marți, 7 ianuarie 2014

In atentia rezervistilor cu pensii "inghetate"! Cat timp dureaza epoca "glaciara" dupa scamatoria cu reintregirea pensiilor prin Legea nr. 241/2013?

Material republicat, intrucat este de actualitate! Epoca "glaciara" a inceput deja. Cat va dura? Pentru a afla datele, nu trebuie decat sa descarcati fisierul de aici in format Excel. Odata descarcat, introduceti datele in celulele verzi (cuantumul pensiei din decembrie 2010 si cuantumul pensiei in baza Legii nr. 119/2010 aplicate cu OUG nr. 1/2011), iar calculatorul isi va face singur treaba (programul actualizeaza datele complet pentru diferente de maxim 1 500 lei). Putem afla cat timp vor fi pensiile "inghetate", ce sume se pierd de la an la an din cauza neindexarii si la ce cuantum ar fi trebuit sa ajungem daca nu eram "inghetati"!
Sunteti sigur(a) ca ati vazut bine?

Octombrie 2013. Vedeti "reintregirea"? 
Cateva exemple. Calcule brute, fara zecimale si detalii irelevante! Valoarea considerata a indexarii: 4% anual, este un maxim. Rata inflatiei tinde sa scada, prin urmare va scadea si valoarea indexarii. La o valoare mai mica a indexarii care se va stabiliza undeva la 2,5-3%, perioadele de rambursare a "imprumuturilor" si de iesire din epoca "glaciara" se maresc corespunzator. 
  • Rezervistul A: datorie la stat = 100 lei lunar
- Cuantum pensie decembrie 2010 (pensie de serviciu) = 2 500 lei;
- Cuantum pensie septembrie 2013 (in baza Legii nr. 119) = 2 400 lei
- Cuantum pensie reintregita octombrie 2013 (in baza Legii nr. 241/2013) = 2 500 lei;
- Diferenta destinata reintregirii si imprumut de rambursat statului: 100 lei.

Perioada


Valori
Cuantum pensie
Valoarea indexarii
Valoare reala a pensiei dupa
L. 119 (fara reintregire) 
Imprumut de rambursat
Cuatum
total in plata
Cuantumul cuvenit al pensiei daca aceasta s-ar fi indexat la intreaga suma
Anul 2010
2 500
-
-
-
 2 500
-
Sep. 2013
2 400
-
2 400
-
 2 400
-
Oct. 2013
2 500
-
2 400
100
 2 500 
-
Anul 2014
2 500
4%
2 496
4
2 500
2 600
Anul 2015
2 595
4%
2 595
-
2 595
2 704

Rezervistul A avand o suma mai mica de rambursat, va iesi din epoca glaciara in  2 ani. In 2015 va descoperi ca a ajuns exact ca in septembrie 2013, avand un decalaj de 109 lei fata de un alt rezervist caruia nu i-a fost "inghetata" pensia.
  • Rezervistul B: datorie la stat = 500 lei lunar
    Din 2014 incepe evaporarea "reintregirii"!
    - Cuantum pensie decembrie 2010 (pensie de serviciu) = 2 000 lei;
    - Cuantum pensie septembrie 2013 (in baza Legii nr. 119) = 1 500 lei
    - Cuantum pensie reintregita octombrie 2013 (in baza Legii nr. 241/2013) = 2 000 lei;
    - Diferenta destinata reintregirii si imprumut de rambursat statului: 500 lei.

    Perioada


    Valori
    Cuantum pensie
    Valoarea indexarii
    Valoare reala a pensiei dupa
    L. 119 (fara reintregire) 
    Imprumut de rambursat
    Cuatum
    total in plata
    Cuantumul cuvenit al pensiei daca aceasta s-ar fi indexat la intreaga suma
    Anul 2010
    2 000
    -
    -
    -
    2 000
    -
    Sep. 2013
    1 500
    -
    1 500
    -
    1 500
    -
    Oct. 2013
    2 000
    -
    1 500
    500
    2 000
    -
    Anul 2014
    2 000
    4%
    1 560
    440
    2 000
    2 080
    Anul 2015
    2 000
    4%
    1 622
    378
    2 000
    2 163
    Anul 2016
    2 000
    4%
    1 687
    313
    2 000
    2 250
    Anul 2017
    2 000
    4%
    1 754
    246
    2 000
    2 340
    Anul 2018
    2 000
    4%
    1 824
    176
    2 000
    2 433
    Anul 2019
    2 000
    4%
    1 890
    110
    2 000
    2 530
    Anul 2020
    2 000
    4%
    1 974
    26
    2 000
    2631
    Anul 2021
    2 055
    4%
    2 055
    -
    2 055
    2736

    Rezervistul B avand de rambursat 500 lei lunar, va iesi din epoca glaciara peste 8 ani. In 2021 (daca mai este in viata) va descoperi ca a ajuns exact ca in septembrie 2013, avand un decalaj de 681 lei fata de un alt rezervist caruia nu i-a fost "inghetata" pensia.
    • Rezervistul C: datorie la stat = 1 000 lei lunar 

    - Cuantum pensie decembrie 2010 (pensie de serviciu) = 3 000 lei;
    - Cuantum pensie septembrie 2013 (in baza Legii nr. 119) = 2 000 lei
    - Cuantum pensie reintregita octombrie 2013 (in baza Legii nr. 241/2013) = 3 000 lei;
    - Diferenta destinata reintregirii si imprumut de rambursat statului: 1 000 lei.


    Perioada


    Valori
    Cuantum pensie
    Valoarea indexarii
    Valoare reala a pensiei dupa
    L. 119 (fara reintregire) 
    Imprumut de rambursat
    Cuatum
    total in plata
    Cuantumul cuvenit al pensiei daca aceasta s-ar fi indexat la intreaga suma
    Anul 2010
    3 000
    -
    -
    -
    3 000
    -
    Sep. 2013
    2 000
    -
    2 000
    -
    2 000
    -
    Oct. 2013
    3 000
    -
    2 000
    1 000
    3 000
    -
    Anul 2014
    3 000
    4%
    2 080
    920
    3 000
    3120
    Anul 2015
    3 000
    4%
    2 163
    837
    3 000
    3245
    Anul 2016
    3 000
    4%
    2 250
    750
    3 000
    3375
    Anul 2017
    3 000
    4%
    2 340
    660
    3 000
    3510
    Anul 2018
    3 000
    4%
    2 433
    567
    3 000
    3650
    Anul 2019
    3 000
    4%
    2 530
    470
    3 000
    3796
    Anul 2020
    3 000
    4%
    2 631
    369
    3 000
    3948
    Anul 2021
    3 000
    4%
    2 736
    264
    3 000
    4106
    Anul 2022
    3 000
    4%
    2 845
    155
    3 000
    4270
    Anul 2023
    3 000
    4%
    2 960
    40
    3 000
    4441
    Anul 2024
    3078
    4%
    3 078
    -
    3078
    4617


    Rezervistul C avand de rambursat 1 000 lei lunar, va iesi din epoca glaciara peste 11 ani. In 2024 (daca mai este in viata) va descoperi ca a ajuns exact ca in septembrie 2013, avand un decalaj de 1539 lei fata de un alt rezervist caruia nu i-a fost "inghetata" pensia.
    • Rezervistul D: datorie la stat = 2 000 lei lunar



    - Cuantum pensie decembrie 2010 (pensie de serviciu) = 4 500 lei;
    - Cuantum pensie septembrie 2013 (in baza Legii nr. 119) = 2 500 lei
    - Cuantum pensie reintregita octombrie 2013 (in baza Legii nr. 241/2013) = 4 500 lei;
    - Diferenta destinata reintregirii si imprumut de rambursat statului: 2 000 lei.

    Perioada


    Valori
    Cuantum pensie
    Valoarea indexarii
    Valoare reala a pensiei dupa
    L. 119 (fara reintregire) 
    Imprumut de rambursat
    Cuatum
    total in plata
    Cuantumul cuvenit al pensiei daca aceasta s-ar fi indexat la intreaga suma
    Anul 2010
    4 500
    -
    -
    -
    4 500
    -
    Sep. 2013
    2 500
    -
    2 500
    -
    2 500
    -
    Oct. 2013
    4 500
    -
    2 500
    2 000
    4 500
    -
    Anul 2014
    4 500
    4%
    2 600
    1 900
    4 500
    4 680
    Anul 2015
    4 500
    4%
    2 704
    1 796
    4 500
    4 867
    Anul 2016
    4 500
    4%
    2 812
    1 688
    4 500
    5 062
    Anul 2017
    4 500
    4%
    2 925
    1 575
    4 500
    5 264
    Anul 2018
    4 500
    4%
    3 042
    1 458
    4 500
    5 475
    Anul 2019
    4 500
    4%
    3 163
    1 337
    4 500
    5 694
    Anul 2020
    4 500
    4%
    3 290
    1 210
    4 500
    5 922
    Anul 2021
    4 500
    4%
    3 421
    1 079
    4 500
    6 159
    Anul 2022
    4 500
    4%
    3 558
    942
    4 500
    6 405
    Anul 2023
    4 500
    4%
    3 701
    799
    4 500
    6 661
    Anul 2024
    4 500
    4%
    3 849
    651
    4 500
    6 926
    Anul 2025
    4 500
    4%
    4 003
    497
    4 500
    7 205
    Anul 2026
    4 500
    4%
    4 163
    337
    4 500
    7 493
    Anul 2027
    4 500
    4%
    4 329
    171
    4 500
    7 793
    Anul 2028
    4 502
    4%
    4 502
    -
    4 502
    8 104

    Rezervistul D avand de rambursat 2 000 lei lunar, va iesi din epoca glaciara abia peste 15 ani. In 2028 (daca mai este in viata) va descoperi ca a ajuns exact ca in septembrie 2013, avand un decalaj de 3 602 lei fata de un alt rezervist caruia nu i-a fost "inghetata" pensia.

    Concluzii! Exemplele prezentate demonstreaza urmatoarele: 

    Acum vedeti ce mai ramane din "reintregirea" din 2013 
    dupa rambursarea imprumutului?
    - Reparatia reala (cat de cat reala, sa nu uitam ca este vorba despre cuantumuri oricum inghetate de 3 ani de zile) functioneaza doar in lunile octombrie-decembrie 2013. 
    - Incepand cu luna ianuarie 2014, statul incepe sa isi recupereze reparatia, luna de luna si an de an. 
    - Cu cat valoarea reintregirii/suma de rambursat este mai mare, cu atat creste perioada de „inghetare” a cuantumului pensiei. 
    - In toate situatiile, la sfarsitul perioadei de rambursare a imprumutului, cei cu pensii diminuate ajung exact in aceeasi situatie de diminuare si decalaj ca in luna septembrie 2013. 

    - Reintregirea acordata prin Legea nr. 241/2013, se ramburseaza in realitate in mod integral integral statului, aceasta dovedindu-se ca fiind o falsa reintregire.

    Dupa cum bine se observa, intr-un final Legea nr. 241/2013 are la baza clasica scamatorie din jocul ilegal denumit "alba-neagra". Legea se reduce in esenta la urmatoarele: "- Vedeti reintregirea? Uitati-va bine la ea acum, intrucat oricum v-o luam inapoi!" Promovarea legii reprezinta o culme nemaintalnita a fariseismului politic la cel mai inalt nivel al sau, fariseism care se extinde in egala masura si la liderii acelor organizatii de rezervisti care au sustinut o astfel de lege!

    20 de comentarii:

    1. Esti prea ingaduitor amice R26500, politruc sau parerolog !. Indexarea medie , multianuala , asa cum este definita in Legea 263/2010 , cu modificarile ulterioare si dupa prognozele multianuale ale BNR , ajunge undeva la 3% , inclusiv aportul datorat cresterii "mediei lunare dintr-un an , anterior anului de calcul ", a castigului salarial brut pe economia nationala. Perioadele glaciare , asa cum metaforic le denumesti , ar fi mai mari cu ceva ani. Daca se infiinteaza acea asociatie pe care o propagi in mentalul colectiv si care va fi mult mai vivace decat prezentele organizatii , politice , ale militarilor , s-ar putea ca datele de calcul sa se schimbe. A nu se uita ca domnul premier actual tot sugereaza o indexare diferentiata pe plafoane de venit si un impozit diferentiat tot pe plafoane de venit. Mai am o sugestie , daca tii neaparat sa cunosti datele interlocutorilor in scopul catalogarii lor drept fascisti sau nu , elimina profilul Anonim. Deocamdata profit de marinimia dumneata , R26500.

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Politruc nu inseamna a fi sau a fi fost activist in vreun partid? Pe ce iti fondezi acuzatia? Pentru cultura ta, sa stii ca sunt militari in rezerva care nici macar simpli membri PCR n-au fost. Putini, dar sunt! Nu ca ar fi fost "derbedei" cum afirma unii care au considerat calitatea de membru PCR, o virtute. Au refuzat efectiv sa se inscrie in PCR, erau din familii de preoti sau li s-au descoperit rude in strainatate, rude mai instarite, alte situatii. Iar promotiile de dupa 1990 si care au si acestea rezervistii lor, nici n-au mai apucat sa intre in PCR. Domnul premier adica Naum Ponta sugereaza multe! In tarile civilizate, minciuna politica nu e pedepsita penal, dar are iz penal, adica iesi din politica pe loc cand minti, din propria initiativa. Naum ar trebui sa reflecteze in primul rand la propriul plagiat, apoi la minciunile sale politice si in final sa se apuce sa isi gaseasca ceva de lucru intrucat cei ca el, isi termina mai repede aventura politica. Nu catalogheaza nimeni pe nimeni fascist? Dar tu cum ii cataloghezi pe cei care au provocat victime la propriu printre rezervisti in baza L. 119? Dar pe cei de azi care le mentine in statut militarilor activi niste limitari si interdictii de drepturi constitutionale, fara nicio o compensare, care daca ar fi aplicate rromilor sau armenilor sau profesorilor sau doctorilor, Romania ar fi acuzata chiar de fascism? Retinut sugestia cu eliminarea profilului Anonim, desi exista optiunea de a alege orice varianta.

        In fine, e buna observatia ca se vor mari perioadele glaciare. Dar e precizat si in material mai la inceput: "la o valoare mai mica a indexarii care se va stabiliza undeva la 2,5-3%, perioadele de rambursare a "imprumuturilor" si de iesire din epoca "glaciara" se maresc corespunzator".

        Ștergere
      2. Misto termenul "parerolog"! Dar "parerologi" sunt si Basescu, Ponta, Antonescu! Doar politician nu inseamna o profesie, e o aventura a vietii. Diferenta ar fi ca "parelologii" nominalizati, sunt platiti si din bani publlici, adica ai nostri. Invers, nu! In ceea ce vrea sa faca Ponta? Eu recunosc ca sunt "varza" la politica, de aceea ii cam bag pe toti politicienii in aceeasi oala. Cu intuitia stau insa bine, nu stiu cum se face, dar le nimeresc! Iar intuitia imi spune Ponta presedinte si Basescu premier. Iar noi - tot la mijloc! De fapt, mai rau!

        Ștergere
    2. Ca sa se elimine aceasta parerologie cu perioada inghetata a pensiilor reintregite, nu era mai bine sa nu se dea aceasta "nedreapta" lege 241/2013? Va scutea sa mai faceti atatea calcule.

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. @ Huhu Luș
        Domnia voastră, ca și fratele geamăn, ” Lupuș”, aveți un fetiș privind legea. Dacă scrie în lege ceva este tabu, ca tăblițele de legi ale lui Moise. Pai atunci de ce vi se pare nedreaptă legea 241/2013 dar vi se pare dreaptă legea 119, care deși pîn textul sacru al ei prevede că ”următoarele categorii de pensii, devin pensii în întelesul Legii nr. 19/2000” și că acestea ”se recalculează prin determinarea punctajului mediu anual și a cuantumului fiecarei pensii, utilizand algoritmul de calcul prevăzut de Legea nr.19/2000, cu modificările și completările ulterioare. ” în practică se șterge la fund cu legea 19 și face altceva.
        Corect ar fi să criticați aberațiile din legea 119 și normele ei de aplicare/ OuG 1, printre care: neintroducerea cuantumului cel mai avantajos prevăzut de legea 19 și de legea 263, aceea privind grupele de muncă, unde deși un pensionar care a lucrat în grupa ”alte condiții” are vechimea suplimentară, acordă de această grupă, dublă față de cel care a lucrat în condiții speciale, are aceeași majorare a punctajelor lunare ca și cel din grupa condiții speciale, ori gen cele din anexa 1 a OuG1/2011 în care soldele minime de funcție sunt mai mari ca soldele reale pentru funcția corespunzătoare gradului.
        Aveți în arhiva blogului pe care-l păstoriți suficiente date și elemente, inclusiv declarații ale celor ce au conceput și promovat această lege, care demonstrează că este o lege de conjunctură ce nu respectă principiile pe care invocă dar totuși persistați în susținerea acesteaia.
        Singurul argument care-l puteți invoca în susținerea acestei legi este acela că cea mai mare parte din pensiile militarilor recalculate și revizuite de această lege au crescut comparativ cu legea anterioară. Doar că această creștere a pensiilor s-a făcut prin încălcarea principiilor invocate de lege, gen acel stagiu unic de cotizare de 20 de ani și mult mai grav prin defavorizarea militarilor ce s-au pensionat și se vor pensiona în viitor în baza legii 263, adică prin favorizare din motive politice a unei minorități în detrimentul majorității.
        Ca și Oprea, inițiatorul acestei monstruozități, sunteți părtaș și dumneavoastră, ca beneficiar, la această mascaradă și mult mai grav încercați să o justificați. Dar să fiți convins că în final Oprea va ajunge în fața justiției pentru toate măgăriile făcute la adresa Armatei Române, e drept că legea 119 este printre cele mai puțin incriminatoare din ele, iar beneficiarii nemeritați ai legii 119 vor pierde în final ceea ce au obținut.

        Ștergere
      2. @Karadeniz
        Cred ca aveti pretentii de inteligenta de la un personaj care nu a depasit statutul de militian.

        Ștergere
      3. @cip dragos
        Eu unul nu-mi permit să fac astfel de afirmații. Nu cred că de inteligență duce lipsă Huhu Rez.
        Dacă ne uităm atent în jurul nostru vedem că printre politicienii și oamenii de afaceri de succes găsim mulți purtători de uniformă din perioada de dinainte de 89, majoritatea educați prin diversele școli de partid militare ori civile. Acești oameni, care au știut să se adapteze rapid la noile schimbări politice ori sociale, pot fi acuzați de multe mai puțin de lipsă de inteligentă.

        Ștergere
      4. @karadeniz
        Sa nu confundam ipocrizia cu inteligenta!
        Cat despre politicieni si "oameni de afaceri", faptul ca au "succesuri" nu-i face automat inteligenti, ci doar pragmatici si lipsiti de scrupule, ceea ce iar nu se confunda cu inteligenta.
        Cat despre termenul de "militian", cred ca intelege toata lumea la ce ma refer.
        In caz contrar, sa spun clar ca nu am nimic cu cei din M.I., doar cu "militienii"din toate ministerele si structurile publice.
        Sunt si in Armata exemplare de genul asta cu nemiluita.
        Oricum, pierdem timp bagand-u-l in seama pe individ, asa ca din momentul de fata pentru mine nu mai exista.Cine vrea sa-i dea apa la moara, il priveste.

        Ștergere
      5. @karadeniz
        Chiar nu vezi ghilimelele la "nedreapta" lege 241?
        Nu eu zic ca este nedreapta aceasta lege... ci gazda.Eu sunt un mic beneficiar al acestei legi.
        De mâine nu mai am pensie pusa in plata de Legea 241. Am pensie conforma punctajului de pensie stabilit prin Decizia de revizuire. La mine n-a fost o prea mare diferenta intre pensia militara si pensia revizuita.
        Oricum mi se pare ilogoc sa sustii, precum autorul articolului, ca sumele acordate de L 241 peste pensia corespunzatoare punctajului de pensie ar fi imprumut de rambursat statului.

        Ștergere
      6. Dom' Huhurez! Fac un ultim apel! Aici suntem in general din M.Ap.N. Nu vrem sa facem discriminari, dar iti spun direct: faci de ras intregul M.A.I.. Iti spun si de ce! Tu nu intelegi notiunile elementare de "ARTIMETICA". Adica nu stii sa aduni si sa scazi, apoi sa vezi ce iti iese. Ce nu ti-e clar? Prin L. 241 ai fost "imprumutat". Iti spunem noi "potecarii" din M.Ap.N. ce a facut Ponta.

        "- Dom' F.M.I., trebuie sa ii reparam pe astia ca ne sar in cap. Cum facem sa nu stricam acordul. Stiti, eu pot sa tin cu romanii, dar mai tare e scaunul meu?"
        "- Ba, Ponta! Romanii gandesc pe moment. Da-le ce vor pe moment, si baga un articol mai la coada pe care de atata bucurie ca i-ai "reparat" nici nu o sa il citeasca. Si ia ce le-ai dat, inapoi".
        "-Ponta! Aha! Cum adica?"
        "- F.M.I.! Mie sa imi iasa balanta egal. Hai c-o facem pe 10 ani daca mai bagi un acord. Mareste-le acum sa-i "prostesti" si sa ai scaun, dar dai in lege ca tragi totul inapoi. Ei raman tot de caruta, dar balanta e tot aia. Noua ne convine, oricum va luam dobanda".
        "- Ponta! Pai si daca se prind astia ca ajung tot ca inainte!"
        "-F.M.I. Hai, ma Naume! Multi nu citesc decat primul articol si apoi se imbata! Ailalti pana fac adunarile si scaderile, adorm. Iar de aia care se prind de faza, bagi si tu ca atenteaza la "ordinea constitutionala" si la "statul de drept". Si ca sunt "anarhisti". Ori vrei sa fii presedinte, ori vrei sa fii roman, alege o data!?"
        "- Presedinte vreau. Da' daca se prinde Basescu si da pe teava?"
        "- Baga-l premier! Si gata!"
        "- Si daca.... Am inteles! Da' pot sa fac manevra asta si in 2016? Adica sa le maresc pensiile si salariile la toti pe 30 de ani si apoi sa ii inghet ca pe militari pana recuperam totul?"
        " - F.M.I. Naume, te-ai prins pana la urma! Vei fi cel mai bun presedinte, iar Basescu cel mai tare premier. Si mai bagam vreo 6 acorduri ca doar dobanda e viata noastra! Doar trebuie sa traim si voi, si noi, nu

        Basescu, in particular cu Ponta! "- Ha, ha, ha!"

        Ca ultim apel spre M.A.I., devine in primul rand datoria celor din ministerul tau, sa te opreasca. Noi "potecarii" din M.Ap.N. am demonstrat cu legea si cu calcule, cum ne-a luat Ponta de ...osti! A fost invatat el de cineva ca multi dintre noi, habar n-au sa scada si adune! Numai ca mai suntem si care am intrat in armata, nu de de la CAP sau de la croitorii, ci abia dupa ce am terminat macar licee militare cu profil de drept de mate-fizica! Deci, domnule! E o diferenta de casta si de cultura intre noi, incat va sugeram cinstit: faceti de ras oamenii onesti din M.A.I. Cu alte cuvinte, sunteti cu mult sub orice "potecar" din M.Ap.N. - si va faceti de ras intregul minister. Afirmatii realizate cu acordul colegilor dumitale din minister, cel putin unul avand calitatea si sansa ca fiind primul care a adus OUG 1/2011 pe masa CCR. Noi ne cam adunam indiferent de ministere, dar mata' ai sarit gardu' exact in CAP-ul de unde ai aparut!

        Ștergere
    3. Termenul de "pensii reintregite" este complet aiurea !
      Expresia este folosita la evenimentele de autolaudare a actualilor curvernanti ... ca fiind unul din marile lor "succesuri" pe calea implementarii "dreptatii pina la capat" ...

      Reintregire inseamna sa recunosc ca ti-am ciuntit (pe nedrept) ceva , sa-ti refac "intregul" existent anterior
      ; si mergem inainte cu acest intreg ca si cum nu ar fi existat ciuntirea ...
      Din moment ce ciuntirea se reface usor-usor ... despre ce "reintregire" vorbim ???

      E ca si cum , dupa reintregirea Romaniei , teritoriile revenite la "patria mama" s-ar fi indepartat iar ... nu dintr-o data , ci cite un sat pe luna ...
      ,

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. din lume adunate ......
        In mod normal si legal, pensionarii militari beneficiari ai L 241/2013, trebuie sa se bucure de indexarea pensiei cu 3,7%, la fel ca cele lalte categorii, incepand din aceasta luna.
        De ce spun acest lucru: Alin. 4 al art 1 din L 241/2013 nu pomeneste de indexare ci de punct de pensie!
        (4) Cuantumul pensiei cuvenite pentru luna decembrie 2010, prevăzut la alin. (1), se
        menţine în plată până când cuantumul pensiei rezultat din înmulţirea valorii punct
        ului de pensie cu punctajul mediu anual acordat ca urmare a recalculării sau revizuirii, conform prevederilor Legii nr. 119/2010 şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2011,aprobată prin Legea nr. 165/2011, cu modificările şi completările ulterioare, este mai mare decât cuantumul cuvenit pentru luna decembrie 2010
        Chiar daca textul de lege vorbeste de cuantumul din decembrie 2010 ca se mentine in plata, facandu-se referire la punctul de pensie, acest lucru nu inseamna ca acest cuantum nu se mareste cu rata inflatiei.
        Din aceasta luna trebuie sa primim pensiile indexate la fel ca toti cei lalti pensionari. La 1 oct 2013 nu a fost posibila acordarea indexarii intrucat aceasta indexarea a fost acordata la inceputul anului iar legea 241 a fost adoptata dupa acel moment, ne putand retroactiva. Cu atat mai mult face referire, cu subiect si predicat, la cuantumul din dec. 2010.

        Ștergere
    4. Nu mai reiau explicatia, am comentat anterior faptul ca, datorita intarzierii abrogarii L.241 prin adoptarea unei noi legi a pensiilor militare, se va ajunge la egalizarea pensiilor, mai ales pentru rezervistii iesiti cu grade de Mr, respectiv Lt.Col., dar e valabil si pentru alte situatii.
      Reiau apelul de a nu mai baga in seama huhulasii si a lor nesimtire si cinism fara limite.

      RăspundețiȘtergere
    5. Domnul general Mandu, o voce cu greutate în cadrul SCMD, primul care, în calitate de președinte, a desființat filiala Brașov, reînfințată apoi tot cu domnia sa la manșă, este prima voce publică din cadrul SCMD care aduce, în articolul ”SCMD, în ofensivă PRIN SOLIDARITATE, împotriva minciunii, obedienţei şi manipulării ” publicat de Bobotează pe site-ul filialei Brașov, în discuție inițiativa nucleului de la Argeș.
      Deși în articol domnia sa afirmă, ”Mulţi dintre noi, descurajaţi de către persoane lipsite de orice scrupule, au abandonat facilităţile conferite de Blogul SCMD, de a comunica fără limite, în interes public”, uită probabil că pe marea majoritate a blogurilor utilizate de SCMD dar care sunt create și administrate de o persoană fizică, comunicarea este mai mult decât limitată, inclusiv pe blogul filalei Brașov și chiar pe blogul personal al domniei sale.
      Așa că o să îi răspun aici, spunându-i domnului general că sunt de acord cu sfatul și îndemnul domniei sale: ”Sfatul meu este să reclădim SCMD, de jos în sus pe structura existentă având la bază principiile solidarităţii şi responsabilităţii!”
      Și cum trebuia pornit de undeva iată că s-a pornit de pe „Argeş în sus”. Dacă vor fi suficienți oameni motivați din tagma de jos e posibil să reclădim nu doar SCMD ci și ANCMRR și de ce nu chiar țara asta.
      În arhitectură și construcții există o cutumă care spune că e mai eficient să demolezi și să clădești din nou decât să repari o construcție. In cazul de față cum temelia și structura de rezistență sunt bune trebuie schimbat doar acoperișul și unite cele două corpuri sub un nou număr cadastral.

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Teoretic suna bine! Din pacate, la fapte - de la Arges in sus, "cavaleria" trece pe langa Brasov! E cev a si acolo, dar nu pe langa Mandu, mai degraba spre Hanganu. Dar ultimul e din pacate, prea varstnic si chiar nu mai poate duce! Pe dreapta - pe la Buzau-Rm. Sarat cu final Suceava sau Botosani, pe stanga spre Beius, Turda - mai departe Bistrita si Satu Mare. In jos? Problema, iar! Slab! Final - Constanta (ca judet)! Bucurestiul e mort, sau mai bine spus - pare imposibil de resuscitat!

        Dl. Mandu e OK! Nu intelege o problema simpla! Un lider pe un oarecare blog sau oriunde in spatiul virtual, e ca si cum nu ar exista! Are si o pilda inteligenta! La prima vedere! "Îmi aduc aminte de un sfat al unui „liberal neaoş” patron peste „mult instrăinatul şi iubitul petrol românesc” care suna cam aşa: „domnule general, noi liberalii avem nevoie şi de oameni care gândesc dar, în primul rând, avem nevoie de oameni cu bani!” Şi iată prin ce au trecut liberalii, unde au ajuns şi... mai aşteptaţi un pic! Aveţi dreptate, este nevoie de „lideri operaţionali” dar nu uitaţi că trebuie să şi gândească." Buna pilda! Dar daca liberalii in cauza n-ar fi fost aparati de militarii romani care multi au murit fara niciun suport adecvat de la statul roman (echipament si armament necorespunzator, lipsa de suport logistic sau asistenta sanitara - in WW1, au murit mai multi militari romani de inanitie, tifos, holera si dizenterie - decat in lupte), locul lor ar fi fost luat de alti liberali, de exemplu - maghiari, bulgari, turci sau sovietici. In final, liberalii romani au filosofat (ca si altii de la alte partide), militarii romani i-au aparat fidel, si in final toti i-au sacrificat tot pe militari.

        In concluzie! Dl. Mandu face referire la C. de Arges! Orasel mic de provincie, nesemnificativ fata de BV. Dar in mod surprinzator, foarte mare parte din localnici - provinciali asa cum spun unii, adica tarani ...nu? Ei uite ca merg din convingere si cu smerenie la Manastirea Argesului: adica la mormintele Regilor Ferdinand si Carol. Ale mormintelor Reginelor Elisaveta si Maria. Si mai ar mai fi un amanunt! Inclusiv mare parte din militari fac acest lucru! In special cei cu "beretele verzi si strambe"! Cum se face sau nu ca in documentare, tot cei cu tot "beretele verezi si strambe" apar in prim plan langa Regii si Reginele Romaniei. Ca si azi! Nu numai la Arges in sus, ci si pe la Turda, sau Suceava, Campeni sau Beius, sau si in alte locuri.

        Concluzie? Grea! Dar ar trebui ca fiecare inainte sa arunce acuzatii fondate pe Arges in Sus sau Arges in Jos, sa constate si faptul ca si noi, militarii, avem dreptul sa gandim si sa actionam liber! Ori pe Arges, sunt incredibil de multi militari care nu dau 2 bani pe republica! Si nu numai! Dar cineva de frunte, mare istoric, de la SCMD a zis ca suntem "atipici". Ca si Basescu care l-a jignit in 3 fraze pe Regele Mihai! Final cu morala pentru cine intelege! Nu spunem ca e ca noi, dar nici noi nu vrem sa avem modele "republicani" gen Basescu, Eba sau Oprea! Care au dat in militari cum doar Republica Romana ar fi fost in stare!

        Ștergere
    6. Mamaaaa !...
      Ce de-a modificarile intervin in prezentarea comentariilor !....
      Uite-l ... este ... uite-l ... nu-iiii ! Comentariul ...

      Sigur , oricine este perfect indreptatit sa faca ceea ce crede de cuviinta in propria-i casa (blog) !

      ----------------------

      Pe cimpul de lupta fiecare combatant face eforturi mari pentru a afla ce gindeste si ce are de gind sa faca adversarul ...
      Existenta acestui blog (si a altor manifestari de acest gen) poate fi asimilata unui cimp de lupta , pe care se infrunta niste "adversari" : sustinatorii ideii unei legi a pensiilor militare de stat , versus sustinatorii contributelii .
      Cele doua "tabere" , pe linga ca-si "dau la gioale" pe oriunde se intilnesc , au (ar trebui sa aiba) tot interesul de a sti care sint argumentele (bîtele) pe care le vor folosi adversarii .

      Sustinatorii "non-contributivitatii" isi scot la vedere toate "armele" ... In acelasi timp se interzice prezentarea (folosirea) de catre adversari a armelor si tacticii lor ...
      Parca nu este normal ...
      Hai sa-i vedem (si aici , si in continuare) ce si cum gindesc , cum isi organizeaza actiunile , cum , unde si cind au de gind sa "loveasca" ...
      Mai ales ca-si "demasca" singuri o serie de elemente ... nemaifiind nevoie (din partea celorlalti) de actiuni si eforturi de "cercetare" ...

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Nu merita, intrucat spre deosebire de tine care folosesti si argumente, sustinatorii la care faci referire (in realitate este unul singur), apeleaza doar la calomnie si hahaieli. Ca fapt divers, poate ai observat ca esti cam singurul caruia i se admit si comentarii care contin expresii gen "bou", "prost" etc. Dar macar incerci sa calculezi si sa demonstrezi ceva logic. Cei despre care iti e mare dor, nu fac decat sa arunce cu noroi si atat (de fapt e unul singur). Si il mai voteaza si multiplu pe Oprea sa para ce " e mai multi". Nu s-a(u) prins ca IP-ul e unic. Daca ar avea argumente logice, nici un deranj! Dar aici avem pretentia ca am depasit stadiul de caporal la militie! Ne combateam oricum, dar sa facem cumva sa nu facem de ras armata! Macar atat! Sunt altii care ne denigreaza suficient de mult. Ei cred ca fac "misto cazon", dar nu realizeaza cat afecteaza imaginea armatei!

        Ștergere
    7. @Anonim15 ianuarie 2014, 15:55
      Pentru ca spuneti ca argumentatia dvs. provine "din lume adunate ......" ...
      Nu trebuie uitata vorba : "Mare ti-i gradina ta , Doamne ... si multi ii sar gardul !" .
      Iar cei care "sar gardul" se plimba printre cei cu mintea intreaga ...

      -------------------------------------------
      Venind "la oile noastre" ...
      Din 2001 nu mai exista conceptul de "indexare a pensiilor" ... Indexarea pensiilor a fost o metoda de crestere care nu s-a mai aplicat dupa trecerea sistemului public de pensii la sistemul "punctelor de pensie" ...
      De atunci marirea pensiilor s-a facut prin "marirea valorii punctului de pensie" ...

      Modul in care interpretati acel art.4 este atit de original incit nu poate fi luat in considerare ...

      Daca "tundem" acel articol obtinem esenta lui :
      "(4) Cuantumul pensiei cuvenite pentru luna decembrie 2010 ... se menţine în plată până când cuantumul pensiei rezultat din înmulţirea valorii punctului de pensie cu punctajul mediu anual acordat ... este mai mare decât cuantumul cuvenit pentru luna decembrie 2010 " .

      Sa notam :
      - cuantum pensie cuvenita in dec.2010 = A
      - cuantum pensie calculata (val.pct.pens. x punctaj mediu) = B

      Art.4 spune : "Se plateste "A" pina cind "B" va fi mai mare decit "A" ..." .
      Iar "A" este "A" ... cel din dec.2010 , in vecii vecilor . Nu i se poate aplica nici o rata : nici a inflatiei , nici a natalitatii ... ba nici chiar "cu buletinul" ...

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. E O VARIANTA, DAR PUTIN PROBABILA. INTRUCAT INDEXAREA SE APLICA ORICAREI PENSII DIN SISTEMUL PUBLIC IN BAZA LEGII 263.

        "A" = VALOARE FIXA DEC. 2010; "B" = VALOARE REINTREGITA ("A" + O SUMA ADAUGATA RAMBURSABILA CARE REPREZINTA DIFERENTA DINTRE PENSIA IN PLATA IN DEC. 2010 SI CEA REINTREGITA IN BAZA LEGII 241.). SUMA ADAUGATA RAMBURSABILA DE LA "B", SE RETURNEAZA PRIN SCADEREA DIN CRESTEREA VALORII PCT. DE PENSIE DE LA "A". CAND TOATA SUMA ACORDATA CU TITLU DE REINTREGIRE ESTE RECUPERATA DIN "A", VA CRESTE SI "B".

        IN PCT. DE PENSIE: "A" = PCT. MEDIU CU VALOARE FIXA x VAL. PCT. PENSIE IN CRESTERE. ESTE EVIDENT CA DACA VAL. PCT. PENSIE CRESTE, CRESTE SI "A". DAR NU SI "B".

        IN PCT. DE PENSIE: "B" = (PCT. MEDIU CU VALOARE FIXA A SUMEI "A" x VAL. PCT. PENSIE IN CRESTERE A SUMEI "A") + O SUMA CU TITLUL DE IMPRUMUT. DECI IN PCT. DE PENSIE, "B"="A". SUMA ACORDATA PENTRU REINTREGIRE NU REPREZINTA PUNCTE DE PENSIE, CI UN IMPRUMUT CARE TREBUIA RETURNAT CUMVA. CUM? CLAR CA DIN CRESTEREA PCT. DE PENSIE DE LA "A".

        B = [PCT. MEDIU CU VALOARE FIXA x VAL. PCT. PENSIE VARIABILA (IN CRESTERE)] + SUMA DE REINTREGIRE IN DESCRESTERE. CRESTEREA IN LEI REZULTATA DIN CRESTEREA VALORII PCT. DE PENSIE SE SCADE DIN SUMA ACORDATA PENTRU REINTREGIRE. "B" RAMANE ASTFEL CONSTANT PANA CAND CRESTERILE REZULTATE DIN MARIREA PUNCTULUI DE PENSIE DE LA "A", ACOPERA INTREAGA SUMA ACORDATA CA IMPRUMUT SI NU MAI RAMANE NICIUN LEU DE RESTITUIT.

        ESTE EVIDENT CA DUPA CE ESTE "RECUPERATA" TOATA SUMA ACORDATA CU TITLUL DE REINTREGIRE, PRIN DEDUCEREA ACESTEIA DIN PUNCTAJ, LA UN MOMENT DAT "A" VA EGALA "B", SI APOI VREODATA PENTRU CINE MAI E IN VIATA, VA DEPASI SI "B".

        Ștergere
    8. @R-2650016 ianuarie 2014, 11:04 :
      Ceea ce am spus eu nu este "o varianta" !
      Este prezentarea prevederilor art.4 din L.241/2013 ... Intr-adevar ... o prezentare de genul "stiinta popularizata" , dar respectind in totalitate sensul acelui articol de lege .

      In L.263/2010 nu este folosit de loc/niciodata cuvintul INDEXARE ... cu atit mai putin conceptul de indexare .
      ____________________________

      Recunosc ca din restul demonstratiei nu am inteles nimic ...
      Probabil ca , fiind "mai vechi" , nu mai sint la curent cu noile cuceriri intr-ale martimeticii si logicii !

      RăspundețiȘtergere

    Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!