miercuri, 9 decembrie 2015

Pauză pentru un ceai rece servit dintr-o gamelă otrăvită!

Precizam de la bun inceput ca prezentul material nu constituie nicidecum o reclama in favoarea proiectului de ordonanta de urgenta al Guvernului  si care per ansamblu, prin diminuarea de la 80% la 65% a procentului de initiere a calcului pensiei, precum si diminuarea plafonului maxim de la 100% la 85% din baza de calcul, face pur si simplu misto de conceptul pensiilor militare si in acelasi timp, de intregul personal personal militar, fie in activitate sau in rezerva/retragere. Inclusiv prin comparatie cu alte categorii de cetateni romani cu drept de pensii de serviciu (magistrati, consilierii Curtii de Conturi) alaturi de care militarii urmare a proiectului de ordonanta amintit, devin cel mai prost cotati. Desi acele alte categorii nu au nici in clin nici in maneca cu armata, fapt pt. care in alte state NATO acele alte categorii nici nu au drept de pensii de serviciu!

Avertizam tot de la inceput pe eventualii sabotori ale drepturilor de pensie ale militarilor si politistilor aflati deja in rezerva, ca macar acum sa se abtina. Intrucat materialul are menirea de a uni, si nu de a dezbina! 

Trecand la subiect, nu avem insa cum sa nu reliefam o dezvaluire socanta din cuprinsul proiectului de ordonanta care vizeaza exclusiv pe militarii si politistii deja pensionati. Dezvaluire care demonstreaza negru pe alb ca personalul in rezerva/retragere era oricum in afara acoperirii pensiilor militare de stat de catre  Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat.

Dupa cum multi bine cunoasteti, am sustinut dintotdeauna faptul ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat este inaplicabila militarilor si politistilor pensionati anterior anului 2011. Si am atras atentia si militarilor si politistilor pensionati in perioada 2011-2016 asupra faptului ca legea mentionata le este doar partial aplicabila. Am primit critici asupra acestui fapt! Unele virulente, mai ales din partea unor sustinatori neconditionati ai fostului premier Ponta si in special din partea fostului vicepremier G. Oprea.

Mai mult! Am atras atentia si asupra faptului ca liderii acelor asociatii, sindicate si organizatii care au sustinut neconditionat Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat nu au fost interesati niciun moment de faptul ca legea mentionata nu poate fi aplicata decat numai in circumstante pur conjuncturale, militarilor si politistilor pensionati. Din nou am primit critici si asupra acestui fapt! Si unele tot virulente.

Trebuia neaparat ca astazi, 9 decembrie 2015, sa apara un proiect de ordonanta de guvern care sa confirme oficial - din punct de vedere al specialistilor, cu punct si virgula, cele sustinute! Respectiv faptul ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat asa cum este redactata acum, este cu adevarat inaplicabila militarilor si politistilor pensionati anterior anului 2011. Si doar partial aplicabila militarilor si politistilor pensionati in perioada 2011-2016.

Adevarul socant reliefat de proiectul de ordonanta de guvern fiind acela ca  militarii si politistii pensionati inainte de intrarea in vigoare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, eram predestinati sa fim sariti din schema! Si inca suntem, intrucat legea nu este modificata.


Dovezi?

Acesta este textul proiectului de ordonanta! Care are un pasaj introductiv cu o expunere de motive, pe care de regula nu o citeste nimeni. Si in care sunt inscrise negru pe alb motivatiile care au stat la baza intentiei de modificare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. Le redam textual:

  • "având în vedere că Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat intră în vigoare la 1 ianuarie 2016 și luând în considerare faptul că în textul acesteia există prevederi arbitare în interpretare care pot determina diferenţieri de tratament aplicabil pensionarilor în etapa de stabilire, recalculare şi/sau actualizare a pensiilor militare de stat",
  • "ținând cont că, în condițiile nedoptării măsurilor de modificare și completare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, este imposibilă emiterea normelor juridice de rang inferior și există riscul apariţiei unui nou val de litigii de anvergura celui din anii 2010 – 2012".
Foarte clar, nu? Multi dintre cei pensionati anterior anului 2011, am semnalat atat in faza de proiect a legii, cat si in cea de dezbateri, la fel si dupa promulgare ca ceva nu este in regula in privinta aplicarii si noua a prevederilor de baza ale legii. Considerand ca legea nu ne este aplicabila in absenta unui termen clar de recalculare a pensiilor noastre noastre contributive. Termen care nu exista in lege. Aceasta contine doar un termen strict ipotetic, cu caracter pur conjunctural si care este cel indus de Art. 60 (1). Care poate fi la fel de bine candva, vreodata sau niciodata. Am primit fie critici, fie niste demonstratii care nu prezentau nimic concret, ci doar presupuneri. Presupuneri pe care astazi le-a dezamorsat exact Guvernul, care a introdus termene definite pt. recalculare.

Am mai sugerat, de asemenea, ca legea care a operat majorarile salariale pt. sectorul militar in aceasta luna, a fost introdusa cu premeditare in vigoare inainte de data de 01.01.2016 cand ar urma sa intre in vigoare Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. Premeditarea fiind aceea ca nu cumva sa poate fi declansata vreo actualizare a pensiilor personalului militar deja pensionat care ar fi fost inererenta daca majorarea s-ar fi produs dupa data de 01.01.2016. Din nou am primit critici. Si din nou se dovedeste ca am avut dreptate, din pacate aceasta trebuind sa fie  confirmata tot de proiectul de ordonanta de guvern ("se recalculează potrivit prevederilor prezentei legi, în raport cu vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie și baza de calcul stabilită conform prevederilor art. 28, actualizată conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special la data intrării în vigoare a prezentei legi).

In sfarsit, am primit si incurajari de la persoane care au recunoscut ca legea este inaplicabila celor deja pensionati, dar acest fapt va fi rezolvat prin ordin comun al ministerelor de resort, precum si prin hotarare de guvern. Numai ca actualul guvern prin proiectul de ordonanta de guvern afisat astazi, infirma total si aceasta posbilitate, afirmand ca "este imposibilă emiterea normelor juridice de rang inferior"

Dar sa nu o mai lungim! Motivatia Guvernului este pusa in practica prin modificarea a 2-a articole de lege esentiale pt. aplicarea legii si personalului deja pensionat! Si care daca ar fi fost introduse in legea de la bun inceput, asa cum era firesc si asa cum am solicitat insistent cei in rezerva/retragere, nu ar mai fi fost nevoie sa vina specialistii unui guvern sa prezinte faptul ca cei in rezerva/retragere eram efectiv scosi de sub efectele legii.

Redam pt. comparatie, Art. 109 (1) din textul legii Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, precum si propunerea de modificare a acestuia, in acceptiunea Guvernului. Modificare propusa care repune din cateva cuvinte si pe cei pensionati anterior anului 2011, in drepturi de pensie egale cu ale militarilor si politistilor in activitate! Modificare care insa nu a fost niciodata acceptata de nimeni la initierea, dezbaterile si adoptarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat.

Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat: "Art. 109 (1) Pensiile militarilor, politistilor si functionarilor publici cu statut special recalculate în baza Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri în domeniul pensiilor, cu modificarile ulterioare, revizuite în baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor masuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, aprobata prin Legea nr. 165/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, stabilite în baza Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, cele platite în baza Legii nr. 241/2013 privind stabilirea unor masuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, cu modificarile ulterioare, precum si pensiile stabilite în baza Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificarile si completarile ulterioare, devin pensii militare de stat în întelesul prezentei legi si se recalculeaza potrivit prevederilor prezentei legi, în raport cu vechimea valorificata prin ultima decizie de pensie".
 
Proiectul de ordonanta de guvern: „Art. 109 - (1) Pensiile militarilor, polițiștilor şi funcționarilor publici cu statut special recalculate în baza Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, revizuite în baza Ordonanței de urgenţă a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniți din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranță națională, aprobată prin Legea nr. 165/2011, cu modificările și completările ulterioare, cele plătite în baza Legii nr. 241/2013 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniți din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranță națională, cu modificările ulterioare, precum şi pensiile stabilite în baza Legii nr. 80/1995, cu modificările și completările ulterioare, devin pensii militare de stat și se recalculează potrivit prevederilor prezentei legi, în raport cu vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie și baza de calcul stabilită conform prevederilor art. 28, actualizată conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special la data intrării în vigoare a prezentei legi".

In sfarsit, situatia este cum este! Acum poate multi se intreaba ce este de facut, nu? Am demonstrat cu exactitate faptul ca in baza Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cei deja aflati in rezerva/retragere eram oricum scosi din ecuatie. Iar Guvernul ne-a confirmat temerile, in mod cu totul accidental! Pe de alta parte, proiectul de ordonanta de guvern rezolva o situatie dar numai la nivelul unicitatii de tratament la pensionare intre militarii/politistii in activitate si militarii/politistii in rezerva/retragere. In schimb, in afara de unicitatea de tratament si care este exact singurul element care lipseste Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, proiectul de ordonanta de guvern reprezinta o ofensa la adresa intregului personal militar indiferent ca acesta este in activitate sau rezerva/retragere.

Ne exprimam convingerea ca fiecare dintre noi, indiferent ca este in activitate sau in rezerva/retragere, cunoaste unde a gresit, de cine a fost tras pe sfoara, de cine a fost tradat sau pe cine a abandonat!  Mai departe, odata reuniti, totul devine mai simplu pentru noi! Si exact aceasta este panica celor care fac misto de militari si politisti, in activitate si in rezerva/retragere, si nu de ieri de astazi, ci de 5 ani de zile, continuu. Si care trebuie opriti. De noi, altcineva oricum nu o va face in locul nostru.

Cum trebuie sa procedam efectiv? In primul rand trebuie sa reparam niste erori comise in privinta celor in rezerva/retragere Astfel ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat trebuie amendata in mod obligatoriu, dar numai cu ce s-a sesizat Guvernul in privinta celor pensionati anterior anului 2011 [modificarile de la Art. 109]. Precum si in cazul celor pensionati in perioada 2011-2016 - si aici este vorba strict de adaugirea "actualizată conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special la data intrării în vigoare a prezentei legi" de la Art. 110 (1) din proiectul de ordonanta de guvern. In rest, legea trebuie sa ramana intacta! Iar noi, indiferent ca suntem in activitate sau in rezerva/retragere avem obligatia sa facem zid in jurul ei!

220 de comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si ce opreste guvernul Soros( sau alt guvern) ca in termenul de 2 ani cand vor trebui sa dea banii de la actualizare (desi nu cazul deoarece pensiile la recalculare vor fi mai mici ca acum ) sa mai tranteasca o ordonanta care sa amane actualizarea inca doi ani. ( si tot asa la nesfarsit cum fac cu compensatoriile)?

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Du-te naibii ca esti tampit!Cu cine tii?

    RăspundețiȘtergere
  5. As vrea sa scriu si eu ceva dar nu am loc de Mos(vladimir,anonim si inca vreo 12 nume) sa ma anuntati cand ii pun astia vata in nas,ca nu mai are mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mosule, pentru tine avem asigurata cazarea gratuita la Eternitatea.

      Ștergere
  6. În devălmăşeala cu OUG-ul, cred că am uitat ceva: se mai restituie sumele reţinute în cele 19 luni?

    PS. Gelule, vezi că ţi-am trimis pe mail cam cum stă treaba cu "problema construcţiilor". Poate o rezolvăm mîine.

    RăspundețiȘtergere
  7. Vedeti ca biserica si-a deschis serviciu de ambulanta privat! asta pe bune, vedeti cat se plateste.

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonymous10 decembrie 2015, 00:14
    Eu am trimis tuturor parlamentarilor din circumscripția mea următorul mesaj, pe care vă îndemn să îl trimiteți la fiecare parlamentar din județul dumneavoastră: Domnule senator/deputat X,
    Mă reprezentați în Parlamentul României.
    Vă rog ca partidul dumneavoastră să facă ceva în această privință!

    REVOLTĂTOR! Guvernul Cioloș a modificat antidemocratic, pe ușa din dos, Legea pensiilor militare, 223/2015, prin ordonanță de urgență. O lege votată de întregul parlament și promulgată de președinte încă de acum 6 luni, prin care se reda demnitatea militarilor după gravele abuzuri comise de guvernul Boc în anul 2010. Prin modificarea în ultimul moment a legii, cel mai tare vor fi loviți veteranii care au fost în teatrele de operații, invalizii și urmașii celor decedați. Cei care au participat la misiuni operative: piloți, marinari, geniști, infanteriști. La numai o săptămână după ce guvernanții declarau sforăitor că militarii sunt mândria națiunii, că sunt cei mai buni ambasadori ai țării în lume și îi respectă pentru sacrificiul făcut, Cioloș sabotează drepturile celor mai merituoși dintre ei. Ce fel de om poți să fii ca să plângi pe umărul copiilor eroilor militari și apoi să îi înjunghii pe la spate? Ce prim ministru poți să fii ca să declari că tot ce a fost votat în parlament este asigurat prin bugetul pe anul 2016 și, după trei zile, să desființezi o lege de asemenea importanță pentru stabilitatea țării? Cum nu o să i se usuce mâna cu care a semnat legea, președintelui Iohannis, dacă va fi de acord cu o asemenea mizerie? Ce drept moral are ministrul apărării, Mihnea Motoc, să aprobe asemenea nelegiuire împotriva militarilor de carieră, când legea similară pentru personalul diplomatic și consular, din care dânsul face parte, L. 216/2015, funcționează bine-mersi încă din septembrie. Ce drept are unul din cei mai bogați miniștri din România să interzică niște pensii decente și meritate pentru cei mai buni dintre militari, după ce și-a asigurat-o pe a dânsului? Recunoștința față de cei care și-au riscat viața pentru țară în timp ce ei își construiau averile în pace e doar declarativă? Nu, mulțumim! Domnilor politicieni, nu vă alăturați imaginea de noi, militarii, din interes electoral, ca după aceea să ne abandonați! Nu merge așa! Noi, militarii, avem nevoie de o dovadă concretă a prețuirii societății românești și a liderilor națiunii atunci când încă mai suntem în viață. Din cauza profesiei am suportat o mulțime de privațiuni: am stat departe de casă, ne-am mutat din garnizoană în garnizoană, ne-am neglijat familiile, ne-am umplut de boli profesionale, nu am putut face afaceri, pentru a ne putea asigura un trai decent la bătrânețe. Iar acum nu sunt bani decât pentru alții? Vreți să ne ucideți și ultima speranță? Ne disprețuiți? Atunci trebuie să plecați! Cu ce drept un guvern de tranziție, cu mandat limitat, cu o legitimitate dubioasă, afectează țara, securitatea națională, din temelii, prin astfel de decizii? Sper ca parlamentul României să reacționeze, la votarea bugetului, sau chiar mai devreme, și să desființeze acest abuz!
    Cu considerație,
    XXX

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Tu vrei sa sensibilizezi politicienii care urmaresc doar interesul lor personal ? Doamne cata naivitate.

      Ștergere
  9. Da, da, nush ce cred ceilalti, insa eu trebo sa-ti dau dreptate. Cu toate ca, de nenumarate ori ai luat-o pe aratura si ai iesit prin lanul de cucuruz, in esenta ai avut dreptate cu si despre aceasta lege. Insa, asta nu inseamna ca, pentru anul 2016, nu-ti voi dubla doza de ALUPIGUS.
    Buna dimineata si nu te mai bate cu caramida in kept !

    RăspundețiȘtergere
  10. Mă ,cine știe,mos Alecu mai nou bea cerneala de nu mai scrie pe aici cîte o snoavă despre pensii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că-l aleargă pe văru-miu tigri 2 prin București.

      Ștergere
    2. Gresit,pe mosu' il alearga "blonda" aia cu coasa prin Cismigiu.

      Ștergere
  11. SPER CA SUNTETI MULTUMITI ACUM DE NOUA LEGE ! URLATI CU TOTI "JOS PONTA", SA VA VAD ACUM CE MAI URLATI ! NU VA CONVENEA OPREA ! ACUM SA VA APERE ALA CARE ESTE COLECTIONAR DE STELE LA SMG !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Man! Nu te mai ambala politic. Materialul iti prezinta dovezi clare, precizate culmea - chiar de Guvern, ca militari si politistii in rezerva/retragere eram si suntem scosi de Ponta si Oprea din L.P.M.

      Uite ce spune Guvernul:
      Le redam textual:

      - "luând în considerare faptul că în textul acesteia există prevederi arbitare în interpretare care pot determina diferenţieri de tratament aplicabil pensionarilor în etapa de stabilire, recalculare şi/sau actualizare a pensiilor militare de stat",
      - "ținând cont că, în condițiile nedoptării măsurilor de modificare și completare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, este imposibilă emiterea normelor juridice de rang inferior".

      In concluzie, LPM asa cum este acum NU este aplicabila celor deja pensionati. Pt. ca asa au facut-o Ponta si Oprea. Sa NU ne fie aplicabila. O spun specialistii Guvernului. Si atunci, pt. ce te ambalezi?

      Ștergere
    2. ***R-26500 si daca era inaplicabila celor pensionati anterior trebuia sa o ciunteasca in asa hal,sa o reduca cu peste 50%? Uite cum sta treaba,initial au incercat sa taie alocatiile pentru Biserica si daca nu le-a mers au mutat atacul pe noi. Acuma da Bisericii ceea ce trebuia sa dea Armatei.

      Ștergere
    3. @ tigri2 10 decembrie 2015, 08:46. Ai dreptate si tu, clar. Poftim, NU se modifica LPM, de fapt nici nu este modificata la ora asta in mod oficial. LPM ramane asa, cu noi cei deja pensionati pe langa.

      Si acum reciteste motivatia guvernului si care NU poate fi contestata. Chiar daca LPM intra in vigoare asa cum este, cele prezentate in motivatie tot raman. Realitatea nu o poti schimba! Cum rezolvi asta? Si inca urgent de repede, inainte sa se trezeasca cineva sa atace la CCR intreaga LPM! Din cauza celor prezentate in motivatie!

      Ștergere
  12. "Sa dam cezarului ce e al cezarului"(Specialistilor care au impus si guvernului, care s-a executat). Gelu are dreptate (a avut de la inceput dreptate). Ciolos si Motoc, consiliati corect, pot schimba macazul. Intr-un triaj sunt multe schimbari de directie. Prima schimbare a fost de bun augur. Parlamentul poate aduce intregul angrenaj in parametri normali chiar daca vor fi ceva eforturi financiare. Aici e cuiul lui Pepelea, aici se intalnesc toate interesele...aici va fi momentul adevarului - vom vedea ce inseamna de fapt, pentru alesii neamului, armata tarii.

    RăspundețiȘtergere
  13. @ All. O opinie realista preluata din materialul precedent! Chiar documentata. Sa spuna cineva ca aceasta OUG e facuta pe genunchi in 3 zile si NU era lucrata de ministere inca de cand Ponta si Oprea erau in functie.

    "Iulian Mares10 decembrie 2015, 07:48

    Domnilor, un lucru este cert!
    Din experienta pe care o am, 10 ani numai in minister, aceasta OUG, cu toate legi, actele normative invocate, cu trimite la art. si alin., nu putea fi elaborata intr-o saptama-doua.
    Concluzia.... au existat in toate ministerele grupuri de lucru numite in secret cu misiuni clare si termene bine definite, care au lucrat in secret, inca din toamna, din dispozitii superiaore. Cine, de ce, cum?
    Ghici, ghicitoarea mea?"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Totul fiindca rezultau pensii de 150% si in vîrf de 200%.

      Ștergere
    2. Vă aduceţi aminte. Hai, că-i aproape! Două săptămâni au trecut. Investirea guvernului tehnocrat. Atunci parlamentarii au votat 'pentru' cu două mâini şi largă bucurie. Bucuria nebunilor! Veniseră cu un proiect de guvernare în patru pagini. L-au schimbat noaptea cu şase. Dimineaţa a fost altul. Ca apoi să fie altul. Patru programe au fost.
      Diletantism la maxim.
      Acum privesc „Proiectul de ordonanţă de urgenţă privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016”. Bine făcut, bine bătut. Denotă timp şi experienţă. Apoi privesc viitoarele reduceri de personal bugetar. Iar bine gândite, bine făcute. Apoi stoparea creşterii salariului minim. Cinic gândit, dar tot bine făcut. Acesta este doar începutul.
      Ce constatăm imediat?
      Diletantism şi profesionalism!
      Se poate aşa ceva?
      Nu, desigur!
      Dragi comentatori. Totul era făcut. Totul era elaborat din vară şi toamnă. Totul a fost dat la pachet. Totul a fost gândit să fie.Era! Dat acum. Unde era? Era acolo in deal.
      Scuzati-mi intruziunea!

      Ștergere
  14. Scoal Tilica ,
    Ia desaga si bocancu ,
    La Livolutie tarlane ,ca trece anul
    Si Ciolanis in nesimtirea lui ,
    Iti ia
    Smantana ,cascavalul si ciolanul ...

    RăspundețiȘtergere
  15. Haidi ma' sa le dam la capatzana,ca s-au preacurvit!Acuma ,pana nu va fi prea tarziu!Aiasta-i ultima REDUTA,peste cinci anu suntem niste biete legume...

    RăspundețiȘtergere
  16. @ All. Acum noi ne ferim cu totii sa spunem unor lucruri pe nume. Scot eu castanele. Nu exista impact bugetar, din sinplul motiv ca LPM asa cum este acum este inaplicabila celor deja pensionati. Urmare a motivatiei Guvernului care se axeaza pe evidentierea diferentierii de tratament, aplicarea legii in mod egal pt. toti - adica si pt. cei deja pensionati, nu doar pt. cei care urmeaza sa se pensioneze, conduce de fapt la o majorare a bugetului. Ceea ce de fapt am banuit cu totii!

    Situtie in care guvernul pt. a elimina discriminarea, dar si pt. a se incadra in "nu exista impact bugetar", a ras procentele acelea, astfel incat sa nu existe nici discriminare, dar nici impact bugetar. In concluzie, un lucru intocmit prost de la bun inceput, se razbuna mai devreme sau mai tarziu!

    Acum, cei in rezerva/retragere ce vina avem in povestea asta? Capii ministerelor care au coparticipat la initierea legii sunt vinovatii adevarati in povestea asta! Intrucat si-au facut LPM doar pt. ei, ei fiind in activitate, de aceea nu exista impact bugetar. Si pt. ca au inchis ochii la discriminarea care era creata de lege. La care se adauga si liderii sindicali din M.A.I., de la A.N.C.N.R.R. si din S.C.M.D. care n-au scos un cuvant despre cacealmaua existenta in lege in privinta celor deja pensionati!

    RăspundețiȘtergere
  17. Distribuitor autorizat de ALUPIGUS10 decembrie 2015, 09:31

    Se pare ca o parte ( mare, mica - ramane de vazut) dintre apevistii din rezerva armatei, sunt multumiti de efectele ce le-ar produce LPM, in forma modificata. Sunt doar unele constatari, in urma unor discutii telefonice, ori laiv, cu fel de fel de pensionari, fosti colegi, sau nu. Lucru pe care, cu siguranta, l-ati facut si voi.
    Nush cum sta treaba in randul tablagiilor, insa, pentru galonatii care cumuleaza un procent maxim de calcul si au avut si solde bine rotunjite cu alte drepturi banesti, este relativ binisor. Tuturor celor cu care am vb pana acum, pensiile le vor creste. Mai mult, ori mai putin. Si nu au fost toti sefi sau comandanti. Interesant.
    Exista insa, la unison, aceeasi amaraciune, provocata de greata profunda pe care o are clasa politica fata de armata, in raport cu grija deosebita pentru alte categorii profesionale, care beneficiaza de pensii de serviciu, in procente si cuantumuri ametitoare ! Si tot cu amaraciune si sictir este vazuta si pasivitatea, dusa pana la nivel de nepasare, a staffului armatei, care asista, fara nicio reactie publica, la macelarirea propriului sistem !!! Puletii din cazarmi nu au nicio vina si o stim cu totii. Se discuta, se injura, se barfeste, insa cu ciocul mic, ca odinioara, cand spuneam bancuri cu si despre Ceausescu. Si, cam atat, iar reactia „de la centru” este zero.
    Si, mai exista si alte jde nemultumiri, in functie de situatia fiecaruia, discutate si rasdiscutate si pe aici, in special cele provocate de „donarea” de-a’mpulea la stat, a procentelor ce depasesc 85%. Iar unii chiar ca sunt „donatori de frunte” ! N-are rost sa mai dezbatem.
    De-a lungul timpului, de cand s-a abatut nenorocirea portocalie peste o parte din pensionarii militari (pentru alta parte fiind o binefacere de nesperat, in aceasta viata), unii s-au legat cu lanturi si au protestat sub gardul cazarmii din Izvor, altii si-au dat foc, altii au facut infarct si au crapat, unii au protestat in strada, cu fanfara in frunte, samd. Pai si ? Pai, nimic. Acelasi dispret, aceeasi bascalie si aceeasi nepasare fata de ostirea tarii. Degeaba va spargeti in figuri unii, ca e momentul sa iesim, sa dregem, sa ne aruncam in aer, bla, bla. Nu se va intampla absolut nimic. In cazarmi va fi ordine si disciplina militara regulamentara, iar rezerva nu mai valoreaza nici cat o ceapa degerata. Iar ce-o mai fi ramas din cei 26500...nicio sansa. Ramane sa ne mai balacarim nitel pe blogurile astea de „specialitate”, ale lui Golescu, Cufurez & Co, apoi sa asteptam o alta luminita de la capatul tunelului. Si tot asa.
    Pacat. In special pentru cei ce urmeaza sa se inscrie in evidentele CMJurilor.
    A....sa nu uit. Sintagma „sa-i fut in gura”, inca este la mare cautare in discutiile pe tema pensiilor. Pai, si normal, atata timp cat, cacanarii astia, de-si bat joc de noi, iau in serios ostirea tarii numai cand pute a praf de pusca prin’prejur.

    Zic si eu: ALUPIGUS !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca mai vrei sa postezi pe aici, esti binevenit! Precizezi niste chestii interesante! Dar termini cu ALUPIGUS! ALUPIGUS in intiniutatea ta! In caz contrar, primeste bara!

      Ștergere
    2. Distribuitor autorizat de ALUPIGUS10 decembrie 2015, 09:44

      Postez pe unde vreau eu si ce vreau eu. Chestia cu banarea nu ma impresioneaza. Faci ce vrei, e blogul tau, insa tastatura este a mea !

      Ștergere
    3. @Distribuitor ..serveste un ALUPIGUS de la unul ..neautorizat sa distribuie

      Ștergere
  18. SUNATI ADUNAREA! Sunt un rezervist din Ploiesti si v-am citit de ceva timp opiniile. Nu va cunosc, dar este clar ca dintre cei care trimit comentarii unii au expertiza in domeniu, iar altii injura si fac misto. Am si eu simtul umorului si chiar sunt tentat sa intru la caterinca, DAR NU ESTE MOMENTUL POTRIVIT! AJUNGE! A fost o lovitura TICALOASA! OUG a fost strecurata pe Ordinea de zi a Guvernului in mod fraudulos, la pachet cu alte acte normative, fara nicio motivare temeinica. Faptul ca Lg. 223 nu era functionala (si noi stim de ce!), cum afirma, ieri, noul ministru al apararii dupa aprobarea Ordonantei, nu are legatura cu algoritmul de calcul al pensiei. Nu sunt finantist, dar am citit si am remarcat cateva ciuntiri grosolane: de la 80% la 65%, de la baza de calcul in care erau prevazute veniturile la solda bruta, plafonarea la 85%, s-a taiat sporul de la 1 la 15% care urma sa fie stabilit prin Ordin Comun etc. Daca nici acum nu suntem in stare sa reactionam ferm, solidar si operativ, atunci degeaba ne mai numim militari si meritam sa-si bata joc de noi. DECI, SA DECLANSAM UN PROTEST ORGANIZAT, PUTERNIC SI CONVINGATOR LA ADRESA PRESEDINTELUI, GUVERNULUI SI PARLAMENTULUI. TINERII DE LA COLECTIV (CU IMPLICAREA UNOR OAMENI DE BINE!) AU DAT JOS GUVERNUL SI AU ZGUDUIT PT CATEVA ZILE, DOAR, CLASA POLITICA. NOI, MILITARII ACTIVI SI REZERVISTI, POLITISTI SI CELELALTE CATEGORII...TREBUIE SA STOPAM ACEST ABUZ FARA PRECEDENT. In incheiere, va solicit sa lasati tachinarile, observatiile malitioase si alte aiureli pentru mai tarziu. ARMATA TREBUIE SA LUPTE PENTRU A-SI APARA DREPTURILE. CRED CA SI POPII AU LUAT, IN FINAL, DE LA CIOLOS BANII PE CARE A INCERCAT SA-I TAIE DE LA BISERICA!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Distribuitor autorizat de ALUPIGUS10 decembrie 2015, 09:53

      Nu mai urla ca un scapete ! Chiar nu intelegi ca nu suntem in stare de nimica ? Majoritatea dintre noi, deja ne-am recalculat penziile. Unora chiar le si stralucesc ochii de bucurie, cu gandul la vremurile cand vor beneficia de o casketa de bani ! Chiar nu intelegi ca unii si-au dat foc si s-au sinucis, pe tema pensiilor, si tot n-au rezolvat mare branza ? Suntem un fel de epiderma de pe putza, pentru politruci.
      Limiteaza-te doar la a mai injura, pe-aici, pana nu pune adminul lacatul la usa.

      Ștergere
    2. Da, licuriciu o fi de acord? Exemplul cu tinerii frumosi nu tine iar cu popii e alta poveste.

      Ștergere
    3. Pentru "distribuitor autorizat de ALUPIGUS": Cred ca mata a beneficiat din plin de supervitamina "Alupigus Forte" atunci cand te-a creat pe tine.Si probabil ca a cumparat "vitamina" de la o "farmacie" de pe soselele de centura.Te rog sa iti transmiti adresa,fiindca vrem sa le trimitem atat matii ,cat si panaramei de nevastata ,cateva tone din "vitamina - Alupigus Forte".

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  19. Vorbire degeaba.Pierdeti timpul facand calcule si iar calcule.Una peste alta OUG loveste in toti,actuali si viitori pensionari atat de la MAPN cat si de la MAI, SRI,SIE,SPP,STS.Daca nu facem zid comun ca sa fie marit 65% la 80% si 85% la cel putin 100% suntem prostii lumii.Lasati-o naibii de galceava ca ea nu nimic bun.Deocamdata nu vad decat pe Dogaru ca face ceva vorbire.Bun sau ne bun asta face macar ceva si trebuie incurajat.Bucurestenilor ce faceti?.Acum, zic eu ,ca nu e cazul sa cautam tapi ispasitori.Eu am trecut prin 62% si va spun ca nu e de bine.Cu 62% un subofiter nu trece de 1300lei( ceeace inseamna ca e muritor de foame) iar un colonel nu trece de 2000.Nu e cazul sa ne certam nici cu politistii,si nici cu alte structuri fiindca funia este comuna.Mai bine luam legatura cu ei si ne unim fortele.Nu asteptati actiuni la vedere de la activi fiindca ei sunt in pericol sa-si piada painea.Noi trebuie sa actionam daca nu suntem curve.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ăla cu 2000 nu-i colonel ci maxim maior!

      Ștergere
    2. Poezii e in limba romana, poiezi nu stiu ce vrea sa reprezinte.

      Ștergere
  20. Lupta pentru imbunatatirea procentelor se va da in Parlament...

    RăspundețiȘtergere
  21. Doar daca vor voturile parlamentarii vor incerca ceva. Daca nu va ramîne cum s-a stabilit.
    Altfel după originală ies din nou pensii tip Geică. Și asta-i baiul nu aberatiile ce le scrieti pe aici.
    Salutare
    Văru lu Geică

    RăspundețiȘtergere
  22. Aceasta OuG n-are nicio legatura cu bugetul peanul 2016, nici expunerea de motive nu sta-n picioare. Si-n forma initiala a legii 223/2015 si in prezet sunt aceleasi cheltuieli bugetare pentru anul 2016, atat pentru deschiderea drepturilor de pesie cat si pentru recalcularea pensiilor militarilor pensionati inainte de 1 ianuarie 2016.
    Cheltuielili cu ce-i ce vor iesi la pensie se pot acoperi din contributia acivilor cu 10,5% si din iesirile naturale din sistem, a celor deja pensionati.
    Pentru cei pensionati anterior datei de 1 ianuarie 2016 nici legea initiala nici forma modificata nu prevede nici un efort bugetar.
    Cauza principala a aparitiei acestei OuG este similara cu cea care a determinat aparitia legii 119/2010: valorificarea stagiilor din viata civila dupa pensionarea ca militar. Aceeasi " baieti destepti" si cu aceleasi profituri. Din aceasta cauza s-a prelungit termenul de aplicare a legii 263/2010. Una este sa- ti imparta veniturile la 35 de al si alta este la 20-30 de ani, una este sa-ti valorifici stagiile de cotizare realizate ca pensionar dupa data de 1 ianuarie 2016 la 65 de ani si alta este sa le valorifici dupa pensionarea ca militar care poate fi si la 48 de ani. Si in cazul legii 119/2010 si in cazul OuG principalii defavorizati au fost militarii care au prestat activitati in teatrele de operatii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar asa ?
      Da pentru cei cuprinsi in L 138 anexa 3 pct 4 care nu si-au primit drepturile legale ce zici. Astia nu or fi facut ceva scandal avind ca rezultat anularea prevederilor doar în 2007 si aparitia L 263 in 2010.
      De astea stii ceva? Poti sa vezi putin ce scrie pe acolo?

      Ștergere
  23. Acesti "baieti destepti" innici un caz nu presteaza activitati, dupa pensionare, in domeniul privat. Ei sunt platiti din bani publici.
    Pensionarii militari sunt platiti din bugetul institutiilor din SNAp indiferent pe ce lege se pensioneaza.
    Concluzie: s-au redistribuit niste bani in cadrul aceluiasi efort bugetar.
    Ce este foarte trist ca militarii vor lucra mult timp in actitate, vor cotiza la buget cu 10,5% la fel ca orice roman, iar acest timp nu conteaza deloc la stabilirea drepturilor de pensie, ceea ce nu se intampla cu cellalti romani.

    RăspundețiȘtergere
  24. O intrebare va rog:procentul cf. OMM se mai aplica? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule Unknow 11.07, buna intrebare. De fapt, ceva mai cuprinzator ar fi fost: "se mai aplica vre-o lege in tara asta de rahat?"

      Ștergere
    2. Perfect de acord. Si totusi...

      Ștergere
  25. Mai oameni buni hai sa gandim si asa :de unde naiba stia Ciolos si madama aia de la finante de legea noastra ca de-abia au invatat usile de la birourile lor?Nu cumva CINEVA ne poarta sambetele de multa vreme?O fi acel CINEVA cumva dintre noi ?
    Legea 164 a fost buna pt smecheri si ,,descurcareti'';
    Contributivitatea (sa-l pupati pe Oprea undeva ca s-a facut impartirea la 20 de ani) i-a facut boieri pe mm ,subofiteri -care nu prea au fost afectati de marile restructurari si-au adunat vechime-si chiar unii ofiteri bosorogi care au lalait-o prin birouri,plus vreo cativa militari muncitori -aviatori ,parasutisti etc;
    Legea 223 venea sa repare hibele L263 ,mai ales pt ofiterii disponibilizati la ,,tinerete''si in special pt ACTIVI(si-au dat si ei seama ca ies cu pensii de cacao);
    IN TOATE SITUATIILE S=AU FACUT COMPROMISURI!Smecherii cu cuantumul din ultimul salariu,contributivii cu impartirea la 20 si acum era cat de cat o egalizare pt pacalicii cu 263!Cine nu a vrut-o?Nu cumva nehalitii care vehiculau niste cifre ametitoare si care ar fi vrut sa si mai creasca sa pupe din toate compromisurile din toate legile si au stricat tot?Cine pe cine a fost ,,gelos''?
    Spuneti voi ,ca sunteti baieti de baieti!

    RăspundețiȘtergere
  26. Pt vitamia b 52
    Si acum ies pensii de tip geica. Diferenta este ca aceste pensii rezulta prin aplicarea legii 263, ei de tip geica sunt oameni cu o varsta care le asigura tot un stagiu complet de 20 de ani. In acestcaz legea 263/2010 produce acelasi efect ca legea 119/2010.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Greșesti rău de tot pretene. Geica inseamna valori pe lînga mizilicurile de pe L 263/L119.
      Văru lu Geică

      Ștergere
  27. @ ,, vor cotiza la buget cu 10,5% la fel ca orice roman,,
    Pe naiba, doar pe hartie in rest iau banii in mana (pe card!)
    Dupa cum vad toate legile sunt pentru ,,smecheri,,, depinde de generatie. peste vreo 4 ani va veni generatie actuala de ,,teatre de operatii,, (benevol pana mai ieri, sa vedem cand va fi oblige!!)si isi vor trage ei ,,lege,,
    SEMPER FIDELIS

    RăspundețiȘtergere
  28. Problema grava nu sunt cei 15% din baza de calcul ci chiar cuantumul bazei de calcul deoarece nu mai intra sporurile si primele(care sunt constituite din prime orare de zbor,aterizari,incercari,parasutari,ore de stat in regimuri ff periculose,subteran,scufundari,pe nave,izolat)+ sporuri specifice fiecarei arme
    ,cuantumuri ce pot diminua BAZA DE CALCUL si cu 80%. Voi socotiti doar din punct de vedere al celui ce sta ;la birou sa la areme fara sporuri temporare sau permanente. nemaivorbind de sergenti si politisti care au alte tipuri de sporuri si venituri suplimentare.N-am spune nimic daca la alte categorii ar fi la fel ,dar dupa procentele de aici si veniturile calculabile ,noi devenim ultimii oameni din tara,suntem calcati in picioare,eu zic sa ne pregatim de lupta,de lupta dura!

    RăspundețiȘtergere
  29. eu sunt curios tatal meu a iesit la pensia cu data de 1 decembrie 2015....il va afecta sau nu aceasta noua o.g..astept un raspuns...

    RăspundețiȘtergere
  30. S-a mai reparat o ”greseala” prin aceasta ordonanta, in afara de cea semnalata de dvs, si anume aceea care defavoriza in mod cinic pensionarii de invaliditate: diminuarea cuantumului, conform gr. de invaliditate, cu pana la 20 de procente - fostul articol modificat 39 (5). Adica, la ACEEASI VECHIME in uniforma, bolnavii/invalizii aveau pensia, conform initialei legi 223, decapitata cu un sfert fata de cea de care ar fi beneficiat fiind sanatosi. Ceea ce este un urias non-sens, incalcand tocmai principiul egalitatii.
    Daca dvs considerati de bun simt observatia mea, am rugamintea sa mentionati speta in dezbaterile ulterioare, urmarind a nu mai fi vreodata defavorizata aceasta categorie si asa lovita prin insasi natura ei.

    RăspundețiȘtergere
  31. ce salariu are un maior in activitate calculat la minim?

    RăspundețiȘtergere
  32. @ All. Pana la urma este vorba despre o O.U.G. care este emisa in fiecare an pt. reducerea cheltuielilor bugetare. Cica! In fiecare luna decembrie, toate guvernele anterioare au emis o astfel de ordonanta pt. ciuntiri. Categorii intrei de cetateni sunt loviti in drepturile lor, prin astfel de ordonante anuale, din 2011 de catre toate guvernele. Numai ca acum ne-a prins si pe noi ca bugetati si ne-a lovit in plin. Cum pe altii ii loveste continuu de 5 ani. Teoretic ordonanta cica are caracter TEMPORAR! Temporar este insa de 5 ani de zile continuu!

    Aceasta ordonanta va produce efecte pana anul viitor in decembrie, cand guvernul de atunci iar va emite o alta ordonanta. Cu aplicare in 2017. Sau daca acest guvern cade mai devreme, un alt guvern poate emite propria ordonanta!

    Asadar! Haideti sa il dam pe Ciolos jos acum! Saptamana viitoare ii aducem pe Ponta si pe Oprea inapoi! Ce credeti, ca vor abroga Ponta si Oprea aceasta ordonanta si vor emite alta? Din moment ce si ei insisi au emis anual acest gen de ordonante? Sau ca vor scoate militarii si politistii de sub prevederile prezentei ordonante, doar asa ca le este drag rau de noi?

    Haideti sa probam! Este vreun partid in aceasta tara capabil sa ii scoata pe militari si politisti in 24 de ore de sub incidenta prezentei ordonante? Nu trebuie decat tot o banala ordonanta de urgenta! Exista vreun partid capabil sa faca acest lucru si sa garanteze ca face acest lucru? Bun! Care este acel partid?

    Intrebare ajutatoare! Au intrat cumva parlamentarii PSD, UNPR, PNTCD sau ai PNL in greva pt. faptul ca Guvernul le da flit la L. 223/2015 pe care au votat-o toti si de la putere si de la opozitie (mai putin ala cu coada, R. Cernea)? Iohannis si consilierii sai (unii din armata) au intrat in greva ca desi Presedintia a promulgat o lege, pe Ciolos il doare in pix de acest lucru?

    Bun! Il dam jos pe Ciolos! Cine este cel care vine in locul lui si abroga din OUG prevederile ostile militarilor, ala sa fie premier! Cum il cheama?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. R-26500 ,si altii care canta pe vioara ta, vad ca va pare bine ca acesta lege va altoi" pe 80% dintre pensionarii militari ,sa presupun ca este in compensatie pentru cei 18% carora le-au scazut pensiile in 2011,anume cei 26500 de acuma? nu-i frumos fratilor de arme,vine randul fiecaruia ...

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. @ tigri2 10 decembrie 2015, 13:32. Si unde vezi tu parerea de bine? Arata-ne si noua!

      Este eronata si referinta la facerea de bine pe cei 26 500! Ce facere de bine este OUG aceasta ale carei singure efecte este o pensie numita la misto militara, dar cu cuantum inferior si fata de L. 164/2001.

      Pe e alta paerte, efectele financiare ale OUG sunt clare: contributiva in plata, rebotezata militara. Efectivele LPM fara aceasta ordonanta sunt tot clare: tot contributiva in plata si tot rebotezata militara.

      Ștergere
    5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    6. Sunt multi patrioti care pot reface colonia (si chiar o pot transforma inapoi in tara ) si tu sti prea bine. Ideea e ca in carti ca prim ministru nu pot intra decat perciunati si masoni tradatori de colonie.Iar serviciile controleaza strict sa nu apara un patriot pe traseu.

      Ștergere
  33. Cine sa lupte impotriva guvernului Soros cand majoritatea militarilor si politistilor au lasitatea in sange iar sindicatele sunt demult vandute si infiltrate de servicii ? In alta ordine de idei OUG-ul neconstitutional de modificare a legii 223 va fi publicat in MO inainte cu 5 ZILE de vacanta parlamentara (si astfel OUG va trece prin aprobare tacita).Numai sperati degeaba guvernul Soros a organizat totul.

    RăspundețiȘtergere
  34. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  35. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  36. @ All. Pt. colegii politisti cu care am intrat si in conflict accidental din motive artificale. Respectiv din cauza faptului ca sustineati ca reprezentantii M.Ap.N. tradau, iar liderii sindicali din M.A.I. cu domnul Coarna in frunte se bateau pe viata si pe moarte cu Guvernul si cu tradatorii din M.Ap.N.! Acesta [http://www.antena3.ro/actualitate/guvernul-taie-din-pensiile-militarilor-328930.html] este marele domn Coarna care lauda acum ordonanta guvernului de mai are un pica si ii ridica si statuie lui Ciolos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. De multe ori generalii politruci din conducerea MApN si politrucii din conducerea sindicatelor din MAI sunt in aceasi loja sau sunt acoperiti ai aceluiasi serviciu (controlat de perciunati).Ori ordinele nu se discuta se executa.




      Ștergere
    3. Cand am spus ca nu am si nu trebuie sa avem incredere in politistii-militieni,in cei din servicii si in justitie,mi-ati spus ca sunt cam "extremist".Desi am spus foarte clar ca acestia isi urmaresc doar propriile interese . Si,nu va mai mirati de "pozitiile si atitudinile" celor din fruntea unor structuri gen ANCMR,Sindicate din MA.N(asta este singura si adevarata ARMATA!) fiindca in fruntea lor au fost "alesi" toate lichelele de politruci si fosti CI-sti(desi prin Lege li se interzice sa ocupe astfel de functii.Cand o sa va treziti si o sa veniti cu picioarele pe pamant?

      Ștergere
  37. Anul 2016 va fi marcat de plecari masive din sistem, in special la MApN.
    Exista un puternic curent de nemultumire generalizata fata de lipsa de respect a autoritatilor statului roman in frunte cu comandantul suprem: iohannis fata de militari. Unii vor pleca fortuiti din sistem datorita refacerii piramidei pe grade si functii, ex functia de cdt B se va reduce la gradul de lt.col.,etc.
    Estimez 2 perioade de plecari masive:aprilie-mai, oct.-noiembrie.
    Atentie la activii care opteaza pt legea 263/2010. Acestia nu se mai pot intoarce niciodata la legea 223/2015.
    La ora 14 a inceput sedinta CSAT, se va discuta si aproba bugetele elementelor SNAp. Nu se va schimba nimic in ceea ce priveste ordonanta.

    RăspundețiȘtergere
  38. Salariul brut al unui maior este de 2680 la minim ? Asta dupa marirea de le 1 decembrie ? Ce inseamna la minim ? Multumesc ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Adica cam ce se pune in calcul pentru pensie .Asta inseamna ca pensia lui nu va deoasi 2170 de lei .Asta la o vechime de macar 25 de ani Si nu uitati ca din pensie se platesc si impozit si CASS.Adica ramane in mana cam cu 1700 lei .Asta inseamna foamea.

      Ștergere
    3. Probabil se refera la coeficientul de referinta din legea 330/2009,dar nu sunt sigur pentru ca si eu nu stiu exact care este salariul unui maior pentru ca legile care fac referire la salarizarea bugetarilor si sunt postate pe internet nu se aplica inca la calcularea soldelor...Asa ca trageti concluzia pe care o puteti trage:minciuna totala.

      Ștergere
  39. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  40. DE CE TAC SINDICATELE MILITARE :
    OUG isi va produce efectele de la data intrarii in vigoare, dar va fi supusa dezbaterii si respingerii, adoptarii sau adoptarii cu modificari/completari de catre Camera Deputatilor. Pe cale de consecinta, dupa Anul Nou, toate eforturile SCMD, in coordonare cu sindicatele din MAI, se vor indrepta catre deputatii de care suntem reprezentati in sensul respingerii OUG si mentineii in vigoare a Legii nr. 223/2015 asa cum aceasta a fost votata in Parlament, aproape in unanimitate, in iulie 2015.

    Anexe: 1.OUG privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare.
    2. Art. 115 din ConstitutiaRomaniei

    SEFUL DEPARTAMENTULUI JURIDIC

    Col. (r) Monica I. CALOIAN

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cine Caloianul intreaba ..???

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. De aprobare tacita ati auzit ? Asa se va proceda .

      Ștergere
    5. MONICA, FATA FRUMOASA.@Noi am mai incercat pe vremea lui Boc sa ne cautam dreptatea in justitie.Stii foarte bine ce a iesit.Nu mai spun ca am umplut si buzunarele avovatilor degeaba.Trebuie sa batem fierul cat e cald asa ca spune-i lui Dogaru sa treaca la mobilizarea atat a membrilor cat si a nemembrilor chiar daca pe moment noi beneficiem de cuantumul cel mai avantajos.

      Ștergere
  41. pe burtiera la Romania TV a aparut"mobilizarea generala a armatei'.Stie cineva care este treaba sau astia aiureaza.?

    RăspundețiȘtergere
  42. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  43. Ceea ce nu s-a reusit in '89 si Armata le-a dejucat planurile ,alaturandu-se poporului au continuat cu iesirea tinerilor si acuma cu provocarea Armatei prin acest OUG si finalitatea dezbinarea Romaniei..

    RăspundețiȘtergere
  44. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  45. Cica in spatele acestei provocari cu OUG ul ar sta continuarea celor propuse cu tinerii si dejucate de demisia lui Ponta si Oprea.

    RăspundețiȘtergere
  46. Exista totusi o problema. Daca OUG e neconstitutionala iar CP o ia totusi in considerare se mai aplica Art. 8, punctul b, alin. 3 din Legea nr. 80/1995 care spune
    "Cadrelor militare nu li se poate ordona si le este interzis sa execute acte CONNTRARE LEGII, obiceiurilor razboiului si conventiilor internationale la care Romania este parte; neexecutarea ordinelor in aceste conditii nu atrage raspunderea penala si civila a subordonatilor." In cazul asta cei care aplica o OUG care modifica ilegal o lege organica devin infractori?

    RăspundețiȘtergere
  47. Mai Maxime lasa-te de poiezi,mai baiete .Tu nu intelegi ca singura solutie este iesirea in strada?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poezii e in limba romana, poiezi nu stiu ce vrea sa reprezinte.

      Ștergere
  48. eu sunt activ si am multi colegi(OF si SUBOF) abia asteapta momentul prielnic sa iasa din sistem.aproape ca nici nu mai conteaza cuantumul pensiei,doar sa iasa deoarece se simt batjocoriti de sistem.eu dupa 23 de ani numar zilele pana fac cei 25 de ani si iau ce imi da statul pt munca depusa si sper sa dispar din tara ca aici va fi jale in viitor,colonie de tip modern,fara drepturi si fara sanse.........

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crezi ca o sa poti sa muncesti afara dupa ce ti-ai facut praf sanatatea in sisten? Te inseli.

      Ștergere
    2. Crezi ca o sa poti sa muncesti afara dupa ce ti-ai facut praf sanatatea in sisten? Te inseli.

      Ștergere
  49. Ordonanta ii buna ...clarifica faptul ca se aplica recalcularea TUTUROR..!!
    Mai trebuie luptat cu Parlamentul sa ridice procentele ceva mai sus si treaba ii OK....
    Parerea mea ...

    RăspundețiȘtergere
  50. Nu pot sa-mi dau seama de ce s-a procedat așa. Trebuia recunoscuți doar cei dinainte de 2011, iar unele sporuri au fost scoase in contradicție cu legile pensiilor publice si a salarizării, s-au recunoscute de Codul muncii. Pentru ca banii sunt Se fac economii cu trecerea noastră la noul sistem prin neplata contribuțiilor la c.a.s. samd

    RăspundețiȘtergere
  51. Ia cititi ce scrie aici si ce spun cei de la politie, se pare ca procentul de 65% este din solda , nu din venit.....adica foarte grav
    http://observator.ro/stiri-eveniment-pensia-militarilor-limitata-65-solda-350018.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din declarația liderului sindical de la Constanța:
      „Vasile Zelcă, preşedintele Sindicatului Poliţiştilor şi Personalului Contractual s-a numărat printre cei care au negociat, la finele săptămânii trecute, cu reprezentanţii ministerelor de Interne şi de Finanţe, forma ordonanţei. „La negocieri am căzut de acord asupra unei formule de calcul prin care se acoperă în procent de 100% pensia actuală pentru cei cu o vechime de peste 25 de ani în sistem. S-a invocat o directivă europeană prin care nu se poate obţine o pensie mai mare decât salariu. Dar din ce înţeleg eu acum, Ordonanţa stabileşte ca pensia să fie de 65% din venitul brut realizat. Pentru un poliţist cu 25 de ani vechime asta înseamnă o pensie de 800 lei. Este inadmisibil aşa ceva. Noi am negociat un procent de 65% din venit, nu din soldă“, ne-a spus Zelcă. ”

      Concluzia este că onor guvernul a discutat cu structurile asociative, inclusiv cele ce includ apărarea ANCMRR și SCMD, de săptămâna trecută.
      Ca de obicei rezerviștii, nici macăr membrii structurilor asociative, nu au fost informați despre aceste consultări ci doar puși în fața faptului împlinit .
      Cum să ceară aceste structuri ieșirea în stradă a pensionarilor militari când iată guvernul s-a consultat cu ei și așa cum zice polițistul au căzut de acord.

      Ștergere
    2. Au cazut de acord pe ceva si a aparut in OUG altceva .Adica si-au batut joc de sindicate.

      Ștergere
  52. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  53. Ai realizat ca spui minciuni ..???

    RăspundețiȘtergere
  54. La sedinta CSAT de azi s-a hotarat cresterea efectivelor Romaniei in teatrele de operatii externe. Din aceasta cauza s-au redus drepturile de pensie pentru militarii care executa misiuni externe, pentru handicapati in timpul si din cauza serviciului, si pentru copii orfani.
    Toti militarii trebuie sa cerem demisia presedintelui iohannia, a primului ministru si a ministrului apararii. Acest lucru il putem face zilnic pe adresele de e-mail a institutiilor si in primul rand in strada.
    Este prea multa putere in mana lui iohannis, obtinuta mai mult sau mai putin pe cai nedemocratice. Faptul ca n-are copii , n-ar trebui sa-l impiedice sa iubeasca copii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Efortul pentru misiuni externe se materializeaza intr-un efectiv de cca 60 militari in plus fata de 2015( MApN + MAI, cu pondere MAI ) Daca cei 60 darama o lege (ma rog, o OuG), ar demonstra in ce hal am ajuns ? Altele sunt motivele !
      http://www.stiripesurse.ro/ce-a-decis-csat_975936.html

      Ștergere
    2. Mai tovarase "tehnocrat",tu esti la fel de "tehnocrat" ca cea mai mare parte dintre "tehnocratii" lui Cilos.Vezi ca efortul financiar pentru suplimentarea costurilor prin suplimentarea efectivelor ce desfasoara misiuni in strainatate,sunt supostate de,de,de?......organisme internationale.Stii care sunt alea?Asa ca "nu o mai balaci".Probabil (aproape sigur!) ca esti unul dintre adeptii lui Ponta sau Basescu,dar termina cu acest comportament ......."jihadist".Sunt cumva "minciuna si manipularea" singurele "calitati" ale......"tehnocratilor"?Adevarul frate,adevarul il vrem!

      Ștergere
  55. Pt cezar
    N-aveti nici cele mai elementare notiuni ca sa intelegeti efectul acestei OuG.
    O sa va lamuriti cand veti primi drepturile de pensie recalculate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recunosc, nu le am. Si, care ar fi?

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. O sa plangeti cu deczia in mana .Beleaua cea mai mare e pentru cei care se pensioneaza in viitor .

      Ștergere
  56. Răspunsuri
    1. Daca te-ai referit la mine...esenta e clara: ordonanta deschide o portita - luarea in calcul si a celor pensionati inainte de 2011, din prima. Speranta e la parlament. Daca pica ordonanta s-ar putea s-o plangem (asta in conditiile in care n-au s-o modifice in parlament)

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Pentru "Cezar" si "Maxim One" Fiti si voi intelegatori cu bietul "Calin" ca o fi doar un biet politist militian ,care toata cariera lui si-a facut "socotea" doar cu......"pulanul".Si ca sa ii vina ideile,probabil ca de multe ori si-a "activat .......inteligentu" cu cate o "mangaiere cu pulanul".Este "de poveste" acest "Calin",dar nu cel din poezia lui Eminescu.

      Ștergere
    4. La propriu, nu pot juca. La figurat spun si eu ce gandesc, asa cum o faci si tu. Daca nu se schimba celelalte prevederi din lage si activii reusesc sa schimbe ceva si in avantajul lor e foarte bine.

      Ștergere
    5. Pentru lancea .Nu cred ca e militian .Mai degraba cred ca are ochi albastrii...

      Ștergere
    6. ha,ha...banuiesc ca vorbiti in soapta.

      Ștergere
  57. Si la ce iti mai foloseste recalcularea daca iti da din calcule o pensie mai mica? Ale cui jocuri le faci Caline?

    RăspundețiȘtergere
  58. Ia lăsaţi gălagia în front şi ascultă comanda la mine!

    ""La propunerea Ministerului Apărării Naționale, Guvernul României a aprobat miercuri, 9 decembrie, prin Ordonanța de Urgență privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri fiscal-bugetare, prin derogare de la prevederile art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, ca în anul 2016 pensiile militare de stat să se majoreze cu 5 procente", se arată într-un comunicat transmis, joi, de MApN.
    Astfel, se asigură pensionarilor militari un tratament echitabil și nediscriminatoriu în relația cu cei din sistemul unitar de pensii publice, prin indexarea pensiilor cu același procent, a mai precizat MApN.
    AGERPRES/(AS — autor: Irinela Vișan, editor: Florin Marin)"

    http://www.agerpres.ro/social/2015/12/10/pensiile-militare-de-stat-majorate-cu-cinci-procente-de-anul-viitor-15-31-22

    RăspundețiȘtergere
  59. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta lamureste cum stau lucrurile.
      Blogger avianyc spunea...
      @ reboot & Huhurez
      Toata bulibaseala asta rezulta din faptul ca la nivel guvern,mapn,mi comunicarea este deficitara rau de tot. Poate isi vor reveni.
      Daca ar lamuri termenul introdus in OUG de care s-au speriat multi nestiutori si adumelcatori de presa hăbaucă respectiv solda functiei de baza spiritele sar calma si sar observa ca pensiile cresc in totalitate vizavi de fostul cuantum pe L 164.
      In OUG se stabilesc denumiri din Legea salarizarii unice 284 pentru termenii SOLDA/SALARII dupa cum urmeaza;
      In acceptiunea acestei legi se definesc ca fiind;
      (1)Personalul militar are dreptul la solda lunara.
      (2)Solda lunara se compune din :SOLDA FUNCTIEI DE BAZA ,INDEMNIZATII ,COMPENSATII,SPORURI,PRIME, PREMII SI ALTE DREPTURI SALARIALE.
      (3)Solda functiei de baza este formata din:SOLDA DE FUNCTIE ,SOLDA DE GRAD,GRADATII SI DUPĂ CAZ, SOLDA DE COMANDĂ.
      Art. 28. spune: - (1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor/salariilor lunare brute (adica SOLDA FUNCTIEI DE BAZA ,INDEMNIZATII ,COMPENSATII,SPORURI,PRIME, PREMII SI ALTE DREPTURI SALARIALE) realizate la funcția de bază (adica cele care calculeaza % DIN FUNCTIA DE BAZA)în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate în calitate de militar/poliţist/funcţionar public cu statut special, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea persoanelor prevăzute la art. 3 lit. a) - c),ÎN CARE NU SE INCLUD : cele cuprinse de la lit a-p care cuprind la lit e si p si niste exceptii;
      e. primele si premiile, CU EXCEPTIA PRIMELOR DE CLASIFICARE SI SPECIALIZARE,DE AMBARCATIUNE pe timpul cît navele.................
      p. alte venituri care potrivit legislatiei in vigoare la data platii NU REPREZINTA DREPTURI DE NATURA SALARIALĂ SAU ASIMILATE ACESTORA.

      Din formularea bazei de calcul art 28 -media soldelor/salariilor lunare brute REALIZATE LA FUNCTIA DE BAZA rezulta ca SOLDA LUNARA BRUTA cuprinde toate drepturile salariale calculate % din functia de baza cu exceptia celor care nu se includ.
      În consecinta rezuta deci ca solda lunara bruta cuprinde si indemnizatia de dispozitiv, salariul de merit ,primele de clasificare si specializare , spor de pericol,etc (alte venituri conf art 28 lit.p)

      În concluzie parerea mea este ca toate pensiile cresc vizavi de fostele cuantumuri pe L 164 si lumea nu are de ce fi speriata si pornita pe nu stiu ce miscari in teren.
      Acum ca se vrea un procent mai mare asta-i problema fiecaruia.
      Ar fi bine ca ministerele sa comunice si sa lamureasca situatia fiindca televiziunile cu aberatiile lor ”bombă” buimacesc turma credulă (neinformata si documentata).
      Prin aceasta masură valoarea pensiilor nu poate depăși maxim 102% din media soldelor lunare brute ,lucru urmarit de guvern prin aceasta masura.
      joi, 10 decembrie 2015, 11:43:00 EET Ștergere

      Ștergere
    2. Anonim..Torni mincuuni cu nemiluita.Ia si citeste http://observator.ro/stiri-eveniment-pensia-militarilor-limitata-65-solda-350018.html

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. @maxim
      Autorul are dreptate si in privinta stabilirii soldei lunare brute care-i altceva fata de solda functiei de baza.
      Pensia + OMM = 85% +max 20%= 102%.Deci pensia maxima= 102% din media celor 6 solde lunara bruta consecutive din ultimii cinci ani alease
      Unde-i minciuna?

      Ștergere
    5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    6. Maxim
      Îmi bag -ula in stirile lor habauce nedocumentate de la televiziuni. daca voi de acolo va documentati atunci nu mai expuneti pareri.
      Voi credeti ca aia stiu ce-i cu legea asta sau arunca pe piata ce prind din aer pentru raeting. Pîna afli stiri corecte de la asatia iti creste barba peste tot.

      Ștergere
    7. ,ÎN CARE NU SE INCLUD : cele cuprinse de la lit a-p care cuprind la lit e si p si niste exceptii;
      e. primele si premiile,,deci nu se includ primele ...orare de zbor si altele

      Ștergere
  60. Măăăă, din cîte se vede mos Alecu s-a pus pe băut cerneala in loc sa o foloseasca pentru a mai scrie cîte o snoavă despre pensii pe aici.
    Au ,împreună cu R 26500 s-au travestit de marea rusinica care a venit peste ei.
    Stie cineva ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sau au fost chemati de Dogaru si Iliescu la reciclare?

      Ștergere
  61. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca cu banii astia amarati de 5% ramanem( inflatia si ceva maruntis) Dar sa-ti dau si eu o veste. Impozitul pe case la primarii se mareste cu 25 %,Gasesti date pe net.

      Ștergere
    2. Văd că se dublează comentariile. S-ar putea ca platforma Blogger să aibă niscaiva probleme.

      ********
      @ Gelu Olescu
      Îmi pare rău, n-am putut rezolva problema aia cu construcţiile...Să mă mai interesez.

      Ștergere
  62. @cei predispusi la galceava
    Vladimir v-a indicat
    http://www.agerpres.ro/social/2015/12/10/pensiile-militare-de-stat-majorate-cu-cinci-procente-de-anul-viitor-15-31-22
    Ati intrat sa cititi si voi, sa va mai culturalizati...vedeti ca nu e numai treaba cu marirea de 5%. Cititi, e interesant !

    RăspundețiȘtergere
  63. UPDATE Pensiile militare de stat, majorate cu cinci procente de anul viitor
    joi, 10 Dec 2015, 15:31 • Social
    529 afişări
    Share on facebook
    Share on twitter
    Share on email
    Share on print
    More Sharing Services

    Pensiile militare de stat vor fi majorate cu cinci procente în anul 2016, conform unei ordonanțe de urgență adoptate miercuri de Guvern, la propunerea Ministerului Apărării Naționale.

    "La propunerea Ministerului Apărării Naționale, Guvernul României a aprobat miercuri, 9 decembrie, prin Ordonanța de Urgență privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri fiscal-bugetare, prin derogare de la prevederile art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, ca în anul 2016 pensiile militare de stat să se majoreze cu 5 procente", se arată într-un comunicat transmis joi AGERPRES de MApN.

    MApN a precizează că prevederile OUG adoptate miercuri de Guvern sunt rezultatul mai multor etape de negocieri la care au participat echipe de specialiști din sistemul național de apărare, ordine publică și siguranță națională, împreună cu reprezentanți ai structurilor sindicale și asociative din sistem, precum și ai pensionarilor militari.

    "Legea nr. 223 din 2015 privind pensiile militare de stat va intra în vigoare la 1 ianuarie 2016, de aceea era absolut necesar să se găsească o formulă care să fie ado

    RăspundețiȘtergere

  64. "Legea nr. 223 din 2015 privind pensiile militare de stat va intra în vigoare la 1 ianuarie 2016, de aceea era absolut necesar să se găsească o formulă care să fie adoptată până la sfârșitul anului și care să creeze condițiile aplicării acesteia, într-o formă sustenabilă și previzibilă, într-o manieră care să asigure echilibrul, coerența, realismul, dar și justa recompensare a rigorilor, constrângerilor și riscurilor specifice carierei militare. A fost nevoie de clarificarea unor prevederi ale legii, care nu asigurau tratamentul unitar, just și echitabil între toți militarii, atât între cei care urmează să se pensioneze, cât, mai ales, între aceștia și cei deja pensionați", se arată în comunicat.

    MApN mai precizează că prin modificările survenite în cursul procesului legislativ al adoptării Legii nr. 223 din 2015 privind pensiile militare de stat se creaseră contradicții de reglementare. "Astfel, legea prevedea principiul egalității în stabilirea drepturilor, potrivit căruia se asigură un tratament nediscriminatoriu persoanelor aflate în aceeași situație juridică, însă lăsa posibilitatea luării în considerare, la stabilirea bazei de calcul, a unor venituri conjuncturale, de natură nesalarială, neaccesibile tuturor cadrelor militare, conducând astfel la stabilirea unor pensii foarte diferite în cuantum pentru militari care au avut cariere cvasi-identice", menționează comunicatul.

    În ceea ce privește modificările aduse nivelului de pornire a calculului pensiei, principiul avut în vedere este acela al evaluării juste a importanței carierei militare, cadrele fiind astfel motivate și cointeresate să dezvolte evoluția profesională pe durate cât mai mari, în consonanță și cu interesele instituțiilor angajatoare, arată MApN.

    "Concret, pornind de la pragul de 65% stabilit pentru o vechime cumulată de 25 de ani, militarii primesc procente pentru fiecare an lucrat peste această limită, până la maximum 85%. Mai mult, la cuantumul pensiei stabilite astfel se adaugă, potrivit Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, un spor de până la 20% pentru militarii care au îndeplinit serviciul militar cel puțin 25 de ani", precizează Biroul de presă al Ministerului Apărării Naționale.

    Sursa citată menționează că, prin modificarea legii, neintrată încă în vigoare, nu au fost afectate dispoziții care protejează drepturile deja câștigate de beneficiari, respectiv menținerea în plată a cuantumului mai avantajos, precum și posibilitatea de a opta pentru modul de calcul mai favorabil pentru o perioadă de cinci ani de la aplicarea legii. Au fost, de asemenea, menținute prevederile referitoare la restituirea sumelor de care au fost privați unii pensionari în momentul trecerii la sistemul public de pensii.

    "Aceste abordări vin să garanteze faptul că niciunui pensionar militar nu îi vor fi, în niciun caz, diminuate veniturile aflate în plată", conchide MApN.

    AGERPRES/(AS — autor: Irinela Vișan, editor: Andreea Rotaru)
    Etichete:

    mapn
    guvern
    pensii
    militari

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici nu m-am gîndit ca un caprar stie atîta carte incît sa copieze un text in integralitate si fara greseală. Brava căprare,brava! Te-au ajutat si cîinii de paza?
      Zice cineva ca mosul de bucurie ca a iesit legea după cum a vrut el si R 26500 s-a apucat ssă bea cerneala si nu-si mai da cu presupusul. Bag seama ca tu vrei sa-i iei locul la volom manoperă. Dreptu-i ,au ba.

      Ștergere
    2. PS
      Și se pare ca tigri umblă cu pușca incarcata sa-i lichideze.

      Ștergere
    3. Nici unui militar pensionar nu ii va fi diminuata pensia( momentan) .WAU Ce te faci insa cu cei ies la pensie in viitor si nu se lasa prostiti ca 65 % din solda e mai mare ca 85 % din venituri ?Pe aia cum ii prostesti? Altfel ia zi ai gasit pana la urma tabul?

      Ștergere
    4. La lasat in vreo sură in speranta ca mai pune Dogaru de-o revolutie.

      Ștergere
  65. Răspunsuri
    1. Si vezi ca sgv nu primesc OMV deci nu beneficiaza de cei 20% Asa ca lasa abureala .

      Ștergere
  66. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  67. Cei 15% ar fi nimic pe langa faptul ca ne taiati toate sporurile (spor de radiatii,spor de zgomot,spor de periculozitate,spor de izolare ,spor de dispozitiv) si primele( prime orare de zbor,prime de parasutaj,incercari,ore suplimentare si altele specifice armelor tehnice,politistilorsi altor structuri,de ce sa fim cu totii in aceiasi grila ,a zburat cineva alaturi de mine, si-a condus colegii pe ultimul drum ,dupa ce i-a 'cules cu cerceaful de pe coclaurile patriei,bucatele", s-a imbolnavit si stresat ca un pilot,scafndru, radiolocatorist ,miner sau politist???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ai vazut ca Cezar e multumit? Inseamna ca o pensie de mizerie il face fericit .

      Ștergere
    2. Eu zic să mai citești odată chestia din ordonanță cu sporurile, nu spune nimic că nu s-ar da sporurile pe care le enumeri iar la prime spune clar ”primele şi premiile, cu excepţia primelor de clasificare, de specializare şi de ambarcare pe timpul cât navele se află în baza permanentă” .

      Ștergere
    3. In OUG se stabilesc denumiri din Legea salarizarii unice 284 pentru termenii SOLDA/SALARII dupa cum urmeaza;
      In acceptiunea acestei legi se definesc ca fiind;
      (1)Personalul militar are dreptul la solda lunara.
      (2)Solda lunara se compune din :SOLDA FUNCTIEI DE BAZA ,INDEMNIZATII ,COMPENSATII,SPORURI,PRIME, PREMII SI ALTE DREPTURI SALARIALE.
      (3)Solda functiei de baza este formata din:SOLDA DE FUNCTIE ,SOLDA DE GRAD,GRADATII SI DUPĂ CAZ, SOLDA DE COMANDĂ.
      Art. 28. spune: - (1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor/salariilor lunare brute (adica SOLDA FUNCTIEI DE BAZA ,INDEMNIZATII ,COMPENSATII,SPORURI,PRIME, PREMII SI ALTE DREPTURI SALARIALE) realizate la funcția de bază (adica cele care calculeaza % DIN FUNCTIA DE BAZA)în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate în calitate de militar/poliţist/funcţionar public cu statut special, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea persoanelor prevăzute la art. 3 lit. a) - c),ÎN CARE NU SE INCLUD : cele cuprinse de la lit a-p care cuprind la lit e si p si niste exceptii;
      e. primele si premiile, CU EXCEPTIA PRIMELOR DE CLASIFICARE SI SPECIALIZARE,DE AMBARCATIUNE pe timpul cît navele.................
      p. alte venituri care potrivit legislatiei in vigoare la data platii NU REPREZINTA DREPTURI DE NATURA SALARIALĂ SAU ASIMILATE ACESTORA

      Ștergere
    4. Ce tot schiauni atata ?
      Doar te-ai plimbat cu tractorul cu sfarleaza ....

      Ștergere
    5. ***Cezar Tu sa taci conducator de turma de capre,ti-ai dat examenul de javra si de om cu doua fete,chiar nu vezi ca esti prostul blogului?
      ***karadeniz ,tocmai despre aceste "PRIME" ESTE VORBA ,CA SUNT primele orare de zbor,parasutare,incercari etc

      Ștergere
  68. Ei ce ? Dacă noua pensie recalculată îți va fi mai mică decât cea actuală rămâi cu cuantumul mai avantajos dar înghețat. Cum recalcularea se va termina peste 2 ani cei care vor mai trăi până atunci nu vor pierde veniturile aflate în plată decât în raport cu inflația căci nu cred că în 2017 vor mai intra și pensiile militarilor la majorări ca și pensiile din sistemul public.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Karadeniz
      Nicio pensie nu va fi mai mica ca cea pe L 164.
      Lumea se ia după aberatiile presei si confunda solda lunara bruta cu solda functiei de baza care sunt lucruri si valori diferite.

      Ștergere
    2. Stai usor. Dupa ce vor primii toti pensionarii militari decizii de pensii cu 65% conform legii 223 modificate prin OUG ce ii opreste sa dea o OUG (ca pensia militara se va achita dupa noua decizie cu legea 223 modificata acum in rau si nu se va mai tine cont de cuantumul cel mai avantajos) exact cum a facut BOC ?Altfel va fi discriminare intre pensionarii iesiti pana in 2016 ( care pastreaza cuantumul cel mai avantajos) si cei iesiti dupa 2016 cu o pensie si mai mica ca a celorlanti.

      Ștergere
    3. Nu va mai framîntati ca nu va fi asa. Pensiile se vor da actualizate la zi si identic la calcul pentru toata lumea.

      Ștergere
    4. @avianyc
      Vor fi și pensii mai mici în mod sigur și nu toți au pensii pe legea 164. Lovitura principală a acestei ordonanțe este dată militarilor profesioniști care nefiind cadre militare conform legii 80 nu beneficiază de art.11 cu cei până la 20 % adăugați la pensie. Ar trebui reglementat acest lucru și pentru ei în legea 80. --

      Ștergere
    5. De ce nu sa fie amendata legea 80 astfel:OMMIII-15%,OMMII-20%,OMMI-25% si adaugare militarilor profesionisti pentru acordarea OMM-urilor???

      Ștergere
  69. Pyloate..nu te mai angajez pe post de ...dulau la stana ! Nu-mi mai permite ..guvernul
    Am insa un post liber la ..magari ..
    Ce zici ...hi..hi....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aranjez eu la guvărnul meu un post lîngă mioare. Sîc !!!!

      Ștergere
  70. Și ca să nu fie ceaiul gol poftiți și un pișcot :

    COMUNICAT Nr.26 din 10.12.2015
    Stimaţí Camarazi,
    Vă aducem la cunoştinţă că, pe data de 09.12.2015, Guvernul a trimis Parlamentului o Ordonanţă de Urgenţă în care s-a inclus, printre altele, şi propunerea de modificare şi completare a Legii nr.223/2015, privind pensiile militare de stat.
    În ce priveşte conţinutul, au fost făcute unele modificări pentru a evita posibile interpretări incorecte. Toate aceste modificări şi completări corespund formei iniţiale, aprobată de Guvern şi trimisă la Parlament, Senatul fiind prima cameră sesizată. Numai că s-au găsit nişte „sindicalişti” şi alţi „cunoscători”, care au depus peste 200 de amendamente, din care circa 10% au fost acceptate. Legea a fost trimisă la Camera Deputaţilor, cameră decizională, aceasta având numai 2 zile pentru analiză şi dezbatere. Din această cauză, nu a mai fost avizată de Consiliul Legislativ al Parlamentului, care ar fi putut da o formă acceptabilă conţinutului legii respective. Faptul că legea a fost definitivată în grabă, a fost trimisă la promulgare cu multe inadvertenţe, neclarităţii şi confuzii care o făceau inaplicabilă.
    Aşa cum aţi văzut, unele posturi TV au transmis, în ultimele zile, diferite comentarii referitoare la pensiile militare. multe dintre acestea fiind nedocumentate, ostile chiar faţă de pensionarii militari.
    Având în vedere această situaţie, vă informăm că legea pensiilor militare va avea unele modificări şi completări, care erau strict necesare, multe texte fiind neclare, interpretabile sau inutile. Pentru eliminarea acestor neajunsuri, un grup de specialişti a operat modificările şi completările necesare, fără a schimba semnificativ conţinutul articolelor respective. Iar acolo unde se pare că ar fi modificat nefavorabil unele prevederi, nu este decât o disjungere a prevederilor care nu corespundeau spiritului legii. S-a reuşit astfel ca textul legii să corespundă cerinţelor şi aşteptărilor atât ale celor care urmează să iasă la pensie pe baza noii legi, cât şi celor care sunt deja la pensie, urmând să suporte încă o recalculare (să sperăm, în interesul nostru !).
    Referitor la pensiile aflate în plată, acestea vor fi recalculate pe baza noii legi, dar se menţine prevederea ca pensiile recalculate în cuantum mai mic, să rămână în cuantumul existent, fără nici un fel de penalitate. De asemenea, cei ale căror pensii vor creşte, vor beneficia de noul cuantum începând cu data intrării în vigoare a legii, situaţie care nu era menţionată în textul iniţial.
    Precizăm că din cele 125 de articole ale legii numai 25 au fost modificate
    Această evoluţie a fost posibilă şi ca urmare a eforturilor făcute de conducerea A.N.C.M.R.R., care a ţinut permanent legătură cu colectivul care a făcut modificările şi completările necesare, cu conducerea M.Ap.N., dar şi cu dumneavoastră, stimaţi camarazi.
    Vă asigurăm că vom face tot ce trebuie pentru a vă ţine permanent la curent cu evoluţia problemelor ce vă interesează şi a nu vă lăsa impresionaţi de afirmaţiile unora, care nu înţeleg sau nu ştiu despre ce este vorba, dar se grăbesc să „iasă pe sticlă”!
    Stimaţi camarazi,
    Dacă aveţi nelămuriri în legătură cu problemele mai sus menţionate, puteţi să vă adresaţi la telefon 0744.373.125 – cdor.(r) ALEXANDRU Constantin.
    ŞEFULSERVICIULUI JURIDIC

    Cdor.(r) ALEXANDRU Constantin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. PACAT CA SUNTETI COMANDOR.
      DACĂ TACEATI FILOLOG RAMANEATI.

      Ștergere
    3. Numarul de telefon este gresit! Numarul este 0785250276!

      Ștergere
    4. Deci pentru dumneavoastra 65% egal cu 80%...

      Ștergere
  71. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  72. "reati ai dreaq, cum se face ca "pentru simplitate" ati taiat TOATE sporurile si primele???
    Atunci de ce nu ati spus asa toti sergentii au aceiasi pensie,toti maiorii au aceiasi pensie etc cu departajare de vechime in procente? Dar sa ne uitam si la armatele alaturi de care vom lupta cot a cot! Voi sunteti smecheri si noi prosti,ati tras din "jarul" nostru la focul unor smecheri / puturosi dar cu pozitii tari in luarea deciziilor.

    RăspundețiȘtergere
  73. Comunicat nr. 259
    Data: 10.12.2015


    Indexarea pensiilor militare în anul 2016


    La propunerea Ministerului Apărării Naţionale, Guvernul României a aprobat miercuri, 9 decembrie, prin Ordonanţa de Urgenţă privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, prin derogare de la prevederile art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, ca în anul 2016 pensiile militare de stat să se majoreze cu 5 procente.

    Astfel, se asigură pensionarilor militari un tratament echitabil şi nediscriminatoriu în relaţia cu cei din sistemul unitar de pensii publice, prin indexarea pensiilor cu acelaşi procent.



    Biroul de Presă

    RăspundețiȘtergere
  74. Comunicat nr. 260
    Data: 10.12.2015


    Comunicat de presă


    Prevederile cuprinse în Ordonanţa de Urgenţă adoptată de Guvernul României miercuri, 9 decembrie, cu referire la modificarea şi completarea Legii nr. 223 din 2015 privind pensiile militare de stat, sunt rezultatul mai multor etape de negocieri la care au participat echipe de specialişti din Sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, împreună cu reprezentanţi ai structurilor sindicale şi asociative din sistem, precum şi ai pensionarilor militari.

    Misiunea asumată de echipa interministerială de specialişti a fost aceea de a remedia blocajele şi dificultăţile de natură legală şi procedurală manifestate în punerea în aplicare a noii legi a pensiilor militare de stat.

    Legea nr. 223 din 2015 privind pensiile militare de stat va intra în vigoare la 1 ianuarie 2016, de aceea era absolut necesar să se găsească o formulă care să fie adoptată până la sfârşitul anului şi care să creeze condiţiile aplicării acesteia, într-o formă sustenabilă şi previzibilă, într-o manieră care să asigure echilibrul, coerenţa, realismul, dar şi justa recompensare a rigorilor, constrângerilor şi riscurilor specifice carierei militare.

    A fost nevoie de clarificarea unor prevederi ale legii, care nu asigurau tratamentul unitar, just şi echitabil între toţi militarii, atât între cei care urmează să se pensioneze, cât, mai ales, între aceştia şi cei deja pensionaţi.

    Prin modificările survenite în cursul procesului legislativ al adoptării Legii nr. 223 din 2015 privind pensiile militare de stat, se creaseră contradicţii de reglementare. Astfel, legea prevedea, la art. 2 lit. b) principiul egalităţii în stabilirea drepturilor, potrivit căruia se asigură un tratament nediscriminatoriu persoanelor aflate în aceeaşi situaţie juridică, însă lăsa posibilitatea luării în considerare, la stabilirea bazei de calcul, a unor venituri conjuncturale, de natură nesalarială, neaccesibile tuturor cadrelor militare, conducând astfel la stabilirea unor pensii foarte diferite în cuantum pentru militari care au avut cariere cvasiidentice.

    În ceea ce priveşte modificările aduse nivelului de pornire a calculului pensiei, principiul avut în vedere este acela al evaluării juste a importanţei carierei militare, cadrele fiind astfel motivate şi cointeresate să dezvolte evoluţia profesională pe durate cât mai mari, în consonanţă şi cu interesele instituţiilor angajatoare. Concret, pornind de la pragul de 65% stabilit pentru o vechime cumulată de 25 de ani, militarii primesc procente pentru fiecare an lucrat peste această limită, până la maximum 85%. Mai mult, la cuantumul pensiei stabilite astfel se adaugă, potrivit Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, un spor de până la 20% pentru militarii care au îndeplinit serviciul militar cel puţin 25 de ani.

    Totodată, precizăm că, prin modificarea legii, neintrată încă în vigoare, nu au fost afectate dispoziţii care protejează drepturile deja câştigate de beneficiari, respectiv menţinerea în plată a cuantumului mai avantajos, precum şi posibilitatea de a opta pentru modul de calcul mai favorabil pentru o perioadă de cinci ani de la aplicarea legii. Au fost, de asemenea, menţinute prevederile referitoare la restituirea sumelor de care au fost privaţi unii pensionari în momentul trecerii la sistemul public de pensii.

    Aceste abordări vin să garanteze faptul că niciunui pensionar militar nu îi vor fi, în niciun caz, diminuate veniturile aflate în plată.



    Biroul de Presă

    RăspundețiȘtergere
  75. Ce a trecut neobservat in OUG este ca brutul nu mai poate ajunge cel mult 100% din baza de calcul, cum era initial, ci este limitat prin art. 30 (modificat) la 85%, indiferent de cati ani de militarie ai, plus ce vechime cumulata rezulta fata de norma de 25 ani stabilita ca standard de vechime.
    Si in Comunicatul de presa de mai sus ni se scoate ochii ca pensia de cel mult 85% poate fi marita cu 10, 15 sau 20%, functie de rabdarea fiecaruia. Eu la 49 de ani vechime cumulata, cu 20% pentru meritul militar si 6% pensie suplimentara am calculat ca voi lua 100,7% ca brut din baza de calcul, iar ca net 82,6%.
    Ca si marime (in lei) depinde si ce va intra in baza de calcul ca veniturile brute realizate in perioada de 6 luni consecutive cele mai favorabile din ultimii 5 ani.
    Iesit la pensie in 2011, posibil ca dupa ultimile ajustari facute in OUG la recalculare sa ies cu pensia militara sub pensia contributiva primita dupa legea nr. 263/2015...

    RăspundețiȘtergere
  76. Pt junior
    Despre ce birou de presa este vorba, va rog ?
    Legea 223/2015 scadea la cineva prin recalculare, pensia aflata acum in plata ?
    Principiul egalitatii ?
    Adica sa cotizeze toti la fel cu aceeasi contributie calculata pe aceeasi baza de calcul, iar la unii sa se ia in considerare toti anii de cotizare, iar la altii numai o parte. La altii sa se ia in calcul toata baza de calcul pe care s-a platit contributia, la altii numai o parte din baza de calcul.
    Diferenta intre OuG si legea 223/2015 este marirea perioadei de inghetare a pensiilor aflate in plata in prezent indexate cu 5%.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Biroul de presa al MApN.
      Stirea este luata de pe site-ul MApN

      Ștergere
  77. DACĂ CINEVA ARE POSIBILITATEA SĂ POSTEZE VALOAREA ATUALA A COIEFICIENTILOR DE IERARHIZARE A FUNCTIILOR ȘI A GRADELOR AR DA O INFORMATIE UTILA PT.JOCUL CU PENSIA .
    MULȚUMESC.

    RăspundețiȘtergere
  78. Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu

    Greu îi cind unii isi folosesc dorintele drept argumente pentru a justifica "bunaciunea" modificarii l.223/2015 ...
    Iar cind "demonstratorii" sint si subtirei la dotarea cu neuroni ... fereasca dumnezeu ...
    A citit un individ ca baza de calcul este compusa din solda lunara . Si-a mai citit el , in l.284/2010 , ca solda lunara cuprinde solda functiei de baza si o "gramazie" de sporuri , premii , prime , indemnizatii , si alte-alea ...
    Asa-i , desteptule , numa' ca "gramazia" aia de sporuri , premii , prime , indemnizatii nu se acorda la toata lumea .
    Acele alte-alea peste solda functiei de baza se acorda numai la unii . Acei unii fiind foarte putini , in cazul militarilor ...

    Da ! La ceilalti beneficiari ai l.223 acele alte-alea sint la foarte multi ... De aceea este atit de fericit Coarna ! Pen'ca , la el si-ai lui , baza de calcul va fi barosana ...

    Desteptule ... la tine , si la pilotii tai , se mai adauga numai prima de clasificare (8-30% din SF... numai din SF) . Iar la nenaviganti se acorda numai prima de clasificare (5-19% din SF... numai din SF) si prima de specializare (8-22% din SF... numai din SF) . Nu mai spunem ca la nenaviganti se adauga mai mult fata de piloti (13-41%) ...
    Atit , pilotu' lu' peste !

    Cum sa-ti iasa pensie mai mare decit pe l.164 ? Cind acolo porneai de la 64% si mergeai (din conditii de munca) pina la 91% din baza de calcul , iar pe l.223 pornesti de la 65% si mergi pina la 77,9% din baza de calcul ... Desteptule !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bzzzzz!!!
      Și nu mai bea cerneala de bucurie ca a iesit legea după vointa domniei voastre si a strutului ascuns acum R 26500 ci scrie pe aici ca sa clarificam lucrurile ca multi bat cîmpii cu gargara.Si da drumul la fb sa vad ce mai debitezi pe acolo ca ma fac cuminte. Oricum sunteti dati în urmarire generala de catre tigri cu glont pe teava pentru merite deosebite pentru cel putin propunerea cu +1%.
      Se pare ca si de pe la 28 lit p ar mai intra ceva in baza. Oricum la piloti pot sa-ti garantez ca nu rămîne asa. Chiar nu stiam de 13-41% la nenaviganti poti sa-mi faci legatura in L 138 direct la prevedere ca sa nu mai caut mult.
      Si apoi nu stiu daca nu te inseli vizavi de L 164 daca nu tii cont ca pe L 223 baza de calcul este largita cu alte venituri salariale calculate la SF.
      Gata, hai miscare,ca nu avem timp de pierdut cu maruntisuri.

      Ștergere
  79. Stiam,mie imi scade pensia la jumatate din valoarea actuala,daca marti ,parlamentul nu respinge OUGul am sa arunc tot ce ma leaga de viata militara ,inceputa la 15 ani si am sa parasesc definitiv tara.Acestia sunt calai nu conducatori de tara, ei si-au asigurat averile si veniturile si ne umilesc in ultimul hal!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cauta un bloc in ..Urzicati ..si invata sa zbori ...blanos cu pureci ...

      Ștergere
    2. mai dobitocule,mai sergent Bula,spune-mi cine din Armata Romana a mai facut ca tine ,sa se imbete ca un porc si sa piarda un TAB.sau ,poate mai vroiai o cinzeaca si l-ai vandut unor tzigani pentru fier vechi.Macar multumeste superiorilor tai ca te-a primit porcar la turma unitatii dupa prostia facuta.

      Ștergere
    3. Toata viata te-ai plimbat cu tractorul cu sfarleaza si acum vrei sute de milioane pensie ...hai plimba ursul ....!!!

      Ștergere
  80. Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu

    Vorbeste modificarea l.223/2015 despre "solda lunara bruta realizata la functia de baza" ... Sintagma nu este de gasit in legile salarizarii ... dar sa vedem ce-ar putea fi ...
    L.284/2010 spune ca : Anexa VII Art. 3. - (1) Personalul militar are dreptul la soldă lunară.
    (2) Solda lunară se compune din solda functiei de bază, indemnizatii, compensatii, sporuri, prime, premii si din alte drepturi salariale.
    (3) Solda functiei de bază este formată din solda de functie, solda de grad, gradatii si, după caz, solda de comandă. ...

    Deci :
    1) solda functiei de baza
    ---- solda de functie (SF)
    ---- solda de grad (SG)
    ---- gradatii (Gr)
    ---- solda de comanda (SC)
    *** Nu detaliez cum se calculeaza Gr si SC
    2) indemnizatii , compensatii , sporuri , prime , premii
    ---- prima pt.conditii periculoase de munca - (diferentiat) fabricare , experimentare, analiză ori depozitare a munitiilor...
    ---- spor (conditii periculoase , vatamatoare , grele , incordare psihica) ... Putini la MApN , multi la ceilalti
    ---- compensatie de risc deosebit (misiunilor de operatii speciale, ;;; protectie a demnitari, ...actiunilor de gardare, protectie si control antiterorist, supraveghere operativă, a procedurilor speciale si activitătilor de pază, supraveghere, escortare, reeducare, integrare si asistentă medicală si psihologică pentru persoanele arestate preventiv sau condamnate ...culegere, prelucrare, centralizare, verificare si valorificare a informatiilor sau datelor/situatiilor/documentelor/ actelor, investigatii, actiuni si interventie . Mu;ti numai la ceilalti ...
    ---- compensatie pt.actiuni de combatere a coruptiei ... La ceilalti...
    ---- majorare pentru lucrari de exceptie
    ---- indemnizatie pentru lucru cu cifrul de stat ...Citiva de la MApN
    ---- prima de clasificare - piloti , nenaviganti ,
    ***** nu le detaliez pe cele , multe , de la aeronautici , care nu se includ in baza de calcul
    ---- prima de specializare - personal nenavigant
    ---- prima de ambarcare pe timpul cit navele se afla in baza permanenta... marinarii
    ***** nu le detaliez pe cel , multe , care nu se includ in baza de calcul la marinari
    ***** nu am detalii (din actele normative secretizate) privind alte-alea care se aplica la ceilalti beneficiari ai l.223/2015 ...
    *****Am auzit despre "spor de fidelitate" (vreo 45%) , "spor de confidentialitate" (vreo 30%) , "spor de TBC" (mare-al dracului)... care se aplica la multi dintre ceilalti beneficiari ai l.223/2015 .
    Repet : de aceea de-alde Coarna spune ca modificarile aduse l.223 sint "de bine" ... efectele lor fiind mici , la ai lui ...

    Si cam gata !
    Adica... din "gramazia" de premii , prime , sporuri , indemnizatii , si alte-alea (aplicabile la baza de calcul pentru militari...) au ramas citeva , care se aplica la citiva ...
    Cei mai loviti , de modificari , fiind pilotii si cei din conditiile "superioare" de munca ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite ca ai fost gind la gînd si ai publicat inainte de coment de mai jos al meu.
      Nu ai uitat cumva dispozitivul ca nu-i conjuctural si inca alte cîteva care erau pe acolo in afara de merit care sa zicem ca-i conjuctural.

      Ștergere
  81. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  82. Tara lipsita de omenie si de dorinta de a face bine semenului tau. Ce face religia,ce fac preotii cei grasi si bogati daca oamenii au ajuns sa se urasca unii pe altii in asa hal. Iar conducatorii Armatei ne-au parasit si tradat,in loc sa mareasca salariile activilor ,taie din pensii ,pentru egalare,vezi Doamne. Noi numai rau si din rau in mai rau,cand apare o raza de speranta,porcii nostri au grija sa faca un fum gros pentru a nu mai vedea lumina. daca ati sti ce fericiti sunt oamenii altor popoare,chiar simpli muncitori sa fie. nu au grija zilei de maine,sunt constienti ca dupa terminarea studiilor,copii lor vor avea un loc de munca ,rezonabil platit,dar la noi ca la nimeni ,suntem de rasul curcilor,ultimii din Europa!

    RăspundețiȘtergere
  83. http://r-26500.blogspot.ro/2013/10/de-la-1-ianuarie-2014-se-maresc.html

    RăspundețiȘtergere
  84. Blanosule te iau si pe tine la stana cu Pyloate la compartimentul ...magari cu diploma ..
    Sa nu pleci drakului prin Hausrtria sa ne faci de ras .....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate vrei sa aranjam cu guvărnul meu sa-ți confiste stîna și să-ți lase doar venitul din laptele de la ..... măgari.

      Ștergere
  85. Am vorbit cu seful casei de pensii ,acum o jumatate de ora, a spus asa"Scrie ceva in MO,este cumva oficial ,ce numar are acest OUG. De fapt este o facatura a oamenilor politici,nu este nimic oficial!

    RăspundețiȘtergere
  86. AI COPII CE VA SPUNEAM EU IERI DE DIMINEATA?IA CITITI!
    ,,Mai oameni buni hai sa gandim si asa :de unde naiba stia Ciolos si madama aia de la finante de legea noastra ca de-abia au invatat usile de la birourile lor?Nu cumva CINEVA ne poarta sambetele de multa vreme?O fi acel CINEVA cumva dintre noi ?
    Legea 164 a fost buna pt smecheri si ,,descurcareti'';
    Contributivitatea (sa-l pupati pe Oprea undeva ca s-a facut impartirea la 20 de ani) i-a facut boieri pe mm ,subofiteri -care nu prea au fost afectati de marile restructurari si-au adunat vechime-si chiar unii ofiteri bosorogi care au lalait-o prin birouri,plus vreo cativa militari muncitori -aviatori ,parasutisti etc;
    Legea 223 venea sa repare hibele L263 ,mai ales pt ofiterii disponibilizati la ,,tinerete''si in special pt ACTIVI(si-au dat si ei seama ca ies cu pensii de cacao);
    IN TOATE SITUATIILE S=AU FACUT COMPROMISURI!Smecherii cu cuantumul din ultimul salariu,contributivii cu impartirea la 20 si acum era cat de cat o egalizare pt pacalicii cu 263!Cine nu a vrut-o?Nu cumva nehalitii care vehiculau niste cifre ametitoare si care ar fi vrut sa si mai creasca sa pupe din toate compromisurile din toate legile si au stricat tot?Cine pe cine a fost ,,gelos''?
    Spuneti voi ,ca sunteti baieti de baieti!
    ACUM DUPA PLOAIA DE COMUNICATE ALE MApN-ULUI,SCMD-ULUI SI ALTELE CINE-I VINOVATUL?SA NE IA NAIBA PE TOTI CA SUNTEM TAMPITI!

    RăspundețiȘtergere

  87. Ministerul Apărării Naţionale
    Direcţia Informare şi Relaţii Publice
    E-mail: presamapn@mapn.ro
    Contact: 021-319.60.22


    COMUNICAT NR. 260
    Data: 10.12.2015

    Comunicat de presă


    Prevederile cuprinse în Ordonanţa de Urgenţă adoptată de Guvernul României miercuri, 9 decembrie, cu referire la modificarea şi completarea Legii nr. 223 din 2015 privind pensiile militare de stat, sunt rezultatul mai multor etape de negocieri la care au participat echipe de specialişti din Sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, împreună cu reprezentanţi ai structurilor sindicale şi asociative din sistem, precum şi ai pensionarilor militari.

    Misiunea asumată de echipa interministerială de specialişti a fost aceea de a remedia blocajele şi dificultăţile de natură legală şi procedurală manifestate în punerea în aplicare a noii legi a pensiilor militare de stat.

    Legea nr. 223 din 2015 privind pensiile militare de stat va intra în vigoare la 1 ianuarie 2016, de aceea era absolut necesar să se găsească o formulă care să fie adoptată până la sfârşitul anului şi care să creeze condiţiile aplicării acesteia, într-o formă sustenabilă şi previzibilă, într-o manieră care să asigure echilibrul, coerenţa, realismul, dar şi justa recompensare a rigorilor, constrângerilor şi riscurilor specifice carierei militare.

    A fost nevoie de clarificarea unor prevederi ale legii, care nu asigurau tratamentul unitar, just şi echitabil între toţi militarii, atât între cei care urmează să se pensioneze, cât, mai ales, între aceştia şi cei deja pensionaţi.

    Prin modificările survenite în cursul procesului legislativ al adoptării Legii nr. 223 din 2015 privind pensiile militare de stat, se creaseră contradicţii de reglementare. Astfel, legea prevedea, la art. 2 lit. b) principiul egalităţii în stabilirea drepturilor, potrivit căruia se asigură un tratament nediscriminatoriu persoanelor aflate în aceeaşi situaţie juridică, însă lăsa posibilitatea luării în considerare, la stabilirea bazei de calcul, a unor venituri conjuncturale, de natură nesalarială, neaccesibile tuturor cadrelor militare, conducând astfel la stabilirea unor pensii foarte diferite în cuantum pentru militari care au avut cariere cvasiidentice.

    În ceea ce priveşte modificările aduse nivelului de pornire a calculului pensiei, principiul avut în vedere este acela al evaluării juste a importanţei carierei militare, cadrele fiind astfel motivate şi cointeresate să dezvolte evoluţia profesională pe durate cât mai mari, în consonanţă şi cu interesele instituţiilor angajatoare. Concret, pornind de la pragul de 65% stabilit pentru o vechime cumulată de 25 de ani, militarii primesc procente pentru fiecare an lucrat peste această limită, până la maximum 85%. Mai mult, la cuantumul pensiei stabilite astfel se adaugă, potrivit Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, un spor de până la 20% pentru militarii care au îndeplinit serviciul militar cel puţin 25 de ani.

    Totodată, precizăm că, prin modificarea legii, neintrată încă în vigoare, nu au fost afectate dispoziţii care protejează drepturile deja câştigate de beneficiari, respectiv menţinerea în plată a cuantumului mai avantajos, precum şi posibilitatea de a opta pentru modul de calcul mai favorabil pentru o perioadă de cinci ani de la aplicarea legii. Au fost, de asemenea, menţinute prevederile referitoare la restituirea sumelor de care au fost privaţi unii pensionari în momentul trecerii la sistemul public de pensii.

    Aceste abordări vin să garanteze faptul că niciunui pensionar militar nu îi vor fi, în niciun caz, diminuate veniturile aflate în plată.


    Biroul de Presa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici lu Blanosul cu colti ?? El tot schiauna ca-i scade la juma ...sau bubuie de prost ..!!

      Ștergere
  88. În ceea ce priveşte modificările aduse nivelului de pornire a calculului pensiei, principiul avut în vedere este acela al evaluării juste a importanţei carierei militare, cadrele fiind astfel motivate şi cointeresate să dezvolte evoluţia profesională pe durate cât mai mari, în consonanţă şi cu interesele instituţiilor angajatoare. Concret, pornind de la pragul de 65% stabilit pentru o vechime cumulată de 25 de ani, militarii primesc procente pentru fiecare an lucrat peste această limită, până la maximum 85%. Mai mult, la cuantumul pensiei stabilite astfel se adaugă, potrivit Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, un spor de până la 20% pentru militarii care au îndeplinit serviciul militar cel puţin 25 de ani....asta-i tare ...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!