joi, 15 octombrie 2015

Tâlcul raspunsului de carton al Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N. privind termenul de recalculare a pensiilor militarilor pensionati pana in anul 2011!

Este evident ca din ce in ce mai multi militari pensionati pana in anul 2011, constienti de faptul ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat este conceputa de asa natura incat personalul mentionat poate sa nu beneficieze niciodata de pensii militare de stat, isi interpeleaza senatorii si deputatii pt. a solicita lamuriri. 

Interesant, dar deloc surprinzator este faptul ca pt. a raspunde interpelarilor militarilor interesati de problematica, insisi senatorii si deputatii care au votat legea cu toate confuziile si dubiozitatile ei, solicita la randul lor lamuriri despre modul cum va fi aplicata, caselor de pensii sectoriale ale ministerelor. O astfel de situatie este reflectata in raspunsul de mai jos transmis de Casa de Pensii Sectoriala a M.Ap.N., deputatului Gheorghe Emacu

Trecem cu vederea referintele de la propunerea nr. 2 despre Ordinul "Meritul Militar" unde este evident ca nici deputatul Emacu, nici militarul in rezerva/retragere care l-a interpelat pe deputat, habar nu aveau ca nu Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat acorda procente suplimentare la pensiile militarilor in functie de vechimea in serviciu, ci propriul statul al cadrelor militare, respectiv Legea nr. 80/1995.  Asa ca analizam celelalte propuneri si raspunsurile aferente!

Raspunsurile la propunerile corelate nr. 1 si nr. 6. Lamuresc un aspect pe care l-am semnalat si noi in repetate randuri.  Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat nu prevede niciun termen concret pt. recalcularea pensiilor militarilor pensionati anterior anului 2011, astfel incat si aceste pensii sa (re)devina militare in adevaratul inteles al cuvantului. Deputatul solicita ca in normele de aplicare sa fie prevazut un termen definit si pt. recalcularea pensiilor militarilor pensionati anterior anului 2011. Desi de lemn, raspunsul Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N. este relevant pt. 2 aspecte vitale:

- pana la acest moment, nimeni nu a luat in calcul stabilirea unui termen de recalculare si a pensiilor personalului pensionat anterior anului 2011. Si nici nu are cum - adaugam noi, intrucat Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat este conceputa de asa natura, incat operatiunea de recalculare nu poate fi declansata decat concomitent cu operatiunea de actualizare a actualelor pensii contributive, insa la randul ei operatiunea de actualizare nu poate fi declansata decat numai in urma majorarii soldelor militarilor in activitate. Reamintim in trecere si faptul ca avem suficiente dovezi conform carora factorul politic intentioneaza sa majoreze soldelor militarilor in activitate inainte de data intrarii in vigoare a  Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, respectiv inainte de 01.01.2016. Situatie in care pensiile personalului pensionat anterior anului 2011 nu mai pot fi actualizate, respectiv nu mai pot fi recalculate, operatiuni in absenta carora pensiile contributive ale personalului in cauza nu pot (re)deveni nicidecum pensii militare de stat in adevaratul inteles al cuvantului.

- reprezentantul Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N nu ofera niciun raspuns concret deputatului deputatului Emacu, pasandu-l sa citeasca Art. 109 si Art. 110 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. Deputatului mentionat nemairamanandu-i decat alternativa sa alerge in cercul vicios produs de legea propusa de propriul partid si pe care el insusi a votat-o!


Raspunsul la propunerea nr. 3. Este cel pe care l-am stabilit si noi in materialele anterioare. Se va aplica H.G.-S nr. 1019/2010 si personalului pensionat pana in anul 2011. Problema este cand? Logic ca atunci cand se vor recalcula si actualele pensii contributive ale personalului pensionat pana in anul 2011. La Sf. Asteapta adica. Intram astfel in cercul vicios declansat de  raspunsurile la propunerile corelate nr. 1 si nr. 6.

Raspunsul la propunerea nr. 4Am stabilit in alte materiale ca Art. 28 nu vizeaza personalul militar pensionat inainte de intrarea in vigoare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. Si chiar daca nu am avea dreptate, in absenta recalcularii pensiilor, nu are sens sa luam in considerare respectivul articol.

Raspunsul la propunerea nr.5.  Este relevant pt. ceea ce am stabilit cu alte ocazii: nicio metodologie de aplicare a unei legi si niciun ordin comun de aplicare, nu pot modifica o lege, ci doar aplica legea. In consecinta, ordinul comun de aplicare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, nu poate sa prevada decat ca pensiile personalului  militar pensionat pana in anul 2011 vor (re)deveni militare, in conditiile legii. Si la termenele prevazute in lege! Situatie in care revenim din oficiu la raspunsurile la propunerile corelate nr. 1 si nr. 6, acordate de M.Ap.N. deputatului Emacu.

Esenta acelor raspunsuri fiind clara: "- Domnu' deputat, militarii pensionati pana in anul 2011 nu vor beneficia de pensii militare decat in termen de 2 ani dupa ce si numai daca majorati soldele militarilor in activitate. Si numai daca majorati soldele in cauza exclusiv dupa 01.01.2016, si nu inainte de acest termen asa cum vrea sefu' Dvs., G. Oprea. In caz contrar,  va bateti joc de ei pana la capat!"

Referitor la acest ultim punct, multi dintre cei pensionati anterior anului 2011 si-au creat sperante ca ordinul comun de aplicare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat va reglementa in clar soarta militarilor pensionati pana in anul 2011. Optimismul este in regula intotdeauna! Insa, ar fi premiera in istoria romaneasca ca un banal ordin de aplicare a unei legi sa corecteze ceea ce insasi legea nu a avut in intentie sa produca! In caz contrar, in Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat ar fi scris negru pe alb de la bun inceput faptul ca pensiile personalului pensionat anterior anului 2011 se recalculeaza si se actualizeaza incepand cu data intrarii in vigoare a legii!


 


UPDATE

Este si de ras, si de plans! Intr-o scrisoare deschisa prezentata de o filiala a S.C.M.D., scrisoare semnata de insusi Mircea Dogaru si transmisa catre 2 subalterni oarecare ai secretarului de stat Otilia Sava (membra U.N.P.R. infiltrata in M.Ap.N.), rezulta in mod suficicient de clar ca M. Dogaru are deja informatii ca M.Ap.N. nu va recalcula si nu va actualiza nicio pensie contributiva a personalului pensionat anterior anului 2011, astfel incat si acest tip de pensii sa (re)devina militare! Si noi cunoastem acest element, angajati sus-pusi din cadrul M.Ap.N. afirmand ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat  nu ofera cadrul legal de sine statator necesar recalcularii si actualizarii pensiilor militarilor pensionati pana in anul 2011. Ceea ce este real, stabiliind acest lucru si noi atat in prezentul material redactat, cat si in multe altele anterioare.

Ceea ce este insa deosebit de frapant in scrisoare este faptul ca  Mircea Dogaru acuza niste functionari marunti din M.Ap.N. despre excluderea militarilor pensionati pana in 2011 de la a le fi recalculate si actualizate actualele pensii contributive. In loc sa il acuze pe tatucul sau Gabriel Oprea care si-a propus inca din conceptia legii ca cele acuzate de M. Dogaru, sa se intample! In loc ca M. Dogaru sa se acuze pe el insusi despre faptul ca chiar el a dorit excluderea personalului pensionat anterior anului 2011 de la recalcularea si actualizarea pensiilor! Dovada fiind insusi proiectul-clona de lege a pensiilor militare de stat, identic cu cel al Guvernului, inaintat Parlamentului de insusi M. Dogaru si care in final a fost respins de Senat. Acesta este proiectul inaintat de M. Dogaru, Parlamentului! In care NU este prevazuta nicio recalculare in cazul personalului  pensionat pana in anul 2011! Lucru agreat/solicitat de insusi M. Dogaru din moment ca a inaintat propriul proiect in halul acesta. Si care inlude si aceeasi prevedere generica de actualizare ipotetica - exact ca in legea finala, conditionata tot de majorarea soldelor militarilor in activitate, si NU de data intrarii in vigoare a legii! Lege finala a carei aparitie a fost laudata public, cu surle si trambite de insusi M. Dogaru, alta dovada a duplicitatii persoanei amintite!

Din cate rezulta din scrisoarea deschisa, asistam la niste scenete de teatru sovietic pe care le-am mai intalnit in trecutulul liderului S.C.M.D. atunci cand a incercat sa manipuleze membrii propriei organizatii! M. Dogaru dorind in mod evident, sa deturneze nemultumirile personalului pensionat pana in anul 2011 catre functionari marunti din M.Ap.N.! Incercand sa acopere astfel spatele sefuletului sau G. Oprea despre care cunoastem cu totii ca a conceput in mod special Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat pt. a fi inaplicabila personalului militar pensionat pana in anul 2011! 

Incercarea liderului S.C.M.D. este pe cat de puerila, pe atat disperata, dar si perfida! Undeva la inceputul scrisorii deschise, liderul S.C.M.D. fiind precis constient ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat este perfect inaplicabila personalului pensionat pana in 2011, face referiri la normele de aplicare si ordinul comun, acuzandu-i anticipat tot pe functionarii Casei de Pensii Sectoriala a M.Ap.N. pt. incalcarea acestora prin  excluderea personalului pensionat anterior anului 2011 de la recalcularea si actualizarea pensiilor! Numai ca nu a fost emis inca nici un ordin comun si nici o norma metodologica. Normele metodologice se emit de Guvern prin H.G., iar ordinul comun este emis de ministri! Adica de G. Oprea si M. Dusa! Nu de directorii caselor de pensii si nici de loctiitorii de directii din ministere, ci de ministri! Functionarii M.Ap.N. carora le este adresata scrisoarea deschisa, vor executa ceea ce va fi inscris strict in ordinul comun care va fi emis de G. Oprea si M. Dusa! Daca in acest ordin comun, G. Oprea si M. Dusa vor preciza negru pe alb ca se recalculeaza si actualizeaza pensiile militarilor pensionati pana in 2011, intr-un termen bine stabilit, ordinul va fi executat intocmai. In caz contrar,  functionarii caselor de pensii nu vor avea nicio vina pt. faptul ca nu se apuca din proprie initiativa sa puna in aplicare ceea ce nu le-au stabilit propriii lor ministri! Iar Dusa si G. Oprea nu vor emite in niciun caz un ordin comun de aplicare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat care sa contravina legii mentionate! Pe care ei insisi au initiat-o sa nu poate fi aplicata celor pensionati pana in anul 2011!

In consecinta, daca personalul pensionat pana in 2011 va fi exclus de la recalcularea si actualizarea pensiilor actuale contributive, vina absoluta nu apartine nici directorilor caselor de pensii din diferitele ministere, nici portarilor de la acele ministere, nici unui militar in uniforma. Toti acestia nu fac decat sa aplice legi, hotarari de guvern, ordine de ministru, alte dispozitii legale, scrise, semnate! Caz in care vina revine in exclusivitate initiatorilor si sustinatorilor Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. Adica lui Ponta, Gabriel Oprea, M. Dusa, M. Dogaru, conducerii A.N.C.M.R.R., R. Plumb, secretarului de stat Otiliei Sava din M.Ap.N. de la U.N.P.R., directorului S.R.I., precum si directorilor de la alte institutii din domeniul apararii! Care au cunoscut de la bun inceput caracterul malefic al legii! Parlamentarii nu au nicio vina ca au votat o lege-capcana pe care nici ei nu au inteles-o, nici presedintele care nici el nu a inteles exact ce promulga! 

Numai ca aceste lucruri le cunoastem cu totii!  

125 de comentarii:

  1. Scuze tuturor pt. comentariile disparute! Se datoreaza unui blocaj de retea exact in timpul unor setari nefinalizate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai republicat articolul si l-ai sters pe cel initial.
      POTI RECUPERA comentariile DIN iNBOX-UL DE MAIL AL BLOGULUI.

      Ștergere
  2. Ghinion. Am pierdut profilul pshi a lu Viurel Aoustriacul

    RăspundețiȘtergere
  3. ce m-aș bucura daca ai reusi o asemenea setare pentru profilul mos Alecu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Lista asta de propuneri suna mai mult a propaganda (masura reparatorie) la ceva ramas nelamurit prin lege. Adica doar noi putem repara ceea ce am lasat............. de reparat in cadrul legii . Numai ca si-au dat cu tesla -n .oaie cu acel OMM. De la asa cunoscatori nu pot emana decît legi pe masura. Sa fim seriosi .........

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  6. Din punctul meu de vedere, pentru cei pensionati inainte de : 01.01.2016 (marea majoritate) Art.30 din Lg.223/2015 se va aplica:
    - celor care au lucrat mai putin de 20 ani in CD sau 15 ani in CS+AC dar numai dupa aplicarea art.11 al.(3) aceleasi grupe de munca pentru toti, indiferent de data pensionarii.
    In caz contrar, acest articol nu prezinta nici o importanta.
    La cei la care se aplica, acest articol influenteaza sporul de 1% care se acorda pentru fiecare an in plus ce depaseste vechimea cumulata de 25 ani, spor ce va fi mai mic de 1% nu pentru anii lucrati in CD, CS sau AC ci pentru anii rezultati ca sporuri datorita conditiilor de munca: CD, CS sau AC.
    Ex. X a lucrat in CN= d ani,CD= a ani, CS=b ani si in AC=c ani (a>0, b>=0,c>=0, d>0)
    Pentru CD spor: a/4 ani, pentru CS spor: b/2 si pentru AC spor: c ani.
    1) Daca nu se aplica Art.30, X va avea o vechime cumulata:
    Vcum = a+b+c+d+a/4+b/2+c ani
    Si un procent aplicat bazei de calcul in valoare de :
    0.8 +(Vcum-25)*0.01
    Care trebuie sa fie cel mult egal cu unu (100%)
    2) In conditiile aplicarii Art.30 , X va avea aceeasi vechime cumulata:
    Vcum = a+b+c+d+a/4+b/2+c ani
    Dar se va corecta procentul de 1% (in scadere) numai pentru sporuri, astfel: Pentru CD … procent corectat: (a/20)*a/4 (0<=a<20)
    Pentru CS … procent corectat: [(b+c)/15]*b/2 (0<=b+c<15)
    Pentru AC … procent corectat: [(b+c)/15]*c
    Si rezulta un procent de :
    0.8 +{a+b+c+d+(a/20)*a/4+[(b+c)/15]*[b/2+c]-25}*0.01
    Aceasta corectie in unele cazuri, are ca rezultat un procent care se aplica bazei de calcul, calculat cu Lg.223/2015 mai mic decat cel calculat cu Lg.164/2001 chiar daca se porneste dela 80% si nu dela 60%,62% sau 64%.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere


    2. Pentru oricare gânditor e clar ca art.30 este caduc, dupa unificarea procentului de pensie la 80%.
      Art.30 era aplicabil in formele anterioare ale proiectului, cu procente diferentiate, asa cum a fost si in Legea 164..
      Daca poti obtine 80% cu 25 ani conditii normale, de ce sa fii sanctionat ca ai numai 10 ani conditii speciale sau alte conditii?


      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  7. Exceptand o perioada de tranzitie a legii, aplicarea principiilor: egalitatii si recunostintei prevazute la Art. 2 din Lg.223/2015 are la baza obligatiile cadrelor militare prevazute de Lg. 80/1995 Statutul cadrelor militare si bugetul alocat structurilor din domeniul sigurantei si securitatii nationale. Va rezulta urmatoarea situatie: salariile cadrelor militare in activitate vor fi mai mari ca pensile militare pentru ca acestia doar contribuie la bugetul de stat, iar pensile militare pentru acelasi grad si functie vor fi cu atat mai mici cu cat a trecut mai mult timp de la deschiderea drepturilor de pensie, pensionarii militari in retragere vor avea pensii mai mici decat cei in rezerva (unii au, alti n-au obligatii militare)

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  10. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  11. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corecte calculele, mai putin aplicarea art.30 si cuantumul de 100% din media veniturilir brute.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  13. mos martin ,apărut peste noapte, nu realizeaza la ce ne expune public cu valorile astea de pensii mari care le afiseaza pe aici in ciuda faptului ca mai ieri cineva intrus probabil sub acoperire il tragea de urechi facînd o paralela degradanta intre militari si civili. Dar el atît a inteles. Trage speranta ca cineva ii va urmari calculele ss-i va spune ,da mosule te vei pricopsi cu o pensie de 7000 lei. El nu realizeaza ca suntem sub lupa celor care nu ne vor cu aceste pensii si ca ar fi bine sa nu afiseze valori ale pensiilor pe aici. Poate merge pe formule cum a facut cineva mai intelept mai sus ,dar nu pe cifre care -i ametesc ca valoare pe dusmanii pensiilor militare. Ar fi bine sa pricepi mos martin odata acest fenomen si sa te abtii fiindca oricum nu-ti baga nimeni de aici calculele in seama. Devii penibil si pornesti iar vreo avalansa de strici blogul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si tu chiar crezi cumva ca vei avea pensia mai mare ca salariul?

      Ștergere
    2. cu prime ,sporuri ,etc ,functii babane , venitul brut se duce .........................asa ca-i mai bun stilul mucles.

      Ștergere
  14. ***admin ,eu zic sa stergi aberatiile alea cu calculele ca au inceput sa se ofuscheze toate babele cu "tri mnilioanie penzie"Considera-le mai periculoase decat nevinovatele mele injuraturi..

    RăspundețiȘtergere
  15. Imi cer scuze ! Renunt la observatii concrete !

    RăspundețiȘtergere
  16. Problemele cu aceasta lege sunt daca se va aplica si daca vom beneficia vreodata de prevederile ei. Buna rea cum este, de la 01.01.2016, sunt niste drepturi care ar indrepta urmarile hotiei numita de boc, seitan basescu "recalcularea pensiilor nesimtite" (oare mai sunt nesimtiti cu pensii nesimtite). Aceste drepturi neplatite 24 de luni (termenul maxim ptr recalculare) ar reprezenta o suma considerabila care ar trebui platita de un nou guvern.Si cu un guvern de dreapta, (care asa cum se prefigureaza deja, nu vede cu ochi buni plati de drepturi si mariri de pensii si salarii), sa nu ne asteptam decat la OG1.... care sa suspende pana la ... aplicarea art.. si art... din legea 223/2016, Si cu 5 ani fara indexari, 2 ani fara recalculari, x.. ani de amanari, se cam termina totul, iesim din sistem. Ca doamna este cu barda pregatita si ne cam rareste. De fapt asa cred se va rezolva in general criza din sistemul de pensii, asa o vor rezolva marii nostri politicieni, iesirea din sistem (asistata prin lipsirea de hrana caldura medicamente, combinate cu mult, mult stres). Asa ca vorba unui coleg care se exprima la o "iesire din sistem" - ei, hai care urmati, ca avem bani de coroana.

    RăspundețiȘtergere
  17. Ar fi bine sa reflectati la urmatoarele aspecte referitoare la existenta banilor pentru promisiunile guvernamentale. Iata cum s-au gasit bani (lucruri nestiute si nefacute publice) pentru rezolvarea unor probleme;

    Creștere salarii medici cu 25 %
    - in schimb au scazut gradul de compensare a retetelor de la 50% la 20%. Toate retetele care erau compensate cu 50% de la 1 octombrie sunt compensate doar cu 20%.

    Creștere salarii profesori cu 15 % de la 1 decembrie
    - in schimb s-a aprobat o ordonanta paguboasa pentru buget prin care sunt scutiti de penalitati si 50% din dobînzi datornicii la stat. La asa scutiri pe perioada scurta multi isi vor achita in totalitate sau in parte banii datorati si astfel se vog gasi bani de mariri salariale si pentru profesori.

    Reiese clar ca sustenabilitatea masurilor preconizate de la 1.01.2016 ,inclusiv aplicarea legii unice a salarizarii este in aer. Si lucru asta se va face vazut doar cînd vor trebui facute platile.
    Sa fim multumiti daca scapăm teferi cu aplicarea legii sub aceasta forma. Comentariile si reprosurile de tot genul spre unii si altii nu-și au rostul atîta timp cît exista legea cu respectivele termene de aplicare. În rest vom vedea si simti pe pielea noastra mersul aplicarii sau al neaplicarii legii.
    (avn)

    RăspundețiȘtergere
  18. In sfarsit, niste discutii mai "omenesti" asa cum ar trebui sa se poarte intre fosti camarazi de arme.

    RăspundețiȘtergere
  19. Nemernicii in 2011 au taiat salarii si pensii in dorinta sa-si creieze stocurii pe care sa le vandalizeze.Revopsiti in penelisti dar cu aceleasi intentii fac tot ce le este posibil sa ajunga iar la putere.Nu zic ca pesedistii sunt cu crucea in san dar oricum nu se compara cu Anastase,Ialomiteanu,Paul-Voss Etc,Pe cand un partid care sa apere si interese ale militarilor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vezi la ăsta de deasupra ta că şi-a tras partid şi e printre membrii fondatori, precum Dogaru în SCMD! Mîţu et. Co. sigur o să rezolve problemele legate de pensiile noastre.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  20. Pîna cînd nu jucam cu mosul H_Alecu, în rol principal ,serialul ”ultimul cartuș inainte de pensie după L223”, nu vom scapa de acest rîmator in orice ra_at ,care mai nou trocaieste in monolog maidanezii pe fb ,maidanezi de care s-a izolat dîndu-le blocare nelimitată.

    RăspundețiȘtergere
  21. Pentru Huhurez : ce e gresit in aplicarea art.30 alin.1 pentru exemplul pe care-l dadusem ? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  22. Pentru Huhurez : cuantumul de 100% din media veniturilor brute ?!!! Poti fi mai explicit ? Eu am ales - in exemplul ipotetic luat - 6 venituri brute ale caror sporuri depaseau procentul de 30% din solda functiei de baza, si care implicit se opreau la procentul de 30% ! Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce nu calculezi pensiile viitoare (acum de mizerie) si la subofiteri si gradati care sunt de fapt baza armatei nu doar a miilor de colonei perfect inutili ?

      Ștergere
    2. Daca subofiterii si gradatii sunt atat de utili, de ce nu-si calculeaza singuri? Nu-i duce capul? Cand doresti ca cineva sa-ti faca un serviciu, nu-l musca de...

      Ștergere
  23. Tocam vorbe inutile,fara nicio baza reala.Aici totul este sumbru si apocaliptic, adevarate" bomboane" pentru niste pensionari ,care toata viata lor au trait in stres si neajunsuri sufletesti.Consider ca pe unii "rai permanenti" de pe acest blog ar cam trebui sa-i loveasca Alshaimerul si sa nu mai auzim de ei.Ceva vesti bune ,chiar nu putem auzi???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vesti bune in colonia perciunatilor Romanistan.?Cand au fost vesti bune pentru militari in ultimii 10 ani ca sa fie acum?Stapanii coloniei nu agreeaza armata care era candva o forta si care era ultima speranta a romanistanilor ca vor scapa de jugul actual .De aia armata a ajuns cenusareasa , oaia neagra a politicienilor slugi veritabili tradatori de tara acum colonie..Acum si populatia nu mai are sperante inutile si ss-a apucat de lins oase de morti (moaste )ca ultima solutie.Solutie bine controlata de stapanii coloniei care aduce si ea sute de mii de imbolnavari grave de hepatite,tbc sau alte boli transmisibile de pe sicriile pupate de sute de mii de romanistani trepanati.Pentru militari nu mai exista vesti bune....

      Ștergere
    2. PS. Pana si achizitionarea pe 600 de milioane de euro plus 300 de milioane comisioane a 6 avioane vechi de 50 de ani ruginite (oxidate) si aruncate la gunoi de doua ori (casate) este tot o batjocura.la adresa militarilor ca si modernizarea in trecut a epavelor mig 2 1 cand aveam mig 29. Cu o armata dotata asa nu putem sa ne aparam de nimeni si suntem in bataia vantului.Uita-te la polonezi ce armata au si de ce sunt priviti militarii (si cei in retragere sau in rezerva) cu respect si platiti bine.Numai zic ca polonezii au un ofiter la minim 10 soldati nu ca la noi doi colonei si un general politruc pe cap de soldat neinstruit.

      Ștergere
    3. Pardon ! Rectificați. General dr. , col dr. ,general dr. prof.univ. , etc

      Ștergere
    4. @ tigri2 18 octombrie 2015, 04:59! Man! Tu vorbesti de Alzheimer? Citeste bine ce scrie sus de tot pe prima pagina a blogului!

      Asadar, in 2011 tuturor ni s-au desfiintat pensiile militare? Alzheimer? Mai departe, incepand cu acel an pana in octombrie 2013, la cca. 26 500 dintre noi ni s-au injumatatit pensiile! Batrane, Alzheimer?

      Mai departe, din octombrie 2013, tot cei cca. 26 500 dintre noi avem pensiile inghetate! De parca am fi rromi sau everei in Germania nazista sau negri in Africa de Sud in vremurile de apartheid! S-au prefacut aia cu L. 241 ca ne reintregesc pensiile, dar de hoti ce sunt ne-au taiat orice indexare. In cazul meu, pana in 2021, Alzheimer, nu? Si nu sunt nici negru, nici rrom!

      Deci, batrane! Afirmi ca aici totul este sumbru si apocaliptic! Dar este normal, cei 26 500 de militari rromi, negri, evrei sau cum vrei sa ne denumesti, existam (nu chiar toti, unii au fost ucisi deja de masurile naziste mentionate)! Si atunci, dupa 5 ani de persecutie, opresiune, misto, vrei sa mai fim si optimisti? Nu avem nicio baza pragmatica! Totul este continuu pt. noi!

      Ștergere
  24. reiau intrebarea , poate cineva sa imi spuna cum aleg cele 6 luni din ultimii 5 ani . daca salariile au fost in perioada 1990 1994 , .cui sa ma adresez sa mi se faca o actualizare sa stiu care an a fost mai favorabil sin care sa iau acele 6 luni ? cum sa aleg daca mi s-au dat salariile din acea peroioada, de ex 240,.259 . 268,159 ..si asa mai departe in fiecare luna apare o alta valoare , perioada cu inflatia cea mai mare , va rog mult ce fac ,ca nu ma pricep deloc multumiri

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Regret ca nu am vazut intrebarea d-stra mai repede Trebuie sa alegeti lunile in care ati avut sporurile cele mai avantajoase cum ar fi :salariul de merit, prima de comanda, spor de dispozitiv, alte sporuri, care vor fi hotaratoare pentru stabilirea bazei de calcul. Trebuie sa aveti in documentrele prin care v-au fost stabilite drepturile de pensie in baza l 264, fisa cu aceste calcule si acolo vedeti care au fost procentele si sporurile de care ati beneficiat si care au fost folosite. Din grila cu soldele militarilor (anexa 7 daca nu ma insel) la legea privind salarizarea bugetarilor in 2016, care a circulat pe aici, luati solda corespunzatoare functiei avute si solda gradului avut si puteti afla baza de calcul. calculati cei 80% si adaugati cate 1% pentru anii in plus. Nu uitati la final sa adaugati pensia suplimentara si Ordinul Militar. Cei 15 % din lege sunt incerti asa ca nu contati pe ei. Asa puteti afla cu aproximatie ce pensie militara puteti avea daca se aplica L223/2016. Daca.

      Ștergere
  25. Lasati baieti ca scroafa e moarta in cotet si e si cu dosul in usa.Nu mai faceti calcule degeaba ca nu sant bani de mariri oricat se lauda porcii de la guvernare ca economia creste.din cei 4 milioane de angajati reali aproape jumatate sant bugetari,asa ca de unde bani de mariri?...Voi credeti ca veniturile pot creste fara cresterea reala a economiei?Voi nu v3deti ca generatia tanara pleaca in lumea larga 6nde vor produce bani ptr bugetele altor tari?

    RăspundețiȘtergere
  26. Daca cresterea reala a economiei se realizeaza doar prin vorbe aruncate si nu prin fapte atunci sub aceasta minciuna aceasta trîmbitata crestere doar din împrumuturi externe face posibil sa ajungem in situatia Greciei sau chiar mai rău in timp. Datoria exterrna de care nu vorbește nimeni si care zice-se s-ar cifra la aprox. 60 miliarde euro se poate rostogoli usor spre valori mult mai mari. Si atunci vor apare necazurile gen italia ,etc. Poporu-i parca ametit si usor de pacalit mai ales daca ii umpli buzunarul cu farîmituri din patru in patru ani. Faptul ca ANAF-ul a umplut cît de cît visteria din colectari,taxe si impozite etc nu inseamna ca s-a inregistrat crestere economica.
    Ș-apoi parca se trîmbita aparitia legii unice a salarizarii pina in 15 octombrie 2015. A trecut si parca nimeni nu-si mai asuma raspunderea de a o antama si trimite in parlament. Cred ca se va putea numi Legea viselor neîmplinite.
    Mai urlau unii precum ca aceasta lege 223 trebuia reîntoarsa in parlament ca in termen de 30 zile sa fie repromulgata de presedinte. Va cer sa revedeti retrimiterea in parlament a legii privind indemnizatiile pentru parlamentari pe la sfirsitul lunii iulie. Au trecut aproape 60 de zile si o lege de interes major pentru alesii neamului zace in parlament. Ati fi vrut aceeasi soarta si pentru L223 sau unii sunt chiar naivi si lipsiti de simtul realitatii.Azi,ce-i in mîna promulgat nu-i minciuna si se poate modifica pe parcurs in timp ce-si face efectele. Ca sa nu vorbim si de starea natiunii ,ne oprim aici. Spor la calcule si presupuneri dar aveti cel putin rabdare sa apara normele metodologice de aplicare care nu pot modifica legea dar sunt strict necesare pentru a se putea aplica si a caror aparitie a fost ” impinsă” cît mai spre centrul anului electoral si atunci reluati ceva mai in siguranta. Spune si asta ceva ,nu.
    Deci calm stimati camarazi ca lucrurile nu merg spre simplu ci se complica pe zi ce trece.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Man! Se vede ca esti intoxicat de televiziuni si de sperietorile propagandistilor romani. Tu ai fost vreodata in Grecia de vorbesti de situatia Greciei? Ii doare in pix de tot si de toate. Traiesc bine, se distreaza tot timpul si fac misto de A. Merkel, FMI si de romanii ca tine care traiesc de 6/7 ori mai prost decat grecii. Au printre cele mai mari salarii si pensii din UE si din lume!

      Man! Pensia MEDIE in Grecia este de 960 euro, citeste aici [http://www.evz.ro/pensionarii-greci-castiga-mai-mult-decat-pensionarii-germani.html]! Nu platesc 5 luni pe an ca noi incalzire, gaze si altele, intrucat ii ajuta clima. Daca nu au de munca, pescuiesc in mare si mananca fructe de mare si alte delicatese sau portocale.

      Or, tu ai inghitit perfect hapul politicienilor romani si te-ai speriat ca daca ajungem ca grecii, si romanii ar putea sa aiba o pensie MEDIE de 960 euro, adica de 6/7 ori mai mare decat alea de muritori de foame de acum?

      Mai zici si de niste necazuri imaginare din Italia ca si cum italienii ar trai mai prost ca romanii? Man! Aceeasi intrebare: tu ai fost vreodata in Italia de vorbesti? A plecat din cauza necazurilor 1 milion de italieni in Romania sau 1 milion de romani in Italia? Si atunci care e tara necazurilor dintre cele doua?

      PS: Sugestie! Incearca sa nu mai vizionezi stiri politico-proganistice romanesti vreo 30 de zile! Asa vei observa cu mintea ta realitatea din jur si nu cu a celor care iti spala creierul la TV. Dupa 30 zile poti sa vizionezi din nou stiri politice. Abia atunci vei realiza cat de mintit esti de politicienii care te-au speriat ca ... iti dubleaza sau tripleaza pensia ca sa ii ajungi si tu din urma pe greci!

      Ștergere
    2. Man R 26500
      Grecii au trait si traiesc din ceeace stiu sa faca mai bine ,turism. Estea devarat ca nu-si exteriorizeaza negazul si-si mentin tonusul. Asta-i doar in fata in spata insa lucrurile sunt mult mai complicate , șomaj peste 60%, fara venit aproape 40%, sinucideri, pierderi de agoniseala cu gramada, plecarea tinerilor in strainatate pentru munca.
      Asta-i realitatea pe care grecii solitari si cu spirit de intrajutorare intre cel care mai are ceva si cel care nu are ii tine cu fruntea sus si cu zîmbetul pe buze. În rest numai ei stiu ce au in suflet. Am fost anul acesta în Grecia in excursie organizata, este adevarat ca din fata nu se vede insa daca stai de vorba cu ei afli adevarul trist de tot. Și stii ce spun ,avem noroc cu voi româniii ca ne vizitati si nu ne-ati abandonat. Aproape in fiecare magazin,chiosc,stiu româneste ca necesitate de a face fata valului mare de turisti români care inca ii mai viziteaza. la despartire iti spun cu zîmbetul amar pe buze ,multumim România. Asta-i Grecia.

      Ștergere
    3. PS
      Și ca sa te lamuresti mai bine cam cum stau lucrurile pe la noi, incearca sa revezi interviurile date azi de d-na Plumb si ministrul finantelor care în ciuda faptului ca trîmbitau de crapa sticla televizoarelor precum că legea salarizarii va aduce dublarea salariilor in 3 (trei) ani, azi au dat-o din nou cotita si au specificat precum ca va fi o crestere de doar 60 % si în 4 (patru ) ani, iar pentru la anul (2016) nu se vor putea creste salariile nici cu 25%.
      Deci in concluzie, a fost 100% in 3 ani, urmeaza 60% în patru ani. asta pîna acum . Cînd va fi gata legea va fi probabil 40% in 5 ani iar cînd se va aplica va fi 30% in 6 ani. Asta inseamna minciuna înlantuita . Si se gasesc si adepti care sa-i creada. Indicat sa mai citesti legat de asta si anonim 17 oct. 2015 12.10 fiindca fenomenele se leaga intre ele.

      Ștergere
    4. Anonimule, dar tu le stii pe toate si chiar ceva in plus. Zic eu ca probabil te si plateste cineva pentru asa "magazie" de cunostinte. Si tot eu vin si zic: bine ca nu taie, ca cei de trista amintire, manca-i-ar intunericul si n-am mai auzi de ei.

      Ștergere
    5. @ Anonim 18 octombrie 2015, 15:44. Nu trebuie sa o ascult pe R. Plumb. Ai dreptate 100%. Stii de ce te cred pe cuvant? R. Plumb este o ipocrita, parte a unui sistem ipocrit! Daca R. Plumb si sistemul ei politic au fost in stare sa emita Legea Inghetarii Pensiilor Militarilor - L. 241/2013, laudandu-se ca ne-a reintregit pensiile diminuate, dar nesufland niciun cuvant despre partea a 2-a a legii, respectiv ca ne ia reintregirile inapoi prin neacordarea indexarilor ulterioare, rezulta astfel:

      - fiind lecuiti cu L. 241 si precedentul fiind creat, in cazul majorarii salariilor fondul total alocat va ramane acelasi. Adica, va lua de la unii pt. a da la altii. Iar R. Plumb se va lauda doar cu cei carora le-a marit salariile. Precis vor urma ample restructurari in aparatul bugetar de care R. Plumb inca nu sufla un cuvant. Numai de aici pot veni bistarii pt. majorari salariale.
      - respectiv algoritmul, in cazul L. 223/2015 a pensiilor militare se va repeta istoria. Adica, fondul alocat trebuie sa ramana acelasi. Aici este o alta manevra: banii necesari pt. plata pensiilor pensionarilor militari care vor crapa, sunt singurii bani disponibili pt.a fi aplicata LPM. De aici si caracterul legii: se va aplica - este drept, dar maxim pt. 20% dintre noi, intr-un viitor indepartat, prin redistribuirea pensiilor celor 80% care intre timp vor trece dincolo.

      PS: Nu ma mai indemna sa urmaresc stiti politice. Am mai mult de 2 ani de cand nu mai fac acest lucru. Pt. mine acele stiri, protagonistii lor, televiziunile in cauza, analistii lui Peste etc. sunt pierdere de vreme.

      Ștergere
  27. Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu

    Ia sa mai vedem ce s-a mai adunat in aceasta perioada de standby ...
    Avianyc-ul putulica dobitoc se da lovit in aripa din cauza de motiv ca eu m-as fi izolat de haita de maidanezi , dindu-le "blocare nelimitata" la aceasta pagina ...
    Nu , putulica dobitocule ! Haita de maidanezi nu are accesul restrictionat aici ! Numai dobitocul de Nicu T. Avia este "blocat" !
    -----------------------------------------------------
    Tot putulica dobitocul de avianyc ar dori "sa joace serialul ”ultimul cartuș inainte de pensie după L223”, cu mine in rolul principal" ...
    Dobitocul n-a inteles ca l.223/2015 este asa cum o doream (cum propuneam) eu !
    Iacata care au fost (intotdeauna) propunerile mele ... si cum s-au materializat ele in l.223/2015 :

    - baza de calcul va fi determinata , in principal , de solda impricinatului (SG+SF+Gradatii+S.C.da). Restul sporurilor nu vor mai putea depasi/altera substantial aceasta baza de calcul - suma sporurilor putind fi max. 30% din solda prezentata anterior .
    ------ in acest fel se reintroduce "ordinea ierarhica" intre militari - nu vor mai exista militari in activitate (precum si pensionari "vechi" sau pensionari "noi") care sa aiba venituri (pensii) mai mari decit cei mai mari in grad si functie...
    ------ pina in prezent suma sporurilor putea depasi de multe ori solda impricinatului ... In viitor acea suma a sporurilor nu va putea fi mai mare decit 30% din solda (SG+SF+Grad.+S.C.da) impricinatului ... Cu atit mai putin veniturile unui impricinat vor putea fi mai mari decit ale cdt. escadrila/batalion ... sau decit ale cdt.R.

    - limitarea pensiei la max. 100% din solda/veniturile "omologului" in activitate
    ----- chiar daca modul de calcul prevazut de lege mai permite o depasire de max.9% +OMM(SOSP) (din cauza majorarii pentru contributia la fondul pentru pensia suplimentara) ... aceasta nu va mai permite depasiri de 2-3 ori a soldelor celor in activitate...

    - rezolvarea "problemei pilotilor , scafandrilor..." (in general a celor care au muncit in Alte Conditii) prin majorarea bazei de calcul care va fi folosita pentru pensiile acestora
    ------ rezolvat prin acea majorare de max.15% aplicabila bazei de calcul

    - problema "procentajului de pornire" in calcularea pensiei ... Eu eram de parere ca procentajele din l.164 erau "suficiente" ... raminind o "plaja" mai mare (pina la limita de 100%) pentru cresterea pensiilor celor care au muncit in conditii de munca deosebite fata de cele normale ...
    ------ din cauza de "nehaliţi" s-a adoptat procentajul unic de 80% ... dar s-a micsorat "pasul" pentru maririle de procentaj pentru anii "suplimentari"
    ------ in l.164 procentajul era de 60% , cu "pas" de 2% pentru fiecare an (pina la 100% se mai puteau fructifica 20 de ani)
    ------ in l.223/2015 procentajul este de 80% , cu "pas" de 1% pentru fiecare an suplimentar (pina la 100% se mai pot fructifica tot 20 de ani...) . Dar ... daca primii 25 de ani au (din acel procent de 80%) cite 3,2% ... urmatorii ani vor avea numai cite 1% ... Impreuna cu diminuarea pentru "anii lipsa" ( tot de 1% pe an) parca-i cam aiurea !....

    RăspundețiȘtergere
  28. Continuarea de la mos alecu ...
    - actualizarea pensiilor sa se faca "legat" de soldele celor in activitate
    ------ l.223/2015 prevede aceasta modalitate
    ------ l.223/2015 mai prevede si chestia cu "indexarea" cu rata inflatiei
    ------ sa speram ca aiureala cu "indexarea" va fi aplicata la fel (adica niciodata) ca si aceeasi prevedere din l.164/2001 . Nici prevederea l.164/2001 nu a fost aplicata niciodata ... Nici macar celor care (veniti din legile anterioare) li s-au recalculat pensiile in perioada 2001-2004 ... La acestia s-au aplicat indexarile stabilite pentru civili ... nu "rata inflatiei" din l.164/2001

    - folosirea unei perioade "mai lungi" din care sa poata fi aleasa solda/veniturile baza de calcul
    ----- fata de l.164/2001 (unde se foloseau ultimele 6 luni de activitate) , in l.223/2015 este prevazuta alegerea soldelor/veniturilor din 6 luni consecutive , din ultimii 5 ani de activitate . Ca urmare ... impricinatii , care au trecut prin "experienta" nefericita a disponibilizarilor , vor putea sa-si aleaga soldele dintr-o perioada inainte de perioada in care erau pe functii mult mai mici ...

    - problema recalcularii TUTUROR pensiilor de dinainte de noua lege ...
    ----- chiar daca au fost incercari de a se bloca recalcularea pensiilor de dinainte de 01.01.11 ... pina la urma problema s-a rezolvat - toate pensiile vor fi recalculate in termen de 12 luni ; se vor cuveni de la data de 01.02.16 ; se vor plati de la data de 01.01.17 ...

    - problema aplicarii prevederilor hg s-1019/2/2010 si celor care sint , in prezent pensionari ...
    ----- s-a rezolvat prin art.11(3) ... Pensiile se vor recalcula cu vechimile din ultimele decizii de pensie (fara aplicarea prevederilor hg s-1019/2010) , urmind ca , ulterior , impricinatii sa obtina de la CMJ certificatul doveditor al "noilor" conditii de munca . Acel certificat va fi trimis la CPS si , in baza art.65 , li se va revizui pensia , cu luarea in considerare a "noilor" conditii de munca .

    De ce-as fi "nemultumit" de prevederile l.223/2015 ?
    Numai o minte timpita ca a lui putulica dobitocul poate emite parerea ca eu sint "speriat" de prevederile l.223/2015 !!!

    RăspundețiȘtergere
  29. Ca sa va lamuriti mai bine cine-i de fapt mos Alecu.

    Iata ce spunea intr-un comentariu pe care apoi l-a sters pe furiș.

    ” Dac-as fi premier as "lasa cu limba de moarte" (daca n-am coaie sa emit o ordonanta) ca prevederile art.59 sa nu se aplice "in vecii , vecilor" ... zicea mos Alecu la 8.10.2015 ora 17.21

    Art. 59 spune de fapt că;
    (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se indexeaza anual cu 100% din rata medie anuala a inflatiei, la care se adauga 50% din cresterea reala a castigului salarial mediu brut realizat.
    (2) Indicatorii prevazuti la alin. (1) sunt cei definitivi, cunoscuti în anul curent pentru anul calendaristic anterior, comunicati de Institutul National de Statistica.
    (3) În situatia în care unul dintre indicatorii prevazuti la alin. (1) are valoare negativa, la indexarea cuantumului pensiilor militare de stat se utilizeaza indicatorul cu valoare pozitiva.
    (4) În situatia în care indicatorii prevazuti la alin. (1) au valori negative, se pastreaza cuantumul pensiei aflat în plata.
    (5) Prevederile alin. (1) se aplica si drepturilor de pensie deschise în cursul anului.
    (6) Începand cu anul 2021, cuantumul pensiilor militare de stat se indexeaza anual cu 100% din rata inflatiei, la care se adauga 45% din cresterea reala a castigului salarial mediu brut, realizate pe anul precedent.
    (7) Începand cu anul 2030, cuantumul pensiilor militare de stat se indexeaza anual cu 100% din rata inflatiei realizata pe anul precedent.

    Mai adaug la nazdrăvania asta si o alta „propunere” celebra a lui mos Alecu ,anume, cea prin care cerea ca baza de calcul a pensiei sa fie constituita doar din solda lunara fara adaugare de prime, sporuri etc ,după care va las sa trageti concluziile de rigoare.
    Mosule cu tot ”respectul ”dar parca altadata ai avut o judecata ceva mai ”limpede” . Și daca cumva ,presupunem ”prin absurd” că astia nu-ți maresc aștia salariile vreo doi ani la rînd ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Cand v-am spun ca normele de aplicare vor clarifica pana la urma legea asta incalcita nu m-ati crezut.Ma repet.Imposibil sa nu exite normele in ciorna.Chiar nu gasim pe nimeni sa ni le dea?

      Ștergere
  30. Și iata ” modul pitoresc ”cum știe mos Alecu sa lamureasca unele aspecte ale legii pentru ”unul” bagat ” ca musca-n curul calului ” pe aici;

    ”Anonim10 octombrie 2015, 15:29 - completez, adica stafia pe blog a lui mos Alecu

    Mos Alecu

    Multi rataciti mai sint pe lumea asta !
    Rataciti ... da' cu pareri !
    Rataciti ... da' care ies "ca paduchele in frunte" sa-i vada lumea ca ei "e dăştepţi în capul lor" !

    Iaca_c'unu' se baga-n discutie ca musca-n cu..l calului ... ca sa stie lumea ca eu si karadeniz "dezinformam" lumea .
    Sa chiorasti tu , măi puleaşcă ? Sa chiorasti tu ca , in lege , nu se vorbeste nicaieri despre acei pensionari ? Sa chiorasti tu ca eu si karadeniz dezinformam ?
    Măi puleaşcă ...despre "pensionari pensionati INAINTE de 01.01.11 " se vorbeste , in lege (in art.109) sub forma : "Pensiile militarilor, ...recalculate in baza Legii nr. 119/2010 ..., revizuite in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2011 ..., cele platite in baza Legii nr. 241/2013 ..." . Toti acestia sint "pensionari pensionati INAINTE de 01.01.11" .
    Ceilalti , măi puleaşcă , sint "pensionari cu pensii DUPA 01.01.11" ! Acestia sint cei despre care se vorbeste (si la art.109 , dar si la art.110) sub forma : "Pensiile militarilor...stabilite in baza Legii nr. 263/2010 ..." .
    La spusele lui nimeni-anonim ca_cum_ca : " Eu sunt pensionat din 2005 si am ultima decizie stabilita in baza legii 263, pentru ca la timpul potrivit am contestat decizia de pensie ,care ulterior a venit stabilita in baza legii 263." .
    Varză creaţă-i in capul tau , măi puleaşcă ! ”

    Daca mai vrea cineva lamuriri de la mos Alecu , uzez de relatii si-i fac legatura. Îi pot ceda și adresa de corespondentă: Bălăceanca FN , secția: Duși cu Sorcova/Pluta și Alzheimer

    RăspundețiȘtergere
  31. Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu

    Se tot gasec cetateni care cauta sa demonstreze modul de rezolvare a uneia dintre aiurelile l.223/2015 ... Chestia cu art.30 - modul in care se stabilesc procentele pentru cei care au muncit in conditii de munca deosebite de cele normale ...
    "Uoamini' " (cu surprindere vad ca , in aceeasi eroare , este si cineva cunoscut mie ...) nu inteleg ca art.30 din lege este o "ramasita" nefericita dintr-o forma anterioara a proiectelor legii pensiilor mjilitare de stat ...
    - initial (in art.29) erau prevazute procente deosebite : pentru CN - 70% ; pentru CD - 75% ; pentru CS si AC - 80% ...
    - pentru a se aplica acele procente deosebite era conditia unor perioade de munca in acele conditii
    - art.30 stabilea cum sa se faca "alocarea" procentelor pentru situatia in care se muncea mai putin in acele conditii de munca ...
    - la Senat s-a hotarit ca , indiferent de conditiile de munca , sa se foloseasca un procentaj unic
    ----- ca urmare s-a modificat art.29 ... s-au eliminat procentajele diferite...
    ----- din cauza de graba ... nu s-a eliminat si art.30 ... Articol care "nu mai avea treaba" in noua situatie ...
    - mai mult ca sigur ... art.30 va fi "bagat sub pres" (nu va fi bagat in seama) in acele ordine comune ...
    Pentru documentare vedeti ...http://www.senat.ro/legis/PDF%5C2015%5C15L212FG.pdf (forma initiala) precum si http://www.senat.ro/legis/PDF%5C2015%5C15L212FS.pdf (forma finala de la Senat) ...

    RăspundețiȘtergere
  32. Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu

    Din seria "Cititorii intreaba , blogul nu raspunde !" ...
    Un "nene" trecut in rezerva prin 1994 ... fara drept de pensie !
    Are convingerea ca ar indeplini conditiile pentru a primi pensie militara de stat ... are acei 10-14 ani 5 luni vechime ca militar , iar la anul va implini si virsta ceruta de l.223/2015 pentru a primi pensie militara de stat pentru acei ani de vechime in serviciu ...
    Problema lui este ca nu stie cam cum ii va fi calculata pensia , si nici cum sa-si aleaga acele 6 luni din ultimii lui 5 ani de activitate (ca militar) ...
    I-au facut unii niste calcule abramburistice cu inflatii si alte coţomedii ... de l-au ametit complet pe impricinat ...

    Acum ... impricinatul revine cu intrebarea :
    "Anonim18 octombrie 2015, 10:42

    reiau intrebarea , poate cineva sa imi spuna cum aleg cele 6 luni din ultimii 5 ani . daca salariile au fost in perioada 1990 1994 , .cui sa ma adresez sa mi se faca o actualizare sa stiu care an a fost mai favorabil sin care sa iau acele 6 luni ? cum sa aleg daca mi s-au dat salariile din acea peroioada, de ex 240,.259 . 268,159 ..si asa mai departe in fiecare luna apare o alta valoare , perioada cu inflatia cea mai mare , va rog mult ce fac ,ca nu ma pricep deloc multumiri..." .

    Hai s-o luam băbeşte :
    - la data trecerii in rezerva a avut un anumit grad militar . Acesta va fi gradul care va fi folosit pentru calcularea (actualizata) a soldei/veniturilor
    - in cei 5 ani de activitate a indeplinit diferite functii ... dintre care una a fost "cea mai mare" . Acea perioada se alege pentru calculul soldei/veniturilor .
    - in cei 5 ani de activitate a primit (uneori) diferite sporuri (de-ale pilotilor , de-ale scafandrilor , de-ale alpinistilor , de-ale genistilor , de-ale parasutistilor ... sau de altele) . Acea perioada trebuie aleasa ... daca se potriveste sa fie si pe perioada cu functia cea mai mare ... Daca sporurile au fost intr-o perioada cu functie mai mica ... daca functia (cu sporuri) era mult mai mica decit functia cea mai mare , se va alege perioada cu functia cea mai mare ... si fara sporuri ...
    Cam asta-i tot ... despre cum sa se aleaga perioada ... Nu au nicio importanta sumele banesti primite concret in acele perioade ... Importante (L'important , c'est la rose...) sint functiile indeplinite ...

    Practic ... impricinatul trebuie sa mearga la CMJ (cu iaurt , cu plăcinţele...) si sa roage sa i se prezinte Memoriul original (Dosarul de cadre) ... Sa mai roage si sa fie ajutat in alegerea perioadei celei mai potrivite pentru stabilirea pensiei ...
    Vazind perioadele si functiile pe care fusese incadrat ... hotaraste care-i perioada pe care o va alege ...
    CMJ ii va intocmi "dosarul de pensionare" cu toate datele necesare ... in care va fi inscrisa si perioada aleasa penbtru stabilirea soldei/veniturilor baza de calcul ...
    Este posibil ca , pentru anumite elemente (solda de comanda , sporuri) , sa fie nevoit sa ceara de pe la unitati documente privind existenta acelor elemente ...
    Si cam asta ar fi tot !!!
    Dupa care ... urmeaza asteptarea rezolvarii dosarului sau de pensionare ...

    RăspundețiȘtergere
  33. Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu

    Putulica dobitocul (avianyc) continua sa fie prost ...
    Se tot da cu dintii la cu..l meu pe motiv de propunerea cu neaplicarea indexarii pensiilor cu inflatia ...

    Trebuie sa-i repet ceea ce am tot spus : indexarea cu inflatia este o idiotie !
    Iata de ce :

    Actualizarea pensiilor inseamna aducerea/mentinerea acestora IN ACELASI RAPORT cu soldele celor in activitate ca la data calcularii/recalcularii lor (a pensiilor) .
    Acest lucru inseamna ca pensiile pot fi actualizate NUMAI in raport de evolutia soldelor celor in activitate .
    Orice alte "inventii" conduc la alterarea acelui raport .
    "Indexarea' ... Nu se mai foloseste acest termen de multa vreme ...

    In conditiile in care se accepta principiul mentinerii unui raport constant (in timp) intre pensie si solda din activitate ... raportul de la data calcularii/recalcularii pensiei pina "la sfirsit" ...

    Marirea pensiilor tinind cont de inflatie si evolutia salariului mediu pe economie conduce la situatii aberante :
    - trei "activi" cu aceleasi solde (1.000) indeplinesc exact aceleasi conditii de pensionare in 2013 , 2014 si 2015
    - toti vor fi pensionati cu 100% din baza de calcul
    - pensionat in 2013 , pensie p-2013 = 1.000
    - pensionat in 2014 , pensie p-2014 = 1.000
    - pensionat in 2015 , pensie p-2015 = 1.000

    Brava ! S-a eliminat discriminarea ... pensiile sint egale . Mai mult ... nu este discriminare nici fata de "activ" , a carui solda este tot de 1.000 .

    Numai ca ...
    - in 2014 s-au marit pensiile cu vreo 4% ...
    --------- pensia p-2013 = 1.040
    - in 2015 s-au marit pensiile cu 5%
    --------- pensia p-2013 = 1.092
    --------- pensia p-2014 = 1.050
    --------- pensia p-2015 = 1.000
    Asta se intimpla in timp ce solda "activului" a ramas tot 1.000 ...

    Sa zicem ca in 2015 se maresc soldele celor in activitate cu 5% .
    Solda devine 1.050 .
    Ce facem cu pensia p-2013 (1.092) ? O micsoram ca sa revenim la acelasi raport cu solda (1.050) ?
    Ca urmare ... pensiile trebuie sa se ACTUALIZEZE NUMAI in legatura cu evolutia soldelor celor in activitate .

    Stiu ca putulica dobitocul tot nu va reusi sa inteleaga ... dar cei intregi la minte vor intelege ! ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mos L 164 Alecu , șterge prostia asta mai mare ca tine de aici ca o sa te puna ăi de la Bălăceanca pe lanț.
      Daca ți s-a stricat ABAC-ul si nu-l mai poti repara sa stii ca egalitate mai exista doar in matematica ,iar in sistemul de pensii primesti ce ti se cuvine functie de venitul brut la un moment dat si nu după ierarhiile pe care le stabilesti ”d-ta” (ca semn de respect). Acolo la Bălăceanca poti sa faci ce reguli vrei ,sa-i aliniezi , le stabilesti ierarhia și le dai pensia după L 164 ,fara indexare fata de rata inflatiei.

      Ștergere
  34. Tot proverbele romanesti ne scot din dilema...gen:"Domnu-i domn si-n sant" vis a vis de "Porcu-i porc si in palat nu numai in cotet" sau lupus-i schimba parul dar naravul-ba"...Incepem sa vorbim frumos ,sa incercam sa ne ajutam , sa ne unim ca sa depasim necazurile impreuna,dar caposii nu si nu,ei au un crez, o BIBLIE, un CORAN de care nu se despart,cu acesti oameni nu poti discuta frumos,te vor scuipa la prima silaba pe care o vor rosti.URA, INVIDIA SI RAUTATEA din caracterul unor oameni nu se poate elimina.Sa ma fut in L164 a voastra si in ideile idioate pe care le trambitati. va rog sa-mi dati interzis la acest blog de kakat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Viurel MaKak, var bun cu Viurel MaKis18 octombrie 2015, 18:02

      Mo, has mo car, frumosule, ti-au furat iar bagabontii coviltirul de la Vulvoi, de te shukarisi asa tare pe blog ?
      Haoleooo, mandelo, de nu te-oi baga la stabor, vianezule care esti !

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
    3. @ tigri2 18 octombrie 2015, 17:33. Nu iti da nimeni interzis! Limbajul poate fi moderat, insa e o chestiune care in cazul tau are un efect strict secundar. Problema principala este aceea ca tu ca persoana esti irecuperabil! Ca sugestie - si e pe bune: tu ai un loc de veci? Daca nu - ar fi cazul sa iti cauti, daca da - intretine-l! Nu de alta, dar sunt singurele lucruri utile pt. tine pe care le mai poti face in aceasta viata! Regula este simpla: cand ajungi sa improsti cu excremente in stanga si in dreapta, sfarsesti inevitabil intr-o vidanja! Tu pulsezi chiar si de acolo!

      Ștergere
  35. Fisa clinica a pacientului Viurel Aostriacu Kis, zis si halitoriu de lebede

    Pacientul la primul contact cu serviciile psihiatrice, internat din initiative familiei, pentru un tablou psihopatologic de model maniacal, cu simptome psihotice, incongruente şi grave tulburări comportamentale secundare (agitaţie psihomotorie, heteroagresivitate, ostilitate, atitudine suspicioasă, necooperantă cu o inteligenta de debilitate mentală). Afirmativ episodul psihopatologic actual a debutat, (insidios în 2001), în urma cu 6 luni cu o agravare care s-a intensificat în ultimele trei săptamîni (energie crescută, logoree, hiperactivitate fară scop, limbaj decenzurat, bizarerii comportamentale, delir de urmărire, supraveghere, mister, interpretări delirante, comportament influenţat, labilitate psihică, impulsivitate, iritabilitate, nevoie redusă de somn), agitaţie psihomotorie, cverulentă, potenţial marcat auto şi hetero-agresiv. Debutul al primelor probleme psihopatologice are loc în 2001 cu hiperactivitate, suspiciozitate, relaţionare inadecvată la locul de muncă, şi interfamilială – interpretate ca secundare stresului; tabloul clinic s-a agravat progresiv, devenind evident în ultimele 6 luni (preocupari justiţiare, descoperiri de dosare ”ingropate”, a unor situaţii grave problematice de interes de nivel national, cu intenţia de a se implica activ în soluţionare prin diverse grupări secrete, teroriste, etc), tendinţe interpretative (totul se intimplă cu un scop şi cu implicarea propriei persoane), gîndire magică, delir erotoman, delir de grandoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Al dre_k mosu asta, pîna nu-l pun pi lanț ai de la Bălăceanca nu lasa din dinti L 164. Cred ca a intrat in turbare.

      Ștergere
  36. multumesc ,am inteles ca trebuie sa ma rog de cineva de la locul de unde am iesit in rezerva .de ex STS ds\sa imi puna la dispozirie memoriul persona ,sa vad band am indeplinit functia cea mai mare in raport de gradul avut , sporuri care ma vor ajuta sau nu cu multa stima dlui i care a avut bunavinta sa isi piarda vremea cu aceste precizari multumesc

    RăspundețiȘtergere
  37. Pentru Mîţu Viurel: Măi, iar ai uitat să-ţi iei pasteaua?

    RăspundețiȘtergere
  38. Sincer, sunt dezgustat de toate discrepantele de opinii dnitre diferitele categorii de... rezervisti(subofiteri/ofiteri, MApN?MAI)! Toti care se simt "militari", ar trebui sa se comporte ca niste adevarati "patrioti nationalisti ROMANI adevarati si " nu ... chilotari gen oprea, emacu ori alti pupincuristi opurtunisti ! Eu sunt un fost MAI-ist cu scoala militara la MApN si intotdeauna am respectat uniforma militara, indifferent de culoare! Cei ce comenteaza negativ la sistemul militar, sunt SCURSURI ale sistemului informativ-operational actual! Cine intelege, stie!

    RăspundețiȘtergere
  39. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  40. Mosule,eu te iertasem,dar vad ca iti iese veninul pe nas..retine un aspect,stiu si sunt convins ca toti'anonimii" astia sub care te ascunzi sunt o rabufnire a URII care a pus stapanire pe sufletul tau-negru, ca smoala.Sa stii ca urand si vorbind urat iti faci singur rau,iti provoci boala in corp. Intre starea generala de sanatate si starea sufleteasca este o legatura intrinseca, daca tu arunci numai venin si celulele tale se vor umple de venin,imi pare rau sa-ti spun ca intr-o buna zi toate rautatile astea vor rabufni,sangele negru iti va iesi pe nas si pe gura si vei sfarsi inecat in propria-ti URA. mi-e mi;la de tine -ZDREANTZA UMANA ! O sa ajungi precum Lefter Popescu si cred ca te vom intalni prin parcuri,jegos,descult si cu o pereche de pampersi cimentati pe tine strigand la trecatori:"LEGEA 164 vis a vis de LEGEA 223 ...SI viceversa!" Vai de capul tau, bolsvicule!

    RăspundețiȘtergere
  41. BOLSEVIK-"origine muncitoreasca", avea "sireacu'" cu doua clase mai mult ca trenul si a fost facut ofiter ,de, fiind membru marcant al PMR...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lasă măi Mîţule, că ştim cum ţi-ai lăsat opincile/gumarii la bariera de la Urziceni. Acum eşti domn mare, fodol, cu partid la purtător/de boznar...

      Ștergere
  42. Mosule,opinci,gumari sau cizme se poarta in picioare si nu mi-e rusine,dar, sa stii si tu ca mai important decat aceasta este MINTEA, care se poarta in cap si cinstea omenia, bunul simt, bunatatea ,cele care se poarta in inima ,in suflet si pe care eu le am din plin ,pe cand tu esti plin de venin ,esti un biet mediocru si un "miteaca" smecheras de Dambovita,un spertar,un hotoman si un rautacios,asta iti este zestrea cu care ai intrat in lume si cu asta ai ramas.Eu am venit cu cinstea de acasa ,din miezul Ardealului si impreuna cu bunatatea si istetimea ,le-am cultivat din plin. Mie nu-mi pare rau cand cineva o duce bine in urma unei activitati curate sau in urma unei afaceri cinstite ,pe cand tu, mai vierme ,numai la ghishefturi iti sta capul. Sa te bata bunul D-zeu, sau mai corect sa bata pe cel dintre noi care nu este corect,cinstit,bun si drept! AMIN!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Istetimea"? Ha, ha, ha! Fugi de-acilea si ia-ti pilula anticonceptionala, ca nu cumva sa faci pui!

      Ștergere
  43. Se vede diferenta dintre noi,de vreo sapte ani de cand "bantuim" pe aceste bloguri,tu, ai stat ascuns ca un sarpe si ai"muscat" pe toata lumea,sub diferite "nume conspirative",pe cand eu am scris declinandu-mi identitatea.Concluzia? Las sa o traga oameni"cu capul pe umeri",ca daca as fi javra,precum esti tu,m-as interesa de identitatea ta ,promotia '72 ,plus ca am pe cineva care te cunoaste bine si care ,cand am intrebat de tine, a strambat din nas si a spus sa te las in plata Domnului ca n-ai toate tiglele la mansarda...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai baga in seama toate leprele basiste ..E plina colonia de javre ...

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Pai tocmai Motanelul kkcios e basist notoriu!

      Ștergere
    4. Asa tigrii2 esti basit?Sau e calomnie?

      Ștergere
  44. Mai bine de 15% din pensionarii ,pensionati inainte de 2011, au ultima decizie stabilita in baza legii 263/2010.Asa ca, nu mai folositi aceasta expresie'' pensionati inainte de 2011'', folositi termenii din lege '' cei care au pensia stabilita in baza legilor : 119/2010, 243/2012, OUG nr 1/2011, legea 263/2010'' si altele, deoarece ii derutati pe pensionari

    RăspundețiȘtergere
  45. Ia vezi cu 15% ,poate 85%.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stimati camarazi,Legea nr. 223/2015 intra in vigoare la 1 ianuarie 2016. Orice institutie de stat nu poate primi legal o petitie, cerere etc. decat in contextul unei legi operabile, fiind obligata sa o rezolve in maxim 45 de zile! Or, Legea nr. 223 inca nu a intrat in vigoare si pana la data respectiva mai sunt 76 de zile!Suntem informati ca, pe teritoriu, numai rezervistii M.Ap.N. sunt indemnati de basistii activi sau in rezerva si de slugile lor, a caror onoare sta in calcaiele pocnite in prezenta oricarui sefut vremelnic, sa trimita inutile cereri care vor ajunge matematic la cosul de gunoi. Sunt aceleasi persoane care ne injura sistematic de ani de zile, acuzandu-ne ca va mintim, ca Legea pensiilor militare de stat nu va apare niciodata sau ca, acum ca tot a aparut, nu se va aplica tuturor etc. De ce o fac? Nu numai din prostie fudula, ci, in primul rand, pentru ca le e teama sa nu se descopere la o recalculare generala falsurile la care au recurs cu ocazia aplicarii OUG 1/2011 care a anulat ilegal decizia ICCJ din 7 ianuarie 2011, privind recalcularea si a introdus discriminarea intre rezervisti. Iar sefutii lor sunt disperati sa nu se afle ca au umflat slugile din ordin si fara criterii, pe ... liste.Legea nr. 223/2015 ca si Legea nr. 241/2013 ca si Legea nr. 134/2014, este “copilul de suflet” al SCMD care, sprijinit de sindicatele din M.A.I., a impus-o in ciuda opozitiei „camarazilor” din interior! Ca direct implicati reafirmam ca recalcularea se va aplica tuturor, chiar daca au iesit la pensie pe vremea lui Burebista si ca normele de aplicare nu pot fi elaborate legal (a se citi „date publicitatii”) mai devreme de 1 ianuarie 2016.

      Ștergere
  46. Numai pe la noi se poate emite si promulga o lege cu 6 luni inainte de intrare in functiune si normele de aplicare la trei luni după intrarea in functiune.
    De ce nu au scos normele doar cu doua luni inaintea alegerilor ca sa aiba liniste deplina ca lumea nu uita binefacerile.
    Louis de Funes ,Benny Hill , Stan si Bran & mos 164 Alecu - mici copii pe lînga asa comedianți.
    (avn)

    RăspundețiȘtergere
  47. Cei pensionati inainte de 1 ianuarie 2016 nu trebuie sa-si faca probleme ca pensia lor nu se va recalcula sau actualiza conform Legii 223/2015. Acest lucru intr-un fel sau altul se va realiza. Asteptarile insa, trebuie sa nu fie prea mari.
    Pentru multi dintre noi, pensia rezultata prin indexarea cu 5% a valorii pensiei in plata in decembrie 2015 si platita incepand cu ianuarie 2016 va fi pensia existenta in plata pentru tot restul vietii.
    Sunt si cateva exceptii:
    - unele pensiil de serviciu deschise dupa majorarea coeficientiilor de functie incepand cu luna decembrie 2006 care vor creste datorita procesului de recalculare
    - pensiile de invaliditate stabilite in baza art.40 care nu se recalculeaza ci doar indexeaza sau actualizeaza
    - pensiile de urmas in totalitate deoarece acestea se indexeaza sau actualizeaza. Titularii acestor pensii nu au calitatea de persoane prevazute la art. 3 lit. a)-c)
    - pensiile de serviciu a caror titulari nu doresc sa-si aleaga cele 6 luni consecutive prevazute de art.28. In acest caz nu se poate stabili o baza de calcul. Aceste pensii vor fi indexate sau actualizate.
    Prin expresia "pensiile nu se recalculeaza" din cazurile de mai sus trebuie inteles faptul ca nu are loc o recalculare completa. Are loc o recalculare partiala: nu se stabileste o baza de calcul ci numai procentul care se aplica la baza de calcul. Acest procent stabilit in conditiile art.29,30 si 108 este necesar actualizarii prevazuta de Art.60.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim! Se observa ca detineti informatii viabile!

      Ștergere
    2. zău ??????????????

      Ștergere
    3. Da informatiile sunt pe placul lui R 26 500
      ”Pentru multi dintre noi, pensia rezultata prin indexarea cu 5% a valorii pensiei in plata in decembrie 2015 si platita incepand cu ianuarie 2016 va fi pensia existenta in plata pentru tot restul vietii. ”
      Lumineaza-i doamne ca mare-i gradina si toti sunt numai presupunaci ”deștepti”

      Ștergere
  48. Detalierea unor termeni:
    1.Recalcularea prevazuta de art.109 si art.110 in spiritual si litera Legii 223/2015
    Poate fi de doua tipuri:
    a) completa: stabilirea unei pensii prin decizie scrisa in conditiile Lg.223/2015 avand ca elemente :baza de calcul si procentul stabilite la art.28 , procentul din baza de calcul conform art.29 si art.30. Procentelor prevazute de art.28, art.29 si 30 insumate daca depasesc 100% se limiteaza la 100%. La care se adauga procentele prevazute de art.108 pentru contributia suplimentara si procentele pentru meritul militar stabilite de Lg80/1995 Statutul cadrelor militare. Pensia rezultata prin recalculare se supune prevederilor
    “art. 111: În situaţia în care se constată diferenţe între cuantumul pensiilor stabilit potrivit prevederilor art. 109 şi 110 şi cuantumul pensiilor aflate în plată se păstrează în plată cuantumul avantajos.”
    Acest tip de recalculare se poate face si cu grupele de munca actuale si cu cele noi rezulte prin aplicarea art.11 al(3) numai la cei pensionati inainte de 1 ianuarie 2011 (cei pensionati incepand cu 01 ianuarie 2011 au noile grupe de munca) si chiar prin adaugarea unor stagii de cotizare realizate in sectorul civil de stat si/sau privat, pana la data de 31 decembrie 2015. Recalcularea complete n-are nici o legatura cu actualizarea prevazuta de art.60 si se poate face inainte, concomitant sau ulterior acesteia.
    Pentru acest tip de recalculare sunt necesare doua conditii: titularul pensiei sa detina calitatea de cadru militar in rezerva sau retragere si titularul sa-si aleaga cele 6 luni consecutive actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie.
    Dupa emiterea deciziei de recalculare sumele rezultate prin indexarea prevazuta de art.59 sau recalcularea prevazuta de art.60 se aduna la pensia recalculata si nu la cea in plata. La cei mai multi pensionari va apare fenomenul de “inghetare a pensiilor”

    b) partiala: nu se calculeaza baza de calcul ci numai procentele stabilite la art.29, 30 si 108 pe baza noilor grupe de munca . Aceste procente sunt necesare la actualizarea prevazuta de art.60. Acest tip de recalculare nu stabileste o pensie. Se va emite o decizie de pensie in momentul primei actualizari, decizie care va cuprinde si procentele rezultate in urma recalcularii partiale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim! Se observa ca detineti informatii viabile!

      Ștergere
    2. zau ????????? Parca _cam bîntuie una contradictie flagranta si relevanta in ultimele doua postari. Care-i data ultimei decizii in amestec cu stagiile in sistemul civil ???????? Spune legea undeva ca da pensie militara pentru stagiul civil ?????? Mira-m-aș sa se intîmple asa ceva !!!!! ca doar unii presupun ,este cu totul altceva .

      Ștergere
  49. 2) Data deschiderii drepturilor de pensie este sub forma: zi,luna,an. Aceasta data coincide cu data trecerii in rezerva in vederea pensionarii , este ulterioara acestei date cu un termen egal cu perioada legala de predare a functiei sau la indeplinirea conditiilor de pensie de serviciu pentru cei care au parasit sistemul fara drept de pensie.
    Sunt trei cazuri posibile:
    a) pensionarul militar dupa emiterea primei decizii de pensionare n-a facut obiectul rechemarii in activitate. Data deschiderii drepturilor la pensie este unica si este specificata atat in prima decizie de pensie cat si in prima fisa de pensie. Aceasta data n-a fost modificata de procesele ulterioare de recalculare,revizuire,actualizare sau indexare indifferent de legile care le-au generat..
    Exemplu: pensionarii militari a caror pensie s-a deschis cu legea 164/2001: in prima decizie de pensie imediat dupa pct.7 si textul: “Avand in vedere… se stabilesc cu incepere de la… urmatoarele drepturi:” iar in prima fisa de pensie la partea a IV-a: Date care se completeaza de sectia pensii militare pct.16: Data deschiderii dreptului la pensie militara: …
    b) pensionarul militar rechemat o data sau de mai multe ori in activitate. Data dechiderii drepturilor de pensie se stabileste cu ocazia ultimei treceri in rezerva. Datele anterioare de deschidere a drepturilor de pensie se revoca (anuleaza)
    Observatie: procesul de recalculare prevazut de art.109 si 110 se opreste la data deschiderii drepturilor de pensie cu urmatoarea consecinta: drepturile de pensie recalculate vor fi cu atat mai mici decat cele in plata cu cat data deschiderii drepturilor de pensie este mai indepartata decat data efectuarii recalcularii.
    c) Militarii care au trecut in rezerva fara drept de pensie. Data deschiderii drepturilor de pensie se stabileste cu ocazia emiterii primei decizii de pensionare atunci cand indeplinesc conditiile si solicita o pensie de serviciu in conditiile Lg.223/2015.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim! Se observa ca detineti informatii viabile!

      Ștergere
    2. zău ??????? Da ,pe aici mai bîntuie putin adevar !!!

      Ștergere
    3. O mare eroare sa spui ca procesul de recalculare prevazut in art 109, 110 se opreste la data deschiderii drepturilor de pensie.
      In primul rând ca respectivele articole nu opereaza cu termenul de drepturi deschise, ci cu termenul de pensii stabilite in baza legislatiei anterioare.
      Elementele de salarizare avute in solda lunara la data deschiderii dreptului de pensie se actualizeaza cu valorile la zi in vedereqa stabilirii noi baze de calcul pentru recalculare.
      Spre deosebire de prima actualizare a pensiilor militare in plata la data de 01 01 2016, inceperea recalcularii lor nu este conditionata de prima majorare a soldelor activilor.

      Ștergere
  50. 3. Venituri brute Art.28: veniturile din salarii sau asimilate salariilor supuse impozitului pe venit. Pentru cei pensionati inainte de 1 ianuarie 2016 aceste venituri sunt trecute in ultimele decizii de recalculare cu Lg.119/2010 sau de revizuire cu OuG 1/2011 sau de deschidere a drepturilor de pensie cu Lg. 263/2010. Exemplu in decizia de revizuire pe OuG 1/2011: aceste venituri sunt la pct. D “Date si elemente care au condus la determinarea punctajului mediu anual si a stagiului de cotizare”
    Veniturile brute utilizate la art.28 sunt ultimele 60 de venituri lunare din care titularul pensiei, daca este cadru militar in rezerva sau retragere si doreste acest lucru, isi alege 6 luni consecutive. In aceste venituri brute intra si veniturile pentru concediul neefectuat si veniturile brute obtinute pentru perioada (daca este cazul) rezultata ca diferenta intre data deschiderii drepturilor de pensie si data trecerii in rezerva in vederea pensionarii si al 13 salariu acordat pentru ultimul an de activitate (de obicei aceste venituri sunt adaugate la penultima luna din cele 60 de luni). Veniturile brute cuprind atat veniturile obtinute ca activ cat si alte venituri obtinute in acelasi timp pentru activitati prestate in domeniul civil, daca pentru aceste venituri din domeniul civil s-au platit contributii de asigurari sociale. Ce nu se cuprinde in aceste venituri sunt sumele pentru care nu s-au datorat contributii de asigurari sociale(vezi art.37 din Lg263/2010).
    In stransa corelatie cu inflatia se afla salariile populatiei. Atunci cand inflatia creste, salariile reale ale populatiei au tendinta inversa, de scadere. Acest fenomen se resimte la nivelul intregii societati prin scaderea nivelului de trai. Pentru ca populatia sa nu resimta aceste efecte negative, veniturile acesteia trebuiesc corelate cu nivelul preturilor si tarifelor. Acest lucru s-a realizat in Lg.223/2015 prin actualizarea venitului lunar la data deschiderii drepturilor de pensie. Ca principiu de actualizare unanim acceptat se foloseste indicele cresterii preturilor de consum: IPC(este acelasi lucru cu rata inflatiei) stabilit de Institutul National de Statistica: http://statistici.insse.ro/shop/?page=ipc1&lang=ro
    Alegerea celor 6 luni consecutive este o problema de “maxim”: se ia fiecare luna din cele 60 si se actualizeaza cu IPC (se inmulteste cu IPC) la data deschiderii drepturilor de pensie . Rezulta 60 de luni actualizate. Se calculeaza toate secventele posibile de 6 luni consecutive si se calculeaza media aritmetica pe 6 luni consecutive. Rezulta 55 de valori pentru media veniturilor, din aceste valori se ia cea mai mare posibila.
    Observatie: pentru un calcul correct toate veniturile obtinute anterior datei de I iulie 2005 se denomineaza (se impart la 10000) apoi se actualizeaza la data deschiderii drepturilor de pensie si se face media. Cu datele cunoscute pana in prezent, orice pensionar militar a caror drepturi de pensie s-au deschis pana in luna septembrie 2015 isi poate calcula baza de calcul coform art.28.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alo mo mîncati-as. aci îi bossu de la Volvoi- caroserii abandonate s-apoi furate . Ia zîî mo ,daca io ajuns bossu de la Vilvoi după ce m-am penzionat de la harmata, ham primit pa ultimii cinci hani un salar dă 4000 de euroi din care dadu-i si taxe la stat, pot sa aleg mîncati-as din astaia cinci hani 6 luni la rînd in care am avut 4500 de heuroi pe luna ca am facut suplimentare si la lumina lunii-n par ,ca sa-mi dea si la mine o penzie mai buna, ca dă la harmata am avut salar mic si n-am da unde alege 6 luni. Sau mo ,trebui sa aleg neaparat de la armata 6 luni la rînd. Ia zîî mo , cumîi mo , ca daca pot sa aleg din țivilie acuma fac mo o firma de fer vechi si-l bag si varu colinelu si pe frate-miu plotoneru cu salar baban sase luni cu plata dă contributii si himpozit la stat ca sa mănînca si gura lor si sa le dea o pensie de boss ,mîncati-as ,.Ia zîî mo cum vine mai bine mo.

      Ștergere
    2. Anonim din 19.10 .2015.14.29Rata inflatie in 1996 a fost de 38,8 iar in 1997 de 154,8 .Prin modul tau de calcul daca se mai adauga si 20%( rabdarea magarului) ies niste cifre fantastice asa incat cu toata stima dar nu te cred.

      Ștergere
  51. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
    3. Mai baieti,puteti sa fiti si voi seriosi?De unde expresiile astea de maidan?Voi sunteti intelectuali sau telectuali?

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  52. Ordinul ministrului apararii nationale nr. 82/2015 pentru aprobarea Instructiunilor privind modalitatile tehnice de intocmire si transmitere a documentelor si datelor necesare stabilirii drepturilor de pensie a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 668 din 2 septembrie 2015.
    http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_41401/Ordinul-MApN-nr-82-2015-aprobarea-Instructiunilor-privind-modalitatile-tehnice-de-intocmire-si-transmitere-a-documentelor-si-datelor-necesare-stabilirii-drepturilor-de-pensie.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se refera la cei deja pensionati asa ca ne dai de lucru fara folos.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  53. Mos Alecu
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu

    Băi ... ce mai bat unii cimpii !...

    Se dă unu'n scrînciob cu explicatii ca_cum sa-si aleaga impricinatii cele 6 luni din ultimii 5 ani de activitate ...
    Că ... sa-si ia impricinatii ultima decizie de pensie (pe l.119/2010 sau pe l.263/2010) si de-acolo sa-i ia ultimele 60 de "veniturii" ... Acele "venituri" sa le "actualizeze" cu rata inflatiei ... Dupa care sa le grupeze tot cite 6 si sa vada care "grupa" este cea mai mare ... "Grupa" cea mai mare vor fi veniturile , actualizate , care-i vor fi folosite la recalculare ...
    Adica , sustine cetateanul respectiv , ca ACTUALIZARE inseamna "corectarea" veniturilor dintr-o anumita perioada cu rata inflatiei de atunci pina in prezent ...

    Băi , nene ... ia pune mina matale si ceteste "art.28 (3) Actualizarea prevazuta la alin. (2) se face la deschiderea drepturilor de pensii ca urmare a MAJORARII SOLDEI DE FUNCTIE/salariului de functie SI SOLDEI DE GRAD/salariului gradului profesional, detinute la data trecerii in rezerva/incetarii raporturilor de serviciu " .
    Acel alineat nu spune ca actualizarea se face ca urmare a inflatiei produse in acea perioada ...
    Acel alineat spune ca actualizarea se face ca urmare a modificarii soldei de functie si/sau de grad ...
    Asta insemnind ca actualizarea se face pentru a face niste solde primite in trecut sa fie la fel cu niste solde primite in actualitate ... nu din cauza de inflatie , ci din cauza de modificare a elementelor de calcul a soldelor ...

    Asta inseamna ca_,cu acele venituri scoase din acele decizii , impricinatii se pot sterge la f..d !
    Impricinatii trebuie sa stie ce functii au indeplinit in acele perioade , ce grad au avut la trecerea in rezerva , daca au avut solda de comanda , citi ani vechime au avut (pentru calcularea gradatiilor) , ce sporuri (tipul , nu cuantumul) au avut .
    Aceste elemente vor fi folosite pentru a li se calcula ce venituri ar avea in prezent .
    Aceste venituri (care ar fi in prezent) inseamna baza de calcul care va fi folosita la recalcularea pensiei ...
    ------------------------------------------------------------------
    Mai bate cimpii acel "invatator" ca_cum_ca pensiile recalculate vor fi tot mai mici pe masura ce provin din trecutul mai indepartat ... Adica_ca unu' pensionat in '90 va avea pensia recalculata mai mica decit unu' pensionat in 2005 ... Pentru ca soldele din '90 erau mult mai mici decit cele din 2005 ...
    Băi , nene ... tocmai de aceea se face actualizarea veniturilor (asa cum spune legea , nu cum bati tu cimpii...) !
    Prin aceasta actualizare , veniturile/baza de calcul vor fi similare la cel pensionat in '90 cu ale celui pensionat in 2005 ... Si ambele , amindoua , acele venituri vor fi similare cu ale celui care se va pensiona la 01.01.2016 ...
    Asta se va petrece din cauza de "actualizare" conform art.28(3) ... nu din cauza de ce bîigui tu cu inflatia ...
    ------------------------------------------------------------------------
    Mai bate cimpii acel "invatator" si despre niste recalculari partiale si totale ...
    Ca vor fi niste recalculari partiale la care "nu se stabileste o baza de calcul ci numai procentul care se aplica la baza de calcul. Acest procent stabilit in conditiile art.29,30 si 108 este necesar actualizarii prevazuta de Art.60." .

    Aha ! Am inteles : nu se stabileste o baza de calcul .
    Se stabileste numai un procent care ar trebui sa se aplice la baza de calcul . Iar cu acel procent se vor face actualizarile de la art.60 .
    Actualizari care inseamna aplicarea acelui procent unei baze de calcul care NU exista ...
    Bine bre ! Adinc gindit !
    -------------------------------------------------------------------------
    Si mai sint perle-n gindirea acestui "invatator" ... dar , deocamdata , ma las pagubas !

    Nu stiu de ce ... dar parca miroase-a calexandru pe-aici !...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  54. Cezar,nu te lua dupa Mosu' sau altii care bat campii mai rau ca el. Mosu,stie ,sigur care va fi modul de calcul dar de-al dreacu' ce-i pielicica pi dansu spune alte bazaconii si anume modul de calcul dupa ce va apare legea salarizarii unice,ceea ce nu ne afecteaza pe noi din moment ce spune MEDIA VENITURILOR BRUTE ACTUALIZATE LA DATA IESIRII LA PENSIE, aici nu intra perioada lucrata dupa iesirea din sistemul mi.litar si nici nu se limiteaza sporurile la 30% din solda de functie al comandantului de batalion / escadrila. Modul de calculare va fi conform punctelor de pensie,chiar si modul de cautare al celor 6 luni va fi simplu,si in functie de punctaj se va actualiza media veniturilor brute pe sase luni din cinci ani. Indiferent ce alta modalitate de calcul se va adopta tot acolo se va ajunge .
    Acuma sa analizam logic nu cu limba de lemn a unui contzopist ,gen Mosu'
    - daca s-ar calcula indicii de grad / functie+(max) 30% din sporuri,tot ce ar fi in plus la sporuri s-ar pierde ,ceea ce la aviatie,parasutisti(alte conditii) +politie ,alte sisteme ar fi un dezastru si nu s-ar justifica enuntul VENITURI BRUTE>>>O EGALIAZARE A PENSIILOR si anume fiecare grad va avea aceiasi pensie ,maiorii separat,coloneii separat etc...asta ar dori cei loviti cu Legea 164 ,de aia se strofoca dansii si ,sincer imi cam pare rau pentru ei ,dar ar trebui sa priveasca cu condescendenta si cu realism. Sunt convins ca vor rezulta ,iar, niste pensii ,mai ales la personalul tehnic ,care vor fi mult mai mari decat al unui ofiter de infanterie sau servicii,vom avea MM cu pensii mai marti decat colinelu'...deja am facut cateva zeci de aplicatii impreuna cu niste domni din contabilitatea MStM al MApN-,sincer iti spun,daca vrei sa-ti fac un calcul apropiat de real intra cu mine pe chat. Sanatate si rabdare ,pana prin iunie 2016 vei aveqa prima pensie dupa L223+din urma ibncepand cu 01.01.2016.ASA SA-I AJUTE D-ZEU LU' MOSU' SI GASTII CARE-L ACLAMA! ..."164 VIS AVIS DE 223 SI...VICEVERSA"

    RăspundețiȘtergere
  55. Tigri & Cezar sau invers
    Ceeace ai spus in citeva fraze este mai plauzibil si perfect aplicabil decît toata harababuara asta de presupuneri,comentarii aiurea,calculari si recalculari trîmbitate pe aici de mari maestri in filosofia pensiilor in frunte cu cdt.lor de pluton ,mos 164-Alecu ,mutat si stabilit cu adresa de corespondenta la , Bălaceanca FN ,sectia Recuperari Nerecuperabili. mosu-i o” javra ordinara ” ,care stie bine ce stie ,dar precum stilul de Rahova _vanghelion in orice propunere tendinta-i de a trage focul numai la oala lui.Practica facuta in Obor printre vînzatorii de facturi pe trotuar il face versat si temerar,iar cînd îi prins cu mîta-n sac ,nici usturoi n-a mîncat ,nici gura nu-i miroase. Am incercat sa-l conving precum ca egalitati mai exista doar in matematica ,iar in rest fiecare primeste pentru cît a muncit la un moment dat ,indiferent de functie ,grad,specialitate ,etc. El insa nu si nu, Are injectat in vene doar spiritul de cazarma -anii 50-60, drepti,totul functie de ierarhie, totul doar pe baza de solda lunara fara alte adaosuri ( ca daca i se cuvenea si lui la birou vreun adaos precis facea propunerea invers). Ba mai daunăzi facu pe aici o tîmpenie mai mare ca el propunînd neindexarea pensiilor si cu rata inflatiei ci doar ci doar sa fie actualizate functie de cresterea salariilor activilor. Si atunci , cu tot efortul, cine-l mai poate considera la normali si cu toate tiglele pe casa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aviamucule, du-te frate si te culca pe calea ferata! Poate trece vreun ghezes si-ti curma suferintele. Are dreptate mos calicu cand va numeste maidanezi pe alde tine, motanul cacacios si porcarul diviziei de la TM.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  56. am si eu o problema....mica,mica cf varstei:):)
    eu dupa treaba cu armata am mai lucrat fo 12(adica dupa cei 25 de ani efectiv+ CS) ani printre civili(dar numai la aia care plateau corect darile la stat-si nu au fost firme de paza "doamne feri' "!!
    Ultima decizie de pensie actualizata am primit-o anul acesta in luna iulie(cu vechime actualizata cu alea...alea),decizie eliberata de CPS a M.Ap.N......tot pe undeva prin lege scrie ca va fi luata in considerare ULTIMA decizie de pensionare(ma refer la vechime si la acel 1%) voi ce ziceti? Ma futilizeaza sau nu??
    ca eu stiu raspunsul dar imi place cum spuneti tampenii fara sa cititi nimic din lege.
    Eeeee cum e ?? Astept un raspuns destept despre cum ramane cu "civilia" L223 si "ultima decizie de pensie"
    De abia astept sa va aud/vad:):)
    Don Corleone
    PS Dupa cum "spune Dasteptii"....la mine se va sterge tot ce a fost cu civilia.Adica sa inteleg ca a fost mai buna L263?? ca aia a dat cu plus nu cu minus....adica L223 e mai proasta??? eu cred ca "mama tampitilor e tot timpul gravida" si chiar se vede:):)
    DC
    PS succes anonimilor idioti. .....Si habar nu aveti ce vrea sa va explice mos alecu!!!
    Asa se zice "CAND ESTI PROST SI VIATA-I GREA" si acum alecu chiar are dreptate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  57. . Actualizarea prevazuta de Art.60 (pentru cei pensionati inainte de 1 ianuarie 2016).
    Atunci cand se majoreaza solda de grad (Sgact)si/sau solda de functie (Sfact) al activilor, cuantumul pensiei militare de stat, se actualizeaza cu o suma de diferente de solde de grad si solde de functie intre Sgact ,Sfact, si solda de grad avuta la data trecerii in rezerva a pensionarului (Sgpens) si o medie de solde de functie indeplinite in 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate (Sfmedpens) la cererea pensionarilor sau daca acestia nu solicita in timp de 6 luni de la cresterea soldelor de grad si/sau functie la activi, actualizarea se face din oficiu cu media soldelor de functie din ultimele 6 luni de activitate.
    Pentru cei pensionati pe Lg.164/2001 solda de grad din momentul trecerii in rezerva si soldele de functie din ultimele 6 luni sunt deja in baza de date aflate la CPS si in plus si pe fisa de pensie in Partea a III-a DATE CARE SE COMPLETEAZA DE UNITATEA MILITARA CAP.11 Referat pentru stabilirea soldei lunare brute ca baza de calcul a pensiei lit.a) si litb).
    Practic, din totalitatea componentelor veniturilor care intra in baza de calcul la recalcularea prevazuta de art.109 si art.110 se actualizeaza doar o parte a acestora: solda de grad si solda de functie, in procentele stabilite la art.29,30 si 108. In concluzie, doi pensionari care au avut aceeasi solda de functie si aceeasi solda de grad vor castiga aceeasi suma la actualizare, indifferent daca unul a avut indemnizatie de comanda si celalalt nu, indiferent daca unul a avut prime mai mari si altul mai mici, et.
    Aceasta solutie s-a adoptat din mai multe considerente:
    - Posibilitatea efectuarii actualizarii cu datele existente acum in baza de date a CSP si in unele documente de evident aflate la CMJ.
    - Toti pensionarii militari au avut solde de functie si solde de grad, unii au avut solda functiei de baza constituita numai din solda de functie si de grad, nimic in plus.
    - Unele componente a veniturilor care au stat la baza recalcularii s-au stabilit arbitrar, ex. primele. Aceste component oricum nu se puteau actualiza.
    - Etc.
    Actualizarea se face indiferent daca pensionarul militar doreste acest lucru. Nu se face actualizare doar in situatia prevazuta de art.60 al.(3).
    Solda de functie: are o valoare data printr-un act normativ sau este produsul a doi termini, fiecare termen stabilit printr-un act normativ: coeficientul de functie (Cf) si valoarea sectoriala (Vsect). La fel este si solda de grad cu deosebirea ca este coeficientul de grad (Cg).
    Solda de grad si solda de functie, din luna octombrie 2008 nu s-a schimbat pana in prezent si au valoarea pentru un lt.col. cu functie de comandant de batalion: Cf=4.5:Cg=1.7, Vsect=197.3387 rezulta :
    Sgpens=1.7*197.3387= 336 si Sfmedpens=4.5*197.3387=889 si Sgpens+ Sfmedpens=1225
    Aplicam procentele stabilite cu art.29,30 si 108 care le putem considera ca exemplu in total 1.2
    Ce inseamna acualizarea: presupunem ca solda de functie si solda de grad cresc prin noua lege cu 15%. Castigul la actualizare este 0,15*1225*1.2= 221 lei, valoare foarte aproape de cea rezultata prin indexarea cu 5% care in acest caz a fost de 196 lei.. Acest rezultat este valabil pentru toti Lt.col. cu functie de 4.5 care-si aleg 6 luni consecutive incepand cu octombrie 2008 si pana cand va avea loc o marire la sldele de grad si/sau functie la activi. Daca marirea soldelor de grad si/sau de functie la activi se face in 2015 in ianuarie 2016 castiga prin indexare 196 lei. Daca marirea la activ se face incepand cu ianuarie 2016 tot din prima luna castiga in plus 221 lei pentru ca actualizarea este mai avantajoasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  58. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  59. Pt Anonim19 octombrie 2015, 20:56
    In legea 223/2015 exista expresia "in raport cu vechimea valorificata prin ultima decizie de pensie" intalnita la art.109, Art.60, etc.
    Vechimea din expresia de mai sus se refera la vechimea cumulata asa cum este definita la art.3 lit f) si cuprinde vechimea in activitate (sistemul national de siguranta si ordine publica) , vechimea din sectorul civil anterioara datei de 1 ianuarie 2016 si in plus si sporurile acordate pentru activitatea desfasurata in conditii deosebite, speciale sau alte conditii (sporuri actualizate conform art11 al(3) pentru activitatea in armata) sporuri care pot fi si pentru activitatea in sectorul civil.
    Aceasta vechime se foloseste doar la determinarea procentului coform art.29 si art.30.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. toate bune si frumoase...dar hai sa "ne radem" la aia cu "sporuri care pot fi si pentru activitatea in sectorul civil.".Da teoria e frumoasa si aveti perfecta dreptate conform legii.
      As vrea sa vad si eu pensionarul militar care a avut " CD sau CS ,sau AC in civilie....ca nici civili nu prea exista cu asa ceva.Va rog sa o luati ca o simpla gluma si sa nu va suparati.Stiti cum e : teoria e buna dar practica ne omoara.
      DC
      M-a amuzat chestia cu"sporuri care pot fi si pentru activitatea in sectorul civil.":):)ref . la pensionarii militari
      \DC

      Ștergere
    2. Ar fi bine sa se ia in calcul vechimea totala acumulata pana la intrarea in vigoare a L.223, dar ma tem ca nu e asa. Eu prin vechimea stabilita prin ultima decizie de pensie inteleg vechimea acumulata pana la data trecerii in rezerva, inclusiv cea din viata civila si inclusiv sporurile aferente grupelor de munca, dar nu si vechimea ulterioara trecerii in rezerva. Din pacate. Imi doresc sa ma insel, pentru ca am si eu vechime acumulata dupa trecerea in rezerva, dar nu prea cred.

      Ștergere
  60. @21:38
    Multumesc pt raspunsul pertinent si la obiect.Il stiam si era logic sa fie asa(ca doar nu-mi stergea L223 ,12 ani de munca in civilie,asaaa din "pix".Ba mai mult ii calculeaza la pensii militare.Si atentie sunt multi ,foarte multi in situatia mea .
    Si atunci de ce atata rautate invidie sau ura??? Sau e doar prostie crasa?
    DC
    aduc unii niste "argumente" ca mai bine te uiti la "Las Fierbinti" Pana si Celentano are mai multa logica decat unii ......militari?? (sa le zicem oare militari??)parca mi-e rusine sa discut cu oameni carora "le bate lantul" asa de rau
    Fara respect pentru ipocriti si mincinosi
    DC

    RăspundețiȘtergere
  61. Pt anonim19 octombrie 2015, 23:20
    Daca va uitati putin la cadrele militare cu "origine muncitoreasca" veti gasi multe cazuri care au lucrat inainte de scoala militara in combinate siderurgice, intreprinderi miniere sau au locuit in zone pentru care legea 263/2010 prevede grupe de munca: Zlatna, Baia Mare, etc.

    RăspundețiȘtergere
  62. In ce masura aceasta decizie a CCR poate aduce dobanzi sumelor care trebuie restituite subiectilor Legii 241/2013?
    Curtea Constituțională a României (CCR) a decis marți ca fiind neconstituționale prevederile unui articol din Codul de procedură fiscală, stabilind că statul trebuie să plătească dobândă pentru toată perioada în care reține sumele pe care le are de restituit sau de rambursat contribuabililor, relatează Agerpres.
    Plenul CCR a luat în dezbatere marți excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art.124 alin. (1) raportate la cele ale art.70 din Ordonanța Guvernului nr.92/ 2003 privind Codul de procedură fiscală, potrivit cărora: „(1) Pentru sumele de restituit sau de rambursat de la buget, contribuabilii au dreptul la dobândă din ziua următoare expirării termenului prevăzut la art.117 alin. (2) și (21) sau la art.70, după caz, până la data stingerii prin oricare dintre modalitățile prevăzute de lege. Acordarea dobânzilor se face la cererea contribuabililor”.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!