marți, 20 ianuarie 2015

Sa amendam proiectul hibrid al Legii Pensiilor Militare de Stat! Ce propuneri aveti?


Aducem in dezbatere tema, in urma multiplelor cereri! Cunoastem ca proiectul de lucru este acesta. Rugamintea este aceea ca persoanele care initiaza propuneri, sa nu se limiteze doar la a le mentine pe acest blog la capitolul "Discutii", ci dupa ce ajung la conluzii logice in urma "perierii" proiectului si propriilor amendamente, sa isi expedieze propunerile catre decidenti! Fiecare catre - si aici este cea mai mare problema, catre decidentul in care are incredere ca chiar va lua in seama propunerile. Acel decident poate fi oricine, de exemplu: un parlamentar, comisiile de aparare din Parlament, ministerele din care facem parte, o organizatie a rezervistilor, o persoana cu influenta etc. 

De ce am catalogat proiectul ca fiind hibrid? Cunoastem toti cum se spune in armata: este mai greu sa corectam o invatatura veche, decat sa invatam ceva nou. Proiectul nu este o lege a pensiilor militare propriu-zise, ci este mai degraba o lege hibrida care contine elemente preluate in mod eronat din fostele legi ale pensiilor militare. Principalul element preluat in mod eronat ste acela ca proiectul nu realizeaza cerinta minima de acordare a pensiilor militare avand drept criteriu fundamental faptul ca acest tip de pensie trebuie acordat numai si numai urmare a activitatii desfasurate in serviciul militar. Proiectul contine deviatii si anomalii majore, de exemplu:

1]. Desi proiectul se numeste al "pensiilor militare", acesta este in realitate un fel de program "pensii militare pentru toti"! Intrucat acorda drept de pensie militara si persoanelor civile. Sa luam un exemplu: un tanar politist intrat in sistem incepand cu anul 2002. Atentie, exemplul nu are rolul de a arunca sageti de dragul de apierde vremea, ci doar de a respecta logica fireasca a lucrurilor! Conform propriului statut, incepand cu anul 2002, politistul este functionar public civil. Nici macar nu depune juramant militar. Si nu efectueza nici macar o zi de serviciu militar in activitatea sa. Cu toate acestea, proiectul ii acorda drept de pensie militara de stat! Anomalia fiind mai mult decat evidenta! [Atentie! Politistii intrati in sistem pana in anul 2002, au deja o alta situatie - intrucat pana in acel an au fost in serviciul militar, deci au dreptul la pensie militara de stat.]

2]. Desi proiectul se numeste al "pensiilor militare", analiza acestuia demonstreaza ca dreptul de a obtine pensie militara nu se acorda exclusiv pe baza vechimii in serviciul militar, ci si pe baza unei vechimi combinate, parte in serviciul militar, parte in domeniul civil. Da, asa a fost in fostele legi ale pensiilor militare! Numai ca in NATO nu mai este asa. Si este normal sa nu fie asa intrucat un astfel de sistem hibrid descurajeaza cariera militara, incurajand speculatiile! Exemplu? Un tanar cu varsta de 18 ani, opteaza pt. cariera militara pura. Dupa proiect, il asteapta 42 de ani de serviciu militar astfel incat sa se poate pensiona cu drept de pensie militara! In conditiile in care in orice armata, dupa cca. 30 ani de serviciu militar urmare a uzurii excesive care caracterizeaza acest serviciu, cel in cauza ajunge practic epava. La modul real, poate iesi din sistem maxim cu o pensie anticipata! Dar sa presupunem ca rezista 42 ani in serviciul militar si ajunge colonel. Un alt tanar, nu urmeaza nicio cariera militara, ci lucreaza intr-un domeniu civil oarecare tot de la varsta de 18 ani, timp de 27 ani. Dar a aflat el ca pensia in sistemul public nu il avantajeaza, fapt pt. care la 45 de ani se reorienteaza si  se activeaza timp de 15 ani cu gradul de maior, devenind prospatura in serviciul militar. Si reuseste sa ajunga si el colonel obtina o pensie militara, avand 42 de ani vechime, desi numai 15 ani sunt in serviciul militar!

Dar situatia nu trebuie sa stea nicidecum asa! In statele NATO nu exista situatia descrisa mai sus! Intrucat cea de-a doua persoana exemplificata, ar beneficia in orice stat NATO de o pensie militara corespunzatoare vechimii de numai 15 ani in serviciul militar. Cu un cuantum de cca. 1/3 din cuantumul pensiei militare a primului coloenl, cel cu 42 ani vechime in serviciul militar. Aceasta este pensia lui militara de stat! Plus o a 2-a pensie in sistemul public, la varsta de 65 ani, corespunzatoare celor 27 ani lucrati in domeniul public.

3]. Urmare a punctului precedent, este absolut necesar inlocuirea conceptului de limita de varsta pt. dreptul de a beneficia de pensie militara, cu conceptul de vechime exclusiva in serviciul militar, ca unic criteriu de acordare a pensiilor militare. Asa este in S.U.A., Marea Britanie etc., acesta este principiul fundamental al pensiei militar de stat, si nu tot felul de combinatii hibride care nu fac decat sa descurajeze cariera militara!

Daca nu depasim situatiile mentionate si care sunt elementare, discutam despre orice, dar numai despre pensii militare, nu! Prin urmare, orice amendament si propunere am face, acestea sunt realizate pe marginea unui proiect hibrid, si nicidecum pe e marginea unui proiect privind pensiile militare de stat!

Propunerile expediate din zona "R-26500" pt. amendarea proiectului hibrid al legii Pensiilor Militare de Stat



Nr. crt.
Prevederea actuala
Propunerea
Motivarea
Observatii
1
Art. 1. - Dreptul la pensii si asigurari sociale pentru militari, poliţişti şi funcţionari publici cu
statul special din sistemul administratiei penitenciare este garantat de stat şi se exercită, în condiţiile prezentei legi, prin sistemul pensiilor militare de stat şi alte drepturi de asigurari sociale din domeniul aparării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, denumit în continuare sistemul pensiilor
militare de stat.
Art. 1. - Dreptul la pensii si asigurari sociale pentru militari se exercită, în condiţiile prezentei legi, prin sistemul pensiilor militare de stat şi alte drepturi de asigurari sociale din domeniul aparării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, denumit în continuare sistemul pensiilor militare de stat.
1]. Dreptul la pensie militara trebuie acordat exclusiv militarilor, asa cum sunt definiti prin Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare si prin art. 1 nr.  384/2006 privind statutul soldatilor şi gradaţilor profesionişti.
2]. Dreptul la pensie militara trebuie acordat exclusiv personalului care a efectuat, efectueaza sau va efectua serviciul militar.
3]. Conform art. 1 (1) din Legea nr. 360/2002 privind statutul politistului, incepand cu anul 2002 „Politistul este functionar public CIVIL (…)”. In consecinta, incepand cu anul 2002, politistii nu mai sunt in serviciul militar.
4]. Conform art. 23 (2) din Legea nr. 360/2002 privind statutul politistului, juramantul de credinta depus de politisti incepand cu anul 2002, nu mai este juramant militar.
5]. Conform art. 14 (2) din Legea nr. 360/2002 privind statutul politistului, gradele profesionale ale politistilor nu sunt grade militare.
6]. Conform intregului continut al Legii Nr. 293/2004 privind statutul funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, functionarii respectivi nu sunt in serviciul militar.
7]. Conform art. 19 (2) din Legea Nr. 293/2004 privind statutul funcţionarilor publici cu statut special, juramantul de credinta depus de funcţionarii publici cu statut special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, nu este juramant militar.
8]. Conform art. 9 (2) din Legea Nr. 293/2004 privind statutul funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, gradele profesionale ale respectivilor functionari nu sunt grade militare.
A]. Implementarea nu trebuie sa produca efecte decat pt. viitor, deci se aplica doar in cazul politistilor si functionarilor publici din Administratia Nationala a Penitenciarelor care urmeaza sa se pensioneze in viitor.
B]. Implementarea nu trebuie sa afecteze dreptul la pensie militara pt. politistii si funcţionarii publici cu statut special din Administraţia Naţională A Penitenciarelor aflati deja in pensie, ale caror pensii in plata trebuie integrate ca pensii militare in intelesul prezentei legi.   Fundamentul este acela ca atat politistii, cat si functionarii publici din Administraţia Naţională Penitenciarelor care au activat in sistem inainte de anul 2002 (politistii), respectiv de anul 2004 (funcţionarii publici cu statut special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor), au fost realmente in serviciul militar si sub juramant militar pana la datele mentionate.
C]. Implementarea este absolut necesara mai ales in conditiile in care incepand cu anul 2007, nemaexistand nici serviciu militar obligatoriu, se creeaza situatia de a acorda drept de pensie militara politistilor intrati in sistem incepand cu anul 2002, si funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor incepand cu anul 2004, desi persoanele in cauza nu indeplinesc nici macar o zi de serviciu militar in activitate si nu se afla in activitate nici macar o zi sub juramant militar.
D]. Implementarea necesita modificarea corespunzatoare a intregului proiect de lege.
2
Art. 16. - (1) Au dreptul la pensie de serviciu pentru limită de vârstă militarii, poliţiştii si
funcţionarii publici cu statut special, în activitate, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) varsta standard de pensionare pentru limita de varsta;
b) vechimea efectiva minima  de 25 de ani, din care cel puţin 15 ani vechime efectivă in serviciu.
(2) Vârsta standard de pensionare pentru limită de vârstă, prevăzută la alin. (1) lit. a), este de 60 de ani. Atingerea acestei vârste se realizează prin creşterea vârstelor standard de pensionare, conform eşalonării prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta lege.
Art. 16. - Au dreptul la pensie de serviciu militarii
care au o vechime minima efectivă in serviciul militar de 20 de ani.

1] Introducerea varstei de pensionare contravine conceptului de vechime in serviciu militar ca unic criteriu de acordare a pensiei militare. O persoana poate intra in serviciul militar la varsta de 18 ani, iar o alta persoana poate intra in serviciul militar   la varsta de 40 de ani. Introducerea varstei standard de pensionare, de exemplu 60 de ani, obliga prima persoana sa execute 42 de ani de serviciu militar pt. a beneficia de pensie militara, in timp ce a 2-a persoana este obligata sa efectueze numai 22 ani de serviciu militar pt. a beneficia de pensie militara.  In exemplul mentionat, prima persoana este constransa sa isi depaseasca limita maxima de uzura in serviciul militar care este de 30 ani. 
2]. Pensia militara trebuie acordata avand drept fundament exclusiv numai vechimea in serviciul militar. Or, Art. 16 (1) b) prevede un cumul intre vechimea in munca intr-un domeniu civil si vechimea in munca in serviciul militar. Acest fapt descurajeaza cariera militara. De exemplu, o persoana intra in serviciul militar la varsta de 20 ani si ramane in serviciul militar  timp de 40 de ani, pana la varsta de 60 de ani. O a 2-a persoana lucreaza in domeniul civil de la varstat de 20 ani pana la varsta de 45 de ani, iar urmatorii 15 ani lucreaza in serviciul militar. Caz in care, ambele persoane au drept identic la pensie militara, desi prima persoana are o vechime de 40 ani in serviciul militar, iar cea de-a doua persoana de numai 15 ani in serviciul militar. Admitand vechimea minima in serviciul militar de 15 ani ca si conditie de acordare a unei pensii militare, in concordanta cu legile altor state NATO, in exemplul mentionat, persoana cu 15 ani in serviciul militar ar trebuie sa beneficieze de drept de pensie militara pt. cei 15 ani in serviciul militar si de un al 2-lea drept de pensie in sistemul public pt. cei 25 ani lucrati in domeniul civil conform regulilor sistemului public de pensii.
A]. Implementarea nu trebuie sa produca efecte decat pt. viitor, deci se aplica doar in cazul militarilor care urmeaza sa se pensioneze in viitor.
B]. Implementarea nu trebuie sa afecteze dreptul la pensie militara pt. militarii aflati deja in pensie, ale caror pensii in plata trebuie integrate ca pensii militare in intelesul prezentei legi.   
C]. Implementarea simplifica intregul proiect de lege, nemaifiind necesare concepte precum varsta de pensionare sau pensia anticipata.
D]. Implementarea necesita modificarea corespunzatoare a intregului proiect de lege, astfel incat vechimea in serviciul militar sa reprezinta singurul criteriu de acordare a pensiei militare.

3
Art. 21. - (1) Militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, care la data trecerii in
rezervă/retragere sau încetării raporturilor de serviciu îndeplinesc condiţiile de vechime prevăzute la
art. 16 alin. (1) 1it. b) au dreptul la pensie ele serviciu pentru limită de vârstă cu reducerea varstei prevăzute la art. 16 alin, (2), dar nu mai puţin de 45 ani, astfel (…).

Abrogat.
1]. Articolul contravine propunerii anterioare.
2]. In conditiile introducerii conceptului de vechime minima efectiva in serviciul militar de 20 ani drept conditie fundamentala de acordare  a pensiei militare, nu mai este nevoie de conceptul de reducere a varstei de pensionare, fiecare militar fiind motivat sa ramana in serviciul militar cat mai mult peste limita minima de 20 ani, pt. a beneficia de o pensie cu un cuantum cat mai mare.
3]. Prevederea de la Art. 21 (1) lit. b) – „pentru activitatea realizata in conditii de munca speciale si alte conditii”  contravine Art. 1 c) din H.G. nr. 1294/2001, dar si Art. 9 d) si 24 c) din textul actualului proiect de lege, in cuprinsul carora grupa de munca „alte conditii” este grupa de munca distincta fata de grupa „conditii speciale”. Articolul 21 in esenta sa isi propune sa diferentieze reducerea varstei de pensionare in functiile de incadrarea in grupe diferite de munca.  Art. 21 prevede o reducerea a varstei de pensionare pt. personalul incadrat in „conditii deosebite” [lit. a)] distincta (dupa cum este normal) fata de personalul incadrat in „conditii speciale” [lit. b)].  Insa, Art. 21 nu mai realizeaza si diferentierea reducerii varstei de pensionare a personalului din grupa de munca „alte conditii”, fata de grupa de munca „conditii speciale”, cele 2 grupe de munca fiind totusi  distincte in legislatie.
4]. Tabelul cu reducerea varstei de pensionare de la Art. 1 (1) lit. a) este intocmit in mod eronat. Articolul din proiectul de lege are scopul evident de a acorda reducerea varstei de pensionare in concordanta cu prevederile art. 24, respectiv de a reduce varsta de pensionare cu 3 luni la fiecare an lucrat in „conditii deosebite”, cu 6 luni la fiecare an lucrat in „conditii speciale” si cu 12 luni la fiecare an lucrat in „alte conditii”. Reducerea varstei de pensionare corespunde in cazul tabelului de la lit. b)/conditii speciale, dar nu corespunde si in cazul tabelului de la lit. a)/conditii deosebite (reducerea varstei de pensionare ar fi trebuit sa fie de 1 an la 4 ani lucrati in „conditii deosebite”, si nu de 1 la 6 ani lucrati in „conditii deosebite”).
5]. Prevederea „(…) dar nu mai puţin de 45 ani(…), limiteaza in fapt aplicarea grupelor de munca, denaturand sensul existentei acestora.
1]. In conditiile mentinerii de catre legiuitor a varstei de pensionare, este necesar introducerea unui tabel separat pt. personalul care a lucrat in grupa „alte conditii” de munca din care sa rezulte reducerea varstei de pensionare cu un an (12 luni) la fiecare an lucrat in alte conditii.
2]. Este evident ca  persoana care a intocmit acest articol, nu cunoaste faptul ca in baza  H.G. nr. 1294/2001, incepand cu anul 2001, militarii sunt incadrati in 4 grupe de munca (grupa conditii normale, grupa conditii deosebite, grupa conditii speciale  si grupa alte conditii).
4
Art. 29. - Pensia de serviciu se determină în procente din baza de calcul, astfel:
a) pentru activitatea desfăşurată în condiţii normale, 70%
b) pentru activitatea desfăşurată în condiţii deosebite, respectiv grupa II de munca, 72%
c) pentru activitatea desfaşurată în condiţii speciale şi alte condiţii, respectiv grupa I de munca, 74%.
A]. Art. 29. - Pensia de serviciu se determină în procente din baza de calcul, astfel:
a) pentru activitatea desfăşurată în condiţii normale, 70%
b) pentru activitatea desfăşurată în condiţii deosebite, respectiv grupa II de munca, 72%
c) pentru activitatea desfaşurată în condiţii speciale, respectiv grupa I de munca, 74%.
d) pentru activitatea desfaşurată în alte conditii de munca, 76%.

B]. Realizand corectia in ceea ce priveste baza de calcul pt. grupa alte conditii, nu trebuie sa omitem faptul ca in Romania mai exista pensii de serviciu (magistrati, C. de Conturi, Av. Poporului) sau proiecte de legi pt. pensiile de serviciu (personalul aeronautic civil). In toate legile (proiectele in cauza), baza de calcul este de 80%. In situatia data, ar trebui sa renuntam la modestie si sa preluam si noi baza de calcul de 80%, situatie in care Art. 29 trebuie reformulat astfel:

Art. 29. - Pensia de serviciu se determină în procente din baza de calcul, astfel:
a) pentru activitatea desfăşurată în condiţii normale, 80%
b) pentru activitatea desfăşurată în condiţii deosebite, respectiv grupa II de munca, 82%
c) pentru activitatea desfaşurată în condiţii speciale, respectiv grupa I de munca, 84%.
d) pentru activitatea desfaşurată în alte conditii de munca, 86%.
In cuprinsul art. 29, determinarea pensiei de serviciu in procente din baza de calcul, utilizeaza ca algoritm diferentierea bazei de calcul in functie de incadrarea in grupe diferite de munca. Cu o singura exceptie: nu este respectat algoritmul mentionat si in cazul grupei de munca „alte conditii” unde baza de calcul este identica precum in cazul grupei „conditii speciale”, si nu diferentiata dupa cum este normal. Acest fapt contrasteaza in primul rand cu algoritmul aplicat celorlalte 3 grupe de munca la diferentierea bazei de calcul. Nediferentierea bazei de calcul in cazul grupei „alte conditii” contravine insa si Art. 1 c) din H.G. nr. 1294/2001, dar si Art. 9 d) si 24 c) din textul actualului proiect de lege, in cuprinsul carora grupa de munca „alte conditii” este grupa de munca distincta fata de grupa „conditii speciale”.
1]. Este evident ca  persoana care a intocmit acest articol, nu cunoaste faptul ca in baza  H.G. nr. 1294/2001, incepand cu anul 2001, militarii sunt incadrati in 4 grupe de munca (grupa conditii normale, grupa conditii deosebite, grupa conditii speciale  si grupa alte conditii).

2]. In statele europene din NATO, baza de calcul reprezinta in majoritatea cazurilor 75% (Franta, Germania, Polonia). Exista si state unde baza de calcul este de 80% (Belgia, Italia) sau de 85% (Turcia).
5
Art. 60. - (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se indexează anual cu 100% din rata medie anuală a inflaţiei, la care se adauga 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat.
(2) Indicatorii prevăzuti la alin. (1) sunt cei definitivi, cunoscuţi în anul curent pentru anul
calendaristic anterior, comunicaţi de Institutul Naţional de Statistica.
(3) În situaţia în care unul dintre indicatorii prevăzuţi la alin. (1) are valoare negativă, la
actualizarea cuantumului pensiilor militare de stat se utilizează indicatorul cu valoare pozitiva.
(4) În situaţia în care indicatorii prevăzuţi la alin. (1) au valori negative, se păstrează cuantumul
pensiei aflat în plată.


Art. 60. - (1) Cuantumul pensiilor militare se actualizeaza ori de cate ori se majoreaza solda de grad si/sau solda functiei maxime ale cadrelor militare in activitate, potrivit gradului militar detinut in rezerva sau in retragere.

1]. Atat timp cat pensiile militare de stat se calculeaza avand drept baza de calcul ultima solda in activitate, actualizarea acestora trebuie realizata concomitent cu actualizarea soldelor militarilor in activitate, acest mod de actualizare fiind o ratiune fundamenta a existentei pensiilor militare.
2]. Indexarea pensiilor cu 100% rata inflatiei nu constituie o majorare propriu-zisa a respectivelor pensii, ci doar o actualizare menita sa compenseze devalorizarea monetara, astfel incat puterea de cumparare sa ramana mereu constanta.
3]. Urmare a directivelor U.E., rata inflatiei  trebuie diminuata progresiv si stabilizata la o valoare mai mica de 2%.
4) Romania va adera la zona euro, statele din aceasta zona avand rata inflatiei sub 1%, cu tendinte de stabilizare la 0,5%.
5) Prin urmare, singurul element de majorare reala a unei pensii militare este dat  de cresterea salariului mediu brut.
6) Art. 60 (1) corelat cu Art. 61 (1), nu prevad majorarea cu 100% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat, ci cu 50% pana in anul 2021, respectiv cu 45% dupa anul 2021. Cat timp majorarile pensiilor sunt realizate cu procente mai mici de 100% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat, se realizeaza an de an o discrepanta tot mai mare intre veniturile obtinute din salarii si cele obtinute din pensii.
7) Conform Art. 60 (2), incepand cu anul 2030 pensiile militare nu se mai majoreaza cu nici un procent din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat, ceea ce inseamna stagnare definitiva a oricarei cresteri a pensiilor (indexarea cu rate inflatiei nefiind  majorare reala, asa cum am precizat la pct. 1-4)
A]. Atentie! Implementarea acopera si situatia de actualizare a pensiilor militare concomitent cu majorarea soldelor militarilor in activitate, si pt. personalul militar avansat in rezerva/retragere conform noilor grade.

B]. Actualizarea pensiilor militare concomitent cu cu majorarea soldelor militarilor in activitate, are la baza un principiu intalnit si la alte tipuri de pensii de serviciu. De exemplu, in cazul magistratilor, Legea privind statutul magistraţilor nr. 303/2004, prevede la Art. 83. (2) "Pensiile de serviciu ale magistraţilor se actualizează în raport cu nivelul indemnizaţiei brute a magistraţilor în activitate". Fiind evident ca magistratii nu au ajuns la o astfel de prevedere in mod aleatoriu, ci in urma unor calcule care sa acopere si situatiile prezentate in motivare.




















6
Art. 61. - (1) Începând cu anu1 2021, cuantumul pensiilor militare ele stat se majorează anual cu
100% din rata inflaţiei, la care se adauga 45% elin creşterea reală a câştigului saiarial mediu brut, realizate pe anul precedent. Procentul din creşterea reală a câştigul salarial mediu brut utilizat la
fundamentarea bugetului asigurărilor sociale ele stat, luat în considerare la majorarea pensiilor militare
de stat, se reduce gradual cu câte 5% în fiecare an.
(2) Începând cu anul 2030, cuantumul pensiilor militare de stat se majorează anual cu 100% din rata inflaţiei realizată pe anul precedent
Abrogat
Se  regaseste in motivarea anterioara.

7
Art. 110. - Pensiile militarilor recalculate şi revizuite în baza Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/12011 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională şi Legii nr. 241/2013 privind stabilirea unor masuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din
sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională devin pensii militare de stat în înţelesul prezentei legi.
Abrogat
Se comaseaza cu art. 111.
A]. Articolul nu acorda posibilitatea de recalculare si a pensiilor militarilor stabilite in baza Legii nr. 119/2010, O.U.G. nr. 1/2011 si Legii nr. 241/2013, ci doar a pensiilor stabilite in baza Legii nr. 263/2010, desi toate pensiile in cauza sunt la acest moment pensii in sistemul public.
B]. Mentinerea art. 110 ar crea pensii mai mici in cazul militarilor cu pensii stabilite in baza Legii nr. 119/2010, O.U.G. nr. 1/2011 si Legii nr. 241/2013, decat in cazul militarilor pensionati in baza Legii nr. 263/2010, din urmatoarele motive:
- in marea majoritate a cazurilor, militarii cu pensii stabilite in baza Legii nr. 119/2010, O.U.G. nr. 1/2011 si a Legii nr. 241/2013 au incadrate activitatile in grupe de munca diminuate cu o treapta fata de militarii pensionati in baza Legii nr. 263/2010 si fata de militari in activitate care urmeaza sa se pensioneze in conditiile prezentei legi, in conditiile in care activitatile sunt aceleasi. De exemplu, activitatea de tanchist a fost incadrata in baza H.G. 1294/2001 aplicata cu M. 116/2002 in grupa „conditii deosebite” pana la data de 05.01.2011, iar dupa data mentionata aceeasi activitate este incadrata in grupa „conditii speciale” urmare a H.G.-S 1019/2010 aplicat cu M.S. 132/2010;
- Mentinerea Art. 110 ar creea discriminare privind modul de calcul al pensiei in cazul militarilor pensionati inainte de 05.01.2011, fata de militarii pensionati dupa aceasta data.
8
Art. 111. - (1) Pensiile militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special stabilite în baza Legii nr. 263/2010, cu modificările şi completările ulterioare, devin pensii militare de stat şi se recalculează potrivit prevederilor prezentei legi, în raport cu vechimea valorificată prin ultima
decizie de pensie.
Art. 111. (1) - Pensiile militarilor stabilite în baza Legii nr. 263/2010, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/12011 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională şi Legii nr. 241/2013 privind stabilirea unor masuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din
sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională devin pensii militare de stat şi se recalculează potrivit prevederilor prezentei legi, în raport cu vechimea valorificată prin ultima
decizie de pensie.
Se elimina discriminarea privind recalcularea pensiilor, intre militarii ale caror pensii au fost stabilite in baza unor legi diferite.
Necesita uniformizarea incadrarii activitatilor in grupe identice de munca, indiferent daca pensionarea s-a realizat  inainte de data de 05.01.2011 sau dupa aceasta.
9
NU EXISTA
NECESITA ANEXA SUPLIMENTARA LA LEGE CU INCADRAREA PERSONALULUI MILITAR IN GRUPELE DE MUNCA, IN MOD TRANSPARENT.
Reglementarile privind grupele de munca pt. militari au la baza 2 hotarari de guvern, H.G. nr. 1294/2001 si H.G.-S 1019/2010.  Comasarea acestora intr-o forma unica si atasarea sub forma de anexa la legea pensiilor militare de stat, simplifica implementarea propunerii anterioare. Pe de alta parte, reglementarea grupelor de munca prin lege, creeaza o stabilitate si o autoritate superioara fata de 2 reglementari stabilite prin hotarare de guvern si care sunt si contradictorii.
Nu se justifica secretizarea grupelor de munca. Demonstrat si prin faptul ca H.G. 1294/2001 nu are caracter clasificat, in schimb are caracter secret clasificat hotararea care o modifica si completeaza, respectiv H.G.-S 1019/2010. Aceeasi situatie si in cazul normelor de aplicare, demonstrat prin faptul ca nu are caracter secret M. 116/2002 care aplica   H.G. 1294/2001, dar are caracter secret MS 132/2010 care aplica H.G.-S 1019/2010.
 

Propunerile expediate au fost insotite de un certificat eliberat de U.S Army in anul 2004, care atesta faptul ca acestea nu sunt doar rezultatul imaginatiei,ci sunt si urmare a instruirii in managementul carierei militare incluzand dreptul la pensie militara, pe stil NATO!

83 de comentarii:

  1. Pt. transparenta: propunerile de mai sus au fost expediate cate SCMD, D. Juridica si D.M.R.U. din M.Ap.N.. De ce catre SCMD, tinand cont ca in anumite perioade i-am criticat foarte dur?

    1]. Ni s-a adresat invitatia de a transmite propuneri.
    2]. Pe surse credibile, SCMD a devenit vioara nr. 1 in sustinerea propunerilor venind din zona rezervistilor.
    3]. Toate sindicatele din sistemul de siguranta nationala au delegat SCMD sa le reprezinte interesele.
    4]. Liderii ANCMRR au fost ignorati la intalnirea din data de 13.01.2015 de la Guvern, inclusiv de decidentii oficiali.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liderii ANCMRR isi reprezinta propriile interese de "clasa conducatoare" si incearca sa reinvie vechea traditie de a ne aburi cu "sa se modifice totul fara sa de schimbe nimic". Chiar asa, cum naiba sa te lupti pentru niste pensionari care sunt grabiti sa iasa din sistem? Daca as fi mai optimist as spune sa le fie rusine, lacomia produce indigestie uneori dar chiar le-ar fi rusine? Mirare mare daca ar comite infractiunea....

      Ștergere
  2. Nu apare nicio propunere privind BAZA DE CALCUL ....????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum sa nu? La pct. 4.

      A]. Art. 29 MODIFICAT. - Pensia de serviciu se determină în procente din baza de calcul, astfel:
      a) pentru activitatea desfăşurată în condiţii normale, 70%
      b) pentru activitatea desfăşurată în condiţii deosebite, respectiv grupa II de munca, 72%
      c) pentru activitatea desfaşurată în condiţii speciale, respectiv grupa I de munca, 74%.
      d) pentru activitatea desfaşurată în alte conditii de munca, 76%.

      B]. Realizand corectia in ceea ce priveste departajarea bazei de calcul pt. grupa alte conditii, nu trebuie sa omitem faptul ca in Romania mai exista pensii de serviciu (magistrati, C. de Conturi, Av. Poporului) sau proiecte de legi pt. pensiile de serviciu (personalul aeronautic civil). In toate legile (proiectele in cauza), baza de calcul este de 80%. In situatia data, ar trebui sa renuntam la modestie si sa preluam si noi baza de calcul de 80%, situatie in care Art. 29 trebuie reformulat astfel:

      Art. 29 FINAL. - Pensia de serviciu se determină în procente din baza de calcul, astfel:
      a) pentru activitatea desfăşurată în condiţii normale, 80%
      b) pentru activitatea desfăşurată în condiţii deosebite, respectiv grupa II de munca, 82%
      c) pentru activitatea desfaşurată în condiţii speciale, respectiv grupa I de munca, 84%.
      d) pentru activitatea desfaşurată în alte conditii de munca, 86%.

      Ștergere
    2. In varianta cu 70%, din prea mult modestie care oricum nu conteaza pt. nimeni, iese cea mai mica baza de calcul dintre toate pensiile de serviciu din Romania, unde baza de calcul porneste de la 80%. Sa solicitam 80% baza de pornire, nu este nimic exagerat, ci o simpla aliniere la celelalte pensii de serviciu.

      Pe de alta parte, daca ne uitam in gradina altor state NATO din UE, baza de 70% este sub nivelul majoritatii acestor state. 2]. Aceasta este de in majoritatea cazurilor 75% (Franta, Germania, Polonia). Dar, exista si state unde baza de calcul este de 80% (Belgia, Italia), asa cum exista si Turcia cu 85%. Prin urmare nu este nimic exagerat sa solicitam baza de calcul de 80%, ci se incadreaza in normalitate.

      Art. 29 FINAL. - Pensia de serviciu se determină în procente din baza de calcul, astfel:
      a) pentru activitatea desfăşurată în condiţii normale, 80%
      b) pentru activitatea desfăşurată în condiţii deosebite, respectiv grupa II de munca, 82%
      c) pentru activitatea desfaşurată în condiţii speciale, respectiv grupa I de munca, 84%.
      d) pentru activitatea desfaşurată în alte conditii de munca, 86%.

      Ștergere
    3. Lacomi mai sunteti, o sa vedeti pensie 100% la anu si la multi ani. Putina moderatie si ratiune nu dauneaza.

      Ștergere
    4. @ Nu trebuie sa fin "lacomi", dar nici cei mai slabi. In ceea ce priveste acea baza de calcul, multi nu inteleg care este smenul! Aceasta pleaca in realitate, de la un procent anume pt. fiecare an in serviciul militar. Americanii au baza de calcul 50% pt. 20 ani serviciu militar, dar asta inseamna 2,5% pt. fiecare an de serviciu militar. Belgia are 80% pt. 20 ani serviciu militar, dar asta inseamna 4% pt. fiecare an in serviciul militar. Magistratii nostri au 80% pt. 25 ani de serviciu, dar asta inseamna 3,2% pt. fiecare an in magistratura. Polonia are 75% pt. 15 ani in serviciul militar, dar inseamna 5% pt. fiecare an de serviciu in serviciul militar.

      In proiectul nostru, apare 70% pt.nu este clar ce? Daca raportam la vechimea combinata de 25 ani in munca, ar insemna 2,8% la fiecare an in munca. Da! dar pt. fiecare an in plus, NU se mai acorda tot 2,8%, ci doar 2%. Aici este manevra? Cu cat ne evaluam noi la pensie un an de serviciu militar? De aici pleaca toata baza de calcul, indiferent ca se raporteaza la 10, 15 20 sau 40 ani de serviciu militar! Cum sa ne acordam 2,8% pt. primii 25 ani, si dupa aceea doar 2% pe an?

      Ștergere
    5. Lasa tu americanii ,coboara cu piciorele pe pamînt si racordeazate la realitatile românesti care de abia reusesc sa aloce cu sute de aprobari 2%din saracie pe cind americanii au alocat cîteva miliarde de dolari pentru armata.

      Ștergere
    6. @ Dar macar observi ca grupa "alte conditii" trebuie sa aiba alta baza de calcul?

      Ștergere
  3. Ar fi OK aprobarea acestor propuneri..dar se vede faptul ca de 2 ani tot la aceleasi propuneri s-a ramas !
    Anul acesta oricum nu se face nimic..nu sunt prevederi in buget, eventual pe la anul, la alegeri...ramane de vazut. Cred ca este iar un ,,nor de praf,, sa ne mai tina atenti si vii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Culmea este ca o lege a pensiilor militare face economie la buget! Atat in M.Ap.N., cat si in M.A.I sunt "calculate"restructurari, fara inlocuire de personal. Este mai economic pt. buget sa scoti pe cineva la pensie, decat sa ii dai salariu! Fie el si egal cu ultima solda. Pensia nu mai include M.50, nici bani de echipament, nici mare parte din sporuri - deci inseamna o economie pt. buget, si nu o crestere de buget!

      Ștergere
    2. ce aveti cu politistii, stiti bine ca ca sunt si ei o forta de luat in seama de catre decidenti

      Ștergere
    3. Nu are nimeni, nimic. Pur si simplu, nu trebuie amestecate lucrurile. Cum poti sa acorzi drept de pensie militara unei persoane care este functionar CIVIL, nu are nici macar o zi in serviciul militar si nu a depus nici macar juramant militar? Nu amestecati trecutul cu prezentul! Politistii au fost pe vremuri militari, dar acum prezentul este cel descris.

      Pe de alta parte, Art. 4 este conceput cu cap: "Art. 4. - Sistemul pensiilor militare de stat acoperă (...) interzicerea sau restrângerea exerciţiului unor drepturi şi libertăţi din Constituţia României (...)". Punem din acest punct de vedere un militar langa un functionar public: primul fara drept de sindicate, al 2-lea cu drept de sindicate, primul platit la 24 ore, al 2-lea platit la 8 ore s.a.m.d.

      Dar totul pleaca de la statut: una este civil si alta este militar! Functionarii publici nemaifiind militari si avand o multa mai mare larghete in privinta drepturilor si libertatilor fundamentale, sunt indreptatiti sa aiba lege a pensiilor de serviciu, proprie, dar nu a pensiilor militare!

      Ștergere
    4. doar ti se pare tie.in fond nu-i decît aceeasi mărie cu alta pălarie,aceeasi scoala militarizata,etc

      Ștergere
    5. @ Anonim 20 ianuarie 2015, 16:25. A fost baiete! Odata demult, pe vremea cand scriai "decât" cu "î" si nu cu "â"! Dupa demilitarizare, s-a incheiat cu orice tip de armata si militarie! In vremurile de azi e strand total! Nu exista decat diferente de nuanta de job intre un functionar public de exemplu de la o primarie, si un politist! Si apoi mai este o problema care tine tot de logica! Il treci in rezerva pe unul care nu a efectuat o zi de serviciu militar! S-a antrenat sa ii prinda pe hoti, cu Carpatiul! Incepe razboiul, se declanseaza mobilizarea? Ce faci cu el la mobilizare, este mai inutil decat cel mai slab soldat angajat din armata de sute de ori! D
      e ce trebuie sa incurcam atat lucrurile cand statutul este foarte clar: una este militar, alta este functionar civil!

      Ștergere
    6. ai tu fixurile tale ,dar luptatorii DIAS,SPIR, etc,ACVILA, si altii tot cu Carpatiul ......Sunt printre cei mai buni luptatori in orice conditii.

      Ștergere
    7. @ Anonim 20 ianuarie 2015, 18:02. Da! Dar te-am prins! Ia spune ce statut au, de militari sau de functionari publici CIVILI?

      Ștergere
    8. Povesti. Program mai dur ca si la armata.

      Ștergere
    9. @ Anonim 20 ianuarie 2015, 19:26! Da, de aceea ati trecut la program de functionari publici CIVILI! De ce NU vreti sa fiti din nou militari?

      Ștergere
  4. Marin Neacsu are si el niste amendamente la acest proiect hibrid al pensiilor. Cred ca ar fi benefic sa le postati aici pentru analiza.
    http://www.in-cuiul-catarii.info/2015/01/19/propuneri-privind-noua-lege-a-pensiilor-8509

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. OK, dar nu este o analiza si acolo? Probabil ca face ceva cu amendamentele, nu raman doar pt. rating! Am mai luat la cunostinta de amendamente din alte surse, deja prelucrate la "gura lupului"! Vor fi publicate intr-un material urmaror si doar cu acordul persoanelor care ni le-au expediat.

      Ștergere
  5. Tunai si fulgerai impotriva includerii in legea pensiilor militare de stat a civililor de politisti si gardieni din penitenciare ...
    Vad propunerea : "Art. 1. - Dreptul la pensii si asigurari sociale pentru militari se exercită, în condiţiile prezentei legi, prin sistemul pensiilor militare de stat şi alte drepturi de asigurari sociale din domeniul aparării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, denumit în continuare sistemul pensiilor militare de stat." ...
    Culmea "consecventei" fiind in motivarea propunerii ... unde , iarasi "tuni si fulgeri impotriva includerii politistilor si gardienilor ... Ei fiind cei de la "ordine publica" pe care tocmai ii inclusesesi la pensii militare ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti este asa greu sa citesti niste statute? Ordinea publica e asigurata de diversi. Unii sunt militari, altii nu sunt militari. De exemplu, jandarmii sunt militari, deci sunt indreptatiti sa aiba dreptul la pensie militara. Chiar asa greu e sa diferentiezi un jandarm de un politist? Un militar de un functionar civil? O fatuca ce dirijeaza circulatia intr-o comuna si care nu se afla sub juramant militar, de o femeie-subofiter ce este luptator in Afganistan?

      Ștergere
  6. @EU20 ianuarie 2015, 15:58 :
    Ti-am mai spus : "Şăzi blînd !"
    Nu te mai raţoi la mine ca sa ma duc sa citesc legi si statute ! Ca_cind citeam eu acele legi si statute , si incercam sa-i conving pe altii despre ce si cum cu militarii si cu ceilalti ... tu nici prin minte nu-ti trecea sa spui ceva pe net ...

    ://mhblogonline.blogspot.com/2011/08/duminica-21-august-alegeri-la-micro.html?showComment=1313905925914#c8497425594043405800
    --------------------------------------------------------------------
    Si ... eu ma referisem la cei din "ordine publica" ... Acolo sint numai jandarmii ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai o singura varianta sa ai dreptate: schimba-le statutul si fa-i militari din nou! Sa vezi ca la niciunul nu i-ar conveni! La finele materialului scrie negru pe alb ca mi-am expediat si certificatul alaturi de amendamente! In legea pensiilor militare americana, n-am gasit, tata, si serifi langa militari! Pur si simplu, doar militari! Nu ai cum sa ma convingi vreodata cum poti sa acorzi unui CIVIL, drept de pensie militara! Daca ai un interes subiectiv tu, e alta treaba, dar NU ma obliga sa imi fortez nici logica, nici conceptia! Asa cum nici EU nu pot pretinde pensie de functionar public CIVIL, cum sa pretind asa ceva daca NU am fost functionar public CIVIL.

      Dar acum fie vorba intre noi! Dar si manastirile au personal propriu care asigura ordinea (publica este si aceea pana la urma) pe timpul pelerinajelor, si in cazul concertelor sau meciurilor exista diversi bodyguarzi de la BGS care tot ordinea publica o asigura! N-ar fi bine sa le acordam tuturor pensii militare pana la urma?

      PS: Probabil ca tu nici nu ai citit bine propunerile! Dar nu te afecteaza omule daca ai fost politist pana in 2002, intrucat ai fost militar dupa statut! Da' nu ma obliga pe mine sa accept sa intre in program pe unul sau pe una de dupa 2002, care este functionar CIVIL. Cum sa accepti cu atata usurinta pe cineva cu drept de pensie militara care nici macar juramant militar n-a depus?

      Ștergere
    2. He, he, he.... tu ai senzaţia că la demilitarizare a fost întrebat cineva...???

      Ștergere
  7. @R-2650020 ianuarie 2015, 16:56 :

    La : "Am mai luat la cunostinta de amendamente din alte surse, deja prelucrate la "gura lupului"! Vor fi publicate intr-un material urmaror si doar cu acordul persoanelor care ni le-au expediat. " .

    Trebuie acordul persoanelor care ...
    Interesant !
    Acele amendamente/propuneri sint atit de secrete incit nu trebuie cunoscute de nimeni ?
    Probabil ca sint atit de secrete incit nu trebuie cunoscute nici de cei care se ocupa (?) de redactarea proiectului de lege ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este un lucru legat de o minima onestitate! Exista persoane care se adreseaza spre exemplu.
      " - Uite, sa stii ca asa este, dar nu face public comentariul!" Vom cere acordul de publicare a respectivelor amendamente!

      Ștergere
  8. @EU20 ianuarie 2015, 17:11 :
    Iar ai iesit in popuşoi !

    Unde am spus eu ca vreau ca politistii sa fie in legea pensiilor militare ?
    Eu te-am intrebat pe tine : de ce propui in legea pensiilor militare pe cei de la "ordine publica" ... acolo fiind si politistii si gardienii din penitenciare ? Aceasta propunere fiind "justificata" de tine tocmai prin faptul ca politistii si gardienii nu sint militari ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gaseste TU o formulare mai buna. "Art. 1. - Dreptul la pensii si asigurari sociale pentru MILITARI se exercită (...)" Deci, au disparut din start politistii si gardienii din penitenciare. De aceea suntem la propuneri!

      Ștergere
    2. Și daca politistii vor avea o lege separata cu aceleasi articiole cu plata tot de la bugetul de stat cu ce va rezolva voua problema ? Troncaneli de dragul troncanelii.

      Ștergere
    3. @ Este problema lor. Asa cum nici magistratii NU s-au amestecat cu cei de la C. de Conturi, nici militarii NU trebuie amestecati cu functionari publici CIVILI.

      Ștergere
    4. Ai putea sa-ti intre in cap ca este vorba de sitemul de aparare siguranta nationala si ordine publica cu aceeasi casa de sanatate si multe alte atributiuni convergente.

      Ștergere
    5. Anonim20 ianuarie 2015, 18:12. Cui sa intre in cap? MILITARILOR ca nu sunt functionari publici CIVILI sau functionarilor publici CIVILI ca nu sunt MILITARI?

      Ștergere
    6. Functionari publici civili - o lozinca inventata

      Ștergere
  9. Sunt de parere ca indexarea pensiilor este mult mai buna decat ceea ce propuneti dvs. Sa traim noi pana in 2032 si apoi mai vedem. Din 2008 si pana in 2015 nu a avut loc nicio actualizare a soldelor. Eventual au fost acordate sporuri care nu intra in calculul pensiilor. Asta inseamna inghetarea pensiilor militare. Sa nu uitam ca media de viata a pensionarilor militari este redusa. Cate actualixari prinde un militar la pensie ? un pensionar civil are parte anual de indexare astfel incat in 17 ani, pana in 2032, poate sa il depasesca pe un militar cu pensia inghetata !!! mai reflectati .....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-un fel e real daca privim pe termen scurt, dar legea se doreste stabila, deci NU doar pt. noi, ci si pt. militarii care vor iesi la pensie pe viitor! Viitori rezervisti care din 2030 NU vor mai avea practic niciun fel de majorare, ci doar actualizare cu rata inflatiei. Pe de alta parte, asa cum s-a intamplat in 2011 si 2012, nu a mai existat nicio majorare cu 50% sau 45%. Situatia se poate repeta oricand.

      Ștergere
    2. Si mai e ceva! Tocmai s-a marit PIB la armata la 2% prin pact de lunga durata! Corelat cu spusele ministrului Dusa care afirma ca va fi abrogata legea actuala a salarizarii care este oricum inaplicabila, este de intuit ca se vor majora din acel 2% din PIB si soldele militarilor.

      Ștergere
    3. Procentul din PIB pentru armata s-a dat strict pentru dotare logistica in scopul de a scoate actuala logistica din starea de fier vechi in devenire. Si tot nu ajunge. Nu va faceti iluzii ca de aici va indestulati.

      Ștergere
  10. @R-2650020 ianuarie 2015, 17:26 :
    Eiii ! Asta-i altceva !...

    Simplu : acel art.1 zice numai :
    Art. 1. - Dreptul la pensii si asigurari sociale pentru militari se exercită, în condiţiile prezentei legi, prin sistemul pensiilor militare de stat şi alte drepturi de asigurari sociale ." .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e mai scurta, dar in esenta tot asa este si propunerea din material! Obliga practic M.A.I. sa isi delimiteze singur angajatii cu statut de militar, fata de ceilalti.

      Ștergere
  11. @Anonim20 ianuarie 2015, 17:24 :
    Inteleg ca sinteti de acord cu modul de calcul (initial) a pensiei : procent (cit mai mare) din niste solde de la finalul carierei ... Asta va place !
    Daca sinteti de acord cu asa ceva ... atunci trebuie sa intelegeti ca acel procent de calcul trebuie pastrat pe toata perioada de existenta a pensiei respective (si a pensionarului aferent) ...
    Pentru ca si colegul dvs. (cu aceleasi conditii la pensionare) va iesi la pensie (in anii urmatori) cu aceeasi pensie ...
    Aplicind actualizarea cu inflatia ... peste citiva ani , cind va iesi la pensie colegul , pensia dvs. va fi mai mare decit pensia lui . Este corect sa se intimple asa ?

    RăspundețiȘtergere
  12. ....
    ,,In proiectul nostru, apare 70% pt.nu este clar ce? Daca raportam la vechimea combinata de 25 ani in munca, ar insemna 2,8% la fiecare an in munca. Da! dar pt. fiecare an in plus, NU se mai acorda tot 2,8%, ci doar 2%. Aici este manevra? Cu cat ne evaluam noi la pensie un an de serviciu militar? De aici pleaca toata baza de calcul, indiferent ca se raporteaza la 10, 15 20 sau 40 ani de serviciu militar! Cum sa ne acordam 2,8% pt. primii 25 ani, si dupa aceea doar 2% pe an?

    70 %..-80 % ...din CE.....????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scrie la art. 28! Ai link in material! Pare OK asa!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
    4. @ avianyc. SPAM. Tradus prin faptul ca esti pe langa subiect!

      Ștergere
    5. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  13. .. Cam ambiguu.....
    Nu se face referire la IC sau Sm....uite asa pe sestache vor aparea altii care nu mai pot de bine ...adica vre 15 %...din personal !
    Motiv ..de galceava maxima ..cand ,,prostimea "va baga de seama !
    Propun detalierea notiunii de Solda ?Salariu ! IC + SM ..trebuie SA DISPARA si sa fie inlocuita cu un procent rezonabil ...ACORDAT TUTUROR !!
    NB...in varianta asta ..art 28...personal beneficiez ..si de una si de alta ! (Asta-i pentru Mos ALECU >>>>)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lucru complicat cu "citirea" asta! Pai, daca esti in rezerva si esti preluat cu tot pensia ta in legea noua, cu ce te mai afecteza? Propunerile din material au tinta doar "recalcularea" si ATAT! Mai departe se aplica legea: in orice situatie se aplica cel mai mare cuantum, fara sa fie INGHETAT! CE POATE FI MAI OK DECAT ATAT? Aah! Ca unii vor sta la rand pana ajung la 100% din solda omologilor in activitate, iar la foarte nulti le ve creste pensia subit macar cu 25% - este real! Dar pana urma, de aceea se numeste lege a pensiilor militare! Cui nu ii convine, are varianta de rezerva: cerere pt. pensie in sistemul public. Adica recunoaste din prima ca a lucrat accidental in armata si trece la civili! Niciun militar nu ii va simti lipsa si nu va fi deranjat de situatie, dimpotriva!

      Ștergere
  14. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  15. Domnule Olescu, încearcă să temperezi vocabularul şi temperamentul celor 2 măscărici de mai sus.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
    2. pONTA NE VA TRAGE CLAPA TUTUROR. NU MAI VISATI AIUREA.

      Ștergere
    3. Au acelasi IP! Deci, cei 2 "este" doar UNU"! De fapt, vreo 4 in 1!

      Ștergere
  16. @Anonim20 ianuarie 2015, 19:05 :
    Vaaai !
    Se vede treaba ca sinteti nou-nout pe bloguri pe unde se discuta despre pensiile militarilor !
    Inca nu ati auzit de "haita de maidanezi" ?
    Cei la care va referiti sint doi dintre cei cinci membri de baza ai acelei haite ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moş Alecu, află că nu sunt prima dată pe aici, pe blogul domnului Olescu. Totodată, îţi cunosc foarte bine şi "prietenii": Cezar/Petrică/Petrişor/Tăunele/F16/Maimuca...cel cu 100 de nikname-uri, Avianyc, DC, tigri2...Cred că n-am scăpat nici unul dintre cei cu care "te antrenezi" zilnic, însă subiectul postat de domnul Olescu este mult prea important pentru noi în acest moment, decît mişto-urile ieftine ale celor 2. Mai ales că la elaborarea propunerilor din tabelul de mai sus, Gelu Olescu a avut ceva de lucru.

      Ștergere
    2. @ mos alecu 20 ianuarie 2015, 19:53. Iar ai fost desconspirat! Mergi si tu! Ce este stupiditatea astea de a comenta din 4 ipostaze diferite? Intr-una si aceeasi persoana?

      Ștergere
  17. Esti de tot rasul ...CE CLONA SA IAU ??
    JUR CA AICI NU MAI AM ALTA POSTARE DECAT CEA CU ..EMBLEMA..!
    Cum sa avem acelasi IP..?....in primul rand ca nu poti determina tu IP-ul ..care mai este si dinamic...
    Nu-ti place ca mai multi au alta parere...alta decat a ta...??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cezare, dacă nu te-am cunoaşte...Ai ajuns precum Petrică ăla de tot striga "lupul, lupul..." şi în final ştii ce-a păţit. Uite ce coincidenţă de nume între tine şi Petrică ăsta de mai sus!

      Ștergere
    2. Hai, du-te! Invata (mai intai) cum se detecteaza un IP! 4 intr-unul e prea mult!

      Ștergere
    3. Anonim20 ianuarie 2015, 20:33...da-ti si tu un nume ceva !! Apoi mai vorbim ...

      Ștergere
  18. Nu stiu de ce,dar de multe ori,aceste "savante dialoguri" dintre uniicare isi dau cu parerea si posteaza pe aici,par a fi ale unora din categoria "generalilor"Ontanu si Iordanescu "cascheta" sau a "acoperitilor"turcesti.Daca loazele "iliesciene" de la ANCMR pot fi "intelese si scuzate" (cu ...."urarile' de rigoare!),pe cei din categoria "capul in nori"(defect profesional?) nu prea ii inteleg de ce fac atata taraboi,fiindca oricum ei sunt printre "blagoslovitii si binecuvantatii" celor care primesc.....(nici nu stiu cum sa le zic:pensiimilitare,ajutoare sociale,pomeni financiare,etc) bani frumosi pentru activitatea desfasurata..Si care nici macar nu au fost atinsi de "criogenia recalculatei".Ma refer la aviatori.Aia adevarati!Nu vorbesc de haita maidanezilor politici si a gestapovistilor CI,ca astia oricum nu pot fi socotiti sub nici o forma ca fiind militari.Cat ii priveste pe politisti,ca era sa zic militieni,astia daca vor sa stea cu fundul intre doua telegute si sa nu fie nici cal nici magar,ii priveste.Sa se spele pe cap.Sa nu picam si noi in pacatul lui Dogaru,care a creat un Sindicat Militar si apoi s-a erijat in lider al "Societatii civile".asa ca mai bine sa venim la"oile noastre".este asa,mos Alecu?Salutari de biine celor bine intentionati de pe meleaguri buzoiene.

    RăspundețiȘtergere
  19. @R-2650020 ianuarie 2015, 20:48 :
    Nu inteleg ...

    RăspundețiȘtergere
  20. @Anonim20 ianuarie 2015, 20:29 :
    Cer scuze !
    Dupa tonul de la @Anonim20 ianuarie 2015, 19:05 am crezut ca este cineva care nu cunoaste "haita de maidanezi" ...

    RăspundețiȘtergere
  21. @R-2650020 ianuarie 2015, 20:54 :

    Iar treb'e sa-ti spun : "Şăzi blînd !" ...

    Iar te ambalezi si scoti prapastii pe gura ...
    Ce desconspirare ?
    Ce dracu ? Ai schimbat tigarile , si astea noi nu-ti priesc ?
    Ar fi posibil ca cineva sa comenteze sub numele meu ... dar eu as fi primul care ar striga ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti imposibil! Ce ai propus la modul concret, si mai ales unde au ajuns propunerile?

      Ștergere
    2. Cred ca am creat o mica furtuna in paharul cu apa.Sunt absolut nou pe blog si ma minunez cate idei si energie pierduta pe aici.Chiar nu intelege nimeni ca mongoloidul nu vrea revenirea la principiile corecte si de bun simt ale legii 164????? De altfel a si afirmat ca o lege speciala nu e ppsibila. El nu are bani sa arunce baronilor care stau sa il sfasie.

      Ștergere
    3. @ Anonim 20 ianuarie 2015, 21:49. Logica are fisuri! Financiare! Eu sunt activ. Nu sunt, dar este un exemplu! Daca TU maine ma scoti la pensie, realizezi cel putin 25% economie de pe urma mea! Cu o conditie, desigur: sa nu angajezi pe nimeni in locul meu, ci sa restructurezi postul! Ce mare smecherie cu logica baronilor? Retine minunea care functioneaza de decenii: o pensie a unui bugetat (fie el si militar), este inferioara intotdeauna salariului/soldei/veniturilor totale ale oricarui bugetat! Deci? Baronii castiga daca reduc cheltulile, nu daca le mentin constante sau daca le cresc!

      Ștergere
  22. "Rugamintea este aceea ca persoanele care initiaza propuneri, sa nu se limiteze doar la a le mentine pe acest blog la capitolul "Discutii", ci dupa ce ajung la conluzii logice in urma "perierii" proiectului si propriilor amendamente, sa isi expedieze propunerile catre decidenti! Fiecare catre - si aici este cea mai mare problema, catre decidentul in care are incredere ca chiar va lua in seama propunerile".

    Propunerile din material au plecat deja!

    RăspundețiȘtergere
  23. ,,Frumoase ,, si interesante comentarii dar pana la un punct...ajung sa devina doar ,,scuipat,, in gura..ptr. unii, ca si acele discutii din perioada taierilor/recalcularilor de pensii 2010-2012....ptr. ca finalul sa fie total altul fata de propuneri.
    Totul este o ,,apa de ploaie,, pana-n 2017, si nici atunci nu e sigur!!

    RăspundețiȘtergere
  24. Nu este o lege pur,,militara,, este iar o ameteala de interese, ce va putea fi atacata si controversata :
    legea prevede calculul pensiei după soldă, nu după punctul de pensie, şi asta o scoate din sistemul contributiv, dar nu o face pensie militară pentru că actualizarea pensiei se face după salariul mediu pe economie, nu după salariul militarilor activi, lucru care ar face cu adevărat ca pensia să fie numită militară.

    Sunt atatea modele de legi pensii militare in celelalte tari NATO...am zis doar modele, nu si procente sa nu mi se reproseze ca tara-i saraca (ptr. unii , doar !), ar trebui doar ,,copy paste,, si adaptata o taruca, ATAT.

    RăspundețiȘtergere
  25. Este foarte interesant faptul ca aceasta noua lege, desi pleaca din procente marite in calcularea ei (70,72 si 74 %), nu limiteaza la 100 % cuantumul rezultat al pensiei, ci se poate ajunge la 130-150 %, la care se poate adauga si sporul pt meritul militar, astfel ca se poate obtine si 170 % fata de solda luata in calcul!!!!!! Cu alte cuvinte, doar cei activi, cu vechime mare, pot ajunge la pensii mai mari decat salariile pe care le iau in activitate. Cei care sunt pensionari raman cu ce au. Acesta poate fi un motiv ca aceasta lege sa apara la calendele grecesti . Ce parere aveti de asta ???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 170%? Da! Numai daca activezi pana pe la varsta de 95-110 ani! Pt. a depasi baza de 100%, trebuie sa mai stai in armata inca un an pt. 2% in plus. 15 ani in plus sa ajungi la 130%, 35 ani in plus sa ajungi la 170%. Ceea ce nu se poate! Daca mai rezisti 1-5 in plu speste varsta de pensionare, adica un 102-110% , e mare minune! Da, pot exista cazuri si sunt perfect indreptatiti sa beneficieze 2% in plus daca mai raman, daca armata are nevoie de ei si le cere sa le mai ramana (de regula, nu) si pe ei daca ii mai tin "bracinarii" sa ramana! Din simplul motiv ca acei oameni cu fiecare an ramas in plus, capata o vechime mai mare in serviciu decat cei care au iesit cu 100%.

      Ștergere
  26. Incepe sa se vada padurea ! Inca e ceata, dar se distinge ceva.
    Acum, eu va propun ceva: puneti-va in pielea unui parlamentar si luati o hotarare ! Sub forma asta nu cred ca-l vom face sa inteleaga ceva si va ceda usor indicatiilor "de sus", iar cei cu interese potrivnice vor sti sa se impuna intr-un mediu abramburit.
    Dupa capul meu:
    - trebuie intensificate legaturile intre asociatiile care s-au angajat in rezolvarea problemei pensiilor militare de stat si intre acestea si cadrele active. Nu e deloc neimportant ca parlamentarii care-i avem in "priza" sa fie in cunostinta de cauza;
    - e absolut necesar sa se ajunga la consens, la un numitor comun;
    - la decidenti trebuie sa ajunga un singur set de propuneri ca fiind din partea majoritatii celor interesati;
    - consider ca un singur document, cu un proiect de lege "normala", cap-coada, insotit de justificarea fiecarui articol cu probleme (comparat cu proiectul Dusa, daca asta va fi propus Parlamentului) este mai usor de lecturat decat sa ai in fata proiectul Dusa si un maldar de amendamente venite din toate directiile, care se mai si bat cap in cap ...
    Nu spun vorbe mari, dar rezultatul acestui demers, daca proiectul de lege va ajunge sa se dezbata in Parlament, va fi oglinda peste ani si ani a calitatii armatei - armata de profesionisti, hotarati, cu dragoste de tara sau, inca murdari de noroiul in care au aruncat-o politicienii.
    Nota:
    1. Dusa a afirmat ca s-au facut "probe" si legea e ok...corespunde nevoilor si va multumi pe toata lumea. Propunerile noastre au fost cantarite prin prisma consecintelor? Daca efortul bugetar va sari in ochi, sansele se dimineaza spre zero urgent.
    2. Si totusi, care o fi proiectul Dusa, cel adevarat? Eu am impresia ca i-a aburit pe cei cu care s-a intalnit. Asa mai castiga timp.

    RăspundețiȘtergere
  27. Zepellin 001 !!

    TRIST DAR ADEVARAT.Legea PENSIILOR MILITARE DE STAT, reprezinta PRETUL TRADARII INTERESELOR MILITARILOR ,o intelegere pe sub masa a celor care au fost partasi la ticalosia lui BASESCU -BOC si lingaii care VOR SA-SI PASTREZE INTACTE PRIVILEGIILE FINANCIARE SI MATERIALE DOBANDITE fortand principiul contributivitatii.Acesti impostori doresc sa-si tansforme pensiile dobandite pe principiul contributivitatii,pentru anii lucrati in viata civila IN PENSIIMILITARE DE STAT,si culmea NESIMTIRII acestea sa fie platite di BUGETUL DE STAT.Pentru acest motiv nu accepta ca pensiile lor sa FIE RECALCULATE pentru cs ar iesii la iveala aceasra mizerie.Din acelasi se opun actualizarii pensiei in plata dupa principiul corelarii cu cresterile SOLDELOR ACTIVILOR asa cum a fost si cum e firesc. Daca NU II DEMASCAM SI NU NE OPUNEM NE MERITAM SOARTA.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ART 110 DIN PROIECT E O PORTITA PENTRU A ASIGURA CRESTEREA UNOR PENSII INGROSATE DE MODUL ABERANT DE CALCUL STABILIT PRIN L 119. ASTFEL UNII PENSIONARI MILITARI AJUNSI IN ZONA POLITICA S-AU ANGAJAT PRIN DIVERSE REGII ALE STATULUI PE SUPERFUNCTII SI SI-AU ACTUALIZAT PENSIILE CU SUPERSALARIILE OBTINUTE. ASA SE FACE CA OAMENI CARE IN ARMATA DETINEAU FUNCTII MODESTE AU AJUNS SA AIBE SUPERPENSII TRIPLE FATA DE SOLDA UNUI MILITAR ACTIV PE ACEIASI FUNCTIE. .... CINE II AJUTA SUSTINAND ASEMENEA ABERATII IN SISTEMUL DE PENSII MILITAR. DE CE SA NU SE RECALCULEZE TOATE PENSIILE CU POSIBILITATEA OPTARII PENTRU CUANTUMUL AVANTAJOS? IN ACEASTA SITUATIE ACELE SUPERPENSII AR RAMANE STATIONARE PANA INTRA IN NORMAL. DE CE NU INCERCAM SA DOVEDIM PUTIN RESPECT FATA DE SISTEMUL MILITAR?

      Ștergere
    2. CORECT. L119 A CREIAT MULTE DOUA NEREGULI. 1- PENSII MAI MICI DECAT DACA SE UTILIZA BAZA DE CALCUL CF L 164; 2 - PENSII MAI MARI FATA DE ACEIASI BAZA DE CALCUL. DIFERENTA A FOST FACUTA, IN MAJORITATEA CAZURILOR DE SALARIILE REALIZATE DUPA IESIREA LA PENSIE. PRIN ELIMINAREA ACELUI ARTICOL 110 DIN PROIECT FIECARE ARE DREPTUL SA OPTEZE PENTRU VARIANTA AVANTAJOASA. SE ELIMINA ABERATIA CA O PENSIE MILITARA SA DEPASEASCA SOLDA AFERENTA PERSONALULUI ACTIV PE FUNCTIA RESPECTIVA.

      Ștergere
  28. Eu citesc aici doar o luptă care dezbină. Probabil de aceea nu va ieşi bine cu Legea pensiilor militare.
    Eu speram să pot şi eu propune să ne dea voie să ieşim la pensie la 55 de ani.
    Se pare că voi n-aveţi treabă cu prostiile mele.

    Numai bine, dragilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai facut o propunere care se regaseste in realitate in proiect! Intr-o forma mult mai buna. Proiectul este aici [https://drive.google.com/file/d/0B2E13ZuH4RTcRDF6bVhXOW14Zkk/view}. La sfarsit, ai varstele de pensionare. Numai ca acele varste sunt brute, adica in cazul unui militar fara nicio grupa de munca. Ceea ce este imposibil in cazul tau: toti militarii au grupe de munca! Dupa aceea citeste atent art. 21 din proiect! Acel articol (care prezinta si tinta ultimului material pt. a fi corectat/imbunatatit), este CHEIA pe care o cauti tu. Intrucat din varsta bruta a unui militar fara nicio grupa de munca, tu vei scadea: cate 3 luni pt. fiecare an in care ai lucrat in grupa "conditii deosebite" si cate 6 luni pt. fiecare an lucrat in grupa "conditii speciale".

      Si acum sa luam un caz aplicat! Cea mai mare varsta de pensionare (aceasta este in functie de anul nasterii fiecaruia) este de 60 ani. Sa presupunem ca tu esti nascut dupa 1970 si ai 45 ani acum. Ai drept de pensionare la 60 ani! Numai ca tu ai lucrat 32 ani in armata (de la 18 ani la 50 de ani) in grupa "conditii deosebite". Fapt. pt. care, din acea varsta de 60 ani fara grupe, tie iti scade varsta de pensionare cu 3 luni la fiecare dintre cei 32 ani. Adica, ai dreptul sa te pensionezi la 52 ani! Dar daca TU ai mai lucrat cumva chiar si partial in grupa "conditii speciale", varsta de pensionare iti scade cu 6 luni pt. fiecare an lucrat in "conditii speciale", prin urmare te poti pensiona si mai devreme de 52 ani.

      De aceea nu ti s-a raspuns, intrucat propunerea ta se regaseste in proiect si intr-un forma mult mai buna!

      Ștergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!