vineri, 11 decembrie 2015

Despre statutul de "ponei politici" atribuit de "măgari", militarilor si politistilor romani! [Din ciclul "Noi nu avem dreptul să gândim, ci doar să executăm!"]

Sa presupunem ca astazi este 31 decembrie 2016! De ce asa? Poate fi important, intrucat in materialele anterioare am trecut cu usurinta peste cateva amanunte! Iar cel mai important este cu adevarat legat de ziua de 31 decembrie 2016.  Intrucat O.U.G. Ciolos privind decimarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, nu este eterna. Aceasta urmand a-si inceta aplicabilitatea fix pe data de 31 decembrie 2016. Ocazie cu care isi inceteaza afectele si dispozitiile contrare Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat cuprinse in Ordonanta Ciolos. Intrebarea fiind ce se va intampla dupa?

1]. La modul pragmatic, in privinta militarilor si politistilor in rezerva/retragere, din moment ce  Ordonanta Ciolos are aplicabilitate pana pe data de 31 decembrie 2016, acest act normativ nu poate produce in cursul anului 2016 niciun efect in privinta aplicarii Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, nici pozitiv si nici advers. Cu si fara Ordonanta Ciolos, anul 2016 fiind oricum predestinat pierderii vremii cu proceduri: cum ar fi emiterea unei hotarari de guvern in luna ianuarie 2016, precum si a unui ordin comun al conducatorilor de institutii din domeniul apararii in primele 3 luni ale anului 2016. Cat priveste efectuarea unor plati catre militari/politisti in cursul anului 2016 (in principiu, plati rezultate din recalculare), este exclus a fi efectuata vreuna. Intrucat primele 6 luni din anul 2016 sunt destinate tragerii de timp in vederea alegerii de catre militarii si politistii interesati a celor mai mari 6 solde brute pe baza carora le va fi efectuata recalcularea pensiei. Fiind previzibil ca majoritatea celor pensionati nu va uzita de acest drept, permitand tacit caselor de pensii sa le efectueze recalcularea pensiilor din oficiu pe baza ultimelor 6 solde in activitate si care la pentru cei mai multi militari/politisti sunt cele mai mari din cariera. Ultimele 6 luni ale anului 2016 fiind timp la dispozitia caselor de pensii in vederea efectarii operatiunilor de recalculare la care conform Ordonantei Ciolos se mai pot adauga inca 12 luni, respectiv intregul an 2017. Fiind previzibil ca cel putin in anul 2016 nu va fi pusa in plata nicio pensie recalculata. Nu neaparat ca nu ar fi capabile casele de pensii sa efectueze in a 2-a parte a anului 2016 si niste plati rezultate in urma recalcularii. Ci mai ales din cauza faptului ca in 2016 nu poate fi pusa in plata nicio pensie recalculata, intrucat orice diferenta in plus va intra in exercitiul bugetar aferent anului 2017.  

Si acum incepe bâlciul! Pe 31 decembrie 2016, Ordonanta Ciolos isi va inceta aplicabilitatea fara a produce niciun efect in privinta aplicarii personalului in rezerva/retragare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. Nici in sens negativ (diminuarea de la 80% la 65% a bazei de initiere a calculului pensiei sau diminuarea de la 100% la 85% a limitei maxime a pensiei), nici in sens pozitiv (introducerea termenelor clare de recalculare si actualizare a pensiilor in cazul celor deja pensionati). Moment de la care nici Mama Omida  nu poate anticipa ce va urma! Isi va reintra Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat in drepturi  din plin sau va urma o alta ordonanta de urgenta model Ciolos care va modifica aplicarea legii respective? Si daca va urma o alta ordonanta de urgenta, cum va mai modifica legea? In mai rau, in mai bine? Numai ca a gandi mai departe de acest moment, ar insemna sa ne adancim si mai mult in abstract!

2]. In ceea ce priveste  militarii si politistii in activitate, situatia este oarecum asemanatoare. Unii interlocutori afirma ca vor urma valuri de cereri de pensionare. Ceea ce este perfect real. Este insa complet nerealista varianta unor interlocutori in rezerva/retragere si care probabil erau foarte odihniti in activitate, ca si acum la pensie, cf. careia ca urmare a diminuarii prin Ordonanta Ciolos a bazei de de initiere a calculului pensiei de la 80% la 65% si a diminuarii de la 100% la 85% a limitei maxime a pensiei, nu se va mai pensiona aproape nimeni.  Varianta aceasta este valabila exclusiv pt. militarii si politistii in activitate care sunt foarte odihniti la locul lor de munca. Marea majoritate a militarilor si politistilor fiind atat de uzati din cauza serviciului militar, incat nu ii mai intereseaza cu ce pensie ies din sistem, ci doar sa beneficieze de o pensie! Prin urmare, in 2016 vor urma intr-adevar valuri de cereri de pensionare.

Problema este doar cum vor fi solutionate aceste cereri? Intrucat desi Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat intra in vigoare in sfanta zi de 01.01.2016, este previzibil ca aceasta nu va avea aplicabilitate nici pt. politistii si militarii in activitate in cursul anului 2016, decat numai in cazuri pur conjuncturale. Motive? Primele 3 luni din an sunt destinate oricum emiterii hotararii de guvern si ordinului comun de aplicare a legii. In absenta carora nicio cerere de pensionare nu poate fi aprobata. Nu conteaza, presupunem prin absurd ca in Romania totul se misca șnur, iar actele normative mentionate vor intra in vigoare fix in data de 01.01.2016. Motivul fundamental (in realitate, premeditat si pretextat) al neaprobarii cererilor de pensionare fiind acela ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat nu obliga statul in mod imperativ sa dea curs cererilor de pensionare, decat numai in cazul personalului care a atins limita fizica de varsta si care ca pondere numerica este absolut ignisifiant pana la aproape de inexistent (a se vedea tabelul cu limitele de varsta din finalul legii). Militarii si politistii in activitate realizandu-si calculele pt. a inainta cererile de pensionare avand drept baza reducerea varstei de pensionare cf. Art. 21 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat.  Numai ca Art. 21 acorda un drept, dar care nu are caracter imperativ pt. stat, deci pensionarea in conditiile Art. 21 necesita aprobare. Care poate fi acordata sau nu. De ce nu poate fi acordata? Din cauza conditiilor externe urmare a carora a aproba masiv cereri de pensionare in baza Art. 21, poate determina dezechilibre majore ale tuturor fortelor armate. Cum s-a intamplat de altfel si in perioada 2000-2004 cand structuri intregi ale armatei functionau doar pe hartie, fiind complet descoperite in functii si specialitati vitale, atat de comanda, cat si de executie. Numai ca in acea perioada macar era pace, neexistand conditii externe tensionate de astazi.

Prin urmare, cererile de pensionare ale militarilor si politistilor in activitate vor fi solutionate selectiv in anul 2016, in functie de "necesitatile armatei". Fiind vorba de conditii externe  nefavorabile unde M.Ap.N. detine deja rolul principal si intra pe zi ce trece din ce in ce mai mult in dispozitiv, fiind de la sine inteles ca se va da curs pe banda rulanta la cereri de pensionare provenite in special din zona M.A.I., posturile celor pensionati urmand a fi si restructurate (desfiintate).  Insa in cazul militarilor din M.Ap.N., decidentii nu vor risca in mod cert sa creeze dezechilibre in sistem prin solutionarea pe banda rulanta a unor cereri de pensionare in anul 2016. Solutionarea cererilor de pensionare in cazul militarilor din M.Ap.N. urmand a fi efectuata cel mai probabil dupa criteriul ca cel ce doreste a se pensiona, trebuie ca mai intai sa ataseze la cererea de pensionare si dovada ca are inlocuitor pe postul sau Inlocuitori care sunt ca si inexistenti!

In concluzie, si in cazul aplicarii militarilor si politistilor in activitate a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, in anul 2016 va urma o mare ceață. Si care pe data de 31 decembrie 2016, va deveni negură, intrucât in aceeași zi Ordonanta Ciolos isi va inceta aplicabilitatea. Moment de la care, la fel ca si in cazul militarilor in rezerva/retragere,  nimeni  nu poate anticipa daca isi va intra in drepturi  din plin Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat  sau va urma o alta ordonanta de urgenta model Ciolos care va modifica aplicarea legii respective. Si daca va urma o alta ordonanta de urgenta, cum va mai modifica legea? In mai rau, in mai bine? Numai ca a gandi mai departe de acest moment, iar ar insemna sa ne adancim si mai mult in abstract!

3]. Aceasta ultima parte are numai rol ajutator si poate deveni plictisitoare pt. cei mai multi. Este destinata exclusiv acelor militari/politisti care au comis eroarea de a deveni partizani politici indiferent fata de care tabara. Necunoscand cel mai probabil, ca si idolii lor politici au dat in militari si in politisti la fel ca si ceilalti. Fapt pt. care si aceasta ultima parte poate deveni interesanta pt. cei care vor sa isi ridice voalul de pe ochi.

Am mai precizat in alte materiale faptul ca aceste ordonante de tip O.U.G. Ciolos privind decimarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat au drept scop principal fie neachitarea drepturilor unor cetateni, fie taierea drepturilor unor cetateni, fie tergiversarea in timp a achitarii drepturilor unor cetateni. Cercetand precedentele, am descoperit ca Ciolos nu este primul premier care emite astfel de O.U.G. Intrand in arhiva, depistam cu usurinta ca prima astfel de ordonanta a fost emisa in anul 2010 de catre guvernul sectant portocaliu, avand valabilitate pana pe data de 31 decembrie 2012. Desi, initial, am avut impresia ca aceasta ar fi fost cea mai draconica, am descoperit ca in realitate ordonanta sectantului Boc era chiar fecioara, pe langa ce urma sa vina in anii urmatori. Stati linistiti, nu aducem circumstante atenuante sectantilor portocalii. Intrucat acestia nu aveau ce drepturi sa mai taie prin ordonante in anii 2011 si 2012, intrucat le taiasera deja prin alte legi (desfiintarea si diminuarea pensiilor militare, reducerea salariilor si multe altele masuri nefaste pe care le cunoastem).

Surprizele complete vin incepand cu decembrie 2012. Cand Guvernul U.S.L. condus de Ponta a adoptat o prima ordonanta  de urgenta de limitare a achitarii drepturilor unor cetateni, cu aplicabilitate pt. anul 2013, si care este aceasta. Ordonanta nu este stufoasa, nici exagerat de incisiva, insa sare in ochi faptul ca aceasta limiteaza deja anumite drepturi ale militarilor si politistilor la nivelul celor din 2011. Nu si la alte categorii de cetateni.

Prin ordonanta continuatoare din decembrie 2013 emisa tot de Guvernul U.S.L. condus de Ponta, cu aplicabilitate pt. anul 2014, lucrurile incep sa se complice. Documentul este mult mai voluminos. Din nou sare in evidenta faptul ca o ordonanta limiteaza anumite drepturi tot la militarilor si politistilor si tot la nivelul anului 2011. Si iese in evidenta un prim element halucinant: a se vedea Art. 21 in care statul isi bate joc efectiv de cetatenii care si-au castigat drepturi in justitie contra institutiilor statului. 

In decembrie 2014, se repeta istoria. Alta ordonanta si mai stufoasa, cu aplicabilitate pt. anul 2015. Aceasta fiind emisa numai de Guvernul Ponta, fara U.S.L. Bineinteles ca sunt loviti tot militarii si politistii. Si inca mai rau ca inainte. A se vedea Art. 12 (2) care achita in anul 2015 anumite drepturi pt. militari si politisti la nivelul anului 2009. Deci, de spre deosebire de ordonantele anterioare, prin cea din 2014, militarii si politistii au mai fost retrogradati in timp cu inca 2 ani! 

Iar acum, fiind decembrie 2015, vine Guvernul Ciolos. Care emite acel stil de ordonanta ca si guvernele anterioare. Aceasta nu este doar stufoasa, ci este deja deja roman. Mare parte din Ordonanta Ciolos este plagiata in fapt, dupa cele anterioare. De exemplu, Art. 8 este copiat dupa ordonanta lui Ponta din anul anterior. Prin care militarilor si politistilor in activitate le sunt din nou mentinute anumite drepturi la nivelul anului 2009. Nu si altor cetateni!

Singurul element de noutate pt. militari nu este decat ca din moment ce pensiile militarilor sunt platite de bugetul de stat incepand cu anul 2016, Ciolos le-a bagat si pe astea in malaxor la fel precum alte drepturi ale militarilor si politistilor. Colegii nostri in activitate fiind oricum in malaxor, continuu din 2011.  


***

Cum sa incheiem materialul? Daca are cine vreo idee, sa si-o expuna cu curaj. Deocamdata, din datele concrete nu rezulta decat ca decidentii politicii, indiferent de tabara lor, nu fac altceva decat sa ne trateze pe militari si politisti, fie in activitate sau in rezerva/retragere, ca simpli negri pe plantatie.  Suntem singurii cetateni romani in aceasta situatie, si nu de ieri de azi, ci de ani de zile. Cand este vorba de NATO - noi suntem in fata, cand este vorba de privarea de drepturi fundamentale in activitate - tot noi suntem in fata. Cand este vorba de misiuni in teatrele de operatii - noi suntem in fata, dar cand este vorba de taieri de pensii si salarii - tot noi suntem in fata! Cand este vorba despre pensii de serviciu, magistratii, Avocatul (cica) al Poporului si niste finantisti de la Curtea de Conturi sunt in fata, cand vine vorba de mobilizare in caz de razboi - mai raman doar pensionarii militari in fata. 

Pana una alta, nu rezulta altceva decat ceea ce este evident! Faptul ca pt. decidentii politici noi nu suntem decat "poneii" lor, si implicit ai intregii societati! Cu riscul iminent ca daca nu ii scuturam un pic de cravate pe "măgari", mare minune sa nu urmeze si vreun act normativ care sa ne legifereze statutul de "ponei", in patru labe noi fiind asezati oricum!

79 de comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ tigri2 11 decembrie 2015, 12:38. Este evident ca nu ai citit intregul material. Tu pari sa fii un copil mare. In varianta ta, tot dracul ala este pt. tine ca pensionar. Daca Parlamentul va respinge IN TOTALITATE acea ordonanta, TU din nou NU mai ai termen de recalculare. Si iar o luam de la inceput! Sansa TA, a tuturor celor in rezerva/retragere este ca Parlamentul sa respinga acele articole care NU ne convin, dar sa pastreze MUSAI Art. 109 asa cum l-a modificat Guvernul. Adica cu adaugirea asta "și baza de calcul stabilită conform prevederilor art. 28, ACTUALIZATA conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special la data intrării în vigoare a prezentei legi" si cu termenul de 24 luni definit concret la Art. 109 (2).

      Daca PSD si UNPR abroga toata ordonanta lui Ciolos, adica si modificarile de la Art. 109, pt. noi iar NU se intampla nimic. Urmand sa asteptam ca papagalii sa fie majorate soldele militarilor in activitate, ca abia apoi sa putem intra in recalculare. Daca NU ai inteles lucrul asta, TU nu ai inteles de fapt niciodata L. 223/2015!

      Ștergere
    2. @ tigri2 11 decembrie 2015, 12:38. Ai inteles acum? Citeste si tu ce spun si ceilalti, nu doar ce spui tu.

      Aproape toti cei care mai gandesc dintre cei pensionati anterior anului 2011 considera ca este VITALA pt. aplicarea legii, adaugirea lui Ciolos "și baza de calcul stabilită conform prevederilor art. 28, ACTUALIZATA conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special la data intrării în vigoare a prezentei legi" si cu termenul de 24 luni definit concret la Art. 109 (2).

      In cazul celor pensionati in perioada 2011-2016, este intemeiat a li se pastra termenul initial de 12 luni. Toata lumea este de acord. Dar si pt. ei este tot vitala adaugirea de la Ar. 110 (1) "... ACTUALIZATA conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special la data intrării în vigoare a prezentei legi".

      Mai departe! Sunt sute de comentarii libere. Printre noi sunt si militari in rezerva pensionati pe motiv de invaliditate sau urmasi. Care si acestia spun ca Ordonanta Ciolos a introdus si pt. ei termene definite de recalculare.

      In concluzie, daca Parlamentul abroga toate prevederile legate de L. 223/2015, noi ramanem tot pe afara! Asa ca trebuie pastrate acele prevederi care impun prevederi clare de recalculare si actualizare.

      In caz contrar, la 01.01.2016 ne uitam tot ca muta la scula la L. 223/2015.

      Ștergere
  2. Uite ca mi-a venit în ajutor os Alecu trezit din coma indusa la fel ca si R 26500 revenit după ce a luat pozitia strutului.
    Nu-i chiar atît de rău după cum se vaita unii dar poate fi pentru nebeneficiarii de sporuri la solda de functie . Acestia sunt cred foarte foarte putini.
    Cred ca pentru cei afectati se vor face reparatii in parlament.

    Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu

    Vorbeste modificarea l.223/2015 despre "solda lunara bruta realizata la functia de baza" ... Sintagma nu este de gasit in legile salarizarii ... dar sa vedem ce-ar putea fi ...
    L.284/2010 spune ca : Anexa VII Art. 3. - (1) Personalul militar are dreptul la soldă lunară.
    (2) Solda lunară se compune din solda functiei de bază, indemnizatii, compensatii, sporuri, prime, premii si din alte drepturi salariale.
    (3) Solda functiei de bază este formată din solda de functie, solda de grad, gradatii si, după caz, solda de comandă. ...

    Deci :
    1) solda functiei de baza
    ---- solda de functie (SF)
    ---- solda de grad (SG)
    ---- gradatii (Gr)
    ---- solda de comanda (SC)
    *** Nu detaliez cum se calculeaza Gr si SC
    2) indemnizatii , compensatii , sporuri , prime , premii
    ---- prima pt.conditii periculoase de munca - (diferentiat) fabricare , experimentare, analiză ori depozitare a munitiilor...
    ---- spor (conditii periculoase , vatamatoare , grele , incordare psihica) ... Putini la MApN , multi la ceilalti
    ---- compensatie de risc deosebit (misiunilor de operatii speciale, ;;; protectie a demnitari, ...actiunilor de gardare, protectie si control antiterorist, supraveghere operativă, a procedurilor speciale si activitătilor de pază, supraveghere, escortare, reeducare, integrare si asistentă medicală si psihologică pentru persoanele arestate preventiv sau condamnate ...culegere, prelucrare, centralizare, verificare si valorificare a informatiilor sau datelor/situatiilor/documentelor/ actelor, investigatii, actiuni si interventie . Mu;ti numai la ceilalti ...
    ---- compensatie pt.actiuni de combatere a coruptiei ... La ceilalti...
    ---- majorare pentru lucrari de exceptie
    ---- indemnizatie pentru lucru cu cifrul de stat ...Citiva de la MApN
    ---- prima de clasificare - piloti , nenaviganti ,
    ***** nu le detaliez pe cele , multe , de la aeronautici , care nu se includ in baza de calcul
    ---- prima de specializare - personal nenavigant
    ---- prima de ambarcare pe timpul cit navele se afla in baza permanenta... marinarii
    ***** nu le detaliez pe cel , multe , care nu se includ in baza de calcul la marinari
    ***** nu am detalii (din actele normative secretizate) privind alte-alea care se aplica la ceilalti beneficiari ai l.223/2015 ...
    *****Am auzit despre "spor de fidelitate" (vreo 45%) , "spor de confidentialitate" (vreo 30%) , "spor de TBC" (mare-al dracului)... care se aplica la multi dintre ceilalti beneficiari ai l.223/2015 .
    Repet : de aceea de-alde Coarna spune ca modificarile aduse l.223 sint "de bine" ... efectele lor fiind mici , la ai lui ...

    Si cam gata !
    Adica... din "gramazia" de premii , prime , sporuri , indemnizatii , si alte-alea (aplicabile la baza de calcul pentru militari...) au ramas citeva , care se aplica la citiva ...
    Cei mai loviti , de modificari , fiind pilotii si cei din conditiile "superioare" de munca ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte distractiv! Da este real! Insa cel mai distractiv este faptul ca toti cei pensionati isi imagineaza ca pot fi recalculate si veniturile. Ia sa ma gandesc. Chestia cu cifrul de stat! E o indemnizatie de care beneficiaza NU cativa din M.Ap.N., ci foarte multi din toate ministerele. In sensul ca respectiva indemnizatie, se acorda oricui lucreaza cu documente clasificate. Aproape toate documentele fiind clasificate. De respectiva indemnizatie beneficiind aproape intregul al statelor majore. Inclusiv subofiterii si maistri militari!

      Si acum sa ma gandesc! Unui sef de stat major pensionat in 2008, i se subordona si compartimentul cifru. Adica si seful de stat major beneficia de acea indemnizatie. Care la recalculare este egala cu zero, este un venit ce NU poate fi ACTUALIZAT! La fel si in cazul pilotilor pensionati.

      Alo! Oamenilor cu venituri in loc de solde! Nici Zdrulea NU va actualiza nimic in afara de solde. Credeti voi ca Ministerul Finantelor isi da singur de lucru la reprezentantii lor de la casele de pensii. De aia au bagat ACTUALIZARE, sa isi simplifice munca.

      O pensie doar INDEXATA, este considerata din oficiu ca a fost adusa in prealabil la zi. Iar o pensie doar ACTUALIZATA ia in calcul doar soldele, NU toate veniturile. Cand exista diferente, ramane in plata doar cuantumul mai avantajos si gata! Dar NU se apuca nici Zdrulea sa se apuce sa calculeze rata inflatiei la norma de tigari, indemnizatia de cifru sau de ambarcare sau altele, ce aveti?

      Ștergere
    2. Olescule ... nu te mai arunca unde nu stii . Cu cifrul de stat lucra cite un singur militar la mari unitati ... Comandantii si sefii de state majore nici nu aveau acces in acea camera . Ei asistau la arderea unor foi de hirtie si semnau ca au asistat la distrugerea unor documente specifice de cifru . Ei stiau despre activitatea de cifru numai continutul in clar al telegramelor trimise sau primite de ofiterul cifrator . Ei nu primeau nici in activitate sporul de cifru .
      Lucrul cu documente secrete , clasificate , este altceva .

      Ștergere
    3. @ Device Alfanumeric 11 decembrie 2015, 15:24. O fi fost intr-o vreme! Parca imi aduc aminte ceva. Insa nu incerca sa imi explici mie faptul ca aveam atributii de control la cifru. Si mai raspundeam si cu capul daca facea cineva vreo greseala pe acolo! In vremurile mai din urma, seful de stat major coordoneaza si acel compartiment. Ceea ce este absolut normal.

      Ștergere
    4. Asa ti-ai tras niste sporuri pe ochi frumosi si muncă ioK.

      Ștergere
  3. Eu tot nu inteleg Pe ce te bazezi Rxxx cand spui ca ordonanta neconstitutionala ( inca inexistenta deoarece nu a fost publicata in MO )de modificare a legii 223 expira pe 31 decembrie 2016 Eu stiu ca exista aprobarea tacita a sparlamentului o unei OUG in termen de 30 de zile..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si atunci OUG devine lege ..

      Ștergere
    2. R-xxxx mai esti pe aici sau iar te-ai ascuns?

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. O astfel de OUG este emisa anual si face parte din masurile ANUALE de "ajustare" a cheltuielilor bugetare pt. intocmirea bugetului.

      Citeste inceputul "Având în vedere că prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, ... îşi încetează aplicabilitatea la data de 31 decembrie 2015".

      Deci OUG Ciolos inlocuieste precedenta Ordonanta nr. 83/2014 valabila EXCLUSIV pt. anul bugetar 2015. Si care la randul ei a inlocuit o alta ordonanta valabila EXCLUSIV pt. anul bugetar 2014. Si tot asa!

      Fiind vorba de an fiscal, toate astfel de ordonante isi inceteaza aplicabilitatea pe 31 decembrie. Si mereu sunt inlocuite de altele noi!

      Ștergere
    5. R 26499+1
      Iar ai început cu speculatiile tale halucinante?

      Ștergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pt tigri 2
    Nu dezinformati.
    La data aparitiei legii 119/2010 la structurile de pensii se lucra pentru aplicarea unor prevederi legale. Mai erau in lucru documente pentru 30% din pensionarii aflati in plata. Aplicarea acestor prevederi legale duceau la cresteri de pensii. Vezi observatorul militar, interviul amplu dat de gl. Lupu. Deci daca nu aparea legea 119/2010 cresteau pensiile la 30% dintre pensionari.
    Cifra de 90% care nu a fost niciodata corecta ci undeva la 80% cuprinde cei 30% care oricum le crestea pensia, inca vreo 30% le-a crescut pensia prin falsificarea grupelor de munca. In concluzie, oprea le-a crescut pensia prin legea 119/2010 cam la 40% din pensionari, marea majoritate oameni in varsta, cadre militare in retragere. Cel mai important lucru ca au scazut pensiile la 30% din pensionari, in procent covarsitor cadre in rezerva. Daca s-ar face o situatie a pensionarilor care incadreaza indicativele SNAp cadre in rezerva la care le-a scazut pensia datorita lui opre numarul acestora ar fi peste 90% din numarul total de rezervisti din plan.
    Niciodata nu s-a dat publicitatii o situatie corecta.
    Oprea prin legea 119/2010 a afectat capacitatea de aparare a tarii.
    Asta nu inseamna ca nu se poate revansa si impreuna cu celelalte forte politice sa modifice OuG insensul anularii limitei de 85% din baza de calcul.

    RăspundețiȘtergere

  6. Art. 40 din OUG se refera, presupun, la cei pensionati cu pensie de invaliditate pe a caror decizie este trecut boala profesionala. Asa este ? Inseamna ca ei vor avea o pensie egala cu baza de calcul conform art. 28...?
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere

  7. Art. 40 din OUG se refera, presupun, la cei pensionati cu pensie de invaliditate pe a caror decizie este trecut boala profesionala. Asa este ? Inseamna ca ei vor avea o pensie egala cu baza de calcul conform art. 28...?
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma tu esti greu de cap sau (si) batut in cap.Ti s-a mai raspuns .La invalizi se iau in calcul ( datorita vechimii mai mici ca militar ) si perioadele asimilate ( pensia de invaliditate care e oricum mult mai mica ca solda) Astea inseamna si o pensie mai mica fata de cei pensionati pe (si) baza art 28.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  8. Ia si citeste R-xxx si nu mai bate campii Pentru a oferi coerenta si ritm procesului legislativ, in Constitutia adoptata in anul 2003, s-au introdus reglementari potrivit carora prima Camera sesizata are la dispozitie un timp limitat de dezbatere si votare a proiectelor sau initiativelor, de 45 de zile.
    Pentru coduri si alte legi de complexitate deosebita, termenul este de 60 de zile. In cazul depasirii acestor termene se considera ca proiectele de legi sau propunerile legislative au fost adoptate.
    Potrivit Regulamentului Senatului, in situatia ordonantelor de urgenta ale Guvernului, termenul este de 30 zile. Scopul acestor reglementari a fost evitarea unor situatii de blocaj in legatura cu actele aflate in legiferare. Adoptarea tacita este instrumentul care garanteaza ca, indiferent de existenta unui eventual blocaj politic sau de alta natura, legile ajung intr-un termen previzibil la Camera decizionala, scrie Mediafax.
    Desi prevederea privind adoptarea tacita vizeaza, de fapt, situatii exceptionale, fenomenul a devenit unul curent la Senat. In ultima perioada sute de legi au fost adoptate tacit, adica fara a beneficia de dezbateri care sa duca la eliminarea deficientelor, de amendamente care sa imbunatateasca prevederile legislative si de votul care sa certifice vointa politica a unei majoritati.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum intelegi Rxxx
      Aceasta ordonanta va devenii lege prin aprobare tacita .

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  9. Pt R-26500
    La data publicarii OuG in MOf aceasta isi produce efectele iar legea 223/2015 va avea un nou continut. Acest lucru se va intampla pana lasfarsitul anului 2015. Modificarile sunt imperative si permanente, nu temporare si fara nici o legatura cu exercitiul bugetar pe anul 2016.
    Legea astfel modificata se va aplica din 1 ianuarie 2016. In viitor, ramane de vazut ce se va intampla. Va fi aprobata in totalitate sau modificata de parlament sau declarata in parte neconstitutionala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si tu Brutus? Pai daca este ca tine, uite, Ponta a emis in decembrie anul trecut o ordonanta care plateste niste drepturile ale militarilor in activitate la nivelul anului 2009. Faultand L. 284/2010. Si a fost aprobata si prin lege.

      Iar Ordonanta lui Ciolos spune acelasi lucru. Ca se platesc niste drepturile ale militarilor in activitate tot la nivelul anului 2009. Faultand din nou L. 284/2010.

      Pai daca ordonanta lui Ponta, aprobata prin lege are caracter permanent cum spui tu, de ce mai trebuia sa dea si Ciolos o ordonanta cu aceleasi efecte?

      Ștergere
    2. Prietene, frustrarea te impiedica sa fii obiectiv. Mai zic o data: mai lasa finantistii, pe Ponta, pe ...., etc, intelege ca esti un biet rezervist si nu te mai baga nimeni in seama. Numai daca actionam unit puteam avea "succesuri". Tu n-ai decat sa dai in judecata in continuare , e dreptul tau, dar majoritatea rezervistilor nu au capacitatea sa faca asta, sau nu vor si au avut incredere in asociatiile sindicale, care au facut rahatul praf.

      Ștergere
  10. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce specialitate ai? Pe bune acum! Eu nu stiu ce vrei tu sa spui! Ponta a emis in decembrie anul trecut o ordonanta similara, respectiv Ordonanta Guvernului nr. 83/2014. Aceasta a fost aprobata CU MODIFICARI de Parlament prin Legea nr. 71/2015 in aprilie 2015 (http://www.dreptonline.ro/legislatie/legea_71_2015_aprobare_OUG_83_2014_salarizarea_personalului_platit_fonduri_publice_2015_masuri_domeniul_cheltuielilor_publice.php).

      Intrucat pe 31 decembrie 2015 si astia au nevoie de lovele iar, OUG a lui Ponta isi pierde valabilitatea, Ciolos a emis si el la randul lui o alta ordonanta. Care iar va fi aprobata in Parlament prin lege, cu sau fara modificari. Tacit, netacit, nu conteaza. Tacit inseamna de fapt ca eventualele modificari le opereaza doar comisiile.

      Deci, TU ce vrei sa exprimi pana la urma? NU pricepi ca asa fac toate guvernele de 5 ani de zile? Scrie in material, ultima parte, cu link-urile de rigoare! Toate au fost adoptate de Parlament, toate au devenit legi, toate au expirat pe 31 decembrie ale fiecarui an, alte ordonante anuale aprobate prin legi si tot asa!

      Ștergere
    2. O lege nu expira decat cand e modificata prin alta lege sau OUG

      Ștergere
    3. O lege nu expira decat cand e modificata prin alta lege sau OUG

      Ștergere
  11. Pt anonim 11
    Orice pensie stabilita, recalculata sau actualizata conform legii 223/2015 modificata cu OuG conform articolului 30 nu poate fi mai mare decat baza de calcul stabilita conform art.28. Parerea mea este ca se va aplica acelasi principi la pensiile de invaliditate, ca si la pensiile de seviciu. Chiar daca spune ca se acorda o pensie egala cu solda functiei de baza, la final se va aplica limitarea la 85% prevazuta de art. 30 asa cum este in OuG. Va puteti adresa CPS pe e-mail si veti primi sigur raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  12. In conformitate cu art.51 Dreptul de petitionare din Constitutia Romaniei, ne putem adresa autoritatilor publice, prin petitii formulate in nume propriu, pe e- mail sau suport de hartie, prin care sa propunem modificari la aceasta OuG sau declararea in parte neconstitutionala sau in contencios administrativ: suspendarea si anularea in instanta.
    Sunt de acord ca in ceea ce priveste OuG sunt necesare modificari de fond:
    - in baza de calcul trebuie sa intre toate veniturile pentru care se platesc contributii la buget
    - limitarea la procentul de 100% din baza de calcul dupa aplicarea art.29 (vechimea cumulata) nu si a art.107
    - in ceea ce priveste procentul aplicat asupra bazei de calcul sunt de acord cu oricare din urmatoarele 2 variante:
    1) 65% pt 25 ani si 2% pt fiecare an in plus (la fel ca la legea 164/2001)
    2) 80% pt 25 ani si 1% pt fiecare an in plus ( la fel ca in legea 223/2015 nemodificata de OuG)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am facut deja eu asta azi 11.12 2015

      Ștergere
  13. Sparlamentul trebuie sa modifice doar doi indicatori adica ; 65 sa devina vreo 75-80 iar 85 sa devina 90-95 si totul este superb si ROZ-BOMBON.....
    Rezulta ca trebuie mers cu capra ..cu ursul ..si cu dubasarii - la parlament pentru uraturile de rigoare ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cezarica esti baiat de baiat.Ti-au crscut cotele,zau asa.Daca ii faci sa modifice precum doresti esti ROZ_BOMBON.Sa n-am pe al naibi daca nu te premiez spre necazul Blanosului.

      Ștergere
    2. PS,,...rectific ..sa mergem cu capra ..cu ursul si cu tigrii2....sa mai si rada lumea , sa nu creda ca ne instalam la ..palat ..!!!

      Ștergere
  14. Activati cartitele din Parlament ...

    RăspundețiȘtergere
  15. Duceti-va dracului de papagali ca "nu mor caii cand vor cainii".Tot noi vom invinge,voi sunteti multi,da prosti,iar noi suntem putini dar isteti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Măi Viorele, tu cu cine te cerţi pe-aici?

      Ștergere
    2. Ha, ha, ha,.................ha !

      Ștergere
  16. Crezi ca el stie ..???
    I se trage de la zbarnaitul ..tractorului cu ..sfarleaza ...!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu

    Pen'ca lu' pilotu' lu' peste ... lu' putulica dobitocul , de trei zile-ncoace , gura nu-i mai tace , iarba nu-i mai place ... si maninca rahat ... si ma tot "zgîndărăşte" ...
    I se pare ca , daca a citit titlurile l.284/2010 si ale l.138/1999 , stie multe si de toate despre salarizarea militarilor ...

    Din 2010 salarizarea se zice ca se face conform l.330/2009 , care a fost abrogata de l.284/2010 .
    Dar tot din 2010 (mai intii bocciii , apoi coabitacii , si-acum tehnocracii) au tot anulat aplicarea acelor legi ale salarizarii . Prin diferite legi si ordonante de urgenta .
    In asa fel incit in 2016 salarizarea militarilor , in cazul de fata , se face "folosind" l.284/2010 , dar fara a o aplica ... Salarizarea se face in asa fel incit sa nu se depaseasca cuantumurile salariilor din dec.2015 . Iar in dec.2015 cuantumul salariilor va fi fost cel din dec. 2009 majorat cu 10% .
    Deoarece in 2015 s-a pastrat nivelul din 2014 ; in 2014 s-a pastrat nivelul din 2013 ... s'asa mai departe pina la pastrarea nivelului din dec.2009 ...
    Ca urmare ... in 2016 soldele se vor calcula conf. l.138/1999 majorate cu 10% . Inclusiv toate sporurile , primele , alte-alea prevazute tot de l.138/1999 .
    Prin l.330/2009 , preluat si de l.284/2010 , unele sporuri si elemente care nu faceau parte din solda de baza au fost incluse in solda de functie ... Acestea sint indemnizatia de dispozitiv si solda de merit .
    Indemnizatia de dispozitiv o primea toata lumea ... asa ca nu-i nici un bai ...
    Dar solda de merit . .. era de pina la 20% din SF , si era primita de max..30% din numarul de posturi .
    In 2010 , cind s-a trecut la "noua salarizare" , toti cei care aveau solda de merit in dec.2009 au ramas cu acea suma si in noua salarizare ... Si tot asa , in continuare ...pina cind era mutat pe o alta functie ... Cei care , din dec.2009 n-au fost mutati , au si acum , in solda , cuantumul soldei de merit ...
    Asa ca , la recalcularea pensiilor , actualizarea se va face conf legii salarizarii valabile la data de 01.01.16 , cu elementele de salarizare pe care le-a avut impricinatul la data iesirii la pensie . A avut solda de merit ... i se va recunoaste si la pensia recalculata pe l.223/2015 ...

    Pentru ca stiu ca pilotu' lu' peste nu ma va crede ii recomand sa citeasca
    http://www.armyacademy.ro/…/adm_publ…/floristeanu/index.html

    N-as vrea sa inraiesc iarasi haita de maidanezi ... dar solda de merit , mult hulita de ei in contextul l.164/2001 , ramine sa le intunece gindurile si in contextul l.223/2015 ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mosule,du-te de te culcă că ai gîndit destul si nu destul de rău ci binișor.
      I A I A , vezi ici șa cu ce lege a salarizarii lucreaza OUG.
      sper sa fii primul care pricepe daca ceilalti nu pricep fenomenul raportarii OUG la L 284.
      o) sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale acordate şi personalului militar, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, prevăzute în Anexa nr. II – Familia ocupaţională de funcţii bugetare „Învăţământ” şi în Anexa nr. III – Familia ocupaţională de funcţii bugetare „Sănătate” la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificările şi completările ulterioare; p) alte venituri care, potrivit legislaţiei în vigoare la data plăţii, nu reprezintă drepturi de natură salarială sau asimilate salariilor.

      Ștergere
    2. Familia ocupaţională de funcţii bugetare „Învăţământ” şi în Anexa nr. III – Familia ocupaţională de funcţii bugetare „Sănătate” la Legea-cadru nr. 284/2010, nu inseamna aparare,ordine p...
      Vorbiti fara acoperire.
      Si in fond,se repara lucrurile:mult ai lucrat,mult primesti!!!

      Ștergere
  18. am facut azi o petitie la Avocatul poporului

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai fi putut sa o lasi pîna mîine !

      Ștergere
    2. Blanosul nu se ..joaca ...actioneaza ! Bine ca nu i-a trimis si lu Hudrea una .....!!!

      Ștergere
    3. pacat ca aveti potential dar il irositi pe ironii

      Ștergere
  19. Imi cer scuze pt. intrebare,insa ,noua OUG, CUM POATE FACE DIFERENTA INTRE 25 DE ANI EFECTIVI DE "CASCHETA "OMM peste 25 ani(CUM SE SPUNE),efectuati in conditii speciale,si tot aceeasi 25 de ani de cascheta in "ALTE conditii",care sunt total diferite din toate punctele de vedere?De ce limitare la 85 %

    RăspundețiȘtergere
  20. vad ca usor usor va linistiti. Maxim one si R xxx faceti ceva oameni buni ca ne.o trag astia pana la urma cu OGU lor. inca e timp

    RăspundețiȘtergere
  21. Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu

    De antologia prostiei ! A prostiei gomoase , care se da "ca stie" ! ...

    Intrebare si raspuns ... undeva ...

    Intreaba cineva :

    "Anonim11 decembrie 2015, 13:28

    Art. 40 din OUG se refera, presupun, la cei pensionati cu pensie de invaliditate pe a caror decizie este trecut boala profesionala. Asa este ? Inseamna ca ei vor avea o pensie egala cu baza de calcul conform art. 28...?
    Multumesc !

    Si-alt cineva (ala cu prostia gomoasa) ii raspunde :

    " Maxim One11 decembrie 2015, 13:35
    Ma tu esti greu de cap sau (si) batut in cap.Ti s-a mai raspuns .La invalizi se iau in calcul ( datorita vechimii mai mici ca militar ) si perioadele asimilate ( pensia de invaliditate care e oricum mult mai mica ca solda) Astea inseamna si o pensie mai mica fata de cei pensionati pe (si) baza art.28 ."

    Sa-l lamurim , mai intii , pe intrebator .
    Nu ! Art.40 nu se refera la "boala profesionala" .
    Art. 40 se refera la ce scrie acolo . La aceia pensia era , initial , solda functiei de baza . A se vedea in textul legii . Acum a devenit acea noua baza de calcul , care-ar trebui ( ... se zice) sa fie (macar) ceva mai mare decit solda functiei de baza .
    La "boala profesionala" se refera art.32-39 . Cititi-le in textul legii !

    S'acuma sa vedem de gomosenia atoatestiutorului ...

    Cetatene de la bloc ... cum dracu sa se ia in calcul "perioadele asimilate(pensia de invaliditate) la cei care abia urmeaza a se pensiona de invaliditate pe viitor ?
    Citeste , istetule , si pe urma sari sa ma musti de c.r pe mine ...
    Citeste si vei vedea ca pensia de invaliditate se stabileste "ezact" ca o pensie de serviciu (pentru limita de virsta) .
    In plus , la cei cu vechime sub 25 ani , li se acorda niste procente in plus pentru anii potentiali .
    Altfel spus : pensiile de invaliditate stabilite la impricinati cu vechimi sub 25 de ani vor fi mai mari decit pensiile de serviciu (pentru virsta) care ar fi putut fi obtinute pentru aceeasi vechime ; pentru cei cu vechime de , si peste , 25 de ani pensia de invaliditate va fi egala cu pensia de serviciu (de virsta) care ar fi putut fi obtinuta cu aceeasi vechime ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Mosule ti-am zis ca ai nevoie de namol de la Eternitatea ..Citez''
      Art. 40 din OUG se refera, presupun, la cei pensionati cu pensie de invaliditate pe a caror decizie este trecut boala profesionala''...OMUL ARE DEJA DECIZIE DE PENSIE deci are deja si o perioada asimilata care se ia in calcul la pensie.Perioada (care daca e mai mare de 1 an ) duce automat la scaderea valorii pensiei deoarece pensia de invaliditate e mai mica acum pe legea 263 .Dar vorba aia ''Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul.""Cauta mosule niste nanol de calitate ca esti varza.

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. @Maxim One
      Nu cred ca ati inteles cum se (re)calculeaza pensia de invaliditate. Acea perioada asimilata de care vorbiti se va lua in calcul doar pentru a se cumula la vechimea totala in momentul implinirii varstei de pensionare (pentru care se adauga, evident, cate un procent la fiecare an care depaseste 25, conform Legii 223), cand pensia devine, facultativ, pensie pentru limita de varsta. Pana atunci, daca vechimea cumulata este sub 25 de ani, se adauga acei ani potentiali (procentele respective).CUANTUMUL nu are nicio legatura cu aceasta perioada asimilata. Baza de calcul si cuantumul sunt identice cu ale pensiei de serviciu. Cititi articolul 39, cu modificarea respectiva.

      Ștergere
    6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    8. TOATE pensiile militare de invalididate ( doar la cei cu peste 20 de ani vechime efectiva ca militar) indiferent de varsta se transforma automat in pensii anticipate partiale( cu adaugarea si a perioadelor asimilate la calcul) dar cu pastrarea cuantumului pensiei celei mai avantajoase (pe legea 263 era mai avantajoasa),astfel pe legea 223 cand vechimea completa e de 25 ani( fata de 20 acum ) pensia va fi mai mica.

      Ștergere
    9. @Maxim One
      Se transforma ”automat”?

      http://www.huhurez.com/2015/10/despre-deschiderea-dreptului-de-pensie.html

      Tamara Nitache spunea...

      Domnule H, am fost pensionat în anul 2014 pentru invaliditate, am vârsta de 40 de ani și o vechime în serviciu de 21 de ani. Am înaintat o cerere la Casa de pensii sectorială a MApN prin care am solicitat transformarea pensiei de invaliditate în pensie anticipată parțială.
      Răspunsul acestora a fost negativ, invocând că numai militarii aflți în activitate beneficiază de prevederile art. 18 aln.1 din legea 223/2015. De ce nu se aplică acest articol și pentru rezerviști, noi am lucrat cumva în armata altui stat? Coroborat cu ce articol din ce lege pot beneficia de pensie anticipată parțială?
      Vă mulțumesc!

      @Tamara
      V-au dat un raspuns corect si legal. Daca se numeste pensie anticipata ea este doar pentru cei in activitate. Dvs. sunteti deja pensionara.
      Puteati ca la data in care v-ati deschis dreptul la pensie de invaliditate sa optati pentru pensie anticipata sau anticipat partiala, daca indeplineati conditiile. Acum este târziu.
      Asteptati implinirea conditiilor de vârsta din Anexa la lege pentru transformarea pensiei de invaliditate in pensie pentru limita de vârsta

      Citind acest dialog si gandind in linii mari ca dvs, fiind in plus direct interesat de subiect, am solicitat argumente... puteti vedea acolo ce raspuns am primit.
      In plus, nu inteleg pe ce articole de lege va bazati in a doua jumatate a comentariului. Cuantumul e foarte clar, indiferent daca vorbim despre ”invaliditate” sau ”partiala”, si nu are nicio legatura cu pensia de pe 263 (de unde si pana unde sa fie mai avantajoasa?) sau cu perioada asimilata. Vechimea cumulata conteaza, ca in orice situatie. In cazul meu, ca sa dau un exemplu, 27 de ani - considerati ca stagiu de cotizare cand mi s-a stabilit pensia pe 263. De atunci au mai trecut aproape doi ani. La recalcularea pensiei se are in vedere, conf. art. 110, vechimea valorificată PRIN ULTIMA DECIZIE DE PENSIE si baza de calcul valabila pentru toti.
      Desigur, admit ca pot gresi. Dar ca sa inteleg ce am gresit si cum este corect, trebuie sa mi se indice un articol de lege, doua, trei, noua. Vorbim despre legi, nu despre basme.

      Ștergere
    10. O lege nu poata sa faca diferentieri discriminatorii (la acelasi categorii de pensionari de invaliditate cu aceasi vechime ,sporuri, grupe, etc ).Cei care spun ca au primit raspunsuri de la casa de pensii in legatura cu legea 223 mint cu nerusinare .Legea nu e in vigoare iar casa de pensii nu a raspuns inca la nimeni pana ce (legea cu modificari sau nu) intra efectiv in vigoare.Numai puneti botul .

      Ștergere
    11. Cei pensionati cu grad se invaliditate ( inapt sau apt partial) cu 20 de ani vechime ca militar ( repet vechime efectiva nu cumulata sau asimilata) veti fi trecuti automat la pensie anticipata partiala pastrand cuantumul cel mai avantajos .Legea e clara cu privire la pensia anticipata partiala. Atat.

      Ștergere
    12. Cine pune botul, si la ce? Eu nu ma bazez decat pe articolele legii. Si incerc sa apelez la oameni informati acolo unde mi se pare ”haos”. Asa cum ati procedat si dvs. Nu e cazul sa punem botul la lege, asa-i?
      Corect! Traim in Romania.
      Poate ca normele de aplicare vor face lumina. Pana atunci, n-am incotro: pun botul la lege, la ce e scris negru pe alb.
      In rest... sanatate!

      Ștergere
    13. Pentru a beneficia de pensie anticipată de orice natură, trebuie să îndeplinești condițiile legale, respectiv să ai cu 5 ani mai puțin decât vârsta de pensionare. Ai 40 ani, deci născut după 1970, deci vârsta de pensionare 60, 60-5=55 ani vârsta de pensionare anticipată
      Pensia anticipată
      ART. 62
      (1) Pensia anticipată se cuvine, cu cel mult 5 ani înaintea împlinirii vârstei standard de
      pensionare, persoanelor care au realizat un stagiu de cotizare cu cel puţin 8 ani mai mare
      decât stagiul complet de cotizare prevăzut de prezenta lege.
      (2) În cazul persoanelor prevăzute la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c), pentru obţinerea pensiei
      anticipate, pe lângă condiţiile prevăzute la alin. (1), este necesară şi realizarea stagiului
      minim de cotizare în specialitate, prevăzut în anexa nr. 6, şi care se află în una dintre
      următoarele situaţii:
      a) sunt trecute în rezervă/au încetat raporturile de serviciu ca urmare a împlinirii limitei de
      vârstă în grad prevăzute de statutul cadrelor militare/poliţiştilor/funcţionarilor publici cu
      statut special din sistemul administraţiei penitenciare sau ca urmare a reorganizării unor
      unităţi şi a reducerii unor funcţii din statele de organizare, precum şi pentru alte motive sau
      nevoi ale instituţiilor din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale;
      b) sunt trecute în rezervă sau direct în retragere/au încetat raporturile de serviciu ca urmare
      a clasării ca inapt sau apt limitat pentru serviciul militar/serviciu de către comisiile de
      expertiză medico-militară.
      (3) La stabilirea stagiului de cotizare necesar acordării pensiei anticipate nu se iau în
      considerare perioadele asimilate prevăzute la art. 49 alin. (1) lit. a) - c) şi g).
      În momentul când îndeplinești aceste condiții și nu mai beneficiezi de pensie de invaliditate, poți opta pentru pensie anticipată, art. 62 sau anticipată parțial, art. 65

      Ștergere
  22. Petitie impotriva modificarii L223 prin OUG
    petitieonline

    RăspundețiȘtergere
  23. http://www.petitieonline.com/petitie_impotriva_modificarii_l223_prin_oug

    RăspundețiȘtergere
  24. ***Olescule ,nu mai dormi in boconci,mai bine scrie despre ce spune VASILE LINCU presedintele PRO LEX si spune oamenilor ce au de facut impotriva exceptiei de neconstitutionalitate al acestei OUG.
    Nu mai umbla cu cioara vopsita pe aici spunand ca-i papagal. Singurii papagali,reali,sunt mosu ' si cezar ,al 'cu caprili si gagicili hanicapate di pi la Ieshi"

    RăspundețiȘtergere
  25. va deranjez si eu cu o intrebare pe cei care cunoasteti legislatie. In lege se specifica ca intre pensia anticipata partiala si cea de invaliditate, se poate opta pt cea mai favorabila. Unde ne putem adresa ca sa stim de fapt care e mai favorabila? Va multumesc anticipat pt cei ce raspund.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Ioan P.
      In principiu, raspunsul calificat vi-l ofera casa de pensii sectoriala a ministerului de care apartineti. Acolo vi se poate face o simulare, dupa publicarea normelor de aplicare, tinand cont de vechimea dvs (efectiva, respectiv cumulata). Desi ar trebui sa va puteti calcula si singur cuantumul, citind cu atentie articolele privind cele doua tipuri de pensie. Articolul 39 a fost modificat in mod avantajos prin OUG, in sensul ca se are in vedere, la pensia de invaliditate, vechimea CUMULATA si nu doar cea efectiva cum se prevedea initial. In plus, au disparut diminuarile conf. gradului de invaliditate.
      Daca aveti dreptul la pensia de invaliditate, intr-adevar puteti opta, dar numal la DESCHIDEREA dreptului la pensie (deci NU si daca sunteti deja pensionat - desi asta e o discutie foarte delicata, cu dus si intors, juristii spunand ca este imposibila ”transformarea” pensiei, in ciuda art. 43 (1) litera c) coroborat cu art. 18 (1) litera b), primul vizand pensionarii iar al doilea exclusiv militarii activi).
      Banuiesc ca sunteti in activitate. Din cate mi-am putut da eu seama, in momentul de fata ar fi mai avantajoasa pensia de invaliditate (avand in vedere prevederile OUG publicata deja in Monitorul oficial). Dar nu e obligatoriu: totul depinde de ”transele” dvs. de vechime. La pensia anticipata partiala, cuantumul se calculeaza doar pentru vechimea in serviciu, deci nu se iau in calcul eventuala vehime realizata in sistemul public.

      Ștergere
    2. vechimea mea e de 25 de ani de cascheta, 2 de scoala militara (MM) vechimea cu grupade munca 37 de ani, varsta doar 45 de ani....va multumesc pt orice informatie sau sfat...

      Ștergere
    3. Scurt .Am intrebat o casa de avocatura (bine cotata) despre chichitele legii 223 privind pensia anticipata partiala si raspunsul a fost clar .Toti pensionarii de invaliditate( indiferent gradul 1-2-3 ) pot cere transformarea pensiei de invaliditate in anticipata partiala ( posibil putin mai mica) daca indeplinesc conditiile de vechine ca militar sau functionar public cu statut special ( minim 20 ani ) .Nu se pot face discriminari dupa anul deciziei de pensionare ca invalid.Puteti intreba orice jurist cu experienta . Numai dezinformati

      Ștergere
    4. Ioan P .Daca nu esti clasat ca inapt ,apt limitat ,sau disponibilizat nu poti cere pensie anticipata partiala .Nu stiu daca la voi se fac disponibilizari (atunci te poti cere pe lista sau faci raport ).Atunci beneficiezi de pensie anticipata partiala, altfel nu.

      Ștergere
    5. @Ioan P.
      Varsta nu conteaza pentru pensia anticipata partiala. Aveti insa vechime suficienta, si efectiva si cumulata, pentru a va putea pensiona in momentul in care sunteti trecut in rezerva. Desigur, daca sunteti bolnav/invalid beneficiati de pensie de invaliditate oricand, in urma deciziei comisiei respective. Eu insa va doresc sanatate, ca-i mai buna decat toate. Considerati va rog ca informatia v-am dat-o deja anterior, iar urarea mea este in acelasi timp cel mai bun sfat pe care vi-l poate da cineva.

      @Maxim One
      Orice jurist cu experienta? Ma faceti sa rad, dar rasul e sanatos. Apropo, NU MAI dezinformati. Oricum, e bine ca ati trecut de la ”automat” la ”pot cere”. Vad ca progresati, sunteti pe drumul cel bun. Intr-adevar, teoretic nu se pot face discriminari. Dar diferenta de statut militar activ/ pensionar nu constituie o discriminare, ci un context legal. Nimeni nu il discrimineaza pe invalid, decat daca pensia acordata ca fiind sanatos ar fi mai mare. Sunt suficient de clar pentru fondul dvs aperceptiv? Puneti-va avocatii la treaba, avem nevoie de neuroni trecuti pe la sala. Banditii astia care fac legile CHIAR sunt in stare sa faca discriminari, asa cum s-a vazut anterior ordonantei.

      Ștergere
    6. vechimea mea e de 25 de ani de cascheta, 2 de scoala militara (MM) vechimea cu grupade munca 37 de ani, varsta doar 45 de ani....va multumesc pt orice informatie sau sfat...

      Ștergere
  26. eu sunt activ, si inca nu inteleg perfect legea pt a lua in 2016 decizia potrivita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cf. L. 223/2015, NU indeplinesti inca conditiile de a te pensiona. Esti nascut in 1970 si ai drept de pensionare la varsta de 47 ani. Vezi tabelul din finalul legii [http://www.dreptonline.ro/legislatie/legea_223_2015_pensiile_militare_de_stat.php]. Daca NU ai avea grupa, ar trebui sa te pensionezi la 60 ani. Dar TU ai grupa, deci din cei 60, scazi maxim 13 [vezi Art. 21].

      In concluzie, TU ai acum 27 ani vechime efectiva (si cei 2 ani de MM intra in vechimea efectiva). Afirmi ca ai 37 ani vechime cu tot grupa. Include cumva si cei 2 ani de scoala militara? Daca NU, mai adaugi inca 2 ani (si aici este o faza: 2 ani daca scoala militara ai efectuata in conditii normale de munca, intrucat este posibil si aici grupa, 3/6 luni adaugate la fiecare an de scoala, depinde ce scoala ai urmat). Daca DA, ai deja 39 vechime cumulata (eventual + 6/12 luni daca ai grupa si pe timpul scolarizarii).

      Cu toate acestea, NU ai 47 ani varsta! Mai trebuie sa ramai in activitate inca 2 ani sa te poti pensiona. Situatie in care ti se va mari si vechimea efectiva si cea cumulata.

      Cat priveste cuantumul? Principiul de baza al L. 223/2015 era foarte clar: pensie 100% din media veniturilor a 6 luni consecutive la alegerea TA, pt. 45 ani vechime cumulata. La care ti se mai aduga inca 15% cf. Art. 28 si inca 20% Ordinul Militar cf. L. 80/1995 (Statutul cadrelor militare). Adica ai fi ajuns la cca. 135% pensie fata de media veniturilor a 6 luni consecutive la alegerea TA!

      Problema este ca L. 223/2015 este data in acest peste cap de Guvern printr-o ordonanta care daca se aproba de Parlament, iti reduce cuantumul in asemenea mod, incat sa NU mai poti depasi de 100% media veniturilor a 6 luni consecutive la alegerea TA!

      Oricum, trebuie sa ai 47 ani varsta sa te poti pensiona. Suficienti sa poti lua decizia corecta!

      Ștergere
  27. eu sunt activ, si inca nu inteleg perfect legea pt a lua in 2016 decizia potrivita!

    RăspundețiȘtergere
  28. Pentru argunetarea ilegalitatilor din OUG, care modifica, prin abuz, o lege organica (L.223/2015)se aduce in atentie faptul ca procentele prevazute in aceasta aberanta OUG, pentru o maoritate insemnata, sunt pina la urma,de 102%.Nimeni însă nu are in vedere ca din acest procent 16% reprezinta impozitul, impus tot ilegal de gasca basescu-boc, și care in final daca se scade din total se ajunge tot la 85%.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!