duminică, 3 august 2014

Urmatoarele victime electorale ale ipocriziei "pontiste": gravidele si pensionarii victime ale functionarilor statului protejati de legi mafiote!

Sinteza materialului este urmatoarea: acest Ponta printr-un stil foarte alunecos de discurs a promis marea cu sarea de fiecare data cand  s-a aflat in fata unui test in fata alegatorilor. Dupa ce si-a vazut insa interesele atinse, Ponta nu a realizat absolut niciuna din promisiunile sale de interes pt. cetateni. Cunoasteti vreun act normativ adoptat de Ponta in calitate de premier care sa reflecte promisiunile acestuia fata de rezervisti? Nu, nu exista asa ceva! Pt. neindeplinirea promisiunilor sale, el s-a prevalat de cel mai mitocanesc tertip politic posibil. Desi a avut/are dreptul sa adopte acte normative in regim de urgenta ceea ce ar fi insemnat/inseamna aplicabilitate imediata a promisiunilor sale, Ponta si-a aruncat de fiecare promisiunile asumate in fata cetatenilor fix in sarcina Parlamentului. In conditiile in care cunoastem ca proiectele de legi aruncate prin  Parlament fie sunt tergiversate ani buni de zile, fie sunt denaturate in asemenea hal incat nu mai au nicio legatura cu promisiunile electorale ale lui Ponta, fie sunt adoptate la Pastele Cailor! Pretextul lui Ponta pt. a se disculpa de ce nu emite acte normative cu aplicabilitate imediata (decizii sau ordonante de guvern), este acela ca chipurile nu doreste sa se substituie Parlamentului. O astfel de pozitie este insa o pura ipocrizie intrucat cand este vorba de interesele sale personale de ordin politic, Ponta ia decizii cu aplicabilitate imediata fara probleme!  Dovada in puzderia de ordonante de urgenta emise in regimul sau - multe vadit abuzive si cu dedicatie speciala la adresa unor grupuri de interese dubioase, cateva date aici!

I. PONTA IN LOC SA IA DECIZII DE GUVERN CU APLICABILITATE IMEDIATA IN FAVOAREA CETATENILOR, DOAR II ABURESTE ELECTORAL CU PROMISIUNI CE VOR FI TRANSFORMATE EVENTUAL IN PROIECTE DE LEGI CARE VOR FI ADOPTATE DE PARLAMENT LA SFANTU' ASTEAPTA!

Asadar, din aburelile la adresa rezervistilor carora Ponta le-a promis marea cu degetul, s-a ales praful. Ponta nu a adoptat niciun act normativ pt. rezervisti, declinandu-si raspunderea catre Parlament. Parlament in care nu a ajuns nici macar un proiect de lege privind pensiile militare de stat. Au ajuns prin Parlament alte proiecte transformate ulterior in alegi care insa nu mai au nici in clin, nici in maneca cu promisunile lui Ponta! Urmarile se cunosc! Parlamentarii lui Ponta urmare a avizului negativ al aceluiasi Ponta au emis pt. rezervisti o Lege nr. 112/2012 din care au taiat cele mai importante puncte: reintregirea pensiilor diminuate si rambursarea sumelor retinute. Daca este cineva care are dubii asupra caracterului lui Ponta, este invitat sa citeasca proiectul initial al Legii nr. 112/2012 si care poate fi gasit aici. Mai departe se cunoaste. In 2013, parlamentarii lui Ponta au adoptat Legea nr. 241/2013. In urma careia 70 000 de rezervisti cu pensii diminuate de Basescu-Boc au ramas tot cu acestea diminuate prin metoda inghetarii (neactualizarii). Cat despre rambursarea sumelor retinute - pauza pt. militari si politisti. Dovada a faptului ca Ponta ii dispretuieste pe militari se regaseste si in Proiectul L. Nr. 951/11-12-2013 care stabileste ca  se restituie sumele retinute tuturor fostilor beneficiari ai pensiilor de serviciu, cu exceptia militarilor si politisitilor. Aceasta este adevarata fata a lui Ponta!

In aceste zile istoria se repeta! De data aceasta victimele electorale sunt gravidele si pensionarii executate/executati fiscal de stat prin retineri din pensii/indemnizatii urmare a unor erori ale unor functionari care au acordat sume in plus persoanelor respective. Intrucat se apropia scadenta prezidentialelor si fiind in criza de voturi,  premierul a lansat pe piata electorala o petarda potrivit careia Guvernul va emite pe data de 20 august 2014 un proiect de act normativ conform caruia gravidele si pensionarii - deveniti victime ale incompetentei functionarilor publici de la casele de pensii si ale legislatiei fiscale proiectate oricum in stil  mafiot, si obligate/obligati sa returneze sume de bani acordate in mod eronat de institutiile statului, vor fi amnistiate/amnistiati. Decizia pare OK, numai ca se repetata farsa la adresa militarilor! Proiectul de act normativ nu va fi ordonanta de guvern - singurul act normativ care produce efecte imediate si care poate fi adoptat si maine de Ponta. Prin urmare, marea amnistie va fi doar un proiect de lege care trebuie adoptat de Parlament pt. a produce efecte. Daca va fi adoptat vreodata de Parlament - mare minune ca parlamentarii lui Ponta - la indicatiile acestuia, sa nu faca iar o smecherie cum s-a intamplat cu avizele negative date pt. legile care vizau pe rezervisti. militarii. Pe de alta parte, la viteza cu care se misca Parlamentul Romaniei, un astfel de proiect va ajunge in dezbatere cam peste vreo 2 ani. Adica cu mult dupa alegerile prezidentiale si cand oricum atat gravidele, cat si pensionarii - victime ale sistemului si care nu vor fi sucombat intre timp, vor fi returnat deja statului sumele acordate in plus in mod eronat celor in cauza.

Dezvoltand subiectul, premierul a sesizat (la modul sumar, nu este capabil sa observe miezul problemei) totusi un aspect in urma caruia sistemul provoaca victime printre cetateni si care se intampla in Romania de multa vreme, nu de astazi sau de ieri. Urmare a unei legislatii haotice in domeniul fiscal, functionarii de la casele de pensii comit si erori de calcul sau de interpretare a legilor, achitand cetatenilor uneori, fie sume in minus, fie sume in plus. De retinut - legislatia in domeniul fiscal este de asa natura conceputa incat protejeaza in exclusivitate si intr-un stil pur mafiot scaunele functionarilor statului inclusiv din zona fiscala in situatiile in care acestia au comis erori profesionale. Un astfel de caz este si cel al erorilor functionarilor care achita cetatenilor sume in minus sau in plus. Spre exemplu, dintr-o eroare a functionarilor caselor de pensii, un pensionar - sa zicem Petrica cu o pensie de 600 lei a primit 50 lei lunar in plus timp de 12 ani. In urma unui control la Casa de Pensii al Curtii de Conturi, este descoperita eroarea. Functionarului nu i se intampla absolut nimic, isi incaseaza primele de vacanta mai departe ca de obicei, iar incompetenta acestuia este aruncata pe umerii pensionarului. Aici intervine o autoprotectie legislativa pe stil mafiot a functionarilor care au comis erori.  O.U.G. nr. 92/2003 (codul de procedura fiscala) a acordat asemenea puteri functionarilor statului incat pur si simplu in cazul unor erori ale functionarilor respectivi, acestia au dreptul sa il execute fiscal silit pe pensionarul Petrica in numai 15 zile - obligandu-l pur si simplu ca in termenul mentionat acesta sa restituie suma de 7200 lei (asupra careia legislatia fiscala permite sa i se mai adauge si penalitati, dobanzi etc.). In cazul in care pensionarul Petrica nu se conformeza in cele 15 zile, functionarii statului ii retin efectiv 1/3 din pensia de 600 lei timp pana recupereaza cei 7200 lei (3 ani). Adica statul il condamna la moarte prin infometare pe Petrica urmare a neglijentei functionarilor aceluiasi stat. Mai este o situatie! Daca pensionarul Petrica are cumva un C.A.R. pt. care plateste o rata de 200 lei lunar, acesta poate fi declarat decedat din prima. Conform regulilor fiscale, lui Petrica nu i se poate retine mai mult de 1/2 din pensie, iar rata la C.A.R.si cei 200 care trebuie returnati la Casa de Pensii insumeaza 2/3 din pensie. Nicio problema pt. functionarii statului! Ii retin doar 100 lei lunar, iar pt. diferenta de 100 lei ii executa silit casa scotand-o la mezat! Adica il ucid definitiv pe Petrica! Acesta este exemplu de sistem legislativ mafiot care produce victime umane la propriu, responsabilitatea apartinand exclusiv factorilor politici. Cu alte cuvinte, pentru victime trebuie trasi la raspundere si presedintele si premierul si oricare om politic - intrucat ei sunt cauza reala a ceea ce se intampla!

De ce totusi legislatia fiscala romanesca prezinta multe elemente de autoprotectie pe stil  mafiot a functionarilor care au comis erori? Este simplu, O.U.G. nr. 92/2003 (codul de procedura fiscala) nu acorda si cetatenilor dreptul de protectie contra functionarilor statului care au comis erori. Presupunem ca pensionarul Petrica cu o pensie de 600 lei a primit 50 lei lunar in minus timp de 12 ani, adica mai putin cu 7200 lei. In urma unui control la Casa de Pensii al Curtii de Conturi, este descoperita eroarea. Functionarului bineninteles ca nu i se intampla nimic. Numai ca pensionarul Petrica nu are dreptul prin O.U.G. nr. 92/2003 sa execute silit Casa de Pensii tot in 15 zile asa cum cum au dreptul ilegitim functionarii statului sa procedeze cu el. Nici sa beneficieze in plus la pensie cu 1/3 pana la stingerea creantei de 7200 lei datorata de stat. Cat despre penalitatile sau dobanzile cuvenite la suma de 7200 - nici acest drept nu il are Petrica, doar nu e functionar al statului, e un biet pensionar. Desi el poate ramane fara casa prin O.U.G. nr. 92/2003 daca nu isi achita datoria cu care l-au impovarat din functionarii statului din propria lor eroare, bineinteles ca el nu are dreptul sa scoala la mezat Casa de Pensii. Prin urmare, pensionarul Petrica nu are niciun drept. Eventual Casa de Pensii va introduce in anul bugetar urmator si creanta catre Petrica si ii va returna cate 50 lei timp de 12 ani. Pe care oricum Petrica nu apuca sa ii mai traiasca. Adica, din nou statul isi bate joc de pensionarul Petrica.

Si atunci, revenind la promisiunea lui Ponta privind amnistia gravidelor si pensionarilor, aceasta nu reconfirma decat faptul ca atat timp cat premierul nu emite o ordonanta de urgenta si paseaza victimele O.U.G. nr. 92/2003 tot in seama Parlamentului - rezolvarea devenind astfel doar o himera,  respectivul nu este decat un ipocrit politic care se foloseste electoral de respectivele persoane asa cum s-a folosit si de rezervisti (si vrea sa mai incerce o data). Pe de alta parte, Ponta da dovada fie de incompetenta, fie protejeaza legislativ grupuri de interese mafiote din zona fiscal-administrativa! Chiar si in conditiile amnistiei, situatia se va repeta intrucat cheia problemei o reprezinta in fapt prevederile din O.U.G. nr. 92/2003 care vor permite in continuare ca erorile functionarilor statului sa fie platite tot de cetateni.  Cu alte cuvinte, Ponta ar trebui sa intre in miezul problemei si sa modifice respectiva ordonanta astfel incat aceasta sa nu mai protejeze in stil mafiot pe functionarii statului in relatia cu cetatenii, ci sa ii protejeze in primul rand pe cetateni in relatiile cu respectivii functionari. In caz contrar, prin pasivitate Ponta nu face decat sa fie parte a sistemului politic mafiot care incurajeaza abuzurile statului contra cetatenilor!

 
II. PONTA ESTE INSA IN STARE SA IA DECIZII DE GUVERN CU APLICABILITATE IMEDIATA IN FAVOAREA PROPRIILOR SALE INTERESE DE PARVENITISM POLITIC

In prima parte am stabilit ca atunci cand este vorba despre interesele reale ale cetatenilor, Ponta arunca responsabilitatea adoptarii unor acte normative pe seama Parlamentului. In acelasi timp, cand este vorba de interese politice obscure ale sale personal si ale propriului clan, este capabil sa emita ordonante de urgenta oricand si oricate. De exemplu Ordonanta de Urgenta nr. 49/2014 care permite o serie de abuzuri in sistemul educational si care afecteaza grav relevanta studiilor precum ar  fi posibilitatea rectorilor de a se inscauna pe viata, reintroducerea politicului in universitati sau posibilitatea de a infiinta universitati private pe persoana fizica.

Referitor la abuzuri, acestea nu se regasesc doar ordonante, ci si in simplele decizii de guvern. Precum ar fi Decizia nr. 79, extrem de abuziva si care reconfirma din nou faptul ca Ponta nu are scupule cand este vorba despre controlul politic al institutiilor statului in scopul conservarii propriilor interese politice! Desi prin partea introductiva decizia de guvern creeaza aparenta ca ministrul Ministerului Afacerilor Interne (bizara denumire pt. un minister care nu are nicio cifra de afaceri si care nu e nici firma) Gabriel Oprea ar coordona si gestiona si celelalte ministere cu atributii in domeniul apararii, ordinii publice si securitatii nationale doar in ceea ce priveste Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă (fiind normal sa fie o comanda unica in astfel de situatii), art. 1 din decizie subordoneaza in realitate in totalitate lui Gabriel Oprea si M.Ap.N., si S.R.I., si S.T.S. si S.I.E. si S.P.P.

Dupa cate  rezulta cu claritate din art. 1 al Deciziei nr. 79, ministrul apararii nationale, directorii S.R.I., S.I.E., S.T.S., S.I.E. si S.P.P. au devenit simple ordonante sau simpli majordomi, ori mai bine zis furieri ori  ai lui Gabriel Oprea din moment ce respectivele ministere/institutii nu pot emite documente fara avizul naşului lui Ponta. Orice tip de documente, nu doar pe cele care vizeaza Situatiile de Urgenta!


Miscarile lui Ponta aduc aminte de vremurile apuse ale totalitarismului, dar si de cele mai recente pe stil Basescu - concretizate in controlul politic total asupra institutiilor statului. Esenta este ca spre deosebire de cauza gravidelor si pensionarilor prezentata in prima parte si a caror rezolvare a aruncat-o pe post de nada electorala in Parlament la fel precum pe cea a rezervistilor sau pe a altor cetateni, Ponta e capabil sa ia si decizii proprii in 24 de ore cand este vorba de interesele sale politice si ale clanului politico-mafiot pe care il reprezinta.



"Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă,

în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,

prim-ministrul emite prezenta decizie.

Art. 1.
Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Gabriel Oprea (fostul şef al mafiei personale a lui Nastase, in prezent al meu) si , viceprim-ministru pentru securitate naţională, ministrul afacerilor interne, coordonează activităţile din domeniile apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale, calitate în care va aviza documentele emise de ministerele şi instituţiile cu atribuţii în respectivele domenii.

Art. 2.
La data prevăzută la art. 1, Decizia prim-ministrului nr. 20/2013 pentru stabilirea atribuţiilor domnului Gabriel Oprea, viceprim-ministru al Guvernului României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 14 din 8 ianuarie 2013, se abrogă.

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA


Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Ion Moraru

Bucureşti, 10 martie 2014.
Nr. 79." 

Acesta este Ponta! Si cand ne gandim ca unii solicita cu credinta ministrului apararii sa ia decizii, in conditiile in care acesta a devenit un simplu furier care plimba mapa cu documentele ministerului la avizat sau nu, la Gabriel Oprea (fost sef al mafiei personale a lui Nastase si terminator al pensiilor militare de stat)!

Un comentariu:

  1. Din fericire directorii celorlalte trei structuri de apărare cunosc bine legile în baza cărora funcționează și care structuri ale statului au drept de control asupra lor astfel că relațiile acestora cu Gabriel Oprea se limitează strict doar la Managementul situaţiilor de urgenţă, încercările lui Oprea de a depăși acest cadru fiind tratate cu sictir. În schimb acesta, prin militarii și civilii promovați personal în structurile de conducere și prin autonomia dată de Ponta, controlează total MApN, ministrul Dușa și șeful SMG avînd doar un rol decorativ.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!