miercuri, 14 septembrie 2016

Halucinant! Functionarii publici din M.A.I. si Ministerul Justitiei, desi au fost/sunt civili in activitate, beneficiaza de pensii militare de stat (in mod ilegitim, nefiind personal militar), ale caror cuantumuri sunt duble, triple sau cvadruple fata de pensiile stabilite militarilor autentici!



Inainte sa fie inflamate spiritele din motive pur sentimentale, rugam a se citi materialul cu multa atentie! Cu precizarea ca documentul este primit pe e-mail si nu avem garantia ca ar fi autentic! Dar nici ca nu ar fi neautentic!

Bomba este extrem de simplă. Conform Legii nr. 284/2010 a salarizarii unitare, militarii autentici, functionarii publici civili cu statut special din M.A.I., precum si functionarii publici civili cu statut special din Administratia Penitenciare, sunt in aceeasi grila de salarizare si au aceleasi trepte de salarizare, beneficiind la modul aparent de remuneratii egale pentru muncă de valoare egală, asa cum prevede Art. 3 c) din legea mentionata!

Numai ca nu este deloc asa! In realitate, Legea nr. 284/2010 a salarizarii unitare cuprinde o măgărie de proportii la adresa militarilor autentici. Intrucat conform Art. 92 (1) si (Art. 92 (2) din Cap. II din Anexa nr. VII, remuneratiile pentru militari sunt stabilite la ZILE CALENDARISTICE, iar remuneratiile pentru politisti si functionarii din Administratia Penitenciare sunt stabilite la ZILE LUCRATOARE. Acest element introdus in mod pervers in lege, determina in realitate remuneratii mai mici pentru militarii autentici, fata de politisti si functionarii din Administratia Penitenciare. Prin urmare, apare un prim element care demonstreaza ca nu exista nicio remuneratie egala pentru muncă de valoare egală, militarii autentici fiind luati de fazani fata de politisti si fata de gardienii din penitenciare!

Dar nu este totul!  Conform legislatiei in vigoare, militarii au statut de personal militar, iar politistii si functionarii din Administratia Penitenciare au statut de personal civil. Coroborat cu prevederile mentionate diferentiate din  Legea nr. 284/2010 a salarizarii unitare, militarii au remuneratii fixe indiferent cat timp lucreaza -  8 ore sau 24 ore pe zi, 5 zile pe saptamana sau 7 zile pe saptamana. In timp ce politistilor si functionarilor din Administratia Penitenciare, li se maresc remuneratiile pentru orice situatie cand depasesc timpul de lucru de 8 ore pe zi si de 5 zile pe saptamana. Intrucat, orele suplimentare (de noapte si orice depaseste programul normal de lucru), sunt platite suplimentar, conform Codului Muncii (o ora suplimentara lucrata = tariful unei ore normale de lucru plus 75%). De retinut! Urmare a acelei prevederi perverse de calcul a remuneratiei militarilor la ZILE CALENDARISTICE, militarilor autentici nu li se poate aplica Codul Muncii. Remuneratia la ZILE CALENDARISTICE, excluzand din start notiunea de munca suplimentara, militarii beneficiind astfel de aceleasi remuneratii indiferent cat timp sunt obligati sa lucreze suplimentar. Si va spunem/reamintim, adevarul gol-golut! Militarii din M.Ap.N. au lucrat si lucreaza in medie, cca. 3-4 luni pe an, 24 ore din 24 si 7 zile din 7. Nimic din ceea ce este suplimentar programului normal de lucru, nefiind remunerat. Daca li s-ar aplica si militarilor acelasi regim de remuneratie precum functionarilor publici civili (si care este de fapt identic cu regimul  oricarui cetatean civil) - respectiv plata la tarif orar, atunci soldele militarilor ar trebuie sa fie majorate de minim 3 ori! Numai ca Legea nr. 284/2010 a salarizarii unitare ii desconsidera complet pe militari, acestia fiind utilizati doar pe post de sclavi ai republicii.


Si asa la sfarsit de luna, domnul functionar public civil, incaseaza o remuneratie dubla, tripla, cvadrupla etc. fata de omogul sau militar autentic. 

In ceea ce priveste pensiile militare de stat, intram tot in zona gri. Functionarul publici desi are statut civil in activitate, beneficiaza in mod paradoxal, de pensie militare de stat! Si care bineninteles ca are tot un cuantum dublu, triplu sau cvadruplu fata de cea a omologului sau si care a mai fost si militar autentic!

Este neaparat necesar sa (re)deschidem Cutia Pandorei, intrucat avem dovezi ca tot ceea se intampla legat de pensiile militare, este de fapt o gluma de cel mai prost gust  a baietilor destepti, la adresa militarilor autentici! Si ca sa nu existe loc de interpretari, conform legislatiei in vigoare, militari autentici nu sunt cei care poarta neaparat o anumita uniforma, ci exclusiv personalul militar definit astfel de Legea nr. 80/1995 privind statul cadrelor militare (in cazul soldatilor si gradatilor - Legea nr. 384/2006). Pe scurt, militari sunt toate persoanele care poarta o uniforma indiferent de minister, cu exceptia politistilor din M.A.I. si a functionarilor publici cu statut special din Ministerul Justitiei (angajatii din sistemul penitenciarelor)! Politistii si functionarii din sistemul penitenciare fiind persoane civile si nu militare, nu sunt in serviciul militar, nu au obligatii militare, nu au grade militare si nu depun juramant militar! In cazul in care exista persoane care au dubii asupra celor mentionate, sunt rugate sa studieze Legea nr. 360/2002 privind statutul politistului, precum si Legea Nr. 293 din 28 iunie 2004 privind statutul funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor.

Dupa cum bine cunoastem, la data de 01.01.2016 a intrat in vigoare Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat! Legea acordand in mod bizar, drept de pensie militara nu doar militarilor autentici, ci si functionarilor publici civili cu statut speciale din M.A.I. si din Ministerul Justitiei.

Mai cunoastem ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat a stabilit in cazul pensiilor militare, aceleasi elemente de baza privind calculul pensiilor ca in cazul tuturor pensiilor de serviciu: 80% baza de initiere a calcului pensiei si 100% plafon maxim. Numai ca guvernul a redus bazele mentionate prin Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015,  la 65% baza de initiere a calcului pensiei si 85% plafon maxim, ceea ce inseamna o diminuare cu cca. 30% a cuantumurilor pensiilor militare fata de cele stabilite initial prin Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat.  

Bineinteles ca militarii autentici nu sunt de acord in nicio situatie cu diminuarea procentelor stabilite initial de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. In mod bizar insa, functionarii publici civili au pozat si pozeaza in preafericiti cu prevederile Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015.

Acum cunoastem cu totii de ce! Legat de documentul prezentat, sa nu va imaginati ca beneficiarul ar fi fost vreun mare luptator in fortele speciale. Nu, a fost un simplu ... sectorist!  Prin urmare, militarii autentici am fost din nou ... facuti! De aceea au dat la pace functionarii publici civili cu Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015, ei fiind oricum aranjati si asa!

Cu scuzele de rigoare, daca materialul aduce vreo ofensa acelor subofiteri (maistri militari) care au fost militari autentici, cu grad omolog precum cel din situatia prezentata, dar care au pensii si de 4 ori mai mici decat domnul fost functionar public civil! Aceleasi scuze si fata de acei ofiterii superiori din M.Ap.N. despre care cunoastem bine ca exista suficient de multi care au pensii militare la jumatate sau chiar mai mici, decat a domnului fost sectorist civil!


UPDATE 01

Documentul de mai jos contine anumite sporuri consistente inexistente la armata, acestea fiind acordate exclusiv  functionarilor publici civili (politisti si gardienii din sistemul penitenciare). Cum ar fi de exemplu, majorarea de 75% pt. activitatile desfasurate sambata, duminica si in sarbatori legale, dar care nu se acorda si militarilor autentici! Urmarea este aceea  ca functionarii publici civili obtin intr-un final pensii militare de stat, cu cuantumuri net superioare fata de cele stabilite militarilor autentici!

 

181 de comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Total eronat, modul de calcul din attach, nu este cel prevăzut de lege, VIZI CALCULUL CELOR CARE AU TRECUT ÎN REZERVĂ ÎN 2016. ESTE O FĂCĂTURĂ! Nu s-a emis o decizie de pensionare sau un calcul al pensiei pentru cei trecuți în rezervă înainte de 01.01.2016.

    RăspundețiȘtergere
  4. Documentul este un fals. Circula pe feisbuc de prin luna iulie si are scopuri propagandistice.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa zicem ca este fals........DAR ARTICOLUL, CONTINUTUL, ESTE TOT FALS !? Este cat se poate de exact si corect. Bataie de joc...Cand va spunem mai demult ca legea 164 era mai aproape de conditiile normale de calcul, ce spuneati ? Culmea este ca MILITARUL OPREA ascos o lege pentru altii...nu pentru militari...de fapt pt cei care l-au servit pe BASESCU si Boc...cei care au schimbat tot modul de calcul...cu SEITAN IN frunte. Apropo, mai stie cineva pe unde este individul asta ?

      Ștergere
    2. Poate fi autentic documentul. Persoana respectiva a ales cele 6 luni din ultimii cinci ani de ativitate.

      Ștergere
    3. NEGAREA NEGATIEI: nu avem garantia ca ar fi autentic! Dar nici ca nu ar fi neautentic!

      SA INTELEG CA EU SUNT MILITAR AUTENTIC? CU TOATE CA AM FOST PENSIONAT CU GRADUL DE COLONEL DE POLITIE? ca am doar 2500 pensie de limita de varsta cu 38 ani vechime pe decizie? actualizata dupa 5 ani...

      Cu conditii speciale cu tot(adica maxim 13 ani reudcerea varstei) are doar 30 ani si 8 luni???

      Ștergere
  5. @ All. Este precizat in material ca este posibil sa fie un fals. Acolo apre un net de 4 490, nu?

    OK! Azi am verificat la sursa proprie daca poate exista subofiter-politist din MAI, pensionat in acest an, cu acea suma. Si mi-a dat cu leuca in cap. Raspunsul a fost - da, si mi-a dat si exemplu unui subofiter-politist MAI cu 4 200. Sursa mea fiind comisar pensionat tot in acest an cu 5100. Mi-a zis ceva de niste sporuri si cu asta basta. Cum mi-a spus ca exista comisar pensionat in acest an si cu 8 000! Sporurile fac diferenta - asta am retinut exact!

    Asa ca in exemplul din material ce mi-e 4 490 net, ce mi-e 4 200 verificat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Politistii au in plata orele suplimentare precum si zilele de sambata si duminica.Sefii posturilor de politie,functie echivalenta cu cea de subofiter,primesc indemnizatie de comanda.Politistii primesc spor de periculozitate,spor de noapte si alte sporuri care la noi sunt inexistente.Nu va mai mirati.Buletinul de calcul este real.Bravo politisti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sporul pentru funcția de șef de post comunal de poliție este de 59 (cincizecișinouă) lei.

      Ștergere
  7. Ambasadorul american in Romanistan s-a fotografiat intentionat cu steagul secuiesc .Ati inteles mesajul ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vasile! Da am inteles mesajul! Face parte din scenariul extrem de bine pus la punct si care este acela de destramare a Romaniei.

      Republica TA draga are toate organismele adanc penetrate, santajate, mituite etc., astfel incat sa faciliteze desfasurarea dezmembrarii.

      Este si acesta un motiv pt. care eu am devenit un renegat (de catre tine) de regalist!

      Asculta bine ce iti spun! Singura forta din Romania care se impotriveste din toate mecanismele, dezmembrarii Romaniei, este Familia Regala a Romaniei. In jurul acestei familii ne regrupam toti care vrem sa impiedicam dezmembrarea. Nu avem in jurul cui altcuiva sa ne regrupam. Organismele republicii sunt terminate total si nu mai au puterea sa se opuna dezmembrarii.

      Asa ca ostenii adevarati ca si multi cetateni civili, au trecut si trec decis alaturi de acea forta care lupta - atat cat permite obstructia republicii, astfel incat la 1 Decembrie 2018 sa avem o Romanie Reunita.

      Ambasadorul ala cunoaste ca toate organele republicii ii sunt aservite. De aceea a facut si acel gest! Iar republica ... baiguie ceva, in loc sa il expulzeze si sa inchida in semn de protest, bazele americane din Romania!

      Ștergere
    2. Gelu,
      Lucrurile se precipita si cresc in amploare! A mai facut gestul inca un ambasador!
      Reactie? Republica? Nu! A luat act si "se considera informat!"
      Elocvent?!

      Ștergere
    3. Englezii, rusii si americanii recunosc ''intamplator '' asa zisul tinut secuiesc tinut din care romanii au fost izgoniti cu brutalitate de catre unguri.Cine ghiceste ce urmeaza? Nu uitati ca sri a fost infintat de un ungur Virgil Azastalos ( Magureanu). Vor incepe probabil si provocari unguresti coordonate de Soros stapanul guvernului .Nu uitati ca si Ciolos si Codruta sefa DNA si MRU seful SIE (care are si perciuni) sunt tot unguri.Pute tare.Toti romanii baga capul in pamant si lasa curul rosu in afara.Sa vezi ce o ne reguleze bozgorii.

      Ștergere
  8. @R-le , eu , demult spun ca sunt destui habauci care vorbesc, asa in nestire, fara a sti ceva , doar din presupu(tz)urile lor de ingamfati notorii cu capul plin de ifose si...tarate!
    Da aceste sume sunt adevarate, respectand intocmai toate etapele calcularii-ce nu este corect aici d-le avianyc -pilot de rachete...balistice?
    Iti spun eu, habar nu ai cate prune ai in straitza dar te dai rotund, sezi bland, copile!
    Aceast buletin de calcul este real ,deja banii s-au ridicat luna asta si pentru august!!!8980 de leuti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu toti politistii au asemenea pensii...in cazul de fata politistul a beneficiat de spor pt lucrari de exceptie[40-50%]...e posibil sa fi fost sef pe la judiciar sau economic...

      Ștergere
    2. Ca sa te scot putin din vrie !!!!
      în mod normal g =g1 +g2 +g3+ g4 +g5
      Ca tot esti tu tare in aritmetica ia insumeaza procentele si sumele de la g1,g2,g3,g4,g5 sa vezi daca corepund cu procentele de la g(alte elemente salariale.
      Sau nu io fi pus in decizie la domnul agent si g0 ca sa dea diferenta pîna la procentele si sumele calculate /total la g= (g1 +g2+g3+g4+g5)
      Asa ca sa iesi singur din vrie fara ajutorul meu la paloniere.

      Ștergere
    3. PS
      ca pot fi pensii atit de mari nu contest insa asta-i cam o facatura.

      Ștergere
    4. @ Anonim 14 septembrie 2016, 20:30. Dar NU a afirmat nimeni asa ceva!

      Nu iti sare in ochi adevaratul moț? Pai omologul aluia din M.Ap.N. (Plt.adj. principal/M.M. principal), si care este loctiitorul comandantului pt. relatia cu subofiterii/maistrii unei unitati din aia adevarata cu tancuri, tunuri, rachete etc., daca ajunge pe aproape de 3 000. Iar ala civil in activitate, cu pensie militara mai mare decat a unui militar autentic omolog si care a mai fost poate si pe front? Asta este problema de fapt!

      Ștergere
    5. Nu ajunge mai Olescule niciun Plt.adj. principal/M.M. principal de la tancuri, tunuri, rachete.... la 3000 lei. Nu au cum, solda e clar cum e calculata. In schimb subofiteri/MM care sunt incadrati in functii birocratice cu vrajeli de lucru cu documente clasificate, cifru, DS, protectia mediului, protectia muncii, lucru pe la comandamente, etc. unde primesc in plus tot felul de sporuri, cu certitudine ajung la 3000 lei. Si nu neaparat cu grade si vechime la maxim. Vezi tu asta e drama si nesimtirea unei astfel de legi, birocratii de orice grad sunt avantajati net fata de operativi.
      Iti spun astea din cunostinte certe.

      Ștergere
    6. @ Anonim 14 septembrie 2016, 21:43. Stiu asta! 2400 este maximul normal. Am spus pe ...aproape, intrucat stiu si un MM cu 3 100.

      Ștergere
    7. Cam asa e cum spui. Cunosc un MM care a lucrat numai in AC si CS toata cariera, are vechime cumulata 60(saizeci) de ani, are o pensie de 2850 lei. Dar a avut noroc ca in ultimii ani a fost incadrat pe o functie din aia de care am scris mai sus. In schimb cunosc un altul cam cu aceleasi conditii insa a lucrat efectiv la rachete toata cariera si are 2450 lei. Mai stiu un plt.mj care a iesit la pensie de la DS si are 3000 lei, chiar daca are vechime mult mai mica decat cei doi. Toti au iesit anul asta la pensie.
      Cam asta e diferenta, daca nu esti birocrat ai dat de dracu.
      Este evident ca exista o mafie a birocratilor.

      Ștergere
    8. R-26500 are dreptate. Si eu cunosc subofiteri cu pensii de aproape 4 000 de lei, cu tot respectul pentru aceasta categorie...dar asta este tara...cine poate oase roade ci nu......mai asteapta....

      Ștergere
    9. RR26500, legea privind pensionarea este aceeași. Acum dorești învrăjbirea cadrelor MApN și MAI?! Care este scopul demersurilor tale?! Dacă ai impresia că acest mod de acțiune va ca urmare creșterea soldelor, te înșeli.

      Ștergere
  9. R 26500
    Decizia asta ca sa fie corecta pentru informare trebuie sa mai aiba cel putin o pagina care sa cuprinda eventual inca un g6 ,g7 in asa fel ca prin insumare sa dea rezultatele de la g (procent/sumă)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici nu stiu daca ar mai avea vreo relevanta! Relevanta legislativa este prezentata in material.

      Si este aceea ca urmare a unor smenuri legislative in cascada, un fost functionar civil are creat cadrul legislativ perfect incat sa poata avea o pensie militara net mai mare decat a unui militar autentic omolog. Lucru care este inadmisibil! De ce sa fie militarii autentici mereu luati de fraieri?

      Ștergere
    2. Dom' inginer, vezi de suruburi ,lasa legile pentru juristi si economisti!

      Ștergere
  10. dupa cum e scanat eu sunt sigur ca documentul e autentic.

    RăspundețiȘtergere
  11. adica eu lt.col in rezerva trebuie sa fiu fericit daca ma apropii un pic de pensia "tau majurului"......mai sa fie!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Logic. Tu erai platit cu ziua, iar majuru' civil cu ora! Tu bagai ca Berila SLP pe aceeasi solda, iar majuru' isi numara orele lucratoare, batandu-te cu ceasul de la gara la venituri totale.

      Ștergere
    2. Tu o sa ai in jur de 65...asa ca TACI(macar).

      Ștergere
    3. Ai un vocabular de.....mahala degeaba ai fost ofiter!

      Ștergere
  12. @ioan brancoveanu
    chiar nu vezi ca documentul este scanat.Ce dracu!! priveste colturile si poate ai sa afli ce e ala "scanner"

    @Anonim14 septembrie 2016, 19:33
    ai vorbit doar ca sa nu taci nu-i asa??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scanat inseamna autentic? Mare e gradina..

      Ștergere
    2. ...pana nu-i fudul,nu-i...destul.

      Ștergere
  13. Acest agent o fi Rambo in MAI.Daca a iesit in 2016 este explicabil. Ca pe vremuri in anul iesirii la pensii ti se dadea salariu de merit . Smecherii. Sunt si la MApN destui si probabil de acum inainte oamenii vor fi orientati in anul iesirii la pensie.

    (1) Cadrele militare si salariatii civili, care executa, in domenii specifice ministerelor si institutiilor prevazute la art. 1, lucrari de exceptie si misiuni speciale, apreciate ca atare de catre conducatorii acestora, beneficiaza de un spor de pana la 50% din solda lunara, respectiv din salariul de baza. Procentul si perioada pentru care se acorda se stabilesc, in mod individual, prin ordin al ministrului sau al conducatorului institutiei centrale.
    (2) Sporul prevazut la alin. (1) poate fi acordat pentru cel mult 5% din numarul total de posturi prevazute in statele de organizare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am fost informat! Rambo a fost ... sectorist! Si am mai fost informat in ultimele minute ca diferenta uriasa este provocata de acel spor pt. ... lucrari de exceptie!

      Aici trebuie sa fie smenul - la "lucrari de exceptie"! Ia se ne gandim? Ce sa o mai gandim, treaba este clara cum ne-au tradus! In timp ce noi, ..ulimea, urlam contra OUG 57, astia au calculat ca daca isi trag un spor de "lucrari de exceptie", ies mai bine decat cu procentele initiale din L. 223/2015.

      Mai departe, smenul fiind clar! Pe noi, majoritatea, ne-au scos din calcule cu OUG 57, iar ei si-au tras in shimb pe OUG 57/2015 spor de "lucrari de exceptie".

      Ștergere
    2. In 2014 (lunile ianuarie-iulie) nu se plateau 75 la suta spor pt simbete,duminici,sarbatori legale.Deci documentul este un FALS GROSOLAN.

      Ștergere
    3. @ Anonim 15 septembrie 2016, 21:54 Posibil sa existe o desincronizare. Dar statutul politistulul, NU este tot fals, este? La Art. 1 zice ca politistul este functionar public CIVIL, este? Si atunci, de unde pana unde drept la pensie MILITARA?

      Ștergere
  14. R 26500 ,daca spui ca ai sursa documentului de ce nu-i ceri si pagina lipsa . Documentul este un model lansat de cineva din MAI spre orientare si circula pe feisbuc după cum spunea cineva dar de prin luna MAI.
    Daca faceau si cei de la MAPN un astfel de model si insirau toate sporurile incluse iesea cam tot la fel .
    Deci documentul este orientativ fara calcule precise.
    Exemplu
    In decizie pe prima luna aleasa =g1+g2+g3+g4+g5 =122,524
    Pe real 50.0533+7.9872+29.9787+4.4728+10.0107 = 102.5027

    Unde este diferenta de 20.0213 ????

    Mai exista cumva o pagina la decizie ??

    Deciziile pe 2016 nu arata asa. Punct.

    Daca cei de la MApN faceau un model ca acesta cu toate sporurile care se includ iesea cam la fel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. diferenta este specificata pe verso ,la g6 , puneti "ochierii" surdule

      Ștergere
    2. @ Anonim 14 septembrie 2016, 22:14. Auzi? tu NU te citesti deca pe tine! Ce suma este acolo? 4 490, nu? Dar EU am afirmat si NU mint, ca astazi un comisar mi-a confirmat ca are subofiter (agent) subaltern pensionat in acest an cu ...4 200. Iar pe acel agent il si cunosc. Asa ca ce mai conteaza asa mult 4 200 sau 4 490? Sumele sunt apropiate! Ceea ce confirma veridicitatea!

      Ștergere
    3. Eu iti dau un caz care scoate in evidenta indolenta mapn dea lungul timpului vizavi de salarizarea militarilor.
      militar angajat pe baza de contract în mapn prin anii 96. După 12 ani de SGV in mapn se transfera prin examen la pompier(sofer Smurd) si este facut sofiter, Ajunge la plt adj . anul asta cu 12 ani SGV la Mapn si 10 sof la smurd-pompieri plus cîtiva ani de civilie inainte de 96 iese anul asta la pensie la 48 ani cu 4100 brut.
      De aici zbaterea lui Coarna pentru SGV , colegii lui ramasi la mapn vor iesi cu max 1000lei in timp ce executa aceleasi misiuni ,mai-stii i-au ajutat insa facîndu-i sof.
      Cred ca intelegi . Sper sa inteleaga si poetul Kis. Nu contrazice nimeni ca sunt pensii mari ,dar asa sa aduni toata spuma sporuriloe sunt exceptii.
      Deci Coarna stie de ce se bate pentru sgv. Dar dece el si nu altii?

      Ștergere
    4. @ Anonim 14 septembrie 2016, 22:51. Undeva, minti! Rau de tot! In exemplul tau, tu vorbesti de un subofiter, nu de un agent. Pompierul este militar, frate! Agentul este civil! Si poti sa faci si pipi in sus, un subofiter din M.A.I. este la fel de prost cotat ca unul din M.Ap.N.! Se supun aceleiasi legi, L. 80/1995, au aceeasi salarizare, niciun spor etc.

      Prin urmare, cel din exemplul tu este politist - functionar public civil, nu este pompier sau jandarm! De altfel, in doar 10 ani, ca militar nici nu avea cum sa ajunga plutonier-adjutant. Dar agent-sef, da, la politie care este un sistem civil, totul este permis!

      Ca sa ajunga la 4 100 brut dupa numai 10 ani, este clar ca nu a fost subofiter, ci agent civil. Si-a bagat toate sporurile si gata! Iar subofiterul jandarm si pompier, ramane tot cu ochii in soare.

      PS: Si mai este o faza! Ca si la armata, nici jandarmii si pompierii nu au drept de sindicat! Ci doar politistii lui Coarna! Prin urmare, pe Coarna il doare in cot de subofiterii pompieri si jandarmi din MAI, agitandu-se doar pt. cine ii acorda legea dreptul: pentru politistii care NU sunt subofiteri, nu sunt militari, ci civili ca oricare alt civil!

      Ștergere
    5. @ R26500
      Îmi pare rau si nu-mi permit sa-i cer decizia . Mi-a fost subordonat la Mapn si stiu foarte bine ce spun. Dar tu ai ideile tale . Nu stiu ce sporuri au cei de la pompieri smurd dar asta-i adevarul gol golut. Vrei sa crezi bine ,nu este problema ta. Daca vrei iti dau adresa lui de fb sa-l intrebi personal. 12 ani SGV mapn + 10 ani sof Mai +4 ani civil inainte de 96 = 26 ani plus spor grupe de munca

      Ștergere
    6. Pompierii au sporuri mai mari ca politistii

      Ștergere
  15. @avianyc 20.38, zici sa nu te injur, pai cum sa procedez daca te bagi ca musca in vaginul iepei(dupa urinare) fara a stii ce se intampla, vorbesti asa "la plesneala" nedocumentat, uite aici tov mm>>inginer>>pilot NASA:
    -g1=10,0197; g2=4,4728;g3=29,9787;g4=7,9872;g5=50,0533;g6=20,0213[procente].Facand suma lor(adunandu-le, mai artimetica) vom avea un total de :=122.524(exact ca la "Alte elemente"dintre acestea g1+g2 sunt excluse,citeste si baga la cap ,apoi sa te pronunti. Acest caz este real, copia dupa original este facuta de mine ,la vedere> Ce mai vrei sa dau si nume ,unuia de teapa ta sau cezar si alti "mistocari" care au calcat in scuipat de smecher si se cred cneaosi(scuipatori de flegme)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti sa ne spui si ce spor reprezinta g6 ???? Daca nu ai pierdut pagina !!!!

      Ștergere
    2. "g6" prima rubrica de pe pagina 2(verso) este sporul de fidelitatede 20,0213

      Ștergere
    3. De obicei, un om educat, daca greseste, isi mai cere si scuze.

      Ștergere
    4. Uite ,ca sa dormi linistit admit sa-mi cer scuze.

      Ștergere
    5. Si altadata sa informezi in detalii nu cu jumatati de masura.

      Ștergere

    6. Daca te uiti cu atentie , apare in poza afisata de Gelu.

      Ștergere
  16. @ All. Am fost informat in ultimele minute ca diferenta uriasa este provocata de acel spor pt. ... lucrari de exceptie!

    Aici trebuie sa fie smenul - la "lucrari de exceptie"! Ia se ne gandim? Ce sa o mai gandim, treaba este clara cum ne-au tradus! In timp ce noi, ..ulimea, urlam contra OUG 57 si solicitam ferm revenirea la procentele initiale din L. 223/2015, "smecherii" din M.A.I. au calculat ca daca isi trag un spor de "lucrari de exceptie" pe OUG 57/2015, ies mai bine decat cu procentele initiale din L. 223/2015.

    Este de asemenea foarte clar de ce liderii politistilor au adus si aduc osanale OUG 57/2015. Toti acei lideri au spor de "lucrari de exceptie", asa ca au dat la pace pe OUG 57/2015, ei fiind scosi oricum la suprafata! Asta este pretul tradarii!

    RăspundețiȘtergere
  17. Da-le si poza cu sporurile de la MI

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da! O atasez cu riscul ca mlitarii autentici din armata sa intre de oftica, in greva generala din aceasta seara!

      Ștergere
    2. Vezi sa nu...fiecare , isi va bea "ciuculitza" de rigoare, va trage un fuuum prelung si va scuipa cu naduf in blana pisicii ce-i tine de cald.Toti se bucura ca sunt mai "breji" decat vecinul de scara, un "tzivil" amarastean si in loc sa lupte pentru drepturile legitime se iau de mine sau de Dogaru ca luptam pentru drepturile tuturor.Bine, recunosc , eu lupt pentru drepturile aviatorilor, cu toate ca in lupta "mai sunt si pierderi colaterale " asa ca din aceasta lupta are de castigat chiar si cezar ciobanu' de la ramatori.

      Ștergere
  18. Viorel Kis
    1 Mai ·

    CATRE GUVERNANTI

    Lasati-ne in pace
    Voi cei fara de lege,
    Dreptatea se va face,
    Cu sfori o sa va lege.

    Prea ne-ati calcat onoarea
    Stergand munca de-o viata,
    Prea des ne-am sters sudoarea,
    In frig cu ploi si ceata.

    Prin gloduri si noroi,
    Cu mainile-nghetate,
    Dand jertfe de eroi,
    Luptand pentru dreptate.

    Jurat-am pe drapel
    Si tara noi am aparat
    Opriti acest macel
    Al legii ce s-a promulgat!

    RăspundețiȘtergere
  19. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=956708414439294&set=p.956708414439294&type=3

    RăspundețiȘtergere
  20. @ All. S-a dat UPDATE, cu document anexat! Documentul contine sporuri consistente inexistente la armata, acestea fiind acordate exclusiv functionarilor publici civili (politisti si gardienii din sistemul penitenciare).

    Cum ar fi de exemplu, majorarea de 75% pt. activitatile desfasurate sambata, duminica si in sarbatori legale, dar care nu se acorda si militarilor autentici! Urmarea este aceea ca functionarii publici civili obtin intr-un final pensii militare de stat, cu cuantumuri net superioare fata de cele stabilite militarilor autentici!

    In conditiile in care cei din armata am lucrat si lucram pe aceleasi remuneratii, indiferent ca a fost/este sambata, duminica, sarbatoare legala sau dupa progarm. In conditiile in care in fiecare an am insumat si insumam, 3-4 luni lucrate 24 de ore din 24, fara nicio plata suplimentara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mult respect pt ca ai curajul sa spui adevarul despre cate ore suplimentare neplatite se munceste in M.Ap.N si cate ore/zile nu se treceau in acte.

      Ștergere
  21. @avianyc, maine este ziua inginerului roman, La multi ani!
    si sa dai de baut!

    RăspundețiȘtergere
  22. Aceste hartii, nu nu sunt un document oficial, nici de deschidere si nici de recalculare a drepturilor de pensie, pe l 223/2015 modif cu OuG 57/2015.
    Probabil ca el a fost conceput de cineva din MAI din structurile militare: jandarmi, pompieri, etc pe buna dreptate, nemultumit de faptul ca politistii sunt singura structura a ministerului cu spor de fidelitate: max=20% pt 20 de ani vechime in sistem (prima informatie este: vechime in sisteme neintegrate) cei mai multi politisti cu o pregatire discutabila (a 2-a informatie:vechime agricultor) care vrea sa scoata in evidenta faptul ca politistii datorita unor sporuri si modului de salarizare, la zile lucratoare, au niste pensii nejustificat de mari , in cadrul MAI in comparatie, ei militarii autentici ce se supun L 80/1995.
    Pensii mai mari atat in comparatie cu corpuri profesionale similare si chiat cu cele superioare.
    Rog, un politist sa ne informeze cu structura unei decizii de stabilire/recalculare pensie pe legea 223/2015 modificata cu OuG 57/2015.
    Pt Dl Tigri 2:
    De cand vechimea in sisteme neintegrate si vechimea ca agricultor intra in vechimea cumulata ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1]. Nu doar spor de fidelitate. Despre care eu stiu ca se acorda si in M.Ap.N.

      Vezi documentul dun UPDATE cu majorarea salariala de 75% si care aduce procente barosane la pensie, nu gluma!

      2]. Eu zic ca as putea face rost de 2 decizii: ambele din M.A.I. Din cate retin vizual, asa doar ca forma, ceea ce apare in material, eu am vazut DEJA intr-o decizie emisa de M.A.I. sau oricum, ceva foarte asemanator!

      Ma angajez sa ... procur macar una! Adica sa o fotografiez din ... eroare, intrucat la M.A.I. - ultimul instructaj a fost ca NU cumva sa isi faca publice pensiile!

      Ștergere
    2. "Hartiile" astea cum le spuneti dvs.sunt cat se poate de reale.
      Cand vor aparea in masa deciziile de recalculare o sa reveniti cu picioarele pe pamant.
      Problema este alta: un militar pensionat pana in 2005 va avea o pensie reprezentant 1/2 din pensia celui pensionat dupa 2006, cand pentru a compensa interdictia majorarii salariilor au fost inventate sporurile care fac acum diferenta.

      Ștergere
  23. Acest agent de politie, ipotetic, are o pensie similara cu a unui comandant de regiment din perioada 1999-noiembrie 2006. Este totusi prea mult, chiar si pt propaganda.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iar EU inca o data afirm, ca astazi un comisar pensionat in acest an, mi-a confirmat ca are subaltern agent pensionat tot in acest an, cu pensia de 4 200. Asa ca ce imi e 4 500 sau 4 200? Cu comisarul care mi-a confirmat, sunt si ... ruda. Asa ca EU nu am dubii.

      Ștergere
  24. Sunt colonel in rezerva din 30 mai 2005 , MApN
    Confirm ca si mie , prin recalculare , mi-a crescut pensia cu 950 lei net lunar si am primit pe card diferenta de 7.600 lei , pt 8 luni
    Am ales ultimele 6 luni (dec2004 - mai 2005 )
    Colonel am fost doar in ultimele 2 luni
    In decizie media sporurilor (1.164 lei ) este de 20,28% fata de media soldelor lunare brute ( 5.649 lei ) . Interesant , dar inexplicabil , este ca in ultima luna de activitate am procentul cel mai scazut pt sporuri !!!! ( jumatate fata de celelalte 5 luni )
    Pe prima pagina a deciziei , la pct 7 capitolul " elemente de calcul a pensiei :
    baza de calcul utilizata : 5.649 lei
    vechimea cumulata 47 ani
    procent de calcul al pensiei : 85%
    spor pentru OMM 15%
    procent indexare 5%


    pe prima pagina a deciziei din 12 august scrie :
    cuantum pensie Legea 223 din 2015 5.798 lei ( 4810 lei net )
    aflat in plata 4.602 lei ( 3860 lei net )
    am trecut in rezerva in 2005
    vechimea cumulata : 47 ani
    la pct 2 din decizie : vechimea efectiv realizata : 36 ani ,10 luni si 11 zile
    la pct 3 : vechimea in serviciu realizata 26 ani , 8 luni si 11 zile
    la pct 7 vechimea cumulata : 47 ani
    mentionez ca din iulie 2005 lucrez si in viata civila ( deci inca 10 ani si 6 luni )

    Ordinul militar : 15%

    pe pag 2 :
    solda de functie : 5,4
    solda de grad : 1,75 si 1,8 pt ultimele 2 luni
    gradatii 42%
    salariu de merit : 20%
    solda de comanda de 38%
    indemnizatie de dispozitiv : 25%
    alte elemente i: intre 1.000 lei si 1.300 lei ( difera de la luna la luna )
    exista si un buletin de calcul care prevede plata a 7.600 lei ( 950 lei x 8 luni)

    Confirm ca in luna septembrie au intrat si pensia recalculata cat si diferentele de la 01 ian 2016
    Din discutia avuta cu cei de la Centrul militar ( urmare a calculelor facute pana in prezent ) a rezultat ca cei care au iesit la pensie dupa anul 2000-2001 li se vor mari pensile prin recalculare . La ceilalti au spus ca depinde de situatia fiecaruia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am rugamintea sa ne spuneti la ce data ati depus cererea de recalculare.

      Ștergere
    2. Sa inteleg ca v-au luat in considerare si anii lucrati dupa trecerea in rezerva?

      Ștergere
    3. da,pana la 31 dec 2015

      Ștergere
    4. 04 februarie 2016 am data inregistrarii la Casa de Pensii

      Ștergere
  25. la penitenciare toti directorii care au iesit in acest an la pensie au 8000 de lei - pensie. Vezi dl. CIACHIR- penitenciar Braila, si Dinca de la Poarta Alba, etc. Au avut toti sporul de 50%

    RăspundețiȘtergere
  26. @ R 26500

    Anonim15 septembrie 2016, 07:52
    @ R26500
    Îmi pare rau si nu-mi permit sa-i cer decizia . Mi-a fost subordonat la Mapn si stiu foarte bine ce spun. Dar tu ai ideile tale . Nu stiu ce sporuri au cei de la pompieri smurd dar asta-i adevarul gol golut. Vrei sa crezi bine , este problema ta. Daca vrei iti dau adresa lui de fb sa-l intrebi personal. 12 ani SGV mapn + 10 ani sof Mai +4 ani civil inainte de 96 = 26 ani plus spor grupe de munca ( nu stiu ce grupa are la smurd la mapn a avut CS.)

    RăspundețiȘtergere
  27. Legat de hartiile de mai sus, din categoria "mana moarta":
    Acolo apare sporul pt lucrari de exceptie:maxim 50%. Acest spor se acorda, se acorda in functie de nivelul structurii in care lucrezi si de functia pe care esti incadrat. Nu toti au 50 la suta. Toate cazurile pe care le cunosc din randurile militarilor, indiferent de minister, sunt cadre militare cu functii minim de colonel, din comanda UM. Asta nu inseamna ca toti cdti/sefii cu functie de col au acest spor. Ex. Cdt de R spor pt lucrari de exceptie 38%-39%.
    In cel putin 99,999...% din cazuri, un agent de politie, nu poate primi acest spor, in procent de 50%.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. maxim pentru 5% din personal (L138/1999).

      Ștergere
  28. Pt Dl Anonim ora 00.32
    1. Va multumesc.
    2. Pt a va lamuri cu privire la sporurile din ultima luna, puteti sa va consultati pct 5 Detalierea elementelor de la litera g din Anexa 1 la Decizia de recalculare. Acolo sigur aveti un spor de tipul: spor conditii deosebit de periculoase, periculoase, vatamatoare = spor radiatii, procent maxim aproximativ 10%, care in ultima luna este f.f. mic sau alt spor, din aceeasi categorie: sporurile care se dau pt conditiile de munca. De ce sporul este f.mic. ?
    Probabil ca ati fost in misiune si au fost alte conditii de munca sau la locul de munca de baza , a expirat valabilitatea buletinului cu masuratorile radiatiilor si a durat ceva timp pana cand laboratorul de specialitate MApN a facut noi masuratori si a emis un nou buletin cu intensitatea radiatiilor. Daca s-a intamplat a doua situatie, atunci si colegii dumneavoastra de munca, in luna respectiva, trebuie sa fie "afectati" la fel ca dumneavoastra.
    3. Nu la toti care s-au pensionat in perioada 2000-2006 le cresc pensiile, sunt o categorie aparte, la care le-au crescut f.mult pensia prin aplicarea l 119/2010+OuG 1/2011 in comparatie cu pensia stabilita pe l 164/2001. Toti acestia , vor obtine pensii recalculate, mai mici decat pensia in plata din ian 2016. In plata va ramane cuantumul cel mai avantajos, dar apare fenomenul de "inghetare" a pensiei.
    4. Nici dumneavoastra, n-aveti nici unde trecut pe decizia de recalculare: vechime in sisteme neintegrate si vechime ca agricultor si din cate am vazut eu, pe decizii de recalculare, nici alti militari, din celelalte componente ale SNAp n-au asa ceva.
    5. Ati avut o functie f. mare, felicitari pt efortul depus, ceva gen sef G/CA sau similar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suneam ca este inexplicabil de ce sunt sporuri diferite de la luna la luna :
      la pag 3 din Decizie apare pct 5 Detalierea elementelor de la litera g ( aceste sunt sporurile ):
      - titlu de clasificare 10% ( la fel in fiecare luna din cele 6 )
      - conditii deosebit de periculoase : luna 1 8,64% ; luna 2 5,78% ; luna 3 8,5% ; luna 4 7,39% ; luna 5 10% ; luna 6 9,05%
      - alte sume de natura salariala : luna 1 17,6%;luna 2: 12,61% luna 3 20%;luna 4 : 14,25% luna 5 :16,89% luna 6 : 0% ( !!!!!!!!!) CUM E POSIBIL ?????

      Ștergere
    2. Sporurile luate in calcul sunt de doua categorii.
      -sporuri lunare cu valoare procentuala fixa
      -sporuri lunare cu valoare variabila functie de timpul efectiv lucrat in astfel de conditii si atunci valoarea procentelor difera functie de sumele banesti realizate pentru acel spor,adica procentele realizate sint variabile sub procentajul maxim.
      Exemplu;
      dintr-un spor de lucru in conditii periculoase pe timp efectiv lucrat de 35% poti sa realizezi functie de suma incasata pe statul de plata un procent lunar de doar 15% ,etc. In alta luna poti realiza 25% in alta 35% ,toate functie de timpul efectiv lucrat.

      Ștergere
    3. @ tehnocrat
      în general celor carora le-au crescut pensiile pe L119 fata de L164 sunt beneficiari de sporuri in procente mari si de regula pe timp efectiv lucrat. Acestora daca sunt ofiteri le cresc pensiile daca la g cumuleaza minim 35- 40% sporuri cu exceptia mm si sof care vor rămîne cu cuantumul avantajos obtinut pe L119. Deci in decizii la unii mm si sof recalculati pot fi trecute cuantumurile avantajoase pe L119 care induc la unii ideea ca au obtinut pensii mari pe L223 modificata cu OG 57 art 40

      Ștergere
    4. Unele sporuri se calculeaza functie de timpul lucrat in unitate:radiatii, conditii periculoase.

      Ștergere
  29. Adevarul , trebuie mentionat aici, este ca nu politistii sunt vinovati ca AU ci sefimea Armatei este vinovata ca noi NU AVEM aceste drepturi.

    RăspundețiȘtergere
  30. Pt Dl Anonim ora 9.21
    1. Ca sa faceti o verificare 100% a deciziei dumneavoastre de pensie, aveti nevoie de fisa cu elementele salariale, care s-a realizat la um detinatoare a arhivei cu statele de plata din perioada aleasa pt BC si de statele de plata, statele de plata nu vi le da nimeni, fisa cu elementele salariale o puteti obtine, atat de la cmj cat si de la um detinatoare de arhiva. Dumneavoastra pe decizia de recalculare, aveti elementele salariale ale functiei echivalente, actualizate la data de 01/01/2016, care este cu totul altceva decat fisa cu elementele salariale realizate la um detinatoare de arhiva.
    In cererea de solicitare, puteti invoca M 101/2012 Ordin privind organizarea si desfasurarea in MApN a activitatilor de solutionare a petitiilor si de primire in audienta di MOf nr 670/25.11.2012 si motiva: necesitatea verificarii deciziei de recalculare.
    In locul dumneavoastra ma-as consulta cu contabilul sef de la um detinatoare de arhiva, cel existent in perioada aleasa pt BC sau cel actual, la un sprit de vara.
    2. Nu cred ca s-a gresit nimic, in decizia dumneavoastra, la "alte elemente salariale" s-au trecut sume de genul celor acordate pt distrugerea grenadelor ramase neexplodate, la tragerile de lupta, sau ceva similar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ tehnocrat
      Pentru stiinta d-voastra de om de birou probabil si participant la instructia de front fara tangenta cu sporurile pentru activitati cu conditii periculoase.
      In armata este reglemtata activitatea de asanare a terernului in urma grenadelor neexplodate care are un spor fix si nu variabil de 50% din SLB plus an la an grupa de munca.
      Sporurile variabile in domeniul conditiilor de pericol se acorda in limita a 170 ore lunar(reper de raportare) functie de timpul efectiv lucrat. Anonim se inscrie in aceste activitati unde sumele obtinute functie de timpul efectiv lucrat se transforma in procente. Se obtine procentul maxim daca timpul efectiv lucrat insumeaza in documentele financiar contabile 170 ore lucrate. Sporurile in acest domeniu variaza de la 16% pîna la 50% din SLB cum ar fi în cazul asanarii terenurilor de munitii neexplodate care includ si grenadele neexplodate pe timpul tragerilor de instructie. Munitiile supuse distrugerilor prin explozie si neexplodate pot proveni din casari,delaborari,etc. Casarile,delaborarile,etc se platesc pe timp efectiv lucrat raportat la max 170 ore lucrate lunar iar asanarea terenului in urma munitiilor neexplodate provenite din casari ,delaborari,grenade neexplodate se plateste/luna respectiva cu fix cu 50% din SLB si an la an la grupa de munca indiferent de timpul efectiv lucrat.
      Lucrul in cadrul unei incinte tehnice categorisita zona periculoasa se plateste cu 16% pe timp efectiv lucrat raportat la maxim 170 ore lunar.
      Sînt si alte activitati cu conditii de pericol in alte domenii care tot asa se platesc la timp efectiv lucrat.La mai sunt alte activitati cu conditii de pericol ,la fel si in mapn mai sunt si alte activitati cu conditii de pericol.
      Numai functionarii de birou incaseaza sporuri pe baza prezentei la raportul de dimineata, la restul timpul efectiv lucrat este contabilizat in documente tipizate cu caracter juridic transmise biroului financiar contabil pentru transformare in sume banesti pe statele de plata.
      Anonim se gaseste in una din aceste situatii pentru sporurile acordate petru conditii periculoase si nu are de ce ce sa fie ingrijorat de calcul gresit. pentru siguranta poate cre reverificare sumelor inscrise in buletinul de calcul si transformate apoi in procente.

      Ștergere
  31. Niste IDIOTI !
    Vine PNL..cu contributivitatea !
    Votati PNL....

    RăspundețiȘtergere
  32. PS..
    Olescu ..a stabilit cum ca militarii nu au platit contributie si nici statul pentru ei..!!
    OK..!...ajutorul social ii binevenit
    PS.1
    Nu va mai fi nici ,,porcul " de oprea sa bage fortat ...stagiu 20...oleeee..
    Eu votez PNL..garantat ..macar sa stiu ca o iau in mana MaKiss si Olescu ..
    O leee..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu iar esti pe langa tema, ca de obicei! Razboiul tau s-a incheiat in mod ... rusinos. Politrucii au comis o eroare care le este ... fatala in cazul in care mai indraznesc sa se atinga de militari.

      Eroarea este aceea ca la acest moment, spre deosebire de anul 2011, soldatii si gradatii profesionisti pe care TU i-ai desconsiderat tot timpul ca si acum, beneficiaza si ei de pensii militare. Nesimtite, privilegiate, de serviciu, in cuantum maxim de vreo ... 600-700 lei pe luna.

      Ațâțarea acestei categorii de militari si care reprezinta cca. 1/2 din actuala armata, de catre politic, va da nastere in proportie de 100% daca nu la o revolta armata de proportii, cel putin la destabilizarea completa a armatei.

      Aceasta este deosebirea radicala fata de anul 2011, cand singurii care ne-am opus politicului, am fost o mana de maxim ... 3 000 de ofiteri. Iar restul de 157 000 de mari .. cadre militare, ati dormit in izmene!

      Acum suntem minim 50 000 cu tot cu SGP. Ca sa NU mai disutam de faptul ca in ultimii ani, foarte multi ofiteri si subofiteri activi si-au schimbat atat de tare mentalitatea, incat sunt cu miile pe FB, blamand zona politica ... la vedere! Si suficient de capabili spre deosebire de 2011, sa dea un pic ceafa la propriu celor care mai fac misto de armata.

      Pe de alta parte, nici zona "R-26500" NU dormim! Cum se face sau nu, dar spiritul celor cu gaturile taiate de Oprea al tau in 2011, se extinde din ce in ce mai mult in zona armata.

      Ca atare, declaram fascist orice partid politic si orice politician care mai indrazneste sa ii faca egali la pensii pe militari, fara sa ii faca egali la toate ... drepturile. Cum ar fi plata la tarif orar ca pe restul societatii, ridicarea interdictiilor de drepturi fundamentale, obligativitatea serviciului militar dupa pensionare pt. toti pensionarii, nu doar pt. cei din armata etc.

      Si mai este o faza. Situatia externa a Romaniei este prea incordata, incat sa isi mai permita cineva sa indrazneasca sa zgandare si armata din interior. Tu vorbesti de niste sectanti politici care zgandare armata, iar rusii sunt la granita cu tancurile, iar americanii prin gestul ambasadorului lor la Bucuresti, au dat verde nu declararii autonomiei Tinutului Secuiesc, ci a intregului Ardeal de Nord.

      In situatia in pe fondul situatiei general extrem de incordate, zona politica zgandare totusi armata, atunci finalul nu poate fi decat ori o revolta de proportii, pe fond de razboi civil.

      Ștergere
    2. Se vede ca nu l-ai vazut pe doctorul!!?? Contabil Nicolaescu ...glasuind la TELEVIZOR...!!!~
      PDL..tot cu aceasta ,,oferta " electorala a castigat ...

      Ștergere
  33. Pt Dl Cezar
    1. Cand pe blogg se discuta lucruri concrete, de interes pt pensionarii militari, incercati sa produceti o diersiune, in asa fel ca pensionarii militari sa nu mai inteleaga nimic.
    2. Nu ma intereseaza si cred ca pe multi nu ne intereseaza cu cine votati, votul este liber.
    3. Cred ca in activitate n-ati avut un comandant sa va puna la punct sau colegi care sa va traga de maneca, cand o luati pe aratura. Nici un grup de prieteni, dupa pensionare, care sa va redea "echilibrul uman".
    4. Daca oprea este idolul dumneavoastra, atunci, cine se aseamana se aduna. Si dumneavoastra, mai devreme sau mai tarziu, veti avea destinul lui oprea.
    5. Si care-i treaba daca se introduce contributiva ?
    N-avem cu ce trai noi si familiile noastre ?
    Un rost in viata si un nivel de trai la batranete se asigura pe timpul statutului "in activitate" nu ca "pensionar".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa-i...asta ziceam si eu ..,,Un rost in viata si un nivel de trai la batranete se asigura pe timpul statutului "in activitate" nu ca "pensionar"
      Cu mentiunea ca eu nu ,,am stat " in activitate ...

      Ștergere
  34. @ Pt. diversionistii care aplicati tactica aceea de sabotare a coeziunii si informarii reciproce intre militari. Stil userul Cezar. Chiar daca bruiati acest blog, pe FB sunt grupuri intregi de militari nu doar in rezerva si activi, cu mii si zeci de mii de membri care activeaza de asemenea pt. drepturile armatei. Prin urmare, diversionistii nu realizati mai nimic daca bruiati acest blog, perturbati un ac din carul cu fan.

    Cu multumiri acelor persoane despre care am constatat ce preiau diverse materiale din aceasta zona si le propaga in grupurile de militari de FB.

    RăspundețiȘtergere
  35. @Anonim15 septembrie 2016, 00:32
    eu va cred fara rezerve!! camaradul cinstit/corect se vede de la distanta.
    parerea mea!!

    RăspundețiȘtergere
  36. Daca mai continuati cu propaganda asta si afisarea de cuantumuri de pensii in mediul public garantat in cel putin doi ani o sa avem pensii contributive.
    Spre binele tuturor ar fi foarte indicat sa va abtineti ,altfel aceste informatii preluate in mediul online va vor aduce mari prejudicii.

    PS
    Sporurile afisate in acele liste sunt aproape identice cu cele de la Mapn doar ca map=istii nu au intocmit un astfel de document pentru a-și informa pensionarii. Sporul pentru orele suplimentare s-a introdus tirziu si s-a platit sporadic. Și la mapn sunt categorii care luna de luna au doar un spor de 38-50% plus inca cîteva pe lînga (domeniil celor care lucreaza in domeniul munitiilor,plaje distrugeri,etc) si pensii mult mai mari ca ale politistilor. Plus alte multe domenii.
    Asa ca ar fi bine sa va abtine de la propaganda asta paguboasa si fara rost fiindca ne facem un mare deserviciu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte corect ce spuneti. Toti vor obtine pensii pe care nu le-au vazut nici in vis mai ales la ofiteri. MM si sof vo beneficia de bunicelele cuantumuri avantajoase. Loviti sunt dor SGV din armata.
      Daca nici acum nu veti fi multumiti inseamna ca multi sunteti niste nehaliti/nesatui.
      G.Olescu isi face numarul in stilul lui caracteristic aducînd mari prejudicii beneficiarilor acestei legi. Multi inca nu stiu de incuiati ce sunt cum se calculeaza si cit vor obtine dar se dedau la comentarii absurde si defaimatore in privinta legii.
      Dar stiti cum este pe la noi,românul pune chepenegul tot după ce a trecut ploaia. Aviz amatorilor ca poate citeste si Andreea Paul si prin expozeurile pe care le va face pe la televiziuni din rezumatele de pe aici si de pe unde se mai raspîndesc va aduna suficienti votanti pentru PNL.

      Ștergere
    2. QED...singrul care a INTELES...CONGRATULATION....!!

      Ștergere
    3. Nu exista niciun spor la M.Ap.N. de 75% pt. activitatea in zilele libere sau dupa program, ce ai? Si nici de incordare ... psihica, nici macar pt. regimul de razboi cum ar fi misiunile in teatrele de operatiuni. Am verificat la ultimele 2 unitati la care am lucrat. Nu exista asa ceva. Oamenii tot peste program lucreaza ori de cate ori este nevoie si tot gratis. Lucreaza ca si noi sambata si duminica tot gratis. Merg ca si noi in aplicatii de 2-4 saptamani sau mai mult, 24 de ore din 24 si tot aceleasi solde le au! Asa ca de unde scoti TU ore suplimentare platite la armata?

      De altfel, in ceea ce priveste acel spor de 75%, nici nu se poate acorda legal militarilor, pana NU se abroga/modifica acea prevedere tembela din L. 284/2010 a salarizarii care prevede ca militarii au remuneratii calculate la ZILE CALENDARISTICE! Daca este CALENDARISTICA remuneratia, NU exista notiunea de ore suplimentare. Notiunea de CALENDARISTIC include 24 de ore de munca si 7 zile din 7.

      Nu in ultima instamta, legat de functionarii civili! Cum sa aiba frate, un civil, drept de pensie militara, iar un SGP de al nostru sa aiba pensie militara speciala si nesimtita de ... 600 lei? Ceva mai mult ecat ajutorul social? Cand normal este ca in conjunctura creata, civilii sa NU aiba nicio pensie militara, iar bugetul destinat lor sa fie directionat spre SGP si care sunt militarii adevarati? Cum sa avem functionar civil cu 4 500 pensie miliara sau cu 8 000, iar un militar autentic SGP cu 600 lei?

      Ștergere
    4. @ Anonim 15 septembrie 2016, 12:04. Prestatia TA seamana a intoxicare la ordinul DIPI. De ce trebuie sa ascundem ca militarii autentici au pensii militare de rahat fata de functionarii publici civili care nici macar nu ar trebui sa aiba pensii militare de nicio culoare? Ca vrei tu?

      Ștergere
  37. Gelu,
    Introdu pls filtru la postare!
    Unii fac propaganda de partid!
    Astfel pot sa iti elucidez semne de intrebare la care nu ai raspunsuri si ma refer la pensionarile din 2016!

    RăspundețiȘtergere
  38. @ Anonim15 septembrie 2016, 11:43
    ai dreptate!! dar cine a vrut sa afle a aflat deja.E cam tardiv nu crezi? si mai sunt "jde mii" de surse de unde pot afla......crezi ca presa si interesatii se informeaza doar de pe blogurile cu pensionarii militari?......stai linistit ca au ei surse chiar in guvern si ministere.....platite gras desigur!!in afara faptului ca exista L544 ref la libera informare a presei
    PS daca prin absurd presupunem ca nu ar exista blogul lui olescu,crezi ca raman rautaciosii "pe intuneric " si nu au de unde culege informatii?? esti naiv!!
    si tot PS: mai sunt cateva 4-5 bloguri care discuta aceeasi tema.Inca n-ai aflat?
    asta seamana cu bancul ala:daca ma ascund dupa deget si nu vad nimic inseamna ca nici altii nu ma vad pe mine.....eu in esenta iti dau dreptate: dar "apelul" tau e bolsevic si inutil in ziua de azi.Mai bine este sa recunoastem realitatea si putem demonstra ca sunt drepturile noastre si le meritam,CU VARF SI INDESAT....ascunsul dupa "corcodus" nu a facut si nu va face bine NICIODATA
    capisci??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toate grupurile de militari de pe FB prezinta aceleasi lucruri! Iar culmea este ca blogurile sunt deja perimate ca propagare a informatie, in raport cu viteza si ammploarea informatiilor raspandite pe FB.

      Documentele din material sunt deja pe FB de cca. ... 2 luni. Plus altele, cum ar fisa unui aviator ... dar pe care l-am prins ca nu a fost pilot. Intrucat in fisa are pe linie CS si nu AC cum au pilotii! Pensia lui = 8 200, 24 ani vechime efectiva si vreo 37 cumulata. Mare aviator care nu a zburat un minut macar!

      Ștergere
  39. spor de 75% la MApN???? bagami-as!! vreau si eu!! asta e SF.

    RăspundețiȘtergere
  40. @anonim 12.04
    Lui Olescu nu o sa-i scoata nimeni gargaunii din cap. Cînd va pricepe ce face probabil va fi prea tirziu si se va vaita iar ca republica i-a taiat pensia.
    Il pot intreba doar daca el o va duce mai bine daca functionarul civil cu statul special va avea pensie civila de 800-1200 lei.
    Sau cumva crede ca map-istii de frunte se vor trezi din adormire ,arogantă si grandomanie si vor recupera diferentele salariale ,daca ele intradevar exista. La grupe de munca s-au trezit ,evident destul de tîrziu adica le-au dat doar cînd omul era in pensie si cu un picior in groapa pe cînd mai le-au avut in activitate.
    Olescule abtine-te ca aduci mari prejudicii cu ceeace ce faci mai ales cu incitarile tale fara niciun temei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ma aburesti! Este evident ca ai ceva de ascuns, mai mult ca sigur ca esti functionar civil si NU iti convine adevarul!

      In alta ordine de idei, sa zicem ca ma convingi sa stopez eu divulgarea adevarului! Dar pe FB, militarii prezinta acelasi lucruri! Tupeu pe ei frate, in loc sa taca si sa inghita! Pe miile de pe FB cum ii mai stopezi? Auzim? Ia verifica aici https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1107682395942046&set=gm.1020072731416258&type=3&theater

      Ștergere
    2. Nu ma intereseaza si nu sunt functionar civil. Multi care publica habar nu au de modul de aplicare a legii si ca vor primi pensii majorate chiar in conditiile OG 57.
      Mai alaltaieri publica un ratacit pe feisbuc o stire (textul art 40 din OG 57) de data recenta zicea el(septembrie 2016) precum ca militarilor le-au fost taiate pensiile. Cînd i s-a atras atentia ca ceeace publica pe pagina este art 40 din OG 57 /2015 si-a cerut scuze dar nu a sters postarea fiindca erau comentarii pro pina cineva i-a atras atentia ca ceeace publica se aplica de la 01.01.2016.
      Asa ca Olescule scuteste-ne cu stiinta in ale ce produce L223 a celor care posteaza impotriva legii peste tot nestiind nici macar modul de calcul a cuantumului. Daca vrei te trimit la adresa cu ceeace ti-am pomenit in comentariu. Am ramas pur si simplu perplex cît pot si unii in afara de evolutia evenimentelor.

      Ștergere
    3. @ Anonim 15 septembrie 2016, 12:47. Nu ma duci deloc cu presul. Tu spui ceva in genul ca ... o sa fie asa. Iar iti spun ce este ... acum.

      Deocamdata avem urmatoarele date:

      - un document cu un functionar public civil, simplu agent pe scara echivalenta a subofiterilor, cu pensie militara de 4 600;
      - mai avem printre comentatori, colonel in rezerva a se vedea ...15 septembrie 2016, 00:32. Din date rezultand ca ar fi fost si comandantul unei structuri, nu ziarist. Cu pensie recalculata inferioara si inca bine subofiterului politist din MAI care nici nu a fost militar in activitatea sa;
      - si mai avem cca. 45 000 de SGP care vor avea niste pensii militare nesimtite de ... 600 lei.

      Cu acesta date lucram la modul concret! Mai lucram cu ceva concret?

      Da! Spre deosebire de militarii autentici care tuna si fulgera contra diminuarii procentelor stabilite de L. 223/2015 prin OUG 57/2015, functionarii publici civili ... adora ordonanta! Dovedit prin faptul ca desi au zeci de sindicate, nimeni NU misca nimic!

      In alta ordine de idei! Stii ca ascunzi ceva! La sporuri conjuncturale esti campion! Chiar daca nu ai fost functionar civil!

      Ștergere
    4. Gresesti Olescule Politistii de frontiera au fost militari pana s-au desfintat granicerii in 2001 .Si granicerii au mancat armata pe paine ca si vanatorii de munte.

      Ștergere
    5. @ Anonim 15 septembrie 2016, 16:58. EU nu gresesc absolut nimic. Legea este totalmente eronata. O lege a pensiilor militare trebuie sa acorde pensii militare strict pt. vechimea in serviciul militar. Dar MILITAR, pricepi. Si cu asta s-ar fi incheiat toata povestea si la noi. Nu mai conta practic nimic, ci se simplifica totul! In cazul fostilor graniceri, treaba era clara: pensie militara pentru vechimea pana in 2001 ca MILITARI. Dupa 2001, fiind functionari civili, acea vechime este civila. Sa faca ce vor cu ea, dar vechimea ce dupa 2001 NU mai este in armata, NU mai este in serviciul militar!

      Ca am te iau si pe alta parte! Dar aia angajati de dupa 2001, direct ca functionari civili NU mai nici macar o zi in serviciul militar! Cu astia ce facem? Pensii militari in conditiile in care nu au fost militari nici macar o zi? Despre asta este vorba!

      Vrei exemplu? Politist angajat in 2001 in sistem,iar inainte a lucrat 10 ani ca civil - ce vrei tu. A bagat 15 ani apoi ca politist, pana anul asta! Deci asta, are 25 ani vechime, toti ca civil! Si PAC ... pensie militara? Pentru ce, daca NU a fost nici macat o ora in armata?

      Ștergere
    6. O să lupte Coarnă sau alții din sindicatele lor de funcționari publici și o să obțină o lege a pensiilor specială pentru ei cu 80% sau 100%. Și noi o să cântăm mai departe la porți închise și facem ură de rasă. V-am spus, cred că cele prezentate sunt reale, de aceea trebuie să solicităm și noi decidenților salarizare și sporuri asemănătoare, nu să moară capra vecinului.

      Ștergere
    7. @anonim 12.20
      Ai o logica de militian.
      Intrebarea asta:
      "Il pot intreba doar daca el o va duce mai bine daca functionarul civil cu statul special va avea pensie civila de 800-1200 lei."
      e de-a dreptul stupida.
      Probabil nu o va duce mai bine insa asta nu e o scuza ca militienii sa-si traga pensii dupa bunul plac. Si sa-ti explic de ce.
      Dupa cum spui "functionarul civil cu statul special" nu este militar e civil cu statut special. Daca nu ati fi fost bagati la gramada cu militarii probabil ati fi fost bagati intr-o lege speciala, ori tocmai aici e hiba, legile speciale pot oricand sa dispara, mai greu e cu astea militare insa nu imposibil. Asta e doar un aspect. Al doilea aspect foarte important e acela ca plutonierul de militie Coarna a facut tot ce i-a stat in putinta sa-i saboteze pe militari. Stiind ca militarii nu au aceleasi sporuri salariale ca militienii, a luptat din greu ca tocmai acele lucruri care ar fi adus oarece spor la pensie sa fie eliminate si aici amintesc interzicerea fructificarii intregii vechimi, eliminarea OMM si a pensiei suplimentare. Ce anume l-a manat in lupta? Acum te intreb eu, o duce un militian ca tine sau Coarna mai bine daca mie mi s-au luat pe nedrept cele amintite mai sus?
      Asa s-a ajuns ca un sticlete sa aiba o pensie cel putin dubla fata de un militar si culmea, tocmai pe o lege a pensiilor militare.

      Ștergere
    8. @anonim 12.20
      Ca o continuare, din pacate ai dreptate cu aroganta si grandomania apv-ista si as completa aici si cu o prostie iesita din comun. Dar cam atat. Ce diferente salariale sa recupereze? Nu cumva exista o lege unica a salarizarii? Sa inteleg ca militienii cu buna stiinta au ocolit-o? Inteleg ca la voi militienii exista o buna practica "sa mananca gura lu toti" din pacate la apv-isti asa ceva nu s-a pomenit aici e "cine poate oase roade". Dupa cum vezi si aici aici sunt diferente majore deci cele doua categorii sunt total incompatibile. De ce nu va luptati voi sa fiti scosi din LPM si atunci nu o sa va mai deranjeze nimeni

      Ștergere
  41. Englezii, rusii si americanii recunosc ''intamplator '' asa zisul tinut secuiesc tinut din care romanii au fost izgoniti cu brutalitate de catre unguri.Cine ghiceste ce urmeaza? Nu uitati ca sri a fost infintat de un ungur Virgil Azastalos ( Magureanu). Vor incepe probabil si provocari unguresti coordonate de Soros stapanul guvernului .Nu uitati ca si Ciolos si Codruta sefa DNA si MRU seful SIE (care are si perciuni) sunt tot unguri.Pute tare.Toti romanii baga capul in pamant si lasa curul rosu in afara.Sa vezi ce o ne reguleze bozgorii.

    RăspundețiȘtergere
  42. Nu vreau sa va plictisesc;doar va spun. Dupa ani si ani de zile petrecuti in poligonul C Midia prin toate unitatile de RAA din tara (si bonus) poligonul Ashuluk alte luni si luni de zile ce pensie trebuia sa am eu acum.......ca imi "da cu virgula"
    ......si solda era aceeasi luna de luna(basca o diurna amarata) pt URSS
    asta-i adevarul!!....ce sambete ce duminici ce sarbatori? era o vorba: tura de serviciu e sfanta.....doar atat+ bonus controale trageri cu arm. inf in poligon sedinte cu BOB partid+ lucrari de intretinere tehnica saptamanale+ lunare+ bianuale+ anuale........ca in 30 de ani de armata am stat 20 in unitate(chiar mai mult) si uite asa muierea a imbatranit copii au crescut si au ajuns pe "picioarele lor" si eu habar nu am cum a trecut viata pe langa mine
    mai vb si voi cu unul din SLP si o sa va spuna daca eu mint!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si n-ai avut nici spor pt. incordare ... psihica, este? Lucrari de ... exceptie, pauza, nu? Si cand ne gandim ca cei care au construit Transfagarasanul, adevarata lucrare de exceptie NU au spor pt. lucrare de exceptie! Dar are in schimb sectoristul nostru din material, pensionat acum 2 luni!

      Ștergere
    2. completare:
      daca mai adaug si LMDC ajung la concluzia ca imi era mai usor ca interlop si la puscarie......era mult mai confortabil pt mine si scapam mai repede si cu bani "cacalau".......iar asa mi-am "futat" viata! Asta e!! ca eu n-am fost sectorist care lua banii de la boschetarii care sterg parbrize la semafor sau cota-parte de la curvele de la cap de pod.....hai ziceti ca asa ceva NU EXISTA,care ai tupeu sa zici?....sau pe care ii vedeam in bar zilnic in camera din spate facand "gal-gal" pe moca in timpul serviciului......astept sa-mi spuna cineva ca nu-i adevarat.(si astia sunt doar gainarii...barosanii lucreaza altfel) va pot povesti

      Ștergere
    3. R-2650015 septembrie 2016, 12:35
      Nu bre! sunt "paduche" n-am nimic.Am raspuns la intrebare

      Ștergere
    4. Doru ce spui tu e relaxare.Sti cum era viata unui granicer la pichet in zonele izolate ( ulterior politia de frontiera) ? Sti ce inseamna sa patrulezi pe campuri cu balarii minim 32 km la minus 20 de grade cu vantul care iti ardea fata? Si nu ai unde sa te adopostesti .Am avut colegi care au murit atunci dupa o pneomonii facuta pe campuri.

      Ștergere
  43. @r-26500
    ce dracu sa raspund? ca n-am ce!!

    RăspundețiȘtergere
  44. SIMULARE...
    https://drive.google.com/file/d/0BxtxS26FLK4vVmFCVEdGNGJPWVU/view?usp=sharing

    RăspundețiȘtergere
  45. Cand va spuneam ca aceasta lege nu va tine mult, spuneati ca sunt rau intentionat ca nu tin cu militarii. Tocmai, aceasta lege nu a fost facuta pentru militari, ci pt altii. Pensiile militare sunt speciale datorita conditiilor de lucru - program nenormat, in zile de sarbatoare, interventii in situatii de calamitate etc. Civilii, respectiv functionarii publici, aunt platiti pe ore, iar orele suplimentare se platesc si dublu....Asta este diferenta intre o pensie speciala si una contributiva. Introducerea acestor sporuri in calculul pensiilor a bulversat tot sistemul, l-a dat "peste cap". Multe sporuri s-au dat in ultimii 10-12 ani.Legea 164 lua in calcul elementele stabile si sporuruile cu carcater permanent. Prin introducerea sporurilor cu caracter temporar, gen salariu de exceptie de pana la 50 % - care se aplica la cuantumul tuturor elementelor de calcul a salariilor, s-a crea o clasa privilegiata, pt ca sa nu spuneti ca nu exista subiectivism in acordarea acestuia (exact ca la pilotii care inainte de pensionare aveau x ore de zbor si Y salturi cu parasuta). Apoi, in 2007 a fost introdus sporul pentru informatii clasificate, care nu se aplica celor pensionati anterior..pt ca pana in 2007 cei care au lucrat nu au avut tangenta cu informatii clasificate !!!! asa prevede legea , se aplica sporurile existente la momentul pensionarii !!! Solutia ar fi ca noua lege a slarizarii sa introduca toate aceste sporuri in salariile de functie, numai asa se poate restabili un ecchilibru in cuantumul pensiilor o diferenta intre un subofiter, un lucrator, un sef de birou...un sef de unitate, intre un colonel si un general. Altfel, d-na blonda de la PNL, Andreea Paul Vass, ne-a reamintit recent ca este adepta pensiilor contributive pentru toti romanii - mai putin magistratii, evident, ca doar nu o sa isi taie ei craca de sub picioare, nu !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Orele suplimentare se platesc in MAI de doar 3 ani.Cei pensionati inainte de 2013 nu au asa ceva in pensie desi bagau la greu ore de munca neplatite . E discriminare clara chiar si in interiorul MAI.Iar SM aveau doar pilosii vulgul niciodata.Cine poate oase roade.Chiar eu am lucrat 5 ani( 2001 -2006) ca politist in ture 24/48 ,plus minim inca 4 ''sedinte'' lunar si o tragere in poligon toate din timpul liber .Desi faceam peste 260 de ore lunar ,pe fluturas apareau mereu doar 168 .Restul erau munca patriotica.Munca in politie era atunci un iad.Am inteles ca totusi acum e ceva mai lejer.

      Ștergere
  46. Am tot tacut ,dar vad ca "umbra mortii" de tip PDL/PNL va urmareste de vreo 12 ani incoace . "Tiliviziunile" cu "minunile" , toata ziua buna -ziua Baselu si iar baselu de mi s-a acrit, parca ar fi o raie capreasca luata de la porcarul cezar. asa si cu APVass, da cine-i aceasta " spaima zmeilor" sau cine de tot o scoateti in fata pe post de "bau-bau", sau,cumva ,vointa ei este lege in camera deputatilor. DAAAA, PNLPDLUPA mea sunt impotriva imbunatatirea vietii poporului si au o ura desavarsita impotriva militarilor, acuma , la alegeri avem ocazia sa scapam de ei pentru totdeauna, numai ca deocamdata nu ei au majoritatea in Camera si in Parlament, adunati-va alaturi de prieteni, de cei ce vor sa ne sprijine si expulzati-i ca pe o masea stricata pe dusmani si tradatori!
    Nu va mai vaitati cqa babele caci inca nu suntem mosnegi!!!

    RăspundețiȘtergere
  47. pt. Anonim din 15.09

    Anii lucrati ulterior pensionarii s-au adaugat la vechimea cumulata?
    Ce s-a intamplat cu suma corespunzatoare stagiilor ulterior realizate?

    RăspundețiȘtergere
  48. Pt Dl Iulian Mares
    Treaba cu imputernicirile, are si alta cauza: prin incadrarea pe functie se pierd niste drepturi banesti si nimanui nu-i convine lucrul acesta. Politica de personal trebuie facuta si-n interesul institutiilor din SNAp, dar si in interesul militarilor. In caz contrar multe functii, chiar la esaloane mari, nu se pot incadra, iar sistemul are de suferit.

    RăspundețiȘtergere
  49. Sa traiti!!As vrea sa ma pensionez fiindca nu prea ma mai tin incheieturile.Am 25 ani de armata si 48 varsta.Gradul este de soldat,functia de fruntas.Aveti cumva idee cam ce cuantum va avea pensia speciala care mi se va stabili??Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 85% di media veniturilor brute realizate în 6 luni consecutiv din ultimii 5 ani.

      Ștergere
    2. Nu ai cum sa te pensionezi .Pensia (peste 7 ani) va fi in jur 600 lei.Mai bine ceri ajutor social de la primarie ca primesti si alimente gratis de la UE decat ''pensie '' de la armata.

      Ștergere
  50. @ Soldat simplu: Sanki balamaua! Cu functia, m-ai terminat! Cu varsta, inca mai poti sa fi paznic la Avicola!

    RăspundețiȘtergere
  51. @soldat simplu
    daca nu este o intoxicare(si daca este tot nu-mi pasa)eu cred ca "ai pus-o" !!nashpa....dar asa ca exemplu teoretic te cam pricepi "anonimule" soldat simplu

    gata "ai bagat batul prin gard"...:):) cu o intrebare "nevinovata"
    acu' sa vezi discutii si paradiscutii!!

    RăspundețiȘtergere
  52. desi elementele salariale sunt reale , fiecare in parte , este un exemplu teoretic , de tipul "maxim posibil" , vehiculat si in anii 2010 - 2011.
    pentru a avea 10% - salariul de comanda , trebuia sa fie sef de post sau sef de formatiune ( ordine publica ) , ca subofiter (agent) ;
    pentru a vea 50% - salariul pentru lucrari de exceptie , trebuia sa aiba pile mari , ca subofiter , si sa fie sef de post ;
    din cate cunosc eu legile si instructiunile : sporul de 10 % pentru conditii grele este un spor permanent , nu se raporteaza la orele lucrate sau zilele lucratoare - au castigat acest drept judecatorii si procurorii , poate politistii si militarii dorm pe ei ;
    sporurile cu un caracter temporar , sau raportate la ore lucrate ( orele de noapte ) nu se iau in calcul la stabilirea bazei de calcul .
    orele suplimentare , neplatite cu anii in MAI , nu se iau in calcul la stabilirea pensiei ( abia se platesc de anul acesta , cred ).
    sporurile la MAI , fara acel 50% care urca enorm si nemeritat baza de calcul , sunt undeva la 60- 75% , cam pentru toti agentii si ofiterii .
    se dau exemple nereprezentative : contabili , medici , criminalisti , cei care au lucrat in locuri caldute - cu multe sporurui , care induc opiniei pubice o falsa ide privind pensiile militare . din nefericire , asa cum ti-am mai spus , ajungi sa faci mai mult rau decat bine , cred fara intentie .
    logic ar fi ca baza de calcul sa plece de la 80% , fara sporurile ciudate , vechimea in civilie - anteriora sosirii in armata sau poltie - sa fie calculata conform legii civile a pensiilor .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lasa calculele astea complicate, amice! Citeste ce a postat Tigri 2 mai jos si ia-o de la capat cu Abacul! Cred ca nici serverele de la NASA nu mai pot descalci L 223 dupa OUG 57!

      Ștergere
    2. de raspunsurile acestea mi-e scarba , ca roman . mistocareala . la asta suntem buni . nu sunt calcule complicate , sunt prevederi legale , adica pensia mea ... sau a ta .
      de atitudinea aceasta profita cei care ne conduc , intotdeauna lasam deoparte calculele complicate . altii , de la MAI , le fac . sporuri de 125% , 75% , etc .
      un ofiter MApN , inainte de 1990 sau chiar dupa , pina in 1999 , cate sporuri are in procente , la lit G ? asta daca intelegi ce inseamna pentru pensia unui militar sau politist .
      toti vor baza de plecare de la 80% - singurii , militarii , considera ca este OK 65% ! iar comunicatele MApN sustin ca toata lumea este multumita , chiar ca va meritati soarta .

      Ștergere
    3. Mare dreptate ai.Militarii isi merita soarta!

      Ștergere
  53. Ceva ce nu se cunoaște, se dorește a se creea un curent și a se îndepărta din lege introducerea la calcul a sporurilor cu caracter temporar, respectiv a salariului de exceptie de pana la 50 % - care se aplica la cuantumul tuturor elementelor de calcul a salariilor. Pentru că acesta este deținut de un număr redus de ,,orientați,, cum este și cazul sectoristului lui Olescu, așa că nu avem de ce să ne opunem.

    RăspundețiȘtergere
  54. COMUNICAT M.Ap.N.
    În ceea ce priveşte alegaţiile apărute în mass-media, legate de posibile evoluţii ale cadrului legislativ aplicabil pensiilor militare de stat, Ministerul Apărării Naţionale face următoarele precizări:

    Conducerea M.Ap.N. susţine foarte clar faptul că la nivelul Executivului și al ministerului nu se pune problema niciunui fel de revizuiri a cadrului legislativ aplicabil pensiilor militare de stat, în vigoare de la 1 ianuarie 2016, că nu a existat și nu există vreo asemenea intenție, discuție, inițiativă, ori proiect. Ministerul Apărării Naţionale va face tot ce ţine de instituţie pentru a asigura menţinerea condiţiilor create prin actuala legislaţie a pensiilor militare.

    În luna martie a acestui an, printr-o scrisoare comună, semnată de ministrul apărării naţionale, ministrul afacerilor interne şi directorul Serviciului Român de Informaţii, elaborată în deplin respect al competenţelor şi rolului legislativului, conducerea Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională din Camera Deputaţilor a fost informată cu privire la stadiul implementării Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2015, pe care Executivul a iniţiat-o şi a adoptat-o.

    Scrisoarea conţinea o serie de analize şi argumente în susţinerea poziţiei constante a Guvernului, aşa cum e firesc, şi prezintă o primă evaluare, la trei luni de la intrarea în vigoare. În perioada menţionată, reacţiile din partea beneficiarilor au fost pozitive şi semnalele au fost pentru menţinerea unui sistem de pensii militare de stat care asigură echilibrul, coerenţa, dar şi tratamentul unitar, just, între toţi militarii.

    RăspundețiȘtergere
  55. DIVERSIUNE, bravo MApN , ne-am invins , sunteti tari, dusmanii subordonatilor vostri , spurcatilor!

    RăspundețiȘtergere
  56. Este o DIVERSIUNE MARSAVA, din partea MApN, exact ca si aia cu "umblatul prin unitati" din primavara , ca sa convinga militarii de "bunaciunea " de OUG care ne ia drepturile fatis.Oricum se poarta bataia cop[ilului de catre parinte, zilele astea , asa ca si MApN isi saraceste proprii copii/ subordonati! Numai ca nu mor caii cand vor "porcii".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta din cauza ca se admit minciunile care se aduc la cunostinta si nu sunt pedepsiti cei care umbla cu cioara vopsita, sau cel putin daca au fost mintiti sa faca o revolta pt a schimba legea intrucat nu le-a fost adus la cunostinta despre cum se pune in aplicare acea lege si cum se calculeaza. Trebuie facuta procedura de calcul publica sa o stie tot omu` pt fiecare data cand se schimba legea salarizarii, nu dupa cum o pricepe si o stie s-o calculeze fiecare, dar aceste grile de calcul nu sunt la indemana oricui, asta inseamna inselatorie.

      Ștergere
  57. "Cu acel prilej, un deputat, membru al Comisiei de Munca din Camera, ne-a aratat circulara prin care ministrii Apararii, Internelor si directorul S.R.I. au solicitat presedintelui Comisiei de Aparare al Camerei sa nu admita vreo modificare la OUG 57/2015."
    Eram de fata cand d-l Coarna ne-a prezentat aceasta circulara ,in fata comisiei de munca din CD pe 17 aprilie...

    RăspundețiȘtergere
  58. @ All. In ceea ce priveste diversiunea M.Ap.N. & MAI & SRI. Cei care coboara mereu nivelul mereu discutiilor, poate acum intelegeti ca ne luptam doar noi singuri cu un intreg sistem ticalosit. Sistemul fiind condus in totalitate de forte antinationale. Asa numitele comunicate sunt doar un simplu copy-paste al unui ordin unic care vizeaza destabilizarea armatei. Si care este parte integranta a planului de ansamblu de destabilizare a Romaniei.

    Problema de fond este ca NU putem scapa de un sistem ticalosit pe de-a intregul. Decat prin inlocuirea sa din temelii!

    Cu riscul de a irita pe unii! Ca vreti sa recunoasteti sau nu, REPUBLICA este terminata! Daca aveti metode sa o resuscitati, faceti-o! Daca nu - si NU aveti, va sugerez sa treceti in tabara cealalta. Altfel NU o veti scoate la cap cu reprezentantii republicii esuate! Dimpotriva, NE va fi si mai rau!

    RăspundețiȘtergere
  59. Hai, lasati calculele ca ce a postat Tigri 2 aici va rupe gura la toti! Oare sa moara caii cand vor porcii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da! In republicile esuate, asa se intampla mereu!

      Ștergere
  60. La trei luni de zile, de la aplicarea Legii 223/2015, in MApN, s-au incheiat "vizitele de lucru" in principalele garnizoane ale tarii, a comisiilor mixte: SMG, Dir Financiara si CPS. Cam peste tot au fost nemultumiri. A aparut si M25/2016 ordin comun cu norme de aplicare pt legea 223/2015 act administrativ cu unele elemente de ilegalitate, care a creat nemultumiri si care poate fi atacat in contencios administrativ, cu sanse mari de reusita, la fel cum s-a intamplat cu normele de aplicare a l 119/2010.
    Exemple:
    A.lg 223/2015 prevede alegerea pt bc veniturile din 6 luni consecutive, cf art.28 actualizate la data de 01/01/2015 prin echivalarea functiilor.
    O functie are urmatoarele elemente: grad functie, cf functie si eventual indemnizatie de comanda.
    De ce s-au echivalat numai primele 2 componente: grad functie, cf. functie si nu s-a echivalat si indemnizatia de comanda ?
    B. De ce nu s-a echivalat functia ca si tip de functie si s-au echivalat cf. de functie la unii si la altii nu. In 2009 un cdt de B avea functie de lt.col. in 2011 de la acelasi B, functia era de col., era aceeasi functie cu aceleasi atributii functionale in aceeasi structura, cu aceeasi organizare si cu aceleasi misiuni.
    La evaluarea facuta la trei luni, de la intrarea in vigoare a legii 223/2015 modificata cu OuG 57/2015 conducerea MApN a constatat reactii pozitive din partea beneficiarilor, total eronat si mincinos, starea de fapt in randul beneficiarilor, era cu totul alta: nemultumire generalizata.
    Ceva asemanator s-a intamplat si-n decembrie 1989, cand comandantul suprem, conducera MApN in frunte cu componenta politica, a constatat prin evaluari, profunde si obiective, reactii pozitive ale militarilor, in realitate lucrurile au stat tocmai pe dos.
    Starea de fapt influenteaza evenimentele, nu minciuna, ca politica de stat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din cîti au iesit pîna acum majoritatea sunt foarte multumiti. Si stii care-i paradoxul. Sunt mii de cereri de iesire la pensie in aceste conditii. Si ar fi si mai multe ,multi nu indeplinesc insa conditiile. Problema este doar la SGV-ii din armata vizavi tot de sgv-ii din armata transferati prin examen la MAI si incadrati după o minima pregatire ca subofiteri. Desi misiunile sgv-ilor de la mapn sunt la fel de dificile ca si misiunile celor facuti din oficiu subofiteri la MAI diferenta la cuantumurile pensiilor intre acestia sunt enorme ,de cîteva mii de lei. aici nu se gaseste solutie pentru sgv-ii de la armata. În aceasta idee bate moneda Coarna pentru rezolvarea problemei SGV-ilor.
      In rest pina acum nu am auzit detinatori de decizii pe 2016 nemultumiti. Din contra sunt unii super multumiti si doar cîtiva de prin invatamînt care avind vechime mare,putine sporuri, rămin cu cuantumul avantajos multumitor de pe L 119 ,cei fara vechime il mentin pe cel de pe L 164 -maxim ce pot obtine.

      Ștergere
    2. @ Anonim 15 septembrie 2016, 23:20. Bai, Franz! Uite care este faza! Citeste intai statutele, vezi cine e militar si cine nu - DUPA STATUT, si apoi analizeaza atributiile lui Coarna!

      Iar acum iti dau EU! SGV cum zici TU, de fapt SGP, sunt militari de cariera. In MAI, NU exista decat la jandarmi si pompieri. Politistii si care sunt functionari CIVILI, NU au SGV. Iar Coarna ala al tau, este sef de sindicat la politisti, adica la civilii din MAI. El NU are nicio legatura cu militarii din MAI - jandarmi si pompieri, care NU au voie prin lege sa faca parte din sindicate! Ca atare, Coarna NU reprezinta interesele niciunui SGP - SGP fiind militar!

      Mai vrei? TU ai vazut ultimul document din material? Ce scrie in fascimil? Sindicatul POLITISTILOR, nu? Clar sau nu? Dar politistii NU au SGP!

      Si atunci, care basca mea este legatura intre SGP si Coarna? Sau au cumva in imaginatia TA, si jandarmii si pompierii statut de functionari civili ca politistii lui Coarna? Nu, frate! Intre Coarna si SGP nu exista nici legatura, Coarna si politistii lui fiind civili, iar SGP fiind militari fara drept de sindicat!

      Ștergere
    3. nu exista , de un deceniu , SGV la MAI - nici macar la jandarmi si pompieri . toti sunt subofiteri .
      la MAI nu se "importa " SGV de la MApN , se practica incadrarea directa , pe bani grei .

      Ștergere
    4. mai citeste inca odata ”transferati prin examen” la MAI adica s-au mutat de la MApN la MAI-ISU in urma sustinerii unui ”examen”.

      Ștergere
  61. Desi sunt rari,exista asemenea agenti din MAI care au o asemenea pensie, fie un sef de grupa de la ordine publica(adică unul care nu face dosare penale), fie un sef de post, ambii având indemnizație de comanda de 10%. In general asemenea specime sunt oamenii ,,orientați,, La fiecare 6 luni, prin rotație, in fiecare județ se dau in jur de 6-7 salarii de excepție la agenții de politie,in jur de 12-14 pe an si 100 in ultimii 5 ani, pt a-si alege cele 6 luni. De asemenea aceștia au salariu de merit, 30% din efective au din 2009 acest salariu de merit.Exista situații in care sporurile pot ajunge si la 150-180%( in ex dvs nu se regăsește sporul de studii superioare de 25% si sporul pt sâmbete si duminici), pensia ,,maurului,, putând sari si peste 6000 lei. Pare halucinat, dar asta este adevarul. Va confirm si faptul ca exista pensii si de 8000-9000 lei, pe care le au fostiicomandanții, șefii de serviciu si sefii de inspectorate. Eu nu cunosc vreun sef din asta care sa nu beneficieze, prin rotatie, la iesirea la pensie,de salariu de excelenta. Ati intuit bine, marea smecherie o reprezinta salariile de excelenta, sporul de studii superioare si sporul pt sarbatori legale. Desi fac parte din structurile MAI,fiind ofiter, nu pot sa nu vad inechitatea dintre pensiile MAPN si MAI,e o magarie. Cum de altfel este si o mare magarie ca un agent sa aibă o pensie mai mare decât un ofițer fara funcție de conducere(care in medie nu poate avea o pensie decat intre 3500-4000). Nu uitați ca dl Coarna a fost sef de post.Sper ca prin comentariul meu sa nu deranjez căpcăunii din MAI. Nu am vb nimic despre specialiștii din IGPR, loc unde sporurile sunt mult mai mari. Adevarul gol-golut. Sper ca militarii de cariera sa poată dormi la noapte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Anonim15 septembrie 2016, 22:34
      ati spus:"Sper ca prin comentariul meu sa nu deranjez căpcăunii din MAI"

      asa ca pentru un om onest ca dvs: tocmai asta ati facut! i-ati deranjat si le-ati demascat minciuna

      Ștergere
    2. Eu cred ca nu sunt rari deloc, ii indeseste rotatia. Acum nu trebuie sa ne casune pe "bietii" agenti, ar fi interesant sa ne uitam un pic si la alte "grade profesionale", acolo e minune mare.

      Ștergere
    3. multumim domnule map-nist. Oare pe la Mapn cum se sta prin unele cuiburi căldute?
      Si sa stii bineintentionatule ca la MAI pe site-urile IPJ-urilor sun publicate declaratiile de avere a fiecarui politist angajat. De acolo puteti deduce valoarea pensiilor pentru politisti.
      La MapN declaratiile de avere sunt secrete fiindca nu sunt publicate pe nicaieri.
      Poftiti de verificati si apoi vorbiti la concret cunoscînd faptul ca pensia nu poate depasi venitul salarial. Sa stiti ca declaratiile de avere cuprind netul si nu brutul.
      Poate-l gasiti si pe agentul lui Olescu.

      Ștergere
    4. @ Anonim 15 septembrie 2016, 23:32. Tot publice sunt si declaratiile de avere de la M.Ap.N. Daca ai dubii, precizeaza persoana. Si iti dau eu link! Ca NU stii tu sa cauti, este alta situatie!

      Ștergere
    5. @ Anonim 15 septembrie 2016, 23:32. Doar un exemplu http://smg.mapn.ro/declaratii/2015/view_2015.php. Hai sa ne uitam la seful SMG http://smg.mapn.ro/declaratii/fisiere_2015/ciuca_nicolae.pdf

      Cu scuzele de rigoare, dar eu stau mai bine ca el la terenuri, suprafata locuintei. La masini, nu are Porsche, 2 limuzine banale.

      Si precis, multora de pe aici le vine sa rada cand vad ca nu are milioane de euro .. in conturi!

      PS 1: Vrei sa iti dau satisfactie! Iti dau! Sotia lui il bate dublu la venituri. Si sotia lui NU este sef SMG. Cum tot sotia il doboara si pe unul de al nostru de la CSAT. Care ne ..ute pe noi din 2010, continuu! Onisor il cheama. ETC! Si EHE!

      ps 2: Am aruncat o privire si la MAI. Fost comisar de provincie, mediul rural. Dupa ce am vazut 10 hectare, tot la sotie. Am iesit repede!

      Ștergere
    6. @ Anonim 15 septembrie 2016, 23:32. Si acum sa analizam veniturile sefului SMG. Cel care conduce toata armata la razboi! Spaima NATO in Europa de Est!

      Fisa zice 87 466 lei anual. Adica 7 288 lei pe luna. Fie vorba intre noi, de ..ahat! Pentru un sef SMG!

      Ștergere
  62. @ All. Românii au luat cu asalt ambasada SUA. Ce mesaje i-au lăsat lui Klemm după ce s-a pozat cu steagul secuiesc: Niște TRĂDĂTORI! Dacă știți să vă înjunghiați partenerii pe la spate, în propria lor casă, nu sunteți cu nimic mai presus de ciuma roșie! http://www.activenews.ro/stiri/Romanii-au-luat-cu-asalt-ambasada-SUA.-Ce-mesaje-i-au-lasat-lui-Hans-Klemm-dupa-ce-s-a-pozat-cu-steagul-secuiesc-Niste-TRADATORI-Daca-stiti-sa-va-injunghiati-partenerii-pe-la-spate-in-propria-lor-casa-nu-sunteti-cu-nimic-mai-presus-de-ciuma-rosie-neoc-136464

    Rusia anexeaza oficial Trasnistria. Si care a fot a lor, trebuie sa recunoastem. Numai ca aceeasi Rusie, ne-a invitat pur si simplu sa ne unim odata cu Basarabia, intrucat a fost a noastra!

    Ambasadorul SUA la Chisinau a declarat insa ca Romania NU are nicio legatura cu Basarabia! Iar ambasadorul SUA la Bucuresti, ne-a fluturat ostentativ stagul secuiesc (care e cam tiganesc - fie vorba intre noi, in fata).

    Reprezentantii republicii ne ..ut pe noi, armata, cu ceasul de la gara!

    Intrebarea fiind ... stimati colegi, ce dovezi ati mai avea inca nevoie, sa luati decizia corecta?

    RăspundețiȘtergere
  63. Pt Dl Corneliu
    Nu mai fiti o planta agatatoare care se sperie la fiecare adiere de vant.
    Iesiti din "intunericul minei" care v-a nenorocit, in timpul indeplinirii serviciului militar. Protestati, aveti acest drept constitutional, altfel veti fi calcat si mai mult in picioare. Priviti ce se intampla in jurul dumneavoastra, si vedeti ca nimeni nu inchide gura la nimeni, pt ca libertatea cuvantului, scris sau vorbit, este un drept constitutional.
    Oamenii s-au desteptat si nu mai pot fi prostiti. Lucrurile se misca, foarte rapid, si eu cred ca societate romaneasca, in primul rand, politicul si executivul, trebuie sa se schimbe din temelii.
    Asta nu inseamna ca vad o monarhie, eu sustin o republica parlamentara, cu presedinte de decor, m-am saturat de presedinti slujitori,jucatori si voiajori. Mai draga domn Corneliu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Grea sarcina iti asumi! Practic imposibila. Daca sustii o REPUBLICA parlamentara! Tot parlamentara este si cea actuala. Daca nu crezi, o fac astia din ..condei. Fiind evident dupa prestatia ta ca nici tie NU iti convine repblica de nicio culoare! Cum faci, la modul concret, sa ucizi republica actuala care nu este decat o facatura a parvenitismului de tip fanariot? Si sa aduci o republica noua. Cum, cu cine? Cand?

      Practic NU ai varianta! Poporului prost bata, i se pun in fata tot alesii republicii actuale! Si care tot tie ti-o trag in buci! Asa ca unde ajungi cu republica?

      Fie vorba intre militari, acum! Nu iti ajunge, frate, cat ai incasat de la republica pana acum? Vrei si continuare? Sigur o sa iti dea!

      Pe cand, daca vrei sa discutam ca intre militari! Noi ca militari, NU am fost niciodata nr. 1 in Romania! Dar am fost nr. 2, fara de care nr. 1 NU poate exista! Numai ca cel mai bun loc si care este cel secund, noi l-am avut doar in monarhie (si in regimurile anterioare - cu domnitori, principi, regi etc., toate au fost monarhice de fapt).

      Iar in republica am ajuns fix pielea ..basculii! Orice neghiob, fix pe noi isi face nevoile. Si atunci nu este mai bine, decat sa ai 100 000 de sefi talambi ca acum, sa ai un singur MASTER? Dar bun! Sarcina noastra se simplifica! Am un singur sef, pe asta il apar. Iar seful NU are decat un singur gardian - si acela sunt eu! Cad eu, cade si seful. Si invers, cade seful, mor si eu! Deci, ne legam direct, sa NU cada niciunul!

      Alternativa cu republica? Pai astia NU au niciun Dumnezeu! Daca ii aperi, ei iti taie gatul! Daca NU ii apaeri, te baga in parnaie! Si alte chestii din astea!

      Gandeste-te mai bine. Ai prea multa logica, incat sa te impotmolesti in amanunte! Amanunte doctrinare! Doctrinele neavand de-a face cu logica!

      Ștergere
  64. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  65. Echivalentul salarial intre militie si armata este ca un maior,comandant de companie la o companie de elevi dintr-un liceu militar are salariul mai mic decat un agent de circulatie.DIXIT!!!
    Si sefii armatei dau circulare!!!
    Doar acest singur exemplu ne arata proportia dezastrului si prigoanei care s-a abatut asupra acestui popor.

    RăspundețiȘtergere
  66. La atatea prostii spuse de habarnisti nu-mi ramane decat sa va parasesc.Va doresc numai DE BINE!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ne-ai mai parasit de cateva ori. Si mereu ai aparut.

      PS: Ce iti mai face soacra sub al carei nume ai avut interventii dementiale?

      Ștergere
    2. @R-2650018 septembrie 2016, 10:47
      esti cu capul?

      Ștergere
  67. eu sunt doar:doru serban......"fumeaza" si tu mai putin olescule!

    RăspundețiȘtergere
  68. Am fost subofiter activ din anul 1981 pana in 1992, clasa de salarizare 8a, conditii in grupa 1-a. Din martie 2016, in baza L 223/2015, pensie militara pentru limita de varsta in suma de 495 lei. Am un prieten care pentru 8 ani aviator instructor aviatie utilitara are 12.500 lei pensie. E o bataie de joc la adresa militarilor dar militarii sunt de vina, o merita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce eu nu inteleg aproape nimic legat de tine? Ai lucrat doar 11 ani in armata? Ai fost pensionat medical sau cum?

      Ștergere
    2. Am plecat prin demisie. Azi solda de functie este foarte mica, 435 lei. Cat reprezinta azi din salariul mediu pe economie? Cand am fost activ, solda de functie era aproape egala cu salariu mediu. Vechimea cumulata ca militar este de 19 ani.Acum activii au noroc cu unele sporuri dar ar trebui sa se zbata pentru Ca valoarea functiei sa fie mare astfel nu poate sa fie redusa de orice guvern iar toti functionarii cu statut special nu trebuie sa primeasca pensie militara, fiind civili iar diferenta o face si raportarea soldei la program de 8 ore nu de 24 cum e la militari.

      Ștergere
    3. @ Stai! M-ai derutat complet. Inteleg ca dupa 11 ani de subofiter, ti-ai dat demisia fara niciun drept de pensie. Dupa care ai lucrat in viata civila. Apoi ai solicitat drept de pensie militara care ti-a fost acordat incepand cu martie 2016. Nu?

      L. 223/2015 este aici https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/L_223_2015.pdf.

      Cf. legii, ai drept de pensie militara, astfel:
      - pt. limita de varsta daca ai lucra minim 25 ani, din care minim 15 ani efectivi in armata in armata (Art. 16) - nu cumulati ci efectivi. Ori tu ai 11 ani lucrati efectivi. Ai afirmat ca ai pensie pt. limita de varsta. Cum ai ajuns de la 11 de armata la 15 ani de armata? Este posibil, dar cam greu. De exemplu prin adaugarea anilor de scoala militara (2) si a inca unui stagiu militar de ...2 ani (marina graniceri au avut astfel de stagiu). Doar asa ajungi la 15 ani de armata. In caz contrar, daca ai sub 15 ani efectivi in armata, nu ai cum sa ai pensie militara PT. LIMITA DE VARSTA.
      - ar mai fi varianta pensiei de serviciu anticipate partial, in baza Art. 17. Numai ca ai afirmat ca ai demisionat, ceea ce inseamna ca nu reprezinti obiectul Art. 17 care nu include demisia in situatiile de pensionare anticipata. Asa ca nu reprezinti obiectl acestui articol. Numai daca omiti ceva si nu cumva ai fost clasat inapt medical.
      - in sfarsit, mai este o situatie in care L. 223/2015 acorda pensie militara. Este acea pensie anticipata partial. Pt. 20 de ani de munca, si obligatoriu minim 10 in armata.

      Pe de alta parte, afirmi ca ai o faimoasa pensie militara pt. limita de varsta de ... 495 lei?

      Ceva NU se leaga de nicio culoare. Poti explica, ce nu se imbuca?

      Ștergere
  69. Interesant ce pot scrie niste asa zise cadre militare. Cadre care au uitat ce inseamna camaraderia... mai vorbim de onoare, demnitate? Aruncati cu noroi in politisti si cei de la penitenciare uitand ca si ei ca si voi sunt in misiune permanent. Ar trebui sa va intrebati cu ce se mananca munca cu infractorul sau cu detinutii. De asemenea ganditi ce s-ar intampla daca nu ar fi acesti oameni care sa va apere familiile cand voi sunteti in misiuni prin alte tari (pe sume frumusele). Ati calcat vreodata intrun penitenciar? Stiti ca se spune ca oamenii aia fac pedeapsa cu detinutii? Stiti cum este sa iti faci serviciul la un post intr-o comuna cu mai multe etnii. In loc sa colaborati, cooperati voi ponegriti pe altii. Pacat... Onoare, demnitate, cinste, camaraderie fata de alte forte?

    RăspundețiȘtergere
  70. Este genul de atitudine specifica turmei :"sa moara capra vecinului !!!"
    Datorita acestei atitudini paguboase si a lipasei de fermitate in apararea drepturilor, casta militara a ajuns bataia de joc a clasei politice indiferent de culoarea acesteia.

    RăspundețiȘtergere
  71. nu va mai certati , degeaba ,se termina totu; , PSD si PNL in cardasie , nu vor vota pentru corectarea acelui art 40 , il vor lasa pentru anul viitor , nu da bine pa pensiile civile , au nevoie de voturi de la femeia de serviciu de pe scara blocului ,nu de la rezerva militara.,asa ca stati acasa ca degeaba votati cu careva, vedeti ce spuneDL DOGARU azi , ca are mare dreptate

    RăspundețiȘtergere
  72. domne aberezi, zau asa ! cum adica legea e perversa !? politistul e platit in mod pervers !? simplu sectorist ? ia dute tu sectorist Ferentari ca sa vezi ce simplu e. pai ce crezi tu ca sectoristul e plutonier de companie.

    RăspundețiȘtergere
  73. Mai baietilor voi traiti in alta lume. Chiar atat de scurta este memoria voastra? Ati uitat atat de repede ca pana in 2002-2004 si politistii de frontiera (fostii graniceri va aduc aminte), si politistii (care aveau si trupe de soldati - tineri care isi faceau stagiul militar la MAI), si cei de la penitenciare (care pana mai ieri erau la MAI) au fost tot MILITARI. Te-ai gandit domnule... administrator si altii cum pot fi calculate pensiile lor? M-AM SATURAT sa vad cat de usor puteti fi MANIPULATI. Pana mai ieri va certati intre compartimente (ca ala de la logistica nu munceste ca ala de la tancuri, ca ofiterul e mai smecher ca subofiterul, ca subofiterul face munca de ofiter) acum ati trecut la alt nivel. Fiecare isi cunoaste cel mai bine sistemul si nu cred ca este cazul sa va mai balacariti, plangeti... Problemele sunt in alta parte, iar voi ar fi trebuit sa va uniti pentru rezolvarea lor.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!