sâmbătă, 9 iulie 2016

Concluziile summit-ul NATO de la Varşovia (8-9 iulie 2016): NATO va lupta cu ruşii până la ultimul român si ultimul polonez!

1]. Detalii formale - aici! Textul declaratiei finale - aici!

2].  De interes pentru Romania - aici! Iese in evidenta un element negativ pentru interesele Romaniei, asupra caruia am atras atentia de multa vreme. Readucem aminte acel element aparent minor, despre care multi romani au cunostinta, fara sa inteleaga exact ce semnifica. Elementul este acela ca in afara de faptul ca este integrata in NATO, Romania este si partener militar strategic al S.U.A. Parteneriatul strategic este in afara cadrului NATO. 

Cu siguranta ca multi cetateni nu realizeaza distinctia. Aceasta este extrem de simpla: in cazul unui conflict militar in care sunt angrenate S.U.A., dar care nu angreneaza NATO, Romania intra obligatoriu in razboi de partea S.U.A. in afara cadrului NATO. La fel ca alti parteneti strategici care unii pot fi in NATO (majoritatea statelor NATO nu sunt si parteneri strategici ai S.U.A.) sau din afara NATO (cum ar fi de exemplu, Pakistan sau Noua Zeelanda).

Astfel, daca intre S.U.A. si F. Rusa izbucneste un conflict militar sa il denumim particular, respectiv despre care celelalte state NATO considera ca nu indeplineste conditiile de interventie care fac parte din acordul NATO (cum a fost, de exemplu, interventia SUA in Iraq sau in Afganistan sau in Panama), doar S.U.A. va intra in razboi contra Rusiei, sprijinite nu de NATO ca alianta, ci exclusiv de partenerii sai strategici, printre care si Romania. Mai departe, fiecare român rational ar trebui sa încerce sa analizeze consecintele pentru Romania aplicate punctual pe exemplul dat. Si cam ce reprezintă de fapt notiunea de parteneriat strategic!

3]. Din punct de vedere strict militar, nu asistam decat la un joc extrem de periculos pentru România. Presedintele Klaus Iohannis s-a trezit la fel ca si predecesorul sau cum că România ar fi rezolvata din punct de vedere al securizarii, devenind probabil in imaginatia dumnealui o supraputere militară. Fapt pt. care presedintele a cerut sprijin militar al aliantei pentru ... Georgia, Ucraina si Republica Moldova. Intr-adevar, este o strategie importanta incercarea de a interpune alte teritorii intre Rusia si Romania. Numai ca cererea in sine provenita exact de la un un oficial care reprezintă România, nu poate sa determine decat  iritarea si incitarea Rusiei,  nu de catre NATO in ansamblu, ci in mod punctual de catre Romania.

4]. Mai descoperim ca la summit, NATO a decis sa disloce in Romania o brigada sub steag NATO. De fapt, NATO nu disloca nimic, brigada fiind mixta si incadrata in principal de ... romani si  bulgari, carora li se alatura o companie poloneza! Cu alte cuvinte, Jana nu este noua, ci doar se transforma dintr-o brigada romaneasca intr-una care este redenumita mixta! Celelalte state NATO declinandu-si in mod bizar, dar cu siguranta deloc la modul intamplator, orice oferta de incadrare a brigazii mixte in aceasta zona a aliantei. In alta ordine de idei, militarii cunosc bine spre deosebire de spectrul civil si mass media, faptul ca la scara unui conflict de anvergura, structurile de rangul brigada sau batalion au o valoare militara pur simbolica. Rusii dislocand in replica la granita cu Ucraina structuri masive in genul diviziilor. Mai exact, 4 divizii. O divizie cuprinzand minim 3 brigazi, plus anumite structuri de intarire care determina ca o divizie sa fie superioara militar unei brigazi, de cca. 5 ori. Plus rachetele din Crimeea, plus submarinele rusesti din M. Neagra, plus litoralul rusesc excesiv de militarizat al M. Negre! La modul informativ, cu ocazia summit-ului, NATO a decis dislocarea a 4 batalioane in Polonia si Tarile Baltice. Care insumate reprezinta o forta relativ egala (in fapt, este usor inferioara) cu a brigazii mixte care va lua fiinta in Romania. Facem aceasta precizare pt. echidistanta. Urmare a faptului ca diversi ciudati din media, necunoscand diferenta dintre un batalion si o brigada sau poate pt. intoxicare, au acreditat deja ideea ca Polonia si Tarile Baltice ar fi beneficiat de un sprijin net superior Romaniei. Cand de fapt, Polonia si Tarile Baltice (sunt 3 state baltice) beneficiaza impreuna de acelasi sprijin cat Romania singura!

5]. Scutul antiracheta. Ies din nou la vedere diferendumurile militare pe teme de autoritate, intre S.U.A. si diverse state europene. Aflam totusi un lucru bun pentru Romania. Si anume ca NATO ar prelua comanda scutului antiracheta din estul Europei, dupa ce Franta a primit asigurari ca aceste sistem defensiv nu se va afla sub controlul direct al SUA. Lucru bun in sensul ca decizia disperseaza posibilele tinte rusesti axate punctual pe obiective apartinand SUA cum este Scutul de la Deveselu, asupra intregii aliante NATO. Nu ne putem inca baza pe concretizarea informatiilor aparute, in conditiile in care in trecut Franta a mai abandonat o data structurile NATO, respectiv intre anii 1966-2008. Lucru pe care putini romani il cunosc. Nu este clar de ce Franta a abandonat NATO timp de cca. 4 decenii, cel mai probabil din motive de orgolii. (Francezii stând bine de cand este lumea la orgolii, doar in razboaie nu prea reusesc sa convinga pe nimeni ca orgoliile lor ar fi si intemeiate. Cu referiri directe la jenanta infrangere a armatei franceze in Batalia Frantei din Cel de-al 2-lea Razboi Mondial,  dupa o rezistenta perfect de parada in fata Germaniei  sau cu referiri la Batalia de la Dien Bien Phu cand niste soldati vietnamezi iesiti din pesteri au zdrobit trupele franceze cu tot cu faimosii luptatori ai Legiunii Straine).

6].  Legat de summit, mai exista un element. Oarecum jenant pentru Romania, acesta fiind urmare a  lipsei de consultare a factorilor politici deveniti strategi peste noapte, cu specialistii militari autntici. Decidentii politici sperand sa aduca pe agenda NATO infiintarea unei flote in Marea Neagra, ceea ce nu au reusit. Cererea pare intemeiata ca forma, insa d.p.d.v. militar este perfect amatorista. In ciuda intoxicarilor din ultimii ani provenite din zona politica privind rolul strategic al M. Negre, in realitate M. Neagra este un un lac ceva mai mare, dar cu intindere atat de mica la nivel strategic, incat rachetele si aviatia pot lovi obiective de pe tarmul opus, cu sau fara o flota maritima masiva interpusa. (Orice militar cu cunostinte minime de strategie cunoaste ca d.p.d.v. strategic, Marea Neagra nu are mare valoare, fiind o intindere ignisfianta de apa in genul unui lighean cu apa situat intre 2 tancuri ostile. Fiind evident ca o flota de barcute pozitionate in lighean, nu pot schimba nicidecum rezultatul bataliei intre cele 2 tancuri). O flota maritima masiva care stationeaza si actioneaza sub bataia directa permanenta a aviatiei si rachetelor de coasta sau cu raza medie ale adversarului, poate aduce intr-adevar un plus de forta militara. Numai ca la situatia legata de mica intindere a Marii Negre, o astfel de flota devine cam inutila. Oricare parte beligeranta ar detine-o. Ca si concluzie legata de cererea in sine, a nu realiza ca un stol de rachete lansate de pe tarmul estic al M. Negre, lovesc Bucurestiul la 140 km pe deasupra flotei din Marea Neagra sau ca o flota maritima masiva interpusa in Marea Neagra nu poate deveni decat un morman de fiare in cateva minute, este de-a dreptul amatorism.

Per ansamblu, putem tragem si niste concluzii neaos romanesti! Si care ar fi urmatoarele:

- S.U.A. avanseaza si se consolideaza pas cu pas in fata adversarului tradional si care este Rusia. De partea cealalta, Rusia face acelasi lucru in fata SUA. Atentie la un amanunt! Ambele isi etalează puterile, dar nu imediat langa propriile granite despartite de o fasie de apa de numai 80 km din Str. Bering! Ci pe teritoriile unor state-victima situate la mii de kilometri distanta, mai exact in Europa de Est!
- Alte state ale NATO au o anume prudenta fata de situatia creata, dand de inteles S.U.A. ca daca americanii cauta cu intentie si in mod solitar provocarea unui razboi cu Rusia, statele respective si care pot fi majoritare, pot face si pasul inapoi cat timp propriile interese nationale nu le sunt afectate. Exemplu? Rusia nu va ataca niciodata Germania careia ii furnizeaza gaze naturale si nici Germania nu va raspunde unei conflict punctual intre USA si Rusia, cat timp concernul VW are linii de productie in Rusia.
- Romania este constanta, respectiv joaca si in NATO si ca partener strategic al S.U.A. si inca in prima linie. Fara sa aiba grija propriilor interese nationale.
-  Rachetele rusesti stationare se afla la cca. 500 km (nu mai luam in calcul pe cele mobile instalate pe submarinele rusesti din M. Neagra si care pot fi oriunde), iar o singura incarcatura nucleara este suficienta sa rada judetul Olt, de exemplu, de pe suprafata pamantului, plus judetele periferice.

Cu alte cuvinte,  dincolo de intimidarile mediatice si etalarile de forte, orice roman rational - mai ales din sfera conducerii statului, ar trebuie sa ia in calcul, la modul realistic, consecintele angrenarii artificiale a Romaniei intr-un razboi! In conditiile in care Romania poate evita acest lucru, cu o minima inteligenta si mai ales cu o buna credinta si diplomatie a conducatorilor romanilor, aparandu-ne propriile interese nationale si nu pe ale altora. Mai ales in conditiile in care liderii unor diverse state NATO din Europa, au dat de inteles mai in clar sau mai voalat (Germania, Franta, Ungaria, Grecia, Italia, Bulgaria), ca la mijloc nu este nicidecum vorba decat de o escaladare a tensiunilor exclusiv intre S.U.A. si Rusia, si nicidecum intre Europa si SUA si nici intre NATO si SUA. Statele NATO reactionand de la caz la caz, in cazul unui conflict: partenerii strategici ai SUA avand misiunea lor in cazul unui conflict cu Rusia si care nu coincide cu misiunea generala a NATO!

Referitor la inteligenta romaneasca si buna credinta si diplomatie a conducatorilor romanilor! La urma urmei, americanii si rusii se invecineaza la numai 80 km in zona Alaskăi. Pot sa se autodistruga pe propriile teritorii cat doresc, fara sa fie deranjati de nimeni. Numai ca nu vor asa, nu sunt naivi nici unii, nici altii! Trebuie sa aiba mereu intre ei ca scut niste state-marionetă pe care sa isi experimenteze distrugerile. Cam acesta este si rolul Romaniei in toata povestea asta, care este băgată ca moaţa în faţă, de alţii, dar cu mâna stupizilor noştri conducători!


UPDATE 1


"Rusia a anunţat luni ample aplicaţii militare ale Forţelor sale de rachete strategice, la care participă aproximativ 400 unităţi de tehnică de luptă, între care lansatoarele autonome Topol, Topol-M şi Yars, desfăşurate în mai multe regiuni ruseşti, de la Tver (nord-est de Moscova) până la Altai (sudul Siberiei), informează Direcţia de presă a Ministerului Apărării de la Moscova, citată de RIA Novosti în pagina sa electronică. 

În cadrul actualelor exerciţii, forţele de rachetă vor simula, între altele, amplasarea sistemelor de rachetă pe teren, măsuri de camuflare a acestora, respingerea unor atacuri terestre şi aeriene, interacţiunea cu alte unităţi, precum şi lansări de rachete.
Militarii au ca misiuni detectarea, blocarea şi eliminarea unor forţe diversioniste imaginare, fiind mobilizate şi noi tipuri de vehicule blindate Taifun M, dotate cu drone.

Până la sfârşitul acestui an, Forţele de rachete strategice ruse vor desfăşura în total 50 de exerciţii tactice, plus 40 de aplicaţii de stat major şi 20 de formare a personalului, informează Agerpres".
Sursa: aici.

"Atât timp cât Rusia se va comporta ca un provocator de probleme în regiune, trebuie să rămânem puternici şi uniţi şi Canada va avea contribuţia sa', a declarat luni ministrul canadian pentru afaceri externe, Stéphane Dion, la încheierea unei întrevederi cu omologul său leton Edgars Rinkevics, la Riga ". 

Nota: Canada nu este doar membru NATO, ci este si partener strategic al SUA, la fel ca si Romania. Numai ca la fel ca si SUA, Canada are dislocate in Europa de Est forte militare cu caracter simbolic. Per ansamblu, rezulta ceea ce am prezentat in material: in cazul unui conflict cu Rusia, cea mai mare probabilitate nu este sa intre in razboi NATO ca alianta integrala, ci exclusiv SUA si partenerii sai strategici contra Rusiei. Fiind evident ca exclusivitatea carnii de tun in cazul unui eventual razboi in regiune va cadea pe umerii a 2 state state NATO din Europa: Romania si Polonia. Asistate si aţâţate de la mare distanta de diversi parteneri strategici, dar care nu se inghesuie sa isi dispuna si forte convingatoare in sprijinul romanilor si polonezilor, cele existente avand un impact militar pur simbolic!

174 de comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Grozav succes. O sa avem locuri de muncă pentru centuriste din belșug .

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  2. Rxxx ma tu nu vrei sa intelegi si pace .Iti mai expic odata in doua cuvinte .SUNTEM COLONIEEEEE .Noi romanii nu mai decidem nimic.Nici macar culoarea hartiei igienice de la wc sparlamentului cu care se sterg politicieni ca cur, scuze gura.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba eu inteleg si inca foarte bine! Dar tu te limitezi doar la a constata, nu si la a gasi solutia! Mereu exista o solutie,nu?

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. BRIGADA MIXTA VĂ FI INCADRATA CU PERSONAL DIN TARILE ÎN CARE MILITARII AU SOLDE SIMILARE CU CELE DIN ROMATISTAN ..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu vad legatura cu soldele. Ai nostri sunt experti la salvarea aparentelor, deci pot oferi doar acelei brigazi soldele si cele mai mari din NATO!

      Mai degraba este vorba de altceva. Cei de pe flancul sud-estic trebuie sa ne cam descurCam singuri. Culmea ca exact polonezii si care si ei sunt expusi, s-au oferit - de jena probabil fiind si organizatori ai summit-ului, sa ne sprijine cu o mica companie. Dar olandezii, nemtii, francezii, belgienii, britanicii, italienii, nimic? Chiar nimic?

      Asta este problema reala, nu soldele! Fiind un semn suficient dat Romaniei de alte state NATO, ca ne lasa sa ne strangem singuri de gat daca tot ne mananca in fund sa fim parteneri strategi ai SUA! Si sa ne mai dam s cocosi cu rusii!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Viorel Kis & avianyc. Cam bizar! Ambii depanati povestiri din armata, dupa care stergeti tot ce ati povestit. Precis nu sunteti una si aceeasi persoana? Prea aveti aceleasi caracteristici, dar si ticuri: ambii la aeronautica, ambii scrieti carti, ambii va laudati, ambii etalati superioritatea specialitatii ... ambii va stergeti postarile. Ca sugestie! Persoana care poveste ceva in genul " - EU am facut, EU am dres, EU sunt cel mai tare, EU sunt moţul ..." indiferent ca provine de la aviatie, infanterie sau muzica militara sau de la jandarmerie sau de la politie, aduce aminte de fostii fruntasi si caporali de odinioara. Care se mai lauda din cand in cand in fata unora care n-au facut armata si sa impresioneze gagicile, tot dupa tipicul - EU am facut, EU am dres, EU sunt cel mai tare, EU sunt moţul ..."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si tocmai cînd eram ferm convins ca ai inteles ceva din arma asta nobilă numita aviatie!!! Se poate R ......???? Chiar așa ? Așteapta cartea si te vei lamuri.

      Ștergere
  10. Franta a parasit comandamentul intrunit nuclear, militar si civil NATO datorita devizei sale: libertate, egalitate, fraternitate.
    Atunci acest comandament era la Paris. Datorita iesirii Frantei, comandamentul s-a mutat in BENELUX. Toate structurile de conducere si forte NATO, din alte tari, au parasit Franta.
    Gestul Frantei de a parasi NATO i-a permis acesteia, in timp, sa devina prin forte proprii, o mare putere nucleara, militara si economica.
    Iesirea Frantei din structurile NATO a fost urmata de o modificare a politicii sale externe, inclusiv deschiderea acesteia spre blocul comunist: URSS, CHNA, ROMANIA, etc.
    In anumite cercuri se vorbea ca Franta n-a suportat spionajul economic practicat de unii aliati, pe teritoriul sau.

    RăspundețiȘtergere
  11. Se va face o brigada mixta NATO, in Romania, incadrata in principal cu romani.
    Foarte frumos si foarte bine.
    Aceasta brigada, dupa parerea mea, nu va desfasura actiuni militare, pe teritoriul national. Nu exclud, nici nu-mi doresc, ca aceasta brigada sa desfasoare unele actiuni militare pe teritoriul altui stat, nemembru NATO, unde se intrepatrund interesele Rusiei si SUA.
    Dece nu si o brigada mixta NATO de rezervisti ?
    Lucrurile incep sa se lege si restrictiile neconstitutionale din proictul de lege al noului statut al militarilor, capata alte valente.
    Mare dreptate are Dl Col Florin Sperlea din Trustul de Presa al Armatei cand sesizeaza restrictia grava a modalitatii de a adresa rapoartele personale cuprinzand cereri, reclamatii si sesizari, in legatura cu serviciul, numai pe cale ierarhica.
    Cam cum ar fi situatia ca toti sgv romani dintr-un batalion al brigazii sa faca un raport colectiv direct la secretarul general NATO (au acest drept pentru ca sunt sub steag NATO) in care sa sesizeze faptul ca sunt singurii cetateni romani platiti sub salariul minim pe economie ?
    Iar colegii si camarazii lor, din tarile aliate, din batalion sau brigada, sa se simnta ofensati de acest lucru, pt ca la ei si in tara lor datorita respectului cuvenit fata de toti militarii, nu se intampla acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
  12. Bg. Multinationala NATO
    -este un proiect
    -vor urma detalii privind comanda ( nationala, sau prin rotatie)
    -poate avea toate B in ROU sau o parte la bulgari
    -militarii straini vor incadra si instrui prin rotatie
    -resursa fi se asigura de participanti....deci si soldele vor fi diferite, sigur asta, chiar daca conditiile vor fi aceleasi....sau vor diferi. Litoralul are si facilitati de cazare pt vreme rece!
    -de vazut care va fi cadrul de Bg...Focsani, Constanta?
    -despre aeronave Awacx....nimic nou sub soare....au fost, sunt si vor ma fi.....depinde cine le va asigura resursa si cum? Nationala sau NATO!
    -si mult discutata grupare navala din MNeagra se va constitui, nu cum trancane ca securistul premierul bulgar!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din punctul meu de vedere, chestia asta cu o grupare navala in Marea Neagra nu prea se justifica nici financiar, nici strategic, nici macar tactic. Motivul principal: intinderea M. Negre este prea mica pt. a justifica o grupare navala.

      Adica, sa nu mai o invartim: o racheta cu baza stationara lansata de rusi de pe malul opus, loveste 100% Romania pe deasupra M. Negre. Reciproca este de asemenea valabila (reciproca este valabila numai daca avem si noi rachete cu raza medie - eu zic ca da, nu noi - americanii de la noi; AEGIS este in realitate un sistem modular care in functie de configuratie, poate lansa rachete cu raza de la 30 km la ... 11 000 km, platfoma fiind aceesi. Turcii oricum pot lovi de pe tarmul lor, tarmul rusesc lejer).

      Sa revin! Din moment ce atat NATO, cat si Rusia - ne putem lovi reciproc si inca lejer atat cu aviatia, dar in special cu rachetele cu raza medie, PE DEASUPRA MARII NEGRE, la ce ne mai este utila o grupare navala in Marea Neagra? Si care in mod evident se afla inca din faza de stationare in bataia permanenta a rachetelor? Orice flota expusa loviturilor aeriene este cam terminata. Iar in cazul M. Negre aceasta ar fi expusa tot timpul.

      D.p.d.v. defensiv, o flota nu se justifica cu siguranta, ci partial doar d.p.d.v. ... ofensiv. Insa deja dam in altele daca ne gandim la ofensiva.

      O luam si altfel. Este un element care nu poate fi ignorat, dar pe care ai nostri il trec cam repede cu vederea. Punctul forte al rusilor in constituie rachetele. Si au sute, mii. Ca atare, in situatia legata de M. Neagra, noi avem nevoie ma degraba de un sistem A.A. de exceptie si o aviatie de exceptie.

      Legat de flota, vasele de suprafata sunt victime sigure, indiferent de tabara. Singurele mijloace navale viabile in M. Neagra sunt submarinele care pot aduce prejudicii serioase si tot din cauza rachetelor pe care le poarta. Rusii au inteles situatia si le au deja in M. Neagra si aduc in continuare. Astfel ca situatia este de asa natura incat o grupare navala in M. Neagra trebuie sa se axeze in special pe apararea antisubmarin si pe dotarea cu submarine. Si aici dam in altele. Tratatele nu permit stationarea de forte NATO in M. Neagra decat in nr. limitat si pe termen scurt. Dar tarile riverane pot sa se doteze linistiti. Caz in care, daca turcii de bine de rau pot pune la dispozitie propriile submarine pt. o grupare navala, noi si bulgarii trebuie sa cumparam. Plus termenele mari de instruire. Conduce catre neviabilitate!

      Am divagat cam mult, nu? Asa ca simplific. Iuliane - eu sunt inamicul tau rus. Tu iti tragi flota la Constanta, Varna, Istambul, unde vrei! Iar eu ti-o faz zob de pe malul meu, cu rachetele cu raza medie, fara sa intru in apa. Eu am mii de rachete, tu cateva zeci de vase. Despre asta este vorba!

      Ștergere
    2. Intr-un fel ai dreptate! Dar, nu purtem lasa cele 2 fregate, cu care ne-a pricopsit Am. Marin cu tunuri de 76mm!
      Ceva timp in urma un gl 3***/US/marina, cdt. al Cdm. Op. Napoli, ce subordoneaza flancul S-E al Aliantei, spunea ca "Flota di Mediteran nu va intra in M. Neagra, pt ca nu are cum sa se desfasoare pt lupta, nu are cum sa o fugareasca (pe a rusilor-nota mea) si sa se ascunda! Ramasa in zona de S Bosfor va anihila tot! Iar 2 aripi de aviatie sunt suficiente pt asigurarea suprematiei aeriene!
      De luat aminte:
      -instalatiile AA pot sosi oricand "temporar/rotatie" alaturi de alte echipamente, printre care Awacs...ca tot stie drumul, deja!
      Ca, ar fi fost bine ca Bg Multinationala sa aiba comanda US.....mda! Si eu as fi dorit! Dar, uite Deveselu, a trecut sub NATO!
      In afara unor nuante usor sarcastice, articolul are si cateva idei notabile:

      http://www.dcnews.ro/mobile/romania-martor-mut-la-summit-ul-nato_510527.html

      Ștergere
    3. @ Iulian Mares 11 iulie 2016, 06:24. Generalul american avea dreptate si a sesizat esentialul. Marea Neagra este un lac practic inchis, iar o flota nu poate manevra decat numai daca cerul ar fi liber de aviatie si rachete, iar tarmurile rusesti nelocuite. Dar nu este, dimpotriva lacul este acoperit total de raza rachetelor si aviatiei rusesti, iar tarmurile rusesti sunt intesate de diverse instalatii si armamente rusesti, mai ales de arilerie de coasta si AA. O flota in M. Neagra nu poate deveni eficienta decat numai dupa neutralizarea aviatiei si rachetelor rusesti care acopera lacul. Ceea ce este utopie, distrugi 500 de instalatii azi si la noapte aduc rusii 5 000 de noi instalatii din adancime. Asta ca sa nu mai discutam de razele cu raza lunga rusesti din adancime.

      Eu am spus ca rachetele rusesti NU trebuie neglijate. Au prea multe, pot produce oricate - productia fiind relativ ieftina, oricum mai ieftina decat investitiile intr-o flota gigant si au un avans mare in vecinatatea propriilor teritorii, prin detinerea suprematiei rachetelor.

      PS: Asa de relaxare. Nu cumva americanii si toate natiile, apeleaza la serviciile de transport rusesti pt. a se deplasa pe Statia Spatiala Internationala? Asta spune aproape totul despre cine detine suprematia tehnlogica in domeniu.

      Ștergere
    4. Foloseau doar motoare pt rachetele cosmice.....in parteneruat!
      Acum....s-a renuntat la acele motoare!

      Ștergere
    5. Ideea unei flote comune a celor 3 țări NATO din Marea Neagră e gândită ca o contrapondere la Flota Rusă. Turcii mai vor doi aliați care să fie mai aproape de Crimeea și Sevastopol decât ei. Bosforul poate fi oricând blocat pentru 3-4 zile timp suficient să faci ordine prin Marea Neagră chiar dacă ai și 2-3 nave de prin Meditereana în vizită de curtuazie de 3 săptămân. Turcii și americanii știu asta cum știu și românii
      Bulgarii cunosc că sângele apă nu se face și chiar dacă genele slave s-au cam corcit cu cele turcești, grecești, aromâne și chiar românești nu prea ar ridica glasul și bățul la fratele mai mare.
      Românii speră ca această flotă să fie oferită de NATO fără ca noi să cheltuim ceva, că așa-i românul șmecher dar nici americanul nu-i prost și ne taxează cât nu face.
      Ne-au tras-o cu brigada NATO făcută dintr-o brigadă românească de o să ne înghită cam tot bugetul apărării pe vr-o doi-trei ani.
      Treaba cu rachetele, parafrazându-l pe Eminescu și Don Corleone ”La un semn, un țărm de altul”, , nu exclude niște fregate specializate mai ales în lupta AA.
      Pentru că avem ceva zone din platoul continental cu rezerve de hidrocarburi (plus că în următorii 25- 35 de ani hidrogenul sulfurat din marea Neagră de sub 200 metri adâncime și hidrura de metan de pe fundul mării va reprezenta o sursă uriașă de energie mai ales că atunci petrolul și cazul metan vor cam fi istorie), platformele marine și alte instalații plutitoare ori submerse ce vor popula în câțiva ani acele zone trebuie protejate și nu neapărat de ruși, căci vor participa și ei la exploatarea din zona noastră , ci de nebunia terorismului, probată proaspăt la francezi, care ne poate aduce inamici cu nemiluita.
      Ori aceste obiective aflate la distanțe de peste 150 km de țărm trebuie apărate și nu o poți face eficient decât de acolo cu condiția să ai cu ce.

      Ștergere
    6. @ karadeniz 15 iulie 2016, 21:28. Cu tot respectul pentru arma dumitale, dar Marea Neagra este doar un lac mic si inchis. Orice nava de pe apa este victima sigura pt. aviatia decolata de pe sol si rachetele lansate de pe sol. Atat timp cat o racheta ruseasca bate 100% pe orice suprafata in M. Neagra - inclusiv in dana de stationare, iar un avion decolat de pe coasta rusa ajunge la Bucuresti si se intoarce pe deasupra flotei far sa alimenteze - care mai este rolul unei flote militare in M. Neagra? Asa de decor? Plus ca o flota nici nu poate manevra in M. Neagra, asa de mica este intinderea (a admis si Mares acelasi lucru - sau mai exact a parafrazat un general american care a afirmat ca o flota in M. Neagra NU poate manevra datorita suprafetei foarte mici a M. Negre).

      O flota NATO sau ruseasca in M. Neagra NU se poate justifica decat intr-o situatie de OFENSIVA strategica. Care INCLUDE debarcarea trupelor pe tarmurile statului advers. Dar deja este o alta situatie, iar flota trebuie adaptata serios in acest sens. Oricum, o flota in M. Neagra nu se justifica in niciun caz, in defensiva.

      O alta situatie care ar justifica o flota in M. Neagra ar fi doar aceea de baza de stationare/mentenanta/plecare in vederea indeplinitii unor misiuni in afara M. Negre. Este o ipoteza, dar nu in conditiile in care adversarul este tot rusul!

      Nu vreau sa mi-o iei in nume de rau, dar d.p.d.v. strategic si tactic, intr-o suprafata deschisa si cu dimensiuni redusa (M. Neagra are o suprafata de numai 430 000 kmp) - apa sau ses nu conteaza, suprematia militara este stabilita de aviatie si rachetele. Indiferent ce se afla dedesupt. Ca o flota in M. Neagra sa poate deveni importanta, trebuie intai sa scape de rachete si de aviatie in bataia carora este tot timpul? Cum? In conditiile in care rusii discuta cu sutele si miile de rachete, nu cu 20-30 de rachete? Dar in conditiile in care aeronavele rusesti pot decola de la Krasnodar (tarmul estic l M. Negre), pot survola M. Neagra, lovi Bucurestiul si reintoarce la Krasnodar - fara alimentare in zbor?

      Ștergere
    7. Obiective importante sunt și mai ales vor fi și pe apă nu doar la uscat. Ele pot fi atacate cu rachete de la uscat și cu aviația dar nu pot fi apărate cu succes decât din apropiere și aici intervin navele dotate cu mijloace aa ce pot doborî rachete ori avioane.
      Nu e vorba de ce avem noi ci de ce au alții.
      Rachetele alea care bat din Crimeea in Constanța ori București se duc pe ținte fixe. Poți lovi dana zero ori podul de la Cernavodă cu o precizie a punctului de impact de 10-15 m dar dacă fregata a plecat in timpul când ai lansat racheta aceasta va lovi doar cheul. In cazul podului o rachetă îl poate rata dar o salvă îl cam strică.
      Nici rușii nu au chiar așa de multe rachete cum nici noi nu prea avem multe obiective care să merite costul unei rachete. Alea 20-30 ale noastre, chiar dacă or fi mai multe, la bătaia de cel mult 120 km și la ce știu rușii despre ele, că doar ei le-au făcut , nu înseamnă mai nimic.
      Supremația stabilită de rachete se referă și la cele ambarcate nu doar la cele de la sol ori aeropurtate. E mai costisitor să ridici și să ții în aer avioane decât să ai 2-3 nave la 100 km de coastă, mai greu de lovit fiind ținte mobile și care pot lovi la rândul lor avioane ori rachete. Dacă ai câteva corvete, nu neapărat fregate, bine dotate pentru lupta aa și antisubmarin și eventual 1-2 submarine prin prejma Sevastopolului, și măcar vreo 2-3 escadrile de F16 nu prea–l încântă pe Ivan să facă teste prin zona asta decât dacă are alte interese mai îndepărtate. Dar și atunci te tratează cu ceva respect.
      Dacă e așa mică marea Neagră cum încap flota rusească în ea și flota turcă, plus încă una mai mitică formată din ce au Ucraina, România, Bulgaria, Georgia și toți ăștia mai vor încă nave. Iar pe deasupra mai vin în excursii de trei săptămâni și ceva nave de prin alte mări și țări. Generalul american s-a referit la altceva, sunt flote și flote.
      Americanii s-au bătut cu japonezii în al doilea război mondial în niște copăi maritime comparativ cu marea Neagră
      Și un litoral de 50 km trebuie și poate fi apărat. Nu poți pune baraje de mine defensive cu aviația ori rachetele ci doar cu navele, un submarin îl urmărești și distrugi mai ales cu navele, dacă nu ai aviație ori elicoptere antisubmarin performante și acoperire aeriană eficientă pentru ele. O minare ofensivă făcută de inamic pentru blocarea unui port , a gurii sau a unei porțiuni de fluviu ori a unei strâmtori, ca în cazul Bosforului, se face tot cu nave sau scafandri deminori.

      Ștergere
  13. Nu va mai agitati.Nu va fi nici o confruntare ci numai impartire de zone de influenta.Cum exista zone cu majoritate rusofona si cum in aceste zone se traia dupa ei in ultimul timp mai bine sub regimul sovietic Rusia va castiga teritorii fara razboi clasic.Vedeti ce s-a intamplat in Crimeea ,ce se intampla in estul Ucrainei
    ,Transnistria precum si in Basarabia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este logic ceea ce spui. Dar nu iei cateva elemente in calcul:

      1]. Intrarea rusilor cu sau fara lupta, in estul Ucrainei si Basarabia, reprezinta o palma directa data colosului american, careia i se subrezeste brusc imaginea de superputere militara mondiala. Ceea ce reprezinta u pericol fatal pentru USA. Sa nu uiti ca Ucraina si R. Moldova sunt doar in parte rusofone. Cealalta parte va striga "Help, America". Iar USA va interveni sa isi protejeze partea. Fix fata in fata cu trupele rusesti.

      2]. Ai punctat perfect elementul legat de inaintarea pe teitorii rusofone. Dar ai uitat ca la vest de noi mai exista cel putin un teritoriu rusofon. Acesta este ... Serbia. Care in acest an are programate manevre cu trupe aeropurtate in comun cu ... Rusia. Deci, mergand pe observatia ta care este foarte buna legata de inaintarea rusilor prin teritorii rusofone, cum ii opresti sa ajunga si in ... Serbia? In afara de lupta armata.

      3]. Zonele de influenta stopate pur si simplu in Ucraina si R. Moldova, NU aduc profit si nu justifica dotarea excesiva a rusilor din ultimii 2 ani. Adica, nu isi scot banii. Pe de alta parte, nici SUA care duce de fapt toata Europa de Est in spate, iar nu isi scot banii. In conditiile in care orice obiectiv strategic, presupune recuperarea investitiilor in armamente, sisteme, dotari etc.

      Concluzia se vede de la tine. Ipoteza ta este perfecta, dar nu are final. Continua cumva sa ajungi la un obiectiv cu adevarat strategic, nu sa te limitezi sa dai tot de mancare la gagauzi moca!

      Ștergere
    2. Ca Pen. Crimeea a fost a ukrainenilor....este o poveste cu trecut relativ recent!
      Ce au facut ukrainenii in WW2 este tot in memorie!

      Ștergere
  14. Pe toate posturile s-a comentat in stil romanesc (pupincurist sau mistocar)asa zisele rezultate la summit. Pozitia pe care s-a situat Comandantul Suprem, in mod normal, si intr-o tara normala ar trebui sa fie urmata de explicatii. Explicatii care nu vor fi usor de dat daca va fi tras la raspundere (daca!). Pentru ca, in fond, nu s-a obtinut nimic! Deliberat, flancul stang s-a intarit iar flancul drept nici nu este bagat in seama. Suna a invitatie! Iar invitatiile, de regula, se onoreaza! In rest e veselie: ne distram, ne inghesuim pe soselele transformate in camp de lupta si cancan cat incape. Un cuvant despre armata romana n-am auzit, un cuvant din partea ei nu am auzit...politrucii ne hotarasc viitorul si nu miscam in front. Ne meritam soarta! Problemele pensiilor ne-a pus pe noi, rezervistii, in prim plan. De data asta, cei activi, nu mai pot invoca nepasarea! Imi pare rau pentru ei. Cred ca nu le este usor! Dar a venit timpul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca de obicei, ai un spirit de observatie de exceptie. Te citez: "Deliberat, flancul stang s-a intarit iar flancul drept nici nu este bagat in seama. Suna a invitatie! Iar invitatiile, de regula, se onoreaza!"

      Da! Asa este. Suna a invitatie lansata catre rusi in mod deliberat, sa inainteze linistiti, punandu-li-se la dispozitie un culoar practic liber prin Romania! Doar prin Romania. Exact asa indica si dispunerea fortelor si mijloacelor pe harta. Pare un lucru cunoscut de toata lumea, mai putin de noi. Un fel de Yalta 2.

      Ștergere
    2. Destept baiat Putin asta. I-au dat maidanul le-a luat Crimea. Are grija sa nu tropăie in voie si prin Siria, pe tuyrci i-a pus la respect pîna la scuze.
      Credeti voi ca întimplător EON GAZ nu a mai incheiat contracte de funizare cu ROMGAZ ci taman direct cu GAZPROM si austriecii de la PETROM..
      Asta da lovitură sub centura pentru bugetul si asa sarac. Plus ca Romgaz sta cu sondele in conservare fiindca nu are cui vinde gazul.
      Destept baiatul si lucreaza cu ....mintea ..... mai ales ca i se bate cam fortat la usă.
      Chiar ne strica noua buna pace si colaborare cu vecinii ?????
      Sa vedem ce va iesi si sa sperăm ca nu ne cheama CMJ pentru înarmarea cu ............”decizia de pensie” si AK-emul.

      Ștergere
    3. Directia strategica Nord Ukraina le este mai accesibila si in scurt!
      Sudul, este pt ei mai complicat...munti, podis, paduri, multe cursuri de apa orientate nefavorabil....o logistica greaie, etc!

      Ștergere
    4. @ Iulian Mares 11 iulie 2016, 11:32. Asa este. Numai ca directia duce fix in pumnul de fier al NATO din Europa Centrala. Ca atare este de evitat. Alta este situatia pe flancul sudic. Unde o eventuala ofensiva nu se loveste de nimic serios pana la malul de est al Adriaticii. In ceea ce priveste logistica, consideram noi ca ar fi complicat d.p. nostru de vedere si care la prima ploicica sau zapada deja ne-am impotmolit national. Cea mai buna dezvoltare logistica cu acoperire pe suprafete mari, o au totusi statele cu suprafete imense dintre care face parte si Rusia.

      Nu mai am chef sa caut acum, dar am vazut un clip cum au niste aeronave care transporta frecvent pe spatele lor in toata Rusia, inclusiv cisterne imense cu combustibili. Daca reusesc sa faca treaba asta curent pe 12 000 km, din Krasnodar pana la noi sunt 500 km, iar pana a Adriatica 2 000 km.

      Ștergere
    5. @ Iulian Mares11 iulie 2016, 11:32. Myasischev VM-T Atlant le spune la aeronavele astea de a orice in carca [https://www.youtube.com/watch?v=3EKjwrp76Mo]. NATO Code: Bison [https://www.youtube.com/watch?v=quILBGryShU].

      Sunt mai multe variante, vezi aici [http://www.airvectors.net/avbison.html]. Punem autonomia pe harta: ... 8 000 km. Cate ... 185 de tone in carca. Mai mult decat suficient sa isi asigure logistica oriunde in Europa. Dar pana la Adriatica!

      Ștergere
    6. @ avianyc 10 iulie 2016, 22:59. Teoriile economice vehiculate de amatori pe la TV, menite a exclude ipoteza unui razboi, sunt stupide. Intrucat scot din ecuatie un element vital.

      Intr-adevar, europenii dezvoltati si rusii, intr-adevar, nu au motive sa intre in razboi. Numai ca fraternitatea asta frige interesele americanilor, pe care ii doar in cot atat de E.ON, cat si de Gazprom. Sau de Petrom. Asa ca ai sanse multiple sa fii chemat, dar NU la CMJ, ci direct la structura in care vei fi reactivat.

      Ștergere
  15. S-a facut mult clabuc si tapaj pentru nimic! Chiar nimic. Aici este un concurs international al atletilor cu macra la purtator, in care culturistii isi arata cotletele si antricoastele afumate, dar pe urma le baga la garnitza sa nu se imputa! Nu va fi niciodata nici un rezbel, nu se va trage un singur cartus intr-o confruntare antagonista! In schimb, se incheie in culise si pe furish contracte obeze pe vanzari de armamente de catre marii perciunati, detinatori de arsenale pana la voma, cu fraierestenii, gen romanistanii, in scopul apararii de muste, si alte insecte penetrante. Morocanosii sovietici, zisi si ursi, daca au vazut ca Tudy a facut laba, furand-le patentul in domeniu, vor face talpa pe langa granita si cu ochii la gagicile din NATO...lanit-o! In rest, gargara pentru amigdale inflamate, ca dupa o felatzie dureroasa cu vibratorul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta crezi tu. La fel si amatorii care prezinta stiri la Kanal D. Pana una alta, esti tinta a rechatelor ... strategice rusesti http://www.stiripesurse.ro/demonstratie-de-forta-dupa-summitul-nato-rusia-isi-etaleaza-rachetele-strategice_1142554.html

      Ștergere
    2. Rusii sunt atat de obositi de Gulag, incat isi spala sosetele dimineata si se uita la ele toata ziua cum se usuca pe sarma sau pe soba treptat, avand si sticla cu votca in fatza. Fac atata armata, incat ar evita razboiul pentru a avea timp de beutura si femei pana cand raman impotenti si debili! De la General la Soldat! In dezbaterile despre conflicte, sunt primii care se opun politicienilor unei confruntari antagoniste directe si terestre, ci doar actiuni diversioniste de aratare a muschilor afumati de la borcan sau al dosului cu semnul bucal al pupatoarei de la distanta! Exercitiile si aplicatiile ale rusilor sunt cunoscute ca masive si complexe inca de pe timpul sovietizarii, avand drept scop intimidarea si falosenia de a prezenta ce au mai bun, dupa care ursul se retrage la barlog sa ierneze si sa-si suga doza de votca, in loc de labe, celea pe care Tudy le agita cu energie in oglinda cu ,,demnitatea'' celui care-si premediteaza periclitarea viitorului loc de munca!

      Ștergere
    3. @ Corneliu1 1 iulie 2016, 20:55. Ai lucrat in armata? In armata lucrurile sunt concrete. Iar concret la ora asta este ca TU si familia TA sunteti tinte rusesti. Ca spui este literatura care nu poate altera realitatea crunta: la ora asta este ca TU si familia TA sunteti tinte rusesti/

      Ștergere
    4. R 26.500: KORECT, ONORABILE! SUNTEM TINTE FIXE, TINTE USOARE SI NU AM INCREDERE IN SCUTUL DEVESELU! Dar nu cred ca sunt atat de idioti sa apase pe buton primii! Dumnezeu cu mila!

      Ștergere
  16. Încă o „MULTINATIONALĂ” pe cerul patriei. Sa vedem unde merge ”profitul” si de aici!!!!.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Referitor la inclinatiile literare, privind nararea unor amintiri, poate publici precum Doru Davidovici, care avea un real talent si la scris!

      Ștergere
  17. @ All. S-a dat UPDATE. Naspa, rusii au trecut la exercitii cu rachete ... strategice. Prea multe exercitii! http://www.stiripesurse.ro/demonstratie-de-forta-dupa-summitul-nato-rusia-isi-etaleaza-rachetele-strategice_1142554.html

    RăspundețiȘtergere
  18. Stau si ma gandesc oare ce vor face sgp platiti cu 200 de euro pe luna cand familiile lor sufera si acum de foame ? Vor lupta pentru colonia lui Soros sau vor invata repede ruseste ? Sau poate vor lupta miile de birocrati kaki platiti gras ca sa infiga stegulete cu steaguri in harti virtuale si inutile ? Ma indoiesc .Cat priveste subofiterii si maistrii astia vor lupta sigur ca de obicei si vor crapa primii (chiar daca vor face din rahat bici) ca de obicei.Ca armament performant ioc.

    RăspundețiȘtergere
  19. Peninsula Crimeia a fost a turcilor. Acestia auvandut-o rusilor, cu conditia ca atunci cand va deveni independenta sa revina de drept tot Turciei.
    Cel mai important lucru la sammit este data de 13/07/2016 intalnirea NATO Rusia.
    Probabil ca Rusia trebuie sa aleaga intre Crimeia sau estul Ucrainei+Transnistria.
    Mai vedem ce se va intampla.
    Vicepremierul rus Rogozin cu cateva zile inainte de sammit a facut o vizita in Moldova si Transnistria. N-a obtinut nimic. Mai mult, Rusia n mai are resurse financiare pt ca sa sprijine populatia rusofona din estul Ucrainei,Transnistria
    Si Crimeia.
    Banii vorbesc, in rest aplicatii militare de o parte si de alta. Nimic deosebit.

    RăspundețiȘtergere
  20. @ Vasile Ion NEValabil. Ai 2 comentarii retinute ls SPAM. Ar fi valabile, dar nu sunt. Intrucat vorbesti cu obida despre "birocrati kaki" cu obrazul gros etc. Ceea ce provoaca discriminare fata de "birocratii albastri" din M.A.I. si SRI. Si care sunt infinit mai multi decat cei kaki. Dovada? Burtile in fata ale birocratilor din randul politistilor si jandarmilor sunt de 2 ori mai proeminente decat ale birocratilor kaki! Asa ca pt. eliminarea discriminarii nu iti ramane decat sa reformulezi!

    RăspundețiȘtergere
  21. Toti monstrii aia sunt vazuti zi noapte de catre sateliti ..! La o adica vor fi loviti...inainte de a incepe pregatirea de lansare !
    Dupa lansare ..vor fi lovite rachetele ..cu antiracheta similare dar mai performante ca cele de la Deveselu ...
    Riposta nucleara a SUA ar fi nimicitoare pentru RUSIA...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Reciproca este de asemenea valabila. Si rusii folosesc acelasi sistem de supraveghere. Sau tu iti imaginezi probabil ca nu au sateliti sau cum? Ai navigatie auto sau telefon cu GPS? Ei bine, cele mai evoluate utilizeaza concomitent 2 sisteme de sateliti: A-GPS al americanilor si GLONASS al rusilor. Asta ca exemplu ca au sateliti.

      In ceea ce priveste cu "ar fi", stii prea bine ca singurul conflict in care nimeni nu poate anticipa rezultatul final, este chiar cel nuclear. Acesta poate fi influentat doar de rapiditatea de reactie, avansul tehnologiilor de dirijare, capabilitatile de interceptare si ... distanta.

      In mod paradoxal, distanta mare interpusa il poate defavoriza pe atacator si il poate avantaja pe aparator. Mai exact - o ogiva care trebuie sa ajunga la mama dracu' la 11 000 km, are sanse multiple sa fie distrusa inainte de a atinge tinta. Ghinion insa mare pt. tot ce se afla dedesuptul locului de interceptare.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Rusii sunt atat de constienti de puterea de lupta prin tehnica avansata ale americanilor incat doar latra cu hamaitiuri scurte si gajaite, dar nu s-ar incumeta la provocari care i-ar nimici irecuperabil! Ce au americanii in caz de necesitate majora, inca nu au scos la lumina, ce au rusii e si-n gusa si-n capusa! Zona 51 americana e doar una dintr-o multitudine si unde se experimenteaza inclusiv ,,farfurii zburatoare'' performante si de o viteza si putere de actiune si foc incredibile! Inginerul german si o echipa de savanti cu origine mixta, care dupa razboi le-au pus in palma si le-au produs rachetele din seria Apololo si de lupta, precum seria Pershing, Matador, Tomawack si altele, au lasat in urma proiecte aeronautice de domeniul fantasticului, ei fiind mai intai implicati in Germania de proiectarea primelor asa zise OZN-uri terestre si pe care le-au continuat in USA de-a lungul a zeci de ani. Rusii se bazeaza doar pe puterea nucleara deosebit de distructiva, de stilul salbatic si necrutator al luptatorilor care nu respecta legile universale ale razboiului si pe un spionaj militar care de departe ii intrece pe americani, dar nu si Mossad-ul evreiesc.

      Ștergere
    4. @ @ CEZAR. Ai nedumeriri cu referire la ultima parte, nu? Asa ca desenez. Interceptarea unei rachete are cele mai mari sanse de interceptare de catre aparator cu cat este mai aproape de tinta. Astfel o racheta ruseasca avand ca tinta Londra, are cele mai mari sanse de interceptare undeva deasupra teritoriilor dintre Austria si Franta, iar jos se alege praful. Invers, o racheta americana lansata de zona GB avand ca tinta Moscova, va fi interceptata undeva intredeasupra teritoriilor dintre Austria si Ucraina, iar jos iar se alege praful.

      Sesizezi paradoxul? Intr-un conflict nuclear statele implicate direct sunt mai protejate decat teritoriile interpuse intre ele.

      Probabil ca ai mai sesizat si faptul ca in cazul unui conflict nuclear, Romania este un simplu stat interpus, iar orice interceptarea a unei ogive nucleare deasupra Romania (ruseasca, americana nici nu mai conteaza), determinand un dezastru pt. Romania.

      Ștergere
    5. @ Corneliu1 1 iulie 2016, 20:44. Suna cam a teoria conspiratiei. Rusii se bazeaza ca ultima solutie, pe aceea ce se bazeaza si amaricanii. Niciodata un stat cu teritoriu cu suprafete imense nu poate fi cucerit definitiv si complet, chiar daca este aproape distrus militar. Suprafatele sunt atat de mari, incat orice atacator fie isi muta 1/2 din populatia proprie pe teritoriul statului cucerit, fie pleaca intrucat nu se poate alimenta singur pe teritoriul unui stat ostil.

      Mai direct, Rusia, SUA, Canada, China, India, Australia, NU pot fi cucerite niciodata, intrucat gestionarea dupa ocupatie a acestor teritorii, precum si logidtica trupelor proprii, devine imposibila.

      Ștergere
    6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    7. @ Vasile Ion Valabil 11 iulie 2016, 21:01. Iti sugerez sa revezi ce ai scris. Inainte sa se declanseze un haos de ras! Distrugi un focos de racheta strategica nuceara cu lovitura ... cumulativa? Si la 140 km altitudine? E cel mai tare banc militar, cu siguranta!

      Ștergere
    8. Rxxx cine a zis de altitudinea 140 de km ? La altitudini mai mici da il distrugi.

      Ștergere
    9. Rxxxx iar gresesti .Ideea nu e sa te cucereasca ci sa te convinga ca tu de fapt iti doresti asta ( adica sa fi sclav) .Vezi UE .Englezii baieti destepti s-au prins de smecherie dar nu pot face mare branza .Daca pleaca din UE imperiul lor va fi facut bucati.Asa ca vor pune rapid capul in pamant si vor invata un pic nemteste .Jawol ?

      Ștergere
    10. @ Vasile Ion Valabil 11 iulie 2016, 21:28. Insisti sa fii hazliu? Tu stii ce este acela focos? Un focos este partea aia mica din fata cu varf ascutit, a unei rachete. Acolo este incarcatura nucleara. Restul din racheta nu reprezinta decat combustibilul de propulsie a rachetei.

      Uita-te la racheta din material. Sau aici [https://en.wikipedia.org/wiki/RT-2PM2_Topol-M]. Focosul este cam a 10-a parte din intreaga racheta. Viteza de croaziera este de ... 26 400 km/h (7.320 metri pe secunda). La peste 100 km altitudine. De cand reintra in atmosfera, impactul are loc in mai putin de 2 minute. Iar tu inisti pe faptul ca neutralizezi doar focosul acelei rachete strategice fara sa declansezi explozia nucleara si inca cu ... cumulativa? Si apoi racheta cade ca o balega?

      Este cea mai tare gluma militara pe care am auzit-o dupa bancurile alea cu Itic si Strul! Man! Tu chiar nu realizezi ce afirmi? O astfel re racheta nu se poate distruge decat in totalitate. Si daca mergi pe filmele din Razboiul Stelelor si ii penetrezi focosul cu laser, nicidecum cu cumulativele tale, fii sigur ca intra in functiune sistemul de autodistrugere si tot de explozie nucleara ai parte.

      Mai zi-ne bancuri din astea ca sunt misto rau de tot!

      Ștergere
    11. Rxxx ..A fost o capcana .Sa inteleg ca aia de la Deveselu sunt hazli ? 😁😁

      Ștergere
    12. @ Vasile Ion Valabil 12 iulie 2016, 00:06. Capcana de ... coma. Deveselu zici? Aici este o alta poveste. Am fost luati de prosti ca natie. In conditiile in care natii mai evoluate ca noi au scos bazele militare straine din propriile state. In mod special, pentru a nu deveni ele insele, tinte.

      Scutul de la Deveselu are la baza sistemul AEGIS MK 41 cu lansare pe verticala. Este un sistem modular care poate fi instalat oriunde, pe sol sau pe o nava, repreznta de fapt o platforma de lansare rachete.

      Problema este ca este atat de modular, incat lansa orice tip de racheta, defensiva sau ofensiva, de la raza balistica mica de 20-30 km, pana la distanta de strategica de 12 000 kmm cu incarcatura conventionala sau nucleara.

      Daca nu crezi, vezi la final aici [https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_41_Vertical_Launching_System]. Mai exact ce poate Anzac care este acelasi Scut de la Deveselu instalat insa pe o nava.

      Problema este numai ca nu ar fi trebuit sa fim pacaliti ca natiei, iar oficialitatile noastre aveau datoria sa ne informez corect.

      De altfel, dupa ce tot ce am discutat, probabil ca te-ai prins ca rachetele de la Deveselu depasesc raza medie, a.i. sa nu detoneze o incarcatura nucleara pe teritoriul Romaniei. Cu alte cuvinte, in varianta ofensiva, americanii pot lovi Moscova de la Deveselu! Pericolul este insa, ca tinta am devenit si noi romanii la randul nostru si nu americanii din ... Ohio.

      Cunosti despre protestele din toata lumea contra bazelor SUA de pe teritoriile altor state! Acum poate intelegi ca acele natii au fost de fapt, istete! Mai istete ca noi! Pur si simplu, s-au prins de smecherie si au refuzat sa mai fie tinte. Doar noi, romanii, am muscat-o!

      Daca este dupa opinia mea, oficialitatile statului roman care au permis ca Romania sa devina tinta artificiala acunzand adevarul, ar trebui sa dea socoteala poporului roman.

      Adevarul este unul singur: am devenit tinta nuclera, intrucat noi i-am fixat primii ca tinta pe rusi! Prin inducerea in eroare a romanilor de catre ilustrii nostri conducatori de neam!

      Ștergere
    13. Corect Rxxxx .Multe nu li se spun romanistanilor.Sunt considerati prea prosti ca sa inteleaga.Iti amintesti cutremurele dese( aproape zilnice) de 3-_4 grade datorita prospectiunilor pentru extragerea gazelor de sist facute (mai ales) de Chevron ? Care cutremure erau de suprafata pana la 12 km adancime si atentie toate aveau epicentru in Vrancea dar se simteau doar la sute de km departare iar in Vrancea deloc .Ba odata au spus si de un cutremuur in Marea Neagra bineinteles cu epicentru ""tot '' in Vrancea de era sa-mi inghete cafeau pe foc. Inutil sa spun ca in Vrancea nu exista si nu au existat niciodata cutremure de mica adancime ci doar de mare adancime la peste 100 km prin ciocnirea placilor tectonice. Cand directorul institutului de fizica al pamantului a atras atentia ca acele cutremure nu sunt din Vrancea a fost demis imediat trimis in Franta si numit in locul lui un ofiter acoperit al SRI (care e si acum) nu conteaza numele .Care director la fieare aparitie tv ( si erau dese )baga placa cu Vrancea pana si la cutremurele in care ere implicat (pe plan local) Petrom ,injectie cu apa la 1000 Atm (pentru scoaterea petrolului) de cadeau casele zilnic casele unei comune invecinate .Suntem considerati atat de prosti incat nu se mai deranjeaza sa ambaleze minciunile ca in vest ci ni se servesc crude si fara perdea .Asa e si cu Deveselu.Daca intrebi vulgul ti se v-a raspunde ( cu zambet complice) ca americanii nu ne apara de Iran cum sustin ei ci de rusi.Si o fac asa de simpatie pentru romanistani.

      Ștergere
    14. R 26.500: 11.07 ora 20.56 Subscriu afirmatiilor tale pertinente.

      Ștergere
  22. Rxxx tu ai cenzurat din alt motiv.Te-a deranjat comentariul meu pentru afirmatia privind dorinta de a lupta a sgp cu solda de 200 de euro (care au familiile infometate).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Niet. Tocmai de-aia l-am si scos de la SPAM. Dar nu imi place ceva la tine. Ai afirmat ca provii din MAI. Este bizar va ca pte tot te legi de armate de birocrati kaki si general de carton care musai sa fie din M.Ap.N. Si niciodata de cei de albastru din MAI sau SRI, unde chiar ca existe cohorte de bagatori de seama din toate gradele si functiile. Motivatia ta?

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Cat priveste birocratii kaki sunt ca ouale. Participa dar nu se baga.Si da avem si militari( chiar rezervisti) patrioti pe care ne putem baza in caz de conflict.Dar sunt foarte putini si de obicei izolat exact de birocratii kaki pe care tu ii aperi multi(e) chiar cu fusta.Acum zi ca sunt misogin.

      Ștergere
    4. Si nu am afirmat niciodata ca PROVIN din MAI.Nu imi baga cuvinte in gura .

      Ștergere
    5. Ha,l-ai întrecut chiar și pe moșul dement!Halucinant!!!

      Ștergere
    6. Am glumit F16 .Liniste-te .Serviciile romanistane nu sunt subordonate direct Mosad si CIA, nu sunt conduse de perciunati si vor doar binele romanistanilor .Serviciile romanistane nici afaceri nu fac si sunt controlate strict de parlament( care se stie e in slujba poporului) .Serviciile noastre nu au agenti acoperiti in mas mmedia sau in magistratura (deoarece ar fi neconstitutional ), nu controleaza strict toata clasa politica pe baza de santaj si DNA .Ce sa mai zic ca sa te linistesti.... Condrea a ''murit'' scapand volanul de sub control dupa ce s- a invartit de 13 ori in cerc pe o distanta de 117 km pe aceeasi strada langa ( Buftea) intamplator casa unui general SRI demis ulterior .Hexi Pharma e doar o firma banala care a vrut sa ajute bolnavii din spitale cu apa curata pusa direct in bidoanele cu dezinfectant. Toate sunt in regula F-16 liniste-te.PS Soros nici nu exista iar Mungiu lucreaza pentru stapani pro bono sau pe o felie de sunca .Masoneria? CARE MASONERIE?

      Ștergere
  23. Cand eram in Tratatul de la Varsovia eram tintele rachetelor americane,Acum suntem tintele rachetelor rusesti.Care e problema?Starea de neutralitate ne ofera siguranta?Elvetia este neutra si ce armata are si ce pregatire militara a populatiei face?judecati.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect Iceparu.Problema e ca o colonie nu poate fi neutra si ”adopta'' aceeasi prieteni si dusmani ca stapanul ei.

      Ștergere
    2. @ iceparu 11 iulie 2016, 21:47. Daca ofera siguranta starea de neutralitate? Ar fi trebuit sa iti dai raspunsul singur. Doar ai pomenit de Elvetia. A suportat vreo pierdere Elvetia in WW2? Niet. Si austriecii si-au insusit lectia, de aceea sunt neutri astazi.

      PS: Nu am inteles care este faza cu armata elvetiana? O lauzi sau vrei sa spui ca este slaba? Iti spun eu care este adevarul care am lucrat cu ei. Au o armata cam la nivelul garzilor noastre patriotice de odinioara, adica nu slaba, ci foarte slaba. Dar au o doctrina desteapta in schimb: este cam cum era la noi "razboiul intregului popor. Asa este, fiecare elvetian are arma, uniforma si ranita acasa. Nu au cine stie ca armata, dar toti sund de fapt in armata. Exemplul Vietnam cand desii erau in ..urul gol si fara nicio armata, i-au rupt vietnamezii pe americani si francezi.

      Ștergere
  24. Cugetare: razboiul costa - in sens bun pentru unii! Consecintele, in sens bun pentru aceiasi, in sens rau - pentru ceilalti! N-ar fi mai bine...fara? Ba daaaa, zic altii... Dar cum facem cu visurile noastre? Pai, ne facem ca...,ii facem sa creada ca...na-o pe asta, dami-o pe asta...lasa-i pe prosti sa doarma sau mai da-le o "cinzeaca multinationala" spre ametire. Noi cu noi si voi cu ...Desteapta-te romane ! Azi-maine se schimba imnul !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai nimerit-o cu imnul.Il gasesti aici https://m.youtube.com/watch?v=SZPDE8Bxq3s

      Ștergere
  25. Uite...pun in discutie o informatie, sa zicem cruda, neprelucrata!
    Acolo unde exista o baza US sau intr-o baza NATO este dislocata o structura US exista si o baza mobila CIA!....evident pt protectie!
    Cineva poate nega?

    RăspundețiȘtergere
  26. http://www.napocanews.ro/2016/03/legiunea-militara-romana-a-fost-singura-spaima-a-bolsevicilor-din-siberia-intre-anii-1918-1920.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte interesant. Pacat ca finalul este insa unul tipic romanesc. Luptatorii faimoasei legiuni romanesti, fiind luati la misto dupa reintoarcerea in Romania, exact de autoritatile statului roman.

      "Când ajung la Constanța, voluntarii ardeleni sărută pământul țării. Regele Ferdinand le ține un discurs frumos și le spune să facă cereri de a se înscrie în armata română. Simion Ghișa e încadrat la o unitate din Basarabia, el pierduse gradul de ofițer în urma certurilor cu cehii și albii din Siberia. Încearcă să obțină la ministerul de război din București o audiență la ministru să se reabiliteze. Nu e primit, liberalii aveau alte preocupări, nu să le dea satisfacție eroilor români ardeleni din Siberia. Deși sublocotenentul Simion Ghișa a primit de la misiunea aliată franceză gradul de locotenent, are surpriza ca ministerul de război să nu-l recunoască și să dea înapoi solda aferentă gradului în valoare de 10.000 lei. După circa un an de zile în 1921 e dat afară din armata română, ca să aibă locuri călduțe pilele de cafenea ale guvernanților liberali de la București. Simion Ghișa demoralizat se reîntoarce în Munții Apuseni la brad ca simplu țăran. Nu le spune părinților, moți din Munții Apuseni că recunoștința statului român că lupta pentru unire și libertate împotriva bolșevicilor a fost răsplătită cu demobilizarea și uitarea".

      Ca fapt divers, sa stii ca nu s-au intors toti romanii de atunci din Rusia. Multi s-au stablit acolo, inclusiv intre razboaie si in WW2. Intr-adevar, rusii le-au recunosc trasaturile de buni luptatori si i-au apreciat pe romani. Acestia pot fi regasiti si astazi in teritoriile de la est si nord-est de la M. Neagra, in tinuturile cazacilor liberi. Inclusiv ca ostasi in unitati rusesti cu specific traditional cazacesc (Armata de pe Don). Cum a fost posibil? Cazacii nu reprezinta o anumita etnie, ci un grup multietnic format din din transfugi cum ar fi emigrantii astazi, provenind din diverse tari. Rusii le-au acordat o anumita avere - pamanturi la discretie in regiunea Don/NE M. Neagra si e M. Neagra (doar au de unde) si au fost luati sub protectia statului rus care le-a acordat o a anumita autonomia, cu obligatia sa isi averile, cazacii devenind implicit pumnul de fier al Rusiei de la N-E si E de M. Neagra.

      Si demonstrez ca nu bat campii cu cazacii romani! Ion Coja [http://ioncoja.ro/doua-texte-despre-romanii-de-dincolo-de-nistru/].

      Si mai am un material, dar nu il gasesc momentan. Cand in WW2 trupele romane inaintau spre Caucaz. Au intrat intr-un sat cazacesc unde parte din locuitorii mai vechi vorbeau si ei limba romanilor. Care era smenul? Erau romani refugiati din diverse motive si in diverse perioade ale istoriei, din Romania in Rusia. De aceea vorbeau si intelegeau romaneste.

      Si cand te gandesti ca in caz de conflict militar, pot sta fata in fata romani mioritici - adica noi, cu alti romani care s-ar putea sa fie mai romani decat noi ....

      Ștergere
    2. R 26500
      Amiralul Kolceag, ultimul bastion al rezistentei Armatei Albe era roman....putin tigan, la origini, dar roman!
      Sper ca ai vazut si filmul!

      Ștergere
  27. @ All. Apropo de materialul anterior si politia politica. Un aparent retardat ce se semneaza Adrian Bontas, dar care de fapt este colaborator al politiei politice care isi vinde serviciile de denigrare si intimidare a armatei pe o suma egala cu costul a 6 shaorma pe luna, ne ureaza niste ... chestii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bontas este PCc la o UM a SMFA!....il gasesti pe net, reclamand o trecere de pietoni pt o statie RATB! El posteaza de la serviciu pt ca nu este pus la munca!

      Ștergere
  28. Cele mai mari explozii nucleare din istorie:
    http://descopera.ro/dnews/13945492-bomba-tarului-cea-mai-puternica-bomba-nucleara-topul-celor-mai-mari-explozii-nucleare-din-istorie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alea sunt mici. Are MApN niste petarde😁.…...

      Ștergere
    2. Bontas este un provocator infiltrat, un mahalagiu profesionist, un turnator la organe si cu botul tzuguiat pe ele, un civil indisciplinat care-si aroga atribute militare, o scula iohanist-basista, bocitoarea de serviciu la autoritati ca-i aluneca shotroagele pe zapada, aparatorul sistemului opresiv, este hotarat de acord cu toate actiunile care ii frusteaza si dezavantajeaza pe militari rezervisti si activi, si intr-adevar isi asigura in acesta pozitie de milog cateva shaorme murdare ca si activitatea sa! Daca era comunism, cativa romani puteau sa-si piarda viatza sau libertatea datorita actiunilor sale slugarnice si nesabuite! Gresesc cumva?

      Ștergere
    3. @ Corneliu1 2 iulie 2016, 19:36. Nu, nu gresesti!

      Ștergere
    4. R 26.500 Multumesc pentru consens, onorabile!

      Ștergere
  29. Sambata, 26 aprilie 1986 a avut loc accidentul de la Centrala Atomoelectrica Cernobil. Acesta, a degajat material radioactiv, mai putin de 1% decat au aruncat in atmosfera testele nucleare de suprafata ale armelor nucleare, pana la interzicerea acestora in anul 1963.
    Cele mai afectate state au fost: Ucraina, Rusia, Belarus, Polonia, Norvegia, Suedia, Finlanda, Iugoslavia, Romania, Austria , Bulgaria, Grecia si parti extinse din Germania si Marea Britanie. Aproximativ 550 de milioane de europeni si intre 150 si 230 de milioane de oameni din emisfera nordica rusa si nu numai, au fost expusi unui nivel ridicat de radioactivitate. Norul radioactiv a atins dupa 9 zile de la accident, teritorii din Canada si SUA.
    Eu zic ca ar trebui ca unii sa renunte la scenarii privind folosirea rachetelor sau altor vectori cu incarcatura nucleara.
    Limitati-va la scenarii clasice, cu armament conventional.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crezi ca Iluminatii au facut buncarele alea subterane ( adevarate orase) degeaba? Voi sa fiti sanatosi cate orase subterane au atat rusii cat si amerlocii. Sau investit sume imense in ele si cred ca probabil le vor folosii in curand conform planului.

      Ștergere
  30. "Oprea: Ponta MINTE, el a venit cu ideea ordonanței!"...oare cine a pregatit OUG57 inainte sa fuga de raspundere si de masurile pe care urma sa le ia, in inter4esul amarastenilor? Chiar asa fraieri ne cred?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact! Ciolos nu stia inca sa ajunga singur in biroul sau din Palatul Victoria!

      Ștergere
  31. E posibil ca lovitura sa o fi pregatit perciunatul Naum Ponta.Dar lovitura a dat-o totusi sluga lui Soros bozgorul mason frantuzit Ciolos prietenul lui guru Bivolorul bautorul de pipi.

    RăspundețiȘtergere
  32. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  33. În caz ca nu stiati, conditiile in care militarii americani au voie sa foloseasca teritoriul României
    Posted on mai 4, 2014 by searchnewsglobal
    Imagine În caz ca nu stiati, conditiile in care militarii americani au voie sa foloseasca teritoriul nostru si facilitatile puse la dispozitie inseamna practic O PREDARE NECONDITIONATA SI PE GRATIS a Romaniei dupa cum urmeaza:

    1. militarii americani au voie sa introduca orice fel de material de lupta in Romania (inclusiv rachete nucleare !!!) FARA a cere voie in prealabil guvernului roman; Militarii americani si mijloacele lor de deplasare nu au voie sa fie controlate nici macar de politie.
    2. Militarii americani au voie sa-si deplaseze convoaiele oriunde in tara fara a cere voie autoritatilor in prealabil.
    3. Armata americana NU PLATESTE NICI O CHIRIE statului roman pentru ocuparea celor 4 baze militare si cumpara alimente si alte materiale LA PRETURI NU MAI MARI decat cele acordate armatei romane.
    4) Militarii americani NU POT FI ACTIONATI IN JUSTITIE orice fapte ar face, inclusiv fapte penale (vezi textul Tratatului militar romano-american din decembrie 2005). miscareaderezistentasfvasilecelmare.blogspot.ro

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta a semnat si promulgat base!
      La legea de baza, la care faci referire exista multe altele, subsecvente, memirandumuri si acorduri tehnice! Un exemplu!
      -pt folosirea poligoanelor nu se plateste nimic, nici macar taxa de ecologizare!
      Atat am putut noi negogia! Noi, romanii din Romania, prin reprezentantii nostri alesi!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  34. Povestile alea cu buncare....adorm copii prescolari!
    Au si fabrici pt aer si apa?....evident panza freatica ar fi contaminata! La fel si aerul!
    Dar unde tin atatea zeci de mii de filtre de aer de rezerva?
    In cazul asta....uzina de apa-aer...personalul tehnic este mai numeros decat VIP protejate! Dar alimentele? Ce cantitate?
    ....este asa, ca aia cu distrugerea unei rachete prin lovirea ei cu o alta dar, cumulativa! Cineva nu ne-a spus...-unde sa o loveasca cumulativa? Cumva in coada? Sau in rat?
    Dar, al cui este ratul? .....eu am mai intalnit fraieri care credeau ca o racheta AA distruge aeronava lovind-o.....si atunci, la impact se produce explozia rachetei!
    Sa fie sanatosi!... ca bine nu se mai fac!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://specialarad.ro/s-a-inventat-frunza-sintetica-capabila-sa-produca-oxigen/ Energie sa aiba ca oxigen( se produce usor) si apa se gaseste din belsug .Umeras te bagi ca musca in otet doar dragul polemicii .Sunt deja submarine care pot sta lejer ani de zile sub apa fara legatura cu exteriorul daramite buncare uriase probabil dotate cu sere si rezerve de seminte.

      Ștergere
    2. Fabulezi de la mestecat frunze...poate de coca, dar ma indoiesc, tie iti place paltinul!
      Dar, de cand tu..... si nu dezvolt, ai tupeu sa intri in dialog cu mine?
      Chiar nu ai fost prezent cand s-a impartit rusinea si onoarea?
      Nu am iertat si nici uitat! Crercetarea este in curs!
      Sa nu mai dai replici la postarile mele!
      Ai inteles?
      Vezi-ti de lumea ta!

      Ștergere
    3. Vasilica,tie iti bazaie ceva prin cap.Cand esti cap cand esti coada,cand esti rat cand esti cur.Mai rat-cur intr-un razboi cu intrebuintarea armelor nucleare nu exista invinsi si invingatori.Las-o moarta cu buncarele dotate cu sere si rezerve de seminte.Tu ai citit prea mult SF.

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. Anonim . Mai sinapsa pustiita cine a zis de invingatori? Ce tot imi bagi cuvinte in gura ? Si lasa oglinda aia in pace 😂 ca nu facem concurs de frumusete porcina ..

      Ștergere
    6. Vasilica....,
      -eu nu fac cercetari.....are cine, iar provider-ul tau de net nu te va putea ascunde!
      -eu am facut o simpla si scurta solicitare, chiar nevinovata
      -cred ca i-ai inmanat personal lui Huhu citatia, nu?
      -altele vor veni prin posta!
      :)

      Ștergere
    7. Rxxx de ce cenzurezi cand ii raspund lui umeras ?

      Ștergere
  35. Cam asa este in politica UE.....azi aici, maine la altii!
    $ & £ sau € conteaza, restul este gargara pt cimitrul elefantilor! Expresia nu-mi apartibe, ea poarta marca Mitrerand!...

    http://www.dcnews.ro/mobile/ombudsmanul-european-reac-ie-dupa-ce-barroso-s-a-angajat-la-goldman-sachs_510733.html

    RăspundețiȘtergere
  36. Față de 30.06 tabelul cu cereri de la CSP a MApN a mai suferit modificări.
    Cereri pentru alegerea perioadei în vederea recalculării= 44.041, cu 882 de cereri în plus, probabil trimise prin poștă în data de 30.06. Acesta ar cam trebui sa fie numărul final de cereri căci doar dacă ar fi expediate de prin America ori Australia ar mai putea sosi alte cereri după aceasta dată.
    Cereri pentru recalcularea grupelor de muncă =33.981, cu 1.967 de cereri in plus.
    Cereri pentru restituirea diferenţelor de pensie aferente perioadei 01.01.2012 - 30.09.2013=12.935, cu 734 cereri in plus. Astfel procentul celor cu pensii diminuate de legea 119 a ajuns la 16,8% din cei 76.885 pensionari MApN existenți la 31.12.2010.
    Pentru fișele cu grupele de muncă și restituirea diferențelor de pensie cererile se pot trimite în continuare și sunt încă oameni care nu au făcut aceste cereri.


    RăspundețiȘtergere
  37. Domnilor, am mai zis, daca o sa fie sa ne batem cu "usii, daca o fi - baietii nostrii: cu inimi darze, inflacarati de patriotism si de "iubirea de mosie" (care l-a speriat pe Baiazid)- baietii nostrii zic, vor sta in cafenele, baruri, cu divele aferente pe genunchi, vor sta si vor face galerie a"ricanilor, e"glezilor, si altor natii, care se vor bate cu vitejie si profesionalism pentru a apara pamantul romanesc, vatra strabuna, glia stramoseasca a noastra. Dar ce zic, noi toti vom face galerie, vom aplauda si ne vom distra. Pai ce nu suntem in NATO, nu suntem in UE, sa ne apere, sa munceasca, sa ne dea demancare, sa ne .. si sa ne ..

    RăspundețiȘtergere
  38. @kara
    Nu sunt convins ca toti cei care au facut cereri de restituire sunt si indreptatiti.Bolnavi cu capul sunt destui:...inclusiv in armata si eu cunosc 3(bucati) personal.....sunt "dusi" rau" dar rau de tot......asa ca nu oricine cere orice are si dreptate.E plina lumea de nebuni si de senili.Oare gresesc???
    serban
    PS ca fapt divers: undeva acum cativa ani(2-3) un dobitoc amerloc l-a dat in judecata pe Dumnezeu........si la noi atunci cand a venit vorba de bani "li s-a sculat" la multi.....ca in rest "prafu' de pe toba"
    serban
    PS 2 maine bag si eu o cerere de restituire.....asa si?dar bag 3 sau 5 ce mai conteaza se aduna acolo la gramada.Stiu ca as fi un magar,dar multi sunt magari fara bun simt.Si de magari mi-e scarba!!Chiar crezi tu karadeniz ca cei 33.981 au DREPTATE?? chiar TOTI?.......sau manipulezi toarsu' karadeniz?

    RăspundețiȘtergere
  39. deja mai mult de jumatate din rezervistii militari au facut cereri de restituire......dupa calculele "savante" ale lui kara.Da stiu am gresit! numarul corect este de 12.935.Pot sa fac si eu o cerere ca mama era virgina cand m-am nascut?
    serban
    cei 12.935 sunt perfecti? eu ma cam indoiesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar ce dom'le esti cumva Isus?

      Ștergere
  40. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  41. @karadeniz
    Pai ce facem: vorbim discutii sau discutam vorbe...WTF?
    serban(ma semnez cu litera mica pt ca sunt neimportant fata de atatia mancatori de fosfor din betele de chibrit).....si totusi exist.Nu-i asa karadeniz?

    RăspundețiȘtergere
  42. Dl. Serban,
    Am impresia ca dl. Karadeniz a luat datele de pe site-ul oficial al CSP a MApN, nu are o evidenta proprie!
    Omul a dorit sa informeze!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dumneata sa raspunzi atunci cand vei fi intrebat.
      serban

      Ștergere
    2. informatiile astea le poate lua oricine.Sunt publice
      Eu ma repet: toti cei peste 12000 sunt indreptatiti? Eu am in cartier 3(trei) asa cum am mai spus,care au facut cereri de restituire si nici ei nu stiu de ce......spuneau ca le-a taiat basescu 25% din pensie....ha,ha
      serban

      Ștergere
    3. Dumneata, pt ca pretinzi altora, sa vorbesti cu dumneavoastra!
      Fa-ti blog si da-ti comentarii singur, precum onorabilul C!

      Ștergere
  43. Postarea cu situația cererilor depuse la CSP nu am făcut-o pentru a mai scoate din amorțirea datorata caniculei pe chibiții vechi și hârșiți ai blogului.
    Sunt încă pensionari militari care nu știu de alegerea celor 6 luni pentru recalcularea pensiilor, de recalcularea grupelor de muncă ori de restituirea diferențelor de pensie reținute in perioada 2012-2013. Deși perioada pentru alegerea celor 6 luni expirat, pentru recalcularea grupelor de muncă și restituirea diferențelor de pensie se pot face cereri in continuare.

    @ DC
    Sunt trei tipuri de cereri, probabil ca te referi le cele pentru restituirea diferențelor de pensie deși din nebăgare de seama faci referire la cele privind grupele de muncă. Apoi te corectezi sau doar ai vrut sa mai faci loc de un comentariu.
    Cereri poate face cine vrea dar după înregistrarea lor, cele făcute de cei ”bolnavi cu capul” nu ajung în tabele. Un vecin maistru militar a făcut cerere pentru stabilirea celor 6 luni dar din greșeală a ales o perioada de 7 luni. A fost contactat de CSP pentru refacerea cererii.
    Scârba asta e o boala veche, pare o boală profesională, noroc că nu se transmite online, la fel ca și fobia că ”toarsu' karadeniz” manipulează.
    Iți recomand o cura heliomarină cu alge, nisip, ozon și fosfor de stavrid și guvid. De la Sulina la Rezovo tot litoralul UE al Mării Negre te așteaptă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu va recomand o vizita la BV.Sigur nu veti regreta(si va vorbesc cu dvs nu la per-tu)
      serban

      Ștergere
  44. Karadeniz,
    Cat mai costa kg de guvid?
    Vin curand la Corbu, caci am o proprietate langa plaja!
    Primarul, fost ofiter de marina, a castigat alegerile de anul acesta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De câțiva ani guvizii au cam dispărut de pe piață, pescarii ii vând direct restaurantelor, când mai apar prin magazinele de profil sunt cam 8-10 lei funcție de mărime, 15-18 lei hanusul.
      Mai nou cei din zona de sud apelează la bulgari pentru pește ori fructe de mare. La Durankulak, lângă graniță e un restaurant pescăresc frecventat permanent de romani. Nota de plata se face și în leva și în lei.
      Da Gălbinașu e la al treilea mandat.

      Ștergere
    2. Multam, am intrat in posesie definitiva a 0,5 ha in vecinatatea plajei Corbu si trebuie sa-l inscriu in cartea funciara si sa-i fac cadastru, parcelat la 300 mp!
      Neaparat voi ajunge pe la primarie!
      Inseamna ca a fost un bun primar, iubit si apreciat de oameni! Cinste lui!

      Ștergere
  45. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  46. https://ceicunoi.wordpress.com/2014/01/10/romania-2014-peste-100-de-probleme-o-singura-cauza-am-fost-colonizati-suntem-sclavi-moderni-si-traim-intr-un-sistem-de-exploatare-ascuns-constientizarea-adevarului-dur-e-prima-etapa-in-salvarea/

    RăspundețiȘtergere
  47. stimate kara
    da am gresit referindu-ma la primul numar,am si corectat ulterior cu scuzele de rigoare(restituire).Cat despre cei "care nu stiu" poti fi sigur ca nu vor afla de aici.Daca nici pana acum nu stiu,nici nu vor afla vreodata.Sau crezi ca stau cu ochii"beliti" pe blog din iulie 2015 si brusc isi dau seama acum,in iulie 2016??
    serban(tot cu litera mica)-mea culpa

    RăspundețiȘtergere
  48. @kara
    Nu raspund la jigniri chiar daca sunt "impachetate" cu vechitura aia numita bricul Mircea
    serban
    Ma intreb: De ce artileristii nu fac scoala cu archebuze,sau tanchistii cu tancuri din 1916 de tipul Mark V

    RăspundețiȘtergere
  49. Niciodata nu am inteles la ce foloseste bricul Mircea in pregatirea de lupta a marinei.Doar asa la oha?(apropo: care marina???)
    serban

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dumnezeu să va mai înțeleagă domnule Șerban, deși cred ca și el e cam depășit în cazul de față. Aruncați cu barda zeflemelei în toți și în toate și brusc vă simțiți cel jignit. Sunt obișnuit după atâta vreme cu astfel de toane da cu bricul Mircea ce aveți? M-ar fi mirat să spuneți că ați înțeles la ce folosește Mircea, dar pentru a înțelege așa ceva trebuie sa trăiești pe el măcar câteva zile.
      Scuze pentru adresarea la persoana întâi, a fost o scăpare, de regulă o folosesc doar cu prietenii și cunoscuții.

      Ștergere
    2. Sper ca nu se ia in deradere si Panzariul lui Stefan cel Mare, ca ma supar rau!

      Ștergere
    3. @kara
      va raspund punctual cf parerii mele de ignorant.
      Este de o inutilitate totala.Daca aveti argumente "pro" le ascult cu cea mai mare placere......asa cum am mai spus:dati-mi un singur exemplu al altei tari care isi instruieste personalul flotei militare pe "ceva" similar.Un singur exemplu va rog,doar unul.Nu cer mult nu-i asa?
      serban

      Ștergere
    4. Mai toate marinele militare au cel puțin o navă școală cu vele pe lângă alte nave. Din clasa bricului Mircea mai sunt încă 4 nave școală, Eagle al marinei SUA, Gorch Foch II al Germaniei, Sagres al Portugaliei. Prima nava școală a nemților Gorch Foch a ajuns drept pradă de război la ruși și a fost rebotezată Tovarişci.
      Celebre sunt Amerigo Vespucci a italienilor, Sedov al rușilor cel mai mare velier din lume, Juan Sebastian De Elcano al marinei spaniole la treilea ca marime.
      In 2012 Brazilia a comandat la șantierul Damen din Olanda o noua navă școală cu vele.
      Rolul acestor nave-școală este destul de amplu și important motiv pentru care, repet, cam toate marinele lumii au astfel de nave. Mi-ar trebui ceva timp să sintetizez în câteva fraze, chestii ce țin de marinărie, comunicare în limbaj internațional cu pavilioane brațe, saulă, cu lumini, navigația astronomică, utilizând soarele și stelele, învățarea ABC-ului marinăresc, hidrografie , meteorologie și alte elemente comune necesare unui marinar atât ca formare profesională cât mai ales ca spirit. Că acesta va fi pe o nava civilă ori că va fi pe o navă militară ca navigator, artilerist, rachetist, torpilor, transmisionist, trebuie să știe obligatoriu anumite elemente comune. În perioada asta am alți ucenici care vor să-i învăț înotul, pescuitul, ridicatul zmeului, mersul pe role, pe trotinetă, bicicletă, skateboard, așa ca pe aici intru și răspund când pot.
      Indiferent de ce aș argumenta eu, părerea exprimată deja nu va fi schimbată și m-aș alege cel mult cu o ironie.

      Ștergere
  50. Sunt cateva lucruri de lamurit!
    -toate tarile normale isi tin rezervele de aur in alte tari!
    -in toate muzeele lumii, originalele se expun periodic, in rest se expun copii +++, pt ca originalele se tin in conditii speciale ( umezeala, temperatura, expunere la lumina)
    -coloana fara de sfarsit a fost dusa, pe bucati, in Franta, tot pt intretinere, pe timpul presedintelui Constantinescu, de catre ministrul culturii, un actor redutabil, care nu s-a imbogatit.....BVM / Tg. Jiu a asigurat paza armata pe timpul demontarii / montarii, cu toate ca sarcina revenea, cf legii, unei structuri de Jdm!
    Maine, cineva, f informat, ne va anunta ca si podul de la Cernavoda si/sau Sfinxul, dar, chiar si vf. Moldoveanu a fost demontat si transportat afar pt reabilitari, cu dacii Duster!

    PS
    http://adevarul-de-ciorogarla-cooh-de-pruna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://adevarul-de-ciorogarla-cooh-de-pruna

      cred ca faceti mishto.site-ul nu poate fi vizionat.Incercati dvs! poate eu sunt mai prost.....sau poate nu eu....
      serban

      Ștergere
    2. Umeras .Chiar daca o sa renunt la majoritatea sinapselor o sa-ti raspund . 1. In ce tari ''isi tin '' rezervele de aur SUA ,Marea Britanie ,Franta ,Germania etc ? 2. Cand cumperi bilet la muzeu e absolut obligatoriu sa ti se spuna ca vei ’'admira '' copii ale originalelor,altfel e inselaciune.Si asta cu conditia ca originalele sa existe la muzeu si nu fie tot copii ''cum vorbeste lumea rea ''ca se intampla in Romanistan.3 Coloana fara de sfarsit e imensa si probabil greu de clonat( dar nu imposibil) .Masa tacerii poate fi clonata foarte usor si poate fi tinuta ascunsa afara din colonie in buncarul vreunui miliardar perciunat cum sunt tinute multe alte opere de arta . Iar in colonia asta de hoti praduita de toti strainii ''de al cu tata-n gura pana la al cu barba sura’' ( unde a disparut chiar o flota nu o amarata de masa) e posibil orice .Eu m-am lecuit demult de naivitate.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Ca tu zici ca te-ai lecuit este una, dar ca te-ai facut bine, nu prea cred, intrucat ai dat-o numai in scenarita!
      -afla tu unde-si tin aia aurul, zi-ne si noua....si te credem!
      -daca te-au mintit cand ai privit Carul cu boi, te puteai uita in oglinda si aflai si de ce
      -coloane se desface in bucati de 1m-1,5 m, deci se putea fura
      -tu ai fost intr-un buncar ca sa stii ce inseamna?...intreb, asa, ca uzitezi in aceasta saptamana f des cuvantul!
      -dacs si date noi, poti merge la Parchetul General si soliciti in scris redeschiderea dosarului Flota!...eu asa stiu ca se procedeaza...cu nume si prenume, adresa, CNP
      -da, Masa tacerii poate fi falsificata, nu clonata, ....sunt imprimante si 3D! :)
      -succes la vizitarea muzeelor de arta si a pinacotecilor!...sper sa nu fii genul care, de placere, lesina cand admira o pictura celebra!...si pune-le intrebari multe!....cand, in afara sistemelor de securitate, este si paza umana, la sala respectiva si inainte ai fost scanat si deposedat temporar de obiecte interzise, atunci fii sigur ca vei admira un original si poti lesina linistit, dar pe covoras!...stii ca nu ai voie sa te lovesti la caputz!....ca ai fost operat de multe ori!

      Ștergere
    5. Dl. Serban,
      Site-ul nu exista....a fost doar o ironie, pt un domn postac, ce posteaza mereu link-uri spre bloguri ale unor freelanceri anonimi si care nu fac decat copy / paste dela unii la altii!
      Scuze, daca v-am rapit din timp!

      Ștergere
    6. Vasâli,
      Regret mult extinctia sinapselor tale! Dar, de, timpul este neiertator, iar tu nu le-ai antrenat ci mai rau, le-ai dat otrava rosie, ca focu si uite ca, te-a parasit si norocul!
      Treaba este grava, ireversibila....asta este...ti-a ramas un singur neuron, cum chiar tu afirmi, dar nu-i bai!
      Cercetatorii rusi au descoperit ca iti pot planta un numar infinit, iar cea mai compatibila specie, cu tine, sunt suidele! Nu incerca cu cei din Viet Kong, este o minciuna afirmatia ca nu ar contine colesterol! Mergi, mai bine, pe rasa de Guineea!
      Succes!

      Ștergere
  51. stimate domnule kara
    rusia sua sau china isi pregatesc marinarii pe "ceva" analog bricului Mircea..recunosc ,nu ma pricep la marinarie,dar poate imi explicati dvs rostul velelor si al franghiilor in epoca aerospatiala si a tehnologiilor militare avansate cibernetic.Pe bune chiar nu ma pricep si va rog sa ma lamuriti cu argumente pragmatice folositoare pt tarisoara asta dpdv militar.
    Probabil ca vom fi indubitabil invingatori cu orice alt stat care nu are bricul Mircea.....si in rest putem spune"iar am infrant" sau putem spune: bani aruncati in Marea Neagra cu intretinerea bricului.
    serban
    PS De altfel atunci cand vrei sa conduci un ferrari nu cred ca e necesar sa incepi cu caruta cu cai de lemn.....tot 4 roti are nu-i asa?

    gasiti informatii reale pe net despre velierul "bricul Mircea" Desi evitati cu obstinatie raspunsul eu intreb din nou:La ce foloseste in afara de a fi numit muzeu??Daca e muzeu da este OK.Dar sa-l numesti "nava scoala" acum in era navelor maritime "stealth" e totusi exagerat.Ar trebui prin comparatie ca si pilotii de SU-35 sau F-22 raptor sa inceapa zborul cu o motoparapanta......nu-i asa?Eu la R11RAA nu am inceput tragerile nici cu prastia nici cu "scobarul"
    DECI: care este UTILITATEA bricului Mircea??Va fi trimis sa scufunde vreun portavion sau sa 2-3 submarine nucleare?Ce vor face cadetii de pe brick-ul cu vele cand vor trece sa spunem pe o fregata(ca stiam ca avem doua dar am aflat ca sunt 3...si toate 3 iarasi in reparatii) Va rog sa-mi scuzati ignoranta dar sunt sigur ca ma veti lamuri

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum cu scobarul? Asta este un peste!
      Poate SCOMAR?....dar sistemul este specific marinei!

      Ștergere
    2. Marina militara are unitati naritime si sectie fluviala, alaturi de D. Topo Maritima!
      In plus, nave scoala si de lupta:
      -dragoare de mine
      -puitoare de mine
      -fregate
      -VPR
      -antisubmarin
      -desant
      -transport logistic
      -pt scafandri de lupta
      -scoala
      -ceamuri
      -cu artilerie pt fluviu
      -de Cc stiintifica
      -pt lansare de avertzare
      -impingator
      -spargator de gheata
      -institut medico-militar propriu
      -muzeu militar propriu
      -depozite logistice proprii
      -BIM
      -cdm propriu..CON
      -grup de El
      -CREO
      -acel submarin
      Poate nu este in cea mai corecta ordine si imi cer scuze anticipat, dl. Karadeniz daca am uitat ceva! Nu sunt marinar, sunt de FT!
      Felicitari MM pt pastrarea in conditii f bune a bricului -are propulsie pe motoare si vele-, care a facut voiaje numeroase in Mediterana si in ocean! De M Neagra nici nu mai zic!

      Ștergere
    3. Stimate domnule Doru Șerban din cunoștințele mele cam toate marinele lumii inclusive rușii, americanii, chinezii își pregătesc cadeții militari sau civili pe astfel de nave. In cei 5-6 ani cât durează pregătirea acestora, două-trei luni se pregătesc pe aceste nave și fac de regulă un marș de instrucție. Acum 40 de ani când bricul a fost prima navă a marinei militare romane ce a traversat Atlanticul și a intrat în mai multe porturi ale celor două Americi. Datorită duratei de 6 luni a marșului, pregătirea acestora, ce se efectua în institutul de marina, a continuat pe navă pe timpul marșului inclusiv examenele. Că tot veni vorba de frânghii, marinărește parâme, tot românul ce a trăit în perioada socialistă cunoaște, de la tandemul Marx și Engels, expresia firul roșu călăuzitor. Originea expresiei ține de velierele militare britanice de la care dispăreau adesea, schimbate pe băutură ori tutun, o parte din parâmele făcute în arsenalele marinei și care ajungeau la navele comerciale. Pentru a preveni furturile și ai depista pe cei care-și completau parâmele de la navele militare s-a stabilit ca la comenzile de parâme pentru marina regală să fie inserat în mijlocul parâmei un fir roșu. Era suficient să tai un capăt de parâmă de la o nava comercială și prindeai hoțul caz in care se confisca nava cu totul.
      Una din utilitățile bricului Mircea poate fi aceea de a naviga în zonele polare fiind singura navă românească certificată sa navigheze în orice zonă a lumii inclusiv în ape cu ghețuri ușoare sub 15 cm. Cele trei fregate nu sunt în reparații doar că două din ele cele luate de la englezi mai necesită ceva tehnică și armament că așa-i românul ia mai puțin decât îi trebuie.
      Mă intrigă oarecum ”interesul subit” pentru marină, chiar dacă lansările de la capul Midia v-au făcut să veniți oarecum în contact cu această armă. Probabil conținutul din următorul comentariu va lămuri acest interes.

      Ștergere
  52. Buna seara, stie cineva care este ziua din luna cand vin pensiile militare? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La BCR vin pe 12 ale fiecarei luni, ele se baga in banci inca de pe 1, si se dau drumul, de pe 9 sau 10. Poate altii stiu si alte variante la alte banci.

      Ștergere
    2. Eu stiu la mine...pe card BCR, 10-12 ale lunii! Cu plus sau minus, functie de CSP sau wek!

      Ștergere
  53. e f deranjant sa incerci un dialog cu cineva, dar ce postezi sa apara dupa o ora sau mai mult...dezamagitor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acesta este un blog a unei persoane, chiar dacă e un blog public e totuși casa virtuală a cuiva și normal când vii pe aici trebuie să respecți niște reguli minimale de politețe. Cum unii dintre vizitatorii-comentatori au făcut cei 7 ani de-acasă la FF mai intră pe aici cu bocancii plini de noroi și moletierele duhnind a nespălat așa ca preventiv adminul moderează comentariile.

      Ștergere
  54. Am auzit ca tehnocratii refuza hrana in spirit de solidaritate cu detinutii din penitenciare.
    Problema din penitenciare, trebuie rezolvata, in sensul disponibilizarii multor locuri pt noua si numeroasa gasca politica, aflata acum in carantina la DNA sau in instantele de judecata.
    Detinutii vor "liberare" ei nu se coboara la nivelul gastii politice.

    RăspundețiȘtergere
  55. Pt Dl Iulian Mares
    In ce tara isi tine rezerva de aur Elvetia sau Marea Britanie Sau Japonia?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite ca eu nu stiu! Mai am si lipsuri!
      Dar, gandesc eu, cand esti langa rusi.....este bine sa-l tii intr-o tara sigural!
      Bursa din Londra este in primele 3-4!
      Sper ca apreciati faptul ca am recunoscut ca nu stiu! Altii....sunt cativa pe aici care stiu totul!!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Mares insinuezi tu ca Romanistanul membru UE si NATO nu e o tara sigura de isi tine aurul prin straini ?Si acum daca M.B. daca iese din UE si ulterior se separa in minim 3 tari idependente mai pupi tu aurul ala ? Si umeras MB are o datorie imensa de peste 1000 miliarde de euro iar aurul ala e o picatura intr- un ocean de datorii.Si daca se muta si bursa din Londra MB e falimentara a doua zi.Asta doar daca MB iese din UE ( ceea ce nu se v-a intampla niciodata).Pana una alta sa vedem unde fuge Erdogan.

      Ștergere
    4. Umeras sa-ti mai spun un secret .Nu suntem vecini cu rusii.Sa nu ma iei cu Crimeea ca devin violent .

      Ștergere
    5. @ Vasile Ion NEValabil 15 iulie 2016, 23:53. Cunostintele tale de geografie sunt asa de praf? Pe bune acum? Dupa tine NU suntem vecini nici cu bulgarii si nici cu sarbii, intrucat ne desparte Dunarea?

      Uita-te pe harta M. Negre! Este un fel de lac mai mare, cu suprafete de uscta de jur imprejur. Acum trage o linie de la Constanta drept spre est - spre malul opus. Sau urca-te intr-o barca si navigheaza numai vreo 500 km fix spre est? Pe ce tarm ajungi? Sau pe care portiune de uscat naufragiezi? Nu exact pe malul rusesc al M. Negre?

      PS: Vizavi de Constanta peste M. Neagra, la numai 500 km departare, se afla o renumita statiune situata pe litoralul rusesc. Ia spune repede cum se numeste, asta ca sa vedem ca ai invatat vecinii M. Negre.

      https://ro.wikipedia.org/wiki/Marea_Neagr%C4%83#/media/File:Mer_Noire_(carte).png

      Ștergere
    6. Da, mah,
      Suntem f departe! Ia o harta si calculeaza distanta! Daca ai stiut asta candva!

      Ștergere
    7. Vasale,
      Pentru prima data te intreb ceva!
      Esti prost sau nu intelegi ceea ce citesti pe site-uri obscure?
      Cu geografia m-ai convins!
      Calculeaza tu....500 km in Mm, 25-30 noduri/ora....cat timp le ia, ma aritmeticianule?

      Ștergere
    8. @ Iulian Mares 16 iulie 2016, 11:48. L-ai bagat in ceata cu ... nodurile. Probabil ca a luat o ata, i-a facut 25-30 de noduri si acum calculeaza ... timpul!

      Ștergere
    9. Sper ca nodul 29 si 30 sa si-l faca sub barbie, inbjurul gatului!
      Tin TV numai deschis sa aflu primul stirea!
      :)

      Ștergere
  56. @andrei popa
    In cont bancar intre 11-13 ale lunii(depinde de banca).Prin posta RO "dumnezeu cu mila" si mila postasului......pana in maxim 28 ale lunii(cu miluiala de rigoare la postas)Am renuntat de 15 ani la mila "postaritei" care vine cand vrea si cum vrea.....daca vrea,si bineinteles nu-i moca!!(intre timp stai cu ochii beliti pe geam asteptand sa te sune la interfon.Daaa de ce??
    serban

    RăspundețiȘtergere
  57. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=802695073191149&id=100003519908798&_rdr

    RăspundețiȘtergere
  58. Asa da, acum nu ne mai tine pe loc nimic!
    Multumim, domnule Presedinte! Toate era facute pas cu pas si nu aveam si noi tichia de aur, ca toti ceilalti!
    A disparut ultima frana si noi, descatusati vom alerga spre zarile senine si prospere!

    http://www.dcnews.ro/mobile/iohannis-a-promulgat-legea-care-modifica-stema-romaniei_510610.html

    RăspundețiȘtergere
  59. Iluminatii sunt cam suparati pe Franta magrebiana .Ce e aia stare de necesitate ,acum prelungita iar 3 luni ? Pentru instaurarea deplina NOM ""e nevoie "" si in UE de o lege similara ’ ' patriotic act'' care v- a permite ca toti cetatenii sa devina zombii ca in SUA ( care sunt ''liberi '' doar la tv exact ca si romanistanii). Atunci ca prin minune actele teroriste vor inceta .Probabil in viitorul apropiat microciparea pentru vulg ''v- a rezolva'' toate problemele si ''von traii '' fara sa stim ca suntem morti deja.Cum zic stapanii planetei ''Odi profanum vulgus

    RăspundețiȘtergere
  60. Lasati-i pe rusi.Uite ca pentru tarile occidentale au devenit mai periculosi arabii si astia nu au rachete cu incarcatura nucleara,nici tancuri si nici aviatie.Tarile estice nu prezinta interes.Uite ca se mai intampla sa fie bine ca esti sarac.

    RăspundețiȘtergere
  61. Lovitura de stat in Turcia data de armata laica sprijinita de FSB impotriva musulmanului Erdogan sprijinit de politie si musulmani fanatici.Putin nu doarme si e inteles si cu Merkel.Sa vedem urmarile

    RăspundețiȘtergere
  62. Lovitura de stat militara in Turcia.

    RăspundețiȘtergere
  63. Vor, pot, incerca!

    http://www.dcnews.ro/mobile/stare-de-alerta-in-turcia-armata-a-luat-controlul-asupra-arii_511029.html

    RăspundețiȘtergere
  64. R26500
    Extraordinar cum au unii informatii de la mama lor!
    Mai este putin si suntem informati ca printre cei 750 de arestati, 1/3 sunt OMON si 1/3 GRU!
    Toti aveau in buzunare bacnote de 500 de € cu autograf. Merkel!
    Sursa sigura stie si ne informeaza!
    Cert este ca Erdogan:
    -s-a transformat intr-un conservator islamic cu deraieri de la linia laica
    -armata turca este garantul Turciei laice.
    Nu intamplator F-16 au decolat de la o baza din sud-vest! Au fost si lovituri din aer, cel mai probabil impotriva El participante la puci!
    Din intensitatea redusa a luptelor rezulta esecul!
    Multumim celor care ne dau informatii despre sustinerea celor 2, la nivel organizational!
    Asa ceva!?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe scurt, cam asa este. Serviciile din intreaga lume isi fac datoria. De intoxicare. Doar finalul va scoate adevarul la suprafata.

      Ștergere
  65. Se poate oare si asta? O inscenare?

    http://www.dcnews.ro/mobile/lovitura-militara-inscenata-de-erdogan-singurul-scenariu-care-i-ar-fi-adus-sultanului-toata-puterea_511050.html

    RăspundețiȘtergere
  66. R26500,
    înca imi vin in minte unele articole din Constitutie in neconcordanta cu prevederile noului Statut!
    Solutia corecta ar fi de durata, dar dezvoltata de la simplu la complex, in cel mai dialectic mod si anume:
    -introducerea in programele analitice, incepand cu colegiile militare, apoi academiile CFA, UNAP, cursuri postuniversitare, colegii...etc, pe langa cursul de DIU a unuia nou, axat pe drepturi constitutionale, intr-o maniera formativ-informativ, axat pe rolul si scopul Armatei si a Fortelor Armate-functii, obligatii, drepturi, subordonare la pace, criza si razboi,constituire, acte normative internatiobale si nationale, cu toate consecintele subsecvente....etc
    Numai atunci, cu o noua generatie, putem aborda determinari de genul cauza-efect!
    Dar, crezi ca se doreste?
    La noi, inca primeaza ordinul in fata legii si dupa abordari incipiente ale institutiei ordinului s-a facut o liniste cel putin suspecta!
    Era odata o melodie ce parodia-Tara te vrea prost!

    RăspundețiȘtergere
  67. Certitudini sunt:
    -Erdogan, a abandonat de ani buni, pas cu pas, linia laica
    -toti apropiatii lui l-au parasit si au avut de suferit
    -cultul personalitatii si coruptia in grupul lui s-a dezvoltat-palate, afaceri, rude in functii f mari
    -aprox 300 de gl si col au fost trimisi in puscarie, acum cativa ani pt ca i s-au opus.....seful informatiilor MM turce s-a impuscat acum 2 ani, in fata blocului in care locuia, in Dr Taberei
    -miile de cisterne gigant nu puteau aduce petrol de la ISIS fara stiinta armatei si serviciilor
    -abandonarea liniei laice si persecutarea militarilor care se opun nu-i vor aduce liniste
    -pucistii au fost din Instambul si Ankara, dar s-au batut bine
    -ca pe vremuri, cand sultanul taia din drepturile akingiilor, acum, in scurt timp isi va pune armata in cap, cu atat mai mult, cu cat nici sefii statelor puternice nu-l agreaza, pt pornirile dictatoriale si antidemocratice
    Duritatea masurilor ce se vor lua, va scurta drumul spre revenirea la o Turcie adevarat laica si democratica!

    RăspundețiȘtergere
  68. Iata unul din scopuri!

    http://www.dcnews.ro/mobile/erdogan-epureaza-justitia--liber-pentru-schimbarea-constitutie_511065.html

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!