vineri, 3 ianuarie 2014

Bilant negru pentru rezervistii romani, pe fond de prostitutie militara a celor din randurile noastre care s-au asezat in genunchi in fata politicului!

Simon Wiesenthal
Ianuarie 2014 este prima luna dintr-un interval de timp care pentru unii rezervisti poate ajunge si la 10-15 ani sau mai mult (la multi pe viata), incepand cu care intre 26 500 (cifra cel mai des vehiculata) si 70 000 de rezervisti (cifra sugerata de M. Campeanu in emisiunea TV de aici - min. 16.54), victime ale desfiintarii pensiilor militare in anul 2011, continua sa fie tot victime. De data aceasta, nu ale lui Basescu, Boc si Oprea, ci ale lui Ponta, Antonescu si ale aceluiasi Oprea.

In epoca Basescu-Boc-Oprea ne este clar tuturor ce s-a intamplat! De fapt, aproape tuturor, sunt suficienti care nu au constientizat niciodata ca nu mai au pensii de serviciu. Asadar, prin Legea nr. 119/2010 au fost desfiintate pensiile militarilor! Dupa modelul democratic din Belarus sau din Coreea de Nord - adica dupa deschiderea dreptului la acest tip de pensie.  Urmarea? Un drept democratic calcat in picioare de statul roman si 26 500-70 000 de rezervisti cu pensii diminuate, la multi in asemenea procente incat au intrat in stare de exterminare pura! La acea vreme, reprezentantii USL deplangeau ceea ce s-a intamplat militarilor romani. Si promiteau ca imediat ce vor prelua puterea, vor remedia toate abuzurile vechiului regim! De fapt, minteau! Cu seninatatea si nerusinarea specifice aventurierilor, derbedeilor si fufelor politicii romanesti!

Cunoastem ca USL a preluat puterea politica in mai 2012, acest fapt fiind intarit si mai mult in urma alegerilor parlamentare din decembrie 2012.  Intr-un final, reprezentantii USL au uitat complet ca desfiintarea pensiilor de serviciu pentru militari a constituit un abuz de proportii al regimului precedent si nici nu au catadicsit sa incerce sa il repare! Iar in mai 2014 se implinesc 2 ani de cand USL detine de drept puterea politica. Nu 2 zile, nu 2 luni, ci 2 ani! In sfarsit, in cei aproape 2 ani, USL daca tot a uitat complet de afrontul adus de fostul regim onoarei si demnitatii militarilor romani prin desfiintarea pensiilor militare, s-a prefacut  totusi ca emana ceva reparatoriu pentru cei 26 500-70 000 de rezervisti cu pensii diminuate. Si a scremut faimoasa Lege nr. 241/2013.  Despre lege, se cunoaste ca reprezinta o capodopera a ipocriziei politice romanesti! Printr-un articol (art. 1-1), legea a repus  in plata vechiul cuantum al celor cu pensii diminuate, din octombrie 2013. Insa doar la misto! Intrucat prin aceeasi lege, dar printr-un alt articol (1-4), din aceasta luna reintregitii la misto incep sa returneze reintregirile lui Ponta, Antonescu si Oprea, adica la vistieria USL. Smechereste, dar in volum complet! Cum? Prin "inghetarea" si neindexarea pensiilor respectivilor vreme de ani si ani de zile! Cu alte cuvinte, cei 26 500-70 000 de rezervisti, tot in stare de exterminare politica raman, diferind doar metoda aplicata pentru decimare. Da, intr-adevar, exista o oarecare diferenta intre a fi executat prin impuscare sau prin spanzurare, aceasta fiind diferenta intre PD-L si USL in ceea ce ii priveste pe rezervistii romani, desi rezultatul final este acelasi.

In concluzie, pensii militare tot nu avem nici cu USL, si prin cacealmaua de art. 1(4) din Legea nr. 241/2013, cei 26 500-70 000 de rezervisti cu pensii diminuate, revin cu trecerea fiecarei luni si a fiecarui an, la situatia de dinaintea aparitiei legii. Pe de alta parte, ca urmare a disparitiei pensiilor militare, militarii activi au o situatie din ce in ce mai grea. Nu este vorba de militarii de salon precum fostul purtator de cuvant gen marinarul acela de Tiberiu Fratila sau fosta generalita Maria Lupu, ci despre cei din unitatile operationale. Programele de instruire trebuie parcurse, misiunile trebuie indeplinite. De la comandant la soldat, cu 40-45 de kilograme de echipament, in ger, in noroi,  nu conteaza! Ca militar operational, o duci asa pana pe la 40 ani, poate pana la 45 de ani - dar dupa? Din cauza abrogarii legii pensiilor militare, nimeni nu mai poate pleca din sistem prin pensionare dupa depasirea limitei varsta de uzura pe o functie operationala si nimeni nu poate avansa pe o functie mai ferita de duritatea celor din unitatile operationale, intrucat nici cei care le ocupa actualmente nu pot pleca pentru a putea fi inlocuiti - decat poate direct in somaj! Prin urmare, solutia pentru cei din unitatile operationale este sa ramana pe aceleasi functii pana la 50, 55 sau 60 de ani! Teoretic este posibil - dar in misiuni si aplicatii, tot 40-45 kg cantareste echipamentul si pentru comandant si pentru orice subaltern, si pentru ofiteri si pentru subofiteri/maistri.  Plus bolile profesionale, inerente dupa o astfel de uzura!  Cat despre soldatii si gradatii profesionisti, este la fel de simplu ca intotdeauna! Simplu pentru sistem, nu pentru ei! La varsta de maxim 50 de ani, sunt dati afara. Prin lege, fara niciun drept! Oricum, limita de varsta de 50 de ani este  si asa inutila si pentru aceasta categorie de militari, intrucat ca operationali rareori pot rezista cerintelor sistemului mai mult de varsta de 45 de ani. Prin urmare, tot in somaj ajung, cu 25 de ani de serviciu militar pe umeri - in timp ce omologii lor din alte armate NATO, au drept de pensie militara. Numai ca acele state isi respecta militarii, nu ca politicienii romani! In schimb, in Romania au pensii de serviciu, magistratii si care au considerat tot conform principiilor democratiei bieloruse si nord-coreene ca doar ei merita un astfel de drept - nu si militarii. Si  pe langa ei si functionarii de la Curtea de Conturi. Darnici unii, nici altii nu se deranjeaza cu nimic pentru patrie  in caz de conflict armat, ci privesc eventual la TV - ca un simplu divertisment, pe militarii intorsi  acasa in sicrie acoperite cu drapelul national, care s-au sacrificat asigurandu-le lor linistea cea de toate zilele.

Cam acesta este tabloul, in rezumat, al militarilor romani! Si al aprecierii politicienilor asupra militarilor romani! Si atunci ce este de facut? Sau mai este ceva de facut? Desi exista intotdeauna solutii, este greu de spus ce cale avem de urmat! Militarii activi au forta, dar nu au voce. Este de inteles! Cei din sistem care au parcurs mai mult de jumatate din cariera, nu mai au alta sansa in viata, decat sa isi continue cariera. In genunchi, nu conteaza - oricum nu au alta cale sa isi castige existenta! Este evident ca pentru cei din structurile operationale, cariera nu se poate incheia la 50, 55 sau 60 de ani, ci eventual printr-o pensionare medicala, deci in mizerie. Este oricum mai economic pentru stat, decat o pensie de drept! Cei intrati mai recent in sistem, nu s-au resemnat, dar au ales calea cea mai simpla de a corecta sistemul: pur si simplu, daca nu isi gasesc un loc mai caldut (si care este din ce in ce mai greu de gasit - in ultima vreme chiar imposibil), demisioneaza rand pe rand.  Si bine fac! Numai ca in acest mod, sistemul nu se va autocorecta in mai putin de 2 decenii.

Cei in rezerva, avem voce, dar suntem fie indiferenti, fie ne mancam intre noi, fie nu intelegem fiecare ce vrea celalalt! Este interesant ca in cazul celor in rezerva, sunt din ce in ce mai multi care fac apel la unitate! Perfecta ideea, se cunoaste ca unitatea aduce succes, dar aici e o problema si inca stringenta! Atat la nivelul ANCMRR, cat si la nivelul SCMD, liderii organizatiilor in loc sa faca apel la unitate in jurul unui lider militar, au cerut unitate in jurul USL! Ca pe vremuri, doar ca atunci farul calauzitor era P.C.R. care dupa cum bine se cunoaste, era injurat de toti militarii de cariera. De fapt, liderii din ANCMRR au cerut unitate si in regimul trecut, solicitand unitate in jurul lui Boc si Basescu, mai exact in jurul UNPR cand aceasta era formatiune portocalie si care a contribuit din plin la batjocorirea si masacrarea militarilor romani. Cat priveste atitudinea  durilor care initial i s-au opus lui Oprea, sfarsind in a-l adula in genunchi, trebuia sa avem si noi, rezervistii, prostituatele noastre! In sfarsit, unitate - dar sa fie neaparat in jurul USL? Adica in jurul celor care prin  Legea nr. 241/2013 ii "ingheata" din aceasta luna pe rezervistii cu pensiile diminuate de Basescu & Boc pana cand acestia returneaza "reintregirile" acordate la misto de aceeasi USL? In jurul celor care sunt total de acord cu ce au facut Basescu si Boc, dovedit prin faptul ca acestia asista impasibili atat la ceea ce s-a intamplat in trecut militarilor in rezerva, cat si la ceea ce li se intampla militarilor activi astazi?

Asadar, ce este de facut? In primul rand ca aceia din rezerva care mai consideram ca avem ceva moral in noi, nu trebuie sa facem niciun fel de unitate nici in jurul lui Basescu & Boc, nici in jurul lui Ponta, Antonescu si Oprea, nici in jurul vreunui alt lider politic - ci doar in jurul intereselor militarilor! Cine se abate de la aceasta cale, serveste oricui, doar intereselor militarilor - nu! Practic la acest moment, dupa 3 ani de zile, este definitivata  si o intreaga lista neagra cu cei care si-au batut joc de militarii romani! Lista este importanta intrucat trebuie sa ne cunoastem bine atat adversarii, cat si tradatorii sau linciuristii. Este indubitabil ca Ponta si Antonescu intra pe lista alaturi de Basescu, Oprea si Boc! Daca ar fi numai atat! De fapt, pe aceeasi lista intra si capii organizatiilor de rezervisti care au pus botul in fata politicului, incurajand (direct sau prin neimplicare) atat aparitia Legii nr. 241/2013 care doar face misto de fostii rezervisti cu pensii diminuate, cat si neaparitia la modul concret a vreunei legi a pensiilor militare. Gl. (rtg) Iliescu de la ANCMRR era oricum compromis alaturi de intreaga conducere a ANCMRR, conducere care s-a dovedit a fi un simplu pres politic. Insa, acesteia i s-au adaugat din mers si Col. (r) Dogaru M. si practic intreaga conducere a SCMD,  care de 2 ani canta in struna USL, in timp ce USL a realizat pentru militari exact ce este descris mai sus! Adica nimic pozitiv fata de Basescu sau de Boc. In aceeasi oala intra si capii organizatiilor discrete, doar stim ca mai sunt si alte organizatii in afara de ANCMRR si SCMD. Inclusiv unele afiliate EUROMIL, dar sponsorizate de guvern sa taca  (sediu in custodia Palatului Victoria, etc.). Cu scuzele de rigoare pentru limbaj, dar Ponta si Antonescu ne-au considerat pe cei cu pensiile diminuate, probabil, si un pic retardati, din moment ce au emis o lege care printr-un articol (1-1) repara o nedreptate, iar prin alt articol (1-4) - reface nedreptatea la loc cum a fost promulgata de Basescu & Boc. Cunoastem ca sunt si lideri ai rezervistilor care au acreditat ideea ca daca trebuie sa obtinem ceva de la politic, trebuie sa ne dam bine cu el. Probabil ca respectivii fac parte din generatiile scolite la Stefan Gheorghiu, insa militarii de cariera cunoastem din educatia noastra ca acela care a pus botul in fata politicului, nu numai ca nu obtine nimic, ci isi pierde si calitatea morala de militar.  Multi din liderii SCMD - singura organizatie credibila pentru militari pana la schimbarea puterii politice, s-au pus bine cu USL! Si acum ii canta in struna! Urmarea? Fara pensii militare si de luna aceasta, reintregitilor  electorali le sunt inghetate pensiile pana isi recupereaza USL banii, Ponta si Antonescu implinind astfel voia initiala a tortionarilor de militari, Basescu & Boc.  Si astfel, liderii singurei organizatii credibile la un moment dat, s-au alaturat linciuristilor traditionali din conducerea ANCMRR si acelor lideri ai organizatiilor discrete ai caror sefi sunt remunerati din bani publici, toti coparticipand din plin la implinirea ordinului lui Basescu-Boc concretizat in umilirea si decimarea militarilor romani ! 

Asadar, ce este de facut ca sa obtinem (redobandim) niste drepturi cetatenesti  normale pentru militarii romani? Eventualele solutii de ordin pragmatic, sunt binevenite! Mentionam ca raspunsurile pot influenta si forma de inregistrare juridica a "R-26500", amanata cu intentie (cel mai probabil vom functiona ca fundatie cu denumirea Ordinul Militar "R-26500 Elita". Modificarea era necesara, intrucat sunt militari activi - putini, dar sunt - care vor sa ni se asocieze. Iar in conditiile actualului statut, acestia nu pot activa decat intr-o fundatie, nu intr-o asociatie exclusiva a militarilor in rezerva. Pe de alta parte, o elita are caracteristic  si faptul ca membrii acesteia se implica individual si in mod activ, voluntariatul fiind calitate de baza. Ori, cunoastem ca voluntariatul este o notiune cam anosta in societatea romana - activitatile de voluntariat presupun anumite eforturi individuale la care 9/10 persoane fac pasul inapoi, statistica de la care ale carei reguli, din pacate, nici rezervistii nu fac exceptie). Rugam entuziastii cu sugestii gen sa ne organizam in filiale etc., sa fie realisti! Indiferenta instalata in randul rezervistilor este mult prea vasta, si de aceea ni se intampla tuturor ce ni se intampla. 

In final! Ultima parte poate parea confuza, dar are talc! In lumea aceasta a existat o natie persecutata mai aprig decat orice alta natie! A ajuns sa fie aproape exterminata. Si totusi, un supravietuitor a reusit sa ii vaneze, sa ii judece si sa ii condamne pe toti exterminatorii si pe colaboratorii lor - intangibili in alte perioade! Vanatoarea continua si astazi, chiar daca Simon Wiesenthal nu mai este! In schimb, in locul sau sunt mii si mii de cautatori de exterminatori! Lectie suficienta incat nimeni sa nu mai indrazneasca vreodata sa repete un genocid contra respectivei natii! La o scara mai mica, ceea ce s-a intamplat acelei natii, s-a intamplat si cu militarii romani, decimati in mod paradoxal, tot de romani! S-a intamplat o data cu Antonescu, a 2-a oara cu intreaga Armata Regala, a 3-a oara in 2011 (si continua si astazi). Probabil ca unora analogia le poate parea  exagerata! Si totusi, cat timp exista victime, nu este decat chestie de nuanta in a extermina un grup in mod brutal sau cu o lege stramba, dar crima tot crima ramane! Stim prea bine ca au existat victime  printre militari ca urmare a schimbarii legislatiei in 2011. La propriu! A platit cumva cineva dintre cei care intr-un mod sau altul au exterminat militari romani? Vreun politician care a ucis militari cu o lege stramba? Vreun magistrat care a ucis militari printr-o decizie stramba?  Nu! Referintele la Simon Wiesenthal nu sunt deloc intamplatoare. Ceea ce s-a intamplat de 3 ori Armatei Romane, se va intampla si a 4-a oara si a 5-a oara, si de mai multe ori. Insa la fel de bine totul poate lua sfarsit acum daca in mod  similar lui Simon Wiesenthal, incercam sa ii aducem in boxa acuzatilor pe toti cei care au produs victime printre militarii romani si familiile lor!

Cu multumiri si un An Bun, tuturor celor care mai reusiti sa luptati!

43 de comentarii:

  1. Ma bag. Nu vor modifica legea electorala ca nu-i lasa ungurii. Ciudat... Acu vreo 3 ore ma intrebam ce forma trebuie adoptata sa incerci sa pocnesti sistemul politic jigodit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Voi redirectiona catre toate filialele de altadata ale SCMD apelul vostru, insotit de un comentariu si propunerea mea. V-am indemnat de acum cateva luni sa faceti pasul acesta si ma bucur ca va asumati rolul. Va sunt alaturi

    RăspundețiȘtergere
  3. Nicu suciu Sunt alaturi de voi de cand a-ti aparut pe "firmament". Ganditi curat, militareste si mai ales ROMANESTE. Din inima Ardealului am inceput tot mai mult sa va inteleg. Atata timp cat suntem "la verticala' TREBUIE SA APLICAM SOLUTII REALE PENTRU NOI. NOI ARDELENII SIMTIM TOT MAI MULT CA IN CURAND VA TREBUI SA LUPTAM SINGURI PENTRU ARDEAL. SPER DIN TOT SUFLETUL SA MA INSEL DAR CUM EVOLEAZA LUCRURILE.....VAI DE MAMA NOASTRA. Hadeti sa incercam sa aruncam balastul din nava noastra si in primul rand pe cei care ne spun zilnic ca ne reprezinta. Sa aveti un an mai bun si mai putini bolnavi si morti(o catana din aRDEAL).

    RăspundețiȘtergere
  4. armata,oastea tarii ,a existat dintotdeauna ,nu se poate concepe natiune moderna inchegatan fara armata.Apoi din nevoi sociale si morale de necontestat ,a fost nevoie chiar si la noi in Balcani de agie la inceput si apoi de politie.Prin urmare daca acceptam ca acest veac "va fi religios sau nu va fi deloc" trebuie sa mai adaugam la aceasta constatare realista urmatoarea:fara credinta armata si ordine nu se poate vietui DACA ESTI ACTIV SI OBLIGAT MORAL PRIN JURAMANT SA RESPECTI FARA CRACNIRE SI SOVAIRE ORDINELE ,DACA JURAMANTUL CATRE TARA TE OBLIGA SA-I FII CREDINCIOS PANA LA MOARTE,APOI SI TARA TREBUIE SA ISI RESPECTE MARTIRII.SI CE-I DIN ARMATA SI ORDINE PUBLICA SUNT CU ADEVARAT MARTIRI.Asa ca sa stiti dumneavoastra cei activi, ca ...la un moment dat cu toata "supusenia"ceruta de gastile politice trebuie sa puneti piciorul in prag si sa va amintiti ca patria inseamna si onoare nu numai jertfa!Stima pentru cei de la Iasi care se lupta pentru acest deziderat...si nu ma pot abtine sa nu-l amintesc pe dl, Chiochina!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce va asteptati,Oprea a fost mana dreapta a lui Basescu,acum este a lui Ponta.Cine ii tine locul lui Ponta in CSAT,cine va fost Mnistrul Apararii in perioada cand vi s-au desfintat pensiile militare si s-au transformat in pensii civile?

    RăspundețiȘtergere
  6. Creditez doar o organizatie a militarilor condusa de adevaratii militari, cei operativi adica, nu de toti coloneii si generalii care si-au dobandit demnitatile prin birouri, rosii sau portocalii.

    RăspundețiȘtergere
  7. Este evidenta si cu intentie marsavia USL, inca de cand l-au spalat pe oprea si au adus astfel un nou afront militarilor. Parerea mea este ca pe politicieni, indiferent de culoare sau de cine ii manipuleaza, NUMAI FRICA DE CEVA CONCRET, DE O ACTIUNE IN FORTA, ii mai poate impresiona.
    Ramane de vazut, daca, fiind atat de dezbinati vom gasi un lider care sa ne uneasca si sa ne faca din nou, O FORTA DE TEMUT, SAU CEL PUTIN DE LUAT IN SEAMA!
    Cu stima pentru initiativa si cu sincere urari de izbanda!
    Cdor(r) marina, Scripca Dorin

    RăspundețiȘtergere
  8. DE ACORD,CU CONDITIA CA MILITARI OPERATIVI,CARE AU FOST NUMAI IN FUNCTI DE COMANDA,SA FIE LIDERI!Cu onoare si respect plt.adj.(r)marius pavel

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu va salut! Intr-un ordin militar, la fel ca in orice organizatie de elita, gradele si functiile detinute in armata, au o o importanta redusa. Le respectam si le consideram ca atare, insa in mod inerent trebuie sa apara o alta scara a valorilor care sa se bazezeze pe o demonstratie concreta de incredere, de capacitate si de actiune/munca. De aceea un ordin are in general cu totul alte grade sau ierarhie decat cele traditionale. De exemplu:

      - aspirant - poate fi orice persoana care isi declara intentia de a adera la ordin;
      - cavaler - provine din aspirantul care a depasit testul de aderare la ordin. De exemplu: a parcurs testul "Horvath", adaptat. Adica, timp de ora (sau pana a fost ridicat de potera), a protestat tacut, discret - adica cu o banderola pe mana, eventual si chiar recomandat - in uniforma de campanie, in fata propriei primarii (alt loc public), pentru drepturile militarilor. (Acesta http://scmdbeius.blogspot.ro/2013/05/de-ce-protesteaza-fanica.html este testul original - pare un om cu deoesebita onoare. El protesta singur, si tot el era si printre putinii voluntari care curatau atat Cimitirul Eroilor Romani, cat si pe cel al Eroilor sovietici http://scmdbeius.blogspot.ro/2013_05_01_archive.html). La acest test, 9/10 or face pasul inapoi. Dar poate fi si un alt test asupra caruia sa cadem de comun acord, dar care sa fie relevant pentru faptul ca nu ne este teama de umbra noastra si daca vrem sa facem ceva, nu ne impingem de la spate unii pe altii. Sau poate fi si un test de caritate - precum ar fi ajutorarea cu o suma de bani a familiei unui militar - activ sa in rezerva, disparut sau ceva asemanator.

      - ofiter: poate conduce si raspunde de un judet, ales intotdeauna cu majoritatea simpla de voturi a cavalerilor simpli din acel judet;
      - comandor: poate conduce si raspunde de o regiune (trebuie sa preintinpinam inca din statut ce va urma la regionalizare, vor fi mai mult ca sigur schisme).Este ales cu majoritatea simpla de voturi dintre ofiterii acelei regiuni;
      - comandant: conduce si raspunde de intregul ordin. Este ales cu majoritatea simpla de voturi dintre comandori (liderii de regiuni - maxim 9 sau cate regiuni vor fi), prin intermediu unui consiliu de conducere din care fac parte toti comandorii (liderii de regiunii);

      Acestea sunt doar exemple. Daca agream o astfel de organizare si un astfel de cod de conduita, nu mai trebuie sa facem referiri la ce am facut sau nu in cariera, cine a fost operativ sa nu au sa ne suspicionam, intrucat ne dovedim oricum singuri. Sunt si militari operativi cu trecut indoielnic - trebuie sa fim realisti. Chiar eu cunosc 3 fosti secretari PCR, unul au terminat cariera ca si comandant de unitate, altul ca loctiitor, iar unul e inca activ si mare sef la DGIA - acum. Asa ca in urma testelor si votului, liderii se vor autoselecta oricum in cel mai natural mod cu putinta. Aceasta e steopinia mea. Dealtfel, nici nu este inedit. Mai exista cel putin o organizatie militara organizata dupa astfel de criterii.

      Ștergere
    2. Foarte corect ce spuneti.
      Multi se ascund sub masca "operativitatii", desi nu au nici un fel de merite , poate doar in arta fofilarii.

      Ștergere
  9. Va salut cu respect !
    Este foarte aproape de adevar cele scrise in articol... In inocenta mea cred ca totusi mai sunt MILITARI care au verticalicalitate si care fac parte din conducerea SCMD si chiar din conducerea ANCMRR...desi sunt convins ca numarul lor este foarte mic. Legat de articol si de insiruirea de nedreptati legislative aplicate militarilor, constat ca lipseste referirea la prevederile Cap. IV al Legii 329/2009, adica interzicerea total discriminatorie a cumulului unei pensii datorate unei activitati trecute cu salariul bugetar atribuit unei activitati prezente... Vreau sa stiu care este pozitia Dumneavoastra fata de acest aspect, si mai ales vreau sa stiu cum vedeti dumneavoastra repararea acestei mizerii ! Eu, de exemplu, propun de peste trei ani TUTUROR (SCMD, ANCMRR, Camera Deputatilor, Senat, presedentie, premier, Ministrul Apararii Nationale...etc) prin petitii si prin viu grai (audienta la Ministrul Ap. N.) ca pensionarul cumulard sa suspende DIREFERENTA dintre pensie si barem (salariul mediu brut pe economie). Cel putin la inceputuri, sunt de acord cu cele scrise in articol, dar o a treia entitate a rezervistilor nu stiu daca va duce la ...unitate ! Principiile sunt in regula, mesajul este sublim, insa eu cred ca vocea cu cel mai mare volum ar trebui sa-l aiba militarii activi, dar din pacate ei sunt ˝marea muta ˝... Interesant ca-si recapata graiul IMEDIAT ce trec in rezerva... REPET: vreau sa stiu parerea Dumneavoastra fata de Cap. IV al Legii 329/2009 si de proiectul (USL) PLx-109/2012. (alexdan)

    RăspundețiȘtergere
  10. I. Referitor la Cap. IV al Legii 329/2009 si proiectul (USL) PLx-109/2012. Este vorba despre interzicerea cumulului unei pensii cu inca un salariu la stat, nu? Este o lege tipic pauker-ista, este evident ca o astfel de lege nu poate exista intr-un stat real democratic. PD-L a emis-o, USL o pastreaza, probabil ca CCR o considera super-constitutionala. Sistemul democratic nord-correan este perfect functional in Romania, nu? Repararea mizeriei? Decat daca inlocuim modelul democratic nord-coreean cu unul autentic democrat. E necesara o revolutie a intregului sistem. Fara Basescu, fara Ponta, fara USL, fara magistrati in CCR si in Justitie scoliti in comunism sau numiti politic. Dar in fapt legea 329/2009 nu ii vizeaza doar pe militarii pensionari, ci pe toti pensionarii, este? Dupa cum vedeti, toti dorm linistiti, partidul vegheaza.

    II. Afirmati ca "o a treia entitate a rezervistilor nu stiu daca va duce la ...unitate". In randul celor in rezerva sunt mai mult de 3 organizatii, sa stiti! Iar ideea de baza este o fundatie (ceva asemanator) care sa reuneasca sub acelasi steag si drepturile militarilor activi alaturi de ale celor rezerva. Nu observati ce se intampla? Politistii au sindicate comune si pentru activi si pentru cei in rezerva. Militarii activi sunt lasati interntionat cu Sectiunea a 3-a in statut sa nu se poate reuni cu cei in rezerva. Pe de alta parte, poate incercati sa cititi cu atentie ultima parte. Deocamdata doar militarii au fost facuti raspunzatori in Romania, de catre politicieni, invers nu, este? V-ati gandit vreodata ca si unii ca Boc, Basescu, Oprea etc. pot fi adusi la "bara" de catre militari? Cunoasteti cazul cu Col. Irimiea din PH? In urma legii emise de cei 3. E doar un exemplu, au fost multe alte victime. De IICCMER, stiti nu? Cauta si condamna fosti tortionari comunisti care au produs victime umane ca urmare a unor legi, masuri ale acelor vremuri. Si condamna si politicieni, si militari si magistrati etc. Nu conteaza ca ceea ce au facut era in baza unor legi. Ce face IICCMER este un bun exemplu si pentru noi - ca unul din posibilele obiecte de activitate. Mai exact, in mod similar putem proceda si noi numai ca schimbam un pic vremurile si victimele. Si noi putem sa cautam si sa condamnam si politicieni si magistrati si militari daca e cazul, care au produs victime - dar de data aceasta printre militari. Este exact ca in cazul IICMER. In concluzie, o "a 3-a entitate" cum o denumiti, va avea cu totul alte obiective decat cele traditionale.

    RăspundețiȘtergere
  11. Remarc faptul ca, prin aplicarea Legii 241/2013, o mare parte a pensiilor rezervistilor se vor egaliza, daca legea ramane in vigoare o perioada suficient de mare de timp, adica mai mult de 2-3 ani.Iar acest mod de gandire l-am intalnit pe timpul guvernarii Boc.Deci se pare ca e alta Marie, aceeasi palarie.
    Si cum o noua lege a pensiilor militare(oricum o lege proasta, daca ramane valabila in forma de proiect actuala) nu se anunta a fi adoptata prea curand, probabil ca pana la viitoarele alegeri vom vedea cum majoritatea rezervistilor cu grade de mr.(rez.) si lt.col.(rez.) vor "beneficia" de pensii identice, desi au trecut in rezerva cu grade si cu vechime diferite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Egalizarea a avut loc doar in perioada octombrie-decembrie 2013. Incepand cu aceasta luna, in urma art. 1 (4) din L. 241/2013, cei "egalizati" incep sa returneze banii inapoi. Exemplu: o persoana careia pe L. 119 i s-a stabilit suma de 3 000, neavand scadere de pensie fata de L. 164. Si una careia tot pe L. 119 i s-a stabilit suma de 2 000 avand scadere de pensie cu 1000 fata de L. 164. Celui din urma, L. 241 i-a stabilit in octombrie 2013 un cuantum tot de 3 000. In perioada octombrie-noiembrie-decembrie 2013, cei 2 au pensii egale.

      Insa, din aceasta luna - cel "reintregit", incepe sa ramburseaza "reintregirea" prin neindexare si intra deja in decalaj fata de cel cu care a fost "egalizat". La o indexare medie anuala de 4%, se intampla astfel:

      - Celui cu pensie de 3 000 in baza L. 119, aceasta ii creste astfel: 2014=3120, 2015=3245, 2016=
      3375, 2017=3510, 2018=3650, 2019= 3796, 2020=3948, 2021=4106, 2022=4270, 2023=4441, 2024=4617;
      - Cel cu pensie reintregita la 3 000 in baza L. 241: din 2014 pana in 2023, ramane tot cu 3 000. Abia in 2024 incepe sa sara de 3 000 si ajunge in 2024 la 3 078.

      In final, in 2024 intre "egalizatii" din perioada octombrie-decembrie 2013 avand ambii pensii de 3 000, apare un decalaj de 1539 lei. De fapt ce s-a intamplat? In octombrie 2013, celui cu pensia diminuata de la 3000 la 2000, nu i s-a reintregit pensia, ci a primit 1000 lei cu titlu de imprumut. Dupa cate se observa din exemplu, respectivul ramburseaza luna de luna si an de an cei 1 000 lei, astfel incat in 2024 ajunge exact in situatia dinaintea aparitiei L. 241. Cu 1539 lei decalaj care in fapt sunt cei 1000 de la inceput plus indexarea de 4%. 2000 vs. 3 000 in septembrie 2013, inseamna exact diferenta de 3078 vs. 4 617 in 2024. Deci dupa retunrarea celor 1000 lei care i s-au dat in baza L. 241, "egalizatul", ajunge exact cu am fost inainte de aparitia L. 241, adica tot victima a L. 119. Detalii si diverse exemple aici http://r-26500.blogspot.ro/2013/09/in-atentia-rezervistilor-cu-pensii.html

      Ștergere
  12. Marius Pavel ma bucur ca ai reluat dorinta mea dar mai fac o precizare, OPERATIV PE INTREAGA ACTIVITATE NU DOAR UN AN-DOI LA INCEPUTUL CARIEREI SI CEVA PE LA SFARSIT .
    Aceasta noua structura, nu va fi o a treia entitate ci prima, numai daca VA STI SA IMPUNA POLITICENILOR SI NU SA CEARA.
    Cumulul a fost si este obiectivul primordial al "protipendadei" si nicidecum al disponibilizatilor pe OUG 7/1998 desi ultimilor le era rezervat dar cu toate acestea din motivele bine stiute, ei nu mai considera aceasta prioritatea nr.1. Cu toate acestea poate fi avut in vedere ca ultim subpunct la propuneri, nu primul ca la un Domn Dogaru.
    Eu cred ca oamenii de valoare nu mai asteapta angajari la stat ci isi iau soarta in propriile maini, de la crescatorul de ovine, pana la marii istorici si finantisti, toate fiind activitati onorabile si in privat.
    Dupa ce ne-am ars cu dogari, pricinati, iliesti si alti necombatanti care nu au mirosit ciorapul si basina soldatului, plutonierului si locotenentului nu mai putem da credibilitate oricui.
    Deasemenea mai cred ca pe langa elaborarea unor principii fara de echivoc, trebuie gandita o forma legala de tragere la raspundere a celui (celor) care prin functiile detinute tradeaza scopul si organizatia.
    Nu stiu cine mai poate aduna turma ratacita in urma groaznicei tradari.

    RăspundețiȘtergere
  13. Jenantă situație. BRAVA ARMATĂ A POPORULUI ROMÂN ESTE COMANDATĂ DE UN INS PE CARE POPORUL L-A DEMIS PRIN REFERENDUM LA 29.IULIE 2012.
    Pe cine slujește armata? Cum poate conducerea acesteia SĂ IA POZIȚIA DE DREPȚI ȘI SĂ DEA ONORUL UNUIA PE CARE POPORUL, CĂRUIA TOȚI I-AM JURAT CREDINȚĂ, L-A DEMIS PRIN CEA MAI DEMOCRATICĂ FORMĂ, PRIN VOT.
    Lipsit de DEMNITATE ȘI ONOARE, Demisu continuă SĂ COMANDE ȘI SĂ batjocorească armata, de la votul fraudat al Robertei Anastase, până la măsurile jegoase ale guvernului USL. Onoarea și demnitatea armatei ESTE SPULBERATĂ de măsurile politicianiste de orice culoare ale politicului mincinos și perfid.
    Am obosit să mă mai lupt cu cei de la Direcția Financiară pentru drepturile mele de pensie, căci sănătatea este mai scumpă, dar MĂ DOARE CĂ NICIUN CAP LUMINAT AL ARMATEI, NU PUNE PICIORUL ÎN PRAG, SĂ SPUNĂ:
    „DE AJUNS DOMNILOR! V-AȚI BĂTUT DESTUL JOC DE ARMATĂ! ORI FACEȚI CE AȚI PROMIS, ORI PLECAȚI ȘI LĂSAȚI PE ALȚII MAI COMPETENȚI ȘI MAI PUȚIN HOȚI!”
    ARMATA ESTE A POPORULUI ȘI VA SLUJII NUMAI POPORULUI, NU INTERESELOR VOASTRE POLITICIANISTE ȘI MESCHINE!”
    LA VREMURI EXTREME SE IMPUN UNEORI MĂSURI EXTREME!

    RăspundețiȘtergere
  14. Atata timp cat Oprea prezideaza sedintele CSAT si este omul de legatura al lui Basescu cu Ponta nu va inchipuiti ca o sa se schimbe ceva-un presedinte demis este in exercitiul functiunii, aceeasi oameni in jurul lui,aceleasi mentalitati de distrugere al unui sistem militar .

    RăspundețiȘtergere
  15. Mr(r) Rd.Lc.FAGARASANU SORIN4 ianuarie 2014, 21:51

    Domnilor :
    1. constat ca multi isi doresc sa apara un nou LIDER - militar provenit dintr-o structura operativa - seviciu de lupta - corect , sunt de acord ;
    2. daca cei care posteaza pe acest blog provin dintr-o structura operativa - servici de lupta cred ca au si curajul de asi asuma cele scrise semnand in clar nu ascunsi ANONIM ;
    3. atata timp cat triada Basescu - Ponta - Oprea va exista armata nu va primi ceea ce merita , nici macar RESPECT ;
    4 un inginer silvic la M.Ap.N. si o baba senila si depasita la Min Muncii nu vor face nimic pentru militarii ;
    5 ei sunt mai interesati sa ia banii celor activii decat sa refaca sist de pensii militar ; convingerea mea este ca nimeni nu va primii pensie in urma cotizarii la pilonul II , III , etc.
    6. oricum suntem dezbinati , pana nu se va revenii la o normalitate ( cei care au frecat menta in magazii,depozite si birouri sa aiba pensii mai mici decat cei care au executat serv de lupta , etc) nu se va rezolva nimic;
    LA VREMURI EXTREME SE IMPUN UNEORI MĂSURI EXTREME!
    AM ONOAREA SA VA SALUT
    INAMICUL ASCULTA SI CITESTE - NU UITATI

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aveti un final realist. In ceea ce priveste faptul ca INAMICUL ASCULTA SI CITESTE. Sa asculte si sa citeasca! In primul rand lectia cu Simon Wiesenthal.

      Ștergere
    2. DE ACORD

      Ștergere
  16. Te cam contrazici, odata ne ceri sa iesim din anonimat iar in final ne previi ca inamicul asculta si...mai si citeste; pai tu ce crezi, ca nu stim asta?
    Pot pungasii sa intinda ce capcane vor, militarii tot le vor da peste bot intr-un final, caci nici coana Europa nu mai suporta mult tigania basist-pontista de la Romania.
    Va asigur ca daca macar o parte din ce s-a scris aici, s-ar pune in mod hotarat in atentia opiniei publice, militarii activi si rezervisti asumandu-si rolul de revigorare a constiintei civice, toti rahatii astia de banditi constituiti in mafiiile asa ziselor partide politice, ar face caca in pantaloni.

    RăspundețiȘtergere
  17. Apropos de cenzura, pe blogul Huhurez poate discuta numai cine vrea militianu
    Dar se pare ca e suparat ca este cenzurat pe acest blog.

    RăspundețiȘtergere
  18. pe voi (noi) ne apara in societatea de acum o pensie, asa cum este, deocamdata teama de a reactiona poate este si varsta insa mai grav este ca cei tineri nu stiu ce-i asteapta....cand va sosi si la ei pensionarea...sa ne adunam asadar..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unde si cum pentru ca s-au cuibarit deja alti camarazi

      Ștergere
  19. Tinerii ce sa faca pentru ca au un "corset" pe care l-ati purtat cu totii

    RăspundețiȘtergere
  20. De fapt Huhurez si Lupus sunt aceeasi persoana, sau apara oricum aceleasi interese meschine.
    Mai sunt si cativa latrai de pe vechiul blog Lupus, care lanseaza ineptii si intoxicari pe acest blog.
    Va recomand sa-i lasati sa latre singuri la luna.

    RăspundețiȘtergere
  21. Nu se poate accepta o noua organizatie care de sus pana jos sa fie condusa de fosti si actuali politruci, securisti sau de fosti cadristi, deghizatii celor din urma care au fost prima vioara atat in proletarizarea armatei cat si in destructurarea acesteia in ultimii ani.
    A nu se mai admite culpabilizarea armatei pe varii motive, cum a fost cu militarii care au luptat in est si carora li se trecea discriminatoriu in livret acest lucru pana prin anii 1965-70, continuand cu participarea la muncile agricole dictata de aceiasi politicieni alesi chipurile de popor si urmand cat de curand, deja se fac auzite voci, cu blamarea celor care au actionat la ordinul acelorasi politruci la actiunile din Afganistan si Irak.
    Regele Carol intai a pus imediat opreliste politrucilor care si in 1907 condamnau armata pentru actiunile impotriva rasculatilor, in fapt ascunzandu-se pe ei insisi, lucru pe care nu l-a facut nici o voce autorizata de stat dupa actiunile armatei din decembrie 1989, ba dimpotirva in mod criminal au fost primii in acuzatii nefondate iar politrucii si-au continuat activitatea ca mari oameni de afaceri si conduc mai departe distrugerea statului Roman
    Militarii nu trebuie sa mai admita dialogul pe seama soldelor (nu salarizarii caci nu sunt salariati) si pensiilor cu ministrii ai muncii, fie ei si de "talia" D-nei Campeanu pentru ca nu sunt oameni ai muncii si sa-si scoata din vocabular terminologii impuse si uzitate doar de mediul muncii civil, alaturi de care am fost aliniati desi noi am fost in serviciul natiunii, non stop, nu la munca de 8-10 ore zilnic, chiar si atunci cand participam la munci agricole.
    Celor care ne propun sa ne ascundem pentru ca "dusmanul asculta" le recomandam sa-si vada de comoditatea lor, pentru ca nu eu trebuie sa ma ascund denuntand crimele impotriva poporului si armatei ci dimpotriva cei care de un sfert de veac au ros la securitatea si independenta acestui popor.
    Orice organizatie cu asemenea membri este sortita esecului din start, si tocmai deaceea sunt foarte circumspect.
    Un singur mar stricat strica toata gramada.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aveti dreptate punct cu punct! Sunteti un om cerebral! Si ati inteles pe deplin, totul. In rezumat: fara fosti secretari UCR, PCR, dar si fara alti activisti din noile partide? Ideea este mai mult decat OK. La urma urmei, politrucul tot fufa ramane, nu conteaza partidul. Asa este! Apare a 4-a categorie de militari distrusa de statul roman: era vorba de Antonescu - ac persoana, Armata Regala, epopeea 2011, dar ... asa este - sunt si cei trimisi in economia nationala. E OK! Cu cei cu "dusmanul asculta", tot asa este. Aici insa e problema delicata, si nu se poate detalia deschis. E ceva in genul in care te crezi "mare vanator", dar de fapt esti "vanat". La fel si in privinta circumspectiei cu "merele stricate"! E treaba celor mai "buni" dintre noi sa se ocupe de ei. In concluzie, o facem precis. Inca o data, sunt lucruri care nu pot fi detaliate. Nimic ilegal, totul cerebral, dar actional - nu pasiv! Poate ar mai fi o chestie! Este evident ca aveti o moralitate de exceptie! In jungla asta mioritica exista totusi si organizatii/institutii care au avut nevoie doar de astfel de oameni.

      Ștergere
  22. In atentia colegilor de buna credinta! Unii dintre noi ne-am mai intersectat, cu altii pentru prima data. Am luat nota despre faptul ca "turbulentii" care ne tot "sicaneaza" trebuie sa dispara, deci vor disparea.

    Trecand la ceea ce ne framanta, punand cap la cap diversele opinii prezentate aici, cat si cele de pe e-mai sau telefonic, se desprind cateva concluzii:

    1. Vom fonda in mod cert organizatia. Multumiri celor care si-au anuntat deja implicarea, intelegand necesitatea acesteia si ideile in sine, fara a fi necesare prea multe explicatii!

    2. Vom functiona cel mai probabil sub forma de fundatie (ONG) avand ca scop principal apararea drepturilor militarilor romani, nu doar in rezerva, ci si activi. Unele obiective se regasesc deja in ideile Dvs. prezentate aici, altele le putem adauga pe parcurs. Unul poate fi afilierea la EUROMIL (un stat poate sa aiba mai multe organizatii afiliate la EUROMIL). Fundatia (ONG) pare forma cea mai eficienta de a reusi. Sa nu uitam suntem minoritari, putini - dar daca analizam ce se intampla in Romania, sunt fundatii (ONG) atat de eficiente in actiunile lor, incat au determinat decizii politice in timp mai scurt decat partidele sau organizatiie mari - gen sindicate.

    3. Am retinut problema legata de "securizare". E OK. Fapt pentru care, va lua fiinta un grup privat de discutii, consultari si organizare, cu acces doar membrilor care si-au anuntat sau care isi vor anunta intentia de a coparticipa. Pe acel grup, ne cunoastem sau ne recunoastem, si putem trece la treaba fara tot felul de "intemperii". Pentru simplificare, telefonul ramane probabil cel mai simplu mod de legatura. Sa nu uitam ca suntem destul de distantati ca locatii.

    4. Am retinut de asemenea problemele legate de posibile "infiltrari" nedorite sau "toxice" si faptul ca cei cu trecut "dubios" nu au ce cauta intre noi. Deci, jucam cu cartile "pe fata.

    5. Am retinut de asemenea faptul ca militarii de cariera nu trebuie sa avem prejudecati istorice sau politice. Mai exact, militarul este militar si daca a fost Antonescu, si daca a fost militar al Armatei Regale si in Armata de dupa '89 si in cea de dupa '89. Este mai mult decat corect. In ceea ce priveste opiniile politice, este necesar acelasi echilibru. De exemplu: unii dintre noi au conceptii republicane, altii regaliste - si acest motiv nu trebuie sa creeze divergente. Este si un alt motiv - de ordin pragmatic pentru care trebuie evitate divergente pe aceasta tema, dar va fi detaliat doar intre noi. In ceea ce priveste vreo apartenenta la vreun partid, o excludem. Este absolut necesar intrucat scopul de baza este apararea drepturilor militarilor si nu a unui partid politic.

    5. Am retinut de asemenea ca trebuie sa ne organizam si sa actionam cat mai pragmatic si cat mai natural. Ca militarii!

    6. In sfarsit! Toti trebuie sa luam in calcul ca voluntariatul nu e o treaba asa de simpla! Vor fi si deplasari si cheltuieli pe bani proprii, alte eforturi. Mai ales la inceput. De aceea fiecare e dator sa isi autoaprecieze capacitatile, inainte de a-si anunta intentia de aderare.

    Mai multe, le vom discuta si le vom analiza intre noi. In concluzie, cei care ne-am anuntat intentia sa facem ceva, devenim toti "aspiranti". Cei care doresc sa adere, o pot face pe baza unei solicitari simple pe adresa [rezerva.26500@gmail.com]. Unii deja au facut-o! Va urma acordarea accesului la grupul privat (de maine va functiona) si trecem la treaba. Este evident ca din acel moment avem si nume, iar nr. de telefon este o dovada de credibilitate in plus.

    Ce sa mai! Suntem datori sa incercam. Cu multumiri si sa avem succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca ati luat masura corecta de a va delimita de personajele care doresc sa se auda vorbind, "cand nimic nu au a spune".
      Din pacate constat ca securisto-politrucii de teapa "domnului" tovaras Huhurez au resurse nebanuite.
      In ciuda evidentei, continua sa-si verse veninul, obisnuiti cu vechea vorba romaneasca : cel mai destept cedeaza.
      Cred ca e timpul sa-i ducem la groapa de gunoi a istoriei, unde le este locul.

      Ștergere
  23. Erata
    "obisnuiti cu" ... se va citi "bazand-u-se pe " ...vorba romaneasca

    RăspundețiȘtergere
  24. Si am uitat ceva.... Cred ca ar fi indicat sa scoateti acea fotografie. Nu am nimic personal cu acel evreu, dar este foarte mult de dezbatut pe tema aceasta, si mai bine puneti fotografia Maresalului, sau imaginea Romaniei Mari sau drapelul.
    Este o parere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Opinia mea! Sunt foarte prudent si echilibrat la acest aspect. Fotografia are un talc. SW este un supravietuitor al Holocaustului si care dupa razboi a facut in asa fel incat toti dintre cei care au comis crime contra poporului evreu, sa fie adusi in fata supravietuitorilor sau rudelor lor, judecati si condamnati. Crime demonstrate cu fapte (gropi comune, executii, infometare, deportari etc.), nu sumar. I-a descoperit nu doar in Germania, ci si in Argentina, Brazilia, Ungaria etc.

      In privinta Maresalului! Trebuie sa privim lucrurile realist. A fost condamnat de Tribunalul Poporului ROMAN, nu de Wiesenthal. Asa cum Armata Regala a fost decapitata (deportari, munca silnica, inchisoare, taierea pensiilor, domiciliu fortat) de institutiile statului roman, nu evreu sau sovietic. Si tot asa cum noi in 2011 (si acum) suntem decapitati (taierea pensiilor militare, lipsa oricarui drept de compensare pt. militarii activi pt. interdictiile de drepturi si libertati fundamentale) de Parlamentul, Guvernul, CCR sau Presedintele Romaniei, nu de ai Israelului sau ai Ungariei.

      Si atunci ce avem noi in comun cu Wiesenthal? Ce a facut Wiesenthal pt. cei care i-au decapitat natia, putem sa facem si noi pentru militarii nostri. Singura diferenta este aceea ca in noi au lovit Tribunalul Poporului, PCR, parlamentarii si guvernantii nostri. Si lovesc inca cu urmari! Dar ce noi nu putem adopta metoda Wiesenthal sa terminam o data cu ceea ce ni se intampla periodic de la Antonescu incoace? Adica fapta, judecata si plata? E recunoscuta international ca deosebit de legitima si infailibila!

      Ștergere
  25. Cu scuzele de rigoare, pentru aparenta ca as dori sa dau lectii, as puncta totusi ceva, urmand subpunctele din acest text al dvs.
    1. Sa fie intr-un ceas bun hotararea luata, cu remarca, ca poate, accesul mai larg ar trebui acordat dupa ce acel nucleu de conducere isi va alege membrii DE ABSOLUTA INCREDERE si numai dupa ce, directiile strategice privin modul de actiune se vor fi conturat clar, inclusiv o minima structura organizatorica, de baza, se va constitui la nivel national;
    2. Nadajduiesc ca veti gasi in acest nucleu organizational, si cativa juristi competenti, care sa va poata oferi la timp varianta cea mai buna de actiune, in cadru legal.
    Varianta cu EUROMIL, sau similare, mi se pare hazardanta. NIMENI DINTRE MARII NOSTRI CONDUCATORI SI LUPTATORI PENTRU NEAM SI TARA, NU A PRIMIT VREODATA VREUN SPRIJIN DE LA STRAINI, CI DIMPOTRIVA, O SULITA SAU UN GLONTE IN SPATE. In aceste vremuri tulburi si vadit globalizatoare, tocmai de acesti straini trebuie sa ne ferim.
    3.Nu cred ca este bine ca din acel grup constitutiv, sa faca parte oricine isi anunta bunele intentii, CI OAMENI VERIFICATI, VADIT CORECTI SI PATRIOTI. Iar chestiunea cu telefonul, mi se pare riscanta, cel putin pentru comunicarea intre membrii de varf.
    Si aceasta modalitate de a comunica, prin interenet este expusa. Este buna doar pentru a tine atentia treaza asupra problematicii si pentru a atrage noi aderenti. Sper ca printre membri vor fi si specialisti in protectie informativa.
    4. Deja am atins chestiunea anterior. Nu stiu cum veti reusi sa evitati "cartitele" si "sobolanii', caci doar pe seama declaratiilor de bune intentii, nu mi se pare suficient. Iar fara ca in acel nucleu de conducere sa aveti si oameni care au lucrat onest in sistemul informativ, mi-e greu sa cred ca va exista succesul pe care ni-l dorim.
    5. Absolut de acord cu ideea de principiu. Dar, nu cred ca va spun o noutate, DAR PE TEME DE SIMPATIE FATA DE PARTIDE POLITICE, S-AU DESPARTIT FAMILII. Cred CA VA FI CAUZA PRINCIPALA SI CEL MAI USOR DE EXPLOATAT DE CATRE ADVERSARI, PENTRU A NE DEZBINA SI A DISTRUGE ACEASTA IDEE... Fara apartenenta politica, ESTE EVIDENT. Fara simpatii, cred ca , mai greu, si nu va puteti baza decat pe o declaratie, sa zicem, de buna credinta, a membrului aderent. Poate veti gasi o alta solutie.
    6.(5 bis). Absolut de acord. Toate actiunile trebuie sa fie foarte bine concepute, cu suport legal, cu variante , si sa aiba caracter concret,cu obiective clare, pentru a fi usor insusite si motivante . Cred ca obiectivele trebuie sa fie punctuale, pe etape , puse in opera la momentul cel mai favorabil, pentru a insufla curaj si hotarare si pentru a atrage pe cat mai multi dintre romani, militari sau civili, inclusiv biserica, alaturi de aceasta actiune, care nu are ca obiectiv numai rezolvarea unor doleante si nemultumiri ale militarilor activi sau in rezerva, ci obiective de interes national. Si in acest context, consider ca va fi util ca organizatia sa ia atitudine publica in orice problema de interes national, militara, economica, sociala sau politica, fara desigur de a se implica in acestea din urma.
    7(6).Cel putin la inceput, voluntariatul va fi principala forma de colaborare in cadrul acestei organizatii. Dupa fundamentarea ei juridica si dupa aprobarea unui statut si a unui regulament, stabilirea unei cotizatii va fi obligatorie pentru membri, ca o prima sursa de finantare.
    De aceea cred ca mai intai de toate, trebuie sa identificati pe aceia dintre noi CARE DORESC SI MERITA SA DEVINA , IN MOD VOLUNTAR, MEMBRII FONDATORI AI ACESTEI ORGANIZATII. Si aceasta nu se poate face pe internet sau prin telefon, ci prin CONTACT PERSONAL. Stiu ca pe multi dintre cei ce urmaresc discutiile aici i-am suparat, si cer scuze pentru aceasta. Am scris aceste lucruri pentru ca ma framanta de mult, si daca tot s-a creat aceasta discutie, am simtit nevoia sa ma exprim.
    Cu stima, si cu scuze pentru tonul scolastic si poate prea vehement, un fost ofiter al Armatei Romane.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Perfect in ordine! Scuze, aveti un comentariu mai mult decat cerebral! Si de o decenta deosebita! Care a ajuns, in mod nemeritat si oarecum inexplicabil, exact la SPAM. Dar l-am reactivat! Cu SPAM-ul, mai cunoastem si noi niste lucruri! Poate sa fie si eroarea noastra (cel mai probabil), dar mai stim si noi niste lucruri despre sistemul care "isi baga coada" pe net, incat devine SPAM orice deranjeaza sistemul. Cu multumiri!

      Ștergere
  26. Am introdus de patru ori un comentariu, in aceasta seara, care nu cred ca a fost nici indecent, nici pentru rating. Si totusi, tot de atateea ori nu l-am regasit publicat. Ma intreb de ce???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In mod normal, daca nu ati utilizat expresii triviale, ar fi trebuit sa va apara. Sunt prea multe semnate Anonim pt. a putea face deosebirea care e un anonim si care e alt anonim. Treceti orice la nume, o litera ceva, altfel nu putem face deosebirea. V-a aparut in final? La ce se refera? A fost sters un comentariu prin care un anonim il facea "narod" pe un user care avea si nume. Si mai este o problema care tine de platforma, nu de moderare. Daca un user deschide un comentariu cu expresii triviale si este sters, cei care i-au raspuns in chenarul comentariului dispar si ei chiar daca l-au "contrat" decent pe respectivul. Asa e platforma, nu avem ce face. Cel mai bine este ca astfel de useri care folosesc limbaj indecent sa fie ignorati, intrucat oricum dispar!

      Ștergere
    2. Perfect in ordine! Scuze, aveti un comentariu mai mult decat cerebral! Si de o decenta deosebita! Care a ajuns, in mod nemeritat si oarecum inexplicabil, exact la SPAM. Dar l-am reactivat! Cu SPAM-ul, mai cunoastem si noi niste lucruri! Poate sa fie si eroarea noastra (cel mai probabil), dar mai stim si noi niste lucruri despre sistemul care "isi baga coada" pe net, incat devine SPAM orice deranjeaza sistemul. Ati avut dreptate! Cu multumiri!

      Ștergere
  27. Am avut acmrr-uri, scmd-uri si alte multe organizatii care au tot tradat si tradat, ca-n toata istoria acestui neam.
    De ce? Pentru ca lipsit factorul punitiv.
    Cine s-a fript cu ciorba sufla si-n..... R26500.
    Deaceea contra tradarii trebuie gasit un juramant ceva, care sa responsabilizeze dar nu facut cu mana pe constitutie ci ca-n interbelice caci tot acolo am ajuns.

    RăspundețiȘtergere
  28. Erata 18:13-"ca-n vremurile" interbelice.

    RăspundețiȘtergere
  29. Hai "sa traiti" cum a zis cineva....
    Eu zic ca sta in puterea voastra, ce-i care ati contribuit la darimarea lui "p i t i c u" .Si asa cum am reusit sa-l dam jos atunci, putem sa-l dam jos si pe victoras si crinut, pentru ca asa merita, intrucit ne-au mintit.
    Ala 'micu' macar a fost cinstit, a zis ca taie si a taiat. Astia au zis ca dau , pina au ajuns la putere , dar s-a adeverit ca sunt mincinosi.
    Cei pacaliti am ramas, deci tot noi, adica voi cei care ati muncit de pomana din iarna lui 2012.
    Hai sa ne recuperam !!!

    RăspundețiȘtergere
  30. Ii rog pe cei decisi sa fondam o organizatie militara care sa apere in mod real interesele militarilor si sa trecem la treaba in mod efectiv, sa ma contacteze. E-mail: gelu.olescu@gmail.com. Procedez astfel, intrucat desi sunt persoane care care si-au anuntat intentia cu nume si prenume, nu au nicio adresa de contact pt. a fi invitati la grupul particular de initiativa. Sau poate nu stiu eu cum sa iau legatura de ex. cu dl. Marius Pavel urmand pasii Google+. Oricum, e bine sa simplificam astfel de lucruri, deci va rog sa ma cautati pe e-mail. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!