miercuri, 16 martie 2016

In atenția militarilor "negri" în rezervă/retragere persecutați politic prin diminuarea pensiilor în perioada 01.01.2011-01.10.2013! A fost publicată în monitorul oficial, H.G. nr. 146/2016 privind restituirea sumelor reținute! H.G. cuprinde însă și o prevedere ilegală și de o gravitate extremă îndreptată contra militarilor care și-au câștigat drepturile în Justiție și/sau care sunt beneficiari ai Legii nr. 125/2014!

Hotarârea de Guvern a fost publicata in Monitorul Oficial din data  15 martie 2016  [se poate vizualiza aici - a se cauta in calendarul afisat data de 15 martie 2016, clik pe dată, apoi la Partea I  - click pe 193].Vă readucem aminte că sumele respective se restituie doar pe bază de cerere. Dupa cum observați, sugestia provenita din zona S.C.M.D. de a nu depune cereri până la data de 01.01.2016 (data intrării în vigoare a Legii nr. 223/2015), a determinat ca cei care au dat curs sugestiei sa nu incaseze nicio transa in anul 2016. Urmând a i se restitui intreaga suma in 2017.

Studiind mai în detaliu Hotarârea de Guvern, observăm un fapt complet dezgustător. Există militari cu pensii diminuate în perioada 01.01.2011-01.10.2013, cărora li s-au restituit deja o parte din sumele în cauză. Mai exact, li s-a restituit în anul 2015, prima tranșă din cele 5 anuale (5% din totalul sumelor de restituit în baza unor hotarari judecatoresti sau 20% din totalul sumelor de restituit in baza Legii nr. 125/2014). Vă readucem aminte, pe scurt, ce prevede legislația în astfel de situații:

 - în cazul restituirii de sume în baza unor hotărâri judecătorești - prin Art. 15 din Cap. 1 din O.U.G. nr. 57/2015 sau în baza unor articole cu același conținut din ordonanțele anterioare anuale similare (din 2011 - se emit anual ordonanțe în același gen O.U.G. nr. 57/2015). În acest caz, ordonanțele astea care fac caterincă de hotărârile judecătorești,  prevăd restituirea sumelor câștigate în justiție, în 5 ani prin tranșe asimetrice. Stabilite astfel: în primul an care urmeza obtinerii hotararii judecatoresti, o primă tranșă la mișto de numai 5%, în al 2-lea an 10%, in al 3-lea si in al 4-lea an - 25%, iar în anul 5 (ultimul) 35%;
-  în cazul restituirii de sume în baza Legii nr. 125/2014 - prin Art. 1 (2) din această lege. În acest caz legea prevede restituirea în 5 ani tranșe egale, cu începere din anul 2016 (20% anual). 

Or, militarii la care am făcut referire intră acum simultan și sub incidența Art. 121 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat - cu drept de restituire a sumelor în cauză în termen de 2 ani, respectiv până la finele lui 2017.

Numai că Hotarârea de Guvern stabilește în mod abuziv și complet arbitrar cazul persoanelor aflate simultan atât sub incidența Art. 121 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat - cu termen de restituire în 2 ani, cât și sub incidența fie a Art. 1 (2) lit. a), fie a Art. 1 (2) lit. b) din Hotarârea de Guvern - cu termen de restituire în 5 ani. Guvernul hotărând să încalce/eludeze prevederile Art. 121 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat în cazul persoanelor aflate simultan în situațiile descrise, cărora nu le mai rămâne decât o unică opțiune: termenul cel mai dezavantajos de restituire si care este de 5 ani. Cu toate că Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat le acordă termen de restituire în 2 ani. Guvernul acționând în mod efectiv stalinist, complet anticonstitutional, cu intenția probabilă de a-i învata minte pe militarii care au îndrăznit să își câștige drepturile în justiție. La fel se intampla și in cazul militarilor aflați sub incidența  Legii nr. 125/2014.

Ne exprimăm convingerea că ați constatat gravitatea: o hotărâre de guvern încalcă/eludează pur și simplu o lege. Adică ceea ce fac borfașii de rând, asta face si Guvernul: încalcă legi! Motiv mai mult decât întemeiat ca Guvernul Cioloș nu doar să demisioneze, ci să fie cercetat penal și alergat de cetățeni! Armata fiind obligată ca în lipsa oricărei alte reacții legate de această situație, sa pună in aplicare, din oficiu si in mod urgent, prevederile Art. 118 (1) din Constitutia Romaniei: "Armata este subordonată exclusiv voinţei poporului pentru garantarea unităţii statului (...) și a democraţiei constituţionale". Atât unitatea statului, cât și democrația constituțională fiind sabotate și încălcate în mod flagrant și ostentativ de către un Guvern care a emis o hotărâre de guvern care încalcă Art. 121 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat!

Grijania mamii lui de stat de (ne)drept! 

Succes!









290 de comentarii:

  1. O ţară, o justiţie, un parlament, un guvern şi preşedinţi de căcat!

    Ca să intri în posesia sumelor reţinute trebuie să depui personal sau prin mandatat la CSP cererea de restituire. Noaptea minţii!!! Ce vor face oare cei de prin Baia Mare, Suceava, sau Timişoara? Vor lua trenul şi vor veni la Bucureşti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scrie corect .In loc de tara - batustana ,parlament -sparlament guvern -slugile lui Soros , presedinte -mason 33.

      Ștergere
  2. Fumatul poate sa ucida!! La fel si PROSTIA!!
    Recomandari UE pe viitor pe post de lege!!
    Fututul in cur e remarcabil si poate deveni legenda!
    Romani vindeti tot ,pana ramaneti numai cu spatiul aerian!
    Nu mai cresteti animale pe camp, ca laptele nostru este "prea " natural..luati-l din fermele din Germania sau Olanda ..iar copii vostrii vor avea sanii naturali la 9 ani si cancer de colon la 25!!
    Am ajuns mai prosti decat mi-am imaginat!! Sa ma lasati cu istoria noastra de militari luptatori..ca nu suntem decat niste curve care am intors curul istoriei ,iar istoria ne-a catalogat ca atare!! De fapt 'curvele"sunt militarii lasi ..pestii sunt guvernantii!!
    Un popor fara coaie...dar ganditi-va la beneficii!! CE PLAMANI O SA AVEM!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Asteptam si OG pt cei care au iesit la pensie incepand cu 01.01.2011,privind plata ajutoarelorcmf.L.284/2010.Incepand cu 2017.In toti acesti ani ati marit salariile prlamentarilor,demnitarilor,pensii de lux etc.Noua cand ne vine randul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Curand ...In 2220..Apropo ai fost la miting? Ups . Ai uitat..

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Normal ca am fost .Eu nu sunt tigri2 .Si totusi ma indoiesc ca ai fost.

      Ștergere
    5. Ai facut d-ta apelul?Vad ca la bascalii te pricepi bine!

      Ștergere
    6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    7. A gata imi amintesc Erai ala cu camasa rosie cu mustata si ceaun.. baftalo.Erai si cu Tigri2 sau ala e din alta satra ?

      Ștergere
    8. Esti prea prost sa-ti dau atentie,se vede de la sute de km.Se spune ca,pe prostovani,egoisti si nebuni sa-i neglijezi.Hai, pa!

      Ștergere
    9. Bine ma 'ca,pe'' .Ocoloste-te.

      Ștergere
    10. Gigele,la pulivara. O cizma in cur inseamna un pas inainte.Ai stat acasa in 24 ianuarie si 6 martie si ai frecat tiparul.

      Ștergere
    11. Ce tipar sa frece? A frecat pielea moarta ca atat mai are.

      Ștergere
    12. Ce piele moarta tot vorbesti ??...s-a vinndecat si locul ...hi..hi..!!

      Ștergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Hai mai nu fiti tristi ..chestia cu paharul !
    Va da , nu va ..ia ...!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da stii ce ne da ? Chestia aia cu Mu..

      Ștergere
    2. Lasă ciurdare,dacă nouă ne-o iau, ţie ţi-o dăm. Şi după cum am văzut, tu o să-ţi umpli fram-ul în cîteva minute...

      Ștergere
    3. Volodea ..v-o da mai ..v-o da....!!!

      Ștergere
  6. Pana la urma,este valabila cererea trimisa in decembrie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu.Ca nu era legea in vigoare.

      Ștergere
    2. Da,Bulan ramane tot bulan.

      Ștergere
    3. Iceparu nu-l ametii pe om.Nici o cerere nu e valabila daca e facuta atat timp cat legea nu e in vigoare.

      Ștergere
    4. Iceparu nu-l ametii pe om.Nici o cerere nu e valabila daca e facuta atat timp cat legea nu e in vigoare.

      Ștergere
    5. Ce sa-l mai ametesc ca l-au ametit sparlamentarii..Acum pe bune.Eu fiind cointeresat,am intrebat o fusta de la CPS si a zis ca da.Urmeaza sa ma conving in noiembrie a.c.

      Ștergere
    6. Nu inteleg cum se poate aproba o cerere pe o lege care nu era in vigoare atunci .E noaptea mintii...O sa ajungem toti la Balaceanca.

      Ștergere
    7. S-a desfiintat balaceanca si oricum nu mai erau locuri fiind ocupate de senatori.

      Ștergere
  7. @ All. Ati constatat gravitatea? O hotărâre de guvern încalcă/eludează pur și simplu o lege! Motiv mai mult decât întemeiat ca Guvernul Cioloș nu doar să se demisioneze, ci să fie și cercetat penal!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i prima data, prietene ! Am ajuns bataia de joc a intregii natii !!! Sefii, aia mari - "militari de militari", guvernul, parlamentul si civilii care ne vor dupa gratii sau impuscati, ne mai arunca cate un os...mai os de os sau numai de mucava...odata si odata, se va invarti roata asta nenorocita, pentru noi, aproape nu mai conteaza daca va fi pe asfalt sau intr-o balta puturoasa...dar va conta pentru cel care e in pragul fatidic de pensionare si a dormit sau nu l-a interesat ce e cu tara asta.
      @Corleone - multumesc pentru remember...am uitat ca mai stiu lacrima !

      Ștergere
    2. Simbolul pensionarilor militari ar trebui sa fie un sul dd hartie igienica .Pusa pe sigla ANCMRR si SCMD.

      Ștergere
  8. Umilirea noastra,a pensionarilor militari va avea costuri imense pentru viitorii candidati,o sa-i "ajutam" in propagarea afiselor electorale,o sa le"facem' lobi,asa ,ca sa nu ne creada fraieri ,o sa le aratam ca stim a multumi si prietenii si,mai ales dusmanii.Acei mediocri ,care acuma isi bat joc de noi,ciopartind Legea 223,vor plati scump...

    Da,suntem o multime ,dar suntem disciplinati si avem ceva minte,sa nu ne confunde cu ciobanii doamnei Anghel.Noi ne vom razbuna dar 'cu cap".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa le ''aratam '' noi lor.La nevoie o sa luam si pensii de mizerie dupa disparitia cumulului si nu ne lasam.Ba chiar o sa facem in vreo Duminica din vacanta parlamentara un miting urias cu vreo 50 de militari dogarieni de o sa tremure carnea pe ei..

      Ștergere
    2. O sa le aratam ca si pana acum,cat de prosti suntem.Mai rau ne trebuie ca poate numai asa ne trezim la realitate.

      Ștergere
    3. Bulane,
      Sa tremure carnea pe ei?
      Adica nu mai pot sa-si opreasca vibratoarele?
      Naspa!

      Ștergere
    4. Acolo ii doare de militarii .In cur .

      Ștergere
    5. Sa stii ca este o durere insuportabila!.....poate la 4 m in fata c.....!

      Ștergere
  9. Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu


    Chiar daca amendamentele adoptate de Senat la oug 57/2015 pot fi modificate de catre Camera Deputatilor , hai sa vedem despre ce-i vorba ...
    In esenta ...la aiurelile initiale ale l.223/205 , aiureli modificate cu alte aiureli de catre oug 57/2015 , se introduc noi aiureli ...

    - cei cu inalta si/sau dubla calificare , intrati "in sistem" pe vestita "filiera indirecta , se pot pensiona , cu pensie militara de stat pentru limita de virsta , cu numai 10 ani vechime "in sistem" ... La muritorii de rind trebuie minim 15 ani in sistem ...
    ---- ei se puteau pensiona si fara aceasta modificare ... dar cu pensie anticipata partiala . Pensie anticipata partiala care se stabileste numai pentru vechimea "in sistem" ... iar ei doresc "pensie intreaga" ...

    - la art.29 se revine la forma initiala prevazuta in lege : cuantumul pensiei de 80% din baza de calcul

    - limitarea pensiei la 100% din baza de calcul , limitare care include si contributia pentru pensia suplimentara precum si majorarea pentru OMM (SOSP) . Se renunta la limitarea la 85% , dar se includ in limitare si cele doua majorari ...

    - la art.109 (recalcularea pensiilor de dinainte de 01.01.16) se mai introduce "o codita" la modificarea facuta de oug 57/2015 (initiala) ...
    ---- in oug 57 (initiala) se foloseste , la recalculare , ca baza de calcul , veniturile actualizate conform legii salarizarii valabile la 01.01.16...
    ---- in noua "viziune" acea baza de calcul nu cuprinde "drepturile salariale variabile pentru care nu se gasesc documente justificative" .
    --------- dracu stie ce inseamna asta (drepturi salariale variabile) , si cine dracu ar fi cuprins in baza de calcul elemente de salarizare pentru care nu erau documente justificative ... Dar , asta-i situatia ... amendamente facute de civilii din sindicatele politistilor civili ...

    - la art.110 (recalcularea pensiilor din perioada 01.01.10 - 31.12.15 - cele stabilite pe l.263/2010)
    ---- nu se mai spune ca pensiile stabilite pe l.262/2101 se recalculeaza.... Acum se spune ca prevederile art.109 (1) se aplica si pensiilor stabilite pe l.263/2010 ... Pin'aici nimic curios ! .. Dar...
    ---- s-au introdus in art.110 (pe linga pensiile stabilite pe l.263/2010) si pensiile stabilite de "prezenta" lege . Deci si pensiile abia stabilite pe l.223/2015 SE RECALCULEAZA ca toate pensiile de dinainte de l.223/2015 ... ce-or fi vrut , politistii civili scriitori ai acestui lucru , sa rezolve cu aceasta recalcularea a pensiilor stabilite pe l.223/2015 ... dracu stie ...

    - in final se abroga un articol introdus in lege de oug 57 (initiala) prin care se "imputerniceau" ministrii sa emita norme de aplicare a legii 223/2015
    ---- acest lucru este corect si necesar ... acel articol introdus prin oug 57 (initiala) nu facea decit sa repete ceea ce mai era scris in l.223/2015 ...

    Vai de capul nostru , si vai de capul celor care vor trebui sa puna in aplicare asemenea aiureli !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A aparut in MO nr.197 de azi HG privind Casele Sectoriale de pensii

      Ștergere
    2. Rapoartele pentru pensionare se fac cu 45 zile înainte de data pensionarii, sa ieși pe 1 Ian 2016 rapoartele s au făcut pe legea inițială și au fost aprobate pe aceeași lege. Când s au prins ca rămân fără oameni în sistem au băgat în OUG art 40 .Acum avem doua categorii de pensionari pe 223, cei cu rapoarte aprobate înainte de ordonanta oamenii albi și cei după ordonanta oamenii mai puțin albi.Mergand pe principiul caprei vecinului sa le recalculam și lor pensiile după viitoare lege 665.

      Ștergere
  10. ***dac55,nenea Goagal nu confirma asa ceva...

    RăspundețiȘtergere
  11. Cautati la adresa:http://www.monitoruloficial.ro/RO/article--e-Monitor--339.html

    RăspundețiȘtergere
  12. ***All,daca se vor aplica amendamentele adoptate de Senat,vom avea urmatoarele rezultate:

    --politistii si cativa smecheri vor ramane aproximativ ca si in 263;
    --toti militarii vor pierde intre 33si62%,iar fata de activi vor pierde sigur 33%=sporurile;
    --aviatorii ,parasutistii si marinarii vor pierde intre 33-62% + primele .
    Discriminarea se produce prin nevalorificarea vechimii si a SALARIULUI BRUT (componente ale acestuia nu vor intra in BAZA DE CALCUL.Vechimea 1%+PS+OMM se vor topi in maxim 20%.Iar BAZA DE CALCUL va fi diminuata cu toate sporurile si primele.
    Alte categorii de pensionari au toate aceste drepturi,ba unii au si o PENSIE SPECIALA de cel putin 1000 de euro,peste pensia calculata cu toate veniturile.
    Ma gandesc cum de organele statului permit asemenea discriminari fara sa spuna nimic.Asta inseamna razboi pe fata cu pensionarii militari,este prea provocator,ce urmeaza ,lupta de partizanat sauRESEMNAREA? Avem sange in suli sau ce se intampla ,cum urmeaza sa ne organizam ,pe grupe,pe celule,pe regimente,ca sa le dam o replica usturatoare,cred ca trebuie reactivata ideea unui REGIM MILITAR! Numai asa vom scapa de tradatorii de neam si tara care s-au cocotat in cele mai inalte functii in stat. trebuie gandita formarea GARZII NATIONALE ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ Vlad Tepes
      Aveti dreptate privind componentele la care se aplica plafonul de 100%, dar amendamentele nu se refera si la baza de calcul.
      La ce va referiti cand spuneti ca militarii isi vor pierde sporurile? Si din ce insumare provine acel procent de 33% pe care il mentionati?
      Art. 28 modificat are acel pomelnic cu ”nu se includ”, dar se deduce ca raman celelalte nespecificate. Observ de catva timp ca in acesta privinta fiecare intelege altceva, in functie de... optimism.

      Ștergere
    2. Ma refer la OUG 57 art 40/4
      „Art. 28. - (1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcția de bază în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate în calitate de militar/polițist/funcționar public cu statut special, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea persoanelor prevăzute la art. 3 lit. a)-c), în care NU SE INCLUD:
      e) primele și premiile, cu excepția primelor de clasificare, de specializare și de ambarcare pe timpul cât navele se află în baza permanentă;
      l) drepturile salariale acordate personalului didactic salarizat prin plata cu ora și drepturile salariale acordate pentru efectuarea orelor de gardă de către personalul medico-sanitar;

      n) drepturile specifice acordate personalului care a participat la misiuni și operații în afara teritoriului statului român;
      o) sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale acordate și personalului militar, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, prevăzute în anexa nr. II - Familia ocupațională de funcții bugetare «Învățământ» și în anexa nr. III - Familia ocupațională de funcții bugetare «Sănătate» la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificările și completările ulterioare;
      p) alte venituri care, potrivit legislației în vigoare la data plății, nu reprezintă drepturi de natură salarială sau asimilate salariilor

      Domnule draga,retineti ca toate aceste SPORURI,PRIME si PREMII sunt prevazute in SALARIUL / SOLDA BRUTA deci sunt drepturi salariale nu cum se minte la litera "P"

      Ștergere
  13. Tara este cu un picior in prapastie si voi v-ati grabit sa va dati salarii in mii de euro,de la presedinte la consilier de catun,apoi v-ati aranjat pensiile adaugand un bonusel de 1000 de euro in timp ce-i umiliti pe militari anuland o lege promulgata si dandu-le in schimb niste resturi doar ca sa-i umiliti, iar acuma ,dupa ce ati facut toate aceste marsavii veniti cu o lege "bomba",lege care va duce RRRomanika pe cele mai inalte culmi de dezvoltare--Legea ANTIFUMAT. Sunteti tari ,aveti " brain" nu gluma. ce spuneti domnule Dacian Ciolos?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lui Dacian Ciolos i te adresezi cu apelativul 'frate'' Altfel ii sare sortuletul si se supara stapanul nenea Soros cu lumina deasupra.

      Ștergere
  14. http://www.cunoastelumea.ro/in-1912-muntii-apuseni-asigurau-aproape-25-din-productia-mondiala-de-aur-dezvaluiri/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intreaba-l pe Isarescu cum si de ce s-a pierdut pansonul?
      Va avea justificari....!

      Ștergere
  15. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  16. Dogaru o fi constient ca organizand demonstratie duminica si in fata unei cladiri goale am avut ca rezultat un fas?Ce dracu asta o face numai dupa capul lui fara sa se consulte cu nimeni?Zau daca mai stiu ce sa cred.Daca viitoarea demonstratie nu are loc si in fata MAPN siambasada SUA nu ma mai duc.Nu ia spus nimeni sa trimita delegatie la Senat in ziua votarii O57?Ar fi culmea sa nu o faca cand va fi votata in Camera deputatilor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu va mai enervati ! Dogaru este omul puterii. tot ce face el,este sa amageasca militarii, ca timpul sa treaca in favoarea m.ap.n-ului---- M.I-ului------ sri-ului sts-ului si alte institutii ce depinde de ordonanta 57/2015,art 40.

      Ștergere
    2. Dogaru ( supapa de rezerva a oalei sub presiune) executa strict ordinele celor care detin SRI .E agentul lor poti gasi angajamentul lui pe net.

      Ștergere
    3. Am un vecin ..fosila din ANCMR !
      Au avut sedinta si a venit foarte ferice ...
      Cica 100 % din salariul omologului ii super
      Deci ...??

      Ștergere
    4. Cezarica@nu rade de viitorul tau.

      Ștergere
  17. POANSÓN, poansoane, s. n. 1. Unealtă construită dintr-o tijă de oțel sau de alt metal dur, de formă conică, triunghiulară etc., cu vârful gravat în relief, care servește la perforarea sau la marcarea prin presare a unor obiecte de metal, la confecționarea unor matrițe, la baterea medaliilor etc. ♦ Instrument ascuțit din oțel, folosit în tehnica gravurii. 2. Piesă a unei matrițe, cu un contur cu muchii tăietoare sau cu o suprafață de lucru plană sau profilată, care servește la decupare, detașare, imprimare etc. prin deformare plastică. 3. Unealtă cilindrică de os, cu vârful ascuțit, cu care se perforează pânza și se dă formă rotundă unor puncte de broderie cu găuri. [Pl. și: poansonuri] – Din fr. poinçon.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Considera erata ca si data.....vina...tehnoredactare pe tableta!
      Multam, oricum!.....adica atentionarea era suficienta! Nu si dexul!
      Nu m-am suparat!
      BNR avea dreptul sa marcheze lingourile de Au, acum apelam la altii, respectiv Bulgaria, intrucat productia interne este >400 kg/an!

      Ștergere
    2. Gresit .Productia e de peste 800 kg an vezi Certej dar acel aur scos prin acelasi procedeu criminal de cianurare nu mai apartine coloniei noastre .Si cred ca se scoate mult mai mult dar atat declara.

      Ștergere
    3. Ne dau ..aur la pensie ...???

      Ștergere
    4. ..in loc de ajutoare ...???

      Ștergere
    5. Da Cezare.Ne dau..E nu chiar aur dar ne dau ...Ceva cald si lipicios.

      Ștergere
  18. Am un vecin ..fosila din ANCMR !
    Au avut sedinta si a venit foarte ferice ...
    Cica 100 % din salariul omologului ii super
    Deci ...??

    RăspundețiȘtergere
  19. PENTRU DORITORII SI POTENTIALII CU POSIBILITATI SA-SI CALCULEZE PENSIA zice unul cu abatere de 0,99%.Vedeti ancmrrcturzi calcul online.
    Cezarica@tie cand iti fata vaca cand iti moare vitelul.Ai si bivolite?Bate-te-ar norocul, de aia esti tu asa de destept,fiindca mananci numai carne de drigana.

    RăspundețiȘtergere
  20. La noi cam asa;
    după epoca de aur a urmat epoca fierului vechi!Favorizati ”minerii” din Hurziceni!
    dupa epoca pensiilor 100% va urma din nou epoca pensiilor contributive! Baga la devlă ,Iceparule !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bivol-arule,ori cum o dau, cum o intorc e tot aia.Cainele moare de batranete si prostul de grja altuia.

      Ștergere
  21. Calculul online, al pensiei recalculate pe ancmrrcturzii, este bun, dar incomplet.
    Nu ia in calcul indexarea de 5% prevazuta de OuG 57/2015.
    Pt a obtine un rezultat corect, pensia data de calculatorul online trebuie inmultita cu 1.05

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ”tehnocratule” la fel ca ceilalti ”tehnocrati”. Ce indexare vrei cind solda activului este actualizata la 1.1.2016 cu 10% si bagata in formula plus prcentul pentru pensia suplimentara considerat ca venit la bugetul de stat (unde este cazul).
      Vai de capul vostru ,habar nu aveti ce rezultă din legea pensiilor da troncaniti peste tot numai prostii.
      Sau, vorba românului,pe zi ce trece prostii devin tot mai prosti.
      Mai sunt si oameni destepti prin armata asta,nu ce vezi pe bloguri.

      Ștergere
  22. Dupa cum observați, sugestia provenita din zona S.C.M.D. de a nu depune cereri până la data de 01.01.2016 (data intrării în vigoare a Legii nr. 223/2015), a determinat ca cei care au dat curs sugestiei sa nu incaseze nicio transa in anul 2016. Urmând a i se restitui intreaga suma in 2017.
    ---DE CE BRE ? DE CE ? UNDE SCRIE ?--

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai de aia ...."cand esti prost si viata-i grea"

      Ștergere
    2. @ Marian Olteanu 17 martie 2016, 21:55. Scrie in norme. Cine NU a depus cerere pana la 30.09.2016, in acest an NU beneficiaza de nicio transa. Abia la anul - in noiembrie cica ar primi transele cumulate.

      "ART. 5
        Restituirea diferenţelor prevăzute la art. 121 din Legea nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează în termenul prevăzut de art. 2 din prezentele norme, eşalonat, astfel:
        a) pentru cererile depuse până la data de 30 septembrie 2016, inclusiv:
        - în luna noiembrie 2016, pentru diferenţele aferente anilor 2011 şi 2012;
        - în luna noiembrie 2017, pentru diferenţele aferente anului 2013;
        b) pentru cererile depuse în perioada 1 octombrie 2016-30 septembrie 2017, diferenţele aferente anilor 2011-2013 se achită într-o singură tranşă, în luna noiembrie 2017;"

      Ștergere
    3. Pt. Don Corleone: Mersi de catalogare, se vede ca esti baiat de baiat !
      Pt. R-26500: Asa am inteles si eu, dar mai sunt 6 luni si cine ma impiedica sa ma duc la CPS pana atunci ? Apropo, m-am vindecat de mult de infectia SCMD daca asta va deranja !

      Ștergere
  23. Indiferent de perturbarile lipsite de sens, a legii 223/2015 nu trebuie sa uitam sa ne alegem cele 6 luni consecutive din ultimii 5 ani de activitate.
    Acest lucru se poate face o singura data, daca noi nu-l facem, CPS ia in calcul ultimele 6 luni.
    Trebuie sa intelegem ca MApN ne lasa sa ne descurcam singuri,fara sa ne furnizeze elementele necesare, unei alegeri in cunostiinta de cauza.
    Am vazut mai multe variante pt alegerea celor 6 luni.
    Una mi-a atras atentia, in esenta se refera la parcurgerea unui pas (panorama) sau 2 pasi (panorama + radiografia locala) sau trei pasi (panorama+radiografia locala+tomografia).
    Panorama, se bazeaza pe veniturile trecute in deciziile de pensie pe legea 119/2010,OuG 1/2011 si 263/2010, cunostiinte minime de calcul salarii si pe urmatoarea ipoteza: exceptand premiile si primele ,majoritatea veniturilor lunare sunt o functie de gradul I de forma: f(VRS) unde VRS este valoarea sectoriala.
    Se iau ultimele 60 de venituri care se impart la VRS si se obtine un grafic de coeficienti de VRS. Acest grafic se interpreteaza, se poate face si la terasa.Nu este obligatoriu ca cel care interpreteaza graficul sa fie specialist.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si pentru ce atatea panorame? pt un plus de 2 lei??
      si nu mai scrie cu 2 de "i" unde nu e cazul cum ar fi "cunostiinta"...ai pecit-o deja de doua ori in doua fraze.....offf cu telectualii astia ajunsi direct la facultati fara sa treaca si pe la toarsa invatatoare

      da stiu ....scriu pe tel./tableta/ma grabesc/de vina sunt ochelarii...bla,bla,bla
      esti ca ala cu pretentii si "panson"

      Ștergere
    2. Aveti dreptate: "am pecit-o"
      In ceea ce priveste facultatea, aveti dreptate. Ca sa urmez un institut de invatamant superior, am dat si promovat un examen, in anul in care am terminat LM-ul . Ca sa particip la examen a trebuit sa ma incadrez in procentul de 5%.
      In mediul virtual nu prea se pune accent pe folosirea corecta a limbii romane.

      Ștergere
    3. @Serban,
      Cum loc sub soare este pentru toti, poti si ignora ceea ce nu-ti convine!
      Eu asa procedez! Si este mult mai bine...
      Daca ai o alta optiune, eu o consider ca strict personala si ma voi conforma celor scrise mai sus, dar autocorect tot nu-mi instalez, pt ca este optiunea mea!
      Sanatate!

      Ștergere
  24. Dupa cum "bate vantul" s-ar parea ca OUG 57 ne va invalui,nu prea sunt sanse la TOTAL VENIT BRUT ,nici macar la SALARIUL BRUT (SOLDA BRUTA) asa ca singura sansa ,pentru noi este ramanerea la pensia calculata pe Legea 263 ,mai avem o speranta ,cea cu punctul de pensie la 45% din salariul mediu brut.In caest caz toate pensiile vor creste cu 38%.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai de aia ne-au scos din legea 263 daca pensiile civililor vor creste ale noastre vor scadea deastic conf. legii 223 si viitoarei legi 665.

      Ștergere
    2. NU ne-au scos ,putem opta pentru 263 si apoi sa-si futa 665.

      Ștergere
    3. Da puteti opta acum pe legea fraudata de Anastase 263 dar pana la urma toate pensiile vor fi platite doar pe legea 223 modificata de 665 .E doar o chestiune de timp pana vor scadea toate drastic .Probabil imediat dupa alegeri

      Ștergere
    4. Pai de aia ne-au scos din legea 263 daca pensiile civililor vor creste ale noastre vor scadea deastic conf. legii 223 si viitoarei legi 665.

      Ștergere
  25. Pt gargara
    Indexarea pensiilor recalculate, cu 5%nu are nimic comun cu salariile activilor. Aceasta indeexare se refera la pensii si se bazeaza pe art.59 din legea 223/2015. Inacest anindexarea conform art.59 trebuia sa fie mai putin de 5% la fel si indexarea pensiilor stabilite pe legea 263/2010. In mod exceptional s-a stabilit o indexare maimare, in valoare de 5%. Ca pensionarii militari sanu fie discriminati la indexare, in mod exceptional, in acest an, prin derogare de la art.59 s-a stabilit prin OuG 57/2015 si pt pensiile militarilor, o indexare de 5%.
    Pt ca vorbesti mult si citesti putin, e bine sa stii, ca indexarea de 5% se aplica si activilor care se pensionea in cursul anului 2016. Un an incepe cu 1 ianuarie si se termina pe 31 decembrie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  26. Pt bulan
    Legea 223/2015:
    Art.59
    (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se indexeaza anual cu 100% din rata medie anuala a inflatiei, la care se adauga 50% din cresterea reala a castigului salarial mediu brut realizat.
    ...
    (5) Prevederile aliniatului (1) se aplica si drepturilor de pensie deschise in cursul anului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Un tip, Cus, care a iesit la pensie de o luna, a scris pe Huhurez ca a luat legatura cu CSP/MApN si ca la calculul pensiei intra cei 10% ...marirea, precum si 5% acordati, prin exceptie, pe anul 2016! Eu cred ca asta a dorit omul sa scrie!
      Ca, la anul pot fi pa cei 5%, sunt total de acord, dar pot fi pa si pt civili!

      Ștergere
    4. @Mares
      Asa este!
      @All, dar mai ales pentru Tehnocrat
      Cele 6 luni trebuie alese cand ati avut coeficientul de functie cel
      mai mare(automat si indemnizatia de comanda cea mai mare).
      Atentie, totusi, sa nu plerdeti mai mult de gradatie,
      mai ales cei care aveti vechime efectiva mica.
      Atentie ca solda de merit are influenta mare.
      NU va cramponati pe solda de grad! Influenta este mica!

      Ștergere
  27. Scuze pentru greseli! Viteza si tableta
    Cand alegeti cele 6 luni, incercati sa nu pierdeti mai mult
    de o gradatie.
    NU alegeti Venitul brut, poate fi umflat de sporuri aleatoare
    (prime timestriale, al 13-lea etc).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pt Dl Cus
      La mine lucrurile sunt foarte clare. In ultimele 50 de luni de activitate, am avut aceeasi functie, in comanda unei UM si aceleasi elemente salariale. Cu exceptia sporului de radiatii, care se mai modifica in functie de misiuni si concedii.
      V-as ruga daca stiti sa-mi precizati daca sporul de radiatii se ia in calcul si-n procent si-n cuantum sau numai in cuantum ?
      Ex. Spor radiatii 10% cuantum 300 lei in luna x pt of1
      Spor radiatii 10% cuantum 150 lei in luna x pt of2
      Care varianta este corecta ?
      V1. Pt luna x , la pensie si la of1 si la of2, se ia sporul de 10%
      V2. Pt luna x, la pensie la of1 se ia sporul de 10% iar la of2 sporul de 5%
      La mine nu este cazul, am suficiente grupe de 6 luni cu spor de radiatii in cuantum de 10%, dar am camarazi care au dilema din ex. De mai sus.
      Va multumesc anticipat.

      Ștergere
    2. Depinde ce anume te-a ..iradiat ..si cat !!!

      Ștergere
    3. Sporul de radiatii se acorda inclusiv pe timpul misiunilor, concediilor etc.
      Se ia in calcul in procent pentru ca este un spor cu caracter de regularitate, asa cum este prevazut in PV de acordare a sporurilor care se elabora anual pentru intreg personalul unitatii.

      Ștergere
  28. @All
    Daca este asa cum spune tehnocrat ,din start pensiile care se incadreaza la 100% sunt mai mari decît soldele brute lunare ale activilor.

    RăspundețiȘtergere
  29. Pt Dl Cus
    Scuze, "numai in procent"

    RăspundețiȘtergere
  30. Bai dar nu va mai saturati ..va da de toate si indexari si corelari cu activii ..tot..tot..
    Noutati ..noi ...
    Pelanga faptul ca pensiile vor fi recalculate dupa functia ultimului esalon comandat ...apare ceva nou ...!!
    Daca ti-ai educat boracii ..sa invete si sa munceasca in ..Romanika ..si sa contribuie la sistemul de pensii..ai cate 15% plus pentru un borac ..
    Daca boracii sterg babele la cur prin Italy sau Spania ..Canada ..ai 15 % minus pentru fiecare..!
    Ce-i corect ii corect,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cezar tu cum ti-ai educat boracii?

      Ștergere
    2. El Peste zis si cezar PF Comisioner(comisioner de carne vie din propria ograda,deci ecologic,nu?) si-a trimis boracele la "produs" pe drumuri ocolitoare ca sa tina calea soferilor de TIR

      Ștergere
    3. Au invatat ..traiesc si muncesc in Romania ..desigur ..!!

      Ștergere
  31. Pt rezervist revoltat
    In prezent foarte multe pensii in plata sunt mai mari sa salariile activilor, pt aceeasi functie. Acest lucru se va estompa in timp si pensiile vor fi mai mici ca salariile la activi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @tehnocrat
      Daca in prezent sunt doar cîteva ,prin legea 223 in timp tot ce se calculeaza la procent 100% va fi mai mare decît solda bruta a activilor.
      Din start trebuie tinut cont de mai multi factori;
      - ținînd cont de faptul ca pensiile se recalculeaza la similar grad functie ,nivel 2016, rezulta pentru pensiile recalculate actualizate la nivelul functiei detinute în activitate; multe din acele functii azi nu mai exista ele fiind date la restructurare sub aceeasi denumire si atributiuni functionale cu cel putin un grad mai jos. Deci pensionarul se recalculeaza-actualizeaza in cel putin 60% din cazuri la similar functii iluzorii ,adica care nu mai sunt evidentiate in statele de organizare,ele existind insa in statele de org.ca denumire si atributiuni dar date in jos cu cel putin un grad.Avantaj pensionar nivel 2016.
      -țînind cont ca asupra pensiei actioneaza atit indexarea cu rata inflatiei ,etc cit si actualizarea cu procent din cresterea salariala pentru activi iar asupra salariilor doar cresterea salariala este evident ca in timp pensiile si in general cele calcculate la 100% din SLB vor depăsi substantial salariile activilor.
      Daca OMM si %ps se va acorda peste baremul 100% din start pensiile care se calculeaza peste coeficientii 5,5 depasesesc salariile activilor cu norma de hrana inclusa. Vedeti ce se intîmpla in viitor cu aceste pensii indexate si actualizate cf.L 223 art 59,60.
      Aveti formula de calcul si se poate verifica.
      Din cauzele astea se produce limitarea la 100 cu ps si OMM incluse.

      Ștergere
    2. Această poveste cu pensii mai mari ca salariile/soldele activilor e deja folclor urban dar nimeni nu o și demonstrează.
      La condiții egale de grad, funcție, vechime nu se poate întâmpla acest lucru chiar dacă pe legea 164 pensia putea depăși baza de calcul. Depășirea bazei de calcul nu însemnă și depășirea veniturilor lunare ale unui activ. Baza de calcul se referă la solda lunara compusă din solda de functie, solda de grad, solda de merit, indemnizatia de comanda, gradatii si indemnizatia de dispozitiv /legea 138/1999. Pe lîngă aceste elemente activii mai primesc indemnizatii, prime, sporuri, premii si alte drepturi banesti/ cap. II secțiunea 2-a din legea 138/1999.
      Chiar dacă în anumite perioade acestea au fost limitate la un anumit procent din solda de funcție valoarea lor adăugată soldei lunare nu permite ca la depășirea bazei de calcul cu procentele de până la 20% adăugate la pensie de art. 11 din legea 80/1995 (de la apariția OuG 31/1998 procentele pentru contribuția la pensia suplimentară nu prea se mai pot acorda peste baza de calcul) să depășească veniturile lunare ale unui activ în condiții identice de grad, funcție, vechime. A se vedea doar valoarea normei de hrană a unui activ la care mai adăugați 30% minimul pe care îl reprezentau sporurile în perioada grea a lui Boc.

      Ștergere
    3. Exemplu:
      1.Solda lunara bruta activ = 5.000 lei
      - contrib.indiv.BS 10,5% (se calculeaza doar 5%, diferenta este compensata) = 5.000 x 5% = 250 lei;
      - CASS 5,5% = 5.000 x 5,5% = 275 lei;
      - impozit = 5.000-250-275 = 4.475 x 16% = 716 lei.
      Solda lunara neta activ = 5.000-250-275-716 = 3.759 lei.
      2. Pensie = 5.000 lei
      - CASS 5.5% = 5.000-871 = 4.129x5.5% = 227 lei;
      - impozit 16% = 5.000-871-1050 = 3.079 x 16% = 493 lei.
      Pensie neta = 5.000-227-493 = 4.280 lei.
      3. Concluzie: Pensia > Solda cu 521 lei (aprox.13,8%)
      Cu cat e mai mare brutul cu atat pensia e mai mare decat a activului (conform procentului 13,8%).
      Cat despre norma de hrana...unii primesc doar daca nu sunt alocati...deci...trageti concluziile: castiga mai bine un cadru militar in rezerva. Restul e vorba...pe aici.

      Ștergere
  32. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  33. Politistii ne-au cam "tras-o" ei au adus din condei Legea 223 astfel incat pentru ei sa fie favorabila. Ei sunt invitati la discutii pe cand ai nostri gagauti NU.De ,ce pot sa spun decat ca "Corb la corb...nu-si scoate ochii"

    RăspundețiȘtergere
  34. ***cezar coy boy de Timis,afla ca mai bine muncitor cinstit in ITA sau SPA decat frecatoare de morcovi la TIRistii de pe centura Cimisoarei,munca practicata cu sarg de toate dragele tale ,de la cea din pubertate pan' la cea batranetate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nebunache ...tu sigur te referi la alea care strang castraveti cu curul prin Italy...alea din ograda ta ..desigur ! Toata lumea cunoaste ....

      Ștergere
  35. @All
    1.Se extrag din statele de plata aferente celor 6 luni alese sumele corespunzatoare
    sporurilor(oricare ar fi ele);
    2.Se calculeaza in procente cat inseamna fiecare spor(pt.cele 6 luni);
    3.Se actualizeaza solda de baza la 01.01.2016;
    4.Se aplica procentele de mai sus la solda de baza actualizata la 01.01.2016;
    5.Se obtin sumele aferente sporurilor calculate la solda de baza actualizata;
    6.Se adauga sumele corespunzatoare sporurilor la solda de baza;
    7.Se calculeaza media sumelor soldelor lunare aferente celor 6 luni.
    Sper ca am fost explicit.

    RăspundețiȘtergere
  36. Răspunsuri
    1. Multumesc mult!
      Il voi citi, dar acum merg sa primesc marfa la cele 3 magazine!
      :-)

      Ștergere
    2. @Mares
      Te rog sa-l intrebi pe avocat daca si cum se aplica prescriptia de 3 ani.
      Nu ai nevoie de ajutor la descarcat marfa?
      Poate se ofera cineva.

      Ștergere
    3. Mares daca ai nevoie de cineva sa te ajute la descarcat marfa ti-l trimit pe omul meu romul-anul tigri2 .Numai sa nu te indragostesti de el ca se pune in genunchi si devine o bestie (cu nasturii de la prohap). Oricum lucreaza doar ziua ca noaptea nu isi vede mainile.

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. Haine Second - Hand ..vinde Mares-alul ..5 lei orice cumperi si oricat ..!!

      Ștergere
    6. Cezar,
      Am convenit sa nu te bagi fara invitatie! Clar?

      Bulan,
      Am si o fabricuta cu 40 angajati!...ce specialitate ai?....avocat si economist am asigurat de la inceput!

      Ștergere
  37. Exista unii ce baga numai fitile.....
    Se va tine cont de es comandat! Adica comandant, loctiitor, sef de stat major si in unele cazuri, director? Cam asta este echipa de comanda!.....ceilalti executa, chiar daca au IC.
    Asa ca?.....propaganda......

    RăspundețiȘtergere
  38. ***Iulian nu apucam ,noi, acele timpuri,in care pensia calculata pe 223inserat cu OUG57(40)sa ajunga mai mare decat cea actuala (pe 263).Pornind,din start, cu un handicap de 36-72% cand vom ajunge la pensia majorata cu 38% pe L 263? In cati ani? Eu zic vreo 25,nu avem aceasta speranta de a mai trai 25,poate 10-15,cine stie ,sau,poate,sa se inventeze ceva si sa ne transferam gandirea intr-un CIP apoi cipul intr-un CYBORG.

    RăspundețiȘtergere
  39. Probabil ca pe acest blog sunt agreeati cei care vorbesc birjareste. Eu am fost respinsa cand am vrut sa intru sa comentez. Asta e. Nu m-am nascut in zodia care trebuia. Sunt persoane care vorbesc, ca la usa cortului si sunt acceptate...si chiar de multa vreme...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt agreati cei cu limbaj de mahala. Dar daca sunt banati, fac gat ca sunt cenzurati.

      Curios! Cam cand zici ca ai fost respinsa? Nu de alta, dar respingerile NU apar decat in 2 situatii: pt. limbaj trivial la adresa altui user. Si pentru ... propaganda politica in favoarea unuia sau altuia?

      Ștergere
  40. Este vorba despre un alt ID desigur. Apucasem sa scriu cateva comentarii care probabil au deranjat si mi s-a blocat contul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Doamna jigniti bresla birjarilor.Astia sunt baieti de baieti adica vitanjori.Vorbesc de ce au avut odata.

      Ștergere
  41. ***Corina ,suntem ofiteri ce...P(ensia) noastra,caci doar cu ea am mai ramas.Poate ai gresit blogul ,retine ca aici nu este internat de domnisoare,cu toate ca acolo se birjareste mult mai mult decat pe aceasta bloaga.Cred ca ai fost respinsa datorita faptului ca ai scris ceva prostii nu mascari,tu nu ai scrie asa ceva ,doar esti o mare doamna,nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
    2. Corina ..ai mare grija ..pe aici doar UNUL nu vorbeste cu dictionarul Academiei completat cu corectiile lui Graur !! Ala-i T-2..dar ii tigan de Hurziceni...nu avem ce-i face !!!

      Ștergere
  42. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O singura orobkema
      Sporurile nu se calculeaza 30% / individ ci per total salarii....este altceva!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    6. @ rezervist revoltat
      In cele ce ati spus, cred ca s-a strecurat o eroare. Din cate stiu de la fosti colegi care sunt activi, limitarea sporurilor la 30%, conform art. 22 a legii 284/2010, NU se aplica. Nu exista de fapt nicio limita a sporurilor.
      La fel cum nu se aplica legea 284/2010 in ansamblul ei. Daca s-ar aplica, ar fi valabila valoarea de referinta sectoriala de 600 lei, adica soldele s-ar tripla.
      Sper ca nu gresesc, iar daca gresesc cumva imi cer scuze.

      Ștergere
    7. Exemplu:
      1.Solda lunara bruta activ = 5.000 lei
      - contrib.indiv.BS 10,5% (se calculeaza doar 5%, diferenta este compensata) = 5.000 x 5% = 250 lei;
      - CASS 5,5% = 5.000 x 5,5% = 275 lei;
      - impozit = 5.000-250-275 = 4.475 x 16% = 716 lei.
      Solda lunara neta activ = 5.000-250-275-716 = 3.759 lei.
      2. Pensie = 5.000 lei
      - CASS 5.5% = 5.000-871 = 4.129x5.5% = 227 lei;
      - impozit 16% = 5.000-871-1050 = 3.079 x 16% = 493 lei.
      Pensie neta = 5.000-227-493 = 4.280 lei.
      3. Concluzie: Pensia > Solda cu 521 lei (aprox.13,8%)
      Cu cat e mai mare brutul cu atat pensia e mai mare decat a activului (conform procentului 13,8%).
      Cat despre norma de hrana...unii primesc doar daca nu sunt alocati...deci...trageti concluziile: castiga mai bine un cadru militar in rezerva. Restul e vorba...pe aici.

      Ștergere
    8. @ Sebi
      VRS pentru 2016 = 197,3387 plus 10%

      Ștergere
    9. . Pe legea 223 doar o parte din ceea ce este definit de legea salarizării ca ”indemnizații, prime, sporuri, premii și alte drepturi bănești” intră în solda lunară brută. Cealaltă parte va contribui, alături de norma de hrană și alte elemente ce nu intră în calculul pensiei și a SLB dar care reprezită venituri bănești (diurne, indemnizatia pentru copi, chirie ), la un venit lunar brut al activului pe care pensionarul similar, chiar cu 120% din SLB dacă OMM se va aplica în final așa cum prevede legea 80 ( am explicat că pensia suplimentară nu mai face obiectul legii inițiale prin care a fost creată), nu îl va putea atinge. Mai uiți că o parte din actualele sporuri car vor intra în calculul pensiei au fost introduse după restructurare și intrarea în NATO deci mulți din cei pensionați anterior nu le vor avea în pensie.
      Chestia cu brutul și netul la activi și pensionari e altă treabă care nu are relevanță în cadrul comparației.
      2.Funcțiile reduse la restructurare au fost crescute ulterior chiar peste cele de dinaintea restructurării plus că s-au creat funcții în plus ulterior restructurării inclusiv o parte din structurile desființate au fost reînființate.
      3. Indexarea anuală a pensiei și actualizarea cu niște procente din creșterile salariale nu înseamnă mărirea pensiei ci neerodarea acesteia prea mult comparativ cu puterea de cumpărare și veniturile salariale. Analizează indexarea și actualizarea pensiilor militarilor de după 2008.
      Se mai uită că vorbind de pensii ne referim la legea pensiilor, chestia cu OMM e din alt serial, militarii profesioniști nu beneficiază de el și e foarte posibil ca un nou statut al militarilor să nu mai aiba asemenea prevedere. Vezi proiectul de statut postat de MapN acum ceva timp în urmă care nu mai cuprindea prevederea de la art.11 (3)

      Ștergere
  43. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bine totusi 65%, nici 50 dar nici 80, pe la mijloc. Deci OuG 57 e perfecta pentru militari?

      Ștergere
  44. @ Mareș & 12.29
    Nu are nicio relevanta în contextul de mai sus.
    Intr-un interviu televizat presedintele comisiei buget -finante din senat senatorul A.V., a dat urmatorul raspuns televizat intrebarii unui reporter :
    Reporter;
    -domnule senator in urma acestui vot pensiile mil. vor deveni egale cu salariile?
    Senator;
    - da ,ele ar fi ajuns si la 150% din salariul activului. Noi le-am limitat la 100% cu baza de pornire de la 80% cum prevedea L223. Peste baremul de 80% pensionarii isi vor mai adauga cps si OMM,cu limitare la 100%.

    Asta a fost raspunsul si asta a fost mentalitatea in senat. Daca se transmite si în C.Dep. ,la obiectiile facute de pensionari nu-i de mirare ca pentru a se respecta legalitatea sa nu se coboare pragul de 80 la 60-65%. Si atunci se poate valorifica tot.
    Totul va depinde de ce vor sustine ministerele platitoare inclusiv cel de finante.Ucenica lui Stolo -madam Vass si Ialomiteanu vor da si ei cu ceva contre pe acolo.
    Asa ca ,nu cumva din prostie in prostie sa ajungem de unde am pornit. oricum aglomerarea in intervalul 80-100% creaza o harababura de nedescris pe font de crunta ilegalitate.
    Întelegeti din raspunsul dl senator ce doriti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. C.Deputatilor fiind for decisiv ne putem astepta la orice care sa fie legal si sa nu depăseasca 100%. Sa speram ca o sa fie de bine si nu de dat baremul in jos.

      Ștergere
    3. RR
      Asta stiam chiar daca nu este corect posibil ca si la CD sa mearga in acelasi tip de gandire, profund ilegitima!
      Dar, eu am replicat pt afirmatia cu sporurile de maximum 30%!
      Este asa cum am postat eu! Activii au sporuri mai mari de 30%!.... ia in calcul numai IC de la Cdt Pl in sus....adica si celelalte sporuri, confidentialitate, dispozitiv....etc!

      Ștergere
  45. Ori faci doar o nevinovată confuzie prin interpretarea greșită a preve derilor legale, ori ești un mârșav dezinformator care militează pentru plafonarea pensiei la 100%. În prezent procentul p.s. este inclus în 100%(și așa va rămâne), dacă OMM se va acorda peste acel procent, tot nu se poate depășii venitul activului, la care presupun că neintenționat omiți să adaugi sporurile prevăzute de art. 28 din L 223/2015 modificată, veniturile pentru ținută, etc.
    Deasemenea sper că tot greșit și neintenționat adaugi la pensie același procent ca la mărirea salariului activului, deși legea spune că Art.59
    (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se indexeaza anual cu 100% din rata medie anuala a inflatiei, la care se adauga 50% din cresterea reala a castigului salarial mediu brut realizat.
    Deci, dacă va crește venitul activului cu 200 lei și inflația nu, pensia va crește doar cu 100 lei. Cine este avantajat ?
    Hai să nu ne mai raportăm la veniturile activilor și să constatăm inechitatea legii 223/2015 modificată.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. 50% din creșterea reală a caștigului salarial mediu brut realizat și nu 100%, deci 50% din 200 lei = 100 lei, degeaba încerc eu să spun un adevăr, pentru că dezinformatorul va face tot ce știe el. Susține în continuare varianta șefilor tăi.

      Ștergere
    3. mai citeste L 223, art 59 -indexarea si 60 -actualizarea cu cresterea salariala a activilor.
      Si după discutam.

      Ștergere
  46. Acele modificari aduse Legii 223 prin OuG 57 au fost gandite de militari, bineinteles si la presiunea celor de la finante de incadrare in cifrele bugetare transmise. Ar fi existat cat de cat o echitate in privinta valorificarii vechimii aferente grupelor de munca. Prin acordarea procentului de 80% s-a creat o prapastie imensa intre cei cu vechime in serviciu de 15-20 ani ani si cei cu vechime in serviciu de peste 30-35 ani, in sensul ca primesc pensii identice - profund incorect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Rezervistule revoltat, ești un activ acoperit, așa cum rezultă din toate luările tale de cuvânt pe aici și pe oriunde ai mai activa.

      Ștergere
    3. La voi oricine spune un adevar in contradictie cu cerinta voastra este în opinia voastră de ” tîmpi”, tîmpit.
      Realitatea va demonstra cine are sau nu dreptate.
      A cere este una , a calcula si a da este altceva cu toate ca toti am vrea si ne-am bucura de mai mult.

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. Dece nu publici sub numele adevărat sau cel puțin sub cel care ești cunoscut de ,,MOȘ ALECU,, ?

      Ștergere
    6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    7. Inteligența ta se rezumă la aplicarea de jigniri când nu ai argumente, sau cineva nu îți împărtășește ideile. INTELIGENTULE !

      Ștergere
    8. Pt. Rez. Rev.
      - confunzi termenii inserati in OuG 57 si modificarea facuta in senat.
      - calculul este pentru 100%, maximul din SLB.
      - ai ramas pe ceea ce ai fi vrut tu, eu scriu despre ceea ce e propus in modificarea facuta de senat.
      - cred ca bati campii, pensie mai mare de 100-102 % din SLB nu va exista.
      - cererile tale nu sunt acoperite de legislatie.
      - toti vrem dar hai sa fim echilibrati; uitati-va in jur la alti pensionari civili si spune-mi cati au mai mult ca tine.
      - ar fi bine sa refelectezi pentru ca din cauza unor indivizi ca tine putem pierde si alte drepturi in actualul context de denigrare a celor din institutiile de forta. Incearca sa traiesti frumos in ultima parte a vietii.

      Ștergere
    9. @ Militar la 14 ani
      Ai înteles tocmai pe dos.
      Prin exemplele date am vrut doar sa demonstrez contrariul la ce sustin unii care cer aplicarea cps si OMM peste maximul de 100% prevazut în L665 aprobata de senat,anume ca pensia nu poate depăsi salariul activului similar.
      Tocmai spuneam ca alea expuse sunt motivele si argumentele pentru care nu se va trece de maximul 100 cu OMM si cps inclus,adica nu se va permite depăsirea salariului activului.
      Vezi comentul de la 12.50 cu spusele pres.comisiei de buget -finante din Senat după votarea legii 665.

      Ștergere
    10. Daca sar pleca de la 45% ai avea pensie mai mare decat daca sar pleca de la 80%? Profund incorect dar profund moral ptr.cei disponibilizati prin desfiintarea U.M.Ei nu au avut norocul sa-si continueprofesia pana la capat.Inafara de invidie ca pensia este egala intre:30ani vechime si45ani ce castigi? Luptat ptr ca O.M.M siP.S.sa fie inafara procentului de 100%.

      Ștergere
    11. Militari de 14 ani si rezervisti revoltati , nu ar fi mai buna pastrarea in continuare a principiului contributivitatii la stabilirea pensiilor militare ?. Mi se pare mai corect acest principiu fiindca , corespunzator acestuia , odata stabilita baza de calcul ( suma lunara petru care s-a cotizat ) nu mai sunt limitari. Unde mai pui ca pentru conditiile de munca si contributia la pensia suplimentara modul de valorificare este mult mai avantajos decat in Legea pe care o tot contestati. Si daca tot aveti putere de convingere in mediul PUBLIC , amintiti-le celor care ponegresc militarii rezervisti ( pensionarii militari) ca pensiie noastre , SPECIALE , sunt sau vor rezulta ,in foarte multe cazuri , mai mici decat pensiile contributive. Cu foarte mici exceptii !Faceti-le un mic calul , sa vada toti boii de analisti , sindicalisti , zurbagii politici care se zborsesc la noi din spatele sticlei televizoarelor , ca intre un cuantum contributiv si un cuantum special este o diferenta nu mai mare decat diferenta dintre IQ lor si al oilor.

      Ștergere
  47. În prezent activul încasează valoarea salariului brut care reprezintă baza de calcul de la art. 28, restul sporurilor și veniturilor realizate(de cei fără acces la sporuri exclusiviste), compensează impozitul, cass, etc.
    Dacă activul beneficiază de această sumă, pensionarului i se va scade din ea impozitul și cass.
    Cine este avantajat de suma încasată?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Decît sa scrii tîmpenii mai bine fa calcule precise exceptind cele prevazute in OG 57 ca sporuri neincluse.
      Sunt n sporuri incluse în SLB la care sa faci referire

      Ștergere
    2. Dece nu publici sub numele adevărat sau cel puțin sub cel care ești cunoscut de ,,MOȘ ALECU,, ?

      Ștergere
    3. Scuze,Mos Alecu cu toate ca nu banuiesc a fi ”Mihaela din povesti”.

      Ștergere
    4. Inteligența ta se rezumă la aplicarea de jigniri când nu ai argumente, sau cineva nu îți împărtășește ideile. INTELIGENTULE !

      Ștergere
    5. Argumentele stau in calcule si nu in ziceri gen ”radio șanț”.

      Ștergere
    6. Pt. Rez. Rev.
      - confunzi termenii inserati in OuG 57 si modificarea facuta in senat.
      - calculul este pentru 100%, maximul din SLB.
      - ai ramas pe ceea ce ai fi vrut tu, eu scriu despre ceea ce e propus in modificarea facuta de senat.
      - cred ca bati campii, pensie mai mare de 100-102 % din SLB nu va exista.
      - cererile tale nu sunt acoperite de legislatie.
      - toti vrem dar hai sa fim echilibrati; uitati-va in jur la alti pensionari civili si spune-mi cati au mai mult ca tine.
      - ar fi bine sa refelectezi pentru ca din cauza unor indivizi ca tine putem pierde si alte drepturi in actualul context de denigrare a celor din institutiile de forta. Incearca sa traiesti frumos in ultima parte a vietii.
      - in privinta prostiei...cred ca esti destept!

      Ștergere
    7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    8. Spune așa, ,,Eu susțin ce susține șparlamentarii și guvernanții, pentru că deaia sunt plătit,,

      Ștergere
    9. Faptul că șparlamentarii și-au dat în plus la pensie câte 1500 lei pentru fiecare mandat, nu contravine principiului susținut de tine ?. În sensul că șparlamentarul pensionar va avea un venit mai mare decât cel în activitate.

      Ștergere
    10. Exemplul este valabil și pentru primari.

      Ștergere
    11. @ M M
      Daca în gîndirea ta a spune adevarul pe calcul intr-o contradictie de idei pe blog inseamna ca sustin niste tîmpenii din L665 ,puse pe rol in parlament, imi pare rau.
      Si chiar stiu bine ce rezulta din conglomeratul ilegal 80-100%.

      Ștergere
    12. @ M M 14,25
      Primarii nu au apucat fiind stopati de CCR.
      Cît de bine este pentru parlamentari se vede din ”elogiile ” aduse de mass-media si de opinia publica.
      La noi crezi ca va fi altfel?

      Ștergere
    13. Fiind din interior, se pare că tu știi ceva, deci modificările promovate de Senat nu vor rămâne așa, care vor fi modificările adoptate în final ? După cum te-ai exprimat se va pleca de la un procent mai mic față de 80%, dar va rămâne limitat la 100%. Bravos acoperitule.

      Ștergere
    14. E clar ca ''rezervist revoltat'' e activ si sigur are ochi albastrii .Minte si nanipuleaza cum respira.

      Ștergere
    15. Am spus doar ca ,pentru a fi legal cu spor vechime,cps si OMM se poate si asa.
      Asta ca sa nu creada unii ca cineva are doar obligatia de a ți se da peste 100%.

      Ștergere
    16. Să fiti sanatosi si pensie lungă.
      Nu uitati totusi aceste calcule!!corecte.
      Sa speram ca va fi de bine in C Dep.

      Ștergere
    17. 100% din ce? la tine 100% din SLB = 100% din venitul brut realizat ?

      Ștergere
    18. SLB la unii poate fi egala cu venitul brut realizat ,la altii in baza OG 57 nu.
      SLB are componente clare specificate de lege.

      Ștergere
    19. Iar duci lumea în eroare și creezi confuzie(defapt respecți fișa postului), spunând că SLB la unii poate fi egala cu venitul brut realizat ,la altii in baza OG 57, SLB are componente clare specificate de lege. Deci există SLB prevăzută de lege și SLB neprevăzută de lege. Care puteți fi dezbinat, manipulat, speriat, aburit, prostit, cvrupt, etc., de această afirmație ?

      Ștergere
  48. Pentru cei interesați, am văzut un fluturaș de plată pe luna Ianuarie a unui activ(o lună normală de lucru), restul de plată era cu puțin mai mare decât SLB(total brut realizat), celelalte venituri realizate au acoperit în totalitate impozitul, cass-ul și chiar contribuția lunară la CAR, care era de 40 lei. Niciodată calculele unor ,,Moși,, nu se va potrivi cu realitatea.

    RăspundețiȘtergere
  49. 1. Da, este clar că Maxim uan este-al nostru nou Bulan.
    2. Rezervistul revoltat este Avyamuc, Tigri3..."băiat de băiat", de ANCMRR pentru prostirea rezerviştilor mandatat şi aici plantat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stai linistit ca am terminat.
      Calculele sunt totusi corecte. Sper sa remarci fenomenul pîna nu dau cu matura.

      Ștergere
    2. Maxim oane e bulan ? Wau.Si de ce se ascunde ? E ceva necurat aici.Sa-i fie rusine.Mai ales ca am vazut ca se ia si de fete ..

      Ștergere
  50. @ Karadeniz
    Daca tu consideri ca ,diurnele ,alocatia pentru copii ,chiria maresc salariul peste SLB si norma de hrana . Ei stiu ca,chiria are o destinatie, la diurna recuperezi o cheltuială, iar banii copiilor îi pui la CEC. Deci practic cu ce ramîi in buzunar ca sa spui ca salariile au si alte venituri?
    Chiar bagati in salariu veniturile nesalariale acordate cu destinatii precise de cheltuieli sociale?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu te mai agita(deconspira)lucrurile sunt sub control, noi aștia mulți și p.... așa cum ne credeți nu avem nici-un resort în momentul de față să modificăm legea, în așa fel încât să fie una corectă pentru MILITARI. Ne-ați dezbinat, manipulat, speriat, aburit, prostit, cvorupt, etc., încât totul decurge cum dorește stăpânirea. Unii au fost încadrați în perioada ,,Băsistă;,, au acumulat 10 ani de sistem și iată că și-au tras și lege de pensionare, cu slarizare și sporuri de secretari, subsecretari de stat, etc.. Dormiți mai departe în bocanci militari/funcționari publici cu statut special adevărați, din toate categoriile.

      Ștergere
  51. Eu chiar nu mai inteleg nimic, acum!
    Imi dau seama de postacii perversi, dar rog sa mi se raspunda, cu seriozitate!
    In venitul brut din care se calculeaza baza de pornire, acel 80%, intra cumva si norma de hrana, intrucat observ multe controverse?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci! ....asa stiam si eu!
      Dar, au aparut fel de fel de variante....

      Ștergere
    2. @ Mares
      in cazul L223 SLB se compune din s. grad,s. functie,gradatii,ID, IC,SM +sporuri salariale prevazute de L138/99 sau L 284/2010, cu exceptia celor prevazute in OG57.
      Norma de hrana,chiria,diurnele,alocatiile pentru copii sunt venituri nesalariale ,au caracter social si nu fac parte din SLB . Nici pe legile civile ele nu sunt considerate ca venit salarial in venitul brut.

      Ștergere
  52. Intra dar ..numai fasolea la cazan ..!!

    RăspundețiȘtergere
  53. https://www.facebook.com/neacsu.vili/videos/vb.913105145427594/950860861652022/?type=3&video_source=pages_video_set

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!