luni, 4 august 2014

Ponta va primi la alegerile prezidentiale cate un vot negativ de la fiecare militar activ si in rezerva, precum si de la membrii familiilor acestora! In limbaj NATO "The prime minister must go home!"

Se apropie alegerile prezidentiale. In lipsa unui candidat-surpriza care sa rastoarne imaginea searbada a scenei politice romanesti si sa resusciteze electoratul satul de gogoritele politicienilor ultimilor ani indiferent de tabara si de culoarea politica (culoarea e mixta oricum), cel mai probabil ca finala mare se va desfasura intre un ardelean-sas pe nume Klaus Iohannis (nu facem apologia ardelenilor - au un renume oarecum intemeiat ca fiind cei mai cumpatati dintre romani, dar tot ei l-au nascut si pe cel mai antiroman/neghiob dintre romani, respectiv pe Emil Boc) si un oltean ruso-ebraic pe nume Victor Ponta. Mai mult ruso-ebraic, intrucat acest Ponta e atat de roman-oltean incat azi a fost singurul premier (cica) roman care i-a cinstit fix pe secuii care l-au ucis pe cel mai roman dintre olteni si care este Mihai Viteazul, dar si singurul premier (cica) roman care prin gestul sau i-a cinstit in acelasi timp si pe secuii care in anul 1989 exact in orasul in care a fost invitat (iar Ponta s-a conformat disperat pt. maxim 200 de voturi, nici secuii prezenti nestiind macar pt. ce au fost adunati cu arcanul de colegul incidental a lui Ponta pe nume Kelemen Hunor care si acesta il abureste pe maghiari in acelasi stil de delicvent politic la fel cum Ponta ii abureste pe romani) au asasinat romani (pentru cine are dubii este invitat sa citeasca drama familiei maiorului M.A.I. Aurel Agache - linsat de secui in decembrie 1989 la Tg. Secuiesc in stil barbar: cu un sobolan in gura, o moneda infipta intr-un ochi, stema Romaniei in celalalt ochi), premier (cica) roman intampinat de secuime cu imnul Ungariei interpretat ostentativ inaintea celui al Romaniei. Faza la care Ponta spre deosebire de orice roman care ar fi fost pus in situatia lui, nu a avut nicio reactie! Prin urmare, Ponta nu este roman! Oricat am avea si noi rebuturile noastre, chiar nu poate exista asemenea halal de roman precum Ponta! Dincolo de referintele la originile etnice care pot fi si subiective, lupta dintre sas si ruso-ebraicul Ponta se anunta deosebit de acerba, datele preliminare centralizate din diverse sondaje (le eliminam pe cele subiective comandate de partide) indicand o finala stransa gen Geoana-Basescu in anul 2009 (cand Geoana a fost presedinte virtual pentru o noapte).

Cum realitatile ultimilor ani politici demonstreaza ca voturile nu conteaza decat pt. cei alesi si niciodata pt. alegatori, in Romania neexistand politici de dreapta sau de stanga, ci doar smenuieli pe dreapta sau pe stanga si un dezinteres comun total din partea alesilor pt. cetateni, este de asteptat ca la alegerile prezidentiale din acest an sa se repete situatia din 2009 sau de la referendumul din 2012. In 2009 nu a castigat Basescu intrucat ar fi fost mai convingator pt. alegatori decat Geoana, ci pur si simplu romanii i-au acordat vot masiv negativ lui Geoana pt. faptele sale concrete (lipsa sa crasa de credibilitate, a ne aduce aminte vizita la interlopul S.O. Vantu in miez de noapte). La referendumul din 2012 romanii nu i-au acordat lui Ponta cele 7,5 milioane de voturi intrucat acesta ar fi fost mai convingator decat Basescu, ci pur si simplu romanii i-au acordat voturi negative lui Basescu tot pt. faptele sale concrete. Acum urmeaza Ponta la rand, vot tot pt. faptele sale concrete, si nu vot pt. Iohannis!

Urmare a celor mentionate si tinand cont de stilul romanilor de a acorda vot negativ unui candidat nu pt. ca ar fi mai bun celalalt, ci pt. a-l faulta efectiv pe candidatul care are deja la activ fapte politice concrete onorate sau nu, precum si de faptul ca Iohannis are la acest moment o imagine pozitiva sau neutra asupra celor mai multi romani, urmeaza ca la alegerile prezidentiale din acest an si Ponta sa ajunga in situatia pragmatica de a fi votat nu ca inocent politic, ci si pt. faptele sale concrete si ale formatiunii/aliantei sale politice din timpul mandatului de premier. Aici Ponta are o problema serioasa si care ii poate deveni fatala (merita): a promis prea multe inainte de a fi inscaunat din care nu a realizat aproape nimic. Caz in care este de asteptat sa primeasca suficient de multe voturi negative, incat sa piarda alegerile in fata lui K. Iohannis.


CE A FACUT SAU NU A FACUT PONTA SI ALIANTA SA POLITICA PENTRU MILITARI?

In primul rand ca Ponta nu a adoptat in calitate de premier nici macar un singur act normativ dintre cele solicitate in mod legitim de catre militari fie ei in rezerva sau activi si promise de premier (coalitia sa). Si chiar mai mult! Principalul proiect de lege asteptat de militarii atat in rezerva, cat mai ales in activitate si initiat in cadrul Guvernului (si despre care este evident ca a fost doar o momeala electorala aruncata militarilor inainte de alegerile parlamentare, cum se pare ca si acum va fi aruncat ca nada inaintea alegerilor prezidentiale), respectiv cel al Legii pensiilor militare de stat - nu a primit nici macar avizul Guvernului pt. a intra in dezbatere in Parlament, fiind blocat de 3 ani de Guvernul Ponta. Adica de Ponta insusi!

Cunoastem ca in peste 2 ani de mandat, Ponta si-a declinat orice responsabilitate in a adopta macar un singur act normativ pentru militarii in rezerva sau activi, pasand in exclusivitate aceasta sarcina la misto catre Parlament (caruia in fapt, tot Ponta ii dicteaza ce legi sa adopte sau sa nu adopte), iar singurul proiect de lege initiat in cadrul Guvernului nu este nici macar avizat de Guvern. In ceea ce priveste actele normative adoptate de Parlament vizand militarii in rezerva, am mai discutat despre acestea: sunt 2 mistocarii legislative adoptate de alianta politica a lui Ponta, respectiv Legea nr. 112/2012 si Legea nr. 241/2013 in urma carora militarii in rezerva cu pensii diminuate de regimul Boc-Basescu au ramas tot cu banii luati si tot cu pensiile diminuate, in ultima situatie diferind doar metoda diminuarii fata de vremurile lui Boc (Legea nr. 241/2013 legifereaza metoda diminuarii prin schema financiara a neactualizarii pensiilor celor in cauza care au devenit astfel inghetate pt. cca. 70 000 de rezervisti - la multi pe viata).

Dar mai bine sa sintetizam faptele politice concrete ale lui Ponta si ale aliantei sale politice transformate in voturi la alegerile prezidentiale:

1]. Zero voturi lui Ponta pentru neavizarea de catre acesta a proiectului Legii pensiilor militare de stat  si pt. neadoptarea de catre alianta sa politica a respectivei legi la modul concret, deci pana la alegerile prezidentiale. Asadar, Ponta = minim 900 000 de voturi negative voturi de la militarii activi, in rezerva si familiile acestora (acesta este numarul estimativ insumand cca. 300 000 militari activi si in rezerva, pt. fiecare militar adaugandu-se si voturile  a minim 2 membri extrem de apropiati ai familiei).

2]. Zero voturi lui Ponta pentru extragerea in mod ipocrit - adica dupa preluarea puterii politice de catre Ponta, din proiectul initial al Legii nr. 112/2012 (proiectul initial este PL-x nr. 102/2012, era deja votat de Senat in forma initiala in momentul preluarii puterii politice de catre Ponta) a principalelor 2 prevederi care vizau indreptarea unor abuzuri contra a cca. 70 000 de rezervisti cu pensii diminuate, respectiv reintregirea pensiilor acestora si rambursarea sumelor retinute de stat. Acest fapt s-a intamplat la data de 14.06.2012. In ce consta ipocrizia? Proiectul initial apartinea chiar parlamentarilor din alianta lui Ponta cand aceasta se afla in opozitie, iar cand alianta a ajuns la putere si Ponta premier, alianta lui Ponta a modificat pur si simplu proiectul initiat (care in mod paradoxal era aprobat si de Senat) extragand prevederile mentionate la votul in Camera Deputatilor, urmare a avizului negativ a lui Ponta. Urmare a celor mentionate: Ponta = minim 210 000 de voturi negative de la militarii in rezerva cu pensiile diminuate si membrii apropiati ai familiilor acestora pacaliti de Ponta la data de 14.06.2012, la doar o luna de la preluarea puterii. [Nota: 210 000 este nr. estimativ insumand cca. 70 000 militari in rezerva cu pensii diminuate, pt. fiecare militar adaugandu-se si voturile  a minim 2 membri extrem de apropiati ai familiei. In conditiile in care nu va fi adoptata Legea pensiilor militare (nu va fi in mod precis adoptata), nr. de 210 000 de voturi negative se subsumeaza nr. de 900 000 precizat la pct. 1]. In caz nerealist al adoptarii legii, cele 210 000 voturi negative vor actiona oricum, iar la acestea se vor adauga din spirit de camaraderie si voturile altor militari neafectati direct de problema in cauza. Par putine voturi, dar Geoana a pierdut pt. o diferenta de 3 ori mai mica].

3]. Zero voturi lui Ponta pentru ofensa adusa celor 70 000 de rezervisti cu pensii diminuate de Boc-Basescu, care ulterior au fost inghetate de Ponta in urma emiterii de catre coalitia sa politica a Legii nr. 241/2013. Va readucem aminte ca legea emisa de coalitia lui Ponta este o capodopera nu doar a ipocriziei politice romanesti, ci mondiale. Prin articolul 1(1) din lege, Ponta s-a prefacut ca reintregeste de la 1 octombrie 2013 pensiile diminuate ale rezervistilor de catre regimul Boc-Basescu, insa prin art. 1(4) pensiile asa-zis reintregite nu mai sunt actualizate ca la ceilalti pensionari din Romania, ci sunt pur si simplu inghetate (la multi pe viata). Esenta acestei cacealmale de legi este ca prin neacordarea actualizarilor precum celorlalti pensionari si celor 70 000 de rezervisti, Ponta recupereaza an de an toate sumele acordate cu titlul de reintregire, astfel incat in final cei in cauza revin exact in aceeasi situatie de diminuare a pensiilor de dinainte de intrarea in vigoare a legii. Legea este considerata pe drept o ofensa de catre cei in cauza, intrucat tertipul financiar folosit in lege induce ideea ca pontistii care au emis-o au mizat pe ignoranta celor 70 000 de rezervisti cu pensii diminuate care nu ar realiza ca d.p.d.v. matematic si financiar prevederile art. 1(4) anuleaza prevederile art. 1(1), respectivii ramanand tot cu pensiile diminuate. Urmare a celor mentionate: Ponta = minim 210 000 de voturi negative de la militarii in rezerva cu pensiile diminuate si membrii apropiati ai familiilor acestora pacaliti de Ponta prin Legea nr. 241/2013. [Nota: 210 000 este nr. estimativ insumand cca. 70 000 militari in rezerva cu pensii diminuate, pt. fiecare militar adaugandu-se si voturile  a minim 2 membri extrem de apropiati ai familiei. Nu se insumeaza nr. de la pct. 2] fiind vorba de aceleasi persoane afectate. Se mentin precizarile finale de la pct. 2].

4]. Zero voturi lui Ponta pentru ofensa si discriminarea aduse celor 70 000 de rezervisti cu pensii diminuate de Boc-Basescu si inghetate de Ponta prin Legea nr. 241/2013, urmare a initierii de catre coalitia lui Ponta a unui proiect de lege, respectiv Proiectul L. Nr. 951/11-12-2013 care stabileste ca  se restituie sumele retinute tuturor fostilor beneficiari ai pensiilor de serviciu, cu exceptia militarilor si politisitilor. Se mentin precizarile finale de la pct. 2]. Ofensa este prea fatisa, concluzia fiind ca doar militarii si politistii trebuie sa fim fraierii finali!

5]. Zero voturi lui Ponta pentru ofensa si discriminarea aduse tuturor militarilor in activitate, preluate de la regimul Boc-Basescu si mentinute de Ponta si coalitia sa pt. neabrogarea din Legea nr. 284/2010 a salarizarii unitare a Art. 92 (1) din Cap. 2 din Anexa nr. VII. Care prevede pe scurt faptul ca militarii sunt remunerati pt. un volum de munca care poate fi impus obligatoriu pt. 24 de ore din 24 si 7 zile din 7 (retribuire la zile calendaristice) in conditiile in care sunt in aceleasi trepte de salarizare cu alte categorii de cetateni care insa isi castiga remuneratiile pt. un volum de munca de maxim 8 ore pe zi si 5 zile pe saptamana (retribuire la zile lucratoare). Aici este o problema si destul de grava. Ideea de baza a asa-zisei reforme in domeniul legislatiei muncii si a pensiilor, a fost cea de egalizare a unor drepturi pt. diverse categorii de cetateni. Militarii au fost trecuti in sistemul public de pensii de Boc-Seitan fiind considerati nesimtiti pt. faptul ca au beneficiat de pensii de serviciu. Numai ca atat Boc-Seitan, cat si ulterior Ponta-M.Campeanu-R. Plumb au tacut si tac malc asupra faptului ca in Legea nr. 284/2010 a salarizarii unitare apar 2 categorii de cetateni: unii simtiti care sunt remunerati la salarizare ca boierii la zile lucratoare si militarii nesimtiti care sunt remunerati precum sclavii la zile calendaristice? In conditiile in care legea mentionata stabileste la art. 3 faptul ca "Sistemul de salarizare reglementat prin prezenta lege are la bază următoarele principii: c) echitate şi coerenţă, prin crearea de oportunităţi egale şi remuneraţie egală pentru muncă de valoare egală (...)". Nu mai calculam voturile negative pt. Ponta! Oricum, este culmea nesimtirii si ipocriziei si incompetentei in a sustine ca politician ca militarii nu trebuie sa aiba drept de pensii de serviciu - intrucat ar beneficia de un privilegiu  fata de alti cetateni, in conditiile in care prin Legea nr. 284/2010 (a salarizarii unitare) toti cetatenii au privilegiul sa castige in 8 ore de munca aceleasi remuneratii cat militarii in 24 de ore, si unii si ceilalti fiind  introdusi oficial in aceleasi trepte de salarizare dupa principiul remuneraţie egală pentru muncă de valoare egala.  

6]. Zero voturi lui Ponta pentru ofensa si discriminarea aduse tuturor militarilor in activitate şi în rezervă din grupa extrema de munca denumita ALTE CONDITII (denumire cam anosta ce-i drept - insa aceasta este grupa care include profesiile cu risc extrem din armata). Este o deviatie legislativa veche preluata de la regimul Boc-Basescu, dar  mentinuta si de Ponta si coalitia sa. Anomalia pe scurt este urmatoarea: in Romania, prin Legea nr. 263/2010 a pensionarii unitare care ii priveste pe militarii care se pensioneaza incepand cu unul 2011, si prin Legea nr. 119/2010 care ii priveste pe militarii pensionati inainte de anul 2011, 2 grupe de munca pt. militari diferite in teorie atat legislativ, cat si ca risc profesional - au acelasi tratament financiar la pensionare. Problema este pe cat de stupida, pe atat de reala!

Desi poate parea plicitisioare, problema merita detaliata incat scoate la suprafata superficialitatea crasa a tuturor ministrilor de la munca incepand cu Seitan si terminand cu R. Plumb, a tuturor ministrilor de finante incepand cu Pogea si terminand cu Ioana Petrescu si a tuturor premierilor incepand cu Boc si terminand cu Ponta. In cele 2 legi mentionate, desi militarii sunt incadraţi legislativ în 4 grupe de muncă cu risc profesional diferit si care ar trebui sa fie tratate financiar la pensionare in mod diferit una fata de cealalta, descoperim ca  în realitate acest lucru are caracter doar teoretic, intrucat militarii din grupa „alte condiţii” nu au niciun avantaj financiar sau de altă natură faţă de militarii din grupa de risc inferior denumita „condiţii speciale”, cele 2 grupe fiind tratate efectiv ca una şi aceeaşi grupă de muncă. La modul practic, militarii din ambele grupe mentionate se pensioneaza la aceeasi varsta si pt. ambele grupe beneficiul este de 50% majorare punctaj pt. fiecare an lucrat efectiv indiferent în care dintre cele 2 grupe de muncă.

Cauza deviaţiei legislative este atat de stupida, incat Seitan, M. Sarbu, M. Campeanu sau R. Plumb ar trebui sa se ascunda in ceata pt. incompetenta lor, alaturi de fostii ministri de finante Chitoiu si Ialomitianu incolonati dupa Boc, in frunte cu Ponta si ministresa Ioana Petrescu de la Harvard! Ce se intampla? Art. 8 c) din Legea nr. 119/2010 si art. 18 c) din Legea nr. 263/2010 a pensionarii unitare, realizeaza o diferenta pur teoretica intre militarii din grupa alte conditii si militarii din grupa conditii speciale in sensul ca celor din grupa alte conditii li se acorda perioade suplimentare la vechimea in munca de 12 luni pt. fiecare an lucrat in alte conditii, spre deosebire de militarii din grupa conditii speciale carora li se acorda perioade suplimentare la vechimea in munca de 6 luni pt. fiecare an lucrat in conditii speciale.  Intrucat perioadele suplimentare sunt convertite in punctaje, iar punctajele in bani, intre cele 2 categorii ar trebui sa existe si o diferentiere financiara la pensie. Dar nu exista! Din cauza faptului ca  Art. 27 (3) c) din Legea nr. 263/2010 a pensionarii unitare prevede aceeaşi cotă de contribuţii sociale de 41,3% pt. „condiţii speciale şi alte condiţii de muncă”, ca şi cum ar fi una şi aceeaşi grupă de muncă, ceea ce in cazul militarilor din punct de vedere legal este fals! Aceasta prevedere este în contradicţie cu însăşi intenţia legiuitorului, întrucât Art. 27 (2) c) din Legea nr. 263/2010 prevede astfel: „Cotele de contribuţii de asigurări sociale sunt diferenţiate în funcţie de condiţiile de muncă normale, deosebite, speciale şi alte condiţii de muncă.” Ori, în cazul grupei „alte condiţii” Art. 27 (3) nu mai face diferenţierea în funcţiile de condiţiile de muncă, faţă de grupa „condiţii speciale”. In situatia data se intampla astfel: militarii indiferent in care dintre cele 2 grupe de munca sunt incadrati, beneficiaza la iesirea la pensie de 50% majorare de punctaj pt. fiecare an efectiv lucrat. Caz in care cele 12 luni acordate teoretic ca perioade suplimentare la vechimea in munca celor din grupa alte conditii nu prezinta absolut nicio relevanta. Mai stupid ca atat, nici ca nu poate exista in vreo legislatie!

Intr-una din interventiile pe vremea cand era ministrul muncii M. Campeanu, M.M.P.S. a admis anomalia (printr-un secretar de stat - Georgeta Bratu), insa s-a disculpat prin faptul că Art. 27 (3) din Legea nr. 263/2010, nu reprezintă decât integrarea în textul de lege a unei prevederi neadaptate din Legea nr. 571/2003 (Codul Fiscal), la realitatea faptului că prin Legea nr. 119/2010 si Legea nr. 263/2010 şi H.G. nr. 1294/2001, pt. militari grupa „alte condiţii” este o grupă distinctă de muncă faţă de grupa „condiţii speciale”. Cu alte cuvinte, pt. a fi transpusă şi din punct de vedere financiar diferenţierea între cele 2 grupe de muncă, este necesară în primul rând modificarea Legii nr. 571/2003 (Codul Fiscal) care să majoreze cotele de contribuţii sociale pt. grupa „alte condiţii”, astfel încât nivelul de contribuţie să reflecte existenţa perioadelor suplimentare acordate la vechimea in munca de 12 luni pt. fiecare an lucrat în grupa “alte condiţii”. Art. 296^18, alin. 3, lit. a^3) din Legea nr. 571/2003 (Codul Fiscal) stabileşte cotă unică de contribuţii de 41,3% pentru grupa unica de munca pt. cetatenii civili "condiţii speciale şi alte condiţii de muncă" [din care 10,5% pentru contribuţia individuală (angajat) şi 30,8% pentru contribuţia datorată de angajator]”. Secretarul de stat a constatat anomalia, M. Campeanu si Chitoiu au plecat cum a venit lasand deviatia legislativa la fel, iar acum cu R. Plumb, Ioana Petrescu si Ponta lucrurile au ramas neschimbate!

Ce s-a întâmplat, este evident! Prevederea menţionată din Legea nr. 571/2003 (Codul Fiscal), datează dinaintea introducerii militarilor în sistemul public de pensii prin Legea nr. 119/2010 şi Legea nr. 263/2010. Înainte de trecerea militarilor în sistemul public de pensii, fie prin Legea nr. 119/2010, fie prin Legea nr. 263/2010, au operat diverse legi privind grupele de muncă pentru cetăţenii contributori (militarii nefiind contributori) şi care în esenţă au format 3 grupe de muncă, respectiv grupa “condiţii normale”, grupa „condiţii deosebite” şi grupa unica de munca denumită „condiţii speciale şi alte condiţii”. În acest context a fost introdus Art. 296^18, alin. 3, lit. a^3) din Legea nr. 571/2003 (Codul Fiscal), respectiv în contextul în care pt. cetăţenii contributori (altii decat militarii) a existat o grupa unică de muncă denumită grupa „condiţii speciale şi alte condiţii”.

Numai ca in domeniul militar, începând cu anul 2001, a intrat în vigoare H.G. nr. 1294/2001 care a departajat grupele de muncă pt. militari în 4 grupe, şi nu în 3, respectiv: grupa “condiţii normale”, grupa „condiţii deosebite”, grupa „condiţii speciale” şi grupa „alte condiţii”. Departajarea între grupele de muncă pt. militari a fost realizată în mod adecvat, în baza Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, astfel incat prin legea mentionata militarii din alte conditii au fost diferentiati la pensionare de militarii din conditii speciale. Odată cu trecerea militarilor în sistemul public de pensii prin Legea nr. 119/2010 şi Legea nr. 263/2010, în cele 2 legi a fost integrată şi H.G. nr. 1294/2001, militarii fiind în continuare categorisiti in 4 grupe de muncă, respectiv grupa “condiţii normale”, grupa „condiţii deosebite”, grupa „condiţii speciale” şi grupa „alte condiţii”.

Insa, in contextul legislativ creat prin trecerea abuziva si aleatorie a militarilor in sistemul public de pensii incepand cu anul 2011, Ministerul Finantelor nu a mai diferentiat (nici macar nu a fost sesizat de Ministerul Muncii sau de ministerele/direct vizate din domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale) si cotele de contributii de asigurari sociale in cazul militarilor din grupa alte conditii fata de militarii din grupa conditii speciale, desi in legislatia de pensionare cele doua grupe de munca sunt diferentiate legislativ. Meseriasii care au ticluit  Legea nr. 119/2010 şi Legea nr. 263/2010 au preluat cu copy-paste din Codul Fiscal cotele de contributii de asigurari sociale in conditiile in care C.F. nu a fost adaptat existentei a 4 grupe de munca pt. militari.

In fine, in practica povestea este astfel: un militar din grupa alte conditii si care are o profesie de risc extrem - sa zicem cercetas prin parasutare (pilot, scafandru, alpinist, parasutist, pirotehnist, orice militar in razboi/campanie/teatrele de operatii) si un militar din grupa conditii speciale in care exista si functii care efectiv nu risca nimic - sa zicem sef birou financiar/juridic/personal/etc., urmeaza sa se pensioneze. Ambii au drept de pensionare la aceeasi varsta pt. grupa de munca, ambii au aceeasi majorare de punctaj de 50% pt. grupa de munca! Caz in care, cand iesi la pensie din grupa alte conditii incepi sa te intrebi daca nu era mai bine sa te fi facut contabilm muzicant sau preot militar in armata din moment ce riscul pt. cele 2 grupe de munca este tratat identic la pensionare, cu toate ca grupele de munca sunt diferentiate teoretic in legislatie! Alt exemplu: personalul unei unitati de infanterie pe timp de pace intra in grupa conditii speciale, sa zicem ca pazeste permanent Cimitirul Ghencea. Personalul unei alte unitati de infanterie lupta in Afganistan (in Rusia, in Romania - nu conteaza) si pt. perioada respectiva intra automat in grupa de risc extrem alte conditii. La pensionare nu exista insa nicio diferenta de tratament intre personalul celor 2 unitati indiferent ca a jucat table in tara sau a luptat cu talibanii sau rusii, si unii si altii beneficiind de aceeasi majorare de punctaj de 50%, chiar daca la un moment dat s-au aflat in 2 grupe de munca cu risc diferit. In ceea ce priveste diminuarea pensiilor unor militari in urma schimbarii legislatiei, mare parte dintre cei afectati fac parte din grupa de risc extrem alte conditii si se datoreaza stupiditatii si superficialitatii  legislative mentionate. Si ce daca? Si mai sunt unii care pretind ca intre Seitan, M. Campeanu si R. Plumb ar fi diferente profesionale sau doctrinare! Sau intre Chitoiu si I. Petrescu! Sau intre Boc si Ponta! Care diferente din moment ce si unii si altii sunt atat de superficiali profesional (sau rau-intentionati, mai putin probabil - sunt efectiv habarnisti, nici nu au citit si nici macar nu inteleg legile din domeniile lor de activitate) incat sa gestioneze o legislatie cu 2 grupe diferite de munca tratate ca una singura, mai ales in conditiile in care riscurile profesionale sunt atat de evident diferite intre cele 2 grupe?

Revenind la voturile negative de care va beneficia Ponta din partea militarilor din grupa discriminata ALTE CONDITII! Nu ne mai complicam sa le calculam, asa cum pe ale lui Boc le-au numarat niste diletanti precum Ialomitianu si Sulfina Barbu pana cand Boc si-a rupt gatul, pe a le lui Ponta or sa le numere alti aventurieri politici precum Rovana Plumb si Ioana Petrescu!

7]. Zero voturi lui Ponta pentru ofensa adusa atat militarilor in activitate, cat si in rezerva din M.Ap.N. (si nu numai) pt. faptul ca a resubordonat ministerul naşului său Gabriel Oprea initial prin Decizia nr. 20/2013, ulterior prin Decizia nr. 79/2014 in conditiile in care cel in cauza a sprijinit din plin regimul Boc-Basescu pt. ca cele mentionate la pct. 1-6 sa se inample. Fara alte calcule!

8]. Zero voturi lui Ponta pentru ofensa adusa atat militarilor in activitate, cat si in rezerva in urma faptului ca in urma figuratiei sale de a se muta in sediul S.M.G., l-a scos in mod insultator pe seful institutiei din biroul traditional al sefilor S.M.G. (alungand liderul indubitabil al militarilor de cariera din orice vreme si orice generatie, in mod umilitor, langa usa de la intrarea in M.Ap.N.), precum si pentru faptul ca a dispus sa fie fie data jos si ascunsa/aruncata galeria sacra cu imaginile fotografice ale tuturor sefilor Marelui Stat Major/S.M.G. de la inceputuri pana in prezent [Detalii in articolul analistului militar de prim rang Ion Petrescu:  "Grav atentat la identitatea Statului Major General şi la imaginea Armatei României". Felicitari inca o data renumitului analist militar pt. dezvaluirile sale si care in pofida faptului ca este un om deosebit de calm, la acest moment protesteaza contra premierului, a se vedea inseratul permanent "The prime minister must go home"]!

9].  Zero voturi lui Ponta din partea zecilor de mii de rezervisti romani (si a membrilor familiilor acestora) care sub regimul Ponta continua sa se tarasca prin tribunalele patriei la fel ca sub regimul Boc-Basescu! Aici mai este o problema care nu tine doar de demnitate, ci si de prestigiul Romaniei in fata altor natiuni! Un stat cu zeci de mii de militari prin tribunale spune totul despre conducatorii acelui stat!

10]. Zero voturi lui Ponta si din partea sutelor de rezervisti (pe surse - sunt 900 de cazuri doar in M.Ap.N. - probabil ca sunt mult mai multe in tara) executati silit fiscal in acest moment cu diminuari de 1/3 din pensii oricum "inghetate" de acelasi regim Ponta. La care mai adaugam si un numar de rezervisti cu hotarari irevocabile ale justitiei care nu sunt puse pur si simplu in executare de ministere. [In cele din urma a iesit la suprafata si care este cauza pt. care ministerele executa anumite H.J.D. si nu executa alte H.J.D.. Acele H.J.D. care nu sunt executate de ministere sunt cele in care instantele precizeaza faptul ca au mentinut pensiile de serviciu in plata unor militari si politisti in conditiile in care instantele au constatat ca ministerele au emis decizii de pensii rezervistilor in 2011, incalcand in 2011 atat o decizie definitiva a I.C.C.J., cat si o lege a statului roman. Ceea ce este extrem de grav intrucat fapta nu este prescrisa pt. persoanele responsabile care au decis acest lucru, fapta fiind in fapt de natura penala. In concluzie, ministerele nu executa (inca) astfel de H.J.D. nu pentru faptul ca ar mentine in plata pensiile de serviciu unor militari, ci pt. faptul ca acestea atrag raspunderea  pt. deciziile luate in 2011 a unor diversi factori de decizie care au incalcat la vremea respectiva atat o  decizie definitiva a I.C.C.J., cat si o lege a statului roman - printre care si G. Oprea]. Referitor la cele mentionate, dovezile concrete sunt prezentate in materialele precedente, materialul nefiind simpla propaganda fara acoperire! Da, in timpul lui Ponta - rezervistii cu pensii diminuate de Boc sunt "inghetati" de Ponta, in plus mai sunt si executati fiscal silit in regimul Ponta, iar H.J.D. care atrag si raspunderea lui G. Oprea nu sunt puse in executare!


11]. Zero voturi lui Ponta pt. mentinerea interdictiilor de drepturi si libertati fundamentale impuse militarilor prin Sectiunea a 3 din Legea nr. 80/1995 (Statutul cadrelor militare) si prin art. 25 din Legea nr. 384/2006 (Statutul soldatilor si gradatilor profesionisti). Cateva detalii! Interdictiile de drepturi si libertati fundamentale impuse militarilor limiteaza pur si simplu veniturile lor si contributiile lor la pensii. Aceste interdictii nu se mai justifica in conditiile in care militarii au devenit salariati si pensionari "unitari", intrucat creeaza discriminarea acestora in raport cu drepturile altor cetateni inclusiv asupra drepturilor de pensie. Exemple: un oarecare cetatean are dreptul sa infiinteze si sa administreze o firma ceea ce inseamna venituri mai mari si contributii mai mari la pensii. Militarii nu au acest drept, fiindu-le astfel obstructionat dreptul atat la obtinerea unor venituri mai mari, cat si a unor pensii mai mari urmare a respectivelor venituri. Situatia se repeta in cazul interdictiei impuse militarilor de a indeplini functii publice. Ceea ce inseamna din nou obstructionarea dreptului de a obtine venituri mai mari si de a beneficia de pensii mai mari. In consecinta, nu este posibil ca pe de o parte sa fii declarat salariat si pensionar "unitar", iar pe de alta parte sa ti se interzica sa obtii venituri si sa contribui suplimentar la propriile pensii. Mai sunt si alte interdictii de drepturi fundamentale. Problema este ca toate aceste interdictii se aplica doar militarilor dintre toti salariatii si pensionarii "unitari". Magistratii isi justifica dreptul la pensie de serviciu exact prin limitarile de drepturi si libertati fundamentale si este corect ca interdictiile impuse unui grup/categorii profesionale sa fie compensate legislativ cu altceva, altfel este fascism. Numai militarii au ramas in stare hibrida: salariati si pensionari "unitari", dar cu limitari de drepturi si libertati fundamentale precum ale magistratilor. Acesta este stat de drept? Nu este! Pt. a fi stat de drept, politicienii cu Ponta in frunte, trebuie sa se decida: ori ridica si militarilor toate limitarile si interdictiile de drepturi fundamentale, ori compenseaza interdictiile de drepturi fundamentale cu altceva, exact ca la magistrati, altfel este discriminare in forma pura, cu nuante de fascism! Dar Ponta nu va decide nimic, dovedind astfel ca este total de acord cu terorismul legislativ conceput de Boc-Basescu la adresa militarilor romani.

 12]. Zero voturi lui Ponta urmare a ignorarii de catre acesta si coalitia sa a Raportului special al Institutiei "Avocatul Poprului" privind consecinţele eliminării pensiilor de serviciu, institutie democratica de prim rang integrata OMBUDSMAN, raportat inaintat Parlamentului si Executivului in ianuarie 2013. Extras cu recomandarea punctuala a Institutiei Av. Poporului pentru Ponta si coalitia sa politica: "Pentru pensiile de serviciu stabilite în baza legislaţiei existente la apariţia Legii nr. 119/2010, revenirea la denumirea şi cuantumul pensiilor de serviciu anterioare promulgării Legii nr. 119/2010". Recomandare argumentata in cel mai democratic mod cu putinta: "desfiinţarea pensiilor prevăzute în Legea nr. 119/2010 a adus atingere unui drept dobândit, acela de pensie de serviciu; aceasta nu este diminuată temporar sau impozitată pe o perioadă nedefinită de timp, este pur şi simplu desfiinţată. (...) Pensia de serviciu şi pensia din sistemul public nu reprezintă un singur drept, astfel că în fapt, dreptul la pensie de serviciu a dispărut cu totul!" Si ce daca? La aproape 2 ani dupa raportul special, nu s-a intamplat nimic si nici nu se va intampla pana la prezidentiale! Concluzia nu poate fi decat ca Ponta exact ca si Boc/Basescu, nu da nici 2 bani pe democratie si pe drepturile cetatenilor!

13]. Zero voturi lui Ponta pt. gogorita transmisa mediatic (personal sau prin Rovana Plumb) ca C.E. interzice pensiile de serviciu in U.E. In fapt, U.E./C.E. nu interzice nimic niciunui stat, ci realizeaza recomandari. Gogorita consta in faptul ca afirmatiile lui Ponta sunt valabile doar cand este vorba despre militarii romani. Intrucat in Romania magistratii si consilierii Curtii de Conturi au pensii de serviciu. Prin urmare nu exista nicio interdictie si nici nu exista directive ale C.E/U.E. care sa fi declarat ca in Romania, magistratii si consilierii Curtii de Conturi sunt albi - si merita pensii de serviciu, iar militarii sunt negri - si nu au drept la pensii de serviciu! Pe de alta parte, din U.E./C.E. fac parte mai multe state, nu doar Romania! Daca privim spre vest, sa zicem spre Marea Britanie, descoperim ca militarii britanici au drept de pensie militara (orice militar de la general la soldat pt. o vechime de minim 18 ani in serviciul militar) si britanicii nici au vreun gand sa retraga militarilor lor acest drept. Ceea ce reconfirma ca ceea ce transmite Ponta prin Romania, sunt simple gogorite. Nu in ultima instanta, fiind vorba de voturi la alegerile prezidentiale, orice roman doreste sa voteze un presedinte al Romaniei si nu o marioneta a C.E./U.E.!



14]. Zero voturi lui Ponta - si aici este vorba deja de milioane de voturi negative pt. emiterea de catre Ponta (in realitate este copierea unei ordonante a lui Boc) a O.U.G. nr. 103/2013 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2014, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice. Act normativ prin care premierul Ponta face exact ceea ce a facut si Boc, respectiv isi bate joc de cetatenii care si-au castigat diverse drepturi in instante in actiunile indreptate contra statului, in sensul ca cetatenii respectivi in loc sa isi imediat drepturile acordate de instante, beneficiaza de acestea la misto, adica intr-un cincinal, desi statul le-a luat respectivele drepturi intr-o zi. Pentru conformitate, art. 21 din O.U.G. nr. 103/2013:

(1) Plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului din instituţiile şi autorităţile publice, devenite executorii în perioada 1 ianuarie–31 decembrie 2014, se va realiza astfel:
a) în primul an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 5% din valoarea titlului executoriu;
b) în al doilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 10% din valoarea titlului executoriu;
c) în al treilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 25% din valoarea titlului executoriu;
d) în al patrulea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 25% din valoarea titlului executoriu;
e) în al cincilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 35% din valoarea titlului executoriu.

Si aceasta nu este totul! Victor-Viorel Ponta, prin O.U.G. nr. 103/2013, a mai subminat un pic si puterea judecatoreasca, incalcand si Constitutia, prin efectele Aln. (2), din Art. 21 din O.U.G. nr. 103/2013, ceea ce dovedeste ca premierul nu este decat o clona doctrinara a lui Emil Boc. Mostra de subminare a justitiei si a statului de drept: Art. 21 (2) : "În cursul termenului prevăzut la alin. (1), orice procedură de executare silită (nota: este vorba de actiunile de executare silita indreptate de cetateni contra institutiilor statului care nu executa de buna voie hotararile judecatoresti favorabile cetatenilor) se suspendă de drept". Cu alte cuvinte, puterea executiva marca Ponta obstructioneaza pe fata puterea judecatoreasca si face misto de cetatenii care si-au castigat drepturile in instanta - lungind termenele de aplicare la Sfantu' Asteapta, in conditiile in care aceeasi putere executiva ii executa fiscal pe cetateni (gravide, pensionari - nu conteaza) in 15 zile (dovezile concrete sunt in materialele precedente).

[Ca fapt divers, pe baza ordonantei mentionate - ministrul apararii M. Dusa, a emis si el contra militarilor care isi castiga drepturile in instante Ordinul nr. 50/2014. Nu mai era necesar in conditiile in care exista oricum O.U.G. nr. 103/2013, dar trebuia sa isi dovedeasca cumva si acesta zelul pentru seful sau Ponta in masurile luate de acesta contra cetatenilor!] In orice situatie, O.U.G. nr. 103/2013 emisa de Ponta aduce atingere drepturilor a milioane de cetateni. Ca sa nu mai discutam despre faptul ca fiind un act normativ de guvern, poate fi modificat oricand de Ponta (succesorul lui) astfel cetatenii in cauza sa isi primeasca drepturile nu doar peste 5 ani, ci peste 10, 25 sau 75 de ani!


Speram ca materialul contine suficiente argumente atat pt. militarii atat activi, cat si in rezerva, dar si pt. membrii familiile noastre, incat fiecare sa voteze cerebral - in niciun caz sentimental! Vot care in esenta este sintetizat in protestul decent al jurnalistului si analistului militar de prim rang Ion Petrescu in inseratul-protest "The prime minister must go home"!

23 de comentarii:

  1. La cati citesc aici ...se cam apropie de zero ..pierderea lu Ponta ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu va luati dupa comentarii. Apropo de cati citesc, numai eu transmit link-ul la aproximativ 100 de persoane. Si nu uitati ca in Romania se castiga la 0,1....0,2 %. Orice vot conteaza.

      Ștergere
    2. Ti s-a raspuns deja! Nu comentariile propaga un material. Este (de exemplu) preluat pe SCMD unde este interzis la comentarii. Este "link-at" inclusiv pe Facebook de persoane pe care nu le cunosc. Ajunge inclusiv in mediile politice prin persoane "de bine" care fac parte din diverse asociatii si organizatii care nu prea au legatura cu armata. In sfarsit, consider ca este important sa spunem adevarul asa cum este. Pt. mine nu conteaza decat sa fie rezolvata problema militarilor. Nu conteaza de catre cine. Poate sa receptioneze materialul si Ponta, dar si Iohannis. Conteaza doar cine "misca" pt. militari!

      Ia citeste: http://www.ionpetrescu.ro/2014/08/05/rusia-scoate-2-000-000-de-rezervisti-la-incalzire/

      Ștergere
  2. Buna ziua. Incep prin a va adresa felicitari pentru modul in care va "bateti pentru drepturile militarilor". Daca si celelalate categorii socio-profesionale ar fi organizate ca dvs tara ar avea alti oameni in frunte, Insa, pentru ca este un insa, sunt de parere ca a arunca totul in spatele unui om, in cazul de fata premierul Romaniei, nu mi se pare corect/fair. Aveti impresia ca totul depinde de el ? Sunt convins ca avem de-a face cu un sistem, iar lupta cu sistemul este grea/dificila/dura. Sigur, inteleg ca normal si legal ar fi ca sa se restituie banii celor care au pierdut incepand cu ianuarie 2011, pana in oct 2013, iar pensiile acestora sa fie indexate asa cum se indexeaza toate pensiile din Romania. O noua lege a pensiilor militare in tara noastra nu cred ca mai este posibila intr-o Europa in care deficitele la fondurile de pensii se adancesc, varsta de pensionare creste si plata pensiilor devine o problema. Mai de graba vor trece cei din Europa la principiul contributivitatii, pe care sa fiu sincer nu il agrrez. V-ati gandit vreodata de ce pensii or sa beneficieze sotiile/rudele dvs care nu au statutul de militari/magistrati ? Pentru a lua 1500 de ron brut, un om trebuie sa lucreze 35 de ani cu un salariu brut de 4500 de ron lunar/in fiecare luna din cei 35 de ani !!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se aruncă totul în spatele unui om. Ponta reprezintă un partid și o alianță aflată la guvenare și având majoritate parlamentară. Acum acest om care-i reprezintă pe cei enumerați candidează la președinție și e normal ca el să fie în centrul atenției electoratului pentru că este exponentul principalei părți a ceea ce denumiți sistem.
      Problema cu deficitul fondului de pensii este, cel putin pentru România, o problemă falsă referitor la premizele acestui deficit.
      Raportul între persoanele active și pensionari a crescut în ultimii 25 de ani în principal prin două cauze iar principalul vinovat pentru aceastea este același sistem:
      Pensionarea anticipată, în scop electoral, a prea multor români, persoane care o dată pensionate au lucrat în continuare fie în țară la negru fie în afara țării.
      Lipsa locurilor de muncă a făcut ca o mare parte a populației active, cam 3-5 milioane de români, mare parte din ei cu înaltă calificare, să plece definitiv ori temporar din țară. Aceștia au la rândul lor copii care vor înlocui populația pensionată în țările în care au ajuns nu în România.
      Referitor la pensile contributive, situația nu ar fi așa de neagră dacă această lege ar fi fost făcută corect, pe baza principiiilor enunțate în lege și ținând cont de speranța medie de viață a diferitelor generații de pensionari. După datele UE un pensionar bărbat din România primește pensie doar 4 ani și un pic peste două luni. Împărțiți contribuția unui astfel de pensionar, strânsă în 35 de ani de muncă, la 50 de luni și vedeți cam care ar trebui să fie pensia acestuia.

      Ștergere
    2. Buna sa va fie inima! Incerc sa raspund punctual!

      1]. Intr-adevar, un om nu poate rezolva totul. Numai ca Ponta a promis ca rezolva, furand "voturile" celor de buna credinta.

      2]. Daca recititi cele 11 puncte, unele nu costa bani.

      3]. Daca o lege a pensiilor militare nu este posibila, revendicarile de la pct. 5,6 si 11 devin obligatorii de indeplinit.

      4]. Exemplul cu cei 1500 lei e corect. Insa, sunteti prea optimist! Ati calculat ca acea pensie provine din sistemul public? Cetatenii contribuie 10,5% la pensii, da? Dar din 2008 (pt. persoanele sub 45 de ani) contributiile de asigurari sunt directionate doar 4,5% la sistemul public si 6% la fonduri private de pensii. Prin urmare, in exemplu dat de dumneata persoana in cauza va primi de la sistemul public pensie in raport de cei doar 4,5 % virati la fondul public, cca. 600 lei. Cat va primi si de la fondul unde a virat obligat 6% nu cunoaste nimeni! Deci, pensia sigura e de 600 lei, iar restul e la noroc.

      Ștergere
    3. La punctul 4 gresiti. Faptul ca se vireaza 4,5 % la pensiile private nu diminueaza metoda de calcul. Nu uitati ca se va ajunge la 6 % in 2017 pt pensiile private, iar angajatorul vireaza si el cel putin 20,8 % la CAS. In rest va impartasesc opiniile.

      Ștergere
    4. Eu m-am referit la final! Finalul acela din 2017 este doar 4,5% la sistemul public si 6% la sistemul privat.

      Nu inteleg ceva! Cum sa nu fie diminuata pensia in sistemul public daca in loc de 10,5% mai contribui la acel sistem doar cu 4,5%? Calculul pensiei in sistemul public nu este in functie de contributie? Mie mi se pare evident ca in cazul a 2 persoane, cu venituri egale, daca una contribuie la fondul public cu 10,5%, iar cealalta cu 4,5%, prima persoana va avea o pensie mult mai mare decat a 2-a provenita din sistemul public. Asadar, a 2-a persoana va avea o pensie din sistemul public raportat la cei 4,5% cu care a contribuit - normal ca este mai mica decat daca ar fi contribuit cu 10,5%, urmand sa primeasca teoretic si o pensie din sistemul privat in functie de cei 6% cu care a contribuit la fond.

      Problema cea mai grava la acest moment este ca nimeni niciun fond privat nu poate preciza ce pensie va primi de la fondul respectiv pt. cei 6% virati, nu exista transparenta in acest sens. Din cate stiu, singura reglementare certa este aceea ca fondurile private sunt garantate de stat, dar ... si aici e problema! Garantia consta ca in caz de forta majora respectivele fonduri nu pot fi decat maxim obligate sa returneze cash acei 6% depusi de contribuabil de-a lungul vietii. Fara dobanzi, actualizari, penalitati etc. Asta inseamna din punctul meu de vedere ca persoanele obligate sa isi disperseze CAS 4,5% la stat si 6% privat, in lipsa unei legislatii clare, pot deveni victime oricand intrucat chiar daca sunt rambursate/transferate sumele de la fondurile private la cel public sau transformate in pensii de fondul privat insa la valoarea banilor depusi in numerar, deci neactualizati, partea aceea de pensie nu poate fi considerata decat ceva mai mult decat zero si asta dupa 30 de ani de contributie.

      Dupa mine, chestia cu pensia privata obligatorie fara o legislatie clara in domeniu, ascunde un "smen" mult mai mare la care sunt partasi multi politicieni. Schema e simpla: permite fondurilor sa se foloseasca de banii oamenilor 20-30-40 de ani, apoi acestea nu pot fi obligate decat sa ii returneze linistite ca masa monetara devalorizata. Altfel nu se explica de ce niciun fond privat nu ofera nicio metoda de calcul a pensiei!

      Ștergere
  3. ..INTREBATI-L pe karadeniz....cat avea prin Contributieala si cat a mai primit ca ...reantregire .....in fapt o indexare anticipata pe multri ani inainte ...





    Anonim2 august 2014, 13:33
    Da..chiar domule de ce nu raspunzi ....????

    RăspundețiȘtergere
  4. Diferenta e de vreo 1200 de lei. Referitor la ”contributeală” în calculul acesteia conform adeverințelor de venit nu mi-au fost incluse: al 13-lea salariu pe 9ani; vreo 20 de prime; pe mai bine de 5 ani, deși eram ambarcat, pe funcție mai mare decât gradul, veniturile cu sporurile aferente sunt cam cu 30% decât solda minimă de funcție corespunzătoare gradului din anexa 1 a OUG-1/2011. Deși au trecut mai bine de 2 ani și jumătate de la contestație încă nu am primit vreun răspuns.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pe manșeta din dreapta, la blogroll, găsești la blogul ”Altfel” un articol de prin 2010, reactualizat ”terorism-juridic-impotriva-militarilor-romani ” citește-l și poate-ți va limpezi o parte din angoasele care te macină.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Anonim5 august 2014, 09:30 ...

    Hai s-o luam metodic ...

    La : "...Sunt convins ca avem de-a face cu un sistem, iar lupta cu sistemul este grea/dificila/dura." ... Toate acestea in ideea ca , vezi doamne , premierul coabitac , fiind un simplu cetatean , nu poate corecta un sistem ... Vedeti ce v-a spus karadeniz despre ce reprezinta acest coabitac ...
    Nimeni nu l-a obligat sa se urce in postul in care este acum ! El ne-a rugat pe noi (populimea de votaci) sa-i acordam posibilitatea sa ne arate ce poate el face ...

    Mai zilele trecute ne-a anuntat ca poate face si mai mult ! De aceea n-a anuntat ca ne va ruga sa-l instalam intr-un fotoliu si mai sus ......

    Deci ... mucles cu SISTEMUL care il impiedica pe bietul coabitac sa faca ceva ...

    RăspundețiȘtergere
  7. @Anonim5 august 2014, 09:30
    La : "...intr-o Europa in care deficitele la fondurile de pensii se adancesc, varsta de pensionare creste si plata pensiilor devine o problema. Mai de graba vor trece cei din Europa la principiul contributivitatii, pe care sa fiu sincer nu il agrrez. " ...

    Se vede treaba ca faceti parte din "populimea" care pune botu' la toate zicerile puliticienilor ...

    Presupun ca vorbiti despre "contributivizarea" pensiilor militare la celelalte "ţărişare din sărmana Europă" ...
    Sigur ca da ! Daca in acele tari vor veni la putere idioti de genul shit'an - ului (seitan) sau a bocaca-ului ... Care vor micsora deficitul bugetelor de pensii prin introducerea in sistem si a altor "consumatori de resurse" (militarii) ... Destepti baieti !

    Uitati (sau n-ati stiut niciodata) ca idiotii despre care vorbeam nu au dorit reducerea deficitului bugetului asiguarilor sociale (de pensii) din Romanica ... Idiotii respectivi au dorit reducerea cheltuielilor bugetare (de la bugetul "principal" al statului) ... pentru asta au taiat salariile (si alte venituri) cu 25% si au micsorat toate pensiile care nu erau pe sistemul contributivitatii ...
    ----------------------------------
    La : " ...O noua lege a pensiilor militare in tara noastra nu cred ca mai este posibila intr-o Europa in care deficitele la fondurile de pensii se adancesc, varsta de pensionare creste si plata pensiilor devine o problema. ..." .
    Trebuie sa repet : "Se vede treaba ca faceti parte din "populimea" care pune botu' la toate zicerile puliticienilor ..." .
    Deci :
    - cum 'zda ma-sii acest fel de probleme (cu plata pensiilor) se manifesta numai in tarile capitalist-catolice ? De ce nu se aude despre astfel de probleme in tarile din (de exemplu) extremul Orient ? ... Sau din tarile capitalist-islamice ?
    - de ce , capitalistii-catolici nu se gindesc la marirea contributiilor pentru pensii ! Pentru a substitui lipsa de locuri de munca ... pe care tot ei o genereaza ...
    Marire a contributiilor (pentru pensii) prin micsorarea profiturilor nerusinate pe care le realizeaza capitalistii-catolici ...
    - de ce cresterea virstei de pensionare , si stoparea accesului la munca a tinerilor ? Tinerii cind , si cum , isi vor mai asigura "contributeala" necesara pentru pensiile lor ?

    RăspundețiȘtergere
  8. @Anonim5 august 2014, 16:46
    La : 'Faptul ca se vireaza 4,5 % la pensiile private nu diminueaza metoda de calcul." .
    Presupun ca ca prin "nu diminueaza metoda de calcul." intelegeti ca nu se diminueaza cuantumul pensiei cuvenite din sistemul public ...
    Cititi art. 96(3)/L.263/2010 si art.71(3)/hg.257/2011 .
    Banii (din contributii) dirijati spre fondurile de pensii obligatorii , administrate privat , nu se iau in considerare la stabilirea pensiei din sistemul public de pensii ... deci pensiile vor fi (sint) mai mici cu sumele corespunzatoare punctajelor aferente acelor sume (trimise la acele fonduri de pensii) ...
    Ati auzit ceva despre pensii platite de acele fonduri ? Fonduri care functioneaza (si string bani) !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, aveti dreptate, se diminueaza cuantumul pensiei, punctajul. Exprimarea mea a fos gresita, fiindca m-am referit la metoda de calcul si nu la punctaj....evident ca este aceiasi metoda (ea nici nu poate fi "diminuata"), care conduce la un punctaj mai mic, LOGIC. La un calcul veti observa ca diminuarea este mult mai mica decat suma care se acumuleaza intr-un cont individual, in cazul pensiilor private pilonul 2.
      Cu alte cuvinte, ce apune omul deoparte este mai sigur, iar daca el nu mai apuca sa ii foloseasca are urmasi care o vor face.

      Ștergere
  9. Din cate imi mai amintesc, secuii l-au sprijinit pe Mihai Viteazul, acesta a fost omorat de generalul Basta trimis de imparatul austro-ungar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt mai multe ipoteze istorice. Din cauza ca noua ne-au scris mereu altii istoria. Exista o varianta falsa privind loialitatea secuilor fata de romani. Eu am trait printre secui. Nu e nici o deosebire de mentalitate intre ei si acel general György Basta. De altfel si manifestarile lor de astazi demonstreaza ca este falsa teoria privind loialitatea fata de romani, nici nu exista alta dovada mai buna.

      Analizand diversele surse istorice, cea mai mare parte din garzile lui M. Viteazu la Turda cand a fost asasinat erau secui. Daca nu ar fi tradat, nu ar fi fost posibil sa fi fost asasinat M. Viteazul de ungurul (degeaba spun unii ca a fost albanez, numele il tradeaza) György Basta cu care era oficial si aliat luptand amandoi si castigand impotriva ungurilor la Gorăslău (3 august 1601). Si apoi mai e o chestie de logica: l-a asasinat in cort, dar secuii din garzi si din tabara de ce l-au lasat sa plece nestingherit dupa asasinat?

      PS: Poate iti par subiectiv. In partea de inceput a materialului e un link despre un ofiter roman asasinat de secui. Au mai fost 5 militari asasinati de secui in '89. Am cunoscut indeaproape cazul si familia maiorului la vremea respectiva.

      Ștergere
  10. ce mai tura-vura,ne-au tras-o si gata!ponta presedinte si basescu prim-ministru

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acesta e scenariul pe timp de pace! Doar rusii pot sa il schimbe! In sensul ca in caz de conflict armat - iar chestiunea se ingroase pe zi ce trece, Basescu ramane obligatoriu presedinte in continuare si Ponta premier. Caz care la cat le poate pielea, amandoi vor fugi din tara!

      Ștergere
  11. Daca nu-l votam pe Ponta atunci sa-l votam pe urmasul lui Hitler, adica tot pe Basescu.. Frumoasa manipulare !!!! Pacat ca basistii au infectat si acest blog !!!!!
    Voi, astia de pe aici, nu v-ati saturat cat v-a batjocorit marinarul de la Cotroceni timp de 10 ani ?? Vreti sa va mai batjocoreasca inca 10 de la Palatul Victoria ?? Daca asta vreti, votati pe urmasul lui Hitler sau pe Somnorila-Tradator daca va candida !!! Va doresc succesuri !!!

    SPRE DISPERAREA VOASTRA PONTA VA CASTIGA DIN PRIMUL TUR !!! ROMANII NU VOR VOTA NICIODATA O SLUGA A LUI BASESCU !!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai probleme grave de perceptie a realitatii! Ce manipulare? Nu ai inteles ca suntem 2 categorii de rezervisti? Eu fac parte din categoria celor carora Basescu/Boc ne-a taiat pensia, iar Ponta ne-a "inghetat-o" pe viata. Tot eu fac parte din categoria celor pe care acum Ponta ne executa si silit prin retineri de 1/3 din pensie. In concluzie, pentru mine si categoria din care fac eu parte, Ponta este copia la indigo a lui Basescu/Boc. Acum tu ce ai vrea, sa ii facem si declaratii de dragoste lui Ponta? Pt. categoria asta pe care tu NU o vezi, dar care exista, ori Basescu/Boc, ori Ponta tot un drac este.

      Referitor la Iohannis! La cate lovituri am incasat si de la Ponta (categoria asta pe care tu NU o vezi), decat un escroc politic ca Ponta provenit din bunic ruso-evreu, mai bine un sas daca toti avem ca etalon Germania si nu Romanika! Macar sasul nu ne-a facut niciun rau precum Basescu si Ponta. Cat priveste placa cum ca neamtu' ar fi omu' lui Basescu, e doar propaganda disperata de-a lui Ponta si tu esti victima. Neamtu' nu da 2 bani nici pe Basescu, nici pe Ponta. Si nici pe portocalii. Chestia asta o stiu insa doar oamenii informati din alte surse decat de la televiziunile de propaganda!

      Daca e sa vorbim de disperare! Cele 14 puncte din material care in fapt sunt revendicarile insumate ale rezervistilor au fost expediate tuturor "prezidentiabililor". Au aparut deja reactii si inca pozitive din partea celor vizati. Ponta are inca timp sa aiba o reactie, dar ne va ignora precis intrucat in privinta militarilor, el executa ce ii spune Oprea! Asa ca voteaza-l tu pe Ponta!

      Ștergere
    2. @Anonim
      Batjocorirea militarilor sub tutela lui Băsescu a avut apogeul când ministrul apărări era Gabriel Oprea, militar de carieră, cel puțin până la gradul de căpitan. Acum continuă sub tutela lui Ponta cu același Oprea, care în noua alianță conduce nu doar MAI ci și ministerul apărării ba și celelalte structuri de apărare. Cât îi interesează pe cei doi și pe Băsescu securitatea externă a țării se vede clar din acțiunile lor, deși războiul e cu degetul pe soneria României. A promis Ponta în aprilie că alocă armatei 700 de milioane, la rectificare sunt doar 400 și aia în rezerva guvenului. Oprea a început refacerea capacității operative a armatei, care e pe la cel mult 40% , cu trecerea la o nouă ținută de vară a regimentului de gardă, cu achiziția unei mașini de protocol de peste 100.000 de euro, cu reparații la diverse cazărmi ce sunt folosite tot pentru protocol. Ponta se mută în ministerul apărarii ca la mă-sa acasă, dă jos de pe pereți galeria cu șefii SMG, îl mută pe ministrul de paie Dușa în biruoul șefului SMG iar pe acesta într-o debara.
      E posibil să fie și așa cu Ponta din primul tur. Pentru mine nu-i nici o disperare, disperarea va fi a celor care-și pun speranțe în Ponta& Oprea și vor constata după că nu e cazul. Principiul răului cel mic nu prea a dat roade în România, soluția este eradicarea răului indiferent ce nume și culoare are acesta. Din păcate românii care au înțeles acest lucru, conștienți că această eradicare nu se poate face fără o participare masivă a populației, au ales soluția emigrării și mulți dintre ei mulțumesc acum politicului pentru această soluție impusă.
      Cei care au rămas, prea bătrâni ori prea speriați pentru a pleca ori a se implica într-o asemenea schimbare, asistă neputincioși la această mascaradă și speră că un om poate, asemenea lui Făt Frumos, schimba ceea ce ei nu au curajul să facă.

      Ștergere
  12. Poezia cetăţeanului român: Diavol(Base)esciana

    Bietul om e chior saracul,
    Nu de somn,e din nascare,
    Cand il vad,il vad pe Dracul,
    Chip hidos si-asemanare!
    Greata-mi e,dar n-am ce face,
    Zi de zi tre` sa-l suport,
    Scuip in san si spun:-Piei drace
    Si mancate-ar viermii mort!
    Intr-un colt de Iad cu smoala,
    Dracu`-n lacrimi se ineaca.
    Cu privire-ai tampa,goala,
    Barba lui de tap,si-o freaca.
    Apoi spune cu glas tare:
    -E posibil sa-mi pierd locul,
    Pan-aici mi-a fost,se pare!
    Si-ncepu s-atate focul.
    Ca Basescu-i Dracul gol,
    Nu ma indoiesc de fel,
    Pot sa fac pariu p-un pol,
    Ca toti dracii fug de el.
    Daca Dracu-i tiz cu chiorul,
    Zic sa facem schimb de locuri.
    Ca sa mantuim poporul,
    Il trimit pe chior in flacari.
    Ca s-a saturat tot neamul
    De prezenta lui hidoasa,
    Cred ca asta-i este hramul,
    Bocul chior,tinand o coasa.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!