miercuri, 10 septembrie 2014

Regimul Ponta sfideaza din nou armata! Pilotii civili la pachet cu tot cu stewardese au drept de pensii de serviciu precum militarii NATO, in timp ce pilotii militari la pachet cu parasutistii militari, cercetasii prin parasutare si intreaga armata raman cu pensii civile contributive precum tractoristii si croitoresele! Si o dilema privindu-l pe Gabriel Oprea!

Personal aeronautic civil cu drept de pensie de serviciu
Ultima ofensa adusa Armatei de catre regimul Ponta este de a acorda pensii de serviciu - nu militarilor, ci civililor! Dupa ce in vremea lui Boc alti civili - respectivi magistratii si consilierii Curtii de Conturi s-au rezolvat pe ei. Lucrurile o iau din ce in ce mai razna! Dupa cum se cunoaste, din 1859 (Cuza) pana in 1990 (neo-comunism), prima si singura categorie de cetateni romani cu drept de pensie de serviciu a fost cea a militarilor. Dupa 1990 au copiat si alte categorii profesionale modelul militarilor, desi nu aveau niciun temei pt. a obtine acest drept - fiind simple bresle profitoare. Dar sa trecem peste respectivele bresle si sa incercam sa ajungem la esenta! Pentru ce s-au acordat acest tip de pensii militarilor, este foarte simplu. Nu pt. privilegii, ci pt. a compensa niste limitari si restrictii de drepturi constitutionale si fundamentale legate de venituri si implicit de contributiile la pensii in sistemul public, limitari si restrictii care nu exista in cazul altor cetateni.

De exemplu:
- prin exceptie de la regula societatii, militarii nu au fost platiti niciodata la tarif orar precum ceilalti "oameni ai muncii" si nici astazi nu sunt, fiind singuri cetateni romani cu obligatia de a lucra 24 de ore din 24 pe venituri fixe ca pt. 8 ore pe zi, venituri egale cu ale altor cetateni care nici macar nu concep sa lucreze macar un minut peste cele 8 ore, neremunerati;
- militarii sunt cetateni care nu au dreptul sa obtina venituri suplimentare precum ceilalti cetateni din activitati precum admnistrarea unei firme sau din functia de presedinte sau de premier al Romaniei (in ultima situatie - nu au dreptul sa candideze la functii publice sau sa faca parte din partide care sa ii propulseze in functii politice) - cu alte cuvintele militarilor le este limitat dreptul de a obtine alte venituri contributive;
- militarii in rezerva cu drept de pensie sunt singurii cetateni dintre toti pensionarii Romaniei care oricand pot fi mobilizati pt. a intra in razboi, de exemplu la noapte, ceilalti pensionari putandu-l urmari linistiti pe Gadea in continuare la TV cum isi apara patronu' Felix care si-a turnat propria familie la Secu' cand nu facea bisnita, in duelul personal cu comandantul suprem decimator al Armatei Romane si care si el isi turna la Secu' colegii de la Institutul de Marina (marina comerciala, nu militara cum sustin in mod eronat diversi jurnalisti), ulterior tot bisnitar si el, pe nume Basescu!

Pilot roman pe supersonice - fara drept de pensie de serviciu
Pentru cele 3 mari discriminari (mai sunt si altele) in raport cu restul societatii au avut militarii romani drept de pensie de serviciu, nu pentru ca le-ar fi acordat cineva privilegii! Breslele plagiatoare desi si-au tras si ele dupa 1990 pensii de serviciu, nu au avut niciodata limitarile si interdictiile de drepturi fundamentale impuse militarilor! A fost doar capatuiala romaneasca si atat! In cazul militarilor, pensia de serviciu nu a acoperit nici pe departe discriminarile la care au fost si sunt supusi militarii romani in raport cu alti cetateni, dar acest tip de pensie a reprezentat totusi o compensatie rezonabila!

Ce s-a intamplat in 2011, cunoastem! Sub pretextul intronarii egalitatii intre cetateni, Boc a desfiintat dreptul la pensie de serviciu si capatuitilor si militarilor, insa monstruoasa coalitie portocalie nu le-a ridicat militarilor si discriminarile mentionate, capatuitii neavand oricum nicio discriminare in ceea ce priveste drepturile si libertatile cetatenesti. Cu alte cuvinte, pe fondul unei rele intentii sau superficialitati doctrinare, militarii au ajuns singurii cetateni tratati unitar la pensii, dar care au ramas cu drepturi si libertati cetatenesti mutilate fata de alti cetateni in ceea ce priveste insusi generarea dreptului la pensie! Un comandant de divizie nu are dreptul sa candideze la presedintie (ar putea schimba din radacini sansele oricarui alt candidat) - ceea ce inseamna venituri si contributii mai mai la pensii, orice alt cetatean are insa acest drept! Un comandant de armata nu are dreptul sa isi fondeze o firma - inseamna automat venituri mai mari si o pensie mai mare, orice alt cetatean are insa acest drept. Sunt discriminari evidente pt. care la acest moment militarii nu mai au absolut nicio compensare cum a fost pensia militara in trecut! Regimul Ponta nu a schimbat nimic in privinta militarilor, transformandu-se in final in monstruoasa coalitie rosie.

Fara drept de pensie de serviciu intrucat nu sunt stewardese, ci militari
 Iar ieri, monstruoasa coalitie rosie a lovind in plin in demnitatea si onoarea militarilor romani, acordand drept de pensie de serviciu personalului aeronautic civil, si nu celui militar cum ar fi fost firesc in primul rand. Legea poate fi studiata aici si nu reprezinta doar o sfidare a intregului corp al aviatiei militare romanesti, ci a intregii Armate Romane. Nu este sfidare pt. ca este o lege dedicata personalui aeronautic civil - merita, ci pt. faptul ca personalul aeronautic militar a devenit dintr-o data inferior fata de personalul omolog din aviatia civila (relativ omolog, riscul in aviatia militara este net superior fata de cel in aviatia civila, una e sa zbori la croaziera peste Paris sau peste Cismigiu si alta in misiune de lupta peste Kandahar sau la interceptarea Suhoi-urilor rusesti; in cazul parasutistilor in mod similar: una este sa aterizezi cu Elena Udrea in brate langa un stand de carnati de Plescoi, si alta ca parasutist militar cu pusca in brate in mijlocul unui raion cu talibani; in cazul altui personal navigant: una e sa servesti prajiturele ca stewardesa pe o cursa de linie oarecare, si alta e sa fii tragator aerian pe un aparat de lupta vanat de antiaeriana inamica)! Desi cei din aviatia civila nu indeplinesc misiuni de razboi, ci doar militarii! Cum nici consilierii Curtii de Conturi si nici magistratii nu indeplinesc misiuni de razboi, ci doar militarii!



Parasutisti militar -  fara drept de pensie de serviciu

Captura de mai sus nu este intamplatoare! Smecheria cea mai mare este aceea ca angajatorul personalului aeronautic civil poate fi inchiriat de orice companie. Inclusiv de companii straine! Cum e cazul companiei polono-maghiare Wizz Air unde majoritatea echipajelor sunt romanesti! E o chestie sa fii remunerat de o companie straina, si sa obtii o pensie de minim 80% din media veniturilor brute obtinute in ultimele 12 luni, pensie achitata insa de statul roman.


In consecinta, regimul Ponta a stabilit ca stewardesele vor beneficia de pensii de serviciu, iar parasutistii romani din fortele speciale si pilotii de pe supersonice, fie ele MIG 21 sau F-16, nu! Revenind la cele 3 discriminari neschimbate pt. militari, stewardesa mai are dreptul sa isi deschida si firma si sa candideze si la prezidentiale! La fel si pilotii civili! Militarii - nu au aceste drepturi! In plus, in caz de razboi personalul aeronautic civil pensionat va privi linistit telenovele la TV alaturi de alti pensionari ai Romaniei in timp ce personalul militar pensionat va fi mobilizat si trimis pe front pt. a asigura vizionarea in tihna a telenovelelor de catre cei mentionati!  Este deja mult prea mult!


 O dilema privindu-l pe Gabriel Oprea

Militari romani umiliti in viata si dupa de statul roman
Exista o dilema privind posibila implicare a lui Gabriel Oprea ca fiind persoana influenta dinapoia deciziilor politice ale regimului Ponta care se opune reintroducerii pensiilor de serviciu pt. militari! Se spune pe surse ca Ponta este cam habarnist in tot ce se intampla in jurul lui, in sensul ca deciziile tehnice privind adoptarea sau nu a diverselor legi si acte normative sunt luate pe domenii de activitate exclusiv de persoane din anturajul sau in care are incredere! E extrem de posibil ca Ponta sa fie habarnist din moment ce a putut sa sustina public ca militarii in rezerva beneficiaza de indemnizatii precum diplomatii, ceea ce este fals. In aceasta situatie Ponta doar avizeaza ce ii spun propriii oameni in care incredere, printre confidenti aflandu-se si G. Oprea. In aceasta ipoteza si legat de neadoptarea legii pensiilor de serviciu pt. militari in conditiile in care militarii reprezinta practic singura categorie de cetateni indreptatita (prin prisma disciminarilor in raport cu ceilalti cetateni mentionate in prima parte a materialului) sa beneficieze de un astfel de drept, este extrem de probabil ca decizia ca militarii sa nu beneficieze de pensii de serviciu, sa apartina in realitate naşului sau Gabriel Oprea. Cei care il cunosc sustin faptul ca G. Oprea este un tip care se ghideaza dupa principiul obtuz "Eu nu mai ling unde am scuipat". Si cunoastem toti cum a scuipat pe pensiile militare si pe Armata Romana cand era aliat cu Boc. Caz in care Ponta nu face decat ce ii dicteaza finul - adica sa nu reintroduca pensiile militare! Situatia nu il disculpa pe Ponta in fata militarilor, dar macar incercam sa intelegem ce se intampla inapoia deciziilor sau indeciziilor premierului si coalitiei sale politice in ceea ce ii priveste pe militari!

Dincolo de ipoteze, faptele sunt mai mult decat evidente! Regimul Ponta sfideaza si umileste Armata Romana la fel precum a facut si regimul Boc! Atitudinea clasei politice fata de armata seamana izbitor de mult  cu politica de apartheid indreptata candva contra populatiei de culoare in Republica Africa de Sud. Paharul este revarsat, iar acum a sosit mai mult ca niciodata un ultim timp ca Armata Romana sa solicite deschis si  mai ales ferm - respect clasei politice! Ferm - este singura cale de reusita, intrucat noi nu am avut stewardese cu fusta crapata sa ne promoveze interesele fata de regimul Ponta, fiind prea evident cum se promoveaza legile in politica romaneasca! 

Urmasii personalui militar aeronautic decedat nu au drepturile urmasilor personalului aeronautic civil, ci similare precum ale urmasilor tractoristilor
Concluzia finala a materialului? Una singura: militarii fie in rezerva sau activi, am fost luati in totalitate de "fazani" de catre intreaga clasa politica! Cu scuzele de rigoare pt. termenul utilizat, insa cunoastem cu totii ca exista un altul si mai adecvat!

*** 
Multumim tuturor pentru sustinere si mediatizare! Sunteti foarte multi de buna credinta! Cei mai multi! Am inteles mesajul despre necesitatea mediatizarii problemelor militarilor romani si pe Facebook, lucru pe care multi voluntari deja il faceti! Ne vom conforma si noi! Sa aveti grija de voi si de familiile voastre!


83 de comentarii:

  1. ..ai sa dea drek..eu aleg STEVARDEZA......mi-ar place si piloata !..dar da cu avioanele de pamant asa ca ..pas ..!!
    Il astept pe Mosul Alecu ....sa vedem ce alegere face ..hi..hi..hi ..

    RăspundețiȘtergere
  2. Judecatorii nu ne-au luat la pachet cu ei la pensii de serviciu. Dar pilotii le-au tras ... dupa ei ... pe stewardese. Da' ce stewardesele au mai multe gauri...?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ei si tu ! Stewardezele ..o fac la ..mare inaltime !...Voi va latiti cu fundul pe scaun .....!!!

      Ștergere
  3. O comparație a modului în care se concepe o lege a pensiilor pentru militari și pentru civili:
    1. Pentru militari, unde la elaborarea legii participă , fiind în coaliția de guvernare, un ministru doctor în drept.
    OuG1/2011, Anexa 3, Art. 20. - Pensiile prevăzute la art. 1 lit. a) si b) din Legea nr. 119/2010, ale căror cuantumuri au fost stabilite prin aplicarea unor hotarâri definitive și irevocabile ale instanțelor de judecată se revizuiesc, după caz, potrivit prevederilor prezentei metodologii.
    2. Legea nr. 223/2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România, completată cu legea adoptată pe 9 septembrie în parlament.
    Art. IV. (4) Prevederile prezentei legi nu se aplică persoanelor care beneficiază de pensie de serviciu în temeiul hotărârilor judecătoreşti definitive şi irevocabile sau, după caz, hotărârilor judecătoreşti definitive.
    Art. 42/4 (2) În cazul în care cuantumul pensiei de serviciu calculate conform prezentei legi este mai mic decât cel al pensiei din sistemul de pensii publice, se acordă cuantumul cel mai avantajos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In concluzie militarii suntem singurii care am fost luati de "fazani".

      Ștergere
    2. atunci dacă aveţi sânge în voi hai să punem mâna pe arme, suntem instruiţi, educaţi , şi la luptă cu noi , hai să nu ne mai lamentăm ca muerile, şi să dăm cu golanii ăştia de pământ. sunteţi dispuşi la sacrificiu?

      Ștergere
    3. Şi eu am fost umilit de boc-băsescu, nu le-ar mai muri mulţi înainte, şi mă gândeam eu că aţi fi iute la răspunsuri după ce vedeţi comentariul. Lăsaţi băieţii cu ochi albaştri să mă caute, sunt în evidenţa STS cu comunicate mai vehemente decât acesta. Naţie năroadă.

      Ștergere
    4. @ Anonim. Da! Pana acum cei 4 cu sange in noi suntem 3: Luca si Matei.

      Ștergere
    5. @Anonim 18.23.
      1] Comunicatul nu are nimic vehement, dezvaluirea faptului ca un politician a dat o lege pentru fiica sau amanta stewardesa da senzatia.
      2] Si noi suntem monitorizati. Si ce daca? Problema acuta este pt. ei este de fapt ca si noi ii urmarim pe ei!
      3] Daca te simti amenintat cu adevarat, solicita protectie Ambasadei F. Ruse. Nu vei pierde nimic, ci dimpotriva. Vorbesc serios! Abia atunci vei fi urmarit cu adevarat, si atunci numai pana la granita.

      In concluzie, exagerezi cu temerile! Sau tu crezi ca cei de la STS nu vor pensii militare? Sau cei de la SRI? Ba da, chiar mai mult decat noi! Nu inteleg de ce ii privesti ca pe adversarii tai! Nu ei sunt problema, ci noi! Nu vezi ca trebuie sa luptam tot cu ai nostri? Unii sunt pro-Ponta, altii pro-Basescu, altii pro-Oprea si tot asa. Si atunci, ce faci? Te iei la tranta cu ai lui Basescu in a carui tabara vei regasi precis si colegi de ai tai de promotie sau chiar membri ai familiei tale? Sau crezi ca nu sunt?

      In concluzie, noi nu avem nicio sansa de reusita cat timp avem intre noi partizani politici. Chiar tu esti partizan politic. Spui ca ai fost umilit doar de Boc-Basescu, dar materialul iti demonstreaza ca esti umilit acum si de Ponta. Dar de Ponta nu zici nimic.

      Ștergere
    6. corect ,toti SUNT O APA SI-UN PAMANT ! deci in conditiile astea ,ce facem " LA ARME " SAU la pamant ?

      Ștergere
  4. Toate pomenile se fac doar pentru cei ce lucreaza la "stat", de ce mai exista firme private atunci?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti in eroare! Ca personal aeronautic civil poti lucra si la stat si detasat la o companie aeriana privata, tot pensie de serviciu primesti. De la stat! Este explicat in material - exemplul cu Wizz Air e real. Nu exista statistica, dar e la mintea cocosului ca cea mai mare parte a personalului aeronautic civil lucreaza la privat. Oricum, chestia cu a lucra la stat vs. privat este dezbinare doctrinara si provine din vechea propaganda portocalie. Portocaliii debitau acest slogan, dar ei lucrau cu firma privata intreaga angajata la stat (contractele cu statul), deci totul e relativ. Ca si chestia cu "de dreapta". Toti liderii politici fara exceptie care "urla" ca sunt "de dreapta" - toti au lucrat si lucreaza la stat sau au contracte pe firma cu statul: Basescu, Macovei, Antonescu, Udrea, Predoiu etc. Nu inseamna reclama pt. cei care zic ca sunt "de stanga" - astia sunt toti hoti si atat.

      Fiind vorba de apararea drepturilor militarilor, te informez ca pensia de serviciu pt. militari a fost un drept urmare a privarii de drepturi si libertati cetatenesti si nu "pomana electorala". In caz contrar, pt. restabilirea egalitatii in drepturi, indiferent ca lucrezi la stat sau la privat, ar trebui sa:

      - toti "oamenii muncii" sa fie obligati prin lege indiferent ca lucreaza la stat sau privat, sa lucreze ori de cate ori este nevoie 24 de ore pe zi 7 zile din 7 pe aceleasi venituri ca pt. 8 ore. Si asa se introneaza egalitatea in drepturi ... cu militarii;
      - tuturor "oamenilor muncii" indiferent ca lucreaza la stat sau la privat sa li se interzica: sa isi faca firme (ce te faci cu lucrul la privat atunci?), sa candideze la prezidentiale, sa faca politica, sa aiba drept de greva, sa aiba drept de asociere sindicala etc. Si asa se introneaza inca un aspect din egalitatea in drepturi ... cu militarii;
      - toti "oamenii muncii" indiferent ca lucreaza la stat sau la privat sa poata fi mutati oricand "in interes de serviciu" din Bucuresti la M. Ciuc sau din Iasi in Baragan sau de la Constanta pe Mt. Gaina. Si asa se introneaza un nou aspect din egalitatea in drepturi ... cu militarii;
      - toti pensionarii sa poata fi mobilizati la razboi indiferent de profesia practica in activitate. Nu doar militarii. Nu trebuie sa traga cu pusca, pot despazi drumuri, pot cara stanci de pe drumurile bombardate, pot coase, pot spala, pot sapa santuri, pot culege cartofi etc. - sunt atatea lucruri care la razboi/mobilizare nu necesita sa fi fost militari. Mama Elenei Udrei sau a lui Ponta care sunt pensionare vor face fata cu brio multora din sarcinile mentionate. Si asa se introneaza egalitatea in drepturi intre ceilalti cetateni si... pensionarii militari.

      Mai sunt si altele!

      Ștergere
    2. Si in completare :
      - atunci cand se va intampla ce se intampla in Ucraina ... militarii sa stea acasa langa familii si prieteni iar ceilalti sa plece sa isi apere tara;
      - toti oamenii muncii sa fie obligati sa paraseasca localitatea si tara numai cu aprobare nu atunci cand au ei chef.
      Imi pare rau ca am ajuns la asemenea comentarii. Imi este rusine ca am ajuns sa traiesc asemenea momente....., cred ar fi mai bine sa desfiintam armata..., politia, pompierii, jandarmi... Poate atunci oamenii vor realiza ca fara securitate nu poate exista nimic.... nici macar acesti jalnici politicieni... nici nu visati cum va jecmanesc....

      Ștergere
    3. ?Romania are armata?

      Ștergere
  5. Legat de "minariile" facute cu l.119 ... deosebiri intre tratamentul aplicat militarilor comparativ cu ceilalti ...

    Deci :
    - apare L.119 si normele ei de aplicare HG.735 (pentru militari si politisti - liniutele a si b) si HG 737 (pentru ceilalti napastuiti ai L.119)
    - se pun in aplicare acele prevederi si incepe balamucul
    - multi militari si politisti (precum si dintre ceilalti) apeleaza la justitie
    - justitia la da cistig de cauza , si pensiile lor revin la cuantumul anterior
    - nano-bocii inventeaza OUG 1/28.01.2011 (atentie - de retinut data aparitiei)
    - conform art.20/an.3/OUG 1/2011 reintra in malaxorul revizuirii (de data asta) si pensiile pentru care se obtinuse (in justitie) revenirea la cuantumul anterior
    30 iulie 2013, 14:20

    RăspundețiȘtergere
  6. Mai repede sau mai tirziu va trebui sa ne luam soarta in propriile maini si sa luptam ferm pentru recuperarea drepturilor pierdute, sa spunem STOP umilirii pensionarilor militari fara a mai astepta manipularile directe ale politicienilor care au un singur scop stiut de toti cetatenii onesti din aceasta tara.Atita timp cit ei se simt confortabili iar noi stam pasivi nu se va schimba nimic in acest sens! Si cred ca suntem pregatiti si pentru acest tip de confruntari.Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. - dupa un timp (foarte lung) nano-bocii inventeaza si OUG 59/04.07.11 (de retinut si aceasta data)
    - numai ca (mirare , stupoare) acesta OUG nu mai prevede reluarea "la laba" a pensiilor pentru care se obtinusera hotariri judecatoresti de revenire la cuantumul anterior
    ---- deci acele pensii (aici este vorba despre ceilalti ... nu despre militari si politisti) ramin asa cum a stabilit justitia
    ---- oare de ce ... "mami stie !" ... pentru ca acolo erau baieti si fete care n-ar fi trebuit a fi atinsi .
    Pe militari ... "da-i in p..a mea si revizuieste-i" ! ...

    Dupa j'de mii de ani , se vine cu un Recurs in Interesul Legii ... adica ce s-a judecat atunci (in perioada HG 737) nu mai are valoare si se revizuiesc si pensiile pentru care se obtinuse (in justitie) revenirea la cuantumul anterior . De retinut : NUMAI ACELE PENSII RECALCULATE IN PERIOADA HG. 737 .
    Revine intrebarea : de ce asa tirziu la ceilalti ??? De ce asa de repede la militari (prin acel art.20/an.3/OUG i/2011) ?
    Numai ca acel RIL nu s-a aplicat ... Asa ca acum exista piloti civili care au pensii "de serviciu" (obtinute prin hotariri judecatoresti) ... desi acel RIL spunea ca si acelel pensii trebuie revizuite conf. og.59/2011

    RăspundețiȘtergere
  8. Se pare ca este foarte adevarat ca : " R-2650011 septembrie 2014, 10:30

    In concluzie militarii suntem singurii care am fost luati de "fazani"." ...

    RăspundețiȘtergere
  9. @karadeniz 11 septembrie 2014, 09:17 :
    La chestia cu : "Art. IV. (4) Prevederile prezentei legi nu se aplică persoanelor care beneficiază de pensie de serviciu în temeiul hotărârilor judecătoreşti definitive şi irevocabile sau, după caz, hotărârilor judecătoreşti definitive." ... Aici apar niste treburi interesante ...
    Pensiile lor de serviciu (inainte de l.119/2010) erau calculate cu media veniturilor pe ultimele 3 luni ; pensiile puteau depasi acele venituri .
    Acum (prin "revitalizarea articolelor din l.223/2007 ... articole care fusesera abrogate de l.263/2010) deci acum : se calculeaza cu media veniturilor din ultimele 12 luni ; si pensia nu mai poate depasi 100% din acele venituri ...

    Adica ... baietii destepti care-si adunasera o multime de venituri pe ultimele 3 luni , se vad micsorati prin calculul mediei pe 12 luni ... Cei care nu au reusit sa obtina hotariri judecatoresti de revenire la pensiile de serviciu...

    RăspundețiȘtergere
  10. Concluzia finala a materialului Una singura: militarii fie in rezerva sau activi, am fost luati in totalitate de "fazani" de catre intreaga clasa politica! Cu scuzele de rigoare pt. termenul utilizat, insa cunoastem cu totii ca exista un altul si mai adecvat!....adica de prosti...unii rezervisti si acum se bat pentru Tonta...altii se agita pentru unul Ghise care cat timp a fost in PNL l-a durut in 14 ca nu s-a votat legea pensiilor militare si a votat cu 2 maini pentru inghetarea pensiilor diminuate...altii se agita pentru Melescanu care s-a dat cu Basescu care l-a numit director SIE in timp ce militarii urlau in strada...cu pensiile taiate...In sfarsit,nu Dogaru plangea pe umerii pilotilor civili sau a grefierilor via fantomaticul CNSC si indemna rezervistii sa sustina CNSC???Au sustinut,urmarea e ca grefierii au fost preafericiti inca din februarie 2013,iar acum pilotii civili...Doar militarii am ramas tot fraieri...pe mana prostilor nostri...

    RăspundețiȘtergere
  11. Este simplu..... traim in Romania, si politicienii fac un calcul simplu.... cate voturi primim de la militari ? Nesemnificativ ... deci acesti cetateni nu sunt interesanti pentru noi! Traim intr-o tara ... bananiera este frumos spus... Legile sunt pentru fraieri...Smecherii isi fac propriile legi .... Ce se poate face? Ar fi o solutie... dar exista putini oameni de calitate care ar putea sa ne scoata din aceasta mizerie .... in nici un caz actuala clasa politica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In mod normal, da! Insa voturile militarilor si ale membrilor apropiati ai familiilor sunt cam 1 milion (180000 in rezerva + 160000 in activitate + minim 2 membri apropiati ai familiei). Ale pilotilor civili, stewardeselor si membrilor apropiati ai familiilor lor nu pot depasi 20-30 000. Atunci logica este alta: nu conteaza cine ajunge presedinte, majoritatea parlamentara oricum se va schimba la un moment dat, la fel Guvernul. Ponta chiar poate deveni presedinte, insa dupa el nu mai conteaza nici ce Guvern va fi, nici ce majoritate in Parlament se va forma! Si atunci, mai bine o lege sigura pentru "clanuri" acum, decat ceva incert sau nimic in viitor. Asa a fost mereu si asa va fi si in viitor!

      Ștergere
  12. Redactorul șef al observatorului militar, lt.col. Florin Șperlea publică un articol intitulat
    ” TRISTEŢEA REZERVIŞTILOR ”
    Este, în vocea unora dintre rezerviştii pe care îi întâlnesc sau în postările lor plasate în arealul electronic al reţelelor de socializare, o tristeţe a unui abandon care mă doare. E ca o despărţire unilaterală, petrecută brusc, la un moment dat, din voinţa unuia dintre partenerii unui cuplu, pe care, fireşte, celălalt o resimte dureros, înstrăinându-se, chiar dacă, în cazul ieşirii la pensie la termen, se poate vorbi doar de o încheiere amiabilă a unui contract între două părţi.
    Un contract care a strâns însă nişte zeci de ani, în care, probabil, le-a fost imposibil să uite că sunt militari chiar şi în timpul liber, în care nu le-a fost deloc indiferent ce se întâmplă cu camarazii lor, asumându-şi deciziile pe care le-au luat, producând inevitabile consecinţe, unele, poate, deloc fericite pentru cei care le-au suportat, altele, cum se întâmplă, generatoare de schimbări înnoitoare pentru sistemul militar sau măcar pentru microorganizaţia în care vor fi lucrat.
    Mulţi rezervişti trăiesc acut senzaţia unui abandon. Se simt înlăturaţi, ocoliţi, neinteresanţi, ignoraţi, umiliţi, bătuţi şmechereşte pe umăr de imberbi lipsiţi de respect, iar dragostea celor mai mulţi au fost uniforma, datoria împlinită faţă de o instituţie în care s-au format şi au crescut, Drapelul, Ţara. Poate simple cuvinte pentru alţii, dar pentru cei aflaţi sub Jurământ adevărate icoane sfinte.
    Sunt cazuri în care, poate, unii nu îşi vor fi lăsat loc de „bună ziua”, cum se spune, confundând exigenţa sau intransigenţa vădit afişate, cu capriciile de moment şi asprimile verbale usturătoare, asociate dublului limbaj. Am scris, cândva, inspirat, cum altfel?, din realitatea cotidiană, o poveste despre doi rezervişti. Unul, respectat şi preţuit de camarazii pe care ştiuse să-i respecte şi să-i preţuiască, la rândul său, atunci când ocupase o funcţie de conducere, altul ignorat şi dispreţuit, după ce foşti subalterni lăsaseră să se scurgă, cauterizator, peste răni sufleteşti, licori bahice în „cinstea” trecerii sale în rezervă. Omul sfinţeşte locul, asta ştim. Cine este capabil să adune oameni diferiţi pentru a-i putea face să lucreze împreună în beneficiul unei organizaţii acela se poate lăuda că a construit un spirit, o echipă, un edificiu durabil.
    Problema, dincolo de capacitatea unora de a interacţiona cu şefii, colegii sau subalternii vremelnici, este însă una a sistemului militar care pare a se dispensa de competenţele şi experienţa profesională a rezerviştilor. Nu ştiu să existe, de pildă, un grup al foştilor şefi ai Statului Major General, a cărui voce, în diferite împrejurări, să fie bine auzită, respectată şi, evident, luată în seamă. Sunt doar voci. Mai mult chiar, nu există un grup al foştilor miniştri ai apărării naţionale a cărui voce unică, dincolo de afilierea politică, să fie puternică atunci când nevoile instituţiei militare o cer. Sunt puţine asociaţii profesionale ale foştilor militari (diplomaţi, jurişti, recent, jurnalişti militari, pe arme şi specialităţi) a căror preocupare să fie în continuare susţinerea organismului militar prin valorificarea experienţei acumulate de membrii acestor uniuni liber consimţite.
    Cred că regândirea relaţiei noastre, a celor care suntem astăzi în activitate, cu rezerviştii ar trebui să fie o preocupare constantă. Pentru cei care cred că sunt veşnici, le reamintesc că mâine sau poate poimâine, inexorabil, vor fi, la rândul lor, rezervişti.

    http://www.presamil.ro/opinii.php?id=76

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne ajuta! Militarii activi asteapta ca pe o mana cereasca o lege a pensiilor militare despre care stiau sigur ca intra in vigoare la 1 ianuarie 2015! Acum realizeaza insa si ei intoxicarea! De aceea incep acum si colegii nostri sa riposteze! E lovitura grea pentru ei! Unele chestiuni sunt extrem de grave in armata: din cauza bolilor profesionale cca. 25% dintre militari sunt inapti pt. misiuni de lupta. Si cei mai multi nu au 50 de ani, poate nici 45. Este real ce scrie in material! Noi "miscam", dar daca ei nu "misca" absolut nimic, vom fi "macelariti" impreuna!

      Ștergere
    2. Auziti ce-l doare pe SPARLITUL asta de la Obositorul militar ... ,,

      Nu ştiu să existe, de pildă, >>un grup al foştilor şefi ai Statului Major General, a cărui voce, în diferite împrejurări, să fie bine auzită, respectată şi, evident, luată în seamă. Sunt doar voci. Mai mult chiar, nu există >>un grup al foştilor miniştri ai apărării naţionale a cărui voce unică>> dincolo de afilierea politică, s...." Trecand peste faptul ca ,,acesti bravi ...au o buna reprezentare prin PENITENCIARELE Ro...il intrb ..pe SPARLITUL ....de ce nu un grup al OFITERILOR, Maistrilor si subofiterilor in rezerva si retragere ???...cu o singura conditionare : sa nu fie angajat politic si sa nu fi fost prin puscarie .....

      Ștergere
  13. Ajutoarele la trecerea in rezerva taiate de guvernul PONTA, produce discriminare in randul militarilor, suntem batjocoriti de niste mascarici care ne cersesc voturile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cunoastem! Si mai aveti multe alte probleme! Le-am rezolva daca am putea conlucra cu comandantii tai! Si ei gandesc ca noi, dar nu au inca curajul sa ia decizii! Cei care au curajul sa ia decizii, sunt marginalizati! Si am fost si colegi! Nu se poate ca niste "agarici" politici sa puna pumnul in gat armatei in asemenea hal incat sa o aduca in postura de sclavi! Nici politrucii comunisti n-au reusit asa ceva! Totusi trebuie sa gasim o solutie, dar depinde si de voi! Cinstti acum! Cu multumiri pt. interventie!

      Ștergere
  14. @Anonim 11 septembrie 2014, 20:37 ;
    La : "Ajutoarele la trecerea in rezerva taiate de guvernul PONTA..." .
    Nu !
    Acele ajutoare au fost taiate de nanoBoc !
    Dar, intr-adevar , guvernele Ponta au preluat cu voiosie acele taieri si le-au "reconfirmat" si pentru anii lor de "domnie" ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Militarii activi nu cunosc aceste amanunte, ci doar ce li se intampla acum! Ceea ce e mai bine! Au tinta directa, nu ca noi ca a inceput cu Boc, dar Ponta a facut la fel! Militarii lupta contra adversarului concret al momentului, nu al stafiilor de pe vremuri!

      Ștergere
  15. Acest material trebuie sa constituie strigatul de lupta, OFENSIVA FINALA, pentru ABSOLUT TOTI MILITARII, ACTIVI SI IN REZERVA ! Nu este strigatul doar al celor 26500 de rezervisti asa-zisi "reparati"!!!! Si sa nu-i mai auzim p'astia ca au reparat pana NU NE REZOLVA SITUATIA PENSIILOR MILITARE DE SERVICIU !!!! Altfel, VOTAM CU DREAPTA ! SCURT PE DOI !
    Cu incredere si speranta rezolvarii DEFINITIVE,
    Florian IONICA

    https://groups.yahoo.com/neo/groups/roarmy230/conversations/topics/32467

    RăspundețiȘtergere
  16. MATERIALUL CIRCULA INTENS PRINTRE ACTIVI!MULT PREA INTENS!E ALTCEVA DECAT INTAMPLARE!MULTUMIM PENTRU COLABORARE!

    RăspundețiȘtergere
  17. Niste nenorociti!!!Si-au facut doar poze cu noi la baza 90 si in Afganistan si atat si au dat pensii de serviciu la civili!!Sa lupte mamele lor pentru tara!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Lucrurile astea se intampla pentru ca generalii numiti pe principii de "cumetrii" si "pile" sunt niste incompetenti.
    Ca sa-si apere fundurile nu au curaj nici sa ridice nasul cand ii iau niste politicieni idioti la intrebari.
    Si pe buna dreptate, sunt niste generali si colonei cu pregatire si mentalitate de soldat. Ce sa le ceri?
    DAR...mai e o sansa mica: sa-i dam m_ _i lui domnu' Goe Ponta la alegeri si sa-l trimitem acolo unde-i este locul, in uitare si ignoranta.
    ASTA PUTEM FACE, NOI CEI DIN ARMATA ROMANA !

    RăspundețiȘtergere
  19. Eu sunt maistru militar de aviatie am iesit la pensie dupa legea lui BOC-BASESCU la 47 ani si am o pensie 2296 lei net. Daca s fi iesit cu pensie de serviciu cu 80% din media pe ultimele 12 luni as fia vut o pensie de aprx. 1830 lei net. Deci nu e chiar asa cum spun unii. Cel putin la maistrii si subofiterii de aviatia legea BOC-BASESCU e mult mai vantajoasa decat vechea lege. Plang dupa pensia de serviciu politrucii alte de Dogaru si alti colonei si generali cu functii de la sef de stat major in sus. Cei mai de jos nu plandg dupa pensia de serviciu pentru ca ar pierde. Asta e adevarul care nu vor sa-l spuna Dogari & CO.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai arunca anatema cu politrucii. Eu nu am fost politruc. N-am mai apucat! Nici eu, nici colegii generatiei mele si apropiate acestei generatii n-am mai apucat. Suntem toti ofiteri care am intrat in NATO. Majoritatea nu am ajuns colonei! Toti cu pensiile diminuate de Boc, toti cu pensiile "inghetate" de Ponta. Marea majoritate cu misiuni in teatre, instruire in alte state NATO etc. Toti suntem pe statele de mobilizare clasa I si II: comandanti, sefi de state majore, operatii etc. Buni pe post de carne de tun, nu? Daca pe tine te-a fericit Boc-Basescu, este problema ta! Noi suntem in tabara opusa respectiv in cea de care si-au batut joc Boc-Basescu si acum Ponta!!

      Oricum, se vede ca nu prea ai avut de-a face cu armata! Din moment ce esti indiferent ca o stewardesa civila are pensie de serviciu ca un maistru militar NATO, iar tu ca maistru militar nici grad platit nu ai in pensia ta contributiva pe care o lauzi!

      Ștergere
    2. Apropo, eu nu am plecat nici cu valiza plina de plati compensatorii cum ati plecat voi, ba chiar am asteptat 3 luni pana la plata primei pensii. De obicei au plecat voluntar cu ordonanta tot cei care stiau ca oricum sistemul ii va cerne si ii va pune la dispozitie si ca oricum nu au sansa sa ramana in sistem in defovoarea adevaratilor profesionisti. Tocmai se terminase perioada cand gata ai facut stagiul in grad vine urmatorul grad. Acum trebuie sa te "bati" cu colegii pentru o anumita functie daca vrei si un grad mai mare, iar unii au renuntat voluntar la lupta pentru ca oricum nu fac fata. Au plecat in civilie, au papat banii si-ai dat adevarata valoare, adica "0" si acum plang dupa pensia de serviciu. In civilie nimeni nu are nevoie de sefi numiti ca sa dea ordine, in civilie este nevoie de lideri iar liderul se impune nu se numeste ca in armata. Pe mine nu ma convingeti am stat 29 de ani in sistem si stiu cu cine am avut de a face. Erau destiu care doar din cauza gradului ma vedeam obligat sa-i salut pentru ca altfel ... pauza. M-am saturat de atata ipocrizie din partea unora.

      Ștergere
    3. Sunteți unul dintre puținii privilegiați de legea 263 dar câți maiștri de aviație, marină, geniu sunt în armată comparativ cu celelate arme?. Câți maiștri și subofițeri din armata română ieșiți după 2011 la vârste asemănătoare cu dumneavoastră se pot lăuda cu astfel de pensii? Probabil că la această pensie au concurat sporurile specifice și grupa de muncă acordată prin HGS 1019. Coloneii și generalii cu funcții de la șef de sta major în sus, sunt o cantitate relativ mică comparativ cu ceilalți ofițeri, maistri subofițeri și militarii profesioniști. Tuturor acestora, exeptând cele 2-3 mii din care faceți parte, noua lege a pensiilor militare, dacă va fi adoptată, în varianta care a fost pe internet, îi avantajează chiar și cu acel procent de 70%. Dacă acest procent va fi de 80%, așa cum au magistrații și mai nou cei din aviația civilă, v-ar avantaja probabil și pe dumneavoastră. Oricum până la alegerile din 2016 noua lege va intra în vigoare și chiar dacă actualul proiect nu cuprinde și pe cei pensionați înainte de 2011 îi va cuprinde în schimb pe ceilalți.

      Ștergere
    4. @ Anonim12 septembrie 2014, 22:04. Nu intereseaza pe nimeni viata ta personala si nici profesionala. Dupa judecata ta, dupa ce K. Iohannis va iesi presedinte, va fi OK sa iti transforme pensia contributiva in pensia privata. Vei avea cuantum zero, dar asta e situatia - ai drept de pensie, ai! Asa s-a intamplat si cu noi cand Boc ne-a transformat pensia de serviciu in pensie in sistemul public si a zis ca nu s-a intamplat nimic ca tot pensie e chiar daca unii o aveam retezata si cu 90%. Chiar meriti sa ti se intample! Cred ca ne-am mai intalnit - trebuie sa fii acelasi individ care pretinde ca ar fi fost maistru militar si din a carui atitudine rezulta constant ca a urat intotdeauna ofiterii! Deja ti-ai reluat placa!

      Ștergere
    5. toti cei care au fost activi si nu mai pot de binefacerile legii contributivitatii, sa iasa urgent din rezerva armatei iar autoritatile militare sa-i stearga definitiv din toate evidentele...; concomitent sa-i prevada gradual in locuri de munca potrivit pregatirii si dupa acest criteriu sa le ofere pensia in baza contributivitatii, dar asta nu inainte de a le retine toate sumele pe care datora contributivitatii si pe care aceste hahalere - caci militari nu se pot numi- trebuia sa le achite bugetului consolidat al tarii ...

      Ștergere
    6. Domnule maistru militar, aveti perfecta dreptate asa cum aste situatia acum dar va propun sa vedeti in viitor. Acum sunteti legat de punctul de pensie pe cand in vechiul format al legii erati legat de gradul similar celui activ. Atunci cand i se majora solda cu 5 lei activului vi se dadea si dumneavoastra 5 lei. Acum rezervistii au fost rupti de activi ! Sunteti privilegiat de anumiti factori concjuncturali care au condus temporar la o pensie ceva mai mare dar acest lucru poate fi lesne intors impotriva noastra si sa ni se injumatateasca rapid. Deci atentie....aceasta bucurie poate sa se intoarca rapid impotriva noastra a pensionarilor militari. Oricum este un lucru inedit in intreaga lume si totul s-a facut sub comanda si obladuirea FMI-ului cu mana lui Basescu si Boc.

      Ștergere
    7. @ Anonim 24 septembrie 2014, 19:35. De acord cu dumneata in tot. Cu o exceptie: nu s-a facut nimic la comanda FMI. Si acum suntem in plin acord cu FMI, acelasi acord plus unul nou. Cu toate acestea, regimul Ponta a acordat pensii de serviciu personalului aeronautic civil. Despre acest lucru este materialul, nu? Concluzia este aceea ca atat Basescu-Boc, cat si Ponta au mintit cum ca FMI/CE impun ceva Romaniei. Nu! Propunerile vin intotdeauna dinspre interiorul Romaniei catre FMI/CE. Acesta este adevarul si care oricum in ultima perioada a iesit complet la suprafata.

      Ștergere
  20. Se pare ca Basescu a castigat din nou! Romanul este cel mai fericit cand ii moare capra vecinului! In loc sa cerem sa fie promulgata cat mai curand si Legea pensiilor militare de stat, unii ii injura pe pilotii civili, uitand ca pentru militari Ponta cel mult injurat de unii, a dat Legea reparatorie nr. 241 din 30 iulie 2013, cu aplicare din 1 oct. 2013. Legea aprobata acum de parlament (deci la un an dupa Legea 241) este de fapt o lege reparatorie pentru Iovan si ceilalti. Nu se moare doar in Afganistan, unde se merge pe baza de voluntariat pentru ca tot omul are nevoie de bani, ci si in alte locuri, tot din cauza saraciei. Se crapa la fel si intr-un avion de pasageri, vezi MH 17, nu numai cu MIG-21. Va spun asta ca unul care a zburat si pe MIG-21 si pe avioane de transport.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1].LEGEA 241 NU REPARA NIMIC. MAI MULT CA SIGUR CA NICI NU AI CITIT-O! E CA IMPRUMUTUL LA BANCA SAU LA CAR. A REINTREGIT PENSIILE, DAR NU LE MAI INDEXEAZA CA LA ALTI PENSIONARI. BANII DE INDEXARI SE RETIN PANA ANI SI ANI DE ZILE PANA ESTE ACOPERIT IMPRUMUTUL. ADICA PE VIATA. CITESTE LEGEA SI APLICA ARITMETICA! DUPA CE SE TERMINA CU RAMBURSAREA IMPRUMUTULUI, PENSIA ESTE IAR DIMINUATA CA INAINTE DE APARITIA LEGII.

      2]. LEGEA PT. PERS0NALUL AERONAUTIC CIVIL ESTE O LEGE CU ADEVARAT REPARATORIE, NU DA CU O MANA SI IA INAPOI CU ALTA MANA CUM FACE LEGEA 241. PEROSNALUL AERONAUTIC CIVIL NU ARE PENSIILE "INGHETATE" - DOAR MILITARII LE AU! LEGEA 241 ESTE DOAR O MISTOCARIE. TU AI VREA SA AI PENSIA DE ACUM INGHETATA URMATORII 15 ANI? PESTE 15 ANI (DACA MAI TRAIESTI) VEI DESCOPERI CA A VECINULUI TAU E DE 5 ORI MAI MARI, DESI ACUM LE AVETI EGALE. CHIAR NU STII ARITMETICA SA ITI DAI SEAMA CE "TEAPA" E LEGEA!

      3]. MH 17 ESTE UN ACCIDENT! CATE AVIOANE CIVILE AU FOST DOBORATE DE RACHETE IN ACEASTA LUME? UN AVION MILITAR ESTE INTOTDEAUNA TINTA, NU DOAR ACCIDENTAL!

      4]. PENTRU MILITARI SI BASESCU SI PONTA SUNT LA FEL! DOAR CA PRIMUL "NE-O TRAGEA" DIRECT, PONTA "NUMAI PE LA SPATE". LUI PONTA I SE CERE DE 2 ANI SI 4 LUNI SA PROMULGE LEGEA PENSIILOR MILITARE DE STAT! NU VREA - ARE PROIECTUL LA GUVERN SI IL TINE IN SERTAR? SI ATUNCI?

      Ștergere
    2. Nu aveti dreptate. L 241 repara multe din cele alterate cu l 263 pentru unii militari .E drept, inghetarea pensiilor dupa L241 nu e buna dar ca intotdeauna toti se feresc sa spuna adevarul gol golut. Ca L241 sa fi fost corecta si DREAPTA PANA LA CAPAT , pensiile militare scazute dupa L263 trebuiau recalculate ( CORECT, nu cu smecherii ) dupa L164 si repuse in plata, inclusiv cu recuperarea sumelor pierdute. Insa doar pensiile corect calculate dupa L164 nu smecherelile si manariile facute de baietii descurcareti, vocali, aia cu pensii de peste 8000- 9000 lei , unii cu peste 20.000 lei.Cred ca era mult mai corect asa, insa vocalii au invins si s-au vazut cu sacii in caruta , motiv pentru care nu prea mai doresc o noua lege a pensiilor militare , corecta si dreapta pentru toti deoarece le-ar strica lor socotelile meschine.

      Ștergere
    3. @ Anonim13 septembrie 2014, 11:21. Tu incerci sa ma convingi pe mine care am pensia INGHETATA pana in 2023 ca nu am dreptate? In octombrie 2013 am fost egalat cu un coleg oarecare (tu ii spui reparatie) fata de care aveam 38% in minus. In ianuarie 2014 lui is-a indexat cu 4%, eu am ramas pe loc. La nul la fel! In 2023 voi ajunge tot cu 38% in urma lui! Ce naiba e greu sa citesti articolul 2 din lege? Dau toti banii de reintregire inapoi care se scad din NEINDEXARI? Ce este foarte greu sa pricepi ca legea nu repara nimic. Ce ni s-a dat, ni se ia inapoi din sumele destinate indexarilor. In 2023 balanta financiara este aceeasi si pt. stat si pt. mine ca in septembrie 2013: statul nu pierde nimic, eu raman cum am fost inainte de octombrie 2013.

      Ștergere
    4. Pt. EU. D-vs nu ati citit bine ori nu ati fost atent. Eu am spus f clar ca inghetarea nu a fost corecta pt majoritatea beneficiarilor L241. Dar nu mi se pare corect ca unuia care a avut pe legea contributelii 4000-5000 lei( cam atat merita !) iar pe L164 smecherita 15.000 lei sa i se dea inapoi banii retinuti intre 2011-2013.Ca ramane cu pensia smecherita de 15.000 lei....sa fie sanatos si la punga gros dar sa -i mai si aplice smechereala retro.....nu e ceva corect. Sub nici o forma !

      Ștergere
    5. 1]. @ Anonim13 septembrie 2014, 15:00. Probabil confunzi legile si nu stii ce prevad acestea la modul concret. Dupa L. 241 nimeni nu a primit vreun ban retro. Legea nu prevede asa ceva! Banii retinuti in perioada 01.01.2011-01.10.2013 sunt bani luati de stat si la stat au ramas!

      Vorbind de legea "amnistiei" se dau banii inapoi, insa doar unei parti infime dintre toti rezervistii: respectiv celor care au castigat niste procese pe fond in urma carora li s-au rambursat diverse sume, iar ulterior au pierdut definitiv si au dat banii inapoi. Nu doar rezervistilor, ci toti pensionarilor aflati in acasta situatie. Lucru care s-a aplicat pt. grefieri din luna februarie 2013, iar acum urmeaza si "prostimea" intrucat prea "dupa perdea" a fost legea pt. grefieri. Banii din urma se dau insa in transe: cate 20% pe an incepand cu 2015. Si asta numai daca nu apare vreo ghidusie de OUG care sa mareasca termenul la 1% pe an incepand cu 2015, timp de 100 de ... ani! Nu ar fi nimic de mirare!

      2]. Este cea mai mare eroare sa compari drepturile in sisteme diferite de pensii. Nu ma intereseaza legea "contributelii". Noi am iesit cu drept de pensie de serviciu (militara), nu in sistemul public. Daca merg pe logica ta, asa cum au fost trecuti fortat militarii si retroactiv din sistemul pensiilor de serviciu, in sistemul public, maine putem fi toti transferati din sistemul public in cel privat. (CCR va spune ca e constitutional, avem drept de pensie nu conteaza in ce sistem si cu asta basta). Caz in care toti vom avea pensii cu cuantum zero intrucat nu am contribuit la fondurile private. Dupa trecere vom fi aratati cu degetul de catre cei care contribuie exclusiv la sistemul privat spunand ca am fost "smecheri" in sistemul public.

      In concluzie, este cea mai mare eroare sa afirmi ca cineva a avut o pensie "smecherita" intr-un alt sistem de pensii cand calculul pensiei este diferit fata de sistemul public. Si invers!

      Ștergere
    6. Pt.EU. L 164 nu e in sine o lege smecherita. Aplicata corect ea a fost, la vremea ei o lege buna si la obiect si conform ei au fost stabilite pensiile majoritatii militarilor. Amendamentele la ea( cunoscute doar de unii baieti smecheri) insa sunt cele care au permis manariile. Plus de asta, niste combinatii ale legii civile( in special la unele categorii de personal -detasati) cu cea militara au permis obtinerea unor pensii grase si laptoase, unele mult peste 10.000 lei, total nejustificate( s-a tot spus ca s-au utilizat , la baietii de baieti, veniturile obtinute in ultima luna de activitate unde au fost bagate de-a valma toate primele, sporurile, concediile pe nu stiu cati ani etc). Acest lucru ar trebui corectat daca tot se vrea dreptate pana la capat. Plus anomaliile create de legea contributelii - grade si functii mici -pensii mari si f mari !

      Ștergere
    7. @ Anonim13 septembrie 2014, 23:21. Inteleg ca doresti echilibru. La mine logica este pragmatica: deschis drept de pensie in sistemul pensiilor de serviciu, trecut cu forta in in sistemul public, diminuat cuantum pensie 38%. Proces castigat, apoi pierdut. Urmarea? Executat silit ca infractorii! Alta urmare? M-a deranjat si armata! Convocat silit - exercitiu sa apar Romania! Tot eu! Executatul silit! Contributionistii stau cu "ea" la soare. E prea mult pt. mine! De aceea prefer sa iau decizii doar pentru mine! Nu ma mai intereseaza anomaliile, dar nici sa crap pt. "contributionisti" nu mai vreau! Intai sa crape ei si apoi si eu! Stii ca legal nu e posibil, dar vreau sa decid eu pt. mine, nu tot ei pt. mine! Deci la razboi in esalonul 2, dupa "contributionisti" precum mama lu' Boc, Oprea, Ponta etc. Cand aveam pensie de serviciu stiam ca am ceva in plus fata de "prostime" si trebuie sa fac ceva in pluspt. "prostime". Acum suntem egali. Deci, la razboi merg dupa mama lu' Boc, Oprea, Ponta etc.

      Ștergere
    8. Pt. EU. De data asta total de acord cu dvs. ,nu mai am nimic de adaugat .Nimeni nu are dreptul sa-si bata joc de cei care au slujit sub drapel zeci de ani .

      Ștergere
  21. Armed Forces Europe12 septembrie 2014, 23:49

    23:41:46 -- 4 minutes ago

    [United States]

    Apo, Armed Forces Europe arrived from facebook.com on "Ordinul Militar "R-26500 Elita": Regimul Ponta sfideaza din nou armata! Pilotii civili la pachet cu tot cu stewardese au drept de pensii de serviciu precum militarii NATO, in timp ce pilotii militari la pachet cu parasutistii militari, cercetasii prin par".

    TARE!

    RăspundețiȘtergere
  22. @Anonim 12 septembrie 2014, 17:42 (si urmatoarele ... mai putin Anonim12 septembrie 2014, 21:21) :
    Se pare ca :
    - ori esti un simplu postac goprist , justificator al bunaciunii contributelii pentru militari ; si folosesti niste sume care "sa dea bine" la populime ;
    - ori esti , pe bune , un mm pensionat pe l.263 caruia i s-a spus (de catre niste gopristi) ca_contributeala este "cea mai cea" , si ca pensia lui , daca ar fi fost "de stat" , ar fi fost (mult) mai mica ...
    -----------------------------------------
    Folosind "materialul clientului" ... hai sa vedem ce pensie ai fi avut pe L.164 (pensii militare de stat) ...
    Pornim de la :
    - vechime reala in munca 26 ani + 3 ani scoala
    - conditii speciale de munca in toti acei 26 ani
    - OMM (SOSP) cl. I (majorare de 20%)
    - pensie neta (pe l.263) 2.296 lei

    De aici rezulta :
    - pensie bruta - 2.691 lei
    - scoatem majorarea de 20% - pensie bruta - 2.243 lei
    - aceasta pensie bruta (2.243) este "generata" de vreo 3 puncte medii de pensie
    - din solde sint 2 puncte ; din majorarea pentru conditii de munca este inca 1 punct ; total 3 puncte
    - in anii 2011-2013 (cind , probabil ai iesit la pensie) salariul mediu pe economie a fost de vreo 2.000-2.200 lei ; zicem ca a fost de numai 2.000 lei
    - pentru a avea 2 puncte medii de pensie (din solde) trebuia ca solda sa fi fost de 4.000 lei
    --------- acest echivalent al soldei trebuia sa fie in toti cei 26 ani ... ; sau in ultimii ani sa fi avut solda de vreo 6.000 lei pentru a compensa soldele de vreo 2.000-3.000 lei din primii ani de munca ...
    - zicem ca media soldelor din ultimele 6 luni (asa cerea l.164) a fost de (numai) 4.000 lei ...

    Si acum sa vedem ce pensie ai fi avut pe l.164/2001
    - baza de calcul (media soldelor pe ultimele 6 luni) - 4.000 lei
    - ai lucrat 26 ani in conditii speciale - procent de calcul - 64%
    - cei 26 ani in conditii speciale mai genereaza inca 13 ani vechime
    ----- pentru pensionare sint necesari 25 ani vechime
    - cei 14 ani in plus , peste cei 25 ani necesari , mai genereaza 28% la procentul de calcul
    - deoarece ai lucrat si inainte de 01.04.2001 ai contribuit la fondul pentru pensia suplimentara
    - pentru contributia la fondul pentru poensia suplimentara se mai majoreaza procentu de calcul cu vreo 6%
    - total procent de calcul a pensiei - 64+28+6= 98%
    - 98% din 4.000 = 3.920 lei pensie bruta
    - pentru OMM (SOSP) pensia bruta se majoreaza cu 20% ; rezulta pensie bruta de platit = 4.704 lei
    - din aceasta pensie bruta ar rezulta o pensie neta de 3.894).
    Pentru tinere de minte : PENSIE NETA DE 3.894 LEI .....
    Parca este (putin) mai mare decit cei 1.830 care ti s-a spus ca ar fi fost pensia daca ar fi fost pensie militara de stat ...

    Hî ! Ce zici ? Pentru situatia ta concreta este mai buna pensia contributiva (2.296) sau cea militara de stat (3.894) ????
    Acum nu trebuie sa te zgirii pe ochi ! ...
    Asta-i situatia !
    Ramii cu bine si asculta-i pe gopristi ! ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e propagandist...se vede de la o mila goprista....

      Ștergere
    2. stevardeza cu pensie de serviciu13 septembrie 2014, 13:40

      La voi in armata toti maestrii ie asa inghesuiti sau ala e maestru la SMA Ciorogarla???Ca la noi la aviatia civila maestrii ie baieti destepti...de-aia au pensii de serviciu acum...80% din ultimele venituri...cu grupa ajung la vreo 160%...ai vostri cam naspa cu contributeala!Ati furat-o ce sa mai!!!Nu disperati!Cu maestri ca ai vostri,si gheisele de pe borduri or sa aiba pensii de serviciu inaintea voastra!!!

      Ștergere
  23. Taica alecule, tu crezi ca daca Anonimul avea solda 4000 plus 700(norma hrana) iesea la pensie pentru 2200 lei la 47 de ani, când mai putea sa stea înca 8 ani în activitate? Adica sa piarda un venit de 2500 lei. Calculele tale sunt total gresite, esti maestru în tras spuza pe turta ta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aritmetica calcului pensilor pe legea 263 e publică și e destul de simplă. Astea erau veniturile pentru a obține astfel de pensie.

      Ștergere
    2. Asa e, e simpla dar eu vorbeam de L 164. De unde a luat asta suma de 4000 lei ca baza de calcul? Da inteleg ca Anonim avea o solda lunara de 4000 lei plus 700(norma de hrana) pe ultimile 6 luni? Sau e doar una dintre multele diversiuni? Vezi ca aritmetica calcului salariilor/soldelor pe legea salarizarii e la fel de publica si la fel de simpla.
      Io zic sa va abtineti de la tot felul de speculatii.

      Ștergere
  24. @Anonim 13 septembrie 2014, 13:16 :
    Bre ... de ce ti-e rusine de numele de Marlon Juvet pe care il porti pe Infomondo ?

    De ce ma intrebi pe mine de ce a iesit acel anonim la pensie la 47 de ani ?
    Stiu ca singuraticul tau neuron nu are vecini cu care sa mai faca schimb de informatii ... dar chia asa de prost este acel neuron ?...
    Intreaba-l pe el , pe acel anonim ... mm aviatie !

    Care-i "spuza trasa pe turta mea" in faptul ca pentru o pensie neta de 2.292 trebuia sa fi avut venituri de 4.000 lei ? Calculeaza si demonstreaza ?

    RăspundețiȘtergere
  25. @Anonim 13 septembrie 2014, 14:07 :
    Marloane Juvete ... nu-ti mai "sforţa" neuronul , sa nu capete cine stie ce beteşug !...

    Nu intelegi de unde am luat , pentru calculul pe l.164 , acea baza de calcul ...
    Am spus ca lucrez cu materialul clientului :
    - impricinatul a spus ca (pe l.263) are o pensie de 2.296 lei
    - am calculat cit ar fi trebuit sa fie veniturile (solda) lui pentru a primi acea pensie . A rezultat ca trebuia sa aiba venituri (solda) de 4.000 lei
    - cetateanul a spus ca pe ACELE VENITURI i s-ar fi cuvenit o pensie de 1830 lei (calculata pe 80% din ultimele 12 luni... )
    - am folosit ACELE VENITURI (solda) ca baza de calcul , si am calculat cit i-ar fi fost pensia pe l.164
    - nu am inventat eu acele venituri ... am folosit ceea ce a spus impricinatul ca ar fi avut ca venituri ...

    RăspundețiȘtergere
  26. Ba Dusa,tu dormi in izmene?Vezi ca papagalii aia de militari activi ne-au dat in gat ca le-am tras teapa cu pensiile militare si au umplut Feisbuk-ul cu treaba asta!!Cica nu vor mai vor sa fie negri si vor drepturi egale cu civilii daca nu le dam pensii militare!!A aflat si Pentagonul iar rusii se cracaneaza pe ei de ras!!Nesimtitii!! Nu le dau pensii militare niste de-al dracu,io nu ling unde a scuipat Boc!!Si nici Ponta!!!Minte-i si tu cu ceva ca de aia e campanie!!

    RăspundețiȘtergere
  27. Multumim tuturor militarilor de cariera! Intr-adevar, ca si mediatizare s-a intamplat o minune! Materialul se propaga cu o viteza uluitoare care depaseste cu mult sfera militarilor in rezerva! Precizam ca niciun material nu are ca tinta ratingul (castigul financiar), ci rezolvarea unor probleme in sine care tin exclusiv de drepturile militarilor de carierea! Se observa imixtiunea tot mai accentuata a militarilor in activitate! Sa nu uite nimeni pe soldatii si gradatii nostri profesionisti, sunt in aceeasi situatie ca noi (de fapt, mult mai rea) - gradele si functiile nu au importanta, ci doar moralitatea/bunul simt! Orice metoda, orice procedeu care vizeaza apararea drepturilor militarilor de cariera - este in regula! In acest sezon, lovitura frontala este singura care poate produce efecte! Iesiti la ofensiva, cu siguranta ca ati inteles toti cei care nu va impacati cu ce vi se intampla faptul ca cel care nu doreste sa comande va fi vesnic comandat! La fel cum albii au comandat cum au dorit pe negrii de pe plantatiile de bumbac din State! Iar acum un fiu de plantator este liderul albilor!

    RăspundețiȘtergere
  28. Afghanistan arrived from facebook.com on "Ordinul Militar "R-26500 Elita": Regimul Ponta sfideaza din nou armata! Pilotii civili la pachet cu tot cu stewardese au drept de pensii de serviciu precum militarii NATO, in timp ce pilotii militari la pachet cu parasutistii militari, cercetasii prin par".
    22:24:11 -- 44 minutes ago

    C-2525

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. London arrived on "Ordinul Militar "R-26500 Elita": Regimul Ponta sfideaza din nou armata! Pilotii civili la pachet cu tot cu stewardese au drept de pensii de serviciu precum militarii NATO, in timp ce pilotii militari la pachet cu parasutistii militari, cercetasii prin par".
      22:33:15 -- 40 minutes ago

      C-2525

      Ștergere
    2. Torino, Piemonte arrived from scmdfiliala1hunedoara.blogspot.it on "Ordinul Militar "R-26500 Elita": Regimul Ponta sfideaza din nou armata! Pilotii civili la pachet cu tot cu stewardese au drept de pensii de serviciu precum militarii NATO, in timp ce pilotii militari la pachet cu parasutistii militari, cercetasii prin par".
      21:58:44 -- 1 hour 21 mins ago

      C-2525

      Ștergere
    3. Vitoria-Gasteiz, Pais Vasco arrived from facebook.com on "Ordinul Militar "R-26500 Elita": Regimul Ponta sfideaza din nou armata! Pilotii civili la pachet cu tot cu stewardese au drept de pensii de serviciu precum militarii NATO, in timp ce pilotii militari la pachet cu parasutistii militari, cercetasii prin par".
      21:49:31 -- 1 hour 32 mins ago

      C-2525

      Ștergere
    4. Serbia arrived from facebook.com on "Ordinul Militar "R-26500 Elita": Regimul Ponta sfideaza din nou armata! Pilotii civili la pachet cu tot cu stewardese au drept de pensii de serviciu precum militarii NATO, in timp ce pilotii militari la pachet cu parasutistii militari, cercetasii prin par".
      21:47:12 -- 1 hour 35 mins ago

      C-2525


      Ștergere
    5. Rostov-na-Donu, Rostov arrived on "Ordinul Militar "R-26500 Elita"".
      22:35:30 -- 49 minutes ago

      C-2525

      Ștergere
    6. Afghanistan arrived on "Ordinul Militar "R-26500 Elita": Regimul Ponta sfideaza din nou armata! Pilotii civili la pachet cu tot cu stewardese au drept de pensii de serviciu precum militarii NATO, in timp ce pilotii militari la pachet cu parasutistii militari, cercetasii prin par".
      23:14:23 -- 26 minutes ago

      C-2525

      Ștergere
    7. Thessaloníki, Thessaloniki arrived on "Ordinul Militar "R-26500 Elita": Regimul Ponta sfideaza din nou armata! Pilotii civili la pachet cu tot cu stewardese au drept de pensii de serviciu precum militarii NATO, in timp ce pilotii militari la pachet cu parasutistii militari, cercetasii prin par".
      23:30:31 -- 12 minutes ago

      C-2525

      Ștergere
    8. Banja Luka, Republika Srpska arrived from facebook.com on "Ordinul Militar "R-26500 Elita": Regimul Ponta sfideaza din nou armata! Pilotii civili la pachet cu tot cu stewardese au drept de pensii de serviciu precum militarii NATO, in timp ce pilotii militari la pachet cu parasutistii militari, cercetasii prin par".
      23:55:44 -- 18 minutes ago

      C-2525

      Ștergere
    9. United States arrived from lm.facebook.com on "Ordinul Militar "R-26500 Elita": Regimul Ponta sfideaza din nou armata! Pilotii civili la pachet cu tot cu stewardese au drept de pensii de serviciu precum militarii NATO, in timp ce pilotii militari la pachet cu parasutistii militari, cercetasii prin par".
      23:58:31 -- 17 minutes ago

      C-2525

      Ștergere
  29. Se pare ca unii s-au saturat de discutii sterile si...
    http://universulromanesc.ro/observator/breaking-news-romani-care-fac-istorie-batalionul-de-voluntari-romani-a-depus-astazi-jurmantul-fata-de-poporul-novorusiei/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A "rasuflat" pana la urma? Era secret, dar asta este! Cunosteam problema. Nu este absolut nimic surprinzator! Cand propria patrie Romania iti da un sut in dos, iiti cauti alta! Fie SUA sau F. Rusa, orice decizie e OK! Este firesc ca cetatenii - fie.ei si (mai) ales militari sa sanctioneze deciziile eronate ale propriului stat! Politicienii romani abia acum incep sa constientizeze reversul ignorarii apararii nationale. E tardiv, dar Armatei Romane inca i se poate reda locul I intre elitele Romaniei. Pana atunci, intr-adevar ostasii romani renegati de Romania au dreptul sa salveze Romania si pe ei insisi, chiar daca fac acest lucru venind dinspre est! Nu este nicio tradare! Tradare este din partea celor care au lovit in Armata Romaniei!

      Ștergere
  30. @mos alecu
    Va solicit insistent sa nu-l mai laudati pe ex. prim ministru boc; acesta nu este nanoboc pentru ca ar insemna ca are o oarecare dimensiune. El este nulaboc deoarece nu exista ca cetatean al acestei tari decat in evidentele ministerului finului urmasului si in cele ale grupurilor infractionale organizate(partide).
    In alta ordine de idei, nu am gasit o exprimare clara a urmatorului aspect: punctul de pensie se calculeaza in raport cu contributia, contributie care era de 10,5% din partea salariatului. Prin infiintarea pilonului II acesta a scazut la 4,5% ceea ce duce la un punctaj mai mic (asta n-am gasit formulat explicit in documente). Scaderea de punctaj este compensata de sumele din pilonul II. Concluzia pentru activi: pe contributivitate o sa ne invidiati, daca mai apucam, pentru pensiile uriase in raport cu ale voastre, chiar daca sunt la nivelul unor muncitori destoinici care au avut grupa si au lucrat in acord. :D

    RăspundețiȘtergere
  31. @s 16 septembrie 2014, 09:16 :p
    Legat de chestia nanoBocu' ... Ziceam ca o miliardime din marimea de baza ar caracteriza corect valoarea individului ... Dar cred ca dimensiunea propusa de dvs. este mai corecta in descrierea nimicului ...
    ----------------------------------------------
    Despre chestia micsorarii punctajului datorita "redirectionarii" unei parti din contributia individuala spre fondurile de pensii obligatorii , administrate privat...
    HG 257/2011 ... norme de aplicare a l.263/2010
    Art. 71. - (1) Punctajul lunar al asiguratului se determină potrivit art. 96 din lege, pe baza câstigului salarial brut/solda brută care a constituit baza de calcul a contributiei individuale de asigurări sociale sau, după caz, a venitului lunar asigurat, care a constituit baza de calcul a contributiei de asigurări sociale.
    (3) Cota de contributii datorată la sistemul public de pensii se determină prin deducerea cotei de contributie aferentă fondului de pensii administrat privat din cota de contributie de asigurări sociale aprobată pentru conditii normale de muncă.
    -----------------------------------------------------------

    RăspundețiȘtergere
  32. Sa-i fereasca d-zeu sa avem de ales in caz de conflict

    RăspundețiȘtergere
  33. De ce când revendici niște drepturi trebuie să jignești alte categorii profesionale (tractoriști, croitorese, stewardese etc.) ? Aceste categorii profesionale au inițiat, votat și promulgat legea strâmbă ?

    RăspundețiȘtergere
  34. De cand a evidentia o stare de lucruri care este reala, constituie jignire? Pe de alta parte, mergand in acceptiunea ta, nu cumva ofensa este inversa? Pe bune acum! Ai dreptate cand afirmi ca nu ei au votat si promulgat legea stramba! Dar tu crezi ca s-a apucat vreun parlamentar de nebun sa voteze legea fara sa le fi cerut asa ceva chiar cei interesati?

    RăspundețiȘtergere
  35. Cei care au inițiat acest material cred că au uitat că sunt militari. Legea despre care fac dumnealor vorbire se referă struct la persoane care fac parte din sistemul civil, nicidecum militar! Pentru militari, probllemele se vor rezolva corespunzător în noua lege a pensiilor militare de stat. Din păcate, în unele instituții din conducerea statului sunt persoane care nu privesc cu ochi buni proiectul de lege menționat, dar snt convins că va fi rezolvată și această problemă, prin discuții serioase cu cei în cauză

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ideea de baza este ca in Romania, pana in 1990, au avut pensii de serviciu doar militarii. Modelul original al pensiilor de serviciu apartine militarilor. In NATO au pensii de serviciu doar militarii. In Romania au pensii de serviciu acum, doar civilii! Cat priveste viitoare lege a pensiilor militare de stat si cei cu discutiile serioase. Avem probleme in negocieri, este clar! In sensul ca nu stim sa ne vindem marfa si am facut si erori. Acelor persoane care "nu privesc cu ochi" buni legea pensiilor militare de stat, au ca idee de baza un anumit concept al "egalitatii" in drepturi, insa privit dintr-un unghi stramt - adica doar al pensiilor. Nu ne opreste nimeni insa sa ii contracaram cu propriile lor arme ale restabilirii "egalitatii" intre cetateni. Mai exact:
      - sa solicitam ACUM abrogarea prevederii din Legea nr. 284/2010 a salarizarii unitare prin care militarii romani, desi considerati "salariati unitari", sunt singurii cetateni remunerati la zile "calendaristice" - deci pt. un volum de munca de 24 de ore si 7 zile pe saptamana, in conditiile in care prin aceeasi lege militarii sunt in trepte de salarizare egale cu alti cetani, care insa pt. lefurile lor nu pot fi obligati sa lucreze mai mult de 40 de ore pe saptamana si 8 ore pe zi. Asa ceva NU poate fi posibil din moment ce atat militarii, cat si omologii lor civili sunt integrati in aceeasi treapta de salarizare dupa principiul art. 3 "remuneratie egala pt. munca de valoare egala". Principiu care prin prisma salarizarii militarilor la "zile calendaristice", in realitate NU se aplica militarilor.
      - sa solicitam ACUM abrogarea Sectiunii a 3-a din Legea nr. 80/1995 (Statutul cadrelor militare). Sectiunea a 3-a din Legea nr. 80/1995 (Statutul cadrelor militare) nu are nimic de-a face cu atributiile in sine ale serviciului militar, ci cu limitari si interdictii ale unor drepturi constitutionale care ar putea la fel de bine aplicate si unui politician, si unui opozant al pensiilor militare si oricarui cetatean. Serviciul militar propriu-zis incepe abia dupa acele limitari si interdictii de drepturi constitutionale. Nu in ultima instanta, aceasta sectiune obstructioneaza efectiv dreptul la contributie al militarilor la sistemul public de pensii. De exemplu: nu au dreptul sa isi infiinteze firme, dar acest lucru le limiteaza veniturile si contributiile la pensii. Nu au voie sa candideze la functii publice ceea ce ar insemna venituri mai mari, si din nou acest lucru le limiteaza veniturile si contributiile la pensii.
      - sa solicitam ACUM modificarea legii mobilizarii care prevede faptul ca la razboi pot fi mobilizati doar pensionarii cu varsta pana la 63 de ani care am fost cadre militare. Dar de ce nu si celelalte persoane care NU au fost cadre militare? Nu trebuie sa fie luptatori - asta o facem noi, dar cunoastem bine ca la mobilizare/razboi sunt "n" sarcini auxiliare (despazeri, decongestionari de drumuri, aprovizionari, culegerea porumbului etc. etc) care pot fi indeplinite de pensionarii care nu fost militari. Ori suntem toti pensionari unitari cu drepturi si obligatii egale, ori nu suntem?

      Mergand pe tactica mentionata, in mod cert am avea succes. Cei care NU "privesc cu ochi buni" legea pensiilor militare din motive de "egalitarism" ar fi pusi la colt cu propria conceptie de "egalitarism". Niciun om rational nu poate invoca "egalitate la pensii" intre militari si civili, omitand cele mentionate anterior!

      Ștergere
  36. Observ ca va lipsesc din peisaj.
    Eu va indemn sa puneti mina pe arme. Arma cea mai de temut pentru politicieni este votul. Dupa cum se exprima un contemporan ”votul este mai tare ca și glontul”. Sanctionarea prin vot iar putea aduce aminte ca totusi nu poti oferi pensie speciala pilotului civil si pensie contributiva pilotului militar.
    Si mai rezolvati ceva ; puneti-l in zeghe pe CEZAR iar pe MOS ALECU sa-l pazeasca!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!