joi, 3 noiembrie 2016

3 Noiembrie 2016 - Sub semnul Florii de Colț! Cu ocazia Centenarului Vânătorilor de Munte, adresăm felicitări tuturor luptătorilor cu berete de culoare verde-montan, precum și membrilor familiilor acestora!

Luptători pe care îi considerăm ca fiind cei mai duri dintre toți cei care există în armata română. Nu am folosit alt termen, pot fi arme sau specialități doar nobile, pot fi arme sau specialități doar speciale, pot fi arme sau specialități doar de de elită. Tot ceea ce este dovedit în cursul istoriei, este cu siguranță  faptul că cei mai duri luptători ai Armatei României, au fost, sunt și vor fi vânătorii de munte. Din simplul motiv că acolo unde luptă vânătorii de munte, nu mai poate supraviețui nimeni cu excepția lor. Nici măcar adversarul! De aceea, vânătorii de munte reprezintă singurele trupe ale Armatei României care au un drapel distinct față de orice alte trupe, respectiv în acea culoare unică verde-montan. Și care semnifică la modul cel mai simplu, bariera de granit a Carpaților peste care niciun adversar al românilor nu poate trece! 

Ostaşi eroi din vechiul regat! Binecuvântată a fost clipa în care aţi trecut în Ardealul fraţilor voştri, dezrobindu-i prin jertfa voastră de mucenici. Recunoştinţa tuturor v-a aşezat spre vecinică odihnă în acest loc de cinste, drept neuitate pilde ale iubirii de neam şi de ţară pentru cei de azi şi din viitor. Ardealul vi să-nchină! - sunt cuvintele primului Patriarh al României, Elie Miron Cristea, săpate în placa de bronz de pe frontispiciul Mausoleului Eroilor de la Topliţa. Continuarea - aici!

Secvența nr. 1: "Observatorul militar" - aici! Secvența nr. 2 : aici! Secvența nr. 3: aici! Secvența nr. 4: aici! Secvența nr. 5: aici! Secvența nr. 6: " Marşul centenar al vânătorilor de munte" - aici

Există mult prea multe evenimente legate de Centenarul Vânătorilor de Munte, încât să ne permitem sa le enumeram pe toate. Ca și constatare legată de Centenarul  Vânătorilor de Munte? Da - există una mai aparte! Evenimentul este serbat intens în toată România, cu o anume amploare care nu are precedent printre alte arme și specialități. Pe de altă parte, dincolo de spectacol, vânătorii de munte par să prevesteasă discret națiunea asupra a ceva ce va urma și care nu s-a mai întâmplat de mult. Ultima fraza fiind destinată exclusiv cunoscătorilor!

Ceva relaxant! "Easy, easy. Hai ca mierje!" - din seria "Cum le dau lectii vanatorii nostri de munte, vestitilor puscasi marini americani!". Persoanele care detin cont de Facebook, pot afla mult mai multe despre vânătorii de munte sau își pot regăsi colegii de armă și specialitate, accesând acest cont care apartine "Cavalerilor Florii de Colț"!


85 de comentarii:

  1. La multi ani, stimate admin vanator de munte! La multi ani stimati camarazi care ati fost, sau faceti parte, din aceasta minunata si brava Arma!

    RăspundețiȘtergere
  2. La Mulţi Ani Vînătorilor de Munte! Ataşez aici un link pe care vă rog să-l accesaţi şi citiţi:
    http://www.worldwar2.ro/arr/?language=ro&article=101

    PS. Gelule, ţi-am trimis aşa cum am promis 2 mail-uri. Cam tîrziu, dar asta-i Poşta Română; trimisă din Bucureşti vinerea trecută, ajunsă la destinatar azi. Poate atunci cînd "urci" pe hartă de la Sud la Nord "înaintezi" mai greu.

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani si la cat mai multe UM de VM ca relief necesar avem slava Domnului !

    RăspundețiȘtergere
  4. La mulți ani !
    http://www.rumaniamilitary.ro/marsul-vanatorilor-de-munte

    RăspundețiȘtergere
  5. Transmit,tuturor VM si in mod special adminului,dl.Olescu,un calduros,LA MULTI ANI!
    Sper,ca unele divergente pe subiectul pensii militare sa nu ne dezbine si,din contra,sa iesim mult mai uniti.Avem mare nevoie de aceasta.Ne va astepta in viitor multe batalii pe aceasta tema!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu sufletul greu dar si cu mandrie...Scoala de VM, odata absolvita, l-a trimis direct in linia intai. Poate asta l-a salvat si la Don si in M-tii Tatra. Sa te bucuri acolo unde esti, tata! Urmasii au grija de tara asta si le urez eu La Multi ani! si pentru tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce emoționant! Se vede că, în familiile de militari, copiii sunt educați foarte serios. Cinste părinților care v-au crescut și educat! În altă ordine de idei, desființarea stagiului militar obligatoriu, fără a pune ceva în loc, a fost CEA MAI MARE TRĂDARE pentru România. S-a desființat, pe lângă procesul de pregătire a populației pentru apărare și educția pentru viață, pe care o primeau tinerii, care își satisfăceau stagiul militar. Vă doresc multă sănătate și să aveți o viață frumoasă. Vă salută un militar, în rezervă, al Armatei României.

      Ștergere
  7. La multi ani camarazilor vanatori de munte!

    RăspundețiȘtergere
  8. La multi ani camarazilor vanatori de munte!

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani VM !
    Un salut cu totul special celor care m-au instruit la Predeal !!
    L-am dedicat o poveste mica pe Armya...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  10. Leonard Mociulschi s-a nascut pe 27 martie 1889 in comuna Simincea, judetul Botosani. A fost unul comandantii de vanatori de munte "pur-sange" din timpul celui de-al doilea razboi mondial. ******Si-a inceput cariera militara in 1910, cand a fostr admis in Scoala de Ofiteri de Infanterie******. A absolvit in 1912 cu gradul de sublocotenent. In timpul primului razboi mondial era locotenent, iar apoi, din 1917, capitan. A fost promovat maior in 1920. In 1932 a fost numit la comanda unui batalion de munte in Sighetul Marmatiei si a primit gradul de locotenent colonel. A fost in aceasta functie pana in 1937 cand a fost promovat colonel.""
    ==================
    Pentru ca m-a intrebat un ...,,ISTET "..daca exista vreo apropiere intre Infanterie (pifa cum zice istetul ) si VM....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apropierea este foarte relativa. De principiu, un V.M.-ist poate indeplini orice misiune a unui infanterist, dar invers niciodata. Idem in cazul unitatilor: o unitate de V.M. poate lupta la ses sau in delta, dar cu o unitate de infanterie nu ai ce cauta in munti.

      Ștergere
    2. Acum ca trecu sarbatoarea ,pot sa te intreb :
      Care-s misiunile indeplinite de VM..si pe care detasamente de infanterie pregatite special ,echipate si dotate ..nu le pot indeplini ..??
      De ce Rusia si NATO ..nu au trupe de VM ci doar infanteria face instructie alpina prin rotatie ..??
      PS.
      Leonard Mociulschi s-a nascut pe 27 martie 1889 in comuna Simincea, judetul Botosani. A fost unul dintre comandantii de vanatori de munte "pur-sange" din timpul celui de-al doilea razboi mondial. ******Si-a inceput cariera militara in 1910, cand a fostr admis in Scoala de Ofiteri de Infanterie******

      Ștergere
    3. @ CEZAR 4 noiembrie 2016, 08:50. Esti copil? De fapt si eu am facut o afirmatie eronata - aceea ca un B V.M. poate sa lupte in delta. Nu are cum, NU poate indeplini decat maxim 25% din misiunile infanteriei marine. Infanteria marina avand nu doar proceduri, ci si o tehnica ce nu exista in dotarea VM. Doar nu mergi cu calul plutind pe bratele Dunarii, nu?

      Si acum legat de infanteria ta. In primul rand ca exemplu cu rusii este eronat. Dovedit prin faptul ca in toata istoria lor au ocolit muntii. In al 2-lea rand ca rusii au trupe speciale de munte, acestea fiind numitele trupe siberiene. Ma grabesc acum, dar caut clip in care in WW2, vezi ofensiva trupelor siberiene pe schiuri de ti se face parul maciuca.

      Si acum, de ce nu poate infanteria noastra sa execute misiuni in munti?

      1]. Din cauza ca NU rezista fizic, pe durata lunga, in conditii ostile, cu un adversar instruit in lupta in munti. EU am participat la cea mai crunta proba de anduranta in munti din Romania. "Patrula Carpatilor" la care au participat echipe din intreaga armata. Iarna, noapte si zi. S-a intamplat astfel: primii VM-isti au ajuns la final dupa 11 ore de la start. Elitele altor arme - dupa minim 16 ore. Dar cei mai multi de la alte arme - au abandonat. Si tot erau mari cercetasi, chestii, trestii, chiar si SPP si jandarmi. Ca sa NU mai discut ca tin minte si acum, cum 2 pufaleti de locotenenti au lesinat - tot de la alte arme, fiind recuperati cu elicopterul.

      2]. Ce faci ca unitate de infanterie, cand trebuie sa iti abandonezi tehnica de blindate, intr-un loc de refugiu si sa urci prin zapada de 2 metri la peste 2 000 de metri pt. a intra la contact? Avand de traversat si o creasta cu toata unitatea, perpendicular, in corzi? Nici nu poti ajunge la contact, razboiul este pierdut.

      3]. Artilerie. Tragerile de artilerie in munte, necesita instruire speciala. Am vazut cocos de artilerist, ajuns sef-artilerist. La prima tragere, a ajuns cocos. Desi avertizat de subalternii de VM ca NU sunt in regulile elementele, artileristul a insistat sa traga ca la Ciorogarla. Urmarea: prima lovitura la mama dracu' langa un grup de case, la a 2-a a ras o stâna care noroc ca era parasita!

      3]. Si apropo de prima situatie. Daca totusi urci o unitate de infanterie la peste 2 000 de metri, cum o aprovizionezi cu propria logistica? Infanteristii circula pe drumuri sau pe camp ses cu TAB. Logistica lor cu camioane dupa trupa. Cum ajunge logistica de infanterie sa isi aprovizioneze trupele de pe Creasta Fagarasilor, de exemplu?

      4]Mai este o chestie! Extrem de importanta. Orientarea. Am vazut unitate de infanterie ratacita intr-o noapte in jurul unui deal. Dar daca era dispersata in Bucegi? Sau in Apuseni.

      Mai sunt si altele. Diferenta cea mai importanta fiind de instruire.

      Ștergere
    4. Nu ai auzit de desant aerian ! Ne aduc elicopterele ..pana la cea mai apropiata poienita !..
      Artileria si Tc.. se apropie cat permite terenul si apoi cu tunurile de la 100 in sus va bate zi si noapte ...
      Elicopterele de atca din sprijin ..va fut la rachetute si va barbieresc ..etc....
      Si apoi vorba ..rusilor ..de ce sa cuceresti un munte ..??
      Asiguri punctele obligatorii de trecere ..trec fortele principale ..asta dupa ce v-am batut bine o saptamana cu artileria ..aviatia ..Tc ..et
      Nu avem noi nevoie sa facem alpinism ....
      S-a schimbat modul de a duce lupta ..in munti ..
      Stai ca vine mares-Alul si ne face un proces verbal ...

      Ștergere
    5. @ CEZAR 4 noiembrie 2016, 17:35. Ce spui tu sunt povesti nemuritoare din jocurile video. Realitatea este cu totul. Este distractiva faza cu tunurile de 100 mm. In munte, lupti de fapt dupa fiecare colt de stanca, in fiecare viroaga etc. Cam ca in Afganistan. Lupti in munti este de fapt o lupta de supravietuire, la modul integral.

      In ceea ce priveste desantul tau! Teoretic suna bine. Lasa-ma sa iti spun eu care am lucrat si ca desant. In practic se intampla astfel. In munte, conditiile sunt asa de des schimbatoare de la o jumatate de ora la alta, incat elicopterele au interdictie de a se ridica de la sol. Daca intervin dupa ce rasare soarele sau dupa ce se ridica ceata - ceea ce poate dura si zile sau saptamani, degeaba mai intervin. Aici este o chestie cu care am discutat si cu Kis: avem norme pt. ridicarea aeronavelor de la sol atat de restrictive privind conditiile meteo, incat dupa cum realizez eu - in cazul unui razboi, iarna in teren montan, nu ai sanse sa vezi elicoptere ridicandu-se de la sol! Spre deosebire de alte state cum ar fi Germania sau Austria - unde aeronavele lor zburda printre Alpi in ceata, furtuna si alte conditii meteo nefavorabile, fara probleme. Da - cu risc ridicat de a intra intr-o stanca, dar acesta NU este motiv pt. elicopteristii statelor in cauza sa NU intervina exact cand trebuie, indiferent de situatia meteo.

      Nota: Esti de coma la faza asta! Cica de ce sa cuceresti un munte? Nu trebuie sa il cuceresti, ci doar sa il stapanesti! Afluirea fortelor se efectueaza intr-adevar prin punctele obligate. Inclusiv fortele tale, DESTEPTULE, nu doar ale adversarului! Desanteaza tu rusi pe Platoul Bucegilor si ti-a ..blocat toate caile de comunicatii care leaga Brasov de Bucuresti. Ce mai afluiesti la faza asta? Cine tine creasta, tine valea dintotdeauna. Cine tine valea si este dominat pe creasta, este mort!

      Ștergere
    6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    7. @ tigri 24 noiembrie 2016, 20:18. Spre deosebire de mine, TU nu ai avut de-a face cu pilotii germanii sau austrieci. Ca atare, traiesti in propriul mit.

      De altfel, am discutat si la telefon si ti-am explicat. Ca elicopterist, altii decat cei romani, daca ai 3 metri in culoar stancos dreapta si stanga, sa zici saru'mana. Romanii au nevoie de cativa kilometri. Protectie exagerata - probabil de pe vremea lui Ceasca - din dorinta de a NU lua ștăngi pt. evenimente deosebite. Mai pe romaneste, restrictiile de zbor din armata sunt cam pt. domnisoare.

      Ti-am mai explica ca pilotii germani si austrieci, aveau ceva pe Sikorsky ce TU nu ai visat. NU se bazau pe vizibilitatea directa, ci pe un sistem automat care mentine distantele stanga-dreapta la centimetru. Plus o casca isteata in infrarosu. Deci, zboara in ceata efectiv, dar au aparatura evoluata. Retine, misiunile de salvare evacuare se efectueaza inclusiv noaptea, oriunde, inclusiv in culoarele stancoase. Care e smecheria?

      Ceea ce am spus EU, referitor la restrictiile de-a ..ulea de zbor, este dovedit de recentul episod cand SMURD s-a facut de cacao. La BV nu a intervenit - cica din cauza restrictiilor de zbor. Iar un pilot civil si-a bagat picioarele in ele de restrictii, si a salvat turista.

      Poftim: http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/interventie-cu-peripetii-in-piatra-craiului-de-ce-nu-a-putut-un-elicopter-smurd-sa-salveze-o-turista-dintr-o-prapastie.html.

      Tot asa este si cu restrictiile de zbor in armata! Exces de zel care cam seamana a stupiditate!

      Ștergere
    8. @ tigri 24 noiembrie 2016, 20:18. Mai este o chestie care iti pune o ceata pe orizont. Tu vorbesti de aviatie ca de ceva separat, nu? Aiurea! In statele alea de care faci misto aviatia face parte din inzestrarea curenta a tuturor trupelor cum ar fi pusca-mitraliera. Aviatie are si marina si trupele de uscat si trupele aeriene. Fapt pt. care mi-am adus aminte o faza din Germania: de o structura de elicoptere din inzestrarea unei brigazi de V.M. Ai inteles? Nu in sprijin, ci inzestrarea efectiva - alaturi de tunuri, cai, senilate etc. Fiecare cu PM si misiunile lui, dar in aceeasi structura.

      Pe cand la noi? Toate mijloacele aeriene sunt centralizate la SMFA. Cica actioneaza doar in sprijin, la cerere si cu atat de multe aprobari si avize, incat se termina razboiul pana intervine aviatia. Asta fiind un alt exemplu de stupiditate!

      Ștergere
    9. Olescule,prin 1967 , fiind elev in anul 3 la Sibiu am facut stagiul la trupe ,timp de 30 zile la B.VM,de la Sf.Gheorghe.Fiindca aveau plutoane fara comandanti noua ,6 elevi ni s-au dat fiecaruia pluton in primire si sa stii ca pentru etapa de instructie soldat ne-am descurcat onorabil.E adevarat ca nu am facut alpinism de performanta dar la pista vantorului de munte toti am fost in masura sa-i spunem soldatului "faceti ca mine".In anul 4 Brejnev m-a trimis la Topraisar.Nu am ajuns la VM fiinca la terminarea scolii nu te intreba ce-ti doresti.Fosti colegi de scoala au fost repartizati la VM.Nu stiu daca numele de Parfenie si Burlacu iti spune ceva.In 1988 Bg.VM de la Brasov a intrat in subordinea unei alte armate astfel incat vrand ,nevrand am ajuns VM necalificat.Respect pentru VM.Este o arma a barbatilor adevarati.Schiul,pioletul,cortul,calul ,magarul si samarul.

      Ștergere
    10. @ iceparu 4 noiembrie 2016, 21:42. La 22 Sf. Gheorghe am fost si eu o perioada. Ii stiu pe Parfenie si Burlacu. Pe Burlcau la modul fugitiv, dar pe Parfenie FB, iti dau nr. de telefon daca vrei. Am fost si cu el in Germania, imi era Cdt. Bg. Nu prea il suportam, era cam "constipat".

      Dar daca a venit vorba? La noi se zvonea ca Parfenie provenea dintr-o generatie de abolventi care NU au urmat o scoala militara de 3 ani, ci o varianta mai scurta. Tu zici ca a facut totusi una de 3 ani?

      Ștergere
    11. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    13. @ tigri 24 noiembrie 2016, 23:07. NU. TU nu ai stiut niciodata ce inseamna misiuni reale de lupta ale elicopterelor. Tu ai carat stalpi dupa cum afirmai. Iar eu am facut efectiv ceea ce ti-am prezentat aici http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/interventie-cu-peripetii-in-piatra-craiului-de-ce-nu-a-putut-un-elicopter-smurd-sa-salveze-o-turista-dintr-o-prapastie.html. O parte, intrucat salvarea-evacuarea in dispozitiv, este misiune de lupta in toata regula, nu simpla misiune de transport marfa pe elicoptere.

      Cu martori, inscris in memoriu, cu acte, cu probe, cu poze. Cu colegi, doar nu eram singur. Pe elicoptere, tovarase! Nu romanesti, intrucat voi nu erati inca pregatiti pt. asa ceva.

      Nu mai fi suparat! Vei fi vrand sa fii cocos, dar din ce exprimi tu rezulta ca ai fi fost un pilot ideal pt. agricultura, nicidecum pt. armata!

      Si acum iti pun o intrebare de baraj! Ca sa iti arat ca nu ai deloc instruire ca pilot militar! Ce faci, frate, in situatie de razboi? Ca sa ajungi la obiectiv, te ridici ca moțul peste Alpi sau Carpati - adica tinta 100% a adversarului sau ajungi la obiectiv prin culoar? Ai zburat vreodata pe firul inguste vreunei vai care desparte 2 creste? Nu, evident. Si atunci despre ce vorbim? Despre aviatia pe autostrada, daca se poate si cu dirijarea circulatiei?

      Iti sugerez sa renunti! Sau arunca un ochi macar pe Youtube. Cum ar fi aici https://www.youtube.com/watch?v=-w1WexzgZWU, aici https://www.youtube.com/watch?v=bZg5v1J-0VA.

      Ia aici din Romania, meserie https://www.youtube.com/watch?v=8ARIccLYgnY

      PS: Sper sa nu lesini. Si sa invoci restrictiile de zbor.

      Ștergere
    14. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  11. LA MULTI ANI,fosti si actuali colegi de arma.!

    RăspundețiȘtergere
  12. La multi si fericiti ani tuturor VM si zile glorioase oriunde, oricand!
    La multi ani, Gelu si tuturor prietenilor si colegilor mei VM!

    RăspundețiȘtergere
  13. LA MULTI ANI VM !
    Batalionul VM "Avram Iancu" din Brad in primavara anului 1988 a participat la o alicatie in Muntii Bihorului, in cadrul careia, VM-istii ardeleni au experimentat pt prima data in Romania, manevra subterana prin utilizarea galeriilor de pestera.
    Primul comandant al batalionului , dupa reinfiintare, in anul 1969 Dl Col. Horia Serbanescu, din cauza atitudinii de respingere a imixtiunii pcr , in activitatea profesionala a vanatorilor de munte a fos "promovat fortat" la Cluj.

    RăspundețiȘtergere
  14. @ All. Cu multumiri tuturor pentru urari! Aceleasi ganduri bune pentru toti Parca am fost toti mai cuminti astazi.

    RăspundețiȘtergere
  15. Si eu am mai zis dar nu auziti: dincolo de "intepaturile blogurilor " vom ramane camarazi pe veci.....acum ati inteles? unii fara de ceilalti nu avem nici o sansa.....nu dau exemple ca n-are rost,stiti cu totii de ce.(ma refer la militari adevarati nu la "hartia igienica" de tip ontanu/udrea etc....hai ca azi bag *ula in ea de politica
    Inca o data : La Multi Ani VM!!

    RăspundețiȘtergere
  16. @Călin:
    Frumos spus, foarte frumos, iar dacă nu eşti cumva chiar fiul domnului general Mociulschi, tot frumoase rămîn sentimentele şi urările tale.
    Recunoştinţă veşnică celor ce s-au luptat în războaiele de apărare a ţării, iar în timp de pace au vegheat la construirea viitorului acestei naţiuni! Încă odată, RESPECTUL MEU!

    RăspundețiȘtergere
  17. 1. @ Onofrei. Ce-am primit, am dat mai departe. Si sunt mandru !
    2. @ Vladimir. Nu sunt, dar ar fi fost o mandrie fara margini ! Dar sunt si asa bucuros sa fi imbracat uniforma atator somitati care au facut gloria armatei! Parintii s-au nascut pe aceleasi meleaguri...peste cateva dealuri. Siminicea - pe Google Maps, apare in Jud. Suceava (@ Cezar)!
    3. @ Doru Serban (am pasit cu inima de purice, pe aceiasi Carare a Cerbilor), de apreciat: "vom ramane camarazi pe veci"....asa este ! In ciuda pozitiilor, uneori, antagonice, exarcebate. Am militat intotdeauna pentru unirea fortelor noastre. Nu s-a realizat...dar e pace !
    4. Tara noastra e cea mai frumoasa tara din lume! Le are pe toate: mare, delta, campii, podisuri, dealuri si munti, rauri, fluviu, canale si lacuri - clima specifica pentru fiecare....armata nu putea fi decat structurata ca atare ! Daca eram in desert, in mijlocul Africii aveam 2-3 arme. Sunt nejustificate discutiile cu privire la posibilitatile combatante ale armelor in alte medii decat in cele in care au fost instruite sa lupte. Cu toate acestea, exista un numitor comun: toti au fost, in primul rand, instruiti ca ..."pifani ". Toti avem in vene sangele "reginei". Si chiar asa, nu pot sa nu zambesc, acum, caci atunci eram tanar si necopt, cand s-a pus problema de a pune pe harta B.Tc. pe Platoul Bucegilor (conceptie sustinuta de Academie si vehement criticata de lectorii de la Fagaras, prin 1987). Dotarea si tehnica te poate ajuta sa lupti, uneori, vremelnic si in alte medii, dar, in final, trebuie sa tii cont de specificul fiecarei arme.
    5. @Admin. Da, am fost mai cuminti. E dovada unui respect pentru camarazii nostri. Aceiasi urare, din suflet.
    Cu aceiasi stima, inca odata La multi ani ! Aerul curat in care munciti poate va face mai lucizi ! Sunteti un licar de speranta pentru toti ! Noi, asteptam !

    RăspundețiȘtergere
  18. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  19. @ Căline şi eu sunt din zonă. Mai merg uneori la pescuit pe lacul de acumulare de la Lipoveni/Dragomirna, sau pe Siret, tot în apropierea Siminicei. Ai dreptate, ţara asta e frumoasă, păcat însă că e locuită şi de netrebnici. Chestia cu "netrebnicii" nu-mi aparţine, dar, pentru adevărul cuprins în "ea", mi-a rămas întipărită în minte.
    @ Viorel Kis, ştii cum se zice: "facerea de bine,...de mamă. Ţi-ai şi găsit blogul unde să te cerţi. Nu ştiai o chestie de tactică elementară, că "ostilităţile" e bine să le duci într-un teren cunoscut? Într-un fel este şi greşeala ta, dacă asta poate fi numită greşeală, că ai abordat problema pensiilor noastre cu prea mult optimism şi ai abordat-o, cum ar fi zis-o Moş Alecu, în mijlocul haitei de cotei, undeva unde tot timpul s-a făcut propagandă politică. Înainte de stînga, acum de dreapta...

    RăspundețiȘtergere
  20. Ia uitaţi ce spune omul ăsta aici, mesaj preluat de pe "roarmy230", https://groups.yahoo.com/neo/groups/roarmy230/conversations/messages/36199:
    (Redau integral textul - inclusiv cu eventualele greşeli. Cei care vor să citească originalul, să acceseze link-ul de mai sus).

    1.Este dispoziție ca deciziile cu creșteri să fie ținute pe loc.- exceptie baietii destepti, adica sefii/generalii si cei cu pile.....
    În decembrie urmează o nouă OUG, care va rezolva și acest lucru. Pe de o parte, ceva este logic. Pt. a fi achitate in acest an cresterile, sumele in cauza ar fi trebuit incluse de anul trecut, in bugetul pt. 2016. Dar NU au fost incluse.
    Pe de alta parte, ceva este ilogic. OUG nr. 57/2015 este in realitate o ordonanta anuala, cu continuitate din 2010 - doar nr. atribuit i se schimba, care taie diverse cheltuieli bugetare sau amana/ proroga achitarea lor de catre stat. Punctual - pt. un an anume.
    Apoi urmeaza alta ordonanta. Particularitatea OUG nr. 57/2015 este ca in afara de taieri si prorogari anuale - deci, punctuale, limitate in timp, a modificat PE VECI L. 223/2015. Aceasta modificare NU mai este punctuala, nici limitata in timp, ci PE VECI !
    Intr-adevar, in decembrie va urma o noua OUG nr. 57/2015. Daca ar fi posibil sa se atinga din nou de pensiile militarilor ? Normal, exista deja precedentul actual. Numai ca userul Mihaela Mihaila face o afirmatie ilogica. "Rămâne prevederea din L 223/2015, recalculare doar din 2011 - încoace". Da - asa este L. 223/2015 in ORIGINAL. Numai ca userul Mihaela NU cunoaste ceva. In forma originala, cu excluderea recalcularii pensiilor celor pensionati pana in 2011, L. 223/2015 este cam ...neconstitutionala. Ostentativ chiar.
    De altfel, chiar acesta este motivul principal din CULISE de amendare a Legii cu OUG nr. 57/2015. Cuiva i-a fost teama ca L. 223/2015 sa NU fie atacata la CCR. Ca atare, revenirea la forma initiala a L. 223/2015 - cu excluderea celor pensionati pana in 2011 de la recalculare, conducea la riscul de a fi blocata legea la CCR. Cu consecinte si pt. cei pensionati dupa 2011sau actual. De aceea este ilogic ce afirma userul mentionat.

    10 octombrie 2016, 10:00 Detaliez ultima parte.
    Mi-a spus cum a stat treaba cu OUG nr. 57/2015, un bun prieten de-al meu pensionat in acest an. Treaba este cam asa:
    "sforarii" din toate ministerele – in speta din zona juridica si financiara, pregatiti sa iasa la pensie pe viitor, au realizat ca L. 223/2015 IN ORIGINAL - adica cu excluderea celor pensionati pana in 2011 de la recalculare, este extrem de usor de atacat la CCR. Asa ca "sforarii" - pt. a NU isi risca cumva si propriile pensii prin declararea cumva a Legii ca neconstitutionala, au pregatit in taina OUG nr. 57/2015. Prin care au eliminat aspectul de neconstitutionalitate - in acest sens NU mai poate carai nimeni,nimic. Numai ca d.p.d.v. financiar au clocit textul OUG nr. 57/2015 in asa fel, incat tot doar ei sa aterizeze in picioare - respectiv tot cei pensionati incepand cu acest an. Daca citim cu atentie textul Art.40 din OUG nr. 57/2015, observam un element:
    desi Art. 40 reduce bazele de la 80% la 65% si plafonul de la 100% la 85%, acest lucru NU prea ii afecteaza pe cei pensionati incepand cu acest an. In special pe "sforari" nu ii afecteaza. Intrucat - au bagat in COMPENSARE in venituri niste sporuri INEXISTENTE pt. cei pensionati nu doar pana in 2011, ci pana spre anul 2014. Astfel ca in cazul lor baza legala de calcul micsorata de Art. 40, determina in realitate un cuantum mult mai mare al pensiilor, decat la majoritatea prostimii militare pensionate anterior anului 2014. Daca analizam cu atentie impactul financiar al sporurilor in cauza (de exemplu - spor de lucrari de exceptie), observam cu usurinta ca pt. "sforarii" care urmeaza sa se pensioneze, 65% cu acele sporuri ( mai mare ) pentru ei decat 80% fara acele sporuri.

    RăspundețiȘtergere
  21. 2. Ciolos cand s-a instalat la putere, avea deja redactat de luni bune textul Art. 40 din OUG nr. 57/2015. De catre "sforarii" de la ministere care au reusit in acest mod, sa se scoata doar pe ei.
    Prostimea militara ramanand toata cu destu' in gura. Sa nu va mire daca in 2017 toate pensiile vor fi trecute pe sistemul contributiv, iar asta va conduce inclusiv la diminuarea celor pe care „sforarii” au impresia ca le-au obtinut pe viata. Asta a fost toata manevra. Pt. informare: La CPS se intocmesc decizii de recalculare, se avizeaza si se inregistraza la CDC, aceste decizii sunt acte oficiale si-si produc efectele indiferent cand ajung la beneficiar. Daca sunati la telverde la CPS si vi se spune pensia bruta inseamna ca aveti
    decizia de recalculare, ca act oficial care-l veti primi la o anumita data.
    Deciziile de recalculare merg la compartimentul buget din CPS. Cand au buget le trimit la beneficiar, se pun in plata, inclusiv se acorda si diferentele de la 01/01/2016.
    Avand in vedere ca s-au emis mii de decizii de recalculare, in tot SNAp, pt cei pensionati inainte de 01/01/2016, o anumita parte au ajuns si sunt in plata la beneficiar, este putin probabil, sub 1%, ca o modificare de Lege 223/2015 sa anuleze pt cei pensionati anterior anului 2011, atat deciziile de recalculare puse in plata, inclusiv diferentele cat si cele emise si inregistrate la CPS. S-ar crea un haos si procese in instantele de judecata, exponential mai multe decat pe recalcularea pe Legea 119/2010+OuG 1/2011.
    Concluzie decizile de recalculare blocate la CPS se vor trimite la beneficiari si se vor pune in plata atunci cand CPS are buget. Indiferent cand se vor pune in plata, se vor acorda drepturile si retroactiv, daca se stabilesc drepturi mai mari ca cele existente in luna ianuarie 2016.Cand se va termina recalcularea tuturor pensiilor, acest moment probabil ca va fi undeva in primul trimestru din 2017, in functie de efortul bugetar, si posibilitatea asigurarii lui, se poate discuta si de corectii la lege. In nici un caz anularea recalcularii celor pensionati inainte de 2011.
    Recalcularea la CPS se va termina cu mult timp inaintea ajungerii tuturor deciziilor de recalculare, la beneficiari si punerea acestora in plata. Sunteti unii care ati primit decizii de recalculare, la sfarsitul lui septembrie 2016, pensionati inainte sau dupa 2011. Va puteti astepta la ceea ce s-a petrecut pana acum: in luna octombrie sa primiti pensia recalculata, inclusiv diferentele, la cei care aveti centralizator cu diferentele datorate unei pensii recalculate, mai mare ca cea in plata in ianuarie 2016. In octombrie s-a deschis la CPS bugetarea pe trimestrul IV. "Acum o oră am văzut o astfel de decizie compusă de fapt din două decizii. Cel in cauză e pensionat anticipat din 2003 și nu a făcut cerere pentru alegerea celor 6 luni. Deși la data pensionării nu avea ca elemente ale soldei în afara celor de bază (grad, funcție și gradații) decât indemnizație de dispozitiv și de comandă, solda de merit și sporul de radiații, au reușit să-i sară solda de merit. Față de pensia in plată, cea din decembrie 2010 va primi în plus cam 700 de lei. Am in față fotocopiile celor două decizii ale celui ieșit la pensie anticipat in 2003. Ambele sunt emise in aceeași zi, prima este cu vechimea cumulată din decizia de pensie anterioară Legii 223 și se aplică de la 01.01.2016, a doua este cu vechimea rezultată după recalcularea grupelor de muncă și se aplică de la 01.03.2003, intre cuantumul celor doua decizii este o diferență de sub 50 de lei. Cele două decizii poartă același număr diferențiat prin 1/2 xxxxx/1 și xxxxx/2. La litera g are doar sporul
    de radiații, denumit spor de condiții periculoase sau vătămătoare.Sunt3 pagini la prima decizie. Prima cu decizia propriuzisă și o anexa 1cu doua pagini care cuprinde patru tablele:
    1.Baza de calcul conform art. 28 din Legea 223/2015;
    2.Determinarea vechimilor;
    3.Perioade,calități;
    4.Perioade, condiții,
    5.Detalierea elementelor de la litera g.

    RăspundețiȘtergere
  22. 3.A doua decizie are in plus un buletin de calcul pentru anul 2016 cu noua rânduri pentru lunile ianuarie - septembrie și coloane cu:drepturi cuvenite, drepturi plătite și diferențe cuvenite, fiecare având subcoloane: brut, impozit,CASS; Net. Sub tabel apare totalul diferențelor pe cele nouă luni. Chiar dacă pare lipsit de logica, diferența intre decizia de recalculare și cea în plată (din decembrie 2010) este un pic peste 700 lei și repet la recalculare nu i-au trecut in baza de calcul solda de merit. La baza de calcul tabelul este ca cel din M 25 cu diferența ca după primul rând - elemente salariale (cuantum actualizat decembrie 2009) nu mai apare celălalt rând - funcția transpusă echivalentă". Asadar, specialistii sunt rugati sa explice ce s-a intamplat ? Mai sunt cateva zile pana cand CD poate hotara ! Daca nu o face corect, multi dintre ei, pot preda de pe acum inventarul si camera de hotel, pt ca îi cunoastem de sforari si votul nostru X 3 membri / de familie va fi hotarator....si fara FB ! Aviz marelui deputat de Barlad, fost profesor de istorie si viceprimar controversat, presedinte al comisiei pt munca, Solomon, sforar de frunte, a la Motoc !....la catedra nu e tocmai usor....cu 2500lei/luna, revine pe Pamant! ( Adrian Solomon a semnat in calitate de vicepresedinte al comisiei de munca in 2013 luna iunie, anularea Pl.758 initiat de multi pesedisti de revenire a pensiilor militare de stat. ) Nu va mai agitati. Softul de la casa de pensii sectoriala a MAI e blocat ( intentionat ) din 1 iulie si nici o pensie nu a mai fost calculata ( pentru noii pensionari ) sau recalculata ( pentru cele mai favorabile 6 luni din ultimii 5 ani ). Mafia de la MAI e atat de puternica incat vor tine softul blocat la CSP a MAI pana la sfarsitul anului. Și care ar fi spilul blocării ? Dacă o bună parte din cei 4000 au fost in aceeași situație ca prin indexările ulterioare sa nu mai beneficieze de Legea 241/2103 dar totuși au făcut cereri, înseamnă ca procentul de 10% a fost inițial mult mai mare. Interesant este si procentul de aproape 25% din cererile de recalculare greșite, deși formularul era unul tipizat nu lăsat la creație liberă. Recalcularea pensiilor a început practic la sfârșitul lui martie după publicare N25 în monitorul oficial. După mai bine de 6 luni doar 7000 de pensii recalculate dintr-un total probabil de vreo 70 de mii este destul de puțin. Probabil că după alegerile parlamentare vor da drumul la mai
    multe decizii si mai ales la cele cu cuantum recalculat mai mic decât
    cel aflat în plata. Și mare parte a maiștrilor militari probabil și
    subofițeri vor fi in această situație. Am verificat cu programul de
    calcul de la Câmpia Turzii niște pensii ale unor maiștri de marină
    ambarcați, ieșiți la pensie aproape de limita de vârstă. Toți vor
    pierde prin recalculare, unii sume destul de consistente. Nu stiu care
    e spilul dar il banuiesc. Pur si simplu cred ca e vorba de (lipsa) bani.
    Vestea e absolut sigura. O sa fie data si la tv. Oricum la CSP
    a MAI e mafie pura si am un prieten angajat acolo de acum 12 ani. Put
    rau acolo multe... In anul 2010 "spilul" blocarii activitatii de
    recalculare l-a reprezentat aparitia OG1/2011 fapt cunoscut de cei de
    la Casa sectoriala a MAI. Au incalcat legea, cu buna stiinta, fara
    nicio frica. Asta fac si acum, din experienta, cred ca doar o
    modificare a Legii (in defavoarea noastra) i-ar putea determina sa
    faca acest lucru. Mizeriile de la aceasta casa de pensii sunt prea cunoscute de
    cei din sistem, ceea ce fac, nu fac de capul lor, au protectie pentru
    aceasta ilegalitate (din partea justitiei). Sa nu uitam ca in paralel
    cu acest "blocaj" a functionat dezinformarea cu acele pensii astronomice recalculate, pentru ca nu au patit nimic in 2010. 2011 repeta acelasi scenariu si acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intrucat in culegerea de mai sus imi regasesc expresii, fara nota de subsol, acuz de plagiat!... :))
      Ce, numai Kovesi?

      Ștergere
  23. 4. Cine se pensioneaza anul acesta pana la 31.12.2016, va
    beneficia de indexarea de 5 % pe 2016, urmand ca incepand cu
    01.01.2017 sa primeasca o noua indexare pe 2017. De aceea se inghesuie
    toti sa se pensioneze. In plus de la 01.01.2017, multe functii ale
    activilor vor scadea cu o treapta, ceea ce duce la raportarea celor 6
    luni alese la functia avuta la data pensionarii.

    RăspundețiȘtergere
  24. Mda! Intre timp, ca sa nu mai existe dubii. Pica intr-o veselie decizii de recalculare, atat pe plus, cat si minus - in ultima situatie fiind mentinut in plata cuantumul avantajos.

    Greu de centralizat si de analizat. Asa la en gros, se confirma cresteri (multe substantiale) cu cat anul pensionarii este mai apropiat de 2016 si scaderi (multe tot substantiale) cu cat anul pensionarii este mai departat de 2016.

    Din exemplele la dispozitie, cei pensionati inainte de anii 2001-2002, sunt victime sigure.

    Cauza? Este simpla. Trecand peste sporuri care sunt cu atat mai numeroase cu cat ne apropiem de 2016, legislatia are o capcana perfida. Actualizarea se efectueaza in functie de datele valabile in momentul iesirii fiecaruia la pensie. Neexistand nicio uniformitate. De aceea apar atatea discrepante.

    Dovedit, demonstrat, real. Cam asta a fost. O alta concluzie? Este creata o aparenta de etichetate. Insa este fragila! Nu trebuie sa uitam ca politica se schimba de la o zi la alta, iar trecutul ne demonstreaza ca acel cuantum mai avantajos poate fi spulberat intr-o clipa.

    O ultima concluzie? Am uitat de sotia colegului nostru din materialul precedent? Cf. Art. 2 f) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, un principiu de baza al legii ar fi cel al recunostintei. Nu numai fata de militari, dar si fata de familiile acestora. Pt. sacrificii, privatiuni ... bla...bla... Principiu incalcat BRUTAL de statul roman fara Dumnezeu. Recunostinta fata de familiile de militari? In care sotiile supravietuitoare NU beneficiaza faptic de 50% din pensia sotului decedat, ci de 36%? Halal recunostinta!

    RăspundețiȘtergere
  25. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  26. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ti-am raspuns cu dovezi. In Austria EU am zburat ca desant, tu NU! Acolo am mancat cele mai ale dracu' culoare.

      Inca o data iti dau o realitate din Romania! Aici https://www.youtube.com/watch?v=8ARIccLYgnY

      Desert: https://www.youtube.com/watch?v=TI1vgBwS6g4. In culoare sau nu? Si atunci ce ma freci cu caracteristicile tehnico-tactice ale lui Peste?

      Adevarul este cum am spus eu! Datorita normelor de zbor prea restrictive, elicopterele romanesti sunt cam de decor la indeplinirea unor misiuni pe care alte armate le executa in mod curent.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. A se vedea actiunea din Falklland!!

      Ștergere
    4. @ tigri 25 noiembrie 2016, 06:10. Ai un dar ... de a le face varza. Tu vrei sa ma mint singur? Adica eu NU stiu ce am facut in Alpi? Si nici nu mai inteleg nimic sau ai uitat ce spuneai aseara? Acum afirmi ca si tu ai zburat prin defilee coclauri? Iar aseara ziceai ca este SF. Hotarsta-te pana la urma.

      M-ai intrebat de nu stiu tehnica radar. Dar eu ti-am spus si in particulat cu totul altceva. Eu nu sunt tehnic, nu stiu amanuntele. Pilotii aia germani si austrieci aveau niste casti din alea negre, urate. Eu zic ca alea faceau toata treaba, in combinatie cu niste senzori, miniradare sau ce or fi fost - habar nu am. Retin ca mi-au explicat ceva de acele casti si care sigur erau cu IR, dar nu am intrat in detalii. Banuiesc ca in afara de infrarosu, le apareau si niste coordonate sau altele.

      Nu stiu - eu stiu clar ca atunci cand elicopterul se apropia prea tare de un perete stancos - noaptea in defileu/culoar, urma BEEP, BEEP, BEEP ... Ceva avertiza cam ca senzorii de parcare la masini asupra distantei laterale.

      Prin urmare, eu ma limitez la ce am vazut si trait personal. Ce ma intriga la tine este faptul ca daca tu NU ai vazut, nici nu crezi. Da pana la urma, mai da-l in puii mei de MI-8. Ce dracu' doar stim cu totii ca tehnica ruseasca era mare, fiabila, robusta, dar la chestiile de detalii microlectronice, senzori si alte fineturi din astea, era antica, cheala. Dovedit prin faptul ca rusii nici la ora asta nu sunt in stare sa fabrice un laptop sau un telefon mobil.

      In concluzie, tu ai experienta ta pe care nu o contest. Dar TU de ce o contesti pe a mea? Asta nu inteleg. Ti-am mai spus. Am avut in dotare Uzi israeliene cu infrarosu, cateva zeci de militari am avut astfel de arme. Si cu casca speciala. Tu nu ai avut, nici nu ai auzit. Asta inseamna ca daca tu NU ai avut, eu mint sau cum? La fel si cu elicopterele tale. Ai un dar de a contesta ... ii bati pe olteni.

      Ștergere
    5. Ha..ha..ha ..oltenii stie ce zice ..!!

      Ștergere
    6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    7. @ tigri 25 noiembrie 2016, 20:14. Insisti. Mai bine accepta situatia si este mai simplu. Este evident ca esti depasit complet si de vremuri si de capabilitatile tehnice din vremurile din urma. TU nu crezi, iar eu iti dau acum "servit" cum este cu elicopterele pe stil nou. Ceva ce tu nici nu visai ca ar exista.

      1]. https://www.youtube.com/watch?v=aSzeM50B8hI. Un procedeu tehnic NU din filme, ci real - mai vizibil aici https://www.youtube.com/watch?v=aSzeM50B8hI.

      Daca ai ceva minte in cap, pilotul NU are vizbilitate, si fiind semiaterizat, NU poate fi dirijat prin radiolacator. Cu toate acesta, controleaza perfect scula. Si ce scula! Nu iti este clar ca scula este plina de senzori, camere video etc. - care detecteaza la milimetru orice obstacol.

      2]. Enlgleza parca stii ceva. Ia baga un ochi aici http://www.independent.mk/articles/7339/Helicopter+Crash+Pilots+Trained+Flying+with+Night+Vision+Goggles. Iar este ceva ce TU nu ai facut. Si uite ca altii fac la antrenamente ceea ce nu se facea pe vremea ta. Nasol ca cei 2 au murit antrenandu-se cu NVG

      3] Ia si de aici https://www.youtube.com/watch?v=51rhkoiPnGE.

      4]. Ia si de aici https://www.youtube.com/watch?v=WWS6kEhR3YY

      5]. Sau de aici https://www.youtube.com/watch?v=WkwptuBAt6Y

      Leaga-le tu acum! Sunt diverse ipostaze in care este demonstrat clar ca pilotii de elicoptere executa misiuni care tie ti se par imposibile Invata macar teoretic acum la pensie cum este cu elicopterele.

      Apropo, ai indeplinit si misiuni de lupta sau doar carai pietris? Ia zi istetule, cum zbori noaptea cu interdictie de utilizare a proiectoarelor, in zona neiluminata? Ce faci, astepti sa se faca dimineata sa ai vizibilitate? Te-ai prins acum cat de depasit esti?

      Ștergere
    8. Asta MaKiss..nici macar sa se uite la filme - documentare sa vada ce si cum ..nu-i in stare !

      Ștergere
  27. Pt Dl tigri2
    Dute cu Dumnezeu. Cu cat te retragi mai repede, cu atat dispare ceata si se face timp fain.
    Nu uita cand treci pe langa o biserica sa pui 2 lumanari pt camarazii tai, una pt morti si una pt vii. Posibil sa-ti ierte cel de sus, jignirile cu care ne-ai gratulat.
    Pace, buna.

    RăspundețiȘtergere
  28. Tigri 2 asta e belea curata desi in esenta are suflet bun.

    RăspundețiȘtergere
  29. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  30. Daca aveti cont de Facebook, puteti sa aruncati un ochi si aici https://www.facebook.com/crinu.cazacu! Veti nimeri fix peste cheful vanatorilor de munte din Covasna. Cu tort si tot tacamul. Puteti sa va clatiti si ochii cu ceva ... vânătorițe. Baiat fain colegul nostru activ.

    Sa mai spuna cineva ca militarii nu sunt patrioti, inclusiv cand se ... distreaza!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. L-a sters ..probabil s-a rusinat

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  31. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  32. M-au întrebat doi activi care au rapoarte de pensionare cu 15.12.2016, dacă se cunoaște ceva privind o eventuală modificare a legii 223/2015, modificată. Spun că au fost îndrumați să modifice rapoartele cu o dată anterioară zilei de 01.12.2016.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-ar putea sa fie ceva. Vezi Observatorul Militar, nr. 1. Balmajeste asta la modul evaziv, unul din Directia Juridica.

      Ștergere
    2. Este logic, pentru a prinde indexarea de 5% trebuie iesit cu 30.11, pentru ca se acorda zile pentru predarea functiei si de obicei unitatile te platesc si pentru decembrie (fara sporuri). Atunci pensia vine cu ianuarie, cand nu se mai aplica indexarea.

      Ștergere
  33. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Texte, texte! La 49 de ani, general de Bg. esti animat de cu totul o alta perspectiva decat calculele variantelor de pensii! Poate a primit * la iesire....posibil! Poate primea bani si pt ceva ore predate, norme didactice, ca si aici e o chestiune! Cam alambicata expunerea de motive!....poate avea 59 de ani!

      Ștergere
    2. Asa am analizat si eu in 2001 avantajele Legii 164/2001 si peste 6 luni m-am trezit cu pensia blocata ( de catre onor Guvernul condus de Adrian Nastase ) pentru vreo 4 ani si apoi a urmat si scoaterea sporurilor din baza de calcul a pensiei . Atata vreme cat exista o clasa politica imprevizibila , ne putem astepta si la masuri imprevizibile de genul acelora din perioada 2001-2004 sau 2010-2013.

      Ștergere
    3. Cam trebuie analizate declaratiile de avere a activilor din SMG/MApN pe 2016.Consilier juridic cu venituri anuale de 83000 lei?Dumistracel ,spatii comerciale?Partea luptatoare a SMG ,adica genul feminin ,venituri anuale de venituri.
      Viorele@din punctul meu de vedere,cam ai dreptate dar nu generaliza.Urziceni este aproape de Bucuresti.Multi dintre noi suntem in varsta si cu sanatatea in pioneze.O parte sunt indiferenti ,altii poseda lentoare.Latram si noi precum cainii la luna poate,poate ne aude cineva.

      Ștergere
  34. @pop iuliu6 noiembrie 2016, 17:33
    Cat de trist! "...consider cei care au trecut in rezerva dupa 01.01.2016 sunt multumiti de pensii fapt pentru care constituie in continuare o puternica si loiala forta in rezerva a sistemului securitatii nationale, resursa care oricand poate fi mobilizata/activata in situatii de criza."
    In aceste conditii, sa mergeti domnilor sa aparati voi ce o mai ramas din tara asta! Tradatori de neam si tara ce sunteti!!!

    RăspundețiȘtergere
  35. Pt Mihaela Mihaila
    1. Nu se va face nici o modificare a legii 223/2015, nici in anul asta si probabil nici in trim 1/2017, in nici un caz nu se va modifica nimic pana cand nu se cunoaste efortul financiar privind aplicarea prezentei forme a legii 223/2015
    2. De ce au fost sfatuiti cei doi activi privind schimbarea datei de trecere in rezerva si pensionare ?
    Raspunsul il gasiti pe ancmrrcturzi.ro in articolul "Cine pierde indexarea pe anul 2016.
    In rezumat, pensia se cuvine dupa trecerea in rezerva+perioada de predare a functiei.
    Ex daca ceri pensionarea cu 20 dec 2016 si ai 2 saptamani pt predarea functiei, drepturile de pensie ti se cuvin incepand cu 4 ianuarie 2017 asa ca ai pierdut indexarea de 5% pe anul 2016. Indexarea de 5% se aplica doar la cei ce-si deschid drepturile de pensie in 2016. In ex dat, deschiderea drepturilor de pensie se face in 2017.
    Asa ca daca ai prins macar o zi din 2016 dupa expirarea perioadei de predare a functiei, beneficiezi de +5%, in caz contrar nu.

    RăspundețiȘtergere
  36. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vezi ca tocmai au atacat rusii...iar sotioara ta este la aceasta ora salbatic violata de rusnaci....in acest timp rezervistii stau la berici la fel ca tine,ma-ta,tac'tu si ca alti pensionari contribuabili...

      Ștergere
    2. Aici @pop iuliu este @ Adrian Bontas

      Ștergere
    3. Cunoastem specia ordinara, cum o cunosti si tu....mai ieri iti scriam despre furat ID!
      Dar, Bontas asta stii cine este?.....un porc batran, cu jeg pe el de 65 ani....cu multe raturi...V, Mx, C...etc

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  37. Ha, ha, ha .... cand eu v-am spus ca iulius poponarus asta e limba sa ne frece ridichea va faceati ca il luati cu ,, dle general...,, . Bai nene de Julius ( de la Julien probabil) ai grija tataie ca in cateva luni cel mult doi ani esti si talica rezerva invechita . Pai bai tataie crezi ca o tara poate sa aiba o rezerva de personal de cateva mii de astronauci? Pai atatia mananca rusii in prima saptamana de razbel , mosule. Si da stiu ce pregatiti sunteti.... S=a vazut la ultima aplicatie din munti....
    Si va rog intelege mon gheneral ca noi vrem egalitate in spiritul ostasesc adicatelea aceleasi drepturi pentru grade respectiv functii egale. Si de mistocareala daca simti nevoia s-ar putea sa doara....
    @ R26500
    Nu mai da voie frate la toate panaramele sa ne enerveze ca avem noi destule probleme....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este acelasi bolnav psihic care fura ID.....
      Mai sus....este adevarul!

      Ștergere
  38. Si ca sa ma intelegi mon general.... am vorbit adineauri cu un cunoscut din fostele 82 de MU si U. I/a venit decizia de executare .... cu 400 lei mai mica. Intelegi ce inseamna la un Plt. adj. 400 lei mai putin? Adica cam cat o sa stea pe dreapta sa vada cum civilii primesc majorari ?

    Ca sa intelegeti ca ii doare in cr de noi aflati ca astazi a trecut tacit majorarea punctului de pensie la 1050 cu 01.01.2017 si la 1200 incepand cu 2018.... Misto nu dom general?

    RăspundețiȘtergere
  39. domnuuu "gheneral" astronauc(asta cu "astronauc" chiar mi-a placut) "ma bag si eu in seama" diponibilizat fiind prin desfiintarea "locului de munca"...deci intrebarea:
    esti "specializd" in domeniul militar? si daca da? detaliaza!!
    uite de pilda poti sa-mi pui intrebari din domeniul meu+ceva aviatie.....dar ai grija ce vorbesti, ca-ti retrag astia pensia nemeritata.
    despre alte specialitati poti vorbi cu olescu sau micutzul si multi altii de pe aici...eu NU vorbesc daca nu sunt sigur pe ce spun.Asa fac si ceilalti.astronaucule care le stii pe "toate"
    ca sa radem: azi am gasit un dobitoc laudaros si i-am intins capacana:
    domnule stii sa pui faianta pentru noua mea casa?
    -O daaaa perfect!
    -daaa gresie te pricepi
    -cum sa nu foarte bine
    - si instalatii sanitare?
    -sunt cel mai bun
    -dar si la alea electrice?
    -perfect
    -dar zidarie,betoane, constructii?
    -cum sa nu sunt specialist
    ...............................
    concluzia??
    tipul asta care le "stia" pe toate e un BOU.....am trecut de mult de etapa in care vad specialisti "cu de toate ca shaorma".Astia de fapt nu stiu nimic!

    RăspundețiȘtergere
  40. @micutzul
    crezi ca le trebuie rusilor o saptamana sa ajunga la bucale?.....poate doar daca ocolesc un pic prin germania si franta......asaaa de relaxare:):):)mai un vin mai o pustoaica,la noi vin ca la vestiar la dush:):)dupa meci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca bine le mai zici. Serbane, totul cu,condiția sa nu se opună cu vehementa cirdurile de rapandule din politica si vip-urile closete publice.

      Ștergere
  41. @ Doru Serban
    Frate, nu mai tin minte cand si pe ce bloguri am exprimat opiniile mele in ceea ce priveste un conflicr Romania versus Rusia.... chiar daca asa ceva nu e posibil fiindca ... rusii au aliati in coastele noastre si deci vor fi mai multi...Romania nu trebuie sa fie pregatita impotriva Rusiei fiindca nici nu poate rezista. Romania trebuie sa aiba aliati fermi si puternici ( care e adevarat costa)dar trebuie de asemenea sa aiba o armata puternica si dotata foarte bine. Trebuie sa dam de o parte spagarii care au adus Leopardul, corabiile englezesti , urmand cel olandeze si avioanele expirate F16. Multi spun ca chiar daca Trump castiga lucrurile vor merge in directia stabilita. Astia sunt generalii de carton care se culca pe urechea stanga si politicienii prosti ajunsi pe bani. Raul este deja facut si ideea pun pariu ca incolteste in America. Multi merg inca pe ideea ca orice atac al rusilor se poate prevede cu doua saptamani inainte. Acestor cartoane eu le spun atat ... Rusia este capabila sa loveasca Romania aerian si cu desant aerian si naval ( asta incluzand mari unitati de blindate si mecanizate desantate ) in 6 ore . Romania nu ar vedea desantul decat cu 1.5 la doua ore inainte sau cu 4 ore cu sprijinul aliatilor.
    Tinem 33 de miliarde euro in rezerva BNR si dotam armata cu fier vechi si am distrus si industria de aparare. Alo DNA poti sa faci ceva ?
    Din punctul meu de vedere nu procedam bine cu rusii. Chiar daca avem diferende si nu suntem prieteni asta nu inseamna ca suntem dusmani. Sunt sigur ca am putea sa ne intelegem daca am avea diplomati care sa gandeasca ei....Deja am scris prea mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @micutzul
      Va dau perfecta dreptate si nu ,nu ati scris prea mult.Ati scris adevarul si mi-e teama ca poate fi si mai rau de atat

      Ștergere
  42. Anomalii.Diferente substantiale date de anul pensionarii si nu de grad,functie,raspundere etc.Se pare ca suntem categorisiti in cadre foste comuniste si cadre necomuniste.Imi aduc aminte de o situatie fara precedent.In 2000 ,general fost comandant de armata cu pensie mai mica decat venitul lunar a unui plutonier adjutant sef.Ce sa va fac domnule general daca nu ati invatat carte?Ulterior situatia a fost remediata.Problema este ca nu trebuie sa acceptam anomalii.La functii egale,grade egale,vechimi egale, pensii egale.Nu trebuie sa acceptam sub nici o forma discriminarea.Nu sunt unii cu o pereche si altii cu doua.Nu trebuie sa acceptam sa stam cu sabia deasupra capului.Nu sunt inregimentat politic dar trebuie sa ne folosim de moment pana nu e prea tarziu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu are nicio legatura treaba asta cu cadre foste comuniste si cadre necomuniste. Ce naiba, minim 70% din cadrele actuale doar erau membri PCR in '89. Printre cadrele activi sunt inclusiv fosti secretari PCR si UTC.

      La mijloc este vorba de o schema financiara simpla. Legislatia a fost clocita de finantistii si juristii activi din ministere. Si-au scos pensiile lor, iar de cei deja pensionati nu i-a mai interesat.

      De altfel, juristii si finantistii sunt instrumentele moderne ale Satanei! Satana politica le arunca pe masa o suma de bani si apoi le spune sa faca legea in functie de acei bani. Pe Satana nu o intereseaza decat sa nu fie depasita suma totala alocata, in rest ca cei care fac legea isi trag partea lor, iar ceilalti raman cu ochii in soare, nu este treaba Satanei. Ci a slujbasilor sai juristi si finantisti!

      Ștergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!