vineri, 18 octombrie 2013

A aburi/aburire sau despre tehnica manipularii rezervistilor!

Nu avem ca scop in sine denigrarea nimanui, nici obiective politice sau alte interese, ci stabilirea fara echivoc a unor adevaruri. Probabil ca devenit evident pentru toata lumea ca unul din obiectivele noastre este acela de a demasca continuu abuzurile statului contra militarilor cu pensii diminuate, cat timp acestea se mentin. Si inca se mentin! Si nu doar atat: si de a lupta prin orice mijloace contra acestora! In acest context, vrem sau nu vrem, ne intersectam in mod inerent cu situatii frecvente in care diverse persoane sau organizatii incearca sa ascunda, sa minimalizeze sau sa denatureze abuzurile mentionate anterior. Situatie in care avem obligatia elementara sa intervenim! Daca este cineva care ne condamna pentru faptul ca gandim, sa o faca, dar noi tot adevarul il vom rosti! 

Din activitatea inaltatoare a conducerii SCMD, atrage la un moment dat atentia comunicatul intitulat "Informare privind demersurile juridice ale SCMD.  Demersurile sunt sublime, insa comunicatul cuprinde o serie de inadvertente si de erori, incat dupa lecturarea atenta a acestuia unui om echilibrat nu ii ramane decat sa ia pozitia "asezat" a tunarului. Mai departe stiti procedura: "stanga scad si dreapta adun, si .... de tun!" In comunicat, casa nu bate cu masa  nicidecum! Asadar, sa analizam ce e adevarat, ce e fals si ce e manipulare!

1. "Neputand ataca legile, declarate constitutionale, am atacat HG 735/2010, adica actul administrativ de aplicare." Avocatii profesionisti au procedat altfel: nu s-au sinchisit de faptul ca Legea nr. 119/2010 a fost declarata constitutionala asa ca au atacat simultan atat Legea nr. 119/2010, cat si H.G. nr. 735/2010. Premisa: instantele de judecata au autoritatea sa pronunte verdicte inclusiv impotriva legilor declarate constitutionale. In practica, instante perfect independente au acordat castig de cauza cetatenilor si contra Legii nr. 119/2010, prin autoritatea acordata de art. 20 din Constitutia Romaniei.  





2. "Sfidand orice idee de stat de drept, premierul Boc si ministrul de justitie Predoiu au trimis circulare membrilor Guvernului, cum sa interpreteze, pe dos, principiul "Erga omnes", si judecatorilor, ce decizii sa ia in procesele cu noi". Afirmatie corecta, insa incompleta. In realitate, acelasi lucru se intampla in Justitie si dupa debarcarea lui Boc sau Predoiu. Judecatorii primesc in continuare dispozitii politice privind pronuntarea unor verdictele nefavorabile in procesele militarilor sau ale altor cetateni intentate contra statului. Dovada: in tribunale din plin,  acum - pe vremea USL si a lui Ponta! Prin urmare, intre Predoiu/Boc si Ponta/Cazanciuc nu este nicio diferenta intre apucaturile statului contra cetatenilor via calea Justitiei. 

3. "Marea victorie obtinuta de SCMD in justitie a fost Decizia ICCJ din 7 ianuarie 2011, cand, practic, "Recalcularea" a fost desfiintata". In primul rand ca victoria a apartinut cu adevarat unui grup independent de SCMD, este vorba despre Grupul de la Cluj. SCMD doar s-a atasat in finala respectivului grup. Dovada - in certificatul din dreapta.

Pe de alta parte, H.G. nr. 735/2010 nu a fost desfiintata, ci suspendata, fiind inlocuita ulterior de OUG nr. 1/2011.  


4. "In replica, Guvernul Boc a emis OUG 1/2011, prin care a vopsit defuncta "Recalculare" intr-o operatiune noua numita "Revizuire", incluzand in textul ordonantei si defuncta HG 735". Asa este! Aici apar insa alte probleme serioase. Avocatii profesionisti constata cu stupoare in 2013 faptul ca OUG 1/2011 nu a fost atacata niciodata de nimeni la CCR pe art. 4 si art. 20 din Anexa nr. 3, demers inceput prin Grupul M.Ap.N. din Pitesti si prin Grupul S.R.I. (din ultimul grup 2 membri sunt din Curtea de Arges). Nici partidele, nici nimeni nu au miscat nimic. Aceiasi avocati reclama faptul ca o lege ordinara (Legea nr. 165/2011 care aproba OUG nr. 1/2011) aplica o lege organica si care este Legea nr. 119/2010, ceea ce reprezinta o anomalie. Fara a avea multe cunostinte juridice, poate fi suficient de clar oricui ca articolul 20 din Anexa nr. 3 mentionat mai jos care este curat neconstitutional incalcand deciziile definitive ale autoritatii judecatoresti. 

"Art. 20 

Pensiile prevazute la art. 1 lit. a) si b) din Legea nr. 119/2010, ale caror cuantumuri au fost stabilite prin aplicarea unor hotarari definitive si irevocabile ale instantelor de judecata se revizuiesc, dupa caz, potrivit prevederilor prezentei metodologii". 



Neatacarea OUG nr. 1/2011 a articolelor cu pricina are insa si o explicatie: cei cu pensii majorate in baza OUG nr. 1/2011 nu au dorit niciodata atacarea OUG nr. 1/2011. Asa poate ne explicam mai multe lucruri! Cum sa atace vreun partid OUG nr. 1/2011 la CCR, daca nici o organizatie nu i-a cerut acest lucru? Ceea ce nu a facut nimeni dintre cei indreptatiti la vremea respectiva, se chinuie sa faca acest lucru acum niste avocati profesionisti care incearca sa aduca OUG 1/2011 pe masa CCR (exceptia de neconstitutionalitate pe art. 4 si art. 20 din Anexa nr. 3)

5. "Baschetbalista Codruta Kovesi a introdus 11 recursuri in interesul legii,  pentru a obliga tribunalele sa judece identic si sa ia aceleasi hotarari, nefavorabile noua, tuturor".  Este real, insa acelasi lucru se intampla si astazi cu succesorul Codrutei Kovesi. Daca luam ca exemplu RIL in cazul grefierilor din aprilie 2013, se observa clar cum ICCJ a dispus ca nici un grefier sa nu mai castige vreodata in Romania.  Asadar nu este nicio diferenta intre apucaturile contra cetatenilor ale C. Kovesi si cele ale actualului regim.


6. "O prima promisiune, onorata de Guvernul Ponta, a fost Legea 112/2012, adica asa zisa "amnistie fiscala", prin care rezervistii cu cuantumurile scazute n-au mai fost obligati sa plateasca, retroactiv, pe 2011, diferentele rezultate dintre sumele primite si cele revenite prin "Revizuire". Chiar asa memorie scurta? De fapt Legea nr. 112/2012 a fost prima promisiune neonorata de Guvernul Ponta. Legea nr. 112/2012 are la baza acest proiect initiat de USL (Olguta Vasilescu & Co.). Dupa inscaunarea din mai 2012, Ponta a taiat efectiv din propriul proiect initiat de USL si care era deja adoptat de Senat, cele mai importante 2 articole ale promisiunii USL. Articolele taiate de Guvernul Ponta din Legea nr. 112/2012, sunt mai jos:







Aceasta promisese de fapt Guvernul Ponta si USL 

7. "Prin aparitia Legii 241/2013 si operatiunea numita "Revizuire", implementata prin OUG 1/2011, a fost lichidata definitiv, pentru categoria rezervistilor discriminati la cuantum (...)." Aceasta afirmatie reprezinta fie o sfidare premeditata a rezervistilor cu pensii diminuate, fie denota lipsa unor cunostinte elementare de aritmetica. Oricare rezervist care stie sa adune si sa scada, cunoaste ca Legea nr. 241/2013 nu ofera absolut nici o reparatie celor cu pensii diminuate. Legea cuprinde un simplu tertip financiar prin care prin art. 1 (4) statul se preface ca reintregeste pensiile diminuate la valoarea din 2010, dar prin art. 1 (4) acelasi stat recupereaza reintregirea in mod integral prin neindexare si inghetarea pensiilor. In mod similar, USL poate fraieri o tara intreaga prin majorarea in 2016 a pensiile cu 20% in loc de 2%, ca apoi sa le inghete timp de 10 ani. Legea nr. 241/2013 reprezinta in realitate cea mai mare capodopera a ipocriziei politice din toata istoria Romaniei! Intre loviturile incasate de catre cei cu pensii diminuate de la Boc/PD-L si cele incasate de la Ponta/USL, nu exista diferenta decat de nuanta: primii ne-au lovit frontal, iar Ponta/USL "pe la spate", realitatea fiind ca ne-au hacuit si unii si altii. 

8. "(...) Legea reparatorie, pentru care SCMD s-a luptat din greu, actuala Lege 241/2013. (...) De asta am fost duri cu cei care visau sa obtina totul (din perspectiva individuala) printr-o lege reparatorie, dar temporara. Orice amendament introdus in ultima zi la Senat sau la Camera, insemna intoarcerea proiectului la Comisii, amanarea discutarii pe toamna, cand ni s-ar fi spus ca nu mai e necesar, fiinca de la 1 ian 2014 aparea Legea pensiilor militare de stat. Ni s-ar fi spus insa supravietuitorilor!" Bravos, durilor! Respectivele afirmatii dovedesc inca o data ca Legea nr. 241/2013 a fost votata in forma contra intereselor celor cu pensii diminuate, doar in vederea satisfacerii rapide a intereselor "din perspectiva individuala" ale "durilor" cu pensii majorate si a caror singura grija a fost de nu le fi retinute niste sume cauzate de calculul eronat al grupelor de munca. Restul e abureala! Despre ce supravietuitori e vorba cand cei cu pensii diminuate drastic, nu cu niste grupe de munca acolo, au mai luptat inca 3 luni la supravietuire, prioritatea lor fiind asezata inclusiv in cadrul Legii nr. 241/2013, dupa interesele celor cu pensii majorate legate de grupele de munca? Rezultatul final este ca singurii care au luptat cu adevarat la supravietuire timp de 21 de luni sunt rezervistii cu pensii diminuate. Iar prin mascarada de Lege nr. 241/2013 sustinuta de "sforarii cei duri", tot cei cu pensii diminuate vor fi nevoiti sa lupte la supravietuire si pe viitor!

9. "Nenorocirea era ca, pana la sfarsitul anului 2013, toti trebuia sa platim diferentele din urma, pe o perioada de 30 de luni. Ceea ce insemna ca niciunul dintre noi nu mai incasa un leu la pensie, timp de 6 luni, urmand sa ia de acasa si sa dea la stat. Probabil, majoritatea dintre noi, ar fi patit, in aceste conditii, ceea ce a patit dl. Gl. Mihail Popescu, in momentul in care s-ar fi trezit cu noua decizie, prin care i s-au mai luat 4 milioane, cu obligatia de a plati in 6 luni alte 120 milioane din urma. De asta am fost duri cu cei care visau sa obtina totul (din perspectiva individuala) printr-o lege reparatorie, dar temporara". Explicatia prin care conducerea SCMD a sustinut mascarada de Lege nr. 241/2013 cu tot cu art. 1 (4) si fara nici o referire la rambursarea sumelor retinute de stat celor cu pensii diminuate timp de 21 de luni, este buna de adormit copiii. In realitate, toata lumea buna cunoaste ce s-a intamplat in culise: rezervistii cu pensii majorate s-au vazut in situatia sa ramburseze niste sume de bani ca urmare a aplicarii eronate a prevederilor privind grupele de munca. Prin urmare, ascunzandu-se intr-o masa mai mare a pensionarilor militari, acestia au actionat in realitate exclusiv pentru ei, in asa fel incat sa nu piarda nici un leu. Dovedit prin faptul ca Legea nr. 241/2013 a actionat din iulie 2013 pentru cei in cauza, si abia din octombrie 2013 pt. cei cu pensii diminuate. Rezervistii cu pensii diminuate au ramas in continuare victime colaterale. Si nu e totul! Este evident ca art. 2 din textul de lege are si alt scop! Probabil cel mai veridic! Articolul ascunde in realitate o ilegalitate a fostului ministru Gabriel Oprea! Nu el este cumva ministrul in vremea caruia ministerul a aplicat in mod eronat prevederile privind grupele de munca? Ba da! Si atunci nu este clar ca Legea nr. 241/2013 sterge urmele pasibile de raspunderea materiala, daca nu cumva si penala a fostului ministru Gabriel Oprea? Ba da!

10. "In mod surprinzator, nu gasim nici un fel de intelegere la d-na Mariana Campeanu, care isi datoreaza exclusiv SCMD intrarea in Parlament, si-n 2010, la Deva, si-n 2012". Perfect real! Insa rezulta si un non-sens! De ce a mai sustinut-o conducerea SCMD pe madam' Campeanu si la alegerile parlamentare, din moment ce Guvernul Ponta si USL au dovedit o data prin taierea celor mai importante 2 articole din proiectul initial al Legii nr. 112/2012 ca formatiunea politica cu tot cu madam' Campeanu nu are nici o credibilitate? Pe de alta parte, este pueril sa credem gogorita ca un ministru precum madam' Campeanu misca ceva fara acordul Guvernului Ponta sau al USL. Nu, madam' Campeanu face exact ceea ce vor Ponta si USL.  

11. "Domnia sa tine (nota: M. Campeanu) blocat de 4 luni proiectul Legii pensiilor militare de stat, asupra caruia au cazut de acord atat colegii domniei sale din Guvern, cat si reprezentantii tuturor structurilor militarilor si politistilor activi sau in rezerva". E explicat deja mai sus! Dar ce Ponta sau Oprea sau USL, nu pot sa ii ceara unui ministru sa deblocheze proiectul? Ar mai fi o chestiune! Raspunsurile primite de la M.Ap.N. de unii membri (simpatizanti sau colaboratori) ai "R-26500" afirma ca nu exista niciun proiect blocat de M. Campeanu, acesta fiind in "etapa definitorie" la M.Ap.N., mai exact ministerul asteapta "verde" de la USL sa il introduca in dezbatere. Raspunsurile  M.Ap.N. sunt logice si credibile, fiind evident ca nu poate fi blocat un proiect de catre un ministru din moment ce USL si Ponta nu au nici un gand sa adopte in secolul actual vreo lege a pensiilor militare.  

Raspuns al M.Ap.N. despre cursul Legii Pensiilor Militare (23.09.2013)
12. "In privinta legii conexe, inca numita Plx 109/2012, daca acesta nu este votat si promulgat in regim de urgenta pana la 15 nov. a.c., toti rezervistii care au beneficiat de Legea 241/2013 vor  trebui sa opteze intre pensie si salariu, pentru depasirea plafonului. Aceasta este batalia pe care toti membrii loiali SCMD o duc in prezent, batand la usa "alesilor" de anul trecut, care ne datoreaza, in cea mai mare masura, succesul". Aici este vorba si de o gogonata si de o manipulare. Gogonata este aceea ca Plx 109/2012 nu are absolut nici o legatura cu afirmatia "rezervistii care au beneficiat de Legea 241/2013 vor  trebui sa opteze intre pensie si salariu, pentru depasirea plafonului". Plx 109/2012 se refera in fapt la ridicarea interdictiei impuse de Cap. IV din Legea nr. 329/2009 de a cumula o pensie cu un salariu primit tot de la stat. Conexiunea realizata ar fi reala doar in contextul in care toti beneficiarii Legii nr. 241/2013 se vor angaja a 2-a zi dupa ridicarea interdictiei, la stat, ceea ce este o absurditate! Stim prea bine ca nici 1% din totalul rezervistilor, nu doar a beneficiarilor Legii nr. 241/2013, nu au lucrat si nu vor lucra in veci la stat din simplul motiv ca nu au avut si nu vor avea niciodata aceasta sansa. Parca nu stim si noi ca pentru a lucra la stat ca pensionar, este nevoie in primul rand de relatii si influenta. "Aceasta este batalia pe care toti membrii loiali SCMD o duc in prezent". Adica pentru ridicarea interdictiei de a lucra la stat. Da, interdictia trebuie ridicata, este clar discriminatorie! Dar tot maxim 1% dintre fostii militari vor lucra la stat cu tot profesionalismul, relatiile si influentele! In realitate, daca vor beneficia de prevederile Plx 109/2012 100-200 de oameni de oameni care au relatii politice, 1000 fiind deja prea multi! Si restul? Si atunci de unde pana unde manipularea ca "rezervistii care au beneficiat de Legea 241/2013 vor  trebui sa opteze intre pensie si salariu, pentru depasirea plafonului"? 

Final. "Indiferent cine si ce merite isi atribuie, este exclusiv meritul SCMD, care a pastrat dialogul si a gasit intelegere la domnii Victor Ponta, Crin Antonescu, Mircea Dusa, Radu Stroe, George Maior la care s-a adaugat, din 2 martie a.c., sprijinindu-ne decisiv in momentele cheie si dl. Gl. (r) dr. Gabriel Oprea". Vii aplauze si urale finalizate cu traditionalul "In genunchi ma intorc la tine (...)!" catre unul dintre cei care au lovit fara scrupule in militarii romani, pe nume Gabriel Oprea. Mai poate fi ceva de comentat? Poate doar faptul ca afirmatia din comunicat are cumva legatura si cu o replica dintr-un film celebru a carei morala este de "a nu musca mana stapanului care te-a hranit". Este evident ca stapanii mentionati in comunicat nu au oferit nimic concret rezervistilor cu pensii diminuate, cu exceptia unei pacaleli stupide. Asta dupa ce Gabriel Oprea a oferit acelorasi rezervisti si o lovitura in plin pe vremea cand era basist convins, fidel lui Boc si PD-L! Iar memorie scurta? Si tot evident este ca cele afirmate in comunicat nu pot fi decat spusele unora care au fost sau sunt hraniti intr-un mod sau altul de oamenii politici mentionati. Si care mai incearca sa ii manipuleze si pe ceilalti rezervisti! Sa incerce! Cutia Pandorei este deja sparta! La acest moment cei in cauza ar trebui sa inteleaga ca a sosit timpul sa se lase de glume, intoxicari stupide si de manipulari si poate ar trebui sa reflecteze ca la un moment dat vor trebui sa raspunda pentru necinstea si ipocrizia lor, in fata militarilor de cariera.

6 comentarii:

  1. SCMD, cel puțin în forma actuală, se apropie de sfârșit. Prost concepută și condusă, această structură asociativă nu avea cum să dureze prea mult. Acum se încearcă strângerea rândurilor în speranța că cei puțini rămași nu o vor abandona și se va mai putea menține pe linia de plutire ceva vreme.
    Se face o inventariere a celor care, prin plata cotizației pe acest an, sunt considerați încă membri. Filialele au afișate pe pagina de pornire două tabele: Situatia membrilor filialei (cotizanti pe 2013); Situatia membrilor filialei (restantieri). Sunt trei filiale la care accesul la fișierele excel sunt restricționate și cinci filiale la care nu au fost afișate încă. Din datele publicate de celelalte 80 de filiale, rezultă că SCMD ar avea mai un număr de circa 3.700 de membri cotizanți pe 2013 dintr-un total de 17.600, deci a pierdut în acest an aproape 14 mii de membri . Tot din aceste tabele aflăm că 26 de filiale au între 0 și 14 membri și vor trebui desființate neavând minimum 15 membri pentru a putea fi statutare.
    Câți din cei cu cotizația la zi vor mai rezona la ideile conducerii sindicatului și vor mai fi membri și anul viitor e greu de spus. Cert este că și în varianta unor schimbări la conducerea centrală, ce vor avea loc probabil după Consiliul National al Reprezentantilor SCMD, e greu de presupus un reviriment al acestei structuri asociative.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, se apropie de sfarsit! Este pacat ca se intampla asa, sunt zeci de mii de oameni care si-au pus sperante in SCMD. Autocratia dovedita de conducere reprezinta cauza dezmembrarii. Mai mult ca sigur ca majoritatea din cei 14 000 provin din cei cu pensii diminuate si care au constituit mereu baza tuturor manifestatiilor anti-regim. S-au vazut oamenii inselati o data cu Legea 112/2012, inselati a 2-a oara cu ordonantele de dupa parlamentare care n-au mai aparut niciodata, apoi si a 3-a oara cu Legea 241/2013 care stim cum e. Dupa cum se vede, conducerea SCMD ignora pur si simplu rezolvarea reala a problemei celor cu pensii diminuate. Cum sa nu paraseasca sindicatul cei in cauza? Si mai e o categorie aparte, tot dezamagita: e vorba despre aceia care nu vor sa auda de vreo subordonare fata de Oprea. Foarte greu, dar SCMD chiar poate fi salvat de schimbari in conducerea centrala, insa radicale. O noua conducere poate revigora sindicatul doar daca se va departaja urgent de orice structura politica. In plus ca acesteia i-ar reveni si sarcina ingrata sa se apuce urgent de treaba si sa rezolve treburile nerezolvate de vechea conducere. E extrem de greu, dar e cam singura posibilitate de salvare a SCMD. Altfel ...

      Ștergere
  2. Este vina numai si numai a presedintilor de filiala, cei care de 4 ani de zile bat temenele in fata lui Dogaru si nu au fost in stare sa admita ca ii duce pe un drum gresit. Constat cu durere ca am avut o armata de ghiocei care au facut si in rezerva ceea ce au facut si ca civili. Daca atunci macar se justifica oarecum obedienta, acuma nu au nici o scuza. Nu Dogaru trebuie invinuit, Dogaru a incercat si i-a mers, de vina sunt cei care l-au sustinut si lasat sa isi faca de cap si care mergeau la Alba Iulia decat sa manance si sa bea pe banii sindicalistilor. Nu au fost in stare nici un regulament de functionare sau un statut sa intocmeasca. Asta e adevarul si asa se va intampla si anul asta. Foarte putini au fost cei care au luat atitudine dar au fost prea putini pentru a conta si au fost acoperiti de pupincuristi. La aceasta ora asa cum se prezinta, sindicatul este o rusine pentru masa rezervistilor, nu le mai apara drepturile, ii apara pe cei care le-au luat pensiile, conducerea nu face altceva decat sa ceara bani, sa accepte sau promoveye legi tampite, dezavantajoase , ca sa aiba apoi ce contesta in instanta, cu alte cuvinte sa isi faca de lucru si sa tina sindicalistii lipiti de ei. Asta e strategia conducerii sindicatului, cat va mai fi sindicatul. Astept sa vad ce vor hotara colegii la CNR. Legat de filialele care nu mai au numarul legal de membri pentru activare, nu e nici o problema, daca sunt filiale fidele conducerii, vor primi fondurile necesare pentru a plati cotizatiile la inca 2-3 membri în asa fel incat sa nu cada. E nevoie de votul lor la CNR.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Opinia mea este urmatoarea: nu presedintii de filiale sunt vinovati sau prea putini sunt vinovati. Sa nu uitam ca de la "provincie" la Bucuresti e cale lunga. Toate deciziile s-au luat la Bucuresti de catre o mana de oameni, iar parerea celor din teritoriu nu a contat niciodata. Sa nu uitam ca in iulie 2012 cand USL ne-a tras "clapa" cu Legea nr. 112/2012, Ponta taind cele mai importante 2 articole in favoarea rezervistilor cu pensii diminuate, CD al SCMD stabilise un miting contra USL pt. a-i aduce aminte ca si-a incalcat promisiunea. In final, cum necum, mitingul a fost indreptat tot contra lui Basescu, desi de aceasta data USL ne trasese "clapa". In martie 2013, Col. (r) Popescu V. de la Pitesti a incercat sa organizeze un miting contra USL cu participarea filialelor din Zona Sud, avand in prim plan tot problema celor cu pensii diminuate. Ce s-a intamplat? Dogaru i-a amenintat pe participanti ca daca cineva va scanda vreo lozinca impotriva USL, va fi considerat "basist" si predat jandarmilor. E fantastic! Impotriva cui sa scandeze oamenii daca nu contra puterii politice in functie? Pe de alta parte, filialele din Bucuresti s-au desolidarizat de miting. Si atunci, adevarata problema ramane la Bucuresti.

      Mai am o opinie! Lucrurile sunt judecate in realitate mult mai simplu, in functie de situatia concreta a fiecarui presedinte de filiala. Un presedinte care are pensia marita, judeca lucrurile din prisma lui si are timp sa astepte. Un alt presedinte care a avut pensia micsorata, iar acum inghetata si caruia nu i s-au restituit nici diferentele retinute de stat, are deja o alta optica si intra in conflict cu primul. Printre membri, situatia este aceeasi: unii au timp sa astepte, altii stiu bine ca au fost "fraieriti".

      In sfarsit, mai este un aspect! Intre rezervisti exista 2 mentalitati opuse. Daca ma intrebati pe mine ca provenind dintre generatiile mai recente, eu am mentalitatea ca a fi "apolitic" reprezinta o virtute. Din acest motiv, mie nu mi se pare doar atipic, ci si dezonorant ca o organizatie militara sau chiar ca militar simplu, sa se afilieze un partid sau altul. Cand ai facut acest pas, deja s-a incheiat cu virtutea militara si organizatia sau persoana respectiva sunt compromise. Ce a patit ANCMRR a carei conducere e compromisa total prin sustinerea lui Oprea cand se stie bine cum a lovit acesta in rezervisti, la fel s-a intamplat si cu conducerea SCMD. Aici era o chestie si de tact elementar. Va dati seama ca nici un rezervist cu pensiile diminuate nu ar putea sa accepte asa ceva. Cum sa te inchini unuia care te-a lovit? In sfarsit, timpul le rezolva pe toate.

      Ștergere
    2. Dpmnule G Olescu,
      Vedeti lucrurile la suprafata. Intentia lui Popescu de a veni la Bucuresti si de a protesta impreuna cu Mandu era pusa la cale de Dogaru si era o incercare de a dinamita intalnirea pe care filialele din Craiova si Bucuresti le planificasera si le aveau exact in acelasi timp cu Comisia pentru Apărare a Senatului şi cu alti parlamnetari la care participau şi repreyentanti ai Ministerelor implicate. Popescu a fost oprit nu la dorinta lui Dogaru ci la cererea celor care dioreau sa rezolve prin dialog si nu voiau sa renunte la ultima sansa de a obtine prin daialog ceea ce prin proteste nu se reusise. Si faptele au dovedit ca dialogul a reyolvat. Ca acuma Dogaru s elauda cu promulgarea legii, e altceva. El de fapt nu a facut altceva decat sa accepte forma de lege pe care acuma o contesta, desi i s+a spus din prima yi ca varianta Oprea este o porcarie si contine alte nedreptati. El este cel care nu a facut nimic pentru modificarea variantei Oprea , ba mai mult i-a oprit si pe cei care au incercat sa introduca amendamente. In ceea ce il priveste pe domnul Popescu, dansul propunea sa se lege in lanturi prin repreyentanti , deci tot un fel de circ , marca Dogaru. Lasati+i pe cei care stiu, sa vorbeasca despre intentiile unora sau altora, priviti mai adanc, daca nu va este teama sa nu ametiti.
      In ceea ce ii priveste pe sefii de filiala, au avut la dispozizie 3 ani sa se dumireasca cine si ce masuri ia la Bucuresti, sa propuna O CNR extraordinara si sa dea de pamant cu cei care isi bat joc de sindicalisti. De ce nu au facut-o? In sfarsit, timpul nu reyolva nimic. Daca asteptati ca timpul sa schimbe timpurile, aveti de asteptat. Din cauya asta nu se schimba nimic,.

      Ștergere
    3. Eu cred ca le vad destul de bine, mai ales ca sunt aspecte probate pe pielea mea! Inainte de 4 martie, paharul era nu numai plin, ci si revarsat pentru cei cu pensii diminuate. Deci noi doream sa protestam si gata! Fara alte intrigi, interese etc. Cu o seara inainte ni s-a spus sa ne linistim ca lucrurile aveau sa se rezolve prin nu stiu ce discutii. Dupa ce in prealabil am fost amenintati ca daca protestam contra USL, vom fi declarati si "basisti". Ce s-a intamplat, este clar! Chestia cu rezolvarea a fost o intoxicare, doar sa nu mai aiba loc niciun protest contra USL. Imediat a 2-a zi dupa marile discutii, cei de la SCMD din Bucuresti au batut palma cu Oprea pe Legea nr. 241 prin care cei cu pensiile diminuate am fost "pacaliti" in stil barbar. Dovada este chiar Legea 241.

      Cu respect, dar faceti anumite afirmatii contradictorii! Ce pretindeti ca s-a rezolvat prin dialog? Legea 241? Domnule Neacsu, cei cu pensiile diminuate consideram acea lege o "prosteala", alt cuvant nici nu gasesc. Faptele de care spuneti - au dovedit ca in urma marelui dialog, cei cu pensiile diminuate am fost luate de "sase". De cine? De Col. (r) Popescu sau de Gl. (r) Mandu sau de cei care nu ne-au denaturat protestul si s-au disociat de noi? Daca e adevarat ce spuneti cum ca cei de la Craiova si Bucuresti l-au determinat pe Col. (r) Popescu si pe noi sa renuntam la proteste promitand ca se rezolva nu stiu ce pe calea dialogului, inseamna ca cei de la Bucuresti si de la Craiova, ne-au pacalit pe mana cu Dogaru si pe noi, si pe Col. (r) Popescu. Sau credeti ca la "dialog" cei din Craiova si din Bucuresti nu stiau ce "leapsa" va cuprinde Legea 241 la adresa celor cu pensii diminuate? Stiau precis, dar ne-au mintit.

      Cat priveste CNR etc., nu este problema mea. Probabil ca nu ati inteles ca cei care mai rezistam inca, incercam sa fondam o noua organizatie fara legatura cu SCMD sau ANCMRR. Cand am afirmat timpul le va rezolva pe toate, nu am spus si ca stam cu mainile in san. Dar nici nu tragem pe nimeni dupa noi. Dv. ce incercati sa faceti?

      Ștergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!