vineri, 19 februarie 2016

Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.24/15.02.2016 pentru aprobarea Metodologiei de întocmire a dosarului de pensionare! [Un prim faimos Ordin Comun - priveste in special pe militarii care urmeaza sa se pensioneze]

 NOTA: In vederea eliminarii oricaror confuzii, va readucem aminte ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat in original, uziteaza de cateva ori expresia ORDIN COMUN. Legea acorda dreptul conducatorilor institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala  sa emita un ORDIN COMUN pt. a reglementa urmatoarele situatii:

- Art. 28 (1): " ... La media obtinuta se adauga un spor de pana la 15% în conditiile stabilite prin ORDIN COMUN al conducatorilor institutiilor din domeniul apararii nationale, ordinii publice si securitatii nationale". Prevedere anulata in urma aparitiei Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015.

 - Art. 60 (4): "Procedura de actualizare prevazuta la alin. (1) se stabileste prin ORDIN COMUN al conducatorilor institutiilor din domeniul apararii nationale, ordinii publice si securitatii nationale, emis în termen de 90 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei legi".
- Art. 62 (3): "Metodologia de întocmire a dosarului de pensionare se stabileste prin ORDIN COMUN al ministrului apararii nationale, ministrului afacerilor interne si directorului Serviciului Roman de Informatii, emis în termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei legi."
- Art. 98 (2): "Organizarea, functionarea si structura comisiilor de contestatii care functioneaza în cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Afacerilor Interne si Serviciului Roman de Informatii se stabilesc prin ORDIN COMUN al ministrului apararii nationale, ministrului afacerilor interne si directorului Serviciului Roman de Informatii, în termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei legi".

In consecinta, regasim aceasta expresie ORDIN COMUN, prin care ar trebui reglementate 4 situatii diferite! Ne-am fi asteptat la un singur ORDIN COMUN care sa reglementeze "la pachet" toate cele 4 situatii. Numai ca prezentul ORDIN COMUN reglementeaza una dintre cele 4 situatii, respectiv pe cea de la Art. 62 (3). Pt. celelalte situatii, urmand probabil alte ORDINE COMUNE!
 ...

Asadar, a aparut un prim faimos Ordin Comun. Daca intereseaza pe cineva (ordinul priveste in general pe militarii care urmeaza sa se pensioneze in viitor), este publicat pe site-ul Casei de Pensii a M.Ap.N.  Poate fi vizualizat si descarcat (de) aici. Si l-am atasat si la material! Că în rest le-am rezolvat pe toate! În special problema legată de siluirea pensiilor militare de stat prin Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015.


















98 de comentarii:

  1. Bună ziua,
    Nu le-am rezolvat pe toate, dar acest ordin este baza întocmirii dosarelor de pensionare pentru cei care ies din sistem, de acum încolo. Până la apariția acestuia CPS nu a primit dosarele. Și noi sperăm la rezolvarea problemelor cu OUG 57.
    Un proaspăt rezervist.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut! Cam egoisti astia mai vechi! Uitasem ca veniti si voi langa noi! Bun venit!

      Ștergere
  2. OUG 57 nu va fi modificat v-am mai spus nu mai sperati degeaba.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa anormalitatea ultimilor ani, cam ca tine ar trebui sa fie! Totusi ... e ceva oarecum diferit! Ne cam baga in seama. De fond sau de forma, nu este clar inca. Dar precis ori ne baga un pic in seama, ori se prefac ca ne baga in seama.

      Asa, la modul intuitiv! Eu zic ca "licuriciul NATO" si-a bagat un pic coada! Ceva in genul: "- Bai, spaima securitatii din Europa de est! Gheraniti-va si voi mai usor, catanele! Ca au inceput sa se c..ace rusii de ras pe ei din cauza a ce se intampla la "bastionul" granitei de est a NATO!"

      Ștergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Clar Tigri2 .Pacat ca nu o sa am ocazia..

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. MITING ULTIMATIV
    6 MARTIE 2016 ORELE 11.00, PIATA VICTORIEI, BUCURESTI
    - In atentia tuturor membrilor SCMD/CNSC, a tuturor cetatenilor romani responsabili, civili si militari –

    Doamnelor si domnilor,
    In ziua de 17 februarie 2016, reprezentantii SCMD au incheiat negocierile la Primaria Generala a Capitalei (P.G.C.) pentru Marea Adunare Populara, votata de dvs. in unanimitate, pentru ziua de 6 martie, cu incepere de la orele 11.00, in Piata Victoriei. Conditiile sunt aceleasi ca si la 24 ianuarie, acelasi dispozitiv, cu inchiderea Soselei Kiseleff, ca loc de parcare (in alveole), cu aceleasi puncte de adunare incepand cu orele 09.30 si afluire intre 10.00 -11.00 catre locul de desfasurare. Va rugam, prin urmare, sa transmiteti pana vineri 4 martie, la orele 11.00, datele de identificare ale mijloacelor auto.
    Doamnelor si domnilor,
    Pe 6 martie 1945, a inceput calvarul poporului roman, prin implantarea de catre ocupantul strain a unui guvern de slugi. Pe 6 martie 2016, acest capitol sinistru din istoria romanilor se va incheia prin vointa Societatii civile romanesti organizate si orice ingerinta straina va inceta. Guvernul Ciolos, nedorit si extern impus, ori isi va asuma revendicarile noastre in baza unui grafic de rezolvare asupra caruia ne vom pune de acord, ori va pleca, luand in calcul cererea de demisie facuta de noi inca de la 28 decembrie 2015 si reluata de catre Senatul Romaniei, in plen, pe 17 februarie a.c.
    Doamnelor si domnilor,
    Revendicarile noastre, imediate si ultimative, sunt:
    I. Pentru militari si politisti:
    Abrogarea Art. 40 din OUG nr. 57/2015, ca neconstitutional si aplicarea imediata, prin Ordinul comun, a Legii nr. 223/2015;
    Abrogarea Art. 6 din Proiectul de Norme pentru aplicarea Art. 121 din Legea nr. 223/2015;
    Incetarea discriminarii creatorilor militari, prin interpretarea abuziva si neconstitutionala a Legii nr. 8/2006.
    Doamnelor si domnilor,
    Daca Guvernul nu isi asuma indeplinirea acestor solicitari, conform unui grafic, asupra caruia ne vom pune de accord, incepand cu 6 martie vom sustine pana la Victorie un singur lucru – DEMISIA!. Si vom apela si la Presedintele Klaus Werner Iohannis, rugandu-l sa dea, de data aceasta in interes national, “Ordinul de lupta”: “A trebuit sa moara bebelusi pentru ca acest guvern sa cada”!
    Va asteptam, asadar, cu mic, cu mare, in Piata Victoriei, duminica 6 martie 2016 la orele 11.00, pe toti, civili si militari, militari si civili, pentru ca numai in Unire sta puterea!
    Asa sa ne ajute Dumnezeu!
    Honor et Patria! Vae victis!
    Presedintele S.C.M.D.
    Col. (r) dr. Mircea DOGARU

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Punctul asta nu imi place: "Abrogarea Art. 40 din OUG nr. 57/2015, ca neconstitutional si aplicarea imediata, prin Ordinul comun, a Legii nr. 223/2015." Fara un termen clar de aplicare a L. 223/2015 si celor pensionati pana in 2011, prin altceva: alta OUG, alta lege etc. Vedem si acum ce se intampla! Niciun act inferior L. 223/2015 sau OUG 57/2015, NU poate schimba nimic din cele 2 acte normative! Tot cam asa vine si cu Ordinul Comun! Este un act inferior si NU poate preciza nimeni in el ca pensiile celor pensionati pana in 2011, trebuie recalculate musai in 12 luni. Ca asa vor ministrii care il semneaza. Am mai discutat chestia asta si tu nu ai luat-o in serios niciodata!

      Am si precedent! Nu imi place ca acelasi Dogaru, in cazul L. 241/2013 (aia care a "inghetat" pensiile militarilor dupa ce au fost diminuate), solicita el insusi "inghetarea", pe motiv ca altfel nu mai iese de loc legea!

      Cam asa imi suna acum si cu abrogarea in totalitate a Art. 40! Daca se abroga in totalitate, aia pensionati pana in 2011, iar nu mai avem termen de recalculare. Dar de ce sa nu se abroge/modifice doar cele alineate din ordin care ne afecteaza. Adica sa ramana Art. 40, dar cu plafoanele initiale din L. 223 si bineinteles cu calculul la venituri. Atat trebuie abrogate/modificate, 3 alineate. Caz in care obtinem totul! Si termen si cuantumuri! Ca daca se abroga tot, obtinem plafoane, dar fara termen! Si iar ajungem ca la inceput!

      Uite de exemplu, cei din SCMD Pitesti (vreo 250 de creiere) NU cer abrogarea intregului Art. 40, ci doar a celor 3 alineate? Oare de ce? Nu cumva din cauza a ceea ce am mentionat eu?

      Eu asa zic! Ca daca se abroga intregul articol 40, totul este OK, dar noi cei pensionati pana in 2011, iar ramanem fata termen concret de aplicare! Pt. a repara situatia, va trebui ca cineva sa emita o OUG sau o lege care sa stabileasca L. 223 exact ce lipseste din aceasta: termenul concret de aplicare a legii si celor pensionati pana in 2011! Cine sa emita? Cand?

      Intelegi? Suntem prea multi care consideram ca Ordinul Comun nu poate stabili pur si simplu: "Recalcularea pensiilor celor pensionati pana in 2011, se efectueaza in termen de 12 luni ... bla, bla!" Intrucat ar trebuie ca cineva sa incalce exact ce NU prevede L. 223.

      Ștergere
    2. R 26500
      Mergand pe ideea ca orice conducere manageriala, politica si mai ales politico-militara nu a uitat de functia predictiva, esentiala in fapt, are pregatita si varianta de OUG care sa raspunda cerintelor si elementelor de asteptare ale pensionarilor din Sistemul national de aparare, securitate si siguranta publica.
      Cred ca este si depasita faza de proiect, lipsind doar semnaturile, pt oficializare!

      Ștergere
  6. Pentru cine nu a vizionat.Va recomand sa vizionati filmul documentar"Caderea unui imperiu-Lectia Bizantului."
    -Ma intereseaza ordinul MAPN,M25/16.02.2016.

    RăspundețiȘtergere
  7. [Ion Cristici--Blog,Pensionarii militari] Cineva de la finanțe s-a uitat urât cât sunt plătite parașutările. L-am invitat la o parașutare. Când a văzut ce se întâmplă la start și-n avion(i-a venit rău) a zis că riscul nu este plătit cât ar trebui ! Ne-a văzut altfel ulterior ! Deci,nu-i mai comparați pe militari cu oricine ! Ei diferă și-ntre ei ! Armata e admirată când defilează ! Mulți nu știu ce înseamnă pregătirea unei defilări...doar militarii !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aia erau viteji adevarati pe vremea ta daca au avut curaj sa urce in avion! Pe astia pe stil nou, nici cu tancul nu ii scoti din DFC, ce ai? Si mai vrei sa ii si parasutezi!

      Ștergere
  8. Pentru cine nu a vizionat.Va recomand sa vizionati filmul documentar"Caderea unui imperiu-Lectia Bizantului."
    -Ma intereseaza ordinul MAPN,M25/16.02.2016.

    RăspundețiȘtergere
  9. Pentru cine nu a vizionat.Va recomand sa vizionati filmul documentar"Caderea unui imperiu-Lectia Bizantului."
    -Ma intereseaza ordinul MAPN,M25/16.02.2016.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suntem intr-o tara in care totul este OK, nu? Ministerul iti va satisface cu siguranta curiozitatea daca suni la C.P.S.: TELVERDE 0800.808.880, între orele 08.00- 16.00.

      Intotdeauna ai fost respectat ca militar in rezerva/retragere, doar NU o sa iti refuze nimeni o banala informatie. Care te priveste!

      Glumeam, desigur! Inca NU ti s-a acordat dreptul sa cunosti ce te priveste, doar traim in Romania! Totul e "pe la spate", ai uitat?

      Ștergere
    2. Nu l-au postat....posibil sa fie clasificat si....eu sunt curios, sa fie oare ceva misterios?

      Ștergere
  10. Abia astăzi, cu o întârziere de 20 de zile a fost publicat în MO nr 130 acest Ordin al Ministrului Apărării Naţionale nr. M.24/15.02.2016 pentru aprobarea Metodologiei de întocmire a dosarului de pensionare.
    Tot în 30 de zile trebuiau conform legii 223 emise :
    - Art. 86 o hotărâre de guvern prin care să stabilesacă atribuţiile, organizarea şi funcţionarea caselor de pensii sectoriale. În lipsa acestei HG, actualele CSP-uri nu pot calcula pensiile pe noua lege așa că ordinul ministrului folosește doar structurilor care întocmesc dosarul de pensie;
    - Art.121 tot prin HG normele privind restituirea către titulari a diferenţele între cuantumurile pensiilor cuvenite pentru luna decembrie 2010 şi cele stabilite în baza Legii nr. 119/2010 şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2011.
    Deci guvernul nu respectă legile țării și celelalte puteri ale statutului nu spun nimic. Iar noi stăm și așteptăm cuminți poate-poate s-or îndura să respecte legea, ne holbăm printre zăbrelele parlamentului să vedem ce vor stabili politicienii referitor la art.40 din OuG 57.
    Oameni cuminți și manierați. Prin cele democrații occidentale la o chestie de genul ăsta se lăsa cu proteste masive, bătăi cu forțele de ordine, incendieri, demisii, schimbări de premieri, guverne, președinți.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai sa aplicam si noi "Pumnul si Molotovul!",vorbe ,ia sa aduca pe 6 martie si doua sicrie cu ceva schelete in ele...sau pe zavo cu budigaii rupti in fund,atunci sa vezi navala...

      Ștergere
  11. Cei recent trecuti in rezerva ...nu va bucurati inca ... Mai aveti de asteptat pina cind va va fi intocmit dosarul de pensionare ...

    Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu
    S-a publicat in MO ordinul comun (MApN , MAI , SRI) pentru aprobarea Metodologiei de intocmire a dosarului de pensionare (prevazut la art.62 (3)/l.223/2015) . Ordinul nr. M-24/15.02.16 - pentru MApN ; nr. 30/12.02.16 - pentru MAI ; nr. 8.147/12.02.16 - pentru SRI) . A fost emis in exact cele 30 de zile de la intrarea in vigoare a l.223/2015 ... (adica pina la 31.01.16) ...
    Asta ar insemna ca se pot intocmi dosarele de pensionare conf. l.223/2015 ...
    Insa ... dosarele de pensionare se vor putea intocmi abia dupa ce va aparea si ordinul comun (referitor la actualizarea pensiilor - prevazut de art.60 (4)/l.223/2015 ... Care are termen 90 de zile de la data intrarii in vigoare a l.223/2015 (adica undeva ... pe la 30.03.16) ...
    De ce este nevoie de acel alt ordin comun ?
    Pentru ca acest ordin (cel publicat azi ... M.24/2016) prevede ca "actualizarea elementelor din care se constituie baza de calcul se realizeaza potrivit procedurii de actualizare a elementelor salariale ... prevazuta in ordinul comun emis in temeiul art.109(7) si art.110(8) din l.223/2015 ...
    Adica nici actualizarea soldelor/baza de calcul pentru "noii" pensionari nu poate fi facuta pina cind nu apare ordinul cu modul de actualizare a soldelor/baza de calcul pentru "vechii" pensionari ...

    Ce mai aflam noi din acest ordin comun ?
    Ca_compunatorii ordinului n-au prea citit l.223/2015 !
    Reluam : ne spun ei ca trebuie emis acel ordin "in temeiul art.109...110/l/223.2015) .
    Numai ca art.109 si art.110/l.223/2015 nu se constituie in temei pentru emiterea a niciunui ordin ...
    Art.109 si art.110/2015 spun ca : "(7) Procedura de recalculare prevăzută la alin. (1) și termenul de emitere a deciziei se stabilesc prin ordinul prevăzut la art. 60 alin. (4).” ... Acest alin (4) devenind alin. (3) dupa abrogarea , de catre oug 57/2015 , a alin. (2) al art.60/l.223/2015 ...
    Asta inseamna ca activitatile de la art.109 si art.110 vor fi precizate intr-un ordin emis "in temeiul" art.60 (3)/l.223/2015 ... nu intr-un ordin "emis in temeiul" art.109 sau art.110 ...
    Vai de capul nostru !....

    RăspundețiȘtergere
  12. MAREA HARTUIALA A PENSIONARILOR MILITARI

    1.Trimiteti cereri la:
    -Centrul Militar Judetean;(CMJ)
    -Arhivele istorice ale Armatei (Pitesti,Ploiesti ptr.aviatie)
    Pentru "Eliberarea fisei cu locurile de munca / Adeverinta cu locurile de munca in care ati lucrat in MApN in calitate de cadru activ...ptr incadrare locuri de munca ,conform OMApN nr M123 / 2015.

    2.Rezultatul primit il trimiteti la CPS(Casa de Pensii Sectoriala a Armatei(Drumul Taberei nr 7-9)

    3.Trimiteti cereri la CMJ pentru aflarea ,situatiei din statele de plata pentru alegerea celor sase luni consecutive din ultimii cinci ani de activitate ca militar.

    4.Alegeti cele sase luni si trimiteti rezultatul la CPS .

    5. Dupa primirea rezultatului trimiteti optiunea pentru pensie pe Legea 263 sau legea 223...
    De ce,de ce va bateti joc de parul nostru albit inainte de vreme si de sanatatea noastra subreda datorita stresului inuman la care ne-ati supus timp de decnii?? DE CE ,de ce nu procedati in felul urmator:
    I. Aveti la indemana si in dosarele noastre toate situatiile,stabiliti TOT CE TREBUIE si noua ne trimiteti rezultatul pe TALOANELE DE PENSIE cu urmatorul text:

    " 1. In urma stabilirii noilor conditii de munca v-am stabilit urmatoarele stagii,defalcate pe conditii de munca.
    2.Dupa alegerea celor 6 luni consecutive din ultimii 5 ani de activitate a rezultat o pensie in cuantum de "X"
    3.Va rog sa completati urmatoarea cerere /confirmare a tipului de pensie pentru care optati.
    4.. Aveti alaturat modelul de cerere pe care o veti completa si tri mite la adresa...

    SANATATE SI VIATA LUNGA!

    Asa ar trebui sa procedati daca ati avea putin respect si recunostinta fata de fostiidvs. sefi sau colegi !
    CINSTE SI ONOARE, RESPECT!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ai dreptate! E o strategie si aici! In practica se intampla astfel

      - minim 60% nu vor solicita nicio actualizare a niciunei grupe de munca, neauzind de acest lucru vreodata;
      - iar dintre vigilentii de 40%, cu foarte putine exceptii, NU va alege nimeni 6 solde consecutive lasand ministerele sa le aleaga pe ultimele 6 din cariera. Care oricum, la majoritatea au fost cele mai mari. De ce sa te mai chinui sa faci cerere sa alege ultimele 6 solde, cand oricum - si daca o faci, si daca nu, ti le alege oricum CPS?

      Birocratia are si ea telurile ei, nu doar efecte! Sa cunoasca cat mai putini, ce si cum, doar nu or fi fraieri sa isi dea de lucru singuri! Iti baga o gramada de proceduri, de pana la urma iti picioarele in ele si decat sa mori de nervi, ii lasi sa iti faca lucrarea!

      Ștergere
    2. Astfel salvam si Posta Romana.....majoritatea va trimite scrisori recomandate, cu cofirmare de primire..7 lei/buc.....!
      Este ceva! ...la cati suntem in total!

      Ștergere
  13. Col(R) Viorel Gligor‎
    în
    PENSIONARII MILITARI UNIŢI ÎNTR-O SINGURĂ FORMĂ ASOCIATIVĂ.
    1 oră · București

    CĂTRE :
    Preşedintele şi membrii Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională a Camerei Deputaţilor,

    Stimaţi domni,

    Vă reamintim şi vă aducem la cunoştinţă următoarele :
    1. Legea nr. 223/2015 a pensiilor militare de stat, la care au lucrat trei ani şi jumătate specialiştii tuturor ministerelor şi ai structurilor militare, votată de către Parlament şi promulgată de Preşedinte în iulie 2015, a fost practic desfiinţată în mod neconstituţional prin articolul 40 din OUG 57/ 2015.
    Procedeul este nu numai de neînţeles ci şi neconstituţional.
    Ca urmare a aplicării articolului 40/OUG 57/2015, capacitatea de apărarea României şi aşa grav afectată de reducerea fără precedent a forţelor armate, va fi iremediabil compromisă prin descurajarea evidentă a intrării de noi militari în sistemul naţional de apărare şi slăbirii evidente a coeziuniide luptă a forţelor existente.

    2. Vă reamintim conţinutul Art. 394, punctul “b” din Codul Penal referitoare la Trădare:
    “Fapta cetăţeanului român de a intra în legătură cu o putere sau cu o organizaţie străină ori cu agenţi ai acestora, în scopul de a suprima sau ştirbi unitatea şi indivizibilitatea, suveranitatea sau independenţa statului, prin:
    b) subminare economică, politică sau a capacităţii de apărare a statului;
    se pedepseşte cu închisoarea de la 10 la 20 de ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.”
    Detalii: http://legeaz.net/noul-cod-penal/art-394

    ÎN CONSECINŢĂ, VĂ RUGĂM :

    1.Să acţionaţi în urgenţă maximă pentru abrogarea articolului 40/ OUG 57 / 2015 ;
    2.Să aplicaţi măsurile de cercetare adecvate pentru a afla care sunt persoanele care se situează în spatele acestei „iniţiative” şi care sunt adevăratele scopuri urmărite de către aceste persoane...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da! Are dreptate la faza cu "subminare economică, politică sau a capacităţii de apărare a statului". Numai ca acest lucru este decis de Justitie si CCR si care in ultimii ani, chiar si aceste institutii au provocat "subminare economică, politică sau a capacităţii de apărare a statului". Doar nu or fi fraiere sa se condamne singure!

      Apropo de parodia Visinescu, propaganda si dobitocii care inghit galusca! Marele tortionar a fost in fapt un executant al sistemului! I s-a facut un penitenciar de catre legiuitori si o lege, judecatorii si procurorii i-ai prins pe persecutati si i-au dat pe mana lui Visinescu! Dintre toti, doar executantul a fost scos tap ispasitor! Iar procurorii sau judecatorii acelor vremuri care i-au trimis vicitemele sunt liberi! La fel cei cu legile care au provocat victimele, sunt tot liberi!

      Cam asa este si azi? Cine sa judece de "subminare economică, politică sau a capacităţii de apărare a statului"? CCR? Judecatorii? Procurorii? Pe cine? Pe parlamentari? In conditiile in care si unii si altii au provocat ""subminare economică, politică sau a capacităţii de apărare a statului"?

      Gligor are dreptate! Dar solutia este alta!

      Ștergere
    2. Cineva, persoana(e) importante isi asuma rolul duplicitar....se merge pe stransul si incarcatul samarului pana moare calul, de efort, categoric!
      Ei, si atunci, se sare in barca buna!

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
    4. Iulian, de chestia asta nimeni nu s-a prins, eu am mai zis pe aici si m-au injurat. Va iesi cum nu se asteapta multi!

      Ștergere
  14. Probabil un GUVERN MILITAR constituit in urma unei STARI DE URGENTA, "ce va sa vie"

    RăspundețiȘtergere
  15. ***R 26500 iar ai luat-o pe aratura,probabil ,iar te-ai consfatuit cu Mos Krici.Comentariul tau la Mkk este aceiasi zeama de varza pe care o propovaduiesti de vreo cateva luni,ai tu un fix pe care-l sustii si care ti s-a explicat ,faci tu o ciorba de zarzavat din RECALCULARE,ACTUALIZARE si RECORELARE, tot in caragiale te-ai intors:mariner,marinal,sau marinel.NU SUNT DE ACORD CU TINE!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine! Ai Ordinul Comun in fata! A modificat asta ceva in privinta termenului de aplicare prevazut de legi - vezi ca nu numai L. 223, ci si OUG 57/2015, au statut de lege! Nimic! Acum taie de tot OUG 57/2015! Citeste Ordinul Comun si aplica-ti L. 223! Cand ti-a iesit? Termenul? Ca in L. 223, nu? La ..ulivara, plus inca 2 ani! Pa!

      Ștergere
    2. Confuzia ta? Tu vrei aplicarea L. 223 in original, dar in termenele stabilite de OUG 57/2015! Toti vrem asa! Dar tu nu ai realizat niste chestii! Cam multe chestii!

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  16. Metodologia de întocmire a dosarului de pensionare, aprobată prin ordin comun al şefilor celor trei structuri care au CSP-uri ( nr. M.24/15.02.2016 la MApN, nr. 30/12.02.2016 la MAI şi 8.147/12.02.2016 la SRI) este prevăzută în legea 223/2015 la art. 62 (3) şi avea ca termen 30 de zile de la intrarea legii în vigoare.
    Această metodologie nu este totuna cu alt ordin comun al şefilor celor trei structuri, referitor la procedura de actualizare a pensiilor militare de stat de la art.60 (1)/legea 223, prevăzut la art. 60 (4) şi care are termen de apariţie 90 de zile de la intrarea legii 223 în vigoare.
    Acest ordin comun va cuprinde pe lângă actualizare şi procedurile de recalculare specificate la art. 109 şi 110 aşa cum este prevăzut la art. 109(7) şi 110(8). Trebuie remarcate modificările făcute la lege de art. 40/Oug57/2015 privitoare la acest ordin comun. Dacă în legea iniţială se specifica doar că „Procedura de recalculare prevăzută la .... se stabileşte prin ordinul prevăzut la art. 60 alin. (4).” acum se spune aşa: „PROCEDURA DE RECALCULARE prevăzută la .... ŞI TERMENUL DE EMITERE A DECIZIEI se stabilesc prin ordinul prevăzut la art. 60 alin. (4)."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mea culpa! Cu multumiri si corectat! Ma asteptam la un singur Ordin Comun care sa reglementeze totul. Am ridicat mainile! Le asteptam si pe celelalte!

      Ștergere
    2. ***R-26500 ,atunci ridica TOATE mainile! Hande hoch!

      Ștergere
    3. @ tigri2 20 februarie 2016, 08:43! Niet! M-a mai pacalit Dogaru o data cu L. 241/2013 cand i-a cerut public senatoarei C. Anghel ca in numele celor cu pensii foste diminuate, sa ne "inghete" pensiile proaspat reintregite! In 3 ani de neindexare, am pierdut cam 15%.

      Asa ca acand un precedent, am ajuns sa suflu si in iaurt cand vad atata nonsalanta la Dogaru solicitand anularea intregului Art. 40 din OUG 57/2015! Dar de ce nu ca cei de la Pitesti? Tot din SCMD sunt si ei si inca printre cei mai rai!

      Sustin ca nu tot Art. 40 trebuie abrogat, ci doar acele 3 alineate care ne lovesc. Asa NU mai avem temeri ca celor pensionati pana in 2011 NU ni s-ar aplica L. 223/2015 intrucat nu are termen pt. noi.

      I-am prins cu termen clar in OUG 57/2015, acum ii strangem de c..oaie sa il mentina! Alineatele alea 4,5,6 sau care sunt trebuie abrogate, nu tot Art. 40!

      Ștergere
  17. Sa mai și glumim: știre bomba de ultim moment, avioanele F16 de la portughezi destinate romaniei vor intra într-un program amplu de rereupdatare. Se vor numi F16D
    (drona).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sti poezia...A inceput de ieri sa cada / Cate un mig / Acum a stat/ Norii s-au mai razbunat /Cu F-16 la arat.

      Ștergere
    2. Sti poezia...A inceput de ieri sa cada / Cate un mig / Acum a stat/ Norii s-au mai razbunat /Cu F-16 la arat.

      Ștergere
    3. Un update era prevazut in acord! Al doilea?
      Poate le fac Blok 52?

      Ștergere
  18. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  19. ***R- 26500 .Uite cum sta treaba, eu nu te banuiesc de nestiinta sau necunoastere ci de incercare de denaturare a adevarului.Cum ai putea crede ca pot avea incredere in judecata a trei-patru clone de-ai lui Pinocchio,inafara de Karadeniz,care vad ca nu va mai sustine, cand alte cateva mii de pensionari militari si toti de valoare ,nu alde cezar muci,betiv prostit de duduci, sunt convinsi si sutin anularea art 40.Eu ca sa fiu mai "indulgent ,nu cer altceva decat:"Art. 28
    (1) Baza de calcul folosita pentru stabilirea pensiei militare de stat este media tuturor veniturilor brute realizate în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea persoanelor prevazute la Art. 3 lit. a)-c).
    La media obtinuta se adauga un spor de pana la 15% în conditiile stabilite prin ordin comun al conducatorilor institutiilor din domeniul apararii nationale, ordinii publice si securitatii nationale..."
    Intelegi? in rest 'confuzia" ta de inducere in eroare cu ACTUALIZAREA SI RECALCULAREA sau CALCULAREA ,poti face ce vrei cu ele,ceva gen "doua la primarie,doua la prefectura,doua la scoala de fete si doua la...Mos Alecu. Puteti sa va luati si voi ,corifeii acestei minciuni,cate doua.fara suparare si fara "minciunele".Sanatate s-un praz verde.Ne vedem cand ne intalnim, pe 6 martie,sper sa nu mai fie cazul,ar fi o incalcare flagranta a legilor tarii daca s-ar continua mascarada asta cu art 40 din OUG 57.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trecem peste! Poti sa ma acuzi de ce doresti. Pur si simplu NU cred in ruptul capului ca astia cand au facut L. 223/2015 in original, s-au gandit sa ne bage vreodata in recalculare, mai devreme de 2 ani de la proxima majorare a soldelor militarilor in activitate! Altfel NU ne mai ameteau cu 2 articole, diferite in functie de data pensionarii, ne bagau pe toti la gramada in prevederile Art. 110, cu 12 luni termen de recaclualre si gata! Reluam eventual in alt material.

      PS: ALERTA! Fii atent ca am auzit ca se va reintroduce chestia cu 15%. Cica aia de la DGIA, SRI si DGIPI au propus ministerului ca acel spor de 15% sa fie acordat militarilor care s-au facut remarcati la modul concret pt. apararea drepturilor militarilor in fata clasei politice si a diverselor autoritati ale statului. TU esti pe lista buna sigur! Cica si EU as fi propus! Cica fondurile ar fi asigurate de aia are i-au dat limbi lui Oprea cand a desfiintat pensiile militare!

      Ștergere
    2. ***R,urmand firul logic 'distinguit" urmatoarele:
      1.Cei ce i-au dat limbi lui Oprea primesc 15%
      2.Tu,R-26500 vei primi 15%
      3.Concluzia "TU i-ai dat limbi lui Oprea
      $.Esti sincer,fara sa vrei! sa traiesti ,OKay!

      Ștergere
    3. @ tigri2 20 februarie 2016, 08:49. Concluzia lu' Peste! Mi se pare mie sau te enervezi cand auzi de dat limbi lui Oprea? Ce am auzit, e cam pe bune! Adica, de exemplu taie 15% de la C. Alexandru de la ANCMRR care i-a dat limbi lui Oprea si ii da spor aluia care si-a dat foc la Cotroceni, protestand fata de desfiintarea pensiilor militare.

      Sau iti taie tie 15% care ai fost de acord si ai sustinut desfiintarea pensiilor militare si mi-i da ...mie, care l-am zdrobit pe Oprea [http://r-26500.blogspot.ro/2014/05/g-oprea-cv-de-general-de-carton-cu-8.html]. Si i-am predat si livretul in semn de protest! Cam asa sta treaba!

      Ștergere
  20. DE ANALIZAT
    Deunazi , i-am prezentat d-lui deputat Gl.Mr.(r) Nicolae Mircovici ,situatia si nemultumirile aviatorilor si mi-a dat urmatorul raspuns:

    "Dle kis,limitarile propuse de Dvs,ar produce un tsunami in Romania.Va dati seama ca in sistemul caselor sectoriale din sistemul nostrum sunt peste 170 000 de pensionari,iar noi pe actulele amendamente ajungem la aproape 130% din brutul activilor?",
    eu am spus in continuare:

    "Oricum acestea sunt limite superioare , putini le vor atinge ,majoritatea vor avea pensii mult mai mici si apoi: Valoarea totala a pensiilor pe L 263 este mult mai mare decat ar fi daca toata lumea ar primi pensii pe L223 fara modificarea art 28,inclusiv cei 15% promisi."

    Analizand cele de mai sus eu fac urmatoarea analiza si in caz de nerespectare o sa-mi rezerv dreptul de a actiona in instanta:

    ***All,vad ca in tara asta fiecare da "directii" si indicatii dupa cum simt ei. Aflati ca legea nu este o problema de etica sau de suflet: "dura lex ,sed lex"(legea este dura ,dar e lege) adica sa respectam litera si spiritul legii, nu ca asa am simtit eu cand stateam pe .eceu. Si ar mai fi ceva care trebuie respectat: "Ubi lex non distinguit, nec nos distinguere debemus = Unde legea nu distinge, nici noi nu trebuie sa distingem "...chestia cu 130% are mai multe aspecte si noi,aviatorii atacam tot ce este "muma pentru unii si ciuma pentru altii" In cuantumul de 130% de ce neaparat sa nu intre literele "i "si "o" si sa ramana in vigoare litera "e" adica de ce artistii sa beneficieze de sporuri si aviatorii- NU? --"Ubi lex not distinguit"!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aia cu instanta, esti incepator, este? Pai uite-te ce cer aia de la Pitesti! Au de 3 ani deciziile definitive castigatoare, iar M.Ap.N. nu le executa! In conditiile in care chiar ieri Laura Kovesi sustinea in cazul A3 ca o decizie definitiva se executa intodeauna! Se executa o .ula daca e indreptata contra statului! Doar cele indreptate contra cetatenilor se executa.

      PS: Na, ca mi-a venit ideea! Alo, cei cu deciziile definitive pe care NU le executa M.Ap.N.? Direct la Laura Kovesi sa le puna ea in executare! Daca tot a sustinut ieri ca se executa intotdeauna deciziile definitive!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  21. @ CEZAR! Nu am ce iti face! Folosesti prea frecvent in conflictele cu altu useri termenii "kkt, prostule, idiotule etc." Avem doar pretentia ca suntem ofiteri, ce ..ula mea, nu?

    RăspundețiȘtergere
  22. ..si Arghezi le folosea
    Din bube mucegaiuri si noroi ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ..si apoi care-i vina mea , daca respectivii domni (sic) asa se autodefinesc prin ceea ce spun?

      Ștergere
    2. Ma faci sa rad cu aceasta comparatie, in fapt chiar doua, caci nici Imperator nu ai fost, nu esti si nu vei fi, in lumea asta si in cele viitoare!
      Poate cel mult centurion!
      Dar tu, prin ce te autodefinesti? Prin expresii triviale?

      Ștergere
    3. Ai fost/esti si bisnitar?.....ei, acuma ii spune comerciant cu amanuntul!
      Scrie fara invective!
      Poti?

      Ștergere
  23. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si argumentele astea sunt corecte!
      Dar, si TAB, Tc este pregatit pt misiune tot de Mm si alt personal tehnic!
      Eu cred ca importanta mai mare are cel ce executa in fapt misiunea, cel ce se expune, cel care conduce vectorul!....si ceilalti sunt importnti, caci in spatele unui luptator stau 20-50 tehnici si logistici!.....dar numai el executa misiunea, repet!

      Ștergere
    2. Omul le zice bine pana la un moment dat, dar n-a inteles faptul ca pilotii se lupta si pentru drepturile MM si inginerilor, care nu inteleg prea multe si cam stau cu limba-n gura.

      Ștergere
    3. @ Iar? Meciul este artificial si este provocat de un MM de aeronautica care se crede Tom Cruise. Uite naivitate in chestia asta: "Dar cel mai dezamagitor pt mine a fost sa vad ca ni se spune ca militarii cu grade mari nu vor sa accepte ca primele/sporurile pilotilor sa fie luate in calculul pensiei pt ca asta ar permite unor maistii militari sau ingineti sa aiba pensii mai mari ca un pilot sau ca un general.Dar acesti oameni au avut venituri mai mari si in timpul activitatii lor. Ce vina au inginerii si MM daca pilotii nu zboara si deci nu-si aduna ore de zbor"?

      De aici rezulta ceva ce irita deja intreaga armata!

      - primul aspect al iritarii este plata la ora de zbor la piloti. Dar restul armatei, nu era platita cu ora. Infanteristul nu a fost platit la ora de mars, nici tanchistul, nici artileristul cu ora de trageri, nici transmisionistul cu ora de comunicatii, nici, nici ...
      - al doilea aspect este si mai iritant. Prea sunt bagati in fata MM si inginerii de aeronautica. Deci, pilotul nu aduna ore de zbor ca nu era combustibil sau n-avea pile sa fie bagat in fata, dar toti MM si inginerii adunau ore de aeronautica stand in hangar?
      - al 3-lea aspect este tot iritant: sunt mai multe categorii de MM si ingineri in armata, nu doar la aeronautica. De exemplu, MM sau ingineri de tancuri. Sau de rachete! Pai si astia cunoasteau mai bine dispunerea suruburilor din tanc sau de la instalatia de lansare decat comandantul de tanc sau al instalatiei de lansare! Dar nu avea venituri mai mari pt. asta decat comandantul de tanc sau al instalatiei de lansare. Aveau venituri cf. gradelor si functiilor lor, fiecare pt. treaba lui!

      DAR DE DEPARTE CEL MAI IRITANT ASPECT ESTE AFIRMATIA PSIHOPATULUI: "Peste toate astea mecanicul de bord, care poate fi inginer sau MM este persoana care cunoaste cel mai bine aeronava si care intr-un caz special poate face diferenta intre viata si moarte.Un pilot oricat de bun ar fi este egal cu zero daca aeronava nu este corect controlata si pregatita pt zbor". URA! URA! URA!

      PROTESTEZ! MAISTRII MILITARI BUCATARI TREBUIE SA AIBA CELE MAI MARI VENITURI SI CELE MAI MARI PENSII! CA FARA EI MUREAM TOTI DE FOAME! E BINE? AUZI LA EL! MM E FRUNCEA .ULII SI PILOTUL ESTE UN ZERO IN FATA LUI! BRAVO!

      Ștergere
    4. Din ce spune ciudatul ala, de fapt meciul nu este intre intre aviatori si celelalte categorii de militari. Ci intre piloti si MM din aeronautica.

      De fapt este alt meci, va spun eu! Are amprenta virtuala de ani de zile pe net. Asa ca il cunoastem! El are o obida proprie pe toti ofiterii. A incercat sa ajunga, nu a reusit, a ajuns MM si ... asta este!

      Dupa cum vedeti, ciudatul e si cam periculos: chiar crede sincer ca seful SMFA ar trebui sa fie MM. Si ca pilotii ar fi trebuit sa ii dea raportul cand era in activitate! Probleme grave la mansarda se cheama treaba asta!

      Ștergere
    5. Noi il cam stim.....dar, am zis ca nu-l mai strivesc..i-am zis destule!
      Fara Mm si ingineri Centrul de comunicatii al SMG nu ar fi operational!
      De asta, seful SMG nu ia o hotare si 'nu da un ordin fara sa se consulte cu ei!
      Glumesc acru!

      Ștergere
    6. @ Iulian Mares 20 februarie 2016, 12:29. Esti mai nou pe aici si nu stii tot. De fapt, are perioade! Cand ba e MM de aviatie, ba de marina. Acum vreo 2 ani era MM de marina! Ideile - aceleasi: fara el, nava era ca si moarta. El era bineinteles eroul tragerilor navale. Si tot acelasi fix: ofiterii de pe nava imaginara pe care se afla erau cu mult sub pregatirea lui, niste prosti, il mai si incurcau.

      Ce sa mai! Tu ai iesit mai recent din sistem si te mai cunoaste lumea pe sus! Ar trebui sa facem ceva ca un astfel de MM sa fie numit sef SMG. Si sa ii fie acordat gradul de maresal! Nu de alta, daca cica e groasa rau intre rusi si turci. Si doar un astfel de MM ar mai putea salva Romania!

      Ștergere
    7. Pai, sa-l propunem gl Ciuca, mai intai asistent pesonal, pt 4 ani!
      Apoi, trece la marina, este randul lor la sefia SMG, il avanseaza gl cu ** ...si gata, avem sef un Mm in fapt! Mai ceva ca la rusi in 1917!
      Saracul de el!
      Eu cred ca a facut LM si a picat la examen in scoala militara de ofiter!

      Ștergere
    8. SGV-ilor serg. R 26500 si cap.Mareș, desi m-am saturat sa-mi bat capul cu tilicari care-s in stare sa-l combata si pe papa de la Roma desi dau in gropi de telelei, iti spun cu precizie (si tu stii asta ) ca nu sunt eu cel cu postarea de mai sus.
      Desi m-am hotarît sa nu mai pun piciorul prin infectia asta de blog nu m-am putut rabda sa nu-ti atrag atentia ca din nou esti ,ca de obicei ,pe aratură.
      Omul zice foarte bine acolo ,si cred ca zice impotriva unui ”turmentat” precum ”mîțu sfîrleaza” de la MI 8, caruia mecanicul de bord ii face totul de la a la z ,el pilotul de sfîrleaza doar se aseaza si se da jos de la mansa. Sa stii si tu ca asa-i la MI-8 ,pe cind la Alouette pilotul face pornirea ,mecanicul se mai implica in reglaje(nu intru in amanunte).
      Mîtu sfîrleaza batjocoreste mecanicul lui de bord uitind sa spuna ca el are 20 de ani vechime iar mecanicul cu pensie mare peste 30. Mîtu sfîrleaza uita sa spuna ca mecanicul zboara pe zi cît zboara elicopterul pe cînd pilotul doar cît are inscris pe planificarea de zbor pe ziua respectiva. Deci tine minte -mecanicii de bord au mai multe ore de zbor ca si multi piloti. Doar pe Hercules si Spartan se mai echilibreaza orele dar la elicoptere nu prea.
      Asta nu ca le tin parte dar stiu din sc.militara unde ei zburau separat de reactie iar parte din maistri de sol au trecut mecanici de bord si au pensii frumusele.
      Iar lu MÎTU care vrea el 15% peste 130% o sa-i fac rost de niste mecanici de bord si de la sol care sa-l spurce putin ca sa revina la cele lumesti.
      Iar ca sa stii si tu , martori pot fi pilotii care mai scriu pe aici ,pentru a deveni pilot prin anii 78-87 (cit am fost acolo)in sc.mil.av -reactie se lucra dupa urmatorul program zilnic 6 luni pe an,luni- vineri 7-19 cu 8-14 zbor ,14-15 masa, 15-19 pregatire preliminara pentru zborul de a doua zi,vineri-simbata ,zbor de noapte vineri ora 14-simbata ora 2.00 si ajungeai la 6 acasa. In rest zbor zilnic din 3 ian pîna in 22 decembrie. Recompensa -piloti -primele de zbor iar tehnicii ,o norma de aterizari daca se facea intr-o luna ,daca nu se facea atunci o norma de aterizari la doua luni.
      Asta era cîstigul si recompensa 7 zile libere la sfîrsit de an. Asa a fost pe vremurile de pina in 89 in aviatie.
      Cele 4 ore facute zilnic peste program stau si acum nerecuperate in contul statului.
      Astea erau marile avantaje ale personalului aeronautic pina la aparitia acestui Statut aeronautic. Plus faptul ca iarna se muncea intr-o locatie in care nu era caldură,apă calda,iar elevii purtau o saptamîna camasile pe fata si inca o saptamîna pe dos fiindca le inghetau miinile in spălator. MM aveau ca vestiare niste autobuze casate amplasate in mijlocul cimpului,in spatele liniei de avioane(jumatate magazie de scule ,jumatate vestiar amenajat cu masute pentru a-si putea scrie lucrarile in carnete de zbor ,cu o soba in mijloc ,improvizata de ei (cu arzator pe cherosen). Apoi cu mîinile goale dehusau avioanele inghetate si faceau lucrarile ca sa poata fi avioane la zbor.
      Nu cred ca exista pilot de reactie sa nu-si plece palaria in fata acestor tehnici din sc.militara ,cocîrjati de reumatist si pe la a-2-3-a operatie de coloana.
      Asa s-au format pilotii de reactie ai Romaniei si numai un troglodit de la sfîrleaza MI-8 unde macanicul de bord face tot inclusiv pornirea ,poate denigra unitatea tehnic-pilot.
      Am pus in avatar doar o fila din carnetul de zbor in care se vad semnaturile finale pentru asumarea raspunderii pentru lucrarile efectuate si pentu asumarea raspunderii pentru darea la zbor a avionului. Miine sau in urmatorul avatar (daca mai scriu pe aici) o sa mai afisez o pagina). Iar ceeaca se vede acolo se repeta din fiecare lucrare inclusiv aterizare a avionului din misiune. Cite decolari -atrerizari atitea semnaturi in carnetele de zbor din partea a patru specialitati ingineresti si a pilotului.
      Asa sa mai taceti dreak ca numai prostii si crengi de mascare ai in cap la fel ca tizul tau in gîndire Mares. Iar Mîtu isi va gasi si el nasu.

      Ștergere
    9. PS
      Daca voi va luati raspunderea unei astfel de semnaturi va KK-ti pe voi pîna vine avionul in regula la aterizare.
      Si cînd spuneam ca in conditiile lipsurilor de piese de schimb noi ,nu luate ca vechituri dupa avioane oprite de la zbor, este o lucrare de exceptie sa dai acum in vremurile astea un avion la zbor sub semnatura MÎTU ma ironiza. La sfîrleaza unde mecanicii ii fac totul probabil ca merge ,el avind treba doar cu mansa. La celelalte pilotul ca-m face totul dar colaborind cu tehnicul de avion si specialistii.
      Asa ca si tu si binoclerul in radar Mares beliti ochii in avatar.
      Dapă care taceti dreak de jigodii.

      Ștergere
    10. QED..EUPERB..Magnific,,!!
      PS..Vezi colega Admin..nu injurai pe nimeni .....hihihi...nu degeaba Avianuk vine pe la mine pe la stana ...!!

      Ștergere
    11. Uite mai...unde dau si unde tipa?
      Asta este sigur Turcescu3!

      Ștergere
    12. Nu poti sta cu ochii in radar, poate in monitor!
      Nervosule!
      Sa nu te mai demasti!.....un sfat!

      Ștergere
    13. Mai ”nătăfleata” stiu bine ce este ăla monitor , radar,PCZ ,etc numai ca tu persisti in golănie ca sa nu zic altfel.

      Si mai ascultati mai sgv-ilor ce am uitat sa va spun.
      Munca colosala a pilotilor instructori si a tehnicienilor din sc. militara se desavîrseste si incununeaza de susces si rasplata atunci cind elevul pilot pleaca pentru prima data cu avionul in zbor in simpla comanda si isi incheie misiunea cu succes,adica aterizeaza in siguranta.
      La acsest tip de zbor toti cei care asteapta sosirea pilotului -elev din primul zbor in simpla comanda ,mai incaruntesc putin si trec prin momente de stres deosebit.
      Cînd m-am dat jos din avionul scoala L 29 din simpla comanda am multumit celui de sus ,am sarutat pamîntul pina a fi prins de jmecheri si pus cu curul pe spini după care mi-am imbratisat cu drag pilotul instructor (marele profesionist om de aleasa omeniesi si modestie Curelea) si pe dibacii tehnici de avion (mm nea Tică cum ii spuneam toti-si pe care-l cunosc toti pilotii de la reactie si civila-un profesionist si spiritual deosebit si pe mm Benoni M). Acum am inteles ca după 30 de ani de pista nea Tica este la a 2 -operatie pe lombara iar Benoni nu sta mai bine. Tuturor le port un adînc respect cîte zile oi avea.
      La fel si pentru cei care au asigurat trecerea de fiecare data la simpla pe un nou tip de aeronava zburata. Pe astia ii batjocoritii voi ,ma sgv-ilor jigodii?
      Asa ca nu suport laturile turnate in capul personalului aero pilot-tehnic -unitate indestructibila fara de care avionul nu se ridica de la sol de niste inconstienti care atunci cînd au ajuns mr.pifani s-au considerat zei si si-au privit subalternii ca pe simple obiecte fara relevanta, asta fiind o cauza a faptului ca au ajuns in situatia asta si rîvnesc după 3 luni de grupe de munca.
      Colaborarea/relationarea din aviatie a dus in 90 la elaborarea unui statul al pers aero benefic pe cînd la terestra futaiul intre indivizi si grandomania gradelor a dus la ce aveti azi.
      Legea 223 trebuie sa-și faca efectele si pentru personalul aero -piloti -tehnici altfel ea devine o lege cu toate avantajele posibile pentru disponibilizati ,profesori si sefi de birou care au muncit ”din cursuri in cursuri” ca sa-și tina scaunul (Mareș).

      Ștergere
    14. Wauuuuuu...asta chiar ca doare !!!

      Ștergere
    15. Turcescu3
      0 la credibilitate!
      R26500 ti-a spus cine esti! Av, marinar, of, ing, pilot...in fapt Mm!
      Ai luat pastilele?
      Aveti si net in salon? WiFi?

      Ștergere
    16. Turcescu 3
      Baga si despre B737, dar trimite-i doar celui care te foloseste, Cezar!
      Vezi ca este smecheroi si te face!

      Ștergere
  24. stie cineva daca celelalte ministere au ceva ordin privind grupele de munca, de genul celui emis de MAPN in 30dec 2015? (123/2015)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. eu ma refeream la un ordin nou, de genul celui din dec 2015 dat de Mapn

      Ștergere
    3. Domnule Popa A.
      Nu cred, am scris, la ei se rezolvase de mult!
      Nu vad de ce sa mai dea un ordin inca odata?
      Dar, mai stiti, e posibil orice in zilele nostre!

      Ștergere
  25. Eu zic sa terminam luptele intestine si sa ne gandim cum face,m,ce propunem ca sa fie Ok ,sa fie in legaliatate ,sa ni se redea respectul si onoarea ce le meritam.Acuma avem ocazia sa ridicam problema medicamentelor si a asistentei militare,a caselor de odihna si tratament, a aplicarii legilor emise si a colaborarii structurilor activilor cu pensionarii militari. Si sa nu ne mai dam cu presupusul ca la artilerie este asa,la infanterie sau intendenta este altfel.Noi aviatorii am cerut prima orara de zbor deoarece la toate celelalte categorii li s-au acordat echivalentele ,gen plata cu ora la cadrre didactice,la medici ,si cuantumul la artisti (dintre cei care au facut parte din structurile militare)De ce se face discriminare intre drepturile (echivalente)?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si lui Arghezi/Cezar ce-i dai?
      Vrea si el ceva ....sa duca la gura!
      Auzi, .....si el, ca si Arghezi folosesc cuvinte urate!

      Ștergere
  26. Cum isi permite ,ratardatul sa se compare cu Arghezi ,cum? Un porcar ordinar si betiv sa se compare cu un geniu al literaturii romane,asta-i blasfemie!

    RăspundețiȘtergere
  27. ***t3 ,inca nu te-ai potolit mai mincinosule? Cine crucea ma-ti iti permite ,mai surubarule ,tie un MM de ultima speta sa te iei de un ofiter superior,tu,in aviatie ai fost un biet de TIC-TIC ,angajat pe post de tractorist de aeronave.Dobitocule!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În crucea ma-ti de de dobitoc care ataci pe oricine numai ca sa fii cel scos in evidenta. Te stim destul de bine ,numai ca pîna acum ne-am purtat cu manusi cu tine . Ia-ți tratamentul la timp motanele si nu mai injura ca ti le returnam inzecite .

      Ștergere
    2. Turcescu3,
      Foaia aia de la avatar ai gasit-o la Berevoiesti?
      Tu esti un caz patologic!
      Posteaza-ti livretul militar!
      Hai, scan, ...si posteaza!
      Daca sanatatea ta mintala depinde de mine, uite eu te cred!
      Ai fost Mm de marina, apoi de aviatie, apoi ing de aviatie, ulterior, pilot de El, zmeu, de MIG 15, 18, 21, F22, tot ce vrei tu!
      Ei, te-a ajutat?
      Te-ai facut bine?
      Te externeaza luni, la 12.00?
      Ok, merge si asa....Azi e luni! Hai fugi prin curte o ora, sa zici ca ai fost in Mol!

      Ștergere
    3. @ Iulian Mares 20 februarie 2016, 17:21. Am razbunat SGV-istii! Spaima tehnicilor militari a marturisit pana la urma ca a postat un avatar ilizibil!

      PS: Nu are timp! Acum este activ in U.S. Air Force. Testeaza F-35. Un geniu aveam si noi in aviatie si ni l-au luat si pe asta americanii!

      Ștergere
    4. Sunt sigur ca Prunariu i-a furat locul in racheta cosmica, dar s-a revansat si l-a trimis la USAFE!
      F 35?....pai el l-a proiectat, nu stiai?
      Odata, a iesit din carlinga in timpul zborului, la 12000 m si a reparat un tun de bord, in zbor!
      Dar ce-l mai tare a fost cand zbura personal, la mansa, cu un UAV!

      Ștergere
    5. Pa ,sgv-ilor M si R ,Pa ,pa
      Mai cititi odata ca sa stiti cum s-a muncit in sc mil de of,av -reactie intre 78-87 si poate pina in 89.
      Ce v-am oferit sunt dintr-un material adunat cu scopul de a publica o carte despre acea perioada.
      Ramas bun bloguri si camarazi. Vine anotimpul gradinaritului si al altor ocupatii fara stres.
      Scapăm de toate lucrurile in care (cel putin eu) ne-am pierdut increderea, bloguri,televiziuni,politicieni,lideri sindicalisti,lideri de asociatii,jurnalisti,politicieni independenti,guvernanti,fosti sefi si actuali stelati,etc.
      Pa,pa.

      Ștergere
    6. Tigri 2,
      I se spunea ciocanarul?
      Eu cred ca raspundea si de centrala termica a UM si de depozitul cu materiale de cazarmare!
      L-am convins sa-si ia pastilele, in sears asta!
      Maine, om mai vedea noi!

      Ștergere
    7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    8. Turcescu 3,
      Ai dat-o in can can!
      In 81, cand zici ca invata sa zboare lt maj ing Prunariu, nu aveai cum sa ai o onoare deosebita, cum zici tu, pt ca el nu avea notorietate atunci! Ulterior, cu certitudine, caci devenise primul cosmonaut roman!
      Dar pt ti e era o onoare cand ti se raspundea la salut! Si era normal!
      Te-ai intors de la Mol?
      Hai, la masa, vizita de seara la 19.300, la 20 contravizita, pastilele si in pat!
      Mai zi-ne si cu B737..... cum a fost in Muntii Stancosi?
      Dar cand ai reparat tunul de bord, in plin zbor la 12000, iesind din carlinga?
      .....nu ne ierta! Pls!

      Ștergere
    9. Turcescule 3,
      Tu pe Guran il invatai sa zboare? Chiar ai probleme la stratosfera!

      https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Dumitru_Prunariu

      Ștergere
    10. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    11. Zii si cu B737....sau reparatiile in zbor! Imi plac mai mult!

      Ștergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!