joi, 24 aprilie 2014

Din noile elecubratii ale Comandantului Suprem: "Rezervistii plecați la muncă afară trebuie aduși sub arme dacă e nevoie!" Si un mesaj special pentru Presedinte si Premier: concediati-va consilierii!


"Într-o interventie la Adevărul Live, presedintele Traian Băsescu a atins si problema conflictului din Ucraina. În acest context, Băsescu este de părere că România are o mare problemă cu rezervistii care sunt la muncă în străinătate. În opinia presedintelui, acestia ar trebui adusi sub arme dacă situatia o impune." Materialul integral poate fi citit aici.

Citind astfel de afirmatii si tinand cont de toate loviturile incasate de armata romana in ultimii 4 ani, nu ai cum sa ramai pur si simplu, masca! In caz de conflict armat, poate fi mobilizat orice cetatean care intr-un mod sau altul, si-a satisfacut stagiul militar. Dar nu numai! In fapt, mai poate fi mobilizat si orice barbat cu varsta intre 20-35 de ani chiar daca nu si-a satisfacut stagiul militar, intrucat pt. aceasta categorie de cetateni, in caz de razboi, se reintroduce stagiul militar obligatoriu. Intrucat ultima situatie este putin probabila fiind greu de pus in practica, este evident ca in caz de conflict armat, in prima faza vor fi inhatati exclusiv doar cetateni care au parcurs deja o forma de instruire militara. Aici intalnim urmatoarele situatii:

I. Ofiteri, subofiteri/maistri militari (clasa I - varsta pana la 55 de ani, clasa a II-a - varsta pana la 60 de ani si clasa a III - varsta pana la 63 de ani). Se impune o precizare: legea nu face diferenta intre ofiterii, subofiterii/maistrii militari de cariera pura si cei cei care au capatat acest statut in trecut dupa absolvirea unei facultati civile precedata de acel serviciu militar obligatoriu cu termen redus. La modul pragmatic, este insa evident ca vor fi mobilizati predominant, chiar exclusiv, doar ofiterii, subofiterii/maistrii militari de cariera pura, iar dintre acestia - in primul rand cei care au apucat sa fie formati profesional dupa standardele si procedurile NATO. Este evident ca in situatia unei mobilizari, clasa I are prioritate. Aici este o mare problema. In clasa I de mobilizare fac parte predominant (exista cazuri si in celelalte 2 clase), ofiteri, subofiteri/maistri militari carora regimul Basescu-Boc-Oprea nu numai ca le-a desfiintat pur si simplu, pensiile militare, ci s-a intamplat ceva si mai grav. In urma fenomenului complet nedemocratic, unui numar de cca. 26 500-70 000 (ultimul numar este sugerat de fostul ministru al muncii  M. Campeanu si reprezinta mai mult de 1/2 din cadrele in rezerva cu obligatii la mobilizare ale armatei) de ofiteri, subofiteri/maistri militari, li s-au stabilit pensii calculate dupa principiile celor din sistemul public, fapt care a condus la scaderi ale cuantumurilor acestora si cu 90%. Situatia a provocat adevarate drame in randurile celor  26 500-70 000 si ale familiilor acestora! In mod cert, in urma abuzului regimului Basescu-Boc, printre rezervisti au fost si victime umane la propriu. [Legat de ceea ce s-a intamplat, una din sarcinile asumate de "R-26 500" este aceea de a aduce atunci cand contextul politic va permite, in fata unei justitii reale - nu cum functioneaza acum, pe toti cei care prin masurile politice abuzive au creat victime in randul rezervistilor romani, asa cum si fostii tortionari comunisti au putut fi adusi in fata justitiei]. Este necesara insa si o paranteza. Desi, inainte de inscaunarea din anul 2012, regimul Ponta-Antonescu-Oprea-D. Constantin a promis ca va remedia abuzurile politice ale fostului regim indreptate impotriva celor 26 500-70 000 de ofiteri, subofiteri/maistri militari pe care de altfel le-a si recunoscut, premierul nu a luat, in realitate nicio masura reparatorie. Dupa preluarea puterii politice, in fapt regimul Ponta a dovedit si dovedeste inclusiv in acest moment, ca a fost/este complet de acord cu abuzurile practicate de regimul Basescu-Boc, fapt pt. care acestea au ramas intacte. Singura emanatie a regimului Ponta fata de cei 26 500-70 000 este de notorietate fiind doar o stupida pacaleala legislativa concretizata in Legea nr. 241/2013. Incepand cu luna octombrie 2013, prin legea mentionata, cei 26 500-70 000 primesc pensiile in cuantumurile detinute inainte de desfiintarea pensiilor militare. Numai ca, in baza art. 1(4) din lege, incepand cu luna ianuarie 2014, aceste pensii nu se mai actualizeaza la fel ca la ceilalti cetateni, fiind efectiv inghetate, la multi pe viata. Cu alte cuvinte, regimul Ponta mentine in continuare pensiile diminuate pt. cei 26 500-70 000, diferind doar metoda matematica de diminuare. Marea reparatie consta in urmatoarea scamatorie: "V-am reintregit pensiile, insa va iau tot inapoi prin inghetare si neindexare!" Deci, drama continua si in acest moment - in Romania existand 26 500-70 000 de rezervisti cu pensii inghetate, de parca am fi fost infractori in slujba natiunii, si nu militari.

Revenind la prioritatea pt. mobilizare a ofiterilor, subofiterilor/maistrilor militari din clasa I (sub 55 ani varsta), datele insumate conduc la concluzia ca cei mobilizati vor face parte dintre cei  26 500-70 000 rezervisti decimati de statul roman. Ne este clar tuturor cu cata dragoste patriotica vor raspunde acestia la apelul statului care si-a batut efectiv joc de ei. Normal ca dupa loviturile incasate de la statul roman care le-a desfiintat pensiile militare, parte dintre rezervisti au ajuns de nevoie si la munca in strainatate. Iar Comandantul Suprem doreste sa ii mai sacrifice inca o data! Precis ca cei stabiliti in strainatate, vor da curs la fel ca si cei ramasi in tara, fara sovaire apelului statului care i-a decimat!

II. Soldati si gradati profesionisti care au indeplinit serviciul voluntar in armata romana. Aici este chiar mai complicat decat la ofiteri, subofiteri/maistri militari. Armata romana a angajat soldati si gradati profesionisti incepand cu anul 1993. Problema cea mai acuta este aceea ca armata nu reuseste sa isi pastreze soldatii si gradatii profesionisti pe termen lung. Cauzele sunt simple: lipsa de atractivitate financiara, si mai ales lipsa de perspectiva. Niciodata in 21 de ani, politicienii nu au luat in seama in mod serios aceasta categorie de militari, care totusi reprezinta baza indeplinirii misiunilor operationale. Solutia in alte state este simpla: drept de pensie militara dupa un numar de ani in serviciul militar (20 de ani S.U.A., 18 ani Marea Britanie - cu mentiunea ca in M. Britanie exista si un sistem paralel care compenseaza serviciul militar si pt. perioada 2-18 ani vechime cu un fel de renta militara), la fel ca la ofiteri, subofiteri/maistri militari. Numai ca in Romania nu mai au acest drept nici ofiterii, subofiterii/maistrii militari. Legislatia romana privind soldatii si gradatii profesionisti este pur si simplu stupida. La atingerea varstei de 50 de ani (45 de ani in trecut), acesti militari sunt dati pur si simplu afara din armata fara niciun drept. Daca rezista pana la aceasta varsta, insa fiind vorba de serviciu militar, este evident ca din cauza rigorilor acestuia, rareori poate fi depasita varsta de 45 de ani ca si soldat sau gradat profesionist. Cei mai multi abandoneaza un astfel de serviciu cu mult inainte de atingerea acestei varste, si dintr-un alt motiv in afara de lipsa oricarei atractivitati financiare: ca fost militar, cu atat mai greu te integrezi in viata civila, cu cat parasesti mai tarziu sistemul. Da, este real! Pentru cei mai rezistenti soldati si gradati profesionisti, cariera se incheie cu un sut in spate si o intrare in somaj, dupa 20-25 ani (poate si mai multi) de serviciu militar infernal. In NATO, in NATO, dar nu este nicio asemanare intre respectul acordat de S.U.A., M. Britanie si alte state NATO propriilor soldati si gradati profesionisti care le acorda drept de pensie militara ca recunostinta pt. serviciul in slujba natiunii, si ceea ce li se intampla omologilor lor romani. Bineinteles ca exista si foarte multi soldati si gradati profesionisti care la acest moment lucreaza in strainatate, statul roman neoferindu-le nimic pt. serviciul militar in slujba patriei, incat sa ii retina in tara.

Revenind la elucubratia Comandantului Suprem: "Românii plecati la muncă afară trebuie adusi sub arme dacă e nevoie!". In baza Art. 25 din Legea nr. 128/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 446/2006 privind pregătirea populaţiei pentru apărare, soldatii si gradatii in rezerva se tin in evidenta pana la implinirea varstei de 55 de ani, astfel:

a) clasa I: pana la 45 de ani inclusiv;
b) clasa a II-a: de la 46 de ani pana la 50 de ani inclusiv;
c) clasa a III-a: de la 51 de ani la 55 de ani inclusiv."


In primul rand observam ca in Legea nr. 128/2012  nu exista diferentieri intre soldatii si gradatii profesionisti, si fostii soldati si gradati care au efectuat doar serviciul ca militar in termen. Prin urmare, conform a afirmatiilor Comandantului Suprem, poate fi chemat in tara orice soldat si gradat in rezerva, indiferent daca e profesionist sau nu. Insa noi stim prea bine ca este o mare diferenta de profesionalism intre un soldat/gradat profesionist si un  soldat/gradat care a efectuat stagiul militar obligatoriu. In consecinta, la mobilizare armata are nevoie in primul rand de soldati si gradati profesionisti si acestia vor fi si cam singurii inhatati. Adica cei pe care statul roman i-a dat afara din armata fara niciun drept. Este evident ca cei care lucreaza in strainate pt. a asigura existenta propriilor familii, se vor inghesui cu sutele de mii sa raspunda apelului Comandantului Suprem.

III. Soldati si gradati neprofesionisti, deci cei care au indeplinit doar stagiul obligatoriu in armata romana. Este posibil doar la nivel teoretic. De fapt, in Romania orice e posibil. Referitor la cei care lucreaza in strainate pt. a asigura existenta propriilor familii, probabil se vor inghesui si acestia, de data aceasta cu milioanele, sa raspunda apelului Comandantului Suprem. La urma urmei, ce mare lucru sa abandonezi intretinerea propriei familii, patriotismul invinge mereu!

Cu ocazia interventiei presedintelui, desi aceasta face referire doar la rezervistii din strainatate (de parca problema celor din tara este ca si rezolvata) fie ei soldati si gradati profesionisti sau care au efectuat doar serviciul obligatoriu, ori ofiteri, subofiteri/maistri, putem sa ne formam (pentru cei care mai au inca dubii) o imagine de ansamblu (inca o data) despre desconsiderarea adusa de statul roman militarilor sai! Comandantul Suprem poate sa faca linistit supozitii. Inclusiv pe cea in care dupa lectiile primite de la statul roman, si rezervistii de cariera care exista in tara, vor parasi Romania in primele ore ale unui eventual conflict.

Nota: In mod informativ, nici cei care nu au nicio forma de instruire militara si sunt la lucru prin strainatate, sa nu se bucure prea tare. Conform Art. 3 din Legea nr. 128/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 446/2006 privind pregatirea populatiei pentru aparare, "La declararea mobilizarii si a starii de razboi sau la instituirea starii de asediu, indeplinirea serviciului militar in calitate de militar in termen devine obligatorie pentru barbatii cu varste cuprinse intre 20 si 35 de ani, care indeplinesc criteriile pentru a indeplini serviciul militar." Criteriile sunt simple: cetatean roman, varsta intre 20-35 de ani, apt medical. Este evident ca intr-o astfel de situatie instruirea devine sumara efectuandu-se "din mers", astfel incat in 2-4 saptamani de instruire, orice recrut va fi declarat apt pt. lupta si integrat in trupele combatante.

 ***
Dincolo de ceea ce prezinta efectiv, prezentul material doreste sa atraga atentia (a cata oara?) politicienilor romani, asupra faptului ca statul roman sub masca unei false democratii, a comis si comite inca abuzuri de natura legislativa, de proportii, asupra militarilor in general, si a celor in rezerva in mod special. Cu precadere asupra ofiterilor, subofiterilor/maistrilor militari in rezerva carora statul roman le-a desfiintat dreptul la pensie militara in timpul derularii acestuia. Desi materialul vizeaza o afirmatie a presedintelui, si premierul trebuie sa ia atentie la acesta intrucat abuzurile legislative concepute in anul 2011, continua si astazi. Sub ochii premierului care in fapt detine puterea politica. Premierul mai are o vina! Cei in rezerva nu suntem atat de "retardati" incat sa nu realizam cum ne-a "tras in piept" prin Legea nr. 241/2013 (art. 1/4 - care mentine intacte abuzurile grosolane ale regimul anterior, ambalate in alta tipla). La momentul redactarii acestui material, din surse inca neconfirmate, dar suficient de credibile, rezulta ca M.Ap.N. (unde are mai nou sediul, premierul) pregateste in taina "linsarea" inca a inca unui lot de cateva zeci de rezervisti, prin retineri din pensii care sunt oricum "inghetate" cu sume in marja 5 000-30 000 lei. Veridicitatea (sau neveridicitatea) informatiei, poate fi verificata la C.P.S. a M.Ap.N., precum si la D.P.R.P.A.J. din cadrul M.Ap.N.. Dupa cum poate fi verificat si faptul ca cele 2 institutii obstructioneaza Justitia, refuzand sub pretexte perfect bizare in fata carora lumea democratica ar ramane perplexa, sa puna in executare hotararile judecatoresti definitive favorabile rezervistilor romani "linsati" legislativ de statul roman incepand cu anul 2011, operatiune care continua si astazi. Daca se confirma cele mentionate, cazul va fi prezentat in mod direct si ambasadei S.U.A., precum si secretarului general al NATO. Este cel mai jenant lucru ca militarii romani in rezerva dintr-un stat NATO, sa ne plangem in mod public de 4 ani de zile de nedreptatile comise de statul roman contra noastra. Nu o facem de buna voie, statul roman ne obliga, intrucat abuzurile sunt reale. Este momentul, mai mult ca niciodata, sa inceteze total aceste abuzuri ale statului roman contra militarilor romani in rezerva. Sunt mai mult decat suficienti 4 ani de teroare guvernamentala! In situatia ca totusi acest material ajunge si la Presedintie (anumite date denota ca da, dar este posbil sa nu cunoasca in detaliu despre ce este vorba) si/sau la premier (anumite date denota ca nu, si nici nu intelege despre ce este vorba), militarii romani, indiferent ca suntem in rezerva, dar si activi (e verificata informatia), de cariera sau soldati si gradati profesionisti, avem o unica revendicare: sa fim tratati demn, la fel precum isi trateaza America militarii sai. Iar singura dovada a respectului concret al statului roman fata de noi este (re)acordarea dreptului la pensie militara. Abia atunci se va putea baza si Romania pe militarii sai, fie activi sau in rezerva, la fel precum S.UA., Marea Britanie si celelalte state, dar care spre deosebire de Romania, isi respecta militarii!

Semnat: acelasi autor (relatii suplimentare la D.G.I.A.)

34 de comentarii:


  1. Lenea în viziunea unui general de armată
    Helmuth Karl Bernhard Graf von Moltke (1800 – 1891) a fost un general prusac Șeful Statului Major General (Großer Generalstab) al armatei prusace și un mare strateg. Imediat după numirea în funcție, a trecut la reforme, între care și modul de instruire și promovare a ofițerilor.
    În acest scop, i-a evaluat după două criterii:
    · gradul de inteligență (de la proști la inteligenți) și
    · atitudinea față de muncă (de la leneși la harnici).
    În baza acestor criterii, au rezultat patru grupe / tipuri de ofițeri:
    · A: prost și leneș
    · B: inteligent și harnic
    · C: prost și harnic
    · D: inteligent și leneș
    Ofițerilor din categoria A, proști și leneși, le-a dat sarcini simple și repetitive. Aceștia nu mai puteau înainta în cariera militară. Este posibil ca într-o bună zi să le vină o idee bună, dar mai important, nu creează probleme.
    Moltke considera că ofițerii din categoria B, inteligenți și harnici, erau obsedați de micromanagement (se pierd în mărunțișuri) și, prin urmare, sunt lideri de slabă calitate. Era posibilă o promovare, dar nu până la nivel de ofițeri de Stat Major. Acești ofițeri dădeau certitudinea că ordinele vor fi îndeplinite la timp și întocmai, în toate detaliile.
    Ofițerii din categoria C, proști și harnici, erau considerați periculoși. Moltke afirma că aceștia ar trebui să fie supravegheați permanent, ceea ce este inacceptabil în armată. Deoarece ar fi putut crea probleme grave, greu de remediat, aceștia au fost scoși din armată.
    Ofițerii din categoria D, inteligenți și leneși, erau cei pe care Moltke îi considera cei mai potriviți pentru cele mai înalte funcții de comandă. Acești ofițeri erau suficient de inteligenți ca să știe ce trebuie făcut, dar și suficient de leneși, pentru a găsi cea mai ușoară și simplă cale de a atinge obiectivul cerut.
    Este adevărat că lenea singură nu este productivă. Ea trebuie combinată cu inteligența. Oamenii leneși și inteligenți au un avantaj în societate și sunt cei mai nimeriți pentru rolul de lider într-o organizație.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Super, desi descrierea se preteaza mai mult la spatiul mioritic sau ex-sovietic! La nivel global, asa ca observatie: din ultima categorie, unii au ajuns si un pic "spanzurati" sau condamnati in alte moduri. Nu numai la Nürnberg. Ci si prin fosta Iugoslavie sau prin Libia. Prin Romania noastra, este alta moda. Cum se face sau nu, dar lenesii-inteligenti, nimeresc in ultima perioada in parnaie pt. coruptie! De aceea au si tacut la vremea lor!

      Ștergere
  2. "r-26500 Elita" mi se pare cel mai bun blog pentru militari din Romania.
    In timp ce pe alte bloguri similare(dar care mint in legatura cu pensiile militarii si hotiile facute de chioru betiv) sunt zero commenturi la articole aici sunt zeci si se indreapta spre sute.
    asta este singurul blog care spune adevarul despre situatia pensionarilor militari.
    am ajuns in situatia trista in care ma felicit in fiecare zi ca nu am ales cariera militara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu multumiri pt. aprecieri! Iti meriti felicitarile pt. ca nu ai ales cariera militara. Sa nu fii trist, nu ai motive, nu ai pierdut nimic! Dimpotriva, ai evitat o trauma nu doar pt. tine, ci mai ales a propriei familii! Ai fi avut motive de "tristete" daca alegeai o astfel de cariera, si apoi ai fi fost "strangulat" la fel cum am fost noi. Nu suntem primii! Si cei din Armata Regala au fost "strangulati", si cei din fosta armata comunista, si acum si cei din generatia NATO! Pe de alta parte, blogul nu are drept scop rating-ul. E ceva mult mai profund. Cat priveste "chioru betiv". Asa este! Dar cei de dupa el, pt. noi cei de cariera, sunt tot ca el! E o meteahna a noastra, a militarilor de cariera - sa nu deosebim politicienii intre ei, decat dupa faptele lor vizavi de militari! Si nu exista diferente! Felicitari inca o data ca nu ai ales cariera militara! Nu merita!

      Ștergere
  3. Premierul Victor Ponta a apreciat că nu trebuie "stârnită panica" în rândul populaţiei vorbind despre actualizarea listelor de rezervişti, deoarece în secolul XXI este importantă tehnologia şi nu numărul de soldaţi, el arătând astfel că discuţia pe tema rezerviştilor este una "neserioasă".
    ( http://news.portal-start.com/post/ponta-despre-actualizarea-listelor-de-rezervi/ )

    Baietii astia-s complet dilii ! Dupa parerea/cunostintele lor : tancurile merg singure , avioanele toate-s drone , tunurile trag fara servanti ... Iar in loc de infanterul care , prin bocancul sau , consfinteste stapinirea unui teritoriu , vor pune cite un super-pistol mitraliera care sa faca "bau" inamicului ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ii transmit eu lui Ponta! Sa isi vada de "mucii" lui de Gorj! E un simplu aurolac politic cu bunic fost militar dezertor din armata austro-ungara, si ii recomand sa nu isi mai faca imagine pe spatele armatei. E educat la scoala jocurilor video, ce poti sa ii ceri la cat ne-a mintit fara scrupule?

      Ștergere
    2. Mai relaxat! In multe locuri pe "net", apare afirmatia ca Ucraina "a luat-o in buci" la faza cu Maidan-ul, oficialii ucraineni apreciind in mod deosebit "Like-urile" de pe Facebook, decat sa analizeze ce se intampla, in realitate, in jurul lor. Numai ca in timp ce erau incurajati de milioane de "Like-uri" virtuale, Spetnazt i-a rupt un pic in doua. Pe real, nu pe "Like-uri". Ponta e crescut in generatia "Like-uri", deci ce e de mirare la unul ca el?

      Ștergere
    3. Și cine ar putea fi rezerviștii care urmează a fi linșați? Cumva cei care au câștigat procesul la Pitești?

      Ștergere
    4. @ Anonim 24 aprilie 2014, 22:46 Da! Sunt si exceptii! Putine, 1- maxim 5! E vorba si aici de bani! In cazul unora merita, in cazul altora - nu! In cazul exceptiilor! M.Ap.N. incearca pe fiecare in parte ce misca! Daca misca! Asa ca pe de o parte, M.Ap.N. "linseaza" cateva zeci de rezervisti, iar pe de alta parte M.Ap.N. este executat silit de 1-5 rezervisti, cu consecinta blocarii totale a conturilor M.Ap.N.. Asa am ajuns! Romania! La cei mai slabi de inger sau care nu au resurse sa inceapa procedura (de executare silita), C.P.S. a M.Ap.N., precum si D.P.R.P.A.J. din cadrul M.Ap.N. le baga niste raspunsuri de "sta mata in coada", la care executorul judecatoresc ramane stupefiat de "retarda juridica". Adica tot executa silit M.Ap.N., netinand cont de replicile poetice ale juristilor la F.F. care inca nu au aflat ca orice hotarare judecatoreasca este imprescriptibila (indiferent cum ar fi fost proununtata), cat ramane in vigoare cadrul legal al pronuntarii acesteia. Iar cadrul legal al hotararilor de la Pitesti este perfect legal. Numai ca mai trebuie si citit!

      Ștergere
    5. Așadar ...adio speranțe! Păcat de efortul avocatului și de nervii "viitorilor linșațí!

      Ștergere
    6. @ Anonim 24 aprilie 2014, 22:46. Probabil nu ai inteles ceva! Viitorii "linsati" - da asa este! Dar, numai eu am dat curs actiunii de executare silita (avocatul nu mai are legatura cu aceasta etapa, ci executorul judecatoresc) si am procedat la o ultima procedura care blocheaza (printre altele) si conturile M.Ap.N. Toate conturile! Salarii, F-16, nu doar pensii. Este o etapa perfect individuala. In mod cert, stiu ca doar eu am procedat la executarea silita, tangential - mai am cunostinta de alte maxim 4 cazuri. Eu nu sunt "linsat". Inca! Am aflat insa ca in executarea HJD nefavorabile statului, nicio institutie a statului nu se conformeaza daca nu este executata silit! La modul concret! Da, costa - sistemul e facut de asa natura, incat sa renunti chiar daca ai dreptatea in mana!! Inteleg si de ce pt. unii nu merita etapa. Nici pt. mine poate nu merita financiar, dar tot o duc la capat. M-a enervat ceva! Executorul mi-a atras atentia ca ministerul are niste "plapumari juridici" in fata carora "infanterii" (pe care multi ii iau la misto) sunt genii in justitie in fata primilor. Prin urmare, M.Ap.N. achita 1 000 lei pt. fiecare zi de intarzie in executarea unei decizii judecatoresti. Am o dilema! Oare, cine ii va achita efectiv? Eu cam stiu exact ca "plapumarii juridici" din M.Ap.N. isi vor achita igoranta! Dar deja nu mai e problema mea. Daca am avut o abilitate, singura este aceea ca am stiut sa citesc exact ce o judecatoare-miracol a dorit sa se intample, in spiritul unei dreptati pe care nici eu nu am anticipat-o la acel moment. Am mai inteles si faptul ca pt neexecutarea unei HJD - oricum ar fi ea pronuntata, statul mai acorda minim 10 000 euro, dupa CEDO strigare. Oricum, in acest sir de procese, eu am resimtit Justitia Divina! Insa, am realizat ca daca eu tot "latent" raman, o "iau in mana". Si nu am ramas "latent". Trage tu concluziile, inainte de blocarea totala a conturilor M.Ap.N.!

      Ștergere
    7. Bai fratilor, chiar nu vedeti ca Huhurez este anonim si deja nu se mai fereste, a reluat tema cu cei de la pitesti care ii stau militianului in gat ca si-au castigat drepturile !?

      Ștergere
    8. @cip dragoș Nu este vorba de niciun huhurez....chiar sunt unul dintre cei care au castigat procesul la Pitesti. Cei de la defuncta Bg. de la C-Ag. mă cunosc. Credeți că nu sunt la fel de dezamăgit de modul pervers prin care poate, niște foști colegi ajunși acum pe cai mari pe la DFC sau CPA, lovesc în foștii lor colegi bazându-se pe faptul că "ordinele se execută, nu se discută? Doar că, pe măsură ce timpul trece, dezamăgirea se transformă în scârbă...

      Ștergere
    9. Eu am afirmat de cateva ori si sustin ca impotriva rezervistilor romani au fost si sunt inca luate masuri legislative care au avut si au ca efecte crime la propriu ale statului contra noastra. Acestea sunt similare cu ceea ce ce a descoperit IICCMEER referitor la fostii tortionari comunisti - cazurile Ficior, Visinescu etc..Nici ultimii nu au impuscat pe nimeni, dar totusi au fost victime - de foame, lipsa de tratament medical, diverse, drept consecinta a aplicarii de catre respectivii a legislatiei vremii. Numai ca tot la fel s-a intamplat si se intampla si in cazul nostru. In cazul primilor, ascunderea dupa legislatia vremii nu i-a salvat. Numai ca si noi avem victime provocate de legislatia vremurilor actuale. Cazul e perfect similar. De ce sa nu plateasca si cei care se ascund dupa legislatie care insa provoaca victime? Aici este o cheie!

      Ștergere
  4. @Anonim
    La militieni e mai simplu, sunt 2 categorii: cu 4 clase si oameni de stiinta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cum de imediat ce apare un articol in care sunt scoase in evidenta erorile grave (exprimare decenta) a politicienilor in raport cu armata, apare cate un anonim care, etern, nu pricepe nimic din articol?

    @mos alecu24 aprilie 2014, 21:51
    Onor politicienii nu pricep nici ca rezervistii care au facut armata obligatoriu au acum cel putin 40 de ani, iar in ultimii minim 20 nu au mai pus mana pe o arma. Presupunand ca am avea cu ce sa-i dotam, iti este frica, efectiv, sa le dai si munitie pe mana. Am avut ocazia sa-i vad la firmele de paza si am ajuns in situatia sa nu le permit sa verifice ai armamentul la intrarea in tura, de teama sa nu impuste pe cineva.
    Si o ultima idee: cineva spunea, din pacate perfect adevarat, ca a merge la lupta cu nimic tehnica este o bravura spre sacrificiul suprem; concluzie: au oare politicienii nevoie de carne de tun asa, ca sa dea bine la imagine? Ca resurse (3% din pib de la intrarea in nato), canci.

    Si daca privim in urma, eminenta care sustinea cu fermitate ca deficitul de securitate se compenseaza prin tratate este flacaul geoana. Si s-au semnat atatea tratate ca au trecut cu elan la crearea deficitului acoperit de acestea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Pe aceeasi tema: "Mobilizarea rezerviştilor – o socoteală greşită a CSAT şi a preşedintelui Traian Băsescu"

    Sursa: http://adevarul.ro/news/politica/mobilizarea-rezervistilor-socoteala-gresita-csat-sia-presedintelui-traian-basescu-1_5358b14a0d133766a80b5799/index.html

    RăspundețiȘtergere
  7. Pen'ca's plin de draci care se inghesuie sa iasa afara ...
    ------------------------------------------------------
    De la marea rascolutie din dechemvre , singura grija a democraturilor catolice a fost "penetrarea" conducerii Romanicai ...
    In primii ani ... la nivelele inferioare ...
    In prezent s-a reusit "cucerirea" intregii conduceri a Romanicai . De la virf , pina la baza , toti sint simple marionete care executa doar comenzile primite ... pe fata , si fara nici o incercare de a mai salva macar unele mici aparente ...
    Probabil ca se considera finalizat procesul de transformare a Romanicai intr-o simpla colonie ... si "metropola" nu mai are nici un interes sa-si ascunda intentiile si scopurile ...
    In acest sens sint si multele ziceri ale reprezentantilor metropolei la virful conducerii Romanicai : "Fiind membri ai unei aliante , nu avem nici un motiv sa ne facem griji pe tema securitatii tarii !" . Altfel spus ... ne va apara alianta ! Insinuindu-se , pentru populime , si ideea : "La ce dracu' ne-o mai fi trebuind noua armata ... ca asta consuma resurse care ar putea fi folosite pentru a construi spitale si sosele ..." (a se vedea si spusele de mai ieri ale premierului ...) .

    Auzi la el ... premier de premier : n-am nevoie de rezervisti pentru ca am tehnica performanta ... Am avioane ultimul racnet !
    Brava , Misule ! Vezi ca-ti mai trebuie si multa alta tehnica ! Iar avioanele nu le ai ... si nu se prea stie cind o sa le ai . Si avioanele alea nu-s "ultimul racnet" ... avioanele alea-s "la ultima suflare" ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tonta, nu? Ce ne miram atat? La ce sa ne asteptam la ascendenti in familie proveniti din dezertori din armata austro-ungara (un bunic - http://www.ziare.com/corneliu-dobritoiu/ministrul-apararii/predare-de-stafeta-la-mapn-ponta-si-a-amintit-cum-a-dezertat-bunicul-sau-din-armata-1165978), sau din Securitatea Poporului din cei scolarizati de sovietici la Frunze (alt bunic - http://www.buciumul.ro/2013/10/23/cine-este-bunicul-lui-victor-ponta/)? Doar ce naste din pisica, soarece mananca de cand lumea!

      Ce poate sa se nasca din dezertori, din nume din astea stil Ponta sau Naumovici, din securisti instalati de sovietici? La trecutul ascendentilor lui, nu este clar ca o armata romana bine echipata, instruita, platita si respectata, ii sta in gat?

      Ștergere
  8. @s25 aprilie 2014, 09:21 :
    Pai , da !
    Iar timpiliciul care spunea ca el nu are nevoie de rezervisti trebuia sa spuna : "Asa-i , nene prezidelule ! Rezervistii tineri sint plecati , iar rezervistii din tara , pe linga ca sint cam bătrîiori , mai sint si complet dez-instruiti ! Hai sa vedem de unde scoatem bani sa-i adunam pe rezevistii din tara si sa le mai actualizam cunostintele si deprinderile ! Si ... hai sa vedem de unde scoatem bani sa incepem sa aplicam legea : sa pregatim rezervisti voluntari ! Lasa , bre prezidelule , aiurelile că să vedem cum aducem din strainezia rezervistii de care avem nevoie ..." .

    Dar timpiliciul a rezolvat-o "scurt" : n-am nevoie de rezervisti !
    Doamne fereste ca aceasta idee sa i-o fi sugerat ministru apararii , care , la rindul lui , s-o fi primit de la ... generalii din minister ... Doamne feri' !

    RăspundețiȘtergere
  9. @Anonim
    Ma tem ca sunt atatia "anonimi" pe aici, incat apar si "victime colaterale" ca dumneavoastra.
    "Anonimul" la care ma refer eu are un blog numit Huhurez, pe care improasca cu venin rezervistii din M.Ap.N.; mai ales ofiterii ii "plac" teribil.Individul a fost recunoscut pe propriul blog ca fost militian, iar pe acest blog are accesul restrictionat, asa ca s-a decis sa continue denigrarea militarilor in rezerva sub acoperire, cum ii sade bine oricarui militian " de buna credinta".Eu l-am recunoscut dupa ura pe care o manifesta fata de cei care au dat in judecata ministerul si au mai si castigat in instanta. Sunt idei si fraze identice, usor de recunoscut. Cred ca si R-26500 l-a recunoscut, dar probabil ca nu poate face nimic, fiind Anonim.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va înțeleg și nu m-am supărat. Va veni vremea când fiecare va plăti după cât bine sau rău a făcut. Acum poate este rândul nostru să plătim "încrederea" în cei care, nu mai demult de un an și jumătate în urmă, înfierau pe toate posturile TV, nedreptățile la care au fost supuși "proaspeții rezerviști".

      Ștergere
    2. @Anonim
      De acord cu dumneavoastra.
      Numai ca eu personal nu mai cred demult in promisiunile politrucilor.
      Daca v-ati facut sperante, regret si va inteleg frustrarea.

      Ștergere
  10. Sancta simplicitas… Cind ii vad pe unii camarazi cit de indignati sunt pe mucosul Ponta ma intreb daca toti avem oglinda acasa. Pai nu noi l-am sprijinit si votat ca sa ajunga acolo, nu noi ne fuduleam in fata blocului ca am schimbat guverne iar acum l-am adus pe cel care va face dreptate, nu noi spuneam ca am trimis in guvern un sindicalist de-al nostru, curat si cinstit, nu noi urlam la marele miting din mai 2012 URAAAAAAA cind a trecut mucosul pe acolo, nu noi il aplaudam pa Mandu (ii vad si acuma numele sfint in dreapta cu blog cu tot) cind ne spunea fara sa clipeasca "Victor Ponta nu va insela niciodata poporul roman" ? Il injuram cu patos pe comandantul suprem dar uitam cu incapatinare ca el l-a nominalizat pe mucos ca sa ne faca dreptate pina la capat. Sancta simplicitas…

    RăspundețiȘtergere
  11. @Anonim26 aprilie 2014, 06:59 :
    Al citelea "anonim" vei mai fi fiind , numai bunul dumnezeu mai stie ...

    Citeva observatii ... pentru toti basinistii ...
    - In Romanica nu "se ezista" COMANDANT SUPREM !

    Constitutia Romaniei ;
    ARTICOLUL 92
    (1) Preşedintele României este comandantul forţelor armate şi îndeplineşte funcţia de preşedinte al Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.

    - "...uitam cu incapatinare ca el l-a nominalizat pe mucos..." . N-avea ce face altceva ! Il obliga Constitutia !
    Deci nu acesta ar fi argumentul ca "mucosul" ar fi fiind de aceeasi calitate ... El , "mucosul" , este de aceeasi calitate din alte cauze ...

    - nu inteleg de ce te prefaci ca te incluzi in rindul celor carora le "devoalezi" atitea greseli ? De ce nu o spui "pe şleau" : "Bai , uselistilor , sinteti niste timpiti care ati ales niste timpiti la guvernare ! Noi , pedelicii , v-am spus ce o sa urmeze !..." .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Bai , uselistilor , sinteti niste timpiti care ati ales niste timpiti la guvernare !" Din pacate am fost si eu uselist. Acum esti multumit?

      Ștergere
    2. Si daca ne-am inteles cum stam cu timpitii mai citeste ce scrie mai jos:

      ARTICOLUL 103
      (1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament.

      CONSULTARE inseamna la timpiti OBLIGATIE ?

      Ștergere
  12. Rugam evitati limbajul vulgar in contradictiile cu alti useri. Comentariile care contin un astfel de limbaj vor fi sterse.

    RăspundețiȘtergere
  13. Uite ca ma fac ca ma las pacalit si cred ca puzderia de anonimi "iesti" mai multe bucati ...

    Ca urmare :
    @Anonim26 aprilie 2014, 09:56 :
    La : "Din pacate am fost si eu uselist. Acum esti multumit? " ...
    Nu stiu de ce as fi , sau nu as fi , multumit ! Sa mor io daca nu-mi este perfect perpendicular ce ai fost , ce esti si ce vei fi !....

    Cit despre faptul ca AI FOST uselist (din pacate) ...
    Gata , bre , nu te ambala !
    Am inteles : ai fost uselist de la "l-ul" usl-ului , nu de la "s-ul" acestuia ... Nici asta nu-i de rusine !... De rusine este ca nu ati iesit si din parlament atunci cind ati iesit din usl ... pen'ca in parlament ati intrat sub sigla si "la ingramadeala" cu intregul (de atunci) usl !...
    Ca sa fim intelesi : nu am nimic a nega la aprecierile pe care la faci la adresa mucosului ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e important dar fac si precizarea asta:
      - din dec. 89 nu am aderat la niciun partid si nu am absolut nicio legatura cu mediul politic. Am crezut si cred ca militarii nu au ce cauta in politica. Ca orice om am simpatii politice dar evit sa le fac publice.

      Ștergere
  14. @Anonim26 aprilie 2014, 10:13 ;
    La : "CONSULTARE inseamna la timpiti OBLIGATIE ? " .

    Nu ! Consultare nu inseamna obligatie .
    Insa , in conditiile unei aliante cu 70% in parlament , pe cine putea nominaliza prezidelul ? Pe reprezentantul PPDD ? Sau pe cineva de la Minoritati - altele decit cea maghiara ?
    Nu cumva nominalizarea reprezentantului aliantei cu 70% din parlament era obligatorie ?
    Deci ... intrebarea referitoare la ce intelege , o anumita categorie , din "consultare" si "obligatie" are raspunsul negativ ...
    Insa , in conditiile majoritatii parlamentare de 70% , numai acea categorie isi mai poate pune o astfel de intrebare ...

    RăspundețiȘtergere
  15. In primul rind sa nu uitam ca in Constitutie se face vorbire despre PARTIDUL care are majoritate absoluta nu despre o alianta. Consultarea este obligatorie si a avut loc, nominalizarea apartine de drept numai presedintelui. Indiferent de majoritatea din parlament presedintele putea sa nominalizeze pe cine dorea, NU EXISTA NICIO OBLIGATIE iar parlamentul avea posibilitatea de a respinge prin vot nominalizarea. La a doua nominalizare parlamentul stia foarte bine ca la o noua respingere urmeaza dizolvarea si alte alegeri adica o criza politica prelungita. Basescu a ales calea cea mai scurta stiind din timp cine este candidatul aliantei.


    .

    RăspundețiȘtergere
  16. SUNTETI ATACATI CU SPAM!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!