joi, 19 martie 2015

Ultimele informatii despre himera legii pensiilor militare: un prim proiect este inregistrat la Camera Deputatilor! Cine-i curva, cine-i prost, cine-i stupid si cine este bine intentionat?

Informatiile provin din zona S.C.M.D. Proiectul propus de S.C.M.D. este acesta! Expunerea de motive propusa de S.C.M.D. poate fi studiata aici!

Prima concluzie este de natura politica: liderii S.C.M.D. s-au lepadat (aparent) de Satana, nemaisteptand cai verzi pe pereti din partea guvernului  lui Naum Ponta si G. Oprea, care ar fi trebuit sa initieze un astfel de proiect de lege inca din 2014! Guvern care nu a facut-o! Se spune ca V. Pricina de la S.C.M.D. s-a infiltrat in mod special in conducerea U.N.P.R. - avand drept strategie sa il convinga pe maharul partidului de buzunar al maretului general cu 8 stele - G. Oprea, sa initieze o lege a pensiilor militare - ca fiind singura masura real reparatorie pt. nedreptatile comise prin desfiintarea pensiilor militare. Pensii militare desfiintate cu sprijinul aceluiasi general cu 8 stele! Nereusind sa convinga partiduletul de buzunar al lui G. Oprea sa reintroduca legea pensiilor militare, intr-un final V. Pricina si-a inaintat demisia din U.N.P.R.! Imediat dupa acest fapt, S.C.M.D. a inaintat propria  propunere (oarecum proprie) de proiect de lege a pensiilor militare, direct Parlamentului!

La cele mentionate, pot sa isi aduca aportul cei care considera ca stapanesc culisele politicii! Asa la o analiza sumara, din perspectiva noastra rezulta vreo 4 aspecte: 

- liderii S.C.M.D. s-au lepadat de Satana cu adevarat (nu prea este credibil);
- liderii S.C.M.D. joaca la dublu: mai exact, coalitia actuala de guvernamant - neavand in mod vizibil niciun curaj al raspunderii, baga la inaintare satelitii, urmand ca sa aprobe ceva ce pare initiat de altcineva din afara puterii (destul de neverosimil, dar poate fi o varianta);
- liderii S.C.M.D. si-au vazut interesele periclitate de declaratia senatorului C. Anghel care a afirmat in clar ca in conditiile in care Guvernul tot tergiverseaza lucrurile in privinta legii pensiilor militare, va rezolva chiar dumneaei problema prin inregistrarea in aceasta luna in Parlament ca initiative legislative a Legii nr. 164/2001 si a Legii nr. 179/2004 - exact asa cum au fost! Se cunoaste ca atat Legea nr. 164/2001, cat si Legea nr. 179/2004 au procedat - asa cum este normal, la recalcularea tuturor pensiilor militare! In disperare de cauza a nu le fi afectate interesele, liderii S.C.M.D. au intrat in fibrilatie si au facut in asemenea mod incat sa obstructioneze inititativa senatorului C. Anghel, actionand mai rapid ca aceasta! Primul si singurul interes al liderilor S.C.M.D. in a face aceasta miscare,  fiind acela de nu le fi recalculate propriile pensii, asa cum rezulta prin introducerea in textul proiectului de lege a art. 111.
- liderii S.C.M.D. incearca (din nou) sa deturneze rabufnirile propriilor rezervisti care ameninta cu demonstratii in uniforma de campanie impotriva guvernului PDL 2 (Ponta-Oprea), satui ca in aproape 3 ani de cand actuala coalitie politica detine puterea, aceasta a dovedit doar ca a mintit.

Ca fapt divers, propunerea a fost insusita si inaintata deja ca proiect legislativ, de STEFAN PETRU DALCA - presedinte al Comisiei pt. Egalitate de Sanse din Camera Deputatilor (PP-DD) si de vicepresedintele comisiei mentionate, deputat Liliana Minca (acelasi partid). Din comunicatul S.C.M.D. mai aflam ca proiectul a fost sustinut de un numar de deputati si senatori de culori politice diferite, un nume vehiculat fiind al senatorului Dumitru Pelican (presedintele PC-PLR) - despre care se cunoaste ca este intr-adevar (cel putin din perspectiva publica), un om cu o moralitate deosebita. Bineinteles ca observam si faptul ca Ponta/Oprea s-au dezis de proiect, altfel il initiau partidele lor sau Guvernul! Dar nu au facut-o! Ceea ce demonstreaza ca actuala coalitie isi merita pe deplin titulatura de PDL 2!


SI ACUM - SA DISCUTAM DESPRE PROIECT!

1]. Cine este curva? A se citi art. 111 coroborat cu art. 112. Din cate se observa, in ceea ce priveste recalcularea pensiilor apare un tratament complet inegal (discriminatoriu) intre pensionarii militari pensionati inainte de data de 01.01.2011 si cei pensionati dupa aceasta data. Desi, si primii si ultimii au actualmente pensii stabilite tot in sistemul public: primii in baza Legii nr. 119/2010 (aplicate cu O.U.G. nr. 1/2011 si Legea nr. 241/2013), ultimii in baza Legii nr. 263/2010. In ceea ce priveste militarii pensionati in baza Legii nr. 263/2010 - proiectul sustine recalcularea, ceea ce anihileaza propaganda toxica lansata pe diverse site-uri/bloguri, cum ca Legea nr. 263/2010 ar reprezenta o adevarata mana cereasca pt. militarii care s-au pensionat sau urmeaza sa se pensioneze in baza respectivei legi. Ori, art. 112 din proiect demonstreaza necesitatea recalcularii pensiilor militarilor in cauza, intrucat cele in baza Legii nr. 263/2010 sunt efectiv catastrofale!

Dar care este manevra cu art. 111 care nu prevede si recalcularea pensiilor militarilor pensionati inainte de data de 01.01.2011, desi acestia beneficiaza actualmente tot de pensii in sistemul public? Manevra este simpla! Pe site-ul M.Ap.N. regasim soldele actuale ale militarilor in activitate! De la general la sergent/M.M. cls. a V-a. Dar pt. a verifica cat mai pragmatic situatia, am analizat un esantion de cca. 60 pensionari militari cu grade de la colonel/comandor la plutonier (similar in cazul M.M.) si de la toate categoriile de forte, comparand pensiile in plata cu statele de plata ale unor militari in activitate, si am ajuns la urmatoarea concluzie: toate pensiile in plata ale militarilor din esantionul analizat, fara exceptie, sunt mai mici cu 8%-75% (media este de 35%) fata de situatia in care pensiile acestora ar fi recalculate in functie de soldele militarilor in activitate! Concluzia este cea ca militarii pensionati inainte de anul 2011 devin net dezavantajati in situatia nerecalcularii pensiilor lor, fata de militarii pensionati dupa acest an!

Si atunci, de ce proiectul inaintat de S.C.M.D. nu prevede si recalcularea militarilor pensionati inainte de anul 2011? Nu am regasit logica in esantionul analizat, dar aici este vorba cu precizie - nu de stupiditate, ci de un calcul meschin! Care avantajeaza in cazul nerecalcularii pensiilor si pt. militarii pensionati inainte de anul 2011, un nr. infim de persoane - poate 1% sau 1/1000 sau 1/10 000. Persoane ale caror cuantumuri ale actualelor pensii depasesc cu mult soldele militarilor in activitate! Tinand cont ca in esantionul analizat nicio pensie a unui militar obisnuit (trupe terestre, aviatie sau marina) nu depaseste solda unui militar actualmente in activitate, ramane la aprecierea fiecaruia sa intuiasca (demonstreze) ce purtatori de uniforme militare am avut printre noi, pt. care soldele erau un fel de bacsis de cafea, avand venituri extra-solde mai mari de cateva ori decat soldele? Intrucat lor nu le convine recalcularea! Magistratii militari nu mai fac obiectul - au deja pensii calculate in baza Statului Magistratilor, deci sunt exclusi din ecuatie! Prin urmare, nerecalcularea pensiilor militarilor pensionati inainte de anul 2011, este o curvarie care avantajeaza un numar infim de fosti purtatori de uniforme militare pensionati pana in acel an, si care realmente nu prea au fost militari de cariera! Daca ar fi fost, le-ar fi convenit actualizarea pensiilor lor in functie de soldele militarilor in activitate! Dar este evident ca nu le convine! In linii mari, cunoastem ca acestia reprezinta un grup restrans, format din detasatii din ministere in diverse institutii civile (de exemplu: ROMAVIA, TAROM) sau in diverse zone economice - in cazul carora salariile civile au inlocuit soldele la calculul pensiei, salariile din zona de detasare fiind net superioare soldelor din armata. Undeva la distanta mai regasim si anumiti fosti militari deveniti secretari de stat, dar si anumiti profesori militari universitari abonati la a preda cursuri tarifate la ora, la 5-10 facultati - lunar, precum si in zona S.I.E./S.R.I. (misiuni externe) despre care se cunoaste ca veniturile depaseau cu mult soldele! In sfarsit, este posibil sa mai avem ceva cazuri cu pensii imense si in zona aviatiei si marinei militare (in urma unui artificiu inclus in Legea nr. 138/1999 a salarizarii personalului militar care a permis ca pana in anul 2008 la calculul pensiei personalului in cauza, sa fie luate in calcul toate sporurile si primele extra-solda din ultima luna de activitate, prin derogare de la Legea 164/2001 si Legea nr. 170/2004, spre deosebire de marea majoritate a militarilor carora nu li se lua in calcul la calculul pensiei decat ultima solda, fara  alte sporuri/prime/venituri extra-solde). Cam acestea sunt grupuletele de interese carora nu le convine recalcularea pensiilor! Formate din extrem de putine persoane, dar foarte perverse! Mai mult ca sigur ca sunt aceleasi persoane care au actionat in 2010 sa fie desfiintate pensiile militare. Acestea sunt curvele care nu vor recalcularea pensiilor si pt. militarii pensionati pana la data de 01.01.2011!

2]. Cine este prost? Recitind cu atentie proiectul, redescoperim un element asupra caruia tot incercam sa atragem atentia de ani buni de zile! Din intregul proiect rezulta astfel: cel care l-a emanat in sectorul grupelor de munca, este un analfabet juridic! Si matematic! Individul in cauza, porneste de la judecata conform careia cele 4 grupe de munca pt. militari sunt trei: Grupa I si Grupa II. 

Atragem atentia analfabetului in cauza asupra urmatoarelor elemente:
- pana la aparitia Legii nr. 19/2000, grupele de munca in sectorul civil au fost: grupa conditii normale, grupa I si grupa a II-a.
- pana la aparitia Legii nr. 164/2001, grupele de munca in sectorul militar au fost: grupa conditii normale, grupa I si grupa a II-a.
- dupa  aparitia Legii nr. 19/2000, grupele de munca in sectorul civil au fost si sunt inca in legislatia actuala: grupa conditii normale, grupa conditii deosebite si grupa conditii speciale.
-  dupa  aparitia Legii nr. 164/2001, grupele de munca in sectorul militar au fost si sunt inca in legislatia actuala: grupa conditii normale, grupa conditii deosebite,  grupa conditii speciale si grupa alte conditii.

In concluzie, la acest moment in sectorul civil exista 3 grupe de munca, iar in sectorul militar exista 4 grupe de munca! Cea de-a 4-a grupa de munca si despre care nu a aflat inca analfabetul juridic care a participat la redactarea proiectului legii pensiilor militare, este grupa de munca ALTE CONDITII! Care nu este egala nici cu grupa I de munca (denumita astfel inainte de anul 2000/2001), nici cu grupa CONDITII SPECIALE (denumita astfel dupa anul 2000/2001)! Grupa ALTE CONDITII este pur si simplu o grupa de munca distincta, cu risc superior in munca fata de grupa I de munca (denumita astfel inainte de anul 2000/2001)/grupa CONDITII SPECIALE (denumita astfel dupa anul 2000/2001).

Ori, analfabetul juridic care mai mult ca sigur ca a fost pensionat inainte de anul 2001 si nu a aflat de noua legislatie, a egalat din pix grupa de munca ALTE CONDITII cu grupa I de munca/CONDITII SPECIALE, desi grupa ALTE CONDITII este cu totul alta grupa decat cea mentionata! Si legal, dar si ca risc profesional!

Principalele erori ale analfabetismului juridico-matematic privind grupele de munca

a). Art. 29 c) - in proiect se acorda aceleasi procente din baza de calcul la stabilirea pensiei, respectiv de 80% si pt. activitatea desfasurata in grupa alte conditii si pt. activitatea desfaurata in grupa conditii speciale/grupa I. Exemplu aplicat? 80% si pt. activitatea desfaurata de un contabil-sef din grupa conditii speciale si tot 80% pt. activitatea desfaurata in grupa alte conditii ca pilot militar sau ca militar pe timpul activitatii in teatrul de operatii? Cand devine evident ca daca tot s-a ajuns la o diferentiere de 5% intre grupele de munca si care sunt in realitate grupe de risc profesional diferit, nu este posibil a fi pus semnul egal intre riscul unui pilot militar/militar in teatrul de operatii (acestia si inca putini altii intra in grupa alte conditii) si riscul (imaginar - nu are sens sa o mai aburim) a unui contabil-sef din grupa conditii speciale. Concluzia? 85% (minim) la stabilirea pensiei din baza de calcul pt. perioadele lucrate in ALTE CONDITII, in caz contrar proiectul de lege este o mistocarie in privinta departajarii grupelor de munca!

b). Art. 21Analfabetului juridico-matematic caruia i-a revenit misiunea sa vada ce si cum este cu grupele de munca, i-a revenit sarcina sa scada varsta de pensionare cu exact vechimea suplimentara adaugata la fiecare an efectiv lucrat, conform grupei de munca! Varsta de pensionare care trebuie redusa cu 3 luni la fiecare an de munca lucrat in CONDITII DEOSEBITE, cu 6  luni la fiecare an de munca lucrat in CONDITII SPECIALE si cu 12 luni la fiecare an de munca lucrat in ALTE CONDITII!

Problema este ca Dorel juristu', fiind analfabet juridico-matematic a facut varza principiile matematicii, rezultand astfel:

- La Art. 29 (1) b) - a scazut in mod corect varsta de pensionare cu 6 luni la fiecare an lucrat in CONDITII SPECIALE (poate ca chiar respectivul a facut parte din acea grupa, fapt pt. care si-a nimerit corect scaderea varstei de pensionare), dar a dat cu oistea in gard la grupa ALTE CONDITII, la ultima grupa varsta de pensionare fiind scazuta tot cu 6 luni la fiecare an lucrat in ALTE CONDITII. Desi ultima grupa are caracteristic faptul ca in vederea pensionarii se iau in calcul 2 ani la fiecare lucrat in ALTE CONDITII, prin urmarea scaderea varstei de pensionare trebuie realizata cu 12 luni la fie an lucrat in ALTE CONDITII nu tot cu 6 luni ca la grupa CONDITII SPECIALE. Astfel s-a ajuns la situatia in care un pilot militar/militar in teatrul de operatii (acestia intra in grupa alte conditii) si un contabil-sef din grupa conditii speciale sa aiba aceeasi reducere a varstei de pensionare pt. riscul in munca: 6 luni in ambele cazuri la fiecare an lucrat efectiv indiferent in care dintre cele 2 grupe. Fiind evident ca militarii din grupa ALTE CONDITII trebuie sa beneficieze de o reducere a varstei de pensionare egala cu 12 luni la fiecare an lucrat in ALTE CONDITII! Aceasta inseamna transpunerea in practica a caracteristicii grupei ALTE CONDITII in virtutea careia in vederea pensionarii se iau in calcul 2 ani la fiecare lucrat in ALTE CONDITII. Altfel, nu mai exista diferenta pragmatica intre personalul din grupa AC si contabilii-sefi din grupa CS!
- La Art. 29 (1) a)Dorel juristu', dovedeste din plin ca este complet un analfabet juridico-matematic. Aici este vorba despre grupa CONDITII DEOSEBITE! Extrem de multi militari pensionati inainte de anul 2011 au facut parte din acesta grupa, majoritatea chiar! Principiul este simplu: in cazul grupei CONDITII DEOSEBITE, in vederea pensionarii se scad 3 luni la fiecare an lucrat in CONDITII DEOSEBITE! Adica,  se scade un an la 4 ani lucrati in CONDITII DEOSEBITE! Iar lui Dorel juristu', i-a iesit ca daca scadem 3 luni la fiecare an lucrat in CONDITII DEOSEBITE, atunci la 6 ani lucrati in CD se scade 1 an si nu 1 an si 6 luni! Aceasta este pregatirea aritmetica a lui Dorel juristu' care s-a ocupat in cadrul proiectului de grupele de munca!

3]. Cine este stupid? Stiti cum sta treaba? Nu este de gluma ce se intampla cu rusii, iar cei mai multi dintre noi avem convingerea ca se va intampla! Ce? Intram in razboi! In caz de reactivare inceteaza plata pensiilor militare si beneficiem de solde! Razboaiele creeaza de cand lumea (si mai ales cele din perioada moderna) - extrem de multi militari mutilati! In caz de supravietuire, urmeaza repensionarea! Dar nu cu pensia dinainte, ci cu cea de invaliditate calculata in functia de solda acordata in urma reactivarii! Ori, in conditiile proiectului actual exista o singura certitudine: pensia de invaliditate devine net inferioara celei actuale! In privinta urmasilor - este cam la fel, adica totul devine derizoriu! In concluzie, cine a pritocit proiectul in punctele mentionate, si-a imaginat ca nu vor exista militari in situata respectiva sau ca militarii nu au urmasi! Poate ca persoana are peste 63 de ani si nu risca sa fie mobilizat - fapt pt. care nu s-a mai gandit la ceilalti militari si familiile lor, poate ca nu are nici urmasi, sau poate are sub 63 de ani insa in ceata lui juridico-matematica nu a realizat ca chiar el ar putea fi viitorul invalid de razboi! Caz in care ar fi repensionat cu 1/3 sau 1/2 din valoarea pensiei actuale!

Este ceva pozitiv in proiect? Da, faptul ca rezervistii cu pensii foste diminuate de regimul portocaliu si actualmente "inghetate" de regimul Ponta, ar scapa de blestem!  Aparent! A se vedea Art. 111 (1) - mai exact referintele la Legea nr. 241/2013, precum si Art. 123 (1). Ar mai fi ceva pozitiv legat de noile baze de calcul in functie de grupele de munca, element insa neaplicabil in viitorul apropiat celor pensionati pana la 01.01.2011 din cauza neactualizarii si nerecalcularii imediate a pensiilor si pt. aceasta categorie. Actualizare si recalculare despre care textul proiectului prevede ca va fi poate candva, termen care conduce cel mai sigur catre Pastele Cailor!

Concluziile in ceea ce priveste cine-i curva, cine-i prost, cine-i stupid si cine este bine intentionat, apartin fiecaruia! Dupa cum se vede, am intrat degeaba in NATO: propunerea de proiect de lege privind pensiile militare inaintat de liderii S.C.M.D. nu are nimic de-a face cu pensiile militare propriu-zise - nu seamana cu niciun model cunoscut decat ca titulatura, proiectul fiind o "emanatie" strict mioritica la fel ca multe alte legi "cu dedicatie" pt. "orientatii de partid si de stat"! In mod cert, proiectul de lege nu are ca tinta interesele militarilor de cariera, fiind chiar ostentativ existentei si intereselor acestora! Nu ne mai legam de faptul ca in baza proiectului, de pensii militare ar beneficicia si functionarii civili, depinde de parlamentari daca "se prind" de situatie.


UPDATE
UN DOCUMENT CARE POATE ACUZA ZECI DE POLITICIENI SI GUVERNE INTREGI PT. EXTERMINAREA FIZICA A UNOR MILITARI

Documentul este preluat tot din zona S.C.M.D.! Din acesta rezulta ca la schimbarea legislatiei, majoritatea pensiilor din M.Ap.N. au fost majorate (cunoastem ca majoritatea pensiilor au fost majorate cu sume absolut simbolice) prin diminuarea drastica a pensiilor altor 9 035 de militari in rezerva/retragere. Prin urmare, ce s-a taiat in mod dramatic de la cei 9 035 pensionari, s-a adaugat altora cate o firimitura, si asa a aparut propaganda marca Oprea a celor 85% pensii majorate!

Insa noi cunoastem cu precizie faptul ca intre cei 9 035 militari in rezerva/retragere cu pensii dramatic diminuate, sunt zeci, sute sau mii  care au trecut efectiv in nefiinta urmare a masurii politice mentionate! Trebuie doar demonstrat cu probe, ceea ce nu este greu! Situatie in care orice politician incepand cu Basescu/Boc si terminand cu Ponta/Oprea, precum si diversi capi ai institutiilor statului sau magistrati, care au initiat, tolerat, incurajat sau mentinut sub diverse forme situatia prin care a fost provocata trecerea in nefiinta a unor militari in rezerva/retragere in urma unor masuri politico-administrative-juridice, pot fi trasi la raspundere pt. exterminare, in baza articolelor 7 și 8 din Statutul de la Roma al Curtii Penale Internationale, adoptat în 1998.

In sfarsit, legat de document, nu este greu sa ne imaginam ca celor 9 035 pensionari din M.Ap.N. li s-au diminuat pensiile din pix. Statistica din zona R-26500 demonstreaza clar ce s-a intamplat! Nu toti, dar marea majoritate a celor 9 035 rezervisti au activat in grupa ALTE CONDITII, fiind  piloti, parasutisti, cercetasi prin parasutare, pirotehnisti, alpinisti, scafandri, au activat in trupele antitero sau au desfasurat misiuni in teatrele de operatii. Acesti militari ar fi trebuit sa beneficieze de o majorare de punctaj cu 100% pt. fiecare an lucrat efectiv in ALTE CONDITII (aceasta inseamna transpunerea in practica a vechimii suplimentare de 12 luni la fiecare an lucrat in AC) - situatie in care nu li s-ar fi diminuat pensiile niciodata! Mai departe, cunoastem ce s-a intamplat! Legea nr. 119/2010 a acordat o majorare de punctaj de numai 50% pt. fiecare an lucrat in ALTE CONDITII si personalului mentionat, la fel precum grupei cu risc inferior in munca denumita CONDITII SPECIALE. Exact precum semnatarei documentului, Gl. Maria Lupu - contabil-sef in grupa CONDITII SPECIALE! Acest element a determinat diminuara pensiilor personalului din grupa ALTE CONDITII, personalul in cauza devenind astfel tratat la pensionare exact precum personalul din grupa cu risc inferior in munca denumita CONDITII SPECIALE! Asa s-a ajuns si la situatia absurda ca in Romania personalul incadrat in 2 grupe distincte de munca, sa aiba acelasi tratament financiar la pensionare. Ca sa nu mai discutam despre aruncarea in derizoriu a notiunii de grupa de munca si de risc profesional, din moment ce ori contabil-sef, ori pilot/parasutist/alpinist/scafandru/in teatrele de operatii, tot la fel se calculeaza pensiile - ca si cum ar fi in una si aceeasi grupa de munca si ar avea acelasi risc profesional!

62 de comentarii:

  1. Se impun masuri de urgenta .Avand in vedere actiunile incorecte ale unor sefi ai secemedeului si diferitelor asociatii prin care se doreste favorizarea cu orice pret( sacrificarea a zeci de mii de rezervisti) a unui numar restrans de rezervisti(s-a mai scris despre ei, cine sunt dar nu asta conteaza acum) e bine ca zecile de mii de rezervisti ale caror interese legitime sunt suntate sa-si uneasca eforturile . Avand in vedere si razboiul declarat de o parte din sefimea secemedeului cu majoritatea rezervistilor , opinia publica trebuie informata cu privire la smecheriile care se pun la cale, smecherii care au permis unor indivizi care au avut functii in zone paralele cu viata cazona, in locuri caldute sa aiba pensii mult mai mari decat cei care au activat in unitati operative, cu alarme, aplicatii in poligoane etc. Este inadmisibil ca in situatia in care noua lege oricum le proteja pensiile lor smenuite si smecherite, ei sa sustina si sa promoveze un proiect de lege care sa-i dezavantajeze clar pe zeci de mii de rezervisti. Cuvantul de ordine trebuie sa fie : RECALCULARE PENTRU TOTI REZERVISTII.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si ce prepui ? Ca de gargara de asta, de 3 lei snopul, de babe dezmostenite, m-am saturat !
      Prepui ceva actiune, vreo arogantza, ceva deranj ?

      Ștergere
    2. O scrisoare scurta si la obiect inaintata catre Presedinte(care poate juca rolul de mediere), Premier si Guvern in care sa se solicite:
      - aplicarea unitara a noii legi, pentru toti rezervistii;
      - aplicarea unitara a HGS 1019, pentru toti rezervistii;
      - coeficient superior pentru grupa "alte conditii";
      - legatura cu soldele activilor;
      - stabilirea unei vechimi minime in armata pentru care sa se acorde pensie militara;
      - inlaturarea exceselor(cuantumurile excesiv de avantajoase).
      Scrisoarea poate fi inaintata de Filialele sindicatului de la Craiova si Timisoara , de ex. care s-au dovedit a fi mai active si au sprijinit solicitarile reale ale tuturor rezervistilor nu prin alegere pe spranceana, eventual in colaborare cu Romil.
      O expunere de motive concisa ar putea arata cauzele pentru care unii privilegiati se impotrivesc recalcularii pentru toti.




      - aplicarea principiului "cuantumului mai avantajos";
      -

      Ștergere
    3. @ Anonim 20 martie 2015, 11:17. Este prematur, trebuie sa asteptam textul final. La acest moment, nu avem ce face decat sa ii abordam pe parlamentarii in care avem incredere, in special din comisiile de aparare si juridice (dar nu neaparat), in vederea amendarii legii inainte de adoptare si trimiterea spre promulgare!

      Mai este o varianta, este dificila, dar este posibila! Cunoastem ca la chestia cu francii elevetieni, in Parlament erau initiate 4 proiecte cu acelasi obiect. Asa ca este posibil ca pe langa proiectul actual al legii pensiilor militare, sa facem cumva sa apara initiat si un al 2-lea care sa reprezinte efectiv interesele militarilora! La rupere!

      Ștergere
    4. Texte rasuflate, de tipul IPI-UTC, de pe vremuri ! Sa fim mai uniti, sa ne iubim mai cu sarg, sa scriem scrisori, sa nu jignim persoanele juridice (!), adica s-o ardem la rece, ca si pana acum !

      Parca pe aici circula o initiativa, de a protesta (spontan, bineinteles) in toale militare, pe la nush ce porti guvernamentale ! Poate doar asa sa mai fie atrasa atentia cuiva, ori a presei de scandal, amatoare de actiuni de genul aruncatului cu casketele, bonetele, ori sosetele cu gaurele, in functie de dotarea fiecarui apevist !
      In rest...gargara fara de sfarsit, promisiuni desarte, tradari pe fata si curinpupism politico-ideologic, de genul celui promovat de nush ce dogari !

      Ștergere
    5. Nu inteleg de ce purtati ura si blamati conducerea SCMD? Daca stati stramb si judecati drepr, doar daca vreti sa faceti asta, veti vedea ca acest SCM se lupta din 2009 pana astazi, impotriva nu numai a celor din afara"" dar si impotrica celor din "interior", care se cred mai presus unul decat celalalt si cred ca totul li se cuvine, nemainteresandu-i de soarta celor mai putini; victime colaterale.
      Putin aincredere si mai putina ura cred ca va face mai bine miltora dintre noi. ALturi de mai multa unitate!

      Ștergere
    6. @SCMD
      Cu incredere si fara ura va indemn sa explicati cititorilor acestui site care este motivul pentru care SCMD nu agreeaza recalcularea din oficiu, potrivit algoritmului din Proiect, a tuturor pensiilor militarilor, inclusiv cele recalculate/revizuite.
      Eliminati art 111 din proiect!
      Daca nu o faceti dvs, SCMD, o vor face parlamentarii care au inteles despre ce e vorba, in frunte cu d-na senator Anghel.

      Ștergere
    7. Bravo mai huhurezule, e prima data cand nu mai aberezi. Hai ca esti pe drumul cel bun, poate iti vine mintea la cap si nu mai sustii cretinismele alea cu contributivitatea inventata de basisti. Pana la urma ai ajuns tot la vorba mea: lege noua a pensiilor MILITARE(nu contributive), cu RECALCULAREA TUTUROR PENSIILOR REZERVISTILOR. Semnat CIP cel interzis pe PLANO LUPUS, transformat ulterior in HUHUREZ.

      Ștergere
  2. Va propun sa fim mai uiti si sa nu folosim un limbaj de natura sa jigneasca alte persoane, fizice/juridice, care nu au aceeasi parere cu noi. Nu sunt membru SCMD, dar asta nu ma impiedica sa apreciez lucrurile bune facute de ei, inca de la infiintare,si sa nu comentez/ironizez pe cele cu care nu sunt de acord. Ideea este ca toata lumea (militara/servicii/politie) asteapta o lege care sa fie pentru ei , asa cum este in tarile NATO. Normal ar fi ca noua lege sa se aplice tuturor, asa cum a fost cu recalcularea, iar cea mai avantajoasa sa se aplice fiecaruia in parte. Oricum, noua lege, daca va iesi anul acesta sau la anul, nu va fi niciodata in masura sa satisfaca pe toata lumea. Important este sa APARA O NOUA LEGE, iar pentru asta este nevoie de sprijin politic din toate partile. RETINETI, AL TUTUROR FORTELOR POLITICE, dar in principal al celei aflate la guvernare. Pe asta trebuie sa ne concentram toti. Anonim I.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1]. Cum sa ne bazam pe cei de la guvernare din moment ce proiectul este initiat de altii care nu sunt la guvernare?

      2]. Toate lumea vrea o lege a pensiilor militare ca in NATO? OK - dar proiectul de fata nu are nici in clin, nici in maneca cu pensiile militarilor in NATO. Cum sa ai 25 ani vechime din care doar 15 militar si restul civil si sa ai pensie militara pt. 25 ani vechime? In NATO, pensia militara se acorda doar pt. vechimea in armata, nu prin insumarea vechimilor ca militar plus cea de pe santier!

      Ștergere
    2. INTREBARE: Cum poti trece un proiect de lege in Parlament fara sprijinul celor aflati la guvernare, chiar daca initiatorul nu face parte din cei cu majoritate parlamentara ?
      Punctul 2 confirma ca noua lege nu va multumi niciodata toata lumea....

      Ștergere
    3. @ Anonim 20 martie 2015, 15:29. Nu se poate! Insa, e o chestie de culise aici! Si de cutite! Iti dai seama ce inseamna pt. cei de la guvernare sa fie scosi tapi ispasitori fiind aratati in mod oficial cu degetul ca ei sunt cei care se opun de fapt reintroducerii pensiilor militare? O astfel de acuzatie le-ar sta precis in gat, este previzibil ca in criza de popularitate in care sunt, nu isi o asuma raspunderea de a spune nu! Probabil ca pe asta mizeaza si Dogaru! Miscarea e buna, de ce sa nu recunoastem, doar proiectul este prost intocmit!

      Ștergere
  3. Nu stiu de ce,dar astfel de "initiative" din partea conducerii ACTUALULUI SCMD (la care sunt convins case vor ralia si perversii iliescieni de la ANCMR) ,seamana tot mai mult a disperare si "cantec de lebada".Transformat prin nepricepere si rele intentii ale sefilor SCMD dintr-un organism vanjos si sanatos intr-un organism sleit si bolnav,SCMD devine pe zi ce trece un "muribund".Iar naravurile epocii si functiilor demult apuse ale domnilor din conducerea acestui sindicat (si a "partenerilor" din ANCMR),sunt principala cauza a acestei situatii.Nu prea mai inteleg de ce totusi,indivizi cu o credibilitate 0 (zero) sau aproape 0 chiar in randul fostilor si actualilor membrii de sindicat (atatia cati mai sunt) ,sunt totusi purtati pe la diferite posturi TV de propaganda politica,in speranta ca mai pot pacali pe cineva.Regele a murit,traiasca regele! Nu e cam stupid? Oricum,aceasta situatie nu face decat sa sporeasca credibilitatea trecutelor si actualelor demersuri ale senatoarei Anghel in ceea ce priveste aceasta "nemuritoare trecuta,prezenta si viitoare" problema a Legii pensiilor militare.Oare chiar nu se afla printre noi oameni care sa poata impune prin consistenta argumentala necesitatea si legalitatea acestei legi?Chiar este nevoie de un nou partid cu "miez militar" pentru aceasta?Daca este asa, atunci stim ce trebuie facut si trebuie sa trecem la treaba.Suntem satui de "politicile" si deciziile ilegale,umilitoare si batjocoritoare ale celor care tot promit ba "luminita de la capatul tunelului", ba "dreptate pana la capat",ba alte bazaconii propagandistice.Astia,parca ar fi Ceausestii in decembrie 1989,cand le spuneau oamenilor : "sedeti linistiti tovarasi"!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi se pare ca cel mai mare impact asupra clasei politice cat si ''exteriorului'' l-ar avea propunerea facuta mai sus,iesirea in strada,in tinuta militara.

    RăspundețiȘtergere
  5. Deci, din luna mai 2012, cand a fost intocmit acel studiu mirobolant, la Directia Financiara, cu numarul de apevisti care sufla in veioza, in medie, lunar, au trecut exact 34 de luni !
    Folosind logica si tehnica de calcul ale lui Mos KAlecu, constatam ca 34 de luni X 250 pensionari = 8500 de apevisti au dat coltul, scapand de grija cupoanelor lunare de pensie.
    Admitand ca din cei plecati definitiv spre locul cu verdeata vesnica, jumate ar fi dintre cei cu ele crescute, iar jumate cu ele f...rezate, rezulta ca 9035 - 4250 = 4785 de pensionari, ramasi efectiv in aceasta lume, inca, ca sa traiasca bineee ! O nimica toata, iar in ritmul asta, de cca 250/luna, problema pensiilor militarilor se rezolva de la sine, in doar 4-5 ani !
    Iar noi, viitorii chiriasi de la Ghencea 1-3/similare, ne spargem in figuri, a neputinta, spre deliciul penalilor care, inca, ne guverneaza !

    Pana unde s-a putut ajunge ! Saraca armata, a ajuns sa fie negociata ca la piata, ca la un SRL de cartier, in cateva randuri, pe o coala A4 ! Un general al armatei il asigura pe un neica nimeni, un politruc imbacsit, ca ii dispar lunar suficienti pensionari din sistem, astfel incat sa poata carpi niste pensii, devalizate, de altfel, si prin contributia de exceptia a altor generali, numiti pentru decor si impresie artistica, in staful ministerului !
    Te doare capul !
    R-9035

    RăspundețiȘtergere
  6. Initiativa liderilor SCMD, care au ignorat si de aceasta data parerea FILIALELOR SI A COMITETULUI DIRECTOR,reprezinta dovada ca ei servesc numai interesele unei camarile aservita politic UNPR,si intereselor liderului acestei ,,facaturi politice imorale,,.Interpelarea doamnei senatot CRISTIANA ANGHEL,membra de onoare a filialei SCMD CRAIOVA,a fost anuntata in cadrul INTALNIRII DE LA SENAT la care au participat 26 de asociatii ale militarilor ,printre care si ROMIL.Speriati Oprea si Ponta au dat dispozitie lui PRICINA sa isi asume promovarea MIZERIILOR puse le cale impreuna si sa promoveze legea in parlament,tocmai pentru a contracara actiunile celor care nu sunt de acord cu forma si continutul acestei legi.Grupul de lucru al celor 26 de asociatii condus de dl gl CHELARU a pregatit deja TREI INITIATIVE LEGISLATIVE prin care sa se modifice unele legi in vigoare,inasa fel incat prev HG1294 completata cu prev HGS1019 sa se aplice tuturor pensionarilor,iar pensiile stabilite in baza L241 sa fie indexate ,sumele retinute abuziv fiind returnate in termenul legal.Toate acestea si in plus initiativa doamnei Anghel i-au speriat pe cei care au in intentie sa mai umileasca inca odata militarii cinstiti din aceasta tara.Demisia lui Pricina din UNPR, are ca scop sa ne mai prosteasca inca odata ,el si Dogaru avand misiunea de a pune in practica mizeria pusa la cale de obedientii lui OPREA.Ce avem de facut noi e saDAM SEMNAL DE UNITATE,SA ACTIONAM PRIN TOATE MIJLOACELE PENTRU A BLOCA ACTIUNEA LUI DOGARU SI PRICINA,prin intalniri cu parlamentarii in teritoriu,si la nevoie si prin ACTIUNI IN STRADA.IN paralel recomandam camarazilor sa se inscrie in ASOCIATIILE MILITARILOR care s-au dovedit a fi loiale promovarii intereselor noastre,si sa sustina INITIATIVELE ACESTORA.Cu minti luminate ca ceea a dl gl CHELARU si oameni de buna credinta vom reusi sa sensibilizam opinia publica si clasa politica,avand un cuvant de spus in fata PRESEDINTELUI ROMANIEI SI A PARLAMENTULUI. Cu respect si speranta ,Presedintele Filialei ROMIL CRAIOVA.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dati-mi voie sa ma exprim: ori sunteti rau intentionat, ori sunteti diversionist, ori avti o problema!

      Ștergere
    2. Puteți să și susțineți aceste afirmații cu niște argumente pertinente domnule Rinciog?
      Acțiunea SCMD ca in noua lege pensiile obținute anterior anului 2011 să fie conservate sub forma schimbării titulaturii acestora în pensii militare aduce un prejudiciu marii majorități a acestor pensionari, deoarece in forma actuală a proiectului de lege , plecând în calculul pensiei de la acel 75% din soldă, ar avea pensiile recalculate pe noua lege mai mari decât cele actuale.
      Și atunci pentru cine și în numele cui face și susține conducerea SCMD aceste demersuri care afectează zeci de mii de militari nu doar câteva sute de membri SCMD, care nici ei nu sunt de acord cu demersul conducerii. Cum vă permiteți să acționați in numele unor oameni care nu v-au cerut și nici nu v-au dat acest drept? V-ați gândit la posibilitatea ca o parte dintre aceștia să va acționeze în instanță?

      Ștergere
    3. ALO, scmd, DE CE NU ATI TINUT CONT DE propunerile filialelor,SI de ce V-ATI ASUMAT ACEASTA PROMOVARE FARA ACORDUL ACESTOR FILIALE?cINE E RAU INTENTIONAT?

      Ștergere
  7. Baietii da la scmd au luat-o razna complet !
    Vor neimpozitarea pensiilor pornind de la premisa ca "impozitarea pensiilor a fost introdusa in 2005 de regimul Basescu" ...
    Spunind numai prostii baietii acestia se decredibilizeaza complet ... si decredibilizeaza pe toti militarii in activitate sau pensionari ...
    ------------------------------------------------
    Impozitarea pensiilor a fost introdusa inca din anul 2000 ...
    "Impozitarea pensiilor a introdus-o M.Tanasescu (din guvernul Nastase…care si-a intrat intrat in functie dupa alegerile din noiembrie-decembrie 2000)..." .
    ( ://plano10.wordpress.com/2010/02/23/istoricul-impozitarii-pensiilor/#comments ) .

    RăspundețiȘtergere
  8. Timpenia cu impozitarea pensiilor o spun baietii de la scmd la //cnsc-forta3.blogspot.ro/2015/03/demersuri-pentru-sistarea-impozitarii.html

    RăspundețiȘtergere
  9. Tot din seria timpeniilor sustinute de beietii dogarului este si acel document , semnat de madama lupu , referitor la situatia pensiilor re...re...re... pina in mar.2011 ...
    De acolo rezulta ca un numar imens de pensii au crescut prin re...re...re...
    Se vrea , de catre dogaru , ca acel document sa fie argument in favoarea revenirii la sistemul pensiilor militare de stat ...
    Dar ... orice parlamentar sau ministru cu "mintea la purtator" il va intreba pe dogar : "Daca , prin re...re...re... , au crescut aproape toate pensiile ... inseamna ca sinteti anormali sa ne cereti o lege care sa va aduca la situatia de dinainte de acea marire" .
    ----------------------------------------
    Baietii de la scmd nu au inteles ca acel document la madamei este un document impus de goprea ... El dorea ca prin "intrarea in plata" a cuantumurilor de la 31.12.10 sa "se mascheze" scaderile de pensii care erau in plin proces de desfasurare ... El mergea pe ideea ca idiotii (adica noi) nu vor observa ca pensia lor re...re...re... le-a fost scazuta ... prin raminerea in plata a cuantumului din dec.2010 .
    De aceea "luptau" si ei (goprea si madama) pentru legiferarea raminerii in plata a cuantumului din dec.2010 ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rationament gresit! In adoptarea unei legi, nu e ca la votul popular! Adica daca e satisfacuta majoritatea, se alege partidu' si gata! O lege trebuie sa indeplineasca in mod egal cerintele tuturor cetatenilor aflati in aceeasi situatie, nu majoritatii cetatenilor! Documentul prezinta cealalta fata a legii - suficient pt. a dovedi ca este o lege proasta! Chiar daca unei singure persoane i-ar fi scazut pensia!

      Ștergere
  10. Pe blogul "pretenului" multora dintre ce de aici a aparut , sub titlul "Numarul oficial al beneficiarilor Legii 241/2013 " , acelasi document al madamei (cel cu numarul de pensii re...re...re... care ar fi crescut si scazut) ...
    "Pretenul" doreste sa sublinieze ideea ca numarul celor "loviti" de contributeala este nesemnificativ ... Si mai sustine "pretenul" ca abia din mai 2012 ar fi inceput procesul da răs-revizuire a pensiilor recent re...re...re... ...
    "Pretenul" nu vede (nu are posibilitatea de a intelege) ca :
    - tabelele din dec.2011 (cele prelucrate de Trofin)
    ------- numar total de pensionari = 76.889
    ------- numar de pensii scazute = 7.546
    - zicerile madamei (in mai 2012 ... dupa 4 luni)
    ------- numar total de pensionari = 76.045
    ------------- rezulta ca "dadusera coltul" 844 pensionari
    ------- numar de pensii scazute = 9.035
    ------------- un plus de 1.489 pensii scazute
    ------------------- trebuie sa ne gindim ca si dintre cei 844 morti ... mai erau cu pensii scazute ... deci mai multe pensii scazute in plus fata de cele 1.489...
    Ca urmare ... "pretene" procesul de ras-revizuire incepuse cu mult inainte de venirea dobritoiului la MApN ... Acel proces era in plina desfasurare ...
    (Baietii de la CPS incepusera sa intelega in ca porcarie fusesera impinsi ... si incepusera sa-si "stearga urmele" - aducind pensiile mînărite la normal ...).

    Ca urmare , "pretene" , numarul de pensii scazute prezentat de madama nu era cel "oficial" ... era ceva tot in sensul justificarii intrarii in plata a cuantumului din dec.2010 ... pentru a se ascunde scaderile de pensii care erau in desfasurare ...

    RăspundețiȘtergere
  11. Legat de proiectul prezentat de scmd ca fiind "insusit" de catre unii parlamentari ...
    Este proiectul de la jandarmi ( ://www.jandarmi.ro/m/articles/view/INFORMARE-proiectul-Legii-pensiilor-militare-de-sta ) care a fost "imbunatatit" cu o alta prostie ...
    Prostiile proiectului de la jandarmi erau : posibilitatea ca pensia sa depaseasca solda celui in activitate ; ne-recalcularea pensiilor din l.119/l.241 ; "indexarea" pensiilor cu inflatia dar si actualizarea lor cu soldele celor in activitate ...

    Prostia nou introdusa in proiectul scmd este cea cu "baza de calcul a pensiei este media TUTUROR VENITURILOR realizate in 6 luni consecutive , din ultimii 5 ani de activitate..." .
    In acele "toate veniturile" ar intra si :
    - contravaloarea baneasca a normei de hrana ...
    - contravaloarea baneasca a normei de echipare ... Baietii "destepti" nu-si vor lua echipamentul citiva ani ... pentru a primi , in ultima luna , banii
    - banii pentru concediul neefectuat ... Baietii "destepti" nu-si vor lua concediu in anul anterior si in anul pensionarii ... pentru a primi banii
    - sporuri si sporulete acordate "pe ochi frumosi" tocmai in acele ultime luni ...
    Si , uite asa , unele pensii vor putea fi de 2-3-4 ori mai mari decit solda celui in activitate si vor putea fi "majorate/micsorate" dupa bunavointa unor comandanti ...

    Legat de aceasta prostie este si chestia ca ea nu se aplica in perioada in care se aplica etapizat prevederile l.248 (art.108) ... perioada in care baza de calcul este "solda lunara" :solda de grad , solda de functie , gradatii , solda de comanda ...
    Deci ... pina la intrarea "in functie" completa a l.284 baza de calcul este "solda lunara" ; iar dupa intrarea in functie "completa" a l.284 ... pensiile vor exploda prin folosirea drept baza de calcul a acelor "venituri totale" ...
    Destept proiect de lege ! ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu - intrucat ai fost probabil in MAI, nu ai inteles niciodata cum o pensie poate depasi solda unui militar in activitate. Legea pensiilor militare a fost legata strans de limitele de varsta in grad. Limite care se vor reintroduce cel putin in M.Ap.N. Daca nu stii ce sunt, citeste art. 92 si 93 de aici [http://www.dreptonline.ro/legislatie/statutul_cadrelor_militare.php] - abrogat momentan, dar relevant pt. exemplificare!

      Si ajungem la urmatoarea situatie: avem un colonel cu varsta de 55 ani si un colonel cu varsta de 45 ani - aceleasi grade, aceleasi functii, aceeasi grupa de munca, numai ca al 2-lea are vechime mai mica. Primul se pensioneaza, al 2-lea ramane in activitate! Automat, cel care s-a pensionat la 55 ani va avea pensia mai mare decat cel care a ramas in activitate si are 45 ani. Deci, NU este nici o anomalie ca un militar pensionat sa aiba pensia mai mare decat unul in activitate! Anomalia ar fi invers: sa se pensioneze al 2-lea colonel la 45 ani, si sa aiba pensie mai mare decat solda colonelului ramas in activitate si care are 55 ani!

      Ștergere
  12. @ Baiatu' incisiv cu sigla de la Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate 20 martie 2015, 16:20&16.26. Nu este nimeni rau intentionat, dar am prins SCMD cu proiectul in sac! Ai citit materialul, ai citit proiectul? Tot ce este scris in material este real! Toti rezervistii onesti de oriunde solicitam actualizarea si recalcularea pensiilor noastre dupa principiile legii - asta daca vrem sa fie militare, iar liderii SCMD care au inaintat proiectul isi bat joc de noi? Si-a mai batut joc Dogaru o data de noi cand a solicitat senatorului C. Anghel sa isi retraga orice amendament in favoarea rezervsitiilor cu pensiile foste diminuate si asa am intrat in al 3-lea an de neindexare!

    Gata, spunem STOP la noua marsavie prin care aceiasi lideri ai SCMD nu vor recalcularea pensiilor celor pensionati pana in 2011! Ce facem, ramanem tot cu pensii contributive, doar ca le schimba numele in militare? Asta ca nu cumva sa "inghete" cuantumurile unora "umflate" cu pompa ale unora INCLUSIV din SCMD? STOP! Pana aici! ACTUALIZARE SI RECALCULARE PT. TOATA LUMEA!

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu cred a discutam ca sa ne aflam in treaba. Ca sa fie lege proiectul trebuie sa fie aprobat de parlament. Pentru aceasta are nevoie de acordul lui Tonta si apoi de votul psd-istilor ceea ce nu se va intampla caci Tonta a spus ca el a rezolvat problema pensiilor militare. In fine mai cred ca proiectul s-ar discuta daca armata activa ar fi activa ceea ce nu se intampla caci si astazi ca si ieri oportunistii care au ajuns sa conduca armata au alte treburi, probabil sa prinda stele nenumarate ca Goprea ceea ce pentru ei este mai important decat pensiile celor cca 80000 de militari in rezerva si retragere. Speranta moare ultima.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu aveti dreptate. Pe principiul enumerat de dvs. a fost aprobata L241 fara amendamentele initiale prin care se propunea printre altele aplicarea unitara a HGS1019.L241 a fost aprobata in regim de urgenta pentru a da castig de cauza in principal celor cu pensiile umflate cu pompa pe L164(detasati in principal). Cei cu pensii normale au avut si ei de castigat dar putin in comparatie cu umflatii , vocalii de astazi care se impotrivesc din rasputeri aplicarii noii legi pentru toti militarii deoarece pe ei nu ii intereseaza decat propriile lor persoane iar pensiile lor depasesc cu mult orice pensie normala .Iar legislativul pana la urma aproba ceea ce i se prezinta de vocali, de cei care ies in fata.Si nu trebuie sa confundam SCMD cu o mana de oameni aflati la conducere , vocali de vocali care apara interesele majoretelor, acrobatilor, circarilor etc. Actiunile rezervistilor corecti prin mijloace legale sunt binevenite oricand pentru a contracara extazul dogharian. Legislativul trebuie informat cu privire la adevaratele probleme cu care se confrunta majoritatea rezervistilor , probleme bagate in sertare si pitite de cei din conducerea sindicatului .

      Ștergere
  14. Deranj mare si la Pitesti, la Filiala V. Popescu !
    Merg sa fac cateva antrenamente, de aruncat cascheta, la distanta si la precizie ! Poate, poate...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bravo lor! Au curaj sa spuna lucrurilor pe nume!

      Ștergere
    2. Bravo si celor de la Craiova !
      Pacat de Filiala Sector 6 care, fara El lidero maximo Tudor, tinde catre un anonimat profund. La fel si Constanta ! Iar Iasiul si Timisoara, doar zvacniri involuntare !
      Restul e tacere. Si curinpupism !

      Ștergere
    3. Filiala sect 6 e alaturi de dl Tudor,si impreuna au fondat FILIALA BUCURESTI ROMIL,care alaturi de FILIALA CRAIOVA ROMIL actioneaza cu succes pentru infiintarea in tara de noi filiale prin care sa coaguleze toate fortele celor care mai doresc sa -si APERE DREPTURILE inclusiv impotriva cozilor de topor din interior.La sfarsitol acestei luni la BUCURESTI va avea loc ADUNAREA GENERALA ROMIL ,unde se vor pune bazele ACTIUNILOR SI STRATEGIEI VIITOATE in raport cu DREPTURILE MILITARILOR dar si a OBLIGATIILOR care ne revin ca rezervisti responsabili fata de institutia in care ne-am format ca cetateni,in care am muncit si de al carei VIITOR INCA NE MAI PASA . .SCMDsi ROMIL CRAIOVA

      Ștergere
  15. Trebuie sa repet pentru cei care uita repede ...

    Cind vorbesc despre "compararea" pensiilor cu soldele celor in activitate , vorbesc despre compararea la SITUATII SIMILARE .
    Nu este vorba despre compararea pensiei unui colonel cu solda unui sergent major in activitate !
    Nu este vorba despre compararea pensiei unui colonel cu anumite functie , vechime , conditii de munca ... cu solda unui colonel in activitate cu alte : functie , vechime , conditii de munca ...
    Comparatia trebuie facuta la situatii similare !
    In aceasta idee trebuie sa "functioneze" si principiul ca pensia nu trebuie/poate sa fie mai mare decit solda celui in activitate !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ca ne-ai lamurit, ca numai comparatii de astea nefericite faceam...
      Buey, sa fie !

      Ștergere
    2. Ar fi bine sa nu mai insisti pe subiect, intrucat faci o eroare atat de fundamentala, incat fata de cele afirmate anterior, desfiintezi efectiv toate grupele de munca. Ceea ce spui tu, se preteaza la nivel teoretic daca NU ar mai exista grupe de munca, toata lumea ar lucra in CN si cu asta basta.

      In activitate, grupele de munca NU influenteaza solda. Ci doar la pensie, corect? Si atunci cum faci cand ai 3 persoane, cu aceleasi grade si functii (doar pe specialitati diferite) si fac parte si din 3 grupe diferite care ies la pensie la aceeasi varsta si cu aceesi vechime efectiva?

      Uite cu exemple (simplificate) ce se intampla:
      - primul colonel a lucrat 40 ani efectiv in CN si iese cu baza 70%;
      - al 2-lea colonel a lucrat 40 ani efectiv in CD si iese cu baza 75%;
      - al 3-lea colonel a lucrat 40 ani efectiv in CS si iese cu baza 80%;

      a) La primul (popotar) - cel fara grupa, are doar 40 ani in calcul, ii bagi 2% peste 25 ani si ajunge la 100%.
      b) La al 2-lea fiind in CD (portar), are 50 ani de luat in calcul: ii bagi 2% peste 25 ani si ar trebui sa ajunga la 125%. TU IL STOPEZI LA 100%?
      c) La al 3-lea fiind in CS (parasutist sau in Afganistan), are 60 ani de luat in calcul: ii bagi 2% peste 25 ani si ar trebui sa ajunga la 150%. TU IL STOPEZI LA 100%?

      AI VAZUT CUM AI DESFIINTAT GRUPELE DE MUNCA? IN EXEMPLELE b) si c) practic este imposibil ca un militar pensionat sa nu depaseasca solda unui militar activ omolog in activitate, din simplul motiv ca cel in activitate NU beneficiaza de nimic in plus pt. grupa de munca fata de unul din CN? DACA tu limitezi pensia la 100% raportat la solda unui activ, inseamna ca cei care au grupe de munca in activitate LE AU DEGEABA, intrucat NU le foloseste cu nimic NICI in activitate, nici la pensie!

      Intelegi ceva sau nu? Ia taie-ti TU acum din pensia actuala orice grupa de munca conform conceptiei tale - adica 25% sau 50%, si vezi ce iti mai ramane? La fel e si in cazul pensiilor militare!

      Ștergere
  16. Pt.ce mai trebuiesc pensii militare de stat, mai bine cu gloata cea mare de 5 mil.de pensionari ,suntem mai securizati, aici au unii interesele lor, au pierdut din cascaval, mai bine amendati L241 ca sa poata fi indexate toate pensiile...si in rest , ciocu mic ca v-ati luat banii cu L241...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti stupid! Scrie cuvantul "Rusia" si da un Search pe Google! Bine? Din cei 5 milioane de pensionari "securizati" TU vei fi saltat la razboi si alti vreo cateva zeci de mii! Atat! Dintre toti "securizatii"! Ti se va taia pensia "securizata", vei primi uniforma, solda, vei lupta si iti vei pierde 2 picioare! Caz in care, vei fi repensionat, dar medical, caz de invaliditate cu o pensie de 2 ori mai proasta decat aia pe care o ai acum! Iar pe ailalti 5 milioane de "securizati" ii doare in basca de ce ti s-a intamplat tie!

      Cat priveste ciocu' mic! TU ai creierul mic praf! Orice camatar poate sa iti confirme ca L. 241/2013 NU a facut nimic concret, a "aburit" doar amenii ca le reintregeste pensiile, iar din 2013 statul NU mai acorda nicio indexare, deci retrage depunerile pt. reintregiri! Dar ai creierul prea praf sa pricepi!

      Ștergere
    2. SECURIZATI ZICI? .....Matale vrei sa te pierzi in randul celor multi ,din cel putin doua motive si anume, ai ceva de ascuns in trecutul tau,sau ai intrat in sistem pe filiera clasei muncitoare, denumita azi indirecta.Noi care am fost ceva mai mult decat ,,sefi de depozit,,si am dat ceva din sanatate ,si tineretea noastra ARMATEI,dorim o lege a pensiilor militare DREAPTA SI CINSTITA pentru toti prin care sa primim ce meritam si nu POMENI SI FURTISAGURI......Asa ca ciocu mic tu unpr-ist infatuat

      Ștergere
    3. Raspuns corect.

      Ștergere
  17. Exemplul cu j'de ani in CD sau CS este pentru copii ...

    Nu se poate munci perioade atit de lungi in acele conditii ...
    Tocmai de aceea atit l.164 cit si proiectele actuale au prevederi clare privind reducerea virstelor de pensionare pentru respectivii ... Reduceri ale virstelor de pensionare care sint "compensate" prin acel procent de 2% acordat in plus ...
    --------------------------------------------
    Si ... Da !
    Faptul ca proiectele de lege nu limiteaza pensia la 100% din baza de calcul este o alta prostie a acestora !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am dat exemplu ca sa intelegi exact ce se intampla! Se poate munci in perioade lungi si in CD si in CS, nu si in AC despre care nici nu am mai pomenit! Pe de alta parte, a limita la 100% pensia este stupid! Intrucat la un moment dat, odata atins 100% NU se mai aplica grupele. Am mai discutat despre lucrul acesta! NU ar trebui sa reinventam roata! Si varsta de pensionare este o stupiditate! De aceea alte natii NU au acest concept, ci doar de vechime in serviciul militar! Ca faci 30 de armata de la 18 ani la 48 ani sau de la 45 la 75 e problema fiecaruia.

      Ceea ce sustii devine rational doar in urmatoarea varianta: SA FII DAT AFARA DIN ARMATA OBLIGATORIU CAND AJUNGI LA PENSIE 100% CAT SOLDA! Aceasta inseamna astfel: dupa 40 ani in CN, dupa 32 ani in CD, dupa 27 ani in CS si dupa 20 ani in AC. Varsta NU mai conteaza: poate sa fie minim 58 ani pt. CN, minim 50 ani pt. CD, minim 45 ani in CS si minim 38 ani in AC. SI ASA TI SE INDEPLINESC REVELATIILE! Toti au pensii egale indiferent de grupa de munca si nimeni NU are pensie mai mare decat a omologului in activitate! MACAR ACUM TE-AI PRINS CE RATIONAMENT ERONAT AI?

      Ștergere
  18. Foarte bun exemplul.Cei care au fost inteatrele de lupta sunt la fel care au stat la birou.Aici este problema ,toti care au stat la birou au avut timp sa traga sfori.Cei care au actionat in teaterele de lupta au murit si nu au mai avut timp.Tipic romanului,(curva,sa moara si capra vecinului )

    RăspundețiȘtergere
  19. Foarte interesant!!!!!!!
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=740058736115254&set=p.740058736115254&type=1&theater

    RăspundețiȘtergere
  20. Foarte interesant!!!
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=740058736115254&set=p.740058736115254&type=1&theater

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da si nu! E posibil ca documentul sa fie real, insa autoarea Simona Ela Fica are ceva probleme de credibilitate [http://max-media.blogspot.ro/2010/02/simona-fica-loveste-din-nou-in-gol.html]. Cam mari! Posibil si la "mansarda"! A vrut sa fie si sefa PDL [http://www1.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Politica/A+vrut+sa+candideze+la+sefia+PDL++dar+nu+era+membru+de+partid].
      In 2011 a scris un articol pe Exploziv News in care ne-a luat la misto pe toti cei in rezerva, elogiind comandantul suprem de atunci (Basescu).

      Ai nostri [http://militar.infomondo.ro/opinii/scrisoare-deschisa-adresata-ministrului-apararii-gabriel-oprea-de-catre-fostul-sef-al-directiei-informatii-militare.html] spun astfel: "1. Povestea insirata este copie fidela a unui articol scris de pseudojurnalista esuata pe Internet, Simona Fica. “Presa” mentionata inseamna doar individa in cauza si un simplu search pe net este relevant. Presa reala, in schimb, se fereste de acest personaj ca de ciuma din ratiuni simple: e cunoscuta consumatoare de droguri, a fost batuta de camatari si este cautata in continuare de ei, a lucrat la citeva tabloide (unde a rezistat de fiecare data doar citeva luni), a inselat un patron de presa si putem continua inca pe atit. Insa nu merita".

      Da un Search cu numele SIMONA ELA FICA si vei avea si altfel de revelatii!

      Ștergere
  21. Nu mai comentează nimeni ori ați luat o pauză ?

    RăspundețiȘtergere
  22. nebunul satului24 martie 2015, 09:09

    Polonezii au si armata ,au armament performant [ peste 500 de tancuri Leopard de ultima generatie sau modernizate recent , peste 40 de F-29 modernizat,[peste Suhoi] ,si peste 30 de F-16 block 60 superperformate [nu F-16 block 25 ca noi casate si de tarile africane ] , 5 submarine cu rachete balistice .[De altfel Polonia cheltuie 3,3 mld. euro anual doar pentru achizitia de tehnica militara.. adica avioane de lupta performante : elicoptere, rachete, submarine, drone, blindate. Acest plan se adreseaza mai ales aviatiei supersonice de lupta, o referinta parand sa fie si sistemele de rachete baliistice , Polonia optand pentru crearea unui sistem national diferit de cel american care va fi instalat in cadrul scutului anti-racheta, mai ales in urma schimbarilor de prioritate si rezultatului rundelor de negocieri purtate cu oficialitatile americane. ,] De unde bani ? Polonezii au redevente ridicate la resursele naturale[minim 70% [ cu tot cu taxe ] si politicieni patrioti care nu ling in cur corporatiile straine ca politicienii puroi romanistani ] . Din pacate noi nu avem nimic din toate astea iar redeventele la noi sunt de 4% [in bataie de joc].. Plus ca toate institutiile cheie ale coloniei noastrea sunt conduse de perciunati in frunte cu plagiatorul Naum, Helvig , si Isarescu care ne-au indatorat si bagat sclavi la FMI [Basescu e tot perciunat daca nu stiati] ,De polonezi le e frica si rusilor iar de noi rad cu hohote cand cantam desteapta-te romanistane.. Romanistani care nici macar ambasador sau vize nu primesc de la licuricii stapanii coloniei.Pana si bulgarii au primit F16 gratis iar noi cumparam cu bani grei rugine casate si aruncate la gunoi [block 25 ] de doua ori ..Dar '''reparate '''. la preturi uriase ..De altfel polonezii au un sistem de pensii separat si performant pentru militari si politie [minim 15 ani de armata sau asimilati ] si nu isi bat joc de militari ca politicienii romanistani care amesteca armata cu civilii..De altfel au doar cativa generali[pe merite militare ] nu mii de generali de carton inutili ca Romanistanul ..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe noi ne apara Unchiul Sam!
      Glumesc desigur.

      Ștergere
  23. asteptam sa publicati intai ce am scris

    RăspundețiȘtergere
  24. ne reculegem ! dupa zicerile lui gropea !

    RăspundețiȘtergere
  25. Proiectul nu este inregistrat la Camera Deputatilor. Consultati lista actualizata! Dupa data inregistrarii ar fi trebuit sa apara.
    http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.lista?cam=2&anp=2015

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost publicat la http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?cam=2&idp=14789

      Ștergere
  26. Am comentat dar adm m-a cenzurat si nu a publicat comentariul desi era decent si se referea la atitudinea unor duplicirari

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce era decent? Despre ce comentariu e vorba? Sa nu fie unul in genul ca "noi suntem cei mai bun, intrucat suntem demni si nu vrem sa.iesim in strada in uniforma, ci sa negociem inca 25 ani degeaba", versus "duplicitarii care vor sa demonstreze in uniforma sunt nebuni, intrucat ar obtine intr-o zi totul"! Sau?

      Ștergere
  27. Inteleptii spun ca un optimist este un prost fericit, in timp ce pesimistul e doar un prost. Dupa cum evolueaza lumea nu cred ca sunt sperante pentru o lege a pensiilor militare. Preocuparile politicienilor nostri sunt altele, pentru ca ei stiu ceva:
    https://www.youtube.com/watch?v=UMvPlkyBOBQ
    https://www.youtube.com/watch?v=29DdyVq4xR4

    RăspundețiȘtergere
  28. @nebunul satului24 martie 2015, 09:09

    Vreti sa spuneti ceva dar, va rog sa ma iertati, nu aveti curajul! Nici eu!
    Pai, dupa cum se prefigureaza, daca vrem sau nu sa recunoastem, AICI SE VA FACE ARIE! Cunoscatorii intr-ale agriculturii stiu ce-i aia. Pentru ceilalti care-si reneaga provenienta le spun pe intelesul lor: AICI NU VA RAMANE PIATRA PE PIATRA! Pai, si atunci, la o adica, de ce sa se sparga piatra mea si sa nu se sparga a ta, adica aia de ai cumparat-o de la mine?
    Daca vrem sa ne aparam, platim, cumparam si avem cu ce. Dar treaba-i alta: politicienii nostri care multi, in anii `90 faceau bisnita la turci cu pile si burghie, acum pleaca urechea la vocalii taximetrisi care, urla din toti rarunchii ca... ce ne trebuie noua armata, ca ce rezervisti, ca unde am fost noi in razboaie, ca ce ne trebuie arme si alte categorii de tehnica etc. Si, vocea poporului... vox... pai nu? Ca lor le convine ca sa fie cat mai multi care sa ne dea peste bot, ca scapa ei de atac la buget si pot sa dijmuiasca linistiti in continuare.
    Tot din anii `90 spre 2000, mai era o discutie ca prin Polonia aterizau niste fonduri, niste nu stiu ce si, au sarit ai nostri ca lor de ce le dati si noua nu? Stiti ce raspuns au primit ai nostri? DE VOI SUNTEM SIGURI DAR DE EI NU! Vreti sa mai desenez ceva?
    Toti vedem ca se intampla ceva dar, tot inainte, ca vaca in abator. N-am vazut dar mi-a spus cineva ca este o cale ingusta, limitata de garduri protectoare si, intra biata vaca pe acea cale, flux tehnologic, iar cand simte ca este fara intoarcere, incepe sa fie nelinistita, sa se agite dar este prea tarziu!
    Sunt multe de spus dar putine de ascultat. Eu sper sa traim sa nu le vedem!

    RăspundețiȘtergere
  29. Cineva era dornic sa afle din gura ministrului muncii ( actualul ministru ) care va fi procentul de indexare a pensiilor , in Romania , in anul 2016. Nu a pronuntat nimic fiindca ar fi comunicat o cifra mult mai mica decat pentru anul 2015.
    Daca se respecta prevederea din Legea 263 / 2010 si folosindu-ne de datele statistice oferite de institutiile abilitate , vom vedea ca inflatia medie anuala calculata in luna decembrie a anului 2014 a fost de 1,07% iar de la INS aflam valoarea castigului mediu anual pe anul 2014 ca fiind 2360 lei iar in anul 2013 a fost de 2240,83 lei deci o crestere medie bruta anuala de 119,17 lei ceea ce inseamna o crestere medie bruta lunara de 9,93 lei . In anul 2015 valoarea unui punct de pensie este 830,2 lei . Aplicand indexarea de 100% cu valoarea inflatiei si 50% cresterea reala a castigului mediu brut lunar in 2014 se obtine , pentru anul 2016 , valoarea punctului de pensie 830,2x1,0107 + 4,96=844 ,04 lei . Rotunjit 844 lei , deci o crestere de 13,8 lei , adica 1,66%. Asta , numai daca se respecta legea , asa cum s-a facut si in anii anteriori .

    RăspundețiȘtergere
  30. Pentru LUCAS8,si ANONIMUL din 20 MARTIE ora 2122 si 2136.Insultele si aberatiile lansate in spatiul public de catre CUCOANA fara o doaga SF,sunt pure fabulatii la adresa celor doi colonei din CRAIOVA,ba mai mult individa face si unele confuzii grave referiroare la persoana celor doi ,unul fiind fost sef SRI si nu SEF SPP com sustine COANA PSEUDOZIARISTA ,iar altul fiind SEF DE STRUCTURA IN BUCORESTI SI NU COMANDANT LA O UNITATE DIN CRAIOVA.Filiala Craiova a fost si este inca VOCALA ,liderii acesteia deranjand ,fapt care a facut ca acestia sa fie atacati de PUPINCURISTII basisti,printre care si aceasta coana care nu toate tiglele pe casa.Grav e ca mai sunt unii care mai pun botul,si aduc in spatiul public asemenea mizerii,fara sa se documenteze,tocmai acum cand la CRAIOVA se reconstruieste o noua organizatie care sa ne apere interesele.Sa fie o smpla intimplare LOCAS8?Suna la cei denigrati si vei afla adevarul despre TRECUTUL LOR.Cu sinceritate unul care stie ce vorbeste.

    RăspundețiȘtergere
  31. http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?cam=2&idp=14789
    BP313/2015
    Propunere legislativă privind pensiile militare de stat

    RăspundețiȘtergere
  32. PROPUNERE.Daca tot ne-am adresat ambasadelor tarilor UE,ambasadei SUA,NATO dece sa nu ne adresam si Federatiei Ruse ,inclusiv presedintelui Putin prin scrisoare deschisa.Sdrasvuite,tavarisci Putin.Palcovnic anonim,fost membru Tratat de la Varsovia,actual membru NATO, solicit interventie pentru respectarea drepturilor obtinute prin legile Romaniei.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!