dar la timp, nu dupa finalizarea etapelor!

      Ștergere
  52. Daca economia nu percuteaza sa asigure sustenabilitate sistemului de pensii și dacă nu vin bani europeni să suplinească mersul greoi atât al investitiilor cât si al colectarii la buget transformarea va fi monsieur KIS atât de elastică încât vei putea pune helicopterul în prastie si sa-i dai reactie din elastic fara cherosen.
    Legea salarizarii presupune eforturi bugetare enorme. Se pare ca ”aplicatia psd” pe ,naivi, ciudati îndoctrinați care pun botul , prostovani creduli și miorlăitori care cred ca sacul este fară fund si că toti trebuie să fim egali indeferent de venituri in activitate, va produce un ”miracol grecesc” de scurta durată urmat de o criză de proportii.
    Legea salarizarii unii nu este altceva în degringolada politica romanească plina de promisiuni decât un fel de ”a fi sau a nu fi” ! to be or not to be - teatru dramatic cu olteni.
    După noi potopul !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chestia aia cu "sustenabilitatea" este o chestie fumata! Buna de adormit fraierii! Este inventia sectantilor portocalii. Ei o bagau pe aia cu "sustenabilitatea" in fata, insa adevarul a iesit dupa ani de zile in ...url gol la iveala. Banii erau de fapt taiati si furati pt. alimenta existenta firmelor "de partid". Si care fara contracte cu statul erau moarte in cotet. Din punct de vedere economic acestea erau firme "bugetate", adica parte a lantului mafiot "de partid si de stat". De aici porneste tot conceptul de "sustenabilitate". Nu este "sustenabil" a se mari salarii, intrucat acei bani trebuie taiati de la oameni si directionati catre firmele de partid sub pretextul construirii salilor de sport in comuna abandonate, parcurilor din paduri, terenurilor de fotbal in panta etc. etc.

      Pe de alta extrem de interesant cum niste fosti militarei fara identitate ati ajuns peste noapte mari specialisti in politica, politici publice sau economice!

      Ti-as sugera sa nu mai abordezi concepte economice false. In aceasta lume, economia este de 3 feluri: centralizata (in comunism), capitalista (cele mai multe state) si ... capitalista de stat (Romania). Ultima forma exista doar in Romania. Diferenta intre economia capitalista autentica si "capitalista de stat" este foart simpla. In prima forma construiesti/investesti totul cu bani PRIVATI si apoi din ce ai investit scoti profit. In economia "capitalista de stat" din Romania, NU construiesti/investesti nimic din buzunarul propriu, ci te lipesti sa fii sponsorizat de stat, obtinand in final profit tot de la stat.

      Au spus-o economisti celebri! Ca Romania sa intre intr-un ritm normal, trebuie efectiv stopate acele pseudo-invstitii de la bugetul de stat, adica trebuie STOPAT orice contract cu statul, orice sponsorizare etc. Abia de la acest pas va incepe capitalismul real.

      Ștergere
    2. ”Sustenabilitatea” vine din ” modul cum se miscă mediul privat” in general.
      Daca tu spui ca de la 1 iulie ”curge lapte si miere in buzunarele bugetarilor” pe ideea ca vei pune taxe ,impozite si redevente de redevente pe multinationale ,adica pe ce mai exista” economie românească” atunci eu am mari semne de intrebare că ceva nu prea este în regulă.
      Deja multi ”investitori straini” care mai tin stindardul ”economiei romanesti” private au dat oameni afara si altele se pregatesc de restructurari. De plecat poate nu vor pleca dar vor micsora numarul angajatilor. Angajati care nu vor lua calea bugetarilor sau a investitiilor de la buget ci se vor indrepta sigur catre extern pentru un câștig rezonabil.
      Problema este ca guvernul trebuie sa mentina si sa creasca mereu nivelul salariilor promise la bugetari si la 5 500 000 pensionari civili plus vreo 300 000 militari.
      Orice sincopă in mersul economie înseamna risc de sustenabilitate la pensii si salarii.
      Să dea domnul sa nu se întîmple si creșterea economică sa fie constanta an de an. Altfel ........
      Bani probabil ar fi insa ” aplicatia psd” preluata de la pdl ,pnl ,etc ” cum sa luptăm cu coruptia care ne-a făcăcut oameni” cu extensia ” pe noi nu ne ucide coruptia” ne poate trînti într-un ”marasmul grecesc” de cursă lungă.

      Ștergere
    3. Imi pare rau...dar T 3 este pierdut in gargara....procent din salariu se duce in fond de pensii!
      La noi plata muncii este jalnica...cam 30-35% din profit in loc de 65-70%, cum este la altii.
      Altfel...esti cel mai sclav din UE!
      In rest...vrajeala a la Turcanu si Gorghiu!

      Ștergere
    4. Stati liniștiti . Viata va fi și după Obama ,Tramph ,Putin ,Merkel , Orban ,Iohanis și legea unică a salarizării. Corupti ,jmecheri ,hoti ,mafioti în paralel cu prostime ,naivi ,lingăi ,tradatori, mâncători de rahat cu orice ocazie ,etc vor exista de asemenea în deplină ”armonie”.
      Iar românii nu vor nici nemti nici cu sânge de yankeu veci pururea.

      Ștergere
    5. Depinde de care parte a baricadei te pozitionezi....si....te-ai pozitionat!

      Ștergere
    6. @tigri 3
      Este interesant cum vi se dau replici contrazicandu-va aparent... de fapt fara a va contrazice in vreun fel, de la nimic la deloc. Un fel de a spune: Ai dreptate, fir-ai al dracu, dar taci ca habar n-ai!
      Si eu ma tem ca ”tara e saraca”, din aceleasi motive ca toti. De fapt, arvunita - ca altfel e mai bogata decat restul Europei la un loc - mai ales in materie cenusie, de o mie de ori mai pretioasa decat aurul. Acuma, depinde numai de noi sa fim pesimisti pentru nesustenabilitatea partii goale a paharului, care oricum nu tine de sete... sau optimisti ca vom apuca sa il golim inainte de a-l scapa pe jos de batranete si neputinta.

      Ștergere
  53. Federatia Militarilor din Romania
    Publicat de Nicolae Gropan · 18 ore ·
    Ministerul Apărării Naţionale
    Direcţia Informare şi Relaţii Publice
    E-mail: presamapn@mapn.ro
    Contact: 021-319.60.22

    COMUNICAT NR. 87
    Data: 2017-03-22
    Întâlnirea ministrului apărării naționale cu reprezentanții Federației Militarilor din România
    Ministrul apărării naționale, Gabriel Leș, s-a întâlnit miercuri, 22 martie, la sediul Ministerului Apărării Naționale, cu o delegație a Federației Militarilor din România (FMR), condusă de generalul de brigadă (r) Nicolae Gropan.
    În cadrul discuțiilor au fost trecute în revistă teme de interes comun și proiectele legislative pe care MApN intenționează să le promoveze în domeniul social în beneficiul personalului militar și civil, cu referire atât la cadrele în activitate, cât și la militarii în rezervă și în retragere, ale căror asociații vor fi consultate în continuare pe parcursul etapelor de elaborare a actelor normative. S-a agreat, în acest context aprofundarea colaborării dintre M.Ap.N și FMR, prin semnarea unor protocoale în special în domeniul educațional.
    Ministrul Gabriel Leș a apreciat întâlnirea de astăzi ca fiind benefică și constructivă pentru ambele părți și a dat asigurări cu privire la disponibilitatea instituției militare la consultări și dialog cu rezerva de cadre, pe teme de interes comun.
    Secţia Presă
    P.S. Problematica discutiilor pe Federatia Militarilor din Romania/Facebook
    Simple vorbe goale ce nici, macar , din coada nu mai suna=LIMBA DE LEMN...fluieras de soc ,mult zice cu foc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A se citi...Cineva... a fost tamponat si avertizat!

      Ștergere
  54. off topic
    am si eu o intrebare: site-ul asta a devenit al M.A.I?? ca se inghesuie mai ceva ca in tren cand au avut studentii gratuitati la alegeri
    "alta intrebare?"

    RăspundețiȘtergere
  55. Iulian Mares23 martie 2017, 20:04 Da noi Jandarmi am participat si in caz de nevoie vom participa.Pe front in subordinea Marilor Unitati a MApN,cu actiuni specifice de lupta. Toata instruirea noastra din scoala militara se bazeaza pe programul de pregatire(80%) specific ofiterilor de infanterie,cu accent pe lupta in localitati,eliminarea grupurilor de cd,infiltrate in spatele frontului,Sonda,Raidul,Apararea ( de regula in intervalul dintre unitati)etc In cadrul jandarmeriei avem subunitati de VM , parasutisti si luptatori AT,Transmisiuni,mitraliere AA,Aruncatoare etc

    RăspundețiȘtergere
  56. Protocol in domeniul educational: unii membrii din conducerea FMR doresc sa-si rotunjeasca veniturile din pensie ca profesori, lectori, etc. In inst. mil. de invatamant.
    Le urez succes, unii dintre ei chiar au ce preda.
    Pe mine m-a interesat si ma intereseaza doar domeniul privat.
    Orice asociatie a cadrelor militare ( in aceasta categorie ii includ si pe sgv-isti) este de 1000 de ori mai buna in ceea ce priveste apararea interesor militarilor activi si in rezerva, decat ancmrr lui iliescu si sindicatul lui dogaru.

    RăspundețiȘtergere
  57. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  58. In afara scotocirii si capturarii unor GrCcDv...celelalte sunt povesti! Raid? Sonda?...povesti la care a renumtat si aemata regulata! Parasutisti?...ma indoiesc rau...efectul este de la Cp si B....care poate rezista 6-8 ore!
    In lrge de org nu prea bate...dar hsi un PlVM pt observare...temporizare! Macar sa nu fie nevoie! Dar nu ati vrea sa intrati in MApN precum in Franta si Italia?...Categorie de forte, arma!

    RăspundețiȘtergere
  59. USR organizeaza proteste in P. Victorie impotriva maririlor salariale ale bugetarilor!
    Unicat in lume! ÎPS Daniel ar trebui sa citeasca o slujba grea si sa dea cu tamaie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cei ce folosesc sintagmele tara e saraca, sistemul de pensii nu e sustenabil sa iasa la miting cu plicusor ban impotriva maririlor de salarii pensii si astfel tara sa devina bogata si sa existe sustenabilitate!

      Ștergere
  60. Cateva teme in domeniul educational,cf protocolului FMR MApN:
    - inticmirea planurilor de actiune si actiunea fortelor armate, in Transilvania, cf starii de necesitate in dec 1989 fara instituirea legala a starii de necesitate.
    Consecinte si raspunderi penale si civile: profesor constantin degeratu
    - actiunile R RAAdin CAAT Resita si Hunedoara in decembrie 1989. Actiunea elicopterelor in zona, vezi Barajul de la Cincis suplinitor chis viorel
    - subminarea capacitatii de aparare a tarii prin reducerea veniturilor salariale cu 25% la activi si batjocorirea pensionarilor din rezerva operationala soimi ai patriei dogaru=pricina
    - subminarea statului de drept si intoxicarea activilor si rezezvistilor prin instigarea la manifestatii de strada in trim I/2017 in vederea daramarii guvernului legal constituit - dezinformare=manipulare=tigri 3=avianyc=etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. - acordarea prin hgs.... de grupe de munca pentru mapn-isti doar după iesirea la pensie si nicidecum cât au fost în activitate si degresarea vaselinei de pe teava tunului cu alcool ”industrial” -profesor titular ”tehnocrat ” - șef de catedră la Clooj

      Ștergere
  61. Lumea vorbeste ca in protocolul semnat de FMR in domeniul educational, cu MApN se refera la "sinergia faptelor, recursul la universalitate si neeludarea meandrelor concretului" in aducerea pe calea respectului fata de juramantul militar si apartenenta cu respect si responsabilitate la casta militara, prin cursuri gratuite, postuniversitare,la distanta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer, am avut impresia ca d-ul Gropan este mai ancorat in realitate!
      Acum, ce vrea? Sa facem naveta iar, sa alfabetizam tara?.....ca in 50?
      Lasati domnilor tinerii sa munceasca, sa simta satisfactia banului castigat corect!

      Ștergere
  62. Politisti,mare atentie, vi se pregateste ceva. Ce-i drept o si meritati.
    Dl Gl in interviul de mai sus: " sunt foarte multe argumente in favoarea unei legi speciale de salarizare a militarilor.
    ... Institutia militara indeplineste o functie fundamentala a statului, de aparare , nu presteaza un serviciu social.."
    Nu trebuie sa pricepi prea multe ca sa intelegi ca politistii si functionarii cu statut special din penitenciare, presteaza un serviciu social,pe baza Codului Muncii, cu totul diferit de militari care desfasoara activitatea pe baza Statutului cadrelor militare.
    Asa ca prevad si sunt 100% de acord ca cele doua categorii profesionale:politisti si f din penitenciare sa nu mai fie salarizate pe aceeasi lege cu militarii inclusiv dreptul de pensie , pe aceeasi lege a pensiilor.
    In plus, n-au ce cauta liderii de sindicat a celor doua structuri civile la discutiile intre militari si guvern nici privind salarizarea nici privind drepturile de pensie.
    In ce tara UE sau NATO militarii sunt salarizati pe aceeasi lege cu func din penitenciare si politistii ?
    Este momentul finalizarii demilitarizarii politiei si personalului din penitenciare, in primul rand prin scoaterea acestor categorii socio profesionale, atat din legea de salarizare a militarilor cat si din legea pensiilor militare de stat.
    Evident ca trebuie demilitarizat si SRI, SIE si STS.
    La obligatii diferite, drepturi diferite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La SIE este si mai si....solda si pensia se compun din mixtura 2 legi, alegand numai ce le convine! Idem magistratii militari din parkete, curti si DNA!

      Ștergere
    2. @tehno asta a baut vinul din impartasania de Bunavestire si vorbeste din starea de transa.

      Ștergere
  63. Apararea tarii s-a bazat pe MApN al carui personal in procent de aproximativ 65% din datele din interviul Dl Gl, a fost renumerat sub salariul minim pe economie.
    In ce minister din Romania a mai existat aceasta situatie ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eram in sala, pe randul 4 cand, betivul nr 1, declara: ".... atat timp cat sunt presedinte nu voi semna o lege care sa atace soldele si pensiile dumneavoastra!"
      Posibil sa fi fost muci can a semnat decretul!
      A pro pos....ne mai indemna sa folosim munitia de artilerie expirata de ani de zile si sa nu o delaboram! .... dar, sa o traga el, cu neamul lui si tiganii fini!
      La intalnirea cu Bercea, la zilele tiganimii, langa grupul retras in discutii, se vede in filmulet inclusiv prim adjunctul sefului SPP, cel care organizase si acum conducea direct baia de multime tiganeasca!
      Tupeu de betiv notoriu: "nici nu stiam cine-i Bercea Mondialu!"
      Pai, ori SPP ti l-a bagat pe gat si atunci este Tradator, ori tu ai dorit contact public cu tiganu si, iarasi minti, ca un notoriu alcoolis!
      Nota-SPP conduce intreaga activitate, coordoneaza si organizeaza deplasarile la acest gen de activitati, executa cooperarea si APROBA lista cu cei ce se apropie oficial de Nr1!

      Ștergere
    2. Cand a iesit din sala de festivitati, a facut afirmatia : Le-am promis marea cu sarea la militari in sala , insa o sa ..ut cu ..ula indoita , ca mi-au scos dosarul de securist de la Constanta. In cine sa ai incredere ? In matolitul natiunii ???

      Ștergere
    3. Dosarul era la Bucuresti....pe langa Affi!

      Ștergere
  64. O veste buna de Buna Vestire! :)

    http://m.mediafax.ro/social/coroana-revine-pe-stema-romaniei-inspectoratul-de-politie-din-cluj-primul-din-tara-care-a-primit-drapelul-16207339

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un pas mic dar esential spre normaliate!

      Ștergere
    2. Si la Administratia Prezidentiala. :)
      In galeria foto il vedem si pe presedinte.
      Romania face parte dintr-un club select si asta ar trebui sa ne faca sa ne simtim mandri. :)

      http://www.presidency.ro/ro/media/galerie-foto-video

      Ștergere
  65. Atat timp cat la intailnirile cu senatorii si deputatii, cu cei din comisiile parlamentare,la intalinirile cu responsabilii din mapn etc... reprezentantii nostri vor discuta cu ei despre ".................sinergia faptelor, recursul la universalitate si neeludarea meandrelor concretului in aducerea pe calea respectului fata de juramantul militar si apartenenta cu respect si responsabilitate la casta militara, prin cursuri gratuite, postuniversitare,la distanta”, nu se va rezolva nimic.La negocierile despre pensii si salarii se vorbeste cu cifre,cu simulari si atat. Cand un parlamentar spune, de exemplu:”.......... nu se poatemari cu15% la solda de funcitie,reprezentantul nostru din structurile asociative, ar trebui sa aiba datele necesare, sa contrazica argumentat ceea ce spune decidentul respectiv. Ar trebui sa simuleze imediat ce inseamna asta 15% pentru un sgp., lt.,cpt.,col.,gl., apoi daca decidentul spune ca nu se poate oferi cei 15 % atunci sa le comunice ca maine scoate in strada mase de rezervisti. Asa procedeaza cei de la MAI si din acest motiv au castig in fata decidentilor. Fara cei de la MAI, activii si pensionarii militari nu castigau nimic,activii din armata sau structurile asociative nu rezolva nimic.Pentru ca dintre rezervisti, nu doreste nimeni implicarea, asa cum se implica liderii sindicali ai MAI. Degeaba il injurati unii dintre dvs. pe liderul Dumitru Coarna, dar fara domnia sa nu se gastiga nimic. Pe actualii decidenti militari activi din minister nu-i intereseaza, de activi si mai ales de rezervisti. Nici o structura asociativa a rezervistilor militari nu are o persoana cu experienta care sa poata discuta cu decidentii parlamentari si din minister, pe cifre si pe simulari. Eu caut o asfel de persoana de 5 ani care sa doreasca sa mearga alturi de noi la negocieri cu dencidenti politici, dar care sa vorbeasca pe cifre. nu ca fraza de mai sus si nu gasesc. Fara o presoana care sa fi lucrat ca finaciar de la batalion pana la categorie de forte, sau ca ofiter in cadrul Casei de pensii, nu ai ce cauta la negocieri in Comisii parlamentare si la ministere. Toti pe care ii cunosc si pe care i-am rugat sa vin in comisii nu vor sa se implice. Asa ca de geaba ne lamentma pe bloguri si il criticam pe dl Dumitru Coarna ca face numai pentru ai lui, ca noi batem campii si participam cu vorbe goale in comisii si la negocieri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect ceea ce spuneți despre discuțiile cu puterea. Armata nu are sindicat, deși alte armate au, dar are câteva structuri asociative care ar putea face acest lucru, doar că, prost conduse și cu membri dezinteresați și neimplicați în activitatea acestor structuri, fac mai mult rău decât bine când se implică. Referitor la MAI personal cred că o parte din răul armatei se datorează acestui amestec cu celelalte structuri de ordine și siguranță internă pe care România le menține încă militarizate. Nu e vorba doar de salarizare, unde, deși teoretic suntem toți în oala apărării, militarii sunt cei mai prost plătiți ci și la dotare și înzestrare.
      Negocierile cu puterea sunt simple, suntem în NATO, dotare și salarizare NATO. Dacă ne atacă un inamic din exterior, NATO se va implica alături de armata română.
      Dar dacă populația României iese cu parul să dea jos puterea coruptă și incompetentă nu intervine nici NATO, nici UE ci cei plătiți și dotați mai bine decât armata, poliția, jandarmeria, SPP, SRI, așa că e normal ca cei de la putere să aibă afinități pentru cei care-i protejează de singurul lor inamic real, poporul român.

      Ștergere
  66. Spune colegul de mai sus”..............Apararea tarii s-a bazat pe MApN al carui personal in procent de aproximativ 65%......”Total gresit. Efectivele de politie, pompieri, jamdarmi, au situatii pe timp de pace, de trecere dintr-o stare in alta in caz ca armata ar pleca ”gramada” sa apare tarisoara. Si apoi care armata?. Cu ce?. Cu AKM? Ha,ha,ha..............!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Icleanu
      Acel procent se referea la soldele mizerabile...
      Daca tu crezi ca o tara se apara cu Pm....am coborat dicutia in derizoriu!
      Ti-as insira aici mai multe mijloace de foc actuale dar imi pare rau de motorul google!
      Totusi...ca sa ramai cu ceva...fiecare grupa de infanterie, pe langa TAB/MLI/MLVM/PYRANYA are si proproa Mtr. 7,62, iar faimosul AKM a fost inlocuit binisor de PA 5,65/5,45!
      Si asta este cel mai minor lucru!
      Categoric...tu gandesti un raport de forte cu rusii ceea ce este prostesc, dar si aici ar fi ceva: cu cat ei stiu ca le poti produce pierderi insemnate...îi tii la distanta!
      Si nu in ultimul rand...armata ne-a bagat in NATO si nu agentii de circulatie!
      Si ca sa stii...IGSU a accesat fonduri UE dar armata nu are voie! Ce bun si frumos este centrul de comanda de la Ciolpani...oare de ce nu e folosit la inundatii...caderi masive de zapada?
      Cam asta...

      Ștergere
    2. Nu are nimic....la fel se moare...kiar mai groaznic! Cal 7,62 nu este standard NATO pt pusti de asalt! Este vorba de interoperabilitate...cal si lungimea tubului cartus si a glontului!
      Gloantele de cal mai mic dar mai ascutite...Pistolul cal 9mm, Mtr 7,62 sau 12,7, la fel si arma cu luneta!...kiar 14,5!

      Ștergere
  67. Hai sa radeti:
    ieri am primit decizia de pensie(de fapt doua)
    URAAAAAA!! am primit cu PLUS 7lei(am scris corect) net iar un vecin (col de pompieri) imi spunea azi:
    "colonele isi bate _ula de tine orice ASP care iese la pensie "
    ...vorba lu' olescu "cu ceasul de la gara"
    PS Nu va ganditi ca am o pensie astronomica si aia 7 lei nu conteaza.Cunosc deja destui ASP cu pensii aproape duble ca a mea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer...ar putea fi comic daca nu este de fapt tragic, in cel mai abject mod!
      Imi pare rau!
      Mai ales in antiteza cu maimutoiul ala de agent de circulatie..cu pistolul radar pe umar....deh Predator moldovenesc!
      Kiar mi-ai stricat tot wek!

      Ștergere
    2. Imi pare rau sa va stric weekend-ul.Nu-i vina mea ci adevarul.Deci radeti,doar eu "fac spume"

      Ștergere
    3. Kiar nu rad....de o mitocanie prin efectul legii!

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
    5. @ Doru Serban 25 martie 2017, 14:03. La mine a iesit cam cu cu 35% mai mult. De curiozitate, in ce an ai fost pensionat?

      Ștergere
  68. @DS, aplicand amendamentele existente in "stationar", special am calculat si pentru tine si ai avea peste dublu cu 17%...63:29=2,17, chiar si 'ciobanasul" nostru ar realiza 1,7 in plus...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. DS ar trebui sa faca imediat contestatie!

      Cred ca pt cel cu transhumanta ai dorit sa scrii cuantumul in plata X 0,7! :))

      Ștergere
    2. @T2
      ce inseamna 63:29=2,17?,ca sa ma lamuresc

      Ștergere
  69. Pt Dl Dragos Icleanu:
    Va mandatat cineva sub semnatura privata sa reprezentati interesele pensionarilor militari ?
    Categoric nu. Doriti drepturi de pensie militara pt o minoritatate de fosti militari. Lasati gargara ca nu gasiti specialisti in domeniul financiar. Dumneavoastra si minoritatea din care faceti parte sigur ca nu mai contati cu nimic in apararea Romaniei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce te repezi ca buldogul la beregata omului. Prezintă o stare de fapt așa cum o percepe din postura în care se află. Poți să-l combați fără să-ți sară muștarul. Și chestia asta o mai practică câțiva pe aici. Adevărul nu stă neapărat în grade, funcții ori eșaloane.

      Ștergere
  70. Pt domnul Dragos Icleanu:
    Nu ma intereseaza la ce intalniri participati cu alesii neamului,personal nici nu puteti si nici macar n-aveti habar sa aparati drepturile tuturor pensionarilor militari . Va recomand sa va aparati propriile interese si sa nu va mai extrapolati la casta pensionarilor militari cu sange kaki. Problema nu este ca nu gasiti un specialist in pensii militare. Problema este ca un specialis in pensii militare nu va baga in seama si nu se coboara la nivelul doleantelor dumneavoastra.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine zisasi coane: sange kaki, nu sange albastru...

      Ștergere
  71. Pt Dl Dragos Icleanu: va rog sa-mi spuneti ce va nemultumeste in drepturile de pensie actuale.
    Poate va ajut,cel putin in ceea ce priveste oportunitatea acestor drepturi.

    RăspundețiȘtergere
  72. Ce este un "ASP" de care vorbiti ca ar avea pensii mari?

    RăspundețiȘtergere
  73. Pt Dl Icleanu:
    Dac-o vreti in valuta (pensia militara) apelati la Tusi Mimi, D-"na Frosi, etc. A lucrat in comertul exterior. V-o face cat doriti, la cel mai bun raport valutar: leu, euro.
    Va umple si de satisfactie.
    Va rog sa va fie mila si de maiestrul tigri 2. Puneti o vorba debine si pt domnia sa, tot la Tusi Mimi. Pt Dl Tigri 2, leul si-a atins limitele obiective. Poate ca valuta sa-l mai ajute in indeplinirea visurilor domniei sala: penzie neta de 3000 de "parai". Ramane de vazut daca "staborul" nu-i pune limitare de 100%=1000 euro net.

    RăspundețiȘtergere
  74. @viorel
    ASP=agent sef principal(in politie/grad profesional)...asa se "prescurteaza ei"

    RăspundețiȘtergere
  75. @icleanu
    va respect opiniile cand spuneti ca politistii sunt dotati(stim cu ce arme si ce calibre)
    Mai spuneti ca vor interveni ca sunt numerosi iar armata e neputincioasa
    eu ca un nestiutor imi dau cu parerea domnule contabil.Dvs ati auzit de RPG sau lansatoare multiple sau tancuri sau TAB-uri sau artilerie sau rachete dirijate....asaaaa doar cateva exemple in rest "mor" de frica unui conflict cu politistii.......mor de ras!!:):)
    Macar acum ati inteles de ce armata RO nu are sindicat? cititi un pic mai sus.......daca apare un "coarna" militar si spune:alarma de lupta executati... si ies tancurile din remize si toate celelalte(asa putine cum sunt ele)sunt arhisuficiente pt o "batalie" cu pistoletul carpati:):)Poate ati gasit dvs un tun de 100 mm strapuns de pistolet sau un obuzier de 82mm.Cred in concluzie ca ati facut prea multa contabilitate si atat.Doar atat:contabilitate(la care eu nu ma pricep,recunosc)dar ma pricep la alte"maruntisuri":):)

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!