duminică, 6 decembrie 2015

Ultima luna pana la impactul (ne)aplicarii Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat! Partea a 2-a - Suna alarme privind suspendarea/modificarea/abrogarea/hăcuirea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat!

Precizam de la bun inceput ca alarmele privind o iminenta modificare/suspendarea/abrogare/hăcuire a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, nu ne apartin! Cel mai probabil ca nu iese fum fara foc, insa mentionam ca avem rezerve serioase asupra semnificatiei dinapoia semnalelor transmise.

 Semnalele de alarma sunt trase de urmatoarele structuri:

- S.C.M.D. - un sindicat mixt format din militari si politisti in rezerva/retragere, a se vedea comunicatul de aici. Care afirma nici mai mult, nici mai putin ca guvernul in exercitiu ar hăcui prin hotarare de guvern aplicarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat;

- Federatia Sindicatelor Democratice a Politistilor din Romania "Alexandru Ioan Cuza" care prin comunicatul de aici, solicita printre multe revendicari caracteristice exclusiv politistilor in activitate si una care ii vizeaza tangential si pe politistii in rezerva/retragere, respectiv emiterea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, astfel incat legea sa intre in vigoare in plin incepand cu data de 01.01.2016;

- RO.MIL si S.N.P.P.C. care prin comunicatul de aici afirma ca guvernul actual "dorește uitarea și amânarea de la aplicare a Legii Pensiilor Militare de Stat", prin ordonanta de urgenta. Si inca un element ce se doreste a reliefa niste tentative extrem de grave din partea unei institutii a statului! Acelasi comunicat afirma ca reprezentantii M.Ap.N. au o pozitie si o atitudine ostilă aplicarii Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, acestia manifestandu-si susținerea pentru amânarea aplicării legii, precum și necesitatea modificării în esență a acestei legi.


De ce avem rezerve serioase in privinta substratului dinapoia comunicatelor? 

Din urmatoarele motive:

- in privinta comunicatelor S.C.M.D. si  S.N.P.P.C. avem mari rezerve, structurile in cauza sustinand proiectul initial al Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat care excludea practic de la orice recalculare si actualizare, si implicit de la redobandirea dreptului la pensie militare de stat pe militarii si politistii pensionati anterior anului 2011;   
- in privinta comunicatului Federatia Sindicatelor Democratice a Politistilor din Romania "Alexandru Ioan Cuza", nu avem rezerve. Intrucat ne readucem aminte cu placere ca aceasta este singura structura din M.A.I. dintre cele care au participat la initierea proiectului Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, care a propus si a  reusit sa introduca in proiectul initial, actualizarea pensiilor militare in functie de majorarea soldelor/salariilor militarilor si politistilor in activitate. Toate celelalte structuri participante din M.A.I., dormind in izmene. Cu toate acestea, trebuie sa constatam ca prin propriul comunicat, Federatia Sindicatelor Democratice a Politistilor din Romania vizeaza la modul tangential interesele politistilor in rezerva/retragere, comunicatul fiind axat pe un set de revendicari specifice politistilor in activitate, si nu pe o problema punctuala caracteristica politistilor/militarilor in rezerva/retragere;
- in ceea ce priveste RO.MIL, opiniile sunt neutre si nu prea. Nu prea, intrucar asociatia in cauza este partener cu S.N.P.P.C. despre care am precizat din ce motiv avem mari rezerve.

Prin urmare, comunicatele doresc sa prezinte ca  Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat urmeaza sa fie modificata/suspendata/abrogata/hăcuita - si aici lucrurile se bat cap in cap!  S.C.M.D. afirma ca va fi emisa o simpla hotarare de guvern care nu poate decat aplica o lege, RO.MIL si S.N.P.P.C. afirma ca va fi emisa o ordonanta de urgenta - act normativ care intr-adevar poate suspenda/modifica/anula o lege (partial sau total), iar Federatia Sindicatelor Democratice a Politistilor din Romania nu afirma nici una, nici alta, ci solicita ca normele metodologice de aplicare ale Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat sa produca efecte incepand cu 01.01.2016.

Din comunicatul RO.MIL si S.N.P.P.C. rezulta insa si altceva. Si anume ca M.Ap.N. are o pozitie si o atitudine ostilă aplicarii Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, reprezentatntii ministerului manifestandu-si susținerea pentru amânarea aplicării legii, precum și necesitatea modificării în esență a acestei legi. Fapt pt. care consideram ca putem elucida misterul a ceea ce se ascunde inapoia comunicatelor.

Dupa cum va prezentam de luni de zile, inca de la initierea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat si pana la promulgare, textul acesteia a fost conceput de asa natura incat ca legea sa nu fie aplicabila  militarilor pensionati anterior anului 2011, decat numai in situatii pur conjuncturale. Respectiv in urma actualizarii pensiilor personalului militar deja pensionat, care insa nu poate sa survina decat in urma unei majorari a soldelor militarilor in activitate, vreodata/candva! Lucru care nu poate fi schimbat printr-o simpla hotarare de guvern, nici prin norme metodologice, nici prin ordinul comun al institutiilor, nici prin bunavointa ministerelor. Cu alte cuvinte, stimati militari in rezerva/retragere pensionati anterior anului 2011! Toti cei care au initiat, sustinut, votat si promulgat Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, in forma in care exista acum, ne-au tras o țeapă in stil barbar, in mod premeditat! Incepand cu Ponta si G.Oprea care au initiat legea si terminand cu Iohannis care a promulgat-o! Iar acum nu asistam decat la un joc politic in care sustinatorii legii asa cum este ea acum,  paseaza imposibilitatea aplicarii ei pe seama unui guvern care are in fata o lege inaplicabila militarilor pensionati anteriori anului 2011! Despre acest lucru este vorba!

In ceea ce priveste posibilitatile realiste de aplicare a  Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat si militarilor pensionati anterior anului 2011, acestea nu sunt decat 3 mari si late:

1]. Modificarea legii prin ordonanta de urgenta, insa in limita aceleiasi incadrari bugetare. Adica, pt. a beneficia de pensii militare si cei pensionati anterior anului 2011, trebuie taiate sume de altundeva din bugetele ministerelor in cauza.

2]. Modificarea legii prin alta lege emisa de Parlament. Chestiune care ar dura minim un an. Si fara a garanta reusita adoptarii unei astfel de legi.

3]. Intrarea in vigoare cat mai rapid dupa data de 01.01.2016, a unei majorari a soldelor/salariilor militarilor si politistilor in activitate, prin lege sau ordonanta de guvern, lucru care ar declansa si actualizarea pensiilor personalului in rezerva/retragere in termen de maxim 24 luni de la majorarea soldelor/salariilor. Numai ca expresia "cat mai rapid" este improbabila.

Revenind la comunicatul RO.MIL si S.N.P.P.C. care acuza faptul ca M.Ap.N. are o pozitie si o atitudine ostilă aplicarii Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, reprezentantii ministerului manifestandu-si susținerea pentru amânarea aplicării legii, precum și necesitatea modificării în esență a acestei legi. Din informatiile pe care le detinem in acest moment, este ceva real. Iar ceea ce este real este faptul ca reprezentantii M.Ap.N. s-au sesizat in mod corect ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat NU este aplicabila si militarilor pensionati anterior anului 2011, decat numai in urma modificarii acesteia. Fapt pt. reprezentatntii M.Ap.N. ar fi propus modificarea legii astfel incat aceasta sa devine aplicabila si celor pensionati anterior anului 2011. Nu detinem toate datele, insa cunoastem procedurile in astfel de situatie. Cel care propune, trebuie sa ofere si solutii financiare. Cel mai probabil fiind faptul ca reprezentantii M.Ap.N. au gasit si solutii financiare care insa le "stau in gat" unor privilegiati inclusi in copertile Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, unii pensionari in plata, insa este vorba in special de personalul care urmeaza sa se pensioneze mai ales in viitor. Privilegiati care fac parte preponderent din cadrul altor ministere si mai putin din M.Ap.N. Astfel de solutii fiind, de exemplu, limitarea bazei de calcul a pensiei militare la solde/salarii si nu la venituri, in conditiile in care militarii M.Ap.N. au solde/salarii fixe si nu tarifate la ora precum de exemplu, functionarii publici din M.A.I. Sau de ce sa nu luam in calcul si o varianta mai dura? Militarii din M.Ap.N. din generatiile actuale au obiceiul sa spuna lucrurilor pe nume, nu mai sunt precum cei din fostele generatii. Varianta mai dura nefiind decat o banala observatie a militarilor din M.Ap.N., dar care poate fi la fel de bine si a intregii societati sau a clasei politice sau au guvernului in functie! Observatia fiind: "Cum sa mai poata fi integrati financiar in lege si militarii autentici pensionati anterior anului 2011, in conditiile in care jumatate dintre beneficiarii potentiali ai Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat nici nu sunt militari, ci functionari publici civili?".

Cat priveste comunicatul S.C.M.D., acesta se inscrie intre alte comunicate in acel stil alunecos cu care am fost obisnuiti! Acum liderul S.C.M.D. jucand rolul naivului, acuzand anticipat guvernul de faptul ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat sustinuta cu surle si trambite de acelasi lider, este inaplicabila si celor pensionati anterior anului 2011. In conditiile in care niciun ordin comun si nicio hotarare de guvern nu poate aplica sau modifica ceea ce nu exista in legea pe care o aplica, ci doar sa aplice ceea ce exista in lege! Legea asa cum este formulata acum oferind pensii militare celor pensionati anterior anului 2011, mai la ...ulivara, cf. pacalelii incluse in lege si care este nu este decat o bomba lasata mostenire de domnii Oprea si Ponta! Bomba mult sustinuta si aplaudata de liderul S.C.M.D. si de liderii unor sindicate din M.A.I. care s-au lepadat la unison ce militarii si politistii pensionati anterior anului 2011! 

In sfarsit! Doar maine nu este miercuri. Trebuie sa retinem ca niciun oficial al ministerelor nu a facut nicio declaratie publica. De aceea asteptam reactia oficiala a ministerelor. In special a M.Ap.N., intrucat vrem sa cunoastem si noi  versiunea ministerului, respectiv sa raspunda cu subiect si predicat de ce este totusi bagat in corzi?  




 

104 comentarii:

  1. Legea 223/2015 va intra in vigoare la 1 ianuarie 2015 fara a fi modificata sau amanata prin OuG, cel putin din doua motive:
    - art.5 al(2) cu privire la fondurile necesare pentru plata pensiilor militare corelat cu hoararea CSAT privind cresterea bugetelor componentelor SNAp
    - aplicarea legii in anul 2016 nu necesita cheltuieli suplimentare

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fie nu ai citit materialul, fie acesta nu este bine structurat. Tu ai dreptate in ceea ce afirmi! A intra in vigoare Legea 223/2015 la 1 ianuarie 2016, asa cum este acum, inseamna intr-adevar ca aplicarea legii nu necesita cheltuieli suplimentare. Iar acest fapt este realizat prin textul legii care NU ofera NIMIC celor pensionati anterior anului 2011, nici recalculare, nici actualizare, ci doar schimbarea denumirii pensiilor.

      Materialul in schimb vrea sa sugereze altceva! Ca M.Ap.N. doreste sa ofere pensii real militare si celor pensionati anterior anului 2011, ceea ce presupune automat recalcularea/actualizarea actualelor pensii contributive a acestei categorii de personal. Fapt ce presupune automat nu doar modificarea L. 223/2015 prin OUG, dar fara fonduri suplimentare. Iar fara fonduri suplimentare inseamna sa tai de la unii si sa dai la altii. Ceea ce chiar se poate realiza!

      Ștergere
  2. Scuze, legea 223/2015 va intra in vigoare la 1 ianuarie 2016.

    RăspundețiȘtergere
  3. Este posibil sa apara cat de curand o HG cu norme de aplicare. Probabil ca semnalele de alarma, enumerate mai sus, sunt rezultatul continutului acestei HG care, intr-un fel sau altul, s-a adus la cunostinta liderilor de sindicat. Pe unii i-a adus cu picioarele pe pamant. Foarte multi au avut mari asteptari de la legea 223/2015, asteptari care n-au nimic comun cu spiritul si litera legii. Aceasta HG va fi in spiritul legii, nici nu va adauga la lege si nici nu va modifica legea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil! Numai ca liderii de sindicate/alte organizatii cam fac acum pe prostii. Daca noi, niste oarecare, am sesizat inca de la initiere ca legea este inaplicabila celor pensionati anterior anului 2011, liderii astia ce fac acum? Joaca teatru iar cu noi? Mereu au cunoscut domnii lideri ca legea face misto de cei pensionati anterior anului 2011!

      Problema grava este alta! Pe lideri ii doare de iminenta unei OUG! Ce poate sa faca o OUG celor pensionati anterior anului 2011? Eventual sa ne bage si pe noi in lege, ca pe afara suntem oricum!

      Ștergere
  4. Domnul tehnocrat este ...tehnocrat ! Stie multe si stie bine ! Din zicerea dansului de la ora 13:41 e clar ! Raman(em) botezati ! Desi, tehnic vorbind, niste guvernanti onesti ar gasi destule solutii pentru declansarea procedurilor si pentru cei ante11 (sau 16)

    RăspundețiȘtergere
  5. STIE CINEVA LIMITELE DE CHELTUIELI TRIMISE DE FINANTE MApN PE ANUL 2016 PT. PENSII ?
    PUTEM COMPARA APOI CU ALOCATIILE BUGETARE , ȘI PUTEM FACE ANUMITE DISCUTII .

    RăspundețiȘtergere
  6. Mergeti la tabelul 7 din:
    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-20643850-bugetul-2016-10-indicatori-cheie.htm
    La "militari..." : impactul aplicarii LPM nu a putut fi estimat, recalcularea se face in cursul anului 2016, an pentru care "estimam ca nu produce impact"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu multumiri! Am atasat tabelul la UPDATE! A nu produce impact insemnand ca totul va fi tot ca inainte, nu?

      Ștergere
    2. Da! E cu dus intors! Ca L.P.M. sa nu produca impact, dar totusi recalcularea sa fie efectuata in 12 luni, nu sunt decat 2 variante:

      - fie ca recalcularea sa nu fie efectuata decat putinilor pensionati incepand cu 2011 si atat. Impact chiar nul, cei pensionati incepand cu 2011 fiind mai putini decat pensionarii militarii care mor anual.
      - fie ca recalcularea sa fie aplicata tuturor in 12 luni. Ceea ce NU este posibil fara impact bugetar, decat numai daca se modifica ceva in L. 223/2015 prin OUG. Ceva care sa reteze niste bani dintr-o parte si sa ii dea la recalculare. Posibil daca tinem cont de faptul ca urmare a desfiintarii pensiilor militare in 2011, bugetul alocat a crescut cu 1/3. In ipoteza aceasta, o OUG nu poate ca avea ca tinta decat 2 aspecte: recalcularea tuturor pensiilor dar la solde, NU la venituri. Combinata fie cu nementinerea in plata a cuantumului mai avantajos a pensiilor umflate gopristic, fie cu inghetarea respectivului cuantum. Ceea ce explica cumva un comunicat al SCMD din ultima perioada la adresa celor cu pensii gonflate.

      Oricum, in nicio alta situatie nu se poate sa nu existe impact bugetar.

      Ștergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Chelmu mi-a zis clar Legea 223 va fi modificata joi prin OUG Facet degeaba valuri si calcule inutile cu aplicarea legii .

      Ștergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si in ce consta modificarea? Se aplica cumva in 12 luni si celor pensionati anterior anului 2011? Fara sa mai asteptam pana la ...ulivara actualizarea in functie de soldele militarilor activi? Corectand astfel bomba din lege lasata mosternire de Ponta si de Oprea la adresa noastra? Aici este esenta! Ce anume modica din lege? Pt. cei pensionati anterior anului 2011, legea fiind oricum inaplicabila!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Nu vrea sa spuma mutul .Atat mi- a zis ca nu e de bine si m- a cam repezit .O sa incerc sa-l sun din nou maine poate mai aflu ceva .

      Ștergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aia cu FMI e un banc dupa care se ascund toate guvernele din ultimii 5 ani. FMI nu impune niciodata legi, ci sa iasa doar balanta financiara care acopera imprumuturile! Daca balanta financiara iese, poti taia toti banii alocati partidelor si dati la armata sau invers! Restul e politica interna miorititica!

      Ștergere
  10. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  11. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Schimba si tu tastatura! Sau mana! Ai prea multe comentarii in dublura!

      Ștergere
    2. E probabil de la softul din ttelefon .Oricum sterg dublurile.

      Ștergere
  12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  13. Se pregateste o campanie in mas media impotriva legii 223 Sa vedem cica compania va pornii de la Romania tv nu de la B1 tv cum era de asteptat .Astia nu se joaca lucreaza organizat .

    RăspundețiȘtergere
  14. @R (la o replica mai veche...)
    http://www.snlp.ro/_files/Anexa_VII_la_legea-cadru_2016.pdf

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cunosti din prima daca militarii sunt din nou prostiti si cu noua lege de salarizare, avand solde calculate tot la zile calendaristice si nu la zile lucratoare precum ceilalti bugetari?

      Ștergere
    2. Mostenire de la boc, acum de la ponta si toti sefii care au fost - dusul a fost tare oparit !!! Oare ce ne mai asteapta ?

      Ștergere
    3. Tabelul nu creaza nici o deruta. Si in tabel si in legea 223/2015 se spune acelasi lucru:
      - se recalculeaza toate pensiile
      - recalcularea nu produce impact bugetar pe anul 2016 (conform legii pensiile recalculate nu se platesc in anul 2016)
      Din tabel rezulta si altceva:
      - necesitatea elaborarii de urgenta a normelor de aplicare pentru calculul impactului bugetar
      - stabilirea unui timp maxim pentru recalculare: 1 an

      Ștergere
    4. @ tehnocrat 6 decembrie 2015, 17:29. Conform carei legi pensiile recalculate nu se platesc in anul 2016? Ai inventat tu vreuna?

      Cat priveste tabelul, nici acolo nu scrie asa ceva. Ci doar faptul ca se recalculeaza in termen de 12 luni. O pensie recalculata in 12 luni, inseamna ca este si pusa in plata in cele 12 luni! Nu incepand cu luna a 13-a si nici cu a 36-a luna! Asadar, cu totul alta e sparla tabelului.

      Si inca ceva! Impactul bugetar se poate calcula pe baza legii, fara a fi necesare si normele acesteia! Nu a putut fi calculat din alt motiv. Care probabil ca va fi stabilit prin OUG.

      Ștergere
  15. In MApN marea majoritate a pensionarilor actuali si-au deschis drepturile de pensie inainte de 1 ianuarie 2011. Cauza: restructurarea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hopa! Facem si politica? Cf. L. 223/2015, majoritatea covarsitoare a militarilor se vor pensiona la 45-47 ani. Legea permite sa scazi 13 ani pt. grupa de munca din limiita de varsta. Si sa iesi cu pensie in cuantum de 100%. Cauza? Nicidecum restructurarea! Ci doar faptul ca o armata cu militari in masa peste aceasta varsta este de rasul curcii! Domnule tehnocrat!

      PS: Intr-adevar, tehnocratii pot fi mentinuti pana la 60 de ani in armata. Si inlocuiti musai cu tehnocrati civili.

      Ștergere
  16. Domnule R 26500 ,dumneavoastra va delectati pentru a dezinforma sau pentru a va expune o opinie documentata.
    1.Nu se recalculeaza pensiile pentru cei pensionati inainte de 2011.Scrie undeva in lege lucrul asta sau sunteti pe post de masina de inventat fabule.
    2.Sustineti teza falsa a stabilirii bazei de calcul doar functie de solda de baza. De ce ? Nu credeti ca va alaturati in felul asta corului de birocrati din armata care vor luarea ca baza de calcul solda celei mai inalte fuctii ceva similar L 164? Rusinos Domnule R 26500!
    3. Chiar nu stiti ca majorarea de 5 % la pensii rezulta din combinatia ,inflatie plus 50% din cresterea salariului mediu brut pe economie? Destul de rău ,domnule R 26500. Daca ati fi fost mai atent ati fi retinut de la d-na ministru Plumb ca marirea legala ar fi cam de 4 si ceva si nu 5, insa tinînd cont ca nu s-au facut indexari in 2011 ..... s-a acordat acest 5 % pentru tot sistemul de pensii in care legea prevede inclusiv la militari care de la 01.01.2016 intra pe L 223.
    Daca nu sunteti documentat cred ca ar fi bine cel putin sa nu dezinformati.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bai, baiete! Eu NU sunt de specialitate, dar m-a limpezit un coleg care cunoaste bine domeniul ca = 100% din rata inflatiei + 50% din cresterea salariului mediu brut = 1.07% + 60 lei.

      Cei 5% se acorda pt. cei din sistemul public, prin raportare la pct. de pensie. Iar noi de la 01.01.2016 NU mai avem pensii pe puncte!

      In rest, NU reiau chestiuni in care L. 223/2015 este evidenta. Nu este asa greu sa observi ca termenul oficial de recalculare a pensiilor este de maxim 24 luni de la proxima majorare a soldelor militarilor in activitate. Adica la ...ulivara plus inca 2 ani!

      Ca militar al M.Ap.N. sustin ca baza de calcul trebuie raportata la solda functiei de baza. Din 2 motive: aceasta este stabila si NU poate fi smecherita cu venituri extra-solde obtinute in mod aleatoriu pt. perioade scurte de timp.

      Iar motivul principal este urmatorul: NU pot fi de acord ca in conditiile in care militarii M.Ap.N. nefiind salarizati la tarif orar ca functionarii publici civili, NU castiga nimic altceva decat niste solde si pensii raportate la solde, iar funtionarii publici castigand venituri extra-solde, obtin si pensii raportate la veniturile totale.

      Este suficient ca jumatate dintre beneficiarii L.P.M. sunt functionari civili si NU ar trebui sa mai scoata capul cand e vorba de pensii militare. Numai ca respectivii si pulseaza si desi stiu bine ca militarii NU au venituri extra-solde, acum vor sa le ia si fata, insistand pt. calculul pensiei militare la venituri! Asa se intampla cand dai tiganului un deget, el iti ia toata mana!

      Ștergere
    2. Si ca sa fiti mai aplicat. Cum rezolvati problema celor care au fost nevoiti sa iasa la pensie de pe functii mici dar cu venituri absolut legale mari sau la concret mai mari decît a celor cu functia de baza cea mai mare. Îi lasati inca odata în ofsaid.
      Valorile pentru majorare sunt corecte. Pîna la 5% este pomana psd ,au si spus lucrul asta. Dar au spus ca este si o recompensa pentru nemajorarile din anii de guvernare a banditilor portocalii.
      Pensiile se majoreaza identic altfel au de lucru cu CCR care s-au mai pronuntat odata pe tema majorarii pensiilor.
      Deci p.m se supun normelor in vigoare.

      Ștergere
  17. Daca tabelul publicat in postare e real, devine evident ca recalcularea se va efectua in anul 2016, urmand ca sumele necesare aplicarii legii sa fie prevazute in bugetul pe 2017, cand probabil se va face si plata diferentelor de la 01.01.2016. Sa vedem daca si cei pensionati anterior L.263 vor fi recalculati tot in cursul anului 2016, sau va fi dat un termen de recalculare mai lung. Eu cred ca un an ar fi suficient pentru o recalculare genrala a tuturor pensiilor militare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu trebuie sa fie tabelul real atîta timp cît legea este clara in aceasta privinta. Numai ca pe acest blog administratorul dezinformeaza grosolan. Nerabdarea unora îi duce catre expuneri delirante.
      Trebuie sa inteleaga toata lumea ca este un proces anevoios supus unor greseli taxabile .

      Ștergere
    2. @ tehnolemn 6 decembrie 2015, 19:01. Iti dai din ce in ce mai mult arama pe fata! Cum adica trebuie sa inteleaga toata lumea ca este un proces anevoios supus unor greseli taxabile? Bai, fratele meu! Tu ai interese strict personale: ori esti in activitate si stii ca i se aplica legea, ori esti pensionat dupa 2011 si stii ca in termen de 12 luni oricum ti se aplica legea!

      Dar noua, celor pensionati anterior anului 2011, ne-au desfiintat pensiile militare intr-o zi! Nicidecum in urma unui proces anevois! Si ni le-au redus la 1/2 tot intr-o zi! Daca tu ai timp sa astepti "un proces anevoios supus unor greseli taxabile", majoritatea celor 160 000 de militari NU mai au acest timp la dispozitie! Capsici!?

      Ștergere
    3. CSP are personal limitat iar volumul de date si necesarul de elaborare corecta a deciziilor presupune timp mai ales pentru cei pensionati inainte de 2011. Pentru restul lucrurile sunt mai simple.
      Și chiar nu mai vreau sa-mi fie calculata pensia de niste iresponsabili in trecere pe acolo adusi de pe teritoriu.

      Ștergere
  18. Domnule Maxim One, suntem foarte interesati de parerile Dv. din pozitia unui fost Secretar de Stat, aproape ministru, poate viitor presedinte. Problema este limba in care comunicati. In postarile anterioare (cica compania va pornii, sa spuma mutul ., si multe altele) ati faultat limba romana de foarte multe ori. Aici nu cred ca de vina este tastatura, nici "ttelefonul". Ati fi putut citi ceea ce ati scris de 5 ori si corecta inainte de a da click pe butonul "Publicati". Problema Dv. consta in proasta educatie scolara de nivelul clasei a 3-a.
    Noua ne este foarte greu sa intelegem ideile Dv. Poate va ganditi sa spuneti (nu sa dictati) ceea ce vreti sa postati unui copil, iar acesta sa traduca in Limba Romana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate ca nici eu nu sunt prea in regula cu capu' daca bag in seama comentariile "Secretarului de Stat". Mai ales ca eu imi raspund singur la postari! :))

      Ștergere
    2. Scriu de pe telefon Si cum ma incapatanez sa nu port ochelari ( inca) probabil fac greseli ortografice ( si nu numai) neintentionate .Imi cer scuze daca nu s-a inteles ceea ce am vrut sa transmit Cat despre ironia grobiana cu ''secretarul de stat ,'' ma lasa rece.Nu sunt ACUM decat un rezervist ''banal ' .'Multumit?

      Ștergere
  19. @Tehnolemn
    Legea, din pacate, nu este foarte clara si tocmai de aceea permite tot soiul de fabulatii. Sunt de acord cu dumneavoastra ca se dezinformeaza mult, dar asta e situatia, omul vrea sa tina blogul viu. Si cum scopul scuza mijloacele... Pe de alta parte am observat ca mai sunt si lucruri reale prezentate in aceste postari. Si daca avem in vedere atitudinea destul de confuza a noului guvern vis-a-vis de problematica pensiilor militare eu zic ca e bine sa ramanem rezervati. Revenind la subiect, daca L.223 ramane in forma actuala atunci pensiile in plata vor redeveni pensii militare de la 01.01.2016 si vor fi indexate cu 5%, pentru ca indexarile se aplica si pensiilor militare, cu exceptia anilor cand se actualizeaza. Deci : ori indexare ori actualizare. Cum se pare ca actualizarea nu se face in 2016( de aceea am adus in discutie realitatea tabelului) , vom beneficia de indexari. Daca nu vom beneficia nici de indexari inseamna ca a revenit basescu la putere si legea a revenit la bunul plac al derbedeilor care se cred "sefii la tara asta".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ cip dragos 6 decembrie 2015, 19:18. Nu vreau sa tin blogul viu, nu este pt. rating. Ba chiar vreau sa il inchid o data atins scopul revenirii la pensiile militare de stat. Dar NE lungesc astia!

      Si ca vezi pensiile militarilor NU vor fi indexate cu 5% ci cu rata inflatiei plus + 50% din cresterea salariului mediu brut = 1.07% + 60 lei. 5% este valabil pt. sistemul public, noi reprezentam obiectul Art. 59 (1) din L. 223/2015.

      Ștergere
  20. Si ca sa fiti mai aplicat. Cum rezolvati problema celor care au fost nevoiti sa iasa la pensie de pe functii mici dar cu venituri absolut legale mari sau la concret mai mari decît a celor cu functia de baza cea mai mare. Îi lasati inca odata în ofsaid.
    Valorile pentru majorare sunt corecte. Pîna la 5% este pomana psd ,au si spus lucrul asta. Dar au spus ca este si o recompensa pentru nemajorarile din anii de guvernare a banditilor portocalii.
    Pensiile se majoreaza identic altfel au de lucru cu CCR care s-au mai pronuntat odata pe tema majorarii pensiilor. Deci p.m se supun normelor in vigoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe majoritatea militarilor NU ne intereseaza soarta celor care au fost nevoiti sa iasa la pensie de pe functii mici dar cu venituri absolut legale mari! Ci mai degraba in ce imprejurari au obtinut venituri absolut legale mari in timp ce omologii lor de grad si functie aveau numai soldele de toate zilele!

      Ștergere
    2. Asta-i lasitate. Un militar ca dumneavoastra inseamna ca a evitat tot timpul spiritul caramaderesc. Ati mers si mergeti pe deviza -Totul doar pentru mine. Nu-i corect .
      Si atunci de ce ar avea cineva compasiune pentru cei 26500?

      Ștergere
    3. @ tehnolemn 6 decembrie 2015, 19:47. Mai, iar ti-ai schimbat sigla! Despre ce lasitate vorbesti cand ai stat ca planta cand ne-au retezat astia pensiile la jumatate? Si despre ce spirit de camaraderie vorbesti TU cand tie fostele legi ale salarizarii iti inghesuiau venituri pe langa solde, iar prostimii cu acelasi grad si functie ca tine, nu?

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. Dar dumneavoastra v-ati solidarizat cumva cu cei zvîrliti din armata afara de pe functii mici(solda de functie mici) dar cu venituri si nu in ultimele sase luni mari. Si cîstigate in baza actelor normative trecute prin filtrul CFI si a Curtii de conturi.
      Aveti acum ocazia sa contabilizati cît au pierdut acesti oameni in timp ce d-voastra ati boierit pe ultima luna umflata pe L 164. Și acum vreti sa redevenim cîrpa manipulatorilor de hîrtii,etc.

      Ștergere
    6. @ tehnolemn 6 decembrie 2015, 20:14. Mai! Dar NU contesta nimeni ca legile erau legale! Doar ca erau strambe, adica cu dedicatie!

      Ca fapt, NU mai avem ocazia sa contabilizam nimic. Daca astia cu L. 223/2015 ne rateaza pe cei pensionati anterior anului 2011 de la pensiile militare de stat, Romania va avea o problema! Iar daca anuleaza cineva intreaga lege, Romania va avea o problema si mai mare. Ambele fiind de securitate nationala si care nu sunt de glumae. Info dupa 01.01.2016, iar dupa caz si mai devreme.

      Ștergere
  21. "Maxim One6 decembrie 2015, 16:15
    Se pregateste o campanie in mas media impotriva legii 223 Sa vedem cica compania va pornii de la Romania tv nu de la B1 tv cum era de asteptat .Astia nu se joaca lucreaza organizat ."
    A avut dreptate ! Cu o moderatoare nebuna, tot ce s-a retinut a fost ce-a zis umflatu de Chiriac: colonelul are pensie de 80 milioane. Pricina a fost pe nicaierea ....vai si amar !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ...si inca ceva: noroc cu Oprea care o pus pe linie normala pensiile militarilor. cu alte cuvinte, intentiile actualului guvern sunt impotriva lui Oprea care a facut si a dres...

      Ștergere
    2. Asa este ,cîndva avyamuc (avyanic) atragea atentia in mod explicit asupra acestui fenomen si indemna la prudenta in expuneri de calcule .
      Un material de pe acest blog l-am gasit pe blogul unui ziarist Roncea care se trocaia pe sticla pe vremuri cu Dogaru pe tema pensiilor caduce de pe L 164.
      Acum incet ,incet revin.

      Ștergere
    3. Incearca sa revina. Nu mai ca opozantii pensiilor militare habar NU au la acest moment ca NU mai au in fata niste cadre educate sa piarda si care pot fi intimidate, ci si zeci de mii de soldati si gradati profesionsiti in activitate. Care sunt capabili sa iasa in strada in 2 timp si 3 miscari, fix in uniforma militara. Inclusiv in Kandahar! Asadar, este EXCLUS ca L. 223/2015 sa fie abrogata!

      Singura problema a legii este doar aplicarea ei celor care suntem in rezerva/retragere! Si care suntem doar cadre militare! Educate mereu sa pierdem si sa bagam capul in pamant cand suntem intimidati!

      Ștergere
    4. Am avut informatii certe . Chiriac e mason si lucreaza la ordinul lor De altfel si SRS a confirmat pe post la Romania tv ca stie sigur ca legea pensiilor militare 223 va fi modificata (in rau ) practic va fi anulata ( nu amanata) prin OUG probabil spre sigur joi cand va fi si publicata in MO Am inteles ca chiar in acest moment sindicatele politistilor se pregatesc de lupta sindicala ( proteste) Sa vedem ce face SCMD ...In rest conducerea MApN baga capul in nisip ca strutul lasand funduletul rosu in afara (pentru penetrare) de guvernul mason al lui Soros.

      Ștergere
    5. @ Maxim One 6 decembrie 2015, 19:58. Sa zicem ca este ca tine! Va iesi pana la urma cea mai dura faza! Politistii protesteaza, SCMD protesteaza, iar soldatii si gradatii profesionisti din cordoanele de jandarmi protesteaza si ei! La fel si soldatii si gradatii profesionisti din unitatiile regulate ale armatei! Eu stiu o faza legata de ultimul aspect. Este vorba de o unitate intreaga din M.Ap.N. Si precis mai sunt si altele!

      Ștergere
    6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  22. Vedet pe RTv, iese cam cu scandal pr pensiile militare!!
    l

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am privit la RTV....DESPRE CE SCANDAL VORBITI?....Spuneti concret.
      Astept raspuns.

      Ștergere
    2. am privit la RTV....DESPRE CE SCANDAL VORBITI?....Spuneti concret.
      Astept raspuns.

      Ștergere
    3. ***Cata nedumerire,cand totul este destul de clar,nu inteleg ce explicatii mai doriti? Chiar nu este cazul de facut"glumite", "scroafa e cam moarta ,in cotetz" si noi ne CAM lamentam.Eu cred ca trebuie sa ne pregatim de "lupta" ---BATALIA FINALA,acum ori niciodata!

      Ștergere
  23. Dca acuma ne lasam calcati in picioare ,atunci vom fi umiliti pentru totdeauna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si ca de obicei, din 170 000 de pensionari militari, iesim la proteste tot maxim 3 000. Si culmea, tot cei cu pensiile taiate de Boc si acum inghetate de Ponta!

      Ștergere
    2. Hopaaa.. !! Incepe balciul ...!! Cun ii Giolescule ..ziceai ca nu se poate ..??
      Uite ca se va putea ......
      PS.. Jos Ponta si Oprea ..la puscarie ..(sic)

      Ștergere
    3. din care 3000 , x% vor opta pentru solda functiei celei mai inalte din cariera iar y% pentru venitul brut.

      Ștergere
    4. @ tehnolemn & CEZAR. De aceasta data veti protesta eventual doar voi doi. Ceilati 3 000 ne-am lecuit.

      Ștergere
  24. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  25. Deocamdata stati linistiti. Dogaru in conflict de opinii cu RO.MIL si cu politistii emite comunicate paranoide de mafalda al societatii civile. Încalificabil si cu tenta penală.
    Atita timp cît legile speciale pentru functionarii publici parlamentari ,aviatori,diplomati (drepturi cîstigate) sunt în plata ,va functiona si L 223. În cel mai rau caz prin consultarea presedintelui poate fi doar prorogata dar nu anulata. O lege promulgata de presedinte o anuleaza si modifica doar parlamentul . Deci suntem la dispozitia guvernului doar in caz de prorogare si atît. Parlamentul si presedintele s-au pronuntat.
    Betele in roate pentru lege sunt bagate de gastile care vor reformularea bazei de calcul functie de solda functie celei mai inalte din cariera la care adera cu scrisori catre mai mariii vremii si administratorul acestui blog de dezinformare mai mult..
    Nu se inghite de gasca fara adaosuri salariale formula venituri brute.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bati campii .Orice lege (care nu e organica ) poate fi modificata sau amanata prin OUG. Plus ca piticul porno Boc a modificat chiar legi organice prin OUG (modificari anulate ulterior de CCR) modificari care si-au facut efectul pana la decizia CCR( care nu se aplica retroactiv.) Legea 223 poate fi usor si legal modificata ,anulata sau amanata prin OUG, numai manipula lumea.

      Ștergere
    2. Daca citesti atent ce spunea Dogaru aici [http://sindicatulcmd.blogspot.ro/2015/11/informare-privind-unele-evenimente.html], te vei prinde care este adevarul in ...urul gol. Discrepantele intre pensiile viitoare intre militarii de rand si un varf format din "smecherasi" fosti militari si fosti politisti, sunt atat de mari, incat legea pute a favoritism legiferat.

      De aici pleaca intreaga isterie! Oricum, nimic rau NU ii poate afecta pe militarii si politistii de rand. De smecherasi, NU ne intereseaza!

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  26. ***tehnolemn , ce sa mai proroage,dar ce noi avem timp de prorogarile lor,"tinere" noi avem zilele numarate,am dus o viata militara grea,stres si boli profesionale,noi nu apucam varste matusalemice ,alde iliescu sau alti centenari ,noi cam punem "coasa"jos la 65 de ani,vino sa faci o plimbare prin cimitirul Urziceni si ai sa te convingi. Persobal sunt hotarat sa ies in strada si sa-mi las viata chezasie,decat sa mai traiesc o umilinta ca cea din 2011 de la Boc(KKT) si de la piratul betiv. oricum sufar cu inima si stiu ca mult nu mai am de trait,macar o sa ramana ceva in urma mea---o tara curata,fara lingai,tradatori de neam si dusmani ai poporului. Ce ne tot sulemenim in fata FMIului si in fata amerlocilor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau...dar nici 5 generatii de acum incolo n-au sa lase, in urma lor "o tara curata, fara lingai,tradatori de neam si dusmani ai poporului". Metastaza isi arata coltii....ma tem ca nu s-a nascut, inca, romanul care sa salveze ...ce se mai poate salva...

      Ștergere
  27. Provocare pt. fanii UNPR si ai lui G. Oprea. Necesara pentru a lamuri acuzatiile aduse M.Ap.N. Secretarul de stat la M.Ap.N. pentru relaţia cu Parlamentul, informare publică şi creşterea calităţii vieţii personalului este o tipa pe nume Otilia Sava [http://www.mapn.ro/structuri/drpip/conducere/index.php]. Este numita de UNPR. Are in subordine directa Directia pentru Asistenta Juridica si coordoneaza activitatea C.S.P. [http://www.mapn.ro/structuri/drpip/structura/index.php].

    In consecinta, fata este responsabilul Nr. 1 fata de acuzatiile care se aduc M.Ap.N. de catre diversele sindicate!

    Are si cont de Facebook care este acesta [https://www.facebook.com/Otilia-Sava-296278403898159/?fref=ts] sau [https://www.facebook.com/Otilia-Sava-296278403898159/].

    Asa ca domnilor simpatizanti UNPR si G. Oprea! Tanti Otilia Sava stie tot de cum sta treaba cu pensiile militare si despre intentiile de care este acuzat M.Ap.N.! Asa ca faceti un pustiu de bine, si intrebati-o pe tanti care este treaba! Si apoi spuneti-ne si noua!

    PS: E pe Facebook chiar acum!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai nu dansa i-a adus pe eroii din teatre si cativa veterani in studioul lui Rares Bogdan? Toti se uitau la ia ca la Dumnezeu...E prea "iubita" sa fie ''atinsa"

      Ștergere
    2. Iti spune Neacsu pe ”în cuiul catarii” participant direct la intîlnire si neprimit de doamna in cauza după trei ore de stat la punctul de control. Se presupune ca daca erau a lui Dogaru ,adica al vostru domnule administrator îi primea in prima secunda. ASa l-au primit după trei ore doar pe Coarna.

      Ștergere
    3. @ tehnobeton 6 decembrie 2015, 22:00. Poftim? Esti cel putin ciudat! Ce legatura este intre "R-26500" si SCMD? Sau intre mine si Dogaru? Ia citeste aici [http://r-26500.blogspot.ro/2013/09/tradarea-de-catre-liderii-scmd.html]. Macar titlul! Maritisul este incheiat de cand Dogaru ca mare luptator anti-oprist, a facut stanga imprejur cand Oprea a ajuns la putere! Noi, cei din zona "R-26500" ca rromii cu pensiile inghetate pe viata, iar Dogaru ii aducea osanale tovarasului Oprea!

      Incearca alteca pt. discreditare! Pana acum nu ti-a iesit nimic! Asa slab te-a instruit UNPR?

      Ștergere
  28. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  29. A.N.C.M.N.R.UL CE FACE ,DE CE TACE? d-L iLIESCU CE ATITUDINE ARE?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar cand nu a tacut ANCMRR? A, da! Mai putin cand facea campanie electorala UNPR drept multumire ca Oprea ne desfiintase pensiile militare!

      Ștergere
  30. Stați mă blînzi. Voi credeti ca presedintele a promulgat legea ca sa o anuleze. Si atunci unde mai este prestanta si precizia nemteasca. Sau suntem supusi vreunui cataclism? Din cîte se vede nu.
    Ca domnul administrator si gasca de birocrati fara spor la salar din virful MApN vor schimbarea bazei de calcul in favoarea lor asta-i alta problema.
    Într-adevar acest fenomen se poate produce prin OUG doar daca premierul are siguranta ca OUG-ul va trece si prin parlament.
    Vremea adoptarii legilor prin asumare si aplicare retroactiva precum in epoca portocalie cu futai pe birou din care rezulau bani in buzunar a apus..
    Asa ca pina sa puneti botul la indemnurile publice penale ale d-nului Dogaru, in conflict evidenent cu cei care au idei opuse lui ,mai judecati cum stau lucrurile.
    Va spune domnul Neacsu pe ”in cuiul catarii” la comentarii cum au stat lucrurile la MApN . Cititi si o sa aveti tabloul complet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun! Pana una alta am luat teapa totala. Cf. datelor exacte ale ing. Trofin, de la 01.01.2016, militarii vom beneficia de 1.07% indexare rata inflatiei, plus 5 lei/luna. Si o sa asteptam actualizarea pana o sa ne vina acru in scula!

      Ștergere
    2. Ing. Tro9fin a publicat nivelul acestor elemente conform statisticii.
      Nivelul majorarii după cum a afirmat si actualul ministru de finante azi pe PROtv este de 5%.
      CCR a stabilit clar ca in cadrul sistemului de pensii civile si militare nu se pot aplica procente diferite intre pensionari. Deci 5% se aplica unitar.
      Asa ca nu mai dezinformati . Sau face parte din CIA.

      Ștergere
    3. Mentionez ca nu am afirmat ca am participat la eveniment, dar informatiile le am de la cineva care a participat.

      Ștergere
  31. Ma scuzati ca va intrerup corul de plangaciosi,dar cifrele spun altceva.
    Fondul de salarii la armata pe anul 2016 este de 3253982000 lei,iar fondul asigurarilor sociale (banii folositi pentru plata pensiilor) este de 2809337000,adica 85% din fondul de salarii ale activilor.Numarul pensionarilor de la armata este de 77000,iar cei din activitate circa 73000.Prin urmare raportul fondul de salarii la fondul de pensii corespunde cu procentele din legea 223,respectiv e mai mare de 80 de procente.Prin urmare nu va mai vaitati atata de parca nu ati fi fost multi dintre domniile voastre pe santierele ,ogoarele si minele patriei.Mai bine v-ati uni cateva sute sau de ce nu mii si ati pune la punct niste niste societati pe actiuni pentru a atrage fonduri europene.E timpul sa mai ajutam si tara asta sufocata de hoti nu numai sa ne lamentam.Oricum cati dintre domniile voastre i-ati multumit domnului colonel Dogaru pentru lupta sa exemplara pentru repunerea noastra in drepturi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai Po-rumbarule , daca nu am fi fost noi pe la porumb sau santierele hidro poate azi ti-ai compune comentariul la lămpasul furnizat de Udrea, Videanu sau alti banditi care de 25 de ani nu au pus piatra pe piatra pe aici in timp ce voi bateati biboanca prin cazarma bagati cu forta pe usa din dos din diverse necesitati in nato si ue.
      La vîrsta noastra după ani grei de munca cu rezultate palpabile sa ne lase cît mai avem sa ne mîncam pensia linistiti si nu umiliti.

      Ștergere
    2. Era sa-mi rup gatul...."pentru lupta sa exemplara pentru repunerea noastra in drepturi" - suntem in 2015, sfarsit !!! povestea a inceput acum 5 ani...marea lui realizare, in 5 ani: diluarea pana la zero a sindicatului....de ce???? am intrebat de multe ori, i-am sugerat sa schimbe macazul, nici acum nu cred ca realizeaza 100% ce ar fi putut sa devina ca persoana....pacat pentru el, e inteligent dar s-a lasat orbit (asta spus asa, mai elegant)

      Ștergere
    3. Liviu Po 6 decembrie 2015, 22:07.

      1]. Sursa?
      2]. Cifrele prezentate de 'mneata sunt absolut irelevante. Nu cumva 2809337000 reprezinta fondul destinat achitarii actualelor pensii CONTRIBUTIVE ale militarilor in rezerva/retragere. Fond transferat de la bugetul asigurarilor sociale la cel al M.Ap.N.

      Pe noi NU ne intereseaza cifrele, ci foarte simplu: CAND ni se recalculeaza CONTRIBUTIVELE pt. a redeveni pensii militare de stat! Intrucat REPUNEREA IN DREPTURI asta inseamna: PENSII MILITARE DE STAT calculate identic ca la militarii care urmeaza sa se pensioneze!

      Pana una alta, cert este ca domnul colonel Dogaru "a uitat" ca in proiectul initial al guvernului sa solicite pana si recalcularea pensiilor noastre! Ca singura cale de a redeveni pensii militare!

      Ștergere
    4. Cifrele mele sunt luate din proiectul bugetului pe 2016. Daca raportul ar fi fost mai mic de 85 de procente ,atunci ar fi fost adevarat faptul ca se plateau contributivele in continuare pe tot parcursul anului 2016,dar tocmai acest raport infirma acest lucru.Asa ca asteptati-va la plata pensiilor conform legii 223 pana la finalul anului 2016.Iar atunci cand veti primi banii sa va duceti la biserica sa puneti niste acatiste pentru sanatatea domnului colonel Dogaru ,pentru ca daca nu era dumnealui ,astazi nu am fi avut ce comenta despre legea 223 si poate si pentru sanatatea domnului senator Serban NICOLAE care a demonstrat ca este un mare iubitor al Romaniei.

      Ștergere
  32. ***Liviu Po,la ce sa ne mai unim acuma la varsta noastra daca am fost mintiti peste un sfert de secol. Cand am iesit la pensie ni s-au promis reconversii,am facut o mie una de cursuri si cu ce ne-am ales?Poate ,unii, mai norocosi cu cate un post de paznic de noapte sau supraveghetor(paznic) la vreo banca, de ce incearca unii s-o ascunda dupa deget. minciuni,promisiuni ,falsuri ,iar acuma cand avem o varsta si o sanatate in copcii sa ne apucam de atrageri de fonduri Europene,sau vreti sa creati o noua Religie,nu sunt destule???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aia cu fonduri europene e fix ca musca in galeata!

      Ștergere
  33. Adevarul despre efectul legii 223/2015 a iesit si bine ca a iesit la iveala acum. Cei care au facut posibila aceasta lege (de fapt li s-a impus aceasta lege) : UNPR, PSD, PNL, UDMR, stc, doreau ca efectul acestei legi sa fie vizibil dupa alegerile locale si parlamentare din 2016. Tehnocratii l-au scos mai repede la vedere. Care este adevarul: recalcularea se face la nivelul deschiderii drepturilor de pensie. Drept urmare legea 223/2015 este favorabila celor care s-au pensionat cat mai aproape de timpul actual.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca ai obosit...e timpul pentru somn...

      Ștergere
    2. Ce inseamna "cat mai aproape de timpul actual"? Adica celor 120 militari dati afara din M.Ap.N. anul acesta pt. coruptie, condamnati penal, cu drept de pensie in baza L. 263/2010? Cam asa rezulta, nu?

      Ștergere
    3. @ tehnocrat 6 decembrie 2015, 22:25. Eu zic ca ai nimerit-o la fix! Legea nr. 223/2015 a fost intocmita astfel incat efectul recalcularii efectuate separat fata de actualizare, ar fi produs efectul de care zici.

      Este evident ca faimoasa actualizare urma sa intre in vigoare numai dupa noua lege a salarizarii. Pana atunci, orice recalculare determina intr-adevar cuantumuri in functie de veniturile avute de fiecare la data iesirii la pensie a fiecaruia, adica mai mici decat cele actuale. De aceea, astia au bagat in lege ca recalcularea sa fie efectuata la toti cei pensionati inainte de 2011, in conditiile Art. 60 (1), adica numai legata de actualizare. Pana la aparitia noii legi a salarizarii, ne abureau ei cumva! Taraindu-ne pana in 2017!

      Si cum noua lege a salarizarii nu prea mai vine, ramanem ca fraierii cu o LPM inaplicabila. Daca ne aplica doar recalcularea, ne scad pensiile si ramanem tot cu cuantumul actual. Adica ne-au pacalit de ne-au spart legand aplicabilitatea LPM de noua lege a salarizarii!

      Ștergere
  34. Sper sa nu se supere dl.col.(r.) dr. Ion Petrescu, dar versurile postate de dansul, vin unse pe sufletele noastre:
    Te uită cum ninge decembre
    Spre geam, premiere, priveşte
    Mai spune s-aducă jaratec
    Şi focul o să auzi cum trosneşte…

    RăspundețiȘtergere
  35. Sunt surprins ca apar aici sustinatori ai lui dogaru. Acesta nu poate sa mai reprezinte interes pentru militarii cu sange ' kaki'.

    RăspundețiȘtergere
  36. "reati ai dreaq de puturosi,vreti pensii egale cu cei ce au muncit si nu au taiat frunza la caini,precum ati facut-o voi, o viata de nemunca?

    RăspundețiȘtergere
  37. Sunt pensionar m.ap.n; daca pentru celelalte categorii se iau in calcul toate veniturile, pentru noi pensionarii din M.Ap.N se iau in calcul intreg venitul brut adica inclusiv sporurile, primele, premiile, clasificarea, cifru, confidentialitate, etc ?

    RăspundețiȘtergere
  38. Despre ce vorbim? Orice lege a pensiilor militare nu va genera o pensie decentã pentru militari atât timp cât soldele de bazâ ale militarilor de rând (sgp,subofiteri, maistri militari, ofiteri) nu ar fi o bataie de joc (sgp -norma de hrana mai mare decat solda cu tot cu sporuri). Daca cei din M.Ap.N. vor modificarea actualei legi 223/2015 ar trebui sa inceapa cu aplicarea legii unice de salarizare - oricum prost facuta pentru militari, dar oricum mai buna decat ceea ce este in plata acum - si apoi mai vorbim de corectitudinea unei pensii corecte. In orice caz pentru ceea ce se vehiculeaza - din surse reale adica de acolo de unde s-a incropit propunerea de modificare (M.Ap.N) in eventualitatea impunerii acestor modificari, noua legea ar fi mult mai proasta pentru marea majoritate a militarilor - cu exceptia unora din varful ierarhiei- decat toate legile de pensionare precedente....Toate cele bune si vom vedea ce o sa iasa in 2016.

    RăspundețiȘtergere
  39. baza de calcul pentru stabilirea pensiei militare ramane la fel,sau sa modificat

    RăspundețiȘtergere
  40. Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu

    Bravos natiune ! Halal sa-ti fie de grija pe care o porti armatei tale !
    Deci pensiile militarilor nu se maresc (cu cei 5%) in 2016 ... Deoarece , de la 01.01.16 , nu mai sint contributive ! Si nu este prevazut a se mari si aceste pensii ...
    Nu "prind" in ele nici corespondentul maririi cu 10% a soldelor celor in activitate . Deoarece abia in 24 de luni vor fi recalculate cu acele solde ...

    Dar ...
    Pensiile magistratilor , curtii de conturi , grefieri , aviatori civili (si "stevardezele" din dotare) , ale diplomatilor , si-ale cui vor mai fi fiind pensii de serviciu , se maresc cu 10% . Deoarece salariile baza de calcul a acelor pensii se vor fi marit de la 01.12.15 cu 10% ...

    Bravos !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!