marți, 21 aprilie 2015

Cine si de ce exclude pe militarii pensionati pana in anul 2011 de la a (re)deveni beneficiari ai pensiilor militare de stat?

Va readucem aminte ca proiectul Legii pensiilor militare de stat inregistrat la Senat cu nr. B123/2015 se afla in dezbatere la institutia mentionata, pana pe data de 23.05.2015. Timp in care fiecare dintre noi avem (inca) posibilitatea sa ne transmitem opiniile/sugestiile/propunerile/recomandarile. Am precizat in materialele anterioare detaliile privind modul de transmitere a opiniilor/sugestiilor/propunerilor/recomandarilor.

Analizand opiniile/sugestiile/propunerile/recomandarile transmise pana la acest moment Senatului, nu ne ramane decat sa ii felicitam pe colegii nostri care incearca sa atraga atentia Parlamentului asupra țepei ce ne-a fost pregatita celor pensionati pana in anul 2011. Si bineinteles, sa urmam exemplul celor din randurile noastre care incearca sa evite țeapa si sa miscam ceva cu totii ceva in acest sens.

Este drept ca sunt si cateva opinii exprimate care sustin proiectul asa cum este initiat. Probabil ca apartin unor militari in rezerva/retragere (alte persoane) care fie nu au citit decat titlul legii, nemaiajungand la renumitul Art. 111 - cel care da cu tifla celor pensionati pana in anul 2011, fie exprima cu buna stiinta alte interese, dar care sunt cu siguranta contrare militarilor pensionati pana in anul 2011.

Rezumat

Readucem pe tapet faptul ca in baza proiectului Legii pensiilor militare de stat inregistrat la Senat cu nr. B123/2015, militarii in rezerva/retragere pensionati pana in anul 2011 (majoritatea covarsitoare a personalului in rezerva/retragere) suntem EXCLUSI de la a mai (re)beneficia de pensii militare! Art. 111 vs. Art. 112 din proiectul de lege sunt foarte clare in acest sens! In cazul militarilor vizati de Art. 112 (pensionati incepand cu anul 2011 in baza Legii nr. 263/2010) exista RECALCULARE obligatorie a actualelor lor pensii (civile) contributive. In schimb, in cazul militarilor vizati de Art. 111 (pensionati inainte de anul 2011 si care beneficiaza in acest moment  de pensii contributive stabilite prin Legea nr. 119/2010, O.U.G. nr. 1/2011 si Legea nr. 241/2013) NU exista nicio RECALCULARE. Concluzia este evidenta: in absenta RECALCULARII actualelor pensii, militarii in rezerva/retragere pensionati pana in anul 2011, NU vom beneficia de pensii militare. Vom beneficia pur si simplu, tot de actualele pensii contributive, carora li se va schimba doar denumirea in pensii militare de stat! Aceasta este situatia!

Consecinte

1]. Militarii pensionati incepand cu anul 2011 vor beneficia de RECALCULAREA pensiilor in termen de (maxim) 12 luni de la adoptarea Legii pensiilor militare de stat. Militarii pensionati pana in anul 2011 NU vor beneficia niciodata de RECALCULARE.

2]. RECALCULAREA si ACTUALIZAREA nu reprezinta acelasi lucru. ACTUALIZAREA unei pensii in conditiile proiectului de lege implica o majorare a acesteia in functie de majorarile soldelor militarilor in activitate (daca si cand vor fi efectuate). Prin urmare, ACTUALIZAREA nu impune schimbarea bazei de calcul in functie de exemplu, de incadrarea intr-o grupa de munca sau alta, in conditiile in care multi viseaza deja aplicarea atat a Art. 29, cat si a H.G.-S 1019/2010. Concluzia este cea evidenta: RECALCULAREA reprezinta singura modalitate de transformare a pensiilor actuale contributive in pensii militare reale (asa cum prevede Art. 112 in privinta militarilor pensionati dupa anul 2011), ACTUALIZAREA fiind cu totul alte notiune si care aplicata rupta de RECALCULARE nu transforma realmente nicio pensie contributiva in pensie militara!

3]. RECALCULAREA include ACTUALIZAREA pensiilor in functie de soldele de grad ale militarilor in activitate, NU si invers. Situatie in care militarii pensionati incepand cu anul 2011, beneficiaza automat de prima ACTUALIZARE tot in termen de 12 luni de la adoptarea legii, pe cand militarii pensionati inainte de anul 2011 NU beneficiaza decat de o ACTUALIZARE strict  ipotetica, in conditiile iluziilor create de Art. 111 (2)

4]. Este evident ca in absenta RECALCULARII actualelor pensii contributive, militarii pensionati pana in anul 2011 NU vor beneficia NICIODATA de noua baza de calcul in functie de incadrarea in grupele de munca stabilite de Art. 29.

 5] In ceea ce priveste cerinta unor colegi de ai nostri privind aplicarea grupelor de munca conform H.G.-S nr. 1019/2010 si militarilor pensionati pana in anul 2011, aceasta este perfect indreptatita! Insa proiectul EXCLUDE din start si o astfel de varianta, din aceleasi motive mentionate la punctul anterior: nu poate fi modificat nimic in modul de calcul al pensiilor fara RECALCULAREA acestora.


Cine si de ce exclude militarii pensionati pana in anul 2011 de la a (re)deveni beneficiari ai pensiilor militare de stat?

Cine? 

Din toate datele prezentate in materialele anterioare, este evident ca G. Oprea este persoana care exclude militarii pensionati pana in anul 2011 de la a (re)deveni beneficiari ai pensiilor militare de stat. In cardasie cu M. Dogaru - liderul S.C.M.D. (cat o fi mai ramas din sindicat), si cu liderii-moaște de la varful A.N.C.M.R.R. precum M. Iliescu si C. Alexandru.

Ca sa nu existe dubii privind acuzatiile, readucem aminte ca M. Dogaru insusi afirma ca proiectul inaintat de acesta Parlamentului este cel pe care si "l-a asumat dl. viceprim-ministru, gl.(r) dr. Gabriel Oprea care, la data de 13 ianuarie 2015". Cu tot cu Art. 111 care arunca personalul in rezerva/retragere pensionat pana in anul 2011, direct la groapa de gunoi! De fapt, acolo si eram inca din 2011 aruncati tot de G. Oprea! Concluzia este aceea ca generalul cu 8 stele a ordonat ca nu cumva sa fie recalculate si pensiile militarilor pensionati pana in anul 2011. Iar M. Dogaru care a inaintat proiectul Parlamentului este perfect de acord, fapt pt. care a inaintat proiectul exact asa cum i-a ordonat G. Oprea! In ceea ce priveste cardasia liderilor A.N.C.M.R.R. M. Iliescu si C. Alexandru, este de notorietate faptul ca acestia au solicitat prin amendament distinct la proiect ca NU cumva sa fie recalculate pensiile celor pensionati pana in anul 2011 (a se revedea pct. 25 cu propunerea A.N.C.M.R.R. la dezbaterile din data de 03.02.2015). In final, din cardasia celor mentionati a rezultat Art. 111 care exclude militarii pensionati pana in anul 2011 de la a (re)deveni beneficiari ai pensiilor militare de stat. Nemaifiind nevoie de amendamentul mentionat solicitat expres de liderii A.N.C.M.R.R. - fiind prea evidenta subversiunea la adresa personalului pensionat pana in anul 2011, subversiune care a devenit pusa in practica in proiect, in mod ceva mai camuflat, respectiv prin Art. 111 care omite RECALCULAREA pensiilor si in cazul personalului pensionat pana in anul 2011!

Concluzia la acest punct este ca  G. Oprea, M. Dogaru si liderii A.N.C.M.R.R. M. Iliescu si C. Alexandru, sunt cei care au exclus cu premeditare posibilitatea de (re)acordare a dreptului la pensie militara si personalului pensionat pana in anul 2011. 

In rest, se repeta masinatiunea meschina pusa la cale prin Art. 1 (4) din Legea nr. 241/2013.  Lege urmare a careia cunoastem ca la acest moment, cateva zeci de mii de rezervisti au pensiile "inghetate" (neindexate, neactualizate), la cei mai multi "pe viata". Dar stiati ca "inghetarea" este la cererea noastra? Nu personal a noastra, ci prin interventia liderului S.C.M.D. M. Dogaru care a solicitat in mod expres senatorului C. Anghel sa retraga orice amendament la lege care ar fi permis ca cei 26 500 de militari in rezerva sa nu aiba statutul de "paria" pe care il au acum (a se revedea fazele VIII-X din materialul de aici). Masinatiunea aplicata in cazul proiectului Legii pensiilor militare de stat este aceeasi ca si in cazul Legii nr. 241/2013. Parlamentarilor li se creeaza impresia ca noi - cei pensionati pana in anul 2011, solicitam sa NU ne fie recalculate pensiile! Iar parlamentarii vor aproba ceea ce ce solicitam! Desi noi NU solicitam acest lucru, ci o fac altii precum M. Dogaru, M. Iliescu si C. Alexandru, in numele nostru. La ordinul si in cardasie cu G. Oprea, in interesul unui grup obscur de persoane prezentate in tabelul din finalul materialului.


Vreti sa stiti cine si ce pierde in urma "smenului" cu nerecalcularea?


Acest punct este neaparat necesar pt. a lamuri o chestiune inainte de a raspunde la intrebarea "De ce fratia formata din G. Oprea-M. Dogaru-liderii A.N.C.M.R.R. au exclus cu premeditare de la RECALCULARE pensiile personalului pensionat pana in anul 2011?"

In acest an 2015, a fost pensionat un lot de militari din M.Ap.N. Cum, necum am aflat si noi ce pensie are in acest moment un ofiter superior pensionat luna trecuta, in baza Legii nr. 263/2010. Am comparat datele cu ale mai multor militari in rezerva pensionati inainte de anul 2011, pana am gasit tot un ofiter superior pensionat in anul 2008, cu vechime, cariera, grade, grupe de munca si functii identice precum in cazul celui pensionat in anul 2015. Si a rezultat astfel:


 - Lt.col. "X", pensionat in anul 2008. Pensie militara: 3 600 lei. Desfiintata in anul 2011. Pensie (contributiva) in baza Legii nr. 119/2010 si a O.U.G. nr. 1/2011: 2 400 lei. Pensie reintregita in baza Legii nr. 241/2013: 3 600 lei, acum "inghetata" - cu aproximatie pana in anul 2024.
- Lt.col. "Y", pensionat in anul 2015 (luna trecuta). Sistemul i-a stabilit o pensie contributiva in baza Legii nr. 263/2010 de 2 600 lei.

Caracteristici comune ale celor 2 ofiteri superiori:  
- 31 ani vechime efectiva: 26 ca ofiter + 3 scoala militara + 2 ca civili inainte de scoala militara;
- ambii au lucrat cei 26 ani ca ofiteri in grupa conditii speciale, in concluzie vechimea lor totala in munca, in conditiile proiectului de lege, este de 44 ani si la unul si la celalalt. 

Diferenta la acest moment intre cei 2 ofiteri:
- cel pensionat in anul 2 008 are o pensie in plata (inghetata pana in anul 2024) de 3 600 lei;
- cel pensionat in anul 2 015 are o pensie in plata de 2 600 lei (care ar urma sa fie indexata cu cca. 4% anual). Ca sa facem si haz de necaz, daca NU va intra in vigoare legea pensiilor militare, la un moment spre anul 2020, cel pensionat in 2015 va depasi cuantumul pensiei "inghetatului" pensionat in 2008.

Diferente intre cei 2 ofiteri dupa intrarea in vigoare a Legii pensiilor militare (conform proiectului din Parlament):

Lt.col. (r) "X" - pensionat pana in anul 2011. Va beneficia de o pensie rebotezata ca fiind militara: tot de 3 600 lei, la fel ca cea contributiva de acum. Urmand ca aceasta sa indexata din 2016 cu cca. 4% anual, la fel ca cea contribuitva de acum (4% in varianta optimista, in realitate indexarile urmatoare vor fi sub 2%, intrucat inflatia este dirijata sa scada);
- Lt.col. "Y", pensionat in anul 2015 (luna trecuta). I se va RECALCULA pensia de 2 600 lei in (maxim) 12 luni de la intrarea in vigoare a legii. Calcul sumar: (80% din 4400 lei/ultima solda) + (2% x 19 ani/tot ce depaste 25 ani din cei 44) = 118% raportat la ultima solda = cca. 5 200 lei pensie militara. (Mai sunt si alte sporuri conform proiectului, dar nu le mai adaugam).
- In situatia unei majorari a soldelor militarilor in activitate, ambii ofiteri superiori vor beneficia de ACTUALIZAREA pensiilor aflate in plata. Caz in care ambii ofiteri beneficiaza de adaosuri identice la pensiile aflate in plata in functie de majorarile soldelor militarilor in activitate, sa zicem cu 5%. Situatie in care pensia rebotezata ca fiind militara a  Lt.col. (r) "X"  - pensionat pana in anul 2011, ajunge la valoarea de 3 7870 lei, iar pensia celui pensionat dupa anul 2011 ajunge la valoarea de 5 460 lei. 

Concluzia se vede de la o posta, nu? Diferenta urmare a RECALCULARII pensiilor personalului pensionat incepand cu anul 2011 si a NERECALCULARII pensiilor personalului pensionat inainte de anul 2011, este de plus 30% in favoarea militarului pensionat dupa anul 2011 sau de minus 30% in defavoarea militarului pensionat inainte de anul 2011! In conditiile aceleiasi cariere, unul cu pensie reala militara, altul cu o pensie doar botezata ca ar fi militara! Este si un aspect prin care cei pensionati inainte de anul 2011, mai suntem umiliti inca o data. Probabil pt. ultima data. Noi - cei carora ni s-a deschis dreptul de pensie la pensie militara si nu intr-un alt sistem, ramanem de caruta in continuare beneficiind de vechile pensii contributive rebotezate la misto ca ar fi militare, iar colegilor pensionati incepand cu anul 2011 - carora li s-a deschis dreptul de pensie in sistemul public si nu intr-un alt sistem, vor beneficia de pensii real militare.  


De ce?

Este intrebarea pe care si-o pun cu siguranta, cei mai multi militari in rezerva/retragere pensionati pana in anul 2011! Daca pozitia lui G. Oprea nu reprezinta o surpriza pt. nimeni, sunt militari in rezerva/retragere care nu isi pot explica pozitia liderilor S.C.M.D. sau A.N.C.M.R.R. Cum este posibil ca liderii unor organizatii de militari in rezerva/retragere sa isi bata pur si simplu joc nu doar de de membrii propriilor organizatii, ci de intregul personal militar pensionat pana in anul 2011?

Pt. a raspunde la intrebarea "De ce?", este absolut necesar sa depistam cui NU ii convine sa aiba actuala pensie contributiva RECALCULATA din moment ce am depistat fara mari eforturi o majorare in caz de RECALCULARE cu 30%? Cine si de ce se teme? Problema tine de modul in care este conceput proiectul  Legii pensiilor militare de stat. Proiectul va fi periat precis de parlamentarii din comisiile de munca, juridice si de la finante despre care cunoastem ca sunt de mentalitate si de scoala veche. Mai exact, acestia vor decide sec urmatorul lucru:

- in caz de RECALCULARE se aplica reteta traditionala:  parlamentarii vor decide ca daca in urma RECALCULARII pensiile militare rezultate devin mai mici decat cele contributive aflate actualmente in plata, se mentine in plata cuantumul mai avantajos. Cuantum care insa va fi "inghetat" pana cand majorarile succesive vor depasi acel cuantum.

Dar am demonstrat ca pensia aflata in plata apartinand militarului pensionat pana in anul 2011, in situatie de RECALCULARE, s-ar majora si inca bine, devenind o pensie militara reala, nu doar "botezata" ca fiind militara. Am extins situatia la un esantion mult mai mare de rezervisti pensionati inainte de anul 2011, si a rezultat fara nicio exceptie ca in caz de RECALCULARE si a pensiilor personalului pensionat pana in anul 2011, rezulta majorari care variaza de la plus 20% la plus 75% (majorari care provin in special, din aplicarea bazei de calcul prevazuta de Art. 29, baza care insa NU se poate aplica in absenta RECALCULARII si pensiilor personalului pensionat pana in anul 2011).  

In urma simularii RECALCULARII nu a rezultat niciun cuantum inferior fata de cel al actualelor pensii aflate in plata, astfel incat cei in cauza sa riste "inghetarea" propriilor pensii.  Este totusi posibil sa existe un astfel de risc pt. cineva? Da, exista - in cazul a maxim 200-400  de persoane (din toate ministerele) din totalul de 160 000 de militari pensionati inainte de anul 2011 si care in baza Legii nr. 119/2010 si a O.U.G. nr. 1/2011,  s-au trezit ca au contribuit atat de mult in activitate, incat cuantumurile pensiilor contributive au fost majorate si de 6-7 ori fata de cuantumurile fostelor pensii militare. Este o enigma cum am avut printre noi militari cu venituri lunare de 4 000 euro din prima pana in ultima zi a carierei, astfel incat sa ajunga la o pensie contributiva de cca. 4 000 euro (desi cunoastem si noi cate ceva despre enigma). Aceste 200-400  de persoane enigmatice care dupa cum se vede au contribuit intr-o luna cati altii intr-un an, desi aveam solde egale, "risca" intr-adevar, ca in caz de RECALCULARE sa le fie "inghetate" propriile pensii la nivelul celor din tabelele de mai jos! E cam "nasol" de exemplu, pt. posesorul mandatului nr. 04553171 care ar "risca" sa aiba o pensie contributiva "inghetata" de 12 299 lei (in prezent de cca. 13 430, urmare a indexarilor din ultimii 3 ani) lei, superioara soldei sefului actual al S.M.G.

In concluzie, decat sa existe RECALCULARE in urma carora ar fi majorate pensiile a peste 99% din personalul pensionat inainte de anul 2011 cu consecinta "inghetarii" pensiilor a 200-400 persoane, initiatorii "șmenului" cu NERECALCULAREA au decis sa protejeze cateva sute de persoane, cu consecinta pe care o cunoastem: nicio pensie NERECALCULATA nu devine pensie militara, fiind doar "botezata" ca fiind militara!


Tabelul de mai jos este  real, datele fiind descarcate de pe site-ul M.Ap.N. in anul 2011. Tabelul demonstreaza cum in urma desfiintarii pensiilor militare, unui nr. de cca. 90 persoane li s-au majorat de 2-7 ori pensiile! Deci, nu cu 5 lei, nu cu 10%, nu cu 75%, ci de minim 2 ori. Este evident ca persoanele in cauza NU pot "risca" sa le fie RECALCULATE pensiile in cazul trecerii la pensii real militare, asa ca initiatorii  au EXCLUS din proiect orice RECALCULARE a pensiilor pesonalului pensionat pana in anul 2011. Scopul exclusiv fiind bineinteles acela de a fi protejate intereselor persoaneler in cauza, chiar daca acest fapt contravine intereselor a peste 99% din personalul pensionat inainte de anul 2011.  Acum, daca reflectam la faptul ca pensiile militare au fost desfiintate in anul 2011 tot ca dedicatie pt. cele 200-400 persoane, din nou  NU gresim!

Speram ca acum raspunsul la intrebarea "De ce nu sunt RECALCULATE si pensiile militarilor pensionati pana in anul 2011?", este clar pt. toata lumea! Dar si la intrebarea "Pe cine protejeaza initiatorii proiectului"?, fiind evident ca noi - ceilalti, NU contam! Cat timp ii lasam sa isi faca de cap!


TABEL CU PENSIILE ALE CĂROR CUANTUMURI  LA CONTRIBUTIVITATE AU CRESCUT DE 2-7 ORI  
FATA DE CUANTUMURILE PENSIILOR MILITARE DE STAT

Nr.
crt.
Nr. mandat pensie
Cuantum
 conf. Legii nr.164/2001 privind pensiile militare de stat
Cuantumuri „umflate cu pompa” in baza Legii nr. 119/2010 si a O.U.G. nr. 1/2011 - conf. tabelor de pe site-ul M.A.pN. din 09.06.2011 (respectiv: 21.06.2011; 02.09.2011; 08.12.2011).
De câte ori
a crescut cuantumul
%
cu care a crescut
1
01550538
        2.424    
                         6.275    
            2,59    
158,87%
2
04553171
        3.072    
                       12.299    
            4,00    
300,36%
3
14551611
           843    
                         6.162    
            7,31    
630,96%
4
14553160
        1.325    
                         6.905    
            5,21    
421,13%
5
14553275
        1.832    
                         4.670    
            2,55    
154,91%
6
14559882
        1.242    
                         5.129    
            4,13    
312,96%
7
17555865
        3.072    
                         8.073    
            2,63    
162,79%
8
24553599
        2.026    
                         5.732    
            2,83    
182,92%
9
29552571
        1.647    
                         5.053    
            3,07    
206,80%
10
30552844
        1.210    
                         5.300    
            4,38    
338,02%
11
30553040
        1.692    
                         5.114    
            3,02    
202,25%
12
30555568
        2.216    
                         5.974    
            2,70    
169,58%
13
33554442
        2.176    
                         5.799    
            2,66    
166,50%
14
33554483
        2.026    
                         7.349    
            3,63    
262,73%
15
34551806
        1.244    
                         4.011    
            3,22    
222,43%
16
36551706
        2.673    
                         7.980    
            2,99    
198,54%
17
36551797
        2.486    
                         6.342    
            2,55    
155,11%
18
36551914
        2.650    
                         6.662    
            2,51    
151,40%
19
36552003
        2.176    
                         7.667    
            3,52    
252,34%
20
36552848
        1.832    
                         6.974    
            3,81    
280,68%
21
36553339
        2.171    
                         6.810    
            3,14    
213,68%
22
36556301
        2.078    
                         6.838    
            3,29    
229,07%
23
51553290
        3.072    
                         7.926    
            2,58    
158,01%
24
51553472
        3.072    
                         9.436    
            3,07    
207,16%
25
51553834
        3.470    
                         9.021    
            2,60    
159,97%
26
51553883
        3.220    
                         7.263    
            2,26    
125,56%
27
51554323
        3.490    
                         9.791    
            2,81    
180,54%
28
51554339
        3.072    
                         7.491    
            2,44    
143,85%
29
51554348
        3.490    
                         8.842    
            2,53    
153,35%
30
51554363
        2.538    
                         6.275    
            2,47    
147,24%
31
51554424
        3.617    
                         8.153    
            2,25    
125,41%
32
51554454
        3.617    
                         8.163    
            2,26    
125,68%
33
51554493
        3.490    
                         8.693    
            2,49    
149,08%
34
51554515
        3.220    
                         8.742    
            2,71    
171,49%
35
51554781
        1.536    
                         4.383    
            2,85    
185,35%
36
51554849
        3.072    
                         8.085    
            2,63    
163,18%
37
51554997
        3.072    
                         7.683    
            2,50    
150,10%
38
51555100
        4.991    
                       11.384    
            2,28    
128,09%
39
51555504
        1.599    
                         6.280    
            3,93    
292,75%
40
51555955
        3.072    
                         6.339    
            2,06    
106,35%
41
51557188
        2.078    
                         6.651    
            3,20    
220,07%
42
51557197
        2.078    
                         5.277    
            2,54    
153,95%
43
51557504
        1.832    
                         4.608    
            2,52    
151,53%
44
52551856
        2.650    
                         7.318    
            2,76    
176,15%
45
52552029
        3.072    
                         6.424    
            2,09    
109,11%
46
52552044
        3.072    
                         8.168    
            2,66    
165,89%
47
52552141
        3.072    
                         8.352    
            2,72    
171,88%
48
52552205
        2.441    
                         5.357    
            2,19    
119,46%
49
52552217
        3.220    
                         6.923    
            2,15    
115,00%
50
52552277
        2.650    
                         6.120    
            2,31    
130,94%
51
52552280
        3.072    
                         6.213    
            2,02    
102,25%
52
52552750
        3.197    
                         6.456    
            2,02    
101,94%
53
52553029
        3.072    
                         6.171    
            2,01    
100,88%
54
52553301
        3.220    
                         9.700    
            3,01    
201,24%
55
52553543
        3.072    
                         6.724    
            2,19    
118,88%
56
52554008
        3.072    
                         6.899    
            2,25    
124,58%
57
52554712
        3.070    
                         6.125    
            2,00    
99,51%
58
52555092
        2.078    
                         5.063    
            2,44    
143,65%
59
52555399
        3.070    
                         7.146    
            2,33    
132,77%
60
52555410
        3.794    
                         9.055    
            2,39    
138,67%
61
52555704
        2.078    
                         6.404    
            3,08    
208,18%
62
52556103
        2.026    
                         5.373    
            2,65    
165,20%
63
53552974
        1.832    
                         5.063    
            2,76    
176,36%
64
53553955
        1.536    
                         5.405    
            3,52    
251,89%
65
53555571
        1.314    
                         7.349    
            5,59    
459,28%
66
53556068
        2.078    
                         6.246    
            3,01    
200,58%
67
53556108
        2.078    
                         5.744    
            2,76    
176,42%
68
53556160
        2.078    
                         5.468    
            2,63    
163,14%
69
53556490
        2.026    
                         5.542    
            2,74    
173,54%
70
54551953
        3.072    
                         7.170    
            2,33    
133,40%
71
54552297
        3.072    
                         7.571    
            2,46    
146,45%
72
54552349
        3.072    
                         7.263    
            2,36    
136,43%
73
54552613
        1.832    
                         4.362    
            2,38    
138,10%
74
54553174
        3.072    
                         7.361    
            2,40    
139,62%
75
54554628
        1.832    
                         5.181    
            2,83    
182,81%
76
55553062
        2.876    
                         8.224    
            2,86    
185,95%
77
55553309
        3.072    
                         8.590    
            2,80    
179,62%
78
55553445
        3.072    
                         7.966    
            2,59    
159,31%
79
55553804
        3.072    
                         7.781    
            2,53    
153,29%
80
55553863
        3.598    
                         9.238    
            2,57    
156,75%
81
55555051
        1.832    
                         4.586    
            2,50    
150,33%
82
56554388
        1.429    
                         5.014    
            3,51    
250,87%
83
56555139
        2.115    
                         5.450    
            2,58    
157,68%
84
56558215
        1.832    
                         4.886    
            2,67    
166,70%
85
56559170
        3.220    
                         8.795    
            2,73    
173,14%
86
56561409
        2.078    
                         5.927    
            2,85    
185,23%
87
56561679
        2.078    
                         5.586    
            2,69    
168,82%
88
56562170
        2.078    
                         6.021    
            2,90    
189,75%
89
56562325
        2.026    
                         6.905    
            3,41    
240,82%
90
57551063
        3.755    
                         8.865    
            2,36    
136,09%
 

26 de comentarii:

  1. Deja proiectul are un aviz NEGATIV - Cons. Ec. si Social:
    https://www.senat.ro/Legis/PDF/2015/15b123ES.pdf
    https://www.senat.ro/Legis/Lista.aspx?cod=18893&pos=0&NR=b123&AN=2015.
    Ni se spune ca "Proiectul de lege se afla in lucru la nivelul Guvernului"!!!
    Ce sa mai intelegem?

    M. Orzan

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce sa intelegem? Dogaru sustine ca e proiectul agreat de Oprea si de Guvern, iar noi stim ca este asa. Numai ca proiectul NU a fost inaintat de Guvern evitand sa isi asume raspunderea in a fi adoptata o astfel de lege, ci prin M. Dogaru! Doar asa sa testeze piata! Acest proiect va avea toate avizele negative, doar asa fiind Guvernul sigur ca NU are sanse sa fie adoptat!

      Apoi, Guvernul va introduce propriul proiect care oricum este identic cu acesta. stiind din start ca va fi respins de Parlament! Iar Ponta va spune: " - Ati vazut ca am incercat, dar Parlamentul a decis altfel, si Guvernul NU se poate opune Parlamentului!"

      Si cu asta "ne-a capsat" total. Ce raspuns pertinent sa primiti? Se joaca intre ei pe vietile noastre si fac misto de noi, nu este clar?

      Ștergere
  2. LA ANUL LA ALEGERI O APROBA!
    masa de manevra electorala !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eroare! Nu o APROBA, doar o "arunca" in Parlament, eventual si cu avizul vreunei camere, urmand sa fie adoptata sau nu in viitoarea legislatura. Numai ca "placa" e rasuflata fiind aceeasi de dinainte de alegerile trecute si NU o mai musca nimeni cu smecherii din astea!

      Ștergere
  3. Toate avizele vor fi negative ! Guvernul pregateste altceva ...o alta gura de oxigen si o alta amanare.
    Repet:
    http://www.stiripesurse.ro/ponta-si-operatiunea-pensiile-in-servicii-surse_953466.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Il cunoastem pe Ponta si nu pregateste in niciun caz vreo lege a pensiilor militare, ci cu totul altceva! Legea nr. 284/2010 (a salarizarii) are momentan stopate de la aplicare, printr-o ordonanta de urgenta, prevederile care stabilesc acordarea de ajutoare la trecerea in rezerva (identice cu soldele compensatorii acordate prin fosta O.U.G. nr. 7/1998). Aceasta stopare NU este vesnica, fiind vorba doar de abrogarea unei simple O.U.G. care contravine legii de salarizare.

      Ajutoarele in cauza sunt stabilite de Legea nr. 284/2010, Anexa nr. VII, Cap. II, Sect. a 2-a, Art. 20, astfel:

      (1) La trecerea în rezervă sau direct în retragere, respectiv la încetarea raporturilor de serviciu, cu drept la pensie, personalul militar, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, pentru activitatea depusă, în funcţie de vechimea efectivă ca militar, poliţist, funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare şi personal civil în instituţiile publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, beneficiază de un ajutor stabilit în raport cu solda funcţiei de bază, respectiv salariul funcţiei de bază avută/avut în luna schimbării poziţiei de activitate, astfel:

      Vechime efectivă:
      - până la 5 ani - un ajutor egal cu 3 solde ale funcţiei de bază/salarii ale funcţiei de bază;
      - între 5-10 ani - un ajutor egal cu 6 solde ale funcţiei de bază/salarii ale funcţiei de bază;
      - între 10-15 ani - un ajutor egal cu 8 solde ale funcţiei de bază/salarii ale funcţiei de bază;
      - între 15-20 ani - un ajutor egal cu 10 solde ale funcţiei de bază/salarii ale funcţiei de bază;
      - între 20-25 ani - un ajutor egal cu 12 solde ale funcţiei de bază/salarii ale funcţiei de bază;
      - între 25-30 ani - un ajutor egal cu 15 solde ale funcţiei de bază/salarii ale funcţiei de bază;
      - peste 30 ani - un ajutor egal cu 20 solde ale funcţiei de bază/salarii ale funcţiei de bază.

      IN CONCLUZIE! PONTA NU PREGATESTE O LEGE ANUME DE PENSIONARE, CI DA DRUMUL LEGII 284/2010 LA APLICARE. ASA CUM A DAT DRUMUL LEGII 263/2010 LA INDEXARE! CAZ IN CARE UN GENERAL IESE LEJER CU AJUTOARE DE MINIM 50 000 DE EURO SI UN COLONEL CU AJUTOARE DE MINIM 40 000 DE EURO.

      Ștergere
  4. Ajutorul la trecerea in rezerva ... prevazut in l.284/2010 este acelasi cu cel prevazut in l.138/1999 .
    Ajutorul la trecerea in rezerva nu este acelasi lucru cu platile compensatorii prevazute de ogr 7/1998 .
    Ajutorul la trecerea in rezerva trebuia sa se acorde tuturor celor care treceau in rezerva ...
    -----------------------------------------------------
    OGR 7/1998 nu este "fosta" ... Este pe deplin aplicabila si in prezent .
    OGR 7/1998 se aplica tuturor celor care indeplinesc conditiile :
    Art. 1. - Personalul militar şi salariaţii civili, din cadrul unităţilor militare, care se disponibilizează ca urmare a programului de restructurare a armatei, beneficiază de măsurile de protecţie socială prevăzute în prezenta ordonanţă.

    Art. 2. - Programul de restructurare a armatei vizează măsuri ce se referă la:
    a) desfiinţarea de comandamente, mari unităţi, unităţi, subunităţi şi formaţiuni din compunerea armatei în timp de pace;
    b) transformarea sau redimensionarea structurilor militare, având drept urmare diminuarea numărului de funcţii prevăzute în statele de organizare în timp de pace;
    c) redislocarea structurilor militare în alte localităţi, la o distanţă mai mare de 50 km.

    Platile compensatorii prevazute de ogr 7/1998 erau :
    - pentru cei care indeplineau conditiile de pensionare si acceptau sa fie pensionati : 2 solde pentru fiecare an diferenta intre virsta impricinatului si virsta de 55 de ani .
    - pentru cei care nu indeplineau conditiile de pensionare sau nu optau pentru pensionare :
    ------ a) 12 solde lunare brute, pentru o vechime mai mică de 7 ani;
    b) 15 solde lunare brute, pentru o vechime cuprinsă între 7 şi 15 ani;
    c) 20 de solde lunare brute, pentru o vechime mai mare de 15 ani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tehnic asa este! Dar in situatia data NU mai conteaza decat malaiul ca SUMA, NU si din ce este format. Malai care este clar ca este de minim 50 000 euro pt. un general si minim 40 000 de euro pt. un colonel care se va pensiona!

      Daca le mai aplici si OG 7/1998, ii faci VIP-uri deja! Nu cred ca OG 7 mai poate produce efecte. Chiar TU afirmi ca este valabila urmare a "programului de restructurare a armatei". Acel program a fost un program bine definit, denumit initial Armata 2005, ulterior lungindu-se pana la Armata 2008. Numai ca programul de restructurare ca program, este deja incheiat de ani buni de zile. Daca armata da maine afara 100 de insi, aceia devin simpli disponibilizati punctuali in afara "programului de restructurare". In concluzie, fara un "program de restructurare", este fortat sa afirmi ca ai fi beneficiar al OG 7/1998.

      Si chiar sa fie, pt. noi ce mai conteaza?

      Ștergere
  5. Asadar, activii-muti, ca traista-i mare....aia de dupa 2011-muti, ca-i recalculeaza la o promisa lege, aia de dinainte-muti (parte din ei, poate cam mare) ca daca o fi si-o fi tot raman cu o parte a leului...o mare muta !!! Vai de capul nostru, de demnitatea si respectul care-l cersim societatii. Unde sunt marii comandanti ascunsi prin tot felul de societati de reflectie? De atata gandire si rasgandire o sa omoare o tara!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Militarii in ativitate NU au nicio vina, poate la fel am fi procedat si noi! Problema "rupturii" este cu totul alta: in mod cert, ministrii cat ar fi ei de ministri sunt supusi unor presiuni din partea ministerelor pe care le conduc. NU trebuie sa ne imaginam ca niciun militar in activitate NU i-a spus la vreun bilant lui Oprea sau lui Oprea, in fata, ca NU ii convine pensia contributiva cu care iese din sistem. Sunt date confirmate ca asa s-a intamplat si inca se intampla, militarii actuali avand cu totul alt "tupeu" decat in vremurile noastre, cand la bilanturi se prezentau doar "poezii" placute la auz partidului.

      Acum sa ne punem in locul lui Oprea, ca om politic si pozand in mare general, "s-a lipit" cum-necum in perceptia politica generala, ca s-ar si pricepe sa conduca ministere din aparare (similare). In concluzie, Oprea vizeaza o cariera lunga in zona apararii. Numai ca el insusi este in situatia sa faca o cariera in zona ministerelor unde militarii in activitate NU il agreeaza, chiar il preseaza din cauza situatiei cu pensiile.

      Situatie in care decizia lui este simpla, practic primitiva! E "naspa" sa conduci orice structura, daramite un minister intreg unde sa NU fii ageat de personal. Cat ai fi de sef, esti izolat de structura pana la urma si percepi aversiunea. Asa ca Oprea a decis: cei in rezerva - PA, NU mai am treaba cu ei, dar de cei in activitate - DA, asa ca le reacord pensii militare sa ii pot conduce bine.

      Practic, Oprea prin acordarea pensiilor militare doar militarilor pensionati dupa 2011, isi cere scuze fata de personalul in activitate si de al carui sprijin are nevoie daca vrea sa faca in continuare! Cat priveste noi, ceilalti, NU mai are nevoie de noi! De fapt, NU a avut nevoie niciodata! De aici porneste ruptura, NU de la militarii activi!

      Mai este o chestie separata de cele mentionate anterior! Dar ce suntem naivi sa NU realizam ca Oprea NU stia din start ca atunci cand a desfiintat pensiile militare, a facut-o excusiv pt. cei cativa din tabel, restul fiind pulimea cu pensii crescute simbolic doar sa dea bine la statistica? Ce simplu este sa cresti o pensie unui smecher de 7 ori, si sa il ascunzi pe respectivul inapoia celor 90% cu pensii crescute, dar cu un leu! Lucrarea ne-a fost facuta cu cap in 2011. Si cu mult trafic de influenta! Trafic de influneta care se practica si acum "la greu" ca cei pensionati pana in 2011 sa fim "sariti" din schema!

      Ștergere
    2. As inclina sa-ti dau dreptate....din pacate, nu peste tot se vede la fel. Multi ani blogul scmd era, si este si acum, o oglinda la ce s-a intamplat cu rezerva armatei. Din muuuultele filiale mai activeaza cateva si nu de acum cateva luni, ci de ani buni, imediat dupa "rezolvarea Oprea". O scurta incursiune pe blog iti releva care parte de tara mai are probleme....Cu fiecare luna care trece, cu fiecare an, treaba se raceste. Tot mai putini rezervisti vin in contact cu activii. Mare parte din ei s-au civilit de-a binelea. Nici nu-i mai intereseaza armata. Majoritatea celor care au avut functii mari, conduc acum afaceri mai mari sau mai mici, nu le mai sta capul la ce-au fost. Cei mai in varsta mai tanjesc dupa o fasole cu ciolan la unitatea in care au lucrat o viata dar...ori nu mai e, ori e odata pe an, ori, mai tinerii comandanti i-au uitat. M-a frapat informatia ca, recent, o singura garnizoana din tara, a invitat, pentru prima data, rezervistii in poligon sa participe la o intrecere de tir. Cam putin ! Activii, ai dreptate, nu se gandesc la noi, sunt presati destul de problemele lor si nu-s mici deloc in conditiile in care nu mai pot gandi limpede la ziua de maine. Raman la convingerea mea ca noi am fost cam lasi si ne-am lasat prea usor cumparati. Am pierdut rand pe rand toate bataliile si acum........ Dar de iertat, n-am sa-i iert pe cei care au ajuns pe scaune mari si la pensie au trecut pe fotolii, au inchis usile dupa ei si si-au uitat menirea facandu-se frati cu dracul. Da, de noi nu mai e nevoie! Sa fim multumiti ca ne mai bate postasul la usa, pana s-a pensiona si asta !!!

      Ștergere
  6. Cum se mai aduna !!! Cum ne mai imputinam !!!
    "În conformitate cu prevederile Legii nr. 62 (Legea dialogului social), publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 322, din 10 mai 2011, în data de 10 mai 2015 expiră termenul de verificare a menținerii condițiilor de reprezentativitate a organizațiilor sindicale. ( "http://scmdsector6.blogspot.ro/ )
    Pa, SCMD ?

    RăspundețiȘtergere
  7. Dupa cum se prezinta problema sa inteleg ca nu mai este nimic de facut si trebuie sa ma resemnez?

    RăspundețiȘtergere
  8. Calmati-va, plagiatorul nu va aproba nicuodata pensii miilitare ca in Nato.E doar bataie de joc pentru toti militarii indiferent cand au iesit la pensie.Romane valabila legea batjocoritoare a lui Boc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Legea batjocoritoare nu e bat joc oritoare pentru toti. Sa luam exemplul cu cuantumu de 3072 pe L164 si 12.299 pe legea batjoc.Frumos nu? Si multe alte exemple de acest gen( neutru). Dar si pe L164 avem superbeneficiarii legii asa incat baieti de baieti avem pe ambele legi. Iata de ce e necesara ca oxigenul o lege cat mai dreapta si echitabila care sa inlature astfel de anomalii care nu-si au locul intr-un sistem ordonat, demn si onorabil cum este sau ar trebui sa fie sistemul militar. De aceea noua lege trebuie aplicata tuturor rezervsitilor si in recalculare sa fie inclusi si latraii-vocali care in sfarsit sa fie pusi la respect fata de lege. Dura LEX sed LEX !

      Ștergere
    2. @ Anonim 22 aprilie 2015, 10:58. Tabelul este relevant pt. cateva lucruri:

      - facand abstractie de suma /cifre ca valoare de bani, sare in ochi ma de graba altcveva: DE CATE ORI a fost majorata o pensie? Pensie CONTRIBUTIVA mai mare de 7 ORI decat cea militara? Nu cu 7%, nu cu 70%, CI DE 7 ORI?

      - mai este stupefianta si o alta chestie! Ca sa ai o pensie CONTRIBUTIVA de 12 000, inseamna ca NU avem de-a face cu o persoana care a avut doar ultima solda de 12 000 si si-a transformat-o in pensie de serviciu, ci de o persoana a caror MEDIE de venituri in cariera a fost de 12 000 luna de luna! Medie de cca. 3000 euro luna de luna de la gradul locotenent la cel de colonel/comandor? Inseamna ca este cea mai mare pensie CONTRIBUTIVA din Romania, iar respectivul a acut cele mai mari venituri CONTRIBUTIVE din Romania? Cine putea sa aiba in Romania o medie de venituri de 3 000 de euro lunar, astfel incat sa ii iasa o pensie CONTRIBUTIVA de 3 000 de euro? Pt. ce activitati, ce functii, ce grade, ce activitati atat de importante - in conditiile in care media contributiva a pensiei unui colonel/comandor era in 2010 de 4 500- 5 000 lei?

      Ștergere
  9. Fraţilor, luaţi de-aici cît e caldă:

    http://www.antena3.ro/politica/pensiile-militare-discutate-astazi-in-sedinta-de-guvern-291227.html

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna Ziua !
    mecanismul de revenire la sist. pens. militare presupune :
    1. REPUNEREA in plata a pensiilor stabilite cf. L.164/2001 in cuantumul din luna Dec. anul 2010 pentru cadrele militare trecute in in rezerva pana la intrarea in vigoare a L. 263/2010 . Cei care prin recalculare s-au trezit cu pensii mai mari decat cuantumul din Dec.2010 vor avea de ales :
    A. RAMAN CU ACEST CUANTUM IAR PENSIA RAMANE IN SISTEMUL IN CARE A FOST STABILITA , DECI CEL PUBLIC!!!
    B. Accepta cuantumul din Dec2010 cf. L164/2001, deci pensia militara !
    2. RECALCULAREA pensiilor stabilite in baza L.263/2010 ptr cadrele iesite la pensie de la 01.01.2011 si data intrarii in vigoare a PREZENTEI LEGI. Aceasta noua lege VA AVEA O METODOLOGIE SIMILARA DE STABILIRE A DR. DE PENSIE CA SI L . 164/2001.Se va aplica si principiul cuantumului mai favorabil .
    Parerea mea este ca viziunea este O.K.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este bine. Ai departajat bine legile ca la americani, dar ai facut-o partial. Ca la americani, ar insemna asa:
      - cine a iesit pe L. 164 moare cu cu pensie dupa 164.
      - cine a iesit pe L. 263 moare cu cu pensie dupa 263.
      - cine se va pensiona in viitor dupa noua lege, moare cu pensie dupa noua lege.

      Numai ca inainte de L. 164, a mai existat una: D. 217/1977. Cu ei ce facem?

      Problema e la cei deja pensionati dupa L. 263. Intrucat daca ii treci dintr-o lege in alta, atunci si cei pensionati dupa l. 164 au acest drept.

      Nefiind la americani, tot uniformizarea clasica e solutia: pt. cei care se vor pensiona in viitor, treaba e clara. Pt. cei deja pensionati - RECALCULARE generala induferent pe ce lege au iesit, ce rezulta se numeste pensie militara calculata dupa aceleasi reguli la toti si cu asta basta.

      In ceea ce priveste principiul optiunii, poate sa ramana: vor opta pt. acesta cativa pensionati inainte de 2011. De fapt inainte de 2001, adica cei pensionati cu D. 217/1977. Dintre cei din ultima categorii sunt vreo cateva sute caroa NU le convine nimic, ci doar recalcularea lui Boc si L. 119. Dar sa le acordam posibilitatea de optiune, nu sunt multi!

      Ștergere
  11. S-a reusit cu greu crearea unui sistem unitar de pensii. Nici Papa Pius nu va distruge acest sistem.

    RăspundețiȘtergere
  12. asteptam sa vedem ce va urma......

    RăspundețiȘtergere
  13. TOTI CEI CARE S-AU PENSIONAT INAINTE DE 2011 AU PENSII MILITARE SI INDESTULATOARE, IAR CEI DIN LOTUL DOGARU AU PENSII NESIMTITE. ERA NECESARA O UNIFORMIZARE ASA CA NU VA MAI PLANGETI ! IN MOD NORMAL NICI NU AR TREBUI SA EXISTE PESII MAI MARI DE 4.000 - 5.000 DE LEI, PT.NICI UN PENSIONAR MILITAR INDIFERENT DE GRADUL SI FUCTIA AVUTE LA DATA PENSIONARII , PESTE ACEST PLAFON PENSIILE DEVIN NESIMTITE SI AR TREBUI PLAFONATE .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1]. Esti RETARDAT sau te prefaci? In Romania NU mai exista pensii MILITARE de la data de 01.01.2011. Cum sa ai pensie MILITARA indestulatoare din moment ce NU mai exista pensii MILITARE deloc? Fostele pensii MILITARE au fost DESFIINTATE! In locul lor, personalul in cauza s-a trezit cu pensii CONTRIBUTIVE la fel ca tractoristii, croitoresele si ca soacra-ta! Fata de fostele pensii MILITARE, noile pensii contributive au scazut la unii, la altii au crescut, la altii au ramas constante. Papagalule!

      2]. De ce sa NU mai existe pensii mari de 4 000- 5000? Ca vrei TU? Ce, egalitate sau ce? Si eu vreau egalitate in drepturi, mai exact vreau ca tuturor membrilor NEmilitari ai familiei tale sa li se aplice aceleasi interdictii de drepturi si libertati fundamentale precum militarilor. Iar in caz de razboi, sa fie mobilizata si soacra-ta, nu doar pensionarii din armata!

      Ștergere
  14. HIAS-03.05.2015
    Actuala lege ,daca este asa cum se prezinta,este o bataie de joc fata de cadrele militare,adevaratele cadre militare,care prin pregatirea profesionala,militara,educatie,constiinta civica,patriotism,spirit de sacrificiu si eroism,au fost cei care au raspuns intotdeauna la chemarea tariii,neintarziat si neconditionat.
    Atunci cand am fost luati din viata civila si incadrati in armata "fiindca TARA ARE NEVOIE DE NOI"nju ne-a intrebat nimeni daca ne convine sau nu sa parasim un loc de munca pe care-l ocupasem dupa ce ne tocisem coatele in scoli,facultati,cursuri de pregatire post universitara,lucrari de specialitate originale pe care le finalizam prin zeci de inventii brevetate pe care le faceam cadou statului,gratuit,fiindca "DATORAM STATULUI FAPTUL CA AJUNSESEM SPECIALISTI"si ni se incredintase munci de raspundere.
    Nu ne-a intrebat nimeni daca vrem sa lucram in unitati militare cu activitate incadrata in grupa 1 de munca,sa nu avem dreptul de a pleca de acasa fara a anunta cumandantul unde putem fi gasiti,sa nu avem zile libere de sarbatori,sa nu avem PASTE,CRACIUN sau ANUL NOU,sa ne prezentam la unitate in cel mai scurt timp la alarmele date la ora 2 noaptea sau sa dormim pe lazile de minitie sau armament cand se dadea alarma generala.Procesul verbal privind starea mea de sanatate la incadrarea inarmata atesta faptul ca eram sanatos si apt serviciul militar.La trecerea in rezerva la limita de varsta,eram o epava.Mentionez ca nu am fost si nu sunt fumator si ca nimeni nu se poate lauda ca m-a vazut vreodata intrand intr-o carciuma,sau fiind ametit de bautura.Medicamentele,tratamentele,internatile pentru recuperare in spitale militare si civile,depasesc media de 3000 lei/luna.In aceasta suma nu sunt incluse medicamentele foarte scumpe,peste 2000 lei lunar pentru cateva boli asociate care sunt cuprinse in programele nationale de sanatete si care sunt gratuite.In aceasta situatie ce pensie ar trebui sa am eu?
    La sedinta de bilant de anul trecut,ni s-a spus ca in ROMANIA nu mai exista militari in retragere,ci numai militari in rezerva,care trebuie sa inlocuiasca, in caz de necesitate,pe cei 230.000 militari disponibilizati la intrarea ROMANIEI in NATO.Sunt convins ca,indiferent de gradul pe care-l avem,de starea de sanatate,de convingerile politice sau marimea pensiei,atunci cand ROMANIA si POPORUL ROMAN vor avea nevoie de noi,carele militare in REZERVA,indiferent de arma,vor sti sa isi apere tara la granitele din rasarit sau apus.
    Pe mine, personal,nu marimea pensiei sau lipsurile materiale ma supara.Cei care am trait razboiul,foametea din 1947,Sovromurile,colectivizarea,lagarele de detinuti politici,economia tarii"PLANIFICATA"in cincinale,lovitura de stat din 89 in care au murit militari,tineri nevinovati,noi nu avem revendicari "SINDICALE'ci recunoasterea statutului nostru de PENSIONARI MILITARI,recunoasterea apartenentei noastre la CASTA MILITARA,categorie sociala de necontestat care se bucura de increderea a peste 80% din populatia tarii.
    Legea pensiilor militare de stat nu trebuie facuta numai de militarii activi [astazi] care vor sa-si asigure o batranete indestulata,ci si de catre militarii rezervisti care in timp de razboi si-au dat jertfa suprema si in timp de pace au creat prin munca neistovita,o ROMANIE noua.

    RăspundețiȘtergere
  15. Anonim 08.05.2015

    La trecerea in rezerva,la limita de varsta,cu o vechime de 35 de ani,din care 21 ca militar,in grupa 1 de munca,am primit O SINGURA PENSIE IN AVANS pentru a avea bani cu ce sa ne cumparam de de mancare urmatoarele trei luni pana la primirea primei pensii.Ca apreciere a modului cum mi-am desfasurat activitatea profesionala si militara,la trecerea in rezerva am fost solicitat sa-mi continui activitatea in cadrul unitatii,VOLUNTAR,fara nici o retributie materiala,pana se vor gasi persoanele,cadre militare de specialitate,care sa-mi preia atributiile pe care le aveam.Am acceptat deoarece, comandantul in functie cat si fostul comandant au fost niste oameni exceptionali din toate punctelr de vedere.
    Am ramas totusi cu regretul ca,desi trecerea in rezerva a fost dupa 89,in aceiasi unitate,in acelasi minister,cu acelasi profil de activitate,cei trecuti in rezerva dupa noi au primit pana la 20 salarii brute compensatorii,alt mad de calcul al pensiei,cu recunoasterea statutului de pensionar militar si nu de asistat social cum suntem noi.DE CE?CINE A GRESIT? DE CE MASURI DIFERITE DE APRECIERE SI CALCUL A PENSIEI MILITARE pentru ACEIASI CATEGORIE PROFESIONALA SI SOCIALA? DE CE?
    Cine ne poate raspunde:PARLAMENTUL,PRESEDINTELE,GUVERNUL,NATO,C.E.? CINE???


    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!