marți, 14 aprilie 2015

Legea Pensiilor Actuale Rebotezate Militare a fost inregistrata la Senat! Sa intervenim acum, daca vrem sa mai salvam ceva! Partea a II-a: Art. 21 si 29 - aceeasi baza de calcul si aceeasi reducere a varstei de pensionare pt. 2 grupe de munca total diferite?


NISTE STUPIZI AU INCLUS IN PROIECTUL DE LEGE ACEEASI BAZA DE CALCUL SI ACEEASI REDUCERE A VARSTEI DE PENSIONARE PENTRU 2 GRUPE DE MUNCA DIFERITE ATAT DIN PUNCT DE VEDERE LEGISLATIV, CAT SI DIN PUNCT DE VEDERE AL RISCULUI PROFESIONAL

Va readucem aminte ca acesta este proiectul de lege inregistrat la Senat! Termenul stupizi exprima pura realitate, desi este prea decent in comparatie cu consecintele generate de respectivii stupizi! Daca cei in cauza nu ar fi fost stupizi, ar fi trebuit sa cunoasca cand au redactat proiectul Legii pensiilor militare, inainte sa il expedieze la Senat, urmatoarele:

- pana la intrarea in vigoare a H.G. nr. 1294/2001, grupele de munca pt. militari stabilite de legislatia anterioara au fost 3, denumite: grupa conditii normale, grupa I de munca si grupa a II de munca. Aceste grupe sunt istorie incepand cu anul 2001, anul intrarii in vigoare a Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat.
- incepand cu anul 2001 si pana in ziua de astazi, grupele de munca pt. militari nu mai sunt 3, ci sunt 4 si sunt denumite astfel: grupa conditii normale, grupa conditii deosebite, grupa conditii speciale si grupa alte conditii. Faptul ca grupa conditii speciale este diferita fata de grupa conditii deosebite, precum si faptul ca grupa alte conditii este diferita fata de grupa conditii speciale, este prevazut in mod explicit in H.G. nr. 1294/2001.

H.G. nr. 1294/2001 contine si cate o anexa transmisa fiecarui minister care precizeaza negru pe alb in ce consta diferenta la pensionare intre grupa conditii deosebite, grupa conditii speciale si grupa alte conditii. Este simplu: pe scurt, in functie de grupa de munca, se iau un calcul in vederea pensionarii 1 an si 3 luni la fiecare an lucrat in conditii deosebite, 1 an si 6 luni la fiecare an lucrat in conditii speciale si 2 ani la fiecare an lucrat in alte conditii. Anexele in cauza precizeaza totodata si cum este incadrat personalul intr-o grupa sau alta, in functie de riscul in munca. De exemplu, in grupa de munca alte conditii intalnim personalul cu cel mai mare risc profesional in armata cum ar fi: piloti, parasutisti, cercetasi prin parasutare, alpinisti, scafandri, pirotehnisti, militarii de pe submarine, luptatorii antitero, precum si pe orice militar indiferent de activitate pe timpul participarii la misiuni de razboi/campanie/ sau in teatrele de operatii. Pana aici este clar! Care este confuzia iniatorului? Acesta cunoaste (probabil) ca pana la aparitia H.G. nr. 1294/2001, personalul in cauza a fost incadrat in grupa I de munca. Insa, odata cu aparitia H.G. nr. 1294/2001 personalul mentionat a fost extras din fosta grupa I de munca si incadrat in grupa alte conditii. Personalul in activitate la aparitia H.G. nr. 1294/2001 - din oficiu, personalul pensionat pana la aparitia H.G. nr. 1294/2001 - la cerere, printr-un act normativ emis in anii 2007-2008 (urmeaza precizarea exacta a actului normativ).

Analizand proiectul Legii pensiilor militare de stat, observam ca initiatorul care s-a ocupat in patratul sau de grupele de munca, ia in considerare asa la modul generic in cateva articole (cum ar fi Art. 9 si Art. 24) existenta incepand cu anul 2001 a celor 4 grupe de munca.

Cu toate acestea, atunci cand initiatorul care s-a ocupat de implementarea prevederilor privind grupele de munca, in momentul in care a ajuns sa le departajeze la pensionare la modul pragmatic, respectiv d.p.d.v. financiar si din punct de vedere al reducerii varstei de pensionare (acestea sunt unicele criterii care diferentiaza la modul pragmatic grupele de munca intre ele), a reusit sa faca acest lucru pt. toate cele 3 grupe de dinainte de anul 2001 (grupa conditii normale, grupa I de munca si grupa a II de munca), dar in cazul grupelor de dupa anul 2001 (grupa conditii normale, grupa conditii deosebite, grupa conditii speciale si grupa alte conditii) - nu a mai resit sa faca departajarea decat pt. 3 grupe din cele 4 existente. Mai exact, initiatorul a comasat din pix grupa conditii speciale si grupa alte conditii, carora le-a atribuit aceeasi baza de 80% de calcul al pensiei si aceeasi reducere a varstei de pensionare. Cu toate ca legislatia de profil precizeaza clar ca in cazul grupei conditii speciale se iau in calcul la stabilirea pensiei 1 an si 6 luni la fiecare an lucrat in conditii speciale, iar in cazul grupei alte conditii se iau in calcul 2 ani la fiecare an lucrat in alte conditii. Initiatorul a considerat ca este acelasi lucru 6 luni cu 12 luni, fapt pt. care atribuit ambelor grupe de munca mentionate, aceeasi baza de calcul la stabilirea pensiei si aceeasi reducere a varstei de pensionare. 

Dupa cum urmeaza:

Art. 29. – Pensia de serviciu se determină în procente din baza de calcul, astfel:

a) pentru activitatea desfăşurată în condiţii normale, 70%;
b) pentru activitatea desfăşurată în condiţii deosebite, respectiv grupa II de munca, 75%;
c) pentru activitatea desfăşurată în condiţii speciale şi alte condiţii, respectiv grupa I de munca, 80%.

Daca in privinta lit. a) si lit. b) - prevederile sunt corecte, in cazul literei c), rezulta aceeasi baza de calcul de 80%, indiferent ca o persoana este pilot din grupa alte conditii sau ca este contabil-sef din grupa conditii speciale sau indiferent ca este militar participant in razboi/teatru de operatii din grupa alte conditii sau militar suflator la instrumente muzicale din grupa conditii speciale participant la ceremoniale militare. Exemplele si incadrarile sunt reale, conforme atat cu H.G. nr. 1294/2001, cat si (mai ales) cu H.G.-S nr. 1019/2010 (care modifica si completeaza H.G. nr. 1294/2001).

Art. 21. – (1) Militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, care la data trecerii în rezervă/retragere sau încetării raporturilor de serviciu îndeplinesc condiţiile de vechime prevăzute la art. 16 alin. (1) lit. b) au dreptul la pensie de serviciu pentru limită de vârstă cu reducerea vârstei prevăzute la art. 16 alin. (2), astfel:

b) pentru activitatea realizată în condiţii de muncă speciale şi alte condiţii:

Vechime realizata in conditii speciale si alte conditii
(ani impliniti)
Reducerea varstei prevazute la art. 16
alin. (2)
Ani
Luni
2
1
-
3
1
6
4
2
-
5
2
6
6
3
-
7
3
6
8
4
-
9
4
6
s.a.m.d. 
Se scad 6 luni la fiecare an lucrat atat in grupa CONDITII SPECIALE si tot 6 luni la fiecare an lucrat in grupa ALTE CONDITII? Si atunci cum se respecta H.G. nr. 1294/2001 care prevede ca la stabilirea pensiei se iau in calcul 1 an si 6 luni la fiecare an lucrat in CONDITII SPECIALE  si 2 ani la fiecare an lucrat in ALTE CONDITII?
16
8
-
32
16
-



Dupa cate observam, initiatorul reduce cu 6 luni varsta de pensionare pt. fiecare lucrat efectiv, indiferent daca a fost lucrat in grupa conditii speciale sau in grupa alte conditii. Cu toate ca legislatia de profil precizeaza clar ca in cazul grupei conditii speciale se iau in calcul 1 an si 6 luni la fiecare an lucrat in conditii speciale, iar in cazul grupei alte conditii se iau in calcul 2 ani la fiecare an lucrat in alte conditii. Ceea ce inseamna automat ca a fi transpuse in practica prevederile, varsta de pensionare trebuie redusa cu 6 luni la fiecare an lucrat in conditii speciale si cu 12 luni la fiecare an lucrat in alte conditii. In caz contrar, consecinta este aceea ca  indiferent ca o persoana este pilot din grupa alte conditii sau ca este contabil-sef din grupa conditii speciale sau indiferent ca este militar participant in razboi/teatru de operatii din grupa alte conditii sau militar suflator la instrumente muzicale din grupa conditii speciale. Intrucat asa a decis din pix un initiator stupid, respectiv ca varsta de pensionare trebuie redusa tot cu 6 luni, indiferent in care dintre cele 2 grupe sunt incadrate persoanele din exemplele mentionate! 

Bonus pentru stupiditate



Daca recitim Art. 21, acolo exista un tabel la aln. (1) a) cu reducerea varstei de pensionare si pt. grupa conditii deosebite! Grupa care are caracteristic faptul ca se iau un calcul in vederea pensionarii 1 an si 3 luni la fiecare an lucrat in conditii deosebite. Este la mintea cocosului ca in acest caz varsta de pensionare trebuie redusa cu 3 luni la fiecare an lucrat in conditii deosebite, adica cu 1 an la 4 ani lucrati in conditii deosebite. Cu toate acestea, asa cum rezulta din tabel, initiatorului i-a iesit ca daca la 1 an lucrat in conditii deosebite varsta de pensionare trebuie redusa cu 3 luni, la 6 ani lucrati in conditii deosebite varsta de pensionare trebuie redusa cu 1 an (12 luni) si nu cu 18 luni! Abacul initiatorului i-a dat pur si sinplu la calcule la calcule ca 3 luni x 6 ani = 12 luni (1 an).

Concluzii! Art. 29 si Art. 21, trebuie reformulate astfel incat sa respecte existenta celor 4 grupe de munca introduse in legislatie incepand cu anul 2001, si nu doar in ceea ce priveste grupele de munca din vremurile imemoriale dinainte de anul 2001, atat in ceea ce priveste baza de calcul, cat si reducerea varstei de pensionare, dupa cum urmeaza:

Art. 29 trebuie MODIFICAT dupa cum urmeaza. - Pensia de serviciu se determină în procente din baza de calcul, astfel:
a) pentru activitatea desfăşurată în condiţii normale, 70%;
b) pentru activitatea desfăşurată în condiţii deosebite, respectiv grupa II de munca, 75%;
c) pentru activitatea desfasurata în condiţii speciale, respectiv grupa I de munca, 80%;
d) pentru activitatea desfăşurată în alte condiţii, 85%.

ART. 21 trebuie MODIFICAT dupa cum urmeaza. - (1) Militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, care la data trecerii in rezervă/retragere sau încetării raporturilor de serviciu îndeplinesc condiţiile de vechime prevăzute la art. 16 alin. (1) 1it. b) au dreptul la pensie ele serviciu pentru limită de vârstă cu reducerea varstei prevăzute la art. 16 alin, (2), astfel:

a) Pentru activitatea realizata in conditii de munca deosebite:

Vechime realizata in conditii deosebite
(ani efectuati)
Reducerea varstei prevazute la art. 16
alin. (2)
Ani
Luni
1
-
3
2
-
6
3
-
9
4
1
-
5
1
3
6
1
6
7
1
9
8
2
-
s.a.m.d.
16
4
-
32
8
-

Observatie: Abia cum tabelul reflecta caracteristica de baza a grupei conditii deosebite, respectiv de a in calcul la pensionare 3 luni la fiecare an lucrat in conditii deosebite.


b) Pentru activitatea realizata in conditii de munca speciale:


Vechime realizata in conditii speciale
(ani efectuati)
Reducerea varstei prevazute la art. 16
alin. (2)
Ani
Luni
1
-
6
2
1
-
3
1
6
4
2
-
5
2
6
6
3
-
7
3
6
8
4
-
s.a.m.d.
16
8
-
32
16
-

Observatie: Tabelul de mai sus ramane identic cu cel inclus in proiect, dar trebuie aplicat exclusiv grupei conditii speciale. Tabelul respecta caracteristica de baza a grupei conditii speciale, respectiv de a in calcul la pensionare 6 luni la fiecare an lucrat in conditii deosebite


c) Pentru activitatea realizata in alte conditii de munca:

Vechime realizata in alte conditii
(ani efectuati)
Reducerea varstei prevazute la art. 16
alin. (2)
Ani
Luni
1
1
-
2
2
-
3
3
-
4
4
-
5
5
-
6
6
-
7
7
-
8
8
-
s.a.m.d.
16
16
-
32
32
-

Observatie: Tabelul de mai sus trebuie inclus in proiect, acesta respectand caracteristica de baza a grupei alte conditii, respectiv de a in calcul la pensionare 2 luni la fiecare an lucrat in alte conditii.


[La modul realist, rareori poate lucra cineva in armata mai mult de 15-20 ani in grupa ALTE CONDITII, personalul in cauza desfasurand in continuare activitati (daca mai este apt militar pt. a ramane in armata - fiind admis ca standard medical faptul ca activitatile prelungite in grupa ALTE CONDITII produc boli profesionale grave si ireversibile), eventual in celelalte grupe de munca. De retinut un aspect care priveste pe toti militarii! In caz de campanie/razboi/mobilizare/teatrul de operatii, orice militar mobilizat/concentart indiferent de specialitate si activitatea desfasurata intra in grupa ALTE CONDITII, indiferent de grupa de munca/activitatea/specialitatea in care este incadrat pe timp de pace.]

NOTA: Adresata liderului S.C.M.D. - M. Dogaru, nu este ceva personal - dar dumnealui sustine ca ii apartin meritele initierii proiectului pe care il tot lauda, deci este responsabil pt. continut! Ca militar care am activat in grupa ALTE CONDITII cea mai mare parte a carierei, doresc sa cunosc cine este persoana pe care o consider pur si simplu stupida, care a redactat/conceput Art. 21 si Art. 29 din proiectul de Lege a pensiilor militare, ignorand existenta grupei ALTE CONDITII din care fac parte pilotii, parasutistii, alpinistii, scafandrii, cercetasii prin parasutare, militarii care au desfasurat/vor desfasura activitati la campanie/teatru de operatii/razboi/mobilizare, militarii din trupele antitero, militarii de pe submarin si pirotehnistii? Cunosc ca S.C.M.D nu a luat in calcul propunerile subsemnatului, au fost luate in schimb de liedrii A.N.C.M.R.R. (in mod surprinzator - desi nu le-am transmis nicio propunere, probabil un coleg din A.N.C.M.R.R. a facut acest lucru) care a incercat departajarea bazei de calcul pt. grupa ALTE CONDITII. Insa propunerea NU a fost avizata (a se revedea la dezbaterile din 03.02.2015, pct. nr. 20 de la amendamentele respinse)! Vreau sa cunosc si nu numai eu, ci toti cei din grupa ALTE CONDITII, cine este acel stupid avizor care a stabilit ca un un militar participant in razboi/teatru de operatii/campanie din grupa alte conditii si un militar suflator la instrumente muzicale din grupa conditii speciale, trebuie sa aiba aceeasi baza de calcul si aceeasi reducere a varstei de pensionare pt. grupa de munca si pt. riscul net diferit in munca - desi in mod oficial, fac parte din grupe de munca total diferite si cu riscuri profesionale total diferit! Sau ce facem? Desfiintam specialitatile in cauza din armata si ne facem toti contabili sau instrumentisti daca tot este aceeasi baza de calcul si aceeasi reducere a varstei de pensionare indiferent de grupa de munca si de activitatile prestate?

Semnat: G. Olescu

[Acest material a fost reconstituit, intrucat printr-un atac de tip hacker, continutul initial al materialului a fost alterat, fiind evident ca adevarul deranjeaza structurile de partid si de stat].


UPDATE

De urmarit si opiniile care incep sa curga spre Senat, majoritatea apartinand bineinteles, militarilor in rezerva/retragere! Cum putem transmite opiniile in modul cel mai simplu, adica on-line?

Dam click pe Propuneri legislative aflate in consultare publica - respectiv AICI! In acest moment apar toate actele normative aflate in consultare publica, in ordinea nr. de inregistrare! Cea mai simpla varianta de cautare este urmatoarea: introducem numarul actului care ne intereseaza, respectiv B123/2015  in caseta din stanga sus si dam click pe caseta "Caută".


Dupa ce dam click pe caseta "Cauta", se deschide o fereastra ca in imaginea de mai jos:

In dreapta apare caseta "Trimite opinie". Dam click pe "Trimite opinie" si se deschide o rubrica precum cea de mai jos:


Completam datele de identificare, transmitem opinia, iar daca avem un fisier de atasat (ceea ce este si recomandat in cazul textelor mai lungi sau a celor care cuprind propuneri de amendamente sub forma tabelara), atasam fisierul cu ajutorul casetei "Alegeti fisierul", apoi clic pe caseta "Trimite". Gata!

(O a 2-a metoda de a regasi nr. actului normativ este urmatoarea: dam click pe Propuneri legislative aflate in consultare publica - respectiv AICI! In acest moment apar toate actele normative aflate in consultare publica, in ordinea nr. de inregistrare! Desfasuram pagina pana gasim actul care ne intereseaza, respectiv B123/2015. Dam click pe "Trimite opinie" din rubrica destinata actului respectiv si mai departe se urmeaza procedura descrisa mai sus).


La acest moment sunt transmise 17 opinii/sugestii/recomandari, asa cum rezulta din caseta de cautare! Din analiza opiniilor/sugestiiore/recomandarilor analizate reiese cu fermitate ca problema grupei ALTE CONDITII este cea de-a 2-a problema prioritara a militarilor,  dupa cea referitoare la excluderea Art. 111 despre care am facut referire in prima parte a materialului.  Asadar, nu am gresit nici in ceea ce priveste aceasta cerinta!

In concluzie, sa ne facem treaba intrucat oricum nu o face nimeni pt. noi! Aici dezbatem pana ajungem la concluzii juste, insa opiniile/recomandarile/sugestiile nu trebuie sa ramana aici, ci fiecare dintre noi trebuie sa le transmitem in forma concisa, aplicate pe textul de lege, direct la Senat! A 2-a metoda este sa procedam la abordarea directa a parlamentarilor in care avem incredere ca ne iau in considerare opiniile/recomandarile/sugestiile! Nu conteaza ca transmitem mai multi aceleasi opinii/sugestii/recomandari, important este sa le transmitem! Sa avem succes!

21 de comentarii:

  1. Va salut, Domnule Colonel!
    Rog sa transformati propunerile Dvs in amendamente tabelare (forma initiala, propunerea si motivatia), astfel incat sa fie facil de transmis catre parlamentari!
    Cu multumiri,
    Dan B.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va salut si eu! OK! Dupa vechiul criteriu - daca ai propus, rezolva tu! E o gluma, facem si forma tabelara! Dar ar fi bine sa ne implicam mai multi si cine se implica sa si precizeze si ce a facut la modul concret!

      Nu sunt colonel! Dar am ceva sanse sa fiu avansat la viitoarea mobilizare/concentrare! La care m-am decis sa nu mai intru in grupa AC daca e tot aceeasi baza de calcul si aceeasi reducere a varstei de pensionare ca la grupa CS. Am hotarat sa intru in CS si sa fiu sef de structura sau microstructura la ziarul armatei (ala care nu pomeneste un cuvant despre noi), si in timp ce cei din AC lupta cu rusii, eu mi-am propus sa scriu poezii elogiatoare la adresa ministrului apararii si vicepremierului pe probele de securitate! Sau ceva asemanator pe la Muzeul Militar. Tot 80% e baza de calcul si tot aceeasi reducere a varstei de pensionare si in CS si in AC, asa ca de sa risc ca fraierul?

      Ștergere
    2. Concret:ca militar care am activat in grupa ALTE CONDITII;am trimis petitii,rapoarte, completari,sugestii,etc.referitor la legile de salarizare si pensionare ale militarilor,dar raspunsurile au fost dezamagitoare.O petitie a fost si pe aici"citata" si"comentata"
      VETERANII de pe aici,luptam si speram mereu.
      Si militarii,cei vechi,dar si cei noi,ne tot ametesc cu legaturile lor cu politicienii,ba chiar cu anumite legi despre salarii si pensii.
      Din pacate acestea sosesc pe alte adrese,ptr.anumite persoane,numite civile.
      Tartorii din parlament ne rad in fata cu impertinenta iar noi speram la Sfantul Astepta!
      Diavolii partidelor politice si-au bagat coarnele prin organizatiilele militare.Si daca n-au reusit sa le dea in totalitate de partea lor
      au tabarat de-au infiintat alte structuri,special ptr.a diviza,ptr.a rupe comunitatea militarilor in halci usor de digerat.
      Vin,incearca sa incalece si daca sunt zvarliti din sa, se regrupeaza si-si continua agresivitatile din tutela protectiei politice.
      Vizibil,in organe,organisme,organizatii,cluburi,asociatii,etc.actioneaza nestingheriti ai lor.Iar noi,cei din alta plamada,speram si imbatranim.
      Printre prezumtivele victime sunt si eu ,VETERANUL,cu ALTE CONDITII.
      Dar baietii nu m-au indoit!Fiindca de demult am invatat sa sufar si sa sper.
      Pe sub bereta celor 33 ani de cariera militara, ai mei,observ cu tristete ca pe undeva se incearca iarasi aburirea militarilor.
      Si se intampla asa fiindca am fost naiv de toleranti si am fost baze bune de aterizare a invaziei politice in armata.
      Cu regret trebuie sa afirm, toleranta acesta dusa la extrem,fata de politic,ne-a costat enorm!
      Promit sa nu "crap" pana nu-mi voi recastiga drepturile odata castigate!

      Ștergere
  2. Prin materialele publicate,muncite,pritocite pana-n prezent col. a dovedit ca stie ce are de facut, acum sa primeasca si sarcini de la comentatori m,i se pare exagerat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ba si la serviciul personal [ sau birou mobilizare] poti sa iei conditii speciale.Oricum grupa alte conditii pentru cei care isi risca viata zilnic s-a echivalat cu grupa celor care stau prin birouri.Mare bataie de joc.Ba la MAI in 2011 toti care au avut salariu de merit atunci au ramas cu el definitiv [si ilegal] direct in salariu .Ceilalti [nenorocosii adica nepilosii] ciuciu ..S-a facut ceva tam tam dar vad ca tot asa a ramas.

    RăspundețiȘtergere
  4. La nr. de materiale elogioase adresate cond. de partid si de stat sigur ajungeti col.!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu sunt convins! Cel putin colonel, dar eu cred ca general, cu prima misiune dupa reactivare in adancimea dispozitivului, ceva mai incolo de Transnistria sau prin Caucaz! Pe baza unor informatii false privind raionul de desantare, astfel incat sa ajung fix in mijlocul dispozitivului advers! Asa isi asigura o garantie de minim 99% ca scapa de mine! Dar sa nu fie prea siguri!

      Ștergere
    2. E prea complicat,va presara coji de banana pe itinerariul de cumparaturi! Lunetistii au un banc ,cica a murit de pneumonie,a fost glontu' rece!

      Ștergere
  5. Ati auzit ca parlamentarii intentioneaza sa-si introduca pensii speciale? Pensia fiind formata din pensia de drept, plus indemnizatie functie de numarul de mandate.Astia prostesc populimea fara rusine.Stie cineva ce statut au astia la mobilizare? Aviz Directia resurse umane.Probabil ca au avut grija sa-si faca un plan de mobilizare propriu astfel incat sa fie feriti de gloantele trase de AKM-ul rusesc.Ar fi rasul lumii sa-si traga si un indicativ de unitate militara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Grefiere ,stewardese ,sparlamentari ,magistrati ,etc E liber la pensii speciale pentru toti smecherii .Exact cei care au pensii speciale in toate tarile Nato [exceptie Romanistanul] adica militarii si politistii care isi risca viata zilnic la noi iau ciuciu [dupa contributivitate] care o faci de obicei cand esti in cimitir. cu flori pe piept

      Ștergere
  6. Este unul care tot baga strambe de isi zice Huhurez.Spre stiinta sa ii fac cunoscut ca mare parte din cei pe care ii tot pozeaza el ca fiind cu pensii astronomice sunt fosti detasati de la MAPN in Administratia publica centrala respectiv la Mobilizarea economiei si pregatirea teritoriului pentru aparare , in Ministerul comunicatiilor si fostii reprezentantii militari in agentii economici cu productie pentru aparare.In concluzie ei sunt pseudopensionari militari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E OBSEDAT DE FAPTUL CA AR FI EXISTAT PENSII MILITARE ASTRONOMICE! NUMAI CA NU AU EXISTAT PENSII MILITARE ASTRONOMICE, CI DOAR PENSII CONTRIBUTIVE ASTRONOMICE PE LEGEA 119. LA CATIVA SMECHERI! PENTRU ACEI SMECHERI S-AU DESFIINTAT PENSIILE MILITARE! SI TOT ASTIA SUNT CEI CARE NU VOR RECALCULARE ACUM! IA UITE CUM A CRESCUT LA SMECHERI PENSIA DE 4 ORI PE LEGEA 119 FATA DE CEA MILITARA! CA SA AJUNGI DE LA O PENSIE MILITARA DE 3072 LEI LA UNA IN BAZA LEGII 119 DE 12 299 LEI ADICA LA CONTRIBUTIE, INSEAMNA CA AVEM DE-A FACE CU O PERSOANA CARE A AVUT VENITURI CONSTANTE IN CARIERA DE CCA. 2800 EURO PE LUNA DIN PRIMA PANA IN ULTIMA ZI A CARIEREI! ASTIA CINE SUNT?

      Ștergere
    2. Cine sa fie; acoperitii din fosta securitate mascati in ofiteri Man Astia au pensii uriase si pentru ei lupta Oprea si Dogaru .Vulgul prostimea au acum pensii civile pe 263 a lui Boc

      Ștergere
    3. Stiti ca fostii ceisti ,cei dinainte de 1990 primesc alte conditii, pentru ca ne pupau cand criticam regimul .Unde mai puneti ca veniturile lor pe timpul activitatii sunt informatii clasificate.O fi corect?Stiti daca primesc ,alte conditii si fostii activisti de partid?Nu ar fi de mirare ca doar regimul basist e unicul care a condamnat regimul comunist.

      Ștergere
    4. Plus ca la revolutie le pazeam familiile securistilor de furia oamenilor.

      Ștergere
  7. Cand am inceput sa scriu, erau 22 de propuneri...
    Am scris textul..."am respectat procedura"...am trimis ...si "contorizarea" tot 22 propuneri imi arata!!!
    Ciudat, nu???
    Am "salvat" textul, in speranta ca poate va fi identificata "alta modalitate" de trimitere a propunerilor...!

    Cu stima,
    Diaconescu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil ca in prealabil acestea sunt verificate, abia apoi apar. E si normal la cate injuraturi si alte dulceturi or fi transmise pe marginea proiectelor de legi! Mai asteptati o zi, parca azi are liber si Senatul! Vor aparea mai mult ca sigur!

      Ștergere
  8. Cand am inceput sa scriu, erau 22 de propuneri...
    Am scris textul..."am respectat procedura"...am trimis ...si "contorizarea" tot 22 propuneri imi arata!!!
    Ciudat, nu???
    Am "salvat" textul, in speranta ca poate va fi identificata "alta modalitate" de trimitere a propunerilor...!

    Cu stima,
    Diaconescu

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu reusesc sa postez propunerile pe B123/2015!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Parlamentarii vor pensii speciale. Potrivit unui proiect aflat în discuţia grupurilor parlamentare, un parlamentar care a avut trei mandate ar putea primi în plus la pensie peste 4.000 de lei. Proiectul a fost semnat de 250 de deputaţi şi senatori, inclusiv din Opoziție. Peste 100 de foşti parlamentari vor beneficia de pensii mai mari imediat ce proiectul este aprobat.
    http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Politica/Parlamentarii+vor+pensii+speciale
    .....hai ca se poate......!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nimic nou sub soare?Ce se mai aude cu partidul rezervistilor?

      Ștergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!