marți, 7 iulie 2015

Rovana Plumb anunta probabilitatea ca noua lege a salarizarii sa intre in vigoare in decembrie 2015. Ceea ce ar insemna infaptuirea utimului act al "ţepei" planificate la adresa pensionarilor militarilor in rezerva/retragere ale caror pensii nu vor mai fi actualizate niciodata in aceasta viata!

Declaratie privind posibila "ţeapa" suprema la adresa pensionarilor militari: "Pe perioada verii, vrem să finalizăm consultările cu partenerii sociali astfel încât în toamnă să putem transmite legea la Parlament. Dacă spaţiul fiscal ne va permite, vom putea să introducem legea gradual chiar din 2015, dar nu mai devreme de decembrie", a precizat Rovana Plumb.

"Ţeapa" constand in faptul ca in baza Art. 60 (1) din Legea pensiilor militare de stat (aflata in curs de promulgare de catre Presedintia Romaniei), "Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional şi/sau solda de funcţie/salariul de funcţie al militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special (...)". In conditiile in care anuntul ministrului muncii se va adeveri si noua Lege a salarizarii va intra in vigoare inainte de intrarea in vigoare a Legii pensiilor militare de stat si nu dupa, personalul militar pensionat inainte de data de 01.01.2016 poate sa isi ia adio de la orice actualizare a propriei pensii. Intrucat devine evident ca o proxima actualizare nu va fi posibila decat dupa o noua schimbare a legii a salarizarii, adica nu mai devreme de secolul urmator. 

Rovana Plumb confirma astfel ipoteza lansata de multa vreme in zona "R-26500" - inca de pe vremea adoptarii Legii nr. 241/2013, conform careia initiatorii Legii pensiilor militare de stat (aceiasi ca in cazul Legii nr. 241/2013) au o conceptie pur jidaneasca in modul de ticluire a legilor:

- isi aleg "victimele" pe care sa le prosteasca, in cazul de fata (tot) pe militarii in rezerva/retragere;
- creeaza impresia atat ţintelor, dar si publicului si mass-mediei, precum si majoritatii parlamentarilor care sunt (din pacate) prea putin familiarizati cu capcanele juridico-politico-financiare incluse in textele de legi si pe care le voteaza astfel ca primarii, ca ar initia legi care rezolva in mod natural o anumita situatie;
- in realitate, continutul legilor adoptate sunt complet distantate, chiar contrare intentiei afisate de intiatori.

Legile in cauza incluzand mereu o capcana de natura juridico-politico-financiara, care le goleste total de substanta acestora.

Revenind la Legea pensiilor militare de stat, anuntul Rovanei Plumb nu face decat sa confirme ceea ce am afirmat in nenumarate randuri. Legea pensiilor militare de stat nu este ce pare. In baza Art. 109 (2), "Prima actualizare prevăzută la art. 60 alin. (1) lit. a) se realizează în termen de maximum 24 de luni de la data primei majorări a soldelor de grad/salariilor gradului profesional şi/sau soldelor de funcţie/salariilor de funcţie ale militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special şi se aplică începând cu luna majorării acestor drepturi".  Cu o conditie si care este elementara: acea prima majorare a soldelor trebuie sa fie efectuata dupa intrarea in vigoare a Legii pensiilor militare de stat pt. a fi luata in calcul si la actualizarea pensiilor militare de stat.

In concluzie, daca se confirma afirmatiile Rovanei Plumb si majorarea soldelor/salariilor militarilor in activitate se efectueaza in decembrie 2015, iar Legea pensiilor militare de stat intra in vigoare la 01.01.2016, militarii aflati deja in pensie nu vor mai beneficia niciodata de vreo actualizare. Cel putin in aceasta viata! 

Ce ar mai fi de spus? Anuntul Rovanei Plumb nu face decat sa oficializeze cele 3 categorii de militari incluse in  Legea pensiilor militare de stat:

1]. Categoria "negri" formata din rezervisti pensionati pana in anul 2011.  Acestia urmeaza sa fie pacaliti total, astfel:

- in baza Art. 109 (1) li se recalculeaza actualele pensii contributive, insa acestea raman in realitate identice precum cele aflate in acest moment in plata. Intrucat o recalculare a pensiei neinsotita de actualizarea acesteia in functie de soldele militarilor in activitate aflate in plata la data intrarii in vigoare a legii, determina recalcularea pensiilor cu coeficientii valabili la data deschiderii dreptului initial la pensie (cuantum identic cu al primei pensii in plata, fara nicio actualizare ulterioara). Rezultatul fiind pensii cu cuantum inferior pt. tot personalul pensionat pana in anul 2011 (mai exact pana in anul 2008 si care este anul cand a avut loc ultima majorare consistenta a coeficientilor de grad si functie). Nu va scadea insa nicio pensie, ramanand in plata cuantumul mai avantajos, asa cum prevede Art. 111, rezultatul final fiind tot actuala pensie contributiva. Concluzia fiind aceea ca niciunul dintre militarii pensionati inainte de anul 2011 (mai exact - 2008) nu va (re)beneficia de pensie militara in spiritul Legii pensiilor militare de stat, ci doar de o simpla rebotezare a actualelor pensii contributive in pensii militare. 

- prin intrarea in vigoare a Legii salarizarii in decembrie 2015, militarilor in activitate li se majoreaza coeficientii de grad si functie. Termenul care devanseaza intrarea in vigoare a Legea pensiilor militare de stat determina insa ca aceasta majorare sa nu genereze nicio actualizare cf. Art. 109 (2) a pensiilor militarilor deja pensionati. Acestora oferinsu-li-se doar alternativa sa spere ca va mai urma candva o majorare a soldelor militarilor in activitate si dupa intrarea in vigoare a Legii pensiilor militare de stat, astfel incat sa devina aplicabil Art. 109 (2)

2]. Categoria "gri" formata din rezervisti pensionati incepand cu anul 2011 (in realitate acest grup este format din militarii pensionati incepand cu anul 2008 - anul cand a avut loc ultima majorare consistenta a coeficientilor de grad si functie).  Si acestia urmeaza sa fie pacaliti, insa  doar partial. Astfel:

- fiind pensionati dupa anul 2008 - anul cand a avut loc ultima majorare consistenta a coeficientilor de grad si functie, dreptul la pensie al acestora a fost deschis avand la baza coeficientii de grad si functie din anul 2008. Si care sunt valabili si in acest moment pt. militarii in activitate. Concluzia fiind aceea ca personalul pensionat incepand cu anul 2008 va benefecia in urma recalcularii de pensii cu cuantumuri superioare fata de militarii carora li s-a deschis dreptul la pensie inainte de anul 2008. Acestea pensii fiind (in mod intamplator) urmare a deschiderii dreptului de pensie dupa anul 2008 si actualizate, intrucat coeficientii luati in calcul sunt cei care determina actualmente si soldele militarilor in activitate (aceiasi ca in anul 2008). 

- sansa personalului pensionat dupa anul 2008 de a beneficia de pensii real militare se incheie insa subit in situatia in care in decembrie 2015 va urma o noua Lege a salarizarii. Intrucat nici acest personal nu va beneficia la recalculare de noii coeficienti stabiliti soldelor in decembrie 2015. Urmand ca si aceasta categorie de personal sa se alature personalului pensionat pana in anul 2008 in a spera ca dupa intrarea in vigoare a Legii pensiilor militare de stat, va urma candva o noua majorare a soldelor militarilor in activitate, astfel incat sa devina aplicabil Art. 109 (2). Lucru de asemenea improbabil in aceasta viata.

3].  Categoria "albi" formata din militari in rezerva care se vor pensiona numai dupa adoptarea noii Legi a salarizarii. Nu conteaza ca pensionarea se produce inainte de 01.01.2016 sau dupa aceasta data, important fiind doar sa se pensioneze numai dupa preconizata majorare a soldelor. Aceasta categorie de militarii fiind singura care va beneficia de pensii militare in spiritul Legii pensiilor militare de stat.


CE (MAI) ESTE DE FACUT? 

La acest moment, Legea pensiilor militare de stat se afla in procedura de promulgare, fiind inaintata de Parlament Presedintiei Romaniei. Legea prezinta 2 capcane fatale pt. personalul militar deja pensionat:

1]. Prima capcana este continuta de Art. 109 aln. (1) care prevede recalcularea tuturor pensiilor personalului deja pensionat, fara a se prevedea ca pensiile in cauza in afara de faptul ca se recalculeaza, acestea trebuie si actualizate in functiile de soldele militarilor in activitate valabile la data deschiderii dreptului de pensie in conditiile noii Legi a pensiilor militare de stat. In caz contrar, rezultatul pensiilor recalculate, dar neactualizate in functie de coeficientii valabili la data de 01.01.2016 - este cel prezentat in material, respectiv pensii botezate ca fiind militare cu cuantumuri identice cu ale actualelor pensii contributive.

2]. Cea de-a doua capcana este continuta de Art. 28 (1).  Care a indus in eroare majoritatea personalului in rezerva/retragere. Articol care prevede ca "(1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media tuturor veniturilor brute realizate în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea persoanelor prevăzute la art. 3 lit. a)-c)". Pare sa se rezolve intreaga situatia, nu? Numai ca acest articol prezinta o dubla capcana:

- prima parte a capcanei consta in faptul ca formularea  "actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie", nu precizeaza la care deschidere a drepturilor de pensie se refera articolul: la deschiderea primului nostru drept la pensie (cel initial - cu cuantumul primei pensii) sau la deschiderea acestui drept de pensie ca drept nou in baza noii Legi a pensiilor militare de stat care urmeaza sa intre in vigoare la 01.01.2016.

- cea de-a doua parte a capcanei: Art. 28 (1) precizeaza ca de prevederile sale beneficiaza personalul prevazut la Art. 3 lit. a)-c). Or, pensionarii militari sunt integrati in Art. 3 la lit. d). Caz in care, daca initiatorii ar fi avut intentia sa includa si pensionarii militari in prevederile Art. 28 (1), ar fi avut posibilitatea sa legifereze simplu "la alegerea persoanelor prevăzute la art. 3 lit. a)-d). Dar nu au facut-o!

Insa, ceea ce este mai frapant este faptul ca daca alaturam capcanele prezentate, rezulta cu claritatate ca suntem in situatia de a fi incercuiti total.

Cum sa procedam? Sa credem pur si simplu ca Legea pensiilor militare de stat este superb conceputa, confuziile si omisiunile sale fiind simple coincidente? Optimistii incurabili si naivii pot avea dreptul sa creada si in coincidente si in confuzii. Insa, militarii rationali refuzam sa credem in acestea, intrucat toate conduc la acelasi rezultat: excluderea personalui militar deja pensionat de la a (re)deveni benefiar real al pensiilor militare. Readucem aminte confuziile care determina aceeasi coincidenta, respectiv excluderea personalui militar deja pensionat de la a (re)deveni benefiar real al pensiilor militare

- formularea Art. 109 aln. (1) care omite actualizarea pensiilor  si care trebuie operata concomitent cu recalcularea acestora;
- exceptarea militarilor deja pensionati de la a beneficia de prevederile Art. 28 (1) ["la alegerea persoanelor prevăzute la art. 3 lit. a)-c)", militarii pensionati reprezentand obiectul Art. 3 lit. d)];
- existenta a 2 articole diferite privind termenul de recalculare a pensiilor pensiilor (Art. 109 vs. Art. 110);
- evitarea de a preciza un termen concret de actualizare a pensiilor personalului deja pensionat [Art. 109 aln. (2)]. 
- declaratia R. Plumb care afirma ca Legea salarizarii ar putea intra in vigoarea inainte de intrarea in vigoare a Legii pensiilor militare de stat, fapt care nu numai indeparteaza, ci elimina si ultima posibilitate de revenire la pensii real militare a personalului militar deja pensionat.

In concluzie, Presedintele Romaniei si staff-ul sau din care fac parte si consilieri care au activat ca militari, au posibilitatea acum sa demonstreze cat de abili sunt! Reintorcand legea in Parlament pt. reexaminare. In caz contrar, devenim victime sigure ale "uneltirilor" politice meschine ale lui Oprea, Dogaru, C. Alexandru & Co.! Fapt pt. care solicitam personalui militar aflat acum in rezerva/retragere sa NU asiste impasibil la ceea ce i se intampla, ci sa solicite direct Presedintiei retrimiterea in Parlament a Legii pensiilor militare de stat,  in vederea reexaminarii legii prin reformularea corespunzatoare a articolelor 28, 109 si 110, astfel incat: 

- recalcularea pensiilor personalului militar deja pensionat sa fie efectuata concomitent cu actualizarea pensiilor rezultate din recalculare,  actualizare care trebuie efectuata in functie de soldele militarilor in activitate aflate in plata la data intrarii in vigoare a Legii pensiilor militare de stat.


Adresa de contact a Presedintiei Romaniei


Administraţia prezidenţială
Adresa:
Palatul Cotroceni,
Bulevardul Geniului nr. 1-3
Sector 6 - Bucuresti - Romania,
Cod postal 060116

Telefon:    (+40-21)410.05.81 


Compartimentul pentru
Probleme cetăţenesti, audienţe şi petiţii
Coordonator: GABRIEL-CRISTIAN PISCOCIU, Consilier de Stat
Adresa:
Palatul Cotroceni,
Bulevardul Geniului nr. 1-3
Sector 6 - Bucuresti - Romania,
Cod postal 060116

Telefon:    (+40-21)410.05.81 - interior 363; 305
Tel/Fax:    410.38.58
e-mail:      procetatean@presidency.ro 

Termenul de raspuns la petitii, stabilit în baza art. 151 din Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, este de 45 de zile.

54 de comentarii:

  1. Să dea bunul Dumnezeu să fie bine pentru toţi militarii, dar sunt sceptic în privinţa asta. Şi cine să ne susţină cauza?

    RăspundețiȘtergere
  2. deoarece prin legea pensiilor unitare a lui boc, 90% au crescut f mult . probabil ca asta ar putea fii motivul pentru care legea viitoare ii exclude cumvape vechii pensionari ,dar eu cred ca prin normele de aplicare vor face asa fel ca si acestora sa li se acorde majorarea la gradul avut , de altfel legea este facuta mai mult pentru cei ce se vor pensiona din 2016 , iar nici o lege nu a putut sa multumeasca v reodata pe toata lumea . totusi sperante sant la corecturi viitoare asa cum s-a intamplat si in cazul legilor trecute . scopul a fost ca militarii sa aiba legea lor , sa fim optimiti

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tinere! Traiesti pe alta planeta? Ai citit ce scrie in partea superioara a blogului? Iti readuc aminte ca aici este zona "R-26500 Elita". Noua NU ne-a crescut nicio pensie, ci dimpotriva - ni s-au taiat pensiile la 1/2.

      In ceea ce priveste "eu cred ca prin normele de aplicare vor face asa fel", iti readuc aminte ca aici este "R-26500 Elita". Noi NU credem fara sa cercetam, intrucat suntem patiti de cateva ori cu "crezutul" neconditional ca la Biserica. Textul legii este clar, nu este pe "crezute", iar esenta este aceea din material: "ţeapă" totala pt. personalul militar deja pensionat.

      Ștergere
    2. Numai cred in binele nutrit de politicienii din parlament,guvern si presedentie.Cine crede ca Basescu si Boc ne-a vrut binele prin lansarea -contributiei- se inseala amarnic sau este rau intentionat.A fost pur si simplu o eroare a lor din prostie.Recititi nota de fundamentare a legii pensiei pe baza asa zisei contributii.

      Ștergere
  3. Un comentariu de bun simt, sunt de acord noi activii speram ca acesta lege buna sau mai putin buna sa fie promulgata... sa lasam capra vecinului in pace de data asta. Cu tot respectul cuvenit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De acord cu cele "de bun simt". Dar am convingerea ca nu la acelasi "de bun simt" va veti referi peste niste ani, cand veti primi un "tratament" asemanator. Fiindca politica asa se face, pe spinarea celor care au ajuns la neputinta, chiar daca acestia au mult mai mari nevoi in ceea ce priveste sanatate.

      Ștergere
    2. @ Anonim 8 iulie 2015, 08:10. Si eu sunt de acord cu militarii romani in rezerva care pe fondul atator tratamente de "bun simt" suportate in ultimii ani din partea statului roman, au solicitat si solicita cetatenia rusa si s-au inrolat sau urmeaza sa se inroleze in Armata Rusa! Sper ca NU ai nimic impotriva daca in situatia unui conflict NATO-Rusia vei lupta contra lor. Doar NU te intereseaza "capra vecinului", nu?

      Ștergere
  4. Stati linistiti ca nu intra nicio lege noua a salarizarii in decembrie. Sa vedem daca va intra si la anul. De ce ? Simplu, nu or sa fie bani fratilor, traim in Romania, iar la anul sunt alegeri. Sa vedeti voi ce promisiuni se vor face !!! Asa cum au promis boc si basescu profesorilor in 2008 ca le vor creste salariile cu 50 % imediat ce vor castiga ei alegerile !!! apoi, in 2010 nu le-au dat ci le-au luat 25 % !!! oricum si legea asta a pensiilor militare a fost facuta pe picior.....ce cauta politistii, care sunt civili, au orele suplimentare platite si pot desfasura in timpul liber si alte activitati remunerate, in categoria militarilor !!!?????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va fi precis o noua lege a salarizarii. Din simplu motiv ca actuala L. 284/2010 [http://www.sindicat.uaic.ro/legislatie/L_284_2010.pdf], solicita prea multe fonduri incat sa fie aplicata vreodata. Dovada suprema fiind aceea ca nici dupa 5 ani de zile de la promulgarea L. 284/2010, militarii in activitate NU beneiciaza de coeficientii din L. 284/2010, ci tot de cei din L. 138/1999.

      In consecinta, viitoarea lege a salarizarii are drept scop principal ca Guvernul sa faca economii prin neaplicarea L. 284/2010. Va fi o lege cu majorari nesemnificative la salarii comparativ daca s-ar aplica L. 284/2010, dar sunt majorari?

      Revenind la pensiile militare si acele economii: este elementar tinand cont de modul "jidanesc" in care se face politica in ultimii ani, ca noua lege a salarizarii sa aiba un impact bugetar cat mai redus. Si atunci, din moment majorarea soldelor "trage" automat dupa sine actualizarea pensiilor militare, este logic d.p.d.v. al initiatorilor sa faca rost niste bani si sa traga plasa pensionarilor militari prin adoptarea legii salarizarii inainte de intrarea in vigoare a Legii pensiilor militare.

      Ștergere
    2. Minciuni grosolane Politistii nu pot desfasura alte activitati.

      Ștergere
  5. Chiar daca ma acuzati ca am cobit, tot trebuie sa constat ca o sa o luam in barba, ca de obicei. Sa nu ne grabim insa, ca mai este o lege a salarizarii unitare care nu se aplica de ani buni.
    Sa asteptam sa vedem ce la fata mintea la cei din minister cu normele de aplicare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este ultima asteptare daca stai impasibil. Dupa ce vei fi tras in teapa, oricum NU mai misca nimic.

      Ștergere
  6. Nene R-26500 nu inteleg ”conceptia pur jidaneasca” cand legea e facuta de romani pentru romani. Mai stii vreun popor, in afara poporului roman, care e foarte fericit cand moare ”capra” vecinului, care moare de invidie ca vecinul are nevasta mai frumoasa sau pensia mai mare sau masina mai bengoasa? Adica inteleg ca daca era o lege facuta dupa o ”conceptie pur romaneasca” ar fi fost o lege care marea pensiilor tuturor rezervistilor, care dadea a 13-a pensie (ca la greci) si ”Viagra” gratis (ca la americani)? Hai sa fim seriosi...Mai las-o moale cu aruncarea pisicii moarte in curtea altora...Cel mai clar exemplu il constituie faptul ca noi rezervistii ne mancam unii pe altii prin diversele organizatii, sindicate, ascociatii ale rezervistilor in loc sa fim uniti...Ca sa numai vorbesc de marea mea durere: activii (fostii nostri colegi, subordonati, camarazi) care nu au ridicat un deget in apararea noastra in ultimii 4-5 ani...Dimpotriva incearca si ei prin toate metodele sa ne dea in cap, de exemplu: la cererea mea de mi se recunoaste perioada 1989-1990 ca AC pentru ca am fost tinut in unitate sub stare de urgenta mi s-a raspuns ca nu se poate pentru ca ”a fost stare de urgenta, dar nu a fost stare de urgenta reala (sic!)”...Asa ca eu presupun ca singurele beneficii care o sa mi le aduca aceasta lege vor fi: indexarea incepand cu 01.01.2016 (prima dupa 8 ani) si inapoierea diferentei (cam 10000 lei dupa calculele mele)...Sper sa le apuc macar pe astea, ceea ce va doresc tuturor...Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1]. Termenul "jidanesc" este folosit cu sensul de necinstit/inselator/perfid. Cu intelesul de a ne-o "trage pe la spate". Pana la Ponta si coalitia lui, legile bune sau rele, au fost directe. Pana si Boc ne-a "lovit" direct, NU ne-a mintit. Cand a spus ca desfiintat pensiile militare, ni le-a desfiintat si gata. Nu a luat-o cu o fi si o pati, ca apoi sa ne trezim tot cu ele desfiintate. Pur si simplu, ne-a avertizat ce face, iar legea a fost ceea ce a afirmat,

      Insa, in cazul coalitiei lui Ponta, asistam la altceva. Titlul legii este una, continutul este altul. Si ceea ce este mai grav, realizeaza discriminari in cadrul aceluiasi grup de persoane vizate (militarii). Acesta este stil pur "jidanesc".

      Stilul romanesc ar fi fost altul. Exemplu? "Incepand cu data prezentei legi, pensiile contributive ale personalului militar deja pensionat sunt "rebotezate" ca fiind pensii militare, mentinandu-si cuantumurile avute anterior!" Si gata! Nu mai era necesar baletul Art. 109. 110 si 28.

      2]. Faptul ca rezervistii ne mancam unii pe altii este real. De fapt, Iliescu, Dogaru & Co. "ne-au mancat" pe toti.

      3]. In ceea ce priveste atitudinea militarilor activi. Romania NU a avut armata reala decat incepand din ziua a 4-a a unui razboi. Rebuturile disparand in primele 3 zile de razboi.

      4]. Da! Singurele beneficii de care beneficiezi sunt cele de care afirmi. In rest, esti condamnat sa te minti singur ca ai avea si TU pensie militara.

      Ștergere
    2. @ Anonim 8 iulie 2015, 12:23. In ceea ce priveste returnarea acelor sume, sa NU fii sigur de termen. Legea prevede 2 ani, insa de ani de zile guvernele emit anual cata o O.U.G. inventata prima data de Boc si care lungeste pe 5 ani orice datorie care trebuie achitata de la bugetul de stat catre cetateni.

      Acele sume care trebuie resituite, nemaifiind vorba de pensii in sistemul public, ci de pensii de stat, NU mai trebuie resituite de la bugetul asigurarilor sociale, ci de la bugetul de stat. Caz in care dam de ordonanta cu pricina care lungeste esalonarea la 5 ani.

      Ștergere
    3. Corect!
      Tara de mana a saptea, popor pe masura, politica damboviteana, catastrofa e garantata. Deci, supravietuire usoara !

      Ștergere
  7. Rog pe administaratorul blogului sa adune toate concluziile si propunerile reisite in urma analizei legii asa cum aceasta a fost aprobata in C.D. si sa le trimita la presedinte, mai exact al consilierul pe probleme de aparare, inainte ca aceasta lege sa fie promulgata. In acest fel poate avem sansa ca presedintele sa o trimita la C.D. pentru corecturile necesare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Consilierii sunt instiintati deja. Exista cel putin unul care face conspecte de pe acest blog.

      Ștergere
    2. Sunt anonim de la 12.36. Multumesc R-26500 pentru informative.

      Ștergere
  8. Pe cat punem pariu , ca presedintele nu o va retrimite la Camera Deputatilor ,pentru indreptarea erorilor ,ci o va semna asa ....sunt interese prea mari - efort bugetar - iar noi nu putem face nimic..o sa vedeti. Sper sa nu am dreptate...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desi NU este chestie de pariu, ci o treaba serioasa, ai castiga pariul! Presedintele NU va putea lua decizia de retrimitere a legii, decat in urma recomandarilor consilierilor juristi ai Presedintiei. Dar care toti fac parte din partidele care au votat legea. In concluzie, cele mai multe sanse sunt ca Presedintele sa NU fie instiintat de erorile si ororile existente in lege.

      Ștergere
    2. Dati-mi voie sa am parerea mea si sa cred ca Presedintele A fost informat si instiintat despre neconcordantele si erorile din lege si A FOST SFATUIT de consilierii juristi sa o semneze asa ......

      Ștergere
    3. @ Anonim 8 iulie 2015, 13:22. Bineinteles ca ai acest drept. In ceea ce priveste problema in sine, este ilogic ca un consilier desemnat de un anumit partid sa expuna un punct de vedere Presedintelui contrar unei legi adoptate de propriul partid din care face parte consilierul in cauza. Ar insemna sa puna interesele cetateanului inaintea celor de partid, autoexclandu-se din partidul care l-a propulsat consilier. Interesul cetateanului inaintea celui de partid fiind inca basm in Romania!

      Ștergere
  9. Corect , exact si .... acum pe intelesul tuturor. Singura noastra sansa , este ca Legea salarizarii sa intre in vigoare dupa 01.01.2016. ,ceea ce se pare ca s-ar putea intampla....vom trai si vom vedea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare? Rovana in Porumb zice ceva in genul ca introduce Legea salarizarii in decembrie 2015 "daca spatiul fiscal ne va permite". Numai ca intrarea in vigoare a Legii salarizarii dupa 01.01.2016, mareste urmare a necesitatii de actualizare si a pensiilor militare, cheltuielile alocate "spatiului fiscal", NU le reduce. Ce zici, va risca Guvernul sa extinda "spatiul fiscal" aplicand Legea salarizarii dupa 01.01.2016 sau il va reduce aplicand legea inainte de LPM?

      Ștergere
  10. @ All. Daca NU s-ar fi adoptat aceasta noua LPM, ci s-ar fi abrogat efectiv toate legile care au abrogat L. 164 (L. 119, OUG 1/2011, L. 241/2013 si dispozitiile contrare din L. 263/2010), noi NU ne-am mai fi confruntat cu aceste capcane. Si am fi beneficiat si de actualizare dupa marirea soldelor preconizata a fi infaptuita in decembrie 2015.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi da! De ce să se rezolve lucrurile repede şi bine, cînd politicienii ăştia de cacao care-şi văd numai propriile interese, pot jongla ca la "alba neagra" cu interesul alegătorului? La anul vor fi alegeri şi trebuie să fim momiţi ca Ciuşdei cu morcovul în vîrful băţului.

      Ștergere
    2. Păi da! De ce să se rezolve lucrurile repede şi bine, cînd politicienii ăştia de cacao care-şi văd numai propriile interese, pot jongla ca la "alba neagra" cu interesul alegătorului? La anul vor fi alegeri şi trebuie să fim momiţi ca Ciuşdei cu morcovul în vîrful băţului.

      Ștergere
  11. Se pare ca... ( din surse ) legea salarazarii va fi impinsa cat mai aproape de data alegerilor din anul viitor , asa ca avem sanse . In alta ordine de idei , una e sa maresti salariile la ,sa zicem 5 mil. angajati si alta e sa maresti de ex. 100 mii de pensii militare - impactul fiscal fiind vizibil diminuat . De aceea spun ca legea salarizarii va fi tergiversata din doua motive : 1. prelungirea cu cat mai mult timp a cheltuielilor de la buget privind plata diferentelelor de marire a salariilor , 2. castigarea de electorat inainte cu putin timp de alegeri .Restul nu ii intereseaza .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare ... ca il contrazici pe ministrul muncii? Esti cineva daca esti mai informat decat Rovana in Porumb! Una peste alta, tinand cont de modul cum a facut coalitia legile pana acum, viitoare legii a salarizarii este mai degraba destinata micsorarii unor cheltuieli, si NU majorarii lor. Majorarea reala ar fi in cazul aplicarii actualii L. 284/2010. In concluzie, Guvernul "fenteaza" responsabilitatea aplicarii L. 284/2010 a salarizarii, adoptand o noua lege unde cheltuielile sa fie mai mici decat daca s-ar aplica L. 284.

      Tinand cont de modul inselator de a face politica a coalitiei actuale, in cazul noii Legi a salarizarii se va proceda ca in cazul LPM: bugetul alocat trebuie trebuie sa ramana per ansamblu cam ca cel aflat in plata actualmente. Acum ca la fiecare ii creste salariul cu 1-2 lei, este majorare, nu? Majorare care este precis scoasa inapoi de la o categorie sau alta.

      Si acum! Dupa aceasta conceptie, 160 000 de pensionari militari chiar reprezinta o un impediment financiar pt. initiatori daca noua Lege a salarizarii intra in vigoare dupa intrarea in vigoare a LPM. Intrucat majorarea soldelor si cu 1 BAN, ar determina ACTUALIZAREA pensiilor militare. Ceea ce ar contraveni conceptiei initiatorior care fac ce fac cu pacalelile lor de legi electorale, numai ca bugetul alocat trebuie sa ramana musai neschimbat.

      In concluzie, noua Lege a salarizarii are urmatoarele scopuri:
      - eschivarea aplicarii in volum complet a L. 284/2010;
      - atribuirea unui buget identic pt. salarizare, eventual cu mariri de salarii de ordin simbolic, precum actualul buget;
      - eschivarea oricaror alte cheltuieli suplimentare, inclusiv celor destinate actualizarii pensiilor militare, fapt pt. care pt. initiatori devine mai pragmatic sa introduca in vigoare Legea salarizarii inaintea LPM.

      Ștergere
  12. @ R-26500
    Postarea pleaca de la ideea, eronata in opinia mea, ca la data de 01.01.2016- cand intra in vigoare legea- nu se va face recalcularea pensiilor pentru toti pensionarii militari aflati in plata, ci numai pentru cei pensionati dupa 2011. Daca in proiectul de lege exista aceasta discriminare, dupa amendarea art 111 eu nu mai vad aceasta discriminare si nici nu mi se pare normal sa anticipez ca prin Ordonanta guvernamentala vom fi "tepuiti" , peste prevederile legii. Nu contest faptul ca in Romania orice este posibil, mai ales dupa guvernarea criminala a lui Basescu, dar nici nu vreau sa devenim paranoici. Sa vedem ce va fi. Daca aveti indicii clare si ceva dovezi ca se pregateste o astfel de teapa sunt gata sa caut un avocat bun, pentru ca de aceasta data legea, in forma actuala, ofera sanse reala de a castiga un proces intentata Guvernului, asa cum s-a intamplat cu profesorii acum cativa ani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Man! Nu ai fost obiect al L. 241/2013, este? Este legea prin care celor cu pensii diminuate, reintregirile acordate in baza Art. 1(1) ni s-au luat si ni se iau inapoi an de an, prin inghetarea/neindexarea pensiilor! Ai auzit vreodata de chestia asta?

      Deci, ce ni s-a dat cu dreapta, ni s-a luat/ni se ia inapoi cu stanga! Este creat precedentul ţepei legislative? Este! Bugetul ramane intact din moment ce reintregirile sunt luate inapoi de stat prin neindexare? Exact asa este!

      Bun! Odata precedentul creat prin experimentul L. 241/2013, ce te face sa crezi ca acesta nu urmeaza sa fie extins asupra tuturor celor pensionati? De aceasta data prin LPM! Bugetul trebuie sa ramana intact si va ramane! Mai departe, este si logica si intuitiva toata tarasenia. Pensionarii militari sunt destinati sa pateasca exact ca victimele L. 241/2013. Cum noi am ramas la fel, luandu-ni-se inapoi reintregirile prin neindexarea pensiilor, asa este si cu LPM: cei pensionati trebuie sa se multumeasca cu titlul legii si atat! Vom ramane la fel!

      Ștergere
    2. Victor Ponta a declarat, de la tribuna Parlamentului, ca Guvernul va sprijini dublarea alocatiilor pentru toti copiii, dupa "un vot asa consistent", desi anterior atrasese atentia ca impactul bugetar va fi consistent.
      Ponta: La un vot asa consistent, ne conformam

      Ștergere
    3. Probabil este greu sa intelegi din moment ce nu esti vivtima a L. 241/2013! Cei care suntem "inghetatI" prin L. 241/2013 am ajuns sa suflam si in iaurt cand vine vorba despre intentiile reale ale legiuitorilor "mascate" pervers sub titlul legii! Nu este nicio coincidenta nici faptul ca Oprea, Dogaru & Co. au sustinut neindexarea/inghetarea pensiilor celor vizati de L. 241/2013. Toti ei au "emanat" acum si LPM.Tot ei au inclus in proiectul initial si prevederea explicita de a NU fi recalculate pensiile in plata. In final, urmare a discriminarii prea vizibile d.p.d.v. literar existente in textul legii, si-au camuflat intentiile in formule juridico-literare alambicate.

      Daca LPM era o lege bine intentionata ar fi avut un text clar, nu confuz! Cum sa bagi la recalculare in Art. 109 pe toti cei pensionati, iar termen fix pt. recalculare de de 12 luni - doar pe cei pensionati dupa 2011? Este prea clar unde conduce "baletul": fix la recalcularea pensiilor fiecaruia in functie de soldele in plata la data deschiderii dreptului initial la pensie al fiecaruia: 1970-1980-1990-2000-2010-2015. Altfel NU mai era nevoie de Art. 110 cu termen fix pt. cei pensionati dupa 2011 si de niciun termen de recalculare pt. cei pensionati inainte de 2011. Nici macar de 2 articole, 109 si 110, ci de unul singur. Este prea flagranta intentia initiatorilor!

      Ștergere
    4. @ Anonim 8 iulie 2015, 16:11. Asa! Si ce legatura este intre alocatii si pensiile militare? Dar asa de curiozitate, vom urmari si povestea cu alocatiile. La pariu ca legea in cauza va contine si aceasta o capcana pt. copii!

      Ștergere
    5. Care este legatura ? La un vot asa de consistent (al parlamentului) se va asigura finantare ambelor legi ?

      Ștergere
  13. Faptul ca recalcularea pentru cei iesiti inainte de 2011 nu se face intr-un termen stabilit demonstreaza inca odata ceea ce s-a mai scris si pe acest blog si anume ca in calculul pensiei pe L.119 si OUG 1 s-au facut multe, multe ilegalitati in special pentru cei care s-au inscris in UNPR si, probail, in PSD cu stiinta lui Oprea. Prin recalculare s-ar vedea imediat diferentele notabile intre cuantumul pensiei obtinut prin frauda si cel obtinut prin recalculare situatie de care Oprea fuge ca dracul tamaie. Nu mai spun de beneficiarii manariilor!! S-a vazut clar cum conducerea ANCMRR nu dorea recalculare. Probabil, la unele presiuni s-a zis: hai sa le dam recalculare si astora prin lege dar la pastele cailor. Daca DNA ar fi mai bagaret si pe aici cred ca multi ar merge cu duba, si care au dat dat si cei care au luat cu buna stiinta!!
    Asa cum este facuta LPM da posibilitatea unor altor manarii !! A se vedea acel 15% !! Trebuie ca UNPR sa ajunga la un million de membrii, n'a asa??!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. anonim din 8 iulie 2015 18,05,daca membrii unpr primesc pensii mai mari dece nu m-as inscrie ?Ce e mare lucru daca la votare semnalizez la stanga si o iau la dreapta sau invers.Cu toate ca nu sunt inregimentat politic nu cred ca se dau pensii pe criterii de inscriere in partide.

      Ștergere
  14. "Noile salarii ale demnitarilor: Preşedinte-premier 21.540 lei, vicepremier 20.000 lei, ministru 19.055 lei
    ---------------------
    Vicepremierul Gabriel Oprea a anunţat că indemnizaţiile a 48 de oameni cu funcţii importante în statul român vor fi majorate.

    Potrivit unor surse guvernamentale, premierul şi şefii celor două camere din Parlament vor avea salariu brut lunar de 21.540 lei, iar net de 15.108 lei, începând cu 1 august 2015.

    Salariul brut al vicepremierului va fi de 20.000 lei, iar cel net de 14.024 lei.

    Miniştrii şi şefi de servicii secrete vor fi plătiţi lunar cu câte de 19.055 lei brut, salariul net urmând să fie de 13.365 lei. În prezent, salariile preşedintelui şi premierului sunt de aproximativ 6.500 lei net, iar al unui ministru de circa 5.300 lei net."
    --------------
    http://www.antena3.ro/romania/noile-salarii-ale-demnitarilor-presedinte-premier-21-540-lei-vicepremier-20-000-lei-ministru-19-055-300684.html
    _______________________
    Cam putin, nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte bine, rezulta ca nu exista primejdia unei crize economice a RO.!

      Ștergere
    2. Isi plateste bine Mosad slugile .

      Ștergere
    3. Si, ? sa le dea ! Decat sa dea la aia de la tara care stau tot timpul in carciuma si iti rad in nas daca le soliciti ajutorul, ( platit bineinteles ) ! Sa vedeti cat tupeu au , chiar se supara daca primarul nu le da la timp ajutorul !!! TRebuie facut altceva : Redus la minimum nr de parlamentari, redus drastic administratia prezidentiala, redus lucratorii din primarii, ca am vazut la primarie oreseneasca cum se scrie pe registre si repertoare, cand la cativa km, in comuna totul este computerizat. Faceti fratilor zonarea aia mai repede. Noi, ceilalti la munca !

      Ștergere
    4. si ...maximum 10 ministri ! Ca legi sunt, organe de control sunt, sa fie mai putini ,,domn ministru " ca le zice pana la moarte acest apelativ, chiar de a fost o luna ministru !

      Ștergere
  15. Daca sunt bine intentionati cum a aparut OG1/2011 pentru matrasire,se poate da OG/2016 pt. corectarea deficientelor din LPM! Piticu' porno a intentionat sa reduca bugetul pens. mil. dar a crescut si nu sa intamplat nimic acum de ce nu se poate ca doar e interesu national in balanta majoritatii parlamentare?

    RăspundețiȘtergere
  16. Eu cred ca este bine. Se indexeaza cu inflatia, se mareste in functie de cresterea soldelor, se pleaca de la 80 % ! Care e problema ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am pensionat in 2006. Mi-am "tras" 80%. Si mi-a iesit mai prost ca pe L. 164/2001. Intrucat am fost nevoit sa iau la RECALCULARE ca reper soldele din 2006 - valabile la data deschiderii dreptului de pensie. FARA NICIO ACTUALIZARE ULTERIOARA!

      In 2008 s-au majorat soldele si mi s-a ACTUALIZAT si pensia pe L. 164, avand un castig de cca. 30%. Insa, in baza noii LPM, eu nu pot lua in calcul ACTUALIZAREA din 2008. Decat numai daca mi se va ACTUALIZA pensia. Numai ca noua LPM, NU prevede decat basme despre ACTUALIZARI.

      In final, am iesit cu o pensie inferioara celei pe L. 164, respectiv celei contributive de acum in baza L. 119. Situatie in care mi se aplica Art. 111, mentinandu-mi-se actualul cuantum in plata. Urmand ca aceasta sa fie indexata de la anul, cum zici TU. Adica in noua LPM nu s-a intamplat nimic, intrucat cu si fara LMP, oricum avea aceeasi pensie in plata si care tot asa se indexa. Dar absolut nimic, cu exceptia schimbarii denumirii pensiei.

      Daca NU ai inteles cum e cu ACTUALIZAREA si faptul ca aceasta ACTUALIZARE reprezenta elementul de baza al unei pensii militare, nu ai inteles nimic.

      Daca ramanem cu L. 164/2001, am fi prins si ACTUALIZAREA ce va urma dupa preconizata majorare a soldelor din decembrie a.c. Care este mai mult ca sigur parfum, fata de o indexare de 3-4%. Asa, cu noua LPM ne vom uita lung dupa ACTUALIZARE.

      Greu, nu?

      Ștergere
  17. Am doua adeverinte noi prin care 3,6 ani de CD si CN s-au transformat in CS. Daca fac obiectul art. 109 alin. 3 si daca beneficiez si de actualizare. Cu respect pentru toti rezervistii militari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cel mai probabil ca DA! Trebuie sa asteptam normele de aplicare pt. a ne lumina! Sa NU cumva sa comiti eroarea sa le expediezi inaintea de intrarea in vigoare a legii, intrucat NU vei mai face obiectul Art. 109 (3). Musai dupa intrarea in vigoare a legii!

      Ștergere
  18. Doamnelor si domnilor exista o cartulie cu un titlu interesant "Legile fundamentale ale imbecilitatii umane" scrisa de un reputat istoric italian, Carlo M.Cipolla, se bazeaza pe cercetari si statistici cat se poate de serioase.Aceasta carte ne-ar putea ajuta sa trecem ceva mai usor prin viata.Va marturisesc d-le R-26500 faptul ca, vazand ce lupta trebuie sa duceti, atat dvs cat si o mare parte dintre ei ce posteaza aici, cu unele persoane(putine la numar),pt a le convinge ca anumite actiuni ale lor le-ar putea face chiar lor un rau nebanuit,postez aceste legi mai la vale:
    Legea 1:"Numarul imbecililor in viata este mereu si in mod inevitabil subestimat de toata lumea"
    "a)Oamenii pe care candva ii considerai inteligenti si rationali se vor dovedi imbecili,fara drept de apel."
    " b)Zi de zi ,intr-o continua monotonie,te vei gasi asaltat de imbecili care apar pe neasteptate in cele mai incomode locuri si in cele mai improbabile momente."
    Legea 2:"Probabilitatea ca un individ sa fie imbecil este independenta de orice alta insusire a respectivei persoane."
    Legea 3:"Un imbecil este o persoana care cauzeaza pierderi unui alt individ sau grup de indivizi,fara a castiga nimic in schimb,uneori chiar suferind pierderi de pe urma actiunilor sale."
    Legea 4:"Non-imbecilii vor subestima intotdeauna influenta negativa a imbecililor.Indeosebi non-imbecilii vor uita mereu ca,indiferent de moment,loc sau circumstante,a avea de-a face si/sau a te asocia cu imbecilii se va dovediicu siguranta o mare greseala.o
    Legea 5:Imbecilul este cel mai periculs tip de persoana.
    Corolar:Imbecilul este mai periculos decat un raufacator
    Cititi-le cu atentie si veti depista apoi cu usurinta pe imbecilii ce,conform corolarului legii 5 ,sunt mai periculosi ca raufacatirii.
    Semnat,
    Soldatu' Jvejk

    RăspundețiȘtergere
  19. Noua lege a salarizarii va intra in vigoare incepand cu 01.01.2016.....restul e gargara:):)
    Capisci?
    DC

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptul sa visezi! Dar hai sa gandim "jidaneste" asa cum s-a intamplat in cazul L. 241/2013, cand reintregirile acordate cu dreapta, s-au luat/se iau inapoi cu stanga prin neindexare. Bugetul alocat reintregirii fiind practic zero raportat la o perioada de timp, banii acordati pt. reintregire revenind in totalitate la buget prin neindexare, Si acum sa aplicam LPM, din prisma "initiatorilor". Adica, bugetul alocat platii pensiilor militarililor dupa 01.01.2016 sa fie EGAL cu cel de acum! Exact, ai ghicit! Sa trebuie sa alocam zero lei pt. ACTUALIZARE!


      Dupa cum stau problemele cu LPM, si decizia privind intararea in vigoare a Legii salarizarii o ia in exclusivitate tot Ministerul Finantelor! Intrucat la proiectia bugetara a implementarii legii salarizarii, apare si capitol distinct cu impactul asupra ACTUALIZARII pensiilor militare. Daca Legea salarizarii intra in vigoare pe 31 decembrie 2015, impactul cauzat de ACTUALIZAREA pensiilor militare, este ZERO. Numai daca Legea salarizarii intra in vigoare incepand cu minim 02.01.2016, este impact financiar provocat de ACTUALIZAREA pensiilor militare.

      Referitor la data de 01.01.2016, este cu dus intors. Daca ambele legi intra in vigoare in aceeasi zi, respectiv la 01.01.2016, Art. 60 (1) din LPM zice ca "Prima actualizare prevăzută la art. 60 alin. (1) lit. a) se realizează în termen de maximum 24 de luni de la data primei majorări a soldelor de grad/salariilor (...)". Legile intrand in vigoare simultan, practic NU exista nicio majorare a soldelor dupa intrarea in vigoare a LPM, majorarea fiind operata simultan cu intrarea in vigoare a LPM. Pt. a fi indeplinute conditiile Art. 60 (1) fiind nevoie mai degraba de o majorare a soldelor survenita dupa data 01.01.2016.

      Prin urmare e posibil sa ai dreptate cu data de 01.01.2016, dar tot sa iei plasa! Majorarea soldelor nefiind operata dupa intrarea in vigoare a LPM, ci simultan cu intrarea in vigoare a LPM.

      Ștergere
  20. Apropo de a ne 'lumina"! Pai voi chiar vreti sa stati pe "intuneric"??....pam,pam!!
    CU RESPECT!
    Don Corleone

    RăspundețiȘtergere
  21. Daca se poate atentiona persoanele care vor coordona procesul de recalculare sau cum se va mai numi ,sa existe o statistica clara a celor care calculeaza noile pensii , sa stim exact penxia lui ,x, a fost calculata de ,x, ,pensia lui ,y, de ,y, s.a.m.d. .la recacularea din 2011 o multime de prime de parasutari nu au fost luate ,practic nu au fost cautate asa cum cautate in statele de plata separate ,nu stiu, dar cred ca din rea vointa sau din prea mult zel ,adica tu stai la puxul meu

    RăspundețiȘtergere
  22. Se "poate" atentiona daca "e" mai putin de 50:)

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!