duminică, 7 februarie 2016

De reincalzire! "Revoltǎ printre militarii argeşeni – Suntem obligaţi sǎ ne plǎtim mâncarea când plecǎm la exerciţii!"



EXCLUSIV! Revoltǎ printre militarii argeşeni – « Suntem obligaţi sǎ ne plǎtim mâncarea când plecǎm la exerciţii »

 2029 Twitter Google+

"O bunǎ parte din militarii Unitǎţii 01042 Curtea de Argeş sunt de-a dreptul revoltaţi dupǎ ce o bunǎ parte din banii pentru mâncarea zilnicǎ le-ar fi fost opriţi din salarii.
Soldaţii spun, sub protecţia anonimatului, cǎ atât în aplicaţiile de la Cincu, cât şi în ultima, de ski de la Vâlsan, au plǎtit din buzunar pentru mâncare. « Nu este normal sǎ plǎtim din banii noştri. Nu ne ducem acolo pentru cǎ vrem noi ci pentru cǎ aşa ni se spune de la serviciu, acolo ne trimite armata. Dacǎ nici armata nu mai are bani… », spune supǎrat un militar.
 defilare soltuzDe asemenea, alţi sodaţi sunt de pǎrere cǎ au primit prea puţini bani la salariu din cauza acestei obligativitǎţi de a plǎti mâncarea când pleacǎ în exerciţii.
Situaţia realǎ sau, cel puţin oficialǎ, este cu totul alta, dupǎ cum a declarat redactorilor PROFIT, Corneliu Soltuz, comandantul UM 01042 Curtea de Argeş. « Avem regim de hrǎnire popotǎ contra cost iar în timpul exerciţiilor, militarii trebuie sǎ opteze pentru o masǎ caldǎ zilnic, iar aceasta se plǎteşte. Ei beneficiazǎ de o normǎ de hranǎ lunar, iar de aceastǎ sumǎ beneficiazǎ, în mode egal, toate cadrele militare. In cazul exerciţiilor fie li se opreşte din norma de hranǎ, din salariu, suma respectivǎ, fie o achitǎ ei din buzunar. Pot spune chiar cǎ militarii noştri au beneficiat de bunǎvoinţǎ, pentru cǎ, spre deosebire de alte unitǎţi, care funcţioneazǎ în alt regim, nu au fost obligaţi sǎ ia trei mese calde zilnic. » a explicat Florin Corneliu Soltuz.
 Situaţia despre care abia acum vorbesc o parte din militari, nu este însǎ o noutate, în acest regim de popotǎ contra cost se lucreazǎ încǎ din anul 2008 şi tot de atunci, în timpul exerciţiilor, militarii sunt obligaţi sǎ işi plǎteascǎ o masǎ caldǎ zilnic".
 Sursa: aici!

170 de comentarii:

  1. In legatura cu pauza de cca. o luna. Nu am fost nici arestat, nici amendat, nici blocat. A fost vorba de o interventie medicala si atat. Si care a avut si succes, deci n-am de gand inca sa "dau coltul" - spre disperarea celor care nu vor ca si militarii romani sa gandeasca si sa se exprime liber.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai revenit,si multa sanatate!

      Ștergere
    2. N-ai dat "coltul", cred ca ti-au extras un colt, ca sa nu mai ai rau de "inaltimi".:):)
      Nu ti-au prescris izolare totala de internet pe o perioada mai indelungata?

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Ciudat totusi .Ai fost in coma (auto)indusa sau cum ? Nu puteai posta macar pe alte bloguri( de pe telefon) macar sa stim ca traiesti si ca esti in regula ? Ne-am facut griji ca te strang de coite ''structurili'' si ca ai tradat cauza .Sper ca nu te-ai schimbat si sa avem surpriza ca te apuci de pupat moaste politice. Oricum iti urez sanatate .

      Ștergere
    5. Am sa-ti dau acum like pa face buci.Si am acolo ''doar '' peste 3700 de prieteni .Asta asa ca sa sarbatorim reintoarcerea ta si se mai sufoce de indignare niste gusati militari din ANCMRR.

      Ștergere
    6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    7. Bine ai revenit. Si eu am avut parte de un infarct in urma cu 10 zile. Sanatate si numai bine!

      Ștergere
    8. @ Maxim One 8 februarie 2016, 10:09. Ciudat este pentru tine. Prietenii cu nume si prenume - nu cu ID-uri virtuale, au stiut permanent ce si cum. In alta ordine, este posibil ca la unele interventii chirurgicale sa nici nu mai poti posta sau pur si simplu - sa nu mai ai chef de asa ceva.

      Da, am luat cunostinta de acuzatia ta de tradare de aici [http://www.huhurez.com/2016/02/initiativa-rezervistilor-din-zalau-ar.html?showComment=1454425466728#c4125116515764345019]. Referitor la CAUZA - nu am inteles exact care este CAUZA TA.

      Militarii oprimati efectiv de sistem in perioada 2011-2016, am fost cam 26 500. Si atat! Adica cei cu pensii injumatatite in perioada 2011-2013 si cu aceleasi pensii "inghetate" in perioada 2013-2016. Noi suntem singurii care am dat victime la propriu.

      Iar TU ai cam dormit in acesti ani, NU am sesizat sa ni te alaturi. Ulterior, a sosit noua porcarie cu LPM care te-a afectat si pe tine si pe toti. Asa de mult pe TOTI, incat in 24 ianuarie a.c., din 160 000 de militari in rezerva/retragere, 159 000 s-au dat la fund si au stat acasa la caldura si doar 1 000 au protestat!

      Oi fi protestat poate si tu, dar in anii cei mai grei - cu tinta pe cei 26 500, TU ai dormit, NU ai aparat nicio cauza si nici NU ai avut! Acum ai una, nu? Cei din zona 26 500 o sprijinim, a devenit si cauza noastra! Dar ce ne facem tata, cu cei 159 000 dintre noi pe care ii doare in scula de cauza si de noi? Nu vezi ca aici e problema?

      Ștergere
    9. @ Huhurez Rez 8 februarie 2016, 09:03. Iti recunosc stilul inconfundabil de a ura bun venit! V.M.-st si cercetas cu rau de inaltimi este ca si cum ai pretinde ca o centurista are rau de frichi-frichi!

      Nu mi-a prescris nimic nicio izolare, din contra! Doar recomandarea sa nu ridic 2 luni femei mai grele de 90 KG pe cric! Multumit?

      Ștergere
    10. Gresesti R .Pana in 2014 eram activ .Acum poate intelegi Si nu uita ca am avut multe postari ( am fost chiar primul) pe diferite bloguri unde am intrebat de tine.Si nimeni nu stia nimic (ceea ce era dubios) .Despre postarea cu tradarea imi cer scuze .Toate bune. PS. Cauza mea e simpla .Nu mai suport batjocurirea militarilor si nedreptatile . (facute de politicieni si politruci ''militari '' cu grade mari cumparate politic ) . Atat.

      Ștergere
    11. Chiar aşa, NIMENI?
      Ţi-am spus de vreo două ori să stai liniştit că va reveni!

      Ștergere
    12. R26
      Daca ta-au cocosat asa de tare, ce sa mai ridici 2 femei? Nici sa slobozi vreuna nu mai poti.

      Ștergere
    13. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    14. Karadeniz Asta nu e un raspuns cum ca '' sa stau linistit '' mai ales ca Olescu disparuse de tot din spatiul online ceea ce mi se parea foarte curios si dubios .Ai spus cumva ca Olescu e operat, e in regula si eu nu am retinut ? Habar nu am avut ca e in spital. Mai ales ca si eu am fost operat acum cativa ani ( operatia grea) la spitalul militar Elias.

      Ștergere
    15. Olescule,bine ai revenit printre pamanteni.Sa inteleg ca ai suportat un infarct?Nu esti singurul pe planeta Pamant.Cu 2,5 ani in urma m-au resapat. Mi-au bagat doua stenturi.Doua luni interdictie la femei?Eu i-am spus doctorului ca renunt la amanta dar nu la nevasta la care individul ,colonel,mi-a reprosat ca nu sunt in pas cu moda.Tragedie domnule.Tocmai pusesem ochii pe una pietroasa,ochi alunecosi ,inima zburdalnica.Prietene ,asa e viata. Regrete tarzii.Cand eram vivace hotii mi-au impus morala comunista.Acum tabula rasa.

      Ștergere
    16. @ iceparu 8 februarie 2016, 20:31. Niciun infarct! Altceva de natura ... mecanica. Am precizat insa ca prefer sa discutam de altele, doar nu suntem la Spitalul Militar.

      PS: Ca gluma, e si un lucru bun! Nu mai aveam analizele la zi asa ca mi le-au actualizat baietii obligatoriu. Dupa analize, o mai duc minim 50 de ani!

      Ștergere
  2. Va propun sa reinodam discutiile la tema care ne framanta azi . Am ramas in urma.

    RăspundețiȘtergere
  3. Uraaa hip hip Uraaa..avem pensie militara ..
    Cuponul KAKY.....

    RăspundețiȘtergere
  4. PS...asa a fost intodeauna la cursuri ...masa era platita cu Ordinul M50

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, asa este! In material nu este vorba de cursuri, ci de aplicatii in toata regula! Numai ca asta nu schimba ce ai spus!

      Esenta este alta! Armata este hranita de firme private, nu mai este ca pe vremuri. Platesti - mananci, nu platesti - nu mananci! Pana aici este clar! Smecheria este alta! E o afacere la mijloc! TE OBLIGA SA MANANCI DE LA FIRMA! Ca sa castige firma logic! Desi sunt militari care opteaza sa isi aduc de acasa in ranita toata mancarea necesara pt. 3 zile (e iarna, oricine are o oala de carne pe acasa) sau sa manance la un birt de exemplu, legea te obliga sa platesti si firmei cel putin o masa pe zi! Indiferent daca mananci sau nu la acea firma!

      Iar de la caz la caz, unele unitati dau ordin pur si simplu (spune si comandantul in material treaba asta) ilegal, sa fie platite minim 2 mese de la firmele de partid. Sau toate 3. E o afacere bine pusa la punct! De aceea protesteaza oamenii. Ei vor sa isi economiseasca banii, mancand ciorba adusa de acasa, iar astia ii obliga sa comande la firma de partid ciorba!

      Ștergere
  5. Bine aţi revenit si spor la treaba !

    RăspundețiȘtergere
  6. Multa sanatate si spirit combative.

    Sa traiti.

    RăspundețiȘtergere
  7. Bine ați revenit ! Avem nevoie de întăriri.
    Cu respect.

    RăspundețiȘtergere
  8. Bine ai revenit! Cum stai cu hrana? Ai nevoie de putere!
    Multa sanatate si sa te vad la drum! Ca nu e usor. Ai tot sprijinul meu! Asa cum pot sa-l dau.

    RăspundețiȘtergere
  9. Sper sa fiti pe deplin restabilit din punct de vedere medical ca sa puteti rezista atacurilor "infiltratilor " !Multa sanatate !

    RăspundețiȘtergere
  10. Ii urez adminului, din toata inima, toate cele bune cu sanatate, un blog combativ si in slujba militarilor, dar si satisfactia revenirii la posturi ai vechilor onorabili postatori! Bine ati revenit pe frontul luptelor pentru recastigarea drepturilor pierdute! Succes!

    RăspundețiȘtergere
  11. De la militarii argeseni s-au molipsit, pe buna dreptate, si cei constanteni! Situatia aceasta nu-i de ieri de azi. Am discutat nu o data cu activii in diferite situatii si mi-au declarat ca soldele insuficiente nu le ajung pentru un trai decent si sa-si intretina familiile. Impedimentul cel mai grav este ca nu au acces deschis la petitii si nici dreptul de a se plange cuiva, aceste drepturi fiindu-le ingradite aproape total, iar cine incearca sa fie mai curajos si sa se exprime deschis cu nemultumiri este etichetat ca dezechilibrat mintal si trimis la control in sectiile de psihiatrie, sau amenintat cu represalii ce le pot stirbi din onoare si demnitae- ceea ce nu e normal si incalca Drepturile Omului! Un cadru militar din blocul meu, care facea naveta la Sf. Gheorghe, fiind cu familia, a fost evacuat din bloc pentru neplata la timp a cheltuielilor de chirie si intretinere, solda nefiindu-i suficienta sa locuiasca cu chirie, deci inca o problema a acestora fiind lipsa locuintelor de serviciu, navetele la serviciu si insuficienta banilor sa suporte costurile de transport. Soldatii si gradatii sunt sub limita de jos a supravietuirii si nu cred ca, daca se va mentine aceasta situatie discriminatorie, sa se mai inroleze cineva! Si vocea acestora trebuie ascultata, avand drepturi, si nu e normal sa castige, la eforturile si activitatile prestate sub juramant, sa primeasca sub limita salariului minim pe economie!

    RăspundețiȘtergere
  12. Tot timpul.....cursuri, exercitii, aplicatii s-a procedat astfel, adica achitarea hranei, militarilor li s-au oprit din banii pt norma de hrana diferenta pt masa servita! Nu aici este problema ci ea are mai multe nuante:
    -valoarea normei de hrana reprezinta pt sgv mai bine de 1/2 din solda
    -suma retinuta pt 2 saptamani de ex/aplicatii inseamna un procent mare lipsa din solda
    -necorelarea in timp a valorii banesti cu cantitatea de alimente prevazuta in norma zilnica X30 de zile
    -printr-un ordin, mai vechi, militarii din UM pana la nivel Bg sunt obligati sa manace o masa calda/zi! Nu analizam fatetele acestui ordin, in esenta bun pt sanatea lor, dar cand iti ramane f putin pt familie, deja este o problema! Mai ieftin de 14-16 lei nu poti asigura 2 feluri, salata, desert, paine si cheltuieli de regie!
    -sa gim corecti si sa facem un mic calcul...solda unu sgv este de aprox 1300 lei, din care 780 reprezinta c/v normei de hrana. > solda de baza este mult sub minimum pe economie
    -sa nu mai spunem ca trebuie sa-si ia si tinuta de instructie...100 lei o pereche de pantaloni!
    -sa vedem cati dintre ei au si tinuta de oras?
    -un slt nu este prea departe, mai adaugati 500 lei!
    -s-a tot amplificat dorinta tinerilor de a veni in armata in orice forma...sgv, sof, Mm, Of....hai sa fim seriosi...concurenta a fost numai in cele mai sarace zone/judete, in rest mai stop.....prezentari nerealiste.
    Trebuie rezolvata problema salarizarii f urgent si nu de moment, ci cu predictie de cel putin 10 ani!
    Avem un dar, noi ca natie, de a cerceta, experimenta, cand apa calda fost inventata deja! Analizeaza un model deja stabil si aplica-l! Simplu si usor!
    La un contract de 5 ani militarii voluntari USA primesc pensie! Arunci pe piata lege cu varsta de pensionare la 48 ani pt sgv! Ok, dar cui foloseste? La 48 de ani calculezi pensia din 700 lei?
    Asta e prostie si meschinarie nu rezolvare justa!

    RăspundețiȘtergere
  13. "Compensatia baneasca a normei de hrana" sau cum mai are titulatura acest drept banesc nu a facut niciodata parte din solda lunara!
    Este pur si simplu, o compensafie baneasca a normei de hrana la care are dreptul militarul. Asa a fost intotdeauna pentru cadrele militare si acum este si pentru militarii pfofesionisti.Militarii ambarcati si alte categorii serveau obligatoriu masa pe navele unde erau ambarcati si nu primeau aceasta compensatie, la fel si prin umitatile de aviatie.
    Nu se poate beneficia si de hrana si de aceasta compensatie in acelasi timp indiferent de situatia in care se afla militarul!Cine mananca,ori plateste hrana "din bhzunar" si primeste integral compensatia, ori se retine din aceasta contravaloarea meselor servite, in functie de sistemul de branire stabilit de catre unitati!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta am subliniat si eu la 05.59!
      Si mai mult, am incercat rapid o analiza a cauzelor, stiind efectele!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Si ti se pare normal? Solda unui ''MAC ''e mult sub salariul femeilor de servici din orice institutie bugetara .Batjocura legala nu inseamna dreptate sau normalitate.Plus ca viata unui militar angajat pe baza de contract e cea mai grea din piramida militara .Dar ce le pasa generalilor de carton numiti politic..Ei o duc ca in rai.Si avem generali '' cat armata Chinei '' adica ''fara numar'' vorba romului Guta idolul generalilor politruci de care e plin MApN .

      Ștergere
  14. LEGEA PENSIILOR MILITARE
    De ce ne tot aburesc escrocii astia ca unele nu sunt venituri permanente si ca de aceea nu intra in baza de calcul ,dar ce indemnizatia de comanda si salariul /solda de merit sunt venituri permanente? Tocmai ca acestea sunt venituri temporare si nu este corect sa beneficieze de 45% in plus la pensie pentru ele,pai daca tot vorbim despre discriminare +/- atunci de ce nu suntem corecti ,sau bosii chiar ne cred mujici,ei sunt sefii,coloneii si noi plebeii??? Cum adica ,sporurile,primele si premiile sunt venituri nepermanente dar IC si SM sunt permanente. Mama lor de banditi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Face parte din intoxicare/blamare!
      Toate fac parte din solda..IC poti sa nu o mai iei daca ai trecut pe o functie care nu o prevede!
      Sa zicem ca sporul de dispozitiv si radiatiile....
      Pai si specialitatea de clasa o poti pierde cu o treapta daca nu iei examenul?

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Pai cine are salariu de merit ?Doar militarii smecheri si pupincuristii politici ( cu rare exceptii) .Pai sa-si taie ei singuri craca de sub picioare dupa cate funduri au sarutat pidosnic ?

      Ștergere
    5. ..si Mares Branzovenescu ..

      Ștergere
    6. Iar ai aparut gugulane!???
      Banalule!...ai batut la usa, mr?...ai auzit da? Neinstruit sau needucat?
      Te bagi singur in seama?...tu, bicisnicule, de ce nu ai fost aprobat pt salariu de merit?
      Pierdeai porcii pe camp?

      Ștergere
  15. Multa sanatate si putere de munca!

    RăspundețiȘtergere
  16. @ All! Cu multumiri tuturor pentru gandurile bune! Sunt refacut complet - drac mort nu prea exista, nu? Dar sa nu mai discutam despre rele, OK?

    Spitalizarea m-a pus sub acelasi acoperis dupa ceva timp, cu militari activi, fostii mei colegi. Tot aceeasi limba o discutam! Si acum sa va spun! Am fost internat cu militar activ - fost coleg si subaltern, care avea 5 schije in ambele picioare, in Afganistan "imprumutate". In Afganistan, pe timpul misiunii, dupa explozia nenorocita, si-a salvat un coleg de misiune, oprindu-i hemoragia la femurala din care curgea sangele ca la robinet - pana a venit echipa medicala si l-a preluat. Nu si-a dat seama ca si el era ranit, si-a continuat misiunea cu schijele in el, de 3 a scapat acum, mai are doar doua mai dificil de extras. Brav ostas si familist convins, la 2 ore de la operatie a plecat acasa, conducandu-si singur masina. Si asta nu este totul! Trebuia sa se opereze mai devreme. Insa era un exercitiu aplicativ greu in Romania si nu vroia sa fie acuzat de sistem... ca se opereaza numai ca sa ... fenteze exercitiul! Asa ca a participat si la exercitiu cu 5 schije in el. Dupa care la operatie!

    Problema de fond este alta! Oamenii ca cel de exemplu descris, sunt tratati de sistem exact cum suntem si noi - adica cu c...ul. Fatuca aia Otilia Sava de la M.Ap.N. care posteaza pe Facebook diverse faceri de bine si aprecieri la adresa veteranilor din tetrele de operatii este doar o diletanta care se foloseste in scop propagandistic de imaginea bravilor nostri militari! In realitate, si cei in activitate sunt la fel de batjocoriti ca si noi, poate chiar mai rau. Exemplul vi l-am dat. Sa nu va asteptati ca un militar ca cel din exemplu sa fi beneficiat de ceva din partea sistemului! Nu - poate cu exceptia unei medalii de tinichea si aia clasa a II-a, in timp ce moastele din ANCMRR, persoane care n-au fost niciodata pe front sau chiar civili, obtin pe banda rulanta numai tinichele clasa I, avansari de 3 ori pe an etc. etc.

    Referitor la material, confirm ca este o stare de nemultumire profunda in intregul M.Ap.N. Iar tinta nemultumirilor este conducerea POLITIZATA a armatei. De aici pleaca totul! Mai mult ca sigur ca asa este si in celelalte ministere.

    In ceea ce priveste problemele cu care ne confruntam cei in rezerva/retragere, cat si cele cu care se confrunta militarii activi - solutia este una singura, dar foarte dificila: curatenie generala in conducerile ministerelor a tuturor celor numiti politic in perioada 2011-prezent! Dar si in randul celor de cariera din conducerile ministerelor din perioada 2011-2016 care au asistat si asista ca viteii la batjocorirea armatei.

    Cam atat! Daca am vazut bine, Gl. Oprisor Ion - cel care tot se invarte in zona CSAT si a Presedentiei de la Basescu pana azi - este de fapt reactivat, nu mai este in rezerva de vreo 3 ani. Si tot daca am vazut bine, in declaratia sa de avere, scrie ca nevasta-sa are 9 000 lei pensie! Relevant pt. a demonstra ca in timp ce noi credem ca naivii in principii, morala, generalii lui Peste, sindicalistii din MAI etc., astia NU au scrupule. Sunt toti manjiti politic, sunt pe mana cu politicul si subordonati acestuia, ii doare pe toti in cot de armata, valori, Romania etc. Cu alte cuvinte, daca zona politica este vanduta de ani de zile - asa cum se vede prea bine unor interese ostile Romaniei si romanilor, si conducerile ministerelor sunt automat ostile! De aceea se intampla tot ce se intampla! Inclsiv noua!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Absolut corect R. Dupa ce te foloseste ca pe o carpa ( ''carne de tun '' ) cand esti ranit sau te imbolnavesti grav si nu mai poti continua sa fi sclav , sistemul te ejecteaza ca pe o masea stricata cu o pensie de mizerie si fara nici o compensatie financiara ( cum se dadea pana 2010) care inseamna de fapt ca esti condamnat la moarte prin infometare deoarece ''nu ai vechime suficienta'' prin vreun birou.Iar criminala OUG 57 a inrautatit lucrurile

      Ștergere
  17. La naiba,am ajuns sa afirm ca era mai bine pe timpul impuscatului?Am inghitit aplicatii cu vagonul si nici odata nu mi s-au oprit bani din salariu.Mi-am pierdut cismele si bocancii la Cincu,Babadag,Balina,Creta,Vulpea,cOTUL sIRETULUI,rANCA,Muntii aPUSENI ETC.Pentru ca eram in aplicatie sau diferite tabere de instructie primeam o diurna.Din aceasta diurna mi se oprea contravaloarea hranirii.Si cand plecam in control la unitati primeam o diurna.E adevarat ca nu era la valoarea costului mesei la popota dar primeam.Ce fac astia cu acesti copii e de noaptea mintii.cEA MAI MARE PACOSTE IN LUME ESTE SA INTRII PE MANA FINANTISTILOR.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarul ca pe politicieni ii doare in PU.. de militari.Marea muta si proasta cum ne zic ei.

      Ștergere
    2. Primesc si acum diurna, dar a ramas f mica fata de realitatile pietei!
      Problema este ca c/v normei de hrana este >1/2 din solda!

      Ștergere
    3. @ Iulian Mares 8 februarie 2016, 12:24. E perfect real ce afirmi. Dar mai este un aspect poate si mai important. Pleaca de la un amanunt pe care il trecem multi cu vederea cu usurinta. Militarii sunt pacaliti in stil barbar cu legea salarizarii. Intrucat sunt sunt singurii cetateni remunerati la ZILE CALENDARISTICE. Dar care sunt bagati in aceleasi trepte de salarizare cu cetateni remunerati la ZILE LUCRATOARE.

      Revenim la material. Exercitiul aplicativ in Cincu dureaza 30 zile CALENDARISTICE. La fel ca si la razboi, si in exercitiile aplicative esti in misiune 24 de ore din 24. NU 8 ore din 24, ci 24 din 24. Diurna constituie o compensare a unor cheltuieli de deplasare, si NICIDECUM plata la ceea ce lucrezi efectiv.

      Astfel, daca un civil s-ar fi deplasat (fie si functionar public civil - politist) si ar fi obligat sa lucreze 30 zile continuu la Cincu, adica 24 de ore din 24, acesta ar beneficia de salariul normal egal cu al militarului + 175% pt. fiecare ora lucrata zilnic peste cele 8 ore + 25% pt. fiecare ora de noapte.

      Daca tragem linie si adunam, misiunea desfasurandu-se 24 de ore din 24, si sambata si duminica, ar rezulta in acea luna un salariu de cca. 4 ori mai mare decat cel normal. La care se adauga si nimicul de diurna.

      Numai ca la militari dupa cum bine stii, prin prosteala si dicrimarea din legea salarizarii, cica solda se acorda la ZILE CALENDARISTICE. Adica oricat lucrezi pe zi si pe luna, ca militar tot acelasi salariu il ai ca civilul la 8 ore si 5 zile pe saptamana cu care esti pe aceeasi grila de salarizare. Fiind remunerati egali cica pt. munca de valoare egala! Egala pe dracu': civilul cu 176 ore/luna (8 ore x 22 zile) cu salariu egal cu militarul 30 zile in aplicatie la Cincu sau in Afganistan cu 720 ore (24 ore x 30 zile) in misiune permanenta pe luna?

      In concluzie, parte semnificativa din cele prezentate in material, provin de la faptul ca militarii sunt prostiti in stil barbar prin legea salarizarii NEFIIND PLATITI LA TARIF ORAR CA CEILALTI CETATENII. Normal, in astfel de situatii, militarii ar trebui sa aiba solda de 4 ori mai mare. La care se adauga diurna. Si atunci NU mai are nimeni de ce carai pt. o masa calda obligatorie de cativa lei!

      Ștergere
    4. R 26500
      -diurna este pe zi
      -diferenta consta in sistemele legislative, intre noi si politisti.....asa idi exprima pdv juristii
      -am avut subordonati care lunar faceau 250-272 ore lunar si nu aveam marja de timp sa le dam zilele libere.
      Am o rugaminte...sa nu mai posteze cei cu porecle, anonim, decat activii!
      PENSIONARII CARE POSTEAZA SUB ACOPERIRE SUNT TRAITI IN SPELUNCI, NISTE IPU!....adica, nimeni in drum?

      Ștergere
    5. Rxxx Pompierii si politistii nu mai primesc nimic pentru ore suplimentare din 1.01.2016 (ordin al ministrului ''tehnocrat'' de fapt sluga a lui Soros ). Au primit bani doar in ultmele 5 luni din 2015 Atat.Acum se compenseaza doar cu libere cand se poate .Si am inteles de la ei ca li se baga pumnul in gura iar sindicatele lor corupte au pactizat (si) cu tehnocratii .

      Ștergere
    6. Dar au primit 5 luni?
      Sa le aleaga pe alea plus inca una!
      Ei, acum, mor de grija drumului!....lasa ca pica...!

      Ștergere
  18. Ma bucur ca ati revenit in verva.
    Va doresc sanatate si "JOS CU EI!"

    RăspundețiȘtergere
  19. Apropo de norma de hrana.Cand am terminat scoala militara,raportul solda /norma de hrana era 20/1.Acum, acest raport pentru un absolvent este 1/1.Asa ca situatia armatei in general si a drepturilor militarilor in particular este foarte fidel reflectata prin acest raport.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai perfecta dreptate si ai scos in evidenta substanta!
      La fel si cu diurna pt misiune!
      Felicitari!

      Ștergere
  20. Ce sa-i facem. Trebuie sa inghitim zilnic cîte o pastila amara de la cei care au ajuns din întîmplare prin fruntea natiei. Dar de la umilirea semenului nu s-au dat la o parte si nu se dau nici cei care au condus sau conduc cea mai ramas din armata ce am avut-o cîndva.
    Spun ca ei ca vor sa fie intru-un dialog continuu cu ”plebea” nebagata in seama de nimeni pina acum.
    Ei daca tot vor ei sa fie in dialog eu le-as transmite sa mai lase naibii facerea de legi cu adaugare de tot felul de sporuri găunoase pentru tot felul de clocitori pe scaunuri de birou si sefuleti de birou -spor de stres,spor de calculator, spor de fidelitate,confidentialitate,complexitatea muncii,audit si vezi doamne la o armata praf -spor pentru lucrari de exceptie ,etc).
    Daca purtau un dialog real cu ”plebea” ar fi aflat ca prin armata asta ”plebeul” maistru militar si inginer de aviatie trebuie sa faca din trei avioane casate unul ”bun” si sa-l predea ”plebeului” pilot sub semnatura privata ca avion ”bun de zbor” ,iar ”plebeul” pilot trebuia sa-l preia tot sub semnatura privata ca ”bun de zbor” si sa faca cu el patrula aeriena-politie aeriana sau alte misiuni ordonate,desi la parametri maximi avionul pîrîie sub el din toate incheieturile. Si daca se întîmpla ceva si scapa cu viata dau ani in sir fara spor de stres cu subsemnatul la d-nu procuror de nu le vine sa mai inghita o lingura de zeamă si-si distrug toate organele interne de stres si nervi.
    Asta in timp ce altii precum Mareș -alii jmecheriilor se împăuneaza cu ”spor pentru lucrari de exceptie” ,de antena pe WC, de stres,calculator,complexitatea muncii,audit,etc.
    Va intreb, ati circula in siguranta pe drumurile publice cu un autoturism facut in service cu piese luate de la trei rable aruncate prin fundul curtii acelui service după ce ati trecut prin ”cotizare” de inspectia tehnică?
    Atunci dece taiem primele de zbor ,de aterizari,etc acestor ”plebei” care zilnic prin punerea unei semnaturi pentru lucrarile si misiunile efectuate isi risca viata si libertatea.
    De ce trebuie in caz de necesitate sa se ridice de la sol un ”plebeu” cu functie cît pot duce functiile la aviatie cu 5 ore de zbor pe luna (cÎt pot asigura cei care ne umilesc).
    Oare acesti plebei carora li s-au taiat prime,premii etc si se incumeta totusi sa serveasca patria in astfel de conditii nu ar merita si ei in compensatie, un ”spor pentru lucrari de exceptie” precum Mareș-aliii de birouri -mari jmecheri.
    Ca sa nu mai vorbesc de ”plebeii” care se lupta cu aceleasi situatii in aria terestra si de multe ori ramîn ,infirmi,invalizi ,etc dar carora sporul de lucru in conditii de pericol nu li se ia in considerare fiindca nu-i” spor permanent” precum cel”jmecheresc” de stres la birou, complexitatea muncii, lucrari de exceptie, audit,etc
    Firea-ti ai naibii cu sporurile voastre ”inventate - pentru lucrari de exceptie” la o armata ruptan-n fund si plina de sgv-isti carora nu le ajung banii de la o misiune la alta darmite de la o luna la alta.
    Ei,incercati un dialog cu ”plebeii” din sfera asta si vedeti ce iese domnilor mari jmecheri cu functii caldute de birou si cu cutitul in mîna la fiecare binefacere pentru militari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Corect.Stiai ca toti'' militarii'' de carton si ''politistii '' de la serviciul personal din toate ministerele au grupa AC iar militarii si politistii operativi nu ( rar CS) . Incredibil dar adevarat .E noaptea mintii .

      Ștergere
    3. Stilul usor naiv mi se pare cunoscut!
      Iti raspund pt ca ai folosit de 2X numele meu, dar nu meriti decat o privire ingaduitoare!
      Asa deci....ai aflat tu, de unde, ca eu am avut spor pt lucrari de exceptie? Minti si denaturezi! Nu am avut nici macar o zi!
      Urli ca sa umpli foaia virtuala!
      Posibil sa fi lucrat in AvM...si atunci te intreb direct....: Ai facut vre-odata raport scris, cu nume, prenume, semnatura, inregistrat...cu argumente profesionale, ca nu esti de acord cu canibalizarea tehnicii?...sau scrii acum ca ai devenit revolut?
      Ei, domnul meu, afla, ca pe langa faptul ca eu am lasat in urma 2 sisteme care valoreaza sute de mii de €, nu numai ca nu am primit spor de lucrari de exceptie, dar nici nu am primit multumiri! Si sistemele functioneaza! Chiar, esti unul din postacii orbi care ma determina sa le inregistrez la OSIM, sa cer banii si sa traiesc frumos!
      Si mai afla, domnul meu, ca eu, fiind activ am avut curajul sa fac raport scris pt anumite nereguli financiare, in uz, pana la seful SMG, in anul 2011...si nu au avut curajul sa faca presiuni asupra mea!
      Trag o concluzie si nu mai revin!
      -ori esti cine cred eu, ori un dezinformat ...de serviciu!
      Dumneata vezi bine ca eu am nume si prenume..., iar excelenta voastra un anonim de serviciu, ascuns sub aceeasi revolta a anilor 50, un om de bine!?
      Cat poti fi de batran!

      Ștergere
    4. Maxim
      Juristi au AC!.....toti!
      Personalul ....adica cadristii de pe timpuri NU!

      Ștergere
    5. Nu zau .Eu stiu altceva .Si da am cunostinte fosti cadristi care au AC .De juristi nu stiu.

      Ștergere
  21. agitatie inutila
    suntem sclavi in romanistan
    legile se fac de smecheri pt smecheri
    asa ca gura mica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maxim One,
      Nu este adevarat!
      Toti politistii au conditii speciale!
      Si asa ar trebui sa fie si in MApN!
      Stii cumva ce inseamna sa fii testat pt certificat NATO?.....pls,

      Ștergere
    2. Iulian Mares imi spui tu mie ce sporuri au politistii ? Incredibil cat tupeu ai. Am lucrat zeci de ani in ambele ministere ( ca operativ nici o zi la birou) si iti spun ca o gramada de pompieri si politisti au doar conditii normale sau CD . Chiar si eu am avut o perioada CD desi atunci eram ambarcat si faceam misiuni cu saptamanile pe mare in conditii cumplite . Esti dezinformat rau domnule Mares.

      Ștergere
    3. Ia nu mai sari la gatul viorii!
      Eu ti-am spus cum este acum!
      Mai zilele trecute un postsc/MAI a recunoscut ca ei au rezolvat cu toate conditiile de munca din 2011 si nu intelegea de ce la MApN abia acum se emite M 112!
      Retine....sa ne definim tonul si atunci cand avem pozitii contradictorii!
      Concluzionez ca ai fost Marina militara! Caci astfel se justifica conditiile neacordate, pt ca erai detasat si nu ai cerut adeverinta!
      Aici dialogam, nu ne jignim, ca nu suntem ma...sti!
      Da?
      Eu chiar te respect....asa Maxim One!

      Ștergere
    4. Ok Mares.Dar repet pana in 2014 multi politisti aveau CN si CD. Si o sa ma interesez la prieteni daca s-a modificat ceva ulterior anului 2014 .In rest nu trebuie sa te superi ,limbajul meu e mai aspru exact cum a fost si este viata mea .Sentimentul de pupincurism imi este total strain si din cauza asta am tras multe ( si nu ma voi schimba) .Sunt la a patra generatie de militari ( si ultima de altfel deoarece a fi acum militar a devenit o batjocura)

      Ștergere
    5. @ Maxim One 8 februarie 2016, 13:35. Ti-am mai sugerat o data, dar nu vrei sa retii si basta! NU mai baga in aceeasi oala militarii si politistii. Avem statute diferite, dar si salarii diferite raportate la volumul de munca. Incearca sa iti pui in ordine urmatoarele:

      1]. In M.A.I. care este un minister de amestecatura - adica are 1/2 militari si 1/2 functionari publici civili, prima 1/2 este formata din jandarmi, pompieri si cativa specialisti ISU pe domenii, iar a 2-a jumatate este formata exclusiv din politisti care sunt civili. Punct.

      2]. Militarii din M.A.I. au acest statut militar [http://www.igsu.ro/documente/legislatie/legea_80_1995.pdf], iar politistii din M.A.I. au acest statut civil [http://www.politiasibiu.ro/statutul-politistului/].

      3]. Militarii din M.A.I. - adica jandarmii, pompierii si putinii specialisti pe domenii din ISU sunt platiti cel mai prost - exact ca militarii din M.Ap.N. LA ZILE CALENDARISTICE. Citez din Legea 284/2010 a salarizarii unitare (cica): Anexa VII "Art. 92 (1) Cuantumul zilnic al soldei lunare cuvenite personalului militar se determină prin raportare la numărul zilelor CALENDARISTICE corespunzătoare fiecărei luni a anului".

      Si ia uite ce scrie aceeasi lege la politisti: Art. "92 (2) Cuantumul zilnic al salariului lunar cuvenit poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare se determină prin raportare la numărul de zile LUCRATOARE din luna respectivă (...)".

      AI INTELES MANEVRA SI CUM IN CADRUL ACELUIASI MINISTER, POLITISTII LA CAPITOLUL VOLUM DE MUNCA PT. ACEIASI BANI ARATA DEGETUL IN SUS JANDARMILOR, POMPIERILOR SI SPECIALISTILOR ISU?

      Exact, ai inteles bine! Daca jandarmii si pompierii sau specialistii ISU sunt dusi 6 luni ca s-a spart Barajul Siriu, 24 de ore din 24, iau aceleasi solde ca politistii si aia din penitenciare care lucreaza la fix - 8 ore/5 zile pe saptamana.

      4]. Mergem pana la capat! Cu M.A.I. este clar! Unii prosti si altii destepti. Dar la pensii militare toti! Si acum sa comparam cu M.Ap.N. In M.Ap.N. sunt toti militari, nu exista functionari publici cu statutul lui Peste! Adica cei din M.Ap.N. intra la categoria negri alaturi de jandarmi, pompieri si specialistii ISU din MAI.

      5]. Si acum sa comparam militarii din M.A.I. cu cei cei din M.Ap.N.? Pai aia din poza din material, vajaie intre 3-4 luni pe an 24 de ore din 24, 7 zile din 7 in toate aplicatiile tembele. Exista vreu jandarm, pompier sau specialist ISU in MAI care sa aiba program in halul asta? Pauza, nu! Adica militarii din M.A.I. sunt ei militari ca statut, dar sunt boieri la munca fata de fazanii din M.Ap.N.

      In sfarsit, ai pornit de la sporuri? Pai ce spor mai vrei tata la politisti, cand agenta ...ulii din comuna Poplaca care la ora 16.00 pune lacatul pe poest, are aceleasi salariu la sfarsit de luna ca papagalul de plutonier din M.Ap.N. care o zguduie prin Cincu o luna intreaga zi si noapte?

      Mai vrei una dreapta? Pai daca prin abstract o duci pe tanti agenta din comuna Poplaca la Cincu 30 de zile, fiind civila sare sindicatul in sus si face de 4 ori leafa mai mare in acea luna! Ca fata e platita la LUCRATOARE ca orice civil, nu ca boul de boul de plutinier din armata cu care e ... pe aceeasi grila de salarizare. Cica pt. MUNCA DE VALOARE EGALA, REMUNERATIE EGALA!

      Ștergere
    6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    7. Rxxx. Haa...haaa.. haaaa ..Am ras cu lacrimi.Zici ca seful de post pune lacatul pe usa la 16 ? Haaaa..haaa haaa. haaaa .Hai sa-ti spun ceva ce si ultimul politist stie.La comune nu exista lacat pe usa pentru ca exista 112 .Iar la toate apelurile de 112 esti obligat prin lege sa intervii indiferent daca esti liber sau nu.Se numeste serviciu de ''permanenta nepkatita'' Adica dupa ce pui ''lacatul pe usa cum zici tu'' stai ca iepurele cu urechile belite la telefon si astepti sa sune scamdalagii de serviciu ( fara sa ai voie sa pleci de acasa si fara cumva sa bei ca ala esti) .Si crede-ma ca rar exista vreo zi sau noapte fara scandaluri si furturi la tara datorita bauturii si saraciei generalizate .Iar bani pentru ore suplimentare canci 0 barat ( ca legea prevede ca esti obligat sa intervii dar nu prevede si bani ) adica munca patriotica . Iar libere de unde ca dupa ce Igas la ordinul lui masa verde a dat afara 10 000 de politisti si pompieri ( fara relatii care duceau greul, pastrand in sistem pilosii) deficitul de personal e cumplit.E adevarat ca exista si comune mai bogate si linistite unde sefii de post o duc boiereste dar acolo ca sa rezisti trebuie strans darul si trimis la Bucuresti prin sefi de inspectorat numiti politic .Am multi prieteni sefi de post si cam toti au cedat psihic.Repet depinde mult de comuna si de ''dar '' Daca nu ai coaie in MAI viata de politist e un cosmar.De altfel din MAI se pleaca masiv prin demisie mult mai mult ca din MApN.Asa ca ii invidiezi degeaba.



      Ștergere
    8. PS Apropo de jandarmi .Stiai ca peste 99 % din jandarmi ( exista si exceptii) sunt absolut complet inutili si nu au habar macar ce contine un dosar penal .Nu mai vorbesc de codul penal .Am avut subordonati militari jandarmi si am ramas infricosat de ignoranta lor.De altfel majoritatea ''au ajuns '' jandarmi militari dupa ce s-au desfintat fabricile unde lucrau si s-au facut jandarmi'' de foame ''( aici ii inteleg) dupa ce au dat darul vreunui potentat din MAI.Adica ceva asemanator ca si gardienii publici de la primarii botezati pompos in ''apa Iordanuluu ''( adica spaga la primar) ''politisti comunitari '' Dar aste e o alta mistocareala pe banii contribuabilului luat mereu de fraier.

      Ștergere
    9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    10. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    11. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    13. Iulian iar si iar ,etc bati campii Citeste Legea nr. 61/1991 - sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice, republicata la 7 februarie 2014 si vezi ca si jandarmii intocmesc dosare penale (la aceasta lege ).Atat ca am treaba acum.

      Ștergere
    14. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    15. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    16. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    17. A si sa te mai lamuresc inca ceva .Jandarmii au competenta la legea 61 modificata si cam atat . Acum intelegi de ce ii conduc pe contravenientii si infractorii prinsi ( care nu se incadreaza la legea 61 ) la politie.?Daca nu ma las pagubas.

      Ștergere
    18. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    19. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    20. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    21. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    22. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    23. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  22. Gelule, bine ai revenit "la butoane" şi MULTĂ, MULTĂ, SĂNĂTATE, "că-i mai bună decît toate"!

    RăspundețiȘtergere
  23. De foarte mult timp afirm ca activii sunt batjocoriti si umiliti, iar cineva activ, dar cu o munca intr-un sistem izolat si avantajos, fara probleme si conflicte, fiind, dupa cum am inteles, sluga-ordonanta de comandant, pe un blog invecinat mi-a reprosat pentru aceasta afirmatie. Eu, fiind bolnav si ducandu-ma des in spitalele militare, intru in contact cu activii care sunt total nemultumiti de solde, discriminari diferite, atitudinea comandantilor care slugaresc politic pe cei de sus si le fac jocurile, dar mai ales ca li se baga pumnul in gura penru diferite plangeri! Practic, ei nu au depturi, mai ales libertatea cuvantului de a-si exprima anumite nemultumiri asupra abuzurilor, si atunci comandantii recurg brutal la trimiterea acestora in sectiile de psihiatrie pentru reevaluari si cu tinta precisa de a se descotorosi de ei, sau sa nu li se mai acorde anumite misiuni bine platite! Un abuz cras care loveste atat in demintatea activilor, cat si in sansa de a accede catre grade si functii superioare! Am zis-o si am s-o mai zic din nou public: Ministerul Apararii, ori promoveaza asemenea apucaturi si atitudini abuzive, ori nu stiu deloc, ori sunt ignoranti si, atunci, se impune sa ne intrebam: Cine ia taurul de coarne sa ancheteze toate internarile activilor si sa-i intrebe de sanatate pe comandantii abuzivi? Si ne mai intrebam de ce se mai lasa cu mortaciuni prin impuscare sau alte evenimente deosebite!

    RăspundețiȘtergere
  24. Corneli,
    E prima data cand intervin si contrazic!
    Nu crede ceea ce auzi! ....nu exista discriminare, mereu valorile merg in sus!
    Trancanitori sunt peste tot, dar daca le ceri argumente raman fara oxigen!
    Nu functia mai mare vine la ofiter, ci el se zbate si o cauta, daca indeplineste conditiile!
    Functiile ramase libere pt incadrare se public in Buletinul informativ al armatei...BIA, cu pozitie,clasificare, garnizoana, esalon!
    Faci raport si mergi la concurs!
    Eu asa am procedat mereu...si ratat o singura pozitie, cea de "Cezar"!
    Chiar nu glumesc, restul este can-can si cei care nu au avut nici macar curajul sa concureze acum barfesc, specific nulitatilor!
    Acest sistem functioneaza din, sper ca nu ma insel, cel putin 2005!
    Nu mai pune urrchea la orice!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da e adevarat pe vremuri puteai ocupa ( nu mereu) o functie de comanda prin concurs sau numire directa daca erai valoros . Nu mai e cazul acum cand fara relatii ( mai ales politice) sau spagi nu existi si se sterg cu tine la fund .

      Ștergere
    2. Ai dreptate, onorabile coleg, dar ce ne facem ca sunt multe grade mari si functii limitate pentru accederea in sus? Atunci nu intotdeauna razbesc valorile intr-un stat al spagii generalizate, nepotismelor si politicului adanc varat subliminal in Armata! Vremea valorilor a cam trecut, dar nici sa laud trecutul nu e bine cand ma gandesc cate grade mari s-au dat non valorilor cu state peceriste!

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Da Corneliu dar si non valorile peceriste de atunci erau mai bune ca non valorile actuale .Mai ales ca avem cate 2 general pe cap de militar operativ de zici ca s- a spart vreo teava .Nici o aluzie la doamnele general de acum si o anume teava..

      Ștergere
  25. @ All. Blogurile par sa devina din ce in ce mai demodate. Daca nu ati stiut, spre disperarea "organelor de propaganda de partid si de stat", pe Facebook a aparut o retea de militari in rezera/retragere, dar si activi care se organizeaza si se extinde din ce in ce mia frumos. Ii fac reclama [https://www.facebook.com/groups/1686473368235919/?fref=ts]. Parca e altfel cand mai stim si cine suntem si cum aratam.

    Informatia circula mult mai rapid pe FB, si ce este mai important - permite organizarea, nu tine cu pseudonime, ID-uri ascunse, mistocarii ieftine etc. Propagandistii pot fi depistati imediat ce hram poarta etc. etc.

    RăspundețiȘtergere
  26. Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu

    Intrebari “delicate” atit despre l.223/2015 cit , mai ales , despre oug 57/2015 si proiectul de ordin comun referitor la recalcularea pensiilor …

    Despre l.223/2015 si oug 57/2015 …

    -De ce la art.28 s-a eliminat acea majorare de 15% care se presupunea ca va fi acordata pentru conditiile de munca ?...
    ---- l.164/2001 avea acele diferentieri de procent “de inceput” pentru conditiile de munca “superioare”
    ---- l.19/2000 precum si l.263/2010 acorda (prin majorarea punctajelor) majorari de pensie de 25% – 50% pentru perioadele muncite in conditii de munca “superioare” ; fara a intra in limitarea impusa de lege (la cele 5 puncte)
    ---- l.223/2015 “acorda” (prin majorarea vechimii , materializata in 1%/an) majorari de pensie de numai 0,25% - 0,5% - 1% pentru perioadele muncite in acele conditii de munca ; care nici acestea nu se aplica daca sint peste acel procent de 85%

    - De ce vechimea cumulata necesara pentru primirea pensiei pentru limita de virsta este de 25 de ani ?
    ---- l.263/2010 prevede stagiu de cotizare (vechime , civili) (pentru acordarea pensiei) de 15 ani (barbati si femei)
    ---- l.263/2015 prevede stagiu de cotizare in specialitate (vechime , militari) (pentru acordarea pensiei in conditiile specifice) de 20 ani .
    -------- nu ne mai intrebam de ce civilii pot obtine pensie cu o vechime mai mica decit militarii ...

    -De ce pentru fiecare an in plus , sau in minus , se "corecteaza" procentul de 65% cu cite (numai) 1% pentru fiecare an ?
    ---- procentul "de inceput" a calcularii pensiei este de 65% .din baza de calcul ; asta inseamna ca fiecarui an ii corespunde cite 2,6%

    -De ce pentru cei care , la data trecerii in rezerva , nu indeplineu conditiile pentru primirea unei pensii , pensia se stabileste proportional" cu numarul anilor de vechime ?
    ---- daca are 15 ani vechime va primi numai 39% ... desi conform regulii (cea cu 1% pentru fiecare an) ar trebui sa primeasca 55% .
    ---- in aceasta situatie fiind si dintre cei care , independent de "vointa" proprie , au fost trecuti in rezerva fara drept de pensie ... nu numai dintre demisionari sau incompetenti …

    -De ce limitare la 85% din baza de calcul ?
    ---- pensile de serviciu ale magistratilor , pilotilor civili , grefierilor , personalului Curtii de Conturi sint limitate la 100% dintr-o baza de calcul mult mai mare
    ---- indemnizatiile parlamentarilor vor fi “limitate” la 79,5% pentru numai 12 ani “vechime” (pe linga pensia pe care o vor primi si din sistemul de pensii in care sint – public , avocati , militari…)
    ---- prin l.7/2016 auditorii publici externi de la Curtea de conturi vor avea pensie de 80% din venituri pentru (numai) 14 ani vechime …

    -De ce se spune ca prin "adoptarea" procentelor de 65% - 85% s-a realizat "marirea perioadei in care militarii sa activeze in sistem"
    ---- procentajul de 65% - 85% conduce la scurtarea perioadei "atractive" pentru militari , fata de procentajele (din l.164/2001) de 60% - 100%
    ---- in situatia 65% - 85% perioada "atractiva" este de 36 ani vechime cumulata (adica 29 ani in CD ; sau 24 ani in CS)
    ---- in situatia 60% - 100% perioada "atractiva" era de 40 - 41 ani vechime cumulata (adica 33 ani in CD ; sau 27 ani in CS)

    RăspundețiȘtergere


  27. -De ce nu a inclus (nici acum) pe cei care au contribuit la CAS (pe timpul l.19/2000 , dar nici pe cei care , din 2010 -pina in dec.2015- , au contribuit la CAS pe l.263/2010) ?
    ---- se acorda spor la pensie pentru “contributia la fondul pentru pensia suplimentara” (din timpul d.214/1977) si pentru “contributia individuala la buget” (din l.164/2001 si din l.223/2015)
    ---- nu se acorda spor pentru “Contributia (individuala) pentru asigurari sociale”

    -De ce se vorbeste despre “ordin comun prevazut de art.60 alin. (4) ?
    ---- alin. (2) din art.60 a fost abrogat ... iar art.60 mai are numai 3 alineate ...

    Intrebari legate de proiectul ordinului comun pentru recalculare …

    -De ce indemnizatia de comanda , solda de merit , indemnizatia de dispozitiv si sporurile , se prevede (in ordin) a fi actualizate cu procentele valabile in cele 6 luni alese de impricinat
    ---- l.223/2015 modificata spune (art.109) ca “baza de calcul stabilită conform prevederilor art. 28, actualizată conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special la data intrării în vigoare a prezentei legi.” .
    ---- lege a salarizarii , valabila la 01.01.16 , este legea 138/1999
    -------- in aceasta lege : indemnizatia de comanda este 10-50% (din SF) ; solda de merit este 20% (din SF) ; indemnizatia de dispozitiv este de 25% (din SF+SG+GR+SM+IC)
    -------- inainte de 01.08.1999 indemnizatia de comanda era de (numai) 4 -12%
    -------- inainte de 01.08.1999 solda de merit era de (numai) 15%
    -------- inainte de 01.01.1997 indemnizatia de dispozitiv era de (numai) 18%
    -------- inainte de 01.08.1999 sporurile erau definite cu procente mai mici fata de cele actuale
    ---- vor fi puternic afectati militarii disponibilizati … toti cei care ar dori (sint nevoiti) sa aleaga cele 6 luni de dinainte de datele de mai sus
    ---- de ce nu se actualizeaza si aceste elemente componente ale soldei exact asa cum spune l.223/2015 – conform legii salarizarii “valabile” la data de 01.01.16 ?
    ---- de ce se actualizeaza aceste elemente conform altor legi … care nu mai sint “valabile” la data de 01.01.16 ?

    -De ce actualizarile de pensii (art.60 – la modificarea soldelor celor in activitate) se fac “conform procedurii” stabilite pentru recalculare ?
    ---- procedura stabilita pentru recalculare “foloseste” gradul militar detinut in cele 6 luni alese (care poate fi mai mic decit gradul avut la trecerea in rezerva)
    ---- art.60/l.223/2015 prevede ca “actualizarea la modificarea soldelor celor in activitate” se face cu gradul militar AVUT LA DATA TRECERII IN REZERVA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect .Ai nare dreptate.Multe aberatii fara raspuns.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  28. Cat mai balmajeste ..din carti I.MN.Branzovenescu ...
    1. Prin restructurare functiile s-au redus ..nu au crescut ! Deci daca nu te cheama ..I.M.Branzovenescu ..faci raport pentru ..a ocupa o functie mai miica
    2.Daca prin absurd se scoate ,,la concurs "o functie mai mare...desigur faci raport , dai examen si SIGUR si in cel mai fericit caz iesi pe locul ,,2 !
    ASTA DESIGUR DACA NU TE NUMESTI ...IM BRANZOVENESCU ..CA SA TE ,,RESTRUCTUREZI "doar in sus pana la un birou in M..100 ! Dar ce zic eu ..parca voi nu cunoasteti
    Apropo IM.Branza..venescu mai tii minte miscarea aia cu seria de pe harta ..la admitere in AISM....hi..hi..hi...???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu eram hotarat sa raspund unui nescolit, dar...
      -ce dracu functie mai mare sa ocupi, tu, un mrrrr, doar cu scl mil, in perioada de tranzitie?...chiar ce?
      -ai auzit de BIA?
      -ai facut tu raport si ai iesit al 2 lea?.....nu, caci ai mers numai pe defetism, ca orice carnatar
      -ai indeplinit tu conditii pt functii mai mari si ti.au rupt dosarul?
      -ai fost sef ACT la B....te-ai gandit ca era o functie doar sociala...ca nu se face ACT la B si ai luat bani pe social?
      -dac nu faci fata la nivelul unde am lucrat eu..nu te iarta nimeni, pt ca nu are cine sa te ajute, dar nu am cum, aici sa-ti explic tie ce si cum, decat ca era omul si postul, fara dublura in 24 de ore!
      -sincer...eu nu am auzit de faza cu seria...., dar oricum, daca esti bolnav, si vad asta, poti cere UNAP lista cu admisii si vei vedea ce pozitie am avut la admitere!....tu nici la generala nu ai avut asa ceva
      -in definitiv de ce m-as justifica eu unui mrrrrr cam nesimtit si care nu a realizat mai nimic in cariera lui, pt ca mereu a fost ros de invidie si nu a fost in stare de o autoanaliza!
      -este si neprofesional sa incerci sa faci ironii ieftine, tu un carpaci, care are sistem de referinta liceul...
      -chiar esti prost sau te prefavi?
      -poate ai avut aspiratii...nu zic nu, dar nu sunt eu vinovat ca nu ti le-ai implinit!
      -ai pus botu la O7..... sa fii ssnatos, caci ai luat bani garla!

      Ștergere
    2. Ultima functie ..de pe care am facut raport si am plecat !!

      Ștergere
    3. Tipic!
      Dar zici 2 vorbe despre functia aia dulce, socialā?

      Ștergere
    4. Cum adica ..sociala ...???

      Ștergere
    5. Nu citesti tot?
      Ce faceai ca sef ACT la B? Avea B mijloace ACT atunci?......rupeai menta si vindeai Multifilter si guma!

      Ștergere
    6. Aaaa... in timpul cat am ,,prestat " am mai inghitit un curs de informatica la Cluj...am facut o sala tut ..si ne-am dotat ...
      Armata 2000..cunosti programul ...?? L-am rulat in totalitate ...
      PS.. hai ca nu plesnesti ..treci pe blog si vei vedea ca ..mai am o ..specializare ..strict militara si pentru lupta ...

      Ștergere
    7. Vrei sa iei bani pe blog si cauti vizitatori?
      Vad ca te mananca degetele ...pe taste!
      Pa, pa!

      Ștergere
    8. Esti zgarciob ..tipic pentru un birocat ! Daca asi lua ce te-ar deranja ..???
      NU AM NICI PIC DE RECLAMA DECI NU IAU !!
      Astept sa-ti deschizi tu un blog spilcuit si ii voi directiona pe toti ..sa mai castigi si tu ...pa..pa...!!

      Ștergere
    9. Gata...te-am facut sa dormi frumos!

      Ștergere
  29. Răspunsuri
    1. Erata
      Pe blogul specializat in copy/paste!
      Caraghioslac!
      Pe oameni ii atrage, initial numele pompos...in rest...ce dracu puteai scoate.....o baba din Iasi...o pozitie cu R. Horvath?

      Ștergere
  30. Și iată că a avut loc la Craiova și prima întâlnire, din cele organizate de MApN, între rezerviști și reprezentanții capilor armatei.
    Cum s-a desfășurat aflăm sumar, dar concludent, de la colonelul (r) Marin Neacșu.
    http://www.in-cuiul-catarii.info/2016/02/08/misiune-indeplinita-10674

    RăspundețiȘtergere

  31. Au început să-și facă rapoarte de pensionare ”șobolanii" din comandamente. Pe ce motiv sau se intîmplă ceva?

    Se zice ca atunci cînd corabia se scufundă ”șobolanii” parasesc primii corabia.

    Mareș-ale ,care din cîte am înteles ,ai pus coada la prune prin minister,comandament,cursuri peste cursuri,postliceala UNAP,etc, stii ceva ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar pt cei cu identitate!
      Daca nu suntem camarazi, folosim persoana a IIIa...sau ceva impersonal, ca o aluzie!
      Postlicesla, poate ai facut dumneata....ca daca intra Bologna...asta e!
      Si nu-mi aduc aminte sa fi fost colegi, pe undeva!
      Coada la prune?.....hm?....faptul ca sunteti in virtual justiica?

      Ștergere
  32. Bag seama că adminu a rămas cu sechelele vechi și după intervenția medicală, sau face jocurile cuiva de a băga zânzania între cei din MAPn și MAI. Eu v-am mai avertizat și înainte de apariția OG 57/2015 că ai noștri vor să modifice L 223/2015 și sindicatele din poliție se opuneau și erau ținuți pe la poarta ministeruluiu. După ce au ticluit OG i-a pus în fața faptului împlinit și amenințând cu prorogarea L223, i-au redus și pe ei la tăcere. Acum se dorește să nu se schimbe nimic, așa că se caută iarăți dezbinarea celor ce pot constitui un pericol pentru ei. În ce privește modul de salarizare al celor două categorii, asta nu înseamnă că trebuie să ne certăm, ci să constatăm că ei au avut lideri mai buni și ai noștrii nu ne-a reprezentat niciodată interesele și nu trebuie să ne mai bazăm pe ce spun ei. Mai văd aici postări cu frustrări ale unora, dispute indecente și alte comportamente degradante pentru un militar. Sau poate mă înșel eu și nu sunt militari ci doar infiltrați. Prin postarea mea nu am dorit să creez alte probleme medicale. Sincere urări de sănătate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Si mie mi se pare ciudat fixul unora de a invrajbii militarii cu politistii .Mai ales acum.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. @ Mihaela Mihaila 8 februarie 2016, 19:53. Impresie falsa! Daca analizezi sirul comentariilor, la un moment dat acestea sunt sparte de ... Maxim One. Care incepe sa bage niste polististi la inaintare pe post de Rambo ai natiunii, luand fata militarilor. Si de aici diversele reactii! Plus ca tipul, desi are un scop OK in principiu, parca vorbeste din negura educatiei scolii de gradati. Unde mai vede el in 2016 mii de generali facuti la apelul bocancilor - cand nr. maxim in stat la M.Ap.N. este de 80? Unde sunt miile astia? Sunt chestorii din MAI, sau cine sunt miile astea de generali? Pe de alta parte, cum face sau drege, dar cam improasca ofiterii cu noroi! Tot zice de niste birouri conduse de niste fazani! Dar birou are orice ofiter, chiar daca unii trec cam rar prin el - doar cand se schimba din civil in mozaic sau invers. In conditiile in care tot ce e grup combativ in povestea asta a pensiilor militarilor, e formata din ofiteri! Foarte rar pe aici pe colo depistam cate un subofiter/maistru militar, restul dorm la unison! Si tot ofiterii sunt blamati. Ceea ce din nou da nastere la conflicte.

      Cat priveste "ai nostri" sau "ai vostri", au tradat si unii si altii, PE ACEEASI MANA, ce e greu de inteles? Cei de la varf, desigur! Politistii de rand au fost speriati de propriii lor sefi de sindicate ca daca mai fac gat, or sa fie scosi de tot din LPM. Asa ca s-au dat toti la fund - tot mai bine 65%, decat contributibs, nu?

      Sunt multe de discutat. Doar un lucru este cert: cu gura nu facem nimic! Iar la actiune - singura care ne mai poate aduce castig de cauza, 159 000 s-au dat la fund dintre noi. Si au mai ramas maxim 1 000 care au tremurat p 24 ianuarie la Bucuresti! Iar din cei maxim 1 000, 650 erau de la mama dracu' din provincie. Astea suint probleme serioase!

      Ștergere
    5. Unele lucruri afirmate sunt corecte, însă nu trebuie să luăm drept adevăr tot ce exprimă unii. Aceștia pot spune lucruri(Tot zice de niste birouri conduse de niste fazani!) din experiența proprie, sau au sarcini trasate. Însă nu trebuie dat curs la ce este total pe lângă subiect, interes comun și adevăr. Acum nici nu mai poți să distingi între ele dacă nu ai raționament, mai ales că în tinerețe un bătrân mi-a spus ,, Tinere, adevărul și fundul p.....di nu o să-l vezi niciodată,, și până în prezent nu pot să îl contrazic.
      Trebuie să exploatăm faptul că suntem luați împreună cu funcţionarii publici cu statut special și să solicităm salarizare corespunzătoare, așa cum facem referire și la alte legi speciale de pensionare privind limitele procentuale. Avem de ce să ne legăm și să susținem respectarea prevederilor constituționale. Cu toate că în prezent se pare că legea sau constituția este apanajul celor de la putere, pentru aceasta trebuie să acționăm să își piardă această putere. Deaceea militez pentru unitate.

      Ștergere
    6. ***MM,fundul despre care faci vorbire se regleaza dupa lungimea p. exact ca o cheie franceza.Geaba incearca unii sa-si forteze mintea si sa debiteze leme ca nu vor reusi ,mintea lor nu este elastica precum subiectul in discutie.

      Ștergere
    7. Rxxxx . Repet iar pana intelegi .In MApN ,MAI MJ si in cele 7 servicii ( plus cei in rezerva si retragere ) sunt mii de generali ( sau asimilati exemplu chestorii ) .Nu m-am referit niciodata doar la cei activi din MApN . Poti pricepe asta ? Mai ales ca raul vine in special din partea celor 14 generali din conducerea ANCMRR in funte cu politrucul gen Iliescu.

      Ștergere
    8. PS Avem si generali cu onoare si demnitate dar sunt izolati si scarbiti de lacomia celor din varful piramidei militare .

      Ștergere
  33. ce ziceti de posibilitatea prorogarii LPM?
    vor iesi smecherii rapid la pensie si din vara se amana legea .....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu intîmplator l-am testat pe fostul cîndva sef ”al sobolanilor” din comandament si beneficiar de tot genul de sporuri Mareș-alul care garantez că nu stie definitia locului de munca cu grad ridicat de pericol.

      Ștergere
    2. Cu OUG 57 ar avea pensii de mizerie Doar daca se anuleaza intai OUG 57 Apoi dupa cateva zile se proroga si legea 223 ar avea o logica ..

      Ștergere
    3. Biroul ..asta-i raspunsul corect ...!!!

      Ștergere
  34. ***s-au chinuit ca fraierii cand puteau sa raporteze pensia la cea a ultimului om din Armata,porcarul de divizie ,cezar muci,(primiul ofiter care si-a vandut TABul la fier vechi deoarece nu mai avea bani de tuica), la fel ca in civilie dupa veniturile femeii de serviciu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu mai inteleg nimic.Cine a plecat dupa o baba la Iasi tu sau porcarul Cezar ?

      Ștergere
  35. ***shulpha,dupa ce suflet au diriguitorii nostri ,s-ar putea sa dea un OUG ca pensia sa intre in plata dupa iesirea inculpatului din sistem.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu le da idei mumiilor rosii bolsevice din conducerea ANCMRR ca astia o si propun guvernului Ciolanis -Soros .Cu conditia sa ramana doar ei cu ''cuntumul avantajos''( ca doar de asta le pasa.)

      Ștergere
  36. E cazul sa ne regrupam.Daca sefii sindicatelor politistilor sunt cum sunt ,nu trebuie sa ne razbunam pe politisti.Au si ei necazurile lor asa cum avem si noi.Intamplator le cunosc din activitate celor de la tara si nu cred ca e cazul sa-i invidiem.Daca inainte de 90 o duceau boiereste acum isi blestema zilele.
    Sa ne concentram pe modul cum "intampinam"(sa le sara fulgii) pe mai marii armatei care se pare ca si-au planificat adunari prin marile garnizoane.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu urari soptite ( peste 100 DB ) de simpatie nedisumulate .Si binenteles cu vocale dragute ca litera U .

      Ștergere
  37. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  38. CU sau fara OUG nu ar cam trebui sa intre normele de aplicare? cei ce au rapoarte sa zicem din 4-5 ian ce fac? Pe de alta parte eu am 27 de ani vechime efectiva si 40 cumulata. Am intrebat la casa de pensii daca sunt penalizari si a zis ca vor fi dar nu stie cat???? stiti de ceva penalizari??? (exceptie acele limitari)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ AndreiPopa
      Toate răspunsurile ar trebui să le găsiți în lege. Legea 223 nu are norme de aplicare. Există doar niște ordine comune ale șefilor structurilor de apărare care vor detalia acele articole/aliniate/puncte din lege în care se precizează acest lucru. Acel proiect de ordin comun este postat în mediul online, oficial fiind cel de pe site-ul MAI. Termenul stabilit de lege pentru apariția ordinului comun privitor la metodologia de întocmire a dosarului de pensionare, art.62 al. 3, era de 30 de zile de la intrarea legii în vigoare. Nu am auzit să fi apărut cum nu a apărut nici HG care să stabiească atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Caselor sectoriale de pensii, art 86 din legea 223, HG care trebui emis în 30 de zile de la intrarea legii în vigoare. Actualele CSP-uri funcționează în baza legii 263 și a unei HG emise atunci deci nu pot emite emite oficial decizii de pensii pe legea 223. Așa că cei care au rapoarte din 4-5 ianure vor mai aștepta, deși unii din ei din structurile centrale au primit neoficial niște buletine de calcul a pensiilor.

      Ștergere
  39. http://www.vladtepescmrr.blogspot.ro/
    În ziua de 12 FEBRUARIE 2016 are loc în Sala mare a Cercului Militar - PITEȘTI, întâlnirea reprezentantului Statului Major General, contraamiral C. S. DUMITRĂCEL cu cadrele militare în rezervă și în retragere din județul Argeș.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa vina si Fratila ca sunt de aceeasi teapa de aburitori .Dracul ( adica geb Iliescu de la ANCMRR) ii mai crede pe lingaii astia.

      Ștergere
  40. http://smg.mapn.ro/conducere_smg/loct_pt_resurse/index.php
    Conducerea Statului Major General
    Contraamiral Cătălin-Silviu DUMISTRĂCEL

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Contramiral de carton politruc de uscat care NU a fost niciodata comandant pe vreo nava din marina militara (un amarat de UL pe VT e 0 barat) doar in Romanistan mai gasesti .Acum se ocupa cu prostirea vulgului militar (la ordinul guvernului ''mau '' Ciolanis-Soros ) ca 65% e mai mare ca 80% Spurcata rasa a crescut pe pamantul asta
      Ștergere

      Ștergere
  41. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  42. Contraamiral Cătălin-Silviu DUMISTRĂCEL ...te-ai astepta ca ,,ASTA"..sa se ocupe in SMG..de miscarea ..flotei de ,,distrugatoare si subarine "..de pregatirea pilotilor ..de pe portavioane ..etc ...
    Cu ce se ocupa de fapt ..???
    Dar Iulica M.B....???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fii recunoscator!......
      Stii cate submarine a avut ROU in 44?....asta cu portavioane in M. Neagra este deja o poveste cu vasc! Ce tip de armata au si isi permite portaviane?.....las-o jos, nici chiar asa?

      Ștergere
    2. Sa fiu ,...recunoscator ..??? Pentru ceee...??
      Am inteles ..nu avem portavioane ..submarine ..fregate ..distrugatoare ...dar atunci pentru ce avem Contraamirali si probabil Amirali ...???

      Ștergere
    3. -de ce faci atacuri la persoana?
      -portavioane nu avem pt ca nu se justifica inM Neagra si nu suntem noi ARMADA!....deci nu ne trebuie vectori pt exprimarea fortei pe alte latitudini si/sau meridiane
      -daca ai treaba cu cam/am...adreseaza-te in scris la SMFN si DMRU sau DPM, in prima faza, apoi ierarhic ..., pana la Cotroceni!

      Ștergere
  43. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  44. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  45. Lasati galceava.Mai marii armatei si-au propus sa abureasca,cred ei,
    pulimea.Aia uita ca noi le-am pus creionul in mana si i-am invatat sa duca lingura la gura.Pregatiti-va sa-i intampinam sa le sara fulgii.Sa le aducem aminte ca noi le-am pus gradele pe umeri si tocmai de aceea trebuie sa fie in slujba noastra si nu a politicienilor.Trebuie sa inteleaga ca nu vin in mijocul nostru numai sa bifeze misiune indeplinita.Luati exemplu colegilor nostri de la Craiova.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect.Sa le sara fulgii si basinile de strut din cap .Pe cine cred ei ca mai prostesc ? Nu le-ar fi rusine

      Ștergere
  46. Pai daca zdrumicel ala un fel de horthy(tot amiral dar fara flota) ajunge sa dea nas in nas cu dementul popescu (seful scmd Arges) io cre' ca se c**ca in pammpersi urmaritul penal dumistracel c.am. fara barcute.Zob si tandari il face Popescu.Poate le face din hartie si le pune "pe arges in jos"
    N-am nici o stima pt popescu,dar de data asta o sa-l arda pe invartitorul de hartii ,urmaritul penal dumistracel,de- o sa mearga fulgii!!!!
    Si tu mares mai taci dracului din gura cu cele 9 luni de curs de engleza facuti prin baruri si cu biroul tau cu tot.Eu am facu incepand din LM Breaza 14 ani de engleza "batuti pe muchie" Ma ingretosezi cu bucatile tale de carton numite diplome si licente.....ca pe toate le-ai luat lingand nu doar "clante" ci mult mai adanc.
    Am lucrat 11 ani in comisia de control si pregatire pt trageri a(fostului) CAAT cu RAA atat la C Midia cat si la rusi.Stiu exact despre ce e vorba cu voi
    Si retine Mares mare mincinos.In tot acest timp am lucrat doar pe teritoriu in SLP zi de zi.....si pac venea ordin de la cdt CAAT/SMFA sa ma prezint in data... in locul... ca sa fac parte din comisia lor.Dar asta a venit tarziuuu dupa ce am inceput sa mananc meserie pe paine,dupa ani si ani de zile.
    Ca astia ca voi sugeau cursuri "BOLOGNA"!!...cu alea sa faci tu razboi neispravitule,umplut cu toate sporurile posibile din slugareala.
    Ma jur ca nu voiam sa mai scriu un rand dar chiar ai reusit sa ma umpli de revolta scribalaule Mares!!
    De nimic nu esti bun!!
    Don Corleone
    PS Daca doamne feri ne da Putin o smetie peste ochi explica-i tu despre "bologna" p**lei in domeniul militar.Esti si tu un marlan de tipul Goprea.Ohhh si ce va mai cunosc!!!
    PS2
    si apropo :dupa engleza aia perfecta a ta de 9 luni ,n-ai vrea sa ne conversam un pic? Sa vedem si noi ce mare rahat de engleza puteai sa inveti in noua luni...mai assface!!(sa-ti traduc? :):)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. -esti axat doar pe engleza...erau si alte cursuri de lb straine
      -dupa felul cum scrii....participi la autoportret
      -nu murea nimeni de sprijinul tau...CAT aveau destui
      -tu esti un mare betivan si atat
      -dai cu "pumnul in masa in numele proletariatului"
      -nu aveai cum sa faci 14 ani engl, incepand cu LM, decat daca repetai anii la greu, ceea ce nu era/este posibil
      -observ aii, la voi, neeimplinitii...revolta impotriva celor care au lucrat in comandamente centrale, dar nimeni nu este vinovat ca te-ai pensionat mr
      -pt "bucatile alea de carton" pe care tu nu le ai eu am muncit! .....stii de ce nu le ai? ...pt ca trebuia sa mergi la examen si sa fii admis....nu ca la un curs al unei scoli de aplicatie.
      -sa nu ma mai interpelezi!

      Ștergere
  47. @maries
    da cam asa a fost
    In comisia D 1/2 Ap.AA erau luati amaratii de pe teritoriu pentru verificarea a sute si sute de parametrii pt tragere.Burtosii vostri aveau 2 griji mari si late
    1-sa fie bine innegrite cu crema de ghete si lucioase rotile de la complexul de RAA(n-am vazut in 11 ani un singur burtos colonel sa intre in cabinele cu aparatura)Le era frica sa nu se "curenteze" si nici nu aveau loc de burdihane...deh spatiu stramt,temp pe la 55-58 C etc....si tu imi "povestesti mie ca rata impunge?Du-te bai baiatule si rontaieste-ti pensia luata pe linguseala si slugareala
    2-si sa fie la timp la popota(de fapt se duceau cand vroiau si uitau sa mai plece)...exact cum faceai si tu in controale la GAZ ca de alteceva nici nu puteai fi bun,tov mares,ca doar singur ai spus despre "faimoasele controale la GAZ....vai de capu' dumitale!!
    Don Corleone

    RăspundețiȘtergere
  48. ...si dupa comisiile D 1 sau 2 Ap.AA urma comisia CAAT/SMFA
    diferenta o faceau doar sefii comisiilor ...erau alti burtosi dar cu pretentii la haleala mai mari....deh,alt esalon....Tu ce faceai maresule? ca erai cocotat pe greanga cea mai de sus..habar nu aveti cu ce se "mananca razboiul" voi faceti "bologna".....uite eu acu ma apuc sa fac o pizza...e mult mai de folos,chiar si la razboi....sau mai ales

    RăspundețiȘtergere
  49. Da mares asta e!!!
    ti-am suportat gaunosenia luni de zile si luni de zile dar afla ca fata de olescu,cezar,T2,si poate chiar eu tu nu ajungi nici "pana la genunchiul broastei.
    si daca unii sunt asa de prosti sa creada basmele cu TAB-ul pierdut la carciuma si cu seful porcarilor,afla ca aia sunt chiar prosti.
    si cand tu mare stab in comandament te referi la CEZAR cu denumirea de "mrrrrrrr"in loc de mr. afla ca asta spune totul despre ridichea pe care o porti pe umeri
    Toti cei enumerati mai sus am fost mrrrrr dar cu functii diferite.
    Eu de pilda am primit functia cu dispensa de la Ministrul Apararii Nationale pt functia de lt.col. inca din aprilie 1991 cand eram un parlit de lt.maj......si n-am lins clante.
    deci retine nici eu nici cezar nici olescu nici t2 si nici multi altii nu suntem mrrrrrr....doar tu esti un politruc
    Don Corleone

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti ceea ce esti, doar ca nu recunosti!.......

      Ștergere
  50. Atata timp cat o solda a oricarui militar este compusa din aproximativ 30-40% solda "neta" iar restul vine din sporuri diverse si mai ales din norma de hrana, lucrurile nu se vor schimba, in bine.
    "Tehnic" vorbind, militarii in cauza nu au dreptate, ei trebuind sa-si plateasca hrana atat pe timpul aplicatiilor/exercitiilor cat si zilnic, daca mananca la unitate o masa calda. Pe vremuri, nu era obligatoriu sa mananci la popota. Nu mai stiu care este situatia acum, insa din cate imi amintesc se dorea ca din norma de hrana,toate cadrele militare sa-si achite zilnic, o masa calda din banii din norma de hrana. Bine,..motivele sunt stiute,..firme de hranire in spatele carora se ascund "fosti"sefi si alti "invartiti" pe zona de hranire a efectivelor de militari. Fondul problemei asigurarii unei reale calitati a vietii militarilor si familiilor acestora sta la mana DOAR a politicienilor,..din pacate. Generalii armatei noastre par a fi ,...si nu doar par,..chiar sunt incapabili si fara interes in a-si sustine subordonatii si prin asta sa faca dovada profesionalismului cu care se mai bat in piept, cand schimba steagurile prin Kandahar sau de aiurea, asigurand carne de tun pentru "convoaiele mortii"....

    RăspundețiȘtergere
  51. Atata timp cat o solda a oricarui militar este compusa din aproximativ 30-40% solda "neta" iar restul vine din sporuri diverse si mai ales din norma de hrana, lucrurile nu se vor schimba, in bine.
    "Tehnic" vorbind, militarii in cauza nu au dreptate, ei trebuind sa-si plateasca hrana atat pe timpul aplicatiilor/exercitiilor cat si zilnic, daca mananca la unitate o masa calda. Pe vremuri, nu era obligatoriu sa mananci la popota. Nu mai stiu care este situatia acum, insa din cate imi amintesc se dorea ca din norma de hrana,toate cadrele militare sa-si achite zilnic, o masa calda din banii din norma de hrana. Bine,..motivele sunt stiute,..firme de hranire in spatele carora se ascund "fosti"sefi si alti "invartiti" pe zona de hranire a efectivelor de militari. Fondul problemei asigurarii unei reale calitati a vietii militarilor si familiilor acestora sta la mana DOAR a politicienilor,..din pacate. Generalii armatei noastre par a fi ,...si nu doar par,..chiar sunt incapabili si fara interes in a-si sustine subordonatii si prin asta sa faca dovada profesionalismului cu care se mai bat in piept, cand schimba steagurile prin Kandahar sau de aiurea, asigurand carne de tun pentru "convoaiele mortii"....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aveti dreptate, dar va supun atentiei si urmatoarea situatie:
      -firmele au contract pt hranire la pace, cat si pt aplicatii..etc
      -la ora actuala dupa program in cazarma ramane doar paza si interventia
      -nu mai sunt mt
      -soldele sgv nu le permi sa manace la popota si isi aduc de acasa
      -in aceasta situatie de ce ar mai ramane firma sub contract?....nu are rentabilitate!
      -ei au facut investitii in salile de mese, dar se vad in situatia ca nu mai au clienti
      -nu stiu cum s-ar putea rezolva?

      Ștergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!