luni, 7 octombrie 2013

Exista ambasada a SUA in Romania? Daca acum vorbeste, de ce a tacut in urma abuzurilor statului roman asupra militarilor sai?

Ambasada SUA s-a amestecat de curand un pic in treburile interne ale statului roman, dandu-si cu parerea despre schimbarile de la DNA. Foarte bine, la urma urmei SUA sunt considerate ca fiind cea mai avansata democratie a lumii si poate oferi lectii de democratie. Cu toate acestea, Ambasada SUA in Romania a asistat impasibila la abuzurile statului roman asupra militarilor sai. Fostul ambasadorul al SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein, a declarat inainte de incetarea misiunii in Romania că cei trei ani petrecuţi în România au fost printre cei mai plini de satisfacţie din cariera sa. Interesant cum in cei 3 ani, ambasada SUA nu a incercat sa traga de urechi regimul de la Bucuresti in privinta abuzurilor indreptate de statul roman contra militarilor sai, abuzuri care nu ar fi fost posibile in SUA.  Printr-o simpla interventie, Ambasada SUA ar fi putut initia o democratie autentica in Romania, similare celei din SUA, avand ocazia sa inlocuiasca democratia "simulata" din Romania! De ce nu a facut-o? 

Rasfoind legislatia americana in privinta pensiilor militare, descoperim cu usurinta ca in SUA democratia functioneaza ireprosabil. Daca statul american promoveaza o lege noua, acea lege nu produce efecte retroactive, ci doar pentru viitor - insa pentru viitor in niciun caz in intelesul romanesc promovat de legiutorii romani si consfintit de CCR, inteles care se reduce la "de azi va taiem orice drept acordat in trecut, deci nu e nimic retroactiv in acest fapt, intrucat noua lege produce efect doar de azi inainte!". Analizand legislatia americana a pensiilor militare, descoperim ce inseamna democratia veridica: o lege noua se aplica doar celor care urmeaza sa beneficieze de acea lege dupa ce in prealabil cetatenii au luat la cunostinta despre ce va urma - deci doar celor care urmeaza sa intre in sistem, si in niciun caz cetatenilor carora li s-a deschis un drept in baza unei alte legi. 

Dovada vine din analiza pensiilor militare in SUA. O gasim aici! Ce descoperim? 

SUA nu acorda pensii militare propriilor militari in mod uniform, ci fiecaruia in functie de pachetul legislativ in baza caruia a intrat in sistemul militar! Si care nu se modifica pentru cei in cauza dupa data intrarii in sistem, ci doar pentru cei care vor urma sa intre in sistem! Regula este simpla: intri in sistem in baza unor legi, iesi din sistem in baza acelorasi legi, nimeni nu se atinge de un drept castigat. Astfel, militarii intrati in sistem pana la data de 8 septembrie 1980 beneficiaza de pensii militare avand ca baza de calcul ultima solda, iar militarii intrati in sistem dupa data respectiva beneficiaza de pensii militare avand ca baza media celor mai mari 36 de solde din cariera. Prin urmare, la acest moment pot exista in sistem 2 militari americani, fiecare beneficiind insa de prevederile pachetului legislativ valabil la data intrarii in sistem, chiar daca diferenta de intrare in sistem este de o singura zi. Dupa cum se observa, sistemul High-36 nu se aplica retroactiv celor care au intrat in sistem inainte de data de 8 septembrie 1980, legile americane chiar nu produc efecte retroactive, aceasta fiind democratie autentica. 

Referitor la ceea ce s-a intamplat in Romania in privinta militarilor sai, daca Romania ar fi fost stat democratic, schimbarea legislatiei trebuia sa functioneze astfel:

- cine a intrat in sistem avand in pachetul legislativ drept de pensie in baza Legii nr. 164/2001, sa ramana cu drept de pensie militara in baza Legii nr. 164/2001;
- Legea 119/2010 nu ar fi trebuit emisa niciodata;
- Legea nr. 263/2010 (a pensiilor unitare) ar fi trebuit aplicata de la data aparitiei acesteia, doar celor care ar fi urmat sa intre pe viitor in sistemul militar;

Asa este in Statele Unite! Nu exista retroactivitate de dragul uniformizarii sovietice, fiecarui cetatean i se respecta un drept asa cum a fost deschis acesta, orice cetatean este incunostiintat la intrarea intr-un sistem ce drepturi are si niciodata statul american nu i le incalca in picioare retroactiv asa cum s-a intamplat in Romania!

Si atunci, in privinta interventiilor Ambasadei SUA planeaza neincrederea! Daca Ambasada SUA cunostea foarte bine ca ceea ce s-a intamplat in Romania in privinta militarilor ar fi fost imposibil in SUA, hacuirea unor drepturi castigate avand profund caracter antidemocratic, de ce nu a reactionat si la respectivele abuzuri ale statului roman? Cu o simpla interventie, Ambasada SUA ar fi reusit sa castige 100 de ani de democratie pentru Romania, iar legiutorii, politicienii, magistratii si membrii CCR - multi scoliti in comunism, ar fi reusit sa iasa din negura trecutului care le incetoseaza inca modul de actiune si de gandire! 

[Nota: Pentru cei interesati de sistemul pensiilor militare in SUA


(Redux este experimental, nu este obligatoriu! Are caracteristica incheierea unui contract pentru mimim 30 de ani in serviciul militar, cine nu respecta contractul iese in dezavantaj, cine il respecta iese in castig.)

Este un model ideal care a stat de fapt si la baza Legii nr. 164/2001. In final, adaptat la Romania - modelul SUA al pensiilor miliatre se poate rezuma la urmatoarele: 

- pensia militara trebuie acordata doar pentru vechimea in serviciul militar (in Legea nr. 164/2001 exista o mixtura intre vechimea in serviciul militar si cea intr-un serviciu civil);
- pentru vechimea intr-un serviciu civil, militarilor trebuie sa li se acorde o a 2-a pensie conform legislatiei in vigoare, fara nicio legatura cu pensia militara;
- baza de calcul pentru pensia militara: 50% pt. 20 de ani vechime efectiva in serviciul militar (serviciul militar fiind toate perioadele "sub juramant" - de la soldat, la general);
- la baza de calcul de 50%, se adauga 2,5% pentru fiecare an in plus, incluzand anii rezultati din grupele de munca (este evident ca oricine se poate pensiona lejer cu pensie apropiata sau egala cu 100% raportata la ultima solda;
- de pensii militare beneficiaza orice militar care indeplineste conditiile, nu doar cadrele militare;
- pensia militara nu trebuie sa se acorde decat militarilor, respectiv celor care s-au supus/se supun Legii nr. 80/1995 pt. vechimea exclusiva in serviciul militar, fara alte "echivalari"]; 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!