luni, 6 octombrie 2014

Breaking News! Rezervistii care nu au primit inca indemnizatiile de rezervisti acordate de Guvernul Ponta, precum si celor carora nu li s-au majorat pensiile "recalculate in scadere de catre fosta guvernare", sunt rugati sa se adreseze in scris caselor de pensii sectoriale, dar mai ales sediilor P.S.D. si U.N.P.R.! Si alte "pontisme" si mai bune!

1]. In urma cu 2 luni, Ponta scotea o perla monumentala! Aceea ca militarii in rezerva beneficiaza de anumite indemnizatii, recunoscand (cica) astfel rolul acestora in rezerva armatei. Intrucat nimeni dintre rezervisti nu a beneficiat (inca) de astfel de indemnizatii, am scotocit legislatia. Nu am descoperit decat ca pensionarii diplomati beneficiaza de astfel de indemnizatii, in valoare fixa de 3 571 lei si care se adauga astfel la pensia diminuata de regimul Boc, Guvernul Ponta emitand in acest sens O.U.G. nr. 96/2013.

Extras din afirmatiile premierului: "Problema este în felul următor: domnul Boc le-a tăiat pensiile și la militari, și la diplomati, și la aviatori, si la grefieri. La militari si la diplomati noi nu am revenit la pensiile speciale (...). Am acordat niste indemnizatii prin care recunoastem rolul lor". Prin urmare, beneficiem de indemnizatii, clar, nu? Nu avem cum sa il contrazicem pe premier, doar e premier responsabil, nu?

Si cum un premier de talia lui Ponta nu poate minti (mereu), doar nu o fi mitoman, noi nu trebuie sa punem la indoiala afirmatiile acestuia, prin urmare ne conformam si ne ridicam indemnizatiile. Probabil ca ordonanta pt. militari este secreta asa cum este si cea emisa de Boc cu grupele de munca (H.G.-S 1019/2010). Caz in care pt. a ne incasa indemnizatiile secrete, recomandam sa solicitati indemnizatiile pt. militari, in scris, prin cereri adresate caselor de pensii si in special sediilor P.S.D. si U.N.P.R. din tara! Pe surse se spune ca mai multi rezervisti au inteles mesajul lui Ponta, si cei care si-au solicitat indemnizatiile le-au primit prompt, acestea avand valori duble fata de cele acordate diplomatilor!

2]. In cadrul aceleiasi conferinte de presa, Ponta mai mintea ceva! "Comisia Europeană si FMI nu sunt de acord să revenim la pensii speciale )...). În zona reprezentantilor personalului navigant nu sunt de acord cu acest lucru, spun că ei vor să revină la pensia specială si, cu tot respectul pe care îl am pentru cei care fac această meserie destul de dificilă, nu putem să revenim la pensii speciale". De fapt, nu mintea ci atragea atentia in mod voalat, dar ferm - C.E. si F.M.I. asupra faptului ca se amesteca in treburile interne ale Romaniei la fel ca in cazul statelor din Africa. Dovada? Imediat dupa declaratiile premierului, Comisia Europeana si FMI s-au razgandit si au decis sa nu se mai amestece in treburile interne ale Romaniei, fapt pt. care nu mai ordona Parlamentului Romaniei ce legi sa adopte. Prin urmare, au dat liber la pensiile speciale (de serviciu fiind denumirea corecta). Imediat dupa a aparut si primul rezultat concretizat in faptul ca Parlamentul Romaniei a adoptat pe data de 9 septembrie 2014 Legea pt. completarea Legii nr. 223/2007 privind statutul personalului navigant civil din aviatia Romaniei, in baza careia tot personalul navigant civil (inclusiv stewardesele) beneficiaza (dupa promulgarea legii de catre Presedintie) de pensie de serviciu (numita in mod tendentios de sectantii basisti ca fiind speciala).

Devine evident ca premierul care a fost fruntas in armata romana, nu are cum sa accepte ca personalul navigant civil sa aiba drept de pensie de serviciu, iar cel militar sa ramana cu pensie contributiva. Surse din interiorul P.S.D. si U.N.P.R. afirma ca Ponta a pregatit deja o ordonanta de urgenta privind Legea pensiilor militare de stat, pe care o va adopta exact in ziua promulgarii de catre presedinte a legii privind pensiile de serviciu pt. personalul aeronautic civil. Aceleasi surse afirma ca in cazul militarilor, baza de calcul la stabilirea pensiei de serviciu va fi de 150% din ultima solda, si nu doar de 80% ca la personalul aeronautic civil, magistrati si consilierii Curtii de Conturi. "- E normal ca militarii sa aiba pensii de serviciu, si nu oricum ci in procent de 150% din ultima solda", ar fi spus Ponta in cercul sau de apropiati! Vorbim de pensionari, nu? Rusii bat la usa! La razboi, si personalul aeronautic civil, si magistratii si consilierii Curtii de Conturi vor sta la telenovele pe Kanal D la fel ca mama si alti pensionari civili, doar cei din armata vor muri pt. patrie! Nu este corect ca unii sa stea cu cracii in sus la TV, iar altii sa moara ca fraierii!", a mai completat Ponta! In visul celor care mai cred in el, desigur!

"Am majorat pensiile militarilor diminuate de catre fosta guvernare!"
3]. Dar vestile bune nu se incheie aici! Ponta a majorat pensiile militarilor "care fusesera recalculate in scadere de catre fosta guvernare". Asa afirma aici, laudandu-se ce a facut pentru securitatea nationala! Am tot cautat prin legislatie si nu  am gasit absolut nicio majorare! Nu am gasit decat Legea nr. 241/2013  care a reintregit incepand cu data de 01.10.2013 pensiilor victimelor in cauza, dar pe care Ponta le-a "inghetat " pe viata, recuperand reintregirile incepand cu 01.01.2014 din banii alocati pt. indexarile anuale si care nu se mai primesc in veci de catre cei in cauza. Interpelat de catre victime, premierul a ramas stupefiat cand a aflat ce se intampla. Fiind politician si fost procuror, nu intelegea matematic despre ce e vorba, dar i s-a desenat cum legea in cauza acorda niste reintregiri prin art. 1 (1), pe care apoi cei in cauza le returneaza din sumele de neindexare prin art. 1(4). Drept urmare, i-a convocat pe ministrul muncii - Rovana Plumb si pe cea de la finante - Ioana Petrescu!  

"- Fa, voi sunteti normale?", s-ar fi rastit la ele Ponta! Voua v-ar conveni sa va dau acum niste prime de vacanta, cu conditia sa le rambursati pana la sfarsitul anului?"
"- Astea e prosteala pe fata, cum sa ne faci asa ceva, mai Viorele?", i-ar fi raspuns cele doua in cor!
"- Exact cum ati facut si voi cu reintregirile la militari prin art. 1(4) din Legea nr. 241/2013, ce mare smecherie?" 
"- Dar militarii parca nu stiu matematica Viorele, cum de s-au prins ce ţeapa le-am tras? Si apoi, noi daca le reintregeam "pe bune" pensiile fara se le "inghetam" si sa ne scoatem "parleala", noi de unde mai aveam prime de vacanta"?

In final, Ponta s-a enervat asa de tare incat a abrogat art. 1(4) din  Legea nr. 241/2013 - cel care "ingheta" pe viata pensiile diminuate in trecut de Boc, si  ca sa demonstreze afirmatia in baza careia a sustinut ca a majorat pensiile militarilor "care fusesera recalculate in scadere de catre fosta guvernare", cum reintregirea nu este majorare, a dublat-o! Prin ordonanta de guvern care este tot secreta! Ordonanta emisa tot in visele celor care mai cred in el, desigur! Cei care nu ati beneficiat inca de majorarile respective, vi se recomanda sa solicitati, in scris, prin cereri adresate caselor de pensii si in special sediilor P.S.D. si U.N.P.R. din tara, acordarea drepturilor in cauza! 

Nota! Materialul este desigur, la "şto"! Relevante raman doar superficialitatea, indolenta si mai ales tupeul personajului central, care mai are pretentia sa devina si comandant suprem al Fortelor Armate.

46 de comentarii:

  1. 1. MAI SUNT 10 ZILE !!!
    Interpelare nr. 2346 / b din 16.9.2014
    “Dreptate, militarii cer să vadă ...” (despre militarii în rezervă şi în retragere şi pensiile lor binemeritate dar în zadar aşteptate)
    Data prezentării: 16.9.2014
    Mod adresare: Scris si oral
    Mod comunicare raspuns: Scris
    Tematică: Problema pensiilor
    Destinatar: Ministerul Apararii Nationale - Domnului ministru Mircea Duşa

    2. Initial am crezut ca se bate apa-n piua si prin Parlament. In realitate asteapta "marfa":
    La senat:
    http://www.senat.ro/UploadFisiere%5C84a76dcb-be4b-483d-ba36-830e077590cf%5Cba3bb672-1cd1-4249-86b4-62e9462e133b-1_2014.pdf
    gasim:
    "LISTA PRIORITĂŢILOR LEGISLATIVE ALE GUVERNULUI PENTRU PRIMA SESIUNE ORDINARĂ A ANULUI 2014
    I. Proiecte de legi aflate în procedură parlamentară:
    ........................
    II. Proiecte de legi care urmează să fie aprobate de Guvern şi transmise spre dezbatere
    Parlamentului:
    ..........
    7.Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale
    -propunere de finalizare a procedurii legislative: aprilie 2014
    -iniţiatori: MAN...
    9.Proiect de Lege privind planificarea apărării
    -propunere de finalizare a procedurii legislative: mai 2014
    -iniţiatori: MAN...
    21.Proiect de Lege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor
    -propunere de finalizare a procedurii legislative:iunie 2014
    -iniţiatori: MAN
    22.Proiect de Lege privind pensiile militare de stat
    -propunere de finalizare a procedurii legislative:iunie 2014
    -iniţiatori: MAN...
    33.Proiect de Lege privind industria de apărare
    -propunere de finalizare a procedurii legislative: iunie 2014
    -iniţiatori: ME
    ................"
    Singurul care nu si-a facut temele e Guvernul !

    RăspundețiȘtergere
  2. ...si ce publica ministerul in monitorul oficial - vezi pg.2 dreapta, pe la mijloc:
    http://www.mapn.ro/legislatie/rapoarte_activitate/raport_activ_2014.pdf

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. La rubrica: Stiati ca:...? (am urmat sfatul marelui comandant)...si am gasit asta:
    http://www.cdep.ro/proiecte/2013/600/10/2/pvg966.pdf
    Mai departe stiti. Cu avizul negativ al guvernului legea a fost aprobata in parlament si s-a dus la promulgare. Seful nu vrea sa o promulge si o trimite inapoi, avand intentia de a o trimite la ccR pentru discriminare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu a specificat clar discriminare fata de cine? Se pare ca nu putea rosti cuvintul militari!

      Ștergere
    2. Cu multumiri pt. dezvaluire! Concluzia este clara: in ceea ce priveste pensiile de serviciu, Ponta are aceeasi pozitie ca Boc. Si minte la fel ca el! Cica s-ar crea "premisele unei situatii discriminatorii", contrar principiului "egalitatii". Numai ca situatia discriminatorie este deja creata, magistratii si consilierii C. de Conturi AU pensii de serviciu.

      In ceea ce priveste principiul "egalitatii"! Chiar este contrar principiului "egalitatii" ca militarii romani sa aiba porcaria aia de Sectiune a 3-a in Statutul Cadrelor Militare care le limiteaza inclusiv dreptul de a contribui la sistemul public de pensii. Daca Ponta doreste egalitate in drepturi, si un militar trebuie sa aiba dreptul sa isi faca firma si sa contribuie la propria-i pensie din respectiva activitate. La fel, daca Ponta doreste egalitate in drepturi, si un militar trebuie sa aiba dreptul sa candideze la prezidentiale, poate castiga si uite asa are venituri mai mari, contributii la pensii mai mari si implicit si o pensie mai mare.

      Nu in ultimul rand, Ponta e la fel de obtuz ca Boc! Vorbeste de discriminari si egalitate in drepturi? De ce nu si la legea salarizarii? Conform careia militarii sunt singurii "fraieri" remunerati la zile "calendaristice" (24 de ore pe zi si 7 zile din 7), in conditii in care au salarii egale cu alti cetateni remunerati la zile "lucratoare" (8 ore pe zi si 5 zile din 7).

      Ce smecher e Ponta cu discriminarea si egalitatea? De ce nu le elimina si in cazul legii mobilizarii? Adica, in caz de razboi sa poata fi mobilizati, nu doar pensionarii din armata, ci toti! Inclusiv propria lui mama!

      Oricum, lucrurile sunt clare! Ponta este un individ interesat exclusiv de propria cariera politica, si are aceeasi ideologie periculoasa ca si Boc.

      Ștergere
  5. Eu le multumesc etern si lui Ponta si lui Oprea! Sunt adeptul negocierii! Negociez de peste 2 ani si voi muri negociind! Sa nu ma intrebati de ce nu am obtinut nimic! Nici nu voi obtine! Ideea e sa il votati pe Ponta oricum! Dupa care iar o s-o "muscati" ca in 2012. Tot eu v-am pacalit si atunci! Stiti, cu treaba cu ordonanta de urgenta care n-a mai aparut niciodata [http://scmdfiliala1craiova.blogspot.ro/2012/11/c-o-m-u-n-i-c-t.html]. Ati "muscat-o"? Clar! Acum va pacalesc la fel! Votati Ponta si veti vedea legea pensiilor militare cum ati vazut si ordonanta in 2012! Ura, ura, ura!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt alaturi de tine, Misule! Trebuie sa ii mai pacalim macar o data! Eu n-am avut pensia nici diminuata si nu am nici "inghetata"! Mai am timp sa negociez vreo 10-12 ani! E bine ca tine: taras pe coate si genunchi! Ce inseamna aia lege a pensiilor militare inainte sa fie ales Ponta? Mai bine dupa, altfel nu ar fi pacaleala originala!

      Ștergere
    2. Da! Bine faci, Misule ca ii "aburesti" din nou! Ponta trebuie sa le-o mai traga macar o data! Traiasca Oprea!

      Ștergere
    3. Incercati cu Johannis, poate pune el o pila pentru pensiile militare!

      Ștergere
    4. @ huhurez
      Dacă te referi la prezidențiale optez pentru Iohannis indiferent de soarta pensiilor militare. Ponta să-și ducă mandatul de premier până la final, iar dacă ajunge acolo, v-om vedea cât a fost muncă reală și cât promisiuni neonorate.

      Ștergere
    5. EU NU LING UNDE AM SCUIPAT!!!V-AM LASAT FARA PENSII MILITARE DEOARECE MILITARII M-AU DAT AFARA DIN CAUZA UNOR POTLOGARII DE-ALE MELE!!!DAR SI EU M-AM RAZBUNAT,AM REVENIT IN ARMATA,M-AM FACUT SI GENERAL CU 8 STELE,SI V-AM DESFIINTAT SI PENSIILE MILITARE!CAT SUNT EU LA PUTERE O SA VEDETI ... LULA PENSII MILITARE!!!SI NU UITATI,EU SUNT NASUL LUI PONTA!!!SI PONTA VA FACE MEREU CE II SPUN DOAR EU!!ASA CA ... LULA PENSII MILITARE CU PONTA FIE PREMIER, FIE PRESEDINTE!!

      Ștergere
    6. @ Huhurez Rez 10 octombrie 2014, 14:45. Sa incercam cu Iohannis? Buna idee! Incercarea moarte n-are! Ce-ar fi sa te trezesti cu Iohannis peste 1-2 saptamani ca intra in "angajare" la chestia cu pensiile militare!

      PS: In mod informativ, atat lui Ponta, cat si lui Iohannis le-a fost solicitat de curand un punct de vedere transant asupra armatei, inclusiv in privinta pensiilor militare de stat. Exista 3 posibilitati: sa se "angajeze" ambii (caz in care Ponta trebuie sa demonstreze efectiv pana la prezidentiale, altfel pierde cartile - Iohannis nu are ce ce pierde daca doar intra in "angajare"), sa nu "percuteze" niciunul caz in care pierde Ponta - e deja la putere, sau sa "percuteze" doar unul dintre cei 2. Daca "percuteaza" doar Ponta rezumandu-se la promisiuni ca pana acum, o face inutil, deja nu mai are credibilitate! Daca insa "percuteaza" doar Iohannis, devine ceva inedit, prin urmare militarii ii vor acorda credibilitate. Asa a fost mereu: la vot "faultezi" pe cel care te-a mintit/dezamagit, votandu-l pe contracandidatul sau si caruia (inca) nu ai ce sa ii reprosezi, intrucat nu a detinut puterea. Si asa va fi si in viitor!

      Ștergere
    7. Votati baieti cum va duce mintea.Eu n-as vota Klaus pentru ca stiu cine va conduce din ianuarie noul si cosmopolitul PNL- cel care il sustine pe incompatibilul cu functia prezidentiala... si nu din motive de ANI.
      Si PNL,,, si Johannis vor juca dupa cum le va cânta cuplul Basescu-Udrea. Astia isi vor baga... marul in PNL.

      Ștergere
    8. @ Huhurez Rez 10 octombrie 2014, 21:19. Eu sunt monarhist! Si un monarhist NU voteaza niciodata niciun presedinte! Ar fi culmea sa fii monarhist si sa votezi presedinti! Insa! Daca nu ma insel, "paranoicul" ala de Basescu (pe drept, a fost un aventurier politic si atat), a lansat o idee si care este corecta: referendum pt. monarhie?! De ce nu? Ponta, nimic? Pe bune acum! Romanii s-au cam saturat si de presedinti, si de partide! Si trebuie sa avem dreptul sa alegem si ceea ce nu convine precis unuia ca Ponta! Nu conteaza rezultatul, dar trebuie sa avem dreptul sa decidem daca mai vrem vreun presedinte sau NU!

      Acum, pe bune! Avem un milion de romani in Spania condusa de un rege! La fel cum avem romani si in M. Britanie, Olanda, alte state care sunt conduse de regi/regine. Si cum se face sau nu ca din primele 10 democratii avansate ale lumii (inclusiv ca nivel de dezvoltare economica), 7 sunt monarhii! Si in toate monarhiile armatele sunt subordonate direct regilor/reginelor. Si totul este OK!

      In concluzie, exista si variante de rezerva pt. societatea romana! Cat priveste prezidentiabilii tai? La ora asta, mai putin vreo 2 obscuri - toti au diverse dosare: DNA, Microsoft, ANI. Chiar nu ne ajunge?

      Ștergere
    9. Cât este in vigoare actuala constitutie nu se poate organiza un referendum pentru forma de guvernamânt. Constitutia interzice schimbarea formei de guvernamânt.
      Referendumurile pentru actuala constitutie au inclus si optiunea românilor pentru republica.
      Actuala Constitutie nu poate fi abrogata decât prin lovitura de stat.

      Ștergere
    10. @ Huhurez Rez 11 octombrie 2014, 00:00. Nu este adevarat! Asa cherlaie doar unii! Adica un popor nu are dreptul sa se razgandeasca si sa isi aleaga forma de guvernamant? Are precis! Dam si o lovitura de stat daca poporul trebuie eliberat in asemenea mod incat sa isi exprime inca o data vointa! Ce mare smecherie?

      Ștergere
    11. @eu. In principiu aveti dreptate. Poporul roman ar trebui chemat sa se pronunte cu privire la forma de guvernamant.Monarhia constitutionala poate fi o forma agreabila insa e posibil sa nu fie agreata de majoritate .Spun acestea avand in vedere si trecutul dar mai ales prezentul. Daca monarhia se implica activ incepand sa zicem cu caderea zidului Berlinului( bine era cu mult mai inainte), cu revolta populara si apoi cu aplicarea reformelor era mult mai bine. Probabil nu mai erau posibile marile hotzii si jafuri mai ceva ca pe vremea Fanarului( Regele Mihai, in cuvantul sau din Parlament a spus f clar: Romania am imprumutat-o de la nepotii nepotilor nostri si trebuie sa o restituim intacta).Acum insa Romania a ajuns un stat jefuit salbatic iar problema monarhiei este un pic depasita. Cu toate acestea, un referendum popular pe aceasta tema cred ca este oportun.Regele Mihai fiind insa la o varsta inaintata, un urmas al acestuia, fie si de genul feminin ar putea urma. Maria Sa poporul roman trebuie sa decida insa !

      Ștergere
  6. Tine loc de campanie pres..., valabila si azi:

    http://2blackjack1.wordpress.com/2014/09/24/urare/

    S-a schimbat ceva? Numai actorii, piesa de teatru e aceeasi.

    RăspundețiȘtergere
  7. Clicul pe nickname-ul celor două comentarii Mișu Naon și Tudor Marian , chiar dacă nu ei sunt autorii, duc la SCMD Craiova și SCMD sector 6. Este interesantă o afirmație din materialul postat de președintele SCMD Craiova referitor la discuțiile de la MAI cu Gabriel Oprea .

    ”am să le spun că puţinul realizat până acum se va completa cu ÎNLĂTURAREA UNORA DINTRE DISCRIMINĂRI, ÎN SENSUL CĂ ŞI REZERVIŞTII VOR PRIMI ÎNAPOI SUMELE ABUZIV REŢINUTE DIN PENSIE, este un obiectiv care a fost acceptat în cadrul discuţiilor. ”

    S-ar înțelege de aici că sumele reținute în perioada ianuarie 2011- octombrie 2013 ar intra și ele sub incidența legii 125/2014, probabil la elaborarea normelor de aplicare.
    Nu ar fi un lucru rău dar corelat cu afirmația din același material,

    ”vizavi de Legea Pensiilor Militare, în momentul în care legea va avea o formă definitivată la nivel minister, am primit asigurarea că vom fi chemaţi pentru a ne spune punctele de vedere şi a face propunerile şi amendamentele dorite în cadrul unei discuţii între specialişti. ”,

    însemnă că legea pensiilor va mai avea de așteptat, probabil că 2016 va fi anul intrării în vigoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa fie! Insa in forma in care arata acum legea 125/2014, este imposibil! Doar daca va fi amendata sau daca se va emite o lege noua. Daca, daca, daca ... In ceea ce priveste Legea Pensiilor Militare, totul depinde de militarii activi. Sunt mai "nervosi" decat ne imaginam! Toti cunosc (de unde - e o alta discutie, poate fi si acel zvon amplificat cu care ne confruntam si noi) faptul ca legea ar intra in vigoare la 01.01.2015.

      In ceea ce priveste termenul 2016? Dar am avut o experienta in legislatura trecuta cu mai multe guverne si cu majoritati parlamentare schimbate! Devine previzibil ca pe viitor se va intampla acelasi lucru. Abia s-a deschis sezonul! In concluzie, daca e sa fie vreo Lege a Pensiilor Militare prin 2016, aparitia acesteia va fi meritul guvernului momentului si majoritatii parlamentare a acelui moment. Si care precis nu va mai avea nici in clin nici in maneca cu Ponta si PSD! Doar observam bine ca Ponta si PSD nu "misca" nimic acum pt. militari! Acum cand sunt "in forta". In 2016, nici atat!

      Ștergere
    2. Art. 5 din legea 125 spune: “ În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi se emit normele metodologice de aplicare, care se aprobă prin ordin comun al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice şi al ministrului finanţelor publice.„
      Cum normele de aplicare de multe ori nu prea au treabă cu legea se poate.
      Activii sunt împărțiți în două categorii, cei de la nivelele și eșaloanele mici sunt extrem de iritați zvonistica cu diverse promisiuni mai rău îi întărâtă. La eșaloanele superioare cei care au contact direct cu politicul sunt mai mult speriați de inconștiența și măgăriile decidenților politici și reacția pe care o simt la cei de jos și scârbiți de neputința în care se zbat. Pe deasupra cei din NATO, încă politicos, căci știu că nu ei sunt principalii vinovați, le dau tot felul de castane și bobârnace.
      Pe lângă zvonul cu noua lege a pensiilor în vigoare din ianuarie 2015 ( ei știu că doar pentru activi, nici măcar cei pensionați pe legea 263 nu ar intra în noua lege) mai circulă și alte zvonuri, majoritatea probabil cu același efect ca fumul pentru stupul de albine.
      Interesant este ca nici una din variantele de lege a pensiilor militare nu a fost prezentată și discutată în interior nici măcar în structurrile SMG. Ministrul și câțiva oameni sunt cei care au lucrat și, dacă e adevărat ce spune domnul Naom, încă lucrează la definitivarea acestei legi la nivel minister.

      Ștergere
    3. @ karadeniz10 octombrie 2014, 20:40. Asa sa fie!. Este un material redactat anterior pe aceasta tema. L. 125/2014 are o speta simpla! Speta e cuprinsa in articolele abrogate incluse chiar in textul legii. Anul trecut (februarie) 2013, regimul Ponta a emis o lege in baza careia grefierii care au castigat pe fond, dar au pierdut la recurs au fost SCUTITI de a returna sumele castigate (pensiile de serviciu). Atunci s-a realizat o discriminare, spre exemplu, fata de pensionarii militari.

      Intrucat au exista numeroase sesizari privind discriminarea in cauza, L.125/2014 a uniformizat cazuistica. Legea este extrem de clara: daca ai avut vreodata retineri din pensie URMARE A UNOR SUME INCASATE NECUVENIT, acestea ti se ramburseaza in termen de 5 ani. Astfel de sume se retin INTOTDEAUNA in baza unor decizii de impuneri in care scrie NEGRU PE ALB ceva in genul;" Urmare bla..bla..bla in perioada ...ati incasat NECUVENIT ...etc". Acest cuvant NECUVENIT este legiferat doar prin decizii de impuneri. In rest, nu exista alta baza legala de a rambursa vreo suma.

      Nu este descurajare, dar pur si simplu in atatia ani de zile, ne-am familiarizat cu "limbajul de lemn". Normele de aplicare se vor referi la sume incasate NECUVENIT. Iar acestea trebuie sa fie "legiferate: in prelabil printr-o decizie de impunere in care sa scrie negru pe alb ca ti s-a retinut in mod NECUVENIT o astfel de suma. Exista decizia de impunere cu cuvantul magic, se ramburseaza sumele, in caz contrar - nu, toata legea se rezuma la limbajul "de lemn" al finantistilor!

      Ștergere
  8. Daca se mai lucreaza,definitiveaza mult eu s-ar putea sa nu ma mai incadrez din cauza de iesire din sistem pe cale naturala a lui Sebi Vladescu care a fugit cu finuta dar ca razbunare ma transform in zombi si-i bantui! Sanzy Buruiana daca lucra la pachetul de legi al SNApOP si tot era gata pana acum !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si cind o definitiveaza sa iasa tot prost ca L 241 (adica doar pe gustul unora) !!!!!

      Ștergere
  9. karadeniz10 octombrie 2014, 16:47....BASISTUL..ATENTIE ..rechin la rechin ..nu-si scoate ..coltii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De la consilierul local ales în comuna Poplaca la presedinte, toți sunt, ori devin după alegeri, rechini dar una e să fii ori să devii un câine de mare de până la 1,5 m și 13 kg și alta e un marele alb de până la 7 metri si trei tone.
      Se mai mănâncă între ei, la diferență mare de talie, chiar dacă ai noștri nu se înghit.

      Ștergere
  10. Ainteles cineva ce a vrut sa zica ..BASISTUL ..???

    RăspundețiȘtergere
  11. Imperatore, pentru fauna feminină din politrukie ”lucrul bine facut” le vine ca o manusa cu degetul aratator mereu sculat. De infierbintate probabil vor si vota cu degetul..... Si atunci.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din nefericire pentru femeile din politica, degetul lui iohannis pe banere nu este erect ci flasc. Si-au batut joc cei de la PR de el. Dau o explicatie de ce nu a avut Klaus copii.

      Ștergere
  12. Aha....am inteles ...Zburatorule ...

    RăspundețiȘtergere
  13. Dragi rezervisti, problemele dvs. trebuie urmarite, asa cum s-a mai scris pe aici, tinanand cont de cateva obiective importante pentru majoritate, altfel va veti adanci in "strategii si stratageme" care nu vor duce nicaieri. Astfel, ar trebui sa luptati pentru o noua lege a pensiilor militare, lege care sa -i multumeasca pe toti ( daca nu e posibil, macar marea majoritate) .Legea in cauza musai sa cuprinda legatura cu soldele activilor, sa elimine neajunsurile actuale( grade si functii mici-pensii babane !). Alt obiectiv-redobandirea calitatii de rezervist -cu drepturile dar si cu obligatiile de rigoare. Atat la drepturi cat si la obligatii, reprezentantii celor 2 mari asociatii(scmd si ancmrr) pot aduce o contributie esentiala. Alt obiectiv -eliminarea discriminarii cu privire la grupele de munca, cu alte cuvinte aplicarea pentru toti a HGS 1019 nu numai pentru unii.Alt obiectiv-l-am lasat la urma dar nu in ultimul rand, recuperarea sumelor retinute in perioada 2011-2013 cu ocazia recalcularii-revizuirii-rerevizuirii etc. Aici insa, ca sa fiti credibili trebuie sa acceptati ca nu e normal si nici corect ca si cei care si-au aranjat pensiile si au inclus in calcule sporuri si favoruri peste favoruri, obtinand pensii de peste 9000-10.000 de regula sa primeasca retroactiv sumele retinute. Defalcarea e foarte simpla.Spre ex. la toti cei care au pensie mai mare de 1000 -1200 euro sa se verifice la sange daca pensia a fost corect calculata( dupa L164 -valabila pentru toti nu cea cu speculatii si amendamente , respectiv dupa legea contributivitatii). Cam asa ar fi corect si oportun pentru cei care au slujit zeci de ani sub drapel si au avut si au si acum demnitate si onoare militara. Altfel, veti fi vorbiti pe la colturi intr-o prima etapa iar atunci cand apele se vor tulbura iarasi-oricand posibil-veti pierde toti nu numai smecherasii.Asa ar fi corect si pentru cei ce au pensii de mizerie dupa zeci de ani de truda-sunt destui si din acestia .Armata este o institutie respectata in societate si merita pe deplin acest lucru , majoritatea rezervistilor si activilor sunt oameni de mare onoare insa nu trebuie sa uitati ca " La noblesse oblige".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dumneata ai dreptate in parte, insa sunt lucruri la care nu ai dreptate! Trebuie stabilita o ordine logica. In primul rand ca prioritatea nr. 1 pt. oricine trebuie sa o constituie legea pensiilor militare. Asadar, suntem in acord total. In privinta celorlalte aspecte, proritatile ar fi urmatoarele:

      1]. Abrogarea art. 1(4) din Legea nr. 241/2013. De ce asa? Prin art. 1(1) din respectiva lege s-au reintregit de la 01.10.2013, pensiile diminuate. Insa, pretul platit de cei in cauza este cel al neindexarii lor pt. perioade care variaza de la caz la caz, la multi pe viata. 2014 a fost primul an al neidexarii pensiilor in cauza, 2015 este al 2 -lea an. Si mai urmeaza multi ani de acum inainte, rezultatul final fiind reintoarcerea la situatia de diminuare a pensiilor de dinainte de 01.10.2013. Multi dintre rezervisti vor disparea din aceasta lume cu pensiile "inghetate" urmare a art. 1(4) din legea mentionata.

      2]. Legat de HG-S 1019/2010 ai dreptate. Insa exista o crima si mai mare legata de grupele de munca pt. militari. Atat HG-S 1019/2010, cat si HG 1294/2001 legifereaza 4 grupe de munca pt. militari: grupa conditii normale, grupa conditii deosebite (3 luni in plus la fiecare an lucrat in astfel de conditii), grupa conditii speciale (6 luni in plus la fiecare an lucrat in astfel de conditii) si grupa alte conditii (12 luni in plus la fiecare an lucrat in astfel de conditii). Din moment ce exista diferente legale intre grupele de munca, ar trebui sa fie si diferente la iesirea la pensie, nu? Numai ca in L. 119/2010 si L. 263/2010 a aparut un mare conflict: cele 4 grupe sunt recunoscute si integrate in cele 2 legi, dar cand a venit vorba despre diferentele la iesirea la pensie intre grupe, niste idioti au stabilit ca militarii din grupa alte conditii au acelasi regim de pensionare (aceeasi majorare de punctaj si aceeasi varsta de pensionare) precum militarii din grupa conditii speciale.

      In atare situatie, s-a ajuns la o stupiditate legislativa! Dupa HG-S 1019/2010 (si HG 1294/2010), de exemplu, cercetasii prin parasutare (pilotii, scafandrii, alpinistii, pirotehnistii si alte cateva specialitati cu risc extrem) fac parte din grupa de munca ALTE CONDITII. Tot dupa HG-S 1019/2010 (si HG 1294/2010), alte specialitati/activitati (majoritatea) fac parte din grupa CONDITII SPECIALE (sa zicem casierii-sefi). Trecem peste corectitudinea incadrarii, in sensul ca un casier-sef prin prisma doar a respectivei activitati, nu ar trebuie sa faca parte dintr-o grupa superioara de munca, incat - fie vorba intre noi acum, ce risc profesional poate sa aiba! PROBLEMA DE FOND ESTE ACEEA CA LA PENSIONARE, ATAT CEI DIN GRUPA ALTE CONDITII, CAT SI CEI DIN GRUPA CONDITII SPECIALE SE PENSIONEAZA LA ACEEASI VARSTA SI BENEFICIAZA DE ACEEASI 50% MAJORARE DE PUNCTAL LA PENSIONARE, CEEA CE INSEAMNA CA IN REALITATE FORMEAZA UNA SI ACEEASI GRUPA DE MUNCA, DOAR DENUMIRILE DIFERIND. Stupiditatea este aceea ca L. 119/2010 si L. 263/2010, egaleaza faptic riscul in munca al unui pilot cu al unui casier-sef!

      In consecinta, ca prioritate trebuie departajate la punctaj, grupa ALTE CONDITII de GRUPA CONDITII SPECIALE. Mai exact, daca cei din CS beneficiaza de 50% majorare punctaj pt. fiecare an lucrat in CS (cele 50% inseamna cele 6 luni suplimentare pt. grupa de munca), este evident ca cei din AC trebuie sa beneficieze de 100% majorare punctaj pt. fiecare an lucrat in AS (cele 100% inseamna matematic cele 12 luni suplimentare pt. grupa de munca).

      Ștergere
    2. Si o completare! Si acum, sa stii dumneata urmare a referirilor pe care le faci la speculatii pe diverse legi! L. 164/2001 a luat in calcul corect cele 12 luni pt. fiecare an lucrat in AC. Doar L. 119/2010 si L. 263/2010 au facut si fac misto de noi. Ministerul Apararii cunoaste deviatia legislativa, la fel si Ministerul Muncii. Ministerul Muncii acuza insa Ministerul Finantelor, afirmand ca chiar daca in legislatia muncii sunt 4 grupe de munca pt. militari, ministerul muncii nu poate departaja grupa CS si grupa AC si la majorarea de punctaj, intrucat niste dobitoci de la Ministerul Finantelor nu au modificat si contributiile de asigurari sociale care trebuie platite de angajat si de angajator, separat pt. fiecare grupa in parte.

      3]. O alta prioritate este aceea ca suntem si rezervisti care nu uitam ca am fost militari activi. Fapt pt. care nu mai luptam doar pt. noi, ci si pt. militarii activi. Vrem o lectie pt. idiotii doctrinari care i-au declarat "contributori unitari" pe militari, lasandu-i in schimb salarizati la "zile lucratoare" (discriminare evidenta fata de ceilalti cetateni), si fara drepturi si libertati fundamentale (de exemplu, am fi vrut acum ca militarii activi sa aiba dreptul sa participe la alegerile prezidentiale, ce nu pot contribui la pensii si din salariul de presedinte) sau sa isi faca firme (le creste contributia la pensie, precum si pensia pe baza principiului contributivitatii). Deci, lucrurile sunt mai complexe.

      PS: Referitor cu vorbitul pe la colturi si apele care se vor tulbura din nou! Da! Este extrem de posibil sa primim in viitorul apropiat pensiile in ruble! De altfel, societatea romana si clasa politica merita o astfel de lectie. Legat de la " La noblesse oblige", asa este! Nicio armata nu merita sa apere statul sau societatea care si-a batut joc de propriii militari!

      Ștergere
    3. Chestia asta cu mulțumitul este cam imposibil de realizat.
      Calitatea de rezervist conform legilor in vigoare există și la drepturi și la obligații, în practică se schimbă treaba și la drepturi dar interesant că și la obligații, testarea din primăvară demonstrând că rezerviștii, cadre ori simpli militari, pot trata legea cu același sictir ca și marii noștri decindenți politici.
      Legătura cu cu soldele activilor, în condițiile în care acestea staționează la aceleași cote de prea mulți ani va nemulțumi de asemeni mulți pensionari, structurile din apărare acționând la funcții, grade, sporuri nu la solde.
      Problema acordării unitare a grupelor de muncă conform HGS1019, are teoretic un precedent de aplicare, cu oarecare delay de câțiva ani , la apariția HG1294/2001. Atunci MI a fost cel care a spart gheața mai rapid, MApN procedând mai alambicat și cu întârziere pentru a nu cheltui prea mulți bani.Din păcate caracterul secret al acestei anexe face mult mai dificila atacarea ei în instanță. Rezolvarea va fi probabil, tot din motive financiare, după apariția legii pensiilor militare.
      Calculul corectitudinii pensiilor, cel puțin pe legea 164 s-a cam făcut cu ocazia recalculării/revizuirii, rezultatul a fost că multe pensii a fost calculate greșit doar prin diminuarea cuantumului acestora. Pensiile alea mari nu au la bază erori de calcul ci asimilarea unor retribuții și alte venitrui din alte sectoare pe unde au lucrat diverși militarii, cu soldele și sporurile celor din MApN.
      Pe legea 119 răscolirea acestora s-ar lăsa cu pușcărie pentru Oprea și acoliții lui așa că acest subiect este și va fi ocolit permanent. Doar dacă vă uitați la anexa 1 din OuG 1/2011 și comparați veniturile pentru solda minima funcției echivalente gradului avut și o veți compara cu cea reală, chiar și pe maximul funcției,ve-ți constata că sumele din anexă sunt mult mai mari decât cele reale.
      Recuperea sumelor reținute in perioada 2011-2013 este teoretic un obiectiv realizabil. DF și CSP ale MApN ar fi calculat efortul bugetar necesar pentru retrocedarea sumelor reținute din pensii în cel 21 de luni din perioada 2012-2013 pentru pensionarii săi, iar acesta se ridică la 105 milioane lei.

      Ștergere
    4. Privitor la grupele de munca, problema poate fi transata relativ usor. Nu e o crima ca in grupa alte conditii sunt bagati la valma multi, crima e cu totul altceva, spre ex. este o crima sa poti recupera miliarde de euro de la terti-bani ai poporului roman iar tu sa renunti la ei de parca ar fi "ai lu tactu",e o crima sa negociezi redevente ridicol de mici si astfel poporul roman incercat de atatea vicisitudini sa fie vaduvit de miliarde de euroi si alte ex. ..... insa e o absurditate evidenta. De aceea grupa alte conditii ar putea fi redenumita " conditii exceptionale" ori " conditii grele" deoarece cel putin pentru 4 categorii( parasutisti, piloti, scafandri, vanatori de munte) conditiile sunt grele clar , cu un coeficient majorat fata de speciale. Asta nu inseamna insa ca HGS 1019 nu poate fi modificat rapid si eficient atat in privinta celor 4 categorii de grupe de munca cat si privitor la aplicarea unitara-pentru toti rezervistii nu numai pentru initiati ori pentru cine au stabilit unii mari farsori si falsificatori de declaratii pe propria raspundere.

      Ștergere
  14. Iote ce grija are ăsta "... sa elimine neajunsurile actuale( grade si functii mici-pensii babane !)". A identificat marele neajuns al pensiilor militare. Pai măi cetatene pensiile nu se dau pe grade si functii, se dau pe ce ai făcut și cât ai facut ceva pentru armată. Altfel apar pensiile alea babane de grija cărora nu poți tu să dormi noaptea.
    Vorba ta " La noblesse oblige" dar nici "prostia nu doare".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si cam cat au facut si ce au facut aia de au pensii pe L164 de peste 14.000 lei ?(a se vedea tabelele publicate de mapn la vremea respectiva), pensionati pe la 45-48 ani ?. Dar cei cu pensii de peste 20.000 lei pe Legea contributelii? Prostia nu doare la lichele , baietele si la cei cu capetele patrate ca si la cei obisnuiti cu calitatea de sluga supusa si plecata( uneori cu sorcova) .Somn usor maestre !

      Ștergere
    2. @ Anonim 12 octombrie 2014, 22:30. Se spune ca senilitatea se instaleaza direct proportional cu inaintarea in varsta. In baza L. 164/2001, nimeni nu putea avea pensii peste 6 000 lei. Calculeaza cum vrei tu cea mai mare solda din armata, aplica-i 60% baza de calcul, baga-i grupa e munca si ajungi la 2 insi cu pensie peste 5 000: 2 sefi ai SMG, Badalan si Popescu, dar care nu au depasit 6 000. Despre care M.Ap.N. a afirmat public ca asa este! Da, e existat si o exceptie: magistratii militari si directorii structurilor economice ale armatei. Magistratii militari vazandu-se atacati odata cu desfiintarea pensiilor militare, ne-au abandonat - adica au parasit sistemul pensiilor militare, asa ca ei nu mai au pensii de 14 000 lei pe L. 164, ci de 30 000 - 35 000 pe legea magistratilor. Fa-le ceva daca poti! Sunt un fel de militari, dar ACUM au pensie CIVILA de magistrat, mai mare de cel putin 2 ori decat cea militara! In ceea ce priveste pe cei din structurile economice ale armatei, astia aveau venituri de 10-15 ori mai mari decat soldele. Pentru ei, L. 164/2001 a insemnat o pensie de mizerie, intrucat pensia pe L. 164/2001 a luat in calcul pensia procent din solda, si nu din venituri. Numai ca astia s-au scos pe legea "contributelii".

      PS: Daca n-ai inteles pana acum ca in urma desfiintarii pensiilor militare, s-au scos (pe real, nu pe "goange" - adica cu pensii de minim 20 000 lei), doar magistratii (zisi) militari, si cativa pseudo-militari de la structurile economice ale armatei, inseamna ca tu nu ai inteles nimic din ce s-a intamplat. Tu ai impresia ca a pus botu' vreun ofiter sau subofiter caruia i-a crescut pensia cu 50 lei? Nu, este vorba de zeci de mii de lei! Se pare ca tu ai luat o "ţeapa doctrinara". De proportii! Ai fost manipulat cu firfirei gen bacsis pt. cersesetori! Numai ca dupa tine se ascund cei carora li s-a triplat sau inzecit pensia: maistratii militarii si marii directori (adjunti, tehnici etc.) de la Mizil, Moreni, Romavia etc. Primii fiind 85% civili prin prisma educatiei militare (juristi civili angajati in armata, armata a dat restul de 15% - tot juristi, dar la FF), iar ultimii 100% civili (fosti absolventi de A.S.E., contabilitate si cam atat).

      Ștergere
    3. Cateva precizari se impun stimate domn: 1. Cei din structurile economice ale armatei nu aveau venituri de 10-15 ori cat soldele. Acest lucru se intampla de regula in ultima luna sau ultimele 3 luni de asa zisa activitate cand isi bagau toate sporurile inventate, concediile neefectuate etc si ajungeau astfel la sume astronomice( comparativ cu marea masa evident). Cei cativa pseudo-militari de la structurile economice ale armatii care au facut jonglerii pot fi supusi unor verificari atente si readusi cu picioarele pe pamant cu conditia sa se vrea acest lucru. Ca nu se prea vrea-fie ca ei sunt foarte vocali, fei ca au sprijin unde trebuie, sa fie sanatosi ca si magistratii. Asta nu inseamna insa ca trebuie sa ne prefacem la infinit ca smecherii si farsorii nu exista si nu pot fi pusi la punt odata si odata. Prin 2010 s-a putut, in regimul "de trista amintire de sorginte securisto-comunista " cum zic multi viteji pe aici. Nu se stie ce rezerva viitorul rezervistilor .2. E clar ca militarii de cariera nu si-au smecherit pensiile. Trist este insa ca se prefac ca nu-i vad pe smecheri. Asta le e vitejia? 3. Cei care si-au smecherit pensiile nu se ascund dupa mine, ei se ascund dupa unii bravi care baga capul in nisip ca strutul si se prefac ca nu stiu despre ce e vorba. De cine le oare teama ? Nu va fie frica, mai devreme ori mai tarziu smecherasii pica !

      Ștergere
    4. @ Anonim 13 octombrie 2014, 12:51.

      1]. Amesteci rau lucrurile. Cei din structurile economice ale armatei puteau sa isi inghesuie oricate venituri in ultima luna sau in ultimele 3 luni, tot nu aveau niciun avantaj la pensia militara. Din simplul motiv ca respectivele venituri nu faceau parte din solde, deci nu erau luate in calcul la calculul pensiei. Solda lunarã este compusã din: solda de funcţie, solda de grad, solda de merit, indemnizaţia de comanda, gradatii şi indemnizaţia de dispozitiv. Celelalte venituri (prime, sporuri etc.) NU au facut parte din solda, deci nu au fost luate in calcul la stabilirea pensiei militare. PUNCT! In schimb, respectivele venituri au fost luate in calcul pt. cei in cauza la stabilirea pensei in sistemul public (in baza contributivitatii). In concluzie: cei din zona economica a armatei, NU AU IESIT PE PLUS IN BAZA LEGII NR. 164/2001, CI IN BAZA LEGII NR. 119/2010.

      In concluzie, in 2010 NU au fost pusi la punct farsorii asa cum pretinzi. Nu Legea 164/2001 le-a permis respectivilor sa isi bage la calculul pensiei "toate sporurile inventate, concediile neefectuate etc." intrucat NEFACAND PARTE DIN SOLDA, NU CONTAU LA CALCULUL PENSIILOR. CI DIMPOTRIVA, schimbarea legislatiei a permis ca celor care ajungeau la venituri "astronomice", sa li se ia in calcul respectivele venituri la PENSIA PE BAZA INVOCATEI CONTRIBUTIVITATI. DE FAPT, DIN ACEST MOTIV S-A SCHIMBAT SI LEGISLATIA. Legea 119/2010 A FOST DEDICATA EXACT FARSORILOR DE CARE SPUI.

      2]. EU cunosc situatia reala a pensiilor pt. aproximativ 250 de rezervisti, din toate armele si specialitatile, cu toate gradele si cu toate vechimile posibile. Niciunul NU are pensie mai mare de 4 600 lei! TU de unde ii scoti pe cei cu 14 000 lei pensia pe L. 164/2001? Da un nume, o situatie, dar mai mult ca sigur ca nu ai niciun exemplu! Definitia soldei a fost clara, aceasta era compusã din: solda de funcţie, solda de grad, solda de merit, indemnizaţia de comanda, gradatii şi indemnizaţia de dispozitiv. Definitia pensiei militare iar este clara, 60% din ultima solda la care se adauga 2% pt. fiecare an peste vechimea de 25 de ani! NU a existat SOLDA de 14 000 lei, cele mai mari s-au situat undeva la maxim 7 000 lei, si alea doar la nivelul sefilor SMG. 60% din 7 000 inseamna 4 200 lei, la care se adauga 2% pe an pt. o vechime mai mare de 25 de ani. Oricum o invarti, ajungi tot la comunicatul M.Ap.N. care afirma ca singurele 2 pensii militare apartinand unor militari de cariera mai mari de 5 000, au fost 2: ale lui Badalan si Popescu (fosti sefi SMG) si care nu depaseau 6 000.

      In concluzie, daca tot sustii ca au existat pensii pe L. 164/2001 de peste 14 000 lei, da-ne macar un exemplu, si mai ales BAZA DE CALCUL! Cum ai ajuns tu la 14 000 lei? Coeficientii de grade si de functii sunt publici, la fel indemnizatia de dispozitiv, valoarea IC (maxim 50%, media fiind de 25-30%) si SM (20%). Ca sa ajungi la pensie militara de 14 000 lei, ar fi trebuit sa ai o ultima solda de 14 000 lei, iar pensia sa ajunga cu cei 2% pe an, la valoarea de 100% a ultimei solde! NUMAI CA NICIO SOLDA NU PUTEA AJUNGE LA 14 000 LEI! Deci?

      Ștergere
  15. Stimate domn , o serie de publicatii au publicat in ian. 2011 niste tabele( preluate desigur de la institutia in cauza) care cuprindeau pensiile militare peste 3000 lei ale beneficiarilor cu cariera militara incompleta. Daca domnia ta vei citi tabelul nr. 4 vei vedea spre ex.o persoana cu grad mare( peste col.) , pensionat sub 50 ani care avea pe L164 cca 12.000 lei iar dupa recalculare ajunsese la cca 5000 lei. Dar sa lasam gradele f mari( care oricum meritau poate acele pensii) si sa ne oprim putin la un grad de col. cu cca 11.000 pe L164 si cu cca 4500 pe legea contributelii.La gradul respectiv sunt numeroase pensii pe L164 peste 5000 lei care ajung la 3500-4000 dupa recalculare.Mergand mai departe pe firul apei gasim niste col. comandori cu pensie pe L164 de cca 12.000 lei , respectiv cca 14.000 lei care dupa revizuire ajung pe la 4000-7000 lei .Ei nu pot fi magistrati deoarece magistratii nu au intrat in hora recalcularii/revizuirii etc.Eu nu fac interpretari, asa am citit la vremea aceea in tabelele cu pricina , negru pe alb. Constitutia cred ca imi permite sa citesc documentele facute publice de institutiile statului roman sau de presa( desigur preluate de la instit. in cauza altfel ziaristii respectivi ar fi fost sanctionati daca umblau cu gogosi si gogosele).Mai sunt si cativa of. sup. care ajung de la7000- 8000-9000 lei pe L164 la cca 3000-4000 lei pe noua lege.Nu stiu cine sunt si nu ma intereseaza , sa-si manance sanatosi pensiile insa e clar ca au fost calculate pe L164( tabelele in cauza arata clar) cu niste amendamente numai de ei stiute ceea ce mi se pare incorect pentru marea masa a rezervistilor care cu certitudine cuprinde ofiteri superiori si generali care au avut functii mult mai mari si de raspundere, nu s-au pensionat la 46-50 de ani ci mai tarziu si au pensii mult mai mici ! O fi corect ? Deci, sa nu mai confunzi domnia ta pensiile unor militari de cariera-corect calculate ! ( si care de fapt ar trebui sa fie singurele pensii militare) cu totalitatea pensiilor calculate pe L164 (unde sunt bagate si pensiile alea f mari calculate chiar pe L164 ! imbunatatita-cu indulcitori !)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va ajut sa descoperiti pensii de 12 000 lei pe L. 164/2001! Sa va tineti bine, intrucat tot pe respectivii ii veti regasi cu pensii mari si in L. 119/2010, adica au cazut tot in picioare. Pt. a-i descoperi pe cei cu pensii de 12 000 din L. 164/2001, trebuie sa citim cu atentie 2 legi:

      1]. Legea 164/2001 privind pensiile militare de stat - cu toate actualizarile [http://www.jandarmeriasatumare.ro/LEGISLATIE/LEGE%20nr164.pdf].

      2]. Legea nr. 138/1999 (*actualizata*) privind salarizarea si alte drepturi ale personalului militar din institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala [http://www.jandarmeriasatumare.ro/LEGISLATIE/LEGE%20nr138.pdf].

      Si acum sa insumam datele! Atentie, apar 2 situatii aici.

      A]. PRIMA SITUATIE. Pensia militara s-a acordat procent din SOLDA, definita ca atare de L. 138/1999, art. 3. La orice solda din armata - indiferent de grad si functia si incluzand SM, IC si indemnizatia de dizpozitiv, pornita de la baza de calcul de 60%/62%/64%, daca adaugam 2% pt. fiecare an vechime peste vechimea de 25 de ani, NU se putea depasi valoarea de 6 000 lei. Prin urmare, nici pensia militara nu putea depasi 6 000 lei, aceasta valoarea maxima fiind pt. cele mai mari grade si functii din armata - respectivi ale sefilor SMG (si care fie vorba intre noi, meritau mult mai mult).

      SI ATUNCI UNDE ESTE SMECHERIA? ESTE EVIDENT CA PT. A AVEA O PENSIE DE 12 000 LEI PE L. 164/2001, UNDEVA TREBUIE SA EXISTE O DEROGARE CARE SA PERMITA SA ADAUGI LA PENSIA CALCULATA PE BAZA SOLDEI DEFINITE ASTFEL DE ART. 3 DIN LEGEA 138/1999 SI ALTE VENITURI. SMECHERIA ESTE DEZVALUITA CHIAR DE LEGEA NR. 138/1999 A SALARIZARII PERSONALULUI MILITAR. Aflam un lucru! In baza pct. IV din Anexa 3, "Primele acordate personalului aeronautic militar, cu excepţia majorãrilor, sporurilor şi primelor speciale, prevãzute în prezenta anexa, SE IAU IN CALCUL LA STABILIREA PENSIEI MILITARE DE STAT şi a pensiei suplimentare". In mod similar la MARINA, Anexa IV, pct. I. 4) "Indemnizaţia de ambarcare care se acorda în timpul cat navele se afla în baza lor permanenta se ia în calcul la stabilirea pensiei militare de stat şi a pensiei suplimentare", Pct. II.7) "Prima de clasificare, indemnizaţia de salt şi indemnizaţia de scufundare se iau în calcul la stabilirea pensiei militare de stat şi a pensiei suplimentare" si Pct. III 5) " Indemnizaţia de ambarcare şi indemnizaţia de imersiune se iau în calcul la stabilirea pensiei militare de stat şi a pensiei suplimentare".

      Acum citeste anexa 3 si 4, cu toate primele si sporurile acordate personalului aeronautic si de marina. In special in cazul personalului aeronautic, sunt cca. 30-40 de astfel prime si sporuri? Sunt! Daca insumam cateva din acestea, poate fi depasita de 2-5 ori valoarea soldei propriu-zise? Desigur! Prin urmare este evident ca prin derogarile mentionate, sporurile si primele adaugate pensiei obtinute pe baza soldei, pot duce lejer in cazul persoanelor foarte "orientate" la o pensie in baza L. 164/2001, de minim 12 000 lei.

      ASA AU APARUT PE LEGEA NR. 164/2001, PENSII DE MINIM 2 ORI MAI MARI DECAT ALE SEFILOR SMG!

      NUMAI CA PREVEDERILE SUGUBETE AU FOST ABROGATE PRIN ORDONANŢA nr. 15 din 31 ianuarie 2007, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 81 din 1 februarie 2007 [http://lege5.ro/Gratuit/gezdenrxgu/ordonanta-nr-15-2007-pentru-modificarea-si-completarea-legii-nr-138-1999-privind-salarizarea-si-alte-drepturi-ale-personalului-militar-din-institutiile-publice-de-aparare-nationala-ordine-publica-si-s].

      ASADAR, DIN 2007 S-A INCHEIAT CU MANEVRELE! PARTIAL, INTRUCAT AU APARUT ALTELE. LEGEA 119/2010 (CEA CU CONTRIBUTIA), A REINTRODUS DIN NOU IN CALCUL PRIMELE SI SPORURILE RESPECTIVE! PE DE ALTA PARTE, O.U.G. 15/2007 OFERA DOVADA FAPTULUI CA SI PE VIITOR VOR FI SMECHERI MILITARI. DETALII IN PARTEA A 2-A!

      Ștergere
    2. B]. Asadar, in prima parte am descoperit ca pana la data de 01.02.2007, au putut exista pensii in baza L. 164/2001, mai mari decat ale sefilor SMG, evident ca in special in cazul personalului aeronautic si la mai mare distanta in cazul personalului de marina. Pensiile respectivilor NU au scazut in urma aparitiei OUG 15/2007, intrucat atat L. 164/2001 cat si diverse acte normative ulterioare (de ex. OUG 77/2007) au permis pastrarea in plata a cuantumului mai avantajos (si fara sa fie "inghetat" precum noua astazi)!

      SITUATIA A 2-A. OUG 15/2007 A SCOS ASADAR DIN SCHEMA POSIBILITATEA CA PERSONALUL AERONAUTIC SI DE LA MARINA SA ISI MAI "INGHESUIE" IN INGHESUIE LA PENSIE VENITURI MAI MARI DECAT SOLDA DEFINITIVA ASTFEL DE LEGEA 138/1999.

      In schimb, s-a intamplat altceva! Dupa ce i-a scos din schema pe aviatori si pe marinari, OUG 15/2007 a introdus in schema pe BAIETII CU DEVARATI DESTEPTI! Art. 1 din OUG 15/2007 precizeaza astfel: "După alineatul (1) al articolului 61 [din Legea 138/1999 a salarizarii] se introduce un nou alineat, alineatul (1-1), cu următorul cuprins: "Indemnizaţia lunară prevăzută la art. 19 din Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupă funcţii de DEMNITATE PUBLICA, cu modificările şi completările ulterioare, se ia în calcul ca soldă de funcţie la actualizarea pensiei militare de stat." ASADAR, AVEM DE-A FACE CU O ARIE RESTRANSA DE "SMECHERASI"!

      Nu ramane decvat sa descoperim ce militari puteau ocupa si functii de DEMNITATE PUBLICA cf. Legii 154/1998 [http://www.lege-online.ro/lr-LEGE-154%20-1998-(15249).html]. Analizam anexa 2 din legea mentionata, si ii descoperim. Nu este usor: secretari de stat, subsecretari de stat, consilieri de stat sau consilieri prezidentiali. De-a lungul vremurilor am avut cateva sute de militari pe astfel de functii. LA ACEST NIVEL, INTR-ADEVAR INDEMNIZATIA DE FUNCTIA DEPASEA DE CATEVA ORI INTREAGA SOLDA A UNUI SEF SMG SI ASA AU REZULTAT SI PENSII IN BAZA LEGII 164/2001 MAI MARI DECAT ALE UNUI SEF SMG.

      Tot in anexa 2 din L. 154/1998, mai descoperim o functie ocupata o singura data de un militar: cea de prefect. "Din 2001 până în 2002, Gabriel Oprea a îndeplinit funcția de secretar de stat și președinte al Administrației Naționale a Rezervelor Statului. Între 2002 și 2003, a fost prefect al Municipiului București" [http://ro.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Oprea]. Cunoastem ca in 2001 a fost activat, si in 2003 a trecut iar in rezerva. ASADAR AVEM DE-A FACE CU UN CAZ IN CARE UN MILITAR ACTIV A PUTUT AVEA PENSIE "SMECHERITA" PE LEGEA 164/2001, INTRUCAT IN BAZA ANEXEI 2 DIN L. 154/1998 INDEMNIZATIA INCASATA DE INDIVID ATAT CA SECRETAR DE STAT, CAT SI CA PREFECT, SE LUA IN CALCUL LA ACTUALIZAREA PENSIEI MILITARE DE STAT.

      In aceasta a 2-a parte, am intrat asadar intr-o lume "obscura". A unor fosti militari "smecherasi" pe L. 164. Se observa clar ca NU SUNT MILITARI DE CARIERA, CI SUNT "SMECHERASI POLITICI". NUMAI CA, TOT ACESTIA AU CAZUT IN PICIOARE SI PE BAZA CONTRIBUTIVITATII! POATE CHIAR MAI BINE DECAT PE L. 164/2001.

      Nota: Totul e demonstrat cu legislatia in fata! Deci am descoperit, 2 categorii de "smecherasi". Unii de mana a 2-a (la aviatie si marina) si unii de prim rang din zona politica, care i-au inlocuit aparent pe primii. Numai ca in final si unii si altii, au cazut tot in picioare! Asadar, ce facem cu "smecherasul" G. Oprea despre care am demonstrat ca si-a calculat pensia militara oe baza indemnziatiei de comanda din functia de prefect?

      Ștergere
    3. Asteptam continuarea si cu alte categorii de smecheri si smecherasi cu sau fara guleras!

      Ștergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!