duminică, 8 septembrie 2013

Justitiara Mariana Campeanu gestioneaza o legislatie care ascunde 3 "bombe" contra militarilor! Iar premierul si ceilalti ministri ii sunt complici!

Legislatia M.M.P.S. discrimineaza militarii romani? Ei, si?
M. Campeanu, ministrul muncii. Desi a pozat in politician interesat de problemele militarilor, in realitate este primul politician care s-a exprimat public contra pensiilor de serviciu. Doamna ministru patroneaza un minister care se ocupa de salarizare, pensionare si protectie sociala. Conceptia dumneaei este simpla si corespunde perfect cu a PD-L: aceleasi legi de salarizare si de pensionare pentru toti "oamenii muncii". Foarte bine, insa in realitate ministrul muncii are 3 "bombe" contra militarilor  in legislatia pe care o gestioneaza in mod "unitar" pentru toti "oamenii muncii" si nu face absolut nimic sa le dezamorseze. 
  • Prima "bomba" contra militarilor este in Legea nr. 284/2010 a salarizarii unitare. "Art. 3 Sistemul de salarizare reglementat prin prezenta lege are la bază următoarele principii: c) echitate şi coerenţă, prin crearea de oportunităţi egale şi remuneraţie egală pentru muncă de valoare egală, pe baza principiilor şi normelor unitare privind stabilirea şi acordarea salariului şi a celorlalte drepturi de natură salarială ale personalului din sectorul bugetar". Perfect! Oamenii muncii incluzand si militarii, sunt repartizati in 15 trepte de salarizare si primesc "remuneraţie egală pentru muncă de valoare egală".  Exemplu: locotenent vs. bibliotecar, acelasi coeficient de salarizare 2,96. Remuneratie este egala, dar in realitate pentru locotenent s-a incheiat cu "munca de valoare egala". In timp ce bibliotecarul isi incaseaza remuneratia pentru un volum de munca fix de 8 ore pe zi si de 40 de ore pe saptamana, locotenentul isi incaseaza remuneratia in functie de astre. Intrucat prin aceeasi lege, Anexa nr. VII, Cap. 2, Sectiunea a-2, art. Art. 92 (1) "Cuantumul zilnic al soldei lunare cuvenite personalului militar se determină prin raportare la numărul zilelor calendaristice corespunzătoare fiecărei luni a anului". Doamna ministru Campeanu intr-una din desele aparitii ale dumneaei in postura de justitiar convins in probleme de legislatia muncii, ar trebui sa faca opinia publica sa inteleaga cum e posibil sa existe "remuneraţie egală pentru muncă de valoare egală", in conditiile in care locotenentul poate fi obligat sa lucreze 7 zile din 7 si 24 de ore pe zi, pentru aceeasi remuneratie precum bibliotecarul pentru cele 8 ore pe zi si 40 de ore pe saptamana? De ce sa nu aiba si militarii acelasi regim de munca de exemplu precum bibliotecarii, daca tot sunt declarati "oameni ai muncii" remunerati si pensionati "unitar"? De ce militarii trebuie sa fie tratati in mod descriminatoriu, de exemplu fata de poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special si carora cuantumul zilnic al salariului lunar "se determină prin raportare la numărul de zile lucrătoare din luna respectivă (...)?" Sau fata de personalul de la fisc. Sau fata de oricine altcineva!
  • A 2-a "bomba" in legislatia patronata de M.M.P.S. indreptata contra militarilor romani, este in Legea nr. 263/2010 a pensionarii unitare. Dar nu numai: si in Legea nr. 119/2010, fiind una din cauzele majore de diminuare a pensiilor militare. Se refera la grupele de munca si este singura lege din lume care trateaza din punct de vedere financiar, in mod identic 2 grupe de munca cu risc profesional diferit. Art. 18: "Pentru perioadele ulterioare datei de 1 aprilie 2001 care reprezinta, conform legii, stagiu de cotizare realizat in conditii deosebite, conditii speciale sau alte conditii de munca se acorda perioade suplimentare la vechimea in munca sau la vechimea in serviciu, care constituie stagii de cotizare in conditii normale, dupa cum urmeaza: 
    a) 3 luni pentru fiecare an lucrat in CONDITII DEOSEBITE de munca; 
    b) 6 luni pentru fiecare an lucrat in CONDITII SPECIALE de munca; 
    c) 12 luni pentru fiecare an lucrat in ALTE CONDITII asa cum sunt reglementate la art. 29 alin. (2)". Perfect, 3 grupe cu risc profesional diferit, teoria este aplicata, pentru a fi transpusa si in practica nu mai este necesar decat ca fiecare grupa de munca sa beneficieze de un tratament financiar superior celeilalte grupe. Practica nu este insa deloc asa. In aceeasi lege, la art. 100 e ascunsa "bomba". Art. 100: "Persoanele care au desfasurat activitati in locuri de munca incadrate in grupele I si a II-a de munca, potrivit legislatiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, cele care au desfasurat activitati in locuri de munca incadrate in conditii deosebite, conditii speciale sau alte conditii de munca, potrivit legii, beneficiaza de majorarea punctajelor lunare realizate in perioadele respective, dupa cum urmeaza: 
    a) cu 25% pentru perioadele in care au desfasurat activitati in locuri incadrate in grupa a II-a de munca, potrivit legislatiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau in locuri de munca incadrate in CONDITII DEOSEBITE, potrivit legii; 
    b) cu 50% pentru perioadele in care au desfasurat activitati in locuri incadrate in grupa I de munca, potrivit legislatiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau in locuri de munca incadrate in CONDITII SPECIALE, potrivit legii; 
    c) cu 50% pentru perioadele in care au desfasurat activitati in locuri incadrate in ALTE CONDITII de munca, potrivit legii". In practica, acest fapt se traduce astfel: intre o persoana care a lucrat 30 de ani in grupa CONDITII SPECIALE si o persoana care a lucrat 30 de ani in grupa ALTE CONDITII, nu exista nicio diferenta la calculul pensiei cauzata de incadrarea in grupe diferite de munca, ambele persoane primind 50% majorare de punctaj pentru fiecare din cei 30 de ani efectiv lucrati. Doamna ministru Campeanu, cunoaste problema inca din campania electorala. Ministerul Apararii o cunoaste si de mai mult timp si stie prea bine ca in urma schimbarii legislatiei, rezervistii din grupa ALTE CONDITII sunt cei cu cuantumuri diminuate masiv si in masa. Si ce daca stiu situatia cele 2 ministere? M.M.P.S. a transmis cu cca. un an in urma, un raspuns unui membru al R-26500 prin care a aruncat pisica in gradina Ministerului Finantelor. Raspunsul se traduce astfel: "Aveti dreptate, dar nu putem face nimic din cauza Codului Fiscal care prevede aceeasi contributie de asigurari sociale atat pentru personalul din CONDITII SPECIALE cat si pentru cel din ALTE CONDITII".
    Ce diferenta de risc o fi intre 
    un contabil si un parasutist?
    La Art. 29618 alin. (3) lit. a), sunt prevăzute cotele de contribuţii sociale obligatorii în funcţie de condiţiile de muncă, astfel:
    a^1) 31,3% pentru condiţii normale de muncă, din care 10,5% pentru contribuţia individuală şi 20,8% pentru contribuţia datorată de angajator;
    a^2) 36,3% pentru condiţii deosebite de muncă, din care 10,5% pentru contribuţia individuală şi 25,8% pentru contribuţia datorată de angajator;
    a^3) 41,3% pentru CONDITII SPECIALE de muncă şi pentru ALTE CONDITII, din care 10,5% pentru contribuţia individuală şi 30,8% pentru contribuţia datorată de angajator. Si astfel, s-a terminat cu grupa ALTE CONDITII care ramane grupa cu cel mai inalt risc profesional doar in teorie, din moment ce finantistii statului nu reusesc sa faca o minima diferenta intre riscul profesional la care este supus un pilot militar (de exemplu) din grupa ALTE CONDITII si intre riscul profesional la care este supus de exemplu, un casier-contabil din grupa CONDITII SPECIALE. Pana se dezmeticesc vreodata Ministerul de Finante, M.M.P.S., M.Ap.N. si pana la urma si premierul, realitatea ramane precum in exemplu anterior. 

    A 3-a "bomba" este legata de neaplicarea Codului Muncii (Legea nr. 53/2003) si militarilor. Dupa cum se cunoaste Codul Muncii (Legea nr. 53/2003) completeaza Legea nr. 284/2010 a salarizarii unitare. De exemplu, daca angajatii ministrului M. Campeanu (orice alt angajat bugetar sau nebugetar din Romania, cu exceptia militarilor) lucreaza suplimentar, se intampla astfel: in baza Art. 122/Codul Muncii " (1) Munca suplimentară se compensează prin ore libere plătite în următoarele 60 de zile calendaristice după efectuarea acesteia". Poate unii "salariati unitari" mai lucreaza 2-3 suplimentar pe acolo (este interzis a lucra mai mult de 8 ore suplimentare pe saptamana) si dispozitiile precedentului art. sunt aplicabile. Dar ce facem cu un batalion dislocat 30 de zile la un exercitiu aplicativ, 24 de ore din 24 si 7 zile din 7? Sau cu un batalion dislocat 6 luni intr-un teatru de operatii, tot 24 de ore pe zi si tot 7 zile din 7? Buclucasul Art. 122/Codul Muncii, nu poate fi aplicat intrucat ar insemna ca prima unitate sa isi puna lacat pe usa cca. 2 luni si jumatate, iar a 2-a unitate - cca. un an si jumatate. Trecem la varianta de rezerva. In baza Art. 123/Codul Muncii - "(1) În cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în termenul prevăzut de art. 122 alin. (1) în luna următoare, munca suplimentară va fi plătită salariatului prin adăugarea unui spor la salariu corespunzător duratei acesteia". (2) Sporul pentru munca suplimentară, acordat în condiţiile prevăzute la alin. (1), se stabileşte prin negociere, în cadrul contractului colectiv de muncă sau, după caz, al contractului individual de muncă, şi nu poate fi mai mic de 75% din salariul de bază". Inaplicabil militarilor, intrucat remuneratiile acestora sunt stabilite la zile calendaristice, deci pt. 24 de ore din 24 si 7 zile din 7 prin Legea nr. 284/2010 a salarizarii unitare gestionata de ministrul M. Campeanu. Asadar, angajatii ministrului Campeanu si orice alt angajat "unitar" pot lucra suplimentar, dar pe bani, nu gratuit ca militarii. Intr-o astfel de situatie, la sfarsit de luna se intampla: angajatii ministrului Campeanu, desi sunt situati in aceleasi trepte de salarizare cu militarii, obtin la sfarsitul lunii venituri mai mari decat militarii, venituri care se transforma in contributii mai mari la pensii si implicit in pensii mai mari. Prin neaplicarea Codului Muncii, militarii nu sunt loviti doar la venituri, ci si la viitoarele pensii "unitare". Acelasi raspuns primit de la M.M.P.S. in care a fost semnalata deviatia cu grupele de muca, sugereaza ca M.Ap.N. e vinovat daca nu aplica Codul Muncii. Pisica este asadar aruncata in gradina ministrului Dusa. In final, justitiara ministru M. Campeanu, patroneaza in continuare cele 3 "bombe" discriminatorii contra militarilor. 
Militarii nu au voie sa gandeasca, ci doar sa execute! 
Ministrul Dusa. Detine in ograda si o alta "bomba" discriminatorie contra militarilor romani. In Legea nr. 80/1995 (Statutul cadrelor militare), exista o sectiune inteaga care ii impiedica pe militari sa isi mareasca veniturile si implict contributiile la pensii in sistemul public. Este Sectiunea a 3-a din statut devenita complet atipica de cand militarii nu mai au legi specifice de salarizare si de pensionare. Ministrul nu are nicio problema in acest sens, neavand nicio initiativa de eliminare din statut a sectiunii respective. Este si de ras si de plans ca bibliotecarul asezat pe aceeasi treapta de salarizare cu locotenentul - dupa ce ca primului ii este platita munca suplimentara si de noapte, sa aiba dreptul sa isi faca firma sau sa candideze la europarlamentare pentru a-si rotunji veniturile si contributiile, iar locotenentul - nu. Ministrul ar fi trebuit sa aibe niste initiative, macar in urma unor comparatii. Dupa cum se stie, a fost ministru si la M.A.I. Chiar sa nu fi observat ca in acelasi minister politistii sunt platiti la tarif orar, iar jandarmii si personalul de la I.G.S.U. la zile calendaristice la fel precum toti militarii din M.Ap.N.?  Sau ca politistii au drept de asociere sindicala si care dupa cum se stie prezinta beneficii de natura salariala si contributorii pentru angajati, iar militarii nu au acest drept? De ce daca si militarii sunt angajati, contributori si pensionari "unitari"? Greu de crezut ca ministrul Dusa va avea vreo initiativa in acest sens, nefiind capabil sa gestioneze nici macar terorismul politico-guvernamental din cadrul M.Ap.N. indreptat contra propriilor rezervisti prin avalanse de decizii peste decizii si prin obtuzitatea comunista a Directiei pentru Asistenta Juridica (si Relatia cu Parlamentul), continuu de 3 ani.  

In urma celor constatate daca politicienii respectivi ar fi fost de top si nu simpli aventurieri ai politicii, intr-o tara normala ar fi trebuit sa se intample astfel: mai intai sa citeasca Art. 16 din Constitutie: "(1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări". Si apoi sa isi analizeze legile pe care le gestioneaza, situatie in care le revin niste obligatii elementare:

- Ministrul M. Campeanu: sa elimine art. cu salarizarea militarilor la zile calendaristice din Legea nr. 284/2010 sa ii treaca si pe militari la plata la "tarif orar" precum ceilalti contributori. Apoi sa il traga de carlionti pe ministrul finantelor astfel incat acesta sa diferentieze grupa ALTE CONDITII de grupa CONDITII SPECIALE in Codul Fiscal, urmand ca apoi sa modifice in mod corespunzator si punctajul acordat prin Legea nr. 263/2010 si Legea nr. 119/2010 celor din grupa ALTE CONDITII. In cazul opozitiei premierului, demisia pentru ambii ministri reprezinta singura cale onorabila de a nu mai coparticipa la discriminarea militarilor romani;

Ministrul Dusa, de mana cu vicepremierul Gabriel Oprea (care cica e responsabil si pe probleme de aparare): sa elimine Sectiunea a 3-a din Legea nr. 80/1995 - Statutul Cadrelor Militare, precum si orice articol din reglementarile militare interne care contravin Codului Muncii. In cazul opozitiei premierului, demisia pentru ministrul apararii reprezinta singura cale onorabila de a nu mai coparticipa la discriminarea militarilor romani, iar in cazul lui Gabriel Oprea o sansa de reabilitare partiala pentru ceea ce a facut cand a lovit din plin in militarii romani;

- Ministrul Stroe de la M.A.I.: sa iasa din letargie si sa isi puna intrebarea cum este posibil ca un jandarm sau pompier militar sa aiba salarii calculate la zile calendaristice, iar omologul lor politist la zile lucratoare, unul sa aiba drept de sindicat, altul nu - in conditiile in care ambii sunt considerati salarizati si pensionari "unitari"? Apoi sa se alature primilor 2 mentionati anterior in demersurile legislative sau demisia;

- Ministrul Finantelor: sa calculeze ce inseamna plata militarilor la "tarif orar" precum in cazul celorlalti contributori "unitari" si plata muncii suplimentare si de noapte pentru militari precum in cazul celorlalti "oameni ai muncii". Sa adune, sa scada  si sa conluzioneze daca este mai economic asa sau este mai economic sa li se reinapoieze militarilor singura compensare a respectivelor inechitati si care a fost dreptul la pensie militara de stat. Nici nu trebuie calcule sofisticate, este evident ca doar plata militarilor la "tarif orar" tripleaza pe putin bugetul alocat armatei;

- Ministrul Justitiei: sa initieze o simpla circulara/convocare prin care sa atraga atentia in special magistratilor scolarizati in vechiul regim asupra faptului ca in democratie acestia au dreptul sa apere si cetatenii contra abuzurilor statului si nu doar statul contra cetatenilor care denunta abuzurile acestuia. Eventual sa analizeze si concluziile IICCMER care mentioneaza ca si magistratii pot fi catalogati ca reprezentanti ai "aparatului represiv de stat si de partid";

Ce leapsa le-am tras cu Legea 241/2013!
- Premierul Ponta: sa analizeze atat in Guvern, cat si in propria coalitie politica cum de militarii romani sunt considerati salarizati si pensionari "unitari" la obligatii, iar la facilitati nu mai sunt. Apoi sa nu se limiteze la a fi un simplu constatator cum ii este obiceiul, ci sa decizii in acest sens, nu sa se ascunda dupa degete ca pana acum cand e vorba despre decizii;

- Antonescu. Se spune ca se ocupa de noua Constitutie. Sigur nu s-a gandit sa elimine actualul Art. 42 "(1) Munca forţată este interzisă. (2) Nu constituie muncă forţată: a) activităţile pentru îndeplinirea îndatoririlor militare (...)". Acest articol care restictioneaza niste drepturi fundamentale militarilor fata de ceilalti "oameni ai muncii", a fost viabil doar in conditiile compensarii limitarilor de drepturi cetatenesti prin ceva. Acel ceva a fost o lege compensatorie de pensionare a  personalului militar, dar asa ceva nu mai exista. 

Pana cand se va indrepta ceva, toti cei nominalizati sunt acum partasi la discriminarea militarilor romani proliferata de Basescu si Boc. Atat a militarilor in activitate, cat si a celor in rezerva! Cele prezentate se intampla acum si sunt exact cum au fost lasate mostenire de regimul portocaliu, desi sunt chestiuni care puteau fi indreptate in 24 de ore! 

11 comentarii:

  1. Foarte buna postarea. Sunt necesare si actiuni de concretizare a celor prezentate, in sensul unui proiect legislativ, scrisori, solicitari de informatii pe Legea 244, interpelari etc.
    Av.Prof.dr. Ilie Popescu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumiri pentru aprecieri! Din trafic rezulta ca postarea este mediatizata intens pe Facebook, probabil ca a ajuns si pe la M. Campeanu. Cat priveste sugestiile dv., sunt OK! Scrisori sunt expediate de ani de zile. Proiecte legislative au fost, dar fie ascunse in sertare, fie denaturate. Singura interpelare (in fapt declaratie politica) pertinenta din ultima perioada apartine unui deputat fost militar, Stefan Burlacu dintr-un partid si minoritar si oarecum conflictual (partid care prin vocea fostului membru Tudor Barbu, ataca militarii pe toate caile). Politic, totul e foarte incalcit.

      Ștergere
  2. Nu-i mai simplu să se unească milirati activi su rezerviştii şi să alunge Guvernul şi Parlamentul Acual?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun venit, SRI! Doar teoretic! Militarii activi ne sustin, insa asteapta de la noi ceva. Stim cum functioneaza politica pumnului in gat in ministere! In ceea ce priveste unitatea militarilor in rezerva, lectiile ANCMRR si SCMD sunt suficiente, demonstrand ca tradarea e o arta la romani

      Ștergere
    2. BRAVO.Este bine sa vina din nou Oprea,boc ,Basescu si sa ne mai ia si din ce au luat.Probabil ori sunteti PDL ori inconstient

      Ștergere
  3. Nu am spus eu ca guvernul si propria ostire au devenit cei mai mari dusmani ai militarilor?; iar activii au ramas tot o dusumea pe care calca politicul!

    RăspundețiȘtergere
  4. Analiza este foarte buna, lipseste insa presiunea pe acesti politicieni care sunt preocupati de o vesnica adormire si mai ales, nesimtire.
    Mariana Campeanu, anul trecut, prin luna mai, la o intalnire cu rezervistii din sectorul 4 a dat bir cu fugitii spunand ca are o sedinta nu se stie pe unde iar actualul ministru de finante, chitoiu, s-a carat intempestiv lasandu-l la pupitru pe "bretonat" care ne-a aburit cu elemente de geopolitica, strategii, razboaie neconventionale s.a.m.d.
    L-am intrebat personal ce are de gand cu proiectul de lege reparatorie care trebuia dezbatut intr-o saptamana la parlament si mi-a raspuns franc ca nu stie despre ce e vorba si ca sa trimit eventual propuneri si observatii la partid...la pnl. De aia nici nu ma mira ca a ajuns sa dea acum cu subsemnatu'...si el, si altii, insa nu TOTI cei care ar fi trebuit sa dea cu pixu' si verbal pe la "organe".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Referitor la presiune! Cam aceasta este singura solutie realista. Un minim de 500 rezervisti imbracati in uniformele mozaic de campanie atrage oricui atentia. Inclusiv NATO si ambasadei SUA la Bucuresti. Fara vuvuzele, poezii si altele asemenea. Decent, sobru, o zi, doua, sapte cat e nevoie. Dar mai intai trebuie sa ajungem la acel minim de 500.

      Ștergere
  5. Pt. SIGHISOREANU:Ptiu drace , nu cobi ! ca revin aia si o luam de la inceput (cu 2010...!!)

    RăspundețiȘtergere
  6. R-26500 as dori sa discutam cateva probleme in particular exclusiv pe e-mail! Adresa mea de e-mail este mesterupetrica@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul!