marți, 13 ianuarie 2015

Concluzii in urma dezbaterilor de astazi, 13.01.2015, privind legea pensiilor militare de stat!

Materialul va fi completat pe parcursul sintetizarii informatiilor parvenite pe parcurs, de la toti decidentii si participantii la dezbateri! La modul brut, informatia certa care se desprinde este aceea ca vor fi reintroduse pensiile militare de stat cu o probabilitate de 100%. Prin urmare, Iacta Alea Est! Proiectul care sta la baza legii este cel mai probabil cel denumit "Dușa" (acesta fiind singurul despre care cunoastem ca a fost inaintat spre avizare si altor ministere). Proiectul in varianta originala (neamendata) poate fi descarcat de aici! Nu avem date referitoare la amendamentele care i s-au adus dupa dezbaterea acestuia cu militarii activi si in urma avizarii de catre ministerele implicate!


"Astazi, 13.01.2015, intre orele 10.30-12.30, s-au purtat discutiile la Guvern pe tema uniformizarii legislatiei militare privind situatia militarilor activi, in rezerva si in retragere.

Au fost prezenti dl. Viceprim-ministru, 3 ministri, 10 secretari de stat din ministerele de resort, reprezentantii structurilor juridice din ministerele si structurile militare, presedintii sindicatelor din MAI, SCMD, iar din partea ONG-urilor presedintele ANCMRR.

S-a cazut de acord asupra necesitatii uniformizarii legislative cu privire la pensiile militare de stat, pe proiectul din 2012, in comun elaborat, avandu-se in vedere principiul pastrarii drepturilor patrimoniale legal dobandite, dar si eliminarea tuturor discrepantelor si discriminarilor din sistem.

SCMD a sustinut necesitatea eliminarii discrepantelor in privinta aplicarii hotararilor de Guvern pe grupele de munca, abrogarea intregii legislatii, inclusiv a Legii 241/2013, pentru acordarea echitabila a indexarilor, drepturilor legitime la pensie militara pentru militarii angajati pe baza de contract si pentru categoriile cu misiuni speciale, detasati in economie (ex. "SOIMII"), ale celor care au fost in teatrele de operatii, etc.

S-a solicitat introducerea in preambulul legii, ca argument, a Directivei 41/2003 a CE a UE si explicarea faptului ca rezervistii, avand obligatii militare pana la varsta trecerii in retragere nu primesc practic pensie, ci solda de rezervist. Prin urmare, obligatiile militare continuand, acesta este argumentul forte al introducerii ACTUALIZARII tuturor pensiilor (sa nu se mai sperie unii ca ii privim cu alti ochi pe cei care au implinit 65 de ani) cu cresterile salariale ale activilor, pe functiile echivalente celor avute. Tot SCMD, sustinut de toate sindicatele din MAI, a propus si obtinut urgentarea procesului, astfel ca proiectul sa-si urmeze cursul legislativ firesc in Parlament, odata cu deschiderea noii sesiuni.

La discutia finala, care va avea loc la inceputul saptamanii viitoare, va fi prezentat punctul de vedere al Departamentului Juridic al SCMD privind propunerile legislative de mai sus. Rugamintea pe care v-o transmitem tuturor, in conditiile in care toti cei prezenti au cazut de acord sa se elimine orice discriminare in interiorul sistemului - Guvernul manifestand, de data aceasta, o disponibilitate reala in acest sens, este sa incetam orice dat cu parerea in necunostinta de cauza sau dupa interes propriu, in spatiul public, daca dorim uniformizarea legislativa in ceea ce priveste natura juridica si specificul pensiilor militare de stat".

Interventiile S.C.M.D. sunt la obiect si nu lasa loc de interpretari!  Exista o singura eroare si aceea este de ordin material! Varsta de trecere a unui cadru militar din rezerva "in retragere" este de 63 de ani, si nu de 65 de ani! In ceea ce priveste sintagma "solda de rezervist", desi pare atipica folosirea acesteia, este pe deplin intemeiata si nu necesita mari eforturi de intelegere: esti in rezerva, esti inca in serviciul militar. Ceea ce este real! Mai departe fiind suficient de clar ca pensionarea de drept ar incepe abia la trecerea militarilor "in retragere", fara ca acest fapt sa afecteze drepturile de a beneficia in continuare tot de '"solda de rezervist", denumita insa pensie militara. Este acelasi lucru, doar jocul de cuvinte poate induce confuzie! Este OK (pt. cine intelege) si apelul in ceea ce priveste abtinerea militarilor de orice gen, de la "contondondente" reciproce in spatiul public. De retinut, un aspect important! Prin referintele la Legea nr. 241/2013, S.C.M.D. se pozitioneaza categoric pt. remedierea la modul concret a recuperarii tuturor sumelor retinute rezervistilor cu pensii diminuate in perioada 01.01.2011-01.10.2013, precum si pt. iesirea din neindexare care se aplica actualmente acelorasi rezervisti prin legea mentionata!


Comunicat pensii militare de stat

"Vicepremierul pentru securitate națională, ministrul afacerilor interne, Gabriel Oprea a convocat astăzi, la sediul Guvernului României, o întâlnire a reprezentanților Guvernului cu cei ai asociațiilor cadrelor militare în rezervă și în retragere și ai sindicatelor din domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale, având ca subiect proiectul legii privind pensiile militare de stat.

Respectivul proiect de lege are ca obiect reintroducerea sistemului pensiilor ocupaționale pentru militari.

Încă de la începutul întâlnirii de lucru, vicepremierul Gabriel Oprea a susținut că obiectivul principal al proiectului legislativ este acela de a promova un cadru legislativ unitar și bine definit în domeniul pensiilor militare, în care niciun angajat al sistemului de apărare, ordine publică și securitate națională să nu piardă drepturile deja câștigate.

Proiectul de lege a fost realizat de specialiști din cadrul Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului Român de Informații, Serviciului de Informații Externe, Serviciului de Protecție și Pază, Serviciului de Telecomunicații Speciale și ai Ministerului Justiției.

Beneficiarii acestui sistem de pensii militare urmează să fie cadrele militare, așa cum sunt definite de Legea 80/1995, soldaţii şi gradaţii profesionişti, prevăzuţi de Legea nr. 348/2006, poliţiştii, așa cum sunt definiţi de Legea nr. 360/2002, funcționarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, conform Legii nr. 293/2004.

Conform proiectului de lege, categoriile de pensii care vor compune sistemul pensiilor militare de stat, vor include pensia de serviciu pentru limită de vârstă, pensia de invaliditate și pensia de urmaș.

În această formă, proiectul de lege privind pensiile militare de stat a fost prezentat reprezentanților asociațiilor pensionarilor și rezerviștilor militari, sindicatelor cadrelor militare sau ale angajaților din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, urmând să fie definitivat la nivel de specialiști.

După discuțiile la nivelul specialiștilor, varianta finală a proiectului va fi înaintată Guvernului și, ulterior, promovată în Parlament.

La întâlnirea convocată astăzi de către vicepremierul Gabriel Oprea au participat ministrul Apărării Naționale, Mircea Dușa, ministrul Justiției, Robert Cazanciuc, ministrul Finanțelor Publice, Darius Vâlcov, secretari de stat cu atribuții în domeniu din ministerele și instituțiile inițiatoare ale proiectului de lege, reprezentanți ai conducerii Serviciului Român de Informații, Serviciului de Informații Externe, Serviciului de Protecție și Pază, Serviciului de Telecomunicații Speciale, directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, șefii departamentelor financiare, juridice și resurse umane din structurile sistemului de apărare, ordine publică și securitate națională, președintele Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (S.C.M.D.), Mircea Dogaru, președintele Asociației Naționale a Cadrelor Militare în Rezervă și Retragere (ANCMRR), Mihai Iliescu și președinții sindicatelor reprezentative din Ministerul Afacerilor Interne: Iulian Surugiu (SNAP), Toader Paraschiv (vicepreședinte confederație Cartel ALFA), Florin Vâlnei (Sed Lex), Gruia Marin (SNPPC) și Vasile Lincu (Pro Lex)".

Din informatiile provenite din M.A.I., rezulta urmatoarele elemente concrete:
- va fi lege a pensiilor militare de stat;
- mai este ceva cale pana la definitivarea variantei finale a proiectului privind pensiile militare de stat.

Si la M.A.I. apar elemente de confuzie, si anume folosirea sintagmei "pensii ocupationale", in locul celei de "pensii militare de stat". In conditiile in care legislatia romaneasca defineste clar ca pensiile ocupationale sunt pensii facultative administrate privat (pilonul III). Fapt confirmat si de proiectul de lege de aici privind pensiile ocupationale! Confuzia este destul de grava. In plus, din comunicatul M.A.I. rezulta ca de pensii militare vor beneficia si politistii definiti astfel de Legea nr. 360/2002, desi politistii intrati in serviciu incepand cu anul 2002, spre deosebire de predecesorii lor intrati in serviciu inainte de anul 2002, sunt functionari civili, nu indeplinesc in activitate nici macar o zi de serviciu militar si nici macar nu depun juramant militar! Ceea ce inseamna ca a fi deschis persoanelor in cauza drept de pensie militara, este o anomalie evidenta, fiind alterate atat notiunea de serviciu militar, cat si principiile de baza in baza carora se acorda drept de pensie militara! De retinut, un aspect subtil, dar important si in cazul M.A.I.! In contrast cu conducerea S.C.M.D., vicepremierul Gabriel Oprea nu are nicio referire la vreo masura concreta fata de cei caror le-au fost diminuate pensiile pe timpul cat acesta era la guvernare in regimul "portocaliu", principala sa grija fiind aceea ca in viitoarea lege a pensiilor miliitare "niciun angajat al sistemului de apărare, ordine publică și securitate națională să nu piardă drepturile deja câștigate".


Din zona A.N.C.M.R.R. nu parvine nicio informatie, desi este organizatia cu cel mai mare numar de rezervisti! Conform ultimului comunicat, liderii A.N.C.M.R. nu s-au trezit inca dupa sarbatoarea Craciunului!

UPDATE 1

In cazul in care comunicatul M.A.I. este corect 100%, situatia se intoarce cu 180 de grade! Din datele publice, noi cunosteam ca proiectul legii pensiilor militare a fost avizat si de Ministerul Muncii! Or, din comunicatul M.A.I. nu rezulta acest element! Ceea ce nu exclude faptul ca, in realitate, avem de-a face cu un al 3-lea proiect initiat exclusiv de militarii in activitate din M.Ap.N. asa dupa cum este si firesc, probabil clasificat, lucru despre care am aflat si noi pe surse! Situatie care explica lipsa unor informatii, foarte multe inadvertente intre diversele informatii, dar care sunt corelate perfect cu interviul ministrului apararii M. Dusa din data de 08.01.2011! Tot pe surse, am mai aflat ca proiectul a fost pus in dezbaterea militarilor in activitate! Caz in care, intr-adevar, militarii in rezerva (retragere) nu mai pot fi consultati decat strict in partile in care ii priveste legea! Ceea ce este un lucru firesc!

 UPDATE 2 - ȘOC!

Referitor la pensiile militare, a se citi declaratii de astazi ale premierului Ponta, care exclud practic o lege a pensiilor militare: "Pensii speciale nu se poate, dar un sistem care să îndrepte tot ce a mai apărut pe parcurs, că nu funcţionează şi tot felul de anomalii, da (...). O astfel declaratie, pune practic batista pe tambal!

Daca punem informatiile cap la cap, este evident ca acestea sunt perfect contradictorii! Contradictia are o explicatie logica! In M.Ap.N., incepand cu finele lunii trecute, curg ștate noi de organizare cu functii diminuate cu o treapta. G. Oprea marise aceste functii cu 2 trepte, insa acest fapt a pus armata romana intr-o postura penibila in fata partenerilor din NATO. Din nou, ca in vremurile dinaintea aderarii la NATO, cand toti comandantii de batalioane (de exemplu) din armatele NATO aveau gradul maxim de lt.colonel, doar comandantul roman era colonel! Sau toti comandantii de companii din alte armate NATO aveau gradul maxim de capitan, doar la romani gradul era de maior! Bun! Deci pt. a evita penibilul, ștatele de organizare s-au redus din nou cu o treapta astfel incat sa nu ne mai facem de bacanie in NATO. Numai ca stim ce inseamna acest fapt! Mii de ofiteri si subofiteri au de ales intre somaj si calea bejeniei - ambele cu reprecursiuni importante atat de ordin financiar, cat si asupra familiilor celor in cauza!

In situatia prezentata, este evident ca inapoia informatiilor de orice gen se desfasoara in realitate o lupta acerba intre militarii in activitate din M.Ap.N. pe de o parte - pt. care singura solutie rezonabila a incheiere a unei cariere militare  este iesirea la pensie cu drept de pensie militara ca orice alt militar NATO, si zona politica pe de alta parte! In alta ordine de idei, este evident ca s-a produs o ruptura de proportii intre ministrul apararii M. Dusa care a afirmat in mod ferm ca militarii vor beneficia de pensii militare si premier - influentat probabil de ministrul de interne G. Oprea (despre care este evident ca nu poate inghiti galusca revenirii la pensiile militare pe care chiar el le-a desfiintat, din motive legate in mod evident de un orgoliu politic suburban).  

In concluzie, contradictia informatiilor are la baza existenta unei lupte dure intre militarii in activitate pe de o parte - acestia fiind cei care revendica ferm dreptul la pensie militara si care dupa 11 ani de NATO nu mai sunt impresionati de zona politica, ci cer sa fie tratati ca in NATO, si zona politica pe de alta parte care actioneaza asa cum am descris! Zona politica care ia doar la misto armata, doar sa nu fie șifonate niște orgolii ale lui G. Oprea!

UPDATE 3 - CEVA NU ESTE LOGIC, DAR TOTUSI SE LEAGA!

Este aproape imposibil ca atatea ministere, ministri si reprezentanti ai rezervistilor sa se reuneasca pt. proiectul legii pensiilor militare de stat, sa mai fie si avizat de ministerele din subordinea lui Ponta, iar premierul sa afirme cu dezinvoltura ceea ce a afirmat! Decat numai daca in culise, este pregatita prin consens si debarcarea politica a lui Ponta, fiind evident ca singurul care nu cunoaste inca acest lucru este insusi premierul! Este singura varianta ce poate lega evenimentele contradictorii petrecute in ultimele zile in care ministrii afirma si actioneaza intr-un mod, in timp ce Ponta sustine contrariul!

62 de comentarii:

  1. Gata !
    S-a rezolvat !
    Ne mai intilnim si pe la inceputul saptaminii viitoare !
    Am hotarit : militarii pensionarii au solde !
    Iar ăia , j'de mii de ministri prezenti , au zis ca da !
    In orice caz : toata intilnirea a fost condusa/dominata de tipul_acesta ...
    Toti ceilalti stateau cumninti si-i cereau voie sa-si ia notite !
    Fereasca Dumnezeu ... ca mare-i harababura in devla tipului ...

    Daca nu intelegeti ... mergeti la site-ul SCMD ...
    -------------------------
    Pe bune se pare ca , asa cum am spus , curvernul le-a zis : "Am hotarit ! Facem lege a pensiilor militare de stat ! Principiile sint cele din proiectul din 2012 (Sirbu)! Nu mai faceti taraboi pen'ca iar "incepe" telectualii si populimea sa-i muste de c.r pe militari !" .
    Iar tipul , despre care vorbeam mai sus , s-a gindit sa-si traga si el un "oarşce profit" ... spunindu-ne ca_cit de viteaz si de ferm a fost el !

    RăspundețiȘtergere
  2. In orice caz ... intilnirea a avut loc ...

    //www.comunicare.mai.gov.ro/stiri.php?subaction=showfull&id=1421150833&archive=&start_from=&ucat=9&

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ca de obicei ... cititul in fuga si exaltarea !
    Rezultat : inghitirea pe nemestecate a unor "hau-hauri" ... Ba chiar si incercarea de justificare a acestor "hau-hauri" ...

    Ni se spune ca : "...esti in rezerva, esti inca in serviciul militar..." ! Ca urmare este drept sa ai "solda ... de rezervist" !
    I-auzi brîu " !!! Dar j'de miile de rezervisti din tara (soldati-gradati sau cadre militare) de ce nu primesc "solda de rezervist" ???...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai facut 'mneata vreun protest, greva foamei sau alt demers sa fie aplicat si militarilor romani sistemul britanic? Acesta este singurul din NATO care acorda nu numai drept de pensie militara imediata dupa minim 18 ani de serviciu militar, ci si de pensie militara fractionata pt. o vechime in serviciul militar intre 2-18 ani si care se acorda sub forma de supliment la 65 de ani!

      Ștergere

  5. Chinul mai dureaza ... pen'ca : "...proiectul de lege privind pensiile militare de stat a fost prezentat ... urmând să fie definitivat la nivel de specialiști. După discuțiile ..." .
    Dixit comunicatul lui goprea ...
    Deci ... mai dureaza ! ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Am inteles recomandarea de a nu-mi da cu parerea in necunostinta de cauza tocmai cand finalizasem si eu propunerea mea de proiect ,cand sa beau una mica cu ocazia preconizatei dezghetari a congelatei citesc de o participare la A 3 si m,i se atrofiaza nervul zambirii.Daca face vreo boacana?

    RăspundețiȘtergere
  7. Deci ii "baga" pe politisti la "pensii militare de stat" ? Ca ... parca ei "nu prea este militari" ?
    Ca_cind s-au "civilit" ... politistii fura scosi din L.164/2001 (a pensiilor militare de stat) .
    Si le fu facuta o "lege a pensiilor de stat" . Adevarat ca "legea pensiilor de stat ale politistilor" era o "copie la indigo" a l.164 ... cu inlocuirea gradelor militare cu gradele profesionale ...
    Da' ... orişcît ... era alta lege ...

    RăspundețiȘtergere
  8. @ifrim13 ianuarie 2015, 15:41 ;
    Daca nu v-ati grabit cu publicarea proiectului ... asa va trebuie !
    Dl. Ghinea si-a cules , deja , portia de lauri pentru proiectul sau !

    RăspundețiȘtergere
  9. Ăăăăău !
    Cum ?
    Actualul proiect este "pe proiectul din 2012" ? Proiectul Sirbu ?
    Cu RECALCULAREA TUTUROR pensiilor in plata ?
    Nu mai ramin ne-recalculate "babanele" celor din conducera ANCMRR ?
    Vai ! I-a renegat "tomnai" partidul lor "de suflet" ?
    De aia o fi fiind asa de liniste din zona ANCMRR ! ...
    Stau baietii si-si ling "intre picioarele" ! ...
    -------------------
    Toate astea daca zisele din comunicatul SCMD sint reale ...

    RăspundețiȘtergere
  10. Ramii tablou ce bulibaseala ...
    Dusa a declarat (recent) ca ... lege pensii militare de stat ...
    Oprea declara (azi) ca ... pensii miltare de stat ...
    Ministrii cu "militari" in parohie (aparare , interne , justitie) plus sefii SRI , SIE , STS , SPP participa la o intilnire pe tema lege pensii militare de stat ...

    Coabitacul ... "Nţ ! Nu vor mai fi pensii speciale ... Vor fi reparatii la unele neajunsuri semnalate !" .

    RăspundețiȘtergere
  11. Hopaaaa !
    Moderare !...

    Se respecta ordinul SCMD de a "nu mai face galagie" pe tema pensiilor militare ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu! Aici nu este SCMD! Masura este doar protectie contra unui "turbulent" care se dadea subofiter sau maistru, si care sustinea ca cei care luptam pt. pensiile militare suntem toti cam "prosti" (citat exact). Si mai ales ofiterii, cum altfel?

      Ștergere
  12. Buna ziua si La Multi Ani!
    Daca doriti sa trimiteti catre conducerea SCMD propuneri si observatii cu privire la noul Proiect de Lege, le asteptam cu placere si cu interes la Secretariatul General al SCMD (sindicatulmilitarilor@gmail.com).
    Va asigur ca ele vor ajunge pe biroul presedintelui SCMD.
    Sa aveti un an bun!
    Cu stima,
    Lt Col (r) Dumitru RINCIOG

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Care proiect de lege ? De ce nu-l publicati?

      Ștergere
    2. Aceleasi urari de bine! Apreciez invitatia de cooperare! Si demersurile "la obiect" ale SCMD. Fapt pt. care sunt dispus sa trec cu vederea ca eu, in persoana, am expediat un proiect intreg SCMD, si unul M.Ap.N.. Nu am facut mare lucru, dar profitand de faptul ca am fost instruit in managementul carierei militare de colegii din U.S. Army, am tradus propriul lor sistem de pensii militare, l-am "plagiat" in mare masura, dar l-am si adaptat usor pe aici pe colo astfel incat sa corespunda realitatilor romanesti, si l-am expediat constiincios atat SCMD, cat si M.Ap.N. Cam inutil!

      De aceasta data nu mai expediez proiecte, ci propuneri la obiect! Unele nu imi apartin, dar sunt realiste!

      Cu aceeasi stima,

      G. Olescu (tot nu am grad militar, intrucat dupa L. 119/2010 si L. 263/2010, celor care am efectuat serviciul militar nu ne sunt remunerate gradele militare distinct precum in legea pensiilor militare, deci nu pot pretinde ca detin ceva cu valoarea financiara nula).

      Ștergere
    3. La Secretariatul SCMD sunt multe proiecte ale acestei preconizate legi. Nu stiu care este acela pe care lucreaza acum dl. ministru Dusa. Sper sa aiba bunavointa si inspiratia sa ne indice CAT MAI REPEDE, si noua, SCMD-ului, care dintre aceste proiecte este cel de lucru. Vi-l voi transmite imediat.
      Dumitru RINCIOG

      Ștergere
  13. Si va fi o contributeala ...in care ..,,.Coabitacul ... "Nţ ! Nu vor mai fi pensii speciale ... Vor fi reparatii la unele neajunsuri semnalate !" .

    Răspundeţi

    RăspundețiȘtergere
  14. @SCMD13 ianuarie 2015, 17:33 Lt Col (r) Dumitru RINCIOG :
    Sint nevoit sa repet intrebarea pusa de @Anonim13 ianuarie 2015, 19:02 : "Care proiect de lege ?" .
    ---------------------------------------------------------------
    Totusi ...
    Pentru ca sint si multe sensibilitati legate de multii beneficiari ai acestei presupuse legi , beneficiari care nu sint , cu totii , militari ... Motiv pentru care ar fi incorect ca aceasta lege se se numeasca "Lege a pensiilor MILITARE de stat" ...

    Legea sa se numeasca : "LEGE privind pensiile de stat ale militarilor , politistilor si funcționarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare " .
    -------------------------------------------
    Speram ca , atunci cind (daca) veti primi proiectul de lege , il veti publica spre cunoastere si de catre cei care sint mai departe de sediul central al SCMD

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mos alecule spunea Pricina ca pe fondul unui proiect din 2012. Care o fi ala?

      Ștergere
  15. OK. Era ceva ce mai mult intuiam, dar nu avem certitudini! D-l Rinciog a facut oarece lumina! Multumim! Nu interpretam nimic, insa unii dintre noi am mai auzit "pe surse" si de un al 3-lea proiect! Dupa cum este firesc, acesta apartine M.Ap.N., caz in care cel mai probabil ca proiectul este intocmit de militarii in activitate fara sa se mai uite in stanga si in dreapta, adica este realizat dupa armatele altor state NATO, cel mai probabil dupa US.A. Proiect care urmeaza sa fie doar "imbracat" cu ce mai rezulta din "emanatiile" societatii romanesti cu tot cu rezervistii ei!

    RăspundețiȘtergere
  16. Exista multe comentarii moderate! Acestea au caracteristic faptul ca nu exprima nimic concret si folosesc un limbaj suburban, deci sunt inutile!

    RăspundețiȘtergere
  17. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "De multe ori e mai bine sa tacem, decat sa ne-o facem cu mana noastra!" Verificat si probat!

      Ștergere
  18. Din tot talmes-balmesul asta se desprind cateva concluzii:
    - Spusele anterioare ale lui Dusa si a ministrului muncii arata ca proiectul acestei legi a fost deja avizat, deci cel putin dpdv al implicatiilor finaciare este batut in cuie. Dusa a avansat si niste costuri la interviul cu DC News, circa 2,5 miliarde lei, banuiesc ca sunt costurile din primul an al implementarii legii. Discutiile ce se poarta acum sunt doar chestii de nuanta probabil pentru cei aflati la pensie deja, acesta fiind si segmentul atractiv electoral, fondul problemei pentru activi si in special pentru militarii profesionisti fiind se pare transat;
    - Ponta prin declaratiile de azi arata inca odata ca este departe de problemele pe linie aparare si ma bucur ca nu a ajuns presedintele statului;
    - Declaratia lui Oprea ca nimeni nu va pierde inseamna ca se va mentine cuantumul cel mi avantajos;
    - Chestia cu solda rezervistilor pana la 65 de ani presupune ca se va schimba simultan legea mobilizarii astfel ca rezervistii sa fie moblizati pana la varsta de 65 de ani, varsta prevazuta pentru pensionare de catre populatie conform legii 263. Asta mai arata ca deficitul la mobilizare, prin eliminarea serviciului militar obligatoriu, prin declinul demografic si mai ales prin plecarea peste granita a o parte insemnata din populatia activa care are serviciul militar satisfacut este foarte mare;
    - Secretomania in jurul acestui proiect, imi spune ca Oprea are o parte politica de contributie la aceasta lege si asa cum am mai spus Dusa este doar pentru decor. Inclusiv apelul din declaratia conducerii SCMD de azi ( sa nu uitam ca Pricina este pajul de casa al lui Oprea in UNPR) demonstreaza acest lucru.Cum pana la aparitia legii mai este cale lunga sa speram ca presedintele Iohanis va media intre interesele poitice si cele reale de securitate ale tarii asa cum a facut-o in cazul bugetului pentru aparare.
    - Apelul domnului Rinciog celor din afara SCMD de a transmite eventualele propuneri ( pai aveti deja proiectul domnului Ghinea ) conducerii SCMD inseamna o incercare de revitalizare a acestei structuri asociative aflata in colaps si macinata de lupte interne. De ce as transmite aceste propuneri SCMD si nu ANCMRR care are un numar mult mai mare de membri ori direct MapN ca initiator al proiectului. Poate propunerile mele nu sunt in concordanta cu cele ale conducerii, caci ma indoiesc ca pe cei sub 2000 de membri ii mai intreaba cineva ceva ori tine seama de parerea lor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De acord, dar nu in toate punctele! Intre optica lui Dusa si cea a lui Oprea, exista mari discrepante! Oprea are in subordine M.A.I. Unde de exemplu, un comisar - cu 3 subordonati nemijlociti, raspunde de 10 comune ceea ce mai inseamna inca 20 de subodonati directi. Fix pix! Numai ca in M.Ap.N. lucrurile au luat iar razna! Complet! Un colonel are 700 de subordonati, din care intrucat au venit din nou state de organizare (secret, dar curg continuu de la sfarsitul lui decembrie), cu functii diminuate cu o treapta (adica diminuate cu exact treapta marita artifical de Oprea), jumatate din ofiteri si subofiteri s-au trezit "nomazi". Adica, ori isi gasesc de munca in alte localitati, ori somaj! Ca amanunt! Pe cei din subordinea lui Oprea ii doare in "plimba", pe cand "nomazii" din M.Ap.N. au de la 3 misiuni in teatre in sus. Ca atare, pe cei din M.Ap.N. ii doare in cot de existenta lui Oprea si fac presiune! Ceea ce inseamna presiune imensa pe Dusa din partea unui minister unde NU mai tine cu "comunystyceskaya princypia" (traducere improvizata) si alte "abureli"! RUPTURA EXISTA SI E CONFIRMATA! MAI EXACT, IN CAZUL MILITARILOR IN ACTIVITATE DUPA 11 ANI DE NATO, NU MA TINE CU POVESTI DESPRE "AM FI SI NOI MILITARI", SI RIPOSTEAZA DEJA! SUNT MARI PROBLEME IN M.Ap.N. DIN ACEST PUNCT DE VEDERE! ERA NORMAL CA DUPA ANI SI ANI DE ZILE, COLEGII IN ACIVITATE DUPA CE AU TRECUT PRIN GLOANTE IN DESERT, SA NU MAI POATA FI IMPRESIONATI DE "PAPUCUL" POLITIC SI DE INTRIGILE DIN ROMANIA!

      Referitor la SCMD! E lovit! Bun! In mod principial, NU mai trebuie sa lovesti pe cineva cazut! Dar, de bine, de rau - au facut ceva pt. rezervisti! La modul concret! Si sunt singurii care au facut! Intrebarea zilei? Dar "hahalerele" alea din ANCMRR - de general in figuri Iliescu si comandor in si mai multe figuri C. Alexandru, ce au facut concret pt. rezervisti? De exemplu pt. cei cu pensii diminuate si actualmente "inghetate"? S-a sinucis vreunul in semn de protest sau altceva semnificativ? Nimic! ANCMRR fiind cea mai numearoasa organizatie a rezervistilor din Romania! Ce au facut liderii ANCMRR chiar si la aceste dezbateri? Unde sunt si ce fac? Nu apar nicaieri!

      In rest, e OK!

      Ștergere
    2. De ce as transmite aceste propuneri SCMD si nu ANCMRR care are un numar mult mai mare de membri ori direct MapN ca initiator al proiectului.......Pentru ca SCMDD, asa hulit cum este, a fost cel care s-a batut din 2010 si pana in prezent pentru pensiile tuturor, dar mai ales pentru cei care au pierdut. Asta in timp ce ANCMRR era aliatul duetului Boc- Basescu. Asta este...din pacate.

      Ștergere
    3. Intamplator sau nu in aceasta batalie inceputa in 2010 succesele cele mai importante le-au obtinut militarii neafilati la SCMD ori ANCMRR.
      Daca ANCMRR era aliatul duetului Boc- Basescu si presul domnului Oprea, si pe vremea cand era ministru lui Boc dar si in vremea cand este vicepremierul lui Ponta, tot cam asa putem vorbi si de SCMD care dupa ce la porcait ( pe merit ce-i drept dar cam suburban) pe Oprea timp de 3 ani de zile acum sta capra in iatacul UNPR, cel putin prin vicepresedintele Pricina. Iar la alegerile prezidentiale cu toata opozita unei mari parti a sindicalistilor a facut o campanie desantata lui Ponta, cel care ieri declara ca “"Pensii speciale nu se poate”.
      Dar sa presupunem ca aceasta calitate de sindicalist este certificate doar de cotizatia pe care eu nu am mai platit-o de vre-o 6 luni si ca nu mai am aceasta calitate. Ia vedeti ce spune azi un sindicalist cu state vechi si care reprezinta o mare parte din membrii de sindicat din zona de sud est a tarii, unul care pana acum nu a fost dizident ca Tudor, Naom ori demisionarul Macovei de la Constanta si care probabil stie mai multe decat cei din afara sindicatului.

      Domnului Presedinte al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate, dl. Mircea DOGARU

      AVAND IN VEDERE COMUNICATUL DVS., privind participarea la discutiile privind varianta finala a proiectului Legii pensiilor militare de stat,
      VA COMUNICAM POZITIA FILIALELOR DIN ZONA DE SUD VEST, DUPA CUM URMEAZA:

      Noi nu ne dam cu parerea, va transmitem mandatul.
      Pentru el, am cotizat, ne-am organizat, am fost alesi si va dam puterea.
      In caz contrar, va dezaprobam - ceea ce am facut deja- si va anulam dreptul de reprezentare, ceea ce credeam ca ati inteles deja. Alfel spus solicitam institutiilor statului, anularea mandatului si cerem participarea/reprezentarea zonei pe care o reprezentam!
      Va cerem sa nu va/ne implicati in amestecarea pensiei militare cu solda de rezervist, pentru simplu fapt ca cei care participati la negocieri ati intrat intro alta categorie de varsta, dup ce vreme de patru ani ati profitat de generatiile disponibilizatilor!
      NU vrem o confuzie pe care o creati voit, intre soldatii/gradatii profesionisti/voluntari si cadrele militare in rezerva. Noi percepem o intentia ascunsa, aceea de a castiga noi cotizanti. Ne faceti sa atacam in instanta denumirea sindicatului, careia incercati sa ii schimbati, atat scopul cat si misunea!.
      Din moment ce invocati un draft, nu vi se pare normal sa fie pus la dispozitia filialelor, pentru a ne pronunta ca atare ? Doar si noi filialele facem parte din structura sindicatului!
      Inca nu am ati facut nicio precizare daca legea este numai pentru viitor, ori daca ne cuprinde si pe noi, fostii pensionari militari, actualii asistati sociali.
      La ce faceti referire, cand vorbiti de ,, categoriile cu misiuni speciale, detasati in economie (ex. "SOIMII")” ? Nu cumva despre ultima filiala infiintata, cuprinzand personal din alta categorie decat dintre cele prevazute in Statut ? Cine sunt soimii acestia ?
      Noi nu am votat- precum nici poporul roman o curte constitutionala impotriva sa, cum spuneati dvs odata –un departament juridic care sa ne sustina interese contrare. Mandatul nu poate fi cel dictat de departamentul juridic, care este un simplu angajat, nici de BOC, ci de CNR, in cel mai rau caz de CD!
      In cazul in care nu veti da curs, celor solicitate, in numele membrilor care ne-au ales, vom demara actiuni pe cale de consecinta!

      Cu stima,
      VICEPRESEDINTELE PENTRU ZONA DE SUD VEST
      COL. (RTR) Dumitru DOGARU

      Ștergere
    4. @ karadeniz 14 ianuarie 2015, 15:38. Cu o deviatie de la comentariul tau, dar totusi pe subiect! Dincolo de aparente, sunt si multe confuzii intre partile aflate in conflict, din motive care nu mai tin de interese, ci pur si simplu de senilitate. De exemplu! Inainte de alegerile prezidentiale, parca prin septembrie-octombrie, presedintele SCMD a incercat sa forteze nota cu pensiile militare, incercand sa organizeze un miting de protest! A fost facut praf de unii ca Naon, D. Dogaru si Tudor. Argumentul ultimilor era ca Ponta nu trebuie deranjat intrucat lucrurile sunt deja transate, si dupa prezidentiale primul lucru pe care il va face Ponta este de a adopta legea pensiilor militare! Bun!

      Numai ca astazi 14.01.2015, Ponta a exclus orice lege a pensiilor militare: "Pensii speciale nu se poate, dar un sistem care să îndrepte tot ce a mai apărut pe parcurs, că nu funcţionează şi tot felul de anomalii, da (...)".

      In concluzie, presedintele SCMD a avut dreptate in septembrie-octombrie, si NU Naon, Tudor sau D. Dogaru! In ceea ce priveste interventia Col. (rtg) D. Dogaru! Este pe obiect la faza cu "Soimii", dar in rest e o galceava pe chestiuni pe de o parte pe care le-a perceput eronat, pe de alta parte - este vizibil ca e "intepatura" de ordin personal urmare a continuarii razboiului din toamna.

      Cele mentionate sunt demonstrate dupa multiplele comunicate de aici [http://scmdfiliala1olt.blogspot.ro/search?updated-max=2014-10-25T08:35:00%2B03:00&max-results=7&start=7&by-date=false].

      Intrebarea este legitima! Cum justifica acum D. Dogaru, Naon si Tudor faptul ca nimic din ce au sustinut, NU s-a adeverit? Si dupa comunicatul de astazi a lui Ponta nici nu sunt sanse sa se adevereasca?

      Ștergere
  19. Am şi eu o întrebare... pentru cei ce au văzut proiectul....
    Pensionarea e la 55 sau la 60 de ani?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu a vazut nimeni proiectul. Nici macar nu putem vorbi de un proiect din moment ce se aduna inca propuneri pt. elaborarea acestuia. In proiectul DUSA (daca aceasta o fi varianta de lucru) apare cea mai inaintata varsta de pensionare a unor militari din NATO: 60 ani. Porneste de la 56 ani in 2015 si creste gradual la 60 ani pana in 2030, in functie de anul si luna nasterii. De exemplu, actualul sel al SMG nascut in februarie 1967 are drept de pensie in octombrie 2025, la varsta de 58 ani si 8 luni. Cei nascuti incepand cu 1970 se vor pensiona la 60 de ani.

      Ștergere
  20. 1. Azi am primit pensia pe luna ianuarie 2015. Normal, neindexata. Ceea ce le urez lui ponta, oprea, dusa si celorlalti "trepadusi" care s-au opus macar abrogarii art.1(4) din Legea 241/2013 este sa-si cumpere lumanari de suma neacordata. 2. Daca. la Legea pensiilor militare inca lucreaza "specialistii" lui oprea, asa cum o fac de 3 ani, vor mai trece inca 3 ani pana la definitivarea acesteia. Iar peste 3 ani guvernul mincinosului va fi istorie. 3. Toata lumea spune ca pensiile noastre nu au fost indexate in anii 2014 si 2015. Nu-i adevarat. Si in 2013 nu au fost indexate. Este adevarat, in 2013 am avut indexare cu 4%, dar aceasta era la
    pensia deja micsorata de guvernul Boc.Daca aveam pensia veche, indexarea se aplica la aceasta si nu la cea diminuata. Cand ne-au revenit pensiile vechi, indexarea din 2013 nu se regasea in aceasta. Deci, corect, pensia pe care o primim acum nu este indexata nici in 2013, nici in 2014 , nici in 2015. Va multumesc.
    .




    .

    RăspundețiȘtergere
  21. http://www.mediafax.ro/social/ponta-guvernul-va-indrepta-anomaliile-la-pensii-militare-dar-prin-lege-trimisa-parlamentului-nu-ou-13762659
    Ponta: Guvernul va îndrepta anomaliile la pensii militare, dar prin lege trimisă Parlamentului, nu OU
    "Pensii speciale nu se poate, dar un sistem care să îndrepte tot ce a mai apărut pe parcurs, că nu funcţionează şi tot felul de anomalii, da, trimitem în Parlament însă, nu prin ordonanţă de urgenţă, că nu ar fi corect", a spus Ponta....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu multumiri! Ceata a devenit totala! Ponta da practic cu tifla oricarei pensii militare! Dupa afirmatiile lui Ponta si tinand cont de comunicatul M.A.I. care vorbeste de "PENSII OCUPATIONALE", este posibil sa fie vorba despre altceva. PENSIILE OCUPATIONALE SUNT ADMINISTRATE PRIVAT, acestea constituind un supliment la pensia in sistemul public. Ar insemna ca militarii in activitate si cei din alte ministere vor fi DIRECTIONATI sa vireze contributii suplimentare la un FOND OCUPATIONAL COMUN pt. sistemul de aparare. Dupa legile privind aceste fonduri, cei in cauza pot vira oricat cu conditia sa nu depaseasca in total 15% din solde/salarii. Acum vireaza 10,5% la sistemul public, deci mai pot vira inca 4,5% la un fondul ocupational. Numai ca pensia ocupationala fiind privata, de o pensie ocupationala nu poate beneficia decat cei care au contribuit la un astfel de fond ocupational.

      Ștergere
  22. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  23. Din cate se pare, acea "luminita de la capatul tunelului" pensiilor militare oferita noua,pensionarilor militari, are un .....DOP pus de catre D usa,O prea,P onta,adica tocmai de cei care ar trebui sa dispuna si sa rezolve aceasat problema.Asadar,si "criogenia" pensiilor noastre stabilita prin "legea REPARATORIE"(!!??!!??!!??) 241 va continua pana la capatul rabdarii.Ca mult trambitata...... "dreptate pana la capat".Iar pana atunci,vorba cantecului "Ruga pentru parinti" al lui Hrusca: Enigmatici si cuminti,terminandusi rostul lor/Langa noi se sting si mor/Dragii nostrii, dragi .........colegi ! ...........Oare nu ar fi mai bine sa nu mai fim noi asa de "cuminti" si impreuna cu ceilalti MILITARI(din orice organizatie si sindicat) sa facem niste "mitinguri" in fata guvernului pana cand vom scapa de.......DOP?Poate ca asta este singura solutie deocamdata.Ce ziceti frati camarazi,domnilor Dogaru si Iliescu? Regret sa spun,dar magarii astia de "politicieni" au uitat cam repede ajutorul substantial pe care l-au primit din partea noastra la alegerile parlamentare din 2012 si la "cosmarurile lui basescu -suspendarile.Cat il priveste pe noul Presedinte,fiti convinsi ca cel puti 85 90% dintre militari,impreuna cu familiile noastre am votat pe Klaus Johannis,fiindca am vazut in el un OM adevarat,cerebral,rational,cu demnitate si onoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tinand cont de informatiile contradictorii, ministrii cu pensii militare, iar Ponta - NU, e posibil sa avem de-a face si cu altceva! Chiar ministrii in cauza sa ii pregateasca DEBARCAREA lui Ponta! E singura situatie in care s-ar lega bizareriile si informatiile contradictorii!

      Ștergere
  24. Vad ca postarea mea nu prea apare.Sa inteleg ca este vorba de "binevoitori" care "se deranjeaza" cand apare cate un comentariu "in afara politicii acestui site"?Nu e bine .........domnu chestor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moderarea presupune in mod invitabil aparitia cu intaziere a unor comentarii. Dar moderarea nu e pt. dumneata! Uite, ca sa intelegi mai exact ce si cum! Comentariul de mai jos este semnat de un anonim, normal. Si ne este adresat tuturor!

      "Taceti cu totii blegovanilor,asteptati sa va ia sotiile penziili sa sa va lingeti inghetata primita cadou,asta pana la viitoarea pensie ca intre timp va imbracati halatul rupt si lucios[de jeg] ,va luati fesul pe cap si sforaiti in fotoliu.Uai de "vrejul'vostru,bashineilor !"

      PS: Comentariul de mai sus nu e nimic! Sunt altele si mai si! Sper ca ai inteles de ce este necesara moderarea si de ce unele comentarii apar cu inarziere!

      Ștergere
    2. OK ! Mea culpa! Ma deranjeaza insa acest imperativ "moderarea nu e pentru dumneata".Nu e cam mult?

      Ștergere
    3. @ Lancea 14 ianuarie 2015, 19:32? ??!!?? I don't understand ...

      Ștergere
  25. Pensiile sa fie pe grade si functii deoarece armata asa a functionat si functioneaza. Grade si functii mari=pensii mai mari, asa e normal.Si mai e ceva...grad la grad.....vechimea te omoara deci si vechimea trebuie sa intervina.Vechime mai mare=pensie mai mare.In fond, cu cat ai slujit mai mult sub drapel ai dreptul la o pensie mai mare.Desigur, nu trebuie uitate conditiile de munca insa HGS 1019 trebuie aplicata la toti .Ca acea HG poate fi periata pentru eliminarea anomaliilor inclusiv cu stabilirea unor coeficienti mai mari pentru "alte conditii" e cu totul altceva.Un plus s-ar impune pentru "militarii militari " cum s-a mai scris pe aici.In orice caz, sa nu se uite ca viata cazona nu a fost si nu este usoara iar populatia are incredere in armata. O pensie de 1500-2000 euro pentru un general, fost comandant de MU nu cred ca e mare, e chiar modesta in comparatie cu veniturile astronomice ale multor pitiflenderi de pe la comitete si comitii, aga, cons de administratie etc deci cam pe aici ar trebui sa fie. Reducerea ori macar inghetarea pensiilor cu adevarat nesimtite(peste 2500 euro) la fel ar trebui luata in calcul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam cum vezi tu un sistem de calcul al pensiei pe grade si functii, da un exemplu. "Grade si functii mari-> pensii mari .... vechimea te omoara deci si vechimea trebuie sa intervina" Pai nu vezi ca se bat cap in cap? Daca un grad mai mic are mult mai multa vechime decat un grad mai mare, cum rezolvi problema? De asemenea conditiile de munca, un grad mai mic care a lucrat in conditii grele fata de un grad mai mare care nu a vazut decat biroul toata cariera, cum o rezolvi?
      Ce propui tu nu este decat o alta discriminare de care vad ca toti va vaitati. Sa se stabileasca o metoda de calcul unitara iar daca din calcul reiese pensia, asa sa fie, ce tot o ardeti cu grade si functii. Daca ai avut grade si functii mari de-a lungul carierei oricum iti iese pensia mai mare decat unul cu grade si functii mici. Tu faci parte dintre cei cu vechime putina si grupe de munca mici, sperand ca o astfel de masura sa-ti compenseze aceste lipsuri, ma tem ca nu este corect fata de ceilalti colegi si nici nu cred ca se va adopta o astfel de masura, in primul rand nu exista o astfel de solutie si nici nu se poate aplica. Vino tu cu un algoritm si explica-l.

      Ștergere
    2. Stimate domn, nu vad contradictii majore in ce s-a scris mai sus. Daca gradul mai mic are vechime mai mare( se poate intampla la subof./mm) , acest grad primeste un plus la vechime. Sa nu uitam insa ca solda de grad si de functie a gradului mai mic este mai mica( normal, nu?) iar gradul mai mare a detinut si functii de comanda printre altele. Cu privire la conditiile grele de munca , ele pot fi in principal la :parasutisti, piloti militari, vanatori de munte , scafandri. Oricum, acestia au beneficiat de sporuri speciale pe timpul serviciului activ iar la pensie au un coeficient de amplificare. Ar fi bine insa ca acel coeficient sa fie majorat fata de grupa "speciale". Iar comparatia trebuie facuta intre rezervisti care au indeplinit functii similare, in conditii de munca similare, nu comparam merele cu chiftelele.Personal nu cred ca un grad mai mare a vazut numai biroul in toata cariera, ma refer desigur la "militarii militari".Intr-o cariera de 30 de ani un cadru militar si mai ales un ofiter cu grad superior si functie de comanda a vazut si a suportat multe privatiuni. Iata de ce o lege gen L164 imbunatatita (pentru eliminarea unor eventuale excese) ar fi foarte utila.Se pot lua in calcul spre exemplu: gradul la pensionare(vechime minimum 1 an), functia la pensionare(vechime minimum 1 an), vechimea in serviciu, sporuri specifice vietii cazone(de dispozitiv etc), IC(vechime minumum 1 an ), SM(vechime minimum 1 an), grupele de munca(aplicare unitara a HGS 1019). Un alt algoritm:Ca baza se poate porni de la media soldelor de grad si functie (aici sa fie incluise toate sporurile specifice vietii cazone) pe ultimii 2-3 ani de activitate cu un procent de cca 80% la care sa fie adaugate grupele de munca si un spor pentru mai mult de 25 ani de activitate efectiva ca militar .Toate acestea pot fi imbunatatite astfel inca sa fie eliminate discriminarile actuale( dintre care se remarca includerea grupei"alte conditii" la grupa "speciale" si aplicarea HGS1019 cam dupa ureche, numai pentru unii) iar pensia rezervistului sa reflecte cu adevarat activitatea efectiva a acestuia sub arme.

      Ștergere
  26. PROIECTE: SCMD vs. L-164/2001 vs. ANCMRR

    https://drive.google.com/file/d/0BxtxS26FLK4vd1dDdFpnbnNNYWM/view?usp=sharing

    RăspundețiȘtergere
  27. @MRV14 ianuarie 2015, 19:45 :
    Nu mai publicati acest documentar ...
    Intre timp ANCMRR si-a schimbat radical punctul de vedere si pozitia :
    - pensiile sa se actualizeze cu inflatia si salariul mediu pe economie (nu cu soldele celor in activitate)
    - pensiile recalculate pe l.119 si oug 1/2011 sa nu se recalculeze (conform soldelor detinute,,,) . Aceste pensii devin , asa cum sint , pensii militare (stabilite prin contributeala) ...

    Deci ... aruncati la gunoi acest documentar !... Sau , cel putin , nu-l mai difuzati !... Pentru convingere cititi Comunicatul nr.1 din 15.01.15 al ANCMRR ... este publicat si pe aici , pe undeva ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stimabile, nu cred ca anecemereul asta condus de niste dinozauri si brontozauri poate avea castig de cauza in sustinerea unor articole in noua lege care sa dezavantajeze marea majoritate a rezervistilor. Ar urma iar un sir nesfarsit de mitinguri, demonstratii, procese peste procese pentru discriminare etc cu impact negativ asupra unei institutii onorabile si demne , in care populatia are incredere. Important este ca rezervistii sa sustina o lege dreapta si corecta pentru toti, cum exista in alte state ale Aliantei, cu aplicarea principiului cuantumului avantajos , corelarea cu soldele activilor si eliminarea pe cat posibil a actualelor excese( cuantumurile excesiv de avantajoase).

      Ștergere
    2. In fata lui Ponta/Oprea/Dusa conducerea ANCMRR reprezinta peste 30 de mii de pensionari. Daca mai vine si Dogaru ce cei vre-o 25 de mii pe care-iI avea prin 2012, cele doua structuri reprezinta, in fata mai marilor politicii, majoritatea pensionarilor. Cine sa faca mitinguri si proteste, cat despre procese, dupa precedentul cu pensionarul amendat de instanta ma indoiesc ca se vor incumeta prea multi la procese.
      Un singur lucru s-ar putea, cred, face ca simple persoane nereprezente de vre-o structura asociativa.
      O scrisoare semnata de cat mai multi dintre actualii pensionari militari adresata presedintelui tarii in care sa cerem se medieze cu fortele politice actuale ca noua lege a pensiilor militare sa fie in concordanta cu legile din tarile member NATO. Asa ceva ar presupune doar efortul catorva oameni pentru a redacta, corect si argumentat aceasta scrisoare si folosind oportunitatea internetului sa fie mediatizata in cercurile pensionarilor militari si semnata pe baza de email de cei care sunt de acord cu ea.

      Ștergere
    3. @karadeniz. O fi ei, cei din ancmrr peste 30.000 pensionari insa nu uitati ca majoritatea dintre ei isi doresc o noua lege gen NATO care sa-i avantajeze. Idem la scmd. Sa nu uitam ca pensiile alea foarte mari sunt ale sefimii ( si nu ale tuturor sefilor ci doar ale celor care au stiut sa traga sforile)si ale unor indivizi ale caror pensii au crescut conjunctural.Personal nu cred ca un rezervist care ar fi avantajat de o noua lege, dreapta si la obiect , ar baga capul ca strutul in nisip de frica brontozaurilor si nu si-ar cere drepturile adica recalcularea dupa noua lege.Nu cunosc precedentul cu pensionarul amendat de instanta si pe ce motive insa daca apare o noua lege a pensiilor, mai avantajoasa si ea e aplicata doar la unii nu e corect, e discriminare clara nu inventata si acest lucru poate fi atacat in justitie cu sanse reale de castig inclusiv pe la CEDO.Idem cu HGS1019 daca nu se rezolva cu noua lege.Aveti dreptate si cu scrisoarea adresata presedintelui tarii care poate fi foarte utila. Si sa nu uitam ca sefii SCMD au declarat peste tot ca sprijina noua lege a pensiilor militare cu aplicare la toti rezervistii. Pe dinozaurii de dincolo, e drept nu prea i-am vazut si nici comunicate nu au dat insa repet pensiile dinozaurilor si bronty sunt excesiv de mari spre deosebire de restul membrilor care au pensii relativ modeste asa incat nu vad ce i-ar opri sa nu ceara aplicarea unitara a unei legi mai favorabile.

      Ștergere
    4. @ karadeniz 16 ianuarie 2015, 18:07. In mare, asa este! Exista o scrisoare independenta catre presedinte! Apartine unui Gp. din Arges! Mai sunt si alte chestii. Legate de procese! M.Ap.N. este executat silit de cca. 90 de rezervisti! Ministerul mai are o singura sageata in rezerva, franta oricum din start:

      - Cica Oprea ca persoana plateste cheltuielile de executare (concluzia juridica apartinand chiar M. Ap.N).

      Detalii (uluitoare) intr-un material viitor! Documentat! Foarte documentat!

      Ștergere
    5. @ Anonim 21.24
      Cand proiectul de lege va ajunge in parlament in forma in care se vehiculeaza, in documentele conexe inaintate de initiatori se va spune ca proiectul a fost dezbatut public cu militarii activi care au fost de acord cu proiectul precum si cu structurile asociative ale pensionarilor din MApN care au fost de acord cu proiectul, eventual s-a tinut seama de unele amendamente propuse si de unii si de altii. Credeti ca se apuca cei cateva sute de parlamentari se intrebe activii ori rezervistii, “Vi s-a prezentat proiectul ba? “
      Cazul cu pensionarul amendat il gasiti aici pe blog cu cateva articole in urma.
      Ca e corect ori nu dupa ace apare legea asa ramane. Declaratiile lui Dogaru si Pricina luati-le cu oarece rezerve, Pricina e mare mahar pe la UNPR asa ca nu va iesi din ordinele lui Oprea. Interesul acestuia si a celor care i-au executat orbeste ordinele este ca recalcularea/revizuirea sa fie ingropate si trecerea directa a pensiilor recalculate/revizuite in pensii militare ingroapa orice urma.
      Chiar daca nu transpira prea multe in spatiul public e o mare vanzoleala si in filialele SCMD desi mai sunt sub 2000 de membri cotizanti.
      Cat despre ANCMRR coducerea centrala si mare parte din conducerile filialelor pe langa aranjamentele facute la revizuire/recalculare sunt manjte, laolalta cu Oprea si cativa generali, si in dosarul avansarilor ilegale, daca Opra va intra la apa vor intra si cativa dintre ei.

      Ștergere
    6. @ karadeniz16 ianuarie 2015, 23:34. Fara absolut nici cea mai mica intentie de a-i face statuie lui Pricina, dar membrii SCMD sustin ca Pricina si-a fi dat demisia demult din UNPR. Cica au avut discutii aprinse pe aceasta tema! Pricina le-a prezentat drept explicatii faptul ca s-a inscris in UNPR sa incerce sa influenteze din gura lupului ceva in avantajul rezervistilor! Fara succes insa, concluzia lui Pricina fiind ca nucleul de conducere al UNPR este alcatuit din oameni fara scupule legati strans de G. Oprea prin niste niste "cardasii" grele de tip mafiot si cu miros de DNA! Pe acest fond si-a dat (cica) Pricina demisia! Cel putin asa sustin membrii SCMD fara certitudinea ca este sau nu real!

      Dar, starnind curiozitatea privind configuratia conducerii UNPR, oficial il regasim pe Pricina inca in conducerea UNPR la Departamentul pt. (asa zisa) aparare [http://www.unpr.eu/description.php/Departamente/11/]. 2 variante: ori membrii SCMD care sustin ca Pricina a demisionat au fost indusi in eroare, ori site-ul nu e actualizat!

      Numai ca cu ocazia verificarii descoperim in configuratie ceva SOCANT! In conducerea UNPR si exact la acel departament de aparare, o regasim pe OTILIA SAVA [http://www.mapn.ro/conducere/drpip/], mare "Secretar de stat pentru relaţia cu Parlamentul, informare publică şi creşterea calităţii vieţii personalului". Waaw! Asadar la M.Ap.N. [http://www.mapn.ro/structuri/drpip/index.php], tanti OTILIA SAVA de la UNPR se ocupa de "Asistenţa juridică şi reprezentarea intereselor ministerului în faţa instanţelor de judecată" si de "Armonizarea actelor normative". Dar si de stupoare "Stabilirea, revizuirea şi plata pensiilor". ?!?!?? Waaw! Cata grija pt. pensionarii!!!

      Concluzia logica este ca G. Oprea si-a infiltrat in M.Ap.N. un om-cheie exact acolo unde se intampla cele mai bizare lucruri: pe de o parte - initiative legislative care NU trebuie sa apara decat in forma agreata de G. Oprea (apropo de materialul de mai sus), pe de alta parte "supravegherea" indeaproape a "rezervistilor procesomani" (apropo de rezervistii amendati)! Dar cum tanti se ocupa si de "stabilirea, revizuirea şi plata pensiilor" - ti se confirma si ipoteza cum ca ordinul lui G. Oprea este intr-adevar ca "recalcularea/revizuirea sa fie ingropate" prin "trecerea directa a pensiilor recalculate/revizuite in pensii militare", ingropandu-se astfel orice urma".

      Deci, nimic nu este intamplator!

      Ștergere
  28. Oprea este corupt, imoral, veros dar nu si prost. Ce-a mai buna cale de a-ti contracara dusmanii este sa ti-i faci aliati. Pricina este inca la UNPR, comunicatul lui Dogaru din 8 ianuarie confirma indirect, si nu cred ca abandoneaza o asa functie grasa si cu perspective de dragul unor principii de fatada. Explicatia cu gura lupului nu tine. Daca armata nationala a Romaniei a ajuns la cheremul unuia ca Oprea a ajuns mai rau ca la terminarea celui de-al doilea razboi mondial.
    Cum spuneam si in alte postari, Dusa e doar de fatada la MApN, in fapt Oprea a incalecat si MApN si MI.
    Multi se intreaba de ce nu riposteaza cei care au posibilitatea de a rascoli prin mormanul de balegar defecat de Oprea. Pai manariile facute la MApN cu bazele de date si grupele de munca au fost facute si la alte structuri de aparare, inclusiv la SRI, iar Oprea si-a atras in UNPR oameni din toate structurile de aparare. Cat despre Sava Otilia este doar unul din multii pionii infiltrati de Oprea in armata.
    SCMD se va opune, de forma, actualului proiect de lege dar nu v-a avea castig de cauza datorita numarului mic de oameni pe care ii reprezinta.
    Din analizele efectelor acestui proiect de lege sunt omise doua categorii, cei care au continuat sa munceasca dupa pensionare si care pe legea 263 primesc pensie pentru stagiile ulterioare si cei care au plecat din armata in perioada restructurarii fara drept de pensie.

    RăspundețiȘtergere
  29. Cu privire la "manariile facute cu grupele de munca " realitatea este ca minstrul de atunci al ap. si-a dat seama ca foarte multi vor pierde la pensie cu "contributeala" si atunci a elaborat o alta anexa, mai favorabila rezervistilor, asa dupa cum era normal.Modificarile la grupele de munca au fost facute si la celelalte structuri de aparare .Deosebirea este ca in timp ce la alte structuri de aparare, grupele au fost aplicate in mod unitar(cum era si normal ) si au ramas aplicate, la min ap n au fost aplicate intr-o prima etapa unitar insa au venit niste mari strategi, falsificatori de declaratii pe propria raspundere si au decretat ei ca aplicarea grupelor mai avantajoase constituie o frauda iar grupele mai avantajoase au fost retrase. In schimb , falsurile in declaratii, traficul de apartamente de lux de la tata la fiu/fiica , cumpararea pe bani putini si revanzarea pe sute de mii de euroi a apartamentelor dobandite fraudulos au fost considerate acte de eroism.Cam asa stau lucrurile.

    RăspundețiȘtergere
  30. Aloo ! Cum sa alegi 6 luni consecutive din ultimii 5 ani, cand in 3, din ultimii 5 ani, am avut salariile taiate cu peste 25% . Nu este o discriminare faptul ca, in prezent, nu pot alege decat o perioada din ultimii 2 ani ?

    RăspundețiȘtergere
  31. Sper să fi adus ca propunere la această lege şi vârsta de pensionare de 55 de ani!

    RăspundețiȘtergere
  32. @ SGP. Intrebarea a fost steasa din eroare. Se referea la plata tinutei si concediului in cazul demisiei. Cel mai corect raspuns vi l-ar putea da compartimentele personal, financiar si logistica. Nu puteti pleca fara fisa de lichidare care va fi semnata obligatoriu de compartimentele nominalizate. Nu e mare lucru o intrebare la financiar si la logistica, intrucat acolo e raspunsul corect al problemei,.intucat normativele actuale pot diferi fata de cele care le cunoastem noi. In mod normal, nu trebuie sa platiti tinuta, dar trebuie sa returnati cea mai mare parte din banii aferenti concediului. Concediul se acorda pt. o activitate de 12 luni incheiate. Fiecare luna lucrata are afectat un nr. de zile de concediu in medie 2-3, care inmultit cu 12 luni da concediul intreg. Daca l-ati luat intreg in ianuarie si va dati demisia imediat, vi se retin aproape toti banii mai putin pt. cele 2-3 zile cuvenite.de.concediu pt. luna ianuarie.

    RăspundețiȘtergere
  33. multumesc de raspuns cu concediul mam lamurit dar cu tinuta tot nu ,un coleg care sia dat demisia a fost pus sa platasca toata tinuta care inca era valabila fara posibilitatea de o returna chiar daca era noua nepurtata ,si acum ma gandesc cat de legala sau corecta e treba asta

    RăspundețiȘtergere
  34. Cunoscand stilul conservator de lucru din sistem, cel mai degraba pare sa fie o "chichita" legata de contractul pe care l-ati semnat! Precis e un "fault" acolo legat de nerespectarea duratei contractuale. Ca ofiteri, daca plecam mai repede de cei 9 ani de contract, ni se imputa si gloantele trase, si aerul respirat si uleiul cu care curatam armamentul. Intrebati totusi la personal, undeva este sigur o "chichita"!

    RăspundețiȘtergere
  35. multumesc de raspuns eu miam facut perioada aceea obligatorie de 4 ani care e pentru SGP care daca iti dadeai demisia trebuia sa platesti tot !deja am a treia reinoire mam uitat si prin contract si nu am vazut sa scrie nimic legat de subiect in caz de demisie de achitat materiale si restu probabil e ceva pe undeva care nu se stie decat atunci cand te lovesti de situatie!multumesc de raspunsuri
    stima !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ne informam! In urmatoarele 1-3 zile! Direct la unitatile militare! Ceea ce este frapant este faptul ca distanta privind accesul la infomatii al unui S.G.P. la compartimentele personal-financiar-logistic, pare SI mai mare decat pe vremuri! Da, e posibil sa fie si o mica "manevra"! Dar mai bine va raspundem in cca. 1-3 zile, documentat! OK?

      Ștergere
    2. E incarcalita, dar e legal! Situatia este similara cumva concediului de odihna. Tinuta este gratuita. Normele logistice prevad insa o durata de utilizare a tinutei de cca. 3 ani de la data scoaterii din depozit. Odata scoasa din depozit, o tinuta nu mai poate fi predata, deci ramai cu ea. Presupune ca in loc de tinuta ti s-ar acorda o suma de bani in avans pe care sa o folosesti in urmatorii 3 ani. In situatia in care utilizezi tinuta 3 ani, si demisionezi de exemplu dupa 2 ani, normele prevad ca platesti diferenta de pret pt. tinuta pt. durata anului de neutilizare. Logica normativelor este aceea ca daca ti-ar fi dat contravaloarea in bani in loc de tinuta pe care sa ii folosesti timp de 3 ani pt. echipament si demisionezi dupa 2 ani, trebuie sa returnezi diferenta de bani pt. cel de-al 3-lea an. Asta este!

      Ștergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!