sâmbătă, 28 noiembrie 2015

Sinteză privind "leapșa" conținută de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat la adresa militarilor și polițiștilor deja pensionați!

Nota: Vrand, nevrand, reluam tematica, intrucat pe zice ce trece tot mai multi militari si politisti in rezerva/retragere lanseaza semnale de alarma privind inaplicabilitatea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat si personalului militar deja pensionat. Materialul vizeaza pe majoritatea covarsitoare a militarilor si politistilor pensionati si care este formata din personalul pensionat pana la data de 01.01.2011, cunoscut fiind faptul ca putinul personal pensionat dupa aceasta data intra sub incidenta unor prevederi diferite ale Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat.

Mai sunt circa 30 de zile pana la intrarea in vigoare a  Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat! Dupa o perioada de relativa euforie, din ce in ce mai multi militari si politisti in rezerva/retragere realizeaza ca textul legii mentionate contine doar o simpla gargara la adresa celor deja pensionati. Din simplul motiv ca legea nu contine niciun termen concret de punere in aplicare a principalelor caracteristici ale unei pensii militare de stat. Dimpotriva, textul legii contine prevederi care permit tergiversarea aplicarii legii si personalului militar pensionat anului 2011, catre un termen care tinde mai degraba catre niciodata sau catre infinit.

Pt. a nu exista confuzii, va readucem aminte ca principalele caracteristici ale unei pensii militare de stat, sunt:
1]. Cuantum de 80% din media veniturilor a 6 luni consecutive [Art. 29 (1) coroborat cu Art. 28 (1)] pt. o vechime cumulata de 25 ani in serviciu;
2]. Acordarea a 1% pt. fiecare an in plus in serviciu peste cei 25 ani vechime cumulata [Art. 29 (2)];
3]. Uniformizarea grupelor de munca, concretizata prin aplicarea si in cazul militarilor si politistilor pensionati anterior anului 2011, a acelorasi prevederi  precum militarilor si politistilor pensionati incepand cu anul 2011 [Art. 11 (3)].
4]. Actualizarea pensiilor rezultate in urmare aplicarii primelor 3 caracteristici, in functie de soldele/salariile militarilor si politistilor in activitate.

Concluzia nr. 1? Pensiile actuale contributive ale personalului pensionat anterior anului 2011 pot fi considerate ca fiind (re)transformate in pensii militare de stat, numai in momentul in care vor intruni cele 4 caracteristici esentiale mentionate.

Numai ca  niciuna dintre caracteristicile mentionate nu poate fi pusa in aplicare in absenta recalcularii actualelor pensii contributive. Recalcularea fiiind operatiunea fundamentala de transformare a pensiilor din sistemul public de care beneficiaza actualmente personalul pensionat anterior anului 2011, in pensii militare de stat. Operatiune despre care oricat am scotoci in textul Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, nu are termen un concret de declansare, ci un  termen indus in mod aleatoriu si care la randul sau este conditionat de aplicarea vreodata/candva a prevederilor Art. 60 (1) din lege, coroborate cu prevederile Art. 109 (2) din lege.

Concluzia nr. 2? Daca nu exista actualizare, nu exista recalculare. Fara actualizare, nimic nu poate fi aplicabil din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat personalului pensionat anterior anului 2011 in vederea (re)transformarii actualelor pensii contributive ale acestora in pensii militare de stat! Iar o actualizare nu poate fi posibila decat in urma unei majorari a soldelor/salariilor militarilor si politistilor in activitate care sa survina dupa data intrarii in vigoare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, respectiv dupa 01.01.2016! Majorare care poate sa se produca, la fel de bine,  niciodata! Sau oricum, mult prea tarziu pt. cei mai multi, tinand cont de faptul ca politicul abia a majorat soldele/salariile militarilor si politistilor in activitate, la caterinca, adica fix inainte de intrarea in vigoare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat.

Cu alte cuvinte, initiatorii si sustinatorii legii, au incercat sa ne pacaleasca bine! Reusind sa induca in eroare o larga majoritate dintre militarii si politistii in rezerva/retragere, cu sprijinul unor persoane dubioase aservite politic fostului vicepremier G. Oprea,  persoanele in cauza fiind si lideri ai unor organizatii de militari in rezerva (A.N.C.M.R.R. si S.C.M.D.), precum si lideri ai unor sindicate ale politistilor (S.N.P.P.C., S.N.A.P., S.N.L.P., PRO LEX, SED LEX si UNIPOL). Numai ca peste cca. 30 de zile, urmeaza si momentul de impact. Din ultimele informatii tematice, pe masura apropierii impactului, initiatorii si sustinatorii legii isi joaca cu disperare o ultima carte. Incercand sa ofere celor pacaliti senzatii in prelungirea agoniei. Ceva in genul: "- Stati, nu va grabiti! In primele 3 luni ale anului 2016, abia va fi emis ordinul comun de aplicare a legii. Apoi, am aranjat noi lucrurile ca in urmatoarele 6 luni, sa ne dam de lucru si sa va transmitem niste tabele din care sa va alegeti veniturile pt. 6 luni consecutive. Va lasam sa alegeti 6 luni, dupa care va mai acordam inca 6 luni sa ne transmiteti optiunile Dvs. pt. cele 6 luni consecutive, in vederea stabilirii mediei veniturilor. Oricum, alegeti degeaba cele 6 luni consecutive, intrucat fara recalculare  tot nu faceti nimic cu ele. Apoi va mai lungim cu inca 6-12 luni, casele de pensii avand nevoie de acest timp sa procese datele transmise de Dvs. Dupa care mai inventam noi niste perioade de tergiversare, astfel incat sa nu mai prindeti prea multi in aceasta viata pensii militare."

Cu alte cuvinte, initiatorii si sustinatorii Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, au jucat si inca joaca la cacealma. Ei au cunoscut in orice moment si cunosc faptul ca legea nu poate fi aplicabila celor pensionati pana in anul 2011, decat numai in urma unei majorari a soldelor/salariilor militarilor si politistilor in activitate. De aceea, in perioda urmatoare vor incerca sa ii induca in eroare pe cei pensionati pana in anul 2011 prin tot feluri de tertipuri cu rol de tergiversare, in speranta ca la un moment dat factorul politic va scoate din palarie singurul element care poate declansa revenirea la pensiile militare de stat si pt. personalul pensionat anterior anului 2011, element care nu este altul decat majorarea soldelor/salariilor militarilor si politistilor in activitate.

Insa, toate aceste lucruri sunt prezentate poate cel mai bine, de catre unul dintre interlocutorii nostri. Care a demonstrat in repetate randuri nu doar faptul ca este un militar in rezerva deosebit de cerebral, ci si este si extrem de bine informat:

"Minunea asta de lege este o mare porcărie care va fi amendată în anii următori la fel ca și L. 164/2001. După atâtea luni de la publicare nimic nu este clar, fiecare își dă cu presupusul și o interpretează în așa fel încât să-i fie avantajoasă. Nici măcar cei de pe la C.S.P., ori șefii structurilor de apărare, în puținele declarații publice, nu clarifică problemele.

Mulți dintre noi speră că acea sintagmă de la art. 28 ”media tuturor veniturilor brute realizate in 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate” le va face niște pensii astronomice, nesesizând de fapt că în cazul celor pensionați anterior legii, aceasta bază va fi actualizată inițial ”la data deschiderii drepturilor de pensie” adică de prin anii 80-85 până prin 2008 (ceilalți de după sunt cam la zi). Aceasta va fi probabil viitoarea decizie de pensie la care, după cum se vede și din draftul publicat, se va face, pentru M.Ap.N., completarea vechimii cumulate cu sporurile reglementate de HG S 1019/2010, acolo unde este cazul. 

Recalcularea, care ar presupune aplicarea art. 2, litera c) din draft, adică actualizarea bazei de calcul la data intrării legii în vigoare, se va face doar pentru acele elemente din veniturile brute existente la data intrării legii în vigoare, unde sporurile cumulate nu pot depăși 30%. În caz contrar s-ar încălca principiile de la art. 2 din lege.

Într-un final, inclusiv pentru cei ce se vor pensiona direct pe această lege, se va ajunge ca la condiții identice de muncă, vechime și grad pensiile, să fie identice, iar prin limitarea la 100% din baza de calcul pentru acel 1% ce se adaugă la fiecare an peste 25 de ani vechime cumulată, această egalizare va apărea și in cazul celor care deși au avut grade și funcții egale au lucrat în condiții de muncă diferite. 

Chestia cu întocmirea, de către CMJ-uri/unitățile plătitoare, dacă mai există, a acelor tabele cu veniturile brute în vederea alegerii de către împricinați a celor 6 luni de zile, este doar așa pentru tergiversarea lucrurilor. În maxim 6 luni, se întocmesc și se transmit la pensionari datele respective, în maxim 6 luni aceștia trebuie să opteze, au trecut deci maxim 12 luni în care mor doar la M.Ap N 4-5 mii de pensionari. Că unii speră ca aceste maxime vor fi minime, e o speranță deșartă". 


Ca fapt divers, sustinerea prezentata mai sus este intarita si prin interventia unui alt interlocutor (initial, un optimist in ceea ce priveste intentiile L. nr. 223/2015) care afirma nici mai mult, nici mai putin ca tenebrele perverse ale L. nr. 223/2015 in privinta personalului pensionat anterior anului 2011, i-au fost confirmate personal de insusi liderul S.C.M.D.!

82 de comentarii:

  1. Trist. Se pune în miscare propaganda basistă anti pensii !
    http://capitalismpepaine.com/2014/05/29/polonia-taie-pensiile-comunistilor/

    sau pe facebook
    B1! TV! Fan grup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta e psihopatul de Giurgea. Miscarile fanatice din anii 2010-2011, nu mai au oricum succes in Romania. L.P.M. nu mai poate fi intoarsa niciodata de nimeni, din simplul fapt ca vizeaza si soldatii si gradatii profesionisti, nu doar o mana de cadre militare. Daca dai in soldatii si gradatii profesionisti, este ca si cum ti-ai desfiinta complet armata, jandarmeria etc.

      Prin urmare, nu avem motive de agitare. Cu exceptia celui de baza: cei pensionati pana in 2011, nu reprezentam obiectul L.P.M. decat "la caterinca".

      Ștergere
  2. By Mihai Giurgea on 29 May 2014
    Articol vechi de peste 1 an si jumate. Se stie si s-a discutat, mai ales cine este autorul, cel care ar impusca toti pensionarii...n-are rost sa mai discutam.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. caline ,l-am gasit reîmprospătat cu comentarii pe adresa de facebook mentionata.

      Ștergere
    2. Fanii sunt fani ! Am citit si eu cateva comentarii. Unul care lucreaza prin Polonia isi manifesta indoiala ca se va intampla treaba asta. Eu, personal, am ridicat problema acum vreo 2 ani. O fi vreo politica ascunsa sa fim matrasiti cei care am prins ceva activitate inainte de 1989? Si am legat-o de lipsa de raspuns a licuriciului in problema nemultumirilor din rezerva armatei, in sensul ca-i convine sa discute numai cu "personal sigur"

      Ștergere
    3. Informare Norme aplicarea Legea 223/2015 preluare dupa scmd
      INFORMARE
      Avand în vedere anumite informatii, apărute în mediul online, referitoare la aplicarea prevederilor Legii 223/2015 privind pensiile militare de stat, dorim să facem câteva precizări.
      La încercarea reprezentanţilor MApN de a amenda Legea pensiilor militare de stat, în defavoarea pensionarilor militari, în perioada 20 - 24.11.2015, reprezentanţii SNPPC, ROMIL si AORR au participat la mai multe întâlniri la sediile ministerelor de resort (implicate în aplicarea legii) în vederea stopării oricăror alte încercări de acest fel cu privire la aplicarea Legii nr. 223/2015.
      Activităţile respective s-au realizat, în principal, prin acţiunea d.lui Dumitru COARNĂ (SNPPC), cel care a contribuit, decisiv, la elaborarea şi promulgarea legii dar şi la stoparea încercărilor de amendare a legii de către reprezentanţii MApN.
      Chiar dacă, atât la sediul Guvernului cât şi la MApN s-a încercat eludarea opiniei pensionarilor militari prin eliminarea dialogului solicitat de către reprezentanţii SNPPC, ROMIL şi AORR, actiunea comună a reprezentanţilor celor trei structuri a stopat, încă odată, încercarea de a devia aplicarea legii, iar sprijinul venit din partea membrilor SNPPC şi ROMIL prezenţi la sediul MApN a constituit dovada colaborării atât la nivel conceptual cât şi acţional a acestor structuri.
      Precizăm că SCMD nu a participat la aceste acţiuni, dar, în nota obişnuită, îşi permite să emită comunicate ce dezinformează pe cei interesaţi.
      În perioada ce urmează, în baza contactelor realizate de dl. Dumitru COARNĂ, structurile care au participat la acţiunile respective (SNPPC, ROMIL, AORR) îşi asumă obligaţia de a informa corect şi oportun, toţi pensionarii din SNAOPS, despre evoluţia demersurilor acestora în vederea punerii în aplicare a Legii nr.223/2015.


      Ștergere
    4. Soldele unor pensionari dinainte de 2011 cred ca au fost reactualizate si recalculate prin L164 in cursul anilor 2000.Acum probabil mai trebuie unele date in plus. MAN, de unde vii mereu cu limita de 30 la suta?

      Ștergere
    5. @ Anonim 29 noiembrie 2015, 19:08. Si care este relevanta? O lege noua a pensiilor se aplica in conditiile recalcularii tuturor pensiilor in plata, in conditiile noii legi, fara nicio legatura cu operatiuni similare desfasurate in baza unor legi anterioare! Orice recalculare in baza unor legi anterioare s-a efectuat dupa regulile acelor legi. Prin urmare, pensiile recalculate in baza unor legi anterioare aparitiei L. 223/2015, NU conduc la acelasi rezultat ca in cazul recalcularii cf. L. 223/2015. Toate operatiunile anterioare de recalculare avand valoare NULA in fata L. 223/2015!

      Ștergere
  3. 18.46 si 19.08 ...ceva nuci in perete...primul, poate esti mai explicit cu identificarea sursei...al doi-lea, cum naiba sa recalculezi soldele pensionarilor???

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Puiu Gheorghe Budau, 29 noiembrie 2015, 18:46. Cunoastem despre acel comunicat. Numai ca atat acel comunicat, cat si alte informatii pe aceeasi tema, indiferent din ce parte provin, nu spun absolut nimic despre faptul ca L. 223/2015 asa cum este redactata acum, NU este aplicabila in viitorul apropiat si personalului militar pensionat anterior anului 2011. Prin urmare, cu ce s-a încercat eludarea opiniei pensionarilor militari?

    Daca studiem cu atentie astfel de comunicate, observam mai degraba altceva! O propaganda care indeamna ca nu cumva legea sa fie modificata! Insa sensul este altul: NU care cumva sa fie modificata legea, astfel incat sa devina aplicabila si militarilor pensionati pana in 2011!

    In consecinta, pe noi nu ne intereseaza care este mai in fata dintre SNPPC, ROMIL, AORR, SCMD si care or mai fi. Ci mult mai simplu! Cam in ce deceniu sau in ce secol, ni se vor aplica si celor pensionati pana in 2011, criteriile de baza ale legii in privinta trecerii la pensii militare? Aceasta este intrebarea de care fug ca dracul de tamaie si SNPPC si SCMD, ambele organizatii dandu-si girul pe proiectul initial al LPM in care cei pensionati anterior anului 2011, eram pur si simplu exclusi si de la recalculare.

    Cat priveste ROMIL si AORR, nu stim exact nici cine sunt, nici ce incearca sa faca! Probabil ca membrii lor fie NU constientizeaza nici la ora asta pericolul existent in textul actual al LPM care nu ofera un termen clar de revenire la pensiile militare a a celor pensionati pana in 2011, fie si-au dat si astia mana cu diavolul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Destul de clara ruptura/necolaborarea dintre scmd si politisti plus ”dusmanii lor de la Craiova ROMIL.

      r-26500.blogspot.com/2015/02/asa-da-felicitari-pt-implicarea-in.html

      Urmariti aici de la minutul 50 pe politisii Surugiu si Coarna sustinînd argumentat proiectul lor corent si foarte bun pentru toata lumea vizavi de propunerile unor militari participanci. ROMIL a acceptat si sustinut pîna la urma proiectul.

      Dl Dumitru Coarna propune prin proiectul politistilor- 80 % din venitul brut,aplicarea unitara legii pentru toti.
      Dl gen. Chelaru propune si sustine ferm- 80% din solda functiei cea mai înalta din cariera.

      R 26500 poti sa pricepi usor ca intre cele doua sustineri exista o mare diferenta de fond.
      In final a invins proiectul Coarna sustinut de deputati cu amendamentele propuse. Asa a iesit cu forcepsul si cu meritul lui Coarna L 223.
      Acum desluseste tu care din ce tabara face parte ,lînga Chelaru cu aceleasi idei fiind si fostul sef cîndva al Directie Financiare a mapn. Poti stabili si rolul scmd in ecuatie.
      Din surse sigure acum cîtva pun in discutie modificarea art.28 . Legea se aplica pentru toti militarii si politistii,aceasta discutie NU EXISTĂ. Problema in lumina celor de mai sus este art 28 si nemultumirea generalilor ,etc cu functii mari ,care vor fi depăsiti la cuantum de unele categorii bine platite.
      De aici refuzul de a fi primiti.

      Ștergere
    2. ***avianyc , a durat cam mult s-o spui,asta iiu doare pe cei de teapa lui Chelaru si in general cei cu functii mari si vechime de peste 30 de ani,faptul ca se va produce o rsturnare de "valori" si ei se vor simti lezati,fiind depasiti de unii cu vechimi si grade mai mici,asta ii doare "capra vecinului" invidia si rautatea.

      Ștergere
    3. @ avianyc 29 noiembrie 2015, 20:08. De ce trebuie sa mai facem filosofii inutile? Doar maine nu este 01.01.2016! Dupa mine, Coarna a facut propunerea in cauza vizand strict interesele politistilor in activitate care se vor pensiona in viitor. Iar Chelaru este ca si noi. Adica un naiv incurabil. A sustinut propunerea ca infanteristul de buna credinta, insa fara sa ii pice fisa ca NU este aplicabila in viitorul apropiat si celor pensionati pana in 2011!

      01.01.2016 este peste o luna. De la acel moment, nu mai discutam pe intentii sau vorbe, ci exclusiv pe fapte. Orice zi intarziere in aplicarea principiilor de baza ale L.P.M. si celor pensionati pana in 2011, nu face decat sa atraga raspunderea directa, in sensul negativ sau pozitiv, a celor stil Coarna, Chelaru, Dogaru etc.! Deocamdata, urmare a nepretuitului aport adus de respectivii la sustinerea L.P.M., tot ce este cert este ca cei pensionati anterior anului 2011, intram in anul 2016 fara nicio perspectiva clara daca vom mai beneficia sau nu in aceasta viata de pensii militare de stat!

      PS: In ce sens se modifica Art. 28? Cu ce ne ajuta pe noi in privinta termenului de aplicare a LPM? Singura modificare care ne-ar putea ajuta pe noi este aceea ca incepand cu data de 01.01.2016, L.P.M. sa ne recalculeze si pensiile celor pensionati anterior anului 2011, in acelasi termen de 12 luni precum celor pensionati incepand cu 2011. Si pt. a fi evitata orice plasa pt. ambele categorii, cu mentiunea explicita ca pensiile recalculate se actualizeaza cf. soldelor/salariilor militarilor si politistilor valabile la data intrarii in vigoare a LPM. Si cu asta ne-am asigurat ca NU suntem sariti din schema. Urmad ca pe viitor daca va mai fi o actualizare, sa ne fie operata cf. legii. Insa ce e in mana, NU e minciuna!

      Ștergere
    4. @ tigri 229 noiembrie 2015, 20:33. Chelaru este absolut poet la acest capitol, precum si la subterfugiile legii. El chiar a crezut si inca mai crede la modul simplu la fel ca peste 90% dintre pensionarii militari, ca pe 01.01.2016 va avea pensie militara de 80% din solda de grad si functie a unui general cu gradul lui in activitate, plus celalalte prevederi - 1%, grupe etc. Abia prin decembrie 2016 o sa se sesizeze ca de fapt nu s-a intamplat nimic. La fel ca si tine.

      Ștergere
  5. Caline, într-adevăr a trecut mult timp de la fosta L 164 încât sa uiți modul de recalculare a pensiilor celor ieșiți înainte de 2001. Acum se va proceda la fel dar cu alte date salariale date de echivalenta soldelor cadrelor din activitate Anonimul de la 19.08.
    avianyc Probabil ar trebui in noua lege a salarizării unitare care se va aplica la un moment dat ca acele cadre cu grade superioare sa se lupte pentru solde mai mari care sa depășească celelalte venituri ale cadrelor încadrate pe funcții mai mici . Pentru asta ar trebui sa se ,,bată"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa lamurim niste lucruri. Incepand cu data de 01.01.2011, de cand cu noua lege a salarizarii care limiteaza sporurile la 30%, cadrele cu grade superioare chiar depasesc la venituri cadrele cu grade inferioare.

      Situatia prezentata anterior a avut unele anomalii doar pe vremuri. LPM intentioneaza sa corecteze si acele anomalii, in sensul ca dupa textul legii, la proxima actualizare se vor actualiza doar soldele, NU si veniturile extra-solde. Caz in care noua pensie actualizata va fi una avand la baza solda de grad si functie, la care se adauga 1-2 lei venituri extra-solde NEACTUALIZATE insa.

      De retinit, urmare a neactualizarii veniturilor, orice militar care se va pensiona pe viitor va avea o pensie cu cca. 30% mai mare decat a unui militar deja pensionat. Urmand ca si la ultimul cele 30% sa se dilueze fata de un alt pensionar care se va pensiona in viitor si tot asa.

      PS: Batrane! In afara de faptul ca LPM nu actualizeaza veniturile, ci doar soldele, mai este o sparla. LPM este conceputa de asa natura incat actualizarea pe baza soldelor, fara alte venituri, sa determine cuantumuri superioare pensiei tale actuale in plata cu tot cu veniturile actuale din cadrul ei.

      Ștergere
  6. R xxxx iara bagi batul prin gard sa intarati lumea impotriva legii 223 , care este o lege buna pentru toti militarii operativi .Probabil ca stapanii tai sunt disperati daca o tii langa cu manipularile tale obosite .

    RăspundețiȘtergere
  7. R xxxx iara bagi batul prin gard sa intarati lumea impotriva legii 223 , care este o lege buna pentru toti militarii operativi .Probabil ca stapanii tai sunt disperati daca o tii langa cu manipularile tale obosite .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bai, baiete! EU nu instig decat contra ignorantei si in special a manipularii din partea unora ca TINE! Fapt pt. care sugerez oricarui militar in rezerva/retragere care va constata ca pe data de 15 ianuarie 2016, NU are pensie militara calculata cf. principiilor de baza ale L. 223/2015 (cuantum de 80% din media veniturilor a 6 luni consecutive, 1% pt. fiecare an in plus in serviciu peste cei 25 ani vechime cumulata,uniformizarea grupelor de munca si actualizarea pensiilor rezultate in urmare aplicarii primelor 3 caracteristici - in functie de soldele/salariile militarilor si politistilor in activitate la data intraii in vigoare a legii) - SA CEARA SOCOTEALA CELOR CARE I-AU DUS DE NAS! Si propagandistilor lor cum esti TU! Punct!

      Ștergere
    2. @ Maxim One, 29 noiembrie 2015, 22:08. Si mai afla o treaba de la mine! Denumirea "militari operativi" este un termen expirat pe care si-l aroga exact cei care se ascund inapoia militarilor de cariera, adica securistii, informatorii si tot tacamul scursorilor armatei. Militarii de cariera utilizeaza termenul "militar din structura OPERATIONALA, nu OPERATIVA". Asadar, intr-o structura de lupta, toti sunt OPERATIONALI, iar cei care NU participa efectiv la actiuni de lupta se numesc cica ...OPERATIVI! Operativule!

      Ștergere
    3. Cand vorbesti de scursurile armatei dupa o viata de paznic de cazarma si invartit hartii ( asa zisel trupe de interventie cu interventii 0 ) nu iti vine sa scuipi oglinda ? Sincer uitate-te putin in oglinda si fi sincer daca vezi un rratat patetic care incearca sai manipuleze pe altii mai destepti ca el Mie imi provoci mila cum incerci sa faci din alb negru si sa bagi strambe intre militari Ai obrazul gros ca scandura iar cuvantul rusine iti e strain .Asta dupa ce incasezi deja o pensie dubla( prin instanta) fata colegii tai din promotie.Dar cine te satura pe tine ?De asta urasti tu legea 223 ca face dreptate tuturor mai putin profitorilor.

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. @ Maxim One, 29 noiembrie 2015, 23:53. Aici este "Elita". Adica, militari care am fost in serviciul patriei, dupa ce ni l-am indeplinit exemplar am iesit si la pensie. Dupa ce am iesit la pensie, cu drept la pensie militara, acest drept ne-a fost desfiintat de statul roman. De parca am fi fost evrei in Germani nazista. In loc, ne-au pus niste surogate de pensii in sistemul public, reduse si la jumatate. Din aceasta cauza, unii dintre noi, colegii mei, au murit. Fiind ASASINATI efectiv de statul roman. Tie, familiei tale, NU ti s-a intamplat asa ceva, este?

      Prin urmare, EU te avertizez ca sunt satul de nemernici ca tine! Eu mi-am dat numele, ma cunosc militari din cateva judete si Bucuresti, nu am fost nici paznic de cazarma, ci militar autentic si nu mi-e rusine de mine! TU te ascunzi inapoia unui propagandist anonim pe stil basisto-oprist si atat!

      EU nu manipulez pe nimeni privind adevarul tratamentului la care am fost supusi si inca suntem supusi (noi avem pensiile "inghetate" din 2013, de parca am fi tot evrei in Germania nazista) de statul roman, cca. 26 500 militari in rezerva. In schimb, tie urez sa iti vegheze calea intunecata pe care ti-ai ales-o, in orice moment, de catre colegii mei trimisi in nefiinta de atrocitatile statului roman! Pe care tu le sustii!

      Esti tare in clanta, tata! Dar esti ingust la minte! EU nu urasc L. 223/2015. Pt. pensii militare lupt de 5 ani! Dar urasc faptul ca nici dupa 5 ani de persecutie politica, L. 223/2015 in loc sa ne redea pensiile militare de care am fost deposedati in 2011, ne ofera tot bataie de joc! Te-am ginit ce hram porti! Dintre cei pensionati inainte de 2016, Legea nr. 223/2015 face de fapt misto de toti, cu exceptia profitorilor scosi in fata de Boc prin desfiintarea pensiilor militare. Prin care te enumeri si tu! Altfel ai vrea si tu pensii militare ca si noi. Dar TU nu vrei pensie militara, ci doar cuantumul lui Boc! Este prea evident!

      Ștergere
    6. Felicitări pentru comentariu dl. Olescu G.

      Ștergere
  8. Man In principiu ai dreptate. Dar de fiecare data vor exista diferențe între noi cadrele pensionate. De exemplu când m-am pensionat eu nu am realizat importantă existentei unei funcții de comanda. Așadar eu am pierdut 30 la suta pe vechea lege si sunt realizate perspectivele sa pierd si pe noua L 223 De aici se observa importantă existentei unei funcția de comanda cel puțin 6 luni indiferent de tipul ei , echipa, grupa, birou etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar este normal sa fie asa! Doar maistrii din uzinele muncitoresti afirmau la sprituri ca sunt mai importanti decat inginerii! Daca vrem altfel de armata, desfiintam toate gradele si functiile si gata! Ca la cooperativa. Cine e mai bine platit, inseamna ca e cel mai important, e sef si gata!

      PS: Mie mi se pare ca in armata, fara bucatari toti murim de foame. Eu propun astfel ca acestia sa fie cel mai bine platiti. Si sa preia si conducerea armatei, tinand cont ca au o munca indispensabila in armata. In absenta careia, toti ceilalti am fi morti de foame, indiferent de grad, functie si specialitate!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Buna remarca asta, omule! Daca nu ai functie de comanda, tabula rasa!

      Ștergere
  9. Bucatari indispensabili ..? Poate pentru ofiteri inutili de opereta ca tine ( ofiteri de popota) Trupa mananca din pacate in aplicatii si misiuni hrana rece de ii sar capacele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da-ti numele, gradul, functia, ministerul! Si apoi vedem cine a fost de opereta! Altfel degeaba esti tare in clanta! Hai, curaj! Pe mine ma cunoaste lumea. Tu cine esti, de ce ti-e rusine sa spui cine esti?

      Ștergere
    2. Vremurile cand voi securisti rusofoni si slugile ceistilor dadeati ultimatuuri privind datele personale au trecut.In alta ordine de idei daca citeai postarile mele cand ma acuzai aberant ca postez cu mai multe nikuri aflai si numele meu (ca ti l-am dat) .Altfel nu dau doi bani pe tine care esti un instigator profesionist.Si vai cat ai suferit tu cu pensia ta dubla, inventata de instanta ,fata de colegii tai din promotie cu pensia la jumatate .Si aia nu au pazit cazarma si popota ca tine ''de inamic '' ci au facut si ceva folositor pentru tara.Numai zic de cei iesiti pe legea 263 fara salarii compensatorii si cu o pensie la o treime cat o ai tu.Ti se potriveste perfect deviza '' la placinte inainte la razboi inapoi''Asa ca las-o jos ca macane. In timp ce unii se lupta sa pastreze legea 223 cei ca tine care se vad ajunsi la pensie de alti colegi lupta din toate puterile impotriva legii 223. Iinventand motive absurde Atat ca imi e scarba de genul asta de militari invidiosi care isi tradeaza colegii si trupa pentru interese personale la fel ca si Chelaru et. comp. Onoarea ta militara e doar in stomac si .buzunare. ca a oricarui mercenar .Gretos personaj mai esti.





      Ștergere
    3. PS Pot sa -ti mai spun Olescule ca cea mai mare functie detinuta a fost cea de secretar de stat ( o perioada scurta ca. m- am scarbit repede de coruptia generalizata din mediul politic cu care aveam de a face) .Si atat ca nu meriti mai mult si in general nu intru in polemica cu paznicii de cazarme( badyguarzi la MApN) care se cred si ei militari.Ba mai au si pretentii

      Ștergere
    4. @ Maxim One 30 noiembrie 2015, 11:58! Waaaw! Adica ai fost numit POLITIC ca orice secretar de stat! Puiule! Si mai vorbeai de hartogari si altele! Ia zi repede! Erai cumva secretar de stat si in perioada cand statul isi macelarea propriii militari in rezerva/retragere? Adica ai fost si tu partas la masacru?

      Ștergere
    5. @ Maxim One 30 noiembrie 2015, 11:48! Domnu' fost ... secretar de stat! Cf. marturisirii tale de la orele 11:58! Gata. Acum totul este clar! Cunosc categoria de indivizi din care faci parte! Esti dintre cei care detesta mirosul militarilor autentici, adica pe cei care am purtat bocanci, casca si ranita si nu doar pantofi cu gaurele ca tine. Secretar de stat, auzi la el! Adica politruc sadea, fix de ce le este mai sila militarilor autentici!

      Iar restul care nu am fost secretari de stat ca tine cu ac la cravata si mansete albe, ci militari autentici cu tunuri, mitraliere, tancuri si altele, suntem doar bieti mercenari in mintea ta incetosata!

      Eram convins ca ceva nu este in regula cu tine. Ia zi, nu este asa ca esti prieten la catarama si cu secretarita de stat O. Sava numita de UNPR la M.Ap.N.? Domnu' secretar de stat, mult prea scarbit de mirosul kaki al militarilor autentici!

      Ștergere
    6. Esti barbatu-sau,ofiter la UM.0102.Cititi declaratia de avere a doamnei O.Sava.

      Ștergere
  10. ***Olescule, nicio speranta ,lasii nu se vor identifica niciodata ,fiind niste nulitati se ascund precum sobolanii,unii, chiar ani de zile. Ei scriu doar sub anonimat sau identitati false,cand le scoti masca ,constati ca sunt niste biete creaturi,idioate si handicapate!
    Tind sa-ti dau dreptate cu anomaliile acestei legi ,223 / 2015, ceva miroase,prea se ascunde si nu "rasufla " nimic. Azi am vorbit cu un comandant de arma,nu stie nimic si el este mirat de ce atata secretomanie.Si tare mi-e frica de ce se pregateste. Nu convine "coaielor grele" ,care incearca sa schimbe macazul. Trebuie sa ne adunam sa fim pregatiti sa ripostam ,este ultima reduta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum lingi unde ai scuipat? Bravo ai caracter nu gluma...

      Ștergere
    2. Cu "javrele" neidentificate" ,nu discut. recunosc ca uneori mai injur,chiar si pe Olescu il mai apostrofez ,dar,macar ,noi stim cine suntem fiecare,nu ne ascundem in umbra anonimatului. cu privire la caracter, depinde cum il percepi tu,cel considerat de tine ca fiind "caracter"o fi doar in mintea ta de "black man".Pana la un moment dat am crezut ceva ,acuma ,anumite aspecte ma fac sa dau inapoi,maine,poate imi voi schimba parerea,care-i problema?

      Ștergere
    3. Nici o problema .Fiecare obosit de viata ca tine are pretul sau.Dar tu te vinzi prea ieftin si tot nu te cumpara nimeni .

      Ștergere
    4. Imi pare rau ca nu-ti stiu identitatea ,asa ,nu pot discuta cu un "neica nimeni" care se crede Diogene si denatureaza crezul filozofic,''cautand cu lumanarea",ziua in amiaza mare , ceva ce nu exista decat in mintea ta alcolizata de la "bautele" cu mentorul tau ,Piratul cel Chior.

      Ștergere
    5. Nu sunt basist calmeaza-te .

      Ștergere
    6. Maxim One-nu te lega de Chelaru.Il cunosc inca din vremea cand era elev de scoala militara.El a fost nascut sa fie militar.El ramane militar pana moare.Tu uiti ca el a avut in multe situatii coloana vertebrala.Atunci cand principiile lui nu au fost pe aceeasi lungime de unda cu ale presedintelui tarii,fara sa i se ceara si-a dat demisia din functia de sef al SMG.Nu-l cunosti .Chelaru nu este fariseu.Este profilul omului fara talent de om politic.Pacat ca nu a vrut sa-si asume riscul de a fi lider.Chelaru nu a luat grade pe criterii politice.Nu se aseamana nici cu Oprea,nici cu Dobritoiu etc.Putini au fost aceea care au reusit sa se mentina in apropierea lui Milea.

      Ștergere
  11. @ All! Ce chestie! Cel care isi spune Maxim One si ne numeste mercenari pe militarii de cariera, a marturisit la orele 11:58 ca a fost mare ... secretar de stat! Adica a fost o odrasla a sistemului, numita politic, complet paralel cu armata reala! Denumirea de "mercenari" ne-a fost atribuita exclusiv de fanaticii regimului basisto-goprist!

    Si cand ne gandim ca maine la parada de 1 Decembrie vor defila in premiera si "mercenari" raniti in teatrele de operatii! Adica fix militari fata de care secretaru' de stat Maxin One isi exprima o repulsie nemarginita!

    RăspundețiȘtergere
  12. @ Tovarase secretar de stat, Maxim One! Acum este clar ce hram porti! Pe perioada cat ai fost secretar de stat, tu ai avut niste venituri barosane fata de prostimea militara. Spre deosebirea de prostimea militara care clameaza recalculare si actualizare pt. a rebeneficia de pensii real militare, tu NU esti interesat de acest fapt. Intrucat in orice situatie, L. 223.2015 iti da dreptul sa iti alegi media veniturilor umflate pe perioada cat ai fost secretar de stat numit politic.

    Prin urmare, temerea ta este alta! In caz de recalculare si actualizare, tu vei aparea cu moț umflat fata de restul prostimii militare. Pe care s-ar putea sa ti-l reteze cineva, bagandu-te in rand cu noi, prostimea! De care iti este sila asa cum tu insuti ai declarat! De aceea ne sudui pe noi ceilalti care vrem recalculare si actualizare!

    Adadar, te-am prins! Ai fost umflat usor de Boc si ti-a priit contributiva, iar acum pe L. 223/2015 ai fost umflat si mai tare de G. Oprea, alegandu-ti veniturile de cand erai mare secretar de stat! Stii bine ca recalcularea si actualizarea actualelor contributive, este singura solutie de revenire la pensiile militare de stat. Numai ca tu ai intrat in panica din cauza ca iti va iesi moțul la suprafata in caz de recalculare si actualizare si ca s-ar putea sa se sesiseze cineva ca este prea umflat fata de restul prostimii militare, riscand sa ramai fara el.

    Acum se explica toata atitudinea ta disperata contar celor de buna credinta care dorim recalcularea si actualizarea cat mai rapida a contributivelor noastre, astfel incat sa redevina cu adevarat pensii militare de stat! Eu zic sa te reorientezi catre varianta de a ramane in sistemul public pe care ti-l acorda l. 223/2015! Intrucat in pofida disperarii tale, moțul de secretar de stat tot iti va fi retezat! Adica ori intri in rand cu prostimea militare pe care o detesti in mod vizibil, ori treci șanga ceilalti propagandisti din sistemul public de pensii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pensia tuturor va fi recalculata si actualizata la anul nu mai bate campii .

      Ștergere
  13. Domnule R-26500, va rog sa nu luati prea in serios inalta demnitate a ipochimenului Maxim One. De fapt eu chiar cred ca a fost Secretar de Stat. Pentru o scurta perioada de timp, pana spre dimineata, când s-au mai rasfirat aburii generati de amestecul de bere la pet cu vodca produsa intr-un apartament din Ferentari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu consum alcool din cauza sanatatii .

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Nici nu-i nevoie, vad ca esti beat tot timpul ,"habauc" cum se spune prin Ardeal.

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. Ok fostule pilot de caricioplane .Fi domn macar de ziua nationala chiar daca iti vine greu datorita caracterului de sluga .Atat ca nu intru in polemica cu slugile.

      Ștergere
  14. ***18.23 si ala consumat in cardasie cu Piratul si blonda sa amanta ,colega la jefuit tara.Normal ca aveau nevoie si de un secretar de stat(degeaba) ,pai lor cine le tinea lumanarea ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti greu de cap .Nu intelegi ca nu ii suport pe basisti de altfel pe nici un politician romanistan .Toti lasi ,hoti cinici si tradatori de neam si tara ( cu foarte putine excepti)i

      Ștergere
    2. Ai uitat sa adaugi;ca nevasta,mea;

      Ștergere
  15. La multi ani Romania!
    Sa dea Domnul sa scapi de capusele si paduchii care te-au napadit,sa inceapa "Marea Deratizare".

    RăspundețiȘtergere
  16. Credeam că este un blog serios, dar bag seama că sunteți niște hahalere needucate și frustrați.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Normal! Cei cu basca vernil inchis, avem prostul obicei sa descuamam inclusiv capusele de pe noi! tu fiind una dintre ele!

      Ștergere
  17. ***Olescu-subscriu,omuldintufis, este ,de fapt, omuldincopac...

    RăspundețiȘtergere
  18. Ce faceti mai oameni buni ,tocmai acuma ati intrat in silentio stampa? Acuma cand se anunta proiectul de buget si se anunta si inghetarea pensiilor,hei, trezirea ca-i bai mare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Se dau 5 % la pensie la toti .Nu se atinge guvernul Ciolanis a lui Soros de legea 223 (desi au incercat ) stai linistit .Nu isi baga singuri batul in cur.

      Ștergere
  19. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  20. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=142113022819119&id=100010612657061

    RăspundețiȘtergere
  21. ***Maxim One,te rog ,nu-ti mai dubla postarile,este deranjant.multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  22. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  23. Scriu de pe telefon. Probabil e o problema de soft

    RăspundețiȘtergere
  24. La ora 21.00 pe ROMANIA TV,a fost luat un interviu primului ministru si omu' a spus clar ,tot ce a stabilit si prevazut parlamentul se va aplica ,deci,inclusiv L223 / 2015.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ti-am zis .Guvernul Ciolanis al lui Soros nu poate praduii Romanistanul avand armata si serviciile impotriva lui Asa ca arunca cateva oase ( fara carne adica promisiuni) si la militari.La anul in vara dupa ce nu va mai fi nimic de praduit in Romanistan si ne vor imprumuta iar la FMI vor modifica in rau prin Oug si legea 223 . Dar pana atunci mai e

      Ștergere
  25. Legea 223/2015 este o lege care plate fi personalizata.

    RăspundețiȘtergere
  26. M-am pension at inainte de 1 ianuarie 2011.

    RăspundețiȘtergere
  27. Am o pensie platita in baza legii 241/2013 deschisa in baza legii 164/2001 recalculat cu legea 119/2010 si revizuita in baza OuG 1/2011. In prezent diferenta intre pensia revizuita si cea stabilita cu legea 164/2001 este de 3%.
    Legea 223/2015 prevede in esenta o recalculare a pensiei mele conform art.109 dupa data de 1 ianuarie 2016 si o index are conform art.59. Actualizarea prevazuta de art.60 nu se intrevede la orizont.

    RăspundețiȘtergere
  28. Cum se face recalcularea:
    - CMJ intocmeste dosarul (fisa de pensie) si este structura care poarta intreaga raspundere pentru exactitatea datelor inscrise si respect area termenelor de depunere la CPS. In ianuarie 2016 we va stability metodologia de intocmire a dosarului. Vezi art.62
    - CPS doar proceseaza dosarul si stabileste pensia recalculata

    RăspundețiȘtergere
  29. Cand se face recalculates ? Cand dosarul este complet.
    Ma avantajaza recalcularea ? Nu.
    Pot as evit recalculates ? Da.
    Cum ? Nu aleg cele 6 luni consecutive necesare stabilirii bazei de calculated conform art.28
    Poate sa stabileasca cele 6 luni, altcineva ? Nu.
    Cat pot evita recalcularea ? Cat traiesc si dupa. Urmasii n-au dreptul de a alege cele 6 luni.
    Ce se intampla cu pensia mea ? Va creste prin indexari. Cand se vor mari soldele de grad si/sau de functor pensia mea se va actualiza conform art.60 Actualizarea prevazuta de art.60 n-are nici o legatura cu recalculates prevazuta de art.109




    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum sa nu aiba legatura actualizarea prevazuta la Art. 60 cu recalcularea prevazuta de Art. 109? Ai citit Art. 60 (1)? Orice actualizare include operatiunea de recalculare. Sa citim impreuna!

      "Art. 60 (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizeaza ori de cate ori se majoreaza solda de grad/salariul gradului profesional si/sau solda de functie/salariul de functie al militarilor, politistilor si functionarilor publici cu statut special, IN PROCENTELE STABILITE LA Art. 29, 30 si 108".

      ASADAR, IN CAZ DE ACTUALIZARE, PENSIA TA SE CALCULEAZA "IN PROCENTELE STABILITE LA Art. 29, 30 si 108". NUMAI CA TOATE ACELE ARTICOLE 29, 30 si 108 = RECALCULARE!

      Prin urmare, la ACTUALIZARE, cf. Art. 60 (1), ti se aplica asa cum spune Art. 60 (1), in mod obligatoriu, un sir de operatiuni de RECALCULARE astfel:
      - ti se aplica Art. 29 (1), adica ti se stabileste ce scrie in Art. 29 (1): un cuantum de 80% pt. 25 ani vechime. DAR ASTA NU E RECALCULARE, FRATE? CLAR CA DA!
      - Ce mai zice acel Art. 29 (1)? Ca te recalculeaza "în cuantum de 80% din baza de calcul prevazuta la Art. 28". Ce inseamna asta? Ca la ACTUALIZARE, ti se ia in calcul "media tuturor veniturilor brute realizate în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea" TA! DAR ASTA NU E RECALCULARE, FRATE? CLAR CA DA!

      Si acum! Apropo de sustinera ta din 2 decembrie 2015, 23:13! In care afirmi ca poti EVITA recalcularea prin NEALEGEREA "cele 6 luni consecutive necesare stabilirii bazei de calculat conform art.28". ASTA SA O CREZI TU! Am stabilit anterior ca Art. 28 ti se aplica obligatoriu prin impunerea de la Art. 29 (1), iar Art. 29 (1) ti se aplica obligatoriu prin impunerea Art. 60 (1). Deci, in caz de ACTUALIZARE in baza Art. 60 esti si RECALCULAT cu ceasul de la gara! SI NU POTI EVITA RECALCULAREA! Intrucat daca TU NU ALEGI CELE 6 SOLDE SA TE RECALCULEZA, ITI ALEG EI DIN OFICIU ULTIMELE 6 SOLDE DIN ACTIVITATEA TA! Intrucat asa scrie la Art. 60 (2).

      In consecinta, ACTUALIZAREA de la Art. 60, este obligatorie. Iar aceasta cuprinde "la pachet" a ti se aplica si Art. 29 si Art. 28. Numai ca Art. 29 si 28 sunt articolele de capatai ale RECALCULARII! Nu poti evita aplicarea Art. 28, intrucat te-a inchis cu Art. 60 (2)! Deci, la ACTUALIZARE vei fi RECALCULAT nud!

      Mai zici ceva legat de ACTUALIZAREA grupelor de munca! Probabil ca te referi la aplicarea unitara a H.G.-S nr. 1019/2010. Aici ai sesizat corect spre doesebire de o interventie de a ta anterioara, faptul ca nu ti se poate aplica H.G.-S nr. 1019/2010 decat "cand se va pune problema actualizarii conform art.60". Dar EU ti-am demonstrat ca aplicarea Art. 60 include o RECALCULARE nuda a pensiei tale. Deci, da, H.G.-S nr. 1019/2010 NU ti se poate aplica decat daca ti se RECALCULEAZA pensia. Iar in conditiile L. 223/2015, pensia ta NU se va recalcula decat in urma procesului de ACTUALIZARE prevazut la Art. 60.

      In concluzie, de la 01.01.2016, NU se va intampla nimic in cazul pensiei tale! RECALCULARE independenta de ACTUALIZARE neexistand, ramane ca cei pensionati pana in 2011 sa intram intr-o lunga asteptare pt. a se majora soldele celor in activitate. La care mai adaugam inca 2 ani cf. Art. 109 (2). Da, pt. multi asteptarea va fi in zadar, asa este!

      Ștergere
    2. Olescule iar ai baut petrolul din lampa! Unde spune ca RECALCULAREA se face doar dupa ACTUALIZARE, scrie doar ca atunci cand se face ACTUALIZAREA se face si RECALCULAREA(adica o alta RECALCULARE) Logic aici este asa B implica A dar A nu implica B. Dar tu esti ca moliile alea care nu renunta la lumina,asa nu renunti tu la unele aspecte ale L164 -Biblia / Coranul / Talmudul vostru.Nu mai bea ,macar luna asta ca sa ne putem bucura ,in liniste , de prevederile L223,pacatosule, este Postul Craciunului si nu am vazut sa scrie ca ai "dezlegare la petrol" asa ca lasa lampa cu plinul facut ...

      Ștergere
    3. @ tigri 23 decembrie 2015, 09:19. Man! Nu stiu, dar am impresia ca infanteristii sunt baieti mai vioi fata de aviatorii! Cu ce incepe RECALCULAREA? Cu Art. 29 (1), este? Ala cu 80%. Fara sa iti stabileasca CINEVA 80%, NU inceoe nicio recalculare!

      Iar aia 80% ti le stabileste Art. 29 (1). Care ..tu-i mama ma-sii de Art. 29 (1), daca mai exista alta prevedere in lege sa ti-l aplice decat Art. 60 (1). Poti sa pilotezi prin lege cum vrei tu si NU gasesti NIMIC sa iti declanseze RECALCULAREA prin aplicarea acelui Art. 29 (1), decat ACTUALIZAREA prevazuta la Art. 60 (1). De aia spune Art. 60 (1) ca ti se actualizeaza ...."in procentele stabilite de Art. 29". Doar ca NU au desenat ... ""in procentele rezultate din RECALCULAREA pensiei cf. Art. 29". Asta e Art. 29 - RECALCULARE!

      Ștergere
  30. Ce voi face dupa 1 ianuarie 2016 ?
    Ma voi adresa CMJ sa-mi actualizeze grupele de munca, conform art.11.
    Cand am nevoie de noile grupe ?
    Numai atunci cand se va pune problema actualizarii conform art.60 . Poate niciodata. Depinde cat traiesc.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!