sâmbătă, 27 iulie 2013

M.Ap.N. ne solicita sa precizam daca renuntam sau nu la contestatii, dupa ce mai intai ne "momeste" ca asa ar bine sa facem! In cazul in care renuntam, urmeaza intre 5 si 15 ani de cuantumuri "inghetate" ale pensiilor la valoarea din decembrie 2010!


Astfel de notificari precum cea de mai sus, au inceput sa fie expediate rezervistilor! Prin acestea M.Ap.N. incearca sa ne convinga sa ne retragem contestatiile ceea ce inseamna ca in mod implicit renuntam si la procese si drepturile castigate de noi in instanta, ministerul aducand ca argument aparitia Legii nr. 241/2013! Se repeta cumva povestea din 2010 cand M.Ap.N. ne chema la CMJ-uri pentru a solicita cu mana noastra sa renuntam la pensiile de serviciu. Am discutat deja intre noi aceste aspecte si stim ca nu trebuie sa cadem in capcana intinsa! 

Pentru cei mai putin informati, Legea nr. 241/2013 "simuleaza" o reintregire a pensiilor diminuate in baza Legii nr. 119/2010 aplicate cu O.U.G. nr. 1/2011. "Simularea" reintregirii incepe cu data de 1 octombrie 2013. Faptul ca este o "simulare" a reintregirii unor drepturi si nu o "reintregire" reala, o demonstreaza art. 1 (4) din lege care prevede astfel: "Cuantumul pensiei cuvenite pentru luna decembrie 2010, prevăzut la alin. (1), se menţine în plată până când cuantumul pensiei rezultat din înmulţirea valorii punctului de pensie cu punctajul mediu anual acordat ca urmare a recalculării sau revizuirii, conform prevederilor Legii nr. 119/2010 şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2011, aprobată prin Legea nr. 165/2011, cu modificările şi completările ulterioare, este mai mare decât cuantumul cuvenit pentru luna decembrie 2010." In traducere libera acest fapt inseamna ca din acel moment, pensiile  "reintregite" la valoarea din decembrie 2010, "ingheata" ca valoare pana cand suma acordata cu titlu de "reintregire" este recuperata de stat prin neindexare, timp de 5-15 ani, de la ca la caz, in functie de valoarea asa-zisei "reintregiri", faptic neexistand nicio "reintregire" in adevaratul sens al cuvantului, ci un fel de imprumut "rambursabil"! 




Exemplu de calcul simplificat: 

- pensia actuala in baza Legii nr. 119/2010 aplicate cu O.U.G. nr. 1/2011 = 2 000 lei;
- pensia in plata in decembrie 2010, in baza Legii nr. 164/2010 = 3 000 lei;
- de la 01.10.2013, in baza  Legii nr. 241/2013, pensia se achita in cuantumul din 2010, deci 3 000 lei, din care 2 000 lei cuantumul in baza Legii nr. 119/2010 si 1 000 lei cu titlul de "imprumut";

Insa in anul 2014, urmeaza o indexare generala a pensiilor cu 4% (exemplu). In cazul celui caruia i s-a reintregit pensia de la 2 000 la 3 000 lei in baza Legii nr. 241/2013, se procedeaza astfel: se indexeaza suma de 2 000 lei cu 4%, deci nu cea de 3 000. Cuantumul de 2 000 lei se majoreaza astfel cu 80 lei, devenind 2 080 lei, insa pensia totala nu devine 3 080 lei, ci ramane tot 3 000, intrucat cei  80 lei se scad din suma de 1 000 de lei acordata cu titlul de imprumut. Imprumutul de rambursat devine astfel de 920 lei, iar pensia de drept 2080 lei, total tot 3 000 lei. Istoria se repeta an de an pana cand "imprumutul" de 1 000 lei va fi recuperat in integralitate de catre stat. In cazului exemplului dat si la o medie de indexare de 4%, pensia asa-zis reintregita va ramane "inghetata" la valoarea de 3 000 lei timp de 10 ani - abia in 2024 depasind pragul de 3 000 lei, cuantumul ajungand la 3 078 lei. In acelasi an 2024, pensia celui care a avut un cuantum majorat in baza Legii nr. 119/2010 stabilit la 3 000 lei, atinge in 2024 pragul de 4618 lei. Cu alte cuvinte, d.p.d.v. financiar, daca pensia diminuata de 2 000 lei ramane tot 2 000, dar se indexeaza normal sau daca se majoreaza la 3 000, dar "ingheata" timp de 10 de ani de zile, rezultatul final este acelasi, iar dupa rambursarea imprumutului cei "reparati" ajung practic in acceasi situatie ca la inceputurile "portocalii". Legea nr. 241/2013 este astfel doar un tertip financiar marca USL destinat inducerii in eroare a celor cu pensii diminuate si in niciun caz o reparatie reala a abuzurilor fostului regim PD-L! Cat priveste sumele retinute de stat in perioada 01.01.2012-01.10.2013, acestea nu se ramburseaza, bineinteles, "ţeapa" la adresa rezervistilor cu pensii diminuate fiind astfel totala! Analizand situatia d.p.d.v. politic, este evident ca USL mentine neclintite abuzurile fostului regim, doar ca acestea sunt "invelite" intr-un ambalaj cosmetizat


***
Revenind la cei care avem pensiile de serviciu in plata in urma deciziilor judecatoresti. Fiind un grup restrans cu o situatie juridica aproape singulara (mai avem la cunostinta de cazul unui rezervist din M.A.I. din Prahova caruia i s-a repus in plata pensia de serviciu si de un grup de grefieri din Arges - in ambele cazuri respectivii primind si toate sumele retinute de stat incepand cu 01.01.2011), este evident ca nu ne intereseaza decat pe noi situatia noastra si trebuie sa ne descurcam pe cont propriu, astfel incat sa determinam statul sa aplice deciziile judecatoresti in volum complet.

Cei care am comunicat intre noi, am procedat astfel:

- ne-am ridicat Sentinta Civila de la Tribunalul Arges si pe cea irevocabila de la Curtea de Apel, legalizate, din prima serie de procese (cele individuale);
- am expediat in urma cu 1-2 luni, catre Casa de Pensii Sectoriala, cereri simple prin care am solicitat, atentie, aplicarea deciziilor irevocabile din prima serie de procese, respectiv a impunerii judecatoresti explicite "Menţine în plata pensia de serviciu stabilită contestatorului în baza Legii 164/2001, modificată şi completată şi aflată în plată în luna decembrie 2010";
- la unele cereri simple, Casa de Pensii Sectoriala a raspuns evaziv, invocand aparitia OUG 1/2011 pentru neexecutarea hotararii judecatoresti irevocabile;
- insa la cererile intocmite dupa acest model, Casa de Pensii Sectoriala nu a mai raspuns deloc, termenul legal de 30 de zile, fiind depasit de mult. Nici nu are ce sa raspunda, fiind prea evident ca institutia nu poate invoca aplicarea OUG 1/2011 care este doar un simplu act normativ de aplicare a Legii nr. 119/2010 (ca si noua Lege nr. 241/2013) din moment ce noua instantele ne-au anulat aplicarea Legii nr. 119/2010, impunerea judecatoreasca din deciziile irevocabile fiind cat se poate de limpede: "Menţine în plata pensia de serviciu stabilită contestatorului în baza Legii 164/2001, modificată şi completată şi aflată în plată în luna decembrie 2010"!

Pentru a nu exista confuzii:
- o sentinta legalizata a Tribunalului in primul proces (cel individual), precum si decizia definitiva legalizata a Curtii de Apel, arata ca aici
- sentinta Tribunalului in al 2-lea proces (cel colectiv) este aceasta, iar sentinta de completare in cazul celor cu nume sau numere de decizii inscrise gresit urmeaza sa fie atasata;

Pentru cei care am comunicat intre noi mai indeaproape, am stabilit ca urmatorii pasi pe care intentionam sa ii parcurgem, sunt:
- cerere de punere in aplicare a deciziilor judecatoresti, de data aceasta prin cabinet de avocatura;
- executarea silita a Casei de Pensii Sectoriale;
- plangere penala contra institutiei (daca mai este cazul);
- plangere la CEDO contra statului pentru neexecutarea deciziilor judecatoresti (daca mai este cazul)

In legatura cu demersurile pe care trebuie sa le facem mai departe, contributia fiecaruia dintre noi, e binevenita! Fiind vorba de aplicarea unor hotarari judecatoresti individuale, practic fiecare suntem pe cont propriu, situatie in care nimeni nu poate poate apara interesele altuia. Insa, acest fapt nu ne impiedica sa luam impreuna cele mai bune decizii, neavand practic niciunul vreo experienta in executarile judecatoresti sau in procese de natura penala! In acest sens, este bine ca fiecare sa ne prezentam indrumarile de natura juridica primite, pentru a putea lua cea mai buna decizie!

***
Referitor la notificarea care ne-a fost expediata de M.Ap.N.! Este evident ca aceasta a fost redactata inainte de promulgarea Legii nr. 241/2013, in notificare nespecificandu-se despre ce lege este vorba, ci doar cam ce prevede, sub o forma care induce ideea ca respectiva lege ar aduce luna de pe cer rezervistilor cu pensii diminuate. Trecem cu vedere amanunte cum ar fi ca cei care au intocmit notificarile nu cunosc nici macar cum se inscriu prescurtarile regulamentare pentru gradele militare [Col. (r) si nu col. (r.)] precum si peste faptul ca in cazul denumirii unei institutii cu personalitate juridica cum ar fi C.S.P., toate cuvintele principale din componenta enumirii ar trebui inscrise cu majuscule si nu doar primul cuvant component! Pentru noi este clar ca daca renuntam la contestatii, renuntam si la dreptul la pensie de serviciu si la drepturile castigate in instanta, intrand astfel sub prevederile stupidei Legi nr. 241/2013, deci cu cuantumurile din decembrie 2010 inghetate timp de 5-10-15 ani. Daca dorim sa ne pastram drepturile castigate, este evident ce raspuns putem sa transmitem Comisiei de Contestatii. In cazul celor care inca nu au facut cerere simpla catre Casa de Pensii prin care sa solicite institutiei sa intre in legalitate si sa aplice decizia irevocabila  din prima serie de procese, ar fi recomandat sa expedieze o astfel de cerere inaintea expedierii raspunsului la notificare transmisa de Comisia de Contestatii. 

Pe de alta parte, este evident ca in M.Ap.N. ce face stanga - respectiv Casa de Pensii, nu stie ce face dreapta - respectiv Comisia de Contestatii, despre care la randul ei pare tot evident ca nu are nicio comunicare cu Directia pentru Asistenta Juridica. Altfel, cei care au redactat/semnat notificarea ar fi trebuit sa realizeze ca in cazul grupului nostru, notificarea se adreseaza unor cetateni asupra carora prin decizie judecatoreasca irevocabila, Legea 119/2010 nu mai poate opera decat la cererea noastra, iar Legea nr. 241/2013 care este un simplu act normativ de aplicare a Legii nr. 119/2010, nu poate produce efecte asupra noastra decat daca noi insine solicitam sa ni se aplice Legea 119/2010, renuntand astfel la impunerile judecatoresti irevocabile. Pe de alta parte, se pare ca pe fondul lipsei de comunicare intre diversele directii la nivel M.Ap.N., Directia pentru Asistenta Juridica "paseaza" prin neimplicare si lipsa unor dispozitii precise, responsabilitatea pentru executarea sau neexecutatea hotararilor judecatoresti pe umerii personalului derutat din cadrul Casei de Pensii.

Totusi, notificarile sunt transmise cu un scop precis, Comisia de Contestatii fiind un simplu executant al unor decizii politice! Legea nr. 241/2013 se aplica oricum din oficiu tuturor (cu exceptia celor care detin decizii judecatoresti care dispun altfel - cum este cazul nostru), cu sau fara precizarile noastre despre contestatii! Caz in care scopul notificarilor nu poate fi legat doar de niste contestatii, ci de actiunile in instante care succed respectivelor contestatii! In mod clar, scopul notificarilor este mult mai profund si este legat chiar de monitorizarea Romaniei pe Justitie! In toate rapoartele de verificare pe Justitie apare si numarul de cetateni care au pe rol actiuni deschise contra statului, interesul politic fiind de a "cosmetiza" astfel de rapoarte, incat sa apara cat mai putini cetateni nemultumiti de abuzurile statului! Asa se explica aparitia notificarilor care au ca tinta retragerea a cator mai multe actiuni din instante si in niciun caz binele celor carora le sunt adresate! Politicul simuleaza ca isi face treaba emitand noi legi, Comisia de Contestatii executa dispozitiile politicului in mod ireprosabil, insa esenta este ca Legea nr. 241/2013 care constituie punctul de plecare al notificarilor, doar "mimeaza" ca repara niste abuzuri, acestea ramanand realmente neschimbate! 

Cei care ne-am consultat intre noi, am stabilit ca un raspuns complet la acea notificare ar trebui sa cuprinda si urmatoarele:

- copii dupa sentintele individuale ale Tribunalului si deciziile Curtii de Apel, astfel incat sa se lumineze si Comisia de Contestatii ca legea aplicabila subsemnatilor este decizia judecatoreasca irevocabila care a anulat aplicarea Legii nr. 119/2010 subsemnatilor si nu Legea nr. 119/2010 pe care o invoca in notificare. In cazul in care are nelamuriri, sa le solicite Directiei pentru Asistenta Juridica - poate astfel realizeaza si comisia diferenta intre pensia de serviciu stabilita subsemnatilor de instante si cea stabilita abuziv de stat in baza Legii nr. 119/2010 - a carei aplicare a fost anulata in cazul nostru prin decizii irevocabile;
- copie dupa Sentinta Civila nr. 574/2013 (al 2-lea proces - cel colectiv), asupra careia daca onorata comisie are din nou nelamuriri - sa le solicite tot Directiei pentru Asistenta Juridica;
- cate o copie dupa un talon de pensie din perioada martie-iulie, incat poate observa si Comisia de Contestatii ca noi avem pensiile (de serviciu) in acelasi cuantum (deocamdata) ca in decembrie 2010, in plata inca din luna martie 2013, urmand ca acestea sa fie actualizate conform literei si spiritului deciziei judecatoresti, nu sa ramana "inghetate" 10-15 ani, cum prevede Legea nr. 241/2013
- copie dupa cererea simpla adresata Casei de Pensii si la care am facut referire, ocazie cu care membrii isteti ai comisiei au ocazia sa realizeze ca neexecutarea unei decizii judecatoresti, constituie caz penal pentru personalul care va fi facut raspunzator pentru neexecutarea deciziilor judecatoresti, in loc sa se tina de glume expediindu-ne notificari pe banii contribuabililor prin care sa ne indeamne sa ne taiem singuri creanga de sub picioare.

In acest mod, si personalul Comisiei de Contestatii devine raspunzator pentru executarea sau neexecutarea deciziilor judecatoresti, alaturi de personalul C.S.P.! De asemenea, ar trebui sa inchidem si cercul "pasării" responsabilitatii de catre Directia de Asistenta Juridica asupra simplilor executanti din cadrul C.S.P. sau ai Comisiei de Contestatii, tot printr-o cerere adresata Directiei de Asistenta Juridica pe baza continutului de aici, fapt ce atrage si responsabilitatea directa a personalului Directiei de Asistenta Juridica pentru executarea sau neexecutarea deciziilor instantelor, alaturi de personalul celorlalte 2 organisme! 

Dupa ce ajungem la un acord intre noi cu privire la eventualul raspuns care va fi transmis Comisiei de Contestatii, acesta va fi publicat fie pe acest blog, fie inmanat direct celor interesati, urmand ca fiecare sa faca ceea ce crede de cuviinta ca este mai bine pentru el insusi! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!