marți, 8 decembrie 2015

Proiect de ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea (a se citi "eradicarea") Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat?!

Documentul a fost receptionat pe e-mail (multumim persoanei care ni l-a transmis), dar poate fi descarcat si de pe site-ul S.C.M.D., respectiv de aici. Si este redat integral mai jos!  Atentie! Nu garantam autenticitatea!

Mentionam si faptul ca avem dubii serioase asupra profesionalismului celor care l-au redactat. Motive? De exemplu, la modificarile propuse a fi aduse Art. 28, dupa ce se precizeaza ca baza de calcul este media soldelor/salariilor lunare brute, acelasi articol precizeaza ca din soldele/salariile in cauza nu fac parte: diurne, compensatii chirie, valoarea normelor de hrana etc. Numai ca respectivele diurne, compensatii chirie, valoarea normelor de hrana etc. nu fac parte oricum din solde/salarii! Si nici nu au facut parte vreodata! 

In orice situatie,  daca documentul este autentic, acesta cuprinde cateva elemente ale caror efecte pot determina la modul cel mai realist, o revolta a intregii armate. Si aici nu ne referim neaparat la personalul in rezerva/retragere, ci in special la personalul in activitate.















194 de comentarii:

  1. Timpul fiind extrem de scurt, nu am analizat intregul document. Pana la acest moment, mi-a sarit in ochi doar modificarea la Art. 109 (1). Pe care am solicitat-o dintotdeauna la lege si nu ne-a bagat niciodata nimeni in seama. Respectiv ca pensiile celor pensionati anterior anului 2011, sa fie recalculate in functie de soldele militarilor in activitate valabile la data intrarii in vigoare a legii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Pana acum ma faceai mincinos si ca raspandesc zvonuri false despre modificarea legii 223 Astept scuze daca ai onoare .

      Ștergere
    3. Bine măi Maxime, io ţi le dau, dar numai dacă nu-ţi mai dublezi comentariile.

      Ștergere
    4. Am onoare! Multumesc pentru informatie!

      Ștergere
    5. Atentie mare, sa nu cadem in capcana. Daca ne gandim la faltul ca actualele modificari ar fi lasat rece pe cei pensionati inainte de 2011, acuma"modificarea" acestui articol asa cum pare la prima vedere, ar face din pensionarii de dincolo de 2011 cei mai inversunati aparatori ai acestui proiect. Dubla greseala. In primul rand prezentul articol nu se refera la actualizarea sumelor la salariile din momentul recalcularii ci la ACTUALIZAREA BAZEI DE CALCUL STABILITA LA DATA RECALCULARII DECI CEA MODIFICATA PRIN PREZENTUL PROIECT, NU LA CEA STABILITA DE LEGEA 233. Asta este un aspect. Al doilea aspect este ca prin introducerea acelui articol se da iar speranta unui segment , acelasi care a fost batjocorit si va fi in continuare. Sa nu uitam ca numarul cleor iesiti la pensie pana in 2011 este de cel putin 10 ori mai mare decat al celorlalti. Chiar credeti ca le va da guvernul bani atatpr poameni cand este clar ca ei vor de fapt sa ia bani ? Acel articol este bagat acolo nu stiu de cine, dar in mod clar cu intentia de a dezbina din nou pensionarii si de a crea falsa impresie ca de fapt noul proiexct este dorit si sustinut de rezervisti. Nu v-ati invatat inca minte ? De unde a venit materialul? Unde a fost afisat prima oara ? LA DOGARU. Multumesc!

      Ștergere
    6. @ Neacsu 8 decembrie 2015, 21:56. Cam asa este! Insa acel articol NU ar face ca pensionarii de dinainte de 2011 sa devina cei mai inversunati aparatori ai acestui proiect de O.U.G., ci al L. 223/2015.

      Si aici este paradoxul: spre deosebire de L. 223/2015, acest proiect de O.U.G. ofera termene clare in cazul celor pensionati inainte de 2011, dar este evident ca aceste termene nu mai folosesc la nimic in conditiile bazei de 65% si ce mai scrie pe acolo. Impulsul fiind mai degraba de a apara inversunat L. 223/2015 asa cum este. Iar L. 223/2015 chiar NU are vreun termen de recalculare in cazul celor pensionati pana in 2011, putand fi lungiti la nesfarsit!

      Concluzia mea este de fapt urmatoarea! Cineva sau mai multi se tem ca in cazul intrarii in vigoare a L. 223/2015 asa cum este ea acum, cei pensionati vom faca scandal ca legea NU ne recalculeaza si noua intr-un termen anume si poate ca nu mai apucam niciodata.

      Asa ca pt. a preveni incidente, a fost aruncat la OHA acest proiect cu scopul de a arata prostimii pensionate pana in 2011 ca se putea si mai rau. Astfel incat L. 223/2015 sa intre in vigoare in liniste, fara ca noi sa nu mai facem niciun scandal ca de fapt L. 223/2015 ne va recalcula la _livara!

      Ștergere
  2. Nu o fac intentionat .Probabil dublura apare de la softul telefonului ( si nu mereu).

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. @ All. Rugaminte fara legatura cu tema! Este la mare cautare un militar care a lucrat la UM 02383 în perioada 92-93. Posibil a fi si recompensat!

    RăspundețiȘtergere
  5. @ All. Ceva NU este in regula in document! De exemplu, la Art. 28 dupa ce ca precizeaza ca baza de calcul este media soldelor/salariilor lunare brute, precizeaza ca din soldele/salariile in cauza NU fac parte: diurne, compensatii chirie, valoarea normelor de hrana etc.

    Numai ca din solde/salarii asa cum sunt definite de L. 284/2010, respectivele diurne, compansatii chirie, valoarea normelor de hrana etc. NU FAC PARTE ORICUM din solde/salarii! Si nici NU au facut vreodata!

    Este o gafa prea mare, incat avem deja un prim motiv sa NE INDOIM de autenticitatea documentului!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce vrei? Băieţii "e" guvern de tehnocraţi, ca de altfel şi parla mentarii de-au emis această lege.

      Ștergere
    2. Au vrut sa nu mai lase loc la interpretari. Sunt mai rigurosi.

      Ștergere
  6. Preluat de pe roarmy230:

    Iată ce spune Constituția:

    ARTICOLUL 115
    (1) Parlamentul poate adopta o lege specială de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonanțe în domenii care nu fac obiectul legilor organice.
    (2) Legea de abilitare va stabili, în mod obligatoriu, domeniul și data până la care se pot emite ordonanțe.
    (3) Dacă legea de abilitare o cere, ordonanțele se supun aprobării Parlamentului, potrivit procedurii legislative, până la împlinirea termenului de abilitare. Nerespectarea termenului atrage încetarea efectelor ordonanței.
    (4) Guvernul poate adopta ordonanţe de urgenţă numai în situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, având obligaţia de a motiva urgenţa în cuprinsul acestora.[despre ce urgenta vorbim? despre bugetul pe anul 2018?!]
    (5) Ordonanţa de urgenţă intră în vigoare numai după depunerea sa spre dezbatere în procedură de urgenţă la Camera competentă să fie sesizată şi după publicarea ei în Monitorul Oficial al României. Camerele, dacă nu se află în sesiune, se convoacă în mod obligatoriu în 5 zile de la depunere sau, după caz, de la trimitere [in traducere înseamnă ca cele doua camere sunt obligate sa se pronunțe in regim de urgenta!!! daca nu o fac înseamnă ca sunt de acord cu ordonanța!!! iată că până la urmă de efectele unei oug este responsabil parlamentul!!! sa vedem cum vor reacționa la ciuntirea unei legi votate aproape in unanimitate!!! sa-l vedem pe președinte cum va reacționa la ciuntirea unei legi promulgate de el fără să aibă vreo obiecție!!!]. Dacă în termen de cel mult 30 de zile de la depunere, Camera sesizată nu se pronunţă asupra ordonanţei, aceasta este considerată adoptată și se trimite celeilalte Camere care decide de asemenea în procedură de urgenţă. Ordonanţa de urgenţă cuprinzând norme de natura legii organice se aprobă cu majoritatea prevăzută la articolul 76 alineatul (1) .
    (6) Ordonanţele de urgenţă nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituţionale, nu pot afecta regimul instituţiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertăţile şi îndatoririle prevăzute de Constituţie, drepturile electorale şi nu pot viza măsuri de trecere silită a unor bunuri în proprietate publică.[aici avem decizii ale ccr de admitere a exceptiei de neconstitutionalitate].

    Concluzie: daca aceasta oug va fi adoptata de guvern vom vedea cat de aservite sunt FMI-ului partidele noastre românești si cat de imparțială este româneasca noastră CCR.
    ACEST MESAJ SE ADRESEAZA IN SPECIAL COLEGILOR CARE APARA CU MULTA VEHEMENTA UN PARTID SAU ALTUL. Vor avea răspunsuri edificatoare in scurt timp.
    Ionel Ujica

    Ceea ce se întâmplă acum arată adevărata fata a modului cum sunt distorsionate principiile statului democratic si de drept.
    Despre ce democrație vorbim, despre ce putere a legii când de fapt guvernul (aflat categoric nu in slujba poporului din care provine) este in toate si-n cele ce mâine vor rade la soare?!

    RăspundețiȘtergere
  7. R 26500
    Nu te mai chinui. In forma asta art 28 scoate in evidenta pe lînga ce nu intra in brut si ce intra ,sporuri aferente drepturilor salariale,prima de specializare.
    Nu am studiat dar parca s-a largit sfera la ce nu intra fata de L 284.
    Lamureste acum mai mult ce intra.
    Banuiesc ca brut nu va fi insemînd doar ce se lua in calcul pe L 164.
    Degrevare bugetara nimic altceva si aducerea la forma legilor pentru magistrati,etc-80% din brut. Aici zic ei 85% excluzînd probabil OMM. Avantaj birocrati ,asta-i , boierul -i boier,plebea plebe in veci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar nu este niciun avantaj pt. absolut nimeni. Eu unul NU as avea curaj sa emit o astfel de OUG! Si iti spun si de ce! Legea per ansamblu ațâță efectiv la revolta armata. Cand oferi celor in activitate o lege rezonabila, au ajuns sa o cunoasca si sa o accepte, si vii cu 2 saptamani inainte de aplicare si le retezi ceva extrem de consistent din ce le-ai oferit ... Nu! Nu as avea curaj sa fac asa ceva!

      In sfarsit! Daca e sa fie haos, sa fie atunci!

      Ștergere
  8. Am mai constatat , printre altele , un lucru deosebit fata de forma initiala a legii . Este vorba de cum este reconstruit art. 108. Daca initial se specifica clar ca sporul datorat contributiei la fondul suplimentar de pensii se aplica la cuantumul calculat conform art.29 , 30 si 39 acum, la modificarea legii , se specifica ca la stabilirea , recalcularea si actualizarea pensiei miltare se acorda un spor de... . Daca se tine cont de limitarea de la art. 30 ,modificat , pana la 85% din baza de calcul de la art. 28 ( si aceasta ,fara acel spor de pana la 15% !) rezulta ca efectele sporului de la art. 108 ,modificat , nu pot mari cuantumul pensiei mai mult de 85% din baza de calcul. Cu ordinul OMM ( Legea 80/1995 , art.11 ) cuantumul maxim al pensiei stabilite , recalculate , actualizate va fi de 1,02 X baza de calcul (102%).
    Necazul meu acum este ca mi s-a facut praf aplicatia de stabilire /recalculare/actualizare a pensiilor militare de stat. Dar o repar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumim! Ca întotdeauna eşti un gentleman.

      Ștergere
    2. L 223 in forma asta pare o varianta de bun simț.
      Varianta originala ne scotea cu pensii mai mari ca salariile.
      Se pare ca psd-istii au aruncat totul in lupta pentru votanti fara a sti de fapt ce fac.
      Habar nu au avut ce fac prin L 241 , habar nu au avut ce au facut prin L 223.
      Doar o parere!

      Ștergere
    3. @ Batrane! Uite care este faza! Varianta asta pe care tu o cataloghezi "de bun simt", ca militar iti bagi ceva in ea! Decat in halul asta, mai bine contributive ca pana acum, dar cu ridicarea obligatorie a oricarei interdictii de drepturi fundamentale pt. militari! Si fara vreo obligatia de a mai fi in rezerva dupa pensionare, le fel ca ceilalti pensionari ai patriei!

      De exemplu, detasamentul din Afganistan vrea sa intre in greva, la fel Regimentul 30 Garda, precum si toti politistii de frontiera si popmpierii! Pt. urmatoarele 30 de zile!

      Adica daca e sa facem misto, sa facem pana la capat!

      Ștergere
    4. @Trofin
      Sa vedem intai daca ordonanta este constitutionala sau nu. Dupa mine nu este.
      Asa ca nu va grabiti cu refacerea aplicatiei. Oricum, unde o putem accesa?

      Ștergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  10. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  11. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  12. L-as fi acuzat pe Olescu de aceasta facatura dar ma indoiesc sa fi facut el asa ceva ,nu cred ca-l duce capul pana acolo,este prea mult si pentru el.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lasă că am văzut cît te-a dus capul pe tine...Nu mai mult decît să intri cu el în gard, blănosule.

      Ștergere
    2. ...Şi vezi că "sus" scrie: "Atentie! Nu garantam autenticitatea!" Iar ai uitat de pastea.

      Ștergere
  13. L 223 in forma asta pare o varianta de bun simț.
    Varianta originala ne scotea cu pensii mai mari ca salariile.
    Se pare ca psd-istii au aruncat totul in lupta pentru votanti fara a sti de fapt ce fac.
    Habar nu au avut ce fac prin L 241 , habar nu au avut ce au facut prin L 223.
    Doar o parere!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ Batrane! Uite care este faza! Varianta asta pe care tu o cataloghezi "de bun simt", ca militar iti bagi ceva in ea! Decat in halul asta, mai bine contributive ca pana acum, dar cu ridicarea obligatorie a oricarei interdictii de drepturi fundamentale pt. militari! Si fara vreo obligatia de a mai fi in rezerva dupa pensionare, le fel ca ceilalti pensionari ai patriei!

      De exemplu, detasamentul din Afganistan vrea sa intre in greva, la fel Regimentul 30 Garda, precum si toti politistii de frontiera si popmpierii! Pt. urmatoarele 30 de zile!

      Adica daca e sa facem misto, sa facem pana la capat!

      Ștergere
  14. Ia uitaţi ce mai spune pe "roarmy230", colegul Ujică:

    "Dle Urse, a fost o stire difuzata pe postul Romania Tv (sper sa nu gresesc postul; era ora 01.00). Intalnirea a avut loc si aceasta a fost intentia declarata. Cum se va materializa, ramane de vazut, dar este o actiune gandita de guvernul Ciolos, guvern care vrea sa decida ce se va inatampla in anul 2017 pentru ca anul 2016 nu este afectat de lege.
    Adica acest guvern in loc sa isi concentreze toata energia pentru solutionarea problemelor pana la viitoarele alegeri (ACESTA A FOST MANDATUL DAT!!!) VREA SA REZOLVE PROBLEMELE DIN 2017 si 2018!!!
    Nu vi se pare ca toata mascarada asta cu demisia guvernului ponta si venirea tehnocratilor slujbasi ai FMI a putut fi pusa in scena cu acordul tuturor partidelor politice?
    Crredeti cumva ca incendiul de la Colectiv a fost cauza?
    Sustineti ca legea nu poate fi modificata cu oug si principial aveti dreptate. dar asta l-a impiedicat pe boc profesor de drept constitutional, sa dea celebra oug 230?
    Acelasi lucru il poate face si guvernul ciolos. Noi o sa atacam oug, ccr va decide cu frana de mana trasa ca oug este neconstitutionala si uite asa s-au dus 6-7 luni din 2016 cu legea paralizata. Apoi vom avea castig de cauza dar intre timp va aparea un proiect de lege si acesta va parcurge procesul legislativ cu invocarea axceptiei de neconstitutinalitarte pe care ccr o va respinge exact dupa aceleasi temeiuri pe care le-a invocat si la adoptarea legii 119. Si iata ca suntem la sfarsitul lui 2017 cu o lege paralizata pentru ca prima reglementare va fi de suspendare a legii pana la clarificare. In tot acest timp va continua sa fie in vigoare legea 263.
    Mi-as dori din tot sufletul ca stirea transmisa sa fie un simplu zvon dar tare ma tem ca fumul nu a iesit din senin.
    Ionel Ujica"

    RăspundețiȘtergere
  15. Acuma si voi .Vreti 120% ,nu va ajunge 105%.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti invitat sa NU provoci! La 100% abia mai ajung numai cei proaspat decedati si cei care acum trag sa moara!

      Ștergere
    2. Si nu ți se pare suficient si de bun simt.
      Eu cred ca totusi trebuie sa fie o minima diferenta intre cel in activitate si cel din pensie.
      Altfel suna ca naiba ,acasa cu pensie mai mare ca salariul activului. Sau cum?

      Ștergere
    3. Aiurea. Chestia cu pensia mai mare e o aiureala. Sunt multe venituri care nu se iau in calcul. In 99% din cazuri pensia e mai mica decat orice venit din activitate. Dar, chiar daca ne intereseaza, nu putem sa facem mare lucru. Nu am reusit sa-i determinam pe Boc-Basescu sa renunte la tampenia cu desfiintarea pensiilor militare. Speram ca actuala guvernare va ramane consecventa in indreptarea magariilor

      Ștergere
    4. Aiurea. Chestia cu pensia mai mare e o aiureala. Sunt multe venituri care nu se iau in calcul. In 99% din cazuri pensia e mai mica decat orice venit din activitate. Dar, chiar daca ne intereseaza, nu putem sa facem mare lucru. Nu am reusit sa-i determinam pe Boc-Basescu sa renunte la tampenia cu desfiintarea pensiilor militare. Speram ca actuala guvernare va ramane consecventa in indreptarea magariilor

      Ștergere
    5. alo,mr vitabombardier 52 neuroni daca intra aceasta oug in vigoare inseamna ca iau pensie jumatate din cat castig NET acum!!!.
      daca ajungi la 102 % NU inseamna ca iei pensie cat salariul(numai norma de hrana este peste 1000 de lei si nu e in calcul) asa ca nu prea stii ce inseamna 102%!!!!

      Ștergere
  16. " lege de bun simt " ?
    cititi cu atentie ! media veniturilor lunare realizate la nivelul functiei de baza . este cu totul si cu totul altceva decat media veniturilor brute .
    nu se precizeaza valoarea functiei de baza . este o sunma fixa ( conform legii salarizarii unitare ) sau discutam de coeficienti de ierarhizare ? in acest caz , care este valoare de referinta ?
    la functia de baza se adauga gradul si gradatiile ?

    RăspundețiȘtergere
  17. Aceste modificari, transforma legea 223/2015 intr-o lege imposibil de aplicat.
    Un exemplu: in baza de date actuala, si pe deciziile noastre, sunt veniturile salariale. Numai daca privim modificarea propusa la pct.4 "Art.28 se modifica..." lit. j, l, n, o si mai sunt si alte situatii,sunt necesare intocmirea unor noi state de plata, 60 pt fiecare pensionar care face obiectul. Ca sa se intocmeasca state de plata noi, sunt necesare multe elemente de baza. In primul rand n-are cine s-o faca si in al doilea rand, nu prea se gasesc aceste date. Nu-l vad pe actualul sef SMG sa bulverseze tot procesul de pregatire in UM ,pentru ca pune suflet in ceea ce face si isi respecta si indeplineste obligatiile functiei.
    Daca se va modifica legea nu cred ca se va face prin OuG si in nici un caz in felul acesta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei! Ba da! E chiar banal de usor de aplicat! Cf. proiectului, pensia ta ramane la fel pana la recalculare. Citeste Art. 109 (1) modificat! Iti va fi efectuata recalcularea in maxim 24 luni, insa in acel moment pensia recalculata iti este si actualizata cf. prevederilor de salarizare pt. militarii activi.

      Asa ca atunci cand iti va recalcula pensia, CPS nu mai are nevoie de absolut niciun venit de al tau din baza de calcul, ci iti recalculeaza pensia, dar ti-o si actualizeaza ca si cum ai fost incadrat in ziua aia. Adica iti baga coeficentii soldei functiei ai unui militar activ valabili la data de 01.01.2016 si cu asta GATA cu stabilirea pensiei tale!

      Ștergere
    2. Bai mai domnule tehnorat-at dar L 223 originala nu prevedea acelasi lucru in draftul ordinului comun.
      Ne se preciza acolo ca o sa-ti trimita acasa statul defalcat pe venituri si tu o sa alegi sase luni consecutive.
      Acum ca îi exact acelasi lucru nu mai este bun ?

      Ștergere
    3. Serios R 26500?. Ai uitat sa precizezi ca ceeace spui se face dupa ce iti alegi cele sase luni consecutive. Daca nu alegi iti baga ei din oficiu ultimele 6 din activitate.
      După cum spui tu ar putea finaliza tot in 6-12 luni.

      Ștergere
    4. @ Vit B 528 decembrie 2015, 18:50. Este mare diferenta! In L. 223/2015 alegi VENITURILE, iar in cazul acestui proiect alegi SOLDELE! Chestia cu 6 luni NU mai foloseste decat pt. tragere de timp. Si unui nr. infim de persoane, respectiv celor care din diverse motive NU au avut ultimele 6 solde cele mai mari 6 solde din cariera (perioadele de restructurari), ci altele mai dinainte!

      Dar majoritatea avem ultimele 6 luni cele mai mari solde din cariera! EU de exemplu, NU am ce cerere sa fac, ultimele mele 6 solde au fost oricum cele mai mari. O.U.G. zice ca daca NU fac cerere, imi aleg ei oricum ultimele 6 luni. Asa ca chestia cu 6 luni, e doar asa sa treaca timpul. Treaba cu alesul se poate face lejer intr-o saptamana, doar nu am avut prea multi care sa nu fi avut cele mai mari cele 6 solde pe ultimele, ci cateva zeci sau sute sau oricum sub 2 000!

      Ștergere
    5. Citeste mai bine art 28 si vezi ca pe lînga ce nu intra sunt elemente care fata de era pe L 164 intra in brut precum, primele de clasificare ,specializare,specialist de clasa ,si alte drepturi aferente salariului (intre care pot fi si unele sporuri)
      De aceea ne vor trimite statul de salarizare defalcat ca sa alegem.
      Deci mai bine ca pe L 164.

      Ștergere
    6. @ Vit B 528 decembrie 2015, 18:56. Este clar ce se intampla! Trec 6 luni pana isi aleg cei cativa cele 6 luni. Apoi pe cei care nu ne alegem nimic, ne baga din oficiu pe baza ultimelor 6 luni. Dupa ce ne rezolva pe toti, ne baga tot pe toti la recalculare. Care dupa cum spune Art. 109 modificat se face concomitent cu actualizarea in functie de soldele celor in activitate valabile la 01.01.2016.

      Asadar, anul 2016 se duce dracu' oricum. In 2016 CPS abia centralizeaza tot necesarul de lovele pt. actualizare. Pe care sa il introduca triumfator in bugetul pe 2017. Si asa, rezulta cele maxim 24 de luni!

      Cand dupa ce ne recalculeaza si ne actualizeaza, in urma fazei cu 65% si limitarea la 85%, ajung la concluzia sa ne mentina in plata tot actualele pensii, acesta fiind cuantumul mai avantajos!

      Man! Daca OUG apare asa cum este acum, si-au batut joc de noi cu ceasul de la gara! Ce mai calculam noi? Cand rezultatul este clar: pensiile de acum mentinute in plata, asta e cuantumul mai avantajos cu 65% baza mamelor lor!

      Ștergere
    7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    8. @ Mihaela Mihaila 8 decembrie 2015, 19:30. Scuzati-ma, doamna! Acum cred ca stiu cine sunteti? Sunteti cumva persoana care a fondat in Elvetia pe bani proprii Institutul de Investigare a Crimelor Politice contra celor 26500 militari rromi si evrei cu pensii macelarite de Boc si inghetate de Ponta?

      Ma scuzati ca am incitat si NU v-am lasat sa fondati institului Dvs, dar bine ca ati reusit! Si ma scuzati si pt. faptul ca v-am dezbinat cand ati protestat public si ati intrat in greva foamei pt. 6 luni, pt. cei 26500 de militari in rezerva rromi si evrei?

      PS: Batrane! Te-a durut in scula de noi, este? Ca si acum! Si tot o dai cu dezbinarea si incitarea! Ai 3 nume deja!

      Ștergere
    9. Vrei să pari inteligent, mai ai de dovedit, important este că tu doar dezbini și încerci să distrugi ce alții au clădit și consolidează. De fapt nu am trei nume, ci unul și două prenume și cinci amanți, ție nu ți se mai ....oală.

      Ștergere
  18. https://drive.google.com/file/d/0B3HNuFvZyx7PZ1daQXNGcDV4cTg/view

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://sindicatulcmd.blogspot.ro/2015/12/pozitia-scmd-fata-de-intentiile-de.html

      Ștergere
  19. @ All! Acum stiti cum este? Este fix ca dracu'! Toata porcaria asta de O.U.G. are ca element pozitiv exact ce lipseste concret in L. 223/2015. Adica prevederi clare la Art. 109 in privinta celor pensionati anterior anului 2011.

    Din pacate insa, toate celelalte elemente sunt zob!

    RăspundețiȘtergere
  20. asa-i ...nu intra direct...intrati direct pe blogul sindicatului si e ultimul articol al lui Dogaru.

    RăspundețiȘtergere
  21. Inainte de aparitia acestei OuG s-ar impune:
    - redislocarea CMZ si CMJ pe principalele directii de migratie afro-araba spe inima Europei, incepand din insulele grecesti pana in Germania. Nu cred ca-n alta parte s-ar mai putea face recrutarea pt cariera militara si incadrarea indicativelor SNAp cu resurse umane la mobilizare.
    - desfiintarea UM si infiintarea de legiuni straine.
    - daca asa se aplica "principiul recunostintei fata de loialitatea, sacrificiile si privatiunile suferite de militari si familiilor acestora pe timpul carierei" se impune si o noua abordare a JURAMANTULUI MILITAR.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
    2. Inca NU ti l-ai denuntat! Scrie in livret ca il denunti si trimite-l lui Ciolos! Noi, cei mai vechi, am mai facut treaba asta pe vremea lui Boc.

      Ștergere
  22. R ....
    Citeste mai bine art 28 si vezi ca pe lînga ce nu intra sunt elemente care fata de ce era pe L 164 intra in brut precum, primele de clasificare ,specializare,specialist de clasa ,si alte drepturi aferente salariului (intre care pot fi si unele sporuri)
    De aceea ne vor trimite statul de salarizare defalcat ca sa alegem.
    Deci mai bine ca pe L 164.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Citeste mai inainte, calculeaza si taci! Si-au batut joc de noi! Astfel incat orice ar recalcula si actualiza, sa ne fie mentinute in plata tot contributivele actuale. Din cazua bazei de rahat de 65% la care adaugi 1% pt. tot ce depaseste 25 ani. Iar noi pe L. 164, aveam plus 2% pt. tot ce depaseste 64%.

      Numai cine este in rezerva/retragere si a iesit din armata la o varsta matusalemica mai are sanse sa ajunga la 100%. Restul! Cutia milei! Cuantumul de acum, adica contributiva de acum!

      Ștergere
    2. Parlamentul poate adopta o lege specială de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonanţe în domenii care nu fac obiectul legilor organice.
      (2) Legea de abilitare va stabili, în mod obligatoriu, domeniul şi data până la care se pot emite ordonanţe.
      (3) Dacă legea de abilitare o cere, ordonanţele se supun aprobării Parlamentului, potrivit procedurii legislative, până la împlinirea termenului de abilitare. Nerespectarea termenului atrage încetarea efectelor ordonanţei.
      (4) Guvernul poate adopta ordonanţe de urgenţă numai în situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, având obligaţia de a motiva urgenţa în cuprinsul acestora.
      (5) Ordonanţa de urgenţă intră în vigoare numai după depunerea sa spre dezbatere în procedură de urgenţă la Camera competentă să fie sesizată şi după publicarea ei în Monitorul Oficial al României. Camerele, dacă nu se află în sesiune, se convoacă în mod obligatoriu în 5 zile de la depunere sau, după caz, de la trimitere. Dacă în termen de cel mult 30 de zile de la depunere, Camera sesizată nu se pronunţă asupra ordonanţei, aceasta este considerată adoptată şi se trimite celeilalte Camere care decide de asemenea în procedură de urgenţă. Ordonanţa de urgenţă cuprinzând norme de natura legii organice se aprobă cu majoritatea prevăzută la articolul 76 alineatul (1).
      (6) Ordonanţele de urgenţă nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituţionale, nu pot afecta regimul instituţiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertăţile şi îndatoririle prevăzute de Constituţie, drepturile electorale şi nu pot viza măsuri de trecere silită a unor bunuri în proprietate publică.
      (7) Ordonanţele cu care Parlamentul a fost sesizat se aprobă sau se resping printr-o lege în care vor fi cuprinse şi ordonanţele ale căror efecte au încetat potrivit alineatului (3).
      (8) Prin legea de aprobare sau de respingere se vor reglementa, dacă este cazul, măsurile necesare cu privire la efectele juridice produse pe perioada de aplicare a ordonanţei.

      Ștergere
  23. Jos Ponta si Oprea ....la puscarie (sic)

    RăspundețiȘtergere
  24. Pt R-26500
    In proiect se vorbeste de solda bruta a functiei de baza. In aceasta nu intra numai solda de grad si functie. De exempu: gradatii,dispozitiv, spor de confidentialitate, radiatii, specialist de clasa, etc. Ca sa actualizezi o solda bruta ai nevoie de toate elementele, unele mai intra in baza de calcul altele nu.
    Cine mai ia la mana statele de plata sa extraga aceste elemente ? Au fost state de plata unde nu s-a vazut suma totala, de fapt nici o data componenta. Cum se reconstitue aceste date ?
    Concluzie: actuala lege este usor de aplicat, sunt putine date de introdus in baza de date si permite un timp redus de aplicare. Modificarile propuse prinn OuG necesita un volum de munca mult mai mare cu crearea si actualizarea unei noi structuri de baza de date,mult mai mare chiar si in cazul recalcularii cu Legea 119/2010.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuza-ma! Nu ma mai intereseaza! Mai bine dau curs ofertei de incadrare in Corpul Unic de Armata de la est de Prut si gata!

      Cu astia NU tine cu vorbe, trebuie sa ne luam singuri drepturile, si daca mai ramane ceva, sa le dam si lor! Tot dupa ceafa!

      Ștergere
    2. Ohoho de asta iti e frica ...Stai linistit vor face ca de obicei .Vor face media si vor baga in baza de date cele mai mici sume.Apoi urmeaza procese pentru cei care mai au rabdare( putini)

      Ștergere
    3. Ohoho de asta iti e frica ...Stai linistit vor face ca de obicei .Vor face media si vor baga in baza de date cele mai mici sume.Apoi urmeaza procese pentru cei care mai au rabdare( putini)

      Ștergere
  25. Sunt sigur ca aceasta OUG va fi data ( si e clar neconstitutionala ) dar guvernului Ciolanis (guvern sluga a lui Soros) nu ii pasa .Ideea e sa economiseasca bani doar nu o sa mareasca redeventele pentru stapanii colonie Romanistan (macar la nivelul celor africane )Probabil ca guvernul lui Soros se bazeaza pe ceva ( la CCR ).Nu uitati ca tradatorul de tara masa verde sustine aberatia cu contributivitatea pentru militari iar CCR nu guita inaintea lui.Ceva e putred in Danemarca.

    RăspundețiȘtergere
  26. Argumentele Avocatului Piperea împotriva modificării legii pensiilor militare:
    Nu se poate modifica o lege organică, ca Legea pensiilor miliitare, printr-o lege ordinară, cum este legea de aprobare a ordonanţei simple a Guvernului.
    Legea de modificare a pensiilor militare ”există doar în mintea guvernanţilor și a lui R-26500, dar în realitate ea nu există, din punct de vedere juridic, pentru că însăşi Constituţia spune că judecătorul intern, în momentul în care constată o contradicţie între legea internă şi CEDO, va da prioritate în aplicare CEDO, lăsând neaplicată legea internă. Şi nu este facultativ, este obligatoriu”.
    ”Judecătorii au obligaţia de a verifica această contrarietate şi de a lăsa neaplicată legea română, ci nu să vadă dacă există surse de finanţare. Surse de finanţare trebuie să asigure Guvernul. Până la urmă, atunci când dai legi care promit majorări de pensii, salarii, trebuie să te uiţi de zece ori înainte de a adopta şi a promulga”.
    Legislaţia deja promulgată – Legea pensiilor militare – ”a acordat nişte drepturi, nişte expectaţii pentru oameni”.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Papusa Mihaela Mihaila alias omuldintufis. Papusa, esti paranoica sau iti lipseste ceva? In material ai un document care nu e lege, ci ordonanta de urgenta! Si NU are nicio legatura cu atacul tau asupra blogului!

      Si mai lasa-ne cu CEDO sau Piperea! Tu esti prospatura acum, dar noi suntem din 2010 rutinati cu CEDO, CCR, Piperea si altele! Sau n-ai aflat ca in 2010 au fost desfiintate pensiile militarilor romani si eram cateva zeci de mii de procesomani asistati de Piperea, CEDO, CCR etc.

      La astia din Romania nu merge decat cu parul, iti spun eu! Gasesc ei ceva sa modifice, probabil ca e clocita deja pana la CCR!

      Ștergere
    2. Și alde tine ce fac, se lamentează și resemnează înloc să ia atitudine ca Dogaru.

      Ștergere
  27. La fel sustine si PROLEX
    http://www.prolex.ro/2015/12/08/atentie-la-dezinformari-legea-pensiilor-nu-poate-fi-modificata-decat-de-parlament/
    Wau, ce film!!!! Va fi un final tragicomic, cand vom plange razand si cu mintea aiurea...un personaj va semna condica pentru ultima data...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil 85% vor fi multumiti si foarte putini nemultumiti. Dar întii trebuie calculat.
      Daca se ajunge la 100% cu OMM sau pe aproape este de foarte bun simt fata de cei din activitate.
      Multi ar vrea peste 100% dar sa fim rezonabili...

      Ștergere
  28. @ Tehnocrat
    Păi de asta dureaza asa mult fiindca trebuie sa-ți trimita acasa defalcat statele de plata . Si nu-i greu fiindca le au.
    Eu din curiozitate am cerut sami trimita pentru cîteva luni si le-am primit. Se vede tot ,si se poate alege usor. Orientativ se poate merge pe punctaj . Depinde ce sporuri intra.
    La 25 ani vechime cu 10 ani AC si 8 CS ies la 100%. Si multumitor la venituri luate in calcul.
    Mult mai benefic decît contributivitate si L 164.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ia sa vedem! 25 din care 10 AC si 8 CS? Adica 25+10+4=39 TOTALA.
      Pt. 25 ani, ai 65%. Ai apoi 1% pt. fiecare an in plus pana la 39 ani TOTALA, deci inca 14 ani, adica inca 14%? OK?

      Puiule! Rezultatul este 79%. Tu cum ai ajuns la 100%? Pe L. 164/2001 ti-ar fi adaugat 2% pt. cei 14 ani. Si NU 1% ca acum. Adica ai fi ajuns cam la 94%. Dar NU la 79% ca acum!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Am pus si cei 6% de la suplimentara plus 15% SOMM. Este foarte normal mi se pare.

      Ștergere
    4. @ Vit B 528 decembrie 2015, 20:27. Recunoaste ca ai gresit, e mai corect!

      Ștergere
    5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    6. Recunosc ca am gresit in exprimare dar nu am nevoie de OMM peste 100%. Ar fi revolta din partea activilor. Am calculat 65 + 14+6+15 =100.
      Fa si tu asa si vezi ce iese.

      Ștergere
    7. @ Vit B 528 decembrie 2015, 20:36. Poftim? Si ce legatura are OMM cu asta? OMM nu are legatura cu L. 223/2015, nu are legatura cu soldele, ci cu statutul tau de ofiter in activitate. Nu! Hai sa NU ne trombonim! 79% este pensia ta raportata la solda omologului tau si acesta este adevarul gol-golut!

      Si mai e o chestie! Nici aceasta OUG NU este clara! Adica ar fi in stare sa iti limiteze oricum la 85% totul.

      Ștergere
  29. Asta am vrut să subliniez, că suntem o turmă ușor de manipulat, nu suntem uniți, ne uităm în curtea altuia și am vrea să moară vecinul să-i luăm capra, dacă se poate. Începeți să gândiți, doar cu raționament și cunoașterea legilor nu puteți fi ușor manipulați, așa cum se încearcă de către unii cu școală în domeniu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă ti-ai face calculele nu te-ai mai excita fara rost.

      Ștergere
  30. Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu
    La o prima citire... fara pretentia de a fi inteles tot...
    Deocamdata numai ca intrebari care apar ... cu sumare comparatii fata de continutul actual al legii...

    1) Se abroga art. 22
    - deci personalul din "unitati/structuri de interventie si actiuni speciale, ...unitati de interventie antiterorista,...navigant pe elicoptere, avioane de vanatoare, vanatoare-bombardament si cercetare, aeronave de transport, aeronave de instructie ale scolilor militare de aviatie, scafandrii, ... din unitatile de comunicatii, radiolocatie si razboi electronic ..." nu mai poate primi LA CERERE pensie (anticipata/anticipata partiala) dupa (numai) 20 de ani din care 10 ani ca militar in activitate
    ---- pot primi numai pensie anticipata partiala , DACA sint trecuti in in rezerva "din cauza" de restructurari sau cauze medicale ... Altfel ... merg la 30 ani vechime si virsta din lege ...

    2 ) Se modifica art.25(1)
    - dispare de acolo aplicarea in cazul art.22 (care se abroga)

    3) Se modifica art.26(1)
    - este vorba despre cei care , la data trecerii in rezerva , nu indeplineau conditiile de a primi pensie militara
    - forma actuala vorbeste despre CADRELE MILITARE ... Se corecteaza , si se va vorbi despre MILITARI
    ---- vorbirea despre CADRELE MILITARE elimina de la aplicare pe SOLDATII-GRADATII PROFESIONISTI

    4) Se modifica art.28
    - specifica clar ca este vorba despre veniturile obtinute in ultimii 5 ani in calitate de militar...
    ---- se elimina posibilitatea interpretarii ca se folosesc veniturile obtinute (in cazul celor deja pensionari) dupa perioada de "militarie"
    - specifica clar ca veniturile folosite sint numai cele realizate la functia de baza ...
    ---- deci se vor putea folosi numai sporuri legate/determinate de solda functiei de baza a impricinatului
    - precizeaza "veniturile" care nu se vor folosi ca baza de calcul
    ---- se elimina o multime de "venituri" care , probabil ca unii le doreau incluse (contravaloarea normei de hrana , contravaloarea echipamentului , contraveloarea concediilor neefectuate ...)
    - precizeaza primele specifice care vor fi luate in considerare pentru piloti , marinari si scafandri
    ---- prima de clasificare , prima de specializare si prima de ambarcare pe timpul cit navele se afla in baza permanenta . Atit ! Nimic altceva !
    - nu se iau in calcul , la stabilirea pensiei , "drepturile specifice acordate personalului care a participat la misiuni gi opera{ii in afala
    teritoriului statului roman;"
    ---- nu se iau in considerare functiile (cu sporurile specifice) indeplinite in misiune (nici la cei in misiuni "de lupta" , nici la cei in misiuni permanente)... sa ia in considerare solda pe care ar fi primit-o in tara
    - nu se iau in calcul (pentru cei din invatamint si din spitalele militare) platile cu ora si garzile din spitale , precum si sporurile si alte drepturi specifice domeniilor de activitate
    - se stabileste (asa cum era) ca , pentru cei detasati in institutii in afara "instituliilor publice de aparare, ordine publica si seculitate nafionala" , veniturile vor fi cele obtinute in acele institutii plus solda de grad
    ---- mult mai mari decit cele pe care le-ar fi obtinut in "militarie"
    ---- daca , cumva , veniturile obtinute in acele noi locuri de munca sint mai mici ... se folosesc veniturile din 6 luni de dinainte de a fi fost detasat "in civilie" ...
    - se stabilesc (mai clar) si veniturile care vor fi folosite la stabilirea pensiei de urmas .
    - sa mai stabileste ca alegerea celor 6 luni poate fi facuta o singura data ...

    RăspundețiȘtergere
  31. Continuare de la Mos Alecu

    5) Se modifica art.29
    - aici treaba-i cu mare dichis ... Chiar si pe acest draft modificarile apar ca fiind "barate" ...
    - de retinut ... n-au modificat art.16 (1) lit.a) si lit b) ... care dau dreptul la pensie de seviciu pentru limita de virsta la vechimea de 25 de ani
    - vechimea cumulata necesara pentru primirea pensiei pentru limita de virsta este de 30 de ani
    ---- forma actuala prevede vechime de 25 ani
    ---- l.263/2010 prevede stagiu de cotizare (vechime , civili) (pentru acordarea pensiei) de 15 ani (barbati si femei)
    ---- l.263/2015 prevede stagiu de cotizare in specialitate (vechime , militari) (pentru acordarea pensiei in conditiile specifice) de 20 ani .
    -------- nu ne mai intrebam de ce civilii pot obtine pensie cu o vechime mai mica decit militarii ...
    - procentul "de inceput" a calcularii pensiei este de 65% .din baza de calcul de la art.28
    ---- asta inseamna ca fiecarui an ii corespunde cite 2,17%
    - pentru fiecare an in plus , sau in minus , se "corecteaza" procentul de 65% cu cite (numai) 1% pentru fiecare an
    ---- de ce ?
    -pentru cei care , la data trecerii in rezerva , nu indeplineu conditiile pentru primirea unei pensii , pensia se stabileste proportional" cu numarul anilor de vechime
    ---- de ce ? Daca are 15 ani vechime va primi numai 32,5% ... desi conform regulii articolului (cea cu 1% pentru fiecare an) ar trebui sa primeasca 50% . In aceasta situatie fiind si dintre cei care , independent de "vointa" proprie , au fost trecuti in rezerva fara drept de pensie ...

    6) se modifica art.30
    - art.30 fiind cel ramas "de-a-n-pulea" dupa eliminarea procentajelor diferite in functie de conditiile de munca
    - in acest articol se prevede ca ,, Pensia stabilita, recalculata si actualizata in condiliile prezentei legi, nu poate fi mai mare decit 85% din baza de calcul prevazuta la art. 28." .
    ---- de ce numai 85% din baza de calcul atita timp cit pensiile de serviciu ale magistratilor , curtii de conturi , grefierilor , aviatorilor civili (si "stevardezele" din ditare) , au limita la 100 din veniturile de calcul ?
    ---- in formularea "pensia stabilita... in conditiile prezentei legi" intra si majorarea datorata contributiei la fondul pentru pensia suplimentara ?
    -------- daca "da" ... e groasa rau ... Daca "nu" ...e mai putin groasa , dar tot groasa este (se ajunge la max.92,7%)

    7) Se modifica art.31
    - nu este de interes pentru noi

    8) Se modifica art.33
    - se stabileste baza de calcul pentru pensiile de invaliditate acordate elevilor (studentilor)

    9) Se modifica art.39
    - prevede (acum) ca vechimea de calcul este cea prevazuta pentru toate situatiile de la pensiile de serviciu
    ---- si forma initiala era suficient de "acoperitoare" ...
    - acorda procente suplimentare (pentru anii potentiali) (numai) pina la realizarea vechimii de 25 de ani
    ---- desi , mai sus , crescusera vechimea la 30 de ani ...

    10) Se modifica art.40
    - pentru accidente in actiuni specifice sau in afara teritoriului national pensia de invaliditate este egala cu baza de calcul de la art.28
    ---- in lege era solda functiei de baza

    11) Se modifica art.55
    - urmasii celor decedati in actiuni specifice sau in afara teritoriunlui national - baza de calcul a pensiei de urmas va fi cea de la art.28
    ---- in lege era solda functiei de baza

    12) Se modifica art.60
    - se elimina alin.(2)
    --- se prevedea modul de actualizare pentru cei care nu depun cereri cu cele 6 luni alese
    --- problema va fi rezolvata prin noile prevederi de la art.109 si 110

    RăspundețiȘtergere
  32. Continuare de la Mos Alecu

    13) Se modifica art.64 , se abroga art.70 , se modifica art.76(2) , art.88 lit.i) , art.92 lit a) , art.94 ,
    - fara importanta

    14) Se modifica art.108
    - sporurile care se acorda pentru contributia la fondul pentru pensia suplimentara
    ---- nu a inclus (nici acum) pe cei care au contribuit la CAS (pe timpul l.19/2000 , dar nici pe cei care , din 2010 , contribuie la CAS pe l.263/2010)
    ---- forma actuala a legii preciza ca acest spor se aplica la pensiile stabilite conf.art.29 si 39
    ---- forma modificata nu mai precizeaza unde se aplica acest spor (formulare vaga a prevederii) ...

    15) Se modifica art.109
    - la alin (1)
    ---- sint eliminate pensiile stabilite de l.263/2010
    ---- este precizata actualizarea bazei de calcul la data intrarii in vigoare a legii
    - la alin (2) este precizat termenul de 6 luni pentru depunerea cererii cu cele 6 luni . Daca nu se depune cerere , se folosecc ultimele 6 luni .
    - la alin (3)
    ---- termenul de recalculare este de max.24 luni (ne duc baietii pina in 2018 !)
    - la alin (4)
    ---- pensiile se cuvin de la 01.01.15
    - la alin (5)
    ---- procedura pentru valorificarea vechimilor (stagiilor) necuprinse in ultima decizie de pensie
    ------- neclar ... la ce se refera : depunerea documentelor pina la data intrarii in vigoare a legii ; sau stagii nevalorificate pina la data intrarii in vigoare a legii
    - la alin (6)
    ---- stagiile realizate ulterior datei intrarii in vigoare a legii se valorifica in sistemul public de pensii ... S-ar putea spune ca alin (4) obliga la stagiile realizate pina la intrarea legii in vigoare ... depunerea documentelor putind fi realizata si mai tirziu ...
    - la alin (7)
    ---- procedura de recalculare ... in ordinul comun
    ------- ordin comun prevazut de art.60 (4) ... dar alin. (2) din art.60 tocmai ce fusese abrogat ... iar art.60 mai are numai 3 alineate ...

    16) Se modifica art.110
    - la alin (1)
    ---- pensiile din l.263 devin (si ele) pensii militare de stat si se racalculeaza (tot) in termen de 24 luni (ca si celelalte)
    ---- baza de calcul actualizata la data intrarii legii in vigoare
    - la alin (2)
    ---- alegerea celor 6 luni (cerere) tot in termen de 6 luni de la intrarea legii in vigoare
    ---- cei care nu depun cerere ... se folosesc ultimele 6 luni
    - alin (3)
    ---- ramine la fel - stagiile ulterioare intrarii legii in vigoare se fructifica in sistemul public de pensii
    - alin (4)
    ---- pensiile se cuvin cu luna intrarii in vigoare a legii
    ---- in forma actuala , pensiile se cuveneau cu luna urmatoare intrarii legii in vigoare
    - alin (5)-(7)
    ---- ramin asa cum sint ... cei care si-au deschis (dupa 01.01.11) drept la pensie in civilie , desi indeplinesc conditiile pentru a primi pensie militara de stat
    - alin (8)
    ---- procedura de recalculare ... ca la art.109 (inclusiv cu chestia cu alineatele de la art.60)

    17) Se modifica art. 111
    - fara importanta

    18) Se modifica art.122
    - dreptul de optiune intre sistemul pensiilor militare de stat si sistemul public de pensii
    ---- se poate opta o singura data (forma actuala nu prevedea limitarea numarului de optiuni)
    ---- apare (scris de mina) posibilitatea de a se opta in urmatorii 5 ani (fata de 3 ani in forma actuala)

    19) Se completeaza art.122
    - se da posibilitatea ministrilor de resort sa emita NORME DE APLICARE a legii
    ----- interesant ... de ce nu le da posibilitatea ministrilor si sa modifice prevederile incomode ... Ca sa nu mai deranjeze Guvernul (pentru hotarire de guvern) sau Parlamentul pentru lege de modificare a legii ...
    ----------------------------------------------------

    O concluzie ar putea fi : nu se elimina aiurelile existente in lege ! Ba , mai mult , se adauga aiureli noi !
    Asta ar insemna ca acest draft este , asa cum spuneam la inceput , numai pentru a antrena populimea ...

    RăspundețiȘtergere
  33. Continuare de la Mos Alecu

    Si'nca una .... grava !
    La art.28 au eliminat acea majorare de 15% care se presupunea ca va fi acordata pentru conditiile de munca ...
    Pentru faptul ca fusese eliminata departajarea celor din conditii "superioare" de munca . Departajare care era asigurata prin procentele diferite de inceput a calculelor ...

    RăspundețiȘtergere
  34. http://dogaru-mircea.blogspot.ro
    Scrisoare catre un copil de 6 ani:
    "PS
    Si te mai rog ceva Gigele...Vorbeste cu Mihaita din clasa a II-B si cu Mihaela de la a I-A , sa-i traga de mana pe bunicii lor, care sunt ipensionari militari si politisti, dar care sunt batrani si uita, sa-si mai plateasca si cotizatia la S.C.M.D. daca vor sa-i aparam"
    Doamna Mihaela Mihaila, nu sunteti cumva Mihaela de la a I-A.
    Cum adica "sa oferitm tarii buget" ?
    Noi ne prorogam obligatiile in calitate de cadre militare active sau in rezerva ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te lași ușor manipulat. Citești și crezi că totul este adevăr. Fals. Ai fost înzestrat de Dumnezeu cu raționament. Gândește. Eu doar vreau să atrag atenția că suntem ușor de manipulat, mai ales când urmărim un interes. În cazul de față această pensie militară, hulită de unii, râvnită de alții și dorită de toți să fie cât mai mare.

      Ștergere
  35. @ Vit B 52. Ai calculul pensiei tale in baza porcariei asteia de OUG, la orele 20:21. Rezultatul este DEZASTRUOS! Pentru toti este dezastruos!

    RăspundețiȘtergere
  36. Răspunsuri
    1. Si fii atent ce iti spun! TU ai avut ceva ani in AC. Si EU am avut ani in AC mai multi ca tine! Dar majoritatea dintre noi, cu mult peste 95% au CS (daca se aplica H.G.-S 1019/2010, altfel vor avea CD), si sunt chiar fiii ploii!

      Conceptia OUG este clara: orice calcul s-ar face, sa se mentina in plata tot cuantumul contributivei de acum! Ne-au luat la misto cu ceasul de la gara!

      Ștergere
    2. O bataie de joc la adresa Armatei Romane.

      Ștergere
    3. Asa se face o ierarhizare vizavi doar de salariatii activi similari functiei de pe care ne-am pensionat.
      AC- la locul lor
      CS la locul lor după AC
      Idem CD
      CS,CD au si avantajul ca au fost ridicati in grupe.
      Acum ca per ansamblu vor fi alte ierarhii functie de venituri asta-i alta poveste.
      Dar intre similarul pensionar si activ se lamuresc lucrurile.

      Ștergere
  37. Sunt sigur ca aceasta OUG va fi data ( si e clar neconstitutionala ) dar guvernului Ciolanis (guvern sluga a lui Soros) nu ii pasa .Ideea e sa economiseasca bani doar nu o sa mareasca redeventele pentru stapanii colonie Romanistan (macar la nivelul celor africane )Probabil ca guvernul lui Soros se bazeaza pe ceva ( la CCR ).Nu uitati ca tradatorul de tara masa verde sustine aberatia cu contributivitatea pentru militari iar CCR nu guita inaintea lui.Ceva e putred in Danemarca.

    RăspundețiȘtergere
  38. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  39. Poate fi o variantă plauzibilă de lucru și cu alte personaje sau situații.

    RăspundețiȘtergere
  40. Stiti cum sunteti?Precum maimuta.Cand o mananca in cur se scarpina ,si tot se scarpina pana ii da sangele.Nu ati fost multumiti de varianta initiala si acum astia ne-au dat pisica sa ne sature.Din pacate pentru unii suferim toti.Pacat.Nu mai faceti calcule.Nu va e clar ca treaba e oabla si prezinta unflaturi.?Noroc cu cuantumul cel mai avantajos si cu marirea aia de 5%.Unde nu-i cap vai de picioare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și dacă eram mulțumiți crezi că n-o schimbau? Ai uitat că cei care și-au pus semnăturile pe proiectul depus de guvern/Oprea la parlament au fost structurile asociative din structurile de apărare. Aștia sunt partenerii lor de dialog nu cele 3-4 bloguri și câteva grupuri de pe facebook. Ieri conducerea ANCMRR s-a prezentat la noul ministru cu gudurăturile de rigoare.
      Dacă legea era clară și corect concepută nu umbla nimeni la ea, de asta ceream în vară retrimiterea ei la parlament pentru corecțiile de rigoare. E drept că e o lege organică și nu prea se modifică astfel de legi prin OuG. Probabil că vor justifica acest lucru prin faptul că având multe elemente neclare și producând pentru activi efecte imediate din ianuarie 2016 s-a impus o astfel de modificare care oricum va trebui legiferată de parlament tot printr-o lege organică.
      Acum au mai câștigat timp cu recalcularea, 24 de luni în loc de 12, păi în 24 de luni mai mor 10.000 dintre actualii pensionari din apărare.

      Ștergere
  41. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Măi blănosule, io nu cred că SCMD la ora actuală mai are 100 de membri. Cei care-au plecat au poposit la partidul tău de suflet, la naşul Oprea.

      Ștergere
    2. Ba, fugi la doctor. Si mai lasa naibii beutura!

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Dute ma pilotule de belescoptere sa-i faci o lucrare orala stapanului tau Gropea (zis chilotarul cu girofar) si lasa scenariile UNPR ca esti prea modest pe sinapse pentru asta.

      Ștergere
    5. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  42. Este clar! Ramanem cu pensiile vechi, decat ca ele acum devin militare. Sa-i stea in gat lui Ciolos!

    RăspundețiȘtergere
  43. Este clar! Ramanem cu pensiile vechi, decat ca ele acum devin militare. Sa-i stea in gat lui Ciolos!

    RăspundețiȘtergere
  44. Aceasta Ordonanta modifica Legea in esenta ei. Pensiile militare vor fi inferioare celor actuale. Art. 28 si art. 29 constituiau esenta Legii.
    Speram si noi ca in sfarsit avem o lege moderna,care sa denote respect pentru miliari dar am fost inselati din nou. Guvernantii nu dau doi bani pe militari.Este o adevarata bataie de joc la adresa Armatei Romane.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cei mai multi dintre militari au iesit la pensie cu ani in urma, cand soldele lor erau si asa mici. Multi au reusit sa mai lucreze si sa obtinta venituri superioare soldelor de care au beneficiat in cele mai bune 6 luni din ultimii 5 ani.
      Ordonanta (art. 28) le ia dreptul de a opta pentru aceste venituri la recalcularea pensiei militare, desi poate veniturile au fost realizate in perioada in care nu mai existau pensii militare si au achitat contributiile care se impun la Bugetul asigurarilor sociale de stat.
      Cei mai multi ofiteri si subofiteri pe care ii cunosc au obtinut venituri mai mari in viata civila, dupa iesirea la pensie.
      Sa ma ierte cei care nu au mai lucrat dar nu este drept...de fapt nu este legal.
      Le-au facut pensii civile din pensii militare timp de 5 ani, au lucrat si au contribuit la bugetul de pensii si ca civili in aceasta perioada iar cand pensiile revin la statutul lor de "pensii militare" nu mai iau in calcul si veniturile ulterioare realizate???
      Este o bataie de joc!!!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Dar la cei din activitate se gandeste cineva? ei sunt victime si mai mari. cine le i.a apararea? a?...soldele lor nu au fost marite de 7/8 ani...o fi corect?...zic si eu

      Ștergere
    4. Nici art. 28 din actuala lege nu le dădea acest drept, stagiile ulterioare pensionării fiind utilizate doar la vechimea cumulată.

      Ștergere
    5. Mai mult decat atat. Daca eu am suficienta vechime militara cumulata pentru a atinge maximul admis PENTRU PENSIA MILITARA, atunci HOTII imi fura pensia civila, pretextand ca mi-au inclus-o in cea militara, DESI EU NU MAI AVEAM NEVOIE DE VECHIME SUPLIMENTARA. HOTIE CURATA pentru ca eu si angajatorul am fost obligati de STATUL ROMAN sa platim contributii la fondul civil de pensii, pe care vor acum sa mi le confiste. HOTILOR. La Beciul Domnesc cu voi.

      Ștergere
  45. Tigrule domestic,nu e nici un CHICHIREZ.Crezi ca aia de la televiziuni au scos-o de la ei?Nu baiatule.Este adevarat.Ca SCMD va incerca sa profite este alta poveste si nu te contrazic.Mai bine puneti de un partid .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect, că acest blog nu va mai avea căutare în curând.

      Ștergere
    2. Nu mai spune dumneata, chiar asa????

      Ștergere
    3. @ Mihaela Mihaila 8 decembrie 2015, 21:52. Papusico! Concret! Ce iti lipseste?

      Ștergere
    4. Păpușica e ditamai păpușoiul. Nu-i lipsește, îi prisosește.

      Ștergere
    5. Iosif Vasile, aveti perfecta dreptate.

      karadeniz mai citeste art. 25 si 28 din lege cu atentie si vezi ce inseamna ani de activitate in raport cu ani de serviciu (militar).

      Este jaf la drumul mare.

      Ștergere
    6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  46. Dar talonul ...??Va fii kaky ..asta-i intrebarea ...!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Băă, ăsta din Timişoara ce-şi zice Cezar: Lasă vrăjeala! Ai găsit TAB-ul ăla de-l pierduşi în aplicaţie? Ţie ar mai trebui să-ţi ia din marafeţi, pentru neglijenţă în serviciu.

      Ștergere
    2. Jos Ponta si Oprea ..la buscarie ....

      Ștergere
    3. Băi Cezare , ai făcut vechime la capre?
      Dacă nu ai suficienta mai dai ceva caș pe la CMj si te faci cu vechime de maxim maxi......

      Ștergere
  47. @ All. Din nou aceeasi rugaminte fara legatura cu tema! Este la mare cautare un militar care a lucrat la UM 02383 în perioada 92-93. In principiu este vorba de o unitate de constructii care a participat la construirea Casei Poporului si a blocurilor de pe Calea 13 Septembrie. Care poate furniza anumite amanunte cu posibilitatea ca de a fi si recompensat pt. acest lucru! Si are legatura directa si cu unul dintre demolatorii pensiilor militare in anul 2011. Cu multumiri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E cumva unitatea aia de lîngă "Hotelul" Rahova ce aparţine de Ministerul Justiţiei şi unde a fost cazat şi Adrian Năstase acu cîtva timp?

      Ștergere
    2. Habar nu am! O jurnalista de investigatii are nevoie de informatiile respective. Daca ai ceva, vorbim in privat, e ciubucul tau!

      Ștergere
    3. Lîngă puşcăria Rahova, pe şoseaua Alexandriei din Bucureşti, după 89 s-a înfiinţat - de fapt a fost strămutată pe locul altei unităţi militare care era depozit, o unitate de construcţii. Nu ştiu ce să zic...Actualmente nu sunt în Bucureşti, ci la vreo 450 km distanţă. Eu nu am lucrat acolo, dar traseul autobuzului cu care mergeam la vremea aceea la slujbă, trecea prin faţa porţii lor. Lasă-mă să mă interesez mîine. Dacă găsesc pe cineva, tot printr-un intermediar, îţi transmit pe mail datele de contact. Dacă nu, o să postez aici "finalul". Doar să fie unitatea aia şi nu alta...

      Ștergere
  48. Hei, ce ati pătit iubitori de L 164 si dușmani de L 223 original.
    Ati fost cumva loviti de streche.
    Alo 112 , extremă urgentă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de ce faci asta? mai bine hai sa ne amintim ca suntem camarazi si sa incercam sa fim uniti. nu e destul ca se pisa toti pe noi? ne mai mancam si noi intre noi?...Meditati la asta

      Ștergere
    2. În varianta ordonanței legea 223 se apropie de 164.
      Pentru cei pensionați impactul nu e așa mare, va acționa cuantumul mai avantajos. Defavorizați par a fi activii, mai ales militarii profesioniști.

      Ștergere
    3. Mie mi-au placut ambele legi. Si daca se aplica ordonanta de urgenta (ceea ce nu-mi doresc), tot e mult mai bine decat sa fii asistat social.Practic, diferenta intre L.164 si actuala lege, cu tot cu modificari, este cresterea procentului de calcul de la 60 la 65, ceea ce nu e la fel de bine ca 80%, dar nici mai rau ca 60%. In plus, recalcularea se face clar la baza de calcul actualizata si se cuvine cu 01.01.2016. Asa ca te bucuri degeaba de raul altora, cel putin in ceea ce ma priveste.

      Ștergere
    4. @ cip dragos 9 decembrie 2015, 15:59. Te mai credeam mai tehnic! Ai spus o prostie, de pana la urma au dreptate si astia cand fac misto de noi! Pe. L. 164/2001, la cei 60% iti adaugai 2% pt. ce depaseste 25 ani vechime cumulata si NU 1% ca acum!

      Ștergere
  49. INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative care ar putea fi incluse în şedinţa Guvernului României din 9 decembrie, ora 9.00
    I. PROIECTE DE LEGE ȘI ORDONANȚE DE URGENȚĂ
    1. PROIECTUL LEGII bugetului de stat pe anul 2016
    2. PROIECTUL LEGII bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2016
    3. PROIECT DE LEGE pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2016 - Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2016-2018
    4. PROIECT DE ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal- bugetare
    5. PROIECT DE LEGE privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe
    6. PROIECT DE ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2002 privind operaţiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziţii pentru nevoi de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională
    II. PROIECTE DE HOTĂRÂRE
    1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind alocarea unor sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea unor cheltuieli ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat finanţate din bugetele locale, precum şi ale unităţilor de învăţământ special de stat finanţate din bugetele proprii ale judeţelor
    2. PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru completarea art.2 din Hotărârea Guvernului nr.678/2015 privind închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada 2007-2013 prin Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European, Fondul de Coeziune şi Fondul European pentru Pescuit
    3. PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 216/2015 privind acordarea pensiei de serviciu membrilor Corpului diplomatic şi consular al României

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. b.p. - am luat-o de la inceput !

      Ștergere
    2. Referitor la baletul ultimilor ani cu privire la Legea pensiilor militare: noi suntem o simpla masa de manevra, perceputi din pacate, de acum, doar prin prisma unor cheltuieli bugetare, care la unison, toate formatiunile politice le vreau cat mai mici, iar suplimentar, accelerarea iesirii pe cale naturala( cinica) din sistem. Se manifesta un real cinism si lipsa de recunostinta celor care au depus un legamant de sange pentru apararea acestei tari. Pacat ca generatiile tinere de politicieni nu sesizeaza penibilul si pericolul unor precedente care pot periclita spiritul de corp al militarilor Armatei Romaniei cu toate efectele devastatoare aferente, pentru toti. Pacat ca Armata Romaniei a devenit o marota a unor vremelnici iresponsabili.

      Ștergere
    3. Era de asteptat la o armata cu mai multi generali si colonei ( facuti la apelul bocancilor politici) decat subofiteri ,gradati si soldati (la un loc ) Armata ''cu cai de lemn'' condusa de politruci fara scrupule. De aia nu exista unitate datorita politrucilor de care geme armata.

      Ștergere
  50. Hopa, nu se mai discuta la Guvern? E de bun augur sau e o pauza strategica?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După cum se observă draftul este o ciornă de lucru. Cei 30 de ani vechime cumulată de la art. 29, cel barat cu pixul de la pagina 2, la penultima pagină, tot la art. 29, sunt 25 de ani.
      Probabil că în lipsa unui studiu de impact financiar la apariția legii, noul guvern vrea să știe cum stă. Din scrisoarea către guvern a lui Dogaru reiese cam același lucru ”Legea nr. 223/2015 ALE CĂREI EFECTE INCĂ NU POT FI BĂNUITE trebuie aplicată așa cum a fost promulgată, urmând ca, ulterior, eventual, să fie amendată de Parlament.”
      Nu trebuie , dacă va fi o discuție la guvern, neapărat mâine. Este clar, indiferent de zvonistică, că legea va fi modificată până la intrarea ei in vigoare, foarte posibil și după dacă modificările vor fi doar cele din draft. Bine ar fi fost să fie modificată înainte de a fi promulgată de președinte și am impresia că mai ales de la Cotroceni pleacă inițiativa, probabil că au ajuns la urechile președintelui și reproșurile din mediu online, de dinainte de promulgarea legii, la adresa consilierilor săi .

      Ștergere
  51. http://www.in-cuiul-catarii.info/2015/12/07/suna-goarna-10331

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suna pe dracu! N-are mustiuc! ( a fost recomandat ieri )

      Ștergere
    2. Nea Merin e supărat că n-a fost primit săptămîna trecută la discuţii cu Moţoc pe problema pensiilor militare. Ştiţi voi...au stat ca fraierii la poarta MApN-ului pînă li s-a acrit, ca în final să fie primit doar Coarnă de la sindicatele MAI.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  52. Si totusi,chiar dupa aceste prevederi sunt pensii care cresc !!! Maine o sa va arat concret !

    RăspundețiȘtergere
  53. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  54. Mos martine, mos martine /nu mai bea ca nu e bine.

    RăspundețiȘtergere
  55. Mos martine, mos martine /nu mai bea ca nu e bine.

    RăspundețiȘtergere
  56. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  57. Viurel MaKak, var bun cu Viurel MaKis, zis si Aostriacu da Hurziceni9 decembrie 2015, 06:35

    Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  58. Iulian,

    Comentariile sunt aplicate si corecte, chiar daca unele sunt spumoase!
    Sunt cateva concluzii de tras:
    - legi asemanatoare cu a nostra au mai multe categorii si chiar mai bune
    - oare acele legi si implicit categoriile/structurile/entitatile nu sunt atacate? "Ghici ghitoarea mea?"
    - toate aceste modificari radicale la L223/2015 nu au fost lucrate in 1-2 saptamani, sunt coapte inca de dupa promulgare
    - conform obiectivelor din sedinta de guvern de miercuri, mai sus postate, se contureaza in cert al 6 lea an in care drepturile financiare la iesirea la pensie nu vor fi achitate, pensionarii raman in asteptare, intrucat aceasta OUG va fi copy/paste 99% ca cea de anul trecut, cand sub semnatura lui Tariceanu se facea recomandarea expresa pt Zgonea si indirect pentru Ponta sa se plateasca, fie si in maximum 3 ani
    - ori de f...a, ori cu d....e, ca sa nu mai aiba nimeni tupeu!

    RăspundețiȘtergere
  59. Noi activii am pierdut o lege buna. De ce ?
    Pentru ca a trebuit a fi criticata de militarii in rezerva care nu s/au gandit decat la actualizari/recalculari etc. Acum sper ca sunteti multumiti domnilor. A murit si capra activilor. Cu respecte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gresit ! Ati pierdut "o lege buna" de prosti ce sunteti ! Iar daca nu dormeati ca boul pe coada, atunci cand guvernul boc (boc=cacat in limba turca)a desfiintat pensiile militare, acum aveam, cu totii, o lege si mai buna ! Cand mosnegii isi strigau durerea, ca au fost facuti la portofel, domnii activi aveau o singura grija: sa nu le fure cineva scaunele instelate de sub cur !
      Asta nu inseamna ca daca pensionarii de acum ar fi fost ei activi, ar fi facu altceva pentru colegii lor, din rezerva ! Tot o durere profunda in cur am fi avut, pentru semenii nostri ! Kasay romanul !
      Acusica sea, ciocul mic si ziceti multzam fain ca niste militieni cu sange in instalatii au gasit, totusi, o solutie, astfel incat sa nu macelareasca astia de tot LPM !

      Ștergere
  60. CEZAR muci pe fatza cel fara de TAB9 decembrie 2015, 07:48

    Daca stie cineva sa-mi zica: perioada cat am fost militar de elita in functia de caprar sef ( si culegator de gogonele) la GAZul diviziei, se incadreaza la CS sau AC ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dai și tu un caș si niste gogonele pe unde trebe si te rezolva baietii!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  61. Asa, asa, pana nu se trezeste adminu si pune iar lanturile la poarta !
    Totusi, trebuie sa recunoastem ca, in ultima vreme, a devenit mult mai marinimos si ne mai lasa sa ne balacarim p-aciulea, la liber, insa numai in schimbul de noapte !
    Sa dea dreacu, zici ca-i emisiunea lui Kapatos, aia de se difuzeaza numai dupa ce adorm toti copiii si pudicii in exces !
    Zau, unde dracu s-a mai pomenit mediu cazon fara o harjoana, o injuratura-doua...

    RăspundețiȘtergere
  62. Mă cînd vă spunea avianyc sa stati dracului linistiti ,sa nu mai umpleti blogurile cu calcule de pensii de 7-8000 de lei nu ati bagat in seama. Din contra ati umplut cancelariile cu scrisori precum ca legea nu-i buna si trebuie modificata in parlament .
    Acum aveti tot ce ati cerut.
    mos martine mai pune niste calcule cu 5000 cuantum că poate o sa va recalculeze sa va iasa 3000.
    R 26500, mos Alecu, Karadeniz ,puneti-va pe treabă din nou, acuma srieti din nou si cereti sa v-o aduca la forma initiala.
    Asa-i cu astia de la armata , habar nu au avut niciodata cei buni desi experimentatii le-au deschis ochii. Ei ,nu si nu, doar cum stiu ei din perimetru cazarmii. Ierarhie, solda de grad si functie,la stînga si la dreapta si gata.
    Ati dat cu piciorul la ce nu ati avut in viata voastra. Sa fiti sanatosi si alta data cînd mai primiti astfel de daruri sa gînditi sau sa lasati pe cei care gîndesc in fata.

    RăspundețiȘtergere
  63. Asteptam, cu mare infrigurare, "programul de calcul" al maestrului emerit Trofin ! Pentru ca, in fond si la urma urmei, asta ne intereseaza: daca ne creste si, daca da, cu cat ! Desigur, doar pe unii ne intereseaza, alde astia hacuiti de Boc, Anastase si Broasca-n Gat, deoarece, in randul celor uneperizati si cu dansele gonflate pe criterii de partid, deocamdata nu-i mai intereseaza LPM !
    Stiu ca si prin unitati se (re)calculeaza furibund ! Sa vedeti ce e la gura activilor, cand isi aduc aminte de noi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este. Am in familie militari activi si, in fiecare zi, discutam despre una-alta. Chiar am primit recomandarea ca, pentru o perioada, sa-mi vad de treaba pe acasa si sa nu ma mai afisez pe unde am lucrat, pe la diferite evenimente, ca risc sa "mi-o fur" !

      Ștergere
  64. Bai rezerva de elita, am vorbit cu domnu'R26,500, care e in invoire de 48 cu parasire de garnizoana, si m-a rugat sa va transmit sa va cotonogiti in mod stiintific, pe corpuri de cadre si grade militare si sa evitati, pe cat posibil, sa nu va inclestati intre ministere, tilicari cu politieni, securisti cu pompieri, ori cei de la "Ochiu & Timpanu"cu jandarmii sau cei de la Paza Parnai !

    RăspundețiȘtergere
  65. Mă cînd vă spunea avianyc sa stati dracului linistiti ,sa nu mai umpleti blogurile si tîrgul cu calcule de pensii de 7-8000 de lei nu ati bagat in seama. Din contra ati umplut și cancelariile cu scrisori precum ca legea nu-i buna si trebuie modificata in parlament .
    Acum aveti tot ce ati cerut.
    mos martine mai pune niste calcule cu 5000 cuantum că poate o sa va remodeleze legea sa va iasa un de bun simt 3-4000.
    R 26500, mos Alecu, Karadeniz ,puneti-va pe treabă , acuma srieti din nou ministrilor si parlamentarilor si cereti sa v-o aduca la forma initiala.
    Asa-i cu astia de la armata , habar nu au avut niciodata cei bun desi experimentatii le-au deschis ochii si le-au spus ,liniste ca-i foarte bine. Ei ,nu si nu, doar cum stiu ei din perimetru cazarmii. Ierarhie, solda de grad si functie,la stînga si la dreapta,sa se futa din greu unii pe altii, fuga la trei acasa si gata.
    Ati dat cu piciorul la ce nu ati avut in viata voastra. Sa fiti sanatosi si alta data cînd mai primiti astfel de daruri sa gînditi sau sa lasati pe cei care gîndesc in fata.
    Si mai puneti mîna si studiati psihologia maselor.Chiar ati crezut ca toti dusmanii pensiilor speciale o sa se bucure și o sa stea cu mîinile-n sîn cînd mos martin si alții afisau calcule de pensii pe la 8000 de lei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mare dreptate aveti, parca imi cititi gandurile.
      Legea era foarte buna, se mai corecta ulterior. Si-au batut joc de o sansa unica, in primul rand sunt vinovati cei cu grade mari, din MApN. Li s-a parut ca agentii, civilii din penitenciare si altii vor avea pensii mai mari ca ale lor. Care era problema daca lucrau ore suplimentare???, etc. Cei de la noi din MApN au fost mereu invatati sa castige cel mai mult, sa nu castige nimeni ca ei. Sa fie clar eu sunt pensionar MApN nu politist dar voi, obedientii din MApN v-ati batut joc de o sansa unica.Le-ati luat painea de la gura si activilor, si celor care au lucrat dupa pensionare si care sunt cei mai multi, tuturor.
      Nu vom mai avea niciodata o lege apropiata de mult hulita Lege a lui Oprea, daca va fi ciopartita.
      Aveti stele multe dar nu stiti sa cititi si sa interpretati o lege.
      Liciu Melu.

      Ștergere
  66. Gramada ordonata a pupincuristilor uneperizati din ancmrr, la curul noului ministru al apararii !
    Nu ne mai facem bine, veci ! Urla plebeii, atat cei activi, cat si cei din rezerva, ca suntem injunghiati si macelariti fara mila, de ani de zile, iar pe astia de la ancmrr ii freaca grija de diplome, de plachete si alte avansari in grad !
    Te doare capul.

    http://ancmrr.ro/comunicat-nr-25-din-07-12-2015/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi la vechimea lor in serviciu plus spor de grupă normal ca le convine si nu le pasa. Nemultumirea vine din partea celor 26500 care si-au taiat singuri craca de sub picioare umplînd blogurile cu nemultumiri si tot felul de prostii la adresa L223.
      Unii mergeau cu prostia afirmînd ca L223 le face pensiile mai mici decît cele pe L164 sau ca la cei pensionati pîna in 2011 nu li se recalculeaza pensia.
      Și au bombardat ministrii si parlamentarii cu scrisori pîna au primit ceeace se vede.
      Acuma nu au decît sa mai srie inca odata ...........

      Ștergere
  67. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @...avianyc...nu toti bai ..doar cei tonti !!!
      Place de ,,Tenocretii""...v-au adus cu picioarele pe pamant...
      Auzi la Goleeescu ..sa-l impuste pe Ponta si Oprea ca nu-i dadea lui 300 %%....

      Ștergere
  68. Bomba!
    Accesati, descarcati si cititi ce se pregateste! Azi e sedinta de guvern....de fapt a inceput la 09.00!
    Destinat pt necardiaci! E vorba de OUG incrminata!

    http://www.mfinante.ro/transparent.html?method=transparenta&

    RăspundețiȘtergere
  69. Iar MaKak si MaKak ...pi blogul tau ....

    RăspundețiȘtergere
  70. Cezare,bîști la capre ,că iar pune lacatul pe aici.

    RăspundețiȘtergere
  71. Avianyc,
    Mare dreptate aveti, parca imi cititi gandurile.
    Legea era foarte buna, se mai corecta ulterior. Si-au batut joc de o sansa unica, in primul rand sunt vinovati cei cu grade mari, din MApN. Li s-a parut ca agentii, civilii din penitenciare si altii vor avea pensii mai mari ca ale lor. Care era problema daca lucrau ore suplimentare???, etc. Cei de la noi din MApN au fost mereu invatati sa castige cel mai mult, sa nu castige nimeni ca ei. Sa fie clar eu sunt pensionar MApN nu politist dar voi, obedientii din MApN v-ati batut joc de o sansa unica.Le-ati luat painea de la gura si activilor, si celor care au lucrat dupa pensionare si care sunt cei mai multi, tuturor.
    Nu vom mai avea niciodata o lege apropiata de mult hulita Lege a lui Oprea, daca va fi ciopartita.
    Aveti stele multe dar nu stiti sa cititi si sa interpretati o lege.
    Liciu Melu.

    RăspundețiȘtergere
  72. Gradelor mari din MApN:

    V-au stat mereu in gat maistrii militari, subofiterii si civilii din armata.
    Ar trebui sa plecati singuri in misiuni, sa aparati tara.
    Vi se parea ca m.m. au solde mai mari ca ale voastre sau prea mari in raport cu ale voastre.
    Vi se parea ca subofiterilor cu studii superioare li s-au dat coeficienti de incadrare prea mari si castiga cat voi.
    Vi se parea ca civilii au salarii prea mari.
    Acuma vi s-a parut ca agentii si civilii din penitenciare si interne vor avea pensii mai mari ca ale voastre.
    Sper ca prin lacomia voastra sa nu stricati totul, daca nu cumva este prea tarziu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. QED....asa au facut si predecesorii lor cu 164..!!!

      Ștergere
    2. @ Mail! Esti paranoic? Doar TU ai senzatia asta! Sau ai avut vreun conflict personal cu un mare grad, si ai ramas traumatizat, altfel nu se explica! Ai o atitudine inexplicabila! Pari suparat rau pe ofiteri. Daca mergem pe logica asta, pai de fapt suntem toti PP, intrucat baza executarii misiunilor sunt SGP!

      Asa ca respectand logica ta, hai fratele meu sa dam afara toti ofiterii, subofiterii si maistrii si lasam SGP sa isi implineasca misiunile in pace, de ce sa mai incurcam si noi?

      Ștergere
    3. propun sa punem mana pe astia care si.au bagat coada si sa.i jupuim de vii

      Ștergere
    4. R-26.500
      Am ramas suprins de vocabularul vostru, de lipsa de unitate si de inconstienta cu care ati atacat o Lege care avea probleme, dar era buna pe fond si putea fi corectata.
      Ati sarit cu totii ca disperatii pe Oprea, pe politisti, pe civilii din penitenciare de frica ca vor avea pensii mai mari decat voi.
      Si aproape ati stricat ceea ce putea fi bun pentru toti, cum nu a fost pana acuma.
      Voi, cei cu grade mari din MApN sunteti pe cale sa stricati totul, cu demersurile voastre.

      Ștergere
  73. 10%....6 elemente de calcul ce intrau in solda bruta si ceilalti lula ..3 elemente ...

    RăspundețiȘtergere
  74. Da, ne-au lucrat ăştia, tehnocraţii lui peşte...
    Citiţi aici ce se discută în şedinţa GUVERNOIULUI de azi:

    http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/transparenta/ProiectOUGmasuri_7dec2015.pdf
    ____________________
    Şi făcătura începe de la Articolul 36 de la pagina 26

    Citiţi şi-o să vă daţi seama că ceea ce circula pe NET cu acest proiect de OUG, s-a cam adeverit în mare. Singurul lucru bun pe care l-am sesizat este acela că s-a păstrat vechimea cumulată la 25 de ani.

    RăspundețiȘtergere
  75. Sa va manace pamantu pe astia care nu v.a placut 223. sa nu mai apucati o zi de pensie...Blestemati sa fiti

    RăspundețiȘtergere
  76. @R...
    Tot erai tu suparat pe cohortele de birocrati din Armata, acum macar chiar ai un motiv temeinic, cand te face o purcica tehnocrata civila care te trimite sa muncesti ceva pe doi lei. Ironia sortii, ce sa-i faci. Sa vezi si tu ce putere are un finantist care nu primeste ordine...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba primeste ordine de la stapanii cu sortulet

      Ștergere
    2. Ba primeste ordine de la stapanii cu sortulet

      Ștergere
    3. @Maxim One
      Evident ca primeste ordine, dar nu ca cei din Armata care, in viziunea unora, erau raspunzatori de toate problemele cuprinse in L.223. Constat ca acum L.223 de dinainte de ordonanta de urgenta e acum jelita si reevaluata de toata lumea.

      Ștergere
  77. e bine acum olescule?
    sa recapitulam cu niste date ipotetice:tu ai apucat compensatorii 1 miliard lei vechi si pensie(sa zicem)4000 lei noi.
    eu trebuia sa ies pe L223 (la 25 ani vechime) CU PENSIE 4500 lei si fara un leu compensatorii iar tu in scurt timp te alineai cu pensia la nivelul meu.
    acum multumita unor "isteti"(like you) amandoi luam maciuca in buze.
    cred ca esti realist ca ai participat si tu la tupeul astora sa modifice legea(au vazut ca suntem dezbinati si au indraznit).acum nimic nu se mai schimba,tu ramai cu cuantumul avantajos si eu voi lua jumatate cat iei tu!!!
    pai este corect?
    ia sa te vad cum deschizi teme noi cu noi astia alti 26500(dar nu ELITA ca tine) care am furat-o datorita unor sefi mapn cu creierul cat nuca.
    stii ca odata cu trecerea timpului in sistemul militar intra mai multi retardati decat baieti inteligenti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. alo,retineti ca sumele sunt cu caracter orientativ,stati chill eu am pus 45oo ca sa ii arat lui olelescur ce a facut cu nebunia lui de blog.as vrea eu sa visez la 4500 lei pensie,dar voi lua cam jumate cred eu daca apuc!!!!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Probabil ca acum cu legea 223 modificata vei lua o treime din cat sperai ( cu acesti 60% din functia de baza ).Nu mai visa la jumatate .Lasa-l in pace pe Olescu ca a inteles ca gresit criticand (deja) vechea lege 223 Acum avem nevoie de toti si mai ales sa fim uniti.

      Ștergere
    4. Probabil ca acum cu legea 223 modificata vei lua o treime din cat sperai ( cu acesti 60% din functia de baza ).Nu mai visa la jumatate .Lasa-l in pace pe Olescu ca a inteles ca gresit criticand (deja) vechea lege 223 Acum avem nevoie de toti si mai ales sa fim uniti.

      Ștergere
    5. Probabil ca acum cu legea 223 modificata vei lua o treime din cat sperai ( cu acesti 60% din functia de baza ).Nu mai visa la jumatate .Lasa-l in pace pe Olescu ca a inteles ca gresit criticand (deja) vechea lege 223 Acum avem nevoie de toti si mai ales sa fim s uniti.

      Ștergere
    6. @ shulpha 9 decembrie 2015, 13:44. Man! Tu esti dus cu pluta? Du-te fratele meu si strange-l de cravata pe ministrul tau, pe seful tau, pe premier! Astia te-au lovit la gioale!

      Adica TU ai lege sa iti dea compensatorii inca din 2011, astia de la Boc-la Ciolos iti dau cate o OUG in freza in fiecare an sa iti fure compensatoriile, si TU in loc sa te rafuiesti cu ei, te rafuiesti cu cei trecuti deja in rezerva?

      Si NU i furat-o din cauza doar a unor sefi din M.Ap.N.? Ce, protesteaza chestorii din M.A.I. acum si NU am aflat noi inca? Nu! Sunt ca fratii intre ei. Inclusiv cu liderii de sindicate, am precizat la orele 15.06 ca dl. Coarna tocmai lauda OUG pe la televiziuni!

      Ștergere
  78. Constat ca a inceput datul la gioale in purul stil romanesc. Poate ar fi bine sa ne indreptam atentia spre mentinerea macar a procentului de 80%, daca nu se aproba luarea in calcul a veniturilor brute. Daca nici "pedeapsa" aplicata unitar activilor si rezervistilor nu reuseste sa stinga vechea disputa creata artificial, atunci sa se faca voia Guvernului si sa fiti sanatosi.

    RăspundețiȘtergere
  79. Poate ar trebui sa-l intrebam pe domnul Ciolos de ce nu foloseste procentul de 65 % la toate pensiile de serviciu civile. Chiar daca stim raspunsul si intrebarea e retorica.

    RăspundețiȘtergere
  80. sa deschida olescu o noua tema acum:cum a fost mintita Armata Romana cu legea 223 si cum iata acum sindicatele politiei zic ca este bine

    RăspundețiȘtergere
  81. Principalul vinovat este iohannis. Dupa parada de 1 Decembrie asta a inteles, vazand plutonul de raniti in misiunile internationale. Sa le reduca pensiile la handicapati, in primul rand si apoi la tot SNAp. Aceasta OuG este o actiune meonita sa afecteze profund moralul tuturor celor cu atributii in domeniul apararii nationale, activi sau in rezerva si sa afecteze capacitatea de aparare a tarii. Din punct de vedere juridic, OuG are multe elemente de neconstitutionalitate. Nu pot sa inteleg cum sa platesti o contributie la buget si pe o lege sa se ia toata suma (legea 263/2010) iar pe alta lege o suma maimica(legea223/2015).
    Cei ce-au facut posibila aceasta OuG sunt din conducerea tuturor structurilor centrale ale SNAp persoane care n-au dorit si nu le era convenabila legea 223/2015, acestea dorind legea 263/2010. Daca observati veniturile s-au redus numai pe legea 223/2015 nu si pe legea 263/2010 si mai mult decat atat a crescut la 5 ani posibilitatea pensionarii pe legea 263/2010.
    In ceea ce ma priveste solicit public demisia presedintelui iohannis, pentru subminarea capacitatii de aparare a tarii. Pentru acest lucru voi milita atat in tara cat si in strainatate. Am crezut ca basescu este limita lipsei de respect fata de SNAp, dar din pacate iohannis il depaseste.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!