joi, 24 octombrie 2013

25 Octombrie - La Multi Ani M.S. Regelui Mihai I si Armatei Romaniei!

25 Octombrie reprezinta o zi cu dubla semnificatie in constiinta oricarui roman onest! In aceasta zi unica serbam 2 evenimente: Ziua M.S. Regele Mihai I si Ziua Armatei Romaniei! Cu toate ca diversele curente politice sau civice au incercat sa desparta cele 2 evenimente, in timp a devenit evident ca acestea nu sunt suprapuse in mod intamplator. 

Sursa: Armata Română a ţinut să elibereze, în 1944, de ziua Regelui, ultimul loc din ţară ocupat de fascistii pentru că a ţinut să-i aducă un omagiu Maiestăţii Sale. "Astfel, ziua de naştere a Majestătii Sale a devenit şi Ziua Armatei".

Sursa: "In ciuda unei scurte perioade din anii 1950, cand Ziua Armatei a fost sarbatorita la 2 octombrie deoarece marca momentul in care Stalin aprobase organizarea Diviziei "Tudor Vladimirescu", in anul urmator retragerii armatei sovietice din Romania, Ziua Fortelor Armate a fost mutata la loc in data de 25 Octombrie. In Decret nu se face nicio referire explicita la motivul acestei decizii. Motivul principal al deciziei de schimbare a Zilei Armatei trebuie cautat in eroismul soldatilor romani si rezultatele faptelor curajoase ale acestora care au dus la reintregirea granitei de Vest a Romaniei si anularea prevederilor Dictatului de la Viena. Decizia comunistilor de a sarbatori atunci Ziua Armatei dovedeste importanta zilei de 25 Octombrie 1944 pentru istoria nationala si cea a armatei, ei riscand chiar ca aceasta sarbatoare sa fie asociata cu ziua Regelui Mihai sau cu monarhia. Totusi, nu trebuie sa fim militari sau strategi ca sa ne dam seama ca Armata Romana ar fi putut sa dea ultima lovitura trupelor fasciste din Ardeal cu o zi inainte sau una mai tarziu, dar au vrut neaparat sa o faca pe 25 Octombrie pentru a aduce un omagiu Majestatii Sale".

In ceea ce priveste anumite evenimente din istorie legate de militarii romani, indiferent ca este sau nu coincidenta, ar trebui sa ne amintim ca Republica a lovit de doua ori in acestia: o data in fostii militari ai Armatei Regale, a 2-a oara in anul 2011 (si nu s-a terminat nici in prezent). 

La Multi Ani M.S. Regelui Mihai I si Armatei Romaniei!

Nota! Persoanele care doresc sa transmita un mesaj personal de felicitare M.S. Regelui Mihai I, au posibilitatea sa faca acest lucru aici


17 comentarii:

  1. Din partea unui site care se pretinde al militarilor, era de asteptat sa se puna Armata inaintea unui fost rege.Dar ce sa facem, iubirea de rege la unii e mai mare decat iubirea de tara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde fiecare din ce unghi priveste lucrurile! De bine de rau, urarile se adreseaza si Regelui si militarilor. Problema reala este eventual la cei care vor sa disocieze cele 2 evenimente!

      Ștergere
  2. Cred ca ar trebui ca ziua armatei sa fie sarbatorita pe 13 mai in amintirea zilei de 13 mai 1860 cand s-a dat primul regulament de ordine interioara al armatei, fie 1 Septembrie in amintirea zilei de 1 septembrie 1862 cand primelor unitati ale armatei romane unite li s-au impartit drapele de un singur fel, care aveau culorile rosu, galben si albastru. Ziua Eliberarii ultimei brazde este o zi fabricata, de fapt Careiul era eliberat cu o zi inainte, dar capii armatei, ca sa il linguseasca pe rege, au decis sa intarzie cu o zi evenimentul ca sa ii faca un cadou lui Mihai, cel care tradase armata romana la 23 August 44 cand a ordonat armatei sa se lase capturati de rusi fara a avea un document semnat cu acestia trimitand in prizonierat 18000 de militari. Pentru acest act militarii au stabilit ca ziua regelui sa fie ziua armatei? UMILITOR!
    Cei care inca mai stiu istoria pe care au invatat-o la gradinita, sa citeasca aici : http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/23-august-1944-salvarea-romaniei-tradare-nationala

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiind vorba despre istorie, ar trebui sa stim ca aceasta este scrisa mereu de invingatori! Orice varianta poate fi cea corecta sau cea incorecta! La urma urmei, din perspectiva istorica nici nu suntem in stare sa demonstram cu dovezi ferme nici din ce neam ne tragem, desi stim toti! Asa am ajuns ca desi stim ca provenim din dacii reprezentati pe Columna lui Traian, un neam oarecare asezat pe teritoriile Daciei a ajuns sa ne dea cu tifla intrucat nu suntem capabili sa demonstram ca chiar dacii sunt stramosii nostri.

      In ceea ce priveste al 2-lea Razboi Mondial. In mod normal si moral, Romania ar fi trebuit sa intre simultan in razboi, atat impotriva Germaniei, cat si impotriva Rusiei. Acest fapt ar fi insemnat in mod clar exterminarea poporului roman. Sau uitam ca aveam teritorii anexate de 2 puteri diferite in acelasi timp? Probabil ca ce s-a intamplat in istoria acelor vremuri cu tot cu tradarile de rigoare a fost cea mai buna solutie de a supravietui ca popor. E usor a vorbi din carti, dar oare ce decizia ar lua un om rational in situatia in care propriul stat se afla sub dubla ocupatie?

      Legat de al 2 les Razboi Mondial cand Romania a fost sfartecata simultan atat de fascisti, cat si de bolsevici. N-am reusit sa ne invatam lectia ca neam! Ar fi trebuit ca acum sa avem o armata asa cum si-a construit-o Israelul care este capabil sa tina in frau toate natiunile ostile din jur fara probleme!

      Ștergere
    2. Deci recomandati sa luam lucrurile asa cum sunt, sa dam vina pe soarta sau pe istorie si sa plecam capul, sa nu il taie sabia. Pai asa am facut aproape in toata istoria iar acuma am devenit deja proverbiali pentru acesat sistem si am ajuns lada de gunoi a Europei.

      Ștergere
    3. Cum se poate sa acceptam doar pentru ca "asa e istoria" si noi nu putem sa o judecam, sa acceptam ca Antonescu sa fie facut tradator, de ce la el nu se aplica principiul "adevarului istoric" sau cum spuneti "a fost cea mai buna solutie de a supravietui ca popor", dar la Mihai care a tradat si poporul si armata se aplica, sau il ridicam in slavi pe Pacepa, care nu pe Ceausescu l-a tradat ci pe noi? Vreti adevar? CAUTATI0L, NU IL CAMUFLATI.

      Ștergere
  3. Maresalul ANTONESCU il asteapta la un ...septic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este prea delicat subiectul si trebuie tratat cu moderatie! La urma urmei stim bine ca toti militarii il veneram pe Maresalul Antonescu, ca si mare parte din populatie. Dar sa nu uitam ca Maresalul a fost ofiter al Armatei Regale. Trebuie sa privim lucrurile asa cum au fost! Maresalul a fost arestat si stim ce s-a intamplat, Dumnezeu sa il odihneasca! Dar nici armata de atunci nu a miscat un deget pt. Maresal sa ii schimbe soarta. Nici un partid traditional, nimeni! Ce concluzie se poate trage? Comunistii penetrasera deja tot, iar atat Regele, cat si Maresalul a fost victimele lor. Stim ca istoria comunista nu l-a reabilitat pe Maresal. Maresalul a fost executat, dar alte mii sau cine va mai sti exact, poate zeci de mii de ofiteri si subofiteri ai fostei Armate Regale au fost inchisi, deportati, etc. Trecem peste acea perioada! Dar nici istoria de azi a lui Iliescu, Basescu sau Ponta nu il reabiliteaza pe Maresal.

      Ca o concluzie moderata! Daca aruncam vina pe Rege, de ce nu suntem in stare acum ca natie sa il reabilitam pe Maresal? Nu cumva chiar in noi ca natie este problema a ceea ce s-a intamplat atat cu Regele, cat si cu Maresalul?

      Ștergere
    2. Armata era in razboi, nu avea timp sa vada ce fac curvele politice in tara. Nu amestecati atitudinea armatei cu cea a politicienilor. Ce voiati sa faca armata, sa vina peste Rege si sa il aresteze ca sa il asalveze pe Maresal? Realizati ce spuneti? Cautati alta scuza sau justificare a tradaru-ii, nu dati vina pe armata ca nu l-a aparat pe maresal. Antonescu s-a dus la Rege avand incredere in el ca apara interesele natiunii nu ca isi scapa pielea vanzandu-l pe el. Daca vreti sa stiti mai multe mai cititi. Comunistii erau o cantitate infima in 44,nu comunistii ne-au nenorocit ci partidele traditionale care din lasitate nu au vrut sa se implice nu au vrut sa-si asume respundere, nu au realizat pericolul comunist si au crezut ca dupa ce dau jos cu Antonescu le va fi usor sa preai puterea. Deci Nu comunistii l-au vandut pe Antonescu, ei l-au cumparat.http://www.in-cuiul-catarii.info/2013/01/05/nascut-pentru-a-fi-tradat-2489

      Ștergere
    3. Apropo, de ce va maarginiti sa puneti intrebarea daca noi suntem vinocati si nu spuneti noi suntem vinovati, noi care prin lasitatea noastra si acuma admitem ca maresalul sa fie scuipat in continuare. Noi suntem cei care comitem aceeasi tradare.

      Ștergere
    4. Daca spuneti ca sunteti o asociatie care reprezinta elita armatei romane, de ce nu initiati un proces de reabilitare a Maresalului de ce nu vad fotografia lui pe aceasta pagina, de ce nu cereti tuturor militarilor sa ceara realbilitarea lui, initiati actiunea. Sau trebuie sa acceptam istoria asa cum e ? Istoria nu se face singura, o fac oamenii. Si daca toti asteapta sa faca altii, peste 50 de ani cei care vor veni o sa spuna despre noi ceea ce spuneti dumnevoastra acuma despre armata in ceea ce il priveste pe Antonescu.

      Ștergere
    5. @Dl. Neacsu. Nu camufleaza nimeni, nimic! Aveti o fire oarecum contradictorie in ceea ce afirmati. Maresalul a fost ofiter al Armatei Regale si, vrem nu vrem sa acceptam, nimeni nu s-a opus arestarii si executarii acestuia. Dupa executarea sa, alte mii sau zeci de mii de ofiteri/subofiteri ai Armatei Regale au fost ucisi prin deportare, in inchisori, prin taierea pensiilor etc. Si tot nimeni sau prea putini s-au opus, cei din rezistenta anticomunista care in final si ei au fost executati. In anul 2011, alte mii sau zeci de mii de ofiteri/subofiteri desi nu au mai impuscati sau deportati/inchisi, au fost oprimati prin schimbarea legislatiei. Constientizati ca schimbarea legislatiei care a condus la injumatatirea pensiilor ultimilor, a creat si victime la "propriu" intre anii 2011-2013? Doar ca in loc sa fie oamenii impuscati sau deportati, au murit de nevoi. Nu este nici o diferenta intre a muri impuscat, inchis, deportat sau infometat, decat in ceea ce priveste modul de executie! Cati militari s-au opus exterminarii dintre anii 2011-2013? 10% din cei in rezerva? Activi? Nici unul! Populatia! Inexistenta! Partide? Doar de fatada, cum au ajuns la putere au facut tot ca celelalte! Dar cati se mai opun astazi? 0,01% din cei in rezerva? Nu cumva chiar dumneata afirmai pe undeva ca te desolidarizezi de acel colonel (r) din Pitesti care se hotarase sa protesteze in lanturi? Omul avea o problema. Cum i-ati fost fost solidar, din moment ce v-ati disociat de acesta? Scriind cu pixul? Nu exista solidaritate "cu pixul"!

      In ceea ce priveste ceea ce s-a intamplat in cel de-al 2 Razboi Mondial! Romania cu 1/3 ocupata de nemti, sa zicem ca lupta si cu rusii pana la capat! Ce s-ar fi intamplat: centimentru cu centimentru de pamant romanesc distrus cum a fost Berlinul in '45. Si tot in sfera de influenta sovietica am fi ramas pana astazi! In cazul Germaniei, de bine de rau, aliatii au trasat un zid in mijlocul Belinului, ceea ce a permis reconstructia Germaniei! Credeti ca ar fi trasat aliatii zid pe Dambovita?

      Nimeni nu recomanda nimic! Decat sa fiti atenti la faptul ca noi romanii ne-am cam "executat" si alti conducatori, nu doar pe Maresal. Faceti o incursiune in istorie: Horea, Closca si Crisan, Mihai Viteazul, Vladimirescu, deportarea lui Cuza, Brancoveanu etc., chiar si in cazul Ceausescu: nimic nu li s-ar fi intamplat daca noi nu i-am fi tradat! In realitate, in al 2-lea Razboi Mondial, noi romanii i-am executat si pe Maresal si apoi l-am deportat si pe Rege. Dupa mine, pt. orice militar echilibrat, nu exista Maresal fara Rege si nici invers. Au fost tradati ambii asa cum ne-am tradat si noi unii pe altii in vremurile actuale! Si nu uitati: noi nu nu permitem ca nici Regele, nici Maresalul sa fie denigrat!

      In ceea ce priveste faptul ca Romania e campiona la tradari in Europa, mai studiati! Prin incheierea Pactului Ribbentrop-Molotov nu ne-au tradat si nemtii si inca in stil barbar? Dar de Mica Antanta va aduceti aminte cum francezii si altii au abandonat Romania, Iugoslavia Cehoslovacia si Polonia?

      Ștergere
  4. Domnule Olescu,
    Aratatul pisicii nu este raspunsul pe care il asteptam de la dumnevoastra. Daca eu va spun de exemplu ca am pretentii de la o asociatie asa cum va pretindeti, raspunsul dumnevoastra ar fi fost normal sa se regere la ce aveti de spus despre intentiil;e si coonvingerile dumnevoastra. In loc de asta, dumnevoastra aratati cu degetul la mine ca am dezanprobat un gest penibil si inutil ca sa nu spun dezonorant pentru haina militara, apoi aratati cu degetul spre cei care au lasat sa fie asasinati eroii neamultui, apoi spre francezi. Domnule draga, asta nu justifica o noua tradare, dar este mult mai usor sa spui " da de ce te iei numai de mine, uite si ala a facut" in loc sa admiti ca nu e bine si nu trebuie procedat asa. Daca esti asa de informat cu privire la activitatile mele atunci ar trebui sa stii ca nu m-am l;imitat la pix, iar cand colegii de la Pitesti voiau sa" se lege deomnstrativ" in lanturi prin repreentantul lor, eu eram la Bucuresti la Senat, incercam sa conving si am convins alaturi de alti colegi senatorii din comisia de aparare sa initieze un proiect de lege reparatorie si pe cel al pensiilor militare. E adevarat, nu am aparut la tv, nu a aratat nimeni cu degetul inspre noi, nu au venit televiziunile sa filmeze"maimuta" pentru ca nu ne-am maimutarit, am discutat si am reusit sa convingem. Activitataile pe care le amintiti dumneavoastra ar fi facut din nou din armata un subiect de discutie , de blamat si dispretuit, pentru ca ar fi fost pur si simplu degradant sa vezi un militar care se leaga singur in lanturi. In plus din cate stiu eu domnul respectiv era mai suparat pe Dogaru decat pe guvernare, asa ca .. hai sa nu mai dezvelim ce nu trebuie scos la suprafata. Deci daca aveti de gand sa faceti cu adevarat ceva, lasati aratatul cu degetul si aratati ca sunteti o asociatie care se respecta, nu una care vrea doar publicitate. Pana acuma din ce am vazut, aveti mintea mai limpede decat a celor ce conduc SCMD, pastrati-va asa, si incercati sa lasati orgoliile departe de dumneavoastra.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Raspunsul meu a fost totusi foarte concret. Nimeni nu arata nicio pisica, nici nu m-am informat de activitatile dumitale, ci pur si simplu chiar dumneata te-ai desolidarizat de colegul dumitale prin afirmatia de la orele 17.50 de aici http://r-26500.blogspot.ro/2013/10/a-aburiaburire-sau-despre-tehnica.html. Iar eu, ca provenit din generatiile mai recente am invatat ca amendament de baza la "Camaraderie" (este capitol separat) ca nimeni nu trebuie lasat in urma/abandonat! Dv. dupa care regulamente va ghidati cand e vorba despre solidaritate din moment ce v-ati desolidarizat din prima de un coleg al nostru?

      Am observat ca ne intersectam, dar eu nu inteleg pe deplin la Dv. niste lucruri! Eu tare am impresia ca Dv. aveti un razboi personal si punctual cu Dogaru si cam atat. Eu nu am, dar asta nu inseamna ca daca am ceva de spus nu o spun. La urma urmei, sa nu uitam ca mareata conducere a ANCMRR prin tot ce a facut si nu a facut, reprezinta o pata si mai mare pentru rezervisti. Asa ca daca se poate, sa incercam sa lamurim niste lucruri:

      1. Intrebare! Faceti parte din vreo asociatie? Am observat ca folositi pluralul. La care "NOI" va referiti? (Afirmati: "E adevarat, nu am aparut la tv, nu a aratat nimeni cu degetul inspre NOI, nu au venit televiziunile sa filmeze"maimuta" pentru ca nu NE-AM maimutarit, am discutat si am reusit sa convingem). Daca da, care este organizatia? Sa nu spuneti ca din maretul ONG denumit ANCMRR care ii aduce osanale lui Oprea la fiecare comunicat!

      2. Ce ati reusit sa convingeti? Despre legea reparatorie despre toata lumea stie ca e o "teapa" pentru cei cu pensii diminuate? Cu "teapa" asta va laudati ca ar fi reusita?

      3. Daca a protesta in strada inseamna "maimutareala", ce inseamna comunicatele conducerii ANCMRR in genunchi catre Oprea?

      Si acum sa tragem linie! Dl. Neacsu, intai trebuie sa ne reabilitam imaginea noastra si apoi sa incercam sa rezolvam treburile de acum 70 de ani sau de acum 200 de ani! La ora la care vorbim, un numar de rezervisti ce poate varia de la 26500 la 70000 si care cam suntem ai generatiilor NATO, "diminuatii" de ieri si "inghetatii" de azi, suntem tinta clara a tradarii unora tot din breasla noastra, respectiv a celor care au agreat, sustinut, negociat Legea nr. 241. Sa nu spuneti ca si Dv. cand ziceti ca ati fost la Senat ati sustinut "inghetarea" pensiilor diminuatilor si nereturnarea sumelor retinute in perioada 01.01.2012-01.10.2013! Sau da? Acum intelegeti care e punctul meu/al nostru de vedere? Asadar, trebuie sa rezolvam mai intai problema tradarii celor 26500-70000 de diminuati "inghetati", si apoi mergem mai departe! Cine trece asa simplu peste aceasta problema, acela nu e sigur vreun rezervist cu demnitate, ci un simplu "sforar"!

      Ștergere
  5. Domnule Olescu,
    Eu nu m-am desolidarizat de colegul nostru ci de ac'iunea pe care voia sa o intreprind[, respectiv legatul in lanturi care ar fi fost taxata de societatea civila drept o maimutareala si sincer, nu ar fi fost departe de adevar. Asta am vrut sa evit, caderea in ridicol a hainei militare. Altfel sunt pentru proteste dar numai dupa epuizarea tuturor celorlalte posibilitati dar mai ales printr-o manifestare decenta. Sentimentul camaraderiei nu mi-a lipsit niciodata, nu imi purtati de grija.Nu am nimic personal cu Dogaru, din partea mea sa triasca mult si bine si cu cine ii convine, dar sa nu isi bata joc de cei care si-au pus sperantele in sindicat. Ma indoiesc insa ca il intereseaza cumva soarte rezervistilor asa ca nu pot sta cu mainile in san. Si acuma sa o luam metodic:
    1. Cand am spus noi, m-am referit cla cei care am fost la Bucuresti si am purtat discutii cu membrii ai guvernului si ai comisiei pentru aparare din senat.
    2.Am reusit sa ii convingem sa initieze o lege care sa ne repuna in drepturi. Din pacate, domnul Oprea speriat ca face Dobritoiu legea asa cum de fapt ]ncepuse prin Comisia coordonata de doamna Sirbu, a initiat el una pe care conducerea SCMD a acceptat-o batand palma cu Oprea si a iesit ce a iesit. Asta spuneam ca am reusit, sa ii determinam sa initieze legea. Daca a iesit cum a iesit a fost tocmai pentru ca mai departea ne-am lasat pe mana lui Dogaru si Pricina care au spus ca au ei grija si se ocupa. S-a vazut cum s-au ocupat.
    3.Comunicatele ANCMRR nu sunt mai slinoase decat au fost ale conducerii SCMD la adresa lui Oprea in ultimul timp. Ca titlu informativ, nu sunt membbru ANCMRR, sunt membru de sindicat, dar nu inghit pupincurismul indiferent din partea cui ar veni.
    Si acum sa tragem linie: Sunt de acord sa incercam sa rezolvam problemele care ne frig mai tare dar asta nu inseamna sa uitam ce datoram celor care ne-au dat viata. Revenind la subiectul disputei, Mie mi se pare aiurea sa vorbim inainte de Mihai si apoi de armata romana, chiar daca intamplator se sarbatoresc in aceeasi zi. Mihai este trecator, are un rol in istorie, din pacate nu prea placut, dar hai sa il lasam in boii lui si sa ne vedem de armata. Daca insa sunteti regalist, sa va fie de bine. Eu dupa cum am spus as merge pana la a schimba ziua armatei, pentru ca 25 Octombrie este doar o pagina oarecare din multele batalii duse de armata. Asa cum s/a schimbat Ziua Nationala de la data de 23 August, se poate schimba si Ziua armatei. E o ponie, puteti fi sau nu de acord. O zi buna si spor la munca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. OK! Fiecare cu ale sale! Deocamdata pe 1 ianuarie 2014, dupa atatea intrigi, negocieri si decenta, sarbatorim 3 ani de cand Republica a decimat/continua sa decimeze intre 26500-70000 de militari in rezerva! Eu am mai avut in familie pe cineva care a patit la fel imediat dupa instaurarea comunismului, iar astazi istoria se repeta! Inca o data: Republica 2011-2013 si-a decimat sau isi decimeaza intre 26500-70000 de militari in rezerva. Celalalte sunt amanunte mai mult sau mai putin semnificative! Pentru mine, cine a lovit in cei 26500-70000, direct, prin complicitate sau prin pasivitate, este un simplu tortionar si il consider ca atare! In ceea ce priveste Regele Mihai si Maresalul Antonescu, eu nu vreau sa cad in capcana intinsa de propaganda: consider ca ambii au fost victime asa cum si cei 26500-70000 am devenit victime, desi unii ne acuza fara perdea inclusiv astazi. Acum sper ca imi intelegeti atitudinea!

      Ștergere
    2. Pai asta e, ca daca ramanem fiecare cu ale sale nu am facut nimic, asta vor si politicienii.. fiecare roman cu ale sale, iar ei cu furatul. Si nu inteleg de ce trebuie sa vorbim numai de 26500 sau 70000 si nu despre toti, inclusiv cei activi, de ce sa nu incercam sa fim aproape intre noi militarii si intre noi romanii? Daca ne tot fractionam si vorbim doar fiecare cu ale sale, nu facem nimic.

      Ștergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!